Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Prodejny potravin jsou stále „čerstvější“. Nabízejí formáty tržiště i úseky navozující atmosféru specializované prodejny. Za čerstvé a chlazené kategorie zaplatily české domácnosti podle Spotřebitelského panelu GfK v 1. pololetí 2019 více jak 90 mld. Kč, což znamená skoro polovinu všech jejich výdajů za nákup FMCG. Dominantní kategorií bylo maso a masné výrobky.

Součástí moderní koncepce supermarketu je široká nabídka gastronomických služeb. Může to být pekárna ve vstupním prostoru, který zákazníkům nabídne posezení, bistro s teplým menu nebo sushi bar. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

V kuchyni se dnes neobejdeme bez výrobku vhodného ke konečnému dochucení pokrmu. Jedná se o různé druhy kečupů, dresinků, majonéz, omáček, remulád, hořčic, dipů apod.

Nové technologie umožňují zajistit široký sortiment výrobků používaných k dochucení pokrmu s výrazně prodlouženou trvanlivostí v porovnání s výrobky vyráběnými po domácku.

Větší rozšíření dresinků nastalo v 19. století, kdy si kuchaři dresinky začali připravovat z oleje, vinného octa nebo citronové šťávy a z koření. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Případová studie značky KLASA v prodejnách skupiny COOP. Výzkumem v prodejnách bylo potvrzeno, že značku KLASA zná 83 % nakupujících ve vybraných prodejnách.

D3: Nový ekosystém umožňuje zkrátit dodavatelské řetězce a navázat spolupráci s lokálními dodavateli. Jaké výhod to přináší oběma stranám? Může pomoci stát, třeba prostřednictvím kampaní na podporu národních a regionálních značek?

Český maloobchod se – přes drobné známky přicházející stagnace – stále pohybuje v ekonomicky příznivém prostředí. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Potravinářská komora České republiky a Česká technologická platforma pro potraviny spravuje od roku 2015 systém českých cechovních norem pro kvalitní potraviny. V roce 2017 byl tento systém zařazen na seznam dobrovolných národních značek kvality.

Systém českých cechovních norem nabízí řešení, které jednoznačně definuje kvalitativní požadavky pro široké portfolio potravin a usnadní tak orientaci spotřebitele a partnerů v dodavatelsko-odběratelském vztahu.

Systém českých cechovních norem je odpovědí výrobců potravin a nápojů na dlouhodobé připomínky odborné i spotřebitelské veřejnosti k neexistenci standardů kvality. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Víno a lihoviny jsou v Česku velmi dobrým prodejním artiklem. Alespoň jednou za rok je nakoupí více než 90 % českých domácností.

Milovníci vína v Česku rádi sahají pro tuzemských produktech a stále častěji ochutnávají vína vyšších řad. U tvrdého alkoholu se v důsledku metanolové aféry mnohem víc zajímají o to, co konzumují. Dávají přitom přednost prověřeným značkám.

Víno a lihoviny si alespoň jednou za rok nakoupí více než 90 % českých domácností. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Vyspělý svět chce bezpečné potraviny – a chce jich mít dostatek. A to se bez použití přípravků na ochranu rostlin neobejde.

Pátek 7. června 2019 vyhlásila OSN dnem Bezpečnosti potravin. Při té příležitosti se v Praze konala odborná konference Bezpečné potraviny pro české spotřebitele – efektivní kontrola a omezování kontaminantů v potravinách. K hlavním tématům konference patřily pesticidy.

Po pesticidech v potravinách nikdo netouží. Faktem však je, že se jim dnes nedá téměř vyhnout. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Díky moderním technologiím má dnes obchod možnost oslovit každého člověka, každého zákazníka. I proto by se měl chovat ve všech svých aktivitách co nejzodpovědněji.

Jediný důvod, proč Česká republika není tak daleko, jak by mohla být, je naše neschopnost domluvit se na dlouhodobých cílech. Naším úkolem je proto podle Tomáše Prouzy, prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, udržet jednotu všech, aby spolu dokázali pracovat. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Výsledky kontrol Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) za rok 2018 ukázaly, že nejméně pochybení se dlouhodobě vyskytuje u potravin tuzemských výrobců.

Kontroly SZPI v roce 2018 prokázaly pochybení u 13 % šarží potravin z šarží hodnocených. Větší míru pochybení kontroly prokázaly u potravin výrobců ze zemí EU (16,9 %) a zdaleka největší míru pochybení u potravin dovážených ze třetích zemí (25,1 %). Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Trh Evropské unie už nestačí, firmy míří do Afriky a Asie.

Polsko si od svého vstupu do Evropské unie v květnu 2004 vybudovalo na jejím společném trhu s agrárními produkty a potravinami solidní pozici. Vývoz v období 2004–2016 stoupl skoro pětkrát a letos přesáhne 25 mld. eur.

Polský zahraniční obchod s agrárními produkty a potravinami sehrává v hospodářských vztazích země se zahraničím stále větší úlohu. Jejich export od roku 2013 tvoří více než 13 % celkového vývozu zboží, v případě agrárního dovozu tento ukazatel představuje 9 %. Celý článek

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Legislativa nařizující výrobcům vyrábět shodné produkty pro země EU neexistuje.

Rozdílná kvalita na první pohled stejných potravin určených pro různé trhy je tématem, které se v poslední době řeší nejen v České republice. Boj za spotřebitele, který dělí Evropu na Východ a Západ, se nyní přenesl do Bruselu.

Názor na tento problém se pochopitelně liší. Jiný pohled mají obchodníci i Svaz obchodu a cestovního ruchu, jiný třeba Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), Ministerstvo zemědělství či Potravinářská komora. Celý článek

Kontrolovaných oblastí postupně přibývalo

V průběhu uplynulých třiceti let se inspekce, dozorující potraviny, ale také zemědělské produkty a dočasně dokonce i mydlářské a saponátové výrobky, dynamicky proměňovala.

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) si v těchto dnech připomíná třicáté výročí své existence, a to v podobě, jíž byly položeny základy zákonem č. 63/1986 Sb., o České zemědělské a potravinářské inspekci. Celý článek

Zákazníky zajímá bezpečnost

Metoda ošetřování potravin ionizujícím zářením, která se masově využívá od padesátých let minulého století, budí v poslední době mezi spotřebiteli vášně. Mnozí z nich se obávají, že takto ošetřené potraviny mohou způsobovat rakovinu. Podle odborníků z pražské Vysoké školy chemicko-technologické (VŠCHT) ale rozhodně spotřebitele neohrožuje.

Postoje odborné i laické veřejnosti v Evropě i mimo ni se k ozářeným potravinám značně liší. To brání rozšíření této metody a následně i mezinárodnímu obchodu s ozářenými potravinami. Celý článek

Počet zákazníků se neustále zvětšuje

Každoročně celosvětově roste počet lidí, kteří onemocní diabetem nebo trpí celiakií či některou z forem potravinových alergií a musí si tak pečlivě hlídat jídelníček. Pokud jde o Čechy, ti si čím dál častěji pečlivě vybírají, jaké potraviny konzumují.

Trh se speciálními a běžnými, konvenčními potravinami již nelze striktně oddělovat, jako tomu bylo dříve. Neustále totiž narůstá počet spotřebitelů, kteří potraviny určené pro zvláštní výživu zařazují do svého jídelníčku i v případě, že je k tomu nevedou konkrétní zdravotní důvody či obtíže typu alergií na určité složky potravy. Celý článek

Ovoce a zelenina musí hýřit barvami, pečivo vonět

Čerstvost je heslem dnešní doby. Ve spojení s lokálním původem potravin je tématem pro odborníky, média i politiky. Zákazník chce čerstvé potraviny, které nemají čerstvost pouze v názvu, ale je na nich vidět. Může ji vnímat svými smysly. Inspiruje ho k nákupu i opětovnému návratu do prodejny.

O tom, jak je čerstvost, respektive kvalita čerstvého sortimentu, pro současného českého zákazníka zásadní, svědčí i výsledky aktuálního průzkumu Stem/Mark, z něhož vyplývá, že Češi se bojí o čerstvost potravin, proto je nenakupují online. Celý článek

  • Jiné chutě českých spotřebitelů? Hloupost, myslí si český zákazník
  • Na podzim loňského roku zadala Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) šetření na téma Potraviny a český spotřebitel, které navázalo na několikaletou řadu obdobných výzkumů veřejného mínění.
  • Výsledky, reprezentativní pro celou dospělou populaci ČR, představují zajímavou sondu do chování a názorů českých spotřebitelů. Celý článek

Důvěra ve značku závisí na informovanosti

Zatímco ženy nad 20 let jsou zastánkyněmi především národních značek kvality, mládež více důvěřuje značkám evropským. Ve druhé polovině tohoto roku byla zahájena nová propagační kampaň „Kvalita z Evropy – chutě s příběhem“. Jejím cílem je posílit pozitivní vnímání evropského systému kvality zemědělských produktů spotřebiteli a odborníky v České republice i na Slovensku.

Kampaň je zaměřena na podporu jednotlivých unijních označení kvality potravin, tj. Chráněného označení původu, Chráněného zeměpisného označení a Zaručené tradiční speciality. Celý článek

Budete mít zájem:  Zastavte přibírání z lásky

Masné výrobky z pohledu norem

V zemích střední Evropy se až 50 % masa nezkonzumuje ve výsekové úpravě, ale v podobě zpracovaných produktů. Evropské potravinové právo rozlišuje dvě skupiny, v anglosaské literatuře označené pojmem „zpracované maso“, pro které v češtině ale chybí adekvátní vžitý výraz. Jedná se o „masné výrobky“ a „masné polotovary“.

Masné polotovary lze popsat jako produkty, u nichž stupeň opracování nestačí ke změně vnitřní struktury svalových vláken masa, a tím i k vymizení vlastností čerstvého masa. Celý článek

Nejlepší cesta, jak naštvat spotřebitele

Pod stejnou značkou se v Německu nakoupí dvě třetiny potravin levněji než v ČR, navíc jde často o kvalitnější výrobek, informuje další test organizovaný Potravinářskou komorou a prakticky provedený VŠCHT Praha a Státním veterinárním ústavem.

V posledních týdnech se opět více hovořilo o rozdílech v cenách a složení některých potravin prodávaných na českém a německém trhu. Lze předpokládat, že po potravinách přijdou na řadu i výrobky z dalších sortimentních oblastí. Celý článek

Opravdu víme, co jíme? 

Falšování potravin je stále aktuální problém, tvrdí Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI). Její inspektoři loni našli o zhruba 5 % víc nevyhovujících šarží potravin než v předchozím roce. Výrobcům a obchodníkům kvůli tomu udělili pokuty ve výši sto milionů korun.

Ve vyspělém světě se v posledních desetiletích podařilo významně eliminovat výskyt životu nebezpečných potravin, které vznikly nedodržením předepsaných postupů při výrobě a distribuci. Celý článek

Nakupujeme podle ceny, ale stále více vyžadujeme kvalitu. Otázkou k zamyšlení je, zda je „nám“ zákazníkům kvalita dostatečně a správně nabízena. Podle aktuálně zveřejněné studie společnosti Nielsen, zaměřené na trendy ve zdravém stravování, je pro české spotřebitele kvalita a zdravotní přínos jedním z nejdůležitějších faktorů při výběru potravin. Celý článek

Od dubna 2015 bude nově platit označování pro další druhy masa. Od roku 2016 bude platit povinnost uvádět výživové údaje. V čem lze firmám nabídnout při těchto změnách „pomocnou ruku“? Na otázky Retail Info Plus odpovídal ing. Petr Baudyš, jednatel poradenské společnosti QSL. Celý článek

Do nového roku si kdekdo dává předsevzetí, že zhubne, že bude žít zdravě. Jaké zásady je tedy nutno dodržovat a jak lidem, toužícím žít a stravovat se zdravě, vychází vstříc nabídka v tuzemských obchodech? Do zdravého životního stylu patří pochopitelně strava, dostatečný pitný režim, ale i pravidelný režim, pohybové aktivity, pobyt v pokud možno čistém prostředí apod. Celý článek

Průměrný Čech zkonzumuje 40 kilogramů chleba ročně. I přes vysoké číslo je to ve skutečnosti pokles – ještě v roce 1989 to bylo 57 kilogramů, upozorňuje Jaromír Dřízal, předseda Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů. Lidé se podle statistik začínají přiklánět k pšeničnému pečivu, tedy k rohlíkům, houskám, vekám či bagetám. Jejich spotřeba nyní dosahuje 50 kilogramů za rok. Celý článek

Češi kupují hlavně nejlevnější potraviny – zní mezi prodávajícími. Z průzkumu iniciativy Vím, co jím a piju, ale vyplývá, že jim jejich zdraví není lhostejné a nechtějí jíst cokoli.

 Průzkum iniciativy Vím, co jím a piju, který realizovala na konci roku 2014 společnost Sanep za účasti 8316 dotázaných, odhalil, že více než dvě třetiny Čechů (69,4 %) by ocenilo značku, která by je informovala o tom, že potravina odpovídá výživovým doporučením pro zdravé stravování. Celý článek

Velká recenze tempehů 2020, víte, který je nejlepší?

Eva Dudíková před 10 měsíci Tesco mění svou nejlevnější značku potravin20 lidí poděkovalo

Uzený, marinovaný nebo smažený tempeh? Od značky Sunfood nebo raději jiný? Tempeh není nejlevnější potravina, proto chceme koupit ověřený – ten, který nám bude zaručeně chutnat. Když ale nemáme osobní zkušenost, je to těžká volba. Proto jsme srovnali ochucené tempehy dostupné na našem trhu. Který nás nejvíce oslovil a který v testu propadl?

Na českém trhu zatím (r. 2020) není příliš široká nabídka tempehů. Celkově tu máme 5 značek, které je vyrábí, z nichž nejznámějšími jsou Sunfood a Natural Way.

Přehled značek tempehů na českém trhu:

  • Sunfood – nejstarší, neznámější a nejprodávanější; první, kteří začali s prodejem tempehů na našem trhu; dodávají tempehy nejen do většiny zdravých výživ, ale také pod privátními značkami do supermarketů; jako jediní mají i natural (přírodní, bílý) tempeh
  • Nature’s Promise – privátní značka supermarketu Albert; vyrábí Sunfood (tj. identický produkt)
  • Billa Naše BIO – privátní značka supermarketu Billa; vyrábí Sunfood (tj. identický produkt)
  • Natural Way / All natural – česká firma s velice podobnými výrobky jako Soja Produkt; dodává do zdravých výživ
  • Soja Produkt – slovenská firma s velice podobnými výrobky jako Natural Way; dodává do supermarketu Kaufland
  • Kalma – česká firma s dlouhou tradicí; největší výrobce zakysaných sójových výrobků v ČR; dodává do supermarketu Tesco
  • Soyka – nejmladší firma nabízející široký sortiment sójových výrobků; dodává většinou do bezobalových prodejen a do e-shopů rohlik.cz a kosik.cz
  • GreenNest – nová značka patřící do rodiny Sineafoods; výrobce lupinových tempehů.

Většina tempehů nabízených na našem trhu se vyrábí pouze ze sójových bobů (konec roku 2020 se začaly vyrábět i z lupiny) a v identických příchutích: natural (bílý, přírodní), uzený, marinovaný nebo smažený. Oproti zahraničnímu trhu, kde jsou dostupné i tempehy z dalších druhů luštěnin, obilovin, semínek a v různých dalších příchutích jako například kari, gyros aj., máme mnohem užší výběr. Proto je často složitější si mezi těmito vizuálně téměř stejnými produkty vybrat.

Na internetu ještě není srovnání, které by mohlo lidem s výběrem tempehu pomoci, tak jsme se rozhodli do něj pustit a jednotlivé tempehy vám přiblížit a porovnat, abyste si mohli udělat představu a koupit ten pravý, na kterém si pochutnáte.

Souhrnné hodnocení tempehů

V následující tabulce jsou tempehy seřazeny dle našeho subjektivního hodnocení.

Tempeh Přibližná cena (za 100 g) Hodnocení Poznámka
1. Tempeh uzený / párty, Soja Produkt 25 Kč ⭐⭐⭐⭐⭐ příjemně uzená chuť; šťavnatá konzistence (mírně se ale drolí); vysoký obsah tuku; nízká cena
2. Tempeh marinovaný, Soja Produkt 25 Kč ⭐⭐⭐⭐⭐ lahodná až masová chuť; šťavnatá konzistence (mírně se ale drolí); vysoký obsah tuku; nízká cena
3. Tempeh z lupiny uzený, GreenNest 52 Kč ⭐⭐⭐⭐ velmi příjemná uzená chuť; pevná, mírně sušší a křupavá konzistence; první nesójový tempeh na trhu; BIO kvalita; vysoký obsah bílkovin; minimum soli a tuku; horší dostupnost a vyšší cena
4. Tempeh uzený BIO, Sunfood 34 Kč ⭐⭐⭐ skvěle výrazná uzená chuť; pevná, sušší a křupavá konzistence; vysoký obsah bílkovin, ale i soli
5. Tempeh uzený, Soyka 45 Kč ⭐⭐⭐ méně výrazná chuť; šťavnatá a nedrolivá konzistence; BIO sója; vysoký obsah tuku; vysoká cena a horší dostupnost
6. Tempeh marinovaný, Soyka 45 Kč ⭐⭐⭐ méně výrazná chuť; šťavnatá a nedrolivá konzistence; BIO sója; vysoký obsah tuku; vysoká cena a horší dostupnost
7. Tempeh uzený / párty, All Natural 25 Kč ⭐⭐⭐ vyvážená a příjemná uzená chuť; šťavnatá konzistence (mírně se ale drolí); vysoký obsah tuku; aditiva ve složení
8. Tempeh Asia, Kalma 27,5 Kč ⭐⭐⭐ svěží, ale nevýrazná chuť; drolivá a křupavá konzistence; nižší obsah tuku i soli
9. Tempeh smažený BIO, Sunfood 29 Kč nahořklá chuť; pevná a křupavá konzistence; vyšší obsah soli

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

sójové boby, ušlechtilá plíseň, slunečnicový olej, sójová omáčka, česnek

Základní senzorické zhodnocení

Parametr Hodnocení
Chuť Velmi příjemná a vyvážená, připomínající uzený špekáček
Vůně Jemně uzená
Struktura Šťavnatá, měkká

Jak se nám zamlouvá

⭐⭐⭐⭐⭐ z 5 (příjemně uzená chuť; šťavnatá konzistence; vysoký obsah tuku; nízká cena)

Výživové údaje na 100 g

Energie 1250 kJ/298 kcal
Tuky 24 g
– z toho nasycené mastné kyseliny 4,8 g
Sacharidy 0,8 g
– z toho cukry 0,19 g
Bílkoviny 18,5 g
Sůl 0,2 g
Budete mít zájem:  Majoránka a zdraví – jak může pomoci?

Cena

cca 50 Kč za 200 g (cca 25 Kč za 100 g)

Dostupnost

zdravé výživy, větší supermarkety (Globus), specializované internetové obchody nabízející i chlazené zboží (rohlik.cz aj.)

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

sójové boby, ušlechtilá plíseň, slunečnicový olej, sójová omáčka, zázvor, koriandr

Základní senzorické zhodnocení

Parametr Hodnocení
Chuť Vyvážená a lahodná, až masová
Vůně Jemná, příjemná, až masová
Struktura Šťavnatá, měkká až mazlavá

Jak se nám zamlouvá

⭐⭐⭐⭐⭐ z 5 (lahodná až masová chuť; šťavnatá konzistence; vysoký obsah tuku; nízká cena)

Výživové údaje na 100 g

Energie 1350 kJ/321 kcal
Tuky 26 g
– z toho nasycené mastné kyseliny 4,8 g
Sacharidy 0,2 g
– z toho cukry 0,19 g
Bílkoviny 17,3 g
Sůl 0,5 g

Cena

cca 50 Kč za 200 g (cca 25 Kč za 100 g)

Dostupnost

zdravé výživy, větší supermarkety (Kaufland), specializované internetové obchody nabízející i chlazené zboží (rohlik.cz aj.)

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

bílá sladká lupina, jablečný kvasný ocet, jedlá sůl, fermentační kultura

Základní senzorické zhodnocení

Parametr Hodnocení
Chuť Příjemně uzený
Vůně Jemně uzená
Struktura Pevný, soudržný (krájení i vaření), mírně sušší konzistence, při konzumaci boby lehce křupou

Jak se nám zamlouvá

⭐⭐⭐ z 5 (velmi příjemná uzená chuť; pevná, mírně sušší a křupavá konzistence; BIO kvalita; vysoký obsah bílkovin; minimum soli i tuku; horší dostupnost a vyšší cena)

Výživové údaje na 100 g

Energie 727 kJ/173 kcal
Tuky 5,6 g
– z toho nasycené mastné kyseliny 0,6 g
Sacharidy 12 g
– z toho cukry

Tesco – online leták

Na začátku byl jeden malý stánek, dnes působí ve 12 zemích a provozuje přes 6500 prodejen po celém světě. Řeč je o maloobchodním řetězci Tesco. V Česku Tesco provozuje přes 200 prodejen, takže se s ním setkáte opravdu na každém rohu. Nově v Tescu nakoupíte také online na itesco.cz.

Každý den něco navíc

Maloobchodní řetězec Tesco působí v Česku už od roku 1996. V Tescu naleznete potraviny pouze ověřených a spolehlivých značek. Nakoupit můžete i cenově výhodné produkty označené privátní značkou Tesco Value. Pro ty, kteří si chtějí dopřát vyšší kvalitu je tu značka Tesco Finest.

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Čerstvost a kvalita

Ať už se chystáte na velký rodinný nákup nebo si jen chcete koupit něco malého k svaniče, Tesco ručí nejvyšší kvalitou potravin i ostatních výrobků. Vybrat si můžete ze široké nabídky čerstvých potravin – zeleniny a ovoce, másla či mléka, nebo nebo masa a uzenin z masného pultu. Mimo to můžete vybírat z velkého množství značek piv či likérů.

Výhodné nákupy s Tesco Clubcard

Když přijdete nakupovat do Tesca, u pokladny vždy uslyšíte otázku, zda máte kartu clubcard. K čemu taková karta vlastně slouží? Tesco clubcard je věrnostní karta obchodního řetězce Tesco, která vrací peníze za to, že nakupujete.

Za každých utracených 10 Kč se na kartu připočítá 1 bod. Na jeden účet může sbírat body celá rodina. Jednou za 3 měsíce obdržíte pravidelné vyúčtování a v něm Clubcard poukázky na další nákupy a slevové kupony na produkty, které máte rádi.

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Otevírací doba a kontakt

V České republice najdete více než 200 prodejen Tesco. Na stránkách Tesco můžete najít tu svou v přehledném vyhledávači prodejen. U každé prodejny najdete její adresu, umístění na mapě a otevírací dobu. Otevírací doba se v různých městech liší.

Nejčastěji jsou prodejny Tesco otevřeny v čase od 6:00 do 22:00. V menších městech může být otevírací doba zkrácena. V případě dotazů kontaktujte bezplatnou zákaznickou infolinku na telefonním čísle 800 222 555, která je k dispozici od pondělí do pátku v čase 8:00 až 20:00.

Mezi nejoblíbenější pobočky v Praze patří bezpochyby Tesco Eden nebo Tesco Letňany. Tyto pobočky jsou totiž zákazníkům otevřeny 24 hodin denně. V Brně mezi oblíbené prodejny s touto výjimečnou otevírací dobou patří Tesco Královo Pole.

Nové akční nabídky každý týden

Využijte akční slevy, které obchod Tesco nabízí! Na Tipli.cz najdete všechny letáky Tesco na jednom místě. Nakupte kvalitní produkty jako jsou mléčné výrobky, čerstvou zeleninu a ovoce, nebo nepřeberné množství druhů piv.

V aktuálním letáku Tesco najdete oblíbené produkty za výhodné ceny. Objevte Tesco leták Kupi a vychytejte ty nejlepší akční nabídky v obchodě Tesco.

 Na Kupi najdete aktuální Tesco leták na každý týden s veškerými zlevněnými potravinami a dalšími produkty za výhodné ceny. 

Tesco vydává letáky pravidelně jedenkrát týdně a platí většinou od středy do úterý. Tesco vydává samostatné letáky pro velké hypermarkety, malé hypermarkety a supermarkety.

Kromě letáků Tesco nepravidelně vydává i tematické katalogy, které se vztahují k aktuálnímu období. Na papírový leták se můžete vykašlat, protože na Tipli naleznete Tesco leták online.

Podívejte se také na další letáky hypermarketů a supermarketů a nakupujte potraviny ještě výhodněji.

On-line nákup a rozvoz potravin

Nakupování on-line je současný fenomén a jeho potenciál si uvědomuje i obchod Tesco. To je důvod, proč umožnil nakupovat potraviny i další sortiment na internetu. Nakoupit on-line můžete celkem více než 21 000 produktů. Na třetině území České republiky vám Tesco on-line doveze nákup až domů.

Jak na on-line nákup potravin? Je to snadné! 

  • Přejděte na webovou stránku iTesco.cz (pro přechod na stránku využijte tlačítko „Přejít do obchodu“ v levém horním rohu této stránky).
  • Zaregistrujte se pomocí e-mailové adresy a vyplňte údaje o vaší doručovací adrese. 
  • Jednoduše a v pohodlí svého domova si vyberte z on-line nabídky potravin.
  • Až budete mít vybrané všechny položky, přejděte do košíku s vaším nákupem. 
  • Vyberte si způsob doručení nákupu, čas a datum doručení či vyzvednutí. 
  • Pokračujte k pokladně a zadejte kupon do políčka „slevový kód“.
  • Pokračujte k platební bráně, zadejte platební údaje a potvrďte platbu.
  • V posledním kroku obdržíte potvrzení objednávky.

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Rozvoz i do vzdálenějších oblastí

Tesco nyní nabízí rozvoz nákupů i do vzdálenějších míst bydliště. Stačí si v on-line obchodě iTesco vybrat oblíbené potraviny, v objednávce vyplnit adresu a rezervovat čas dovozu. Cena dovozu je už od 69 Kč a liší se podle dne a času doručení.

Klikni a vyzvedni 

Mimo standardního dovozu nákupu nabízí iTesco také službu Klikni a vyzvedni, ve které si vyberete z on-line nabídky produktů, v objednávce zvolíte nejbližší výdejní místo v obchodě Tesco a ve vybraný čas si jednoduše vyzvednete předem připravenou objednávku. Nákup na vás na prodejně bude čekat přichystaný a zabalený, předá vám jej zaměstnanec obchodu Tesco a pokud budete potřebovat, pomůže vám ji odnést až ke kufru automobilu. Cena služby Klikni a vyzvedni je od 39 Kč a závisí na prodejně a čase vyzvednutí. 

Jsou privátní značky kvalitní? – Skrblík.cz

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Skrblik.cz » Nakupování » Kamenné obchody » Nabídka obchodů: Privátní značky, prémiové značky…

Supermarkety a hypermarkety nabízejí téměř u všech produktů vždy několik značek odlišujících se cenou a kvalitou. Výrobky v obchodech lze zpravidla rozdělit do několika skupin.

Tesco mění svou nejlevnější značku potravinPrémiové značkyPotraviny a další zboží zařazené do této kategorie převyšuje výrobky standardních i privátních značek svou kvalitou nebo zemí původu. Řadí se sem například čokolády s kakaem z Ekvádoru nebo originální italské sýry. Cena těchto výrobků je díky použití prvotřídních surovin nejvyšší z celé nabídky.

Příklady: Albert Excellent, Tesco Finest, Billa Premium, Marks and Spencer

Standardní značkyVýrobky zařazené do této skupiny naleznete ve všech hypermarketech, samoobsluhách a dalších obchodech s potravinami. Produkují je soukromí výrobci, kteří danou značku vlastní, a v mnoha případech pod ní prodávají ve více zemích světa. Cena zboží standardních značek bývá nižší, než je tomu u prémiových značek, zejména díky absenci prémiových surovin.Příklady: Bohemia Chips, Kofola, Milka, NescaféPrivátní značkyProdukty v této kategorii jsou neznačkové, ale jejich kvalita je vyšší, než je tomu u ekonomických značek. Jde v podstatě o srovnatelné výrobky prodávané pod privátní značkou obchodu. Velmi často je vyrábí stejná firma, jež produkuje také pod svou vlastní značkou. Díky tomu, že prodejce nemusí investovat takový finanční obnos do marketingu, může si dovolit prodávat zboží levněji, než je tomu u standardních značek.

Budete mít zájem:  Tipy, jak zpomalit vypadávání vlasů – jak se ubránit před pleší

Příklady: Albert, Billa, Tesco Standard

Ekonomické značkyJedná se o skupinu těch úplně nejlevnějších produktů. Obchodníci říkají, že výrobky v této kategorii jsou sice určeny pro zákazníky citlivé na cenu, nicméně že všechny splňují důležité kvalitativní podmínky. Pravda je taková, že právě v této skupině je největší podíl nejméně kvalitních potravin, jako jsou vepřové konzervy s minimálním obsahem masa nebo borůvkový džem téměř bez borůvek.

Příklady: Albert AH Basic, Billa Clever, Tesco Value

Změnou nákupních návyků můžete ušetřit až několik tisíc korun ročně, stačí poskočit o jeden stupínek níže a např. místo výrobků standardních značek kupovat produkty privátních.

Před takovouto změnou doporučujeme vyzkoušet na členech domácnosti slepý test – pro jednou koupit levnější alternativu výrobku a vyzkoušet, zda rozdíl poznají. Pokud ne, můžete cenově dostupnější produkt kupovat pravidelně.

Samozřejmě že pokud poznáte posun na kvalitě nebo pokud bude dražší varianta zboží zlevněná, levnější alternativu nekupujte.

Nakupování v marketech vyžaduje jistou dávku orientace na trhu.

Značkové neznamená vždy dobré, neznačkové špatné, levnější horší a dražší lepší. Například tuňáky privátní značky Lidlu NiXe v testech poráží značkové výrobky, podobně je to například s pracími prášky.

Občas se také může přihodit, že výrobky privátních značek marketů jsou dražší než produkty od klasických výrobců.

Čechy přitahují značky obchodních řetězců. Nejvíc jogurty a mléko

Takzvané privátní značky, které tuzemské řetězce prodávají pod názvy jako je Clever, Finest, K-purland, Babylove či Pilos, se v Česku těší rostoucí oblibě. Loni kategorie rostla třetím rokem v řadě. Jejich podíl ve výdajích meziročně stoupl z 21,1 procenta na 22,3 procenta, vyplývá z analýzy společnosti GfK. Lidé za ně utratili zhruba 40 miliard korun.

Česko tak jde proti trendu drtivé většiny ostatních evropských zemí, kde naopak privátní značky stagnují. Jedinou ze zemí, kde o toto zboží loni dále rostl zájem, bylo Srbsko s podílem 8 procent.

Na druhou stranu agentura GfK sledovala jen 12 zemí střední a východní Evropy a v mnoha z nich je podíl „privátek“ na výdajích domácností za rychloobrátkové zboží mnohem vyšší. Třeba v Německu 37 procent, v Rakousku 32 procent a na Slovensku 26 procent.

„Privátními značkami si řetězce především kupují loajalitu zákazníků, protože nikde jinde je zákazník nesežene,“ vysvětluje Ladislav Csengeri z GfK, proč se v tuzemsku těší rostoucí oblibě. Tyto výrobky jsou také zpravidla o několik korun levnější než jejich ekvivalent od klasického značkového produktu, mimo jiné proto, že potravinářská firma nemusí investovat do marketingu.

Tesco mění svou nejlevnější značku potravin

Mají ale své nevýhody. Například v tom, že v řadě případů obchodník tají, kdo pro něj produkt vyrábí. Firmy nemají povinnost toto uvádět na obale a stačí, že je na etiketě zmíněn prodejce.

To je častý případ v Tesku, ale například i v Lidlu, kde lze dohledat výrobce jen u produktů živočišného původu podle takzvaného oválného kódu, který vyžaduje zákon. 

„V ostatních případech tyto informace neuvádíme z toho důvodu, že výrobky pod jednou privátní značkou nám z kapacitních důvodů může dodávat více dodavatelů, přičemž vždy dodržují jednotné složení a nároky na kvalitu výrobku,“ vysvětlila mluvčí Zuzana Holá.

Lidl na privátních značkách založil svou filozofii, v oblíbené německé diskontní síti tvoří až 80 procent portfolia. Lidl má na 300 vlastních značek, mezi kterými jsou masné výrobky Pikok, mléčné výrobky Pilos, sýry Bluedino, čokolády J.D.

Gross, kosmetika Cien, čisticí prostředky W5, vody Saguaro či pivo Argus.

Potravináři se často na tento segment dívají rozporuplně. Na jednu stranu jim dodávky vykrývají kapacitu, ale jsou spojeny s nižším ziskem a někdy i poklesem zájmu o značkové zboží. Nejmenší konkurence v podobě značkových produktů je u šlehačky ve spreji, mléka do kávy, popcornu, potravinových fólií nebo kapesníků a kosmetických ubrousků.

Nejvíce peněz za privátní značky ve srovnání s klasickými brandy se však otočí v mléčných výrobcích (32,4 procenta výdajů), u polotovarů jako je mražená zelenina či rybí prsty (29,3 procenta) a u základních potravin (26 procent), kde řetězce nabízejí například „vlastní“ mouku.

Naopak u nápojů a přípravků péče o domácnost je podíl výdajů za privátní značky jen 12 procent.

Podle GfK sice segment privátních značek v ČR posiluje, nicméně za růstem stojí prémiové řady těchto značek. Naopak obliba těch nejlevnějších upadá.

„Některé diskontní řetězce zvyšují kvalitu privátek a souhlasí i s navýšením ceny, ale zároveň ukončují prodej brandových výrobků v tomto segmentu,“ potvrdil loni MF DNES Vladimír Zeman, ředitel společnosti Amylon, která vyrábí pudinky, knedlíky, kaše a další potraviny.

Tesco zrušilo vlastní logistiku. Rozvoz potravin přebírá kurýrní služba DoDo a chce s ním i do dalších zemí

  • ByznysInsider
  • Flotila logistického startupu DoDo
  • Foto: DoDo

Nejstarší hráč na poli rozvážky čerstvých potravin ze svého e-shopu u nás ruší svou vlastní flotilu dodávek a kurýrů. Nákupy z Teska, respektive jeho internetového obchodu, bude nově rozvážet logistický startup DoDo, se kterým maloobchodní prodejce spolupráci testoval minimálně od jara letošního roku, avšak doteď ani jedna ze společností nechtěla tuto spolupráci komunikovat.

„Se společností DoDo jsme se rozhodli spolupracovat na základě úspěšného pilotu. Naše partnerství znamená, že můžeme poskytovat více zákazníkům kvalitní doručovací službu,“ prozradil pro deník E15 mluvčí Teska Václav Koukolíček. Osud řidičů a dodávek řetězec nekomentoval.

Logistický startup DoDo, který se v září začlenil do miliardové investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, pro CzechCrunch potvrdil, že v aktuální spolupráci s Teskem jde o více než stovku vozů a počet kurýrů je na úrovni tří stovek. Finanční podrobnosti spolupráce však také nejsou známé.

Pro DoDo jde o zatím největší zakázku v Česku, v rozvážkách mimo spolupracuje například i s řetězcem KFC nebo Bageterií Boulevard. Spolupráce s Teskem, které bylo v roce 2012 mezi prvními, kdo se do online prodeje a následného rozvozu potravin pustil, se však netýká jen tuzemska.

„Zatím pro Tesco vozíme na Slovensku. Naše služby díky spolupráci s dalšími e-shopy však chceme brzy rozšířit i do ostatních zemí, jako je například Polsko či Maďarsko,“ prozrazuje Menšík pro CzechCrunch. Vedle Prahy v Česku jezdí i v Brně, Plzni, Ostravě, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Mladé Boleslavi, Kladnu, Kolíně a Prostějově. Na Slovensku pak působí v Bratislavě a Žilině.

S konkurenčními hráči na tuzemském trhu jako Rohlik.cz a Košík.cz, kteří sice přišli o něco později, ale minimálně první jmenovaný již Tesco v tržbách předběhl, DoDo podle Menšíka hledá společné synergie, protože všichni hráči nakonec řeší stejný problém – jak rychle a efektivně dostat zboží ze skladů k zákazníkovi –, více však zatím komentovat nemůže.

Tesco nově využívá na rozvoz potravin kurýry DoDo

Foto: Tesco

DoDo i po navázání spolupráce s Teskem plánuje rozvíjet svůj stávající byznys model, kdy pro některé e-shopy s potravinami nebo restaurace vozí veškeré objednávky ze všech poboček a pro jiné klienty pouze část, aby například stíhaly odbavovat své objednávky.

„Výrazně se soustředíme na práci s daty, která nám pomáhají optimalizovat trasy, a především plně utilizovat vozový park.

Zároveň u tohoto modelu spolupráce je klíčové přímé napojení klientských systémů na naši aplikaci, která koordinuje a vyhodnocuje efektivitu zakázek a celého nastavení logistických procesů v reálném čase.

Již brzy oznámíme další novinku v podobě spuštění naší logistické IT platformy,“ dodal na závěr Menšík s odkazem na nový projekt a lze očekávat, že v něm opět bude integrovat několik startupů skupiny V-Sharp.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector