Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Vážení zákazníci na této stránce jsme připravili článek, který Vám pomůže při výběru úpravny vody. Pod obsahem jsou jednotlivé kategorie rozepsány.

čtěte také: článek iDNES.cz

  • Jak vybrat vhodnou úpravu vody
  • Změkčení vody (odstranění tvrdosti)
  • Oddusičnanování vody (odstranění dusičnanů)
  • Odželeznění a odmanganování vody
  • Dezinfekce vody

Jak vybrat vhodnou úpravu vody

Prvním impulzem k řešení nevyhovující kvality vody bývá buď subjektivní pocit (zápach vody, vodní kámen, rezavá vody) nebo Nepodceňujme kvalitu pitné vodyobjektivní laboratorní analýza vody, která stanový chemickou nebo mikrobakteriální závadnost vody. V současné době se hodnotí kvalita pitné vody dle zákona 252/2004 Sb. v pozdějších zněních. Nutno podotknout, že kvalitu pitné vody Vám nemohou posuzovat někteří podnikatelé jen na základě měření konduktivity nebo kapkových metod na vyšetření chemických ukazatelů vody, což se často děje, je třeba stanovit i mikrobakteriální ukazatele, vše v akreditované laboratoři. Při doúpravě městské vody je však základní předpoklad, že voda již vyhovuje normě, a proto není třeba stanovovat plný analytický rozbor, jen selektivní, například na tvrdost vody. U vody studniční je však pro ověření kvality pitné vody minimálně třeba stanovit tzv. krácený rozbor pitné vody, cena se pohybuje dle laboratNepodceňujme kvalitu pitné vodyoře mezi 1200 až 1600Kč. Krácený rozbor dle vyhlášky č. 252/2004 Sb. se dělí na „pitnou vodu upravenou z podzemní vody“ a „pitnou vodu upravenou z povrchové vody nebo z podzemní vody ovlivněné povrchovou vodou“. Krácený rozbor neobsahuje stanovení tvrdosti, je třeba specifikovat zvlášť. Pokud máte vrtanou studnu, doporučujeme první variantu rozboru, pokud kopanou studnu, doporučujeme variantu druhou. Rozdíl je pouze v mikrobiologickém ukazateli Clostridium perfringens. Na základě krácených rozborů Vám může hygienik, nebo odborná firma doporučit širší rozsah analýzy (například Úplný rozbor pitné vody), z cenových důvodů však pro obecný přehled o kvalitě pitné vody doporučujeme rozbor Krácený. Pokud máte podezření na možnou kontaminaci antropogenního původu (poblíž byla/je skládka odpadů, průmyslový areál, apod.) vždy je dobré tuto skutečnost předem konzultovat s odbornou firmou nebo laboratoří, která doporučí větší rozsah stanovených ukazatelů. Až 70% všech studen v ČR je v některém ukazateli nevyhovující, nejčastěji v hodnotě tvrdosti, železu a manganu, dusičnanů nebo mikrobakteriální závadnosti (většinou z důvodu průsaku odpadních vod).

Za předpokladu že rozbor vody dopadl negativně, tedy jeden a více ukazatelůNepodceňujme kvalitu pitné vody byl nevyhovující (bez výjimky dle zákona 252/2004 Sb. a rozsahu nejistoty měření z laboratoře), je třeba zvolit vhodnou technologii úpravy vody, pokud chcete vodu používat jako pitnou, případně užitkovou. Na trhu je nepřeberné množství různých produktů pro úpravu vody, od filtrací, ionexových a sorpčních technologií až po reverzní osmózy pro domácí použití. Výběr vhodné firmy by měl vždy začínat u referencí firmy a jejich odbornosti, na základě nichž si můžete sami snadno ověřit jejich profesní odbornost. Důležitý je také následný záruční a pozáruční servis zařízení. Odborná firma po Vás bude minimálně chtít níže uvedené podklady pro profesionální návrh úpravny vody:

  • Průměrná denní spotřeba vody a maximální hodinová spotřeba vody
  • Počet obyvatel v domácnosti, užití vody i na bazén, závlahu, akvárium, apod.
  • Analytický rozbor vody (ideálně Krácený rozbor dle zákona 252/2004 Sb.)
  • Typ zdroje vody (kopaná studna, vrtaná studna, řád, apod.)
  • Účel použití vody, je-li jiný než jako pitná voda (např. výroba v průmyslu)
  • Odpadní vody jdou do ČOV, kanalizace, jímky, aj.? 

S ohledem na poskytnuté informace je možné odbornou firmou navrhnout individuálně vhodnou úpravnu vody. Neexistuje univerzální, bezobslužné a cenově přijatelné řešení, vždy je třeba se poradit před koupí produktu o přednostech i nedostatcíNepodceňujme kvalitu pitné vodych. Také je třeba mít na mysli, že většina úpraven vody potřebuje kontrolu, případně doplňování chemikálií pro regeneraci u centrálních úpraven vody. Je dobré se také rozhodnout, jestli úpravnu vody chcete umístit pro celý rozvod vody (tzv. centrální úpravna vody) nebo jen na kuchyňský výstup. Kuchyňský výstup se volí většinou pouze pro pitné účely, jejichž množství je zanedbatelné v porovnání s ostatní vodou pro užitkové účely (koupání, sprchování, praní, splachování, aj.). Centrální úpravny vody slouží pro veškerou vodu v domácnosti, hlavně jako ochrana spotřebičů a vybavení (typické pro změkčení vody a odželeznění).
 

Změkčení vody (odstranění tvrdosti)

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Oddusičnanování vody (odstranění dusičnanů)

Předně je třeba připomenout, že dusičnany jsou problémem primárně pro pitnou vodu, nikoliv pro vodu užitkovou. Proto pokud není potřeba vodu používat v restauraci nebo provozovně, není třeba investovat do centrální úpravny vody.

Centrální úpravny vody na oddusičnanování fungují totožně jako úpravny vody změkčovací, tedy na principu iontové výměny a regenerací tabletovanou solí (NaCl). Pouze ionexová náplň není katex ale anex.

Stejné anexy jako u centrálních úpraven vody se aplikují i do kuchyňských koncovek – filtrů. Zde máte potom na výběr buď filtrační konvici s náplní, nebo kuchyňský filtr.

Mimo ionexových náplní kuchyňských filtrů, například výrobky DIONELA, existují i domácí reverzní osmózy, které však filtrují všechny ionty. V případě volby reverzní osmózy doporučujeme remineralizaci na výstupu za modulem R.O.
 

Odželeznění a odmanganování vody

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Dezinfekce vody

Nejčastěji používanými technologiemi je UV záření nebo kontinuální dezinfekce roztokem chlornanu sodného, Sava nebo chlornanu vápenatého. U dávkovacích zařízení je vždy potřeba zajistit dobu zdržení, proporcionální dávkování dle impulzního vodoměru a samozřejmě přesné nastavení dávky dle hygienicky přípustné hodnoty volného chloru na výstupu.

Mezi méně časté, nicméně také používané metody úpravy vody patří prostá filtrace (mechanická, písková, mikrofiltrace a níže), sorpce, koagulace, odstranění radonu ve vodě, ozonizace a provzdušnění. Užití technologií je vždy dle doporučení odborné firmy.

Jana radí: Nepodceňujme hydratáciu pleti!

Ahojte, drahí fanúšikovia skincare.

Aký krásny úvod máme k dnešnej téme – vonku nám opäť prší…voda naša každodenná.

  • Najprv zopár základných termínov:
  • Čo je to hydratácia pleti?
  • V jednoduchosti by sa dalo povedať, že je to o obsahu vody v pleti a o tom, ako s tým vie naša pleť narábať a ako jej v tom pomáhame my.

V tejto súvislosti sa veľmi často skloňujú výrazy ako dehydratácia alebo suchá pleť, a je veľmi dôležité si uvedomiť rozdiel medzi týmito označeniami. Obe totiž môžu mať pocitovo veľmi podobné prejavy, ale príčiny toho stavu sú iné, tým pádom aj spôsob, akým môžete svojej pokožke pomôcť, bude iný.

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Dehydrovaná pokožka

Naša pokožka je tvorená 70% vody. Okolo 20-30% toho je v našej najvrchnejšej časti pokožky.

Dehydrovaná pokožka označuje dočasný STAV vašej pleti, ktorý je zvyčajne dôsledkom porušeného ochranného filmu alebo bariéry pleti. Znamená to, že vrchná vrstva pokožky má problém udržať túto vodu v pokožke.

Príčiny môžu byť rôzne: príliš teplé/studené počasie alebo prostredie, slnečné žiarenie alebo slnenie sa, nevhodné čistenie pleti, prílišné používanie kyselín, stres a pod. Inými slovami, tento dočasný stav môže mať každý TYP pleti: mastná, normálna…a aj tá suchá.

Znaky:

  • Veľké póry (hlavne T-zóna – čelo, nos a brada)
  • Viditeľne mastná pokožka (odlesky lietajú len taký fukot), ale napriek tomu pocitovo napnutá, miestami s vyrážkami alebo zápalmi
  • Hydratáciu vcucne len taký fukot
  • Rýchla vstrebateľnosť make-up počas dňa (akoby ho pleť zjedla)
  • Pleť môže mať popolavý nádych

Vo všeobecnosti, pocit z dehydrovanej pokožky je, že je napnutá a neelastická (namiesto jemná a nafufňaná…ďalší môj obľúbený výraz).

  1. Nepodceňujme kvalitu pitné vody
  2. Suchá pokožka
  3. Toto označenie s najväčšou pravdepodobnosťou znamená, že vaša pokožka neprodukuje dostatok vlastných premasťovacích olejov a olej nám pomáha uržať vlhkosť v pokožke.
  4. Je to označenie TYPU pleti a je presným opakom mastnej pokožky.
  5. To, koľko olejov vytvára, závisí vo veľkej miere od vášho genofondu, ale môže to byť ovplyvnené aj stravou a počasím napríklad.

Ak máte teda naozaj SUCHÚ pleť ako TYP pleti, s najväčšou pravdepodobnosťou toto riešite už dlhší čas a nejaké naozaj badateľné zmeny sa dajú vypozorovať len pri veľkých a trvalých zmenách, ako napríklad iná dieta. Treba mať na pamäti, že aj vekom sa pleť môže meniť a časom sa z iného typu pleti môže stať suchá, ktorá stráca elasticitu, menej sa mastí a pocitovo je vyprahnutejšia.

Znaky:

  • Matná pokožka
  • Náchylnosť k praskaniu a viditeľné šupinky
  • Pokožka ľahko náchylná k podráždeniu
  • Pokožka môže vyzerať mdlo, akoby bez života a fľakato 
  • Malé póry
  • Obtiažnejšia absorbcia produktov do pokožky
  • Make-up sa velmi ľahko zanáša do jemných vrások alebo je viditeľný v oblastiach so šupinkami

Ak máte pokožku mastnú, ale pocitovo tiež napnutú, suchú a občas aj štipká…akoby tá mastnota sedela len tak na povrchu –  je veľká šanca, že máte suchú a AJ dehydrovanú pokožku zároveň.

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Čo s tým?

Budete mít zájem:  Medová dieta: Zhubněte se lžící medu

Pri oboch problémoch platí: ruky preč od všetkého agresívneho (či už penivé pleťové čističe….vlastne penivé hocičo, alebo vody s veľkým obsahom alkoholu – prosto všetko, čo vám z tej pleti vyčistí ešte aj to dobré, čo tam zostať má).

Napríklad, stojí za to skúsiť GÉL OD KVITOK PRE SUCHÚ A CITLIVÚ PLEŤ

Pre suchú pokožku bude číre blaho, keď jej navrátite olej aj hydratáciu.

Ideálne sú produkty s trošku hutnejšou konzistenciou, s obsahom oleja – vlastne to, čo z nej počas čistenia umyjete, jej vrátite späť.

Pomôžete jej tak naštartovať jej vlastné regeneračné procesy a ona sa tak môže sústrediť na iné projekty (napr. zvládnutie retinoidov a pod.) Odpočúram napríklad ARGÁNOVÝ KRÉM OD KVITOK.

Dehydrovaná pokožka sa bude viac tešiť z produktov s obsahom glycerínu, kyseliny hyalurónovej alebo urea – tieto zložky majú spoločné to, že výborne na seba viažu vodu. Samozrejme, packáme to na ideálne ešte vlhkú pokožku (buď hneď po umytí, alebo na seba frcneme nejakú kvetovú vodu, alebo fancy sprej z apatieky) a všetko zamázneme hydratačným krémom, aby sme tú vlhkosť uzavreli v pleti.

Táto kvetová voda od Mylo má veľmi zaujímavé. krásne zloženie.

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Ako často treba hydratovať?

Podľa mna stále. Či ranná, či večerná rutina – obe by mali mať na zreteli aj hydratáciu pokožky. Tých spôsobov ako jej v tom pomáhame, je niekoľko – či už použitím vhodného séra, alebo krému, alebo hydratačného spreju…všetko toto napomáha správnemu fungovaniu ochrannej bariéry pokožky, tak aby bola zdravá a prospievala a ľahšie sa vedela popasovať s prípadnými výzvami, keď je treba.

Mýty a legendy

Pitie vody a hydratácia pleti

Prelúskala som dostupné zdroje a podľa všetkého neexistuje reálny výskum, ktorý by vedecky dokázal priamy súvis pitia vody a lepšej kvality pokožky. Alebo takto – ak štandardne pijete málo vody, inými slovami, ste dlhodobo dehydrovaní, tak kvalita pokožky je to posledné, čo by vás malo trápit.

Dlhodobá dehydratácia má vplyv na strašne veľa funkcií v našom tele, ako napr.

trávenie, fungovanie mozgu, level energie a napríklad aj váha; a môže mať aj strašidelnejšie následky (z vlastnej skúsenosti veľmi odporúčam sledovať množstva vypitých tekutín u malých detí a starších ľudí….

tí poslední totiž menej vnímajú, že sú smädní)….a vlastne trackujte aj seba – ja z nedostatku tekutín mávam migrény ako fras….a vtedy mi je moja pleť dosť ukradnutá.

  • Ideálna fľaša do kabelky na kontrolu vypitej vody (lebo 500ml sa ľahko počíta, ehmm).
  • Nepodceňujme kvalitu pitné vody
  • Hydratácia pleti v zime
  • Kedysi dávno kolovala taká legenda, že v tuhých mrazoch neradno používať hydratačný krém, lebo je v ňom voda, ktorá v pleti zamrzne a tým ju viac poškodí.

Mno – len z praktického hľadiska, keď sa nad tým zamyslím, tak dosť pochybujem, že niekedy v našich zemepisných šírkach je taká zima, ze vám priamo pleť vie zamrznúť… lebo teplota tela, teplota vášho dychu, atď.  Resp. ak sa tak stane, tak je problém niekde úplne inde…(tu mal byť čierny humor, ale som mäkkýš ).

Viem si však predstaviť, že mráz vie riadne vyštípať líčka – čo by som ale riešila skôr mastnejším alebo hutnejším finálnym krémom (+SPF samosebou). Určite by som neuberala na hydratačných položkách rutiny.

  1. Túto zimu mi veľmi dobre fungoval balzam od ŠŤASTNEJ VČELY.
  2. a tiež odporúčam krémovú verziu.
  3. Nepodceňujme kvalitu pitné vody
  4. Pleťová starostlivosť komplet bez vody
  5. Zachytila som už aj taký názor, že pri tom všetkom, čo reálne obsahuje naša voda z kohútika, je pre pleť viac hrozba ako pomoc používať vodu na umývanie; alebo existuje aj variácia, že idem tak šetriť planétu (v zmysle menšej spotreby vody).
  6. Po prvé: pokiaľ viem, kvalita našej pitnej vody je pravidelne testovaná a podlieha prísnym normám, takže asi nie veľmi viem precítiť hore uvedené obavy.

Po druhé: keď som si k tomu študovala veci, vo väčšine takýchto rutín boli zahrnuté odličovacie obrúsky (také tie jednorázové vlhké obrúsky, čo viete kúpiť v drogérii), čo je teda z enviromentálneho hľadiska oveľa vačšia pliaga, ako umyť sa vodou.

Odhliadnuc od faktu, že tým zotieraním si ten bordel akurát tak rozotrete po pleti a buď si ju nevyčistíte dobre, alebo tam po 5. obrúsku (!!!) zostane zvyšok chemikálií a tenzidov (aka kultivovanejšia forma detergentu na riady)…

a k tomu všetkému si tým mechanickým šúchaním môžete akurát tak urýchliť tvorbu vrások.

Aby sme sa rozumeli, niekedy sa inak nedá – napríklad pri cestovani alebo na festivaloch – lebo umyť sa treba aj keď by tanky padali…a ak už to teda bez jednorázových obrúskov nejde, opláchnite si po tom aspoň fejs – a na to vie výborne poslúžit fľaša s vodou na pitie.

Úplne bez vody si ja osobne starostlivosť o pleť predstaviť neviem.

Záverom by som rada dodala, že zdravá pleť sa prirodzene leskne práve preto, lebo je krásne hydratovaná, živá a pružná…a ja by som veľmi rada toto počula od niekoho, keď som mala -násť rokov, a ušetrila si tak roky umelého presúšania a zmatňovania pokožky.

  • Ďakujem za priestor a pozornosť a dohýčkania, milí všetci.
  •  S úctou,
  • Vaša Jana Sāri
  • MOHLO BY SA VÁM HODIŤ 

Nepodceňujte pitný režim školákov: aké následky má nedostatok vody v organizme?

 pr   02.09.2019   0

Na pitný režim detí nezabúdajte ani po lete, iba tak budú v duševnej i fyzickej pohode. Ak im do školy zaobstaráte peknú fľašu, verte, že si na pitie tekutín spomenú častejšie. Fľaša so zaujímavým motívom školákov navyše aj zabaví. Pripomeňme si, na čo by sme nemali zabúdať pri dodržiavaní prísunu tekutín u detí. 

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Na pitný režim detí nezabúdajte ani po lete,

iba tak budú v duševnej i fyzickej pohode. Ak im do školy zaobstaráte peknú fľašu, verte, že si na pitie tekutín spomenú častejšie. Fľaša so zaujímavým motívom školákov navyše aj zabaví. Pripomeňme si, na čo by sme nemali zabúdať pri dodržiavaní prísunu tekutín u detí.

Počas vyučovania je pitný režim v rukách vášho dieťaťa. Aby si na doplnenie tekutín spomenulo častejšie, zaobstarajte mu dlhotrvácnu fľašu so zaujímavým motívom, ktorá neobsahuje škodlivú zložku BPA.

SodaStream má v ponuke množstvo odolných fliaš vyrobených zo zdravotne nezávadného plastu, ktoré vydržia až tri roky. V ponuke sú detské fľaše s veselými motívmi a pre starších školákov je k dispozícii nový štýlový model My Only Bottle. Všetky fľaše sa zmestia do školskej tašky i batohu a zobrať si ich so sebou môžu aj na tréning či výlet s kamarátmi.

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Najvhodnejšou tekutinou nielen pre deti, ale aj dospelých, je obyčajná voda z vodovodu. Na Slovensku máme veľmi dobrú kvalitu vody, ktorá je z hľadiska obsahu dusičnanov  bezpečná aj pre dojčatá. Ďalšou možnosťou je perlivá voda pripravená pomocou prístroja SodaStream.

Vďaka prístrojom na výrobu vlastnej perlivej vody si môžete naperliť vodu priamo v pohodlí domova. Deťom stačí jemne sýtená voda, čo dosiahnete jedným stlačením tlačidla. Pitný režim u nich môžete podporiť aj tým, že do fľaše či pohára pridáte ovocie a bylinky.

Treticu najvhodnejších nápojov pre deti uzatvárajú nesladené ľahké ovocné a bylinkové čaje, ale aj bio ovocné či zeleninové šťavy zriedené s čistou alebo sýtenou vodou.

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Pocit smädu je už alarmujúcim signálom, že má naše telo nedostatok tekutín. Naučte svoje deti piť pravidelne počas dňa.

Nepodceňujme kvalitu pitné vody

Pri poklese vody v tele sa výkon organizmu znižuje, to sa môže prejavovať únavou, bolesťami hlavy, nepozornosťou a celkovým znížením psychickej pohody.

V dôsledku toho sa deti nesústredia na vyučovanie, čo môže mať negatívny dopad na ich výsledky a aktivitu. Vypiť pohár vody by mali deti hneď po zobudení a následne prijímať tekutiny v pravidelných dávkach počas celého dňa.

Len tak sa zabezpečí ich duševná pohoda, fyzický výkon i správny vývoj.

Viac o prístrojoch a produktoch SodaStream nájdete na www.sodastream.sk.

Odosielam Váš hlas…

Hodnotenie: 4.0 z 5. Celkom 1 hlas(ov). Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.

CHEMPAL s.r.o

Nepodceňujte si jediné – zdravie, a vôbec nie kvalitu pitnej vody! Preverte si “krvný obraz” pitnej vody rozborom vody Nepodceňujme kvalitu pitné vodyvo viacerých aspektoch…

Pre úspešné skolaudovanie obytného domu, budovy, je potrebný platný, certifikovaný a čerstvý kolaudačný rozbor pitnej, úžitkovej vody z mikrobiologického a chemického hľadiska. Preto si zabezpečte včasný odber vzoriek vody, aby ste zbytočne neodkladali a nečakali na kolaudačné rozhodnutie!

Vykonávame analýzy vody pre účely návrhov úpravovne studničnej a mestskej vody. Ďalej Vám zabezpečíme odbery a analýzu vody už po úprave vody, pre kontrolu funkčnosti a efektívnosti úpravovne, filtrácie vody, t.j. môžete si dať vodu po filtrácií preveriť.

Budete mít zájem:  Jak pečovat o rovnátka?

Pre optimálne navrhnutie správne fungujúcej úpravovne vody je v každom prípade potrebný obšírnejší kvalitatívny rozbor vodného zdroja z hľadiska hydrobiologického, mikrobiologický a chemický rozbor vody u nás pomenovaný ako úplný rozbor pitnej vody v 27 skúmaných parametroch

Nepodceňujme kvalitu pitné vody
  • Mikrobiologický, hydrobiologický a fyzikálno chemický rozbor vody určenej na ľudskú spotrebu (pitnej a studní), bazénov , vody určenej na závlahy, ako aj úžitkovej vody
  • Chemický rozbor na minerály, ťažké kovy, organické látky a radiačno – chemický rozbor (alfa, beta, celková aktivita, radon)
  • Chemický rozbor odpadovej vody
  • Fyzikálno chemický rozbor kotlovej a chladiacej vody
  • Meranie beta a gama žiarenia v ovzduší a rodinných domoch

Pokyny na odber vzoriek sa riadia podľa STN EN ISO 5667 : 1,3 a STN EN ISO 19458

  1. Ak je potrebný rozbor pre právne účely, vzorku vody môže odobrať len oprávnená osoba s platným Osvedčením o odbere vzoriek pitnej vody. V opačnom prípade môže byť konanie zo strany úradov zamietnuté, vzniknú tým 2 – násobné náklady a predĺži sa doba konania kolaudácie. Okrem toho laboratórium nezodpovedá za výsledky v prípade odobratia vzoriek zákazníkom.
  2. Príprava vzorkovníc: vzorkovnice je možné si vyzdvihnúť v laboratóriu po telefonickej dohode, resp. si ich vysterilizovať doma nasledovne: v mikrovlnke na stredný výkon otvorenú cca 10-15 min. Vrchnák opláchnuť horúcou vodou o teplote nad 80°C. Na chemický rozbor postačuje plastová fľaša napr. z minerálky.
  3. Odber vzoriek je potrebné vykonávať pokiaľ možno z odberného kohútika. Pokiaľ tomu tak nie je, tak z hadice, resp. vedra. Vedro vopred vypláchneme riedeným roztokom SAVO a následne opláchneme vzorkou. V prípade odberu z hadice, koniec vydezinfikujeme opálením, resp. dezinfekčným prostriedkom (SAVO).
  4. Pred odberom necháme vodu odtekať stredne silným prúdom cca 15 – 30 Pminút, resp. do ustálenia teploty.
  • výroba a predaj chemikálií určených na dezinfekciu
  • dezinfekcia studní
  • dezinfekcia rozvodov pitnej vody
Laboratórne rozbory a analýzy vody pre súkromné osoby, firmy, inštitúcie,. Kolaudačné rozbory vôd pre rodinné domy, budovy,. Rozborom pitnej a studničnej vody sa zaoberáme od roku 2005 a vykonávame ich mikrobiologický aj chemický rozbor na základe Nariadenia vlády SR, ktorým sa ustanovujú požiadavky na vodu určenú na ľudskú spotrebu a kontrolu kvality vody určenej na ľudskú spotrebu podľa Vyhlášky Nariadenia vlády MZ SR č. 247/2017 Z.z. z 09.10.2017. ktorou sa dopĺňa Vyhláška NV SR č. 354/2006 Z. z. V portofóliu ďalej ponúkame rozbory bazénovej vody, studničnej vody, odpadovej vody ČOV, kotlovej a obehovej vody. Ponúkame rozšírený rozbor 26 chemických parametrov, 7 parametrov mikrobiologického vyšetrenia a 6 parametrov hydrobiologického vyšetrenia vody. Rozbory vody je možné použiť pri kolaudácii a podľa uvedeného zákona §5, ods. 5 aj na uvedenie nového pitného zdroja do prevádzky. Dĺžka trvania rozboru je 5 – 7 dní. Každý rozbor sa riadi podľa STN EN ISO 5667:3 – odber, uschovanie a preprava vzoriek. Objednávky vybavujeme podľa pokynov

  • poradenstvo v oblasti chémie
  • predaj chemikálií určených na úpravu technologických vôd (kotlové a chladiace vody)
  • predaj produktov na likvidáciu kalu v žumpách a septikoch (produkt na báze prírodných baktérií)
CHEMPAL s.r.o. Fakulta elektrotechnikya informatiky STU v Bratislave Ilkovičova 3 841 04 BratislavaGPS: 48.15185, 17.073339 Mgr. Pavol Zimermann / konateľ Tel.: 0910 132 765 Tel.: 0917 677 923E-mail: [email protected] Web: www.chempal.sk

Chcete vedieť čo nové sa u nás deje?
Prosím vyplňte vašu e-mailovú adresu.

© 2019 službyspráve.sk • Mapa stránky • Všetky práva vyhradené

Zilizi s.r.o

Máte zrazu opakujúce sa problémy s plynovým kotlom alebo s ústredným kúrením? Voláte opravára, a tiež si nevie radi?

Tvrdá voda- problém alebo fikcia?

Firma sa zaoberá s montážou a opravou plynových zariadení a vykurovacích systémov už od roku 1991, a keďže určité problémy sa začali vyskytovať v poslednej dobe čoraz častejšie, začali sme analyzovať opakujúce sa symptómy týchto porúch. A áno, už dlhšie vieme, že spoločným menovateľom okrem zanedbanej servisnej prehliadky je hlavne kvalita vykurovacej a plniacej vody.

  • Čiže ak sa opakujú problémy s plynovými kotlami a ústredným kúrením, môže za ne tvrdá voda?
  • Začali sme s meraniami, ktoré sme priebežne vyhodnocovali a výsledky boli prekvapujúce.
  • Zodpovedanie vašej otázky si ale žiada širšiu odpoveď a tvrdosť vykurovacej vody je iba jedným faktorom, ktoré ovplyvňujú životnosť kotlov a vykurovacích systémov. Faktom je ,

že pravidlá dopĺňania vody do ústredného kúrenia sa sprísnili. Sám mám doma pri obecnej vode filtračné zariadenie už viac ako dvanásť rokov, a  norma v tomto prípade hovorí jasne o povinnostiach servisu a merania filtračného zariadenia.

O týchto meraniach sa evidujú záznamy a pri kontrole som zistil, že kvalita pitnej vody vykazuje vždy iné hodnoty, pričom alarmujúci je ukazovateľ tvrdosti vody ,čo je okolo 13-15 °dH. Elektrická vodivosť pitnej vody je cca.500 mS/cm.

Pri zmiešaných systémoch voda s takými hodnotami nespĺňa požiadavky smernice VDI 2035-2 pre doplňovaciu vodu vykurovacích systémov.

  1. Aké sú teda optimálne hodnoty ?
  2. Doporučené parametre vykurovacej vody pre kotly s hliníkovým výmenníkom /resp. pri zmiešaných systémoch- hliník, meď, oceľ, plast / čo je pri väčšine u nás namontovaných kotlov platné , sú dosť prísne:
  3. pH v rozmedzí 6,5 – 8,5 /zmiešané systémy 8,2-8,5/Obsah kyslíka 0,1mg/literElektrická vodivosť max. 100 mS/cm
  4. Tvrdosť vody 0°dH / podľa objemu systému/

Dnes už vlastníme všetky prístroje s ktorými vieme veľkou presnosťou merať tieto hodnoty. Bohužiaľ merania potvrdili naše obavy a nie raz sme namerali extrémne hodnoty : tvrdosť nad 20°dH a vodivosť okolo 1000 mS/cm.

O kvalite slovenskej vody sa ale zvyknú spievať ódy. Kde potom hľadať príčiny nárastu týchto negatívnych ukazovateľov?

Súhlasím, ako pitná voda je kvalitná, odporúčaná tvrdosť  podľa nariadenia vlády č. 354/2006 pre pitnú vodu je od 6 do 28 °dH. Ako sme už spomínali je to viacnásobok dovolenej hodnoty, pre vykurovacie systémy.

Najdôležitejšie faktory pri doplnení vykurovacieho systému sú: tvrdosť vody, elektrická vodivosť, množstvo doplňujúcej vody, a objem vykurovacieho systému.

Možno ,že keď zákazník dopúšťal systém tie hodnoty boli práve nižšie a vôbec to nemusí robiť problémy do budúcna, no bez merania nie je možné určiť, či v danom chvíli , keď sme napúšťali systém, aké boli, a aké budú po týždňoch. S prístrojmi vieme urobiť základnú diagnostiku a nastaviť jednotlivé hodnoty doplňujúcej vody aby spĺňali kritériá smernice VDI.

Vráťme sa teda k problému s poruchami ústredného kúrenia, aké sú teda vaše odporúčania.

Z praxe poukážem na nedávny príklad : Pri servisnej prehliadke ,ktorú u nás objednal zákazník na osem ročný kotol sa zistila porucha zapríčinená nekvalitnou vykurovacou vodou Zákazník malé úniky riešil tak, že raz za čas dotlakovával systém.

Vieme prísť a nie len zmerať aktuálne hodnoty, ale do systému následne aj natlačiť vodu upravenú s reverznou osmosou s nulovou tvrdosťou pri vodivosti 75mS/cm.

Hodnota pH sa nastaví vždy podľa potreby vzhľadom na zabudované materiály v danom systéme.

Budem sa možno opakovať ale keďže táto problematika má široký záber, odporúčania nemožno paušalizovať. Problémy a dané riešenie sa najlepšie odhalia na mieste. Ako som spomínal pri servisných prehliadkach teraz už meriame aj kvalitu vody a vieme predísť problémom, ktoré sa prejavia možno až po niekoľkých rokoch ,ale väčšinou potom to skončí výmenou kotla.

V akom období by sa mali robiť tieto merania ?

  Jednu z možností ponúkajú servisné prehliadky, pre svojich zákazníkov samozrejme meranie robíme v rámci servisu bez poplatku.

  Keď treba  meniť vodu , cena upravenej vody pohybuje okolo 35cent/liter. Pozn.: pre jeden rodinný dom -BUNGALOW to predstavuje cca 100 Litrov vykurovacej vody.

  Táto problematika si zaslúži pozornosť už aj preto, že ak k nej pristúpime s vážnosťou šetríme financie nielen na energiách ale aj na opravách.

stredoceskavoda.cz

BRANDÝS NAD LABEM – STARÁ BOLESLAV

  • Pro toto nádherné dvojměstí provozujeme kompletní provoz vodovodních sítí, kanalizací i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací BOREK

V obci Borek provozujeme pouze čističku odpadních vod (ČOV).

Havárie a poruchy (24 hodin denně)
tel.: 606 167 187

Více informací BŘÍSTVÍ

  1. Pro zhruba čtyři stovky obyvatel této obce zajišťujeme provoz kanalizace a ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací CÍRKVICE

  • V malebné obci s více než 400 domy zajišťujeme kompletní správu vodovodu, kanalizace i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 606 947
Budete mít zájem:  Je kokosový olej opravdu nebezpečný? jak je to doopravdy?

Více informací DŘÍSY

  1. Pro necelých 1000 obyvatel této příjemné středočeské obce zajišťujeme provoz kanalizace a ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací DVORCE

  • V této obci máme na starosti kompletní provoz vodovodu, kanalizace i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 723 749 315

Více informací HORKA

  1. V této obci na Českobrodsku se staráme o provoz vodovodu.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 723 749 315

Více informací HRADEŠÍN

  • Pro příjemnou obec na Kolínsku zajišťujeme provoz vodovodu.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 723 749 315

Více informací JAKUB

  1. Jakub je vesnice, část obce Církvice v okrese Kutná Hore se zhruba 500 obyvateli, pro které provozujeme vodovod, kanalizaci i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 606 947

Více informací KÁRANÝ

  • V obcí Káraný, kde se nachází druhý nejvýznamnější zdroj pitné vody pro Prahu, se staráme o provoz vodovodu, kanalizace i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací KONĚTOPY

V této obci máme na starosti pouze provoz čističky odpadních vod (ČOV).

Havárie a poruchy (24 hodin denně)
tel.: 606 167 187

Více informací KOSTELEC NAD LABEM

  1. Pro přibližně 3500 obyvatel tohoto středočeského města s krásnou památkovou zónou zajišťujeme provoz vodovodu, kanalizace i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací LYSÁ NAD LABEM

  • V jednom z nejkrásnějších měst Středočeského kraje se staráme o kompletní provoz vodovodních sítí, kanalizací i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 723 749 315

Více informací MODLETICE

  1. V této obří průmyslové zóně máme na starosti provoz vodovodní sítě, kanalizace i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací NEDOMICE

  • V této obci na Mělnicku se zhruba 300 obyvateli se staráme o provoz kanalizace a ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací NOVÉ DVORY

  1. Pro tuto obec zajišťujeme provoz kanalizace a ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 606 947

Více informací OTRADOVICE

  • V této malé obci u Mladé Boleslavi máme na starosti kompletní provoz vodovodních sítí, kanalizací i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací OVČÁRY

  1. V této obci provozujeme kanalizaci a ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací POPOVICE

  • V této malé obci provozujeme kompletní provoz vodovodních sítí, kanalizací i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací PODBRAHY

  1. V této malé obci se zhruba 50 obyvateli máme na starosti kompletní provoz vodovodní sítě, kanalizace i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací POSTŘIŽÍN

  • Pro 1000 obyvatel této obce s výhledem na Říp zajišťujeme kompletní provoz vodovodních sítí, kanalizací i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací PŘEDMĚŘICE NAD JIZEROU

  1. V této obci v Pojizeří, s přibližně 700 obyvateli, se staráme o provoz kanalizace i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací PŘIŠIMASY

  • Pro tuto obec na Kolínsku se zhruba 700 obyvateli zajišťujeme provoz vodovodní sítě.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 723 749 315

Více informací SKORKOV

  1. Kompletní provoz vodovodních sítí, kanalizací i ČOV – to je náš servis pro cca 500 obyvatel této půvabné obce v okrese Mladá Boleslav.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací SOJOVICE

  • Pro zhruba 500 obyvatel této obce zajišťujeme provoz kanalizace a ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací STARÝ VESTEC

  1. Pro necelých 200 obyvatel této obce na Nymbursku zajišťujeme provoz vodovodní sítě, kanalizace i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací ZÁPY

  • Pro městys Zápy v okrese Praha-východ a jeho cca 700 obyvatel zajišťujeme kompletní provoz vodovodu, kanalizace i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací SKŘIVANY

  1. Staráme se zde o řádný provoz vodovodu a kvalitu pitné vody.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 723 749 315

Více informací Rudeč

  • V této části Kostelce nad Labem zajišťujeme provoz vodovodu, kanalizace i ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací JIŘICE

  1. Pro přibližně 200 obyvatel této obce u Kostelce nad Labem zajišťujeme provoz vodovodu, kanalizace i ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 606 167 187

Více informací Dobrovíz

Zákaznická linka
tel.: 220 911 739, 220 910 331 (během pracovní doby)

Havárie a poruchy (24 hodin denně)
tel.: 728 504 744

Více informací MČ Praha – Přední Kopanina

  • Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  • (během pracovní doby)
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Statenice

  1. Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  2. (během pracovní doby)
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Kněževes

  • Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  • (během pracovní doby)
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Tuchoměřice

  1. Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  2. (během pracovní doby)
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Horoměřice

  • Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  • (během pracovní doby)
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Chýně

  1. Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  2. (během pracovní doby)
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací MČ Praha – Lipence

  • Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  • (během pracovní doby)
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Úholičky

  1. Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  2. (během pracovní doby)
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Dolany

  • Zákaznická linka
    tel.: 220 911 739, 220 910 331
  • (během pracovní doby)
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 728 504 744

Více informací Lhota

  1. V této obci provozujeme kanalizaci a ČOV.
  2. Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  3. Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Více informací Zdiby

V této obci od 1. 1. 2021 provozujeme kanalizaci a ČOV.

Zákaznická linka (během pracovní doby)
tel.: 326 905 698, 326 906 087-8

Havárie a poruchy (24 hodin denně)
tel.: 724 311 153

Více informací Sudovo Hlavno

  • V této obci provozujeme kanalizaci a ČOV.
  • Zákaznická linka (během pracovní doby)
    tel.: 326 905 698, 326 906 087-8
  • Havárie a poruchy (24 hodin denně)
    tel.: 724 311 153

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector