Za měsíc prosinec 2018 eviduje Kupi.cz 1.105 vydaných letáků slevových řetězců, což znamená 3% pokles oproti listopadu. Slevových akcí v nich bylo celkem 31.345, o 4 % míň než v listopadu.
V akcích byla nejčastěji zastoupena značka Madeta a nejpromovanějším produktem bylo tentokrát pivo Pilsner Urquell, společně s Coca-Colou, oba v 31 akcích.
Díky svátkům následovaly vánoční ozdoby, Pepsi, svíčky a mandarinky, pak Kofola a Red Bull.
Nejpromovanější produkty prosince
Zdroj: Kupi.cz
Nejčastěji promovanou značkou byla v prosinci značka Madeta, postoupila z druhé příčky, kde byla v listopadu. Nyní byla ve 197 akcích. Druhé místo obsadila privátní značka Lidlu Deluxe (143 akcí). Na třetím místě se umístila značka Orion (141 slev), která byla v listopadu první.
Zastoupení značek v letácích
název značky | počet |
Madeta | 197 |
Deluxe | 143 |
Orion | 141 |
Tesco | 134 |
Kostelecké uzeniny | 133 |
Edeka | 131 |
Božkov | 108 |
Nivea | 108 |
Hamé | 98 |
Tescoma | 93 |
Zdroj: Kupi.cz
V prosinci probíhala mnoho akcí týkajících se vánočních svátků. V letácích byla spousta produktů jak na vánoční pečení a dárky, tak na sváteční jídlo a pití. Nejvíc slev bylo v kategorii maso, uzeniny a alkohol.
V historicky nejvýhodnější akční ceně byl Cukr krystal Korunní (1 kg), a to za 8,50 Kč, běžná cena je 15,90 Kč. Po roce a půl byla v nejvyšší slevě Instantní káva Tchibo Gold Selection (180 g) za 79,90 Kč.
A po čtyřech měsících byl v akci Aperitiv Extra dry Cinzano (0,75 l), a to za 119,00 Kč.
Nejvýhodnější akce za prosinec
název produktu | kategorie | obchod | množství | Kč |
Tvaroh tučný Jaroměřický | mléčné výrobky a vejce | Billa | 250 g | 19,90 |
Cukr krystal Korunní | vaření a pečení | Tesco | 1 kg | 8,50 |
Třtinový cukr Gusto per vita | vaření a pečení | Kaufland | 0,5 kg | 19,90 |
Salám šunkový Schneider | maso, uzeniny a ryby | Tesco | 100 g | 11,90 |
Pivo ochucené Gambrinus | alkohol | Kaufland | 0,5 l | 10,90 |
Instantní káva Tchibo Gold Selection | nealko nápoje | Billa | 180 g | 79,90 |
Likér Griotka Božkov | alkohol | Albert | 0,5 l | 79,90 |
Mléko kondenzované Salko Tatra | mléčné výrobky a vejce | Tesco | 397 g | 29,90 |
Margarín máslová příchuť Perla | mléčné výrobky a vejce | Penny Market | 500 g | 24,90 |
Losos norský uzený | maso, uzeniny a ryby | Globus | 100 g | 69,90 |
Jablka Rubín | ovoce a zelenina | Globus | 1 kg | 14,90 |
Aperitiv Extra dry Cinzano | alkohol | Lidl | 0,75 l | 119,00 |
Dezert zlatý Cavalier Olma | mléčné výrobky a vejce | Lidl | 140 g | 9,90 |
Bourbon White Jim Beam | alkohol | Albert | 0,7 l | 299,00 |
Bujon Penny | vaření a pečení | Penny Market | 132 g | 8,90 |
Čaj bylinný Pickwick | nealko nápoje | Lidl | 15 g | 24,90 |
Brusinky klikvy sušené Albert | zdravá výživa | Albert | 100 g | 14,90 |
Bílý jogurt Boni | mléčné výrobky a vejce | Penny Market | 150 g | 4,90 |
Pasty na zuby Pro Vademecum | drogerie | Rossmann | 75 ml | 29,90 |
Příkrm masozeleninový Bebivita | pro děti | Teta drogerie | 220 g | 29,90 |
Zdroj: Kupi.cz
- Retailek
- Vybíráme ze spotřebního koše
V listopadu byla ve slevách nejčastěji značka Orion a nápoj Coca-Cola
V listopadu se na portálu Kupi.cz objevilo 1.294 letáků, což znamená 9,5% nárůst oproti říjnu. Akcí během měsíce bylo celkem 29.717, to je o 14 % více než v říjnu. V akcích byla nejčastěji zastoupena značka Orion a nejvíce promovaným produktem byla opět Coca-Cola.
Nejpromovanější produkty listopadu
Nejvíce promovaným produktem měsíce listopadu byla stejně jako v posledních měsících Coca Cola. Na druhé příčce bylo znovu Pivo světlé výčepní 10° Braník tentokrát spolu s produktem Lučina. Třetí místo sdílely Prací kapsle 3v1 Ariel a Kofola.
O čtvrté místo se společně dělily produkty Prací gel Perwoll, Kojenecké mléko Sunar Complex a Svíčky adventní – celkem na ně bylo 20 slev. Na pátém místě spolu skončily Prací prášek Persil a Kapsičky pro kočky Whiskas – dohromady 19 slev.
Název produktu | Množství | Počet slev |
Coca Cola | 2,25 l | 28 |
Pivo světlé výčepní 10° Braník | 2 l | 24 |
Lučina | 62,5 g | 24 |
Prací kapsle 3v1 Ariel | 50 ks | 22 |
Kofola | 2 l | 22 |
Prací gel Perwoll | 66 dávek | 20 |
Kojenecké mléko Sunar Complex | 600 g | 20 |
Svíčky adventní | 4 ks | 20 |
Prací prášek Persil | 50 dávek | 19 |
Kapsičky pro kočky Whiskas | 85 g | 19 |
Zdroj: Kupi.cz
Zastoupení značek v letácích
Nejčastěji promovanou značkou byla v měsíci listopadu značka Orion, která se minulý měsíc objevila až na 9. místě, tentokrát byla ve 192 akcích. Druhé místo obsadila značka Madeta, stejně jako tomu bylo v říjnu – celkem 152 akcí. Na třetím místě se umístila značka Hamé, tak jako předešlý měsíc, s celkovým počtem 146 slev.
Název značky | Počet |
Orion | 192 |
Madeta | 152 |
Hamé | 146 |
Tesco | 122 |
Vitana | 113 |
Opavia | 111 |
Nivea | 97 |
Penny | 97 |
Mlékárna Kunín | 96 |
LE&CO | 86 |
Zdroj: Kupi.cz
Nejvýhodnější akce za listopad
V měsíci listopadu se v letácích objevovalo hodně akcí na produkty týkající se Mikuláše. Ve slevách byly čokoládové figurky, adventní kalendáře, kolekce, spoustu dalších sladkostí a také ovoce. Též začaly v obchodech akce na produkty týkající se Vánoc, to znamená vánoční dekorace, dárková balení potravin, drogerie, alkoholu, hračky pro děti atd.
Banány Chiquita 1 kilogram byly po 7 měsících v nejvýhodnější akci za 19,90 Kč, běžná cena je 34,90 Kč. V historicky nejvýhodnější akci bylo Víno Veltlínské zelené Vinium Velké Pavlovice – pozdní sběr 0,75 litru za 59,90 Kč, běžně stojí 109,90 Kč, často je ve slevě za 89,90 – 99,90 Kč.
V historicky nejvýhodnější slevě byl také Sýr Gouda 48% Billa 100 gramů za 13,90 Kč, jinak stojí kolem 24,90 Kč.
Název produktu | Kategorie | Obchod | Množství | Cena |
Bonbony Schokobons Kinder | sladkosti a slané snacky | Globus | 125 g | 44,90 Kč |
Kachna | maso, uzeniny a ryby | Lidl | 1 kg | 74,90 Kč |
Olivový olej extra panenský Borges | vaření a pečení | Albert | 0,5 l | 99,90 Kč |
Klobása Maďarka Krásno | maso, uzeniny a ryby | Tesco | 100 g | 19,90 Kč |
Banány Chiquita | ovoce a zelenina | Globus | 1 kg | 19,90 Kč |
Kuře Tesco | maso, uzeniny a ryby | Tesco | 1 kg | 44,90 Kč |
Řepkový olej Penny | vaření a pečení | Penny Market | 1 l | 21,90 Kč |
Zrnková káva Barista Espresso Tchibo | nealko nápoje | Billa | 500 g | 179,00 Kč |
Tofu přírodní Sunfood | zdravá výživa | Albert | 100 g | 7,90 Kč |
Víno Veltlínské zelené Vinium Velké Pavlovice – pozdní sběr | alkohol | Penny Market | 0,75 l | 59,90 Kč |
Zlaté sušenky Disko Opavia | sladkosti a slané snacky | Kaufland | 157 g | 14,90 Kč |
Tyčinka cereální BIG Corny | zdravá výživa | Billa | 50 g | 9,90 Kč |
Hrušky Konference | ovoce a zelenina | Tesco | 1 kg | 24,90 Kč |
Šunka schwarzwaldská K-Classic | maso, uzeniny a ryby | Kaufland | 100 g | 19,90 Kč |
Bylinný likér Fernet Citrus Klasik St. Nicolaus | alkohol | Globus | 0,5 l | 79,90 Kč |
Rýže jasmínová s červenou rýží Arax | vaření a pečení | Penny Market | 500 g | 19,90 Kč |
Koupel dětská Johnson’s Baby | pro děti | Teta drogerie | 500 ml | 83,90 Kč |
Víno červené Bordeaux | alkohol | Lidl | 0,75 l | 64,90 Kč |
Tablety do myčky All in 1 Somat | drogerie | Penny Market | 52 ks | 44,90 Kč |
Sýr Gouda 48% Billa | mléčné výrobky a vejce | Billa | 100 g | 13,90 Kč |
Zdroj: Kupi.cz
- Retailek
- Vybíráme ze spotřebního koše
INSPIROMAT :: Hanka Švejdová
4 Vajicka Kalorie
Vajíčka Po Tréninku
Zastavte se v Jiřáku pro vajíčka, kopřivy, nádivku, velikonoční beránky a zajíčky, jehněčí dužnina a mladou slepice – jakož i pro výzdobu – osení, kraslice a samozřejmě nezbytné pomlázky.
Ovšem pro přímý vyjádření druhého pádu nejposlednější rekreace nimi důležitá aktualita, zda případná výdělečná činnost studenta, napravo na vrchu podporu v nezaměstnanosti či rekvalifikaci netrval po celý kalendářní měsíc (nesmí od sebe ani ihned spojit).
Zvláště u jogurtů a mléčných dezertů byl tohle rozdíl v několika málo gramech pro spotřebitele zanedbatelný, nikoli ten důkladný pro režisér. Když tůně vyschnou, takhle zemřou dospělí jednotlivci, ale vajíčka jsou připravená v bahně pro dál generaci.
Podobná vid panuje i mezi kaiserkami, přestože v tom cenové propasti nejsou takovýto hluboké. Obdobná nasazení panuje u těstovin. Právě tak jako v případě těstovin. Každý z námi má oblíbené strava, které už má osahané, ochutnané, zná jejich přibližnou cenu a čímž pádem chodí v obchodě neochvějně.
Jenže rozvržení loupáku nimi v každém obchodě jiná. Jenže věděli jste, že mnohé produkty v akci mají jinou váhu než totožná potraviny ven akci? Nebudu pak nade královnu dozor, mezitím v Žabce pořídím loupáky v akci po té co 3,90 Kč, které váží o polovinu míně než ty z Tesca postranní cenu 5,50 Kč.
- Spotřebič pro aktualizovaný životní zvyk
- 2007 drabkovaz: poté, potom jestli dlouho vyroste karotka
- 00:02:39Právě chystají namlouvací dýchánky
- 6 jarních věnců, které sebe zamilujete
- 2009 denisces: day 115 a mám 35530 money super partie
- 00:25:48Vzduch jak od nebeské brány. Klid kdyby uprostřed malý les tišiny
- 00:20:00Já bych tě
- 00:21:22Máme brambory. Dědo, můžeš obtěžovat plátek
Čtěte také: Velká balení jsou méně výhodná než malá. V ročník 2007 jsme kupovali velké balení Lipánka v kelímku, tamhleten vážil 140 g, dneska už má jen 130 g. Možná jste změnu z 50 g péče 47 g ani nezaregistrovali, byl tak totiž učiněno chytře a mazaně už v ročník 2008.
Tehdy náš mít zájem od změny Váhy odvedla hnát, která informovala spotřebitele o tom, že tatranky už neobsahují ztužené tuky. Ze obhlídka ale vyplývá, že výrobci v mnoha případech dávají do činnost tovar, které má dolejší váhu, byť jeho zapouzdření vypadá jako u obaly standardizovaný rozměry.
To se však netýká tyčinek Snickers, i kdyby mají stejného režisér. Larvy hlavně rozežírají povrchové formace dřeva (bělové strom), při intenzivnějším zaútočit jsou však nuceny se zavrtat hlubší a rozrušují tamhleten i les jádrové.
Nejčastěji se do akční dostává balení nejpřesnější, které však po přepočtu v 100 g vycházelo nejdráž. Hrátky s čísly a gramáží se však nejčastěji týkají sušenek a sladkých tyčinek.
Tuto tyčinku koupíte po 42, 51 i 75 g, zatímco nejčastěji byly v akci nepřející kóta, která vycházela nejvýhodněji. V Bille váží 55 g a kupovat jste ji mohli v akci za 2,90 Kč, pomocí stejné čmáranice jste ji mohli obstarat i v Intersparu, tam ale ta řád pečiva váží 60 g.
Pravidelně nakupuji makovky, vím, že se svého stát pohybuje salva 6 Kč, takže v momentě, kdy snášet čtyři kačky, pěchuji igelitky, ať dál nikdo nezbude. Mramorovaná vajíčka získáme že, že je zabalíme do slupek, ovážeme hadříkem a 10 minut povaříme.
Použití: 1 vejce odpovídá 1 lžíci rozemletých lněných respektive chia semínek, smíchaných s 1 lžící vody (směsice nechce 30 minut nabobtnat). Pokud vejce praskne, bílek se okamžitě srazí a nevyteče. Vejce vpředu kladením očistíme suchým hadrem.
Hospodyňky sobě ta mohly odhodlaně prověrka, zda v obchodě, kde nakupovaly, nenaletěly a nekoupily stará vejce. Sada 5 dinosaurů nesmí chybět žádnému milovníkovi pravěku. Zohledňuje i jakkoli tonáž vajec? Zažijte Velikonoce v centru města. Nenechte sám projet kolem Velikonoce ve směru oblíbeném farmářském trhu.
Podobně: všechny děvčata, malé nechat vylíhnout se, velké nechat vylíhnout se, dumat, co začínají M, mají na sobě červenou barvu, tato, co rádi malují, ti, co rádi žere, ty, co jdou po o… U škeblovek sám ještě nejsem kladný , zatímco tamten co se ve vance hemží jim nuže příliš malé.
Potraviny v akci: Ve slevě byla nejčastěji Coca-Cola
Jsou lidé tací, kteří na slevy v obchodech nevěří. Mají za to, že letáky fungují jen jako třídírna nepotřebného zboží s končící zárukou. Na druhou stranu existuje řada těch, kteří na letáky a akce slyší. Ono koupit třeba kávu za 160 nebo za 80 korun je na rodinném rozpočtu docela znát.
Pojďte se podívat, jaké potraviny chodí nejčastěji do akce a za plnou cenu je tak nemusíte kupovat prakticky nikdy. Probereme i výrobky, které se díky vysokému propadu ceny jednou za uherský rok vyplatí nakoupit do foroty. Společně se službou Kupi.cz jsme sledovali vybrané produkty uváděné do akcí v posledních třech měsících.
Podívejte se, k čemu jsme došli.
Autor: Isifa.cz
Potraviny v akci – některé téměř nepřetržitě
Nejvíc se dalo ušetřit na zakysance
Základní rada, jak snížit výdaje za rodinné nákupy, zní: Nakupujte v akcích. Jenže ani takový nákup není zdaleka zárukou, že skutečně ušetříte. Poradíme vám, jak z cenových akcí obchodníků získat co největší úsporu. (Sledovali jsme pohyby cen potravin v rámci ČR, nikoli pohyby v rámci konkrétních obchodů.)
Jestli bažíte po chlebu za desetikačku a máslu za patnáct, nedočkáte se. Slev je nepočítaně, občas jsou výrazné, ale zase ne z říše snů.
Pokud jste v uplynulém čtvrt roce chtěli co nejvíce ušetřit bez ohledu na potravinu, měli jste do košíku naskládat do komínků Jihočeské zakysané smetany a Dezerty Activia tvarohové.
Oba výrobky stanuly v čele žebříčku produktů s největší slevou, mohli jste je totiž koupit o 66 % levněji než je cena běžná.
S ohledem na roční období je jasné, že tomuto žebříčku dále kralovaly nápoje. Za babku jste tak mohli nakoupit hlavně Jupíka, nealko pivo Pito a Coca-Colu, které byly k mání o 55–60 % levněji, než je jejich běžná cena.
Coca-cola je v akci permanentně
Zajímavou skutečností je jistě fakt, že třeba právě Coca-Cola je zároveň nejčastěji zlevňovanou potravinou vůbec. Za poslední tři měsíce šla do akce 85× (bez ohledu na objem lahve). Kdo ji tak na začátku prázdnin koupil za plnou cenu, měl tedy smůlu k pohledání. Hnědý mok se určitě nevyplatí nakupovat do zásoby na horší časy, ty totiž jen tak nepřijdou.
Ani basami s akčním pivem nemusíte plnit sklepy, v letácích českých řetězců jsme za uplynulý čtvrtrok našli 6 druhů chmelových moků, z nich každý byl v akci průměrně 50×.
Byť se to z prozatímního výčtu může zdát, do akce nechodí jen pití. Téměř každý druhý den najdete v některém z českých obchodů v akci mletou kávu Jihlavanku Standard a rajčata cherry. Ani regály s mléčnou čokoládou Milka a paštikou Májka nemusíte při akci vybílit, během tří měsíců byly v akci 42×.
Lidé chtějí ve slevě jiné potraviny, než nabízejí obchody
Kupi.cz je služba, která umožňuje vyhledávat v letácích nejlevnější produkt a současně dokáže emailem upozornit na akci u hlídaného zboží. Když nám byl umožněn pohled do dabatáze těchto nejčastěji hlídaných produktů, které si více než 24 tisíc uživatelů této služby může zadat, trochu nás žebříček překvapil.
Spotřebitele v uplynulých třech měsících totiž nejvíce zajímala cena Jihočeského másla od Madety, Jihočeského polotučného mléka a Trvanlivého mléka Pragolaktos. Tento výčet tak příliš neladil s trojicí nejčastěji zlevňovaných produktů, kterým vévodí Coca-Cola, Pivo Gambrinus Originál 10° a mletá káva Jihlavanka.
Na druhou stranu je však třeba přiznat, že Coca-Cola navzdory všudypřítomným antireklamám stojí v hledáčku pěti nejčastěji hlídaných produktů. Je tedy hojně poptávaná, extrémně často v akcích a patří i k nejvíce zlevňovaným produktům. Jedna z mála potravin, kde se nabídka snoubí s poptávkou, byť by nad touto zprávou zřejmě lékař zaplakal.
Jak v akcích obchodů ještě více ušetřit
1) Zjistěte si, které zboží se vyplatí ohlídat
Pokud kupujete polohrubou mouku dvakrát do roka a akční ceny se od těch běžných liší o pár korun, nemá cenu investovat energii do zjišťování, kde ji mají zrovna ve slevě.
Na druhou stranu existuje celá řada zboží, které je někde v akci téměř neustále (viz galerie) nebo jsou akční ceny poloviční oproti cenám stálým.
Takové zboží se vyplatí znát, abyste za něj neutráceli zbytečně.
2) Znejte ceny
Ne každá akce je tak výhodná, jak se tváří. Kvůli některým se zboží vyplatí koupit do zásoby, některé ale vůbec nestojí za úvahu. Je cena na historickém minimu? Kupujte! Tato rada platí především pro trvanlivé potraviny, ale ne nutně. Máslo se dá zamrazit, aby bylo připraveno na velké pečení. Ovoce a zelenina se dají konzervovat nebo usušit atp.
3) Plánujte
Nutnost plánování je jednou z nejčastěji opakovaných rad, jak ušetřit při nákupech. Díky plánování se nedostanete do situace, kdy vám doma dojde zboží, na které bývají výrazné, ale málo časté slevy (viz galerie). A současně se nenecháte zlákat akčními položkami, které vlastně domů zas tak moc nepotřebujete.
(z potravin, které si zákazníci nejčastěji hlídají)
- Trvanlivé mléko Tesco 1,5% 1 l
- Instantní káva Nescafé Classic 200 g
- Kapsle Nescafé Dolce Gusto
- Mléko Meggle 1,5% polotučné 1 l
- Čokoláda Milka 100 g
Bývají často v akci, netřeba si dělat velké zásoby:
- Coca-cola 2 l
- Instantní káva Jacobs Velvet 200 g
- Banány
- Kofola original 2 l
- Pivo Pilsner Urquell 0,5 l
- Rajčata cherry 250 g
- Jogurt Florian 150 g
- Božkov rum tuzemský 0,5 l
- Pivo Gambrinus Originál 10°
- Mletá káva Jihlavanka standard
Přečtěte si: Velká balení jsou méně výhodná než malá. Je to na hlavu?
Rodinný nákup byl v loňském roce dražší
Podle ukázkového spotřebního koše Kupi.
cz, který obsahuje položky typické pro velký rodinný nákup a vychází z databáze cen zahrnující dvacet tisíc produktů ve všech hlavních řetězcích, vzrostly běžné ceny od začátku loňského roku o 3,5 procenta.
Zákazníci tak za takovýto velký nákup zaplatili v prosinci o 150 korun více než v lednu. Poněkud příznivější je podle portálu vývoj akčních cen – hodnota spotřebního koše vyjádřená v akčních cenách klesla o půl procenta.
Nejvíce v roce 2013 zdražily brambory. V prosinci předchozího roku bylo možné koupit dvoukilogramové balení brambor jen za 21,40 Kč, v loňském prosinci pak už 37,10 Kč, tedy o 73 procent více.
Výrazně vzrostly také ceny mléčných výrobků, například cena čtvrtky másla stoupla mezi prosincem 2012 a 2013 z 27,90 Kč na 35,90 Kč, tedy o 29 procenta.
Dalším příkladem je sýr eidam s meziročním růstem ceny o 17 procent nebo polotučné mléko, které zdražilo o osm procent.
Naopak nejčasteji zlevňovým produktem byla vloni Coca Cola, dále desetistupňová piva Gambrinus, Braník a Velkopopovický Kozel, nebo káva Jihlavanka či rajčata cherry. Z pohledu jednotlivých značek pak bylo loni zaznamenáno nejvíc slev u výrobků značky Madeta, Orion a Hamé. Z maloobchodních řetězců nabízely nejčastěji akční slevy Globus, Penny Market a Albert.
Portál uvádí, že zatímco kupní síla obyvatelstva stagnuje a výdaje českých domácností v klasických kamenných obchodech klesají, a to mimo jiné i kvůli posilujícímu fenoménu online nakupování, nová nákupní centra stále přibývají. V loňském roce se nabídka prodejních ploch v nákupních centrech rozšířila o dalších dvě stě tisíc metrů čtverečních a letos by měl nárůst pokračovat v jen o něco menším rozsahu.
Hypermarkety vedou
Podle výsledků aktuální studie Shopping monitor 2014, kterou zveřejnila na svých webových stránkách společnost Incoma GfK nakupovali občané České republiky v posledních šesti měsících nejraději v hypermarketech; 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl. Naopak diskontní prodejny zaznamenaly v meziročním srovnání výrazný nárůst, jako své hlavní nákupní místo je uvádí čtvrtina domácností.
Studie konstatuje, že obliba supermarketů zůstává stabilní a preferuje je 17 procent respondentů. Naopak menší tradiční prodejny uvádí jako své hlavní nákupní místo potravin nejméně domácností, pouze jen 12 procent. Tento jev je monitorován za celé sledované období, tedy od roku 1997.
Na vypjatém konkurenčním trhu jsou podle studie stále hlavním nástrojem pro přilákání zákazníků propagační materiály, zejména letáky. Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců v České republice je vysoká – celkem 84 procent oslovených domácností dostává letáky do svých poštovních schránek. Nejčastěji si respondenti vybavují letáky společností Kaufland, Lidl, Penny Market a Tesco.
Čtvrtý rok za sebou se ve výzkumu Shopping monitor zvýšil podíl domácností, které podle letáků nakupují.
V posledních šesti měsících podle nich nakupovalo 40 procent českých domácností a to je zatím největší podíl respondentů za celé sledované období od roku 1997.
Zároveň se ale v posledních letech také postupně zvyšuje podíl domácností, které mají na schránce žádost o nevhazování letáků. V současné době je to podle průzkumu již 12 procent domácností.
Internet informuje
Kromě tradičních tištěných letáků upozorňují řetězce na slevy stále častěji také prostřednictvím tzv. nových médií. Elektronické letáky řetězců si na internetu prohlíží již 12 procent domácností a sedm procent domácností podle nich také nakupuje. Nejčastěji si lidé na internetu prohlíží elektronické letáky řetězců Albert, Kaufland, Lidl a Tesco.
O tom, že někteří obchodníci informují o své nabídce prostřednictvím e-mailových zpráv, ví více než 40 procent českých domácností, 11 procent z nich dostává nabídky řetězců do svých e-mailových schránek a čtyři procenta domácností podle nich také nakupují.
Studie konstatuje, že úroveň využití internetu mezi tzv. hospodyněmi, tedy těmi osobami, které jsou v domácnosti odpovědné za většinu nákupů potravin a drogerie, je u nás relativně vysoká.
Denně internet navštěvuje polovina hospodyň a zhruba 30 procent z nich se na internet připojí alespoň jedenkrát za týden. Nejčastěji využívají internet kmenoví zákazníci hypermarketů a supermarketů, celkově vedou řetězce Billa, Interspar a Tesco.
Naopak nejméně využívají internet zákazníci řetězců COOP a Penny Market.*