Pivo na kole. Je to zločin?

Bylo to 1944, v nočním klubu pár bloků od Francouzské čtvrti. Nebo možná to bylo v roce 1948, v baru u loděnic Oakland. Pak by to mohlo být stejně dobře v nějaké havanské zadní uličce v roce '59.

Nikdo přesně neví, kdy nebo kde se to stalo, ale všichni na tom souhlasí: jednu noc, v určitém okamžiku během divokých „ztracených“ let mého otce, byl proklet.

Zda tento hex byl voodoo, cikánka nebo odrůda Santeria, je nejasná, ale v určitém okamžiku je to opravdu jen otázka sémantiky: můj otec někoho nasraně naštval a že někdo sáhl hluboko do sáčku černé magie a plácnul ho a všechny budoucí generace Feltonů s nejhloupějším prokletím: pivo z nás dělá tuk.

Pivo na kole. Je to zločin?

Já vím, já vím … Myslíš, „Každý, kdo pije pivo, dostane tuk. To je jen kalorií, které se sčítají. To je matematika.“

Kdyby jen. Ale chápu váš skepticismus, tak se podívejme na matematiku. Dvanáct uncí piva obsahuje v průměru 156 kalorií. Průměrné světlé pivo obsahuje 103 kalorií, ale pít lehké pivo je bolestivé a nesmyslné, jako házení kladiva do koše a bušení nehtů na čele. Předpokládejme tedy, že tady pijeme pivo, které vlastně chutná jako pivo – to je 156 kalorií.

Pro každou libru, kterou jste získali, jste nějakým způsobem započítali více než 3500 kalorií, které jste nedokázali vypálit dříve, než jste šli do postele – což je matematický ekvivalent 22, 5 piv.

Je zřejmé, že přibývání na váze je mnohem složitější, než je tato – je zde stres, spánkové vzory, genetika a spousta dalších faktorů, které určují, jak moc můžete osobně konzumovat, aniž by se všechny měkké a doughy uprostřed.

Ale jídlo s sebou je, že vaše průměrná láhev silného, ​​bohatého řemeslného piva není opravdu naložena kalorií.

PIVO NASTAVUJE RAP
Většina chlapů, kteří mají „pivo střeva“, mají, že šest měsíců těhotenství vzhled (mínus mírové záře), protože také jíst slaninu. A hamburgery… naháněli hamburger se slaninou a samozřejmě pivo. Ale pivo samo o sobě není viníkem.

Pivo není tolik osamocený střelec, protože je to ten, kdo se právě náhodou ocitl v autě se svými poraženými kamarády, když se ostatní kluci rozhodli: „Hej, pojďme vykrást obchod s alkoholem.

“ Pivo vždy dostane prst na zločin, ale když hledáte najít vůdce pro extra 40 liber, které ztěžuje tolik mužů najít jejich osobní instalatérství, pivo je opravdu jen obětním beránkem s mizerným veřejným ochráncem.

Ale pro mě to tak není. Mám tuhle kletbu, se kterou se musím vyrovnat. Opravdu.

Pivo na kole. Je to zločin?

Pivo

.

Jasně, Lee Harvey Oswald z dietního světa.

Žvýkací, nonfat jogurt jím každé ráno balení téměř tolik kalorií jako láhev Unibroue Maudite. Ale tady je ta věc: můžu jíst ten zatracený jogurt po celý den a nezískat unci. Na druhou stranu se dívám na láhev piva, a já získám libru. Jsem přehnaná, ale jen stěží.

Zde je příklad: moji spolupracovníci a já se scházíme každý rok asi tři týdny na koni a testování kol. Říkáme tomu Bible Bike Testů a je to skvělý mlýn na maso: vstáváme za svítání, chytíme hrst kol a jezdíme na nich, dokud světla nesvítí. Pak vstaneme a uděláme to znovu. A znovu. A znovu. Pro lepší část měsíce.

Nejsou-li dny přesně pochody smrti, naplní se přinejmenším šesti nebo více hodinami šlapání pedálů. Tvrdý. To jsou dobré, upřímné jízdy. Jízdy, které si na svém konci zaslouží dobré, upřímné, studené pivo.

Vzhledem k tomu, že nechci, aby se moji spolupracovníci cítili trapně ohledně konzumace alkoholu, obvykle si sednu kolem jídelního stolu s pivem. Jsem tak ohleduplný.

Jím lehkou večeři – já jsem na základně s touto věcí zvanou Kale. Vynechám dezert. Vracím se domů – absolutně pozitivní – že jsem musel ztratit 10 liber. Okay, přinejmenším pět. Koneckonců, jím méně. Jezdím mnohem víc. Pokaždé, když se dostanu domů a krok na stupnici, jsem o 10 liber těžší. Každý. Sakra. Čas.

Kde je matematika – klidná, odůvodněná matematika – teď, zatraceně?!? Jedno pivo. Jedno zatracené pivo! 170 kalorií. To prostě nesčítá. Pivo mě dovnitř.

Teď, když neexistuje jediný vzorec pro určení, kolik kalorií, které skutečně spalujete při jízdě na horském kole, je spravedlivé říci, že naše hodinové energetické požadavky během našeho testování výrobků jsou stejné jako u silničního cyklisty, který v průměru dosahuje 14 až 16 mil za hodinu.

Ve skutečnosti, protože jsem jízda na silnici spravedlivě, vím, že pracujeme mnohem tvrději než to, ale budu hrát bezpečně. Nyní, 170 liber roadie, který v průměru mezi 14 a 16 mil za hodinu po dobu čtyř hodin spálí více než 3000 kalorií.

Kde jsem dostal tu postavu? Cyklistika má šikovný-dandy Cyklistické kalorií spálil kalkulačka a protože ti kluci v Rodale Inc (mateřská nakladatelská společnost Bicycling) mají koutek na trhu na snížení hladiny cholesterolu, vaření tofu a získání vaší každoroční kolorektální zkoušky, jsem povinen věřit vědí, o čem mluví, když jde o kalorii. Vlastní tu hovno. Podle Rodaleho a Zákonů vědy bych měl být schopen vypít metrickou blbost piva a vrátit se domů vychvalovaný. Místo toho zvyšuji tělesnou hmotnost o 10 procent.

Proč? Existuje jen jedno vysvětlení: prokletí.

RUNY V RODINĚ
Jako dítě jsem se vždycky divila na otcově pivní břicho. Můj otec byl impozantní postavou. Spousta dětí si to myslí, ale můj táta byl opravdový obchod: ruční dělník, tlustý se svalovými a sportovními pěstmi, které vypadaly jako lapáky. Měl také horu žaludku … a lásku k pivu.

Jako dítě, vy, to se vám nikdy nestane. Vzpomínám si, jak se můj starší bratr, Mark, připojil ke speciálním silám.

Pokusil se přibrat na váze, než se zaregistroval – v noci si uložil náhradní bochník chleba pod svou postel a rokli.

Jedl jako člověk, který nikdy neviděl další jídlo, ale nikdy se mu nepodařilo zabalit více než 180 liber na 6'3 „rámu. Mark se vrátil z Basicu – roztrhané a hrozivé zbraně. A pak byl nasazen do Německa .

Za zmínku stojí, že Německo není pro tuto věc zvané pivo. Zdá se, že mají dobré pivo. Spousta toho.

Můj bratr se vrátil do států o rok později – stále roztrhaný, stále děsivý v kvalifikovaném odborníkovi s granátometem. A je nepravděpodobné, že jsem si strhl pivo. Zbytek ho vypadal stejně jako vždy, ale teď to vypadalo, jako by spolkl basketbal.

Byl jsem ohromený. Sakra, byl ohromený. Ten chlap běžel šest mil denně. Většinu svého volného času trávil kolem foukání hovna. Je to pekelný fitness režim. Když jsem ukázal na jeho střední část, zavrtěl hlavou a nabídl jen jedno hořké slovo: „Pivo.

Moji další bratři vyvinuli stejnou podmínku. Všiml jsem si toho. Věděl jsem, co je pro mě v obchodě, kdybych si to víčko odklopil, nebo pop top.

Pivo na kole. Je to zločin?

Pivo se nesmí bát. Milovaná? Ano. Uctívaná koťata? Zbožně. Pivo vyžaduje váš respekt a obdiv.

VYVÁŽENÍ SKUT
A přece… nevzdal jsem se piva, prokletého, i když mohu být. Jsou lidé, kteří znají prokletí mé rodiny a zeptají se mě, proč jsem se stále účastnil.

Jsou chvíle, kdy se dostanu na měřítko a zeptám se na to samé. Ale jde o to: život stojí za to se těšit.

Vím, že to není ta nejoriginálnější nálada, ale pro všechny naše moderní denní excesy si nemyslím, že by se lidé v dnešní době opravdu bavili.

My Američané jedeme zmrazené večeře, které bych neprosadil svému psovi. Jsme kriminalizovali lepek, přísahal cukr, stlačené fazole tvaroh do disků a nazval je „tofu hamburgery“. A slaninu.

Kdy se jíst slanina stala trestnou – dietní ekvivalent zabíjení štěňátek? Co ve jménu všeho, co je svaté, má slanina, kterou kdy udělala, ale udělala svět lepším místem pro každého – ano, máte k dispozici lákavé vegetariány.

Nenavrhuji, že bychom se chopili hedonismu a nadbytku. Vešel jsem do Wal-Martu a viděl jsem svého spoluobčana. Mohli bychom použít nějaké omezení. Myslím… spoustu zdrženlivosti. Skutečný.

Ale pro všechno, co si sami popíráme, jsme také nedbalejší, ošuntělejší, více zdůrazňovaní a méně fit generace než pití piva, kouření cigaret, generace, která požírala maso.

Podle Centra pro prevenci nemocí se průměrná hmotnost mužů ve věku 20 až 74 let zvýšila z 166, 3 liber v roce 1960 na 191 liber v roce 2002.

Tady je to, co navrhuji: rovnováha. Nechte pivo v životě. Není to zločinec. Jíst trochu slaniny. Pokud budete mít sušenky, pro boha, ujistěte se, že to není z chuti-jako koberec, nonfat odrůdy. Ale ve stejném duchu jděte na jízdu. Nebo běh. Nebo, peklo, procházka. A pokračujte v tom.

Udělejte to součástí vašeho života – ne jen jednou za pár týdnů. Nemusíte dostat všechny Cult of CrossFit blázen a vytrhnout páteř při provádění tisíce, jeden-legged, 285-libra mrtvý tah. Vypadni tam. Jděte tvrdě. Hraj tvrdě. Bavte se. Nezapomeň se usmívat.

Ditch ten zatracený iPhone a dělat něco, co stojí za to dělat.

A když skončíte, dejte si pivo. Jen jeden. Odměňte se. Tohle je Yin k Yangu. V láhvi. Odtrhněte čepici, poslouchejte ten krásný zvuk karbonace, který uniká.

Zmínil jsem se, jak je sladké pivo sladové? Jak ty drobné bubliny na vrcholu přirozeně zkvašené láhve belgického piva lechtají jazykem? Jak sladká, smetanová chuť pěkného stoutu dokonale doplňuje každou misku snídaňových cereálií? Potřebuju, abych to udělal tak drzý, asertivní snap agresivně-hopped IPA? Nemusím. Rozumíš. Dosáhli jste rovnováhy.

A udělám totéž, jednu jízdu najednou, jedno pivo najednou

.

prokletí bude zatraceno.

Pivo na kole. Je to zločin? – Vitalia.cz

„Sankce velmi záleží na okolnostech konkrétního případu. Podle zákona o přestupcích muže být tomu, kdo jede na jízdním kole ve stavu vylučujícím způsobilost, který si přivodil požitím alkoholického nápoje nebo užitím jiné návykové látky, uložena pokuta až 50 000 Kč.

Budete mít zájem:  Tužebník jilmový – jak může pomoci vašemu zdraví?

Za určitých okolností může takovému cyklistovi hrozit i postih za trestný čin,“ varuje kpt. Mgr. Veronika Benediktová. Advokát Mgr.

Luděk Šikola dodává, že „trestním činem (ohrožování pod vlivem návykové látky) se vaše „divoká“ jízda stává od hranice jednoho promile alkoholu v krvi.“ Opatrní by neměli být jen cyklisti.

Pokud se budete chtít po několika pivech chovat zodpovědně a vyměníte kolo za koně, vola nebo třeba psí spřežení, moc si nepomůžete – ani je nesmíte sedlat či je zapřahat na pozemních komunikacích posilněni alkoholem nebo jinou návykovou látkou.

Když ovšem zastavím s kolem u nějakého cyklobufetu, můžu vytušit, že cyklisti se trestů příliš neobávají. Vlastně i já si během výletu jeden malý zlatavý mok dopřeji a snad budu mít štěstí, stejně  jako včera, a žádnou policejní hlídku během ujetých osmdesáti kilometrů nepotkám.

Jenže policisté prý opravdu hlídkují a namátkově nechávají cyklistům dýchnout. To, že jsem je zrovna já nikdy nepotkala, zřejmě nic neznamená. „Dopravně bezpečnostní akce jsou již několik let plánovány regionálně. Právě policisté na regionální úrovni nejlépe znají úseky a místa, kam je nutné zaměřit výkon služby,“ prozradila mi kpt.

Mgr. Veronika Benediktová z Policejního prezidia ČR.

Dýchněte si, prosím!

Pivo na kole. Je to zločin?

Zeptala jsem se tedy v Jihomoravském kraji, ve kterém je vzhledem k pěstování vína alkoholové pokušení snad větší, než kdekoliv jinde v republice. Početné stezky ve zdejší krajině totiž často lemují vinice a vinné sklípky. Kdo by odolal? „V našem okrese máme poměrně dost cyklostezek, proto průběžně chystáme akce, kdy zjišťujeme, zda cyklisté jezdí nebo nejezdí pod vlivem alkoholu. Někdy vyloženě vyhlásíme speciální akci zaměřenou na cyklisty. V našem okrese je i spousta tras okolo vinných sklepů, kdy záleží na tom, zda vedou po pozemní komunikaci. Kontroly ovšem děláme v rámci celého okresu,“ varují cyklisty na preventivně informačním oddělení Policie ČR okresu Břeclav.

Počty přistižených cyklistů pod vlivem bohužel není snadné dohledat. Statistiky se o tom nevedou a musel by se „otevřít“ každý případ cyklistických přestupků. Proč cyklisti nejsou pod hledáčkem policie tolik jako řidiči aut?  Možnou odpověď lze hledat ve statistice nehodovosti z minulého roku.

Z celkového počtu 7252 nehod zaviněných pod vlivem alkoholu připadá 436 nehod na cyklisty. Dle statistického průměru by ovšem bylo vloni usmrceno na tisíc nehod 19,6 cyklistů. Pro srovnání v osobním automobilu „jen“ 6,9 osob.

Čísla zřejmě nejsou výstrahou ani pro cyklisty ani pro  ministerstvo dopravy, které je ve své kampaně zkrátka vynechalo.

Vadí i jedno pivo?

Bohužel nejsou statistiky, které by udávaly, kolik cyklistů způsobilo nehodu po vypití jednoho piva a přiznejme si, že alkohol na každého působí jinak. V zásadě ale platí, že jedna desítka s námi příliš nezamává. „Pro cyklistu je spíše prospěšná.

Pivo je hypotonické, obsahuje hořčiny, vitaminy, je studené a osvěžující a hlavně doplníte tekutiny a energii,“ vysvětluje sportovní lékař MUDr. Tomáš Vrbica a dodává: „Vypití jednoho desetistupňového piva by nemělo mít vliv na naše rozhodovací účinky nebo na pozornost.

“ Samozřejmě by měl být cyklista zodpovědný a zůstat u jednoho, lépe jen malého piva k jídlu, přestože má pocit, že ani dvě nebo tři, které běžně vypije, s ním příliš nezacvičí.

Pivo na kole. Je to zločin?

Po sportovním výkonu, nebo po jiné fyzické aktivitě, se alkohol vstřebává rychleji: „Při sportu ztratíme tekutiny, minerály a organismus tedy více nasává vše, co se mu podá. Po fyzické činnosti opilost nastupuje rychleji,“ varuje MUDr. Tomáš Vrbica.

Navíc po vypití většího množství alkoholu vám nohy tak nějak ztěžknou a jede se hůř.  „Za to může ale spíše únava centrálního charakteru a zpomalená rychlost signálu.

Zpočátku jedeme rychle a dáváme do toho sílu, poté nastupuje únava a koordinační poruchy,“ vysvětluje MUDr. Vrbica.

Foto: Ivana Dvorská

Alkohol na kole | Blog | Kolo pro život

Během letošního roku se Poslanecká sněmovna Parlamentu několikrát zabývala tématem novely zákona o dílčí toleranci alkoholu u cyklistů a vodáků. Výsledek? Na konci září poslanci novelu shodili ze stolu.

Cyklisté (ani vodáci) si legálně i nadále pivo nedají, už kvůli tomu, že každý čtvrtý cyklista, který bourá, má alkohol v krvi.

Rozumných důvodů, proč alkohol za řídítka nepatří je ale mnohem víc, zvlášť v době nadcházejících firemních večírků, nočních jízd a zvýšené konzumace alkoholu o Vánocích…

Pivo na kole. Je to zločin?

Než se vyhoupneme do sedla kola, je třeba mít na paměti, že i cyklista je účastníkem provozu na pozemních komunikacích, a proto se i na něj vztahují právní předpisy, které regulují chování na silnici a mezi účastníky silničního provozu navzájem. Základním právním předpisem, upravujícím práva a povinnosti účastníka silničního provozu, je zákon č. 361/2000 Sb.

Rovněž cyklista, který se pohybuje na cyklostezce, je účastníkem silničního provozu. Povinnosti a zákazy, které má laická veřejnost často spojeny pouze s řidiči motorových vozidel, tak dopadají stejnou měrou také na cyklisty. Jedním z těchto zákazů je i zákaz požití alkoholu nebo jiné návykové látky před nebo během jízdy.

K dnešnímu dni neexistuje žádná hranice množství alkoholu v krvi, které by bylo povoleno. Za jízdu na kole pod vlivem alkoholu či jiné návykové látky hrozí pokuta v rozmezí 2.500 až 20.000 Kč. V případě, že množství alkoholu v krvi cyklisty dosáhne hranice jedné promile, hrozí dokonce pokuta v rozmezí 25 až 50 tisíc korun a v krajním případě hrozí trest odnětí svobody ve výši až tří let.  

Jaké sankce hrozí cyklistům za alkohol

Do jednoho promile je sankce od 2500 do 20 tisíc korun Od 1 promile je sankce od 25 000 do 50 000 korun

Za odmítnutí zkoušky je sankce od 25 tisíc do 50 tisíc korun

Co nehrozí cyklistům za alkohol Cyklistovi nemůže být zadržen či odejmut řidičský průkaz, tento doklad opravňuje k řízení motorového vozidla, kterým jízdní kolo není. Nelze také uložit bodovou sankci. Bodový systém se vztahuje pouze na řidiče motorových vozidel na území ČR.

Samozřejmě, že provětrání peněženky mrzí, ale jsou tu i další důvody, proč si alkohol během vyjížďky na kole odpustit…

Proč alkohol cyklistům škodí

  1. Zhoršená orientace v prostoru, stabilita a rychlost reakce Někomu stačí malé pivo, jinému dva půllitry (tolerance k alkoholu je značně individuální a pramení ze schopností jeho odbourávání), ale pro všechny cyklisty platí, že jízda na kole pod vlivem alkoholu je nebezpečná.

    Je to tím, že kromě obecně známých rizik spojených s požitím alkoholu a účastí v silničním provozu číhají na cyklisty ještě další, specifická nebezpečí:

    Cyklisté musí při jízdě stále udržovat rovnováhu. Je známé, že alkohol koordinaci a stabilitu člověka oslabuje.

    Na kole to platí dvojnásobně.

    Cyklisté pod vlivem alkoholu často v návalu dobré nálady a uvolněné mysli nepoužívají přilbu, a tak více při jízdě riskují Brzdná dráha jízdního kola je delší než u motorových vozidel, alkohol navíc prodlužuje reakční dobu cyklistů, v případě nebezpečné situace často nestačí zastavit či výrazněji zpomalit Alkohol snižuje orientaci v prostoru, stejně tak odhad vzdáleností, což se během jízdy může vymstít Alkohol má výrazné psychologické účinky – zvyšuje sebedůvěru, snižuje napětí a podporuje agresivitu, zároveň má negativní dopad na centrální nervovou soustavu a mozkové funkce. To vše může vaši jízdu ovlivnit v negativním slova smyslu. 2. 

  2. Dehydratace Alkohol je známé diuretikum. To znamená, že pokud alkoholický nápoj popijete, ztratíte víc tekutin, než nápoj obsahuje. Pokud chybějící tekutinu rychle nahradíte, může dehydratace způsobit únavu, vysílení, stres a zpomalit regeneraci.

    Minimalizujte dopad alkoholu: Pijte vodu nebo nealkoholické nápoje, abyste snížili efektivní koncentraci alkoholu na tři procenta. To znamená střídání půllitrů piva se špičkami vody nebo vypití tří sklenic vody na každou sklenku vína. Jezte slané občerstvení. Studie zjistily snížený dopad alkoholu, když se užívají společně se solí, protože sůl pomáhá zadržovat vodu. 

  3. Doplnění energie Výměnou správného zdroje tekutin a výživy za alkoholický nápoj zabráníte doplnění svalového glykogenu, který je důležitým rychlým zdrojem energie při sportovní aktivitě. Alkohol tak zabrání budování svalové tkáně a regeneraci, která je posunuta až o dobrých pár hodin poté, co alkohol z našeho těla vyprchá.
  4. Přestavba svalů Alkohol potlačuje syntézu bílkovin potřebnou k opravě a posílení svalů a zhoršuje vaši adaptaci na následnou jízdu.
  5. Váha Konzumace alkoholu má vliv na vaši váhu. Veškerý alkohol má velkou energetickou hodnotu a vysoký glykemický index. Navíc startuje chuť na věci, které byste si jindy nedali. Právě oblíbené pivo má hladinu glukózy nejvyšší a hned v závěsu za ním je tvrdý alkohol.
  6. Mikrospánek Z praxe asi víte, že alkoholický nápoj vám doma může pomoci rychleji usnout. To samé se vám může stát, pokud alkohol požijete během vyjížďky. Důsledkem bude snížená schopnost soustředit se a zvýšené riziko zranění během následné jízdy.
  7. Nutriční stres Nutriční stres je stres vyvolaný konzumací potravy nebo tekutiny s nezdravými vlastnostmi. Jedná se o nevyrovnanou reakci těla na jídlo, které nemá výživovou hodnotu a která tělu odebírá nadměrné množství energie při trávení a vstřebávání jídla ve špatné skladbě i poměrech jednotlivých složek.

    Do této kategorie spadá také alkohol. Na nutriční stres má velký vliv stav, do něhož se tělo dostává poté, co vyprchá energie z cukrů, škrobů, kávy, čaje, cigaret, alkoholu a jiných dalších stimulantů, tzv.

    energetický dluh, což je vlastně únavový stav. Musíme se tedy stravovat tak, abychom nutriční stres co nejvíce eliminovali.

    Tím budeme flexibilnější i k dalším formám nadbytečné zátěže – jak fyzické, tak psychické, jejímž vlivům jsme v každodenním životě vystaveni.

Přes všechno výše napsané, ale většina výživových poradců jedno pivo po tréninku nebo zaslouženou večerní dvojku červeného nezatracuje, a dokonce je při pravidelném sportovní považují za zdravotně nezávadné.  

Takže, raději si chuť na alkohol uspokojte až po pořádném výkonu jako zaslouženou odměnu.

https://www.welovecycling.com/sk/2017/04/10/preco-si-dat-po-vyjazde-pivo/https://www.alltraining.cz/clanky/vyziva-a-dieta-chytre-iii-proc-je-alkohol-demon/

Pivo na kole. Je to zločin?

Ještě že existují nealkoholická piva! (Foto: Miloš Lubas – Kolo pro život Oderská Mlýnice) 

Cyklisté, pozor! Za pivo na kole vám hrozí pokuta až 50 000 korun

Venku brzy začne letní sezóna a s tou jde ruku v ruce také jízda na kole. Čím tepleji je, tím více cyklistů vidíme. Spousta z nich však na cesty vyráží, aniž by měla povědomí o povinné výbavě kola, případně dalších zákonných povinnostech. Co vše je potřeba mít během cyklovýletu s sebou? Jaká je tolerance alkoholu na kole? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.

Jízda na kole přináší radost ze sportování a poznávání okolí, ale plyne z ní také několik povinností. Ty jsou popsány v Zákonu o provozu na pozemních komunikacích a patří mezi ně například:

  • Povinnost jezdit s ochrannou přilbou pro cyklisty mladší 18 let.
  • Dítě mladší 10 let může jezdit na silnici pouze s osobou starší 15 let.

Pokud chcete jezdit na kole, měli byste se seznámit s vyhláškou č. 341/2014 Sb., respektive její 12. přílohou. Najdete v ní specifikovanou veškerou povinnou výbavu. Abyste si nemuseli celý zákon sáhodlouze pročítat, níže uvádíme, co všechno budete pro jízdu na kole potřebovat kromě již zmíněných helem.

Kolo musí mimo jiné disponovat:

  • dvěma funkčními na sobě nezávislými brzdami
  • přední odrazkou bílé barvy, zadní odrazkou červené barvy, oranžovými odrazkami na straně šlapátek a na paprscích kol 
  • pevně připevněným pomocným sedadlem, které má pevné podpěry pro nohy dítěte (pouze tehdy, pokud na kole jezdíte s dítětem a kolo je vybaveno pomocným sedadlem)
  • zapnutým předním bílým a zadním červeným světlem, které může i blikat (v případě, že je snížená viditelnost)
  • a dalšími věcmi, které jsou specifikovány ve vyhlášce

Pivo na kole. Je to zločin? Kupi.cz / SENCOR SLL98

Snad každému z nás už se stalo, že zapomněl blikačky na kole vypnout, přitom kupovat stále nové baterie je velmi neekonomické. Naštěstí ale v obchodech již můžeme koupit světla na kolo, která se dobíjejí pomocí USB kabelu.Na konstrukci kola si můžete světlo připevnit silikonovým páskem, který zaručí, že se LED svítilna nepohne z rámu ani v drsných horských podmínkách při divokých sjezdech. Například:

  • Zadní nabíjecí LED světlo SENCOR SLL 95 na kolo za 229 Kč
  • Přední nabíjecí LED světlo SENCOR SLL 93 na kolo za 229 Kč 

Být vidět je povinnost, kterou nám ukládá zákon, ale správný cyklista myslí i na to, že chce vidět, a tak by neměla chybět na předních řídítkách také pořádná svítilna. Při výběru se řiďte svítivostí, která je uvedena v lumenech na obalu. Obecně platí, že čím více lumenů, tím je svítivost vyšší.

Pro bezpečnou noční jízdu po cyklostezce vám stačí světlo kolem 200 lumenů

  • SENCOR SLL 92, LED světlo s dobíjecím USB výstupem za 229 Kč

Světla pro noční ježdění v terénu, kde potřebujete dobře vidět i terénní nerovnosti, by měla mít přes 300 lumenů 

  • SENCOR SLL 98, LED světlo, které posvítí až na 100 m před vás (350 lumenů), nevadí mu ani déšť, a když mu dojde šťáva, jednoduše jej dobijete přes USB kabel klidně i z powerbanky. Navíc po stranách je možnost zapnout červené výstražné světlo, a tak budete vidět i ze stran. Cena 449 Kč

V balení najdete kromě svítilny a silikonového pásku také USB nabíjecí kabel. 

V případě, že cyklista nemá předepsanou výbavu, může dostat pokutu až 2 000 Kč na místě za špatný technický stav vozidla. V případě, že by se tento přestupek řešil u soudu, zvedá se možná pokuta ještě o dalších 500 Kč na 2 500 Kč.

Jaká je tolerance alkoholu na kole?

Každý řidič ví, že v České republice je nulová tolerance alkoholu za volantem. To znamená, že řidič nemůže před jízdou požít alkoholické nápoje. Jak je to ale s cyklisty? Pro někoho zřejmě nebudeme mít dobré zprávy, protože se na „řidiče“ kola zákon dívá stejně jako na řidiče automobilu.

Pokud tedy budete pít alkohol před jízdou na kole nebo během ní a náhodou vás zastaví policie na rutinní kontrolu, můžete dostat pokutu ve výši až 50 000 Kč, podle okolností.

Pivo na kole. Je to zločin? Canva

I když je helma povinná pouze pro osoby mladší 18 let, na cestách s ní můžete vidět čím dál více lidí. Je to logické. Na kole jezdíte vedle aut, stačí chvilka nepozornosti, a může se vám přihodit nehoda. Helma nestojí mnoho, ale investice do ní se vám rozhodně vyplatí.

Pánské helmy

  • Fox Speedframe Black 2020, dlouhodobě nejprodávanější helma, kterou pořídíte za částku kolem 2 500 Kč.
  • Uvex I-VO 3D NEON YELLOW 2020, se kterou vás nikdo nepřehlédne. Stojí kolem 1 500 Kč.
  • R2 TRAIL černá 2020. Tu oceníte především tehdy, pokud jste jezdcem v terénu. Cena je zhruba 1 800 Kč.

Dámské helmy

  • Uvex AIR WING WHITE-PINK 2020. Tato helma je velmi lehká a vhodná i pro děti a mládež. Cena se pohybuje kolem 1 200 Kč.
  • Scott ARX Black 2020. Jedná se o model, ve kterém jezdí rekreační cyklisté i ti, kteří na kole chtějí překonávat sami sebe. Stojí zhruba 2 000 Kč.
  • Etape Biker 2019. Tato helma patří mezi levnější modely a dámy si jí cení především kvůli odnímatelnému štítu a ventilačním otvorům. Cena cca 500 Kč.

Když teď vidíte ceny helem, vydáte se ještě někdy riskovat své zdraví bez nich?

Kupi Magazín na homepage Seznamu?Přidat boxík na Seznam.cz

Herbert Pavera – Váš senátor na Opavsku

Jedno pivo k obědu přece není zločin! ????

Když do Senátu dorazil návrh, aby vodákům bylo tolerováno půl promile alkoholu, podpořil jsem ho a hlasoval i pro rozšíření této výjimky pro cyklisty. Jsem přesvědčen, že bychom neměli mít pravidla, která většinou stejně nikdo nedodržuje, s ruku na srdce, kolikrát jste si k obědu dali malé pivo nebo skleničku vína, když jste byli na kole?

Více v mém dalším senátním newsletteru. Stačí kliknout tady dole ????

Když do Senátu dorazil návrh, aby vodákům bylo tolerováno půl promile alkoholu, podpořil jsem ho a hlasoval i pro rozšíření této výjimky pro cyklisty.

Dan Kozel

Je mraky nesmyslných zákonů, které se stejně nedodržují… ale podpořit tento, to se cení, tím se dá dobře zalíbit… 😉 On to byl někdy zločin, to jedno pivo k obědu?

Vendula Čermáková

Skvělé Herberte, pokračujte tak dál!

Jan Bernard

Konečně rozumná řeč…????

Jiří Mucha

o to jedno první pivo nejde,jde o ty další…

Hana Víchová

Však právě,s jídlem roste chuť a to je i s pivem.

Hana Víchová

Také si to myslím.že to není na závadu 1 pivo.Jde ale o to,aby z jednoho nebyly dvě a tři a pak plno výmluv kdyby se náhodou něco přihodilo.Je to pak podle ukázněnosti.Na zdraví pane senátore.

Страницы, которые нравятся этой Странице

Нравится: 585

Bolatice is a village in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic. It is part of…

Недавняя публикация Страницы

PRVNÍCH 2.000 RESPIRÁTORŮ PRO OPAVSKO, HLUČÍNSKO A VÍTKOVSKO.???????? V příštích dnech je rozvezu neziskovým organizacím v našem regionu. Další budou zase měsíc.????????

To vše jen díky ???????? senátní cestě na Tchaj-wan ???????? a daru linky na výrobu respirátorů, která nyní vyrábí respirátory v GOOD MASK Česká republika. Velké díky našemu předsedovi Miloš Vystrčil, Česko-tchajwanské obchodní komoře i všem dalším, kteří podali pomocnou ruku!

Rostislav Havlík

Nebyl nahodou p. Vystrčil na tchajwanu nekdy v zari 2020? To se chválíte tim, ze jste od zari nekde rozvezli prvních 2000 respiratoru?

Vojtech Varga Béla

Proč to rovnou nerozdáte potřebným, neziskovky ať se starají osobě.

Vít Mareček

Tolik práce. A přitom medicínsky naprosto k ničemu. A co otevřít kostely na Prajské všem lidem? ????‍♂️

Iskrickaja Tamara

Fandím české výrobě. Skvěle a za dobre ceny a ještě pomáhají potřebným.

Proste borci

Hanek Hans

Pane senatore! Moc diky ????????????!!! Skvela prace ????!

Jiřina Kapusňaková

Můžete mi říct, z čeho jsou vyráběny?

Dáša Juřátková

media1.tenor.co

media1.tenor.co

????????‍???? Být pedagogem je posláním, zvláště v této těžké době, kdy děti nemohou chodit do škol a učitelé s nimi komunikují přes sociální sítě.

Ve světě se připomíná význam pedagogické práce pro společnost 5. října od roku 1994. U nás, díky učiteli národů Janu Amosi Komenskému, se slaví Den učitelů 28. března, a to již od roku 1955.????????

Milé kolegyně, milí kolegové, moc Vám děkuji za Vaši skvělou obětavou práci a přeji Vám pevné zdraví, spoustu elánu do Vaší náročné práce a také naději, že se již brzy potkáte se svými žáky. Také děkuji všem rodičům, kteří se skoro na rok stali pedagogy za jejich trpělivost a obětavost.????????

Ty murcku umurcany! Zas ši je jak bravek – co ši id počmaku? Zas ši cełu noc bantovał, ty bančiřu jeden?! Zastav ten šlauch, bo voda furt běži a podaj mi giskanu. Vem se štychufku, gracku a běž pokopač ty flancky. ????

Tak se přiznejte, rozumíte všemu????????? Tento týden jsem se účastnil velmi zajímavého webináře na téma „Nářečí na Hlučínsku“, který vedla známá regionální spisovatelka a pedagožka, paní Eva Tvrdá.

Prezentace paní lektorky mě jen utvrdila v tom, jak je ta naše prajzština krásná a jedinečná. A vypadá to, že pedagogové, kteří se ho účastnili, chtějí ve školách dětem přiblížit řeč našich babiček a dědečků.

A snad tak nezanikne.

Oba webináře „Kurzy prajzštiny“ pořádala MAS Hlučínsko v rámci projektů Místní akční plán vzdělávání a účastnilo se ho na 90 zájemců. No řekniče sami, ezli ta naša řeč něni fajna!! ????????

Terezie Radoměřská

Naprosto úžasné! Jedno z posledních kompaktních a živých nářečí. Mělo by se rozvíjet a chránit jako rodinné stříbro, dokud ještě je. Je to ostatně velký trend. V Lauzitz se taky usilovně udržují zbytky lužické srbštiny.

Marek Melecky

Enem nevim, estli ti pajtasi to ve skole schafnu

Antoine Volná

No už by bylo načase, pomalu a jistě to též zvládnu dokud este žiju omky, kere tomu este rozumi ????

Karla Zacharikovova

Na to šťe se zpamatovali na posledni dryker,bo anglicky jich učiťe od 10měšicu,haubcach že to ešťe kery umi ????

Oilee Von Hanslieg

Je půvabná. Kdybych nebyla z Frývaldova a nedělala němčinu, tak bych nerozuměla…

Iveta Dudová

přiznám se, že rozumím, i když nejsem pamětník, v dětství jsem to slyšela všude okolo a taky jsem načichla

Miluše Frydryšková

já už myslela že pro nás z Moravy jsou kurzy pražštiny, super

Marek Vjačka

Ganz fajna????!

Нравится: 6,2 тыс.

Политик

Нравится: 987

Starobylá slezská obec Bolatice leží v jižní části Hlučínské pahorkatiny necelých 6 km na…

Нравится: 2,3 тыс.

Osobní stránka primátora statutárního města Opavy

Подробнее

Нравится: 4,4 тыс.

Hejtman Moravskoslezského kraje za Hnutí ANO a poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu České repbliky

Нравится: 1,2 тыс.

Oficiální FB stránky Města Kravaře

TOP tým Moravskoslezský kraj

Нравится: 343

TOP tým Moravskoslezský kraj je platformou pro mladé lidi liberálně-konzervativního smýšlení, kteří…

Нравится: 3,9 тыс.

Jsem poslancem PČR za KDU-ČSL, učitelem Gymnázia, Pardubice, Mozartova 449 a v mnoha ohledech „homo…

Нравится: 469

Stránky věnované příznivcům starých dobrých rockových časů.

Нравится: 296

www.nafestband.cz

Opavský a Hlučínský deník

Нравится: 6,8 тыс.

Opavský a Hlučínský deník – Denně zde budeme publikovat dvě až tři nejzajímavější a nejaktuálnější…

Нравится: 3,2 тыс.

Výběr knižních hitů kvalitní české a zahraniční literatury napříč žánry dvakrát ročně – na jaře a na podzim

Нравится: 3,2 тыс.

Areál poskytuje ubytování v Penzionu Bolatice, Koupaliště pro veřejnost, Fitnesscentrum, Spinningové…

Kolo a pivo jsou v Čechách nedotknutelné – Echo24.cz

TÝDENÍK ECHO

Zakladatel značky Martin Havlena se k výrobě kol dostal spíše náhodou. Po absolvování VŠE nastoupil v roce 1987 do podniku zahraničního obchodu Motokov, kde se dostal do oddělení dovozu, protože tam podle jeho slov nikdo jiný nechtěl.

Vozili tam „nejrůznější skládačky a jiná mizerná kola“ ze socialistických zemí. Zkušenosti využil po revoluci v soukromém podnikání. „V roce 1990 jsem založil firmu Universe Agency. Původním záměrem bylo zastupování evropských výrobců dílů a komponentů pro tehdejší československý trh.

Po celé zemi byl obrovský hlad po těchto věcech,“ říká Havlena pro Týdeník Echo.

Horská kola? Zavedené firmy je odmítly

Brzy se přidal bratr Ondřej. Firma v té době dodávala díly pro vnitřní trh, do výroby a také materiál pro Československý svaz cyklistiky. Zlom nastal, když se Martin Havlena setkal s Asií.

„V roce 1991 jsem byl na výstavě v Miláně, kde jsem viděl obrovskou expozici Tchajwanců, což mě velmi zaujalo. Kamarád mi nabídl, že se mnou zaletí do Asie. Poprvé jsem tam byl v lednu 1992 – v Hongkongu, v Číně a v Japonsku a samozřejmě na Tchaj-wanu.

Během toho roku jsme tam zaletěli hned několikrát. Zjistil jsem, že existuje věc, která se jmenuje horské kolo. Ještě během roku 1992 jsme dovezli nějaké vzorky a obešli jsme s nimi fabriky – Favorit, Eska, Velamos.

Vysvětlil jsem jim, že to není pouhá módní záležitost, ale že to bude trend,“ vzpomíná Havlena. Přesto tehdy věhlasné české značky o horském kole nepřesvědčil.

Nový typ kol se přitom začal v té době objevovat i na Západě. „Šlo o první dospělé kolo do terénu – předtím byla pouze kola BMX. Ostatní kola na trhu v Evropě byla buď silniční, nebo nějaké verze touringu.

Horská kola se začala v západní Evropě objevovat přibližně o tři čtyři roky dřív,“ rekapituluje. České firmy v tom však neviděly potenciál.

Vyvážely totiž hlavně do zemí Beneluxu, kde je převážně rovný terén, a myslely si tudíž, že by tam s horskými koly neuspěly.

Tehdejší Československo však bylo jiné. Oproti ostatním evropským zemím mělo excelentně značené stezky v lesích. Ty navíc nebyly v soukromém vlastnictví, veřejnost je měla snadno přístupné. Když tedy bratři Havlenové přivezli na vlastní pěst z Asie první horská kola, mohli jim lidé ruce utrhat.

Jeden rok prodali 220 kol, příští již 45 tisíc

„V roce 1992 jsme dovezli jeden kontejner, což bylo nějakých 220 kol. Ta se prodávala asi tak deset minut. Tak jsme se v roce 1993 rozhodli, že to navýšíme. Dovezli jsme něco pod 9000 kol. Dodneška si to pamatuju. Třináctého ledna to přijelo do Čech a prodávalo se to 10 dní.

Tenkrát, když přijeli obchodníci, tak před skladem stála řada třeba 50 aut a dodávek. Jak to v krabicích od nás ti dealeři vzali, tak to v nich rovnou také prodávali. Přivezli jsme dva druhy kol, každé kolo v jedné velikosti ve třech barvách, takže to bylo jednoduché. Komerční banka poté zbystřila a na druhou várku otevřela akreditivy.

V roce 1993 jsme proto dovezli již přibližně 45 tisíc kol,“ vybavuje si Martin Havlena.

V roce 1993 vznikl název Author. „Je to ve všech řečech čitelné jméno a znamená tvůrce. Také je to od A, tudíž jsme byli „firstlisted“. Značky, které přicházely po nás, se nás snažily v abecedě přeskočit, proto vznikala jména jako Amulet,“ usmívá se zakladatel firmy.

V 90. letech ale začaly stále víc růst asijské značky, zatímco ty evropské naopak upadat. EU navíc v roce 1994 uvalila dumping na čínská kola, což značce Author paradoxně pomohlo, protože spolupracovala s Tchajwanci. Bratři Havlenové také založili další značku pro díly a příslušenství Cycle Clinic.

Ukázalo se to ale jako zbytečný krok, protože je dealeři stejně vyzvali, ať také pumpičky či sedačky pojmenovávají přímo Author, proto od nového tisíciletí již neslo vše tuto značku. „Dodnes máme silnou kolekci Author, nejenom v dílech a příslušenstvích, ale také například v oblečení,“ vysvětluje Havlena.

Dnes má firma na doplňky (nářadí, přilby, brašny nebo oblečení) zvláštní oddělení.

Přesto firma ještě několikrát zkoušela vytvořit jinou značku přímo pro kola: „Postupně jsme se dostali do fáze, že jsme prodávali až přes sto tisíc kol, což vedlo k tomu, čemu se říká kanibalizace značky.

Když si například někdo chce koupit dražší nebo lepší kolo, tak nechce mít stejné kolo, jako má máma nebo mladší sestra. Vytvořili jsme proto druhou značku, která se jmenovala Madison a byla levnější variantou. Od vyšší střední třídy to byl Author.

Na značce Madison jsme začali spolupracovat s Mountfieldem. V momentě, kdy se ale Mountfield rozhodl, že kola dělat nebude, tak jsme uzavřeli i Madison.“

Nebyl to však jediný pokus zkusit něco nového. „Asi před dvanácti lety bylo takové období, kdy jsme si mysleli, že rostoucí segment bude gravity – všechny typy skákacích kol nebo kola na streetové nebo freestylové ježdění.

Měli jsme řadu BMX, také dospělých trekových kol či sjezdových kol. Nazvali jsme to A Gang. To ale vydrželo jenom chvíli, protože ta módní vlna trochu odezněla.

Mladí se na to raději dnes dívají na internetu nebo v televizi, než aby to sami provozovali,“ říká Havlena.

Cyklistika a pivovarnictví zažívají deglobalizaci

Proč je však cyklistika v České republice tak populární? Samozřejmě za to může výše připomenutá tradice, také máme stále své sportovce, kteří národ reprezentují v závodech jak silniční cyklistiky, tak horských kol, nebo v cyklokrosu, dráhové cyklistice či v triatlonu.

Velký díl má samozřejmě rozsáhlá dealerská síť, která je taky na počet obyvatel ve světě výjimečná. Havlena má jasno: „V Čechách jsou takové dvě komodity, které jsou nedotknutelné, a to je asi pivo a kolo.

Lidé pořád chtějí do obchodů za svým prodejcem kola.

Nechci říct, že jsou lidé méně šikovní, ale spíše vědí, jaká je dnes cena času, tak si zkrátka nechtějí sami opravovat auta nebo kola a nechají to na dealerovi, který má tudíž spoustu práce se servisem.“

A dodává zajímavý fakt, že všude na světě preferují lidé především místní značky: „Cyklistika a pivovarnictví jsou jediné dva obory, které zažívají těžkou deglobalizaci.

U piva je to naprosto evidentní, když se podíváte na firmu Heineken, jaké investovala peníze do reklamy, ale v každé zemi si stejně pijí to své vlastní pivo. My jsme silná pivařská země, takže i v každém jednotlivém městě se čepuje místní pivo. V kolech je to podobné.

Všichni výrobci sice používají komponenty japonské značky Shimano, ale v každé zemi je lokální značka silnější než ti velcí hráči.“

Značka Author má to štěstí, že se stala jakýmsi symbolem pro horskou cyklistiku v České republice. Může za to samozřejmě fakt, že se rozvíjela v době masivní reklamy a bez větší konkurence. Dodnes, když má někdo vyjmenovat aspoň dvě značky kol, většinou zazní Author a Favorit.

Skoro všechny cyklistické firmy jsou rodinné

Zajímavé je, že v podstatě všechny cyklistické firmy jsou rodinné. „Od té doby, co se v 90.

letech přesunul veškerý vývoj kol do Asie a především k Tchajwancům, tak zjistíte, že skoro všechny tchajwanské firmy jsou rodinné, dokonce i japonská Shimano.

Ten rodinný byznys sice není tak profesionální jako u těch velkých korporátů, ale klasická cyklistika s výjimkou elektrokol je zkrátka rodinný byznys,“ ujišťuje Havlena.

Mezi rodinné firmy se přirozeně řadí i česká firma Author, jak potvrzují Havlenova slova: „Pracujeme tady s bratrem a nedávno naskočila i dcera, která dělá šéfovou prodejů.

S bratrem to máme rozdělené tak, že já mám na starosti ty hezké věci a on naopak ty ošklivé. Ošklivá věc je samozřejmě nějaká ekonomika plus veškerá komunikace se státem. Také řeší zaměstnance a do jeho gesce patří i díly a příslušenství.

Já se starám o vývoj a design kol, nákup, mezinárodní distribuci a prodeje do tuzemska.“

Rodinné firmy, které vznikly na počátku 90. let, však musejí v těchto a nadcházejících letech řešit, jakým způsobem bude firma pokračovat, až se jednou současní majitelé rozhodnou odejít do důchodu. Majitelé firmy Author však zatím o těchto věcech příliš neuvažují.

„Nejsem si jist,“ přemítá Martin Havlena, „co bude za deset nebo dvacet let. Byznys je neustále komplikovanější. Vy potřebujete stále víc a víc lidí do komunikace se státem než do vývoje vlastního produktu. V dnešní době je už limitem také větší množství značek. Zároveň je to hodně práce pro chlapy. Letím teď do Asie, což je má asi 130. cesta.

Mám to tam rád, ale pro normální ženskou to není. Zvlášť když má rodinu. Máme silný tým lidí, který na tom dělá, takže se samozřejmě jednou může stát, že tomu bude dcera šéfovat a bude mít například skupinu schopných chlapů kolem sebe, kteří budou do té Asie jezdit. Otázka ale je, jestli se jí do toho bude chtít.

Také se může stát, že se s bratrem zkrátka jednou rozhodneme, že tu značku ukončíme.“

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector