Nový server o luxusních vozech

K vidění jsou sportovní a luxusní vozy nejrůznějších značek, a to jak téměř nové, tak i nablýskané veterány. Až do 25. března se můžete kochat vozy jako je Lamborghini Huracan EVO ročník 2019 nebo třeba Ford Mustang Shelby GT350 z roku 1967.

Zde je ukázka části vystavovaných vozů.

Nový server o luxusních vozech

Výstava vozů Černá růže | foto: Petr Boháč

  • Mercedes-Benz AMG GT RoadsterMotor: V8 3982 ccmVýkon: 410 kWZrychlení: 3,7 s
  • V-max: 318 km/h

Nový server o luxusních vozech

Výstava vozů Černá růže | foto: Petr Boháč

  1. Lamborghini Huracan EVOMotor: V10 5204 ccmVýkon: 470 kWZrychlení: 2,9 s
  2. V-max: 325 km/h

Nový server o luxusních vozech

Výstava vozů Černá růže | foto: Petr Boháč

  • Ferrari 250 GT CoupeMotor: V12 2953 ccmVýkon: 177 kWZrychlení: 6,3 s
  • V-max: 204 km/h

Nový server o luxusních vozech

Výstava vozů Černá růže | foto: Petr Boháč

  1. Ford Mustang Shelby GT350Motor: V8 4727 ccmVýkon: 228 kWZrychlení: 5,7 s
  2. V-max: 216 km/h

Nový server o luxusních vozech

Výstava vozů Černá růže | foto: Petr Boháč

  • Lotus Esprit Turbo SEMotor: R4 2174 ccmVýkon: 257 kWZrychlení: 4,0 s
  • V-max: 287 km/h

Výstava vozů Černá růže | foto: Petr Boháč

  1. Nissan Skyline R34 GTRMotor: R6 2568 ccmVýkon: 206 kWZrychlení: 4,9 s
  2. V-max: 250 km/h

Psali jsme

Výstava luxusních a sportovního vozů probíhá v pasáži Černá Růže, Na Příkopě 12, Praha 1 – Nové Město, 110 00

Za tři roky ztratí polovinu cenu: 10 ojetin s nejrychlejším poklesem hodnoty

Nový server o luxusních vozech

Nákup nového auta není právě dobrá investice. Jen co s ním opustíte showroom, ztratí na hodnotě. Tuhle poučku zná asi každý a je pravdivá, tedy až na vzácné vozy za jednotky i desítky milionů korun. Auta obvykle ztratí nejvíce hodnoty za první roky užívání. A tak je dobré zjistit, kolik třeba za svůj tři roky starý vůz nakonec dostanete.

To přesně udělal server iSeeCars.com, který se zabývá prodejem ojetých aut. Jde o americkou společnost operující v USA. I proto nejsou její data jednoduše přenositelná na Česko. Řada faktorů ovlivňujících trh je totiž jiných, ať už jde o jeho velikost, poptávku po určitých modelech, možnosti financování či kupní sílu obyvatelstva. I takový žebříček ale může posloužit jako zajímavé vodítko.

Z ukrajinské ojetiny německá? Podvodníci údajně falšují původ aut ve velkém

O to víc, že se do výběru 10 aut s největším poklesem hodnoty dostalo hned sedm evropských. Podle dat serveru v průměru klesne hodnota aut po třech letech o 39,1 procenta. Zjistil to srovnáním dat u 6,9 milionů bazarových vozů. U desítky nejhorších je to ale přes polovinu. Třeba takové Audi A6 za tři roky ztratilo 55,8 procenta své ceny.

Za kolik jsou v Česku?

My jsme desítku aut s nejhorším poklesem vzali a srovnali s českou situací. Hledali jsme v našich bazarech tyto modely z ročníku 2017. U některých z nich je situace lepší než v USA.

Příkladem budiž Volvo S60, u kterého není mezi ojetinami taková nabídka a prodává se spíš s menšími nájezdy. Nejlevněji ho koupíte za 479 tisíc korun. Nové vyjde na 932 900 korun.

To je pokles o 48,6 procenta.

Britové vybrali nejlepší ojetiny současnosti. Škoda uspěla hned třikrát

Zajímavé je Audi A6, které začíná na ceně 1 416 900 korun. Nyní je možné ho v bazaru koupit i za 569 000 Kč. To je pokles hodnoty ještě vyšší než v USA, tedy o 59,8 procenta.

Je nutné ale podotknout, že u každého vozu je potřeba řešit pokles individuálně i s ohledem na nájezd, výbavu a stav. Navíc řada aut přešla za tři roky do nové generace či faceliftu. Cena auta mohla být před třemi lety jiná, ale pro zjednodušení počítáme s aktuální.

Zkrátka, trh s ojetinami má mnoho proměnných a tak následující tabulka nejlépe poslouží jen jako příklad.

Deset aut s nejvyšším poklesem hodnoty na americkém trhu s ojetinami a srovnání s aktuálními cenami daných ojetin na českém trhu

Model Pokles hodnoty v USA První cena ojetiny v ČR
Audi A6 -55,8 % 569 000 Kč
Ford Fusion (Mondeo) -54,9 % 269 000 Kč
BMW 3 -53,4 % 319 900 Kč
Volvo S60 -53,2 % 479 000 Kč
Mercedes-Benz E -55,4 % 639 000 Kč
Lincoln MKZ -51,8 %
Infiniti Q50 -51,8 %
BMW 4 -51,7 % 619 000 Kč
Infiniti QX60 -51 %
Audi A4 -51 % 448 000 Kč

Studie spolehlivosti odhalila nejlepší premianty i lajdáky

Britský časopis What Car?, který radí zákazníkům se správným výběrem ideálního auto pro jejich potřeby, provedl v průběhu roku 2019 mezi svými čtenáři rozsáhlou studii, jejímž cílem bylo sledovat spolehlivost jejich vozů za posledních 12 měsíců. Do průzkumu se zapojilo 18 119 respondentů, kteří hodnotili 218 modelů od 31 značek. To už je slušný vzorek dávající docela solidní vypovídací hodnotu. K jakým závěrům tedy dospěli?

Vítězem se stalo Suzuki Celerio (spolehlivost 98,9 %), které si však u nás nekoupíte. Jeho prvenství však potvrzuje fakt, že japonská značka Suzuki svá auta vyrábět umí, a s žádným jejím modelem byste tak neměli šlápnout mimo.

Budete mít zájem:  Biologická léčba aneb Víte, co vám lékař nabízí?

Na stupních vítězů ho doplnila další japonská hvězda Honda Jazz a rumunská Dacia Sandero, která těží z jednoduchosti konstrukce a použití ověřených komponent Renaultu.

Na chvostu se pak umístila minulá generace Seatu Ibiza (2008-2017).

Škoda tu potvrdila, proč je v Británii tak oblíbená – Rapid se stal nejspolehlivějším autem své třídy (99,4 %), a předstihl tak vychvalovanou Toyotu Auris i minulou generaci Huyndai i30.

Nejméně spolehlivá se nakonec ukázala dieselová Astra (benzinová dopadla o kus lépe) od Opelu, která se v Anglii prodává s logem Vauxhall, a tím tak potvrdila, proč je značka na ostrovech terčem tolika vtipů.

Prémiové značky by na prvních příčkách rády viděly své drahé modely, rybník jim však překvapivě vypálil Hyundai se svou i40 (97,9 %) těsně následovaný sourozencem v podobě modelu Kia Optima, na třetím místě skončilo Volvo řady 60. Zajímavé je, že poslední skončil Jaguar XE poháněný dieselovým motorem, jenže benzinová varianta byla naopak těsně pod stupni vítězů – to by vám mohlo pomoci s výběrem motorizace…

Že spolehlivost není automaticky dána značkou, v této třídě potvrdil Jaguar – jeho XJ totiž skončilo první (94,3 %), předchozí generace XF však skončila poslední.

V zásadě to ale odpovídá přirozenému vývoji, kdy modernější a dražší model překonává ten starší a levnější.

Druhé a třetí místo pak s jistotou zabral Mercedes třídy E a BMW řady 5, Audi A6 bylo hned čtvrté, všechny s minimálním vzájemným odstupem.

Další korejské překvapení v podobě prvního místa crossoveru Kia Soul, která si navíc vydobyla pověst neprůstřelnosti díky 100procentnímu hodnocení. Jen o trochu hůř Dopadlo MINI Countryman následované Suzuki Vitara. V tomto segmentu byste se rozhodně měli vyhnout Jeepu Renegade, který se vysokou spolehlivostí chlubit vážně nemůže – a vlastně ani tím, že by to bylo dobré auto.

Korejský triumf potřetí, vítězem se stala Kia Sportage (98,6 %). V těsném závěsu se drží Volvo XC40 a minulá generace Audi Q3 s benzinovým motorem (diesel naopak skončil ve spodní polovině žebříčku). S přehledem nejhůř dopadla minulá generace Range Roveru Evoque, která bohužel potvrzuje neutěšenou pověst luxusních vozů Range Roveru.

V této třídě japonské značky potvrdily to, co se o nich říká – první byla Toyota RAV4 (nejprodávanější SUV na světě), druhá Honda CR-V a třetí Mazda CX-5. Na hlavu to však okamžitě postavil současný Nissan X-Trail nejslabším výsledkem a umístěním na chvostu.

Vítězství patří minulé generaci Volkswagenu Touareg, který trumfl minulé BMW X5 i Porsche Macan – VW si na svých drahých modelech dal opravdu záležet.

Bídně však znovu dopadl Range Rover se svou vlajkovou lodí, která uzavírala kvarteto JLR v podobě současného Discovery, minulého Discovery a Velaru.

Tahle auta mají sice charakteru na rozdávání, ale na technice by bylo potřeba ještě zapracovat.

Možná jste čekali, že jsou komplikovaná hybridní ústrojí kombinující spalovací motor s elektromotorem časovanou bombou, ale první pětka v podobě Lexusu CT, Toyoty Yaris (obě auta mají navíc 100% záznam spolehlivosti!), Lexusů NX a RX a Toyoty Auris by vás měla přesvědčit o opaku. Elektromobily by opak měly být jednoduché a prakticky nesmrtelné, což však vyvrací s velkým odstupem poslední místo Renaultu Zoe.

Své peníze bychom v této skupině vsadili na Mazdu MX-5, ta však tentokrát skončila až druhá za BMW M4. Třetí místo pak získalo Porsche Boxster řady 718. Nejhůře hodnocená byla spolehlivost Mercedesu třídy C kupé.

Jak sami vidíte, výsledky průzkumu spolehlivosti tedy nemají jasné vítěze. V podstatě se však potvrzuje, že s japonským autem (Toyota, Honda, Suzuki, Mazda) chybu neuděláte. Velmi překvapivě se dařilo také korejským značkám, solidní spolehlivostí se může pochlubit i domácí Škoda. Pokud jde o poražené, musíme varovně ukázat na vozy Land Roveru a Vauxhallu/Opelu.

Pořád však platí, že pověst značky je jedna věc, a kondice konkrétního auta může být docela jiná – což je klíčové zvláště u ojetin. Ať už si budete pořizovat jakékoliv auto, držíme vám palce, ať máte štěstí právě na to, které vám bude oddaně sloužit až do roztrhání svého plechového těla.

Netradiční proměny tradičního hráče. Nový „eskový“ Mercedes dorazí i jako 800koňový hybrid na steroidech

Mercedes třídy S je v automobilovém světě pojmem, který po generace definuje pojetí luxusu na silnici, Bentley nebo Rolls-Roycu navzdory.

Tuto filozofii si bere za vlastní i poslední generace této legendy, která je jasným důkazem toho, že němečtí inženýři rozhodně nezapomněli, jak se dělají automobily nabízející grácii, zábavu a nejmodernější technologie. Ovšem nejnovější generace S-Klasse přináší i něco navíc.

Vrcholné modely byly pro Mercedes vždy příležitostí ukázat světu své nejlepší inženýrské schopnosti a představit zcela nové možnosti pojetí automobilu. Zákazníci si velice rychle zvykli na maximální komfort a nejmodernější technologie v opulentních vozech, které na hony demonstrovaly postavení osoby sedící na zadním sedadle.

Model, u kterého to všechno začalo

Foto: Daimler AG

Historii této opulentnosti začal Mercedes psát v roce 1951 s modelem W187. Byť se ještě nejednalo o označovanou třídu S, sedan dlouhý čtyři a půl metru se stal předzvěstí velkých a luxusních vozů.

První právoplatný člen rodiny třídy S přišel podle výrobce až v roce 1972, byť označení Sonderklasse, tedy „speciální třída“, nebylo při jeho prezentování stále příliš používáno.

Budete mít zájem:  Kuchyňský robot zabere klidně celou skříňku

Automobil s označením W116 se ve své verzi Mercedes-Benz 450 SE dočkal ocenění evropského Automobilu roku a definoval směr, jakým se Mercedes vydal v příštích letech, tedy nekompromisní pohodlí v doprovodu maximálních inovací.

Hned jeho nástupce s označením W126 je dodnes nejúspěšnějším luxusním Mercedesem díky více než 800 tisícům prodaných kusů. Následující modely se sice tak vysokých prodejních čísel nedočkaly, vždy však přinášely řadu modernizací, o kterých se mohlo klasickým vozům té doby jen zdát, čímž neustále posouvaly celý trh kupředu.

Generace třídy S, která dělala řidičům radost od roku 2013

Foto: Mercedes-Benz

Platí to například o kombinaci klasické spalovací jednotky s elektromotorem. První mildhybrid vybavený lithium-iontovou baterií dostala verze W221 nabízena od roku 2005. Po ní přišla v roce 2013 verze W222, která ani po dlouhých šesti letech neměla svého nástupce a na technologickou chloubu značky již pomalu začal dosedat prach.

Proto v roce 2020 nadešel nejvyšší čas, aby se S-Klasse dočkala nové generace označené jako W223. Ta je díky svému inovovanému vzhledu a použité technice malou revolucí v celém pojetí značky.

Vzhled vozu prošel oproti předchozí generací značnou proměnou

Foto: Mercedes-Benz

Zadní lampy jsou po dlouhé době opět orientovány horizontálně

Foto: Mercedes-Benz

S-Klasse, jak má být

Že si Mercedes dal na své novince skutečně záležet je patrné hned na první pohled. Dynamické tvary doplňují tradičně velké rozměry, a přesto vše vzájemně spolupracuje v uklidňující harmonii, kterou nemusí narušovat ani kliky dveří. Ty se dají za příplatek zapustit do karoserie vozu, takže auto může skutečně působit jako říční oblázek obtékaný vodním proudem.

Aerodynamika byla pro inženýry Mercedesu důležitá, dokonce tak moc, že je díky součiniteli odporu vzduchu 0,22 W223 jedním z vůbec nejaerodynamičtějších vozů současnosti. A to i přesto, že oproti předchozí generaci vůz o něco povyrostl a dostal i prostornější vnitřní kabinu.

Aerodynamika vozu je dokonce lepší než u elegantního Modelu S od Tesly

Foto: Mercedes-Benz

Jak už bývá zvykem, její zpracování více než automobil připomíná luxusní salónek, plný pohodlí, kůže, chromu, displejů, temně černého klavírního laku a minimálního množství fyzických tlačítek. Všemu vévodí obrovská obrazovka infotainmentu, která se vynořuje ze středového tunelu a zabírá v podstatě celou prostřední část palubní desky.

Infotainment MBUX přináší obrovské množství možností ovládání řady funkcionalit automobilu, který by měl být schopen splnit vše, na co posádka jen pomyslí. A to téměř doslova.

Systém totiž na základě strojového učení a sledování pohybu očí i celého těla vyhodnocuje záměr pasažéra a danou funkci automaticky spustí, aniž by ji musel řidič sám aktivovat.

A pokud by přeci jen došlo mezi posádkou a vozem k neporozumění, stále je tu hlasová asistentka Mercedes, která dokáže přetlumočit až 27 různých jazyků, včetně češtiny.

Pohled, který se naskytne řidiči po nastoupení do vozu

Foto: Mercedes-Benz

Zadní sedadla nabízejí dostatek pohodlí i technologií

Foto: Mercedes-Benz

Digitálně zpracovaná je také přístrojová deska, která není klasicky „utopená“ v kapličce za volantem, ale představuje další samostatně čnící obrazovku, jejíž prostředí si může řidič personalizovat dle svých představ. V případě přání lze do vozu na zadní stranu předních sedadel nainstalovat další dvě obrazovky a ty ještě doplnit o odnímatelný tablet umístěný na středovém tunelu mezi sedadly.

Autonomní jízda a bezpečí

Změn se dočkal i volant, který díky zabudovaným senzorům pozná, zda jej svírají řidičovy ruce či nikoliv, což má zcela jednoduchý význam.

Automobil je sice koncipován tak, aby dokázal nabídnout autonomní jízdu 3. úrovně, ta ovšem prozatím stále naráží na legislativní problémy.

Proto je nutné, aby vůz stále kontroloval bdělost řidiče a schopnost okamžité reakce během automatizované jízdy.

Naštěstí je novinka vybavena snad všemi bezpečnostními prvky, které Mercedes ve svých vozech aktuálně nabízí.

Pokud tedy přeci jen dojde ke krajně nebezpečné dopravní situaci, je vůz schopen nehodě předejít, případně v momentě nárazu co nejvíce ochránit posádku uvnitř.

Klasické systémy jako nouzové brždění či udržování vozu v jízdním pruhu jsou tak doplněny o zajímavosti, mezi které patří například automatické naklánění karoserie pro co největší eliminaci energie nárazu při kolizi.

Šestiválec a něco navíc

Již tradičně přijde nová verze Mercedesu třídy S v několika výkonnostních konfiguracích. Základ představují dieselové verze S 350 d s výkonem 210 kW. V případě základní benzínové varianty S 450 se již jedná o mild-hybrid s výkonem 270 kW. Vrcholem aktuální nabídky je 320 kW verze S 500 s řadovým šestiválcem o objemu tří litru, doplněným o 16 kW elektromotor.

To nejlepší však přijde až v průběhu příštího roku, kdy Mercedes představí dvě verze označené AMG S63e a AMG S73e. Jak prozrazuje písmenko e, bude se jednat o hybridní vozidla kombinující spalovací motor s elektrickým.

Budete mít zájem:  Počasí neovlivňuje průběh nemoci, pouze jeho příznaky

V případě první jmenované verze se můžeme těšit na dvouhru čtyřlitrového osmiválce a elektromotoru, kteří společně nabídnou výkon okolo 650 koňských sil. Tato verze by měla dorazit v polovině příštího roku.

Lze předpokládat, že se v budoucnu bude třída S opírat o elektrický pohon ve stále větší míře

Foto: Mercedes-Benz

Druhý jmenovaný se představí až koncem roku 2021 a bude se jednat o neuvěřitelně výkonný stroj, se kterým Mercedes třídy S vystupuje ze sektoru luxusních limuzín a dostává se do společnosti sportovních vozů. Uvnitř totiž bude tepat elektromotor doplněný o čtyřlitrový osmiválec naladěný na výkon 800 koňských sil, který bude součástí i chystaného kupé Mercedes AMG GT 73e.

Těžko říci, zda některý z majitelů těchto verzí bude i nadále preferovat jízdu na zadním sedadle a nepodlehne touze usednout na místo za volantem, které slibuje velkou porci jízdní zábavy. Pokud však odolá, může mít jistotu, že mu i nový Mercedes třídy S dá přesně to, co od tohoto vozu očekává.

Poptávka po luxusních autech se vrací k normálu. Rolls-Royce představil nový vůz

Nový model Ghost byl navržen tak, aby již nereprezentoval opulentní luxus.

Rolls-Royce představil svůj nový model vozu Ghost. Generální ředitel uvedl, že se poptávka po luxusních vozech vrací k normálu, a to i navzdory pandemii.

Britská automobilka Rolls-Royce představila svůj nový vůz s názvem Ghost. Model se od svých předchůdců nezvykle liší. Společnost v tiskové zprávě uvedla, že Ghost reflektuje změnu designové filozofie na tzv. „postopulentní“. Start nového modelu, který prošel kompletním redesignem, popsal generální ředitel jako klíčový okamžik pro společnost.

„Zjistili jsme, že naši klienti vykazují výraznou tendenci k luxusním objektům, které oslavují redukci a zdrženlivost – tedy které nekřičí, ale spíše šeptají,“ napsal v tiskové zprávě generální ředitel Torsten Müller-Ötvös.

Podle CNN se designéři inspirovali v jednoduchosti skandinávských výrobců vozů, jako je například Volvo. Ghost se bude prodávat za přibližně 300 tisíc dolarů (okolo 7 milionů korun) a k prvním zákazníkům by se mohl dostat již na konci tohoto roku či na začátku toho příštího.

Interiér vozu.

Rolls-Royce při vývoji zažil i kuriózní případ, uvnitř automobilu bylo příliš velké ticho. Zkušební jezdci téměř dokonalé ticho měli popisovat až jako nepříjemné a zvuky ostatních spolucestujících (dýchání, mlaskání či pití) byly tichem ještě znásobeny.

Za tichost může téměř 100 kilogramů zvukové izolace, která obepíná celý interiér, a to včetně například stěračů. Do auta tak museli inženýři přidat soustavu „harmonizujících zvuků“, jak nápravu popisuje sama společnost.

Izolace zvuku byla vestavěna po celé kabině, a to včetně stěračů či vzduchové ventilace.

K příležitosti představení nového modelu vyzpovídala britská BBC generálního ředitele společnosti Torstena Müllera-Ötvöse. Za první polovinu letošního roku byly prodeje o 30 procent nižší než v minulém roce. „Situace se zlepšuje a zlepšuje,“ uvedl ale Torsten Müller-Ötvös.

Strmý propad prodejů také přišel po nejlepším roce ve 116leté historii automobilky, řekl generální ředitel.

Na vrcholu pandemie musel Rolls-Royce uzavřít na několik týdnů své výrobny, ale od té chvíle jdou prodeje nahoru.

„Byznys se vrací zpět k tomu, co bych nazval mnohem normálnějším,“ komentoval současnou situaci Torsten Müller-Ötvös a taktéž odmítl domněnky, že by automobilka byla závislá pouze na jednom regionu.

Podle společnosti nový Ghost se svým předchůdcem má společnou pouze ikonickou sošku.

Tipy z nabídky serveru Sportovnivozy.cz (11/2021)

Komerční prezentace 15. 3. 2021 • 07:31

Server Sportovnivozy.cz se specializuje na inzerci a prodej vozů pro zábavu.

V současné době je zde umístěno přes 4000 inzerátů sportovních sedanů, kupé, roadsterů a kabrioletů, ve kterých se díky vyhledávání můžete snadno pohybovat a vybírat si váš nový, vysněný automobil.

Kromě nabídky vozů na stránce sportovnivozy.cz najdete i rady pro koupi ojetého vozu, katalog prodejců, diskusní fórum, recenze rychlých vozů či zábavné hry, kterými si můžete krátit volnou chvíli.

McLaren 720S Coupé
rok výroby: 2018výkon: 529 kWnajeto: 1 900 kmcena: 7 059 000 Kčkoupit
Audi R8 R8 5.2i 610PS Plus
rok výroby: 2018výkon: 449 kWnajeto: 19 700 kmcena: 2 479 339 Kčkoupit
Mercedes-Benz C 43 T AMG 4Matic
rok výroby: 2018výkon: 287 kWnajeto: 54 000 kmcena: 1 350 000 Kčkoupit
Tesla Model S P85D PERFORMANCE 700
rok výroby: 2015výkon: 515 kWnajeto: 131 000 kmcena: 1 331 000 Kčkoupit
Cadillac CT6
rok výroby: 2016výkon: 307 kWnajeto: 23 000 kmcena: 1 090 000 Kčkoupit
Maserati 4200 GT Spyder
rok výroby: 2002výkon: 287 kWnajeto: 88 600 kmcena: 720 000 Kčkoupit
Mazda MX-5 RF
rok výroby: 2019výkon: 135 kWnajeto: 40 000 kmcena: 649 000 Kčkoupit
BMW 4 435i Xdrive M sport
rok výroby: 2014výkon: 225 kWnajeto: 162 000 kmcena: 575 000 Kčkoupit

Další naleznete na Sportovnivozy.cz, kde lze nabídku třídit podle značky a modelu, data vložení nebo ceny.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *