Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.Děkujeme za pochopení.

Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí
Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí
Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí Takže, VZP vyplácí doktorům o 4-5 Kč na kapitačních platbách víc Při těch 1,5 milionu  pacientů to dělá ca 6 milionů měsíčně, 72 milionů ročně. Akorát jsem teda nepochopil vo co go. Z definice “ zařídí o vyšetření u specialisty nebo se objednávat na operaci. Ito jim na požádání zařídí praktičtí lékaři, kteří dokážou i lépe než
Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí Pokud jdu s něčím hodně akutním (uraz), nesetkal jsem se, že bych seděl pul dne v čekárně….Jdu-li s chřipkou,či jinou nemoci, rád si počkám, protože vím, že doktorka mě opravdu vyšetří a věnuje se mi. Měl jsem doktorku, kam jsem přišel, 10min v čekárně max, u ní asi 5minut, a odcházel jsem s receptem na imudol a diagnozou „nějaká viroza“ pravidelně co šest měsíců…jakékoli příznaky spadaly do diagnozy „nějaká viroza“… Teď mam doktorku jinou, narazil jsem na ni náhodou a nemůžu si ji vynachválit…věnuje se mi, podívá se…nikam nespěchá nejsem jen „hlava“, jsem Její pacient-klient. A stejný je to u zubaře. Když je potřeba, seděl jsem na křesle hodinu místo naplánovaných 30ti minut, jen proto, že se mu nedařilošetřit zub (zadní, hodně špatný). Věnoval se mi, snažil se a povedlo se mu to. Vím, že když si počkám, vyplatí se mi to, když bude potřeba bude se věnovat mně. Jen pro doplnění, ta oprava zubu byla na pojišťovnu, byl to zadní zub, spatně dostupný, a jeste se mi furt omlouval.
Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí Jeste dodám, že u specalního vyšetření-RTG, SONO, CT…tam věřím, že je možné naplánovat čas vyšetření a mělo by se to dodržovat a pokud nebudou ti, co si čas koupí, mohlo by to i vycházet…
Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí což je problém neboť člověk si přece nemůže myslet, že jenom on má chřipku (nejlíp nějakou exotickou se kterou se musí doktorka patlat půl hodiny), zatímco všichni ostatní v čekárně si tam přišli s doktorkou pokecat a můžou počkat, ne???Čili, chřipka znamená většinou chřipkovou epidemii, kvůliva chřipce jsou tam skoro všichni, čekárna natřískaná až skoro ven, kdo to ještě nemá to ještě může chytit, takže není divu že to doktorka seká jeden kus za druhým, příznaky,  teplota, recept, další….
Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí ZPMVČR prezentuje jako novinku kartu života pro své pojištěnce. Na trhu je ale Karta pomoci, která má daleko širší použití – chrání život lépe, je pro klienty všech zdravotních pojišťoven a nejen pro lékaře v případě nehody či kolapsu, ale i pro hasiče a policisty. Navíc držitelé Karty pomoci mají velmi výhodné nákupy u firem. Takže celou ZPMVČR s jejich napodobeninou strčí do kapsy…
Široká veřejnost bohužel o ničem takovým neví,není to nejspíš dostatečně propagováno.Všeobecně jsem ale určitě pro zpřístupnění informací přes internet,mám IZIP a jsem spokojen,akorát mě mrzí,že ne všechny zdrav. zařízení jej používají,nahradil bych i zdrav. dokumentaci nějakou elektronickou podobou.
neexistuje zadny zpusob, jak cekani u lekare zrusit. Lekar osetri totiz za urcity cas pouze urcity pocet pacientu, pri cemz neni presne znamo, jak dlouho to u ktereho pacienta bude trvat. Jsou dva scenare : bez objednani, ale vmezerit se nekam, kde zrovna objednany pacient neprisel (znamena treba cekani 4 hodiny, ale osetreni ten samy den) Druhy scenar : objednani na presny cas („ano, objednat Vas samozrejme muzeme, ale mame ke dnesnimu dni objednano na 14 dni dopredu, vydrzite s tou zlucnikovou kolikou tak dlouho ? Dekujeme za porozumeni :-)“ )
Ono se píše o  objednávání u obvoďáků, což skoro nikdo nedělá, ale sestřičky to tam musí nějak v čekárně ukočírovat, aby se pacienti nepoprali kdo je na řadě. Čili, pokud těch objednaných bude pár, tak je prostě v tu hodinu-minutu vřadí,a ti ostatní počkají..Samozřejmě, zase se předpokládá, že ten obvoďák tomu pacientovi může věnovat leda pár minut,stejně víc nezjistí a pošle ho někam na snímkování nebo ke specialistovi…Z hlediska předvolebních triků jde ovšem o dva podrazy – jednako, za to že jsou najednou čekárny poloprázdné vděčíme tomu, že za návštěvu lékaře musíme (všichni) platit, ale na druhé straně jak v článku píší, za „ochotu“ lékaře že pacienta přednostně objedná, platí VZP lékařům paušálně třeba 1500 (z vybraného pojištění ode všech), , místo toho aby si takový nadstandard pacient  zaplatil, pokud by to vyžadoval …
Když se objednám telefonicky či přes internet na určitou hodinu,tak mám vždy přednost.To je prostě takové nepsané pravidlo.
Mimochodem – CSSD chce z pojistoven udelat jednu, monopolni, zejo?
objednal jsem se na stoma-chirurgii na nepříjemný zubařský zákrok.Byl jsem objednán na 8:30hod. – přišel jsem v 8:15 a čekárna plná k prasknutí.V 8:45 se nic nedělo a napětí stoupalo – sebral jsem odvahu a do čekárny , kde bylo cca 30 lidí jsem se zeptal kdo je objednán na 8:30 – ano – byli jsme to všichni……….logice zdar a naivitě zvláště !!!
se telefonicky objednat na určitou hodinu, mne vedla ke změně mého praktického lékaře. Nepochopím, že si to někdo neumí zorganizovat tak aby to šlo.
a proto si stále vymyšlejí různá vyšetření atd. Přesně jak v Americe. Plastit to hotově, tak potřebujeme 10% lékařů.
Praktici i zubaři i gyndaři i pediatři mají kapitaci. TZn když k nim přijdete jednou za týden, jednou za měsíc nebo jednou za rok, pořád za vás má těch cca 50 korun měsíčně. Nezávisí to od počtu návštěv. A když vás bude vyšetřovat moc, tak dostane od pojištovny pokutu a hradí to ze svého. Takže si nejprve zjistěte fakta a až pak pište…….
u těch zubařů jsou pravda odlišnosti, tam je více výkonů a dílčích plateb…..ale jinak to platí takhle, prostě ti obvodní doktoři jsou placeni za hlavu, ne za počet výkonů….
A jak jinak nez jako zivnost by to meli mit?
Dovolim si nesouhlasit. Jsem v Americe a vysetreni je tady mnohem mene nez v CR. Pokud tedy muzu posoudit minimalne v tehotenstvi nebo u deti.
nevim nevim, objednává se i u mého praktického lékaře, jsem u VZP a sestra mi ukázala jejich evidenci Měli plno ani jeden volný termín v příštích 10 dnech a  na každý objednací čas min. jeden, v 60% dva a v 20% tři objednaní lidi!Moc to nefunguje!!
Krásný zážitek při čěkání u odborného plicního lékaře se zápalem plic. Bez objednání předem ( 3-4 týdny) jsem čekal na mezičas mezi objednaným poprvé 7 hodin a rok nato opět, ale už pouze 5 hod. Když už už  jste na řadě příjde další před měsícem objednaný a máte smůlu, zase čekáte!
  • Mě, jako člověka, který chodí k doktorovi maximálně dvakrát za rok, a zároveň odvádím státu dvojnásobné odvody než člověk s průměrnou mzdou bych si rád připlatil za to, že nebudu muset muset čekat u doktora, jelikož na to nemám čas.
  • Čekat tam můžou Ti, co nemají celý den co dělat, to znamená nezaměstnaní v první řadě a dále důchodci.
  • Když už pominu vysoké odvody (se skřípěním zuby akceptuji systém solidárnosti), tak bych stanovil částku, která Vás posune dopředu do fronty :-).
Pořadí pacientů určuje lékař
Jak kde
Dobry lekar si ho urcuje sam.
Ano, a ja mu zaplatim za to, ze me zavola driv a nebo si holt pockam 🙂
a před důchodem mi našli rakovinu. Proč bych měl čekat.
Platit u lekare?! Vylouceno, to je protiustavni, pekne cekej
Jo a taky bych si chtel zaplatit, abych z ordinace odchazel bez rýmy a bez nemoci a ne jako obyčejnej člověk musel chodit do lekarny. Protože já na to mám a koupím si i kolotoč aj toťkaj plyn….Nj, máme prachy, chci všechno…Já jsem někdo, si to muzu koupit… Furt stejný, český zbohatlíci. Tak si plat svýho doktora, frajere
Jako zubař jsem v dost odlišné situaci než praktický lékař. Já pracuji jen na objednání.  Všichni moji klienti jsou naučeni, že i když mají akutní problém, musí zavolat. Vždy je ošetřím ten samý den, jen jim asistentka řekne, kdy mají přijít, aby zbytečně nečekali.Ale mám kamaráda praktického lékaře a vím, že když se chce, tak to jde i tam. Má vyhrazený čas na plánované kontroly a tam přednostně vyšetřuje objednané pacienty a čekat se taky nemusí.Oba dva spíš řešíme, jak postupovat v případě, že pacient je objednán a nepřijde. On to řeší tak, že takového pacienta už neobjednává na určitý termín a prostě si musí počkat, než na něj bude mít čas. Já podobným hříšníkům účtuji rezervovaný čas k ceně následujícího ošetření.
díky, takhle bych si to představovala.Objednám se a nebudu zbytečně čekat. Stane-li se, že nebudu moci z nějakého důvodu k lékaři přijít, omluvím se.To mi přjde naprosto samozřejmé.
více zde http://snadnejiunas.cz/ceska_zivot.htm
Termín „pojišťovna“ je definován v zákonu o pojišťovnictví. S obsahem vašeho článku nemá absolutně nic společného… prej nejdůvěryhodnější server
objednání u praktického lékaře mně přijde jako pěkná blbost. K praktickému lékaři chodí hodně lidí s akutními problémy a ty se nedají naplánovat. U nás to funguje v jedné ordinaci a je úžasné, když člověk přijde do čekárny a horečkou 39°C a musí čekat třeba i dvě hodiny, protože před ním jsou objednaní pacienti, kteří mají přednost (např s vysokým tlakem na běžnou kontrolu) a zákon schválnosti funguje, protože vždy, když už se zdá, že by mohl přijít na řadu, tak přijde zase někdo objednaný.  Takže v této ordinaci se nebere, tak jak člověk přijde, ale jak je objednaný a ty akutní případy (které potřebují do postele a nemoc si neplánují předem), mají prostě smůlu a musí čekat. Objednat se – to ano, ale ne u praktického lékaře !!!
Budete mít zájem:  Nedostatek Bílých Krvinek Příznaky?
Přesně, u praktického lékaře v tom nevidím žádný smysl.
Proč ?  Pokud jdu na kontrolu, domluvím si termín a nemusím čekat.  U mého doktora to takhle funguje už několik let ke spokojenosti všech.  Na akutní případy je tu dopoledne.
Na akutní případy jsou dopoledne….jasněěěěě…domluvím se s bacila, že akutně mě mohou nakazit jen do 12h
Ty zneuzivas s kazdym bacilem socialisticke zdravotnictvi ???
U mého doktora je to stejné. Pokud jsem objednán na 8.30, vcházím do ordinace v tento čas, někdy s několika minutovým zpožděním. Ale i s horečkou je třeba se objednat.
Vzdyt ti nikdo nebrani vybrat si praktickeho lekare, kde budes pravidelne cekat dve hodiny mezi duchodcema…
Je velmi snadné si naplánovat práci tak, že na akutní pacienty je vyhrazená určitá doba a na plánované kontroly zase jiná…  
Pěkná idea, ale v praxi tomu moc šance nedávám. Rozhodně si neumím představit jak by to probíhalo třeba v neurologické ordinaci, kde pracuje moje maminka – 80 pacientů denně, často přetáhnou skoro až do sedmé večer a ještě jsou na tom ztrátoví, protože jim to pojišťovny neproplatí. Ale pošlete ty lidi jinam, když mají bolesti a ostatní lékaři v oblasti jsou na tom obdobně.
nefunguje to, u odborných určitě ne, objednáš se na určitou hodinu,ale na řadu příjdeě až po hodině. Zkuste se podívat třeba na oční. A o tom jak se hlásalo, jak se zkrátí termíny operací, když budou poplatky, hahaha, opět sen nějakého šíleného politika.
S poplatky nesouhlasím ale některé operace se dají pořídit celkem rychle a věřím že šly i dřív, třeba švagr potřeboval odstranit žlučníkové kameny, tak se poptával po operaci v FN Hradec králové a čekací doba půl roku minimálně, tak hledal dále a ve Dvoře králové, kde dělají to samé stejným způsobem si mohl vybrat libovolný termín. Jinak bych docela uvítal kdyby doktoři do čekáren instalovali terminál na lístky, kde by pacient věděl kolikátý je a podle toho odvodit kdy přijde na řadu.
Jo a hlavně by to odbouralo – „já si jdu jenom pro recept“, kdy tam pak stejně zkejsne půl hodiny.
Přesně, právě na tohle měly ty poplatky sloužit na zlepšení ordinace a čekáren, ale tam kde jsem byl jsem si nevšiml že by lékař do něčeho investoval, jen v čekárnách rapidně přibylo letáků a reklam na potravinové doplňky.
Záleží, jak si to doktor zorganizuje. Třeba k mé oční lékařce se objednám na určitou hodinu a nejdéle do 5 minut jdu do ordinace – je ale pravda, že objednat se musím i 2 měsíce předem, dtto u zubaře. U mého praktického lékaře to bohužel nefunguje, i když nevím proč, určitě by šlo vyhradit třeba 2 odpoledne v týdnu pro objednané případy, akutní ať jdou ráno (nechat si napsat prášky, event. změřit tlak není akutní případ – to je zrovna možné na objednávku, dtto vyšetření pro pojišťovnu, zaměstnavatele, preventivní prohlídka, etc.). K praktikovi jdu ale naštěstí tak jednou za 5 let, jsem líný ho měnit, vím že u doktorky, kam chodí kolegyně to jde, objednávka na určitý čas + max. 15 minut čekání).Jinam zatím zaplaťpánbůh nemusím, jen jednou jsem musel k ortopedovi a čekal jsem pouhých 5 hodin .
Nebylo to ve vojenske stresovicke nemocnici na urazovce? Tam jsem asi pred rokem a pul cekala s nateklym zranenym zapestim a teplotou taky asi 5 hodin… :-/
Nebylo, dokonce to bylo po doporučení praktika, leč nebylo lze se objednat na určitý termín a taky mě ta hnáta dost bolela…
platí lékařům měsíčně kolem 60,-. Za tuto částku by mělo být povinností pacienty-zákazníky hlídat – zvát je na pravence a upozorňovat na další prohlídky. Jenže to by obě strany – lékaři i pojišťovny stálo peníze. Takže se spoléhá na to, že spousta lidí to ani neví nebo ha to zapomene. A tohle minulý režim nezanedbával. Smutné, jak nám podivnárevoluce vzala i tuhle vymoženost.

Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí

Lékaři už totiž netvrdí, že nelze objednávat pacienty na přesný čas a dodržovat ho. Všechno najednou jde – když za to lékaři dostanou od někoho zaplaceno. To, co bylo doposud jen výsadou soukromých klinik – pacient se objednal na přesný čas a měl stoprocentní jistotu, že v čekárně nebude déle než pár minut, než jej lékař zavolá –  je najednou možné i ve všech ostatních ordinacích.

Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí

Největší zdravotní pojišťovna VZP, která má 65 procent všech klientů, se totiž rozhodla, že se spojí právě s jednou takovou soukromou klinikou, která už umí pacienty objednávat na přesný čas. A nejen k lékařům, ale třeba i do nemocnic.

„Rozjíždíme ten projekt od Nového roku, nese název Max Akord a předpokládáme, že se do něj zapojí asi pět tisíc lékařů,“ řekl ředitel VZP Pavel Horák. Pojišťovna do něj letos investovala už v rámci pilotního projektu Akord ve čtyřech krajích sto milionů korun a projekt se osvědčil.

„Lékaři objednávají pacienty na čas a ti by neměli čekat před ordinací déle než patnáct minut,“ popisuje Pavel Vepřek z VZP, který projekt pomáhal prosadit.

Napsali jsme: Preventivní prohlídky jsou povinné!

V příštím roce chce VZP investovat do lepší komunikace pacientů s lékaři celkem čtvrt miliardu korun. „Jsou to dobře vynaložené peníze, ukazuje se totiž, že každá koruna vložená do prevence se vrátí třikrát,“ říká Horák. A o to právě jde: motivovat lékaře finančně. Pak pacienti skutečně nemusí zbytečně čekat.

Stačí kartička a telefon

Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí

Oč konkrétně jde? Kdo bude mít zájem, dostane kartičku s pinem, tedy svým tajným číslem, díky kterému se hned spojí se svým doktorem přes call centrum, aniž by musel znát jeho telefon a ten mu kdykoliv otevřeně poradí. Bude totiž vědět díky pinu, že hovoří právě s konkrétním pacientem a ne s někým, kdo se za něj jen vydává.

Taky pacienta nemusí call centrum spojit rovnou s lékařem, ale se sestrou, která pacienta objedná na přesnou hodinu, zajistí mu vyšetření u dalších specialistů či v nemocnici a když se termín blíží, dostane pacient ještě esemesku, že má být zítra tam a tam, a že tam musí být nalačno, přinést moč, nejíst a podobně.

„Zkrátka obdrží všechny podstatné informace, jak se má na vyšetření připravit. Případně pacient dostane esemesku, že lékař onemocněl a vyšetření se přesouvá na jiný den a hodinu.

A pacient za tyto služby ani za konzultace s lékařem neplatí nic,“ zdůrazňuje Pavel Baránek ze soukromé kliniky Santé, která má s podobnou službou už patnáctileté zkušenosti a která bude pro VZP objednávání pacientů i konzultace pacienta s lékaři zajišťovat.

V praxi to bude pro klienty VZP znamenat, že nemusí nikde čekat dlouhé hodiny před ordinací doktora.

A přínos má tato novinka i pro pojišťovnu:  „Pacient nebloudí po systému a nenechá si dělat u různých lékařů vyšetření, která jsou stejná, takže pojišťovna výrazně ušetří.

Navíc máme vyzkoušeno v pilotním projektu, že lidé díky tomu častěji chodí na preventivní prohlídky, což pro nás znamená další úsporu – pacient nepřijde, až mu něco je, ale včas,“ říká Pavel Horák.

Navíc systém umí a bude zvát pacienty na pravidelné preventivní prohlídky.

Ukázalo se totiž, že když je pacient takto dopředu upozorňován, že se blíží termín jeho preventivní prohlídky, třeba u gynekologa nebo u zubaře, tak přijde a vyšetření nevynechá.

„Běžně na prevenci chodí asi třetina lidí. U těch, které takto přes systém opakovaně oslovujeme a zveme, je to až 80 procent lidí,“ říká Pavel Baránek.

Jak to celé bude fungovat?

Fronty v čekárnách u lékaře se už brzy stanou minulostí

Zatím je možné se objednávat u zhruba dvou a půl tisíc lékařů v zemi – především těch praktických či dětských. „Očekáváme, že velmi rychle se budou přidávat další. Lékaři mají o službu zájem, jen je škoda, že jiná pojišťovna zatím nic podobného nenabízí, takže pacienti pojištění jinde než u VZP mají zatím bohužel smůlu,“ říká místopředseda Sdružení praktických lékařů Michal Bábíček. VZP předpokládá, že do konce příštího roku bude v projektu zapojených zhruba dvojnásobek lékařů, tedy pět tisíc. A to především praktiků, ale i ambulantních specialistů, jako jsou gynekologové a podobně.

K tématu: Úplatek lékaři? Proč ne, dělá to tak třetina lidí

Lékaři se snaží pacientům přizpůsobit čím dál víc.

Je to jen pár týdnů, co jiná soukromá společnost zavedla také speciální nonstop linku, kam si člověk může zavolat třeba ve dvě ráno a oni ho spojí s lékařem, kterého zrovna potřebuje – když má žaludeční problémy, tak s internistou, když má gynekologické problémy, tak s gynekologem… A ten jim poradí, co mají dělat a co jim je. Služba MediCall Pacient je dostupná všem a kdykoliv, ovšem pacient si ji hradí. Za minutu volání zaplatí 34 korun k ceně volání z telefonu. Už teď si denně žádá rady okolo třiceti lidí.

Budete mít zájem:  Srůsty Ve Střevech Příznaky?

To v případě call centra VZP neplatí – tato služba je pro pacienty zadarmo a platí ji lékařům sama pojišťovna. Volající pacient hradí jen běžnou sazbu za telefonní hovor.

Nepřehlédněte: Stačí obrátit rentgen a vyoperují vám zdravou ledvinu

Autorka je redaktorkou MF DNES

Foto: http://www.accurateautocenter.com

Vnitřní řád

  1. Respektujte, že pořadí pacientů určuje lékař. Skutečně se maximálně snažíme dodržovat časy objednání. Bohužel mohou nastat nepředvídatelné situace, kdy se čas objednání může změnit.

    Nejčastěji se tak děje kvůli náročností problému pacienta před Vámi, který vyžaduje od lékaře více času, než bylo plánováno. Tuto situaci nejsme schopni předem ovlivnit, protože často nevíme, co pacienta k lékaři přivádí.

    Ponechejte si proto, prosíme, dostatečnou časovou rezervu v případě, že poté někam spěcháte.

    Registrovaní pacienti mají přednost před neregistrovanými, pokud nejsou klinické důvody, aby tomu bylo jinak.

  2. Na veškeré prohlídky, potvrzení či jinou administrativu je nutné se předem objednat. Nic z uvedeného není možné provádět v době ranních akutních hodin nebo mimo ordinační dobu. (Totéž platí pro účastníky programu rozšířených služeb, kteří mohou využít hodiny mimo smluvní ordinační dobu pro tyto účely pouze na základě objednávky.

    ) Nenechávejte proto, prosíme, tyto záležitosti na poslední chvíli. Doba pro objednání může být jeden, ale také dva a více týdnů (v závislosti na ročním období a vytíženosti lékařů). Lékař si může navíc před potvrzením vyžádat potřebná doplňující vyšetření.

    Zejména pokud nechodíte každé dva roky na pravidelné preventivní prohlídky, je třeba s touto možností počítat.

    V případě, že před vstupem do nového zaměstnání potřebujete narychlo provést pracovně-lékařskou prohlídku, je nutné se předem domluvit s lékařem – rozumíme, že tento typ prohlídky často nelze objednat tři týdny dopředu.

    Totéž platí u prohlídek k předoperačnímu vyšetření– na tento typ prohlídky se můžete objednat osobně nebo přes telefon, ale nikoliv online z důvodů naplánování potřebných vyšetření (laboratoř, EKG).

    Ze stejných důvodů, prosíme, počítejte s tím, že termín prohlídky bude alespoň tři pracovní dny ode dne, kdy prohlídku sjednáte (ideálně déle, nenechávejte ji na poslední chvíli!).

    Těhotenskou prohlídku doporučujeme podstoupit až po 20. týdnu těhotenství.

  3. Ranní „akutní hodiny“ (doba mezi 8 a 9:30 h v pracovních dnech) jsou vyhrazené především pro řešení akutních tzn.

    neodkladných zdravotních potíží a je důležité, abyste se k nám dostavili nejpozději do 9:30. Ačkoli se snažíme, aby tomu tak nebylo, je nutné počítat s tím, že můžete čekat delší dobu na ošetření (až do 12:00h).

    Doporučujeme proto vzít si knihu nebo využít naše bezplatné bezdrátové internetové připojení.

    Lékaři začínají pro akutní pacienty ordinovat od 8:00 a i zde platí, že o pořadí pacientů rozhoduje lékař, nikoli recepční. Recepční rovněž nemůže ovlivnit náročnost pacientů, a tudíž ani dobu, kterou pacient stráví u lékaře.

    Může se proto stát, že některý lékař bude rychlejší a někteří pacienti, kteří přišli až po Vás, budou vyšetřeni rychleji. I v akutních hodinách se maximálně snažíme, abyste byli ošetřeni lékařem, kterého znáte, ale nejsme bohužel schopni to zaručit.

    Jména lékařů, kteří daný den v ranních hodinách ordinují, naleznete vždy na našich webových stránkách, které jsou průběžně aktualizovány.

  4. Uklízejme po sobě. Naše ordinace disponuje automatem na vodu, vedle kterého je umístěný i koš na odpadky. Veškeré použité kelímky i ostatní odpadky, prosíme, vyhazujte.

    V případě, že nejste schopni kelímek dopít, je možné ho vylít do umyvadla na WC a následně jej vyhodit do koše vedle automatu. Dále je v naší čekárně možné využit dětského koutku.

    Pokud ho využijete, prosíme ukliďte po sobě před odchodem všechny hračky i knížky na své místo.

  5. Přijměte ústenku, pokud Vám ji recepční aktivně nabídne. Stává se to výjimečně, ale přesto se může stát, že náš zdravotnický personál vyhodnotí Váš zdravotní stav jako z hlediska přenosu infekce rizikový pro ostatní pacienty. Pokud se tak stane, bude Vám nabídnuta ústenka, tj. ochranná maska přes ústa a nos. Přijměte ji, prosíme, a neohrožujte zbytečně ostatní pacienty.

    Ústenky nabízíme zdarma a o ústenku můžete požádat dobrovolně i Vy sami, domníváte-li se, že problém s kterým přicházíte, může ohrozit další čekající pacienty nebo naopak se sami cítíte být ohroženi.

    Jedná se zejména o těhotné ženy, osoby podstupující onkologickou léčbu, osoby s těžkými imunodeficientními stavy nebo pacienty přicházející s problémem, který není infekčního původu (úrazy, kontroly po hospitalizaci… atd.

    ) Tyto situace nastávají zejména v zimním období, kdy je výskyt infekčních onemocnění nejvyšší.

  6. Nevoďte děti do ordinace v akutních hodinách, pokud to není nezbytně nutné. Naše ordinace sice disponuje malým dětským koutkem, ale v dopoledních hodinách je čekárna plná nemocných lidí, a Vaše dítě je tak vystaveno velkému riziku nákazy.

    Pokud máte možnost, aby Vám dítě někdo pohlídal, prosíme využijte ji. V případě, že potřebujete přijít i s partnerem a nemáte hlídání, zvažte, zda by nebylo lepší s dítětem počkat někde jinde a v čekárně se prostřídat. Nebereme přednostně pacienty s dětmi.

  7. V čekárně ani v ordinaci netelefonujte. Berte, prosíme, v potaz, že dopoledne je čekárna plná nemocných lidí, kterým není dobře, a Vaše hovory je mohou rušit. Ruší i recepční, která se potřebuje věnovat lidem, kteří přichází nebo volají. V případě, že si potřebujete nutně zatelefonovat, nahlaste to na recepci a odejděte, prosíme, na chodbu, abyste nerušili ostatní.

  8. Nikoho verbálně ani fyzicky nenapadáme, nekřičíme ani nezvedáme hlas. Naše ordinace se v rámci možností snaží všem pacientům maximálně vyhovět a rádi bychom si zachovali přátelské prostředí, jaké zde máme.

    V případě, že nejste s něčím spokojeni nebo Vás něco rozzlobí a situace se v danou chvíli jeví jako zde neřešitelná, kontaktujte, prosíme, našeho manažera, který Vám pomůže situaci v klidu vyřešit a najít optimální možné východisko.

    Telefonní číslo je k dostání na recepci.

  9. Jakékoli projevy rasismu či diskriminace jsou pro nás nepřijatelné. Zhruba třetina našich pacientů pochází z jiných zemí než ČR a totéž platí i pro náš tým.

    Všichni společně utváříme jeden multikulturní tým, a poskytujeme tak zdravotní péči všem pacientům bez rozdílu barvy pleti či národnosti.

    Jakékoli narážky, ať už ústní či písemné na rasu, etnický původ, národnost, pohlaví, sexuální orientaci, věk, zdravotní postižení, náboženské vyznání, víru či světový názor našich pacientů nebo zaměstnanců, nebudeme tolerovat.

  10. Mluvíme česky a anglicky. Z tohoto důvodu nemůžeme ošetřit pacienty, kteří nemluví česky, slovensky ani anglicky, resp. pouze v případě, že přijdou v doprovodu tlumočníka, který je kompetentní tlumočit mezi jazykem pacienta a češtinou.

  11. Časové možnosti pro jednotlivá ošetření a prohlídky jsou omezené. Dávejte prosím pozor na který typ ošetření či prohlídky se objednáváte. Např. pokud se objednáte na standardní ošetření, nebude obvykle možné provést prohlídku preventivní či k řidičskému průkazu, a to proto, že každá prohlídka s sebou nese jiný čas na sesterně a jiný u lékaře.

    Může také nastat situace, kdy lékař Vás požádá přijít znovu k dořešení Vašich obtíží. Rozumíme, že někdy je potřeba řešit více obtíží najednou, ale lékaři se musí postarat i o další čekající pacienty, abychom předešli velkému časovému skluzu u ostatních. Stává se to výjimečně, ale pokud k takovéto situaci dojde, respektujte, prosíme, lékaře a sjednejte si s ním další termín ošetření.

    Občas se stává, že na termín Vašeho ošetření dorazíte i s partnerem nebo jinou osobou blízkou, která jde s Vámi následně i do ordinace lékaře. Tento postup je úplně v pořádku, avšak pokud bude termín rezervovaný pouze na jednu osobu, tak doprovod, s kterým se dostavíte, nebude lékařem ošetřen.

  12. Prostory naší čekárny jsou omezené. Pokud k nám přicházíte v akutních hodinách v doprovodu další osoby/osob a čekárna bude plná nemocných pacientů, pro které nebude místo k sezení, je třeba počítat s tím, že Váš doprovod může být recepční vyzván, aby své místo uvolnil nemocným.

  13. Vystavování opakovaných receptů. Opakované recepty předepisujeme u pacientů s dlouhodobě kompenzovanou nemocí, kde je dobře nastavená dlouhodobá léčba. Ale i v tomto případě je nutné na vyzvání lékaře na kontrolu přijít, většinou po 6-12 měsících dle povahy nemoci a stavu pacienta.

    Další opakované recepty vystavujeme až po této kontrole. Každý požadavek na opakovaný recept schvaluje lékař a je proto nutné počítat s tím, že pokud nežádáte o opakovaný recept v rámci osobního ošetření s lékařem, proces posouzení Vaší žádosti a vystavení receptu trvá typicky dva pracovní dny.

  14. Souhlas s výkonem. Nepožadujeme písemný souhlas se žádným výkonem prováděným v ordinaci, s výjimkou případů, které stanoví zákon (například souhlas s odběrem krve na testování HIV). Z tohoto důvodu je důležité, abyste vyjádřili svůj nesouhlas ústně, pokud s výkonem nesouhlasíte.

  15. Usilujeme o to, abyste v rámci možností chodili k stejnému lékaři a budeme rádi, pokud k tomu také přispějete, např. při výběru lékaře v rámci objednávání přes internet. Nemůžeme zaručit, že pokaždé uvidíte stejného lékaře, ale fungujeme jako ucelený tým, a Vaše zdravotnická dokumentace je přístupná všem lékařům.

  16. Ceník služeb, které nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění, najdete na našich internetových stránkách a v čekárně ordinace. Je vaší povinností uhradit cenu za výkon, který nehradí pojišťovna; pokud nevíte, zda a jak je daný výkon zpoplatněn, zeptejte se prosím.

  17. Je zakázáno kouřit a požívat alkohol a jiné návykové látky v prostorách ordinace. Taktéž prosím nevoďte psy (kromě asistenčních psů) ani jiná zvířata do ordinace.

  18. Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu.

Budete mít zájem:  Léčba Artrózy Kmenovými Buňkami Hradec Králové?

Češi si zvykají na virtuální čekárnu: je bez rizika, časově neomezená a zdarma

Její součástí je také Virtuální čekárna ČR, projekt, který slibuje, že už nebudeme muset trávit čas v čekárnách ordinací praktických lékařů, a navíc lidem nabízí možnost konzultovat svůj zdravotní stav s lékařem kdykoliv, on-line a také zdarma.

Přečíst článek ›

„Virtuální čekárna vznikla v době, kdy se pacienti i zdravotníci báli toho, že by se mohli nakazit koronavirem. My jsme na technologii uLékaře.

cz, která dodnes obsloužila statisíce pacientů, nabídli občanům a praktikujícím lékařům možnost, aby mohli alespoň část své práce udělat pomocí vzdáleného přístupu,“ říká MUDr.

Tomáš Šebek, chirurg a spoluzakladatel projektu uLékaře.cz.

Telemedicína není žádná novinkaTelemedicína, což je dálkový přenos lékařských informací od pacienta k doktorovi prostřednictvím telekomunikačních a informačních technologií, byla používána už v 60. letech 20. století v USA a ve skandinávských zemích. Její pomocí je zjišťován stav pacienta, vzdálené poskytování  zdravotnických služeb a umožňuje konzultační činnost na dálku.

Virtuální čekárna je projekt, v němž spojily síly dvě osvědčené služby – medicínská on-line poradna a objednání k lékaři uLékaře.cz a edukační portál určený lékařům – proLékaře.cz.

Do projektu, který vznikl mimo jiné za podpory České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně a Ministerstva zdravotnictví ČR, se tak může teoreticky zapojit až 40 000 lékařů registrovaných na portále proLékaře.

cz a propojit se s 10 miliony obyvatel ČR, kteří s nimi mohou vzdáleně konzultovat svůj zdravotní stav.

A jak Virtuální čekárna funguje?

„Každý, kdo má nějaký zdravotní problém, může jít na stránku uLékaře.cz. Přes ni vstoupí do Virtuální čekárny ČR, vybere si z nabídky a v ní označí svého praktického lékaře. Uvede své identifikační údaje, vyplní jednoduchý dotazník o bezinfekčnosti a v krátkosti popíše svůj zdravotní problém.

Přiloží jakoukoli zdravotní dokumentaci, fotografie, rentgenový snímek, ultrazvuk a podobně. Pokud je jeho ošetřující praktický lékař do Virtuální čekárny ČR zapojen, dostane prostřednictvím služby uLékaře.cz pacientův dotaz a buď pacientovi odpoví, nebo si ho objedná k návštěvě.

Přitom bude zohledňovat to, že u něj v čekárně chcete sedět sami a nikoliv s dalším pacientem, který může být potenciálně infekční,“ popisuje Tomáš Šebek.

„Viděli jsme, k jak významnému omezení neakutní péče došlo, přestože ji nikdo nezakazoval. Pacienti se báli jít do zdravotnických zařízení, aby se nenakazili. U některých může dojít ke komplikacím nebo zhoršení jejich základní choroby,“ řekl k projektu epidemiolog Rastislav Maďar.

„Mimo jiné se zabývám problematikou nákaz spojených s poskytováním zdravotní péče. Zdravotnické prostředí nemusí být vždy bezpečné z hlediska možné výměny patogenů. Rozhodně nejde jen o situaci v době pandemie koronaviru a nejde jen o viry, ale z velké části o bakterie. Pokud jde poskytovat určitý druh zdravotnické péče vzdáleně, je to velká výhoda.“

Přečíst článek ›

Největší výhodou systému Virtuální čekárny je podle jeho autorů efektivita.

Stejně jako pacient, který může zadat svůj dotaz kdykoliv a odkudkoli ? třeba i z autobusu po cestě z práce, a stačí mu k tomu jen mobilní telefon s internetem nebo počítač ?, tak i lékař se může vyřízení pacientova požadavku věnovat v závislosti na svých časových možnostech. Pacient tak nemusí kvůli odpovědi cestovat do ordinace a tam čekat v potenciálně infekčním prostředí a lékaři se uvolní ruce na práci s dalšími pacienty, kteří potřebují osobní kontakt.

„Propojení pacienta a lékaře na platformě Virtuální čekárny může být výhodné pro obě strany. Lékaři přináší možnost přehledně a jednoduše poskytnout svým pacientům přístup k on-line konzultacím.

Pacientům zase snadnou dostupnost a spolehlivý komunikační kanál, který by měl zjednodušit a zrychlit moderní formu komunikace,“ uvádí praktický lékař MUDr.

Karel Bláha, který spolupracuje s portálem uLékaře.cz.

24 hodin denně, sedm dní v týdnu

Další výhodou, kterou ocení jak lékaři zapojení do Virtuální čekárny, tak pacienti, je fakt, že prvotní triáž (proces určování priority ošetření pacientů na základě závažnosti jejich stavu) pacientů provedou lékaři služby uLékaře.cz, kteří již nyní odpovídají v poradně 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

Ošetřující praktický lékař tak dostane společně s požadavkem svého pacienta rovnou i návrh řešení problému, s nímž může naložit podle svého vlastního uvážení. Tento fakt je výhodou i pro ty pacienty, jejichž praktičtí lékaři do Virtuální čekárny zapojeni nejsou.

Mají tak jistotu, že na svůj dotaz dostanou vždy odpověď lékaře.

Přečíst článek ›

Jediné, co musejí lékaři udělat pro to, aby mohli být do Virtuální čekárny ČR zapojeni, je mít registraci na portále proLékaře.cz, která je zdarma, a na něm se pak zaregistrovat do Virtuální čekárny ČR. Možnost registrovat se mají do konce května a první pacienty mohou začít prostřednictvím Virtuální čekárny dostávat od 1. června 2020.

 Kromě výhod služeb Virtuální čekárny získávají lékaři také možnost vytvořit si medailonek své ordinace a jeho prostřednictvím zveřejňovat aktuality týkající se například změny ordinačních hodin, termínu dovolených a podobně.

Pokud si chtějí pozvat pacienta k vyšetření a nemají vlastní objednávkový systém, mohou také využít systém Virtuální čekárny ČR.

„Projekt sice vznikl v době koronaviru, ale je nadčasový. Vzdálený přístup k lékaři přes něj lze řešit i do budoucna. Pro pacienty i lékaře je to velmi pohodlné, i proto tomuto projektu soukromě říkám nečekárna.

Výhodou je, že svůj problém můžete řešit třeba i z dovolené na druhém konci světa,“ říká Tomáš Šebek s tím, že služby Virtuální čekárny budou až do konce roku pro pacienty i lékaře zdarma. „Doufáme, že budeme schopni najít další finanční nástroje, jak ho nabízet bezplatně i v budoucnosti.

Jednou z nich by mohla být i úhrada z veřejného zdravotního pojištění,“ uzavírá.

Reálná odpověď lékařky na otázku pacientky z on-line poradny uLékaře.cz

Dobrý den, hodně často (cca 1-2x týdně) se mi stává, že jsem úplně na dně. Chce se mi jen brečet a nic nedělat. Vždy se to děje, když jsem sama. Kolikrát se i v noci probudím s těmito pocity. Myslím na to, že nemám kamarády, partnera, jestli jsem ošklivá nebo dělám něco v životě špatně (nemám sebedůvěru).

Jedním z mých problémů je, že se na lidi hodně upoutám. Chtěla jsem poznávat nové lidi, muže, a hned jsem se na ně upoutala, potřebovala jsem jejich pozornost, aby mi psali nebo volali, šli jsme znovu ven. Vadí mi, když jsem v přítomnosti zamilovaných párů, nemohu se na ně koukat, jak se objímají atd. Vadí mi to i u bráchy a jeho snoubenky.

Může to být tím, jak jsem sama?

Včera se mi stala taková věc, zjistila jsem, že můj bývalý partner má přítelkyni.

Nejsme spolu asi půl roku a v podstatě jsme se nerozešli v dobrém, hned jsem si říkala: „Jak si takový člověk mohl někoho najít, vždyť ani nikoho nechtěl, proč nemohu i já někoho potkat a s někým být?“ Nemám žádné kamarády, kterým bych se svěřila se svými problémy.

Jediný, komu bych se mohla svěřit, je rodina, ale ta mně vždy odsekne a řeknou mi, ať neblbnu, že to nic není. Mně to ale moc v pohodě nepřijde, jak se trápím. Co bych s tím měla dělat, nebo mám zajít k psychologovi?Odpovídá MUDr. Lenka Smejkalová, specializace: praktické lékařství pro dospělé

Dobrý den, slečno Zuzano, děkujeme za Váš dotaz. Chápu, že se cítíte osaměle, když nemáte žádné kamarády a přítele a nedostává se Vám podpory od rodiny. Je zjevné, že trpíte nedostatkem sebedůvěry. Určitě by bylo vhodné zahájit spolupráci s psychologem. Společně můžete dojít k tomu, proč máte malou sebedůvěru a další problémy, dále Vám spolupráce s psychologem nabízí na sobě pracovat od sebepoznání až po získání soběstačnosti a navrácení sebedůvěry. Je dost možné, že se nacházíte na hranici deprese. Je důležité pomoc neodkládat a zavčas vyhledat pomoc odborníka. Pokud budete mít zájem, tak sestřička z naší poradny Vám pomůže najít psychologa a zajistí Vám u něj konzultaci. Vyčkejte prosím na její telefonát. Přeji hodně štěstí.

Nebyla jsem si jistá, zda navštívit psychologa, a po konzultaci s více lékaři ho navštívím, jen ještě sehnat někoho v okolí a aby mi pomohl. Vím, že to nepůjde hned, může to trvat i roky. Ale nejtěžší je se k tomu dokopat, zvednout telefon a domluvit si první schůzku.

Jak to dopadlo? Slečně jsme vyhledali psychologa v místě bydliště. 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector