Žijeme v době jedové – čeho se nemusíme bát?

Získejte přehled o vývoji ceny ve vámi vybraném období.

Žijeme v době jedové - čeho se nemusíme bát?

Doba jedová 2

Aktuálně nejnižší cena: 206 Kč

Od počátku věků 1 rok 6 měsíců 3 měsíce 30 dní Žijeme v době jedové - čeho se nemusíme bát?

Doba jedová 2

Aktuálně nejnižší cena: 206 Kč

Žijeme v době jedové - čeho se nemusíme bát?

Doba jedová 2

Aktuálně nejnižší cena: 206 Kč

Žijeme opravdu v době jedové? Odpovědi na tuto a mnoho dalších otázek inspirovaných knihou Doba jedová přináší publikace Doba jedová 2. Autoři nabízejí čtenářům poutavé čtení o běžných nápojích, nových typech potravin i o úskalích a rizicích konzumace sladkostí.

Strunecká a Patočka, odborníci na biochemii, toxikologii, neurofarmakologii a biomedicínu, čtenářům opět srozumitelným a jasným způsobem přibližují nejnovější poznatky o rakovině a nemocech z léčení a věnují se opět i tolik diskutované otázce očkování.

Fakt, že se Doba jedová stala nejprodávanější populárně naučnou knihou pro… Celý popis

Anna Strunecká, Jiří Patočka

  • Přidáno: 28. února 2021 Doporučuje produkt Knihy prof. Strunecké jsou výborné!
  • Přidáno: 30. července 2020 Doporučuje produkt
    • Hodně k zamyšlení a prověření
    • Málo transparentní důkazy.
  • Přidáno: 19. května 2020

    Doporučuje produkt

    • srozumitelně a jasně vysvětlené věci, se kterými se denně setkáváme a důsledky, které přináší konzumace nezdravých potravin

Zobrazit všechny recenze (5) Doba jedová 2 zákazníci doporučují tento produkt zákazníků nedoporučuje tento produkt

  • Přidáno: 28. února 2021 Doporučuje produkt Knihy prof. Strunecké jsou výborné!
  • Přidáno: 30. července 2020 Doporučuje produkt
    • Hodně k zamyšlení a prověření
    • Málo transparentní důkazy.
  • Přidáno: 19. května 2020

    Doporučuje produkt

    • srozumitelně a jasně vysvětlené věci, se kterými se denně setkáváme a důsledky, které přináší konzumace nezdravých potravin
  • Přidáno: 31. srpna 2019

    Doporučuje produkt

  • Přidáno: 13. června 2019

    Dosud nepřečteno

Anna Strunecká, Jiří Patočka Brožovaná bez přebalu lesklá

Žijeme opravdu v době jedové? Odpovědi na tuto a mnoho dalších otázek inspirovaných knihou

Doba jedová přináší publikace Doba jedová 2. Autoři nabízejí čtenářům poutavé čtení o běžných nápojích, nových typech potravin i o úskalích a rizicích konzumace sladkostí.

Strunecká a Patočka, odborníci na biochemii, toxikologii, neurofarmakologii a biomedicínu, čtenářům opět srozumitelným a jasným způsobem přibližují nejnovější poznatky o rakovině a nemocech z léčení a věnují se opět i tolik diskutované otázce očkování.

Fakt, že se

Doba jedová stala nejprodávanější populárně naučnou knihou pro dospělé roku 2011, jasně dokazuje, že stále více lidí touží po pravdivých informacích a nehodlá se spoléhat pouze na to, co nám doporučují televizní reklamy, sdělovací prostředky a v mnohých případech i státní orgány. Hledáte-li návod, jak se v přebujelém přísunu těchto informací dobře zorientovat, pak je kniha Doba jedová 2 tou správnou volbou.

Popis

Prof. RNDr. Anna Strunecká, DrSc. má dlouholeté zkušenosti z pedagogické práce na Univerzitě Karlově. Zároveň byla řešitelkou a spoluřešitelkou sedmi grantových projektů zabývajících se mechanismy vzniku patofyziologických změn u hematologických onemocnění, schizofrenie, Alzheimerovy nemoci a autismu. Věnuje se též intenzivně vědecko-populární publicistice se zaměřením na biomedicínu.

Prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.je profesorem toxikologie na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.

Pracuje v oboru molekulární biochemie, enzymologie a toxikologie extrémně jedovatých synteticky připravených i přírodních látek a psychofarmak.

Ve své vědecké práci se zaměřuje na biochemické mechanismy toxických účinků různých biologicky aktivních látek a léků, zejména terapii Alzheimerovy nemoci. Zabývá se rovněž působením různých peptidů v procesech učení a paměti.

Úryvek z úvodu:

Pro naše rozhodnutí realizovat tento projekt nebyla určující skutečnost, že jedů kolem nás je skutečně tolik, že pojednání o nich by vydala na celou knižní řadu.

Rozhodující bylo, že jsme se přesvědčili, že hodně lidí touží po pravdivých informacích, které by jim byly užitečné při hledání harmonického způsobu života v době překotného vývoje, kterého se všichni účastníme. (…

) Co má člověk v této hektické době materiální hojnosti dělat pro to, aby si zachoval vitalitu, pracovní výkonnost, zdraví i duševní schopnosti až do konce života? Čemu se má vyhýbat, aby neubližoval sobě ani svým blízkým? (…)

Nechceme čtenáře Doby jedové 2 strašit, ani jsme se nezaměřili na vyhledávání katastrofických výsledků vědeckého bádání. Vývoj současné doby je však charakteristický svojí globalizací.

To, co se dnes děje v Americe, postihne i nás, a ve zkušenostech jiných zemí bychom měli hledat poučení. V Době jedové 2 však také ukazujeme, že zodpovědnost za svůj život a zdraví má každý ve vlastních rukách a že by měl začít od sebe, od svého domova a od svého pracoviště.

S nadějí doufáme, že Doba jedová 2 si najde cestu do vašich domovů i do vašich srdcí.

  • Počet stran:368
  • Rozměry:200 x 140 mm
  • Vazba:brožovaná

Další sdělení

V naší nabídce naleznete také: *

Doba jedová (prof.RNDr. Jiří Patočka, DrSc., prof. RNDr. Anna Strunecká, DrSc.), *

Doba jedová 3 (Stacy Malkanová), *

Jak přežít dobu jedovou? (prof. RNDr. Anna Strunecká, DrSc.), *

Doba jedová 4 (Sherrill Sellmanová).

Další informace o knize Doba jedová 2 naleznete v článku Překvapení v prachu pod postelí.

Články od prof. RNDr. Jiřího Patočky:

  • Česnek v kuchyni, černé magii, medicíně a chemické laboratoři,
  • Čeho se bojíme víc – oxidu uhličitého, nebo metanu?,
  • Biotin, málo známý vitamin,
  • Nudíte se často? Dejte pozor, abyste se neunudili k smrti!.

Články prof. RNDr. Anny Strunecké:

  • Necháte své dcery očkovat? …!!!,
  • Biotin, málo známý vitamin,
  • Melatonin – hormon tmy a spánku,
  • Oxytocin – hormon lásky, věrnosti a důvěry,
  • Co nás (zatím) naučila velká pandemie prasečí chřipky,
  • Prasečí chřipka na obzoru.

Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.

Kontaktujte nás

Doba jedová aneb Ach, ta naše strava

Žijeme v době jedové - čeho se nemusíme bát?

Žijeme v době jedové. Všechny potraviny jsou plné konzervantů, stabilizátorů, emulgátorů, prostě éček (synonyma pro chemické látky přidané do potravin za účelem prodloužení jejich trvanlivosti a odolnosti vůči mikrobům), a tudíž jedů. To, o čem se včera myslelo, že je zdravé, je dnes škodlivé a naopak. Je to doba zmatená a díky hromadným sdělovacím prostředkům naprosto zkreslená. Trendy určují média a celebrity, které se ničím neživí, ale diktují, co a jak by se mělo dělat. Lidé jsou zmanipulovaní, oblblí vším, co je BIO a ECO a TRENDY a nejsou schopni používat zdravý rozum. Jak se v tom bláznivém světě, v němž většina dívek chce vypadat jako modelka, a přesto existuje spousta žen postavy almaroidní, orientovat?

Chandra – to je nejvýstižnější slovo, které označuje mé současné rozpoložení ohledně jídla, stravy. Můžeme se snažit najít český ekvivalent, ale slova jako splín, melancholie, deziluze, nejsou tak přesná. Okruh potravin, které nakupuji se neustále zužuje. Musí splňovat následující kritéria:

  • 1/ Nesmí obsahovat palmový olej, jelikož ekologický a etický aspekt je pro mne důležitý
  • 2/ Nesmí to být výrobek společnosti, kterou vlastní Andrej Babiš
  • 3/ Musí to být kvalitní surovina alespoň trochu
  • 4/ Musí to být chutné
  • 5/ Nemělo by to být jídlo z reklamy
  • 6/ Bylo by fajn, kdybych za stravu neutratila veškerou výplatu.

Je patrné, že některé body se vlastně navzájem vylučují a nelze je tedy současně splnit.  To, co nám nabízejí naše obchodní řetězce je, mírně řečeno, nechutné. Na polích se místo plodin pěstuje řepka olejná, která asi nejen mě pobuřuje díky svému hlavnímu využití.

Neskutečně zapáchá a je ostrým alergenem. Nejlepší by bylo stát se soběstačným, vše si vypěstovat sám, aby si byl člověk jist, že jeho výpěstky neobsahují pesticidy a jsou zdravotně nezávadné. Ale málokdo má na pěstování prostor a hlavně čas. A tak skutečně cítím chandru.

Nevím, co, kde nakupovat, co mám jíst, ani na co mám pořádně chuť.

Výživoví poradci

Existuje nepřeberné množství výživových poradců. Nechť mi laskavě prominou, ale je to pseudopovolání a překvapuje mě, kolik lidí se tímto způsobem živí. Mnohem překvapivější ovšem je, kolik lidí jejich služeb využívá.

Při tom každý racionálně smýšlející člověk je schopen si patřičný jídelníček vytvořit sám. V potravní pyramidě se snad orientuje každý. Akorát že člověk obecný má pocit, že to, za co si pořádně zaplatí, je tak nějak účinnější a lepší.

Možná existují výživoví poradci, kteří to myslí s klientem dobře, ovšem jejich primární motivací bude vždy zisk. Na druhou stranu prvotní motivací klienta není zdraví, ale hubnutí… Takže si vlastně i zákazník zaslouží, aby se na něm vydělávalo….

Většinou vás takovýto specialista donutí koupit si potravinové doplňky, které prodává. Vyjde vás to na slušné peníze a dobře vám tak!

Budete mít zájem:  Hledali jsme zdravé jídlo ve fast foodu

Odpadkový koš Evropy

Někteří znalci Česku republiku zcela otevřeně označují jako popelnici Evropy. Rozumějte tím, že to, co by ve vyspělých zemích Evropy nikdo nepozřel, se u nás prodává jako běžné zboží. Navíc za ceny mnohonásobně vyšší.

Různé potraviny, které je možné porovnat s například německými, mají sice stejný obal, ale úplně jinou chuť a hlavně složení. Výrobci se dušují, že touto skutečností vycházejí vstříc poptávce spotřebitele.  “Nejde o kvalitu, jde o to, že občas se musí produkty přizpůsobit chuti místních.

Každá země má své standardy.”, říká Paul Polman, generální ředitel společnosti UNILEVER. Rovná se, český konzument je blbý, stačí mu něco hnusného. Tento trend posvětila i Evropská komise – obsah potravin může být jiný, potravinářské společnosti přizpůsobují své produkty místním chutím.

A to je nehorázná lež.  Tyto amorální praktiky ponižují české spotřebitele.

GMO potraviny

Původní myšlenka vzniku geneticky modifikovaných potravin byla veskrze pozitivní – nakrmit hladovou planetu. Od původního směru se však trochu odchýlilo a stal se z toho, jako ze všeho na tomto světě, prachobyčejný byznys. Stačilo by totiž přerozdělit potraviny, a ne je uměle vyrábět. Šokují mě vědci, kteří výrobu GMO potravin schvalují a obhajují.

A já se ptám, na čí objednávku? GMO potraviny s sebou přinášejí řadu rizik, a to nejen ve vztahu k lidskému zdraví, ale také životnímu prostředí. GMO plodiny jsou odolné vůči herbicidům, škůdcům, houbám a virům. Takovéto plodiny zákonitě způsobují nejrůznější choroby, z nichž nejrozšířenější je onemocnění lymfatických žláz a alergie.

Navíc potlačují původní rostlinné druhy.

Reklama

Reklama má ryze manipulativní charakter, to ví už i nejmenší dítě, ale nebere to jako negativum, ale spíš jako pozitivum. Můžeme říci: ” To je ten produkt z reklamy. ” Hurá! Reklama působí podprahově na naše smysly a vědomí. Všechno v reklamě je takové barevné, krásné, chutné a báječné! V reklamách se nikdy neprezentují ty nejlepší výrobky, v našem případě potraviny.

Prodat se musí hlavně ty méně kvalitní věci, které by si přirozenou cestou nenašly svůj odbyt a spotřebitele. Reklama užívá nejrůznějších prostředků, aby kýženého efektu docílila. Málokterá je však originální, inteligentní a vtipná.

Je třeba nepodléhat jejím záludnostem a učit své děti již od malička odhalovat její lživé aspekty a liché argumenty, které se nás snaží přesvědčit o koupi produktu.

Fastfoody

Fastfoody zničily kulturu i kvalitu stravování. Většinou za nemalý peníz nabízejí nekvalitní jídlo a slaví úspěch. Návštěvník nemusí vařit. Většinou v nich sedí obézní návštěvníci. To, co ve světě stojí pakatel, se u nás servíruje jako něco zvláštního. Nejeden rodič bere své ratolesti do MC Donaldu za odměnu.

Netvrdím, že jsem tam nikdy nebyla, ale opravdu po každé, když tam jdu, tak se stydím. A to si tam dám leda tak kávu. Nejen Mc Donald, ale i ostatní fastfoodové “restaurace” lákají na skvělý tým. V takovém týmu by snad každý ale chtěl pracovat leda tak za studií. Zaměstnanci se naučí strategie dosahující toho, abyste nakoupili za co nejvíc peněz.

Děje se to promyšleným řetězcem otázek, počínaje otázkou na velikost vybraného jídla, přes druh přílohy, typ meníčka, atd.To vše ve vás má vyvolat pocit, že prodávající chce vyjít vstříc vašemu přání co nejvíce a že mu na vás neskutečně záleží. Takže ve finále nakoupíte to, co jste vůbec nechtěli a vaše kapsa se prohne.

Suma sumárum, fastfoody nekvalita za vysokou cenu.

Žijeme v době jedové - čeho se nemusíme bát?

Že včera není dnes

Je fascinující, že i v oblasti stravování existují módní trendy. Každé době vévodí jisté potraviny, nebo i superpotraviny. V současnosti se propaguje např. avokádo, chia semínka, kustovnice čínská, matcha čaj, spirulina…. Vlastně proti nim nic nemám.

Avokádo samo o sobě mi, bohužel, nechutná, ale okořeněné OK. Ostatní mi chutná.

Domnívala jsem se, že je populární také quinoia, ale nedávno jsem se v pořadu Objektiv dozvěděla, že Američané už jí mají po krk a že existuje nový druh placky, který ji začíná nahrazovat.

Nedokážu si moc představit, jak může něco, co nemá absolutně nic společného s něčím jiným, to první nahradit… Ale Amerika je zemí netušených možností, tam je možné vše. Vždy se doporučují ryby.

Nakonec se ale dozvíme, že norský losos pěstovaný na farmách je krmen špatným krmivem obsahujícím nebezpečné látky, jež mají vliv na vývoj mozku, souvisí s autismem atd. Pangasius prý plave v nechutně špinavé vodě a český kapr na tom není o moc líp.

Nejdřív se zavrhují vajíčka, je v nich hodně cholesterolu, nyní se doporučují.

V dřívějších dobách byl neoblíbený banán, byl moc sladký, nebyly v něm žádné živiny. Nyní je velice propagován a vznikají články s nadpisem typu Až se toto dozvíte o banánu, nebudete jíst nic jiného atd. Docela jsem si oblíbila tofu a nyní se dozvím, že tofu v podstatě “žere” mozek. Tak a teď se v tom vyznejme …

Dětské potraviny

Evropská unie úzkostlivě sleduje, jak velký výběh má mít slepička, jak se má správně jmenovat rum či pomazánkové máslo, ale jak už bylo zmíněno výše, nevadí jí, že do střední a východní Evropy se dovážejí potraviny, které nemají valnou kvalitu. Další věcí, která Evropské unii nevadí je složení tzv. dětských jídel a pití. Je pravda, že toto označení je samo o sobě paradoxem. Existuje vůbec něco, co by mohlo být označeno jako dětské?

Každopádně i takovéto věci v obchodech najdeme a nejde jen o dětskou šunku. Je zvláštní, že právě produkty určené dětem obsahují nejvyšší množství soli a cukru. Názor, že firmy uměle vyvolávají “závislost” strávníků na těchto složkách potravy, mi vždycky připadaly paranoidní.

Ovšem něco na tom bude. Bohužel si tak vytváříme nové potencionální pacienty s cukrovkou, popř. vysokým tlakem. Za produkci “dětských potravin” bych jejich výrobce rovnou poslala za mříže.

  Nápoje pro děti obsahují tolik cukru a dalších škodlivých látek, že dětské zoubky dokážou zcela zdevastovat.

Farmářské trhy

Aby všechno ale nebylo jenom černé, je třeba říci, že hojně pořádané farmářské trhy nastartovaly kvalitní stravování spotřebitelů. Pozvedly úroveň potravinářského průmyslu.

Najdete tam nejen kvalitní zeleninu a ovoce, ale i maso a mléčné produkty. Při prezentaci výrobků je zřejmé, co je hlavním záměrem farmářů. Není to zisk, ale snaha zvýšit kvalitu jídla.

Pro mě je to vždy lahoda pro chuťové pohárky i oko. Ani nemusím nic koupit a je to zážitek.

Každopádně raději nakoupím dražší suroviny, které jsou kvalitní, a ještě mi za jejich koupi někdo pěkně poděkuje, než když půjdu do obchodního centra pro jídlo nevalné kvality, které je levnější a pokladní se na mě bude tvářit kysele. Popřípadě budu “komunikovat” s robotem na samoobslužné pokladně. Úplné dno jsou vietnamské obchody, které navíc bývají i předražené a není tam nouze o zkažené a prošlé zboží.

Musí být jogín zákonitě vegetariánem?

Jak již jsem několikrát zdůraznila, nevnímám jógu jako soubor asán, nebo nějaké cvičení. Je to komplexní filozofický koncept, který mj. ctí lásku člověka k druhému, sobě samému, zvířatům a celému světu.

Dalo by se tedy očekávat, že každý člověk praktikující jógu bude logicky vegetariánem. Nemyslím si, že by to bylo ale nutné. Já sama jsem nejedla maso 14 let, a to od svých 15 let až do doby, kdy jsem otěhotněla.

V té době jsem nějak přirozeně maso zase začala konzumovat.

Mé období vegetariánství spadá do let 1989-2002. Na počátku 90.let minulého století (člověk si připadá vcelku důležitě, že už zažil minulé století) byla Česká republika v nejezení masa tzv. tabula rasa. Každý, kdo nejedl maso, byl exot.

V prodejnách a restauracích se nedalo bezmasého sehnat takřka nic. Tehdy jsme si v restauračních zařízeních mohli dát nanejvýš smažený sýr.

Nejvtipnější byly jídelní lístky, na kterých byl později vymezen prostor pro bezmasá jídla, s nabídkou smaženého hermelínu se šunkou apod …

Budete mít zájem:  Bakterie ve střevech řídí naše životy víc, než jsme mysleli

Nejedla jsem maso z etických důvodů, kvůli zvířatům. Zvířata miluji stále, žádný moc velký masožravec nejsem, ale dvakrát do týdne si maso prostě dám.

Když se podívám zpátky, v období vegetariánství jsem se stravovala naprosto nejméně zdravě ze všech období svého života – sladkosti, nepřeberné množství příloh atd.

Neuměla jsem si vytvořit plnohodnotný jídelníček a byla to jen a jen moje chyba.

Jak na tom tedy jsme?

Ačkoli nabídka potravin v ČR není nijak zvláště uspokojivá, je možné najít si svůj okruh dodavatelů. Mám na mysli domácí farmy, nakupování na trzích, objednávání bedýnek. Co se nabídky masa týče, doporučuji firmu Naše maso /naprosto luxusní, kvalitní /.

Při výběru je třeba se řídit rozumem a nepodléhat trendům. Vše, co je nám nabízeno formou reklamy, je pouze mediální masáž a nekalá marketingová praktika. Bylo by fajn také nevnucovat našim dětem extrémní omezení, ať si o svém vegetariánství, veganství, nekonzumaci toho či onoho rozhodnou samy.

Pokud ovšem netrpí nějakou nemocí.

Lepek a cukr nejsou fajn, ale pokud jsme zdraví, není třeba si je zcela odpírat.

Asi každý pracující člověk mi dá za pravdu, že leckdy nemá čas úplně si stravu dopředu promýšlet a připravovat, a tak někdy zhřeší a sáhne v obchodě, nebo v kantýně po něčem ne zcela košer v intencích zdravé stravy.

Hlavní je, aby dotyčný neměl výčitky svědomí a zachoval si duševní pohodu. Pokud netrpíme obezitou, je vcelku fajn si někdy nějaký ten hřích dopřát. Věřím v dokonalost lidského organismu. Pokud mu něco chybí, sám si o to v pravou chvíli řekne.

Komentáře (0)

Nemít prachy? — 42 známých freelancerů o svém podnikání v době koronaviru

Další uznávaní nezávislí profesionálové nám poslali své komentáře k aktuální situaci v jejich podnikání a své tipy k cenotvorbě a řízení zakázek či změn v době koronaviru.

Žijeme v době jedové - čeho se nemusíme bát?

Než se pustíte do čtení, máme na vás jednu velkou prosbu:

Sdílejte a šiřte prosím tento článek co nejdřív. Jde o čas. Než si následující desítky stran v klidu přečtete, mohou už mezitím pár dní pomáhat dalším lidem. Díky za podporu!

  • Tweet

Úvodem

Tento rozsáhlý soubor krátkých textů je volným pokračováním článku 35 spoluautorů Co dělat, který jsme vydali přesně před čtyřmi týdny a Audiolibrix jej posléze zpracoval do podoby bezplatné audioknihy.

Celkový ohlas čtenářů byl tak mimořádný, že jsme se rozhodli navázat a oslovit dalších čtyřicet zkušených profesionálů, aby okomentovali, co aktuálně řeší ve svém podnikání a jak například přistupují k cenotvorbě, jednání s klienty a nutným změnám.

Níže uvedené texty vznikaly v týdnu od 20. do 26. dubna 2020, což prosím mějte na paměti, pokud je čtete s delším časovým odstupem v době, kdy už se spousta věcí jeví jinak.

Všichni autoři přispěli s upřímnou snahou pomoci a za to jim patří obrovský dík. Jako editor jsem si navíc nemohl nevšimnout, že oproti minulému měsíci ubylo bezmoci i pesimismu a přibylo podnikavosti i humoru.

A to je myslím dobré znamení, přestože budoucnost nikdo z nás nezná.

Nejpřínosnější je opět přečíst si tento výběr celý, od začátku do konce.

Dá vám to nejen jedinečný vhled do motivace a jednání soudobých freelancerů, ale i zajímavou alternativu k tomu, jak píší o podnikání v době koronavirové média.

Pokud sami podnikáte, některé jejich myšlenky (a jakási „moudrost davu“, která skrze ně promlouvá) se vás možná hluboce dotknou. A tím nejspíš splní tyto texty svůj účel.

Držte se a hlavně pevné zdraví — tohle zvládnem ✌

Robert Vlach (editor)

P.S. I tento článek Audiolibrix zpracoval do podoby bezplatné 2hodinové audioknihy.

Obsah

Trang Do Thu — komunikační manažerka a autorka blogu Asijatka

V březnu mi po třech letech skončila spolupráce s firmou, kde jsem se hodně naučila a kde mě to bavilo. Dohodli jsme se už v lednu. Měla jsem v plánu si odpočinout a během krátkého jarního sabatiklu číst, psát… a taky hodně lelkovat u kočičích videí.

Finanční rezervy byly nachystané, nějaké drobné umělecké projekty rozjednány. Měla to být plodná sezóna. A pak bum, bum, ciao.

Přestože jsem byla v hlavě připravená na to, že budu trávit hodně času sama se sebou, jak ukázala měsíční karanténa, žádná mentální a produktivní hitparáda to nebyla.

Paradoxně se mi nejlépe tvoří v kavárně, kde je ruch, ale zároveň se můžu schovat do rohu. Nebo se pak rozjedou závity mezi jedenáctou večerní a čtvrtou ranní.

Takže tůdle, řekla vyšší moc, a těchto pár řádek vám píšu ve dvě ráno.

Každého nás přistihla v jiné životní fázi. Testuje nejen fyzickou a mentální odolnost, ale i naši morálku a etiku, dovednosti a bohužel i naše bankovní účty. Přijde mi, že je klid před bouří.

Jako pár minut před spuštěním obchodování na burze, kdy se rozjede skutečná nabídka a poptávka dne. Někdo hodně prodělá, někdo hodně vydělá. A ten zbytek mezi tím bude oscilovat z jedné strany na druhou a zkoušet znovu prorazit.

Jestli se něco máme naučit, tak to, že ožije (protože tuhle situaci přežijeme všichni) ten, kdo bude umět reagovat na situaci, a svoje podnikání nebo svoji práci obohatí o jiný, ne nutně nový prvek.

Ale zároveň si bude umět udržet svou podstatu, hodnotu, kterou lidem nabízel. Ne každý to umíme, a to je taky potřeba si uvědomit a smířit se s tím. Svět potřebuje být v rovnováze.

Doufám, že se máte v rámci možností dobře. Těším se, až se budeme zas brzo potkávat na ulicích, i kdybychom si jen zamávali na pozdrav. Udržte si otevřenou hlavu a také hladinku laskavosti a pochopení, abychom to společně zvládli. Nic jiného nám nezbývá.

Jan Vlachynský — zakladatel Baru, který neexistuje (Forbes 30 pod 30)

Nemít prachy? Jeden z nejlepších způsobů, jak podnikat!

Pro mě je současná situace návratem ke kořenům. Když jsme začínali, tak jsme neměli vůbec nic a nemohli jsme si dovolit nakupovat věci a služby, které byly k začátku našeho podnikání potřebné – museli jsme tak najít způsob, jak se k nim dostat i bez peněz. A to se teď opakuje.

Kromě toho, že si nemůžeme prakticky nic dovolit, máme ještě obrovskou výhodu – a totiž, že to všichni ví. Pokud totiž nemáte peníze, ale lidé si myslí, že je máte, tak jste ve velmi nevýhodné pozici. Jakmile to všichni ví, dějí se zázraky.

Všichni jsou najednou ochotní hledat cestu, jak dělat věci i bez toho, aby něco stály, nebo alespoň aby něco stály hned.

Jsem přesvědčený, že právě proto je teď nejlepší doba na to něco rozjíždět, inovovat nebo předělávat. Jediné, čeho máme dostatek, je čas – a ten čas najednou využíváme jako prostředek k nalezení cest, které bychom jindy vůbec neviděli.

Řekl bych, že se vlastně ze dne na den výrazně zjednodušily podmínky ke spuštění čehokoliv.

Za tři dny jsme takhle dali dohromady eshop, který je vlastně po všech stránkách profesionálně blbý – ale to nevadí! Protože tuhle nedokonalost nám teď všichni odpustí – ví, že nemáme prostředky na to být dokonalí. A až se to pořádně rozjede, v lepších dobách budeme mít dost času to dotáhnout.

Normálně bychom to všechno řešili dopředu, trvalo by to spoustu času – a ano, stálo by to hodně peněz. Ale teď to jde jinak.

Rozvážíme potraviny, napsali jsme knihu, šijeme trička a na nic z toho vlastně ani nemáme oprávnění, vlastně ani nevíme, co všechno potřebujeme pro to, abychom legálně podnikali v těchto oblastech. Je to problém? Do budoucna ano, ale to nám nezabránilo v tom to rozjet a všechny tyhle věci prodávat. Kdybychom to neudělali, tak stejně padneme. To, co bude fungovat, se později doladí.

Můžeme tak prodávat to, co ještě nemáme (knížka ještě není vytištěná, ba ani vysázená), a díky tomu budeme mít peníze na to tyhle novinky dodělat. Všichni pracujeme za míň peněz, častokrát za tolik, kolik by nám před dvěma měsíci přišlo směšné, ale teď to jde. Dodavatelé nám nabízejí dealy, které by jindy nebyly možné. Najednou všechno jde.

Budete mít zájem:  Řidiči, připravte si lékárničku. Hrozí kontroly

Každou objednávku z našich eshopů extrémně personalizujeme, píšeme vzkazy na tašky a osobní maily lidem, kteří si je objednávají.

Je to šíleně pracné a nejde to jednoduše škálovat, ale o to teď také nejde – protože právě teď je příležitost vytvářet ty nejužší vazby a vztahy.

Věříme, že všichni ti lidé, naši hosté, se kterými jsme takto v kontaktu, nám to v budoucnu tisíckrát vrátí. Teď je čas na to dělat věci, které bychom jindy považovali za neefektivní nebo neekonomické. Ale ony jednou budou.

Když jsme stavěli Bar, který neexistuje, tak nás to, pohledem ze začátku roku 2020, nestálo vlastně vůbec nic. Přední stranu baru jsme tehdy udělali ze starých dveří domu, ve kterém jsme bydleli, a protože jsme neměli na křišťálový lustr, našli jsme na skládce staré skleněné tyče a smontovali lustr z nich.

Každý další podnik byl složitější, dražší a propracovanější – a upřímně, dodnes stejně nejlíp funguje ten první. Postupem času jsme znormalizovali naše přemýšlení a začali fungovat a nakupovat jako normální firma – konvenčně a profesionálně. Teď je znovu čas najít v sobě to nekonvenční přemýšlení o tom, jak dělat byznys z ničeho.

A jsem přesvědčený, že nám ten duch zase pár let vydrží, že se teď zase naučíme hledat cesty tam, kde jsme je už dlouho neviděli.

Dnešek vytváří naši realitu na dlouhá léta dopředu, a jenom při tom uvědomění mi běhá mráz po zádech. Tohle je opravdické podnikání!

Klára Smolíková — spisovatelka a lektorka

Diář máte plný jako operní diva na rok dopředu a vážně uvažujete o najmutí literárního agenta, impresária, osobní asistentky a řidiče. Nakladatelé si vás předcházejí a vy, jako správná primadona, děláte ofuky, kladete si podmínky, nedodržujete termíny, stěžujete si, že kyselo je moc kyselý a bramborák moc bramborovej.

Takto rozehraný příběh si jasně říká o dějový zvrat. Hrdinovi musíte přivodit pád, nejlépe nečekaný. Rozmetejte mu všechny jistoty jako domeček z karet. Chce jezdit na besedy za čtenáři? Zakažte lidem vycházet! Rád by psal? Zničte knižní trh! Má v záloze komerční zakázky? Přivoďte zadavatelům krach!

Teď to teprve začíná být koukatelné. Jenže na scénář pro HBO nestačí nechat hvězdu padnout, poválet v depresích, a pak ji mávnutím kouzelného proutku zas zvednout.

Když se její hektický život zastaví, musí si uvědomit, co je v jejím profesním životě skutečně důležité, je třeba vrátit se ke kořenům. Co všechno umí? Čím může prospět ostatním? Nechte ji učit se novým věcem a moc jí ten proces neulehčujte.

Vyždímejte z ní všechno a umožněte publiku zaslzet nad první vydělanou korunou v nové době.

Jestli to má být opravdu velký biják, vystoupá hlavní postava vyprávění znovu na výsluní. Jenže všichni jí to budou tak nějak víc přát. Viděli, jak nahazovala spadlý řetěz a zamazala se od oleje, jak se o své schopnosti a talent podělila s ostatními a přinesla jim radost, jak nefňukala a zaťala zuby. Slevit v tom, co požaduji, a nabídnout víc je základem dobrého profesního příběhu.

Broňa Sobotka — nadšený učitel angličtiny z Brna

Touhle dobou zhruba před sedmi lety mi došlo, že mám problém. Pokud budu pokračovat stejně, tedy pracovat každý den o rána do večera, nebudu mít nikdy čas. Nebo budu pracovat méně a nebudu mít peníze. Vypracoval jsem si tedy akční plán nápravy života Broni. Ten už asi sedm let s různými úpravami praktikuji a moc rád se o něj podělím. Tohle radím sám sobě:

  • Každý den makej na tom, abys byl lepší v tom, co děláš
  • Sdílej s lidmi zdarma své know-how, pomáhej, buď milej
  • Získej relevantní zkoušky, tituly, certifikáty, praxi
  • Stále se ptej, proč by si lidi měli vybrat právě tebe?
  • Vždy přemýšlej o tom, jestli by něco nemohlo fungovat i bez tvé fyzické přítomnosti
  • Ukazuj lidem to, co jim nabízíš (učíš = ukazuj, jak učíš)
  • Buduj si s lidmi vztah, nespěchej, hodně dávej a pamatuj si, že jediné, co mění svět k lepšímu, je láska
  • Pasivní příjem neexistuje, ale neustále přemýšlej nad tím, jak se mu můžeš alespoň přiblížit
  • Pracuj na tom, abys prodával své know-how, ne svůj čas
  • Všechny nápady si piš, běhej, přemýšlej, piš si deník a neboj se opouštět věci
  • Buduj si komunitu, pomáhej jí, raď a sdílej
  • Nenech nikdy nikoho, kdo za tebou přijde, odejít, aniž by se cítil lepší a šťastnější

Margareta Křížová — podnikatelská mentorka

Je to realita, svět se mění a mění se rychle. Všichni se cítíme tak trochu nejistí a uvažujeme, jak zareagovat na to, co se děje kolem nás.

Jasně, nikdo jsme nic takového nezažili, ale jedno je jistý: NENASTAL KONEC SVĚTA. Jedeme dál, jen je potřeba podívat se reálně na svůj byznys a zjistit, jestli jsme ti, co mají kliku a byznys běží dál, nebo je potřeba udělat pár změn, anebo prostě začít znova a jinak. NIC NENÍ NEMOŽNÉ.

Tady je pár tipů, co by se vám mohly hodit při restartu vašeho podnikání:

  • NEPANIKAŘTE, chápu, snadno se to říká, hůř realizuje, zvlášť, když tyhle rady člověk čte v rozhovoru se známým pražským miliardářem, ale fakt, nepanikařte, znáte to, nejhorší je smrt z vyděšení;
  • NEČEKEJTE, CO BUDE, A JDĚTE DO AKCE, protože něco určitě bude;
  • NEŘÍKEJTE SI DOKOLA „JEŽIŠMARJÁ, CO BUDU DĚLAT“ – Ježíš i Marie byli určitě hodný lidi, ale v tomhle vám nepomůžou.

Kdybyste náhodou dospěli k závěru, že musíte začít úplně jinak a znova, nezoufejte, tady je pár firem, které změnily svůj původní byznys a docela se jim to povedlo.

detoxikace-vyziva.cz

Název Výskyt Nebezpečí
Ftaláty (DBP, DEP…) Šampony, krémy, parfémy, toaletní vody, pudry Snižují plodnost žen i mužů, ohrožují vývoj plodu, toxické pro játra a ledviny. Zvyšují riziko alergií. Koncentrují se v mateřském mléce.
Xylenové (umělé) pižmo Parfémy, osvěžovače vzduchu, aviváže, čisticí prostředky Ukládá se v tukových tkáních a mateřském mléce, v přírodě se nerozpouští, způsobuje hormonální poruchy.
MDGN – Methyldibromo Glutaronitril Kosmetika, barvy, lepidla, leštidla Jedovatý, od r. 2005 v ČR zakázán
Hliník Antiperspiranty, opalovací krémy, tampony Toxický pro nervovou soustavu, zvyšuje riziko rakoviny kůže a prsu.
Formaldehyd Lak na nehty Rakovinotvorný, dráždí sliznice
Akrylamid Krémy a masti Rakovinotvorný u laboratorních zvířat, u člověka nejasné.
  • Parabeny
  • – Methylparaben
  • – Ethylparaben
  • – Propylparaben
Konzervační látky ve většině kosmetických prostředků Narušují hormonální rovnováhu, podezřelé z podílu na rakovině prsu.
Sodium Lauryl Sulfate (SLS) Sodium Laureth Sulfate (SLES) 95 % šamponů a pěn do koupele, některé zubní pasty Připravuje pokožku o ochrannou bariéru, dráždí kůži i oči.
Toluene Nehtová kosmetika, barvy na vlasy, voňavky Návykový, poškozuje mozek, játra, srdce, ledviny, nebezpečný v těhotenství
Dioxin Tampony, vložky, vlhčené ubrousky, intimní gely Snadno prostupuje kůží, silně rakovinotvorný, poruchy hormonální rovnováhy, imunity, plodnosti.
  1. Propylene Glycol (PG)
  2. Polyetylene Glycol (PEG)
  3. Ethylene Glycol (EG)
Zvlhčovač, nosič vůní, vlhčené ubrousky, šampony, deodoranty, rtěnky, pleťové vody Rakovinotvorný, dráždí sliznice, poškozuje játra a ledviny
Titanová běloba (Oxid titaničitý) Krémy, zubní pasty Může poškozovat plíce podobně jako azbest, způsobuje záněty tkání, podezřelý z rakovinotvorných vlastností.
Diethanolamine (DEA) V šamponech, gelech, tužidlech, kondicionérech a krémech na opalování Poškozuje mozek plodu.

Odkazy: http://www.se­attlechildren­s.org/research/ http://www.wen­.org.uk http://househol­dproducts.nlm­.nih.gov/index­.htm

Lucie Tomanová

Nezávislá publicistka. Věnuje se zejména popularizaci vědy a zkoumání rozličných společenských jevů. Jejími vzory jsou Nikola Tesla, HOLLY 6000 a Dr. Zoidberg.

Čtěte více na: http://www.vitalia.cz/clanky/jedovaty-sampon-toxicky-tampon/#ixzz3Mbw8HOtA

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector