Business Tuesday: Ženy s odvahou

Konference #Počítejte s námi

Málo žen ve vedení firem a v politice rozhoduje o budoucnosti.
Ženy mají potenciál spoluutvářet svět. Počítejte s námi.
Konference o ženách, ale nejen pro ženy.
Každé dopoledne, celý týden, připojte se ODKUDKOLIV, třeba na jeden den.

Business Tuesday: Ženy s odvahou

Speed Mentoring #ŽenySobě

Inspiruj se a zároveň inspiruj druhé.

90 minut diskuze na vybrané téma s mentorkou a cca 10 účastnicemi,
bezpečné prostředí a nové kontakty. Načerpáš energii a možná někomu pomůžeš.

Každý den, 7 dní v týdnu. Vstupenka na jeden den, na víkend, nebo celý týden

Business Tuesday: Ženy s odvahou

Inspirace naživo, otevřeně a z různých oblastí života. Nový pravidelný formát, který vytváří další prostor pro diskuzi nad tématy, která jsou pro BPWCR klíčová. Jde…

Read More

Věříme, že se s Vámi budeme setkávat celý rok. Pořádající organizace Business & Professional Women CR vede celou řadu projektů pro ženy během celého roku. Každopádně si…

Read More

Vaše zprávy k nám. Vaše myšlenky k mentorkám i spíkrům. Dejte nám vědět, jak se vám líbilo na 12. ročníku Equal Pay Day. Děkujeme. Načítání…

Read More

Praha (1. 4. 2021 ) – Celých 7 dní plných inspirace, motivace, sdílení a vzájemné podpory – to je 12. ročník Equal Pay Day, který…

Read More

Problematika nerovného odměňování je složitá a nerovnosti mají řadu příčin. Často ale řešení nejsou složitá.  Řešíte neférovost vy, nebo někdo ve vašem okolí? Kde se…

Read More

Vychutnejte si českou ručně vyráběnou čokoládu značky STEINER & KOVARIK.  Využijte s kódem EPD2021 speciální slevu ve výši 20 % a rozjasněte svoji mysl malým pokušením. Sleva na nákup…

Read More

Inspirace naživo, otevřeně a z různých oblastí života. Nový pravidelný formát, který vytváří další prostor pro diskuzi nad tématy, která jsou pro BPWCR klíčová. Jde…

Read More

(ENG) Nicole Margarete Erdmann – Don´t wait to be asked. Take the lead!(ENG) Sophie Gaspard – Make sure you follow your dreams, not your fears(ENG) Edina Seleskovic…

Read More

Pardubický kraj

Vladimír Velebný, majitel holdingu Contipro zvítězil v soutěži EY Podnikatel roku 2014 Pardubického kraje, kterou organizuje společnost EY za podpory Martina Netolického, hejtmana Pardubického kraje.

Vladimír Velebný porotu okouzlil celým svým podnikatelským příběhem. Jako vědec-podnikatel začínal před pětadvaceti lety doslova na zelené louce a nyní jeho kyselina hyaluronová dobývá svět.

O možnost pracovat ve výzkumu Contipra v Dolní Dobrouči žádají odborníci ze všech světadílů. K tomu Vladimír Velebný významně podporuje vzdělávání dětí a mládeže, např. prostřednictvím programu FYBICH (Fyzika, Biologie, Chemie) nebo Institutu Contipro.

Posledním vítězem regionálního kola v Pardubickém kraji se stal v roce 2011 Miroslav Pavlas, předseda představenstva KOVOLIS HEDVIKOV a.s.

Letošní ročník soutěže EY Podnikatel roku se nese v duchu motta „Klíčové je mít odvahu“, která je pro úspěch v podnikání důležitá. Na otázku, co považuje za klíčové pro úspěch v podnikání, odpovídá Vladimír Velebný: „Klíčové je udělat si analýzu trhu, mít stěžejní business, který nás živí, a odvahu zrealizovat své plány a sny.”

Pardubický kraj má pro Vladimíra Velebného velký význam: “My si myslíme, že firma by se k regionu, v němž působí, měla chovat odpovědně. Takže my tomuto regionu (od Žamberku po Ústí nad Orlicí) přejeme a chceme, aby to byl region, ze kterého nebude odcházet to nejcennější – nadaní lidé.

Tady vyrůstají na středních školách talentovaní mladí lidé, kteří odcházejí do Prahy a už se nevrací. Je nutné provázat dobrý vzdělávací systém s nabídkou kvalitních pracovních míst. To bychom tomu regionu měli odevzdat.

V Žamberku máme naši mateřskou školku, chystáme tu otevření své základní školy zaměřené na přírodní a technické vědy a následovat by měla i jedna třída na gymnáziu, zaměřená na přírodní a technické vědy.“

Business Tuesday: Ženy s odvahou

Vladimír Velebný, EY Podnikatel roku 2014 Pardubického kraje

Získání trofeje pro vítěze soutěže EY Podnikatel roku Pardubického kraje Vladimír Velebný okomentoval: „Mé pocity jsou fantastické. Toto ocenění jsem nečekal. Chtěl bych poděkovat své rodině, spolupracovníkům a všem ostatním.“

„Už patnáct let pomáhá soutěž EY Podnikatel roku nacházet podnikatele, kteří jsou vzorem a inspirací pro ostatní. Letošní jubilejní ročník není výjimkou.

Opět se potvrdilo, že v Česku je spousta vynikajících podnikatelů, kteří mají smělé plány, umí je uvést v život, prosadit se v silné konkurenci, motivovat lidi kolem sebe a dát jim práci.

Většina z nich uvádí, že klíčem k jejich úspěchu byla vždy především odvaha, skvělí lidé a pokora“, říká Magdalena Souček a dodává: „Představovat veřejnosti ty, kteří podnikají slušně a poctivě, je nesmírně důležité.

Těší mě, že i letos soutěž EY Podnikatel roku přináší jedinečné podnikatelské příběhy, které mohou být příkladem a motivací pro ostatní a které potvrzují, že velkého úspěchu lze dosáhnout i při dodržování pravidel fair play,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice.

„Společnost Contipro je významným zaměstnavatelem nejen v regionu, ale i v rámci celého Pardubického kraje. Přístup pana Velebného k zaměstnancům je svým způsobem unikátní, a proto jsem za jeho vítězství rád.

Měl jsem možnost seznámit se s jeho dalšími projekty, které obsahují plány na otevření základní školy se zaměřením na přírodní vědy.

Za podobné vize jsme v kraji velice rádi a doufám, že současné nadšení panu Velebnému vydrží i do dalších let,“ uvedl Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje.

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2014 České republiky bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 3. března 2015 v Praze. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 2. června 2015 v Monte Carlu.

Partnery soutěže jsou společnosti Accredio a Raiffeisenbank. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize. Soutěž spoluorganizuje deník MF DNES a iDNES.cz. Spoluorganizátorem soutěže EY Společensky prospěšný podnikatel roku je společnost RSBC.

Soutěž podporují agentura CzechInvest a sdružení TUESDAY Business Network. Mediálními partnery jsou magazín Forbes, týdeník Euro a Český rozhlas Radiožurnál. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky a s podporou hejtmana Pardubického kraje.

Partnerem regionálních vyhlášení je společnost Galard.

  • ______________________________________________________________
  • Profil vítěze: Vladimír Velebný, majitel holdingu Contipro
  • „Klíčové je udělat si analýzu trhu, mít core business a odvahu to zrealizovat.“

Podle zakladatele firmy Contipro Group Vladimíra Velebného je podstatné nenechat se jen unášet nápady, ale mít vždy pevný základ. Core byznys, který vás uživí. Svoje podnikání postavil na kyselině hyaluronové.

O jejím obrovském potenciálu pro farmakologické, kosmetické a další využití byl přesvědčený už v osmdesátých letech, kdy pracoval na lékařské fakultě, takže svůj podnik rozjel hned, jak to bylo po revoluci možné. Začínal postupně, prakticky bez peněz.

Nejprve se vrhl na výrobu sportovní výživy, kterou bylo možné připravovat v jednoduchých podmínkách, bez speciálního vybavení. To, co vyrobil na obyčejném kuchyňském robotu, prodal a z uspořených peněz si pronajal první laboratoř a rozjel výrobu.

Dnes je Contipro, které sídlí v Dolní Dobrouči u Ústí nad Orlicí, jedním ze světových lídrů v oblasti výzkumu a výroby kyseliny hyaluronové, vlastní na 70 světových patentů. Holding, jehož součástí je Contipro Group, má konsolidované tržby 425 milionů korun.

Vladimír Velebný zaměstnává 250 lidí, z toho více než třetinu představují výzkumníci. Aby si je udržel, snaží se jim vytvořit maximálně komfortní zázemí, které staví na důvěře. Tento přístup se mu prý vyplácí.

Jeho zaměstnanci tak mají například možnost pracovat v době, která jim vyhovuje, kdykoliv mezi 6. a 22. hodinou, pracovat mohou i z domova. Velebný, jehož jedním z podnikatelských vzorů je Tomáš Baťa, pro své lidi postavil už dva bytové domy.

Díky tomu se mu daří přitáhnout a udržet si špičkové odborníky, kteří jsou dnes součástí týmu složeného z osmi národností.

Vladimír Velebný se také aktivně angažuje v regionu.

V Žamberku provozuje bez dotací vlastní mateřskou školku, chystá tu otevření své základní školy zaměřené na přírodní a technické vědy a následovat by měla i jedna třída na gymnáziu, zaměřená na přírodní a technické vědy.

Jako výkonná ředitelka pracuje v Contipro také jeho žena, se kterou vychovávají malého syna. Jeho velkým koníčkem, kterému se věnuje, když to jde, je sbírání minerálů.

  1.  _____________________________________________________________
    Složení poroty soutěže EY Podnikatel roku 2014
  2. •  Jiří Hlavatý, předseda poroty, JUTA, EY Podnikatel roku 2013
    •  František Piškanin, HOPI, Podnikatel roku 2012
    •  Jannis Samaras, Kofola, Podnikatel roku 2011
    •  Eduard Kučera, AVAST Software, Podnikatel roku 2009
    •  Vladimír Kovář, Unicorn, Podnikatel roku 2008
    •  Pavel Juříček, BRANO GROUP, Podnikatel roku 2006
    •  Zbyněk Frolík, LINET, Podnikatel roku 2003
    •  Petr Šmída, investor, ENERN
    •  Tomáš Ventura, zástupce šéfredaktora, iDNES.cz
    •  Michal Půr, šéfredaktor Euro
    •  Petr Šimůnek, šéfredaktor Forbes
     
  3. Zpět na seznam

Debates – The socio-economic situation of women in Europe (debate) – Tuesday, 8 March 2016

  Věra Jourová, Member of the Commission. – Madam President, today is International Women’s Day and I happily take this occasion to discuss with you the situation of women and men in the European Union. It is also described in the Commission’s 2015 Annual Report on Gender Equality published today.

Equality between women and men is one of the Union’s fundamental values; it has been present as a legal obligation in our Treaties since the very beginning of the integration.

Our societies have progressed enormously in the past sixty years, and the position of women has advanced a great deal. Women have more access to employment than ever before. There is no denying that we are moving forward.

Budete mít zájem:  Zánět Horních Cest Dýchacích Lecba?

But there are still inequalities which persist.

However, if we continue at this pace, it will take us another 70 years to achieve gender equality. Still, for every hour of women’s work, they take home 16% less than men.

Still, fathers spend about an hour per day taking care of the children and the house, while mothers devote three hours.

Parents, and mothers far more than fathers, face such great challenges in combining their private life with their work.

This threatens women’s economic independence and can lead families into poverty, especially, but not only, if the woman is the sole breadwinner of the family. This also has consequences on women’s pensions and risk of poverty in old age. Nowadays, women’s pensions are 40% lower than men’s pensions on average, and this gap shows no sign of narrowing.

We need to accelerate the positive changes of the previous decades, to create the kind of society where every boy and girl can thrive.

Please allow me to reflect on three key issues on how to move towards a more equal Europe. Women make up half of the European population. There are more men than women in most levels of management and supervisory positions, and there are more men than women in national parliaments in all Member States, and also in this House.

In the largest publicly listed companies registered in the EU countries, only a little over 20% of all board members are women. The Commission’s proposal to achieve greater gender balance on boards of listed companies aims to tackle this inequality by ensuring that boards consist of at least 40% of both sexes.

We must get this adopted, and you must help advocate it in the Member States, which are still reluctant.

Secondly, we have to make it easier for European citizens to combine the responsibilities they have at work with the responsibilities they have at home.

Later this year, the Commission intends to present a package of legislative and non-legislative proposals aimed at improving the work-life balance of employees.

It will be well-rounded, dealing with the accessibility and affordability of high quality childcare, leave arrangements for fathers, mothers and carers, and flexible work arrangements.

It will be an important contribution to the integration of women in the labour market, which is demographically and economically necessary. It is also an important contribution in the European growth process.

And finally, there is a persisting gender-based violence. In the European Union, one in three women has been physically attacked, sexually attacked or both.

Last week, the European Commission proposed the EU’s accession to the Istanbul Convention, the first ever legally binding instrument to combat violence against women at international level. The accession of the EU to the Istanbul Convention is a key step under our ‘Strategic Engagement’. The Convention’s holistic approach to this complex phenomenon is in tune with the EU approach.

The accession of the EU will provide greater efficiency and coherence in combating and preventing violence against women where there are already common EU rules, as well as in the more effective use of EU programmes and funds.

It will strengthen our common credibility and accountability externally. It will contribute to wider EU objectives of gender equality, anti—discrimination and economic growth.

Further, I have been working with Commissioner Thyssen to ensure the follow-up of the survey conducted by the Fundamental Rights Agency (FRA) in 2013.

This survey on gender—based violence would be led by Eurostat and carried out by national statistical offices with EU support and funding. Eurostat will start working towards such a survey, as announced in its Annual Work Programme.

The Strategic engagement for gender equality 2016-2019 clearly identifies all the above-mentioned areas as a priority within our work to promote gender equality, including on equal economic independence.

The strategy sets out, in addition to the key actions, that gender equality will continue to be promoted through the integration of a gender-equality perspective into every aspect of EU intervention, such as the preparation, design, implementation, monitoring and evaluation of policies, legal measures and spending programmes.

Let me conclude by underlining that improving the socio-economic situation of women and promoting actions to stop violence against women are the top priorities for the Commission.

TUESDAY Business Network

41 % žen v ČR by začala podnikat, pokud by měla v období rozjezdu podnikání k dispozici místo, kam se mohou obrátit pro informace
V České republice podniká dvakrát méně žen než mužů.

Z průzkumu na reprezentativním vzorku pro GE Money Bank vyplývá, že nejčastějšími důvody, které ženy odrazují od podnikání, jsou pocit nedostatku zkušeností, obava z nejistoty a nutnost riskovat. Projekt Život nápadům, za kterým stojí GE Money Bank, vznikl právě proto, aby pomohl ženám překonat tyto bariéry a podpořil je na cestě za vlastním podnikáním.

Cílem iniciativy je nejen podpořit ženy, které se rozhodly uskutečnit svůj sen – začít podnikat, ale také představit ženské podnikatelské vzory a dát ženám prostor pro diskuzi a sdílení rad a názorů. Pro tento účel byl vytvořen speciální internetový portál www.zivotnapadum.cz, kde ženy naleznou užitečné informace, rady a kontakty důležité pro první kroky v podnikání.

GE Money Bank navíc do konce roku 2010 zorganizuje, pro ženy zapojené do projektu Život nápadům, dva semináře, kterých se budou účastnit jak úspěšné podnikatelky, tak i odborníci z banky a zástupci neziskových organizací.

„Začít podnikat je prvním a nejtěžším krokem, který vyžaduje velkou dávku odvahy a odhodlání.

Věříme, že se nám prostřednictvím projektu Život nápadům podaří inspirovat ženy, aby se rozhodly uskutečnit si svůj sen a postavily se na vlastní nohy,“ uvádí Radka Pekelská, ředitelka lidských zdrojů GE Money Bank a dodává: „Podpora žen patří k dlouhodobým celosvětovým projektům naší mateřské společnosti.

Díky výborné znalosti místního podnikatelského prostředí a zahraničím zkušenostem, získaných na podobných rozvojových projektech, může GE Money Bank plnohodnotně podpořit ženy v jejich podnikatelských začátcích. V rámci projektu Život nápadům chceme vybudovat síť úspěšných žen podnikatelek a ženám poskytnout inspiraci, informace a znalosti, které budou do začátků podnikání potřebovat.“

Vedení projektu
Z výzkumu, který zadala GE Money Bank vyplývá, že v ČR lidé „nevidí“ dostatek vzorů – úspěšných žen-podnikatelek, které by mohly sloužit jako inspirace pro ženy s chutí začít podnikat.

Žen, které se ve svém oboru dokázaly prosadit je přitom v ČR celá řada.

Projekt Život nápadům chce pomoci vytvořit silnou komunitu žen, která prostřednictvím životních příběhů a rad úspěšných podnikatelek zapojených do projektu dává ženám impuls začít s vlastním podnikáním.

Projekt zaštiťují patronky (Advisory Board) – ženy, které jsou samy úspěšné v různých oborech. Tyto úspěšné ženy jsou také odbornou garancí celého projektu a pomáhají určovat směr a program projektu. Patronky jsou zároveň zárukou celkové nezávislosti projektu a inspirací pro ženy, které se svým podnikáním teprve chtějí začít.

Projekt podporují ambasadorky projektu, kterými jsou úspěšné české podnikatelky. Ty mohou být pro ostatní ženy zdrojem inspirace, zkušeností a rad. Tyto úspěšné ženy mají blízký vztah a zkušenosti s českým podnikatelským prostředím a postavením žen v něm.

„Byla jsem nadšená, když mě GE Money Bank oslovila s tím, že můj příběh může sloužit jako inspirace pro další ženy a podpořit je v realizaci jejich podnikatelských plánů. Myslím si, že projekt Život nápadům má smysl a myšlenka podporovat ženy, aby se nebály rozjet své podnikání, je správná.

Proto jsem se rozhodla tuto iniciativu plně podpořit,“ řekla Petra Kovandová, jednatelka BON BON.

Dejte svým nápadům život
Podle průzkumu se 71 % žen v souvislosti se startem vlastního podnikání obává neúspěchu a přílišného rizika.

Druhým nejčastěji zmiňovaným důvodem, proč ženy nezačaly podnikat je nedostatek zkušeností, tato bariéra je významná pro 62 % žen. „Jedním z hlavních cílů projektu Život nápadům je právě pomáhat ženám překonávat obavy ze začátků podnikání, inspirovat je, poradit jim, jak udělat první krok při budování podnikatelské kariéry.

Prostřednictvím inspirativních příběhů úspěšných podnikatelek, které si svůj sen splnily a začaly podnikat, chce GE Money Bank ženám dodat odvahu do začátků a zároveň podat pomocnou ruku.

Reálné příběhy podnikatelek, jejich zkušenosti a nesnáze, se kterými se na cestě za úspěchem setkaly, určitě poskytnou inspiraci ženám, které se teprve rozhodují,“ říká Radka Pekelská, ředitelka lidských zdrojů GE Money Bank.

Microsite a semináře
Respondenti, kteří v současnosti mají svou živnost, v průzkumu nejčastěji (82 %) uváděli, že v začátcích podnikání by jim nejvíce pomohla rada od zkušeného podnikatele. Na druhém místě živnostníci uváděli (69 %) jako nejúčinnější pomoc do začátků online poradenství a rady dostupné na internetu.

Budete mít zájem:  Minerálky jsou prospěšné, pokud je tedy nepijete po galonech

Proto GE Money Bank spustila speciální microsite www.zivotnapadum.cz kde ženy naleznou zkušenosti a rady pro usnadnění začátků v podnikání. Tento portál také vedle inspirativních příběhů žen, podnikatelek obsahuje diskusní panel pro výměnu zkušeností a názorů. Patronky projektu (členky Advisory Boardu) zde budou na svém blogu informovat o aktuální situaci žen v podnikání a sdílet své zkušenosti a rady. Na internetových stránkách www.zivotnapadum.cz se ženy také mohou přihlásit k odebírání newsletteru s užitečnými informacemi a tipy z oblasti podnikaní.

„Ženám, které mají chuť začít podnikat, GE Money Bank poskytuje prostor pro výměnu názorů, rad a zkušeností. Podle výsledků výzkumu by si právě do banky pro radu totiž přišla téměř každá druhá žena,“ dodává Radka Pekelská.

GE Money Bank prostřednictvím projektu Život nápadům poskytuje ženám, které chtějí začít se svým podnikáním, také praktickou a odbornou pomoc.

Ženy (71 %) by totiž dle průzkumu uvítaly častěji než muži (51 %) možnost navštěvování seminářů a workshopů, kde by se dozvěděly praktické tipy do začátků podnikání.

Vedle inspirativních příběhů poskytne GE Money Bank ženám pomocnou ruku v podobě odborných seminářů, z nichž dva zorganizuje ještě v letošním roce. Těchto workshopů se budou účastnit jak odborníci z GE Money Bank, tak zástupci neziskových organizací, kteří ženy seznámí s praktickými aspekty podnikání a s možnostmi a úskalími podnikatelské dráhy.

Projekt Život nápadům je také úzce napojen na neziskové organizace TUESDAY Business Network. Cílem spolupráce je vytvořit koncept společných školení a seminářů, které by pomáhaly ženám získat znalosti z oblasti ať již základů podnikání, tak konkrétních odborných a manažerských oblastí.

Cena Výjimečná podnikatelka
GE Money Bank se vedle projektu Život nápadům angažuje také v rámci soutěže Ocenění Českých Podnikatelek, jejímž cílem je odměnit, podpořit a zviditelnit malé, střední a velké podniky v České republice, které byly založeny ženami.

GE Money Bank je generálním partnerem soutěže a uděluje vlastní cenu nazvanou „Cena GE Money Bank – Výjimečná podnikatelka“. Ocenění českých podnikatelek podporuje podnikatelského ducha žen tím, že pro ně vytváří více příležitostí a přispívá k ekonomickému rozvoji České republiky.

Tyto ambice těsně souvisí s cíli GE Money Bank a jsou v souladu s projektem Život nápadům.

Jsem matka a podnikám. Kdo jsou ženy, které se nebojí riskovat?

  • Ať už podnikají v módě, vzdělávání nebo jsou zapálené do všech žhavých technologických novinek a e-shopů, shodnou se na tom, že za silnou vizí stojí za to jít.
  • Jedinou jistotou je v podnikání neustálá nejistota, řekla Eva Karasová, manažerka společenské odpovědnosti firmy T-Mobile Czech Republic, na květnovém podnikatelském setkání Business Tuesday s tématem podnikavé matky (pořádá Tuesday Business Network).
  • Čtěte také: 6 byznys dovedností, které vám dá mateřství

A že se žádné podnikání neobejde bez risku, tvrdí i Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny. Často bývá označována za první dámu e-commerce, je aktivní ve více projektech a povzbuzuje ženy, aby se nebály IT, nových technologií, ani provozování e-shopů.

S odvoláním na vlastní průzkum totiž uvádí, že jen 8 procent žen je ve vedení 14 tisíc e-shopů, které spolupracují se Zásilkovnou. Což je málo. Pro ženy v IT a e-commerce přitom připomíná Gándhího heslo: Nejdřív tě budou ignorovat. Pak se ti budou smát. Pak proti tobě budou bojovat. Poté zvítězíš.

Odkládáte start? Na děti se nevymlouvejte

Podle Simony Kijonkové, Kamily Jahodové, zakladatelky módní značky Fraise, Evy Dittrich Sanigové, ředitelky Základní školy Livingston, a Jany Schwarz, blogerky a majitelky módní značky Jane Bond, které jsou samy i matkami, nejsou děti v podnikání žádnou překážkou.

Kamila Jahodová svou dceru pro módu a své podnikání nadchla. Eva Dittrich Sanigová při přípravě školy své malé dítě vodila na skoro všechny pracovní schůzky a nikdy nevedla striktní dělící čáru mezi soukromím a prací.

Za nejdůležitější považuje mít silnou podnikatelskou vizi, která pak všechno usnadní – především rozhodování je s jasnou vizí snazší a rychlejší. Za podstatné považuje také srovnání priorit, vykašlat se na strach z chyb a mít nadhled.

Práci jí usnadňuje využívání technologií a všemožných aplikací, které organizují práci, zlepšují spolupráci v týmu, sdílení informací a podobně.

Působí navíc v projektu, který je svobodnou školou, svobodnou firmou a učící se organizací, takže místo toho, aby se tu striktně dělily funkce a budovala hierarchie, rozdělují se odpovědnosti. Jana Schwarz sice nezastírá, že skloubit rodinu a podnikání není nic jednoduchého a může se stát, že to mámu stojí hodně sil, zvládnout se to však podle ní dá.

Čtěte také: Ženy, prolomte letitá tabu a začněte podnikat. Nic to není

Simona Kijonková dodává, že děti jsou pro ni vždycky priorita, klidně jim uzpůsobila prostor u sebe v kanceláři a rozhodně není zastánkyní nekonečně dlouhých pracovních dní. Po čtvrté hodině, jak připomíná, málokdy zvedá telefon.

A žádné víkendové vysedávání u počítače nebo mobilu prý také nepěstuje – věnuje se totiž rodině. V práci mimo jiné věří v silnou společnou vizi. Nezáleží na tom, zda má společnost 5, 50 nebo 500 lidí.

Důležité je pouze to, zda míří všichni jedním směrem a za jedním cílem, uvádí.

V podnikání hledají nezávislost i příjem

Eva Karasová prezentovala na Business Tuesday průzkum, který provedla mezi sto padesáti podnikatelkami – matkami přihlášenými do některého z ročníků projektu Rozjezdy.

Průzkum ukázal, že nejčastějším důvodem, proč začínají ženy podnikat, je snaha dosáhnout nezávislosti a stát na vlastních nohou. Další nejčastější motivací je potřeba najít v podnikání trvalý zdroj příjmu.

Ženy se také často chtějí realizovat na rodičovské dovolené nebo překlopit svůj koníček do zdroje drobného výdělku.

Čtěte také: Jaké mají Češky ambice? Různé. Do vedení firem se však příliš neženou

Celých 68 procent oslovených žen přitom uvádí, že jim v počátcích podnikání pomohl jejich manžel nebo partner. Například také Simoně Kijonkové pomohla při rozjezdu Zásilkovny finanční injekce od manžela, ale už mu ji, jak dodává, i s úroky celou vrátila. Necelou čtvrtinu založili vlastní nebo partnerovi rodiče. A jen 17 procent podnikatelek začínalo s byznysem bez pomoci kohokoliv jiného.

Odvahu považuje největší počet podnikatelek za nejdůležitější pro to, aby se vůbec do podnikání pustily.

Více než čtvrtina si myslí, že důležitá je pokora, tedy vědomí toho, že podnikání bude něco stát, a to nejen peníze, ale i čas nebo vloženou energii – jak totiž Eva Karasová připomíná, mezi nápadem a skutečným podnikáním je většinou ještě dlouhá cesta. A pro 13 procent respondentek je nejdůležitější nebát se riskovat.

Chcete nápad? Prozkoumejte své koníčky

Když podnikatelky vybíraly obor, do kterého se pustí, u více jak poloviny z nich padla volba na jejich stávající koníček, 19 procent pak hledalo obor, který na trhu chybí. Jen šest procent z nich podniká v oboru, ve kterém se vyučily nebo který vystudovaly. Téměř stejný počet žen, vždy více než jedna třetina, začínal podnikat buď s vlastními finančními prostředky, nebo zcela bez nich.

Čtěte také: Koníček může přerůst v podnikání. Inspirujte se u žen, které tak začínaly

Většina oslovených žen pak hodlá v podnikání pokračovat a 83 procent jich tvrdí, že už by podnikání za stabilní zaměstnání nevyměnily. Skoro 70 procent jich zároveň podniká stále ve stejném oboru jako na začátku a 23 procent žen si zachovalo původní obor, ale ještě si k němu přidaly další. Jenom 4 procenta obor změnila.

Jiné výzkumy však již dříve ukázaly, že to s podnikáním matek vždycky nemusí být tak pozitivní. Stává se totiž, že je pro ně podnikání spíše náhradní a nouzovou volbou, když nemohou najít vhodné pracovní místo, které by jim umožnilo flexibilitu a sladění práce a péče o rodinu.

Čtěte více: Kdyby měly mámy dobrý flek, do podnikání se vždycky nehrnou

Motivací pro samostatné podnikání je pak spíše nedostatek pracovních příležitostí nebo pracovních míst dobře kombinovatelných s rodinou či přímo ohrožení nezaměstnaností, než jednoznačná chuť podnikat.

Embassy of Sweden in Czechia

Недавняя публикация Страницы

Přejeme vám klidné Velikonoce a těšíme se na vás opět 6. dubna! ????????????

Vi önskar er alla en riktigt glad påsk, ambassaden öppnar igen den 6:e april! ????????????

Have a Happy Easter and see you on April 6 again! ????????????

????: Jenny Drakenlind/Johnér/imagebank.sweden.se

Během velikonočního týdne vám představíme výběr evropských velikonočních tradic. ???? ???? Dnes je na řadě Švédsko ???????? a Estonsko ????????: ???? Dle švédské pověsti na Zelený čtvrtek – Skärtorsdag – vyráží čarodějnice na kouzelný vrch Blåkulla, aby se tam veselily s ďáblem a jeho služebníky.

Proto se švédské děti na Zelený čtvrtek převlékají za velikonoční čarodějnice – påskkärringar – a chodí po sousedství popřát veselé Velikonoce a za to dostávají sladkosti. ???? ✝️ Švédské domácnosti i ulice jsou během Velikonoc vyzdobené ozdobenými větvemi, které připomínají Kristovo utrpení.

???? V Estonsku na Velikonoce hrají populární hru podobnou pétanque akorát s vejci – hráči se snaží jeden druhému rozbít vajíčko, které kutálí proti protivníkovi. ???? ???? ???? ???? ???? Podobně jako u nás dívky rozdávají vejce chlapcům. Navíc je tu barevná symbolika.

Dívka nechá chlapce vybrat si barvu a podle toho pak posoudí jeho charakter: růžová – něžnost, zelená – naděje, modrá – věrnost, žlutá – lež, šedá – vyrovnanost.

Další zábavně naučné materiály najdete v naší sekci #ZabavneoEvrope ➡️ https://www.euroskop.cz/9331/sekce/zabavne-o-evrope/ #ZabavneoEvrope #Evropa #covid19 #EU #redaktori #Euroskop #Euroskopcz #vytvariEuroskopcz #madebyEuroskopcz #vzdelavani #online Embassy of Sweden in Czechia Estonian Embassy Prague

Budete mít zájem:  Zdraví Z Boží Lékárny Léčivé Byliny Rady A Zkušenosti?

Euroskop.cz

Tack, detsamma! ???? ????

Petra Krýžová

Tak to se těším, už opravdu dlouho jsem žádnou výstavu neviděla ????

Нравится: 4 тыс.

Iranian Film Festival PRAGUE Kino Světozor | BIO OKO | Screenshot

Подробнее

Нравится: 3,2 тыс.

Sverige.cz | Vítejte na blogu o Švédsku a životě v něm…

Нравится: 1,2 тыс.

Oblastní sdružení Občanské demokratické strany Praha 1

Нравится: 4,8 тыс.

47th EKOFILM International Environmental Film Festival, BRNO, OCTOBER 2021

Norwegian Embassy in Prague

Нравится: 3,3 тыс.

Get informed about the Embassy's activities, EEA and Norway Grants, news from Norway and Norwegian…

Embaixada da Suécia em Maputo

Нравится: 7,3 тыс.

Bem-vindo à Embaixada da Suécia em Maputo! Os laços históricos entre a Suécia e Moçambique remontam…

Aktuální akce v Opero

Při návštěvě coworkingového centra Opero a spolupráci se společností Opero s.r.o., IČO: 05103991, se sídlem Salvátorská 931/8, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 258172 („Společnost“) nám svěřujete své osobní údaje. Děláme všechno pro to, abychom Vaši důvěru nezklamali. Rádi bychom vám vysvětlili, jak s osobními údaji zacházíme.

Zásady se vztahují na všechny dodavatele, návštěvníky a taky na kohokoli jiného, kdo Společnost kontaktuje nebo jí jinou cestou pošle nějaké informace (pokud není níže uvedeno jinak). Tím se rozumí všichni, kdo využívají služeb Společnosti nebo pro ni poskytují služby, subdodávky nebo jsou v jiném smluvním vztahu se Společností.

Správce údajů

Správcem osobních údajů je Společnost. Pokud nás chcete kontaktovat a zeptat se nás na cokoliv týkající se zpracování osobních údajů, můžete využít následující kontaktní údaje:

Email: [email protected]

  • Korespondenční adresa: Salvátorská 931/8, Staré Město, 110 00 Praha 1
  • Jaké údaje shromažďujeme
  • Společnost shromažďuje tyto kategorie údajů:
  1. Údaje, které poskytujete sami Informace poskytnuté při těchto příležitostech:
    • při potvrzení odběru novinek z Opera e-mailem;
    • při přihlášení se nebo účasti na akci v Opero;
    • při vzniku závazkového vztahu se Společností
    • údaje, které nám poskytnete pro realizaci zakázky;
    • pokud Společnost kontaktujete a poptáváte nebo nabízíte dodávky svých služeb nebo zboží.
  2. Informace z jiných zdrojů  K takovým zdrojům patří:
    • veřejně dostupné zdroje včetně veřejných rejstříků a sítě Internet, pokud tyto údaje nezbytně nutně potřebujeme na příklad pro vystavení účetního dokladu, nebo pokud Vaše obchodní kontaktní údaje zveřejňujete na Internetu a my bychom Vám chtěli nabídnout spolupráci;
    • informace, které jsme obdrželi od třetích osob, jako na příklad Vašich zaměstnavatelů nebo spolupracovníků nebo obchodních partnerů, a které nezbytně potřebujeme pro realizaci zakázky.
  1. Společnost může zkombinovat informace shromážděné z těchto zdrojů s dalšími informacemi, které má k dispozici.
  2. Jak vaše údaje využíváme
  3. Společnost využívá shromážděné údaje k těmto účelům:
  1. Ochrana majetku a ochrana práv třetích osob Máme zájem na tom, abychom chránili majetek a práva Společnosti a třetích osob. Za tímto účelem jsou provozovny a sídlo Společnosti zabezpečeny kamerovým systémem. Pokud nás přijdete navštívit, budete na recepci identifikováni za stejným účelem.

    Vaše údaje využíváme výhradně za uvedeným účelem a dále je nijak nezpracováváme.

  2. Uzavírání, změna a ukončování smluv Údaje využíváme pro přípravu smluvní dokumentaci, změnu smluv nebo ukončení smluv.

    Za tímto účelem Vaše osobní údaje nezbytně potřebujeme, abychom vyhověli zákonným požadavkům na uzavření, změnu a skončení smluvního vztahu.

  3. Oslovování pro spolupráci Údaje užíváme po poptávání služeb a produktů od různých dodavatelů, pokud jsou Vaše osobní kontaktní údaje zveřejněny na síti Internet nebo pokud nám Vaše údaje dobrovolně sdělíte na příklad na veletrhu, schůzce nebo při obdobné příležitosti. Máme přitom za to, že tímto nezasahujeme do Vašeho soukromí. Pokud by vás to přesto obtěžovalo, dejte nám prosím co nejdříve vědět.
  4. Poskytování služeb Údaje užíváme pro samotnou realizaci služeb, pro komunikaci s návštěvníky, účastníky akcí, odběrateli a dodavateli.

    Za tímto účelem vaše osobní údaje nezbytně potřebujeme, abychom mohli poskytovat naše služby a zároveň vyhověli všem platným právním předpisům.

  5. Vedení účetnictví Údaje využíváme k vystavování faktur a vedení účetnictví.

    Za tímto účelem Vaše osobní údaje nezbytně potřebujeme, abychom vyhověli zákonným požadavkům na vedení účetnictví.

  6. Marketing Vaše osobní údaje dále užíváme za účelem zasílání obchodních sdělení, pokud jste nám k tomu udělili dobrovolný souhlas, nebo pokud jste účastníky akcí v Opero, případně jsme s Vámi ve smluvním vztahu, neboť důvodně předpokládáme, že máte o informace a novinky Společnosti zájem. Pokud by vás to přesto obtěžovalo, dejte nám prosím co nejdříve vědět.

    Pokud se účastníte akce v Opero, můžeme z akce pořizovat fotografický nebo video záznam a tyto záznamy za účelem informování o akci zveřejnit na našich webových stránkách, sociálních sítích nebo v jiných marketingových materiálech Společnosti. Záznamy nejsou pořizovány s úmyslem zpracovávat Vaše osobní údaje, ale pokud by Vám to přesto nebylo příjemné, dejte nám prosím co nejdříve vědět, a pokud to bude možné, záznamy odstraníme.

  7. Nábor nových zaměstnanců Pokud nám zašlete svůj životopis, budeme vaše údaje využívat pro obsazení nové pracovní pozice.

    Vaše osobní údaje budeme zpracovávat po celou dobu výběrového řízení, ledaže nám dáte souhlas, abychom si vaše údaje uložili po dobu dalších dvou let pro případ nově otevřené pozice v budoucnu.

  8. Soudní řízení a obrana právních nároků Shromážděné údaje můžeme využívat k vyšetřování nebo řešení sporů nebo právních nároků, které souvisejí s obchodní spoluprací se Společností, nebo v jiných případech povolených platnými zákony.

Sdílení a předávání údajů

Společnost může shromážděné údaje sdílet:

  1. S našimi obchodními partnery Společnost může poskytovat informace svým spolupracovníkům, dodavatelům, konzultantům, poskytovatelům software, poradcům a dalším poskytovatelům služeb nebo obchodním partnerům, pokud pro Společnost zajišťují služby spočívajících ve zpracování osobních údajů. V žádném případě Vaše osobní údaje neposkytujeme ať už úplatně nebo bezúplatně třetím osobám, které Vaše údaje k ničemu nepotřebují.

    Rádi bychom Vás ujistili, že všichni smluvní partneři Společnosti jsou vázáni povinností mlčenlivosti a dodržují platné právní předpisy v oblasti ochrany osobních údajů.

  2. Z právních důvodů nebo v případě sporů Společnost může Vaše údaje sdílet, pokud je to vyžadováno zákonem, regulacemi, provozními smlouvami, právními procesy nebo státními úřady:
    • s policií a soudy, státními úřady nebo jinými třetími stranami, pokud je to nutné k vymáhání našich právních nároků, pokud je to nutné k ochraně práv nebo majetku Společnosti nebo třetích osob;
    • s jinými stranami v souvislosti s případným slučováním společností, prodejem majetků, konsolidací nebo restrukturalizací, financováním nebo přechodem Společnosti nebo její části do vlastnictví jiné společnosti.
  3. S vaším souhlasem Společnost může vaše údaje sdílet i jinými způsoby, pokud vás na to upozorní a Vy s tím budete souhlasit.

Vaše práva v souvislosti se zpracováním osobních údajů

V souvislosti se zpracováním Vašich osobních údajů můžete u Společnosti uplatnit níže uvedená práva. Pro uplatnění své žádosti můžete využít kontaktní údaje Společnosti uvedené v těchto zásadách nebo na www.opero.cz.

  1. Uchovávání a výmaz údajů Vaše osobní údaje uchováváme po celou dobu trvání smluvního vztahu se Společností a standardně ještě deset (10) let po jeho skončení, ledaže jsou stanoveny jiné zákonné archivační doby. Společnost Vaše údaje smaže nebo zanonymizuje hned po tom, co o to požádáte (vyjma případů uvedených dále).

    Pokud to umožňuje zákon, může si Společnost některé údaje uchovat i po uplynutí doby uchování, a to v těchto případech:

    • pokud s Vámi Společnost řeší nějaký problém jako na příklad neuzavřený spor nebo právní nárok.
    • pokud to po nás vyžaduje zákon, anebo když tyto údaje uchováváme v agregované nebo anonymní podobě.
    • pokud takové údaje potřebujeme k legitimním obchodním účelům.
  2. Přístup k Vašim údajům Můžete se na nás kdykoliv bezplatně obrátit s žádostí o informace, zda zpracováváme Vaše osobní údaje a pokud ano, žádat detailní informace o tomto zpracování.
  3. Změna Vašich údajů nebo chyba v údajích Pokud dojde v průběhu trvání smluvního vztahu se Společností k jakékoliv změně ve Vašich osobních údajích, jako na příklad změna jména, změna sídla či bydliště nebo e-mailové adresy či telefonního čísla, nebo pokud zjistíte, že pracujeme s Vašimi neaktuálními nebo chybnými údaji, prosím dejte nám o tom co nejdříve vědět.
  4. Omezení zpracování Pokud máte za to, že:
    • zpracováváme Vaše nepřesné údaje,
    • zpracování Vašich údajů je protiprávní a přejete si všechny údaje smazat,
    • Vaše údaje již nepotřebujeme ke shora uvedeným účelům, ale rád byste je užil(a) pro obhajobu svých právních nároků na příklad v soudním řízení,
    • již Vás naše zprávy obtěžují, ačkoliv jsme předpokládali, že by vás mohli zajímat,
  5. Námitka proti zpracování Pokud Společnost zpracovává osobní údaje z titulu oprávněného zájmu správce, můžete vznést námitku proti takovému zpracování.
  6. Odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů Pokud je zpracování osobních údajů založeno na Vašem souhlasu, můžete souhlas kdykoliv písemně (včetně e-mailu) odvolat.  
  7. Přenositelnost údajů Můžete se na nás kdykoliv obrátit, abychom vaše údaje, které máme k dispozici, předali třetí osobě podle vaší specifikace.
  8. Stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů Pokud máte za to, že s vašimi údaji nakládáme v rozporu se zákonem, můžete se kdykoliv obrátit se stížností u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Můžete nás požádat o omezení zpracování jen některých vašich osobních údajů nebo pro jen určité účely zpracování.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector