Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Na všechno máme málo času, z práce i do práce chodíme urvaní. Na vaření si pánové vyčleňují 20 minut, dámy o 50 minut více. Na denní nákup máme cca půl hodiny. Proto vznikly firmy, které nám mají vytrhnout trn z paty – dovážkové služby. Na zákazníky berou ohled, jak to jen jde, ale mají i nějaký vztah k přírodě? Zaměřili jsme se na ty, které při doručování hledí i na ekologii.

Dřív jsme si zvládali skočit pro maso k řezníkovi, pro zeleninu do večerky a na večeři jsme zašli do oblíbené restaurace. Dnes prostě není čas. Důvody, proč se proměnily role, životní styl, pracovní nároky a ostatní faktory necháváme sociologům, berme to tak, jak to je.

Když ale mluvíme o rozšíření dovážkových služeb, nemůžeme kromě společnosti opomenout ještě jednu věc – rozmach technologií.

Zatímco v roce 2012 používalo smartphone 17 % Čechů a Češek, v roce 2017 už se bavíme o pětinásobku. Hned 74 % online populace na internetu nakupuje.

Díky možnosti objednat cokoli odkudkoli jen pár kliky na telefonu rozvážkovým službám pšenka kvete. Jestli z toho trochu nekvete i životní prostředí, to je věc druhá.

Oběd, který miluje cyklistiku

Funguje to samozřejmě i u jídla – otevřete telefon nebo počítač, párkrát kliknete, potvrdíte platbu a za pár minut jíte. Vybrat si navíc můžete (alespoň v Praze) hned z několika společností, které vám jídlo přivezou až pod nos. A nabídka je opravdu široká – od svačinek přes fastfood až po svíčkovou jako od maminky. Jak se k vám oběd nebo večeře dostanou?

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

V případě služby Wolt to bude pravděpodobně kolo. „V lednu 2019 jednu třetinu všech objednávek doručili kurýři na kolech,“ popisuje Jan Foret, generální ředitel společnosti Wolt pro Českou republiku. „Tento poměr se ale během roku mění, například v posledních dvou měsících roku 2018 dovážel jídlo na kole každý druhý kurýr,“ doplňuje statistiku posledního roku.

Emise z dopravy jsou jedna věc, ale jak je na tom Wolt s balením jídla? „Dost nám na obalových materiálech záleží, stejně jako našim zákazníkům.

I proto si můžete v naší aplikaci nebo na webu vyfiltrovat restaurace využívající ekologické obaly, popřípadě ty, které vaří z bio nebo lokálních surovin.

Ostatním restauracím jsme v případě zájmu schopni doporučit výrobce obalů, které přírodu nezatěžují,“ popisuje balení jídla Foret.

Nákup, který přijde sám

Češi v Praze, Brně, Olomouci, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Jablonci a Liberci si zvykli, že pro nákup nemusí nikam běžet a služba Rohlik.cz jim nákup doveze takřka pod nos.

Myslí u toho firma i na přírodu? „Pro naše zákazníky je ekologie zásadním tématem. Dlouhodobě veškeré nákupy doručujeme v taškách z dobře recyklovatelného papíru.

Počet se snažíme snižovat a nabízíme také následný odvoz tašek,“ prohlásil Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel Rohlik.cz. Stejně tak si od vás kurýr převezme i vratné lahve.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Samozřejmě je minimálně stejně důležité to, co obaly ukrývají. I proto má Rohlík.cz na svém webu tzv.

éčkový semafor, který zákazníky upozorňuje na to, jaká éčka jednotlivé položky obsahují – od těch přírodních až po ta riziková.

Stejně tak si můžete objednat spoustu jídla v bio kvalitě nebo třeba „ošklivou“ zeleninu a ovoce, která je zcela nezávadná a stejně chutná, jen nesplňuje estetická kritéria většiny supermarketů a dalších prodejců.

Aby za sebou nákup nechával co nejnižší ekologickou stopu, doveze vám jej některý z 200 vozů s pohonem na CNG. Ta mají řádově nižší emise a nižší náklady na provoz než naftové motory. Z toho následně těží jak příroda, tak i zákazníci v nákladech na dopravu.

Přejete si cokoli dalšího?

Nestíháte zajít na poštu, chcete poslat babičce květinu k svátku, nebo vám došel prací prášek, který potřebujete do hodiny použít? Řešení je najít si čas, popřípadě zvednout zadek. Anebo využít některých z „on demand“ asistentů, například startupové DODO. Jakou stopu doručení má a jak si DODO hlídá, aby byla co nejnižší?

„Z podstaty služby musí auta jezdit naložená a nejkratšími a nejrychlejšími možnými trasami. Tím se samozřejmě minimalizuje ekologický dopad.

Máme vyvinutý vlastní logistický systém Gaia, na základě kterého přiřazujeme objednávky kurýrům. Všichni naši řidiči mají navíc v autech lokátory, díky kterým víme, jakým způsobem řidiči jezdí.

Nejde jen o ekologii, ale i o renomé,“ vysvětluje fungování DODO marketingová manažerka Jana Hejnicová.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Čím ještě Dodo zahlazuje svou uhlíkovou stopu? „Z důvodu ekologičnosti jsme se vzdali vlastních obalů. I když by bylo fajn, aby zásilka nesla naši značku, byl to jen další obal navíc. Zároveň jsme členem projektu Ekologis, iniciativy za zlepšení životního prostředí v Praze, která je dopravou přesycená. To nás mimo jiné zavazuje školit kurýry, aby se v tomto ohledu chovali odpovědně.“

Budoucnost (ne)patří dronům a sharingu

Přenesme se nyní o pár let do budoucnosti a několik tisíc kilometrů jinam. Americký Amazon testuje svůj program Amazon Prime, tedy rozvážku zboží s pomocí dronů.

To může být cesta, rozhodně ekologická, nicméně zde existují ekonomické a legislativní limity, kdy většina měst není koncipována pro tento druh dopravy a nemá vyřešené krizové scénáře pro případ pádu dronu nebo zranění kolemjdoucích.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

V Česku se ale líhne varianta, která je vysoce efektivní a přitom celkem reálná. „Segment doručování neustále roste.

Co uvidíte v pražském satelitu, když tam přijedete ve všední den dopoledne? Poštu, auta DHL, PPL, možná právě Rohlíku… My se díváme do budoucna a rádi bychom vyvinuli softwarové řešení, které by kurýrní služby propojilo a ‚poslední míle‘ (doručení zákazníkovi) byla efektivnější a auta jezdila naplněnější,“ odhaluje blízkou budoucnost Jana Hejnicová z DODO.

V čem je tedy přínos?

Dost záleží na úhlu pohledu. I pro firmy je alfou a omegou podnikání, aby auta nejezdila prázdná. Takže když se vydáte na velký nákup do obchodního centra na periferii, vaše auto v přepočtu na doručený nákup vypustí mnohem více emisí, než když ho svěříte do rukou dovozové služby. Tehdy rozpočítáváte emise mezi zákazníky a dostáváte se k mnohem příjemnějším hodnotám.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Když se ale rozhodnete dojít si na jídlo pěšky, popřípadě na poštu skočit sami, nestojí vaše cesta přírodu, co se týče emisí, jediný gram. Totéž se dá ale říct i o dovozu na kole nebo kurýrovi s taškou. Rozuzlení tedy není úplně jednoznačné a musíme jej přenechat na vašem svědomí.

Diskuse: Rozvoz potravin až domů v Česku kvete. Dodavatelé jezdí i do okolí měst

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.Děkujeme za pochopení.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl U trvanlivych potravin s tim nemam problem. Ale maso – ani balene, nebo zeleninu a ovoce bych takhle urcite nenakupoval. To si chci vybrat sam.
Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl Za chvíli budou z lidí virtuální blázni a samotáři kteří budou sedět „doma“ a jen klikat…ikonka virtuální nákup,ikonka virtuální práce,ikonka virtuální výlet,ikonka virtuální dovolená,ikonka virtuální soulož,ikonka virtuální kamarádi a na vir se bude umírat ….ajťáci se utrhli ze řetězů
Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl No nevim, mne zrovna prijde lepsi stravit 10 minut online nakupem a pak se moct 50 minut venovat rodine/konickum/pratelum, nez stravit 60 minut nakupem ve „spokecnosti“
Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl Vyzkoušel jsem tuhle službu a uz nikdy vic. Nedalo mi to a dle objednávky a účtu jsem zkontroloval váhy jablek a masa. Zjistil jsem ze mi bylo dodáno zboží o třetinu méně nez je na účtu. Dodavatel sice vše napravil, ale důvěra v tu službu opadla a opravdu nehodlám trávit doma x minut tim, ze budu převažovat půl nákupu a pak se s někým dohadovat. Žádnou úsporu času jsem nezaznamenal.
Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl
jste ochotna si připlatit k nákupu třeba 300 Kč jako dopravné?
Do krku Vám nesněží, což výhoda je vskutku ….
Bydlím v malém městě, takže to tu jen tak nebude. Když by to fungovalo, že si nadiktuji co mi mají z kterého obchodu podle akčních cen dovézt a v pátek odpoledne to budu mít doma, s příplatkem kilo na dopravu tak bych to bral. Jinak si hold do okresního města na větší nákup dojedu.
záleží kde to malé město je…
Tak to asi nikdy nebude aby to vozili z různých krámů za stovku 😀 Vozí vlastní zboží
Chtejte to zadarmo! To určitě někdo začne hned dělat.
Tjéto slúžby zásadno odmietám, lebo to je ibá pre introvertov, čo sa obávajú kontáktov s ostatnými luďmi a personálom predajní.Ja radčej ponavšťavujem niekoľko predajní, a najmá u tých čo majú tjé samoobslužné pokladně sa něchá ledásčo namárkovať ako ľavnější továr, či dokonca semo támo dačo menčiého pokradnúť.Som spokojný, že su pomedzi luďámi a ešče vylepčím rozpočet našej famílije…
OT:Čo je to za jazyk ak sa smiem spýtať.To nieje ani čeština ani slovenčina.Vyznie to ako českoslovenčina z príchuťou maďarčiny.
až budete mít zlomenou nohu a budete bydlet ve 4 patře bez výtahu, tak budete za takovou službu rád….
To musí být dobrá otročina kmitat pomalu za minimálku po skladu a kompletovat objednávku. Amazon hadr.
No a co myslíte, že dělají stovky různých skladníků v různých eshopech všeho druhu? A za kolik to dělají? Ono je vcelku fuk, jestli kompletují objednávky potravin, komponent do počítačů, náhradních dílů do aut nebo třeba knížek.
No jo vlastně! Takže je všechno naprosto v pořádku
To sice kvete, nahradí to pojízdné sámošky, ale na zbohatnutí to nebude…
To se o e-shopech s elektronikou a pod. říkalo taky… Zákazník chce vidět, vyzkoušet, neví, potřebuje poradit… A najednou se ukázalo že to tak není. V tomhle je obrovská budoucnost. Mně osobně třeba nebaví courat po HM a hledat máslo, kečup, mouku…., když mi to někdo může přivést až domů.
Je to skvělá věc, ale třeba ovoce, nebo zeleninu, bych si takhle poslat nenechal. Totéž maso. To si zkrátka musím vybrat.
Pro mě nepostradatelné – v klidu si vše vyberu, hlavně těžké věci, a do obchodů už si chodím jen pro drobnosti. Zkoušela jsem Rohlík a Tesco, ale nakonec Tesco vyhrálo. Má lepší ceny, a hlavně mnohem širší sortiment. U Rohlíku se mi několikrát stalo, že jim chyběly takové základní věci jako třeba mléko. Jediná výhoda Rohlíku je, že to přivezou do 90 min., i když se mi stávalo, že poslali SMS, že to bude později, že nestíhají. Tesco vozí do druhého dne, ale pro mě jsou nejlepší volba.
Budete mít zájem:  Panebože, prosím, já chci být pes!
Pro mne je zase jednoznačná volba Rohlik. Rychle, kvalitně, aby chyběly základní věci se mi ještě nestalo. Ovoce a zelenina bez chyby – a pro rýpaly: ovoce a zelenina – fakt nesnáším, když chci koupit pomeranče a zaboří se mi ruka do shnilotiny.
Jenže Tesco neodebira zpět láhve, rohlík ani. Kdyz se vám pak doma začnou láhve hromadit, musíte je nekde vrátit. V místní sámošce vsak berou jen to co sami prodavaji. Rohluk ovsem vezme všechny prázdné láhve. A obecne je mnohem pruznejsi nez tesco
Službu využívám. Ušetří mi to týdně cca 3 hodiny volného času. Předcházím srážkám s vozíčky, případné krádeži kabelky, hledání vybraných potravin, atd. Takže dobrý.
a varite sama nebo predchazite opareni, popr vybuchu plynu?
no jasně, ta úspora stojí za to! A taky se nemusíte zaobírat vzhledem potravin a porovnáním s jinými produkty. Obrázek na webu vydá jasný přehled, jak zboží vypadá. A při převzetí neztrácejte čas a nekontrolujte dobu spotřeby. Mimochodem, jak naložíte s těmi 3mi hodinami, které ušetříte? Nějaký nový dobrý seriál v nějaké TV?
Hele, lidi mají zkrátka různé priority. Někdo považuje úsporu času a snížení rizika za bagatelní, někdo za důležitou. Koneckonců, jsou třeba i lidé, co nemůžou tahat těžké nákupy a nemají třeba auto, penzisté, lidé s pohybovými problémy. Nebo nemají zkrátka čas, třeba matka s několika dětmi. Anebo třeba kombinace – cestou z práce si koupí čerstvé pečivo a ovoce a těžký karton mléka, vody nebo mouky si nechají přivézt. Těch důvodů může být tisíc a každý je vnímá jinak. No a tak si to někteří objednají a někdo jim to doveze až k domovním dveřím. Proč ne? Každý jsme jiný. A je dobře, že je tady služba, i když určitě jí nevyužije každý.
Nemusí – vyzkousel jsem a už dlouho nejsem kvalitou ani ničím jiným zklamán. Kdybych byl, žádal bych nápravu a pokid by to nešlo, přestal bych nakupovat. Normální (a „luxusní“) potraviny od Rohlíků, zeleninu od lokální firmy ve farmářských bedýnkách – tam legrace spočívá v tom, že složení je vždy překvápko 🙂
U me velka spokojenost s Tescem.
No tak to asi máte nízkou úroveň požadavku na kvalitu a chuť potravin, když jste spokojen s Tescem.
Když si tam objednává třeba deset balíků mouky a cukru, tak je to třeba fuk. Navíc jak to tak pozoruji, bývá i v Tescu pomalu denně narváno a lidi kupují plné vozíky všeho možného, tudíž zjevně mají na kvalitu jiné nároky než Vy.
Souhlasím – asi mají jinou představu o kvalitě. Řada průzkumů opakovaně dává výstup, že pro Čechy je důležitější cena, než kvalita.
Ono záleží na tom co tam kupujete… Jestli jogurt Tesco za 3,60, nebo Selský jogurt za XX. U toho druhého je naprosto jedno kde ho koupíte.
Potravinydomu.cz – vynikající zkušenost, dokonce jednou týdně obslouží i trasu Praha – Ústí nad Labem přes Louny, skvělé pro chalupáře na vesnicích.
Ostrava to má na háku :)Ani jeden ze zmiňovaných obchodů žaludky Ostraváků nenaplní
Tím pádem to můžete rozjet třeba právě Vy!
Jak říkal Felix Holzmann, nebudu si pořizovat pivovar, když mám sem tam chuť na pivo!
Vzhledem k tomu, že taková firma funguje – a velmi úspěšně a kvalitně – i v malých Českých Budějovicích, nepochybuji, že se něco takového najde i v Ostravě. Jen to holt nebude nějaký z těch velkých pražských, ale nějaká místní, na kterou novináři nedohlédli. Chce to zapojit strejdu googla, který zobrazuje řadu takových služeb.
V Ostravě v současnosti funguje jedna služba s rozvozem potravin… www(tečka)idena(tečka)cz A zákazníci ji na Fb chválí, a dost

Rohlíku roste konkurence. Tesco se spojilo s Dáme jídlo a doručí vám nákup do půl hodiny až domů

Zdraví a volný čas je pro mnohé tou nejcennější věcí na světě. Právě toho si všímají i firmy, které dělají vše pro to, aby mohli lidé pohodlně trávit svůj volný čas, jakkoliv jen chtějí. Skvělým příkladem jsou třeba společnosti, které se snaží ušetřit pro vás minuty a hodiny, které byste za normálních okolností museli věnovat nakupování potravin. 

S rostoucí životní úrovní můžeme více trávit čas podle svých představ. Na uklízení máme uklízečky, na pomoc s dětmi lze domluvit chůvy – a na nakupování potravin společnosti, které nám je dovezou až pod nos. Toho, že je volný čas čím dál tím cennější, si všímá i výkonný ředitel Tesco pro ČR Patrik Dojčinovič.

„Neustále se snažíme reagovat na rychle se měnící potřeby našich zákazníků a v dnešní uspěchané době je úspora času jednou ze základních podmínek při výběru služeb. Jsme rádi, že můžeme zákazníkům umožnit nákup jejich oblíbených položek a okamžité doručení,“ hodnotí Dojčinovič.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Kupte se slevou Máslo Tatra.

Porovnat slevy

Jestli někomu dění kolem koronaviru pomohlo, byly to společnosti rozvážející potraviny, případně jídlo. Během karantény byli totiž lidé zavření ve svých domovech, případně se vůbec snažili minimalizovat svůj pohyb venku, a tak často místo nakupování osobně raději objednali potraviny online a nechali si je dovézt až ke vchodu.

Rozvoz nákupů nabízejí u nás různé společnosti již řadu let. Tou mediálně nejproslulejší je nejspíš Rohlik.cz – firma vedená Tomášem Čuprem, která letos expanduje i do okolních zemí a v tuzemsku chce utržit přes 8 miliard korun. Potraviny vám ale dále doveze také již zmíněné Tesco, Košík.cz, Svět bedýnek, Makro Můj obchod a mnoho dalších.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl Martijn Baudoin / Unsplash

Manažerka komunikace MAKRO Romana Nýdrle vidí budoucnost následovně: „Do budoucna počítáme nejen s rozšířením prodejen, ale také vylepšením projektu například o možnosti online plateb, donášku či rozvoz. Věříme, že zejména pracující lidé ocení možnost objednat si nákup předem a vyzvednout si jej například při cestě z práce.“

S rostoucí oblibou rozvozu potravin samozřejmě poroste i počet takto zaměřených firem na trhu. A každá taková nová firma bude muset na něco nalákat své nové zákazníky.

Přesně tak nyní uvažuje například i Tesco, které navázalo spolupráci s firmou Dáme jídlo a dává si za cíl doručit potraviny do 30 minut.

Zmíněná služba je zatím dostupná pouze v hlavním městě, s její expanzí se už ovšem počítá.

Dá se tedy očekávat, že nové firmy si budou dávat za cíl, aby doručily objednávky:

  • co nejrychleji
  • co nejpřesněji (volíte si, kdy chcete, aby vám byl nákup doručen)
  • co nejkvalitněji
  • složené z co největší nabídky

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Kupte se slevou Mouka Babiččina volba.

Porovnat slevy

Již dávno neplatí, že byste při využití rozvozu museli nakupovat dražší věci než v supermarketu. Stačí se podívat na přehled četných slev a akcí na Kupi.cz.

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz

Rohlík Pointy umožní zákazníkům objednat malý nákup od 300 korun

Největší domácí on-line supermarket představuje nový způsob v doručování potravin. Do výdejních chladicích boxů s názvem Rohlík Point si mohou lidé od letošního prosince nechat doručit menší nákupy. Minimální částka pro objednání do Rohlík Pointu je 300 korun, při doručení domů je tato částka 500 Kč. Doručení do těchto boxů je zdarma.

„Od této chvíle si naši zákazníci mohou u nás vyřídit také malé a rychlé nákupy, které tvoří většinu cest do obchodů. Pomocí Rohlík Pointů chceme v budoucnosti vytvořit širokou výdejní síť pro tyto potřeby,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlik.cz.

Chladicí výdejní boxy se odemykají unikátním PIN kódem a tašky budou označeny štítkem se jménem zákazníka.

V první fázi se Rohlík Pointy budou nacházet pouze ve frekventovaných kancelářských budovách v Praze a v Brně, po určité době by se mohly objevit také na veřejných místech. „Nový způsob doručování slouží primárně pro menší nákupy.

Nemusíte se nikde zastavovat, vezmete si tašky z boxů a můžete odjet rovnou za rodinou. Ušetříte tím každý den až půl hodiny,“ vysvětluje Tomáš Čupr.

Minimální objednávka na největším domácím e-shopu s potravinami činila po několik let 500 korun, pro doručení do Rohlík Pointů se však snížila na 300 korun – navíc s dopravou zdarma.

„Zákazníci si už u nás zvykli na to, že jim naši kurýři přivezou až domů větší množství plných tašek. Pomocí Rohlík Pointů si u nás konečně vyřídí také menší nákup, který si mohou vyzvednout do dvou hodin od objednání.

Doručit malý nákup s dopravou zdarma až domů zatím neumíme,“ dodává Tomáš Čupr.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Otevře se pomocí kódu

Zákazník otevře Rohlík Point pomocí kódu, který mu bude zaslán na mobilní telefon. „Instrukce pošleme ve chvíli, kdy kurýr fyzicky vyskládá tašky do boxu. Zároveň mu oznámíme, v jaké části se nákup nachází.

Vše bude označeno štítkem s jeho jménem,“ popisuje Simona Bílá, projektová manažerka Rohlik.cz. A pokud si lidé tašky popletou? „Nebojíme se, že k tomu bude docházet. Svým zákazníkům věříme.

Jsme připraveni bez otázek takové případy ihned kompenzovat, pakliže výjimečně nastanou.”

Rohlík Pointy měří kolem dvou metrů a jsou rozděleny na nechlazenou a chlazenou část, ve které se nachází mrazák. Box udržuje správnou teplotu pro uložení masa nebo zmrzliny. Informace o uskladnění nákupu uvidí zákazník také na obrazovce.

Hlavním materiálem je dřevo a sklo. „Kladli jsme důraz na to, aby boxy působily přátelsky a důvěryhodně. Lidé si musí být jisti, že potraviny zůstanou v pořádku.

Nechtěli jsme jít cestou plechových skříní umístěných někde na parkovišti,” prezentuje Tomáš Čupr.

Budete mít zájem:  Ultrasonografie – co to je a jak funguje?

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Výdejní boxy na sídlištích?

Cílem Rohlík Pointů je doručovat malé nákupy desítkám tisíc lidí pracujících v kancelářských budovách. „Rádi bychom naše nová výdejní místa dostali do všech velkých office center v Praze a v Brně. Jsme v kontaktu s developery, aby zahrnuli naše boxy do budoucích plánů,“ dodává Tomáš Čupr.

Rohlík Pointy se po více než týdenním ostrém testování nacházejí v několika kancelářských budovách, například v karlínském Meteoru, na recepci společnosti O2 Za Brumlovkou, v sídle Seznamu a v office centru Anděl Park. O boxy je velký zájem z řad firem, které v tom spatřují benefit pro zaměstnance. „Rádi bychom měli v příštím roce přes 100 Rohlík Pointů,“ upřesňuje Tomáš Čupr.

Rohlík.cz zrychlil expresní dopravu | Mistoprodeje.cz

Rychlejší doručení nákupu v rámci expresní objednávky mohou zákazníci v Praze a Brně od listopadu očekávat na Rohlík.cz. Největší online prodejce potravin zoptimalizoval své logistické procesy a ve vybraných lokalitách tak dokáže přivést nákup i za 30 minut. V průměru kurýři přijedou až domů do 90 minut od objednání.

„Povedlo se nám stlačit čas ze dvou hodin. Myslím, že to z nás dělá jednu z nejrychlejších přepravních služeb. Sázíme na pokročilá systémová řešení v logistice, která jsme si převážně sami vyvíjeli, a na zautomatizovaný sklad. Také neustále pracujeme na navyšování naší kurýrní kapacity,“ prohlásil Rostislav Brzobohatý, marketingový ředitel Rohlík.cz.

O expresní objednávky je čím dál větší zájem. Zákazníci na Rohlíku v rámci této služby nakupují zejména menší počet potravin nebo suroviny pro přípravu oběda či večeře.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

„Obvykle něco zapomněli a už se jim nechce jít do kamenné prodejny. Velice ocení, když jim vše přivezeme co nejdříve.

Jde také o skvělé řešení pro nákupy léků, které dodáváme ve spolupráci s BENU Lékárnou,“ dodal Rostislav Brzobohatý. Rohlík.

cz během dne vyřídí více než 100 expresních objednávek a jejich počet se bude dál zvyšovat. Také proto se internetový supermarket rozhodl jejich dopravu zrychlit.

Nově Rohlík.cz zcela oddělil vyřizování expresních zakázek od standardních.

„Od listopadu mají expresní zakázky vlastní plánovaní tras a vyhradili jsme na ně speciální kurýry. Výsledky se dostavily velice rychle,“ uvedl Martin Dítě, ředitel strategických projektů z Rohlík.cz. Například 6.

listopadu dorazil nákup zákazníkovi v Brně přesně za 20 minut, což je dosavadní interní rekord. „Rychleji jsme nákup nikdy nedoručili. V Praze jsme byli nejdříve u dveří objednavatele za 25 minut. Rád bych, abychom se pod třicet minut dostávali pravidelně.

Myslím, že to určitě možné je,“ doplnil Martin Dítě.

Drtivou většinu logistických systémů si Rohlík.cz vyvinul samostatně. Jde například o automatizovaný sklad. Na některých pak pracuje s předními dodavateli, jako je například systém, který plánuje veškeré trasy kurýrů.

„Už teď dovážíme nákupy dříve než za dvě hodiny, v průměru tak za hodinu a půl od objednání. Během Vánoc se zaměříme na to, abychom vyřídili co nejvíce nákupů,“ prohlásil Martin Dítě.

Zdroj a foto: Rohlík.cz

Komerční ředitel Rohlíku: V době karantény jsme suplovali kritickou infrastrukturu

Během karantény se zájem o dovoz potravin do domu enormně zvýšil. Nejenže lidi strašily záběry prázdných regálů s těstovinami, lidé tehdy měli vůbec strach vycházet z domu. „Nebylo to ale samozřejmě specifikum pouze Česka, zájem o dovážku potravin byl enormní celosvětově,“ říká Olin Novák, komerční ředitel rozvážkové služby Rohlík.cz.

Když udeřila korona, jak jste na to reagovali?

Od počátku jsme se snažili maximálně navyšovat objemy, pokud to samozřejmě šlo. Ti, kteří u nás nakupovali dlouhodobě, dostali prémiové členství zdarma. Chtěli jsme, aby jakožto věrní zákazníci měli přednostní možnost objednat si dovoz na určitou hodinu.

Může se vám stát, že si něco objednáte, a najednou zjistíte, že vám chybí třeba cibule. Tak zavoláte a my vám ji přivezeme expres a zadarmo.

Když krize kulminovala, uvolňovali jsme časové sloty i v průběhu dne – pracovali jsme s tím hodně flexibilně, což byl v té době dost unikát. V ostatních zemích si třeba zákazníci objednávali potraviny s dovozem za tři týdny, protože dřív jim to neměl kdo přivézt. A to je hodně brutální, protože tři týdny bez zásob potravin nevystačí nikdo.

A jak jste dávali zákazníkům vědět, že mají volné sloty?

Informace byly dostupné vždy v aplikaci i na webu. Uvolňovali jsme sloty postupně, poslali jsme upozornění mailem, a teprve když je prémioví zákazníci nevyužili, dávali jsme volný objem k dispozici pro ostatní. Základní filozofie byla: Naši stálí zákazníci by měli dostat stále stejný servis, krize nekrize.

  • Úplně stejný?
  • Tak samozřejmě nějaké rozdíly tam byly… Ne všechno zboží bylo vždycky k dispozici.
  • Vy jste zavedli novou službu „Suchý rohlík“, o co se jednalo?

Rozvážka trvanlivých potravin.  Objednávat si tak mohli lidé po celé republice. Zjistili jsme zájem a když přešlo to nejhorší a uvolnila se karanténa, tak jsme tam zavedli už standardní rozvážku – například Zlín, Ostrava, Jihlava….

Bylo to tak od začátku plánováno, nechtěli jsme Suchý rohlík držet dlouhodobě, není to úplně user-friendly služba, nedostanete se k čerstvým potravinám.

Jako nouzové řešení se to ale osvědčilo, navíc jsme si vyzkoušeli logistiku zavážky ze současných skladů do vzdálenějších regionů.

Takže klasicky „krize jako příležitost“…

Vlastně ano. Zavedli jsme třeba službu Turbo, kdy dostanete nákup domů do 90 minut. Prakticky dřív, než kdybyste si pro něj dojeli do supermarketu. Díky velkému zájmu jsme byli nuceni se zamyslet nad tím, jak optimalizovat proces pickingu čili výběru potravin ve skladu a jejich přípravy do tašek.

A naučili jsme se to tak, že teď už Turbo zavádíme i na standardním Rohlíku. Jediné, co z covidových služeb zůstalo, je Rohlík Bistro – snažili jsme se pomoci lokálním restauracím v Praze a Brně. Z nejlepších restaurací si objednáte jídlo a do hodiny a půl ho máte doma.

Jediné, co musíte udělat, je si ho prostě ohřát.

No ale donáškové služby tohle zvládají také, ani nemusíte to jídlo ohřívat.

No, my to doručíme stejně rychle jako oni, ale ta kvalita je úplně někde jinde. Když vám kterákoli přepravní služba veze přímo teplé jídlo, tak bez toho aniž byste jej zachladili, velmi rychle tepelně degraduje. My vám ho přivezeme skoro v té samé kvalitě – právě díky šokovému zachlazení. No a navíc vám vydrží v lednici několik dní. To máme vyzkoušeno.

Začali jste s rozvozy během karantény, nicméně i přesto na vás někteří útočili, že se snažíte využít zoufalé situace.

My jsme se snažili primárně pomoci, začali jsme rozvážet jídla z restaurací, dali jsme všem seniorům prémiové členství, zlevnili jsme jim nákup o 30 procent, a přesto jsem si přečetl články, že restaurace jsou zavřené a my jedeme dále, jako by se nechumelilo. No, co na to říct? My věříme, že především pomáháme. Rozvážkové služby si berou daleko větší marže než my, celou službu Rohlík Bistro jsme dotovali, aby byl co největší objem pro restaurace. Teď tedy moc nerozumím tomu, za co nás chtějí kritizovat.

Jak jste se během karantény starali o to, aby všichni zůstali zdraví?

Poměrně rychle jsme zavedli velmi striktní pravidla. Od prvního okamžiku všichni nosili roušky. Řidiči si povinně dezinfikovali ruce po každém předání. Když auta rozvezla jednu várku, šla automaticky na dezinfekci.

Stopli jsme hotovost, přijímali jsme platby pouze přes karty. A pak jsme také zavedli bezkontaktní předání, kdy jsme nechávali nákup u dveří, aby nedocházelo k vůbec žádnému kontaktu se zákazníky.

Samozřejmě jsme tedy počkali, než si zboží zákazník vyzvedne.

Rohlík.cz přiveze nákup do hodiny a půl

Picking čili skládání zboží do tašek je věda. Potvrdí kdokoliv, kdo kdy nakupoval v supermarketu. A ve skladu potravin v Rohlik.cz to platí dvojnásob.

Dále jsme měli rozdělené směny na jednotlivé skupiny, které se nemohly potkávat s dalšími. Sklad se pravidelně dezinfikoval… Dělali jsme prostě všechno, co se dalo. V tu chvíli to vážně nebylo ani tak o profitu jako spíš o tom, že jsme si moc dobře uvědomovali, že zákazníci mají problém a my jim ho pomáháme řešit.

  1. Museli jste ve firmě řešit konkrétní případ covid-19?
  2. Naštěstí ne, tohle nás i díky těmto opatřením minulo.
  3. Kolik lidí má vlastně placené členství a co jim to kromě možnosti bookovat jako první sloty na dovážku přináší?

Máme zhruba půl milionu zákazníků a těch prémiových je okolo 13 tisíc. A výhody… Tak samozřejmě mají dopravu zdarma. Pak máte slevy na naši vlastní značku. Když si objednáte do 17 hodin, doručíme ještě ten den.

Může se vám stát, že si něco objednáte, a najednou zjistíte, že vám chybí třeba cibule. Tak zavoláte a my vám ji přivezeme expres a zadarmo. Můžete to využít čtyřikrát do měsíce a může se to hodit. Ne každý má po ruce večerku, kde může dokoupit chybějící drobnosti.

A jako prémiový zákazník máte také přístup k věcem, ke kterým se třeba ostatní nedostanou, protože jich není tolik.

Vyplatí se vám to?

Roční členství stojí necelé dva tisíce. Průměrný prémiový člen ušetří na slevě za dopravu čtyřnásobek. Stačí?

Nákup u vás ale vyjde objektivně dráž než nákup třeba v řetězci. V zemi, kde se řetězce neodváží ustoupit ze slevových akcí, může jít o poměrně znevýhodňující prvek…

Zatím nás to nijak nelimituje, my si hlavně zakládáme na kvalitě, což u slevových akcí v řetězcích nemusí vždy platit. Naše vlastní značka Bez Kompromisu funguje trošku jinak, je to to nejlepší, co v dané kategorii můžete sehnat, a koupíte to za rozumnou cenu.

Vystudoval VŠE v Praze. Do Rohlíku.cz přišel v roce 2018 z řetězce Tesco, kde měl na starosti marketing pro střední Evropu. V Rohlíku rovněž kromě obchodu řídí i marketing, je členem představenstva společnosti. Rohlík.cz má aktuálně 500 tisíc zákazníků, z toho 13 tisíc prémiových. Jako průměrnou průměrnou dobu doručení nákupu uvádí 90 minut. Jedno auto veze průměrně 11 nákupů.

Budete mít zájem:  Mám encefalitidu? Kdy a jak se to dá zjistit

Řetězce dělají privátní značky většinou tak, že vezmou kvalitu áčkového brandu a musejí dělat kompromisy, aby ji mohly dodávat co nejlevněji. A my chceme to nejlepší v dané kategorii a přitom držet co nejrozumnější cenu, aby zákazník mohl opravdu jíst a vařit z božích věcí a zároveň za to nezaplatil majlant.

Co děláte s věcmi, které se neprodají ani v rámci programu „Zachraň jídlo“, což je de facto prodej zlevněných potravin s dobíhající dobou doporučené konzumace?

Během covidu jsme dávali vyřazený, ale nezávadný sortiment do SANANIMu, rozdávali ho pak lidem bez domova. No, a když karanténa není, spolupracujeme s potravinovou bankou. My se snažíme, aby se nevyhazovalo téměř nic.

Vztahy podniků nové ekonomiky někdy ve vztahu s městskými magistráty skřípou. Stačí si vzpomenout na Uber, Airbnb nebo na Lime. Jak je to u vás?

Takové problémy nás vůbec netrápí. Během karantény jsme s Prahou spustili seniorský program, kdy jsme připravovali potravinové balíčky a dobrovolníci je pak seniorům rozváželi.

Spolupracovali jsme s magistrátem, Svazem obchodu a cestovního ruchu, s Ministerstvem průmyslu… Ve chvíli, kdy se nevědělo nic a kdy lidé vykupovali zásoby těstovin v supermarketech, jsme byli de facto kritická infrastruktura, která byla schopna doručit potraviny lidem, kteří nevycházeli z domu.

Ale obecně samozřejmě chceme mít s městy dobré vztahy. Navíc je tam jedna důležitá věc: Chráníme životní prostředí. Jedno auto veze průměrně jedenáct velkých nákupů, pro který by si jinak jedenáct rodin jelo jedenácti auty. Takhle je odveze jeden vůz. Jak to ušetří životní prostředí, je myslím jasné.

foto: Autor, zdroj: Rohlík.cz

  • Přidáno: před 1 týdnem
    • Velký výběr zboží
    • Cenově výhodná balení (např.dne jablka, opravdu dobrá, krásná , tvrdá cca3kg/80,-)
    • Vše baleno do tašek
    • Nakupuji pravidelně, celkově s vysokou spokojeností.
    • Kurýr(ka), alespoň u nás v Olomouci,velmi příjemná, milá a s úsměvem.

    Nebojte se nakupovat,pro mě velká pomoc při netahání těžkého nákupu.Vám všem z rohlík.cz vřelý dík!

    Dobrý den,Děkujeme za pozitivní zpětnou vazbu, jsem moc ráda, že jste s naší službou spokojen/a. Budeme se těšit na další nákup.S přáním krásného dne,

    Barbora, Rohlik.cz

  • Přidáno: před 2 týdny

    • logicky zabelena mrkev s jogurtem. pri doruceni byl jogurt znehodnocen – mrkev propichala vicko. skvele

    Dobrý den, Marie, děkuji za zpětnou vazbu a omlouvám se za komplikace. Rozhodně není naším záměrem Vám doručovat nákup v takovémto stavu. Při takových situacích vždy vyjdeme rádi vstříc a zpětnou vazbu bereme jako poučení, jak to dělat lépe.

    Pokud jste ještě takto neučinila, neváhejte nám zavolat na naší bezplatnou zákaznickou linku, nebo využít online reklamace, kterou máte k mání v sekci můj účet u posledních objednávek.

    Ještě jednou se omlouvám za komplikace a věřím, že spolu situaci vyřešíme k Vaší spokojenosti :).Přeji hezký den.

    Vojta, Rohlik.cz

  • Přidáno: před 2 týdny

    • Nákup jsme dostali o něco dříve než byl rezervovaný čas
    • Ve srovnání s dovážkou Tesco nebo kosik.cz nejnižší limit pro cenu nákupu a také nejnižší cena za dovoz
    • Nejkratší doba dodání v období, kdy je každý druhý v karanténě
    • Příjemný kurýr
    • Vše přišlo v dobré kvalitě
    • Některé položky trochu dražší

    Poté, co jsem porovnávala dovážku od Tesca nebo kosik.cz, jsme se nakonec rozhodli pro rohlik. U rohlik.cz jsme objednávali poprvé (karanténa) a udělali jsme dobře.

    Ovoce i zelenina přišly v dobré kvalitě a dovážka byla nejrychlejší ze všech možností. Pan kurýr Jan byl příjemný a nabídl mi i pomoc do výtahu. Některá negativní hodnocení a komentáře moc nechápu.

    Lidé si neuvědomují, v jaké době teď jsme..Asi záleží v jakém městě (za nás Liberec) zákazník objednává.

    Dobrý den, velmi děkujeme za Vaše hodnocení nákupu. Velmi si toho vážíme. Jsem ráda, že byl nákup zcela v pořádku a byly jste spokojení 🙂 Věřím, že budeme moc pomáhat i v budoucnu a šetřit Vám čas.

    🙂 Ohledně dražších položek. Mohu Vás případně požádat o zaslání upřesnění o jaké zboží se jednalo k nám na e-mail [email protected]? Ráda bych to ověřila a zjistila co bychom s tím mohli dělat.

    🙂 Předem moc děkuji.

    S přáním krásného dne a hodně zdraví, Eliška

  • Přidáno: před 3 týdny

  • Tesco má konkurenci. Rohlík.cz přiveze nákup do 90 minut

    Za internetovým supermarketem Rohlík.cz stojí Tomáš Čupr. Zatím rozváží nákupy jen po Praze, v příštím roce plánuje rozšíření do dalších měst.

    Praha – Internetový obchod řetězce Tesco a několik menších rozvážkových firem mají silného konkurenta. Na trh vstupuje „internetový supermarket“ Rohlík.cz, za nímž stojí podnikatel Tomáš Čupr.

    Novou službu dnes oficiálně představil se zástupci investiční skupiny Miton a Enern, tedy spolutvůrci slevového portálu Slevomat nebo služby DámeJídlo.cz rozvážející jídla z restaurací.

    Podobně jako při startu potravinového e-shopu Tesca v roce 2012 funguje i Rohlík.cz zatím jen v Praze. Na začátku příštího roku slibuje ale expanzi do dalších měst. Má ambici uspět i v zahraničí.

    Deset miliard do pěti let

    „Velikost českého trhu s potravinami je zhruba 500 miliard korun. A online prodej je v tomto oboru zatím neprobádané území, má možnost vyšplhat se v rychlém časovém období až na 50 miliard korun,“ říká k potenciálu e-shopu s potravinami Tomáš Čupr.

    „Dnes je tu jediný masový hráč Tesco. To si možná ukrojilo tak 1,5 miliardy korun, což dává prostor dalšímu hráči,“ odhaduje Čupr. U obchodu Rohlík.cz očekává, že by do pěti let mohl mít roční obrat až 10 miliard korun.

    Jsme jiní než Tesco

    Podle Čupra však jeho Rohlík.cz nechce přímo konkurovat Tescu, jehož služba Potraviny online v současné době zákazníkům nabízí asi 20 tisíc položek. V Rohlíku je zatím na výběr ze čtyř tisíc položek, v blízké době se prý jejich počet navýší na osm tisíc.

    „Chceme se profilovat jinak než online obchod Tesco. Chceme tu být pro zákazníky, kterým záleží na kvalitě,“ tvrdí Čupr.

    Služba je zatím dostupná po Praze, na začátku příštího roku ale zamíří do dalších měst – Čupr zmiňuje přinejmenším Brno, Hradec Králové nebo Pardubice. V budoucnu chce uspět i v zahraničí. Pro srovnání: Tesco nyní rozváží nákupy v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně, Hradci Králové, Liberci a Jablonci nad Nisou.

    Doprava za 79 korun, u velkého nákupu zdarma

    Hlavním dodavatelem potravin a dalšího zboží pro Rohlík.cz je řetězec Makro. Brzy by se měla síť dodavatelů rozšířit. „Stejně jako u Slevomatu a DámeJídlo.cz klademe důraz na uživatelskou jednoduchost, rychlost, spolehlivost a kvalitu,“ říká k tomu Čupr.

    Věří, že projektu pomůže nejen slabá konkurence, ale i již existující logistická síť, kterou zatím využívala služba DámeJídlo.cz. Rohlík.cz lidem garantuje doručení nákupu do 90 minut.

    Za dopravu lidé zaplatí 79 korun, přičemž nákup není limitován minimální částkou. Pokud cena nákupu přesáhne 2000 korun, je doprava zdarma. Za dopravu neplatí ani ti, kteří službu Rohlík.cz využívají poprvé. Objednávat si lze ve všední dny od 10 do 22 hodin a o víkendu od půl deváté do 22 hodin.

    Pro srovnání: Cena za dopravu se u Tesca pohybuje podle vzdálenosti a času od 59 do 99 korun. Ani u něj není nákup limitován žádnou minimální částkou. 

    Jsou tu i menší konkurenti

    Dovoz nákupu až do domu nabízejí i další méně známé firmy, zejména v Praze.

    Nejdelší historii – od roku 2001 – má služba Z-market. „Rozvážíme v Praze a okolí zhruba 30 kilometrů od centra. Zavážíme i lokality, jako jsou třeba Černošice, Dobřichovice, Říčany, Odolena Voda nebo Kladno. Doprava je bez poplatku,“ říká David Zubek, jednatel společnosti s krátkým názvem Z.

    Z-market nyní nabízí asi čtyři tisíce položek, přičemž minimální útrata za nákup musí dosahovat 899 korun. Při objednání do druhé hodiny odpolední dostane zákazník nákup ještě ve stejný den. Rozšíření do dalších měst zatím Z-market neplánuje. „Logistické náklady u malých nákupů jsou moc vysoké, služba se pak stává trochu neekonomická,“ vysvětluje Zubek.

    Od roku 2010 v Praze a okolí funguje služba Potraviny domů. Nabízí 6500 položek potravinářského zboží, ale i drogerii, tabákové výrobky nebo kancelářské potřeby.

    Rozvoz nákupu po Praze a okolí je vždy zdarma. I zde je ale potřeba nakoupit zboží za minimálně 990 korun.

    „První nákup pro registrovaného je bez finančního limitu,“ dodává Peter Nemeshegyi ze společnosti KBJ Velkoobchody, která e-shop provozuje.

    Kdo si objedná nákup na webu Potraviny domů do devíti hodin ráno, obdrží jej zpravidla ještě týž den. U mimopražských zákazníků se doba dodání liší oblast od oblasti. „Konkrétní termín dodání se každý zákazník dozví po zadání PSČ na webu,“ říká Nemeshegyi. Také tato služba se zatím chce soustředit jen na Prahu a okolí.

    Pátý rok působí v Praze také e-shop s potravinami Food 2U. Zboží ale rozváží jen dva dny v týdnu, konkrétně v úterý a v pátek. V nabídce má asi 1500 položek.  Minimální suma za nákup je 1500 korun, přičemž za dopravu se platí 200 korun. U nákupu nad 2000 korun je doprava zdarma. Nákup je potřeba objednat jeden až dva dny předem.

    Fofr v Ostravě

    Objednat si nákup až domů mohou od loňského května také obyvatelé Ostravy a okolí. Služba nazvaná Fofr Kurýr lidem umožňuje nákup z řetězců Kaufland, Albert, Tesco, Globus, Makro, Billa, Lidl nebo Penny. „Celý nákup pak provedeme v obchodě, který si zákazník vybere,“ říká zakladatel služby Lukáš Mlýnek.

    Rozvážka není limitována žádnou minimální částkou, cena za dopravu se liší podle hodnoty nákupu a vzdálenosti od 150 do 700 korun.

    Podobná služba už funguje i v Jihlavě, kde tehdejší absolventi střední školy založili rozvážkovou službu na webu Dovazime.kvalitne.cz.

    „Nyní studujeme v Brně a nákup rozvážíme pouze o víkendech a po domluvě,“ vysvětluje jeden ze zakladatelů služby Martin Olejník s tím, že v současné době má služba v Jihlavě asi pět stálých zákazníků.

    Za rozvoz nákupu z vybraného obchodu zákazníci platí 89 korun, částka se bude zvyšovat na 100 korun.

    Diskuze

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *