Ženy malého vzrůstu jsou za volantem nejvíce ohroženy nepříjemným úrazem!

Ženy za volantem jsou často terčem jízlivých poznámek mužů-řidičů.

Důvodem je jejich styl jízdy, který muže dohání k šílenství – přílišná opatrnost při předjíždění, zdlouhavé parkování, přehnaně dlouhé čekání na křižovatkách či nepředvídatelné chování v nenadálých situacích.

Jakkoli jsou někteří muži přesvědčeni, že ženy jsou horšími řidiči, nebo snad dokonce za volant nepatří, statistiky připisují ženám bezpečnější styl jízdy a daleko menší počet zaviněných dopravních nehod.

Ženy malého vzrůstu jsou za volantem nejvíce ohroženy nepříjemným úrazem!

Rozdílná povaha mužů a žen

Rozdílný styl řízení vozidla u mužů a žen vyplývá z jejich odlišné povahy a rozdílů v myšlení.

Muži, kteří si vztah k motorismu a technice pěstují již od dětství, jsou bezpochyby technicky lepšími řidiči.

Při řízení vozidla těží ze své dobré prostorové orientace (velmi dobře se dokáží orientovat například i ve tmě) a schopnosti rychle reagovat na vzniklé krizové situace.

Jejich soutěživost a touha po dobrodružství je však vedou k častějšímu riskování, agresivnější a rychlé, tedy i méně odpovědné jízdě.

Pro ženy jsou naopak charakteristické rozvaha, opatrnost a ohleduplnost, projevující se pomalejší, odpovědnější jízdou. Nepříznivými vlastnostmi žen-řidiček jsou horší odhad vzdálenosti a nesoustředěnost, resp. věnování pozornosti jiným činnostem, než je samotné řízení. Málokdo se zřejmě ubrání myšlence na ženu upravující si svůj zevnějšek ve zpětném zrcátku.

Statistiky hovoří ve prospěch žen

Odhlédneme-li od povahových vlastností jednotlivých pohlaví a necháme-li hovořit pouze čísla, zjistíme, že ženy řídí bezpečněji než muži. Přestože procento dopravních nehod zaviněných ženami mírně roste, ženy trvale způsobují výrazně méně dopravních nehod než muži. V období let 1998 – 2012 zavinily ženy v průměru pouhých 19 % dopravních nehod, zatímco zbylých 81 % připadá mužům.

Co se týká příčiny zaviněných dopravních nehod, u mužů jde často o nepřizpůsobenou jízdu v zatáčkách, za horší viditelnosti a při předjíždění.

Ženy v porovnání s muži výrazně často havarují z důvodu špatného vyhodnocení situace na křižovatce.

Díky již zmíněné ženské opatrnosti řidičky neporušují tak často dopravní bezpečnostní předpisy a méně často řídí pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek, což nepochybně souvisí s relativně malým počtem dopravních nehod zaviněných ženami.

Nutno však podotknout, že uvedená statistika nebere v úvahu poměr žen-řidiček a mužů-řidičů, kteří vyrážejí na silnice.

Přestože poměr lidí, kteří vlastní řidičský průkaz, je ustálen přibližně na 60 % mužů a 40 % žen, z vlastní zkušenosti jistě každý tuší, že někteří držitelé řidičského průkazu aktivně vůbec neřídí nebo jsou jen tzv. svátečními řidiči, kteří usedají za volant jen párkrát do roka.

Budeme Vás co nejdříve kontaktovat.

Ženy malého vzrůstu jsou za volantem nejvíce ohroženy nepříjemným úrazem!

Než vám zavoláme, prohlédněte si nabídky cestovního pojištění.

Respekt a bezpečnost především

Protože výjimky potvrzují pravidla, i mezi ženami najdeme odvážné a akční řidičky, které s přehledem strčí muže-řidiče do kapsy.

A také naopak – ne každý muž-řidič zkušeně zaparkuje a nebojí se předjíždět.

Proto bychom se jako řidiči měli na silnicích především respektovat – bez předsudků a bez ohledu na to, zda za volantem druhého vozidla vidíme dlouhé blond vlasy, nebo mužskou siluetu.

Zdroj dat: BESIP, http://www.ibesip.cz/cz/pro-media/129-jak-ridi-zeny-a-muzi

Studium v zahraničí

Proč jsi zvolila právě tuto destinaci?

Portugalsko pro mě bylo jednou z mála evropských zemí, kterou jsem ještě nenavštívila. Byla jsem ve Španělsku, které se mi strašně líbilo, a lidé říkali, že Španělsko a Portugalsko jsou si dost podobné.

O Erasmu jsem slyšela již dříve od mých spolužáků ještě z liberecké univerzity. Dále samozřejmě i od olomouckých spolužáků, konkrétně od jedné mé liberecké spolužačky, která jako já navázala na olomouckou univerzitu a jela na Erasmus do Portugalska – díky jejímu vyprávění a zážitkům se mi otevřely oči.

Byla jsem v tu dobu trochu zmatená a nevěděla jsem, jestli už jsem připravená na práci, nebo jestli chci ještě studovat. K obojímu mi však chyběla jedna věc – a to komunikace v cizím jazyce.

Samozřejmě nějaké základy jsem měla, ale ze své zkušenosti mohu říct, že to byly opravdu jen základy, které mě mnohokrát limitovaly. Také mě stresovalo a styděla jsem se, když na mě začal mluvit někdo anglicky.

Proto jsem se rozhodla prolomit ledy a prostě jet a zkusit to.

Cítila jsi podporu ze strany zahraničního koordinátora na hostitelské univerzitě?

Nevím, jestli bych to nazvala přímo podporou. Každopádně kdykoli jsem něco potřebovala, šla jsem se osobně zeptat koordinátorky Kelly, která si na mě vždy nějakou tu minutu našla, aby se mi pokusila vše vysvětlit.

Můžeš popsat své zkušenosti s ubytováním a stravováním?

Já osobně jsem bydlela v domě zvaném „House of 10“. Byl to dvoupatrový dům s terasou, ve kterém nás bydlelo deset. Se mnou bydlel jeden Čech, dvě Řekyně, tři Rumuni, dvě Polky a Ital. Z osobní zkušenosti mohu říci, že v tomto směru to bylo skvělé. Bylo nemožné se vyhnout denní komunikaci, což mi určitě pomohlo prolomit svůj stud komunikovat.

Navíc jakýkoliv problém, jakákoliv událost, oslava, party, ale i řešení nepříjemných záležitostí, jako byl třeba nedostatek dřeva nebo to, že tekla jen studená voda… všechno nás ještě víc dalo dohromady.

Žili jsme skutečně jako rodina, nejlepší přátelé, zažili spoustu emočních situací, od radosti k slzám, a vytvořili si přátelství (nebojím se říci, že na celý život).

S tímto soužitím bylo spojené i stravování. Měli jsme jednu velikou kuchyň, což pro mě ze začátku byl trochu problém, protože ne každý si po sobě uklízí věci tak, jak by mi to vyhovovalo.

Později jsme o tom začali mluvit, zvykli si jeden na druhého a začali dělat kompromisy, což si myslím, že byl další přínos do budoucího života. Jinak si každý nakupoval své suroviny, ale většinou jsme dělali často jídla společně, hlavně večeře.

Většinou se každý měsíc vystřídaly večeře všech národností.

Jedinkrát jsem okusila tamní jídelnu / menzu, ale už jsem do ní víckrát nevkročila. Asi ne proto, že by to nebylo dobré (bylo to i vcelku levné, platili jsme asi 3 Eura za polévku, hlavní jídlo, dezert, pití a nějaké ovoce), ale spíše proto, že jsem nebyla zvyklá na tamní druh potravin. Byla jsem v šoku, když mi první den ve školní jídelně na stůl přistála chobotnice.

Teď bych si jí dala s oblibou, protože jsem se jí tam naučila jíst. Stejně jako ryby, které jsem předtím nejedla. Jen ten první dojem udělal svoje.

Jak probíhalo tvé studium?

Budete mít zájem:  Vybavujeme dětský pokoj: jak vybrat vhodnou a zdravou židli?

Zapsala jsem si Adventure Sports, což bylo vlastně horolezectví, ale na začátečnické úrovni, takže pro nás to bylo trochu nudné. Později jsme pochopili, že to musí být základy, protože je to vlastně učení se tomu, jak to správně učit malé děti.

Dalším předmětem byl Orienteering, což byl Orientační běh. Pro mě to byla novinka a to mě donutilo se podívat na nějaké věci před zkouškou (jako například kompasy, azimuty, orientační mapy, vrstevnice a jiné). A tím, že jsem byla v dobré fyzické kondici, dalo se to zvládnout. Mimochodem, profesor byl skvělý.

Dále jsem si zapsala hodiny Handball a Basketball, které se vlastně skládaly z učení se pravidel, a zkoušky probíhaly tak, že jednotlivec si připravil hodinu, kterou pak vedl. Opravoval chyby, chválil. Bylo to určitě užitečné do praxe. V těchto hodinách jsem měla štěstí na opravdu skvělé spolužáky, kteří se mi snažili se vším pomoci a začlenili mě mezi sebe, jako kdybych byla Portugalka.

Jak jsi trávila volný čas? Měla jsi možnost cestovat?

Svůj volný čas jsem trávila především s lidmi z našeho domu. Pokud ne s nimi, tak s již zmíněnými Portugalci z mé třídy. Bylo to dost různorodé – jednou jsme vedli konverzaci o náboženství a historii našich zemí, podruhé jsme se smáli a hráli hry, potřetí jsme zpívali u kytary, nebo jsme jen seděli na terase a pozorovali hvězdy, chodili sportovat… O zážitcích bych mohla vyprávět do nekonečna.

To si člověk musí zažít. Pokud jsem zrovna nebyla s nimi, byla jsem na volejbalovém tréninku. V ČR jsem se dříve věnovala volejbalu a hrála ho na extraligové, poté ligové úrovni. Ve Vila si mě všiml kluk, který volejbal hrál, a ihned mi řekl o trénincích. Díky tomu jsem měla možnost hrát turnaj za univerzitu ve vzdáleném Faro, což pro mě byl další velký úspěch, splněný sen a obrovský zážitek.

Možnost cestovat jsem měla nejen díky volejbalu. Žila jsem na severu ve městě Vila Real, z toho jsem měla možnost vyjet do okolních městeček, jako bylo Guimares, Amarante, Lamego, Peso de Régua, ale samozřejmě jsem navštívila i vzdálenější a větší místa, jako bylo Porto, kde jsme dokonce spali v noci na pláži. Dále Lisabon, Coimbra nebo Leiria.

Jak jsi vyšla se stipendiem?

Já osobně jsem měla nějaké peníze našetřené bokem, do kterých jsem původně nechtěla sahat, ale díky svému cestování a svému životnímu stylu, ve kterém rozhodně nechci rozpočítávat, jestli něco stojí o 3 Euro víc nebo míň, tak jsem si ve finále do svých zásob sáhnout musela. Vyžít se ale samozřejmě dá jen ze stipendia, spousta lidí to tak měla. A kdybych se uskromnila, vyšla bych také. Je to jen o tom, co člověk chce a nechce a za co chce a nechce utrácet. Já si vybrala život a přátele a s nimi trávený volný čas.

Zarazily mě ale ceny v barech a klubech. Nejen že každou středu byla „Ladies night“, kde holky neplatí vstup v žádném z barů a ještě dostanou čtyři nápoje zdarma, ale také ceny panáků, které se pohybovaly okolo 50 centů, nebo piva, které bylo za 1 Euro.

Cítila ses v zemi bezpečně?

Naprosto. Bylo to asi i tím, že jsem se od začátku pohybovala mezi Portugalci a vytvořila si s nimi vazby. Tím, že Vila Real je malé město, tak skoro všude, když jsem někam přišla, tak jsem někoho znala.

Ať už lidi z Erasmu nebo lidi ze školy. Tak jako tak se mi nezdálo nic nebezpečné. Snad možná jen Lisabon, kde vám na každém rohu chtějí prodat drogy.

Toho jsem se ale nezalekla, protože vím, že takto to chodí bohužel i v naší matičce Praze.

Na co by si studenti chystající se do této destinace měli dát pozor?

Rozhodně si dejte pozor, kdo jedete na zimní semestr, že Portugalci nemají doma topení. Což znamená, že já jsem chodívala spát v teplákách, mikině, spacáku a přes sebe ještě deku.

U nás byl problém, že párkrát vyhořela i teplá voda, takže to pro mě bylo spíš utužování imunity.

I když se přiznám, že ze začátku nás tam všechny semlela nějaká chřipka, možná protože jsme na to nebyli zvyklí tak jako Portugalci.

Dostala ses někdy do problémů kvůli odlišné kultuře nebo náboženství?

Dostala jsem se jednou jedinkrát do konfliktu, a to na začátku. Myslím si, že to spíše bylo z důvodu neporozumění. Byl tam kluk z Pákistánu, který tam žije už asi čtyři roky.

Začal si se mnou povídat a já jsem se s ním necítila úplně komfortně, tak jsem z toho chtěla elegantně vybruslit a odejít s úsměvem. Jenže pro něj to bylo spíš pobuřující, takže se mě zeptal, co se mi jako první vybaví, když se řekne Pákistán, a proč se ho bojím.

Tak jsem mu řekla, ať se nezlobí, ale že se mi vybaví teroristé a útoky. To ho samozřejmě urazilo, takže odešel. Potkávala jsem ho i nadále, jak čas plynul, přestala jsem z něj mít strach a začala si s ním normálně povídat.

Tím se vysvětlilo nepochopení se v různých otázkách, ve finále jsme se tomu oba zasmáli a nyní jsme přátelé. Teď už se mi nevybaví teroristé a útoky, teď se mi vybaví jako první on a kebab.

Liší se nějak stereotypní zobrazení země, které známe z médií a pop kultury, od reality?

O Portugalcích se říká, že jsou „always late“ a ano, je tomu tak. Chodí všude pozdě a na vše mají hodně času. Dále se říká, že jsou horká krev, což také potvrdit. Ze začátku jsem měla problém s častým objímáním, polibky na tvář a podobně, postupně jsem si ale zvykla a úplně mě to chytlo za srdce.

  • Dále jsem četla, že Portugalsko je hornaté, se změnami počasí a srážek, to je také pravda.
  • Co považuješ za největší přínos svého studijního pobytu?
  • Jak jsem již zmínila, naučila jsem se nebát se komunikovat s kýmkoliv, kdykoliv a kdekoliv.
Budete mít zájem:  Kofein a děti – kolik ho mohou?

Největším přínosem jsou pro mě samozřejmě kontakty. Už teď mám koupenou letenku na 14 dní do Řecka za Řekyněmi.

Už teď vím, že se pojedu podívat za svojí Tureckou kamarádkou a už teď vím, že jsem v Portugalsku a konkrétně ve Vila Real nebyla poprvé, ani naposledy.

Co se školy týče, tak se mi podařilo objevit různé nedostatky portugalských škol – například to, že lidé, kteří s námi mluvili anglicky, znají angličtinu jen z filmů a písniček. Na školách nemají vůbec angličtinu, což mě hodně zarazilo.

Doporučila bys studium v zahraničí i ostatním studentům a proč?

Neváhej a jeď! Nemáš co ztratit, můžeš jen získat a obohatit sám sebe do budoucna. Jak se říká: „Jít do neznáma je lepší než zůstat tam, kde nic není.“

Design ulice

20. 09. 2021 | Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) a drážní dopravci společně docílili změny v zákoně o podporovaných zdrojích energie. Novelu tohoto zákona schválili minulý týden poslanci. Provozovatelé vozidel na elektřinu budou konečně osvobozeni od poplatků z obnovitelných zdrojů energie (POZE). Dopravní podniky tak v součtu ušetří zhruba 300 milionů korun. Dosavadní přístup… číst dále

Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30)

16. 09. 2021 | Brno (16. září 2021) – Celkem 2 800 kilometrů ujeli obyvatelé Brna na nákladních kolech během testovacího provozu veřejné půjčovny nákladních kol. Od února do července si lidé 122krát zapůjčili jedno ze tří nákladních kol, které byly k dispozici. Nadace Partnerství, která provoz půjčovny do Brna přinesla, nyní vyhodnotila pět měsíců jejího provozu.„Cílem… číst dále

Štítky: Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)

11. 09. 2021 | Spolek Partnerství pro městskou mobilitu přeložil zprávu od Jennifer Lenhart, PhD Global Lead, WWF Cities, nabízí rychlá fakta a řešení pro čistší a zdravější města – a stačí k tomu jen těch 30 minut. „Předpokládejme, že cesta do práce většiny z nás trvá 30 minut, i když samozřejmě někdo musí zvládat mnohem delší dojíždění. Způsob dopravy, který pro cestu… číst dále

Štítky: Strategie (Role města, tag2), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

10. 09. 2021 | Pracovní skupina UNECE pro dopravní trendy a ekonomiku dopravy (WP.5) zve na Workshop k udržitelné (ekologické, zelené) městské dopravě, který se bude konat souběžně s 34. výročním zasedáním WP.5, a to 17. září 2021 od 10:00 do 11:30 SELČ v Ženevě. Workshop bude probíhat osobně i virtuálně. Základem pro tento workshop jsou doporučení uvedená v publikaci UNECE Nexus… číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

09. 09. 2021 | Po čtyřech dnech inspirativních plenárních zasedání, poučných mítinků a motivujících řečníků je čas říct na shledanou, protože vše dobré musí jednou skončit. Věříme, že jste si Velo-city 2021 užili stejně jako my a už teď se, stejně jako my, těšíte na příští rok! A teď už bez dalšího zdržování k tomu, co se událo ve čtvrtek.CITÁT DNE „Je třeba… číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

08. 09. 2021 | „Historický okamžik!“ Vůbec poprvé na pódiích konference Velo-city pronese svou řeč deset žen, aby oslavily roli ženy v cyklistice. Výhradně ženský den konference ukončila tradiční Bike Parade, při které se ulicemi portugalského hlavního města prohnaly stovky účastníků konference na jízdních kolech.CITÁT DNE „Nechceme být jen malou vlnkou. Chceme být tsunami…. číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

07. 09. 2021 | VCÖ je organizace, která se specializuje na mobilitu a dopravu a zaměřuje se na společné dobro. Cílem VCÖ je ekologicky kompatibilní, ekonomicky účinný a sociálně spravedlivý dopravní systém. Neporušené prostředí jako základ života budoucích generací je ústředním zájmem VCÖ. Pohled VCÖ je globální, mezitematický a zohledňuje zájmy budoucích generací. VCÖ funguje… číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

07. 09. 2021 | Ať už objevujete novou zemi nebo nové obchody, neexistuje lepší způsob, jak nasát atmosféru okolí než ze sedla jízdního kola. To bylo hlavní poselství druhého dne konference Velo-city 2021 v Lisabonu. A tady je úterní denní zpravodaj, se silným důrazem na cykloturistiku, cyklistický průmysl a budování měst připravených na budoucnost. CITÁT DNE: „Naše země potřebují… číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

06. 09. 2021 | Tisková zpráva Zahraniční kanceláře města Vídně. Eurocomm-PR Praha z 16. 8. 2021 Rozvoj online obchodů a zvýšený počet kurýrních vozů v ulicích přiměl město Vídeň k inovativnímu nápadu. Dopravní podnik nyní zkoumá podmínky, za jakých by cestující mohli v tramvajích převážet kurýrní zásilky mezi jednotlivými zastávkami. Pilotní provoz by mohl proběhnout… číst dále

Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

06. 09. 2021 | Věříme, že jste si první den konference Velo-city 2021 užili, od plenárních zasedání na vysoké úrovni po inspirativní doprovodné akce, od diskuzí o dočasných cyklopruzích až po debaty o trvalé proměně infrastruktury. Po loňské pauze jsme neskutečně šťastni, že konečně můžeme přivítat zpět vás všechny, návštěvníky Velo-city, a na vlastní oči a uši zjistit,… číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

05. 09. 2021 | Autoři toho článku jsou Chris & Melissa Bruntlettovi. Spolek Partnerství pro městskou mobilitu zajistil překlad. Odchod do nové země je těžké rozhodnutí pro každého a my jsme si byli plně vědomi toho, že vytržení našich dvou dětí ve věku 9 a 12 let ze života, který doposud od svého narození vedly, přinese celou řadu problémů a výzev. Chtěli jsme však našim dětem… číst dále

Štítky: Strategie (Role města, tag2), Děti (Občan, tag38)

04. 09. 2021 | Evropa se má do roku 2050 stát prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Veřejná doprava je klíčovým faktorem při dopravě na cestě ke změně klimatu. Publikace VCÖ „Veřejná doprava – mobilita a ochrana klimatu“ ukazuje z klimatického hlediska i z ekonomického hlediska, jak důležité je přesunout automobilovou dopravu na veřejnou dopravu v místní a dálkové dopravě. Rakousko… číst dále

Budete mít zájem:  U mozkové příhody rozhodují sekundy, je třeba ji rozpoznat včas!

Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

03. 09. 2021 | V roce 1992 bylo město Graz mezinárodním průkopníkem s implementací celoplošného Tempo 30 s výjimkou hlavních silnic. Řada měst v Rakousku, jako Dornbirn a Leoben, stejně jako Grenoble, Helsinky, Lille, Curych a Barcelona na mezinárodní úrovni, následovala příklad. Nejnověji, na začátku roku 2021, Brusel stanovil Tempo 30 jako standard v zastavěné oblasti, Tempo 50 se stalo… číst dále

Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

02. 09. 2021 | Shromážděná data se většinou využívají jako informační zdroj o rozvoji dané lokality (zajištění služeb, infrastruktury atd.) pro politiky a úředníky. Ústřední součástí tohoto procesu by měli být ovšem také místní obyvatelé. Sběr dat by měl probíhat vhodným etickým a odpovědným způsobem a měla by být zcela dostupná pro veřejnost. Přesně o tento rozměr… číst dále

Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Děti (Občan, tag38)

01. 09. 2021 | Historie jízdního kola však není zdaleka tak jednoduchá, jak byste se mohli domnívat. O tom, jak jízdní kolo skutečně vzniklo, se vedou spory a existuje řada dezinformací a protichůdných příběhů. Každoročně se dokonce koná konference Historie jízdního kola s cílem objasnit některé podrobnosti k tématu. Jistě víme jen to, že podoba tehdejších jízdních kol byla na… číst dále

Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

27. 08. 2021 | Více zeleně a volného veřejného prostoru, méně dopravy. Vídeň po vzoru Barcelony či Berlína plánuje svůj první superblok. Při výběru lokality sehrála významnou roli i analýza českého startupu. Radnice chce do přípravy zapojit i místní obyvatele a zohlední strategické cíle města.   Koncept takzvaných superbloků, které získaly světovou pozornost zejména díky Barceloně,… číst dále

Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

25. 08. 2021 | Britská nezisková organizace Sustrans zveřejnila inspirující článek na téma Automobilový půst – jak by vám i planetě mohl pomoci. Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. připravil překlad této novinky. Přejeme příjemné čtení. Pandemie mnoho z nás donutila znovu zvážit, jaký je náš životní styl. Přemýšlejte tedy o tom, co by pro vás osobně i pro celou širší… číst dále

Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17)

24. 08. 2021 | International Road Assessment Program (iRAP) je registrovaná charitativní organizace zaměřená na bezpečnost na silnicích po celém světě. Jejich přístup k bezpečnosti je založený na faktech a důkazech. Základní informace lze dohledat na webové stránce – https://irap.org/. Metody jejich práce jsou popsané v manuálu (v angličině), který si můžete stáhnout zde. Níže jsou… číst dále

Štítky: Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18)

23. 08. 2021 | Až polovina obyvatel Spojeného království někdy v průběhu života onemocní některou z forem rakoviny. V životě člověka s rakovinou i po jejím překonání je udržování fyzické aktivity velmi přínosné pro zdraví těla i mysli. Pravidelný pohyb je bezpečný a pomůže vám cítit se lépe. Chůze a jízda na kole jsou tím nejlepším prostředkem, jak začlenit pohyb do každodenní… číst dále

Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17)

21. 08. 2021 | Základem Nového evropského Bauhausu (NEB) je společné navrhování. Iniciativa vyzývá kreativní jedince, aby se připojili a přispěli myšlenkami, které pomohou formovat inovativní politický rámec. Iniciativa také podporuje udržitelné hnutí kolem nových způsobů myšlení, které pomohou budovat trvalé komunity a inkluzivní, dlouhodobý dialog. Těchto cílů chce iniciativa… číst dále

Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

20. 08. 2021 | Nejedná se o projekt, který by byl realizován v Česku, ale ve Vellké Británii. Sustrans společně s University of the West England zahájil nový výzkumný projekt, jehož cílem je pomoci řešit překážky, kterým v souvislosti s dopravou musí čelit mladí lidé ve věku mezi 12 a 24 lety. Nicméně za pozornost stojí už jen proto, aby i česká města při plánování myslela na… číst dále

Štítky: Strategie (Role města, tag2), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

19. 08. 2021 | Ve Vídni stoupá obliba nákladních elektrokol u firem. Vídeňská radnice, která jejich nákup dotuje, proto navýšila dotační prostředky o dalších 200 tisíc euro. Částka, kterou tak mohly firmy celkem čerpat, se vyšplhala na 1 milión euro. Zatím nabídku města využilo 214 vídeňských firem, dalších 148 na nákladní elektrokolo čeká. Zájem ze strany firem je podle vídeňské… číst dále

Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)

18. 08. 2021 | Představujeme webovou stránku Star rating for schools, která se zaměřuje na zvýšení bezpečnosti v okolí škol. Každý den na světě zemře asi 500 dětí v důsledku dopravní nehody, které bylo možné zabránit. Někdy se děti stávají obětí nehody jen pár metrů od školních bran. Každé takové úmrtí dítěte při dopravní nehodě ohrožuje právo všech dětí na vzdělání. Nástroj… číst dále

Štítky: Bezpečnost (Mezioborového plánování, tag18), Děti (Občan, tag38)

18. 08. 2021 | Menopauza je přirozenou součástí stárnutí a dostavuje se průměrně mezi 45. a 55. rokem věku ženy. Aktivity jako jízda na kole a rychlá chůze mohou přispět ke zvládání symptomů menopauzy, s nimž se potýká 75 % žen. Některé z nich mohou být dost vážné a ovlivňovat každodenní život ženy. Pravidelná pohybová aktivita, jakou může být i chůze a jízda na kole, pomáhá… číst dále

Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

17. 08. 2021 | Parkovací politika je úzce spojena s kulturou městské mobility. Jen tak je možné si vysvětlit, jak je možné, že IKEA v centru Vídně buduje novou prodejnu bez parkovacích míst. V České republice by tento experiment nejprve skončil na českých normách a pak na lidech, kteří by se dožadovali svých parkujících míst. Ve Vídni se ale experiment podařil. Po dvou letech příprav… číst dále

Štítky: Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

17. 08. 2021

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector