Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

V dnešním rychlém tempu života v moderníchLidé často nemají dostatek času na normální domácí jídlo. Proto jsou lidé tak zvyklí na rychlé občerstvení.

Rychlé občerstvení však nesmí pouze uspokojovat hlad, ale také přinášet potěšení. Proto je zde mnoho receptů pro horké psy, hamburgery, hamburgery.

Navzdory velké konkurenci může podnikání prodeje hamburgery přinést dobrý měsíční příjem, neboť potravinářský průmysl je v poptávce a rychle se rozvíjí.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Historie burgerů

Dříve bylo nemožné si představit obvykléMasová hůlka může mít takovou divokou popularitu mezi zástupci všech oblastí společnosti. V roce 1904 burger získal slávu na veletrhu v St. Louis. Ale teprve o třicet let později se stala gastronomickým symbolem, když Walter Anderson z Kansas založil síť restaurací nazývaných White Castle Hamburger.

Každý den tento gastronomický produkt získalstále více populární, většina lidí chtěla opakovat svůj recept. Tehdy podnikatelé začali rodit první myšlenky o tom, jak otevřít burger. Takže, jak dělat hamburgery?

Jak otevřít hamburger?

Stejně jako jakýkoli obchod, burger je nezbytnýotevřená s oficiální registrací podnikatelských činností.

Jak otevřít hamburger ve vašem městě a co dělat? Nejprve je třeba problém vyřešit formou podnikatelských aktivit: PI nebo LLC Většina těch, kteří objevili hamburger, zvolila formu podnikové IP, protože malé provozovna nemá takovou finanční sílu. Pro burger je nejlepší zvolit si daňový systém – jedinou daň z imputovaných příjmů (UTII).

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Proces otevření IP je velmi jednoduchý. Nejprve je třeba kontaktovat oddělení federální daňové služby (FTS) s kopií dokladu totožnosti, napsat prohlášení, zaplatit státní poplatek 800 rublů. Je také nutné zvolit typ činnosti v klasifikátoru OKVED. Pro burger můžete vybrat následující kódy činností:

  • 56.10 „Činnosti restaurací a poskytování stravovacích služeb“.
  • 56.10.1 „Činnost restaurací a kaváren s plným restauračním servisem, kavárnami, restaurací rychlého občerstvení a samoobslužnými službami.“

Po ukončení registrace společnosti zaměstnanci příslušného orgánu vydávají osvědčení OGRN, které označuje postavení jednotlivého podnikatele.

Dokumenty potřebné k otevření instituce

Jak otevřít hamburger, aby nedošlo k žádnému problémuvládní agentury? K tomu je třeba zvolit pokoj, který úspěšně předá všechny hygienické kontroly. Pro neplánované kontroly je nutné sestavit balíček požadovaných dokumentů. Na žádost orgánů je zpravidla nutné předložit následující dokumenty:

  • Certifikát OGRN;
  • bezpečnostní deník;
  • Certifikát TIN;
  • certifikáty pro dokončení potřebných požadavků SES;
  • Dokumentace kontroly přístrojů a měřících přístrojů;
  • smlouvy se SES a hasičskou službou;
  • smlouva s úspory energie a kanalizace;
  • smlouva s LCD pro sběr odpadků;
  • dohodu s nájemcem a smlouvu se zaměstnanci.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Organizace hamburgerů v malém městě

Obecně platí, že ve městě s počtem obyvatel až dosto tisíc lidí malý výběr dobrých míst rychlého občerstvení. Proto, otevření nové, módní burger, můžete přilákat velkou pozornost nevyrovnaných obyvatel malého města.

Velkým plusem těchto osad je skutečnost, že v tomto oboru prakticky neexistují žádní konkurenti.

Odpověď bude kladná pouze na otázku: stojí za to otevřít burger v malém městě? Abyste však mohli začít podnikat, je třeba začít vypočítat všechny výhody a nevýhody.

Jak otevřít burger: podnikatelský plán krok za krokem

Během vývoje obchodní plánu s restauracírychlé občerstvení musí rozlišovat cílovou skupinu svých zákazníků. Většina návštěvníků bude studentů a školáků, takže jídlo by mělo být nejen chutné, ale i cenově dostupné.

Jak otevřít hamburger? Podrobné pokyny zahrnují vývoj těchto položek:

  1. Koncept instituce. Na začátku musíte vytvořit koncept vaší restaurace a najmout návrhové specialisty na realizaci plánu.
  2. Vyhledejte prostory pro hamburger. Místnost pro sál by neměla být menší než 70 metrů čtverečních. Je žádoucí vytvořit restauraci ve středu města, na místě s velkým křížem.
  3. Příprava místnosti a pozvání speciálníveřejné služby sledovat provádění všech požadavků na položky. Při otevírání hamburgeru je nutné provést inspekci sanitárně epidemiologické služby a požární kontroly.
  4. Nábor zaměstnanců pro instituce. Všichni zaměstnanci musí mít zdravotní záznamy. V počáteční fázi je třeba najmout: vařit, dva pracovníky v hale a čistící žena.
  5. Reklamní kampaň. Nejdůležitějším bodem pro zajištění rychlé návratnosti podniku a zisku. Pro propagaci instituce je nutné správně promyslet reklamní společnost. Instituce by měla mít své vlastní webové stránky, které poskytuje menu a uvádí všechny služby této instituce. Při poskytování doručení na místě instituce by měl být formulář k vyplnění objednávky. Doporučuje se propagovat instituci v sociálních sítích.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Zařízení Burger

Při výběru vybavení pro pokoj byste měli dodržovat koncept instituce. Abychom nezmeškali žádné malé nuance, je třeba vytvořit seznam potřebných věcí:

  • nákup stolů a stolů podle návrhu;
  • objednat barový pult a barový nábytek;
  • navrhnout a objednat venkovní značku;
  • zakoupit nebo objednat formulář pro zaměstnance;
  • instalovat alarmy a videokamery;
  • koupit kuchyňské vybavení.

Při výběru zařízení je žádoucí zaměřit se na modely spolehlivých a osvědčených výrobců.

Nabídka instituce

Chutnější a lepší jídlo v burgeru,více ziskových institucí přinese majitele. Chcete-li zajistit různé menu, obvykle používají spoustu zeleniny, koření, omáčky a samozřejmě kvalitní maso.

Vzhledem k tomu, že kontingent instituce bude velmi odlišný, měly by se lišit také pokrmy.

Z tohoto důvodu bude velký plus, pokud kromě hamburgerů, salátů a hranolků nabídne menu vegetariánské pokrmy, pokrmy pro děti a osoby s diabetem.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Kolik je otevření instituce?

Jak otevřít hamburger? Bude podnikání přinášet zisk? Kolik je otevření takové instituce? Jak otevřít malý burger? Samozřejmě, toto podnikání je ziskové, ale za předpokladu, že na trhu existuje malý počet konkurentů s podobným obchodním konceptem. Otevření hamburgeru od začátku může stát zhruba 5-10 milionů rublů, což již zahrnuje veškeré náklady na období návratnosti.

V počáteční fázi nebude velké množství času na rychlé občerstvení fungovat. Za prvé, zisk bude asi 30 tisíc rublů. za měsíc. Ale díky správnému přístupu a dobře navržené reklamní kampani lze výnosy zvýšit dvakrát až třikrát. Období návratnosti tohoto podnikání je přibližně dva roky. Pro malé město to je docela dobrý výkon.

Proto je výhodné otevřít hamburger od začátku, investice poměrně rychle platit za sebe.

Požadovaná investice

Finanční plán v počátečních fázích zahrnujehodně nákladů, ale tento obchod je dobrý, protože můžete investovat do něj postupně. Můžete začít jen s několika druhy hamburgerů a několika nápojů. Počáteční investice do rublů:

  • někde v 420 tisíc tvoří náklady na vybavení;
  • zhruba 40 tisíc rublů – platby zaměstnancům;
  • náklady na spotřební materiál budou asi 20 tisíc;
  • pronájem pokojů – asi 50 tisíc

Celková výše počátečních nákladů bude přibližně 530 tisíc rublů.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Užitečné tipy pro podnikatele

Chcete-li získat stabilní příjem a ne zlomitprávní předpisy, nově příchozí v podnikání musí znát některé z nuance jejich podnikání. Některé užitečné tipy pro aspirace podnikatelů zahrnují:

  • povinná registrace pokladny v daňové službě;
  • spolupráci výhradně se spolehlivými dodavateli potravin;
  • přítomnost vlastností v instituci, vlastnosti, které ji odlišují od konkurentů;
  • Zpočátku je třeba získat důvěru klienta, zájem o návštěvníky, včetně potenciálních;
  • uspořádat místnost by měla být tak, aby interiér vypadal zajímavě a ne hromadně;
  • Zvažte recyklaci.

Obchodní marketing

Jedním z hlavních aspektů otevření institucerychlé občerstvení je marketing. Pokud se podnikatel rozhodne otevřít franchisovou instituci, bude v počáteční fázi doprovázen franchisingovou společností.

Jedná se o jednu z nejjednodušších možností otevření vašeho podnikání.

Ale podnikatelé, kteří se rozhodnou zahájit nezávislou plavbu, musí vyvinout své vlastní logo a značku, aby si zákazníci mohli snadno vzpomenout na místo.

Nejmocnější nástroj dnes pro marketing- to je internet. Nyní mnoho lidí hledá restauraci prostřednictvím webu, přečtěte si recenze o místě a doručení objednávky.

Proto při otevírání burger, budete muset učinit místní tiskové zprávy, zahájit speciální nabídku pro zákazníky, kteří navštíví zařízení v den zahájení.

Velkým plusem by bylo pozvání k otevření, ochutnávka jídel zdarma, přilákání pozornosti médií a potravinářských bloggerů.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Další dobré řešení, jak přilákat novéZákazníci mají vytvořit věrnostní program s kupóny a kumulativními slevami (to donutí zákazníka, aby se opět vrátil do restaurace). Měli byste vždy pamatovat na dodatečné služby (například doručení domů). Je možné, že pro stále velký příjem by se měl vytvořit koncept restaurace s sebou.

Budete mít zájem:  Primární sklerotizující cholangitida – co je to – příznaky, příčiny a léčba

Shrnutí

V tomto typu podnikání, jako je rychlé občerstvení,Existuje mnoho rizik. Tato rizika mohou začínat jako negativní hodnocení zákazníků, stejně jako při kontrolách a pokutách SES.

Majitel burgeru musí věnovat velkou pozornost kvalitě výrobků a časům skladování potravin. Jeden případ spojený s nekvalitními potravinami může zničit celý podnik.

Spokojení zákazníci přinášejí peníze instituci.

Přinese Revolut revoluci na bankovním trhu? Podle analytika se spíše stane vedlejším produktem | Firmy a trhy

PRAHA Firma Revolut přišla na český trh letos v květnu. O pět měsíců později v Praze otevřela pobočku a má v plánu konkurovat tuzemským bankám.

Revolut sází zejména na mezinárodní převody bez poplatku, transakce v reálném čase a možnost nakoupit kryptoměny. Podle analytika ale podobné služby jako Revolut budou pouze vedlejším produktem.

Kamenné banky totiž mají u Čechů důvěru a stabilní postavení, tvrdí Tomáš Pithart ze společnosti Deloitte.

Účet u Revolutu zvládne stejné věci jako účet u tradiční banky. Největší výhodu ale představuje pro lidi, kteří cestují do zahraničí. Umožňuje totiž mezinárodní převody bez poplatku, stejně jako výběry ze zahraničních bankomatů.

Díky aplikaci Revolut mohou lidé platit ve více než 150 měnách. Na účtu přitom mohou směňovat 25 měn a posílat platby za aktuální mezibankovní kurzy.

Před dovolenou si tak klienti britské fintechové společnosti mohou ušetřit cestu do směnárny.

„Ještě předtím, než jsem používal Revolut, tak jsem musel vyměňovat české koruny za zahraniční měnu většinou v nevýhodném kurzu. Nyní už to nemusím řešit. Jednoduše jsem například odcestoval do Dánska a platil jsem přes kartu za aktuální směnný kurz,“ svěřil se pro server Lidovky.cz Tomáš Postolka, který službu využíval ještě předtím, než Revolut dorazil na český trh.

Předtím si musel nejdříve převést české koruny na eura a až potom mohl dobít účet. Při směně tak přišel o část peněz. Od května však mohou tuzemští klienti vkládat peníze v korunách.

Další výhodu vidí Tomáš Postolka v rychlosti, s jakou se přeposílají peníze z jednoho účtu na druhý. „Přítelkyně studuje v zahraničí a má také účet u Revolutu. Když si mezi sebou pošleme peníze, tak tomu druhému dorazí během několika sekund,“ popsal.

Umíme toho více než banky, tvrdí český manažer Revolutu

Podle manažera firmy Revolut pro Česko Davida Pavlisky umí internetová bankovní služba více než tradiční banky. Pro tuzemské banky tak přichází další konkurence. „Chtěli bychom se stát pro naše uživatele běžným účtem první volby, prostřednictvím kterého mohou plně spravovat své veškeré finanční prostředky,“ řekl pro Lidovky.cz Pavliska.

Zda český bankovní trh příchod Revolutu změní, se teprve uvidí. Podle analytika ale nedojde k náhlé změně. „Mladší generace je otevřenější k alternativám klasického bankovnictví. Pro banky to tak bude znamenat konkurenci spíše u mladých lidí. Tento trend nezmění bankovnictví ze dne na den, ale postupným stárnutím generace se bude nejspíše měnit,“ uvedl Tomáš Pithart z Deloitte.

Fotogalerie: Hamburger za 40 tisíc

Momentálně má Revolut v Česku 40 tisíc klientů. Jejich počet podle společnosti roste denně o více než 100 nových klientů. Pořád je to ale zanedbatelné číslo v porovnání s tradičními bankami. Pro porovnání: největší banka Česká spořitelna má skoro 4,7 milionů klientů.

„O zákazníky tuzemské banky podle mě kvůli Revolutu nepřijdou. Mnoho věcí nejde provést jinak než přes banku. Například výplaty musí odcházet převodem na klasické bankovní účty. Myslím si, že podobné služby začnou lidé spíše využívat jako vedlejší produkt,“ okomentoval Pithart.

Revolut klientům umožňuje kromě již zmíněných věcí i nákup a prodej kryptoměn, sjednat si cestovní pojištění, pojištění chytrého telefonu a další finanční služby. Nyní plánuje zavést také účty s českými IBAN kódy.

Revolut není klasickou bankou a proto pro něj plynou i některé výhody oproti konkurenci. „Je důležité uvědomit si, že se internetové služby jako je Revolut, pohybují trochu v šedé sféře.

V rámci České republiky je povinnost hlásit stavy a zůstatky účtů České národní bance. Vzhledem k tomu, že je Revolut v podstatě online peněženka, tak nepodléhá této reportingové činnosti,“ popsal Tomáš Pithart.

V případě vyšších příjmů pak může tyto informace Finanční úřad použít jako nástroj pro vymáhaní vyšších daní ze zisků nebo příjmů.

Zavřené restaurace vrší ztráty. Fastfoody zachraňují okénka i zkušenosti s rozvozem

Firemní statistiky komentují největší řetězce rychlého občerstvení v Česku stroze i za běžných okolností. O dopadech koronaviru na jejich tržby tak fastfoodoví giganti, kteří byli z předchozích let zvyklí na rostoucí čísla a desítky milionů zákazníků ročně, spekulovat nechtějí. Už teď je ale zřejmé, že vládní opatření proti šíření viru s poptávkou ze strany zákazníků silně zatřásla.

V roce 2018 zvýšila společnost AmRest, která v Česku provozuje restaurace rychlého občerstvení KFC a Burger King, svoje tržby meziročně na 3,7 miliardy korun. Stěžejní značku KFC, která na tuzemském trhu funguje už přes čtvrt století, navštívilo tehdy téměř 40 milionů zákazníků. Firma přitom odhadla, že za rok 2019 to bude asi ještě o šest milionů lidí více.

„Rok 2019 bude minimálně stejně dobrý jako ty růsty předtím,“ uvedl podle agentury ČTK ještě loni v září ředitel KFC Libor Hubík. Dodal, že rostou i ostatní značky společnosti jako Starbucks nebo Burger King.

Konkurenční řetězec McDonald's byl na tom předloni ještě lépe – roční tržby AmRestu v Česku překonal asi o dvě miliardy korun. Za hamburgery, hranolky a další jídla zákazníci v tehdy 99 restauracích utratili 5,81 miliardy korun.

Mimořádná opatření z poloviny letošního března spojená s omezením šíření koronaviru v Česku ale do fungování nejen fastfoodových řetězců tvrdě zasáhla. Například podle aktuálního průzkumu společnosti Nielsen sítě restaurací, kaváren či hostinců obecně zaznamenaly kvůli novým opatřením „extrémní propad a jejich obrat v mnoha případech klesl o více než 90 procent“.

„Opatření proti šíření koronaviru výrazně snížila poptávku po rychlém občerstvení. Lidé si častěji vaří domácí jídla, což je finančně výhodnější a mnohdy i zdravější,“ říká ekonom společnosti BH Securities Štěpán Křeček.

„Některé řetězce restaurací se snaží posílit donáškový prodej, který může z části kompenzovat ztráty z klasického prodeje. Přesto došlo k výrazným propadům v tržbách. V případě, že restriktivní opatření budou trvat delší dobu, je možné, že některé pobočky fastfoodů úplně skončí,“ domnívá se Křeček.

Dopad „koronavirové krize“ na řetězce je patrný i ve světě. Zatímco v polovině února se akcie společnosti McDonald's podle dat agentury Bloomberg pohybovaly nad úrovní 210 dolarů za kus, nyní jsou o čtvrtinu levnější. Podobné je to i podle ekonoma Křečka i u dalších veřejně obchodovaných společností z oblasti gastronomie. 

Polovina zavřených poboček a tisíce roušek

Trojlístek McDonald's, KFC a Burger King ale zatím veřejně sčítat ztráty v Česku nechce. „Protože se situace stále vyvíjí, je příliš brzy odhadovat dopady na prodeje a ekonomiku společnosti.

Věříme však, že restaurační průmysl, který je jedním z nejvíce postižených současnými omezeními, bude vyžadovat mimořádná opatření ze strany vlády, aby dopady na toto odvětví byly co nejmenší,“ komentuje situaci pro Aktuálně.

cz ředitel značky Burger King pro Česko, Slovensko a Rumunsko Daniel Ryška.

„Chápeme, že prioritou každého je zastavit další šíření viru a respektujeme všechna opatření, která přispívají k dosažení tohoto cíle,“ říká k omezením Hubík z KFC. „V současné době se soustředíme na poskytování bezpečných a spolehlivých služeb našim zákazníkům,“ dodává neurčitě.

KFC, stejně jako Burger King, nabízí kromě rozvážky rovněž výdej jídla u okének nebo skrze drive-thru. „Tyto pobočky jsou otevřené například v Praze, Plzni, ale také v Uherském Hradišti. Snažíme se zůstat dostupní i pro naše zákazníky v regionech,“ říká za KFC Hubík. Úplně je v Česku uzavřeno 45 poboček ze 105.

Na rozvoz a drive-thru kvůli uzavření vnitřního prostoru restaurací „přenesl váhu“ také McDonald's, zájem o tyto služby podle řetězce za daných okolností stoupá. „Proto děláme vše, co je v našich silách, abychom lidem nabízeli tyto služby plynule a bez problémů,“ dodává ředitelka PR a komunikace společnosti Zuzana Svobodová.

Momentálně má McDonald's v provozu 58 ze 101 českých poboček. Všichni pracovníci v restauraci jsou vybaveni rouškami nebo respirátory, ochranných pomůcek denně spotřebují kolem 1400 kusů. Sehnat je se podle společnosti podařilo skrze dodavatele a franšízanty.

Budete mít zájem:  Známe se z minulého života

Osmkrát méně zákazníků

Další ze sítí rychlého občerstvení, Bageterie Boulevard, za běžného provozu obslouží v Česku za den až 40 tisíc zákazníků. Nyní je to podle provozního ředitele Jiřího Štěpánka asi jen pět tisíc.

„Bageterie Boulevard v současné době zaznamenává přibližně osmdesátiprocentní propad tržeb oproti minulým obdobím,“ odhaduje pro Aktuálně.cz Štěpánek.

„Více než polovina provozoven se nachází v obchodních centrech a kvůli vládnímu nařízením jsou zavřené. V ostatních probíhá okénkový prodej.

Celkové hospodářské dopady se budou odvíjet od délky trvání karantény a také od skutečné výše odsouhlasené vládní podpory pro podniky a zaměstnance,“ vysvětluje. 

Bageterie nyní rovněž spustila rozvoz v Praze a Plzni a chystá se i do dalších krajských měst, kde má pobočky. „Všichni kurýři jsou vybaveni rouškami a rukavicemi, a navíc vyškoleni v rámci bezpečnostních a hygienických opatření.

Předání nákupu proběhne tak, aby kurýr přišel se zákazníkem do minimálního kontaktu na velmi krátkou dobu.

Také platba bude možná pouze bezhotovostně,“ připomíná Štěpánek v současnosti již běžně zavedená opatření mezi prodejcem a zákazníkem.

Zákazník ví, co čekat

Ekonom Křeček na druhou stranu připomíná, že situace řetězců s rychlým občerstvením je obecně o něco lepší než ta u klasických restaurací. Fastfoody mají totiž podle něj jídla dobře uzpůsobená k přepravě a zákazníci u nich navíc dobře vědí, jakou kvalitu dovezeného jídla mohou očekávat.

„Jídla z klasických restaurací jsou méně vhodná k rozvozu,“ domnívá se ekonom. Klasickým restauracím podle něj zkušenosti s rozvážením jídla chybí, protože se dosud orientovaly pouze na prodej v provozovnách.

20:35

Nebudeme to mít jednoduché, ohroženy jsou všechny restaurace, už žádají další půjčky. Pro hasiče, policii a ZZS teď vaříme zdarma 800 jídel denně. | Video: Daniela Drtinová

Irish Clinch Series With 11-8 Win in 10 Innings

Box Score (PDF)

CHAPEL HILL, North Carolina — The Notre Dame baseball team needed extra innings in Chapel Hill Saturday afternoon to clinch the series with a 11-8 win in 10 innings over North Carolina at Boshamer Stadium.

“There were so many big moments in the game, but overall the toughness of the team showed again, ” said head coach Link Jarrett. “It was a strenuous game, especially after they tied the game following us actually taking a good lead. The pinch hit two-run single by LaManna and pinch hit three-run double by Gilgenbach were huge moments carrying lots of momentum.”

“There were so many key at bats throughout the game. Honestly Coetzee’s two running catches in right and the 6-4-3 diving double play were equally as important in the outcome.

We made some mistakes but our toughness allowed us to overcome those and beat a very good and deep team. Brannigan showed tremendous poise. He told me towards the end ‘we are winning the game and I am finishing it.

’ He did, and he is such an asset to our team.”

Notre Dame (9-2, 2-0 ACC) held a six run lead after the top half of the seven but a furious rally by the Tar Heels tied the game in the bottom of the eighth. The Tar Heels (10-6, 0-2 ACC) had the bases loaded and the go-ahead run at third but Jack Brannigan got a ground out to end the inning.

Once the game got to extras, the Irish loaded the bases in the top of the 10th and Eric Gilgenbach came to the plate to pinch hit. He hit a laser to the wall in left field, clearing the bases to give the Irish an 11-8 advantage. Brannigan came back on the mound to close the game out for his first collegiate win.

How It Happened

For the 10th time in 11 games this season Notre Dame jumped on the scoreboard first, this time in the top of the first inning. Following a Carter Putz single to center, Jack Zyska took the first pitch of the at-bat over the left field wall for a two-run homer. It was Zyska’s second home run of the season and gave the Irish an early 2-0 lead.

The Tar Heels would tie the game up after scoring runs in the second and fourth inning. North Carolina was looking for more in the fourth with two runners on for Aaron Sabato. He hit a liner towards Zack Prajzner who made a diving play to start a 6-4-3 double play to end the inning.

In the sixth inning, the Irish regained the lead. Brooks Coetzee and Prajzner both reached base on back-to-back singles and advanced into scoring position on a ground out. Pinch hitting with two outs, David LaManna singled through the left side to score both runners and give the Irish a 4-2 lead.

Notre Dame kept it up in the seventh inning with timely hitting. Myers reached on a walk and Niko Kavadas was intentionally walked to bring up Prajzner with two outs.

He smacked a RBI double off the wall in left to score Myers. Coetzee stepped up with two runners in scoring position and he brought them both home with a three-run home run to left.

It was Coetzee’s first career home run and increased the Irish lead to 8-2.

Carolina answered with a big inning of its own in the bottom half of the seventh. They scored five runs to pull within a run and had the go-ahead run at the plate. Aidan Tyrell got Dylan Harris to strike out looking to end the inning and keep the Irish in front.

Nejdražší věci světa: Kolik byste dali za hamburger?

Mnohým z nás přijde škoda utrácet za drahé večeře či drahé nepotřebné věci tolik peněz, ze kterých bychom mohli mít například krásnou dovolenou. A teď si představte, kolik asi tak může stát nejdražší notebook či nejdražší hamburger na světě.

Nejdražší notebook

Tenhle notebook je dělaný přímo na zakázku, zákazník si tedy technické parametry nastaví zcela sám. A může si nastavit opravdu to nejlepší, co současný trh nabízí. Notebook je kromě všeho vyroben z exotické dřeviny, slonoviny, zlata, platiny a z diamantů.

Základní cena je něco málo přes 17 milionů, pokud chcete ale ty nejlepší parametry, připravte si o pár milionů navíc.

Nejdražší mobil

Tímto kouskem se chlubí společnost Apple, jak jinak. Namísto originálního skla bylo použito sklo safírové a tlačítko home bylo nahrazeno šestadvacetikarátovým diamantem. Připravte si na něj okolo 300 milionů korun.

Budete mít zájem:  Cystická fibróza – příznaky, příčiny a léčba

Nejdražší iPhone světa

Nejdražší šachy

Pokud si chcete zahrát šachy jako nikdo jiný, můžete si pořídit kousek za 11 milionů korun. Všechny figurky jsou totiž z bílého zlata a jsou celé posázené černými a bílými diamanty. Na ručně dělaných figurkách a šachovnici je diamantů dohromady deset tisíc.

Nejdražší hamburger

Pro nejdražší hamburger si nevyrazíte do Ameriky, ale do Londýna do restaurace Honky Tonk, která se nachází v prestižní čtvrti Chelsea. Hamburger s názvem The Glamburger se skládá z prvotřídního hovězího Kobe (200 gramů) a novozélandského jehněčího (60 gramů).

V samotném středu se nachází sýr Brie s černým lanýžem. Maso je dochuceno himálajskou solí. Společně s masem je pak servírován i kanadský humr ochucený íránským šafránem. Na tom všem je pak uzené kachní vejce pokryté zlatým listem.

Tato pochoutka má 2 618 kcal a zaplatíte za ní zhruba 40 tisíc korun.

Dali byste si takovýto hamburger, kdybyste na něj měli peníze?

Foto: isifa.com, torontostoreys.com, itv.com

Další články z rubriky Společnost

Zprvu arogantní talent z amerického Texasu sbírá jednu zlatou medaili za druhou, hvězdy má na dosah. Vtom však přijde pomyslný špendlík ve formě život ohrožující nemoci a jeho zpupná duše rázem splaskne. Armstrong se nevzdá, nemoc udolá a vrátí se. Ve snaze být nejlepší si však pomůže i nečestně. V roce 1996 se teprve 25letému […]

Upéct koláč nebo slavnostní dort? Dnes hledáme recepty na internetu, ve 2. polovině 20. století 9 z 10 žen v Americe otevře kuchařku Betty Crockerové. Autorky, která je patronkou moderních hospodyněk a v podstatě národní ikonou. Přesto, že nikdy neexistovala! I mouka se dá prodávat efektivněji, když máte dobrou strategii. Společnost Washburn Crosby z Minneapolis […]

Nic nestojí, přesto je často k nezaplacení. Má mnoho podob. Může být shovívavý, falešný, pobavený, kyselý, rošťácký, blažený, nucený, nakažlivý i vítězoslavný. Každý člověk s ním pracuje trochu jinak. A pokaždé naprosto originálně. Úsměv je světlem, které při pohledu do očí naznačí, že srdce je doma, jak zní známý citát. Jeho univerzální řeč je srozumitelná […]

Na světě snad není upjatější a konzervativnější země než Spojené království. Britská strohost a vážnost je něčím, na co si obyvatele ostrovů za kanálem La Manche nenechají sáhnout.

Přesto se v jejich řadách objevují jedinci, kteří striktní mravy naruší. Třeba spisovatel David Herbert Lawrence (1885–1930).

Jeho nejproslulejší literární dílo Milenec lady Chatterleyové Angličané okamžitě zakážou […]

Klasickou záchranku s majáky jsme asi viděli všichni, ale co když se někomu stane úraz v těžko dostupných terénech, například v horách anebo uprostřed jezera? Kdo za vámi v takovém případě pojede?

„Bez tebe postrádám sebedůvěru, potěšení z práce, radost ze života – krátce řečeno: Bez tebe není můj život žádným životem,“ vyznává Albert Einstein lásku své vyvolené Milevě Maričové. Navzdory jeho slovům s ním ale nadaná matematička nemá jednoduchý život.

Během zimního semestru roku 1896 potkává Albert Einstein (1879–1955) v posluchárně polytechniky ve švýcarském Curychu nadanou srbskou studentku Milevu Maričovou (1875–1948).

Důvtipná potvora Dívka je jediná mezi jedenácti chlapci, protože tehdy ještě není příliš obvyklé, aby […]

Zobrazit více …

Nejslavnější hamburger světa slaví 50 let. Podívejte se, jak se u nás prodával první Big Mac

foto: Archiv McDonald´s Česká republika

První Big Mac v České republice byl prodán 20. března 1992. Tehdy „západní“ řetězec otevřel první českou restauraci v pražské Vodičkově ulici.

  Ochutnat opravdový burger přišlo 11 tisíc zákazníků, a to i přes to, že nabídka tehdy nepařila k nejlevnějším. V roce 1992 zaplatil zákazník za Big Mac 50 korun, průměrná hrubá mzda přitom dosahovala asi 5 tisíc korun.

Za čtvrtstoletí burger zdražil o 29 korun, průměrná mzda oproti tomu vzrostla trojnásobně.

Vývoj cen McDonald´s v ČR, zdroj: McDonald´s cena burgerů, ČSÚ průměrný plat • Foto McDonald´s Česká republika

Kapitalismus v housce

Jedním z prvních, kdo v Čechách Big Mac ochutnal, byl Michal Mládek, který v den otevření první české restaurace pracoval v kuchyni, dnes je jedním z největších franšízantů řetězce u nás. „Big Mac jsem poprvé ochutnal na dovolené v zahraničí.

Podruhé asi týden před otevřením restaurace ve Vodičkově ulici, v průběhu příprav na otevření. Tím, že jsem ten první den byl v kuchyni a burgery připravoval, můžu říct, že právě o Big Mac byl zájem asi největší.

Je to jednoduše ikona, se kterou jsme poprvé ochutnali nejen dva plátky masa s omáčkou a salátem v housce, ale vlastně i kapitalismus,“ dodává.

Stabilnější než měna

Řetězec se pyšní tím, že svým zákazníkům po celém světě nabízí stejnou kvalitu i spolehlivý servis. Toho si všiml i redaktor deníku The Economist, Pam Woodal, který v roce 1986 poprvé vytvořil takzvaný Big Mac index – jednoduchý a zábavný způsob pro porovnání parity kupní síly neboli výkonu jednotlivých ekonomik.

Parita kupní síly vychází z předpokladu, že shodné výrobky by měly v přepočtu stát ve všech zemích stejně. Mnohdy zásadní rozdíly v prodejní ceně slavného burgeru ale ukazují na podhodnocení nebo naopak nadhodnocení měny. Ve srovnání s USA byla cena Big Macu v lednu tohoto roku vyšší pouze ve Švýcarsku, Norsku a Švédsku. V České republice je v porovnání s cenami v USA o asi 28 % levnější.

V původní nabídce na výběr mnoho nebylo 

Big Mac se do nabídky řetězce dostal až 13 let po otevření první americké pobočky. První restauraci známého řetězce otevřel potomek českých emigrantů Ray Kroc v roce 1955 v americkém Illinois. Původní menu McDonald´s ale bylo o poznání chudší, než jaké známe dnes.

„Zatímco dnes najdou zákazníci v základní denní nabídce celkem 14 variant burgerů, různé wrapy nebo kuřecí nugety, první menu McDonald´s  obsahovalo pouze klasický hamburger, cheeseburger a hranolky.

Zbytek nabídky byl tvořen mléčnými shaky a nápoji,“ vysvětluje tisková mluvčí řetězce pro Českou a Slovenskou republiku, Zuzana Svobodová.

Padesáté narozeniny oslaví každá země po svém. „Nám přišlo zajímavé ukázat lidem, co vše za těch 5 dekád bylo v módě v kontrastu s jednou neměnící se stálicí. Ve spolupráci s mladými českými návrháři připravujeme kolekci, která naši ikonu propojí s klíčovými atributy právě uplynulých 5 desetiletí,“ upřesňuje Svobodová.

Hamburger z McDonalds jako čerstvý: Pamatuje i rozvod Lady Diany

Na sociální síti TikTok se objevilo šokující video, na kterém starší žena ukazuje hamburger s hranolkami, který si uchovávala ve skříni, údajně od roku 1996. Jídlo přitom tak ale nepůsobí.

Videoklip sdílel na TikToku účet s názvem Aly Sherb a hned se stal virálním. Babička na něm totiž rozbaluje hamburger z McDonalds, který si koupila v roce 1996. V době, kdy u nás ještě doznívala euforie ze sametové revoluce a ve Velké Británii se rozvedl Princ Charles s Lady Dianou. Za 24 let se toho ve světě změnilo – hamburger a hranolky ale příliš ne.

Jistě, hamburger tak starý, že by mohl už tři roky v Americe popíjet pivo, se asi jíst nedá, ale ani se nezdá, že by nějak plesnivěl nebo se rozkládal. A hranolky? Ty, jak říká paní ve videu, vypadají, jako kdyby před měsícem spadly pod sedadlo v autě. Jídlo zkrátka nepůsobí tak staře, jak se ve videu tvrdí.

K videu už se vyjádřil i samotný McDonald's, který reagoval na četné komentáře o pochybné kvalitě jídla z rychlého občerstvení. Uvedl, že veškeré hamburgery u nich vyrobené prošly řadou testů. Jídlo od nich se prý běžně rozkládá, ale pokud k tomu nemá vhodné podmínky, jako třeba vlhkost, pouze dehydratuje, což se asi stalo i v případě tohoto hamburgeru.

Prakticky stejný názor následně v americké televizi Fox News prezentoval i doktor Donald W. Schaffner. Uvedl, že hamburger také mohl být dobře udělaný, čímž se uvnitř zabily veškeré bakterie.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *