Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

Den ode dne se naše doba zrychluje a modernizuje. Rychlost bohužel vévodí i autům na silnicích a v kombinaci s nezodpovědnými řidiči je často příčinou vážných nehod. Naštěstí jsou dnes vozidla vybavena moderními bezpečnostními technologiemi, které dokáží kolizím předejít nebo alespoň zmírnit jejich následky. A více o nich si řekneme v dnešním článku.

Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

Prvky aktivní bezpečnosti – systémy, jejichž úkolem je zabránit nebo předejít nehodám

Prvky pasivní bezpečnosti – systémy, které v případě nehody minimalizují následky a škody

Aktivní bezpečnost

ABS (Anti-lock Brake System)

  • systém, který předchází zablokování kol při brzdění
  • v nouzové situaci udrží vozidlo stabilní a ovladatelné

ACC (Adaptive Cruise Control)

  • jedná se o adaptivní tempomat, který při jízdě udržuje řidičem zvolenou rychlost a zároveň vozidlo drží v bezpečné vzdálenosti od vozidla před ním
  • pomocí brzd a výkonu motoru reaguje na případné změny rychlosti

ASR (Anti-Slip Regulation)

  • systém zabraňující prokluzování hnacích kol
  • při zjištění protáčení kol systém ASR kola přibrzdí, popř. sníží výkon motoru a tím udrží vozidlo ve směrové stabilitě a zajistí jeho ovladatelnost

BAS (Brake Assistant System)

  • tzv. brzdový asistent
  • pomocí senzoru pod pedálem brzdy zjišťuje rychlost a intenzitu sešlápnutí a na základě toho pak reaguje na případnou kritickou situaci zvýšením tlaku v brzdné soustavě
  • brzdění s asistentem pomůže zkrátit brzdnou dráhu až o 20 %

BLIS (Blind Spot Information System)

  • systém hlídání mrtvého bodu upozorňuje řidiče na okolní vozidla, která ze své pozice nevidí
  • na jedoucí vozidlo řidiče upozorní svítící kontrolka na zpětném zrcátku, která reaguje na senzory na zadních náraznících

ESP (Electronic Stability Program)

  • elektronický stabilizační systém pomáhá udržet vozidlo stabilní v situacích, kdy hrozí smyk nebo když vozidlo jede do zatáčky
  • ESP usměrňuje vozidlo přibrzděním jednotlivých kol a snížením výkonu motoru

Multikolizní brzda

  • systém, který zajišťuje, aby vozidlo po nárazu nezpůsobilo další nehodu (např. vjetím mimo vozovku či do protisměru)
  • multikolizní brzda funguje tak, že po nehodě zastaví vozidlo, aniž by řidič sešlápl brzdu

Systém detekce únavy řidiče

  • systém sleduje stav řidiče a v případě, že řidič vykazuje známky únavy, upozorní ho zvukem či vizualizací, aby zastavil a dal si přestávku
  • systém zpracovává informace nejen o řidiči, ale také např. o rychlosti, denní době či intenzitě řízení. Kombinací všech ukazatelů pak analyzuje data a ve spojitosti s aktuálními reakcemi řidiče v porovnání s chováním v prvních 15 minutách jízdy vyhodnocuje výsledek

Pasivní bezpečnost

Bezpečnostní pás

  • funkci a důležitost bezpečnostních pásů jistě každý zná, i přes to se najdou jedinci, kteří je při jízdě nepoužívají a ohrožují tak svůj, ale i život ostatních cestujících
  • signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu je systém, který upozorní cestující v případě, že by jeden z nich nebyl připoutaný (zvukově přerušovaným tónem nebo vizuálně červenou kontrolkou na přístrojovém panelu)

Airbag

  • zařízení, které chrání hlavu a trup cestujícího před nárazem do volantu, palubní desky či jiných částí interiéru
  • airbagy vyžadují bezpečnostní pásy, jelikož samy o sobě pasažéra nezadrží, pouze tlumí a zpomaluje případný naráz
  • během nehody se aktivuje vzduchový vak a brzy poté se sám vyfoukne
  • pozor na převážení nejmenších dětí v tzv. skořápce, pokud ji máte na sedadle spolujezdce, je nutné airbag vypnout, v případě, že deaktivátor ve voze nemáte, dítě vždy převážejte na zadních sedadlech

Pouze vy držíte svůj život ve svých rukou

Základem bezpečné jízdy je v první řadě vaše pevná ruka a zodpovědné chování za volantem. Nutné je také dodržovat potřebné zvyklosti, které sníží riziko nehody jako např.

neřídit pod vlivem alkoholu, správně držet volant, nesedat do auta unavený nebo bez brýlí, pokud špatně vidíte na dálku.

V případě kolize vás pak finančně zajistí jedině vhodně nastavené havarijní pojištění, které si s námi můžete jednoduše spočítat a online sjednat.

Štítky: bezpečná jízda | bezpečnost | zabezpečení Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy 22.09.2020

Český trh s automobily se letos výrazně propadnul. V červnu se situace začala zlepšovat, více ukáží podzimní měsíce. Obdobná situace je i v případě ojetin.

Jak chránit auto pomocí alarmu

Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

  • Sdílejte:

Ochrana auta získala v dnešní moderní době na velkém významu. Jen v USA dojde ke krádeži auta každých 20 minut. Nemáte-li auto chráněné, měli byste si dát pozor, protože vám právě tato velká nepříjemnost hrozí. Autoalarmy se vyvinuly v sofistikované systémy. Stačí se dotknout dveří a dojde k poplachu, který vás informuje o tom, že se do auta snaží někdo dostat.

Součástí poplašných systémů jsou i různé senzory a kamery, které snímají vše, co se děje kolem auta i uvnitř.

Některé poplašné systémy také dokážou rozpoznat vlastníka auta podle jeho váhy, kterou mají uloženou, a umožní jízdu pouze jemu.

Jestliže se na sedadlo řidiče posadí někdo jiný, vyvolá auto poplach a odpojí systém napájení nebo dokonce zamkne dveře i okna, dokud alarm nedeaktivujete.

Základní informace o autoalarmech

Alarm obecně řečeno sestává ze senzorů a sirény. Senzory rozpoznají anomální stav (např. otevření dveří bez správného klíče) a vyšlou signál do sirény, která začne houkat. Je to prosté. Existuje ovšem spousta alarmů s mnohem složitějším principem.

Moderní alarmy dokáží rozpoznávat zvuky; když se například ke stojícímu autu přiblíží hlučné vozidlo, rozezní se siréna alarmu, a totéž platí pro pohyb, dotyk, změnu povrchu vozovky a dokonce i vzdálenost mezi vaším autem a vozem před vámi nebo za vámi.

Systém může též pomáhat řidiči předcházet kolizím, jestliže se na vozovce nachází nehybný předmět nebo v případě ztráty kontroly, hrozí-li náraz do zdi – systém v takovém případě zastaví vozidlo. Alarmy umožňují též rozpoznávat nebezpečné řidiče podle jejich zrychlování a brzdění a varovat řidiče prostřednictvím různých signálů nebo dokonce zastavit vozidlo.

Součásti poplašného systému

Možná se ptáte, jak může pouhý dotyk auta spustit alarm. Umožňuje to spolupráce různých součástí, které dohromady tvoří jedinou inteligentní jednotku. Jedná se o následující součásti:

•    Sada senzorů: detektory pohybu, snímače tlaku a spínače

•    Siréna: vydává varovné zvuky. Různé sirény vydávají různé zvuky, abyste poznali svoje auto mezi jinými.

•    Rádiový přijímač: umožňuje vysílání signálu z přívěsku na klíčích do auta.

•    Pomocná baterie: záložní baterie, která umožňuje funkci systému i při vypnutém motoru vozidla.

•    Počítačová řídicí jednotka: mozek poplašného systému. Právě sem přichází veškeré signály ze senzorů; jednotka signál zpracuje a vyšle signál, který deaktivuje spínač a aktivuje sirénu.

Závěrem

Alarmy jsou jedním z nejlepších výdobytků, které nám přinesla moderní technologie. Poplašný systém si určitě nechte instalovat; zabráníte tak zbytečné ztrátě či poškození vozu nebo ztrátě čehokoli, co v autě vozíte.

Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

Sdílejte:

Asistenční systémy ve vozech ŠKODA pomáhají, varují a aktivně chrání

Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

› Nové a vylepšené asistenční systémy zvyšují bezpečnost a komfort ve vozech ŠKODA › Mnoho moderních bezpečnostních systémů je součástí standardní výbavy

› Technologie z vozů vyšších tříd jsou k dispozici i v kompaktních vozech ŠKODA

Mladá Boleslav, 14. července 2020 – Automobily ŠKODA se řadí k nejbezpečnějším ve svých segmentech. Důvodem je největší nabídka moderních asistenčních systémů, z nichž mnohé jsou už součástí standardní výbavy.

Zavedení nových a pokročilých systémů je dalším důkazem toho, že ŠKODA u bezpečnosti a komfortu jízdy nenechává nic náhodě: pomáhají řidiči, opticky a akusticky jej varují a v případě ohrožení aktivně zasáhnou.

Nová ŠKODA OCTAVIA definuje ve své třídě zcela nová měřítka v oblasti bezpečnosti. Některé asistenční systémy v nové generaci bestselleru značky se ve vozech ŠKODA objevují poprvé, jiné byly dále zdokonaleny a nabízí rozšířenou funkčnost. Potřebná data a informace přitom systémům dodává až 20 různých senzorů.

Premiéru má nový asistent pro vyhýbací manévr, který při hrozící kolizi s chodcem, cyklistou nebo jiným vozem řidiče aktivně podpoří tím, že posilovač řízení usnadní kontrolovaný úhybný manévr. Rovněž nový asistent při odbočování na křižovatkách při odbočení doleva včas identifikuje vozidla blížící se v protisměru a řidiče před nimi varuje.

Je-li to nutné, vůz dokonce automaticky zastaví, aby tak zabránil srážce. Užitečnou novinkou je navíc varování při vystupování, které posádku vozu při otevírání dveří varuje před vozidly nebo cyklisty blížícími se zezadu, které rozpozná až na vzdálenost 35 metrů. Novinkou na palubě je funkce Místní dopravní informace.

Automaticky upozorňuje řidiče na překážky silničního provozu v bezprostředním okolí vozu – například na konec kolony.

Inovativní asistenční systémy pro ještě větší bezpečnost a jízdní komfortOd podzimu bude pro model OCTAVIA k dispozici také Panoramatický kamerový systém, který při parkování a couvání poskytuje přehled o dění v bezprostředním okolí vozu.

Čtyři kamery zabírají oblast 360 stupňů kolem vozu a ta je zobrazena na centrálním displeji v kokpitu vozu. Asistent změny jízdního pruhu na vzdálenost až 70 metrů rozpozná vozy blížící se zezadu nebo ve slepém úhlu. Varování pak má podobu světelného signálu na vnitřní straně vnějšího zpětného zrcátka.

Pokud řidič i přesto zapne znamení o změně směru jízdy, systém aktivně zasáhne korekcí řízení, aby zabránil kolizi při přejíždění z pruhu do pruhu na dálnicích nebo silnicích pro motorová vozidla. Příspěvkem pro zlepšení bezpečnosti ve městě je Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů.

Budete mít zájem:  Glukosamin a jeho účinky na zdraví – jak funguje?

Rozpoznává vozy, cyklisty a chodce pohybující se před vlastním vozem. Systém varuje opticky a akusticky a v kritických situacích iniciuje brzdění, aby aktivně zabránil srážce.

Nová prediktivní funkce Adaptivního tempomatu zpracovává údaje z kamery v čelním skle a data z navigačního systému a předvídavě upravuje rychlost podle průběhu trasy.

Nový Adaptivní tempomat spolu s vylepšenou verzí Rozpoznávání dopravních značek, Adaptivním vedením v pruhu, které nově rozpozná i práce na silnici, Asistentem při jízdě v koloně, Nouzovým asistentem, automatickým parkováním (Park Assist) a Asistentem změny jízdního pruhu tvoří komplexní paket Asistovaná jízda 2.0.

Vůz s tímto paketem tak splňuje definici druhého stupně autonomní jízdy. Asistovaná jízda 2.0 také pomocí Detekce držení volantu (HoD; Hands-on Detect) minimálně každých 15 s kontroluje, zda má řidič neustále ruce na volantu, a v případě zdravotní indispozice řidiče dokáže zjistit, že již vozidlo nikdo neovládá.

Pokud taková situace nastane, zasáhne Nouzový asistent, který zapne varovná světla a v rámci jízdního pruhu, ve kterém vůz jede, začne brzdit až do úplného zastavení.

Moderní systémy z vyšších segmentů i ve třídě kompaktních vozůKompaktní modely SCALA a KAMIQ mají ve standardní výbavě Asistenta udržení jízdního pruhu a Front Assist s funkcí nouzové brzdy. Asistent udržení jízdního pruhu využívá kameru v čelním skle k identifikaci okrajů vozovky a dopravního značení.

Systém varuje řidiče před neúmyslnou změnou směru jízdy a automaticky zasahuje do řízení, aby vůz udržel v jízdním pruhu. Radarový Front Assist sleduje odstup od vozu před sebou a varuje řidiče před hrozící kolizí. V případě nouze zahájí asistent automatické brzdění.

V rozsahu od 5 do 60 km/h systém rozpoznává i cyklisty a chodce.

Četné bezpečnostní a asistenční systémy, obvyklé ve vozech vyšších tříd, jsou navíc k dispozici na přání. Patří mezi ně adaptivní tempomat nebo Asistent změny jízdního pruhu s integrovaným systémem Rear Traffic Alert. Ten řidiči pomáhá při vycouvání z parkoviště.

Asistent upozorní na objekty v okolí zádi vozu a zachytí i vozidla blížící se z boku rychlostí až 70 km/h. Pokud řidič nezareaguje ani na optické, ani na akustické signály, zahájí Rear Traffic Alert automaticky nouzové brzdění.

Komfortní podporu při parkování navíc nabídne Parkovací kamera vzadu. Integrovaná funkce manévrovací brzdy Manoeuvre Assist rozpozná překážky před a za vozem a v případě potřeby vůz automaticky zabrzdí.

Další užitečnou součástí volitelné výbavy je Rozpoznání únavy řidiče, asistent rozjezdu do kopce a asistent dálkových světel.

Biometrický systém: Ve kterých oblastech nám nejvíc pomáhá?

Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

Nápomocné biologické charakteristiky

Otisky prstů, vzory žil na prstech a dlaních, rozpoznávání hlasu a duhovky, nebo dokonce rozpoznávání vzorců chůze – většina biometrické technologie v současnosti slouží bezpečnostním účelům. Zjednodušeně tak můžeme říci, že nás pomáhá chránit.

Biometrie je jednou z těch technologií, které se vyvíjely pomalu. Do našich životů se vkradla nenápadně bez velkého křiku. Postupně se asimilovala a dnes je už v podstatě nenahraditelná v mnoha oblastech našeho života. Podívejte se na ty nejhlavnější oblasti, ve kterých jsme svědky jejího vzrůstajícího vlivu.

Cestování

Mnoho zemí zavedlo biometrické bezpečnostní systémy na hranicích. Slouží k rychlejší a bezpečnější kontrole domácích i zahraničních cestovatelů. Zajišťují, aby nepřípustná osoba nepřekročila hranice na letištích, v přístavech a na jiných místech hraniční kontroly.

Díky samoobslužným biometrickým kioskům na letištích můžete nastoupit do letadla rychleji. V hotelech už nepotřebujete klíče, karty nebo čipy. Na check-in a volný pohyb po hotelu stačí vaše biometrické údaje. Biometrický profil pomáhá i při zvýšení bezpečnosti vašeho auta, díky čemuž se dovnitř dostanete pouze vy.

Zdraví

Velký význam v oblasti zdravotnictví má biometrie při zabezpečení osobních zdravotních záznamů pacienta. Podvody s krádeží identity mohou ohrozit zdraví pacientů a vystavit je vyššímu riziku, že se stanou obětí lékařského pochybení. Biometrie nás chrání také před podvody s recepty a výdejem léků v lékárnách nebo před pojišťovacími podvody.

Mobilní a počítačová bezpečnost

Díky biometrické autentifikaci dosáhla bezpečnost mobilních telefonů zcela novou úroveň. Už nemusíte zadávat heslo ručně, stačí přiložit prst nebo si nasnímat tvář. Jídlo, hry nebo lístek do kina si tak můžete objednat jednoduše a bezpečně.

Biometrie chrání také váš počítač. Zapomeňte na důmyslná hesla s využitím správného počtu velkých a malých písmen a číslic. Stačí sken obličeje nebo dotyk prstu a bezpečně se přihlásíte i do svého počítače.

Práce

Docházku zaměstnanců můžete také sledovat mnohem bezpečněji a přesněji. Díky docházkovým a přístupovým systémům, jakým je například i Fingera, zabráníte „Buddy Punchingu”, zvýšíte produktivitu zaměstnanců a ušetříte čas i peníze.

Fingera je biometrický docházkový systém založený na bázi otisků prstů a rozpoznávání obličeje. Docházkový a přístupový systém využívá nejmodernější technologii a poskytuje zaměstnavatelům i zaměstnancům uživatelský komfort, dostupnost údajů 24/7 a snadnou a rychlou evidenci. Využít lze i mobilní verzi Fingera Mobile.

Široké využití

Kde všude se ještě můžete s biometrií setkat? Využívá se v bankovnictví při snižování kyberkriminality, v internet bankingu, při bezhotovostním nakupování v obchodech nebo pomáhá zachovávat ochranu při provádění finančních transakcí. Biometrie je jednoduše řešením, které zvyšuje bezpečnost na celém světě.

Elektromobily Nissan pomáhají chránit chodce

Ve spolupráci s dalšími 10 členy konsorcia se společnost Nissan podílela na vytvoření nové technologie výstražné signalizace pro chodce, která vydává účinné zvukové signály s možností jejich zacílení.

Jak vás v autě pomáhají chránit bezpečnostní systémy

Nissan prokázal své znalosti v segmentu elektromobilů prostřednictvím projektu eVADER financovaného Evropskou unií. Unikátní koncept Nissan LEAF představil možné řešení nové generace systému výstražné zvukové signalizace u elektromobilů. Systém řeší otázku bezpečnosti tichých elektromobilů a zároveň ještě více minimalizuje hlukovou zátěž.foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Výstražnou zvukovou signalizaci si můžete stáhnout ZDE.

Smyslem je upozornit chodce a další zranitelné účastníky provozu na blížící se elektromobil. Zároveň tyto signály minimalizují dopad na celkovou úroveň hlukové zátěže.

Technologie výstražné signalizace pro chodce je v současnosti žhavým tématem. Nárůst prodeje elektromobilů totiž vedl k debatám o přednostech a nevýhodách těchto tichých vozidel. Jejich nízká hlučnost byla pokládána za výraznou výhodu, protože přispívá k drastickému snížení hlukové zátěže.

Nissan patří k předním výrobcům elektromobilů a je také tvůrcem systému zvukové signalizace pro chodce (VSP), který je součástí standardní výbavy všech jeho elektromobilů. Proto se pro tuto oblast rozhodl jako pro svou výzkumnou prioritu.

David Quinn, vedoucí projektu eVADER za společnost Nissan, uvedl: „Bezpečnost chodců má pro Nissan zásadní význam. Proto jsme již dříve do svých elektromobilů jako preventivní opatření nainstalovali systém výstražné signalizace pro chodce.

Jako lídr trhu s elektromobily jsme chtěli využít své rozsáhlé zkušenosti k průzkumu systémů, z nichž by bylo možno čerpat při budoucím vývoji v této oblasti.

Naším cílem bylo nalézt optimální rovnováhu mezi snahou zajistit spolehlivou detekci vozů a přitom zachovat nízkou hlučnost, která patří mezi skvělé výhody našich elektromobilů.‘

Společnost Nissan hrála při zavádění technologie elektromobilů do sériové výroby roli průkopníka. Když v roce 2010 uvedla na globální trh model Nissan Leaf, první sériově vyráběný stoprocentní elektromobil, znamenalo to v motoristickém světě revoluci. Tento model nadále zůstává nejprodávanějším elektromobilem v historii.

V roli hlavního partnera projektu eVADER, jehož úspěšné dokončení trvalo tři roky, čerpal Nissan ze svých znalostí v oblasti elektromobilů. Díky nim dokázal do systému integrovat řadu různých technologií – vlastních nebo od ostatních členů konsorcia. Usiloval rovněž o to, aby zvuky vydávané systémem byly jasně slyšitelné a přitom měly minimální dopad na možnou hlučnost provozu.

Bylo třeba, aby zvuk vydávaný systémem nejen mířil přímo na chodce, ale aby je také co nejméně obtěžoval. Zvuky připomínající sirénu byly vyloučeny hned na začátku. Pro ostatní účastníky provozu byly totiž příliš obtěžující a hlasité, v některých případech pak dokonce zneklidňující.

Součástí finální verze systému je kamera integrovaná do čelního skla, která je naprogramována tak, aby rozpoznávala chodce, cyklisty a další účastníky provozu.

V případě detekce účastníka provozu vyšle šestice reproduktorů jeho směrem zvukový signál, aby jej upozornily na přítomnost elektromobilu.

Tento zvuk je až o pět decibelů slabší než zvuk běžného vozu se zážehovým či vznětovým motorem.

Za účelem testů v reálných podmínkách společnost Nissan tento systém integrovala do vozu Nissan LEAF. Na něm byl hotový výstražný systém předveden v rámci závěrečné akce, která proběhla v prosinci 2014 v Barceloně. Systému se zde dostalo pozitivního přijetí ze strany komunity zrakově postižených.

Poznatky a výsledky vzešlé z tohoto projektu tvoří neocenitelný referenční materiál pro budoucí výzkum v této oblasti, který pravděpodobně dojde využití při tvorbě legislativy EU v oblasti výstražné zvukové signalizace elektromobilů.

tisková zpráva

Britax Römer Advansafix III Sict 2019 Black Marble

Špičková ochrana a pohodlí pro rostoucí děti ADVANSAFIX III SICT je naše nová autosedačka pro rostoucí děti od 9 kg do 36 kg. 5bodový pás v autosedačce bezpečně připoutá malé děti do 18 kg. Větším dětem připoutaným 3bodovým bezpečnostním pásem vozidla přidává SecureGuard dodatečný 4.

kotevní bod, který drží břišní pás ve správné poloze. Autosedačka je také vybavena odnímatelnou technologií SICT, která zvyšuje ochranu proti bočnímu nárazu. Jedinečná je také možnost více naklápěcích poloh pro všechny věkové skupiny až do 36 kg. Vyšší bezpečnost a pohodlí pro vaše rostoucí dítě.

Budete mít zájem:  Antinutriční látky – co je to a jak snížit antinutrienty v potravinách?

 

HLAVNÍ RYSY PRODUKTU  

POKROČILÁ OCHRANA V KAŽDÉM VĚKU

ADVANSAFIX III SICT, která byla navržena tak, aby chránila vaše dítě od 9 měsíců až do 12 let, v sobě spojuje mnoho pokročilých bezpečnostních technologií, které převyšují zákonné požadavky a zajišťují pro vás naprostý klid v duši.

ISOFIX se systémem otočného spoje Pivot link minimalizuje pohyb vpřed v případě čelního nárazu a snižuje riziko zranění hlavy a krku dětí v každém věku, zatímco naše ochrana proti bočnímu nárazu (SICT) zaručuje dodatečnou ochranu v případě boční kolize.

Vaše dítě roste a přechází z připoutání pomocí integrovaného 5bodového bezpečnostního pásu na poutání pomocí 3bodového bezpečnostního pásu vozidla. SecureGuard pomáhá udržet bezpečnostní pás pro dospělé ve správné pozici.    

VHODNÁ OD 9 DO 36 KG

ADVANSAFIX III SICT roste spolu s vaším dítětem a je vhodná pro děti od 9 do 36 kg. Je tak jedinou autosedačkou, kterou budete potřebovat poté, co vaše dítě vyroste ze své první autosedačky.

Vaše dítě roste, a proto můžete snadno přejít z poutání pomocí integrovaných bezpečnostních pásů (do 18 kg) na poutání pomocí 3bodového bezpečnostního pásu vozidla (do 36 kg) s dodatečnou ochranou, kterou zajistí náš SecureGuard.      

POHODLÍ PRO KAŽDOU VĚKOVOU SKUPINU

Ať už jedete na nákupy, nebo vyrážíte na dovolenou, pohodlí vašeho dítěte je to nejdůležitější pro klidné cestování v autě. Děti rostou a jejich potřeby se mění.

ADVANSAFIX III SICT je vhodná pro děti v každém věku od 9 měsíců do 12 let a přizpůsobuje se tak specifickým potřebám vašeho dítěte.

Měkce polstrované bočnice, schválené k použití v naklopené pozici pro děti v každém věku, zaručují pro vaše dítě pohodlí na každé cestě, kamkoli vás život zavede.

VLASTNOSTI PRODUKTU

Ochranné polstrování opěrky

Naše polstrování opěrek ochrání vaše dítě třemi způsoby: skelet autosedačky poskytuje vašemu dítěti ochranu od hlavy až ke kyčlím, a to zejména v případě bočního nárazu. Horní a dolní vodítka bezpečnostních pásů zajišťují jejich správné umístění a polstrovaná opěrka hlavy zajišťuje bezpečnost a pohodlí pro hlavu a krk vašeho dítěte. 5bodový bezpečnostní pás

Věříme, že 5bodový bezpečnostní pás je nejbezpečnější způsob připoutání vašeho dítěte v autosedačce, protože zajistí naprostou ochranu a stabilitu dítěte . V případě nehody bezpečnostní pás rozloží sílu nárazu na 5 bodů, dva na ramenou, dva na kyčlích a jeden na sponě mezi nohama. Pomáhá tak chránit vaše dítě před nárazem z jakékoliv strany.

SecureGuard

SecureGuard pomáhá chránit zranitelnou břišní oblast starších dětí a přidává dodatečný, čtvrtý bod ke standardnímu 3bodovému bezpečnostnímu pásu pro dospělé.

SecureGuard udržuje optimální pozici břišního bezpečnostního pásu na pánevní kosti vašeho dítěte a snižuje tak sílu působící na břišní oblast v případě čelního nárazu až o 35 %*, zatímco vaše dítě má svobodu pohybu na každé cestě.

(*Interní testy Britax Römer s použitím figuríny Q6, která reprezentuje průměrné 6leté dítě)

Pokročilá ochrana proti bočnímu nárazu (SICT)

Naše technologie SICT poskytuje špičkovou ochranu dítěte v případě bočního nárazu. Minimální vzdálenost autosedačky od auta snižuje sílu nárazu a bočnice se deformují, aby pohltily energii, než zapůsobí na vaše dítě. Pro zajištění ochrany jednoduše upravte SICT na boku sedadla co nejblíže ke dveřím.

  • Několik naklápěcích poloh
  • Právě proto byl ADVANSAFIX III SICT navržen se třemi naklápěcími polohami, které se jednoduše nastavují a zajišťují pro vaše dítě bezproblémovou cestu.
  • Popruh ve tvaru V – dva kotevní body pro ještě lepší stabilitu

Díky dvěma kotevním bodům zajistí popruh ve tvaru V větší stabilitu a bezpečí pro vaše dítě než autosedačka se standardním horním upevňovacím popruhem. Náš popruh ve tvaru V brání otáčení a snižuje pohyb dítěte vpřed v případě nárazu. Unikátní provedení švu je navíc navrženo tak, aby švy povolovaly řízeným způsobem a pohlcovaly sílu čelního nárazu.

  1. Systém otočného spoje Britax Römer
  2. V případě nárazu náš patentovaný systém otočného spoje směřuje sílu v první řadě dolů, dovnitř sedadla, a následně, jemněji, vpřed, čímž významně snižuje riziko zranění hlavy a krku.
  3. Kvalitní polstrování pásů

Naše kvalitně polstrované pásy zajistí pohodlí, omezí pohyb dítěte vpřed v případě čelního nárazu a poskytne také dodatečnou ochranu křehkého krku dítěte. Pomáhají také rovnoměrně rozložit síly na ramena a hruď dítěte v případě čelního nárazu.  

  • Hmotnost 15 kg        
  • INSTALACE
  • ISOFIX a horní upevňovací popruh (Skupina 1)  

Naprosto bezpečná instalace autosedačky v autě může být zrádná, protože každé auto je jiné.

Proto je společnost Britax spoluautorem systému ISOFIX, standardního systému přípojných bodů pro téměř všechna auta. Systém ISOFIX nabízí stabilní a bezpečnou instalaci dětské autosedačkyv autě.

Pokaždé, když vy, prarodiče nebo přátelé chtějí umístit autosedačku v jakémkoliv autě, tento systém omezí potenciální chyby.

  1. Specifické požadavky ADVANSAFIX III SICT – bezpečná instalace je dokončena použitím horního upevňovacího popruhu zaručujícího optimální stabilitu.
  2. Než si koupíte autosedačku, nahlédněte do návodu k obsluze vozidla, vyhledejte body pro ukotvení horního upevňovacího popruhu systému Top Tether a ISOFIX.  
  3. Kompatibilní se systémem ISOFIX (Skupina 2/3)  

Naprosto bezpečná instalace autosedačky v autě může být zrádná, protože každé auto je jiné.

Proto je společnost Britax spoluautorem systému ISOFIX, standardního systému přípojných bodů pro téměř všechna auta. Systém ISOFIX nabízí stabilní a bezpečnou instalaci dětské autosedačkyv autě.

Pokaždé, když vy, prarodiče nebo přátelé chtějí umístit autosedačku v jakémkoliv autě, tento systém omezí potenciální chyby.

Specifické požadavky ADVANSAFIX III SICT – bezpečná instalace je dokončena použitím horního upevňovacího popruhu při připoutání dítěte pomocí 3bodového bezpečnostního pásu vozidla.

V autě jen s pásy! – Policie České republiky

TEPLICKO – Policisté se v rámci celorepublikové akce zaměřili na poutání bezpečnostními pásy. 

     V pondělí proběhla celorepubliková dopravně bezpečnostní akce zaměřená na poutání řidičů a osob přepravovaných ve vozidlech a používání předepsaných zádržných systémů a to v rámci mezinárodní organizace TISPOL (European Traffic Police Network). Ta představuje síť evropských dopravních policií a klade si za cíl zvyšování bezpečnosti provozu a vynutitelnost práva na silnicích. Usiluje o snížení počtu osob zabitých nebo vážně zraněných při dopravních nehodách na evropských silnicích.

     Do akce se zapojili i tepličtí policisté, kteří v rámci akce kromě poutání bezpečnostními pásy dohlíželi také na dodržování zákazu požívání alkoholu před jízdou a během ní a dalších předpisů stanovených platnou legislativou.     

     Policisté během akce zjistili 23 případů porušení platných předpisů. Čtrnáct osob nebylo za jízdy připoutáno bezpečnostními pásy, ve třech případech policisté zjistili nevyhovující technický stav kontrolovaných vozidel a dva řidiči u sebe neměli předepsané doklady.

  •      Pozitivní zprávou je, že u žádného z řidičů nebyla pozitivní zkouška na alkohol ani jiné návykové látky, policisté přestupcům udělili blokové pokuty v celkové výši 8 500 korun, tři případy porušení zákona bude ve správním řízení řešit příslušný úřad.
  • ODKAZ NA FOTOGALERII Z AKCE ZDE
  • Proč použít ve vozidle bezpečnostní pásy?
  • Pasažéři vozidel by si měli v souvislosti s používáním bezpečnostních pásů hlavně uvědomit, že je to jeden z nejdůležitějších bezpečnostních prvků ve vozidle.
  • Pásy vám pomáhají při jakékoliv srážce (čelní, boční, zadní, při převrácen vozu).
  • Pomáhají po celou dobu havárie, i při déletrvající sériové srážce.
  • Nebudete-li připoutaní, vaše tělo bude při čelní srážce pokračovat ve směru stejnou rychlostí, jakou jelo vozidlo v okamžiku srážky- dokud nenarazíte na palubní desku nebo čelní sklo.
  • Pásy jsou důležité i při intenzivním brždění – jen se zapnutými pásy můžete bezpečně ovládat své vozidlo.

V případě nárazu do pevné překážky v rychlosti 50 km/h se vaše váha rovná šedesátinásobku vaší hmotnosti. Pokud vážíte např. 85 kg, budete muset udržet na místě více než 5 tun, bez pásu nemáte šanci.

Chcete zabít řidiče? Nepoutejte se vzadu.

  • I na zadních sedadlech platí fyzikální zákony – na zadním sedadle budete v případě čelní srážky pokračovat ve směru jízdy stejnou rychlostí, jakou jelo vozidlo v okamžiku srážky.
  • Budete-li nárazem vrženi vpřed, jste ohroženi stejnými riziky jako na zadním sedadle.
  • Ohrožujete však nejen sebe, ale i řidiče a spolujezdce na předních sedačkách, při nárazu jim můžete zlomit vaz.
  • I na zadních sedačkách vás chrání při všech typech dopravních nehod.

Velmi rozšířený mezi řidiči je názor, že pokud mám ve vozidle airbag, nemusím se poutat. Opak je však pravdou.

Airbag je doplňkový bezpečnostní systém, který je v okamžiku aktivace vystřelen rychlostí kolem 300 km/h. Pokud nejste připoutaní, nečeká vás nafouknutý airbag, nýbrž „letící střela“, která má na tělo devastující účinek. S vysokou pravděpodobností vás zraní, v horším případě i zabije.

Dítě přepravujte vždy v autosedačce odpovídající jeho věku, hmotnosti a výšce. I pro něj platí fyzikální zákony!

  • Při nárazu v rychlosti 50 km/h do pevné překážky zvýší vaše dítě svou váhu až na šedesátinásobek své hmotnosti.
  • Vaše dítě o hmotnosti 10kg na předním sedadle v náručí určitě neudržíte, ve chvíli nárazu bude vážit 600 kg.
  • Vaše dítě o hmotnosti 25 kg stojící mezi sedadly má mizivou šanci na přežití, při nárazu se změní v neřízenou střelu vážící jeden a půl tuny, která ublíží nejen sobě ale i vám.
Budete mít zájem:  Jak na západní stres? evropská ajurvéda se přesně strefuje do potíží moderního člověka

Dětské autosedačky nikdy neumísťujte na sedadlo opatřené airbagem.

Na předním sedadle s airbagem nepřepravujte osobu menší 150 cm. Airbag je totiž konstruován tak, že počítá s osobou vyšší než 150 cm. Nižším osobám může při aktivaci způsobit vážná zranění v obličeji, v horším případě dokonce smrt zlomením vazu.

Teplice 11. března 2020, por. Bc. Daniel Vítek

oddělení tisku a prevence

tel. č. 974 439 207

email: [email protected]

IntelliSafe – Nová definice automobilové bezpečnosti

Auto Stodůlky, pobočka Auto Průhonice a. s. – Autorizovaný partner Volvo Car

Staráme se o Vaše bezpečí pomocí online technologií a systémů aktivní i pasivní bezpečnosti.

Na základě naší vize by počínaje rokem 2020 neměl v žádném z nových vozů Volvo nikdo utrpět smrtelné ani jinak vážné zranění.

Jsme lídry v oblasti bezpečnosti již od roku 1927, kdy se zakladatelé automobilky Volvo Cars rozhodli přijmout jako jednu ze svých klíčových priorit důraz na bezpečnost. A to se nikdy nezmění. Mění se jen množství technologií, které využíváme, abychom Vám poskytli stále lepší jízdní zážitek a vyšší bezpečnost.

Náš důraz kladený na ochranu lidí a péči o ně postavil automobilku Volvo Cars do čela automobilové bezpečnosti, odkud inspiruje ostatní svými inovacemi, mezi něž patří i navržení a zavedení prvního tříbodového bezpečnostního pásu, prvního dětského podsedáku a Systému komplexní ochrany v případě bočního nárazu (SIPS), které po celém světě pomohly zachránit bezpočet životů a pomáhají chránit před zraněním již několik generací lidí. Zmíněné inovace jsou výsledkem přístupu automobilky Volvo Cars k bezpečnosti, v rámci něhož systematicky vychází z reálných dopravních situací. A to je v automobilovém průmyslu ojedinělý jev.

V souladu s naší vizí by počínaje rokem 2020 neměl být v nových vozech Volvo nikdo smrtelně ani jinak vážně zraněn.

Více informací naleznete v přiložené brožuře.

Smyslem technologií IntelliSafe je zajistit Vám každodenní pocit klidu a pohodlí pramenící z faktu, že máte po ruce pomocníky, kteří Vám pomáhají mít situaci pod kontrolou.

Společnost Volvo Cars nabízí v rámci standardní výbavy svých nový vozů jedny z technologicky nejvyspělejších bezpečnostních systémů. Každý nový vůz Volvo se může pochlubit širokou škálou pokročilých asistenčních systémů a bezpečnostních funkcí zahrnujících vše od funkce automatického brzdění plnou brzdnou a podpory řízení až po naši patentovanou bezpečnostní klec.

Součástí naší na přání dostupné sady IntelliSafe Surround jsou systém BLIS (Informační systém monitorující mrtvý úhel) s asistentem řízení, Systém varování před křížením cesty jiným vozidlem s podporou brzdového systému a Varování před kolizí zezadu, které Vám poskytnou veškeré potřebné informace a podporu ve chvílích, kdy potřebujete vědět o všech vozidlech a objektech ve Vašem okolí.

Systémy, které definují automobilovou bezpečnost.

City Safety

Systém City Safety dokáže včas rozpoznat potenciální nebezpečí, načež Vám pomůže se mu vyhnout, a tím chrání nejen lidi ve Vašem voze, ale i ty mimo něj. Společnost Volvo Cars byla první automobilkou, která představila tento typ bezpečnostního systému jako standardní výbavu všech svých nových vozů.

Systém City Safety prostřednictvím radarové a kamerové technologie bez ohledu na to, zda je den či noc, rozpoznává jiná vozidla, cyklisty, chodce a velká zvířata, jako jsou například losi, sobi nebo koně.

Jestliže systém City Safety identifikuje bezprostředně hrozící nebezpečí kolize a Vy na jeho varování včas nezareagujete, může začít automaticky brzdit, aby předešel srážce nebo alespoň zmírnil její dopad.

Pokud je rozdíl v rychlosti mezi vozem Volvo a vozidlem před ním do 50 km/h, lze kolizi zabránit i v případě, že nebudete na varování reagovat.

Pokud je rozdíl v rychlostech vyšší, dojde alespoň ke zmírnění dopadu kolize.

Systém City Safety, kterým jsou vybaveny některé z našich vozidel, zahrnuje také funkci Podpora řízení, jejímž úkolem je pomoci Vám s úhybným manévrem, aby byl zásah co nejefektivnější a nebezpečnější.

Náš přístup k bezpečnosti je unikátní.

Již od sedmdesátých let minulého století podrobně studujeme dopravní nehody a na základě získaných informací vyvíjíme rozmanité funkce a systémy za účelem zmírnění následků kolizí, zlepšení pozornosti řidiče nebo upozornění na rychlostní limity.

Naše systémy Upozornění na kluzkou silnici a Upozornění na výstražná světla dokonce umožňují i komunikaci mezi jednotlivými vozidly, která se díky tomu mohou vzájemně upozornit na potenciální nebezpečí.

Pochopili jsme, jaké jsou nejčastější příčiny srážek dvou vozidel a dopravních nehod, v nichž figuruje pouze jedno vozidlo, a na základě toho jsme vyvinuli systémy, které pomáhají zmírnit důsledky celé řady dopravních situací s potenciálem skončit kolizí nebo neúmyslným sjetím vozu ze silnice.

Systém ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu

Systém preventivní ochrany v případě nechtěného opuštění vozovky

Systém kontroly pozornosti řidiče

Systém detekce dopravního značení

Systém udržení vozidla v jízdním pruhu

Technologie, které Vás chrání.

Informační systém monitorující mrtvý úhel (BLIS) s asistentem řízení

Se systémem BLIS, díky němuž budete mít mnohem lepší přehled o ostatních vozidlech kolem Vás, budete měnit jízdní pruhy v dálničním provozu bezpečně a sebejistě. Jedná se o inovaci, která prostřednictvím radarových senzorů dokáže rozpoznat vozidla přibližující se zezadu v pravém či levém jízdním pruhu a upozorní Vás na jejich přítomnost.

Jakmile systém BLIS zjistí, že se k Vám po Vaší levé nebo pravé straně zezadu blíží jiný vůz, rozsvítí se jako varování kontrolka ve vnějším zpětném zrcátku na příslušné straně, která zůstane rozsvícena, dokud není prostor ve Vašem mrtvém úhlu prázdný.

Jestliže aktivujete směrové světlo na znamení odbočení do jízdního pruhu, ve kterém se k Vám přibližuje jiné vozidlo, kontrolka začne blikat. Smyslem této technologie je informovat Vás v kritických okamžicích o riskantní situaci a pomoci Vám při předjíždění předcházet kolizím s jinými vozidly.

Součástí systému BLIS je nyní také asistent řízení, který Vám v případě potřeby poskytne pomyslnou pomocnou ruku.

Náraz vozidla přijíždějícího zezadu je jedním z nejčastějších typů kolizí. Abychom Vám pomohli předcházet tomuto typu dopravních nehod, vytvořili jsme systém Varování před kolizí zezadu, který vychází z radarové technologie.

Pokud se k Vám zezadu přibližuje nějaké jiné vozidlo a systém na základě výpočtů zjistí, že hrozí nebezpečí nárazu, pokusí se řidiče přibližujícího se vozidla upozornit na nebezpečnou situaci rychlým blikáním výstražných světel.

Jestliže je kolize nevyhnutelná, systém Varování před kolizí zezadu nechá chvíli před nárazem přitáhnout bezpečnostní pásy předních sedadel. V případě, že vůz při nárazu stojí, aktivuje systém také brzdy, aby nedošlo k dalším nárazům a posádka byla vystavena menší zátěži.

Naše bezpečnostní pásy mohou být vybaveny elektrickým obousměrným navíječem bezpečnostního pásu, jehož úkolem je v případě bezprostředně hrozícího nárazu zavčasu zajistit těla cestujících na předních sedadlech ve stabilní poloze.

Tato na přání dostupná funkce vyvine tah v oblasti ramene cestujícího, přičemž je v případě potřeby podpořena pyrotechnickým napínačem bezpečnostního pásu.

Jestliže k dopravní nehodě nakonec nedojde, bezpečnostní pás se automaticky uvolní.

Systém varování před křížením cesty jiným vozidlem zvýší při couvání ven z parkovacího místa Vaše povědomí o případných účastnících silničního provozu za Vámi. Systém, který dokáže rozpoznávat cyklisty, chodce a jiná vozidla, Vám pomůže bezpečně vycouvat i z míst, kde máte omezený rozhled.

Radarové jednotky integrované v zadním nárazníku dokážou prohledat prostor do vzdálenosti až 30 m nalevo i napravo od zádi vozu a zachytit přibližující se vozidla, která by Vám zkřížila cestu. Cyklisty a chodce dokáže systém rozpoznat v kratším dosahu.

Řidič je na potenciální nebezpečí upozorněn výstražným zvukem z levého nebo pravého reproduktoru v závislosti na tom, z jaké strany se přibližuje rozpoznaný objekt, a také vizuální výstrahou zobrazenou na displeji středové konzoly.

Základem našeho přístupu k bezpečnosti je pomáhat předcházet dopravním nehodám ještě před tím, než k nim dojde, nebo alespoň zmírnit jejich následky. Pro případy, kdy je kolize neodvratitelná, máme technologie, které z hlediska celkových následků znamenají obrovský rozdíl.

Aby zůstal v případě dopravní nehody prostor pro cestující doslova nedotčen, jsou naše auta ve všech ohledech silnější. Kompletní bezpečnostní klec obklopující posádku je vyrobena ze za tepla tvářené vysokopevnostní oceli, přičemž je zkonstruována tak, aby zajistila pasažérům maximální ochranu při všech typech dopravních nehod.

Airbagy

Sedadla

Bezpečnostní pásy

Tato technologie dokáže na základě informací z vyspělého systému senzorů vozidla rozpoznat situaci, kdy dochází k neúmyslnému sjetí vozu ze silnice. Pokud je daná situace vyhodnocena jako riziková, přitáhnou se bezpečnostní pásy předních sedadel, aby byly cestující zajištěni ve správné poloze.

Tyto webové stránky používají soubory cookies, dle nastavení vašeho prohlížeče. Bližší informace zde. Kliknutím na tlačítko „Přijmout“ souhlasíte s tím, že můžeme soubory cookie využívat. Chcete-li změnit typy souborů cookie, které používáme, klikněte na „Nastavení“.

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *