Velké obaly jsou trik

Pokud se Vám článek líbí, oceňte ho!

Líbí se mi to! Už se mi to nelíbí!

Jakmile jsem přišla na to, jak pokojovky nevraždit, neuvěřitelně jsem se pro ně nadchla. Teď jsem ve fázi, kdy mi doma přibude tak jeden kousek za měsíc. Spolu s tím přišlo i vybírání květináčů – správně „obalů na květináč“ (jestli stejně jako ještě před krátkou dobou já nevíte, v čem je rozdíl, prozradím vám to: květináč má drenážní otvory, obal na květináč naopak vodu udrží).

Moc se mi ale nelíbí ty obvyklé obaly z květinářství, navíc jsou dost drahé. A tak jsem začala vymýšlet různé alternativní obaly z věcí, co už třeba mám. Inspirujete se, nebo spíš fandíte klasice?

Dřív jsem si květiny vybírala stylem „jdu do květinářství, líbí se mi tato rostlinka, beru, platím, jdu“, umístila ji tak nějak podle odhadu a zalívala všechny stejně, hlavně často a hodně. Některá to přežila, spousta ne.

Aby se u vás květinám líbilo, je lepší vědět, jaké má nároky na světlo, na zálivku, případně jestli jí vadí průvan, a zvolit květinu podle toho, co jí můžete nabídnout.

Neumírají mi od doby, kdy si podle vybraného místa teprve zvolím květinu, a zalívám obvykle až po proschnutí hlíny – podle toho, jak moc má proschnutí mezi zálivkami ráda.

Zatím mi drží i hysterický ficus benjamina a úspěšně jsem odchovala malou školku piley, tak to asi funguje. 🙂

Více v článku na Tchibo Blogu: Jak už nikdy nezabít fíkus? Máme odpovědi na 14 nejčastějších otázek o pokojových rostlinách

Hrnečky

Ty už jste určitě někde jako obal na květináč viděli! Dají se využít staré hrnečky z blešáku nebo ty, co doma záhadně přebývají. Ale i koupit si hrneček speciálně kvůli květině je často pořád levnější varianta než pořídit „specializovaný“ obal na květináč.

Velké obaly jsou trik

Zavařovačky

Do těch ráda přesazuju nové malé řízky, které zatím potřebují málo místa. Chce to jenom mít už opravdu v oku, kolik vláhy květina potřebuje, protože nemůžete vylít přeplněnou podmisku.

Velké obaly jsou trik Trik? Drenážní vrstva přímo ve skleničce

Jedinou podmínkou je, že květině uděláte drenážní vrstvu z keramzitu (já používám drcený mramor z květinářství, 5 kg stálo zhruba stovku).

Podmisky z jakékoli misky

Víte, co je super na malé květináčky? Dobře vymytá plechovka od tuňáka. 🙂 Nebo nějaká hezká, designová miska podobného stylu. Nereziví, nebojte – pokud ji nepoužijete na květinu, která vyloženě potřebuje stát ve vodě, nebude v ní vlhkost příliš dlouho.

Velké obaly jsou trik Můj tajný tip: dobře vymytá plechovka od tuňáka bohatě stačí

Košíky, které máte zrovna doma

Máte interiér laděný tak, že keramické obaly na pokojovky do něj moc nesedí? Korkové nebo pletené košíky vypadají parádně!

Pro jistotu do nich stavte rostlinu i s podmiskou.

Velké obaly jsou trik

V mém případě je to většinou tak, že mi doma záhadně přebývají košíky, které jsem dřív na něco využívala, a po miliontém přesunu věcí v nich zrovna nic nemám. Tak proč ne domácí zeleň?

Velké obaly jsou trik

Skvěle vypadají i na velké květiny!

Velké obaly jsou trik

Jakýkoli dekorační koš nebo krabice

Nebojte se ani hranatých tvarů. Mně se v nich nejvíc líbí převislé druhy rostlin, ale samozřejmě si do nich můžete umístit, co je vám libo. Do tohoto košíku, ve kterém jsem dřív mívala sběrnu účtenek :-), jsem vložila ještě průhlednou plastovou misku, kterou jsem měla doma a která funguje jako záchytný obal na případnou vlhkost. Košík samotný už slouží opravdu jen jako dekorace.

Velké obaly jsou trik Využít se dá skoro jakýkoli košík, co máte zrovna doma

V podlouhlých boxech vypadají moc pěkně i bylinky (nezapomeňte na podmisky).

Velké obaly jsou trik

Svícen

Květinka na fotce se jmenuje svícník. Té bylo prostě souzeno, že jí to bude slušet v obalu na svíčku. (Pokud by ho vlhkost květiny mohla poškodit, tak opět: podmiska to řeší.)

Velké obaly jsou trik Velké obaly jsou trik

Papírový obal

V některých interiérech může vypadat opravdu pěkně! Hodí se ale bohužel jenom pro kaktusy, v případě ostatních květin je kvůli pravidelné zálivce hodně nepraktický. Potřebujete jenom obyčejný balicí papír, provázek – a tadá:

Návod jak zdokonalit firemní obal podle vlastní vize

Vylepšení vzhledu obalu může znamenat klíčový okamžik pro rozvoj vašeho produktu. Pokud se rozhodnete provést jakékoli změny, nezapomínejte na to, že firemní obal musí být také praktický.

Kdyby se vás někdo na ulici zeptal „Jaký je váš oblíbený a nejzajímavější firemní obal?“, co by vás napadlo jako první?

Bylo by to něco obyčejného? Krabice na boty, nebo jednoduchá plechovka na čaj? Zřejmě ne.

Vaší odpovědí by pravděpodobně bylo něco originálního a výjimečného v každém ohledu.

Z firemného obalu, kterému se povedlo vyvolat neopakovatelný zážitek, se stává tichý prodejce.

Pokud se na obal podíváme z perspektivy majitele značky, jeho navrhování není vůbec snadný úkol. Proto jsme sebrali 5 skvělých triků, díky kterým lze doladit a vylepšit obaly tak, aby plnily více funkcí.

Velké obaly jsou trik

#1 Probuzení hmatu díky povrchu

Lidé mají neobyčejně silně vyvinutý hmat. Nehledě na to, že výzkumy prokázaly, že převahu má zrak, hmat hraje klíčovou roli v případě kontaktu s většinou zboží.

Zákazník, který obdrží obal, velmi rychle hodnotí kvalitu provedení a texturu povrchu. Spousta impulzů se do mozku dostane během několika vteřin – je povrch jemný, příjemný na dotek? Klouže při každém doteku? Nebo je naopak nerovný a drsný?

Budete mít zájem:  Léčba Atopického Ekzému U Dětí?

Při navrhování obalu je dobré myslet o zážitku z doteku. V případě kartonových krabic existuje i možnost lisování, díky kterému se povrch krabičky stává plastický. Taková řešení evokují luxusní produkty.

#2 Inteligentní otevírání

Jedním z nejlepších triků, jak zaujmout zákazníka a probudit jeho představivost, je způsob otevírání krabice, který je účelný i estetický zároveň.

Může k tomu sloužit stuha – poté, co ji zákazník rozváže, stěny krabice se otevřou na strany a odhalí produkt uvnitř. Dalším příkladem je magnet umístěný na stěně krabice a víku.

Záleží také na praktičnosti otevírání krabice. Originalita a výjimečnost jsou důležité, pro zákazníka by však mělo být otevíraní dostatečně intuitivní.

Velké obaly jsou trik

#3 Prodloužení zážitku z obalu

Mnoho značek nedokáže efektivně využít čas mezi objednáním zboží a okamžikem jeho doručení. Zákazník by měl čekat na doručení zásilky jako dítě na dárky pod stromečkem.

Důležité je i jak produkt v obalu vypadá. Nevyplatí se na zákazníka tlačit a ani mu odebírat radost z otevírání krabice. Zabalení produktu do tuny bublinkové fólie nebo neesteticky vypadajícího papíru je obrovskou chybou. Tím, že pečujete o každý detail, zákazníkovi dáváte najevo, že vám na něm záleží.

  • Zákazník si musí zapamatovat okamžik otevírání krabice.
  • Jemný hedvábný papír, který obklopuje produkt, nebo vzkaz s poděkováním za nákup – jednoduché nápady, které tvoří pozitivní dojem.
  • Prodloužení tohoto zážitku s obalem zvýšíte šance na úspěch produktu.

Velké obaly jsou trik

#4 Krásné vzory a firemní obal

Nezáleží na hodnotách značky, váš zákazník by měl chtít být součástí kultury a vize, kterou prostřednictvím produktu tvoříte.

Většina z nás nesnáší nudu – to se může projevit i na obalech. Paleta barev a design dokážou přímo ovlivnit to, jaký názor na váš produkt budou zákazníci mít.

Konservatizmus bude často vnímán jako nedostatek představivosti a nápadů. Většinou spíše odradí. Na druhé straně máme velké množství barev a kýčový vzhled, které si srdce zákazníka také získají jen těžko.

Závěr je jednoduchý – klíčem k úspěchu je najít mezi dvěma extrémy zlatou střední cestu. Velice populární je minimalistický design a pokud k němu přidáte novinku v podobě nálepky, rozhodně to vylepší vzhled firemního obalu. Doporučujeme se podívat na dva nádherné návrhy značky Biotika a Innocence Paris z našich Inspirací.

Velké obaly jsou trik

Eco poštovní krabice: firemní obal značky Innocence Paris

Velké obaly jsou trik

Eco poštovní krabice – firemní obal značky Biotika

#5 Vyhýbejte se těžkým materiálům

Někdy těžký balík může odradit od koupi produktu. Každý z nás zřejmě zažil situaci, kdy obal přidával dodatečnou hmotnost.

Samozřejmě, některé produkty mohou mít větší hmotnost. Krabice by však tuto hmotnost neměly zvyšovat. Kovové aplikace mohou být neobyčejně originálním prvkem, ale zvyšují hmotnost celé zásilky. Pak radost zákazníka, který musí nosit těžkou zásilku, výrazně klesá.

Vyberte materiály a doplňky, které nebudou pro vaše zákazníky příliš těžké.

Velké obaly jsou trik

Výše můžete vidět lehčí kartonovou krabici podle projektu This Box Rocks.

V tomto článku se objevilo 5 triků na zkrášlení vašich firemních obalů. Zaměřte se například na jeden trik – občas stačí perfektně dopracovat pouze jeden prvek, aby se dosáhlo požadovaného výsledku. I malé změny mohou znamenat jistou formu rebrandingu.

A jaká je vaše vize pro firemní obal? Vyzkoušejte během několika okamžiků, jak by mohl vypadat ten váš!

Jak spolehlivě + levně balit a posílat oblečení

Prodáváte oblečení na internetu? Tak to jste tady správně. Poradíme vám, v čem posílat oblečení levně, rychle a tak, aby dorazilo v pořádku.

Velké obaly jsou trik

Ať jste totiž velikán à la Zalando, nebo prodáváte značkové kousky přes Vinted a Facebook, dozajista si přejete, aby zboží přišlo v pořádku. 

Hned ze startu pro vás máme dobrou zprávu. Oblečení je nejjednodušší věc na balení. Není křehké, nemá ostré hrany a nemůže se rozbít – co víc si přát?

V článku si kromě základních obalů na oblečení ukážeme i ne moc známý trik, jak zafixovat oblečení v plastové obálce.

Obsah článku:

Mějte čistý štít, aneb příprava na balení

Visí vám oblečení ještě na ramínku? Pokud skládání trička, jeansů nebo spodního prádlo ještě nemáte v ruce, odkoukejte to od profíků.

Třeba návody na skládání od Hordelry jsou natočené moc hezky, jako tento:

Oblečení pak můžete ještě vložit do originálního obalu od výrobce, abyste ho dodatečně ochránili před prachem. Pokud ho už nemáte, použijte polypropylenový sáček se samolepicí páskou. 

TIP: Na závěr stříkněte na oblečení parfém. Až zákazník rozbalí vaši zásilku, spojí si vaši značku i s čichovým vjemem, a to jsou body navíc.

Velké obaly jsou trik

Balení oblečení do plastové obálky

  • Jdeme na samotné balení.
  • Nejpopulárnějším obalem na oblečení je plastová obálka na textil. 
  • Velkou výhodou oproti jiným obalům je cena – od 1,29 Kč za nejmenší obálku po 8 Kč za tu největší získáte plnohodnotný a voděodolný obal, na který stačí nalepit štítek.

Alternativa, který by zajistila stejnou kvalitu balení jako „plastovka“, se vždy skládá minimálně ze dvou obalů. Jde tak o dražší variantu, které se navíc složitěji balí.

Velké obaly jsou trik Plastová obálka má nejlepší poměr cena/výkon. Je levná, pevná, neprůhledná a dá se rovnou zalepit pomocí samolepicího proužku. 

Budete mít zájem:  Neznalost zákona neomlouvá - ani volební oranžádu či guláš

Pro obálky však platí stejná pravidla jako v módě – pokud zvolíte špatnou velikost, nefungují. Proto plastovou obálku vyberte tak, ať v ní oblečení nemá příliš prostoru. V případě, že je obálka větší, přeložte ji a zalepte, jak to ukazujeme na obrázku níže.

Velké obaly jsou trik Je obálka příliš velká? Přehněte ji. Zboží tím lépe zafixujete..

TIP: Přepravní štítky se často lepí na obálky až poté, co máte oblečení uvnitř. Jenže když je obálka plná, je povrch obálky nerovný a štítek se může krčit. Nalepte štítek na obálku ještě dřív, než do ní oblečení vložíte.

Co se do plastové obálky nevešlo, aneb balení do krabice

Plastová obálka ale není nafukovací. Některé objemné oblečení (např. zimní bundu) v ní nejspíš nepošlete – ani do největšího rozměru se jednoduše nevejde. Řešením jsou krabice.

Stačí přitom obyčejná třívrstvá krabice (označení 3VVL) ve správné velikosti. Pokud je tak akorát velká, zboží v ní drží na místě a nepřijde „na kaši“. 

Doporučené velikosti krabic:

Velké obaly jsou trik Zimní bundy a jiné objemné oblečení balte do krabic

Máte zabaleno. Jakým dopravcem oblečení poslat?

Volba dopravce pro váš e-shop je komplexní úkol, který byste měli mít vyřešený ještě dřív, než začnete balit. Proto se nebudeme pouštět do detailů a upozorníme vás jen na jedno aktuální téma:

Dopravci od roku 2019 stále častěji účtují poplatky za nestandardní balení. Co to je? Zpravidla každý balíček, který není zabalený do krabice, je „nestandardně zabalený“. Logicky sem proto spadají i zásilky v plastových obálkách.

Za plastové obálky si připlatíte například u České pošty (15,70 Kč bez DPH) nebo PPL (atypická zásilka = 275 Kč). Podle našich informací si ale nadále podnikatelé mohou při uzavírání smluv vyjednat z tohoto pravidla výjimku.

Budoucnost? Prim začíná hrát zážitek z rozbalování

Ukázali jsme si, že nejlepší poměr cena/výkon má plastová obálka. Do budoucna očekáváme, že poroste tlak balit veškeré zboží do pevných obalů, jakými jsou kartonové krabice. 

V některých sektorech ale přestává stačit, že zásilka dorazí v pořádku. Zákazníci očekávají balení promyšlené do nejmenšího detailu. Vyjít jim vstříc přitom můžete i docela levně, jak jsme ukázali v návodu, jak balit oblečení hezky.  

dTest kritizuje nadměrné obaly. Zákon ale dává výrobcům určitou volnost

Nezisková společnost dTest upozorňuje na zbytečně velké obaly výrobků, kterými prý prodejci klamou zákazníky a navíc zbytečně zatěžují životní prostředí. Nejčastěji se tento marketingový trik používá u kosmetiky, léků, potravin nebo elektroniky. Konkrétní příklady mohou spotřebitelé najít ve speciální databázi časopisu dTest.

„Teď jsem si nedávno koupil flash disk, který je v podstatě malý, a ten obal byl oproti tomu asi desetkrát větší, než bylo nutné,“ stěžuje si jeden ze zákazníků.

Výrobci využívají toho, že spotřebitelé vybírají především očima. Díky většímu obalu zabere výrobek více prostoru v regálu a zákazník může získat dojem, že si za své peníze kupuje více zboží.

„Nikde není přesně definované, co je nadměrný obal, ale jsou to krabice, sáčky i dózy, do kterých by se vešlo někdy o polovinu, ale někdy i několikanásobně více prodávaného obsahu. Ale posuzuje se to v každém případě. Takže máme-li na dně krabičky pár tablet a sotva je tam vidíme, tak určitě je to nadměrný obal,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.

Nadměrné obaly řeší v České republice zákon o obalech. Výrobcům ale dává určitou volnost, kterou prý často zneužívají.

„Ten, kdo uvádí zboží na trh, je podle zákona povinen zajistit, aby hmotnost a objem obalu byly co nejmenší při dodržení požadavků kladených na balený výrobek a při zachování jeho přijatelnosti pro spotřebitele. Cílem je snížení množství odpadu z obalů, který je nutno odstranit,“ popisuje mluvčí ministerstva životního prostředí Petra Roubíčková.

„Tato obecná povinnost je dále rozvinuta v normě ČSN, která klade specifické požadavky na balení zboží. Na základě této normy musí ten, kdo výrobek zabalí, výrobek zvážit a obhájit jeho balení. Pro jeden a ten samý výrobek mohou být splněna různá funkční kritéria, která se odvíjí od nakládání s tímto výrobkem, respektive jeho cesty ke spotřebiteli,“ upozorňuje.

Nejasná hranice

Zároveň dodává, že každý výrobce, který obaly používá, platí za zajištění zpětného odběru a recyklace obalu.

„Výše prostředků se odvíjí právě od hmotnosti obalu, ve kterém je výrobek zabalen. Čím je obal větší, tím více váží a tím vyšší jsou prostředky, které výrobce, popřípadě i prodejce baleného zboží musí odvést. Tyto prostředky jsou pak například dávány obcím na provoz odděleného sběru nebo jsou jimi dotovány dotřiďovací linky,“ říká Roubíčková.

Výrobci často argumentují tím, že větší obal slouží k ochraně obsahu. Typickým příkladem jsou například smažené brambůrky.

„Společnosti se samozřejmě brání, že nemá dojít k poškození výrobku, takže obal je o něco větší, je tam nějaká atmosféra, tedy ten vzduch. A právě v tom jsou ty brambůrky. Takže my vlastně brambůrky nebo chipsy do databáze ani nezařazujeme, protože není úplně jasné, zda se jedná o nadměrný obal. Anebo od jakého momentu se o nadměrný obal jedná,“ podotýká Zelený.

Budete mít zájem:  Česká Pojišťovna Zdraví A.S?

Výrobcům, kteří zákon nedodrží, podle něj hrozí pokuta až do výše půl milionu korun.

Související weby

Nadměrné obaly v databázi dTestu

Související příspěvky

Studentky medicíny představily alternativu pro neekologické mikrotenové sáčky. Designové pytlíky z bioplastu

Dealeři energií lákají zákazníky na žárovky za korunu. Dárek se ale může prodražit

Obchodníci chtějí dál prodávat víno z dovozu v sudech, proti novele sepsali petici

Prodejny musí označovat původ masa. Za porušení nařízení hrozí postih

Vytříděné plasty většinou končí v Asii. A zpět se vrací jako trička nebo hračky

autor: Zuzana Petráňová

Obaly na karty (79×120) velké – Arcane Tinmen, 100 ks

Odebrat ze seznamu ✕

Život na dlani je párty hra založená na fantazii. Do jisté míry připomíná legendární Dixit, avšak k základnímu principu přidává ještě hmatovou složku.

  • Hráčů 2-8
  • Věk 10 let
  • Délka hry 15-30

Očekáváme 31. 03. 719 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

Balíček 50 obalů na karty o tarotové velikosti 71 x 120 mm.

Skladem >5 ks 89 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

60 čirých obalů na karty o velikosti 62 x 89 mm od firmy UltraPro.

Skladem >5 ks 89 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

100 kusů průhledných obalů na karty o velikosti Mini European (44 x 68 mm) od firmy UltraPro.

Skladem >5 ks 59 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

100 kusů průhledných obalů na karty o velikosti Mini American (41×63 mm) od firmy UltraPro.

Skladem >5 ks 59 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

100 měkkých průlhledných obalů na karty o velikosti 67 x 94 mm.

Není skladem 19 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

Skladem >5 ks 59 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

100 kusů průhledných obalů na karty o velikosti 64 x 89 mm. Obaly jsou plnitelné z boku.

Není skladem 59 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

100 kusů průhledných obalů na karty o velikosti 60 x 87 mm, obaly jsou plnitelné horem.

Skladem >5 ks 59 Kč

Odebrat ze seznamu ✕

50 průhledných obalů na karty o velikosti Standard (64 x 89 mm) od firmy GameGenic.

Skladem 1 ks 69 Kč

Triky prodejců: Velký obal nutně neznamená i velký objem

„Tím, že je větší, slibuje, že uvnitř bude více zboží nebo to zboží bude větší. Je tam taky větší plocha pro reklamní sdělení, pro fotografii výrobku,“ říká kreativní ředitel reklamní agentury Eda Kauba. 

Podle šéfredaktora časopisu Marketing&Media Václava Sochora tato praxe funguje zejména v oblasti rychloobrátkového zboží. Ovšem když spotřebitel poprvé zjistí, že je obal neúměrný svému obsahu, příště se k němu často ani nevrátí. Své opodstatnění má podle výrobců větší obal například u brambůrek – aby se nepomačkaly. I to je však podle Sochora sporné.

Zákazníci by se proto neměli řídit velikostí obalu, ale podívat se na uvedenou hmotnost výrobku. Velký obal také zabere více místa – ať už v tašce, doma ve spíži, nebo třeba v samotných obchodech. Stejně poloprázdné jsou i obaly v drogeriích nebo třeba lékárnách. 

Miloš Borovička, právní poradce, dTest

„Zákon o obalech ukládá, že obal má být co nejmenší a co nejlehčí. Nicméně v zákoně není sankce, a výrobci to proto nedodržují.“

Větší obaly však znamenají taky větší náklady na přepravu, větší spotřebu surovin a plné skládky. Podobné praktiky by však mohly podle Bruselu skončit.

„Řešením je úprava stávající legislativy nebo zavedení normových kritérií na obaly. A také osvěta,“ vysvětluje europoslankyně Olga Sehnalová.

Databáze výrobků s nadměrnými obaly je přitom k nalezení na internetu. Jejich fotografie tam vkládají sami uživatelé. 

video

Příliš velké obaly

Příliš velké obaly tématem Ekonomiky ČT24

Když chcete o výrobku vědět víc

A ještě rada pro ty, kdo často hledají podle obalu potravin český výrobek. Hodně může prozradit čárový kód. Pokud začíná čísly 859, tak jde většinou o produkt naší provenience. Jenže ani 30 let od přidělení tohoto identifikačního čísla to hodně lidí netuší. 

První dvoj až trojčíslí čárového kódu tradičně označuje zemi původu. Další čtyři číslice zase výrobce či distributora. A ty následující prozradí, o jaký jde výrobek. Bílé a černé čáry říkají svou šířkou totéž. 

Jenže ani trojčíslí 859 stoprocentně nezaručuje, že například daný salát vyrostl v Česku. Výrobek třeba jen distribuuje nebo balí česká firma. Podobně číslo 590 nemusí nutně ukazovat na polský původ a 690 na Čínu. 

video

Řeč čárového kódu

Ke čtení čárových kódů se dřív používalo speciální pero. Prodavačka jím musela přes kód často i několikrát přejet, což bylo mnohdy pomalejší než dnes. Dnešní pokladní markují zboží pomocí čtečky kódů. Takovýmto způsobem se každý den po celém světě odbaví šest miliard produktů.  

Možnost chyby je přitom minimální. A změna ceny výrobku je záležitostí několika sekund. Historicky první čárový kód se v Československu objevil na krabici s bonbóny. Ovšem 30 let od svého vzniku má čárový kód své limity, je totiž krátký. Nevejdou se na něj informace o době expirace nebo o šarži výrobku. 

Modernější kódy jsou delší a pojmou informací víc. Jejich pomocí by bylo možné vystopovat závadné zboží, jako třeba při nedávné kauze s pančovaným alkoholem. V praxi to ale zatím nejde, protože po celém světě by se musely vyměnit pokladny.  

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector