Obchod „bez obalů“ – revoluce v maloobchodu

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.Děkujeme za pochopení.

Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Tady se říká kolik stojí obal a proč tedy zboží není levnější? Zase jeden z článků který se snaží lidi balamutit.Ubohé!
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu To je zase jenom náboženství, na které se jako na každé jiné náboženství nějaké ty ovečky nachytají.Ono pultové obchody takové byli kdysi všechny, přešlapovat tam ve frontách, to by se normálnímu člověkovi nemohlo vyplatit, důvody jsou mimo jiné ekonomické – čas je drahý.
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu V prodejně bezobalu si můžete nechat nákup nachystat dopředu a pak si ho jen přijet vyzvednout…
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Jj,vsechno pekne nasypou a nalejou do jedne sklenene dozy 😉
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu To se vracíme o 60 let zpátky, kdy jsme chodili pro mléko s konvičkou, máslo (sovětské) krájeli a balili do novin protože bylo málo papíru. A co na to hygiena a v dnešní době nebezpečí, že tam nějaký blázen něco nasype ? Balené zboží je asi trochu bezpečnější.
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Aha neziskovka – zase další tunel na dotace – daně.
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Je uzasne jak nas narod dokaze jakykoliv prinosny koncept zatracovat. Nakonec jej stejne postupne prijme, stejne jako treba trideni odpadu :)…
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu ať si dělají co chtějí, pro mne to je nepohodlný.
Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu hmmmm…. tam moc nepohodlne to neni. Pokud budeme chtit byt prilis pohodlni vymreme jako druh a jeste drive jako jednotlivci na civilizacni choroby
Mnoho potravin se ma uchovavat v temnu. Nikoliv ve pruhlednem skle
Takže nakoupí za levno v makru, pak to nasypou do sudu a za dvakrát takovou cenu to prodávají lidem do jejich vlastních obalů, aby ušetřili.Dívám se na ceny, rýže basmati 125kč/kg. Já v kaufu kupuju 5KG balení za nějakých 250kč, u nich by mě to přišlo na cca 620kč a ještě bych si musel donést soudek.A aby toho nebylo málo tak ještě dostávají dotace, neušetří se vůbec nic, hygienické normy to nesplňuje, v obalu to stejně kupují i oni a akorát si namastí kapsu majitel. Nebudu si dělat iluze o tom, že ten provozovatel za ty vydělané peníze obdělá pole a utratí je stejně jako kdokoliv jiný.A jelikož na všechno musíte mít vlastní zavařovačku nebo nádobu tak do toho obchodu pro normální nákup ani nemůžete jít pěšky, protože kilo mouky, kilo rýže atd do batohu ve velkých sklenicích nedáte.
Nejsem žádný velký ekolog, ale moje logika mi velí raději dobře třídit obaly domácích potravin, než nakupovat potraviny bez obalu z druhého konce světa. Navíc u nás naštěstí třídicí systém funguje výborně, takže proč ho nevyužít.
souhlas, že si někdo vystačí s litrem odpadu za rok, je sice krásné (mimochodem – kolik ta Američanka spotřebuje ropných produktů ve formě pohonných hmot, ať už pro své auto, nebo při létání po světě? ), ale přiznejme si, člověk na to v první řadě musí mít čas. a vzhledem k tomu, že nemám čas, každý druhý den běhat po specializovaných krámech – protože mléčné a masné výrobky, pečivo atd. bez průmyslového obalu nevydrží poživatelné déle než dva dny – a v každém stát frontu a čekat na odvážení a naplnění – tak prostě musím uznat, že to nedokážu. a dát si jogurt donesený ve vlastním obalu z malého krámku v kanceláři do společné ledničky, to by asi nešlo vůbec.ale třídění odpadu by mělo být samozřejmé. pokud máte tu možnost a třídíte poctivě kompostovatelné / papír / veškeré typy obalů, tak zíráte, jaké obrovské množství tříděného odpadu – zejména právě plastových obalů – v krátkém čase vyprodukujete, naopak směsného odpadu vyprodukujete naprosté minimum.
Všem kteří si myslí, že se jedná o návrat do pravěku:Zde nejde o nějaké se vracení sto let nazpět. Zde jde o jinou věc: snížení nákladů pro drobný prodej. Navštivte některý malý obchod v obci do pětiset obyvatel a poptejte majitele na náklady (vesměs uměle vytvořené) které musí splnit v oblasti hygieny, živnostenského povolení, finančáku, atd. A to při minimálním obratu. Na tu to problematiku nelze pohlížet z pozice rozmazleného městského spotřebitele, ale tvrdou realitou postiženého venkovského spotřebitele a především živnostníka podnikajícího na malém venkově.Pokud byrokratický šimel nepochopí jednu zásadní věc, že nelze neustále jednomu nařizovat jak má prodávat a druhému, kde a jak má nakupovat tak se nikdy nepohneme směrem k lepšímu.
No ale on tenhle zpusob prodeje je ocividne vyrazne drazsi nez ten konvencni…
Koncept zní docela logicky. Jenom mne napadá otázečka,jak se to zboží dostává do obchodu? Ve vratných pytlích?Aby to nebylo tak, že ve skladu příručí rozbaluje kilovky mouky a nosí je na krám v krásných sklenicích…
Proč by to dělal? Velké pytle pro pekárny, cukrárny a pod. jsou výhodnější.
Jak kdy. Jako včelař bych rád kupoval cukr v 50 kg pytlích jako dříve, ale ani přímo v cukrovaru v Dobrovicích není již minimálně 10 let levnější než v Kauflandu v akci balený po kile.
Jo uz vidim ten velkej pytel suseneho bioananasu. Prvak nevim kde by se dalo takove baleni v CR sehnat a druhak by ho pri svem obratu s kuchynskou vahou a uctenkami s propiskou prodavali jak dlouho? 100 let?
A CO BUDE Z LIDMI CO VYRÁBÍ OBALY,CHCÍPNOU HLADY
Zapomněl jste si vypnout capslock.Možná by bylo lepší trochu přemýšlet, než tady vykřikovat.Kolik lidí zaměstnává celý obalový průmysl – od výroby obalů, přes potisk, balení výrobků do nich až po vyskládávání vakuových balení do regálů v supermarketu a jejich markování? A kolik by bylo potřeba prodavačů, kdyby se vše mělo prodávat jako v 19. století v malých kupectvích, kde obsluha vše nakrájí / nasype / odměří / zváží a zabalí resp. vloží do Vámi doneseného obalu?
Onehdá jsem v kauflandu pozoroval postaršího someliéra , jak si zalezl mazi palety s krabicovým vínem , zubama ukousnul rožek a na jeden zátah to zdegustoval . pak velmi spokojeně prošel přes pokladny . taky vlastně nakoupil bez obalu 🙂
Doufám, že jim to zboží vozí odněkud povozem!
Proč to hned hanit..??? Faktem je, že dnes jsou obaly na všechno skoro 2x větší než je potřeba, aby to vypadalo, že toho nakupujeme více.. V každých potravinách jsou použity tuny sáčku za rok jen tak…
Přemýšlím jak zmenšit pytlík rýže o polovinu (obaly na všechno, žejo?), aby objem zůstal zachován. Stejně tak cukr, mouku, nebo třeba olej, sirup a třeba i pivo. Nebo plato vajec. U sardinek to asi nepůjde…A maso v polysterenové vaničce? To radši na pultu u řezníka. Ono se dá nekupovat ty převeliké obaly jediného rybího prstu.
Rybí prsty jsou právě vzorovým příkladem úsporného zacházení s prostorem
Tak to jsme praktikovali uz davno,kdyz jsem chdil do bandy pro pivo.
Lídrem ve druhé zmíněné zemi je franšízová síť Negozio Leggero. Ta má 12 prodejen v Itálii a­ jednu ve Švýcarsku. No nekecej! Na šedesát milionů lidí 12 prodejen, to je lídr, panečku!
Na veřejný záchod si budete nosit vlastní hajzlpapír?
A vy to ještě neděláte? 😀
Tak to zase budou chodit policajti s bandaskou pro točený salám …
Proboha, jak supermarkety adaptovaly bio zboží?
Takže je to dražší než s obalem ale rádoby eko. No jo, oni totiž musí započítat ty obaly, ve kterých to kupují a pak to z nich sesypávají do prodeje „bez obalu“…
Není problém používat na velká množství vícekrát použitelné obaly. A i kdyby používali třeba jednorázové pytle (jakože o tom pochybuju), tak to pořád vyprodukuje nesouměrně méně odpadu, než když má vlastní obal každé kilo mouky, a deset takových je zatavených v dalším plastu.
dražší je to proto, že obchodují s jiným druhem zboží, než se prodává v běžných (ať už jakékoliv velikosti) obchodech s potravinami a doplňkovým no food sortimentem (ale samozřejmě tenhle způsob putového prodeje s dost zdlouhavou obsluhou nemá bez totální změny celého ekonomicko společenského modelu šanci se masově prosadit proti mnohem efektivnějšímu samoobslužnému (velko)obchodu se standardizovanými obaly, ale může přece jen upozornit na nadbytečné náklady v současné obalové praxi)
No nevím, já jsem jako dítě chodil pro mléko s vlastní konvičkou a v krámu mi z velké konve takovou zvláštní naběračkou (ani nevím, jak se to jmenovalo) mléko nabírali. Taky „bez obalu“. Droždí se krájelo z dost velké cihly… Takže nic nového pod sluncem. Všude se to neprosadí, to je jisté, ale sem tam krámek bude dobrý.
Budete mít zájem:  Jak léčit akné benzoyl peroxidem?
ano není to nic nového pod sluncem, ale je to 'něco nového pod sluncem' z pohledu posledních desetiletí. vždyť nejde zdaleka jen o obaly, ale i o vlastní produkt. návrat ke kořenům.před 200 lety se do obalů nic nebalilo. a vše bylo bio – bez pesticidů, bez éček, maso bez separátů, hnojilo se maximálně hnojem (samozřejmě v biokvalitě). jenže během 20. století se od tohoto v zájmu maximalizované co nejlevnější výroby a distribuce upustilo. jak ve výrobě, tak v obalech. dnes lidé začínají chápat, že nejde o to, co nejvíce a co nejlevněji se nažrat. a spolu s tím samozřejmě přicházejí i otázky, jestli je nutné vše cpát do plastu, jestli je nutné to vozit přes půl světa atd.
A plisen se odskrabla ci odkrojila…..Lide se dozivali 70let.
na ukrajině i v hypermarketech si běžne naberete vejce, mouku, těstoviny, luštěniny do pytlíku… jen se nesmíte dívat, co v těch barelech je…
Tento způsob obsluhy se tady praktikoval téměř po celou dobu trváníČeskoslovenska a za to jsme byli označováni západem za nekulturní barbary
Proc asi funguji supermarkety? Protoze si clovek muze vybrat. Jsem rad, ze se najde par ekohipsteru, kteri propadnou modni vlne, ale tenhle koncept tu uz byl a lidi se vyvinuli k levnejsim a trvanlivejsim potravinam.Proti gustu zadny disputat, ale delat z toho neco super skveleho…to mi neprijde vhodne.
Navíc to nemá mimo větší města šanci na uživení, tam jsou rádi, že mají nějaký ten supermarket, případně soukromníka a na hispsterské krávoviny každý kašle.
Jenže ono to pro ty, co přijdou po nás, dost super je, protože jim takhle způsobíme podstatně méně problémů s odpadem, který je dneska stále převážně externalita.
Komunisté po svém nástupu k moci, násilím systematicky likvidovali drobné podnikání, soukromými zemědělci počínaje a živnostníky konče. Po vzoru velkého ruského bratra, nastala éra velkovýroba.A když jsme si mysleli, že po roce 89 toto skončilo a drobné podnikání se postupně začalo obnovovat, tak nastala nová éra likvidace, sice ne násilná, ale ekonomická a to po vzoru bratra z druhé strany, ze západu. Různými nařízeními, hygienickými předpisy, ekonomickými stimuly a nevím čím ještě, se podařilo (obzvlášť v zemědělství a drobném obchodě) zlikvidovat přeživší drobné podnikatele a živnostníky ve prospěch velkovýroby, dovozu a hlavně supermarketů.Neustále mám před očima a ušima prohlášení tehdejšího ministra zemědělství Luxe (dej mu pánbůh věčnou slávu): NESTAČÍ NEBO NEMOHOU NAŠI ZEMĚDĚLCI VYRÁBĚT NEVADÍ TAK TO DOVEZEME. A tak jsme na tom tak, jak jsme chtěli.Proč mi v tom našem malém státečku, musíme jít neustále ode zdi ke zdi a nemůžeme si vzít to dobré, ale především to prospěšné, pro tak proklamovaného běžného člověka – spotřebitele.
Tou dobou probíhala vědeckotechnická revoluce. Ta se pochopitelně nevyhnula zemědělství, potravinářskému průmyslu, ani pochopitelně automobilismu. V celém civilizovaném světě. Problém byl jednak v tom, že komunisti všechno udělali násilím a formou kolektivizace, druhý v tom, že si po 40 letech někdo myslel že může navázat na původní hokynářství.
A můžete mi kdo si to myslel?Nejde o to, vracet se o 40 let nazpět, ale o to, využít toho co zde dobře fungovalo a moderními prostředky do vyvíjet ku prospěchu, a ne to záměrně likvidovat různými byrokratickými nesmysly.
Oprava:A můžete mi sdělit, kdo si to myslel?
Ti co si mysleli že navazují na předválečné podnikání…. Konzum, založeno 1920……

Zlín má bezobalový obchod. Nasypou vám zde prvotřídní kvalitu

Olomouc, Praha, Brno, Ostrava a nyní i Zlín. Tady všude už mají lidé možnost zvolit si nové revoluční a ekologické nakupování. A jelikož v Rádiu Kroměříž sledujeme všechny podniky, které mají smysl a jsou originální, vypravili jsme se do obchodu zjistit, jak se tam nový koncept nakupování uchytil. 

Podařilo se nám i vyzpovídat majitelku obchůdku, zúčastnit se workshopu šití vlastních pytlíčků, který se zde konal a odjet s plným kufrem domácích těstovin. Obchod je neuvěřitelnou oázou barev, vůní a nezvyklé harmonie, kterou bychom si s nakupováním nikdy předtím nespojili. Po příjezdu jsme se cítili nabití a spokojení. To by se nám po návratu ze supermarketu stalo jen těžko. Doufáme, že brzo takový obchod dorazí i do Kroměříže. Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu

O co jde? 

Smyslem bezobalového obchodu je předcházet vzniku odpadu a co nejméně vyhazovat. Proč máme po každém návratu z nákupu deset igelitových sáčků a velkou tašku k tomu? Jde o zbytečný odpad, který nás otravuje a příroda ho rozkládá 25 let (papírový sáček se oproti tomu rozkládá jen 4 měsíce – to je rozhodně lepší varianta)  

Lidé si sami nosí do obchodu prázdné dózy a plátěné tašky 

Koncept bezobalového nakupování spočívá v tom, že si lidé z domu do obchodu vzorně nosí prázdné dózy a plátěné pytlíčky. Vyloží je na pult a nechávají plnit potravinami. Kořením, rýží, těstovinami, moukou, pečivem, kávou. Seženete tady i různé oleje, ocet, ovocné pyré a šťávy. Nyní se majitelé chystají i na prodej domácí kosmetiky. Už teď tady můžete koupit například hebké látkové tamponky na odličování, které jednoduše operete a můžete používat znovu a znovu.Bez obalu je úplně odlišný koncept nakupování, který vás neustále něco nového učí 

Když se každý zamyslí nad svou spotřebou, přijde na to, že ne všechny věci musí nakupovat v supermarketech na jedno použití. Možná vám veškerá změna bude trvat déle.

Jde o úplně odlišný koncept nakupování, kdy je potřeba víc plánovat, jaké potraviny jsou potřeba, nachystat si nádoby či textilní pytlíčky (které si můžete sami ušít) a pak jít nakoupit. Tedy chce to čas.

Právě v samotném obchůdku se můžete spoustu věcí naučit, komunikovat, dávat si rady a tipy s lidmi i majitelkami, které všechno perfektně a ochotně zákazníkům vysvětlí a inspirují je. 

Dříve neexistovala alternativa pro lidi, kteří nemají rádi supermarkety 

,,Každý má právo na svůj životní styl. Chtěli jsme vymyslet alternativu pro lidi, kteří nemají rádi supermarkety a chtějí si užít nakupování v klidném a inspirativním prostředí. U nás získáte tipy a rozšíříte si obzory o potraviny, které jste vůbec neznali. Je to mnohem zábavnější forma nakupování.“

prozradila Rádiu Kroměříž majitelka obchodu Bez obalu Zlín, paní Ingrid Poppe. Ochotně nám odpověděla i na pár našich zvídavých otázek…

ROZHOVOR S MAJITELKOU OBCHODU INGRID POPPE

Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu

Jakou máte zatím u lidí odezvu? 

Myslím si, že ta odezva je strašně dobrá, lidé nám hodně fandí a jsou rádi za ty potraviny. Pravidelně se vrací, protože poznali, že jsou ty potraviny kvalitní a čerstvé – pociťují ten rozdíl. 

Samozřejmě je i hodně skeptiků, ale mám pocit, že ti ani nevědí, že existujeme. 

V čem je u vás nakupování jiné?

To nakupování u nás je hrozně sociální. Není to takové neosobní jako například v Bille nebo jiných supermarketech. Nemusí k nám chodit jen lidé, kteří problematice rozumí a orientují se ve fairtrade produktech.

Každému, kdo k nám přijde, se věnujeme, bavíme se o receptech, o postupech, povídáme si s ním a věci mu vysvětlujeme. Dáváme lidem ve výběru alternativu.

Můžete u nás sehnat rýži, ale i pohanku, která je na rozdíl od rýže lokální. 

Je pravda, že až desítky procent ceny platíme za obal, který následně vyhodíme?

Je to tak. Lidé mají pocit, že musí být u nás potraviny strašně drahé, protože jim nabízíme něco nového a poctivějšího. Hodně se diví, když u nás platí méně než v supermarketech.

Je to tím, že si neúčtujeme procenta za obaly. Navíc v našem obchodě plánujeme úplně odkrýt cenovou strategii, aby každý zákazník věděl, za kolik jsme suroviny nakoupili a jakou na ni máme marži.

Chceme tím lidem opravdu otevřít oči. 

Máte tady něco, co člověk v supermarketech nesežene?

Máme například lokální těstoviny – vyrábí je paní z Uherského Hradiště přímo pro nás a ty jsou opravdu fantastické. Na ty si chodí lidé hodně. 

Zpozorovala jste, jaká cílová skupina k vám chodí nejvíc? 

Charakteristika naší cílové skupiny je vymezena životním stylem a ne věkem. Chodí k nám jak středoškoláci, tak senioři. Lidé, kteří se snaží přistupovat zdravě k spotřebě, svému zdraví i odpadu. 

Myslíte, že mají takové obchůdky budoucnost?

Budete mít zájem:  Alergie na chlad není výmysl

Myslím, že ano. V poslední době je boom bezobalových obchodů. A je to důležité, protože konečně vzniká nějaká alternativa. Když chtějí lidé supermarket tak mají nespočetný výběr. Proč bychom nemohli mít na výběr i my, kteří chceme kvalitní potraviny ve vlastních obalech? Nahlédněte do Bez obalu Zlín pomocí fotek, poté to zkuste i osobně 🙂 Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu       Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchoduObchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchoduObchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu             Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu

  • autor: Dominika Konečná 

Bio střípky

Věděli jste, že ekologické zemědělství může zastavit změny klimatu? A nejen to. Přečtěte si další zajímavosti na téma BIO.

Globální změna klimatu hrozí způsobit značné oběti na životech, nákladné škody i naprostou změnu našeho dosavadního života, abychom se vyhnuli klimatickému chaosu je třeba využít nejlepších moderních technologií na světě, které budou schopny rychle odstraňovat oxid uhličitý z atmosféry. Udržitelné zemědělství je jednou z nich.  Dokonce i kdybychom dnes zastavili všechny emise uhlíku, nežili bychom na zdravé planetě – potřebujeme zemědělství, které bude dokonce uhlík z atmosféry odstraňovat.

Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Bio Zdroj:

Kongres Spojených států zvažuje zákon, který omezí emise skleníkových plynů a udělí kredity technologiím, které zachycují uhlík z atmosféry a bezpečně jej ukládají. Jednou z nejlepších metod zachycování a ukládání uhlíku vůbec je ekologické zemědělství. Může totiž každoročně z atmosféry odsát až 45 % celosvětových emisí skleníkových plynů.

Výzkum Institutu Rodale v USA vysvětluje jak mohou zemědělci, ukládáním uhlíku do půdy odstranit z atmosféry až dvě tuhy CO2 na hektar.  Zemědělství je například v USA odpovědné za 15 % celkových emisí skleníkových plynů země. Tyto emise pocházejí především ze spalování fosilních paliv při výrobě syntetických hnojiv, a také z dálkové (letecké) přepravy potravin.

Celý článek si můžete přečíst na stránkách www.biospotrebitel.cz ZDE.

Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Bio Zdroj:

Obchod „bez obalů“ – revoluce v maloobchodu

Aby se porvala s problém s přemírou obalů, zrealizovala jedna prodejna s biopotravinami v Londýně docela jednoduchý model nakupování. Veškeré zboží je v prodejně nabízeno volně, bez obalů, musíte si prostě přinést vlastní nádobu na odnos. Obaly se stále více stávají ekologickým problémem naší společnosti.

Obaly často znamenají nadbytečné plýtvání zdrojů na každé úrovni dodavatelského řetězce: od výroby, přes skladování, přepravu, až po maloobchod a vlastní použití v domácnosti.

„Musí přece existovat lepší způsob prodeje potravin“ řekla si v roce 2006 Catherine Conway, a založila svoji prodejnu s jednoduchým názvem „Bez obalu“ („Unpackaged“) Celý článek si můžete přečíst na stránkách www.bio-info.czZDE.

Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu Bio Zdroj:

Největší studie o vlivu bioproduktů na zdraví

Britský odborný časopis Journal of Nutrition zveřejnil výsledky dosud největší studie, zkoumající vztah mezi bioprodukty a zdravím krmených zvířat. Studie byla provedena holandskými výzkumníky, vedenými Institutem Louis Bolk.

Výsledky studie ukazují, že biokrmivo u zvířat způsobuje aktivnější působení imunitního systému.

Kuřata krmená biokrmivem vykazovala nižší váhu, rychlejší znovunabytí váhy a silnější reakci imunního systému po umělé aplikaci zárodků nemoci.

Cílem výzkumu bylo určit, zda se bude lišit zdraví zvířat poté, co budou krmena buďto běžným krmivem nebo biokrmivem. Dvě generace kuřat byly krmeny tímto způsobem. Oba typy krmiva byly srovnatelné v obsahu ztravitelné energie. Celý článek si můžete přečíst na stránkách www.bio-info.cz ZDE.

256 kWh/m²/rok)“,“price“:“5 985 000 Kč „,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd82cec4001.09151161.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/prodej-bytu-2-kk-praha-5-nadrazni-4025639″},{„serverId“:1,“heading“:“Prodej bytu atypický“,“locality“:“Děčín, Tržní“,“information“:“osobní vlastnictví, cihlová konstrukce, 1. patro, umístění v centru, energetická třída G (>256 kWh/m²/rok)“,“price“:“4 100 000 Kč „,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd80bf0a814.20218526.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/prodej-bytu-atypicky-decin-trzni-4025637″},{„serverId“:1,“heading“:“Pronájem bytu 3+1″,“locality“:“Pardubice, Bělehradská“,“information“:“osobní vlastnictví, panelová konstrukce, přízemí, umístění v klidné části obce, energetická třída G (>256 kWh/m²/rok)“,“price“:“12 000 Kč /měs.“,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd7d9f3ed59.11558159.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/pronajem-bytu-3-1-pardubice-belehradska-4025636″},{„serverId“:1,“heading“:“Prodej bytu 3+1″,“locality“:“Milovice, Topolová“,“information“:“osobní vlastnictví, cihlová konstrukce, 4. patro, umístění v klidné části obce, energetická třída C (83-120 kWh/m²/rok)“,“price“:“informace v RK“,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd79e24b4b4.89016874.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/prodej-bytu-3-1-milovice-topolova-4025635″},{„serverId“:1,“heading“:“Prodej domu“,“locality“:“Velvary, Růžová“,“information“:“osobní vlastnictví, cihlová konstrukce, umístění v klidné části obce, energetická třída G (>256 kWh/m²/rok)“,“price“:“3 200 000 Kč „,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd775b8c825.90274330.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/prodej-domu-velvary-ruzova-4025633″},{„serverId“:1,“heading“:“Pronájem bytu 4+1″,“locality“:“Praha 3, Kouřimská“,“information“:“osobní vlastnictví, cihlová konstrukce, 1. patro, umístění v klidné části obce, energetická třída G (>256 kWh/m²/rok)“,“price“:“34 900 Kč /měs.“,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd758eb6cd9.81841126.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/pronajem-bytu-4-1-praha-3-kourimska-4025632″},{„serverId“:1,“heading“:“Prodej bytu 4+kk“,“locality“:“Praha 9, Makedonská“,“information“:“družstevní vlastnictví, cihlová konstrukce, 1. patro, umístění v klidné části obce, energetická třída G (>256 kWh/m²/rok)“,“price“:“11 994 508 Kč „,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd74da30616.51739191.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/prodej-bytu-4-kk-praha-9-makedonska-4025631″},{„serverId“:1,“heading“:“Prodej domu“,“locality“:“Černovice, Dobešovská“,“information“:“osobní vlastnictví, umístění v klidné části obce, energetická třída G (>256 kWh/m²/rok)“,“price“:“1 925 000 Kč „,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd7324c54b4.21780022.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/prodej-domu-cernovice-dobesovska-4025630″},{„serverId“:1,“heading“:“Pronájem bytu 2+kk“,“locality“:“Praha 9, K náhonu“,“information“:“osobní vlastnictví, cihlová konstrukce, přízemí, umístění v klidné části obce, energetická třída B (43-82 kWh/m²/rok)“,“price“:“16 000 Kč /měs.“,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd71c57fc25.54036445.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/pronajem-bytu-2-kk-praha-9-k-nahonu-4025629″},{„serverId“:1,“heading“:“Pronájem bytu 2+kk“,“locality“:“Plzeň, Poděbradova“,“information“:“osobní vlastnictví, cihlová konstrukce, 6. patro, umístění v centru, energetická třída B (43-82 kWh/m²/rok)“,“price“:“11 500 Kč /měs.“,“imgUrl“:“//media.realcity.cz/files/mobile/12359/img_606cd6fa5eafe2.59342318.jpg“,“detailUrl“:“https://www.realcity.cz/nemovitost/pronajem-bytu-2-kk-plzen-podebradova-4025627″}]}>

Do obchodů s vlastní lahví, sáčkem či taškou? Revoluce klepe na české dveře

Chutnají vám meruňky? Jiří Janda Aleš Vojíř

Drogerie Rossmann ve spolupráci s firmou Henkel umožní zákazníkům „načerpat“ si prací gely, přípravky na mytí nádobí nebo šampony. A není sama.

Papír místo plastu. Mnoho obchodů se snaží šetřit životní prostředí. | Foto: Shutterstock

Každý rok lidstvo vyprodukuje přes osm miliard tun plastů. A jelikož se moc nerecyklují, více než šest miliard tun skončí celosvětově jako odpad. Ostatně jen v Evropě výrobci ročně využijí 52 milionů tun plastu a dvě pětiny slouží jen k tomu, aby se jimi obalilo zboží.

Přečíst článek ›

  • Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchoduZdroj: Deník Data
  • Není divu, že po každém Čechovi zůstane ročně přes 22 kilogramů plastových obalů.
  • Dopady na životní prostředí vadí i firmám, a proto obchodníci stále častěji vymýšlejí způsoby, jak spotřebu plastových obalů omezit.

Do vlastních nádob

Tento týden oznámil novinku řetězec drogerií Rossmann ve spolupráci s firmou Henkel: zákazníci si mohou nakupovat drogistické prostředky na praní, mytí nádobí, tekuté mýdlo i sprchové gely do opakovaně plnitelných nádob.

„Drogerie bez obalu nabízí jednoduché a efektivní řešení, jak skutečně pomoci přírodě a jak mít radost z šetrného nákupu,“ uvedla Olga Stanley, manažerka komunikace drogerií Rossmann.

Přečíst článek ›

Z interní analýzy společnosti Henkel vyplývá, že pokud by domácnost celý rok nakupovala pouze bezobalově v drogeriích Rossmann, ušetřila by průměrně 77 procent plastového materiálu.

Jiný typ plnicích stanic již dříve zprovoznil i řetězec dm. „Kde to možnosti dovolí, preferujeme výrobky v plně rozložitelných obalech, recyklovatelných obalech nebo obalech z recyklátu,“ řekl Jiří Peroutka z dm.

Problém celé planety

Problém s plasty řeší i vlády po celém světě. Přestože se nejvíce hovoří o zákazu jednorázových igelitek v Evropě (a na řadě jsou tácky či brčka), šampiony v omezování plastů jsou africké země, vyplývá z analýzy projektu Evropa v datech.

Nicméně ani náhrady igelitek nemusejí být k přírodě zrovna šetrné. Na bavlněné tašky se spotřebovává hodně vody. Papírové zase jdou opakovaně použít jen omezeně.

Přečíst článek ›

Která taška tedy zatěžuje životní prostředí nejméně? „Odpověď je těžká. Ale platí, že nejlepší je ta, která se dá opakovaně použít. Takže například plastové znovu použitelné jsou rozhodně lepší než jednorázové,“ řekl Deníku Ioannis Bakas, expert Evropské agentury pro životní prostředí na oblast odpadu.

Nakonec tedy vítězí zdravý rozum: nejlepší obal je ten, který se vůbec nevyrobí. Nebo ten, který lze alespoň využít opakovaně. Což platí i pro zaváděné znovu plnitelné lahve.

10.11.2019

  • Rossmann,
  • revoluce,
  • Evropská agentura pro životní prostředí,
  • Evropa

řidič MKD, 20 000 Kč CNC seřizovač/ obsluha frézky, 28 000 Kč Pracovník v sociálních službách, 18 000 Kč Skladník ve stavebnictví, 20 160 Kč ZÁMEČNÍK,STOLAŘ, MONTÉR OCELOVÝCH KONSTRUKCÍ, 30 000 Kč Pracovník úklidu, 10 000 Kč Advanced Mechanical Design Engineer, 65 535 Kč Strojní inženýři přístrojů, strojů a zařízení, 24 000 Kč + PODAT INZERÁT Ford C-Max první majitel, servisní knížka, koupeno v I, nehavarované Ford Focus první majitel, servisní knížka, koupeno v I, nehavarované, v záruce Škoda Octavia první majitel, servisní knížka, koupeno v D, nehavarované Škoda Octavia první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované Škoda Roomster servisní knížka, koupeno v D Peugeot 308 servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované Škoda Octavia první majitel, servisní knížka, koupeno v B Škoda Fabia servisní knížka, koupeno v CZ + PRODAT AUTO

Bez obalu. Naši technologii používá Nestlé, zájem mají v Německu i Francii, říká šéf Miwa Lizec

Revoluci v maloobchodu s používáním kapslí a snížení ekologické stopy o 71 procent prosazuje česká firma MIWA Technologies. Zaujala i Evropskou komisi, která ji vyhlásila nejlepší firmou na poli sociálních projektů v rámci European Social Innovation Competition.

Výkonný ředitel MIWA Technologies Mirek Lizec v rozhovoru pro Euro.

Budete mít zájem:  V sobotu se běžel půlmaraton (a hodina opět těsně utekla)

cz potvrdil, že stále více velkých hráčů v maloobchodu má zájem o využití jejich technologie, jež podstatně snižuje ekologickou stopu celého logistického řetězce a zvyšuje udržitelnost maloobchodu.

Kromě švýcarské firmy Nestlé jednají s nejmenovaným řetězcem v Německu, spolupráce se rozbíhá i ve Francii. Z českých prodejců mají zájem o modulární řešení řetězce Country Life nebo Košík.cz.

Vyhráli jste v soutěži Evropské komise European Social Innovation Competition. Jak vám to pomůže na trzích zemí EU?

 
V první řadě je o našem úspěchu samozřejmě hodně slyšet v médiích i na sociálních sítích, ale to rozhodně není vše. Vítězstvím v soutěži jsme získali uznání ze strany Evropské komise, zástupců světového ekonomického fóra a dalších evropských autorit z oblasti udržitelného byznysu.

To našemu projektu dodává renomé a pro zájemce ze strany investorů nebo obchodních partnerů je to signál, že spolupráce s námi má do budoucna velký potenciál a smysl.

Navíc nejde o první velkou soutěž, kterou jsme vyhráli – z předchozích let máme ceny jako SDGs, E.ON Energy Globe nebo New Plastics Economy Innovation Prize.

Jde tedy o takové potvrzení smysluplnosti našeho projektu, které přichází ve chvíli, kdy vstupujeme na trh.

Na co konkrétně použijete odměnu ve výši 50 tisíc eur?

V tuto chvíli rozjíždíme několik pilotních prodejů v Česku i v zahraničí, pro které budeme potřebovat dostatek hardwaru. Většinu odměny tedy použijeme na dokončení industrializace výroby, především formy na jednotlivé komponenty.
 

Tvrdíte, že dokážete se svým systémem snížit ekologickou stopu zboží o 70 procent oproti běžně dodávanému maloobchodnímu zboží. Můžete to vysvětlit?

 
Toto číslo – konkrétně 71procentní úspora celkové ekologické stopy – vyplynulo z analýzy životního cyklu (LCA) provedené expertním týmem pražské VŠCHT. Jde o jednu z nejpřesnějších metod, jak změřit ekologické dopady produktu nebo systému.

Analýza zahrnuje široké spektrum možných negativních vlivů od výroby produktu přes jeho distribuci až po okamžik, kdy se stane odpadem.

Vedle úspory obalů, která je u MIWA systému velmi vysoká, je tedy v čísle zahrnuto i mnoho dalších faktorů jako třeba emise CO2, spotřeba vody nebo nároky na výrobu.

Méně skládek, více recyklace. Česko se plíží k nové legislativě o odpadech

Obchod „bez obalů“ - revoluce v maloobchodu

Jaké firmy a řetězce projevily o vaši technologii zájem a kdy bude na trhu dostupná?

Zájem o náš systém je celkově velký a kontaktují nás i největší retailoví hráči, pro které je téma obalového odpadu vzhledem ke stále rostoucímu tlaku veřejnosti čím dál palčivější. První MIWA moduly fungují v praxi již nyní – pilotní prodej například nedávno spustil náš zatím největší partner Nestlé ve svých podnikových prodejnách ve Švýcarsku.

V České republice s námi úzce spolupracuje firma Country Life – ve dvou z jejích poboček, v Nenačovicích a v Praze na Letné, se náš systém objevil vůbec poprvé. Jedná se ale samozřejmě o takové prvotní zátěžové zkoušky, kdy ve spolupráci se zákazníky vše testujeme a ladíme. Další firmou, se kterou je již spolupráce pevně dohodnutá, je český Košík.cz.

Během několika týdnů budeme instalovat naši technologii u jednoho z největších řetězců v Německu, který bude s naším systémem prodávat přibližně 100 produktů. Zároveň nyní jednáme o prvních aktivitách ve Francii, kde by první obchody měly začít fungovat přibližně v březnu.

  • Spalovny ANO či NE? Přečtěte si polemiku:
  • Jak se propálit k další metě
  • Pec nám spadla

Na vývoji pracujete 5 let. Jak jste na myšlenku přišli?

 
Myšlenka se zrodila v hlavě našeho zakladatele Petra Báči, který měl předtím letité podnikatelské zkušenosti v obalovém designu.

Znal tedy na jedné straně všechny negativní stránky obalového průmyslu a také věděl o překážkách, hygienických i logistických, které velkým obchodníkům uvažujícím o přechodu na bezobalový prodej dělají vrásky.

Nadchl se však pro myšlenku preckylace – předcházení vzniku odpadu – a tak se rozhodl sestavit tým zkušených odborníků, kteří by vytvořili takový systém bezodpadového prodeje, který má nejen ekologické benefity, ale vychází vstříc také požadavkům velkých retailerů a moderním trendům nakupování.

Pro jaké zboží jsou kapsle MIWA vhodné?

V současné době je náš systém designován pro sypké zboží, jako jsou oříšky, luštěniny nebo petfood. Do budoucna bychom rádi uzpůsobili chytré ventily také pro prodej tekutin.

Vaše technologie je často zmiňována jako koncept nakupování budoucnosti. Například si koupíte na upečení dortu jen 250 gramů mouky. V jakém časovém horizontu bude podle vás takové řešení na trhu běžné?

 
To samozřejmě záleží na tom, jak rychle se nám podaří expandovat. Měníme nejen nákupní zkušenost, ale formujeme i nové procesy v dodavatelském řetězci. Nicméně cítíme, že tlak na výrobce a obchodníky, aby eliminovali jednorázové obaly, roste. Díky tomu vzrůstá i ochota firem vystoupit ze zaběhnutých modelů. V ideálním případě bychom chtěli mít globální dosah v horizontu pěti let.

Tvrdíte, že zboží může díky úsporám za obalové materiály levnější. O kolik by to mohlo být procent?

To je těžko říci. Zatím jsme schopni identifikovat potenciální úspory na obalech, pozitivní benefity díky informační technologii v logistice a preciznosti plánování výroby. V momentě, kdy bude vše běžet ve velkém a standardizuje se logistika, výroba a další procesy, věříme, že bude náš systém více než schopný konkurovat klasickým obalům.

Mirek Lizec
Výkonný ředitel MIWA Technologies, kde je primárně zodpovědný za uvedení inovace na trh, navazování obchodních partnerství a byznysovou strategii.  V předchozích 18 letech se pohyboval v oblasti strategického marketingu, komunikace a řízení ve společnostech Hullabaloo, DDB Praha, DDB Vídeň nebo Nestlé.
  1. Dále čtěte:
  2. Lžíce jako zákusek: jedlé příbory se po zákazu plastových mohou stát hitem
  3. Jak se zbavit plastového odpadu: Američané z něj vyrábějí palivo
  4. Návrhy odpadových zákonů: tisíce připomínek, žádný potlesk
  5. Lobbisté u popelnic. Zákon o nakládání s odpady budí obrovský rozruch už dekádu
  6. Skládka Česko. Byznys se zpracováním odpadů čeká prudký rozvoj
  7. Pět korun za plechovku. Zálohovat se budou možná i hliníkové obaly

Zero Waste: Jak na domácnost bez obalu?

1.11.2018 – Hubbr, coworking Havlíčkův Brod, z.ú. Masarykova 2853

S Pavlou Švecovou z organizace Bezobalu se podíváme na to, jak vypadá odpad průměrného obyvatele, jak ho lze zredukovat, jak se provozuje obchod bez obalů a jak se může zapojit každý z nás a zredukovat počet všemožných pytlíků i u sebe doma a ulevit tak sobě, své peněžence i planetě Zemi.

Pavla Švecová z Bezobalu.org

Bezobalu je nezisková organizace, která v Česku šíří koncept Zero Waste – tedy předcházení vzniku odpadu.

 Provozuje obchody, kde si nakoupíte kvalitní potraviny a drogerii do znovupoužitelných obalů, čímž nešetříte pouze přírodu, ale i své peníze a zdraví. Minulý rok otevřeli první bezovalový obchod v Praze.

Prostřednictvím manuálu, školení a konzultací informuje ostatní zájemce (třeba i vás?) o provozováníí Zero Waste obchodů v dalších regionech ČR.

Co je Zero waste

Zero Waste, nebo také Život bez odpadu je v zahraničí čím dál výraznějším tématem. U nás se o něm však zatím moc neví. Obecně zero waste je životním stylem, který pomáhá k ekologické udržitelnosti planety. Filosofie zero waste spočívá v tom, že se jedinec snaží vytvářet co nejméně zbytečného odpadu. Tím podpoří ekologii planety, ale ulehčí třeba i své domácnosti, kuchyni i peněžence.

O čem to bude

Skleněný hrnek na kávu, chleba ve vlastním pytlíku a nákup v zavařovačkách. Zní to možná zvláštně, ale zero waste je myšlenka, která hýbe světem. Protože ten nejlepší odpad je ten, který vůbec nikdy nevznikl. Pojďte se společně s organizací Bezobalu podívat na to, jak lze předejít prognózám o tom, že v roce 2050 bude ve světových oceánech více plastových sáčků než ryb.

Společně s Pavlou Švecovou se podíváme na to, jak vypadá odpad průměrného obyvatele, jak ho lze zredukovat, jak se provozuje obchod bez obalů a jak se může zapojit každý z nás.

Dozvíte se

  • co je to zero waste a jak vznikl
  • jak to funguje v bezobalovém obchůdku a jak třeba jeden založit
  • jak omezit spotřebu zbytečného odpadu u vás doma
  • tipy a triky pro úplný začátek
  • zajímavé statistiky o spotřebě a produkci odpadu běžného člověka
  • kde a jak se dostat ke kvalitním potravinám, drogérii nebo i oblečení, které nezanechává velkou stopu
  • proč je zero waste život často levnější a zdravější pro vás i váš domov
  • a spoutu dalších zajímavostí…

Více informací a vstupenky najdete tady.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *