Fotogalerie: Za nebezpečnou kosmetiku nikdo nezodpovídá

Hlavním účelem štědrosti občanského zákoníku je v tomto případě možnost zakoupené zboží zhlédnout vlastním okem a přesvědčit se, že odpovídá našim představám – zkrátka učinit vše, co bychom mohli v případě nákupu v klasickém obchodě udělat ještě před uzavřením smlouvy. I přes sebepřesnější popis a fotografie poskytované prodejcem si nemůžeme být 100% jisti kvalitou, dokud nemáme věc v ruce.

Na dálku či mimo obchodní prostory

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od jejího uzavření je možné u smluv sjednávaných distančním způsobem, tedy prostředky komunikace na dálku, jakými jsou telefon nebo internet.

Stejně tak lze odstoupit od smluv uzavíraných mimo obchodní prostory při podomním, pouličním či předváděcím prodeji.

Nezapomeňte, že důležitý je způsob, jakým byla smlouva uzavřena, a ne to, jak bylo zboží předáno – i když si zboží koupené přes internet vyzvednete v kamenné provozovně prodejce, máte právo odstoupit od smlouvy stejně jako zákazníci, kteří si nechají zboží doručit domů.

Důvěřuj, ale prověřuj

Nejlepší zkušenost je ta vlastní. Proto se rádi vracíme tam, kde už jsme dobře pořídili my nebo naši známí. Nakupujete-li v e-shopu poprvé, je vhodné prověřit si ho důkladněji. Základní informace najdete na dtest.cz/eshopy.

potřebitelé se bohužel nezřídka nechávají zlákat extrémně nízkými cenami a bez dalšího rozmyslu nakoupí u neověřeného prodejce.

Až po několika neúspěšných pokusech o navázání komunikace jim dojde, že nejnižší cena by nikdy neměla být hlavním faktorem při výběru e-shopu.

To, že nelze dohledat obchodní podmínky ani sídlo společnosti, neznamená, že o spotřebitelská práva přicházíte, postup při domáhání se jich je ale silně zkomplikován, ne-li znemožněn.

Jak tedy správně vybrat spolehlivý e-shop? Nejlepším ukazatelem jsou spokojení zákazníci a pozitivní recenze na nezávislých srovnávacích stránkách.

Samozřejmě nelze vyloučit možnost, že si prodejce pár kladných recenzí pod smyšlenými účty napíše sám, proto není od věci si některá náhodná hodnocení skutečně rozkliknout a posoudit, zda jsou autentická.

Dalším dobrým znamením je viditelné umístění informací, jako je sídlo společnosti, obchodní podmínky a doporučený postup při reklamaci zboží či odstoupení od smlouvy. Častým varovným znamením bývá nesrozumitelná čeština – jde o zahraniční obchody používající automatický překlad pro rozšíření svého dosahu.

V okamžiku uzavírání smlouvy (tedy těsně před kliknutím na finální „Potvrdit objednávku“) byste už měli znát totožnost prodejce, přesnou cenu včetně všech daní a poplatků, způsob platby a dopravy, podmínky a postup při odstoupení od smlouvy i reklamaci.

Všechny tyto údaje spadají pod informační povinnost prodejce a ti spolehliví si na její dodržení určitě dají pozor. Často se tyto informace skrývají v obchodních podmínkách, se kterými souhlasíte zaškrtnutím políčka při objednávce.

Je na každém zákazníkovi, zda si je rozklikne a alespoň základní údaje si v nich vyhledá ještě před nákupem.

Jak na odstoupení od smlouvy

Obchod proběhl, jak má – zaplatili jste cenu, pošťák vám přinesl balíček se zbožím – a teď chcete od smlouvy odstoupit. Důvody mohou být všelijaké a spotřebitel nemá povinnost je sdělovat.

Možná se vám věc „naživo“ tolik nelíbí, možná ji někdo z rodiny mezitím koupil jinde nebo jste si zkrátka rozmysleli investici svých peněz, na tom nezáleží.

Nenechte prodejce, aby vás přesvědčil o opaku.

Odstoupit můžete do 14 dní od převzetí zboží. Pokud vás o tomto právu prodejce neinformoval (zpravidla v již zmiňovaných obchodních podmínkách), prodlužuje se lhůta o jeden rok. Pokud budete poučeni dodatečně, platí 14denní lhůta od okamžiku, kdy informaci obdržíte.

Ideální je, když na stránkách e-shopu najdete vzorový formulář pro odstoupení. Také podle toho se pozná poctivý internetový obchod.

Pokud ne, stačí o tom prodejce jakkoliv vyrozumět, nejlepší je zvolit si nějaký prokazatelný způsob, například dopis s doručenkou nebo e-mail.

Nebojte se, že byste na formulaci odstoupení potřebovali právníka, stačí uvést základní údaje o uzavřené kupní smlouvě a vyjádřit svou vůli od ní odstoupit.

Vracení zboží

Po odstoupení od smlouvy vám začala běžet další 14denní lhůta na vrácení zboží. Jde o nejzazší termín, k odeslání by mělo nejlépe dojít „bez zbytečného odkladu“. Ve stejné lhůtě by vám měl prodejce vrátit všechny peněžní prostředky, které od vás přijal; konkrétně u kupní smlouvy však může počkat, dokud mu zboží nevrátíte nebo neprokážete jeho odeslání.

Je na vás, jaký způsob doručení zboží zpět zvolíte.

Pokud to pro vás bude komfortnější, můžete zboží předat i osobně v místě sídla či pobočky prodejce, nejčastěji se ale nabízí vracet zboží stejnou cestou, kterou k vám připutovalo od prodejce, využít můžete i jeho obaly.

On vám však peníze musí vrátit stejným způsobem, jakým je od vás přijal – jiný způsob může zvolit jen s vaším výslovným souhlasem a zároveň vám tím nesmí vzniknout žádné další náklady.

Vyrovnání účtů

Na účet by vám měla dorazit stejná částka, jakou jste zaplatili – slovy zákona všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od vás na základě smlouvy prodejce přijal. Zpravidla tedy půjde o kupní cenu a poštovné.

To vám ale prodávající vrátí jen do výše nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání – pokud jste tedy při nákupu využili nadstandardní služby kurýra či expresního dodání, přijde vám částka zkrácená o rozdíl cen této a nejlevnější služby.

© sisterspro – Fotolia.com

Pokud tedy vracíte šaty za 500 korun, které jste ale potřebovali rychle, a proto jste zvolili expresní dodání za 150 korun místo obyčejného balíku za 80 korun, vrátí vám prodejce po odstoupení od smlouvy 580 korun, přestože jste při nákupu platili 650 korun.

Nenechte se odbýt tím, že prodejce nevrací dobírku. Doběrečné je poplatek za umožnění platby při převzetí zboží, nejde tedy o náklad na dodání, a proto je prodejce povinen vrátit kupní cenu, nejnižší náklady na dodání i částku za platbu dobírkou.

Náklady spojené s odstoupením nese kupující – poštovné při vracení zboží platíte vy a prodejce nemá povinnost vám ho jakkoliv proplácet, ledaže by vás o povinnosti nést tyto náklady nevyrozuměl před uzavřením smlouvy.

E-shop není půjčovna

Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Nutným nakládáním se rozumí zhlédnutí a vyzkoušení zboží tak, jak by to bylo možné v kamenném obchodě před zakoupením.

Kdo se tedy už radoval, že si bude nakupovat každé dva týdny nové zboží a po pár použití ho vracet, má smůlu. Pokud oblečení budete týden nosit, či dokonce prát, boty „prošlápnete“ nebo poškrábete displej telefonu, plnou cenu zpět pravděpodobně nedostanete.

Často diskutovanou otázkou je i vyjmutí zboží z obalu či odstranění visaček. Ani jedno by určitě prodejci neprošlo jako důvod zboží zpět nepřijmout.

Pokud se však jedná například o obal unikátní, pro značku specifický, který jste porušili ve větší míře, než bylo k prohlédnutí zboží nutné, a prodejci vzniknou s vrácením zboží do prodeje kvůli jeho obnovení další náklady, mohl by je po vás požadovat, tedy odečíst od částky, kterou vám vrací. Některé obaly navíc plní funkci hygienickou a po jejich porušení nemůžete od smlouvy odstoupit vůbec.

Kdy odstoupit nejde

Občanský zákoník vyjmenovává smlouvy, od kterých spotřebitel ve čtrnáctidenní lhůtě odstoupit nemůže.

Poměrně logicky to nejde u poskytování služeb, jestliže už byly splněny s vaším předchozím výslovným souhlasem a zároveň vás prodejce upozornil na ztrátu práva odstoupit od smlouvy. Nevrátíte ani zboží, které pro vás bylo upraveno podle vašeho osobního přání.

Tím se nemyslí volba kombinace barvy a rozměru z nabídky prodejce, ale nějaký osobní prvek, který by znemožnil další prodej konečného produktu, jako je třeba vyrytí vašich iniciál do šperku.

Neuspějete ani se zbožím podléhajícím rychlé zkáze (typicky květinami), zbožím vyjmutým z uzavřeného obalu (pokud zboží nelze dále prodávat z hygienických důvodů) či počítačovým programem, pokud byl už obal nosiče porušen – nelze zjistit, zda jste už obsah nekonzumovali či nezkopírovali na vlastní nosič. Výjimku má i smlouva o ubytování, dopravě a stravování a smlouva o dodávce novin, periodik a časopisů, s výjimkou předplatného. Pokud si objednáte lístky do kina nebo divadla, ani tehdy nebudete moci smlouvu jen tak zrušit.

Jak poznat padělek kosmetiky: Podle úředníka to není jednoduché

Padělků kosmetiky existuje bezpočet, stejně tak zdravotních problémů, které mohou způsobit.

Jak dříve varoval americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI), v těchto produktech se mohou vyskytovat těžké kovy, stopy fekálií i karcinogeny. Proto by se měl každý člověk vyvarovat nákupu takového padělku.

Jenže jak ho poznat? Miroslav Kapoun z Odboru ochrany veřejného zdraví Ministerstva zdravotnictví říká, že to vůbec není jednoduché.

Nutno však dodat, že Kapoun hovořil zejména o rozpoznávání falešných parfémů od originálních. To je totiž typ kosmetiky, od kterého bylo v roce 2018 odhaleno v Česku nejvíce padělků.

„Rozdíly mezi originálními výrobky a padělky jsou mnohdy pro laika nepostřehnutelné.

Rozlišit je dokáží zpravidla pouze specializované agentury nebo advokátní kanceláře, které výrobci parfémů pověřují posuzováním padělků v jejich jménu,“ uvedl Kapoun pro Blesk Zprávy.

Podle něj je ale hlavním ukazatelem, který pomůže padělek odhalit, podezřelé nízká cena. Pokud je produkt prodáván za takovou částku, která neodpovídá ceně v běžných prodejních místech, pak je riziko, že nesplňuje přísné bezpečnostní požadavky. „Zejména v případě nákupu na e-shopu je vhodné ujistit se, že se jedná o seriózní obchod,“ radí Kapoun.

Cena je důležitá při posuzování pravosti i jiné kosmetiky než jen parfémů. „Výhodnost“ nákupu je totiž ten hlavní aspekt, na který padělatelé lákají své oběti. Lidé rádi doufají, že dokážou pořídit své vysněné rtěnky, oční stíny apod. za skvělé ceny a ušetří. Realita je ale taková, že luxusní kosmetika prostě stojí hodně peněz, cesta okolo neexistuje.

Člověk sice možná zaplatí kosmetické firmě vysokou marži, ale má jistotu, že jeho zdraví nepřijde k újmě a produkt je stoprocentně bezpečný.

Vždy je třeba brát na vědomí, že ingredience a vývoj nejsou nejsou zadarmo. Originál hlavně funguje mnohem lépe – padělky se sice tváří podobně, ale stejnou službu neudělají.

Budete mít zájem:  Vyhazujete jídlo? A je vám to hloupé?

Tento rozdíl je nejviditelnější u kosmetiky obsahující barvy.

„Koupila jsem si vůni v prodejně… poprvé mi vydržela vonět celý den, a když jsem si ji koupila znovu, voněla stejně, ale po pár hodinách jsem nic necítila,“ popsala Veronika z Prahy pro Blesk Zprávy svoji zkušenost s možným padělkem. To je příklad toho, jak falešná věc není zdaleka tak efektivní, jako originální.

Příklady padělků parfémů, které se v posledních letech podařilo zabavit úředníkům v Česku. | Ministerstvo zdravotnictví ČR

Serióznost prodejce, jak zmiňoval Kapoun, je další důležitou součástí posuzování. Existují kosmetické firmy, které své produkty prodávají jen přes vlastní e-shopy a vlastní kamenné obchody, případně autorizované parfumerie a drogerie.

Pokud jejich kosmetiku uvidíte na jiném místě, je to na pováženou.

Obecně se vždy vyplatí podívat se na recenze daného prodejce a jeho sídlo, plus s extra velkou mírou skepse přistupovat ke kosmetice renomovaných značek na internetových tržištích typu AliExpress, eBay a Wish.

Může se stát, že se do kontaktu s padělanou kosmetikou dostanete osobně, nejen online. Pak přijde na řadu kontrola obalu.

Kriminální organizace se ho snaží okopírovat co nejlépe a někdy se jim skutečně podaří vytvořit dokonalý padělek.

Někdy ale také ne – velmi pozorně se na oficiálních stránkách výrobce podívejte, jak má originál vypadat a porovnejte ho s produktem, který držíte v ruce.

Jsou barvy na obalu trochu jiného odstínu? Je použitý lehce odlišný font? Je výrobek podezřelé lehký? V takovém případě je možné, že se jedná o padělek. Pomůže rovněž pohled na sériové číslo.

Někdy totiž zcela chybí, a to u originálního produktu nikdy chybět nemůže. Sériové číslo na samotném produktu se navíc musí shodovat s číslem na balení.

Stejně tak nesmí chybět informace o ingrediencích, velké firmy je mnohdy uvádí v několika jazycích.

Někdy však ani všechny výše popsané kroky nemusí zafungovat. Můžete proto požádat o pomoc technologie, konkrétně čárový kód. Ten v sobě ze své podstaty obsahuje informace o původu zboží, zemi výroby apod.

Napište jeho číslo do Googlu a pokud se nic neukáže, hrozí, že jde o padělek. Nemusíte to ani psát ručně, existují mobilní aplikace, které čárový kód naskenují, a pak ho samy na internetu vyhledají.

Tento způsob je prakticky neprůstřelný.

Snad už brzy v našem kině – Společenský dům

Všeobecné obchodní podmínky

Úvodní ustanovení Všeobecné obchodní podmínky upravují smluvní vztahy a z nich plynoucí závazky mezi KyTICe – Kulturní zařízení Světlá nad Sázavou, IČ: 75059771, se sídlem: nám. Trčků z Lípy 16, Světlá nad Sázavou 582 91, zapsaná u Krajského soudu v Hradci Králové pod sp.

zn.: Pr 937, e-mail: [email protected] , tel.: 569 496 001 (dále jen „prodávající“ nebo „provozovatel“). Smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem – kupujícím vzniká koupí vstupenky na filmové nebo jiné představení provozované prodávajícím.

Níže uvedené všeobecné závazné obchodní podmínky upravují prodej vstupenek na kulturní akce, případně jiné akce, pořádané kulturním zařízením KyTICe.

Zákazník, který zakoupí vstupenky přímo na provozovně prodávajícího nebo přes internet, vyjadřuje tak souhlas s těmito všeobecnými podmínkami, které jsou pro obě smluvní strany závazné.

Pro smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem je rozhodující verze všeobecných obchodních podmínek platná v den uhrazení platby kupní ceny za vstupenku.

Vysvětlení pojmůZkratkou „VOP“ se rozumí tyto všeobecné obchodní podmínky. Vstupenkou se rozumí jedna vstupenka nebo více vstupenek, které si zákazník zaplatí na pokladně prodávajícího.

Elektronickou vstupenkou se rozumí jedna elektronická vstupenka nebo více elektronických vstupenek, které si zákazník objedná a zaplatí přes internet. Uvedená kupní cena je cenou aktuální pro objednaná představení, tato cena je konečná.

Rezervace vstupenekRezervace vstupenek je možná pouze na tel. 775 653 884, e-mailu [email protected] nebo osobně v Infocentru. Rezervace platí pouze 5 dnů. Vstupenky je nutné si do té doby vyzvednout během otevírací doby v Infocentru.

Veškeré nevyzvednuté rezervace se automaticky 5 dnů před akcí uvolňují zpět do prodeje. Rezervace vstupenek až do akce není možná.

Zákazník bere na vědomí, že rezervace je nezávazná a v případě, že si vstupenky nevyzvedne ve stanoveném čase, může prodávající  vstupenky uvolnit k prodeji bez dalšího oznámení zákazníkovi. Rezervaci lze odvolat osobně nebo telefonicky v Infocentru.

Zákazník bere na vědomí a bezvýhradně souhlasí, že jím zadané kontaktní údaje mohou být zaznamenány v systému za účelem pozdějšího kontaktování prodávajícím.

Nákup vstupenek ONLINEOn-line prodej vstupenek se realizuje prostřednictvím portálu www.kyticesvetla.cz smluvního partnera, společnosti Ticketware s.r.o. Smluvní partner zprostředkovává, pokud není uvedeno jinak, pouze prodej vstupenek pro kulturní akce Kulturního zařízení KyTICe, p. o.

Zakoupením vstupenek vzniká smluvní vztah přímo mezi zákazníkem a provozovatelem portálu – společností Ticketware.

Provozovatel neodpovídá za žádnou škodu či jakoukoliv jinou újmu, která by vznikla zákazníkovi nebo jakékoliv třetí osobě v souvislosti s návštěvou akcí, zejména neodpovídá za žádné výlohy, které zákazníkovi vznikly v souvislosti s akcí.  Zákazník kupuje vstupenky za cenu zobrazenou při transakci, ta je konečná.

Výběrem platební metody a pokračováním v nákupu potvrzuje současně zákazník souhlas se všeobecnými obchodními podmínkami prodávajícího. Po potvrzení objednávky má zákazník možnost využít službu bankovního převodu, která ho přesměruje na internetové bankovnictví jeho banky a prostřednictvím internet bankingu odešle platbu.

Poskytovatel expeduje vstupenky ihned po přijetí potvrzení o úhradě. Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.

Poskytovatel platebních služeb je společnost Ticketware s.r.o. se sídlem Nad Pískovnou 1450/5, 140 00 Praha 4, IČ: 03485285, DIČ: CZ03485285. Informace: [email protected] Při koupi vstupenky přes internet obdrží zákazník elektronickou vstupenku, která je vybavena číselným čárovým kódem a bude zákazníkovi zaslána na zákazníkem zadaný e-mail.

Veškeré slevy, jako je dětské, ZTP, důchodci apod. lze uplatnit pouze při nákupu lístků v Infocentru, nebo v pokladně divadla/kina. Při on-line prodeji se slevy neuplatňují. 

Nákup vstupenek v Infocentru nebo v pokladně na místě konáníPři koupi vstupenky v Infocentru vybírá zákazník z dosud volných vstupenek. Vstupenky je možné uhradit v hotovosti, platební kartou, případně Sodexo poukázkami. Doprodej vstupenek probíhá na místě konání akce, vždy půl hodiny před začátek představení/promítání. Zde není umožněna platba kartou.

Vracení vstupenek

Tlapková patrola: Vždy ve střehu – program a vstupenky online

Všeobecně závazné obchodní podmínky rezervace, prodeje a on-line prodeje vstupenek prostřednictvím internetu a podmínky účasti na kulturních akcích, platné v Kulturních zařízeních města Pelhřimova p.o.

Předmět obchodních podmínek

Níže uvedené všeobecné závazné obchodní podmínky upravují prodej vstupenek a účast na kulturních a společenských akcích, případně jiných akcích pořádaných Kulturními zařízeními města Pelhřimova p.o. (dále jen „provozovatel“) nebo akcí v prostorách spravovaných Kulturními zařízeními města Pelhřimova p.

o.  a všechny smluvní vztahy se zákazníky, které z toho vyplývají a vymezují práva prodávajícího (provozovatel) a kupujícího (zákazník). Zákazník, který si zakoupí vstupenky a zúčastní se akcí výše uvedených, bez výhrad přijímá veškerá ustanovení těchto obchodních podmínek a je povinen se jimi řídit.

Zde uvedené obchodní podmínky jsou platné v den zakoupení vstupenky, provedení rezervace nebo on-line nákupu vstupenky zákazníkem.

On-line prodej vstupenek, ceny a poplatky při on-line prodeji

On-line prodej vstupenek se realizuje prostřednictvím portálu http://www.kulturape.cz smluvního partnera, společnosti Ticketware s.r.o. Smluvní partner zprostředkovává, pokud není uvedeno jinak pouze prodej vstupenek z pověření pro kulturní akce Kulturních zařízení města Pelhřimova, p.o.. Zakoupením vstupenek vzniká smluvní vztah přímo mezi zákazníkem a provozovatelem. Provozovatel neodpovídá za žádnou škodu či jakoukoliv jinou újmu, která by vznikla zákazníkovi nebo jakékoliv třetí osobě v souvislosti s návštěvou akcí, zejména neodpovídá za žádné výlohy, které zákazníkovi vznikly v souvislosti s akcí.  Zákazník kupuje vstupenky za cenu zobrazenou při transakci, ta je konečná včetně případné zákonné sazby daně z přidané hodnoty. Případný předprodejní poplatek, který navyšuje cenu objednávky, je vždy uveden při výpisu objednávky. Zaplacené vstupné se nevrací, není-li výslovně uvedeno jinak. Zakoupená vstupenka se nevyměňuje. V případě ztráty či poškození se náhradní vstupenka neposkytuje.

Výběrem platební metody a kliknutím na tlačítko “Pokračovat” potvrzuje současně zákazník souhlas se všeobecnými obchodními podmínkami poskytovatele.

Po potvrzení objednávky má zákazník možnost využít službu bankovního převodu, která ho přesměruje na internetové bankovnictví jeho banky a prostřednictvím internet bankingu odešle platbu. Prodávající expeduje vstupenky ihned po přijetí potvrzení o úhradě.

Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti GoPay s.r.o., bankovního převodu nebo platby kartou. Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví  jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran.

 Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí. Poskytovatel platebních služeb je společnost Ticketware s.r.o. se sídlem Nad Pískovnou 1450/5, 140 00 Praha 4, IČ: 03485285, DIČ: CZ03485285. Informace: [email protected]

Rezervace vstupenek

Vstupenky si lze rezervovat na maximální dobu 48 hodin, poslední možnost provedení rezervace má zákazník 96 hodin před plánovaným začátkem akce. V případě rezervace vstupenek na filmová představení v  kině Vesmír je platnost internetové rezervace od jejího vytvoření až do doby 24 hodin před začátkem představení.

Vytvořenou internetovou rezervaci si zákazník vyzvedne pouze v místě předprodeje, Turistickém informačním centru Pelhřimov, Masarykovo náměstí 10 a to při sdělení variabilního čísla internetové rezervace. Zákazník může být vyzván k předložení svých identifikačních dokladů personálem provozovatele za účelem kontroly.

Zákazník bere na vědomí, že v případě, že si vstupenky nevyzvedne ve stanoveném čase, provozovatel vstupenky uvolní k dalšímu prodeji bez dalšího oznámení zákazníkovi. Stanovený čas je oznámen zákazníkovi ihned po ukončení rezervace v rezervačním systému a zároveň zaslán emailem, pokud byl email správně zadán.

Ve stanovené době 96 hodin, předcházející termínu představení už nejsou rezervace možné, pouze přímý nákup vstupenek. Zákazník bere na vědomí, že současně si může rezervovat vstupenky pouze na jedno představení, maximální počet vstupenek pro rezervaci určuje provozovatel.

Rezervovat vstupenky na další představení může až po ukončení rezervace, kterou předtím začal. Pokud zákazník nedodrží tyto pokyny, provozovatel neručí za správné provedení rezervací přesto, že zákazník obdrží email o potvrzení rezervace. Provozovatel si vyhrazuje právo na zrušení takové rezervace, a to bez oznámení zákazníkovi.

 Zákazník bere na vědomí a bezvýhradně souhlasí, že jím zadané kontaktní údaje mohou být zaznamenány v systému za účelem pozdějšího kontaktování provozovatelem nebo obsluhou kulturního zařízení.

A současně bere na vědomí a souhlasí, že v případě opakovaného nevyzvednutí vstupenky a neodvolání rezervace mu může být budoucí rezervace zablokována. Rezervaci lze provést a stejně tak odvolat také osobně nebo telefonicky v místě předprodeje, Turistickém informačním centru Pelhřimov.

Nestandardní situace při prodeji vstupenek

Zákazník má právo na podání reklamace, nedojde-li k úplnému a k řádnému nabytí všech zaplacených vstupenek. Reklamace se uplatňuje bezprostředně po nákupu vstupenek. Zákazník je povinen bezprostředně po převzetí/obdržení vstupenky (vstupenek) zkontrolovat správnost obdržených údajů.

V případě zjištěných nesrovnalostí bude na základě okamžité reklamace zákazníka provozovatelem reklamovaná vstupenka (vstupenky) prostřednictvím systému zrušena a zákazníkovi bude vrácena zaplacená peněžní částka. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

Reklamaci lze uplatnit pouze v tom případě, kdy zákazník postupoval podle obchodních podmínek. V případě, kdy dojde ke vzniku nestandardní situace v době kratší než 1 pracovní den před termínem konání akce, provozovatel nemůže zákazníkovi garantovat nárok na konkrétní zakoupenou vstupenku (vstupenky).

Nastalou situaci řeší pověřené osoby provozovatele. Pověřená osoba provozovatele podá zákazníkovi informaci o způsobu a termínu řešení reklamace.

V případě, že při koupi vstupenek prostřednictvím internetu došlo sice k odepsání částky z účtu zákazníka, ale vstupenky se nezobrazují, je třeba kontaktovat na uvedených kontaktech provozovatele se sdělením informace o nákupu a platební metodě. Pověřená osoba provozovatele ověří informace a podá zákazníkovi vyrozumění.

Nestandardní situace vzniklé při vstupu na místo konání akce a podmínky místa konání akce

Předložením vstupenky při vstupu a vstupem na místo konání akce vyjadřuje držitel vstupenky souhlas s provozními předpisy místa konání akce, s pokyny pořadatele a s podmínkami, které se k nim vážou.

Na akci bude vpuštěn pouze první předložitel příslušné on-line zakoupené vstupenky.

  V případě jakýchkoliv nestandardních situací, vzniklých při vstupu na místo konání akce, je zákazník povinen kontaktovat neprodleně přítomné zástupce provozovatele.

Personál zajišťující bezpečnost je oprávněn nevpustit návštěvníka akce bez zajištění předmětů, jejichž vnesení na místo konání akce je nepřípustné, jako jsou láhve, plechovky, zbraně, omamné látky nebo jiné předměty, které mohou být pořadatelem označeny jako nebezpečné nebo na akci zakázané.   Pořadatel nebo jím pověřená osoba má právo zakázat vstup na akci návštěvníkům, kteří se na místo konání akce dostaví po začátku akce či osobám podnapilým, osobám pod vlivem omamných nebo psychotropních látek nebo osobám ohrožující bezpečnost jejích ostatních návštěvníků.

Zakoupením vstupenky a vstupem do prostoru konání akce zákazník souhlasí s případným pořizováním foto a video dokumentace z akce ze strany provozovatele a s případným zveřejněním bez nároku na finanční odměnu a tímto se zavazuje, že nezabrání v uveřejnění své fotografie či audio nebo video nahrávky v přímé souvislosti s navštívenou akcí. Bez povolení pořadatele není dovoleno návštěvníkům fotografování a pořizování zvukových ani obrazových záznamů.

Reklamace, reklamační řád provozovatele

Reklamační řád stanoví postup zákazníka a provozovatele v případech, kdy přes veškeré úsilí provozovatele, zákazník shledá oprávněný důvod k podání reklamace na kvalitu poskytované služby, tj.

prodeje vstupenek na kulturní akce, případně jiné akce provozovatele.

Reklamaci podává zákazník osobně v místě předprodeje, elektronicky nebo telefonicky na zveřejněných kontaktech provozovatele s uvedením specifikace reklamovaných vstupenek či skutečností a svých osobních údajů.

Vracení vstupenek

Zakoupené vstupenky může zákazník vrátit pouze z důvodu, že se představení z důvodů na straně poskytovatele neuskuteční (porucha na technickém zařízení, nedodání filmu do kina, onemocnění umělce apod). Podmínky pro vracení vstupenek v případě úplného zrušení akce určuje provozovatel.

Zákazníci budou v takovém případě informováni o způsobu vracení na webovém portálu http://www.kulturape.cz. Pokud budou Kulturní zařízení města Pelhřimova, p.o. nuceni zrušit nebo upravovat termín akce, zveřejní tyto informace na webovém portálu www.kulturape.cz nejpozději tři hodiny před začátkem akce.  V odůvodněných případech jsou možné krátkodobé posuny termínů konání akcí. Informace o změně termínu konání akcí jsou uváděny na webovém portálu http://www.kulturape.cz. Při změně termínu představení zůstávají vstupenky v platnosti pro náhradní představení. Zákazníci budou v takovém případě informováni o možnostech jejich vrácení na webovém portálu http://www.kulturape.cz,  nebo formou odpovědi na dotaz zaslaný na e-mailovou adresu [email protected]

Není-li stanoveno jinak, při vracení vstupenek zákazníkovi nebude vrácena částka označená při transakci jako předprodejní poplatek. Zaplacené vstupné se nevrací, není-li v tomto reklamačním řádu výslovně uvedeno jinak. Zakoupená vstupenka se nevyměňuje. V případě ztráty či poškození se náhradní vstupenka neposkytuje.

Reklamační řád je závazný pro zákazníka a provozovatele. Reklamační řád je vypracován v souladu s českým právním řádem, zejména zák. č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů (občanský zákoník), zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Osobní údaje

Osobními údaji se rozumí informace o zákazníkovi, na základě kterých jej lze přímo či nepřímo identifikovat. Smluvní partner provozovatele, společnost Ticketware s.r.o. shromažďuje a uchovává zákazníkem zadané osobní údaje prostřednictvím elektronických nosičů informací v zabezpečeném datovém úložišti.

Provozovatel prohlašuje, že chrání osobní údaje v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění (dále jen ZoOÚ). Provozovatel je oprávněn pověřit v souladu se ZoOÚ třetí osobu jako zpracovatele osobních údajů.

Uzavřením transakce dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých kontaktních údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.

Kontaktní údaje, které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro vnitřní potřebu a nebudou poskytnuty jiným subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.

Bezpečnost dat, záruky

Provozovatel nenese odpovědnost za případné neoprávněné zásahy třetích osob, v důsledku nichž tyto osoby neoprávněně získají přístup k osobním údajům jednotlivých zákazníků a/nebo k jejich uživatelským účtům a/nebo k příslušnému datovému úložišti Kulturních zařízení města Pelhřimova u smluvního partnera, společnosti Ticketware s.r.o.

a tyto údaje neoprávněně použijí, využijí, zneužijí nebo je zpřístupní třetím osobám. Zákazník prohlašuje, že si je vědom rizik pro něho vyplývajících z výše uvedených neoprávněných zásahů třetích osob.Provozovatel přebírá záruky pouze za správnost, úplnost nebo aktuálnost nabízených informací v internetové nabídce akcí na webovém portálu www.

kulturape.cz.

Účinnost obchodních podmínek od: 15. března 2016

VYHLÁSENIE POSKYTOVATEĽA PLATOBNEJ SLUŽBY

Společnost Ticketware s.r.o. není poskytovatelem platební služby, ale majitelem licence Ticketware pro propojení na platební bránu GoPay. Kontaktní údaje: Ticketware s.r.o. se sídlem Nad pískovnou 1450/5, Krč, 140 00 Praha 4, IČ: 03485285, DIČ: CZ03485285.

Informace: [email protected] Výběrem platební metody a kliknutím na tlačítko “Pokračovat” potvrzuji souhlas se všeobecnými obchodními podmínkami zařízení. Společnost Ticketware s.r.o. řeší reklamace plátců kartou v zastoupeni za své klienty (3.

strana)

Po potvrzení objednávky má Plátce možnost využít službu bankovního převodu, která ho přesměruje na internetové bankovnictví jeho banky. Plátce prostřednictvím internet bankingu odešle Platbu. Prodávající expeduje lístky ihned po přijetí potvrzení o úhradě. Převody peněz jsou uskutečňovány prostřednictvím účtu společnosti GoPay s.r.o. bankovního převodu nebo Platba kartou.

Citlivé vstupní údaje, které zadáváte do systému internetového bankovnictví, jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci, které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.

Zakoupením vstupenek/doplňkového zboží dává kupující prodávajícímu souhlas se zpracováním svých kontaktních údajů a to až do doby jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním. Kontaktní údaje, které kupující uvede při objednání, slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuty jiným subjektům s výjimkou zpracovatelů plateb.

Uživatel nesmí využívat Rezervační a nákupní systém způsobem, který by mohl snížit jeho hodnotu a/nebo poškodit, upravit, znemožnit, přetížit nebo zhoršit funkci části a/nebo celku Rezervačního a nákupního systému, či infrastruktury Poskytovatele zahrnující jakékoliv pasivní a/nebo aktivní prvky infrastruktury a/nebo síťová zařízení, či servery. Uživatel nesmí zneužívat, blokovat, modifikovat či jinak měnit jakoukoliv část Rezervačního a nákupního systému, nebo se jen pokusit narušit stabilitu, chod nebo data Rezervačního a nákupního systému. Provozovatel nenese zodpovědnost za případné neoprávněné zásahy třetích osob, v důsledku čehož tyto osoby neoprávněně získají přístup k osobním údajům uživatele a/nebo k jeho uživatelskému účtu a/nebo k příslušné databázi poskytovatele tyto údaje použijí, využijí, zneužijí nebo zpřístupní tyto údaje třetím osobám. Jakékoliv výše uvedené činnosti mohou být trestné!

Platba „Twisto“ je poskytována společností Twisto payments a.s.

, IČO: 01615165, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 19085, se sídlem na adrese Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 na základě Twisto faktury postoupením pohledávky na úhradu platby s prodlouženou splatností společnosti Twisto payments a.s., a to za podmínek uvedených ve „Všeobecných obchodních podmínkách pro zákazníky služby „TWISTO“.

V případě, že Kupující využije službu „Twisto“ zprostředkovanou Prodávajícím a poskytovanou ze strany Twisto payments a.s., je Kupující povinen uhradit platbu (tj. celkovou kupní cenu a náklady na dopravu zboží) do 14 dnů ode dne doručení zboží.

K uzavření kupní smlouvy dojde vyplněním objednávky ze strany Kupujícího, akceptací objednávky ze strany Prodávajícího (písemným potvrzením elektronickou poštou) a úhradou objednaného zboží Kupujícím nebo využitím služby „Twisto“.

Kupující souhlasí s tím, že vybráním služby Twisto v nákupním košíku Obchodníka a po následném schválení platby Twistem,akceptuje „Všeobecné obchodní podmínky pro zákazníky služby „TWISTO“.

Zkontrolujte si, prosím, zadanou e-mailovou adresu. Na zadaný e-mail mohou být zaslány objednané a uhrazené vstupenky nebo e-mailová zpráva potřebná k vyzvednutí vstupenek v pokladně provozovny. Na nesprávné zadaný e-mail nelze uplatňovat reklamaci a ani vyžadovat navrácení uhrazené částky za vstupenky.

Soukromé očko umí pohlídat i milenky

Za tuto dobu se věnovala odhalování nepoctivých zákazníků v obchodech, práci na vrátnici a posledních deset let hlavně sledování a usvědčování nevěrných partnerek a partnerů či odhalování rozkrádání majetku ve firmách. Pomáhala také při hledání zmizelých osob.

Ke své současné profesi se dostala absolventka obchodní akademie náhodou. „Byla jsem nějaký čas bez zaměstnání, a tak jsem pak přijala nabídku mimo obor – tedy práci detektiva v supermarketu,“ vzpomíná žena, která si z profesních důvodů nepřála zveřejnit svou identitu.

Za tři roky, po které sledovala lidi ve zlínských obchodech, zjistila, že ji tato práce dokonale naplňuje. Naučila se tehdy odhadovat zákazníky a jejich úmysly. „Je to hodně o psychologii. To, že je někdo špatně oblečený ještě automaticky neznamená, že musí krást. Rozhodně jsem nebyla slepá, ale nikdy se mi nepodařilo načapat nějakého bezdomovce,“ upozornila.

Stávalo se, že chudě vypadající člověk vypil na prodejně pivo, potom ale na pokladně zaplatil jen obsah. „Prostě neměl na zálohu. Také se stalo, že maminky s kočárky daly něco dospod do koše a v zápalu boje o uhlídání dětí a nakoupení všech věcí ze seznamu na to pak pozapomněly. Dá se ale rozpoznat, kdy to bylo úmyslně, a kdy nepozorností,“ podotkla.

Naopak se setkala i s tím, že kradli ti, co to vůbec nepotřebovali. Byli mezi nimi i doktoři, herci či manželky právníků. „Někteří to berou jako adrenalin. Jiní zase zjistí, že je to velmi snadná obživa.

S jedním takovým jsem se potkávala ve více obchodech, to už nebyl adrenalin, ale závislost. Několikrát jsem mu naoko řekla: dnes nekraď, nebudu tě pořád hlídat.

A za pokladnou jsem si na něj přeci jen počkala a chytla jej i se zbožím za dva a půl tisíce,“ poznamenala.

Člověk je pořád ve střehu

Hlídání v obchodě bylo pro detektivku dobrou zkušeností, také pro vycvičení paměti a pozornosti. Jednou se jí stalo i to, že ji jeden zloděj napálil tvrzením, že dané zboží v obchodě vůbec nemají. Pustila jej, pak jí to ale nedalo a šla se přesvědčit. Zjistila, že jí lhal.

To ji naštvalo, a zároveň poučilo. „Od té doby jsem se učila znát všechny položky prodávané v obchodech a u dražších věcí také jejich počty.

Drahý alkohol, kosmetiku a jiné věci, kterých bylo najednou méně v regálu, jsem hned sledovala v košících, zda mi prošly přes pokladní pás,“ popsala detektivka.

DETEKTIVKA – má 47 let – vystudovala obchodní akademii – je vdaná, má tři děti – žije ve Zlíně – mezi její záliby patří jízda autem, na kole

To vše osm či dvanáct hodin denně. „Pokud chce být člověk dobrý detektiv obchodu, musí být pořád ve střehu. Musí mít na paměti, že to co odnesou nenechaví zákazníci z obchodu, jde na vrub prodavaček.

Navíc když už děláte tuto práci delší dobu, ať chcete nebo ne, dopadá na vás pracovní deformace. Místo nakupování jsem se stále rozhlížela kolem sebe, kde se co děje.

To trvalo ještě rok a půl od skončení této práce,“ podotkla žena.

Při práci v supermarketu se také setkala s vyhrožováním ze strany nepoctivců. „Kdysi jsem přichytla skupinu skinheadů, kteří kradli značkový alkohol. Ještě celý týden na mě čekávali před prodejnou, až skončím službu.

Protože to bylo ve večerních hodinách, požádala jsem chlapy od nás z agentury, aby alespoň jeli autem kolem pro jistotu, aby mě ti zloději neviděli samotnou. Člověk nikdy neví,“ svěřila se. Dodala, že případné vyhrožování jí ale vrásky nedělá. „Strach nemám.

Při takovém povolání musí být trochu zablokovaný pud sebezáchovy,“ říká detektivka.

Získání důkazů pro rozvod

Rok ještě sloužila jako vrátná hlídající prostory veřejné instituce. Pak se ale rozhodla pro zřízení detektivní agentury. Její klienti žádají hlavně usvědčování nevěrných partnerů a odhalování rozkrádání majetku ve firmách. Žádaná je i kontrola, zda děti svěřené do péče druhého partnera jsou dobře zaopatřené, a také takzvané čištění kanceláří od odposlouchávacích zařízení.

„Nejvíce se využívá služeb spojených s rozvody, při potvrzení nevěry. Těžko říct, zda muži či ženy si nechávají více sledovat své protějšky, je to asi tak na půl. Ale také se nám stalo, že si pánové nechají hlídat i milenku, zda mu někde nezanáší,“ vypozorovala za léta praxe.

„Tato práce musí být prováděna samozřejmě diskrétně tak, aby nepoškodila sledovanou osobu, ale dodané požadované materiály byly pro klienta dostačující,“ přiblížila detektivka. Pro práci se využívají fotoaparáty i kamery, aby klient sám viděl výsledky detektivní práce.

Při sledování se využívá i automobilů, které nevěrníky doprovázejí bez toho, že by si toho všimli.

„Často řešíme i rozkrádání. Příkladem je jeden majitel zahraniční firmy, kterému se do rukou dostal anonym o jeho zaměstnancích. Obrátil se na nás a chtěl nechat prověřit, co je pravdy na tom, že jej mají zaměstnanci okrádat, a že jejich pracovní nasazení také neodpovídá požadavkům,“ poznamenala. Původně si najal majitel detektivy na týden.

Ti ale zachytili stopu, a nakonec po dvou měsících označili hlavní škůdce statisícových ztrát. Případ předali hospodářské kriminálce. Následovalo propouštění, a prý i zavírání zlodějů. „Kromě rozkrádání tam bylo časté nevyužívání pracovní doby a vůbec špatná pracovní morálka. Majitel byl pomalu na zhroucení, když to zjistil,“ vzpomíná detektivka.

Zbraň bych použila nerada

Jsou případy, kdy si v rámci zákona a možností vypomáhají detektivové s policií. Nedávno například poskytli policií požadovaný kamerový záznam z ulice. „Vůči svým klientům jsme ale naprosto diskrétní,“ neopomněla ihned dodat detektivka.

Co se týká pružnosti práce soukromých detektivů oproti policii, mohou být podle ní soukromá očka operativnější. „Nemusíme čekat, až uplyne požadovaná lhůta, po které lze vyhlásit po někom pátrání. Intenzivní prověřování a sledování je i u nás čtyřiadvacet hodin denně bez ohledu na případ,“ uvedla jeden z rozdílů.

Dodala, že rozhodně nepodceňuje práci policie, spíše musí zdůraznit rozdílný přístup v určitých situacích. „Činnost detektivů je vedená v jiné linii. Jsou samozřejmě případy, se kterými se policie nezaobírá. Ne že by nechtěla, ale klienti je tímto nezatěžují.

Třeba drobná rozkrádání ve firmách či podezření na zneužívání firemních vozidel,“ podotkla žena.

Služba může být přesto někdy i hodně nebezpečná. Zlíňanka se však vyhýbá použití zbraně. „To je to poslední a nedá se to vzít zpět.

Za dobu naší praxe se to stalo chlapům zatím jen na Slovensku, při pátrání po kradeném automobilu. Podle dosavadních poznatků, jednání tázaných lidí a následných reakcí, měla v krádežích prsty ruská mafie.

Slovenští policisté pak naše detektivy raději doprovázeli až na hranice s Českem,“ uvedla žena.

Přibyly kontroly pacientů

Nově přibyla detektivce a jejím kolegům kontrola pacientů při prvních čtrnácti dnech nemoci. Ty platí od letošního 1. ledna zaměstnavatelé. Někteří chtějí mít jistotu, že pacient se skutečně léčí, a tak si jej nechávají prověřit. „Postupujeme stejně jako běžní kontroloři. Pokud ten člověk není doma, vše zadokumentujeme a předáme klientovi, tedy zaměstnavateli,“ vysvětluje žena.

Koordinuje také práci kolegů při takzvaném čištění kanceláří, tedy při odstraňování elektronického odposlouchávání. „Jedná se o průmyslovou špionáž hlavně mezi konkurenčními firmami. Například spolumajitelé ve firmě, kteří si absolutně věří, probírají plány a chod firmy v kanceláři pouze mezi sebou. Najednou zjistí, že o tom ví i někdo další, i konkurence,“ ře­kla.

Štěnice se najdou asi tak v pětině případů. „Pokud nám ale někdo volá z odposlouchávané kanceláře, je to problém. Štěnice tam už po příjezdu detektivů štěnice nemusí být. Ti, kdo ji tam dali, ji stihli odstranit,“ upozornila.

Práci detektiva z filmů neodkoukáte

Práce soukromého detektiva je podle té, která se jí věnuje už téměř patnáct let, hodně různorodá, zajímavá a také časově náročná. „Nejde čerpat z filmů. Nutné je zdokonalovat se v odborné literatuře související s danými problematikami a vědomostmi,“ podotkla.

Služby detektivní kanceláře začínají na sazbě dvě stě korun na hodinu a osobu, plus výdaje. „Domlouvám se ale s klienty i tak, že když předem ví, že sledovaná osoba bude osm hodin v práci a nevzdálí se odsud, po tu dobu ji nesledujeme. Samozřejmě, pokud nemá třeba podezření na nevěru přímo na pracovišti,“ upřesnila žena.

Odpočinu si na kole

Zlínská detektivka si zatím nedokáže představit, že už by se věnovala jinému zaměstnání. Mimo pracovní dobu má však úplně obyčejné koníčky. „Ráda cestuji autem, odpočinu si při projížďkách na kole nebo při práci na zahrádce.

Hodně sil mi dodávají i synové,“ konstatovala. Čas jí moc nezbývá na knížky, a často ani na televizi. „Když už si mám vybrat, raději se podívám na nějaké krimi než na romány. I když mohu říci, že se u napínavých filmů někdy celkem pobavím.

Řada scén je hodně nadsazených,“ pousmála se.

Lze však podle ní nalézt i realistické snímky plné logického myšlení a správné komunikativnosti. „Detektiv v sobě totiž musí mít takovou tu zdravou drzost. Nesmí se bát někoho oslovit, někam vlézt a nenechat se vyhodit. Naopak musí umět dobře a rychle vyhodnotit situaci,“ přiblížila to, jaký by měl být člověk, který se chce tomuto povolání věnovat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *