Freshbedýnky: rozšířený eshop, dodavatelé a sortiment

Freshbedýnky: rozšířený eshop, dodavatelé a sortiment

Freshbedýnky doručují bio ovoce a zeleninu

Skupina Sklizeno Foods převzala e-shop s bio ovocem a zeleninou Freshbedýnky, který provozuje firma Yes Fresh. Vlastnili ji Martin Ducháček (71 %), Libor Winkler (25 %), Tomáš Fliegl (2 %) a Pavel Dufek (2 %). Sklizeno Foods v ní koupilo 100% podíl.

Výměnou za to získali čtyři dosavadní majitelé Freshbedýnek 5% podíl ve Sklizeno Foods, drží ho skrze další svou firmu AllOrganics. V ní jsou podíly rozděleny mírně jinak – Ducháček drží 64 %, Winkler 25 %, Fliegl 5 % a Dufek 6 %.

Většinu 55,4 % ve Sklizeno Foods ovládá Petr Borkovec, dalšími podílníky jsou David Kukla (28,93 %) a Aleš Kotěra (10,67 %).

„Se Sklizeno sdílíme důraz na kvalitu. Proto jsme se rozhodli spojit síly a být součástí velkých plánů na vytvoření hráče, který nabídne kvalitní potraviny za rozumné ceny po celém Česku,“ vysvětluje Ducháček.

 Freshbedýnky se stanou hlavním dodavatelem bio ovoce a zeleniny sítě Sklizeno, jejich produkty se v prodejnách mají objevit během podzimu a od Nového roku i na e-shopu Sklizeno.cz.

 Stávající e-shop Freshbedýnek poběží ve stejné formě i rozsahu zhruba do konce roku.

Freshbedýnky budou také nyní se Sklizeno Foods sdílet zázemí a sklady. „Především je ale spojení dalším krokem ke sjednocení roztříštěného trhu kvalitních potravin a ke snížení nákladů nesouvisejících s výrobou.

I zde budeme využívat toho, že zvýšení odběrů pro celou síť povede ke snížení transakčních nákladů a tím k poklesu cen u sortimentu bio ovoce a zeleniny, které jsou dosud považované za luxusní segment.

My bychom z něj chtěli udělat maximálně mírný nadstandard k nabídce běžného ovoce a zeleniny a postupně možná i standard,” vysvětluje Petr Borkovec, majoritní vlastník a ředitel Sklizeno Foods.

V tomtéž kontextu představil na úterní konferenci Franchise Day spolumajitel Sklizeno Foods Aleš Kotěra program MyFoodCentrum, který odstartuje v příštím roce 2018 a jímž chce síť pomáhat s rozvojem byznysu menším dodavatelům, kteří nemají čas na vlastní inovace. Cílem je ve finále nabízet víc sortimentu a snížit jeho cenu. Kotěra dřív vlastnil síť farmářských potravin Náš Grunt, kterou Borkovcovo Sklizeno Foods koupilo koncem loňska.

  • Potraviny
  • Retailek
  • Sklizeno

Freshbedýnky: rozšířený eshop, dodavatelé a sortiment Freshbedýnky: rozšířený eshop, dodavatelé a sortiment Freshbedýnky: rozšířený eshop, dodavatelé a sortiment

Svobodný statek

Čas od času nám dorazí nějaký zajímavý dotaz, jehož odpověď přímo souvisí s tím, co děláme a jak to děláme. Abychom vám ještě více přiblížili určitá témata, která vás zajímají, vaše otázky i naše odpovědi tu zpřístupníme všem.

OTÁZKA: Nejsem si jistá, kterou variantu ceny KPZ si zvolit. Můžete poskytnout nějaký návod?

Odpověď:

Tento rozpis variant umožní každému nahlédnout své aktuální finanční schopnosti a zároveň naši potřebu rozvíjet naše ekologické intence ve světě.

Je to pro vaši orientaci, nikdo se vás nebude ptát na vaše příjmy, nikdo se k vám nebude chovat jinak ať zaplatíte méně či více. Není naším záměrem vás stresovat ohledně vyhodnocování finančních možností.

Zaplaťte nám prosím, jak to cítíte pro aktuální sezónu správně.

  • Nižší varianta ceny je vytvořena pro podílníky, kteří si z nějaké důvodu nemohou dovolit standardní cenu podílu. Pravděpodobně se staráte o děti nebo máte jiné rodinné příslušníky závislé na vaší péči. Můžete mít zdravotní výdaje, které nejsou kryté z pojištění. Máte náklady na vzdělávání, dostáváte podporu nebo jste senior bez větších úspor. Tato cena uhradí cenu vypěstované zeleniny a přispěje na platy spolupracovníků. 
  • Střední varianta je pro podílníky, kteří jsou finančně zajištěny a mohou si dovolit standardní cenu podílu. Máte práci, pravděpodobně vlastníte byt. Jezdíte pravidelně na dovolenou. Díky vzdělávání či svým schopnostem máte poměrně vysokou šanci získat dobře placené zaměstnání. Tato cena uhradí naše běžné náklady na provoz KPZ sezóny- nákup sadby a osiva, platy spolupracovníků, management sezóny a drobný rozvoj.
  • Vysoká varianta (5000 Kč) je pro podílníky, kteří vlastní dům, mají investice, zděděné peníze či jiné finanční zálohy, nemusí pracovat na plný úvazek. Tato cena nám umožňuje vyplatit odměny našim spolupracovníkům a věnovat se naší osvětové činnosti-vzdělávání dětí, mládeže i dospělých; zvířata v hospodářství; krajinotvorba.

OTÁZKA: Neobvyklé barvy zeleniny, které od nás dostáváte

Dobrý den, několikrát se nám stalo, že zelenina měla nestandardní barvu. Např. bílá červená řepa, bílá mrkev nebo nyní mrkev, která je uvnitř oranžová a na povrchu vypadá jako červená řepa a pouští stejně barvu. Můžete mi to objasnit?

Odpověď: Dobrý den,vysvětlení je takové, že se snažíme mít na poli co nejširší pestrost zeleniny. Proto některé druhy, pěstujeme v mnoha barevných variantách, tedy odrůdách.

Proto bílá řepa je zkrátka bílá řepa a červenou barvu mít nemá, to samé bílá mrkev. U fialové mrkve s oranžových středem se jedná o např. o odrůdu Purple haze.

Jsou to tedy běžně vyšlechtěné odrůdy, pocházející z bio certifikovaného osiva či sazenic. Určitě se nejedná o žádnou vadu nebo např. obávané geneticky modifikované plodiny. Nemusíte se jich tedy určitě bát. Mohou být trochu odlišené chuťové, např. mají trochu jinou sladkost, ale jinak by měly chutnat jako běžně známé druhy.

OTÁZKA: Mýtus ohledně ekologické certifikace a značky BIO

Dobrý den, co přesně znamená značka BIO? Ve společnosti panuje několik názorů a některé z nich tuto značku znehodnocují např. že ekologiští zemědělci stříkají v noci apod…

Odpověď: Přeposíláme článek z webu fitkonto.cz, kde je toto stručně objasněno.

Mýtus – Značka bio je marketingový trik.

Realita – Značka bio je státem garantovaná značka kvality, není to trik. Více také v článku Jak poznám bio.

Mýtus – Každé vejce z vesnice je bio.

Realita – Není! Krmivo slepic u drobných chovatelů je různé, rozhodně nemusí být v biokvalitě a také podmínky chovu mohou být velmi vzdálené principům a požadavkům biozemědělství.

Mýtus – Ekozemědělci stříkají jedy v noci.

Realita – Nestříkají! Postříkané pole kontrolor pozná! Nejčastěji najde pálení a deformace listů, ale také až nápadnou absenci plevelů. Nejdůležitěšjí ale je, že ekozemědělec se rozhodl pro hospodaření bez jedů dobrovolně, ze své vůle a vnitřního přesvědčení a nechce dál škodit. Pokud stříká, používá státem schválené přírodní přípravky, jíchy, či biodynamické preparáty.

Mýtus – Ekozemědělci neléčí nemocná zvířata.

Realita – Všichni zemědělci jsou povinni léčit svá zvířata, usilovat o zamezení utrpení a zmírnění bolesti. Ekozemědělci navíc vědí, že zvířata v dobré fyzické kondici a psychické pohodě jsou také méně náchylná k infekcím a nemocím a proto co nejvíce respektují jejich přirozené potřeby.

  • Mýtus – Biozelenina je plná plísní a jejich toxinů.
  • Realita – Výsledky řady výzkumů potvrdily, že vliv na přítomnost plísní a mykotoxinů nemá způsob pěstování, ale především způsob skladování a další nakládání s potravinou, navíc i v ekozemědělství existuje množství nástrojů k omezování plísní.
  • Mýtus – Biopotraviny nemůžou existovat, protože půda, voda i vzduch jsou plné škodlivin.

Realita – Cílem ekologických hospodářů a ekozemědělství není najít nejčistší prostředí, kam ještě nezasáhlo destruktivní chování lidstva. Základní myšlenkou je do životního prostředí a do potravního řetězce nevnášet další nebezpečné a jedovaté látky škodlivé pro rostliny i živočichy, včetně člověka.

OTÁZKA: Otevření nového odběrného místa

Dobrý den, rádi bychom v našem městě či obchodě otevřeli odběrné místo pro vaši zeleninu. Jaké jsou proto podmínky a možnosti?

Budete mít zájem:  Nejčastější důvody, které nám brání zhubnout

Odpověď: Dobrý den, soustředíme se hlavně na Prahu a na severní Čechy. Pro vznik odběrného místa potřebujeme alespoň 10 zájemců, popřípadě 8 v regionu.

Potřebujeme, aby se tato skupina lidí rozhodla pro předplatné a to nejlépe na celou sezónu, je však možné na zkoušku domluvit třeba na 3 měsíce.

Předplatné by probíhalo na náš účet, cena by byla 350 za jeden pytel, pokud se jednalo o obyčejné předplatné, kdy vozíme jednotlivé pytle.

Další možností je vytvořit KPZ skupinu, tak už se jedná spíše o dlouhodobější a hlubší navázání spolupráce. A je pro lidi, kterým nejde jen o zeleninu, ale hledají za tím něco víc (vztah k zemi, spolupráci ve společenství). Více o tom tady a zde. Závoz pak funguje, že zeleninu nevozíme v jednotlivých pytle, ale zelinářských bednách a lidé si ji sami přerozdělují.

Oba druhy spolupráce však vyžadují nějakého koordinátora, který lidi dá dohromady a převezme za skupinu i odběrné místo trochu odpovědnosti.

OTÁZKA: Skladba pytle v průběhu roku

Přemýšlím o zapojení se do KPZetky, případně předplatného, můžete mi prosím napsat, co pytel v průběhu roku přibližně obsahuje a kolik váží?

Odpověď: Pěstujeme okolo 40 druhů, tj. 140 odrůd zeleniny, proto popsat, co se v průběhu roku v zeleninovém pytli objevuje je poměrně složité. Přehled našich výpěstků naleznete při kliknutí na horní lištu na sekci výpěstky.

Pro přibližnou představu se však dá říci, že pytel obsahuje 8-10 druhů zeleniny. Jednotlivá množství záleží na jejich ceně, co se výpočtem vejde do 350 Kč. Měly by se tam objevovat základní druhy zeleniny a zároveň i něco pro zpestření.

Na otázku, kolik pytel váží se také odpovědět přímo nedá. Váhově je jaro například oproti podzimu několikanásobně lehčí. Na jaře obsahuje hlavně různé druhy salátů, špenát, jarní cibulku, ředkvičky, svazky bylin a postupně kedlubny a ředkve.

Na začátku června už začnou dozrávat hlávky zelí, brokolice, květáky, kapusty, tuříny a pórky. Začne být mrkev a řepa na svazky. S blížícími prázdninami už začnou teplomilky jako cukety, dýně.

Na začátku podzimu začne být kořenová zelenina- různé druhy mrkve, ale zároveň opět špenát, nějaké saláty, dále ředkve, kromě vodnic i černé ředkve a daikony.

V zimě se jedná zejména o čistě kořenovou zeleninu (řepa, mrkvev, pastiňák,..) a brambory, zároveň se snažíme, aby tam bylo vždy něco zeleného- kapusta, pórek, růžičková kapusta a k jaru naklíčená řeřicha nebo bylina v květináčku.

Vzorové příklady složení pytlů z roku 2016 jsou následně:

10. května: jarní cibulka, řezaná máta, polníček, rukola v květináči, ředkev vodnice, červená řepa, salát hlávkový, salát lollo roso, salát ledový, špenát.

  1. 1. srpna: řapíkatý celer, cibule žlutá, cibule červená, mrkev žlutá, pórek, řepa červená, tuřín, meloun, vanička black cherry rajčat
  2. 22. listopadu: celer, cibulka, dýně butternut, růžičková kapusta, mrkev duhová, pastiňák, ředkev černá, řepa
  3. Zimní pytel: 2x pórek, brambory, řepa, tuřin, pastiňák, mrkev, celer, petržel, kedluben gigant

Otázka: Přerušení KPZ podílů přes léto

Ráda bych se stala členem KPZ, avšak přes léto nemohu odebírat pravidelně. Je možné nastavit přes prázdniny přerušení odběrů?

Odpověď: Dobrý den, léto je pro nás ve znamení hojnosti, proto pro nás není možné se s vámi o tuto hojnost nepodělit. Tím, že s námi člověk vstoupí do vztahu jako společník (máme totiž Společenství kolem Svobodného statku=KPZ), tak z toho pro něj vyplývá právě ono sdílení úrody.

Příspěvek na sezónu my nevnímáme jako příspěvek na zeleninu, ale jako minimální příspěvek na pěstování. Cena je sice vypočítaná podle tržní hodnoty zeleniny, ale pro nás se jedná o minimální cenu.

V současné době není téměř možné s naším způsobem pěstování, které obnáší vysoký podíl ruční práce a celkovou péči o krajinu, nějak vysoce prosperovat.

Při nejisté situaci na trhu s biozeleninou jsme rádi, když prázdninové výkyvy nehýbou naším odbytem.

Jelikož platba je za nás vnímána jako dar, je možné podíly samozřejmě rušit bez nároku na náhradu. V ceně je však pro každotýdenní jeden podíl zdarma, aby mohli odjet na čtrnácti denní dovolenou:)

Pokud pro vás vstoupení do KPZ skupiny v současnosti není z těchto důvodů možné, stále máme funkční eshop s pestrou nabídkou na naše odběrná místa, u kterého nejste zavázání pravidelným odběrem.

Otázka: Kvalita zeleniny a jeden z významů KPZ

Dobrý den, bohužel jsme si zaplatili zimní dodávky zeleniny. Je to již naposled. Nehodlám akceptovat shnilé kusy celeru a pastiňáku. Pokud ovšem dodavatel nepovažuje hnilobu za bio. Za 300 Kč nám to připadá nenormální.

Odpověď: Dobrý den, je nám to líto:) Samozřejmě že bio nemá být shnilé. Na druhou stranu je zima a my nemáme žádné sklady s řízenou atmosférou a zelenina je prostě citlivá. Taky děláme pomocí lidí, kteří se mohou zmýlit.

Tak že se omlouvám a pokud přijmete omluvu tak zeleninu popište konkrétně kolik kusů a váhu pastináku a my Vám to pošleme příště. Pokud nepřijmete omluvu a už jste zaplatili tak Vám vrátíme zpět napište číslo účtu a variabilní symbol.

PS: Nejsme Váš dodavatel, ale Váš pěstitel. To znamená že mi chceme po Vás láskyplný vztah. Takový jaký máme k rostlinám a k Zemi. Nekupujete si zeleninu ale zapojujete se do projektu a přebíráte s námi spoluodpovědnost:) O tom je KPZ.

Odpověď zákazníka:

Dobrý den, Omluvu přijímám. Nahnilý byl celer(cca půl kila) a jeden pastinák(cca 600g)Celer byl v pytli jediný. Dále bych uvítala nějakou cibuli a brambory, červenou řepu, růžičkovou kapustu. Celkově mi obsah pytle přijde málo pestrý. Budu ráda zapojena do projektu, pokud si nebudu připadat jako hlupák,což se mi právě přihodilo.Spoluzodpovědnost necítím,připadám si spíš jako sponzor.

Odpověď: Dobrý den, skladba zimních pytlů byla dopředu prezentována, že bude obsahovat zejména zimní kořenovou zeleninu. Určitě by neměla být nahnilá, na to si příště dáme pozor. Brambory budou v příštím podílu, dále máme na poli ještě cca 2000 pórků, které jsou určeny na zimní prodej.

V tuto chvíli jsou však zmrzlé na kost, a není možné je sklízet. Uvidíme jaké bude počasí příští týden. Princip KPZ nefunguje čistě jako předplatné. Jednou z jejich částí je nesení spoluzodpovědnosti za průběh sezóny a o budování vzájemného vztahu odběratelů s farmáři a celým zemědělským organismem.

Doufáme, že se nám toto během sezóny podaří projasnit a budete s námi spokojená. Určitě budeme pořádat některé dny otevřených dveří u nás na statku, kam se budete moci přijet podívat a vidět v jakých podmínkách zelenina roste, kdo ji pěstuje, jak se chystá.

Dále na jaře budeme dělat setkání v Praze s jednotlivým skupinami, kde také vznikne prostor pro diskuzi.

Otázka: Připomínka ke kvalitě výpěstků

Dobrý den, moc se mi líbí váš způsob pěstování zeleniny i zapálení s jakým předáváte lásku k zemi i Zemi vašim odběratelům, ale přece jen jsem se rozhodla vás informovat, jak vypadala zelenina v minulém biopytli. Mrkev a petržel (pastinák) byly výborné. Celer byl trochu nahnilý. Kedluben gigant byl do poloviny dřevnatý.

Budete mít zájem:  Zdravější je bydlet sám, než s tchýní

Černá ředkev byla skoro dutá, asi vyschlá. Chápu, že je těžké kontrolovat kvalitu jednotlivých kusů, ale doufám, že tato zpětná vazba (zvláště pokud byste dostali podobné informace z více stran) povede k výběru kvalitnější zeleniny.

Přece jen 330korun a dobrá pověst není málo! Děkuji za pochopení a přeji hodně lepších hodnocení na zeleninu v dobré kvalitě 🙂

Odpověď: Dobrý den, děkujeme za váš příjemný email. Pro nás je zpětná vazba důležitá a pomáhá nám napříště se vyvarovat takovýmto nedostatkům.

Je pravda, že jsme měli po Vánocích nepřebrané sklady a přestože nám všechna zelenina minimálně 2x prošla rukama, tak toto s celerem mohlo nastat.Ohledně gigantu a ředkve je to trochu zvláštní, měli jsme na ně několik kladných reakcí, tak jste měla bohužel smůlu na špatné kusy.

Toto úterý budete mít v pytli náhradu. Pokud něco podobného nastane, prosíme o vyfocení zeleniny a poslání fotek společně s emailem.

Otázka: Zákazník na 1. místě nebo je za podnikáním něco víc?

Tak nějak musím reagovat. Tu větu, ze které vybírám “ nýbrž proto, že se soustředíme na pěstování, nikoli na zákaznické služby. “ jste úplně netrefila. Pokud vím, tak podnikáte a i pro vás by měl být zákazník na 1. místě.

Můžete napsat, že se soustředíte především na pěstování a z časových důvodů už třeba nedáváte individuální skladbu pytle, a že se za to omlouváte, ale dát najevo zákazníkovi, že má se svými požadavky prostě smůlu vede jen a jen k jeho nezájmu od vás dále odebírat.

Dost dobře dovedu pochopit, že někteří lidé mají zájem o jinou skladbu pytle, než nabízíte. Pytle nejsou levné a právě ne pro každého vhodná skladba je důvodem, proč vám slábne zájem z regionů.

Domnívám se, že by zákazníci ocenili nabídku rozšířenou o běžné druhy zeleniny jako okurky, rajčata atd. , s možností navolení skladby a za co nejserióznější cenu.

Odpověď: Děkuji za reakci. Máte pravdu v tom, že podnikáme. Pokud pěstujeme, je fajn, když to dokážeme i prodat. Jednou z možností, řekla bych tou nejjednodušší, je vše prodat do velkoobchodu. Z části to i děláme.

Pokud bychom tam prodali vše, jedinou možnost, kterou byste vy, jako lidé z regionu mohli využít, abyste měli přístup k bio zelenině od nás (nebo jiného pěstitele), by byla objednávka od tohoto velkoobchodníka, což by byl druhý článek v řetězci. Ten už má výborný zákaznický servis a samozřejmě si přihodí ke konečné ceně nějakou přirážku.

Můžete porovnat u freshbedýnek, které naše výpěstky prodávají. Pokud máte to štěstí a žijete v dostatečně velkém městě, kde se uživí zdravá výživa s čerstvou lokální bio zeleninou, do řetězce se dostává třetí článek, který si stejně tak potřebuje něco přihodit. Tyto krámky využívají například Country life, kterým také dodáváme.

Do obchůdků se dostane už velmi omezená nabídka a navíc jsou zde větší ztráty, takže přirážka obchodu musí být o to větší. Myslím, že výsledkem toho je, že vlastně se v regionu takový obchod moc nevyplácí. Tak to jenom k té ceně.

Co se týče sortimentu, jde o sezonní bio-pytle, tzn. závisí od toho, co se zrovna urodí. Rajčata i okurky do pytlů dáváme, ale jejich sezona je v létě, tedy nyní to není aktuální otázka. Pytle děláme co nejpestřejší, vzhledem k tomu, to je zralé na poli. Takže i kdybychom dali na výběr, v podstatě nic jiného by si vybrat nemohli.

Všeobecně uznávaná pravda v businessu, že zákazník je na prvním místě, platí – u obchodních společností.

Pokud nakupujete a prodáváte a jste živi pouze z marže, kterou platí zákazník, pak byste se opravdu měl snažit, aby byl maximálně spokojen.

Pokud je ale za podnikáním ještě něco více – péče o krajinu, půdu, rostliny, zvířata, lidi, na prvním místě není zákazník. My ani naše odběratele jako zákazníky v tom běžně používaném významu slova nevnímáme. Prostě máme jiný úhel pohledu.

To, že „trh“ v regionu je jiný než třeba ten pražský, je zjevné. I proto se snažím o tuto komunikaci, abychom nalezli cestu, kde se potkají možnosti obou stran.

Faktem ale zůstává, že služba individuálního sestavení bedýnek by vyžadovala úplně jiné kapacity, systém, prostory, apod. Což by se odrazilo v konečné ceně. Nyní jsou nastaveny na systém, co máme a jsou férové.

Vzhledem k platu našich spolupracovníků, způsobům pěstování, který používáme i způsobu prodeje, který umožňujeme. Pro tuto chvíli to tak je.

Snad vám nevadí delší odpověď, ale téma obchodu na jiných základech vnímám jako důležitý bod, ke kterému je potřeba přiblížit širší rámec pohledu na věc.

Fresh bedýnky

„Freshbedýnky nejsou tak velké, abychom mohli nabídnout superrychlé doručení nebo nepřeberný sortiment. Vnímáme to ale jako výhodu. Můžeme se tak víc soustředit na kvalitu a osobnější kontakt se zákazníky i dodavateli. Investovali jsme do unikátních skladů, takže každá plodina má přesně to, co potřebuje,“ říká Josef Pizúr, náš provozní ředitel.

Děkujeme Ayurvedic Breakfast za rozhovor a připomínáme Ájurvédskou večeři s přednáškou – už 25.11.! ????https://www.facebook.com/events/656135661549074/

BIO potraviny se sebou pořád nesou spoustu otázek. Jak se na ekologické zemědělství a podnikání v něm dívá člověk, který byl u založení prvního obchodu s čerstvými BIO potravinami v České republice, prošel si jím od píky a nyní je jeho provozním ředitelem?

Страницы, которые нравятся этой Странице

Нравится: 22 тыс.

Magazín o módě, jaká opravdu je. Píšeme o odvrácené stránce módního průmyslu, psychologii módy a…

Нравится: 16 тыс.

Výroba dortů a dezertů na zakázku.

Нравится: 8,6 тыс.

Товар/услуга

Подробнее

Нравится: 14 тыс.

Raw Freeride

Snow, Mountain, Food

Нравится: 585

Raj chuti is where fresh raw food, fresh body and fresh mind unite in a successful and healthy…

Нравится: 21 тыс.

Co si uvařím, to si taky sním. Dělím se jen o recepty. Vegan, raw, glutenfree a tak.

Нравится: 3,6 тыс.

Zapomeňte na zeleninu bez chuti, drůbež plnou růstových hormonů či bezbarvá vajíčka snášená…

Нравится: 989

Poctivé farmářské a regionální potraviny. Více informací naleznete na našich webových stránkách: …

Нравится: 214

Rozvážíme potraviny po Praze. Nestůjte ve frontě, nečekejte. Objednávejte na JsemDole.cz.…

Нравится: 148

Tělocvičná jednota, která byla znovuobnovena v roce 1990, se věnuje cvičení jako aerobic, jóga,…

Нравится: 105

Posláním ČOS je zvyšovat tělesnou zdatnost svých členů. V naší TJ fungují tyto oddíly: florbal,…

Нравится: 6,5 тыс.

Přidejte se k nejnovějšímu hnutí v gastronomii a změňte svůj život!

Нравится: 385

Pravdivě informovat a bořit mýty o mužském a ženském reprodukčním zdraví, naší společné plodnosti a…

V Thajsku ho kokosy vyléčily po bouračce. Teď s nimi chce Filip Říha pod značkou Wild & Coco dobýt Evropu

Spousta lidí možná vnímá kokos jako exotickou surovinu, se kterou se dostane do kontaktu velmi sporadicky při pečení nebo během dovolené u moře. Jsou ale i tací, pro něž je kokos součástí každodenního života a nezbytnou součástí zdravého a vyváženého jídelníčku i ve střední Evropě.

Budete mít zájem:  Pivní recepty nejen pro pány

Filip Říha objevil kouzlo kokosu před několika lety, když se s touto surovinou ve vetší míře setkal po vážné nehodě na motorce v Thajsku. Tehdy odmítl být operován a místo toho nasadil přísnou očistu, kdy po dobu jednoho týdne nekonzumoval nic jiného než kokosy. Když zjistil, jak neuvěřitelný účinek kokosový detox na jeho tělo měl, rozhodl se, že to musí ukázat i doma v Čechách.

Tehdy k nám začal dovážet kvalitní mladé kokosy ze Srí Lanky a pod značkou Mladý kokos je prodával na různých sezónních akcích.

Jeho byznys se ale rozjel natolik, že se brzy rozhodl portfolio svých produktů značně rozšířit a nakonec firmu i přejmenovat, aby její název lépe odpovídal nově vznikající filozofii.

Tak loni na podzim vznikla značka Wild & Coco, která v současné době nabízí v Česku, na Slovensku a také v Německu prémiové kokosové výrobky, o kterých jste možná ještě nikdy neslyšeli.

Kokosové produkty Wild & Coco

Foto: Wild & Coco

O příběhu kokosového byznysu v Čechách, který zaujme nejen milovníky zdravého jídla, jsme si popovídali se zakladatelem firmy Wild & Coco Filipem Říhou a Veronikou Šímovou, která má na starosti oblast marketingu a procesního řízení.

Z Mladého kokosu se stalo Wild & Coco. Proč jste se pro takovou změnu rozhodli?
Filip: Mladý kokos byla hravá značka, která vznikla kolem kokosu a produktu jako takového.

Postupně jsme ale do našeho sortimentu začali přidávat prémiové produkty, které jsou na českém trhu nejkvalitnější svým složením, chutí i cenou. Najednou jsme zjistili, že značka už neodpovídá naší nabídce, protože je málo prémiová.

Lidé si tak mysleli, že naše produkty by měly stát míň, přitom jsme věděli, že už jít s cenou dolů nemůžeme, spíše naopak. Potřebovali jsme lidem ukázat opravdovou kvalitu obsahu už tím, co je zvenku.

A tak vzniklo Wild & Coco…
Filip: Ano. Druhý problém byl, že Mladý kokos je vlastně název jen jednoho produktu a veřejnost tak žila v domnění, že prodáváme pouze kokosy.

My jsme přitom už dávno rozšířili sortiment na řadu jiných produktů.

Navíc byl Mladý kokos neexportní značka, v anglickém překladu – Young Coconut – to nepůsobí tak dobře a vtipně jako u nás, a proto jsme se rozhodli to celé uchopit jinak, aby název odpovídal globálním záměrům a západním trendům.

Proč tedy vlastně nakonec právě Wild & Coco?
Veronika: Líbil se nám ten význam. V překladu je to „divoký a kokosový“, což má evokovat divokost a zároveň přirozenost.

V té době jsme totiž už experimentovali s našimi jogurty, které jsou velmi divoké, probiotické a reálně způsobují změny v těle. Divokost se zároveň skrývá také v jednom z našich programů, kterým je kokosový detox.

V rámci něho lidi učíme přirozeněji jíst a žít si po svém.

Jak vlastně dnes vaše produktové portfolio vypadá? Co všechno se skrývá pod značkou Wild & Coco?
Veronika: Naše produktové portfolio je opravdu široké.

Nabízíme různé produkty z kokosu od těch, které se hodí na vaření, jako je kokosové mléko, smetana, mouka, až po kokosovou vodu, jogurt, kefír nebo sladké i slané pomazánky.

Vedle toho si zákazníci velmi oblíbili i naše kokosové balíčky.

Kolik lidí v současné době tvoří váš tým?
Filip: Je nás šest, ale máme i externí spolupracovníky, jako je designér, grafik nebo IT pracovníci.

Kdo je tedy vaším typickým zákazníkem?
Filip: Máme několik typů zákazníků podle různých druhů produktů.

Základní skupiny, jako jsou základní kokosové jogurty a kefíry, kokosové vody a kokosové pomazánky, jsou oblíbené spíš u mladších lidí. Vedle toho máme hybridní produktové služby.

Jde o balíčky, ke kterým dodáváme i potřebné know-how, ať už je to obsáhlý kokosový detox nebo jogurtovací balíček. Tyto produkty jsou ideální pro specifické cílové skupiny.

Filip Říha, zakladatel Wild & Coco

Foto: Wild & Coco

O jaké přesně jde?
Filip: Balíčky na výrobu vlastního kokosového jogurtu jsou určeny spíše pro rodiny a kokosový detox je zase oblíbený u matek, které potřebují doplnit energii po ukončení kojení. Kokosový detox je ale celkově zaměřený na lidi, kteří ve svém životě chtějí udělat nějakou změnu.

A pak máme třetí skupinu produktů, které jsou asi nejdivočejší. Ty si u nás kupují lidé, kteří mají extrémní zájem o to, co jedí, a jsou ochotni za takové produkty zaplatit stejné peníze jako v západních zemích. To znamená třeba 600 korun za litr jogurtu, který má v sobě stovky miliard probiotických bakterií, a to je něco, co je pro běžné produkty naprosto neslýchané.

Jaké další produkty do této specifické kategorie patří?
Filip: V Německu slaví velký úspěch zmiňovaný kokosový kefír, protože tam jsou lidé na veganské kefíry obecně hodně zvyklí.

Řada obsahuje také specifickou pomazánku, která chutná podobně jako Lučina a je i podobně použitelná. Zvlášť nabízíme také probiotika, která běžně sami používáme pro výrobu jogurtů.

O ty je velký zájem, protože si z nich lidé doma sami dělají jogurty nebo je dokonce jedí samostatně.

Nabízíme i oblíbený mladý ječmen, a to dokonce jeden z nejkvalitnějších v Čechách. Ten se používá zejména v kokosovém detoxu, při kterém člověk 7 dní pije jen ječmen s kokosovou vodou.

V nabídce Wild & Coco najdeme kromě kokosového mléka a jogurtů i kokosové jerky nebo oříškové pomazánky

Foto: Wild & Coco

Je vidět, že škála zákazníků Wild & Coco‎ je hodně široká.
Veronika: I rozšíření skupin zákazníků byl vlastně jedním z cílů rebrandingu. Předtím šlo zejména o lidi se specifickým druhem stravování.

Jedli buďto raw, bez lepku, vegansky, nebo šlo o ty, kteří se velmi zaměřují na to, co je složením produktu. Změnou našeho brandu jsme chtěli dosáhnout toho, že naše produkty přitáhnou i méně okrajové skupiny zákazníků.

Kolik zákazníků v současné době máte?
Filip: Aktuálně evidujeme v Čechách přes tisíc pravidelných zákazníků na našem e-shopu a stovky u našich velkoobchodních partnerů. Měsíčně prodáme přes český e-shop několik tisíc kokosů a malých jogurtů. U ostatních produktů se jedná o stovky prodaných kusů. V Německu se našich produktů, zejména kefírů, prodávají tisíce týdně.

Kde všude mohou zákazníci vaše produkty sehnat?
Filip: Můžou je koupit různými způsoby. Jednak je to samozřejmě online, kde naše čerstvé, trvanlivé i mražené produkty posíláme lidem po celé České republice i na Slovensko v termoboxu.

Také je rozvážíme po Praze a dodáváme na odběrná místa po celé republice, abychom zákazníkům usnadnili a zlevnili převzetí. Vedle toho je lze nakoupit také v síti různých zdravých výživ, menších obchodů, na Košík.

cz a do budoucna i větších supermarketů, se kterými právě teď jednáme o zařazení našich produktů do jejich stálé nabídky.

„Náš jogurt jsme vyvíjeli a testovali dva roky.“

Jak už jste zmínili, začali jste také pronikat do zahraničí, že?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *