Do nemocnice s „cestovní kanceláří“

Zdravotní turistika je fajn věc. Existuje agentura, která zařídí operaci čehokoliv kdekoliv na světě, a to včetně letenky, ubytování, prostě všeho. Balíček „Operace kyčle v Mexiku“ stojí 15 tisíc dolarů, tedy zhruba 260 000 korun, Belgie vyjde dráž, naopak jinde je to levnější. Objednání balíčku probíhá přes internet, dnes to ani jinak nejde.

Rekonvalescence u moře

Do nemocnice s „cestovní kanceláří“
Autor: Agentura SXC

Asi nebudu sám, komu zdravotní turistika přijde zvláštní. A to i s ohledem na problémy, které provázejí naše zdravotnictví. Nechali byste se raději operovat u nás, v Mexiku, nebo v Belgii? A při rozhodování byste brali v úvahu cenu? Představte si – chcete se dát operovat, necháte si poslat nabídku a vyberete si podle úrovně místního zdravotnictví, ceny a toho, zda si po a před operací budete moci užívat volných chvilek u moře.

Kdysi jsem byl otázán jednou německou důchodkyní, zda bych jí doporučil nechat si udělat zuby u nás. Koukal jsem jako blázen. Říkala, že to u nás vyjde levněji, má to kousek a čeští zubaři mají v Německu dobrou pověst. Zdravotní turistika byla u nás před těmi deseti lety nejspíš v plenkách, ale fungovala.

Cestu do tuzemských nemocnic nebo sanatorií vyhledalo loni šest tisíc cizinců, tedy o šest procent více než v roce 2008. Většinou si nechali vylepšovat zevnějšek, léčili neplodnost nebo podstupovali laserové operace očí. Turisté vyráží do Česka na vlastní pěst nebo s pomocí agentur, které pomáhají hlavně s ubytováním nebo následnou péčí.

Do Česka nejčastěji přijíždějí zdravotní turisté z Německa nebo Británie. Méně pak z Rakouska nebo sousedního Slovenska. Ve většině případů, 87 procentech, se jedná o ženy. Většinou jim je mezi 30 a 50 lety.

Zdroj: ČT24

Operace podle katalogu

Do nemocnice s „cestovní kanceláří“
Autor: Isifa.cz

Ve světě jak se zdá nyní působí profíci, kteří vše ulehčí. Německé důchodkyně se nebudou muset ptát svých nájemníků, mrknou se na internet a vyberou si z nabídky.

Pánovi, který si tenhle byznys v Americe rozjel, to docela slušně vynáší, jeho spolupracovníci jsou rozeseti po celém světě a celá organizace vykazuje znaky prosperující firmy.

Když jste schopni jet na dovolenou do Mexika, neměl by být problém zajet tam i na operaci. Vše je o důvěře, a pokud se nebudete bát, že dopadnete hůř než doma, můžete se do toho pustit.

Já bych do toho nešel, bál bych se problémů při reklamacích. Co vy?

Za zdravotní turistikou se loni celosvětově vydalo 32 milionů lidí. Letos by se jejich počet měl o osm milionů zvýšit. Vůbec nejvíce turistů si nechá vylepšovat svůj vzhled v Thajsku.

Zdroj: ČT24

Cestovní pojištění | STUDENT AGENCY TRAVEL

Před odjezdem na svou dovolenou nezapomeňte na cestovní pojištění.

Doporučujeme Vám sjednat si k zakoupenému zájezdu cestovní pojištění, které Vám pomáhá krýt případná pojistná rizika spojená s cestováním. Některé cestovní kanceláře mají cestovní pojištění zahrnuto do ceny zájezdu, ne však všechny. STUDENT AGENCY a portál dovolena.cz pro Vás připravil výhodné balíčky pojištění ve spolupráci s pojišťovnou Allianz.

Sjednat si pojištění Allianz online

Do nemocnice s „cestovní kanceláří“

Cestovní pojištění od STUDENT AGENCY

Ve spolupráci s pojišťovnou Allianz jsme pro Vás připravili speciální nabídku pojištění, které se vztahuje také na COVID-19 a kryje:

  • léčebné výlohy v zahraničí, které vzniknou v souvislosti s jakýmkoliv epidemickým onemecněním, včetně COVID-19
  • náklady, které vzniknou pojištěnému v sovislosti s karanténou
  • náklady a stornopoplatky, které vzniknou vlivem zrušení plánované cesty, pokud se pojištěný ocitne v nařízené karanténě z důvodu podezření, že byl vystaven nakažlivé nemoci (včetně COVID-19), a tím mu bylo znemožněno vycestovat

Podmínkou úhrady je, že se pojištěný musí nacházet v oblasti, která v době jeho vycestování nebyla státním nebo jiným veřejným orgánem označena za zdraví nebezpečnou.

Pojištění léčebných výloh v zahraniční

Co by Vaše pojištění mělo zahrnovat:

  • léčebné výlohy (dovolena.cz Vám nabízí neomezené krytí léčebných výloh v zahraničí v případě úrazu, nemoci, pojištění zahrnuje i převoz do nemocnice, hospitalizaci, vyšetření, léky, případnou operaci, přepravu zpět do České republiky)
  • asistenční služby (nepřetržitá služba po celém světě, v českém jazyce s vyškolenými pracovníky zajišťuje odborné poradenství v případě pojistné události, zajištění hospitalizace, kontrola průběhu léčby, konzultace s ošetřujícími lékaři, tlumočení požadavků, zprostředkování informací pro nejbližší)
  • pojištění zavazadel (náklady jako odškodné při odcizení, poškození nebo ztracení zavazadel)
  • pojištění odpovědnosti za škodu (náklady na odškodnění v případě způsobení škody jiné osobě na majetku či zdraví)
  • úrazové pojištění (odškodnění v případě úrazu a při trvalých následcích úrazu)

Pojištění stornovacích poplatků

Doporučujeme též využít možnosti sjednání pojištění stornovacích poplatků, a to při uzavření cestovní smlouvy:

  • pojištění stornovacích poplatků (limit plnění je 80% z výše stornopoplatků vyčíslené cestovní kanceláří, kryje případné stornování zájezdu před nástupem na cestu ze zdravotních důvodů cestujících nebo vážných zdravotních důvodů osob blízkých, rozvod ze strany manželů cestujících společně, výpověď z pracovního poměru z důvodu organizačních změn)

Cenu pojištění k Vašemu zájezdu Vám rád poskytne Váš prodejce, nezapomeňte se informovat.

Zeptejte se nás na ceny pojištění, rádi Vám zpracujeme přesnou kalkulaci dle Vašich požadavků.

Nabízíme připojištění zavazadel a také připojištění rizikových sportů (přístrojové potápění, akrobatické lyžování, bojová umění a sporty, rafting, vysokohorská turistika od 3000 m n.m. do 5000 m n.m.

), běžné sporty provozované na dovolené jsou již zahrnuty (badminton, šachy, společenský tanec, aerobic, házená a mnoho dalších).

Pojištění Allianz nabízíme v těchto limitech:

 Do nemocnice s „cestovní kanceláří“

Co pro Vás máme na dovolena.cz navíc?

  • Zdarma automatické prodloužení konce pojištění, pokud se nebudete moci vrátit do ČR v původně naplánovaném termínu z důvodu občanských nepokojů, stávky nebo přírodní katastrofy.
  • Kompletní platné pojistné podmínky pro cestovní pojištění Allianz.
  • Přečtěte si více informací v průvodci pojištěním.

Lidé se často úspěšně soudí s cestovní kanceláří kvůli kvalitě dovolené

Do nemocnice s „cestovní kanceláří“

Nebojte se ozvat. V případě, že vám cestovní kancelář slibuje zdarma lehátka, ale na vás nezbudou, máte nárok na slevu.

Předloni v létě byl Marek Šnaid s manželkou a dvěma dětmi na dovolené v Tunisku. Místo pobytu si vybral v katalogu CK Fischer. Ke koupi zájezdu ho přesvědčilo především to, že nabízela prostornější „rodinný“ pokoj.

Jenže na místě zjistil, že dostal pouze „standardní“ pokoj se dvěma přistýlkami. „Když jsem žádal pokoj, který jsem měl podle smlouvy dostat, chtěl ode mě hotel příplatek 50 eur denně,“ popisuje Šnaid počátek sporu s cestovní kanceláří.

Ten nakonec skončil u soudu, který dal Šnaidovi letos za pravdu: CK Fischer mu musela vrátit 15 tisíc korun. A to jako rozdíl ceny mezi poskytnutým a slibovaným ubytováním – 50 eur za každý z jedenácti dnů dovolené.

„Soud má za jednoznačně zjištěné, že poskytnuté služby neodpovídaly službám sjednaným ve smlouvě,“ stojí ve verdiktu Obvodního soudu pro Prahu 4.

Mluvčí CK Fischer Jan Bezděk tvrdí, že případ pana Šnaida byl ojedinělý. „Před soudem skončí do deseti případů ročně. S většinou se navíc dohodneme mimosoudně,“ říká Bezděk.

Jeho cestovní kancelář, která patří mezi největší v zemi, vyveze ročně okolo tří set tisíc klientů a jen necelé procento z nich podá reklamaci.

„Jako oprávněných jsme jich vyhodnotili 10 až 15 procent a v takovém případě jsme se dohodli na kompenzaci,“ dodává.

Do sporu šel Šnaid i s vědomím, že v případě neúspěchu bude muset hradit cestovní kanceláři zhruba osm tisíc korun za služby jejího advokáta. „Předpokládám, že právě na to spoléhají, že to člověka odradí,“ myslí si Šnaid a uvádí případ kamaráda, jenž měl zaplacený stejný pokoj −a také dostal horší.

„Nakonec to vzdal a písemnou reklamaci nepodával,“ dodává Marek Šnaid. A podobnou „odrazovací“ taktiku některých cestovních kanceláří připouští i mluvčí Asociace cestovních kanceláří Jan Papež. „Vyžaduje to určitou urputnost. Znamená to najmout si právníka a sepsat žalobu a čekat. Přitom jsou to většinou relativně malé částky,“ dodává Papež.

Budete mít zájem:  Co byste měli vědět o erythema migrans

Počty lidí, kteří jdou kvůli dovolené do sporu s cestovní kanceláří, se ale poslední dobou zvyšují.

Souhrnná čísla sice nikdo neeviduje, nicméně Obvodní soud pro Prahu 1 (v jeho obvodu sídlí dvě ze tří největších cestovních kanceláří) jich v roce 2014 řešil 53, loni už o 30 více.

V polovině letošního roku jich bylo sice „jen“ 43, ale toto číslo do konce roku zřejmě překoná hranici 100. „Nejvíc žalob přijde ve druhé polovině roku po dovolených,“ vysvětluje místopředsedkyně soudu Alena Novotná.

Podle ní se lidé už naučili soudit a také většinou uspějí. „Zpočátku byly žaloby málo určité, ale lidé se naučili číst v katalozích a bránit se, když jsou rozpory,“ říká a jako příklad uvádí situaci, kdy cestovní kancelář slibuje lehátka a slunečníky zdarma či to, že pláž u hotelupatří k nejkvalitnějším.

„Jenže ta pláž je jiného hotelu a lehátek je tak málo, že buď k nim musíte utíkat v šest ráno, nebo si je zaplatit,“ popisuje.

Nejčastější spory − a prakticky vždy úspěšné − jsou změny ubytování. „Tam je jednoznačná náhrada za den ztracený stěhováním,“ říká Novotná. Mezi další patří také vzdálenost pláže od moře, to, jaký má pokoj výhled, či kvalita stravy.

Soudy při odškodňování vycházejí z tabulek kvality, které říkají, jaká sleva za co náleží.

Třeba přislíbený − a nesplněný − výhled na moře má cenu až deset procent, stejně jako chybějící výtah či sprcha. „Většinou se do toho vejdeme, protože ty tabulky celkem komplexně postihují problematiku, se kterou se setkáváme,“ dodává Novotná.

A začíná se prosazovat i nový trend: odškodnění ztráty radosti z dovolené, které přinesl nový občanský zákoník.

Cestovní kanceláře už začaly nabízet letní zájezdy, nejistotu ohledně pandemie má vyřešit pojištění

Kde se nacházíte: iROZHLAS.cz / Životní styl a společnost / Cestování | Související témata: cestovní kancelář zájezd Kréta Invia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Itálie

Někteří Češi si už dělají plány na léto a vybírají zájezdy k moři.

Podle oslovených velkých cestovních kanceláří je zájem především o pláže na Krétě, Rhodosu, Turecké riviéře nebo třeba španělské Mallorce. Jenže – nejen zákazníci ale i cestovní kanceláře čelí velké nejistotě – a to především kvůli vývoji epidemické situace.

Klientům tak nabízejí za pár stovek připojištění zájezdu na koronavirus, díky kterému by v případě nákazy onemocněním covid-19 získali peníze za zájezd zpět. Posouvá se také termín placení zájezdu, řekl Radiožurnálu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Bezděk.

 „Klient tedy momentálně zaplatí jen jednu zálohu, 990 korun na osobu a zbytek zájezdu doplácí až 30 dnů před odletem. Co je klíčové, tak konečné rozhodnutí necháváme plně na klientovi. Klient se může v období 45 až 30 dní před odletem může svobodně rozhodnout jestli na dovolenou pojede nebo ne. Důvod uvádět nemusí a my mu všechny peníze vrátíme zpátky.“

Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání audia.

Poslechněte si reportáž o předprodeji letních zájezdů

K platbě dovolených využívají zákazníci často vouchery od cestovních kanceláří za zájezdy, které se letos neuskutečnily. Klientům, kteří voucher nestihnou uplatnit do konce srpna příštího roku, vrátí cestovní kanceláře peníze. Podle portálu Invia přispívají k zájmu o předprodeje také některé bonusy.

 „U vybraných destinací si můžete změnit destinace ještě 7 dní před odletem, někteří naši obchodní partneři také nabízejí vrácení celé částky, pokud by se například uzavřeli hranice, destinace by po příletu začala vyžadovat karanténu nebo by klient onemocněl před odletem, uvedla mluvčí Invie Andrea Řezníčková.“

Cestování beze strachu

Michal Veber z Asociace cestovních kanceláří dodal, že cestovatelé nemusí mít strach ani z krachu cestovní kanceláře – na to jsou totiž v Česku všichni klienti ze zákona pojištěni. V takovém případě by dostali všechny své peníze za zájezd zpět.

 „Pokud máte sjednaný zájezd, to znamená smlouvu o zájezdu nebo třeba lex voucher nebo poukaz s cestovní kanceláří, tak je to pojištěné proti úpadku, tedy i kdyby došlo ke zkrachování cestovní kanceláře, tak pořád tady máte tu záruku, že z toho pojištění dostáváte jako klient peníze zpět.“

Test je někdy dražší než samotný zájezd na Slovensko, kritizuje Papež ceny i opatření

Číst článek

V letošním roce podle Asociace cestovních kanceláří kvůli pandemii koronaviru zkrachovaly 4 cestovní kanceláře – šlo hlavně o ty, které se zaměřovaly na školní zájezdy. Výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tereza Picková věří, že bude nadcházející sezona daleko lepší. I díky zkušenostem z letošního roku.

 „My to za naší asociaci velice důrazně prosazujeme a naštěstí to prosazuje i ministerstvo zahraničních věcí – myslím tedy antigenní testy. Například Itálie už je na svém území uznává. Takže v tom vidíme cestu. V příštím roce by se tak mohla zformovat skupina zemí, které si navzájem budou uznávat antigenní testy i za účelem turismu.“

Takové testy by byly totiž nejen rychlejší ale i méně nákladné. Velké oživení cestování by pak mohla přinést vakcína proti onemocnění covid- 19.

Další články

Nejčtenější

Koronavirus, Petr Kellner, MS hokej 2021, Parlamentní volby 2021, Výsledky voleb v obcích, Film, Koronavirus v Česku, Statistika nehod, Olympijské hry 2020 Můj rozhlas, Vinohradská 12, SK Slavia Praha, Petra Kvitová, Euro 2020, Počasí, Miloš Zeman, Andrej Babiš, Seznam ministrů, Zprávy z domova, Zprávy ze světa, Datová žurnalistika, SPORT – rychlé zprávy, Fotbal online, Hokej online, KLDR, Předvolební průzkumy, Afghánistán, Rychlé sportovní zprávy, Gabriela Koukalová, Sýrie, Bramborový salát, Bitcoin, Ester Ledecká, EURO 2020, ZŠ Plynárenská Teplice, Sucho, Izrael, Real Madrid, Kim Čong-un, Donald Trump, Nemocnice na Bulovce, Andrea Vrbovská, Tomáš Horáček, Zuzana Čaputová

Doporučujeme

Jak řešit pojistnou událost (úraz) na dovolené?

Pro každého z nás je takovým „strašákem“  dovolené, abychom v průběhu pobytu nemuseli vyhledat lékařskou pomoc v destinaci. Při malých oděrkách či spálení od slunce si jistě dokážete poradit v lékárně. Co ale dělat, když nastane právě situace, kdy musíte k doktorovi či do nemocnice?

Kvalitní cestovní pojištění je základ

Prvním a hlavním krokem před dovolenou, nejlépe již při koupi pobytu, je nutné si sjednat kvalitní pojištění. Někteří z nás si řeknou: „Ale vždyť si platím zdravotní pojištění v České republice.

“ Nenechte se mýlit, toto pojištění v zahraničí nestačí a ceny za lékařskou péči jsou mnohonásobně vyšší než u nás. Cena se může vyšplhat do statisíců až milionů korun.

Taková dovolená by se Vám poté mohla pěkně prodražit.

Po sjednání cestovního pojištění byste měli obdržet pojistné kartičky s Vaším jménem, datem narození, trváním pojistné doby, číslem pojistky a kontaktem na asistenční službu dané pojišťovny.

V případě pojistné události ihned kontaktujte asistenční službu

Právě na toto číslo byste měli ihned zavolat a nahlásit pojistnou událost, tedy že se Vám stal úraz, že jste byl/a hospitalizována v nemocnici kvůli nemoci, atp. Asistenční služba Vám poradí, jaké zdravotnické středisko navštívit, vysvětlí Vám jak dále postupovat a jak to bude s náklady na ošetření.

Musíte počítat s tím, že můžete být na místě požádáni zaplatit výlohy ze svých vlastních peněz. Je nutné si uschovat všechny lékařské zprávy, účtenky za ošetření, případně za převoz do nemocnice.

Následně budete vše dokládat pojišťovně, u které jste sjednali cestovní pojištění a ti po zvalidování pojistné události (na vyřízení mají zákonnou lhůtu 30 dní) Vám zpětně vynaložené finance proplatí.

V případě, že se jedná o organizovaný zájezd cestovní kanceláří a v destinaci je přítomný delegát, spojte se neprodleně i s ním. V případě, že máte sjednáno pojištění přímo přes pořádající cestovní kancelář i delegáti jsou na tyto situace proškoleni. Ve většině případů s Vámi odcestují i do nemocnice a budou nápomocni v překladu.

Budete mít zájem:  Poznejte exotické ovoce: Avokádo

Seznam prověřených lékařů a nemocnic pro turisty

Pokud nechcete situaci podceňovat a připravit se již před dovolenou, existuje také seznam prověřených nemocnic či lékařů v destinaci, do které se chystáte.

Nejznámější je tento seznam: organizace IAMAT (International Association for Medical Assistance to Travellers).

Stačí  se zde zaregistrovat a tím získáte přístup k seznamům prověřených nemocničních zařízení a lékařů, včetně informace, zda se zde domluvíte anglicky.

V případě, že se budete nacházet v exotické destinaci, ptejte se po nemocnicích pro turisty. Obvykle je zde poskytovaná mnohem vyšší kvalita služeb, než v nemocnicích pro místní obyvatele.

Snažte se při vzniklých situacích zachovat chladnou hlavu. V každém případě jsou v zemích i zastupitelské úřady České republiky, na které je také možné se obrátit. Ve většině případů budete ale komunikovat se zaměstnanci asistenční linky pojišťovny, kteří jsou proškoleni a budou Vám v dané situaci nápomocni.

Cestovní pojištění osob – ČSOB Pojišťovna

Zajistíme vám akutní ošetření zubů až do 40 000 Kč ve světě a do 20 000 Kč kdekoli v Evropě.

pokud cestujete sami. S celou rodinou vás pojištění vyjde pouze na 40 Kč na den!

Asistenční služby vám pomohou nejen s hospitalizací nebo návratem do ČR, ale také s tlumočením nebo se ztrátou dokladů.

  • Limit pojistného plnění ve výši 100 mil. Kč spolehlivě pokryje léčebné výlohy v zahraničí. 
  • Můžete si sjednat pojištění nejen na cestu do zahraničí, ale i na dovolenou v České republice.
  • V rámci pojištění kryjeme také akutní ošetření zubů
  • Pojištěný máte i zásah horské služby v případě zdravotních potíží.
  • Pojistíme vás pro případ úrazu, odpovědnosti za újmu, poškození nebo ztráty zavazadel, přerušení cesty, zmeškání odjezdu, zpoždění zavazadel nebo zpoždění letu.
  • Součástí pojištění odpovědnosti je také pojištění právní ochrany pro případ, kdy budete ve sporu s cestovní kanceláří nebo přepravcem. 
  • Jsme vždy na telefonu – asistenční služba 24 hodin denně v českém jazyce.
  • Pojištění vám automaticky prodloužíme, pokud uváznete v zahraničí.
  • Pokud cestujete jako rodina, může vás pojištění vyjít levněji až o 50 % oproti jednotlivcům. 
Přehled balíčků cestovního pojištění

  Základní Zlatá střední cesta Nejžádanější Komplexní Léčebné výlohy

Asistenční služby

Akutní ošetření zubů

Pojištění úrazu (trvalé následky)

Pojištění odpovědnosti včetně pojištění právní ochrany

Pojištění zavazadel

Pojištění cesty 

Pojištění letu

Cena pojištění pro jednu osobu Se slevou 20 % za online sjednáníRekreační sporty, Evropa, jednotlivec

5 mil. Kč 15 mil. Kč 100 mil. Kč
Základní Rozšířené Rozšířené
5 000 Kč 10 000 Kč 20 000 Kč
600 000 Kč 800 000 Kč
15 mil. Kč 30 mil. Kč
25 000 Kč 50 000 Kč
10 000 Kč 30 000 Kč
5 000 Kč 15 000 Kč
16 Kč za den  41 Kč za den  58 Kč za den 

Asistenční služby oceníte na cestách v zahraničí, ať už budete potřebovat opravu vozidla na místě nebo odtah do nejbližšího servisu. Zajistíme Vám také náhradní dopravu nebo ubytování.

Připojistit se můžete i v případě, že máte rádi adrenalinové sporty, např. bungee jumping, potápění nebo rafting na opravdu divokých řekách.

Pojištění léčebných výloh

Pojištění poskytuje pojistnou ochranu pro případ úhrady nezbytných nákladů souvisejících s úrazem nebo akutním onemocněním v zahraničí.

Za nezbytné náklady jsou považovány např. lékařská ošetření, léky předepsané lékařem, pobyt ve zdravotnickém zařízení.

Základní asistenční služby k léčebným výlohám 5 mil. Kč

  • zajištění vyšetření či ošetření lékařem
  • zajištění návštěvy lékaře v místě pobytu pojištěného
  • zajištění pobytu ve zdravotnickém zařízení po dobu nezbytně nutnou
  • garanci uhrazení léčebných výloh a nákladů za pobyt v nemocnici
  • zajištění kontaktu s rodinou
  • přivolání rodinného příslušníka (opatrovníka) a jeho vyslání do nemocnice v zahraničí
  • proplacení nákladů spojených s dopravou a případným ubytováním opatrovníka do 10 000 Kč
  • převoz do České republiky, včetně zajištění náhradního dopravního prostředku, doprovodu zdravotnického personálu, zajištění náhradního ubytování
  • kontaktování ambasády, zajištění tlumočníka či zajištění zaslání náhradních dokladů v případě ztráty nebo odcizení dokladů v zahraničí

Rozšířené asistenční služby k léčebným výlohám 15 mil. a 100 mil. Kč

Pokud si sjednáte variantu cestovního pojištění s limitem léčebných výloh 15 mil. Kč nebo 100 mil. Kč, získáváte rozšířené asistenční služby, které navíc zahrnují:

  • informační servis před odjezdem – na požádání vám předáme jak turistické, tak i lékařské a administrativně-právní informace o vámi zvolené destinaci
  • telefonickou pomoc v nouzi při jednání s místními orgány či vyhledání právníka
  • tlumočení a překlady
  • zajištění kontaktu s místními i zastupitelskými úřady
  • organizaci pomoci v případě přerušení cesty nebo zmeškání odjezdu, pomoc v případě zpoždění letu
  • v případě ztráty nebo odcizení dokladů uhradíme náklady spojené s vystavením jejich náhrady, a to do výše 4 000 Kč, v případě volby limitu léčebných výloh 15 mil. Kč. 
  • vyslání rodinného příslušníka do nemocnice v zahraničí a s tím spojenou úhradu nákladů na cestu a ubytování.

Pojištění odpovědnosti

Pojištění poskytuje pojistnou ochranu pro případ, pokud způsobíte:

  • majetkovou újmu na věci nebo na zvířeti
  • újmu na zdraví nebo usmrcením
  • nemajetkovou újmu spočívající v duševních útrapách při ublížení na zdraví či usmrcení.

Součástí pojištění odpovědnosti je také pojištění právní ochrany, kdy vám uhradíme náklady např. v případě sporu s cestovní kanceláří nebo přepravcem.  

Pojištění cesty

Pojištění vám poskytuje pojistnou ochranu pro případ:

  • kdy po započetí cesty nemůžete z vážných důvodů dále čerpat již zakoupené a zaplacené cestovní služby (např. skipas, jednorázové fakultativní výlety atd.),
  • kdy nezávisle na své vůli nemůžete využít původně plánovaný a zaplacený způsob dopravy.

Pojištění letu

Pojištění vám uhradí přiměřené náklady v případě, že 

  •  kvůli zpoždění zavazadel nejméně o 6 hodin si budete muset zabezpečit náhradní věci (např. oblečení či hygiena) 
  • budete potřebovat občerstvení, ubytování či úschovu zavazadel z důvodu zpoždění letu nejméně o 6 hodin.

Pokažená dovolená

Dovolená v pětihvězdičkovém resortu v populárním letovisku nabrala nechtěné otáčky už při cestě z letiště. Vše začalo havárií autobusu, kterým pan Ivo s rodinou jeli, a pokračovalo několika výpověďmi před policií napříč celou dovolenou. Po návratu domů se však cestovní kancelář s kompenzací moc nepředvedla.

Pan Ivo pro jednu z letošních dovolených využil služeb cestovní kanceláře. S manželkou vybrali pěkný pětihvězdičkový hotel v letovisku Primorsko. Zájezd u cestovní kanceláře objednal včetně transportu z letiště do hotelu, sebe, manželku i syna pojistil a obstaral další nezbytnosti, které cestě zpravidla předchází.

Pak už jen počkali na datum odletu, zabalili si, absolvovali cestu na letiště, odbavení i let a už nasávali uklidňující přímořský vzduch. Cestou do hotelu je ale z idylky vytrhl náraz. K dopravní nehodě byla postupně přivolána policie i záchranná služba. Jediný, kdo kromě nějakého toho potlučení utrpěl zranění, byl pan Ivo.

Naštěstí nic vážného – přesto byl převezen na ošetření do nemocnice.

Sice se zpožděním, ale přece, dorazila rodina pana Iva do hotelu. Po několika hodinách se k manželce se synem připojil i pan Ivo. V nemocnici se naštěstí potvrdilo, že vážnější zranění neutrpěl. Tím však narušení dovolené neskončilo.

Kvůli dopravní nehodě, navíc s ošetřením v nemocnici, musel pan Ivo i s rodinou opakovaně vypovídat na policii ohledně okolností dopravní nehody. A jistě si dovedete představit, jak nepříjemné takové martyrium na dovolené může být. Po návratu domů obdržel pan Ivo od cestovní kanceláře omluvný dopis a kupón na slevu 5.

000,- Kč na zájezd v zimní sezóně. Takovéto zadostiučinění však nepovažoval pan Ivo za adekvátní, a proto se s případem obrátil na nás.

Budete mít zájem:  Tip na výlet: Rozhledna - a na rovině!

Sám pan Ivo nám poskytl kvalitní argumentační zbraně tím, že nás spojil se spolucestujícími z autobusu, od kterých jsme se dozvěděli, že cestovní kancelář nepřistupovala ke všem účastníkům při rozhodování o kompenzaci za pokaženou dovolenou stejně.

Zaslali jsme proto cestovní kanceláři předžalobní výzvu, ve které jsme pro pana Iva a jeho rodinu požadovali slevu 50 % z celkové ceny zájezdu – tedy aby tuto částku vrátila. Měli jsme zjištěné, že jiní účastnící zájezdu takovéto odškodnění od cestovní kanceláře obdrželi.

Cestovní kancelář už jsme dále urgovat nemuseli a stejně tak jsme nemuseli podávat ani žalobu. Do deseti dnů od naší výzvy obdržel pan Ivo na svůj bankovní účet platbu ve výši 37.000,- Kč.

Informace

K cestě do Chorvatska je třeba platný cestovní doklad. Nejtradičnějším cestovním dokladem je cestovní pas. Od 1. července 2013 si však všichni občané členských států Evropské unie (včetně občanů ČR) vystačí při cestě do Chorvatska s platným občanským průkazem. Oba cestovní doklady Vám zajistí bezproblémový vstup na území Chorvatska.

Chorvatské orgány požadují, aby platnost cestovního dokladu byla minimálně na dobu pobytu na území Chorvatska. Občané České republiky nepotřebují při turistických cestách do Chorvatska vízum, pokud doba jejich pobytu nepřekročí 90 dnů. V Chorvatské republice platí přihlašovací povinnost pro cizince, a to do 24 hodin po překročení státní hranice.

Při ubytování v hotelu, kempu nebo soukromí zajišťuje přihlášení turistů ubytovatel.

Dítě do 15ti let musí mít v každém případě svůj pas! Zapisování dětí do cestovních dokladů rodičů bylo zrušeno. Podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 444/2009 a podle zákona č. 197/2010 Sb., skončilo dnem 1.července 2011 zapisování dětí do cestovních dokladů rodičů.

Provedené zápisy dětí v cestovních dokladech rodičů jsou platné pouze do 26. června 2012, po tomto datu budou moci děti cestovat jen s vlastním cestovním dokladem. Toto opatření se týká i zápisu dětí provedených do občanských průkazů rodičů.

Skončením platnosti zápisu dětí v cestovních dokladech rodičů však nekončí platnost cestovních dokladů rodičů.

Dovážené a vyvážené zboží

V den vstupu Chorvatska mezi členské státy Evropské unie byly zastaveny celní kontroly dováženého a vyváženého zboží mezi Chorvatskem a ostatními sedmadvaceti státy EU.

Zboží neobchodní povahy, které cestující osoby přes hranice převážejí pro vlastní potřebu, je oproštěno od celních poplatků, pokud jeho hodnota nepřekročí 300 eur na osobu.

Díky tomu nejste nijak zvlášť omezováni a do Chorvatska si bez obav můžete přivézt vše, co potřebujete. Žádné poplatky se nevztahují ani na suvenýry zakoupené v zahraničí.  

Počasí v Chorvatsku

Chorvatsko má příjemné středozemní klima s mnoha slunečními dny. Jsou zde horká a suchá léta, mírné a vlhké zimy. Nejteplejší počasí je na pobřeží v červenci a srpnu, teploty ve stínu mohou přesahovat 33°C. Teplota moře v Chorvatsku v létě je 25°C, v zim 12°C.

V květnu je průměrná teplota moře 16°C, v červnu 22°C, v červenci 24°C, v srpnu 25°C a v září 23°C. Průměrná teplota vzduchu v červnu 26°C, červenci 30°C, srpnu 30°C, září 26°C. Nejkrásnější počasí bývá po větru BÓRA (Bura). Jedná se o suchý, chladný vítr vznikající pohybem studené fronty směrem z vnitrozemí.

Jde o jev lokálního charakteru, který provází zvýšený tlak.

Měna v Chorvatsku

Oficiální měnou v Chorvatsku je chorvatská kuna (HRK), 1 KUNA = 100 lipa . 1 HRK = cca 3,50 Kč. Jsou zde přijímány všechny běžné platební karty. V Chorvatsku je možno běžně směnit českou korunu v bankách, poštách, cestovních kancelářích, směnárnách, hotelech. Šeky pouze v bankách. Názorné obrázky bankovek chorvatské kuny:

Lékařská péče v Chorvatsku

V Chorvatsku je dostatečná zdravotní péče. Cestující při cestování do Chorvatska nemají povinnost se nechávat očkovat, vyskytují se zde totiž běžné nemoci, jaké známe z domoviny.

Občané České republiky mají v Chorvatsku podle tamního práva nárok na nutnou a neodkladnou zdravotní péči hrazenou českou zdravotní pojišťovnou.

Tento nárok se vztahuje na všechny nezbytné lékařské zákroky ohrožující zdraví nebo život a které se nemohou odložit do návratu do České republiky.

Proto je nutné mít Evropský průkaz zdravotního pojištění, který potvrzuje nárok na okamžitou lékařskou péči na dovolené v Chorvatsku. Pokud vám pojišťovna tento doklad nevystavila, tak ji o to požádejte. Když nebude schopna tento průkaz vystavit, vydá vám tzv. Potvrzení dočasně nahrazující Evropský průkaz zdravotního pojištění.

Kam jít k lékaři  

Na základě mezinárodní smlouvy lze v Chorvatsku zdravotní péči uplatnit pouze u smluvních lékařů chorvatského Zavodu za zdravstveno osiguranje (Chorvatský ústav zdravotního pojištění je jediným nositelem veřejného zdravotního pojištění v Chorvatsku).

Všechny nemocnice a zdravotní střediska jsou smluvní. V případě potřeby vyhledejte tzv. „Dom zdravlja“ (zdravotní středisko). Ve všech menších mestečkách bývají smluvní lékaři a lékárny Zavodu (v Chorvatsku je jich 90%).

Ve svých ordinacích mívají označení „Ugovorna zdravstvena ustanova“, „Ugovorni lječnik privatne praxe“ nebo „Ugovorni zdravstveni djelatnik“. Nejdůležitější je slovo “Ugovorni“. U stomatologů je situace jiná, protože většina z nich je soukromá.

Pokud budete potřebovat neodkladnou stomatologickou péči, aniž abyste ji museli hotově zaplatit, obraťte se také na Dom zdravlja, kde je vždy smluvní stomatolog.

Finanční spoluúčast u lékaře

Při ošetření v Chorvatsku se budete finančně podílet na hrazení zdravotnické péče tzv. spoluúčast.

Poplatky za zdravotní péči neplatí děti do 18 let, invalidé s poškozením organismu nejméně 80%, nevztahuje také na přepravu záchrannou službou, rychlou stomatologickou pomoc, zdravotně nezbytnou nemocniční péči mimo nákladů na lůžko a stravu a vybrané léky.

Administrativní poplatky: • Prohlídka lékaře v primární zdravotní péči – 10 Kn • Vydaný recept – 10 Kn • Vydané doporučení k odbornému lékaři – 10 Kn • Vydané doporučení do nemocnice – 10 Kn • Prohlídka provedená v odborném zdravotním zařízení bez doporučení – 10 Kn • potvrzení o ortopedické nebo jiné pomůcce – 10 Kn • Příkaz k převozu sanitkou – 5 Kn Pojištěná osoba, která během kalendářního měsíce zaplatila na administrativních poplatcích sumu 30 Kn, již neplatí žádné další poplatky za daný měsíc.Mezinárodní smlouva s Chorvatskem nepokrývá transport zpět na území České republiky, ani nutnou spoluúčast. Tyto náklady české zdravotní pojišťovny nehradí. Před odjezdem do Chorvatska proto doporučujeme všem turistům uzavřít zdravotní připojištění!!! U naší cestovní kanceláře si můžete sjednat cestovní pojištění ALLIANZ. Kartičky pojištění obdržíte v tištěné podobě osobně při zaplacení v kanceláři nebo zároveň s pokyny k odjezdu, které Vám zasíláme poštou či emailem.

Kouření v Chorvatsku  

Jako mnoho evropských zemí, tak Chorvatsko se rozhodlo, že radikálně omezí kouření ve veřejných prostorách. Zákaz kouření na veřejných místech platí v Chorvatsku od 1.

listopadu 2008, a to ve zdravotnických zařízeních, na nádražích, zastávkách, dále ve školách, sportovních, kulturních a uměleckých zařízeních a v dalších veřejných prostorech. Od 1. května 2009 nabyl platnost zákon, který zakazuje kouření v barech, restauracích, kavárnách a klubech.

Kouřit se smí pouze na venkovních zahrádkách a otevřených terasách. Ve vnitřních prostorách je povoleno jen velmi omezeně. Pro kuřáka je pokuta za porušení zákazu 1 000 kun.  

Důležitá telefonní čísla  

Tísňové volání záchranná služba má číslo 94, policie 92, hasiči 93, silniční služba chorvatského autoklubu HAK pokrývá celou zemi – stačí zavolat jednotné telefonní číslo 987 nebo 01987.

Ve většině pobytových míst najdete telefonní automaty, některé na mince, převážně však na telefonní karty.

Směrové číslo z ČR do Chorvatska: 00385, směrové číslo z Chorvatska do ČR: 00420+účastnické číslo volané stanice.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *