10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery

Marketing Barbora Kubátová 09. 07. 2019

Výzkum Ascend2 z roku 2017 uvedl, že e-mailing je stále mocným nástojem propagace. Víte, jak ho efektivně využít? Pokud zákazníci nečtou vaše e-maily, máte problém a nejste v tom sami. Získat pozornost potenciálních klientů je cílem a zároveň nekonečným bojem každého marketéra.

10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery

Úspěšnost e-mail marketingu závisí na výsledcích, kterých chcete dosáhnout. Každý odeslaný newsletter je výzvou k akci.

Chceme, aby si příjemci e-mail otevřeli, přečetli, klikli na nabízené odkazy, navštívili web a objednali zboží. Každá jednotlivá akce je měřitelná.

Z výzkumu Ascend2 State Of Email Marketing 2017 vyšlo najevo, že nejdůležitější metrikou, kterou je dobré sledovat hned po konverzích, je CTR.

Click-Through-Rater vyjadřuje v procentech, kolik čtenářů e-mailu se přes výzvu k akci prokliklo na vaše stránky. Čím vyšší CTR, tím více lidé klikají. Výpočet je jednoduchý: CTR = počet prokliků / počet zobrazení krát 100.

Jedná se o velmi dobrý indikátor úspěšnosti, ale dostat se do vysokých hodnot je zároveň výzvou. Jak strukturovat e-maily, aby měly co největší dosah? Obsah je král, říká se. Ale faktorů je více.

Modrý duch vám poradí, co je dobré mít na paměti.

1) Budujte a udržujte databázi

Databáze je seznam získaných e-mailových adres a dat od lidí, kteří si přejí být informováni o vašich aktivitách prostřednictvím newsletteru.

Z hlediska efektivního e-mail marketingu je potřeba v ní udržovat pořádek a pravidelně ji aktualizovat. Kontakty shromažďujte přehledně na jednom místě, sledujte aktivitu příjemců, promazávejte dlouhodobě neaktivní uživatele.

Pro správu využijte některý z nástrojů pro e-mailing, např. SmartEmailing, MailChimp a další.

Přichází-li návštěvník na váš web, má k tomu nějaký důvod. Něco ho zaujalo nebo něco hledá. Nabídněte mu více exkluzivních informací, bonus, soutěž či cokoliv hodnotného výměnou za kontakt.

Nezapomeňte však upozornit, že kontakt poskytuje za účelem zasílání newsletteru a vyžádejte si jeho souhlas. Aby vás GDPR nestrašilo ve snech, použijte double opt-in ověření.

Po registraci k odběru novinek obdrží uživatel e-mail, ve kterém opětovně potvrdí svůj souhlas se zasíláním newsletteru.

Registrační okno umístěte co nejviditelněji na každou stránku webu. CTA tlačítko musí jasně komunikovat svůj účel, např. “Chci dostávat novinky“. Jakmile získáte kontakt, z návštěvníka se stává potenciální zákazník. Přeje si o vás slyšet i v budoucnu. Třikrát hurá!

I přes všeobecné plašení s ochranou osobních údajů stále existují servery, které vám levně prodají velké databáze. Nikdy si kontakty nekupujte. A nejen kvůli GDPR. Vnímejte e-mailing jako péči, budování vztahu z klientem.

Ten poskytl svůj kontakt, protože si přeje být informován o vašich aktivitách. Lidé, kteří vám své informace nedali dobrovolně, nejsou potenciálními zákazníky. Smiřte se s tím a neobtěžujte je nevyžádanou poštou.

K získávání nových kontaktů mnohem lépe poslouží jiné metody propagace.

Psaní newsletterů vám nejde přes prsty? Modrý duch vám pomůže!

Chci správu e-mail marketingu

2) Odlaďte četnost rozesílky

Z výzkumu Direct Marketing Association vyšlo najevo, že 35 % zúčastněných marketérů rozesílá newsletter 2–3x měsíčně. Dalších 21 % komunikuje s vyšší frekvencí 4–5 e-mailů do měsíce, tedy průměrně jedna zpráva za týden.

Dotazník Mapp Digital naopak zkoumal celou problematiku z druhého pohledu: Jakou frekvencí si přejí newslettery dostávat samotní uživatelé? Pouze 8 % dotázaných odpovědělo, že si přejí být kontaktováni každý den, 15 % několikrát týdně, 40 % jednou týdně, 20 % jednou měsíčně a 17 % čtvrtletně a déle.

Pokud zaznamenáte pokles CTR, zamyslete se nad tím, jesti své čtenáře nespamujete. Navíc, přílišná četnost rozesílky je nejčastějším důvodem odhlášení odběru. Existuje však relativně snadné řešení – při registraci k zasílání novinek dejte uživateli možnost, aby si sám zvolil, jak často chce od vás dostávat notifikace.

3) Segmentujte

Segmentace je cílení podle uživatelských údajů a preferencí. Rozhoduje, zda příjemce e-mail otevře a provede žádoucí akci, nebo ho smaže, hodí do spamu či si odhlásí odběr.

Posílat jeden a ten samý e-mail celé databázi kontaktů bývá neefektivní, protože informace zpravidla nejsou stejně relevantní pro všechny vaše příjemce.

Využijte údaje, které o zákaznících máte a vytvořte několik personifikovaných skupin – segmentů, pro které obsah přizpůsobíte.

Segmentovat lze podle věku, pohlaví, demografie, četnosti rozesílky, aktivity, historie nákupů a dalších dat. Jednotlivé segmenty jsou vždy kombinací několika údajů. Například: Ženy – 20–35 let – Praha – newsletter 1x týdně – konverze 1–2x měsíčně. Muži – 45–60 let – Brno – newsletter 1x měsíčně – doposud pouze 1 nákup. Je zřejmé, že každý ze dvou segmentů má zájem o zcela jiný druh obsahu.

Dalším způsobem cílení je behaviorální segmentace. Nevychází z demografických údajů, ale seskupuje uživatele na základě (nejen) nákupního chování. Rozlišuje, jaké má zákazník znalosti, názory, přesvědčení a jaký je jeho vztah ke značce či produktu.

4) Napište poutavý předmět

První vteřiny rozhodují. Krátký text do 50 znaků v předmětu emailu jednoznačně rozhoduje, jestli si příjemce email rozklikne, nebo ne. Řekněte to stručně a lákavě, ale dejte pozor, abyste nepůsobili jako levný bulvární plátek.

Mnoho e-mailů končí v koši jen proto, že jejich předmět je nezajímavý, vypadá genericky nebo se snaží za každou cenu prodat. Text by měl poutavě informovat o tom, co bude následovat v e-mailu.

Shrňme si několik základních bodů, čemu se při psaní předmětu vyhnout:

  • Mnoho vykřičníků a otazníků!!!???…a další…nevhodná…interpunkce…
  • SLEVA NA CAPS LOCK! ELIMINUJTE KAPITÁLKY!
  • 🙂 😉 smajlíci s úsměvem na líci ☼ ♫ ► a ohraná slovní spojení
  • několik mezer mezi slovy
  • Pokud nejsi ***** tak nepoužívej vulgarismy!

Co naopak využít:

  • čísla: 40% sleva na parfémy; 5 tipů jak vybrat letní šaty
  • limitované nabídky: 40% sleva na parfémy do konce týdne
  • otázky: Už máte e-shop? Víte, jak nakopnout vaše podnikání?
  • oslovení: Dušane, už máte e-shop? Porádíme vám, jak na to.
  • bonusy: 1+1 balení zdarma; doprava zdarma; akce pro členy

5) Udržujte jednotný vizuální styl

Používejte grafiku, obrázky, videa i zvýrazněné písmo, ale střídmě! Vycházejte z šablon, kterými nástroje pro e-mailing disponují, pouze si je přizpůsobte dle potřeby tak, aby seděly k vašemu brandu, například úpravou barev a doplněním loga.

S písmem v newsletterech bývá často problém, neboť volíte pouze ze systémově nastavený fontů a nejspíše budete nuceni použít jinou typografii, než jaká vychází z vašeho grafického manuálu. Netvořte (typo)grafický odpad, používejte maximálně 3 styly písma a relevantní vizuály, které vhodně ilustrují obsah e-mailu.

Text strukturujte do odstavců, aby byl snadno čitelný a nezapomeňte nalíčit CTA tlačítka s odkazy na web.

Tipy od modrého ducha přímo do mailu! Staňte se lepšími manažery digitálního světa.

Praktický

Inspirující

Zábavný

Nic moc

Barbora Kubátová Přečteno: 1827x 10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery 10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery 10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery

Audioteka.cz – audioknihy

Audioteka.cz vám dopřeje nejen krásné chvilky s poslechem audioknih, ale pomůže také s cizím jazykem. Angličtina a němčina jsou vám málo? Co takhle zkusit francouzštinu, litevštinu, turečtinu nebo švédštinu? Najdete zde nejen nejnovější bestsellery, ale také populárně naučné knihy, poezii, publicistiku či audioprůvodce.

Vybírejte audioknihy levně

Ať už se připravujete na nový školní rok, chcete se začíst do něčeho odborného nebo sháníte zásobu knížek na dlouhé večery, zde najdete vše, co by mohlo zalahodit vašemu čtenářskému vkusu. Knížky můžete zakoupit v elektronické podobě jako eknihy. S mnohaletou tradicí patří portál Audioteka k nejoblíbenějším online knihkupectvím. A zcela právem!

10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery

Užijte si skvěle namluvené příběhy kdekoli

Audioknihy nabízejí možnost efektivního využívání času při jízdě autobusem nebo letadlem, ve chvíli odpočinku na gauči nebo při sportu.

V Audiotece najdete tisíce audioknih, které jsou předčítány těmi nejlepšími interprety a které jsou vyrobeny se zaměřením na vysokou kvalitu zvuku.

Vyberte si audioknihy, které vás zajímají a vyzkoušejte si 10 % z knížky zdarma. Poté jen objednejte, zaplaťte a poslouchejte celé dílo, ať jste kdekoliv.

Knižní novinky i bestsellery

Obchod Audioteka.cz vám pravidelně přináší také skvěle namluvené knižní novinky i nejprodávanější bestsellery.

Vyberete si z bohaté nabídky skvěle namluvených detektivek, pohádek, cizojazyčné beletrie, populárně naučné literatury či knih o osobním rozvoji.

 Vychutnejte si poslech své oblíbené knihy ráno, odpoledne či večer. Poslouchat můžete kdykoli a ať jste kdekoli. 

Audioteka aplikace

Poslouchejte své oblíbené knižní tituly kdekoli a kdykoli. Stáhněte si chytrou aplikaci Aplikaci a mějte všechny zakoupené audioknihy přehledně uspořádané na jednom místě.

Aplikace je určená pro poslech audioknih na mobilním telefonu či tabletu a stáhnout si ji můžete pro operační systémy iOs, Android i Windows.

Buďte ve spojení s vaší oblíbenou literaturou ať jste zrovna na cestách či doma. 

10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery

Jednoduchý nákup v e-shopu Audiotéka.cz

Vybírejte své oblíbené namluvené knižní tituly snadno a rychle. V přehledně uspořádaném e-shopu si vyberete audioknihu podle kategorie, do které je e-shop rozdělen. Podle kategorie si jednoduše vyberete knižní žánr, který hledáte. Objeve také sekci „Slevy“, kde najdete zlevněné audioknihy za skvělé ceny

Způsob platby

V Audiotéka e-shopu můžete svoji objednávku zaplatit hned několika způsoby:

  • on-line platební kartou
  • on-line převodem přímo z vašeho internetového bankovnictví
  • prostřednictvím platební aplikace G Pay
  • prostřednictvím platebního serveru PayPal

Vyzkoušejte Audiotéka účet

Založte si účet v Audiotece, abyste kdykoli a kdekoli měli přístup k vaší sbírce audioknih. Stačí pouze emailová adresa a heslo a na Audiotece si vytvoříte svou vlastní virtuální poličku, kde najdete všechny zakoupené audioknihy.

V podobném obchodě můžete nakoupit také na Slovensku na Hej.sk. V Polsku pak můžete nakoupit třeba na Inbook.pl. 

Budete mít zájem:  Příznaky Covid U Seniorů?

Peter Molnár: Kdo prochází slevový portál, jen aby se zabavil, často ani nic nenakoupí

10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové serveryZakládat dnes nový slevový portál se může zdát jako zbytečnost. Vždyť jich je plný trh. To může být pravda, pokud jej ovšem nezakládá někdo se zkušenostmi. Peter Molnár ze společnosti PANO3D se pro to rozhodl na základě poznatků ze svého působení obchodníka a založil vlastní portál SlevyZdarma.cz.

Jelikož jsou slevové portály oblíbeným tématem řady internetových podnikatelů, rozhodl jsem se tomuto byznysu trochu podívat pod pokličku a zeptat se Petera, proč zakládá nový portál a zda to dnes ještě vůbec má cenu.

Petere, v čem bude portál SlevyZdarma.cz jiný než ty ostatní? Největší rozdíl bude už v samotném principu toho, jak spolupráce s námi probíhá. My návštěvníkům našeho serveru prezentujeme lákavou nabídku, kterou si ale přímo u nás nekoupí.

My jim jen dáme zdarma voucher se slevou. Voucher si tedy může „koupit“ zdarma každý, kdo má zájem. Ale jen ti, jejichž zájem je opravdový, voucher použijí na nákup u klienta. Tento odlišný přístup zajišťuje spoustu výhod, které klasické slevové servery nemají.

Především je to jednoduchost a bezpečnost na obou stranách – to znamená na straně zákazníků i na straně partnerů. Zákazník například nikdy nemůže přijít o svoje peníze za propadnuté vouchery a stejně tak jsou krytí i partneři – zákazníci totiž platí přímo.

Nám se podařilo získat významné partnery pro slevový segment hned při spuštění portálu – AQM a Oční centrum Praha, což nás utvrdilo v tom, že náš systém je nastavený dobře.

V dnešní době je taky velmi důležitá bezpečnost úniku osobních informací. U nás se zákazníci nemusejí registrovat, vyplňovat různé formuláře ani zadávat čísla platebních karet apod. Prostě si stáhnou voucher a jdou využít slevu bez jakéhokoliv rizika.

Myslíte si, že to bude uživatele motivovat k opakovanému využívání?
Pokud pochopí výhody našeho systému, tak jsem o tom přesvědčený. Jak jste sám řekl, slevových portálů je spousta. Všechny ale spojuje to, že platíte slevovému serveru při nákupu voucheru, a také velké množství slevových nabídek. Zákazníkům pak nabídky splývají.

Zeptejte se někoho, kdo častěji nakupuje skrze slevové portály, kde koupil právě ten produkt, o kterém se bavíte. Ve většině případů si to nebude pamatovat.

Bylo to na Zbožomatu, Slevomatu, Hyperslevě či někde úplně jinde? A když si není jistý, který portál to byl, nemůže ho ani doporučit svým známým.

Pro úspěch byznysu je důležité umět se spolehlivě odlišit od konkurence a být zapamatovatelný. A věřím, že s naším projektem jsme toho schopni.

K tomu pochopení byste je ale měli nějak motivovat, ne?
Běžně se stává, že lidem propadávají vouchery, za které si zaplatili. I mně osobně se to už několikrát stalo.

Nezanedbatelnost tohoto problému s expirací nevyužitých voucherů dokazuje už jen to, že některé společnosti v rámci svého marketingu hromadně nabízejí svým zákazníkům možnost vrátit za některý ze svých propadlých voucherů peníze nebo nějaké body na jejich portálovém účtu.

To určitě opozdilce může potěšit, ale podle mě je to výhoda k ničemu. Vlastně tím zákazníkům říkáte: víme, že u nás vyhazujete peníze do kanálu, ale uděláme vám tu skvělou nabídku, že aspoň malé procento z nich si můžete z toho kanálu vytáhnout zpátky. U nás prostě o ty peníze vůbec přijít nemůžete. Proto si myslím, že lidé na to přijdou velmi rychle.

Co je vůbec pro slevový portál důležité? Aby se uživatelé vraceli, nebo naopak oslovit co nejvíce lidí, kteří portál využijí alespoň jednou?
Důležité je mít v portfoliu různorodou a především kvalitní nabídku služeb a produktů, na čemž momentálně s mým společníkem Marcelem Oujezdským, nehledě na náš nově založený obchodní tým, tvrdě pracujeme…

Velmi podstatná je taky dobrá strategie marketingu a samozřejmě finanční prostředky na kampaně a individuální propagaci „dealů“ (nabídek), brandu apod.

Ale abych odpověděl na vaši otázku: samozřejmě budeme rádi za co největší množství nakupujících. Kdo by nebyl. Ale především si chceme budovat dobrý a dlouhodobý vztah se zákazníkem, založený na důvěře v naše férové podmínky a dobré nabídky.

Ne každý si může dovolit jet například šestkrát za rok (i když za výhodnou cenu) na prodloužený víkend do lázní. Důležité ale je, aby když bude chtít jet znovu nebo cestu někomu doporučit, aby ho napadlo jako první podívat se k nám na aktuální nabídku.

Můžete nám tedy svou strategii prozradit?
Strategie je v principu jednoduchá – je třeba důsledně sledovat trh, konkurenci, podobné dealy, které jsou aktuálně v nabídce, a podle toho cílit marketing a jednotlivé nabídky.

Nicméně se například výrazně odlišujeme množstvím nabízených slev. Když se podíváte na většinu slevových portálů, je tam tolik nabídek, že probrat se všemi vám zabere skoro hodinu.

Samozřejmě, může to být lákavé pro prokrastinátory, kteří hledají, jak se vyhnout tomu, aby museli dodělat zadaný pracovní úkol. Ale buďme upřímní, ten, kdo prochází slevový portál, jen aby se zabavil, často ani nic nenakoupí.

A ti, kteří nakoupit potřebují, zase nechtějí ztrácet čas a hledají přehlednou a dobrou nabídku.

Jaká další specifika mají uživatelé slevových portálů?
Mezi důvody, proč nepřestane být o slevové portály nikdy zájem, patří jeden z typů jejich zákazníků.

Představte si mladou rodinu se dvěma malými dětmi. Maminka pracuje na částečný úvazek a otec má dvě méně placená zaměstnání, nebo aspoň nějaký přivýdělek k tomu hlavnímu.

Splácí nájem nebo hypotéku a v zásadě si nežijí špatně.

Na to, aby jezdili častěji na prodloužené víkendy nebo navštěvovali kulturní akce, jim ale rodinný rozpočet nestačí. Nabídky ze slevových portálů používají velmi pravidelně. Navštěvují díky nim dražší restaurace, podívají se na vánoční trhy do Vídně, do muzeí, na festivaly atd.

K udržení těchto dlouhodobých zákazníků pomáhají i různé benefity, máme proto připravený koncept i pro tuto neméně důležitou oblast.

Není ale pak pro prodejce zboží nebo služeb takový zákazník nevýhodný? Nepřijde k nim pouze jednou, na nějakou slevu?
No i kdyby přišel k danému prodejci jen jedinkrát, udělá mu dobrou reklamu. Poví o tom svým známým, rodině. A osobní doporučení vždycky funguje nejlépe. Občas v tom obchodě nakoupí i bez slevy. Protože věří jeho produktům, už je má vyzkoušené.

Jaké máte se slevovými portály zkušenosti vy?
Měl jsem možnost spolupracovat jako externí obchodník pro jeden slevový portál, takže jsem byl takříkajíc ve středu křižovatky různých problémů mezi portálem, zákazníkem a partnerem.

Tyto zkušenosti mi teď pomáhají k tomu, abych uměl vyladit spolupráci mezi prodejcem zboží (naším partnerem), námi i zákazníkem. Zakládáme si na pečujícím přístupu našich account manažerů. U nás to není o tom „nahrabat“ co nejvíce všemožných slev, ale o vytvoření opravdu smysluplné nabídky.

Vážně? Jaké problémy jste tedy nejčastěji řešil?
Asi nejčastějším problémem byla nejasná a komplikovaná účetní metodika – často například byly průtahy kvůli vystavení daňového dokladu.

Zákazníci jej chtěli od slevového portálu a portál od poskytovatele služby. Vznikal tak začarovaný kruh… Zákazníci se kvůli tomu často ocitali v patové situaci. Problémy byly často i v reklamacích apod.

Proč jste se rozhodli založit vlastní portál?
Pro konečné rozhodnutí, jestli vůbec myšlenku posunout do realizace portálu SlevyZdarma.cz, byl velmi důležitý průzkum trhu.

V portfoliu firmy PANO3D máme mnoho klientů slevových portálů, kterých jsme se ptali, jak by se jim líbilo něco nového, jednoduchého atd.

Tehdy jsme se setkali s velmi pozitivními reakcemi, což pro nás bylo na začátku rozhodující.

Co jste o těchto klientech zjistili? Co konkrétně jim na současných slevových portálech vadí?
Náš průzkum byl hlavně o tom, abychom zjistili, jestli by jim naše podmínky vyhovovaly… Co se týče současného nastavení – jsou to především vysoké provize, zadržování finančních prostředků, velkým problémem je také hromadné využívání služeb před koncem platnosti voucherů, kdy mnozí poskytovatelé služeb nestíhají kapacitně.

Zmínil jste, že to poskytovatelé služeb nestíhají kapacitně. S tím máte nějaké konkrétní zkušenosti?
Já osobně ne, ale například můj kamarád si před měsícem nebo dvěma koupil přes nejmenovaný slevový portál zboží.

Přišlo mu automatické potvrzení o termínu, kdy mu zboží dorazí. Pak mu ale přišel další e-mail ve znění přibližně: „Vážený zákazníku, termín odeslání vašeho zboží je…“ (termín byl asi o tři dny posunutý oproti původnímu datu). Řekl si, že se to stává.

Jenže za tři dny přišel další e-mail. A pak další. Celkem jich přišlo asi šest. Protože se jednalo o sezonní zboží, musel si nakonec koupit produkt v kamenném obchodě. Sami uznáte, že čekat na podzimní oblečení na konec listopadu nemá úplně význam.

Takže komunikace obchodu byla docela v pořádku, ale je jasné, že poskytovatel to prostě nezvládl.

Trh je už poměrně nasycený. Jak chcete uspět?
Těžko říct, jestli je nasycený. Myslím, že se trh začíná dobře redukovat, hodně portálů v poslední době zkrachovalo. To nám v podstatě vyhovuje, protože nepředstavujeme žádné riziko zpronevěry peněz apod. Na trhu zůstávají jen silní hráči. My ale přinášíme něco nového.

Proč tolik portálů zkrachovalo a o které například šlo?
Těžko říct, do konkrétních detailů nevidím, ale myslím, že šlo jednoduše řečeno o nezvládnutý „cash flow“ – disponovali množstvím peněz, které jim v zásadě nepatřily, a následně nezvládli režie. Těžko říct – důvodů bylo určitě víc… Nedávno ohlásila krach trojka na trhu v ČR Zapakatel.cz, v minulosti jich bylo víc: např. Hypersleva.cz, Nebeslev.cz atd.

Budete mít zájem:  Vaginální mykózy: pomůže i domácí léčba

Slyšel jsem také to, že lidé už od slevových portálů upouštějí, že jsou jimi nabaženi. Jste jiného názoru?
Ano, stoupající zisky v průzkumech slevového byznysu mi taky dávají za pravdu. Tak například: Tržby českých slevových serverů v roce 2013 stouply meziročně téměř o pětinu na 3,3 miliardy korun.

No a také se říká, že většina portálů stagnuje. Proč myslíte, že nebudete stagnovat i vy?
My začínáme, nemůžeme stagnovat. (smích)

Brzy ale můžete začít. Co tedy uděláte pro to, aby se tak nestalo?
Dnes si to ale samozřejmě nepřipouštíme… Věřím, že když budeme dodržovat naše principy a to, co jsme si stanovili na začátku, tak se nám to nestane.

Jak vlastně slevové portály fungují? Jak to, že dokážou zobrazovat tolik slev?
Já osobně vnímám negativně, jak v takovém množství slev na různých portálech už lidé ztrácejí přehled a odráží se to i na samotné kvalitě nabízených služeb či produktů na slevových portálech.

Ano, a jak tedy slevové portály fungují? Můžete nám popsat, jak to vše probíhá?
Systém kolektivního nakupování funguje už zhruba pět let. Myslím, že to už není třeba přibližovat, ale zkusím to… Prodávající (poskytovatel) poskytne slevovému portálu produkt nebo službu s výraznou slevou. Slevový portál následně propaguje a prodává služby na svých stránkách.

Z čeho jejich provozovatelé profitují?
Z provizí za zprostředkování.

10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové serveryZdroj fotky: Archiv Petera Molnára

Kdo jsou partneři?
Víceméně všude z oblasti cestování jsou atraktivní wellness pobyty, aquaparky, fitness. Z oblasti zdravotnictví kliniky například na operace očí, různé služby apod.

Dnes jde už jen velmi těžko odhadnout, která služba či produkt jsou pro zákazníka atraktivní.

Důležité podle mě je řídit se zdravým selským rozumem běžného zákazníka a být obezřetný i při výběru vhodného partnera.

Proč tito lidé vůbec spolupracují se slevovými portály?
Protože je to dobrý marketingový nástroj, jak se zviditelnit. Můžou posilnit určitou službu nebo produkt, využít volné kapacity atd. Partneři, kteří pochopili význam propagace na slevovém portálu, nemají snahu zneužívat systém tím, že například navýší ceny, aby mohli poskytnout větší slevu. Mají u nás dveře otevřené.

A proč by měli spolupracovat s vámi?
Asi největší výhodou je, že našim partnerům nezadržujeme peníze, respektive pro ně nepředstavujeme v tomto žádné riziko. Peníze mají ihned od reálných zákazníků.

Taky vycházíme z vlastních zkušeností v obchodě, zakládáme si především na osobních dobrých vztazích s našimi partnery. V tomto se držíme přísloví „Jen ten byznys, který si obě dvě strany přejí zopakovat, je úspěšný.“

Podporujete nějak jejich úspěšnost?

16 tipů, jak ušetřit na cesty – efektivně, smysluplně a systematicky

Také jste milovníkem cestování a zároveň řešíte otázku, jak na cesty našetřit? Nejdříve je nutné si uvědomit, že cestování už dávno nepatří mezi finančně vyčerpávající aktivity.

V Travel Bibli jste si již mohli přečíst nespočet tipů, jak ušetřit na dopravě, na bydlení, a dokonce si na cestách i vydělat. Teď se zaměříme na fázi, která samotnému cestování předchází. Stačí se totiž v pár věcech uskromnit – a můžete mít na cestu našetřeno.

Jak ale začít se samotným šetřením? Kde a jak konkrétně se dají peníze nejlépe ušetřit? Samozřejmě záleží na vašem standardu, na tom, co jste schopni si odpustit, čeho jste schopni se vzdát. Postupem času zjistíte, že šetřit se dá na spoustě věcí, a sami budete nalézat další a další způsoby.

Odpovězte si na tři základní otázky

1. Kolik chcete našetřit?

Při plánování cesty mějte co nejpřesnější představu o tom, kolik peněz budete potřebovat. U mě platí, že pokud si stanovím částku (ať už je jakákoliv), zvýší se moje motivace k šetření mnohem více, než když si jen řeknu: „Hm, chtěla bych šetřit. Nevím na co a ani kolik.“

2. Za jak dlouho potřebujete peníze ušetřit?

Vyjíždíte za měsíc, za rok, nebo si přejete dlouhodobě šetřit na nejasné plány?
Od toho se také bude odvíjet odpověď na poslední otázku:

3. Čeho se při šetření dokážete vzdát?

Zde záleží víceméně na prioritách. Které věci v životě opravdu potřebuji? A které méně? Možná také v průběhu šetření zjistíte, že některé věci či služby v životě vlastně vůbec nepotřebujete a je vám pohodlně i bez nich. U jiných můžete naopak zjistit, že se bez nich váš život, ať už z jakýchkoli důvodů, neobejde.

Pokud na tyto jednoduché otázky dokážete odpovědět, můžete se inspirovat následujícím systémem šetření.

Jak tedy začít se systematickým šetřením?

Obálkový systém

Jednou z možností je takzvaný obálkový systém. Jde o systematické odkládání určité částky peněz, například měsíčně, týdně či denně. Vytvořte si obálku, do níž budete vkládat peníze určené pouze k zaplacení vaší vysněné cesty či věci, na kterou šetříte. Můžete mít různé obálky, například s nápisy na cesty“, „letenky“, „outdoor výbava“ a jiné.

Tímto systémem se vyhnete stále plné peněžence a utrácení peněz za věci, které ve skutečnosti zcela nutně nepotřebujete. Objevíte-li nějaké bankovky navíc, rozhodněte se, do které obálky je vložíte. Postupně uvidíte, jak se obálky plní a tloustnou – a to vám přinese nejen příjemný pocit, ale také další motivaci.

Pravidlo 30 dnů

Dalším zaručeným tipem, jak šetřit, je tzv. pravidlo 30 dnů. Pomůže vám vyvarovat se unáhlené koupě nepotřebné věci. Vysněné produkty, o kterých myslíte, že je opravdu chcete, napište na seznam.

Počkejte 30 dnů… a zjistíte, zda věc opravdu chcete, nebo vás už nadšení přešlo. Uvidíte, kolik věcí si ve výsledku rozmyslíte. Ušetřené peníze můžete založit třeba do obálky na cestování.

Mě tento seznam odradil (naštěstí) od koupě miniprasátka či předraženého fotoaparátu.

Stálý příjem

Máte-li stálý příjem, určete si částku, kterou odložíte každý týden, popřípadě měsíc. Systematicky šetříte a s odkládáním již předem počítáte, takže vás ve finále nepřekvapí absence z peněženky odložených bankovek.

Šetřím, šetříš, šetříme

V následujících bodech najdete tipy, jak začít v každodenním životě.

1. Začněte s účty za energie

Začněte se základními způsoby šetření energií ve vašem bytě. Rozumné používání spotřebičů, přednost osprchování před plnou vanou, šetření světlem, vypojování konvice ze zásuvky, neusínat při zapnuté televizi… a další zdánlivě nepodstatné maličkosti.
Mnoho tipů, jak se vyhnout nedoplatkům na energiích, najdete na webu Šetřím energii. 

2. Ekologicky šetrná domácnost

Pro příznivce ekologie je ideální začít s šetrnou domácností. Od úsporných žárovek po jednoduchou výrobu vlastních ekologických čističů, jejichž hlavní součástí bývá ocet, soda a rostliny ze zahrádky. Například prací prášek jednoduše vyrobíte nastrouháním levného mýdla Jelen (ano, používala ho vaše babička), přidáním octa a jedlé sody.

3. Buďte kreativní při sportu

Namísto v posilovně si dejte do těla doma. V dnešní době můžete na internetu najít spousty návodů a komentovaných videí. Je to mnohdy pohodlnější a zároveň tím ušetříte peníze za dopravu.

Navíc od jara do podzimu jsou pro sportovní nadšence ideálním místem městské parky, louky, lesy… Stačí vzít karimatku a nechat doma zbytečné domněnky, že se na vás někdo bude dívat. Nebude, nikoho to nezajímá.

A pokud ano, nejspíš si vyčítá, že taky nešel cvičit.

4. Přestaňte kouřit, anebo se omezte

Kouříte? Vyhraďte si chvíli na spočítání nákladů za tento nezdravý zlozvyk. Při snaze omezit kouření doporučuji kombinovat tabák s různými druhy bylin, jako je sušená divizna, meduňka či máta.

Ušetříte tím jak spotřebu tabáku, tak i trochu vlastního zdraví. Pro výpočet můžete použít on-line kalkulačku. A ano, je to tak.

Za měsíc nekouření si můžete snadno našetřit peníze na letenku kamkoli po Evropě.

Kolik stojí levné letenky po Evropě?

5. Utužte si zdraví chůzí nebo cyklistikou

Pěšky, na kole, nebo hromadná doprava? Každý znáte ceny jízdného ve svém městě. Co si takhle dát třeba měsíční výzvu chození pěšky či jízdy na kole? Před začátkem práce si příjemně nastartujete tělo, pročistíte hlavu a vyhnete se přecpanému autobusu. Já si minulý rok díky třem měsícům chození pěšky posílila organismus a našetřila na letenky do Maroka.

6. Omezte prohýřené noci

Sobota bez kocoviny aneb páteční večer nemusí být vždy velká párty. Protože významným výdajem může být právě investice do prohýřených nocí. Koktejly, drahé bary a usměvavý personál může často pěkně pročistit vaši peněženku. Zkuste víc přemýšlet nad tím, jestli vám to za to stojí, nebo si raději odpustíte pár drinků s příjemnou vidinou koktejlu ve vaší vysněné destinaci.

7. Nekupujte nesmysly

Mám, nebo nemám? Před každou nákladnější koupí použijte výše uvedené pravidlo 30 dnů. Věc, o které myslíte, že ji opravdu chcete, napište na seznam. Počkejte 30 dnů… a zjistíte, zda vás nadšení náhodou nepřešlo.

Co skutečně pro svůj život potřebujete a učiní vás šťastnými? Jsou to věci, nebo zážitky? Řešení přináší minimalismus.

Budete mít zájem:  TOP 10 doplňků na močové cesty

Když už něco budete muset koupit, využijte cashback portálů jako je Plná Peněženka, kde vám z každého nákupu určité procento vrátí zpět. Plná Peněženka vrací peníze zpět z každého nákupu na internetu.

Můžete tak ušetřit několik procent z nákupu letenek na Kiwi.com, rezervaci ubytování na Booking.com či při pronájmu auta na Rentalcars.com.  Pro slovenské čtenáře je k dispozici i PlnáPeňaženka.sk.

8. Telefonní poplatky

Ach, zase ten účet za telefon. Skype, WhatsApp, Messenger, e-mail… to jsou jen příklady komunikačních možností, které vám sníží výdaje v platbách za telefon třeba i na úplné minimum.

9. Kreditní karta, nebo hotovost

Je všeobecně známé, že placení kartou je méně přehledné, takže často utrácíme víc, než si myslíme. Pokud možno u sebe vždy mějte nějakou hotovost. Stanovte týdenní rozpočet, který se snažte nepřesáhnout.

S penězi v hotovosti lépe vidíte, kam a jak rychle mizí. Není také od věci zapisovat, za co peníze v průběhu týdne utrácíte. Možná vás pak překvapí, že za drobné svačinky a pochutiny utratíte mnohem víc než za plnohodnotné jídlo připravené v klidu domova.

A na to navazuji i v následujících dvou bodech…

10. Nákupy s jasným záměrem

Znáte ten pocit, když jdete jen pro tři rohlíky, ale vrátíte se s nákupem za dvě stovky? Jednou provždy se vyvarujte nástrahám nakupování.

Před odchodem na nákup napište seznam věcí, které potřebujete. Při samotném nakupování se jasně držte seznamu a snažte se koupit pouze to, co máte na lístku.

Nemusí vás už lákat postranní uličky s novými produkty – a uvidíte, že ušetříte jak peníze, tak i váš čas.

11. Vařte si doma

Otevřte kuchařky, navštivte food blogy. Omezením návštěv v restauracích nakrmíte pokladničku s nápisem „cestování“. Začněte se více stravovat doma, naučte se vařit. To se vám bude hodit jak v běžném životě, tak na cestách.

Pokud vám veškeré YouTube návody či kuchařky a blogy jen matou hlavu a ty brambory stejně máte vždy nedovařené, požádejte o pomoc maminku, babičku, spolubydlící… Ty jistě rády pomohou a ocení vaši snahu. V případě sdílených domácností navrhněte společné vaření a sdílení jídla.

Já takto žiji už přes dva roky a chvíle, kdy pro své kamarády můžu uvařit, nebo mám po příchodu domů navařeno, prostě miluju.

12. Výlet či zážitky nemusí stát půl výplaty

Malý výlet či prodloužený víkend? To zní příjemně, že ano? A ještě příjemněji to zní, když víte, že i na tomhle se dá ušetřit.

Výdaje za transport vám pomůže ušetřit spolujízda: jednoduše ji vyhledáte na serveru BlaBlaCar.cz.

Ubytování se dá vyřešit přes Couchsurfing či Airbnb a v případě zážitkových akcí či romantických pobytů doporučuji některou z možností na slevových portálech, jako je Slevomat, Slevík atd.

13. Sám sobě hodinovým manželem

YouTube návody jsou k nezaplacení. A to doslova. Díky nim nemusíte platit za věci, jako jsou například různé druhy oprav v domácnosti, hand made techniky nebo návody na počítačové programy a práci s nimi.

14. Jazyky snadno a levněji

Máte chuť namáhat mozkové závity, nebo jen potřebujete nový jazyk kvůli práci či plánované cestě? Jde to i levně. Rádi se necháte doučovat? Na již zmiňovaných slevových portálech naleznete častokrát i kurzy nejrůznějších jazyků.

Zkuste se také podívat na Naučmese, kde svou pomoc nabízí „normální smrtelníci“, kteří jsou prostě jazykově nadaní a nemají ambice prosazovat se v některé z drahých jazykových škol. Jednoduše si najděte kurz (jakéhokoliv druhu) ve svém okolí.

Máte silnou vůli a dokážete se učit jazyk sami? Pak doporučujeme článek Jak se naučit cizí jazyk za 3 měsíce?

Raději se – tak jako já – učíte sami doma ve chvíli, kdy na to máte opravdu chuť a energii? Cena učebnice pro samouky je několikanásobně nižší než pořádaný kurz. Je to pohodlná metoda, jak s novým jazykem přinejmenším začít.

A co takhle zábavné učení na PC či telefonu? Mně osobně nejvíce vyhovuje program Duolingo – hravější formou se můžu naučit jazyk dle vlastního výběru. A výběr z jazyků na Duolingu opravdu je. Můžete studovat víc jazyků zároveň, dávat si různé výzvy či nastavit, kolik minut denně chcete cvičení věnovat.

Pokud už máte konverzační schopnosti třeba i jen na nízké úrovni, zkuste si přes FB nebo různé jazykové meetingy ve vašem městě najít někoho, kdo vás může doučovat, případně vyměníte lekce za jazyk, který umíte a váš nový lektor by se ho rád naučil. Skvěle to funguje ve větších městech s cizinci toužícími mluvit česky.

15. Sdílená ekonomika

Sharing is caring aneb pokud můžete, sdílejte. A to v podstatě cokoli, co můžete nabídnout a dostat za to obratem věci, které vy sami potřebujete. Tady bych ráda zmínila vynikající platformu pro sdílení: na serveru Hearth.

net najdete nabídku i poptávku nejrůznějších věcí – od jazykových lekcí přes vybavení po transport. Myšlenka je jednoduchá. Sdílení vlastních zkušeností za věci, které sám potřebuji nebo sháním. Peníze zde nehrají žádnou roli.

Máte byt či dům a v něm volný pokoj? Můžete jej pronajmout přes Airbnb. Jak chytře využít svůj byt, zatímco jste na cestách? Nechte ho vydělávat přes Airbnb.

Sami si zkuste, jak můžete fungovat při sdílení věcí. V mém životě hraje sdílení podstatnou roli. Čím víc začnete nabízet, tím víc věcí se k vám bude dostávat.

Nabídněte na serveru své zkušenosti a neváhejte vybrat si z rozmanitého množství lákavých nabídek ostatních příznivců sharingu.

Jako poznámku dodám, že tvůrcem projektu je Libor Malý – buddhista, zakladatel portálů Jobs.cz a Prace.cz.

Ušetřit za bydlení můžete i na cestách. Zajímavé možnosti nabízí House sitting – bydlení zdarma tak trochu jinak.

16. Zkrášlovací služby

Kadeřník, manikúra, kosmetika? Teď ruku na srdce: kolik měsíčně utratíte za služby podporující vaši už tak „přirozenou“ krásu? A kolik z toho vážně potřebujete? Když už si nechcete odpustit tento lehký nadstandard, máte spoustu možností, jak na něm ušetřit. Stačí jen chtít.

A na závěr: vytvořte si preventivní seznam. Sepište seznam věcí, které opravdu nepotřebujete mít, služeb, kterých jste schopni se vzdát, a věcí, které si opravdu nepotřebujete kupovat. Možná vás délka seznamu zaskočí. Uvedli jste pouze tři čtyři položky? Nevadí, časem se objeví další a další a vaše motivace k šetření poroste.

Možná si říkáte, že to s šetřením přeháním. Zde je dobré si uvědomit, že utrácet neznamená dopřávat si. Sepište proto seznamy, vytvořte si priority a hurá do toho. Šťastnou cestu!

Zuzka Kovaříková
Cestovatelka tělem i duší. Ať už stopování, nebo objevování nových kultur při cestách do Indie či studiu v Indonésii – nic z toho jí nedává pocit, že cestování bylo dost.

Vzhledem k zálibě v cestování spojeném s prací v kulturním odvětví nebyla jiná možnost, než cestovat lowcostově. Po dvou letech tohoto stylu se ráda podělila o své zkušenosti.

Dvouměsíční stop po Evropě za 200 eur? Nízkonákladové Maroko nebo objevování Indonésie pod záštitou indonéské vlády? To (a mnohem víc) můžete získat v podobě článků, kurzů lowcost travellingu či při osobním setkání.

Kam dál?

Ultimátní návod, jak cestovat bez peněz

To nejdůležitější se dočtete v Travel Bibli. Knize o tom, jak cestovat levně, chytře a dlouho. Letenkám jsme věnovali jednu z nejdelších kapitol. Dozvíte se nejen základní pravidla k hledání nejlepších cen, ale i spoustu triků, jak získat co nejvíc za co nejméně peněz. Nechcete číst celou knihu? Několik základních tipů se dočete na blogu: Po Evropě se snadno dá jezdit i vlakem či autobusy. Hlavně u vlaků mohou ceny na první pohled vypadat dost astronomicky, stačí ale vědět, jak na to, a mnohdy cenu za jízdenku srazíte na méně než polovinu. My nejčastěji využíváme Airbnb a Booking.com. První na pronájem běžných bytů a domů, či jen pokojů ve sdíleném bydlení s hostitelem. Booking je fajn na různé penziony a samozřejmě hotely. Na Airbnb využijte 725 Kč slevu na první bydlení. Stačí se registrovat přes odkaz bit.ly/bibleairbnb. Zároveň pro vás máme 11 tipů, jak vybrat nejlepší bydlení přes Airbnb. V první řadě se podívejte, jestli využijete některou ze slev, které jsme pro vás připravili ve VIP členské sekci Travel Bible. Jestli chcete ušetřit čas výběrem toho nejlepšího, mrkněte do naší sekce Doporučené vybavení na cesty, kde pravidelně aktualizujeme to nejlepší z nabídky. Stačí zvolit, jestli jedete na dlouhou nomádskou cestu, na pár dní do města, kempovat do přírody či na pořádný trek do hor. 10 tipů, jak levně a efektivně využít slevové servery Outdoor vybavení doporučujeme nakupovat v obchodě Hanibal.cz. Sami od nich rádi (a k plné spokojenosti objednáváme), ale hlavně si necháme poradit. Všichni totiž cestováním, outdoorem a sportem žijí.  Hodit se vám může i několik článků s vychytávkami na Travel Bibli: Cestování dnes už rozhodně není drahé. Většinou se stačí v pár věcech uskromnit – a můžete mít na cestu našetřeno celkem brzy. Máme pro vás pár tipů:

  • Přečtěte si článek 16 tipů, jak ušetřit na cesty
  • Buďte minimalisté

Poradíme, jak vybrat nejlepší dlouhodobé cestovní pojištění. V knize Travel Jobs se pak dočtete, jak si na cestách průběžně vydělávat.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector