Dráhy dnes mění jízdní řád.

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Podle kraje bude přečíslování tratí logičtější vzhledem k trasám vlaků.

Dráhy dnes mění jízdní řád.

V Jihočeském kraji dojde s příchodem pondělí k drobným změnám v železničním jízdním řádu. Kraj se snaží především posílit roli takzvané S-Bahn, což jsou…

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Společnost Avizer Z, která provozuje deník Zdopravy.cz, zahájila v pátek 13. prosince prodej železničních knižních jízdních řádů pro rok 2020. Lze proto už…

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Zlínský kraj se řadí k těm, kde nastanou od nového jízdního řádu největší změny. Ty by se daly shrnout do třech okruhů: kraj objednal více vlaků, začne platit…

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Vlakový dopravce RegioJet dnes v tiskové zprávě zveřejnil některé podrobnosti k nadcházejícímu jízdnímu řádu a svému blížícímu se nástupu na rychlíkovou linku…

Cestování vlakem, autobusem i letecky (GoEuro)

Oblíbené železniční trasy Jízdní řády českých vlaků Jak rezervovat Další oblíbené trasy

Největší změny v jízdních řádech vlaků každoročně přicházejí na přelomu roku. Přes léto však častou přibydou nové trasy, případně se zvýší počet spojení za den do oblastí, kam lidé vyrážejí častěji v letní sezóně.

Jízdní řády vlaků Českých drah jsou samozřejmě nejobsáhlejší, protože ČD nabízejí ze všech provozovatelů železniční dopravy v ČR nejvíce spojení do tuzemských destinací. Díky hustému pokrytí se jízdní řády tohoto dopravce obvykle nemění co do nových tras ale spíše se v závislosti na sezóně zkracují intervaly a posilují se spoje.

O prázdninách 2017 dojde k posílení o 5 000 míst. Jízdní řády Leo Express nabízejí každodenní spoje z Prahy například do Pardubic, Olomouce či Ostravy. Nejdál se dostanete do slovenských Košic, se zastávkami v Tatrách – v Popradu či v Liptovském Mikuláši. Jízdní řády vlaků RegioJet mají tu výhodu, že často navazují na autobusové spoje této společnosti.

Novinkou v jízdních řádech RegioJet by v létě 2017 měla být 30 minutová frekvence na trase mezi Prahou a Brnem.

Tuto letní sezónu se všem cestovatelům, kteří využijí k dopravě železnici, pokusí zpříjemnit společnost RegioJet a její žluté vlaky. Pokud se například chystáte na výlet vlakem a chcete si s sebou vzít vaše jízdní kolo, nebude to problém ve vlacích RegioJet Low Cost.

Vlakem je však možné přepravit pouze tři jízdní kola najednou na jeden vůz. Tuto službu, které je zdarma, je proto dobré rezervovat předem. Chystanou novinkou na konec roku jsou o něco plnější jízdní řády vlaků. Zaplní se na trase mezi Prahou, Brnem, Břeclaví a Vídní. Tato nová trasa do Rakouska je plánovaná na prosinec 2017 či leden 2018.

Hledejte ji v jízdním řádu vlaků platném od začátku roku 2018.

  • Jízdní řády vlaků přehledně
  • Jasné a přehledné informace o odjezdech vlaků a cenách jízdenek na vlaky Českých drah, ostatních českých železničních dopravců ale i všech dalších evropských provozovatelů vlakové dopravy.
  • Nejlevnější jízdenky

Prostřednictvím Omio jsou k dispozici veškeré jízdenky a tarify Českých drah, lze je také kombinovat se slevovou In-kartou. Nabízíme samozřejmě i levné jízdenky od ostatních dopravců, jako je například Leo Express a RegioJet.

  1. Nejrychlejší vyhledání spojení
  2. Omio třídí výsledky podle nejlevnějších, nejrychlejších a nejoptimálnějších spojení a najde tak pro vás tu správnou nabídku.
  3. Porovnání s ostatními
  4. Vždy porovnáme výsledky se všemi alternativními autobusovými, železničními a leteckými spoji a vy si tak vyberete variantu, která je pro vás nejlepší.

Vlaky po České republice

Jízdní řády a odjezdy vlaků

Rostoucí zájem o cestování a také přibývající množství konkurence motivuje železniční dopravce nabízet kvalitní služby a získat tak více zákazníků. Kromě levných jízdenek na vlak, nabízejí různé speciální akce a tarify, nebo také častější odjezdy vlaků. Jízdní řády vlaků se tak mění a přibývají spojení vlakem na mnoha oblíbených trasách.

Chystáš se vyrazit vlakem někam, kde to neznáš?Nech si poradit od místních a užij si cestování podle nich!

Přidej se ke komunitě

Chystáš se vyrazit vlakem někam, kde to neznáš?Nech si poradit od místních a užij si cestování podle nich!

Přidej se ke komunitě

Vlakem z České republiky do zahraničí

Jízdní řády – vlaky ČD

České dráhy nabízejí spojení do všech větších měst v České republice a také do mnoha menších měst a vesnic. ČD mají u nás dlouholetou tradici – jejich vlaky brázdí českou krajinou více než 175 let.

Pro osobní dopravu rozdělují ČD své vlaky do několika kategorií: osobní vlaky, spěšné vlaky, rychlíky a expresní vlaky. Tyto expresní vlaky se dále rozlišují na vlaky expres (Ex), Intercity (IC, mezi něž patří i vlaky s obchodním označením SC, SuperCity), EuroCity (EC) a EuroNight (EN). Nejrychlejšími vlaky Českých drah jsou italské soupravy Pendolino.

Vlaky Českých drah cestujícím nabízejí hned několik způsobů sezení, například místa ve velkoprostorovém uspořádání nebo v menších oddílech pro 6 nebo 8 cestujících. Můžete si vybrat mezi komfortní 1. třídou a ekonomičtější 2. třídou.

Liší se jednak nabízeným pohodlím, velikostí sedadel, větším prostorem pro nohy a také poskytovanými nadstandardními službami, mezi než patří například občerstvení a denní tisk zdarma.

Jak rezervovat jízdenky na vlaky českých dopravců

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Rezervace: Online nebo přímo na nádraží (u přepážky nebo v automatu).

Výměna a storno jízdenek: Nevyužíté jízdenky je možné vyměnit u pokladní přepážky. Podrobnější informace najdete zde

Informace: Podrobnější informace na tel. čísle> +420 840 112 113 nebo pomocí Online kontaktního formuláře. Velmi rádi vám také pomůžeme na naší zákaznické lince, pokud jste jízdenky rezervovali s Omio

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Rezervace: Online nebo přímo na nádraží (u přepážky nebo v automatu).

Výměna a storno jízdenek: Stornovat můžeš všechny jízdenky, kromě: Promo jízdenek, zpátečních jízdenek po odjetí první jízdy, jednotlivých jízdenek v tarifech Parta a Rodina.

Informace: Můžete se obracet na zákaznickou linku pomocí emailu: [email protected] nebo telefonicky na lince: 800 222 226. Provozní doba je od 6:00 do 21:00.

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Rezervace: Jízdenky je možné rezervovat online, pomocí mobilní aplikace (aplikaci Omio si můžete stáhnout zdarma), pomocí sms nebo osobně na některém z prodejních míst.

Výměna a storno jízdenek: Podmínky pro storno jízdenek jsou podobné jako pro jejich rezervaci. Můžete tak učinit přes internet, pomocí mobilní aplikace nebo sms zprávou.

Informace: Informace získáte na telefonním čísle +420 542 424 242 nebo na emailu: [email protected]

Železniční infrastruktura se rok od roku zlepšuje. Na českých kolejích přibývá konkurence. Soupravy na tratích se postupně modernizují. Dochází také k harmonizaci právních předpisů s těmi, které platí v Evropské unii, a to i díky vstupu soukromých dopravců na trh.

To vše má pozitivní vliv na zlepšení kvality služeb poskytovaných v českých vlacích. Klíčovou otázkou samozřejmě je jak zvýšit bezpečnost cestujících a zároveň udržet nízké ceny jízdenek na železnici.

Budete mít zájem:  Sněmovna: O očkování je rozhodnuto

Železniční doprava je v České republice oblíbená jak na delších trasách, třeba do zahraničí, tak i na trasách krátkých, například pro ty, kteří volí vlak pro každodenní dojíždění do školy či zaměstnání.

Nejen v Česku ale i v ostatních částech Evropy se toho v posledních letech hodně změnilo. Vysokorychlostní železniční doprava je, hlavně v západní Evropě, stále běžnější. S urychlováním železniční přepravy dochází také k růstu její popularity a stává se v posledních letech módní. Na mnoha evropských trasách nabízí nejrychlejší alternativu přepravy vlak.

Například mezi Paříží a Bruselem nebo mezi Londýnem a Paříží. V porovnání s leteckou přepravou zde odpadá čas nutný pro dopravu z centra města na letiště, doba nutná na odbavení a bezpečnostní kontrly a čekání na letišti. Cestování vlakem je také ideální způsob, jak spojit příjemné s užitečným, tedy pohodlí na cestách s možností pracovat během jízdy v železničním voze.

Mnoho vlaků nabízí připojení k internetu zdarma.

Dráhy dnes mění jízdní řád.

Aplikaci zdarma!

Jak se tvoří jízdní řády

Jedná se dlouhodobý proces, který trvá až jeden rok a podílí se na něm více subjektů . Při tvorbě jízdních řádů se nejprve upřednostňují vlaky vyšších kategorií, na které následně navazují vlaky nižších kategorií, přičemž se upřednostňují vlaky mezinárodní, jejichž provoz je řízen mezinárodní dohodou.

Jízdní řády Českých drah s přesnými časy odjezdů vlaků je k dispozici online na stránkách ČD a také na nádražích po celé zemi. Jízdní řády vlaků je možné zdarma stáhnout a používat je i v režimu offline, pokud zrovna nemáte připojení k internetu. Jízdní řády jsou přizpůsobené potřebám cestujících.

V úvahu berou letový provoz v období dovolených nebo během prázdnin. Železniční jízdní řád a odjezdy vlaků se mění většinou jednou za rok a změny vstupují v platnost ve druhé polovině prosince. Pokud ke změnám dochází i mimo tento časový úsek, České dráhy o tom informují na svých stránkách.

Existuje však mnoho tras, na kterých odjezdy vlaků fungují beze změn několik let.

Další oblíbené železniční trasy v ČR

ČD dráhy mění jízdní řády, hlavně u dálkových spojů. V regionech jsou změny minimální

České dráhy dnes mění jízdní řády. Změny se týkají hlavně dálkových spojů. V regionální dopravě dojde jen k drobným změnám, časy příjezdů a odjezdů budou jen minimálně posunuté.

  • „Nejdůležitější změna v dálkové dopravě je, že se zkracoval rychlík Ostravan, nově se jmenuje Moravan a jezdí pouze v úseku mezi Prahou a Olomoucí,“ říká mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
  • K větším změnám podle ní dochází v kvalitě spojů a vylepšení souprav o nové nebo modernizované soupravy.
  • „Nasazujeme nové jednotky ČD Railjet, nabízíme také modernizované, klimatizované vozy první třídy a multifunkční bezbariérové vozy druhé třídy,“ upřesňuje mluvčí, co nového cestující čeká.

Dráhy nasadí moderní soupravy Railjet na trase do Rakouska. Upravené vagony s klimatizací se pak objeví na trase Praha-Cheb a Praha-Ostrava.

V regionální dopravě dojde jen k dílčím změnám, které reagují na aktuální situaci v dopravě a na podněty cestujících. Tyto změny vycházejí z požadavků objednatelů dopravy.

„V drtivé většině se jedná o časový posun určitých osobních vlaků, jejichž hlavním cílem je zlepšit přípojové vazby,“ dodává mluvčí drah.

Změny v Pardubickém kraji

V Pardubickém kraji jsou změny minimální. Na některých tratích přibydou další spoje, jinde se mírně posune čas odjezdů vlaků, aby spoje na sebe lépe navazovaly.

Odedneška zastavují vlaky také v některých nových zastávkách. Třeba na trati Svitavy – Žďárec u Skutče mohou lidé vystoupit na zastávce Pomezí. U nejrannějších spojů vlak nově staví i v obci Třebovice u České Třebové.

Odpolední vlaky mezi Chocní a Litomyšlí odjíždí v jiných časech, aby lépe navazovaly na další spoje. Podle nového řádu budou od září další dvě soupravy zajíždět do Chornic u Moravské Třebové.

Změny v Králohradeckém kraji

V Královéhradeckém kraji přináší nové jízdní řády posílení prázdninových spojů v Krkonoších a další drobné změny, které se týkají hlavně autobusů.Například na Novobydžovsku bylo nutné upravit návaznost spojů kvůli otevření autobusového nádraží v Novém Bydžově.

„My jsme zareagovali způsobem, že jsme upravili nové linky na trase Hradec Králové – Nový Bydžov tak, aby cestující na těchto linkách měli možnost přestupu na tomto novém autobusovém terminálu na vlaky směr Chlumec nad Cidlinou a dále na Prahu,“ popisuje vedoucí oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu David Procházka.

Změna na železnici v Královehradeckém kraji se také týká posílení trati z Broumova do Měziměstí a Náchoda. Tam krajský úřad reagoval na žádost meziměstské radnice.

„Dá se říct, že dva spoje byly obnovené z důvodu školní frekvence na půl osmou do Náchoda a z důvodu dopravy pracujících na půl sedmou také do Náchoda,“ dodává Procházka.

Všechny změny jsou na webových stránkách Českých drah.

Související příspěvky

Pardubický kraj vrací vlaky na trať do z Moravské Třebové do Chornic

Nové jízdní řády mohou v Pardubickém kraji zkomplikovat život cestujícím

Nový železniční jízdní řád omezí spoje mezi Pardubicemi a Hradcem Králové

Dráhy dnes mění jízdní řád, nejvíc spojů zanikne na Vysočině

Zpravodajství ČTK

Praha 14. června (ČTK) – České dráhy dnes mění jízdní řád. Někde spoje přibudou, jinde je dopravce naopak kvůli malé vytíženosti zruší. U některých vlaků se mění odjezdy. Po dnešku také začne jezdit nový spoj na sever Moravy a do Slezska; páteční posilové pendolino z Prahy pojede pod názvem Sprinter bez zastávek až do Ostravy a dále nově až do Třince, dosud jezdí nejdál do Bohumína.

Zřejmě o největší počet spojů přijde Vysočina, kraj nechce hradit málo vytížené, a tím ztrátové spoje. Zrušeno nebo omezeno bez náhrady bude na 30 vlaků. Podle kraje mohou cestující v těchto případech většinou využít jiný spoj, a to s odstupem v řádu desítek minut. Nejvíc změn v kraji se bude týkat trati z Havlíčkova Brodu přes Jihlavu na hranice regionu.

Rozsah dopravy se sníží také mezi Libercem a německou Žitavou. Zhruba čtvrtina z 12 párů vlaků za den bude nově končit nebo začínat v Hrádku nad Nisou, důvodem omezení je nezájem německé strany. Mezi Lovosicemi a horním nádražím v Litoměřicích nepojedou o víkendu dva podvečerní spoje, ranní a odpolední pár vlaků zmizí z jízdního řádu na trati Kadaň předměstí – Radonice u Kadaně.

Na nové spoje se naopak mohou cestující těšit na Jindřichohradecku, dva nové večerní vlaky dráhy vypraví v úseku Popelín – Jindřichův Hradec. Cestu do práce usnadní lidem nová zastávka Trutnov-Volanov poblíž místní průmyslové zóny, některé osobní vlaky v ní budou zastavovat v pracovních dnech.

Se změnou odjezdu musejí cestující počítat třeba u rychlíků z Prahy hlavního nádraží do Českých Budějovic; soupravy kvůli stavbě třetího železničního koridoru mezi Berounem a Rokycany pojedou o pět minut dříve. Kvůli návaznosti na rychlíky z Otrokovic do Prahy vyjedou s předstihem proti dřívějšku i některé vlaky mezi Vizovicemi a Otrokovicemi.

Budete mít zájem:  Pálení žáhy: která jídla jsou příčinou a co nás uzdraví

Práce na třetím železničním koridoru ovlivní také spojení metropole s Berounem. O pět minut dříve vyjede velká většina osobních vlaků z Prahy do Berouna, některé budou prodlouženy z Řevnic až na Karlštejn.

Všechny osobní vlaky z Berouna, Řevnic a Radotína do Prahy pak pojedou o pět minut později.

Dříve se na trať vydají i některé spoje z metropole přes Zličín do Hostivice a kvůli návaznosti na městskou hromadnou dopravu i polovina vlaků na trati Cheb – Luby u Chebu.

Na trati z Kladna do Prahy ode dneška končí vlaky kvůli úpravám Prašného mostu v provizorní zastávce Gymnasijní poblíž stanice metra Dejvická. Už od poloviny května přitom byla jejich cílem jen železniční stanice Praha-Dejvice, zbytek trasy na Masarykovo nádraží blokuje výstavba tunelu Blanka na vnitřním městském okruhu.

Týden po dnešních změnách jízdního řádu dráhy upraví také jízdné. Od 21. června do 22. září se cena vnitrostátních jízdenek mezi konkrétními stanicemi sníží na loňskou cenu, která byla o dvě koruny nižší.

Víkendová skupinová jízdenka SONE+ bude platit i ve všední den a síťová krajská jízdenka RegioNet zlevní ze 150 korun na 99 korun. Tradičních prázdninových slev se ovšem letos nedočkají mladí lidé do 26 let.

Aktuality

26bře.

Provoz dálkových vlaků v souvislosti s COVID-19

Aktualizováno 8. 4. 2021

V souvislosti s aktuální epidemickou situací a s tím související nižší mobilitou obyvatel je i nadále až do odvolání omezen provoz některých dálkových linek Českých drah.

25bře.

Úpravy jízdních řádů od 6. dubna 2021 (výluky na trati Praha – Česká Třebová)

Od úterý 6.

dubna 2021 začnou v souvislosti s rozsáhlou výlukovou činností Správy železnic v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí, modernizací úseku Poříčany – Velim a pardubického železničního uzlu platit výrazné změny v jízdních řádech dálkových i regionálních vlaků Českých drah na páteřních linkách z Prahy na severní i jižní Moravu a na přípojných tratích zejména v Pardubickém kraji.

24úno.

Ve vlaku jen s respirátorem

Na základě mimořádných opatření nebo usnesení vlády ČR, Ministerstva zdravotnictví či Krajských hygienických stanic, vyhlášených proti šíření infekční nákazy COVID-19, je od 1. 3.

2021 zakázán pohyb a pobyt osob v prostředcích veřejné dopravy na celém území ČR bez ochrany dýchacích cest respirátorem třídy FFP2, KN95 nebo N95, případně nano rouškou. Dětí ve věku od 2 do 15 let mohou mít dýchací cesty kryté pouze jednou zdravotnickou obličejovou maskou.

Povinnost zakrytí dýchacích cest předepsanými ochrannými prostředky platí i pro všechny cestující ve vlacích Českých drah.

10úno.

Roušky a respirátory ve vlacích v sousedních zemích

Na základě nových opatření v sousedních zemích uvádíme základní informace o povinnosti zakrytí dýchacích cest ve vlacích v sousedních zemích a při překročení státní hranice.

21led.

ODISKa nosičem jízdenky ČD

S novou ODISkou do vlaků Českých drah po celé republice.

11pro.

Nový jízdní řád 2021

V neděli 13. prosince 2020 začne platit nový železniční jízdní řád. V dálkové dopravě Českých drah dojde k tomuto termínu jen k menším úpravám a většina spojů ze současného jízdního řádu tak zůstane v provozu v nezměněné podobě. U mezistátních spojení bude upravena nabídka vlaků do Polska.

11pro.

Předvánoční posílení dálkových a regionálních vlaků

Na některých dálkových linkách Českých drah v posledních dnech kontinuálně roste počet cestujících a stávající upravené řazení souprav už kapacitně přestává stačit. České dráhy se proto ve spolupráci s Ministerstvem dopravy ČR rozhodly na aktuální trend zareagovat a tyto linky posílit o dodatečné vozy, které zajistí větší komfort.

30říj.

Vyjádření Českých drah k prohlášení o námitkách Evropské komise

České dráhy dnes obdržely od Evropské komise tzv. sdělení výhrad v případu označovaném Evropskou komisí jako „Falcon“. Tento případ je v šetření již cca deset let a týká se údajného zneužití dominantního postavení ze strany Českých drah na lince Praha – Ostrava.

Sdělení výhrad není rozhodnutím, které by závazně říkalo, že ČD pochybily a jsou povinny platit jakoukoliv pokutu.

Je to pouze indikace, v níž Evropská komise sděluje Českým drahám, v čem spatřuje porušení soutěžního práva, a zda a proč toto porušení hodlá postihnout pokutou. Stejně tak sdělení výhrad nemá v tuto chvíli vliv na probíhající soudy s konkurenčními dopravci.

Neznamená to, že by na základě tohoto sdělení výhrad ČD musely jakkoliv měnit svoji pozici u českých soudů nebo indikaci, že by snad u těchto soudů neuspěly.

24zář.

Omezení cestování do zahraničí

V souvislosti s prevencí proti šíření koronaviru zavedly vybrané státy restriktivní opatření pro vstup občanů ČR do jejich země. Z toho důvodu prosíme všechny cestující o kontrolu aktuálně platných opatření před cestou do zahraničí, a dodržení všech podmínek pro vstup do cizí země.

17čec.

Obnovení nočních vlaků do Polska

Po téměř čtyřměsíční přestávce vyvolané epidemií COVID-19 České dráhy ve spolupráci se svými zahraničními partnery postupně obnoví noční vlaky do Polska. Do provozu se postupně od 16.

července vrátí spoje IC 407 / 406 Chopin a nightjet 456 / 457, ve kterých jsou pravidelně řazené přímé vozy mezi středoevropskými metropolemi. Jako první budou moci cestující využít už od noci ze 16. na 17. července spoj z Prahy přes Bohumín do Krakova.

Noční spoje s přímými ubytovacími vozy z Varšavy do Prahy, Budapešti a Vídně pojedou od noci z pátku na sobotu 17. / 18. července, v opačném směru pak od noci 18. / 19. července.

Od neděle platí nový jízdní řád. Co se mění na tratích v Olomouckém kraji?

Rozsah regionální dopravy Českých drah (ČD) zůstane na podobné úrovni.

K hlavním novinkám bude patřit úprava dopravního konceptu v úseku mezi Petrovem nad Desnou a Sobotínem, kde nově pojedou vlaky o víkendech po celý rok.

Přečíst článek ›

Mezi Petrovem a Sobotínem celý rok

ČD budou olomouckému regionu zajišťovat v pracovní dny celkově 537 regionálních vlaků, o víkendech pak průměrně 422 spojů.

„Největší změnou bude rozšíření provozu v úseku mezi Petrovem a Sobotínem. Dosud tu vlaky jezdily o sobotách, nedělích a svátcích jen o letních prázdninách, nově tu budou naše vlaky jezdit o víkendech a svátcích celoročně,“ informovala Hana Motyková, ředitelka Regionálního obchodního centra ČD v Olomouci, o požadavku kraje, přesněji koordinátora dopravy KIDSOK.

Budete mít zájem:  Češi si z dovolené nejčastěji vozí horečku dengue a malárii

Přečíst článek ›

Modernizované Stadlery až v druhé půlce roku

V souvislosti s pokračující rozsáhlou stavební činností na železnici bude během jízdního řádu 2021 v některých úsecích omezena vlaková doprava.

„Dočasně snížený komfort cestování bude zejména v úseku Olomouc hl.n. – Uničov, kde budou pokračovat stavební práce na kompletní modernizaci a elektrifikaci tratě, a také v úseku Olomouc hl.n. – Přerov – Hranice na Moravě z důvodu pokračující stavební činnosti v Dluhonicích a přilehlých úsecích,“ sdělila mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

Přečíst článek ›

Ve druhé polovině roku ČD nasadí do provozu slíbené modernizované jednotky řady 646 od Stadleru.

„Nasazovat je budeme na tratích z Olomouce do Drahanovic a Moravského Berouna, ze Šumperku do Jeseníku a z Lipové Lázní do Javorníku ve Slezsku,“ sdělila ředitelka Hana Motyková.

Přečíst článek ›

Omezení spojů kvůli covidu pokračují

České dráhy i se změnou jízdních řádů od 13. prosince dál pokračují v omezení či zrušení některých dálkových, ke kterým přistoupily na podzim kvůli epidemiologické situaci. 

  • Před Vánocemi však obnovují provoz dvou párů Valašských expresů mezi Prahou a Olomoucí, které tak pojedou v celé trase Praha – Púchov a zpět. 
  • Více o aktuálních omezeních v dálkové dopravě na webu Českých drah
  • Podobně v novém jízdním řádu prozatím zachová na podzim zavedené omezení spojů i Regiojet.
  • Aktuální rozpis provozovaných vlakových spojů na webu Regiojetu

Přečíst článek ›

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Olomouckém kraji

Trať 017 Dzbel – Česká Třebová

Dopolední víkendový vlak Os 24708 s odjezdem z Prostějova hl.n. v 10:02 a vlak Os 24713 z Moravské Třebové v 11:49  již nepojede v úseku Dzbel – Moravská Třebová a zpět. Doprava na trati 017 je přizpůsobená potřebám Pardubického kraje.

Trať 270 v úseku Olomouc hl.n. – Přerov a trať 271 v úseku Přerov – Hranice na Moravě

Spěšné vlaky relace Olomouc hl.n. – Vsetín  nově pojedou v úseku z Olomouce hl.n. do Hranic na Moravě celoročně v pracovní dny, vyjma školních prázdnin. O víkendu bude zaveden nový spěšný vlak s odjezdem z Přerova v 7:39 a příjezdem do Vsetína v 8:48.

Trať 291 Zábřeh na Moravě – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín

Na trati bude zaveden nový model vlakové dopravy v úseku (Šumperk –) Petrov nad Desnou – Sobotín. Víkendové spoje pojedou v tomto úseku celoročně (dosud jezdily jen v období letních prázdnin).

  1. Trať 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
  2. Poslední pár vlaků Os 13682 s odjezdem z Hanušovic ve 22:05 a Os 13685 s příjezdem do Hanušovic ve 22:50 již nepojede.
  3. Tratě 292 Šumperk – Krnov a 297 Mikulovice – Zlaté Hory

Na těchto tratích bude o hlavních školních prázdninách zavedený nový víkendový spoj Os 23661 z Jeseníku (odj. v 19:14) do Zlatých Hor (příj. v 19:51). V opačném směru pojede ve stejném období i víkendový vlak Os 23662 ze Zlatých Hor (odj.

19:56) do Mikulovic (příj. 20:11). Motorový vůz, který bude zajišťovat tento spoj, bude z Mikulovic pokračovat dále na vlaku Sp 1446 směrem do Jeseníku a Lipové Lázní s další přestupní vazbou do Šumperku (příj. ve 22:49) a Javorníku ve Slezsku (příj.

ve 21:49).

(zdroj ČD)

Kompletní změny jízdních řádů od 13. prosince 2020 na webu IDSOK

Na železnici platí nový jízdní řád, České dráhy přichází o regionální spoje

České dráhy přišly o část linek objednávaných státem nebo kraji, převezmou je soukromí dopravci. Dráhy i přesto budou mít devadesátiprocentní podíl na trhu a provozovat budou v průměru 6 854 vlaků denně.

Dopravce posílí zejména spoje mezi Prahou a Brnem, více vlaků pojede také na lince ze severu Moravy přes Břeclav do Vídně i na dalších vnitrostátních linkách. Novinkou je přímé spojení z Prahy do Českých Velenic. Od května příštího roku bude jezdit Railjet ze Štýrského Hradce přes Brno do Berlína.

Dráhy zároveň od neděle zavádějí pro cestující možnost platit kartou ve všech svých vlacích s průvodčím. Dopravce je vybaví více než tisícovkou terminálů, zároveň se zruší desítky pokladen na stanicích. 

Možnosti platby kartou rozšíří také Arriva a RegioJet. Leo Express už tuto službu nabízel dříve.

U Českých drah končí naopak slevy na zpáteční jízdenky, podle mluvčího Radka Joklíka totiž začaly ztrácet význam. „Většina zákazníků využívá kombinaci Flexi zvýhodněné jízdenky na cestu tam a vázané na cestu zpět. Jde o jízdenky takzvaného dynamického tarifu a ty jsou levnější než zpáteční sleva,“ uvedl.

Dynamický tarif znamená, že cena jízdenky na konkrétní trase se mění podle času a vytíženosti spoje. „Nejlevnější jsou vázané jízdenky, protože jsou vázány na konkrétní spoj, tj. nemůžete jet jiným než daným spojem, na který máte jízdenku,“ dodal mluvčí.

Kraje chtějí vlastní tarify jízdného

Od neděle se zvýší i počet spojů RegioJet.

Nově začne provozovat 34 rychlíkových spojů denně na vytížené trase mezi Brnem, Ostravou a Bohumínem a dalších 120 regionálních osobních vlaků v Ústeckém kraji.

Provoz dopravce rozšíří také na lince Praha-Ostrava-Košice, kde vlaky budou nově zajíždět do Bohumína, a na trase Praha-Brno-Vídeň/Bratislava. Na Slovensku společnost rozšíří linku do dalších měst.

Na nových tratích začne jezdit také Leo Express. Zajišťovat bude část regionálního provozu v Pardubickém kraji a ve spolupráci s Arrivou také na Zlínsku. Vedle toho nasadí ještě jeden spěšný vlak, který Pardubicko ve všední dny spojí s Prahou a od pátku do neděle také s polskou Vratislaví.

Na devíti nových linkách zahájí provoz Arriva. Dosud dopravce jezdil mezi pražskou Hostivaří a Roztoky u Prahy a z Prahy do Nitry. K tomu nyní přibudou čtyři dálkové linky, které si u Arrivy objednává ministerstvo dopravy.

Jde o linky Praha-Turnov-Tanvald, dále Praha-Rakovník, Praha-Příbram-České Budějovice a Kolín-Rumburk-Šluknov. Vedle toho bude Arriva jezdit v Libereckém kraji a na Zlínsku, kde bude jezdit ve spolupráci s Leo Expressem.

Změny čekají také některé krajské systémy jízdného. Pět krajů bude vyžadovat uplatňování vlastních tarifů, v regionálních spojích tak přestanou platit tarify Českých drah. Jízdenky bude možné koupit pouze na pokladnách ve stanicích nebo ve vlaku. Jde především o Jihomoravský kraj, který bude jízdenky Českých drah uznávat pouze ve spojích, které jezdí mezi více kraji. 

Menší změny nastanou také v Libereckém, Olomouckém, Zlínském a Ústeckém kraji. Systém každého kraje je odlišný. V ostatních krajích zůstává vše při starém a budou v nich nadále platit jízdenky státního dopravce. Důvodem změn jsou podmínky nových smluv, které kraje s Českými dráhami uzavřely.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *