Nakupování potravin na internetu

  • sortiment|
  • značka|
  • dodavatel
  • Pomůžeme Váms objednávkou
  • na telefonu
  • +420 222 714 888
  • po-pá 7-23ne 17-23

Nakupování potravin na internetu Nakupování potravin na internetu Nakupování potravin na internetu Nakupování potravin na internetu Nakupování potravin na internetu Nakupování potravin na internetu

Značka: Nestlé

Instantní kávovinová pražená směs. Caro je vyrobeno z…

Kód zboží: 13666

Nakupování potravin na internetu

  1. Značka: Král sýrů
  2. Sýr s plísní na povrchu.
  3. Kód zboží: 12371

Nakupování potravin na internetu

Značka: Madeta

Jihočeský tvaroh je nezbytnou surovinou pro tradiční…

Kód zboží: 4180

Nakupování potravin na internetu

Značka: Madeta

Madeland polotvrdý sýr v plátkovaném provedení, balení…

Kód zboží: 3283

Nakupování potravin na internetu

Aljašská treska filé v mraženém provedení – kostky

Kód zboží: 26232

  • Značka: Rama
  • Rama Classic Clean label 400g 75% tuku
  • Kód zboží: 40794

Značka: Veselá Kráva

Sýry Veselá kráva jsou vyrobeny z kvalitních mléčných…

Kód zboží: 34623

Pokrmový tuk OMEGA je rostlinný tuk s obsahem tuku 100%,…

Kód zboží: 3867

Značka: Veselá Kráva

Sýry Veselá kráva jsou vyrobeny z kvalitních mléčných…

Kód zboží: 34621

Značka: Carla

Holandský kakaový prášek je vyroben z kvalitních…

Kód zboží: 34161

Značka: Olma

Roztíratelný směsný tuk. Obsah tuku 73% (15% mléčného…

Kód zboží: 3433

Značka: Madeta

Sýr s plísní uvnitř hmoty, 50% tuku v sušině,52%…

Kód zboží: 11590

Značka: Essa

Olejnatá semena. Mohou obsahovat stopy arašídů, lepku,…

Kód zboží: 2811

Značka: Carla

Kakaový prášek se sníženým obsahem tuku. Obsah…

Kód zboží: 1643

  1. Značka: Znojmia
  2. Hluboce zmrazená ovocná směs
  3. Kód zboží: 40703

Značka: Cano

Bramborové noky, výborná příloha nejen ke smetanovým…

Kód zboží: 12888

  • Značka: Carla
  • Čokoláda na vaření, obsahuje 44% kakaové sušiny.
  • Kód zboží: 31083

Značka: Dobrá voda

Dobrá voda pochází z hlubinného pramene v nedotčené…

Kód zboží: 4290

Značka: Hollandia

Selský jogurt vyrábíme tradičním způsobem – z mléka a…

Kód zboží: 3447

Značka: Dobrá voda

Přírodní minerální voda sycená nízce mineralizovaná….

Kód zboží: 262

Značka: Escuris

Tuňák v rostlinném oleji – 80g – Escuris. Tuňák celý s…

Kód zboží: 14609

  1. Značka: Znojmia
  2. Hluboce zmrazená zeleninová směs
  3. Kód zboží: 40701
  • Značka: Král sýrů
  • Sýr s plísní na povrchu.
  • Kód zboží: 13984

Rybí tyčinky SURIMI červené v mraženém provedení – 250g

Kód zboží: 26233

Značka: Rama

Kód zboží: 40792

Značka: Veselá Kráva

Sýry Veselá kráva jsou vyrobeny z kvalitních mléčných…

Kód zboží: 34622

  1. Značka: Kostelecké uzeniny
  2. Párky Poctivé Vídeňské 90% 180g
  3. Kód zboží: 39163

Uvedené ceny jsou v Kč včetně DPH

Vaše první online nákupy | Tesco Online nákupy

Tesco Online nákupy je služba, díky které z pohodlí domova nakoupíte tisíce produktů. Abychom vám nabídli jen to nejlepší, neustále se pro vás zlepšujeme. Kvalitu a čerstvost vašeho nákupu kontrolujeme dvakrát a garantujeme bleskovou reklamaci, protože

Co říkáme, to platí.

Nakupování potravin na internetu

Dvakrát kontrolujeme kvalitu a čerstvost každé objednávky. Prozkoumejte naši širokou nabídku kvalitního zboží. Naši kolegové pro vás vyberou jen to nejlepší – podobně, jako kdyby nakupovali sami pro sebe.

Více o procesu výběru zboží

Nakupování potravin na internetu

Každou objednávku skladujeme v optimální teplotě až do doby, než se dostane k vám. A abyste nemuseli nosit těžké tašky, doručíme váš nákup vždy k uzamykatelným dveřím.

  • Více o doručení

Nakupování potravin na internetu

Stačí nám říct, pokud jste nespokojení se svou objednávkou. Nemusíte se bát. Nebudeme vás zatěžovat zbytečnými otázkami, pouze vám nabídneme řešení. Žádné zdržování ani dokazování.

  1. Více o vrácení zboží

Vložte prosím PSČ vaší adresy, na kterou chcete nákup doručit a zjistěte, zda službu nabízíme ve vašem regionu.

Rozvoz v této oblasti není dostupný pro všechny adresy. Pro upřesnění, zda k vám doručujeme, vyberte prosím z následujícího seznamu.

Nebo koukněte na místa rozvozu na mapě

Nebo si nákup vyzvedněte na nejbližší  Klikni+Vyzvedni

Můžete si vybrat z více než 14 000 produktů online

Zvolte si den a čas doručení, denně
od 8.00 do 22.00

Můžete platit rychle a bezpečně kartou nebo online

  • Doručujeme
    přímo k vašim
  • dveřím
  1. Kontrolujeme
    kvalitu každého
  2. nákupu

Během přípravy udržujeme váš nákup v ideální teplotě

Můžete nakoupit za stejné ceny jako v obchodě

Můžete vrátit cokoliv, co nechcete převzít

Ušetřete s více než
3 600 akčními cenami za týden

Nakupování potravin na internetu

Výpočet ceny je orientační

Je tomu tak z několika důvodů. Vaše objednávka může obsahovat produkty prodávané na váhu (maso, ovoce, zelenina, …), u kterých je bohužel často obtížné dopředu odhadnout přesnou váhu, a tedy i cenu. K rozdílu v ceně také může dojít z důvodu ukončení slevové akce před datem doručení.

V některých případech není objednané zboží právě dostupné – v takové situaci vám vždy nabídneme srovnatelnou náhradu, a to jak z hlediska ceny, tak kvality. Pokud platíte při převzetí nákupu a rozhodnete se náhradní produkt nepřijmout, náš řidič odečte cenu produktu z celkové částky. Pokud platíte dopředu online, strhneme vám po doručení pouze částku za zboží, které jste skutečně převzali.

Nakupování potravin na internetu

Jak můžeme garantovat čerstvost vaší objednávky?

Špičková kvalita produktů je pro nás na prvním místě, víme totiž, že je i pro vás mimořádně důležitá. Proto pravidelně školíme své kolegy, aby pro vás vybírali zboží tak, jako když nakupují pro sebe. Naši kolegové připravují objednávky vždy od 6.

hodiny ranní, aby mohli vždy vybrat to nejčerstvější zboží v obchodě. Dvakrát zkontrolují, zda je ovoce i zelenina bez poškození. Ověří také datum spotřeby a vyberou pro vás potraviny, které vydrží nejdéle.

Pokud bude nějaké zboží nedostupné, zvolí naši kolegové nejlepší možnou alternativu podle předem stanovených pravidel, v rámci kterých berou v úvahu značku i cenu produktu.

Naši kolegové se neustále účastní nových školení. Záleží nám totiž na tom, abyste byli vždy spokojeni se svým nákupem a abychom vám dokázali, že co řekneme, to platí.

Nakupování potravin na internetu

Jak můžeme garantovat nejpohodlnější způsob nakupování?

Snadno. Jen si to vyzkoušejte. Třeba z vany, tramvaje nebo gauče. Vybírejte online z tisíců kvalitních produktů, zvolte si čas doručení, který vám nejvíce vyhovuje, a my vše dovezeme přímo k vám.

Vždy se můžete spolehnout, že vám nabídneme co nejbezpečnější způsob nakupování.

Zarezervujte si čas doručení a my vám garantujeme, že vaši objednávku dovezeme ve dvouhodinovém intervalu, který jste si vybrali.

Pokud budete s čímkoli nespokojeni nebo pokud bychom se například opozdili o více než 30 minut, dostanete od nás adekvátní kompenzaci. Zajímá vás více informací o reklamacích? Čtěte dále.

Nakupování potravin na internetu

Jak můžeme garantovat, že reklamace proběhne hladce?

Děláme vše pro to, abyste byli co nejspokojenější. A co řekneme, to platí. Nově přicházíme s vylepšeným reklamačním systémem. Pokud objednávka neproběhla podle vašich představ, okamžitě vše vyřešíme. Bez zbytečných otázek a dokazování. Zkrátka vám věříme. Není problém, pokud chcete některou z položek nákupu odmítnout.

Její cenu z celkové částky nákupu odečteme a v případě online platby ji pak vůbec nestrhneme. Jakýkoli produkt také můžete vrátit či vyměnit v obchodech Tesco. A pokud jste byli s čímkoli nespokojeni, můžete se obrátit na naši zákaznickou linku, e-mail nebo online chat. Každým požadavkem se zabýváme individuálně a kompenzaci nabízíme ve formě e-kuponů.

Takhle snadné to je.

Košík.cz, Rohlík.cz a Tesco. Kam vám dovezou nákup potravim z internetu?

Více než třetina Čechů (36 %) nakupuje potraviny a další sortiment denní spotřeby, jako je například drogérie nebo chovatelské potřeby, přes internet. Přitom 16 % z nich to dělá alespoň jednou měsíčně.

Vyplývá to z průzkumu konzultační společnosti Acomware a agentury Ipsos, které letos v srpnu společně provedly průzkum Jak Češi nakupují v multikanálovém světě, do něhož se zapojilo 1016 respondentů.

Počet lidí, kteří nakupují potraviny online, neustále roste a tento trend bude pokračovat i v následujících letech.

Většímu rozmachu odvětví ale zatím brání chybějící kapacity na straně prodejců. Online nákup potravin s dovážkou až do domu je v současnosti dostupný zhruba 4,5 milionu obyvatel Česka.

Nejčastějšími zákazníky e-shopů jsou rodiny s dětmi žijící ve velkých městech a ženy na mateřské dovolené. Neplatí však, že služby Rohlíku.cz, Košíku.cz nebo prodejny Tesco.cz můžete využít, jen pokud bydlíte ve velkém městě.

Vozí je i do obcí s pár stovkami obyvatel, pokud leží poblíž města, kde má provozovatel prodejnu, z níž se potraviny rozváží. 

Kam dováží online nákupy?

Všechny e-shopy poskytující rozvoz potravin mají na webových stránkách vyhledávače. Sem zadáte adresu místa, kam chcete zboží dovézt, a ony vám oznámí, zda sem zboží rozvážejí, či nikoliv.  

Na chatu u Prahy vám nákup dovezou, ale do Ostravy ne

Rohlík.cz

Rohlík.cz potraviny rozváží zdarma od částky 100 Kč, a to ve městech: Praha, Brno, Plzeň, Liberec, Jablonec, Pardubice, Hradec Králové, Olomouc, Prostějov a okolí těchto měst. 

Nákupy doručuje také do příměstských oblastí nebo větších měst u Prahy a Brna. Potraviny ale rozvážejí třeba i chatařům. Jezdíme například do Berouna, Kladna, Říčan, Brandýsa nad Labem, Vyškova nebo do Pohořelic.

Jídlo si u nás objednávají také chataři, například ti z Davle nebo z Jílové u Prahy, upřesňuje Olin Novák, komerční ředitel Rohlík.cz. V Ostravě ale Rohlík.cz nákupy nerozváží a ani o tom v nejbližší budoucnosti neuvažuje.

V Ostravě zatím nákupy rozvážet neplánujeme kvůli logistické a finanční náročnosti. Museli bychom kvůli tomu postavit zcela nový sklad, objasňuje Olin Novák.

Na svých webovkách přitom Rohlík.cz uvádí, že v budoucnu hodlá potraviny rozvážet do všech měst nad 30 tisíc obyvatel. Zřejmě se jedná o velmi vzdálenou budoucnost. Nicméně jistá naděje, že se i Ostraváci Rohlíku.cz dočkají, přece jen existuje.

Budete mít zájem:  Na ječné zrno většinou stačí domácí léčba

Během července jsme zveřejnili na našich sociálních sítích výzvu: pokud se povede od lidí v Prostějově sehnat za určitou dobu minimálně 2000 emailových adres, vyšleme na prostějovské adresy naše kurýry s potravinami. Požadovaný počet se podařil vybrat už za pět dní, nastínil jednu z možností Olin Novák. Nyní už do Prostějova Rohlík.

cz potraviny běžně rozváží a své služby hodlá dále rozšiřovat. Počátkem letošního prosince vstoupí Rohlík.cz na maďarský trh. Potraviny chce zatím rozvážet v Budapešti a jejím okolí. 

Košík.cz

Potraviny v minimální hodnotě nákupu 500 Kč rozváží ve městech: Praha a střední Čechy (hranice regionu, kde si lze služby Košíku.

cz objednat, tvoří obce Mělník, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Český Brod, Velké Popovice, Mníšek pod Brdy, Beroun, Kladno, Nové Strašecí, Slaný, Kralupy nad Vltavou a jejich blízké okolí), Mladá Boleslav a její okolí, Plzeň a její okolí, Liberec i Jablonec nad Nisou a jejich okolí, Ústí nad Labem, Teplice a jejich okolí, Hradec Králové, Pardubice, Chrudim a jejich okolí, Most a Chomutov včetně jejich okolí. Okolím je myšlena oblast vzdálená 3 až 10 km.

Ani Košík.cz na Moravu své zboží nevozí. I když v budoucnu to prý není vyloučeno. Návrat Košíku na Moravu a do Slezska je jedním z našich dlouhodobých cílů, tvrdí František Brož z Košíku.cz.

O tom, jak rychle a v jakém čase k vám potraviny dovezou, rozhoduje dostupnost místa, kam je chcete dovést. Jednotlivé zóny, kam zboží dovážíme, se liší cenou rozvozu a také časem, ve kterém je možné objednávat.

Zpravidla platí, že místa, která jsou blíže našemu skladu a na hlavních trasách či blízko dálnice, dokážeme obsloužit rychleji a levněji, vysvětluje František Brož.

Ceny dopravy se liší v závislosti na denní době a regionu

Přesnou cenu dopravy vašeho zboží zjistíte ve vyhledávači. Zdroj: Košík.

cz

PO–ČT PÁTEK SOBOTA NEDĚLE
První nákup Celý den zdarma zdarma zdarma zdarma
Nad 1200 Kč Celý den zdarma zdarma zdarma zdarma
500 Kč až 1200 Kč Praha a střední Čechy Dopoledne 6:00–11:59 0–39 Kč 29–39 Kč 59 Kč 39 Kč
500 Kč až 1200 Kč Praha a střední Čechy Odpoledne 12:00–22:59 0–59 Kč 29–59 Kč 39–59 Kč 39 Kč
500 Kč až 1200 Kč České regiony Celý den 39 Kč 39 Kč 39 Kč 39 Kč

Tesco.cz

Rozváží nákupy potravin z těchto měst: Praha (Letňany, Zličín a Skalka), Plzeň, Kladno, Mladá Boleslav, Kolín, Hradec Králové, Brno, Ostrava.

Od září 2019 rozváží potraviny také v Prostějově, Přerově a Olomouci včetně jejich okolí. Od 6. listopadu 2019 zahájí také rozvoz i v Českých Budějovicích. Cena za dovoz se pohybuje v rozmezí 49 až 149 Kč.

Záleží na době, kdy si přejete zboží doručit, a i na vzdálenosti.

Tato naše služba je nově dostupná až pro 300 000 obyvatel Hané. Ti si mohou na našich webových stránkách podle svého PSČ ověřit, zda vozíme nákupy i k nim. Nákupy jsou rozváženy z obchodu v Prostějově, říká Markéta Mojžíšová z oddělení komunikace Tesca.

Nakupování potravin na internetu

Nakupování potravin na internetu
Autor: Tesco.cz

Jak je vidět z přiložené mapy, do Chropyně nebo třeba do Horních Moštěnic vám Tesco váš online nákup přiveze, ale například do Kroměříže už ne. Další rozšiřování rozvozu nákupů Tesco prý zatím neplánuje.

Ve zbývajících měsících roku 2019 ani pro rok 2020 zatím nehodláme rozšiřovat počet prodejen, ze kterých by se měly online nákupy rozvážet.

Rádi bychom se však v tomto období zaměřili na zkvalitnění služeb v oblastech, kde již rozvážíme, dodává Markéta Mojžíšová.  

Mimoto rozvážení nákupů přes internet Tesco poskytuje službu Klikni a vyzvedni, kdy si může zákazník na chytrém mobilním telefonu nebo počítači naklikat do nákupního košíku zboží, které mu personál prodejny na určitou hodinu připraví a on si jej jen vyzvedne a zaplatí. Tato služba funguje v prodejnách, odkud se rozváží zboží nakoupené online.

Kde nakupovat potraviny online? Srovnání prodejců!

V dnešní době, více než-li kdykoliv jindy, oceňujeme možnost online objednávání potravin. Mnoho z nás už této vymoženosti propadlo a nakupuje tímto způsobem každý den.

Teď, v době koronavirové epidemie a celorepublikové karantény tuto službu využíváme a oceňujeme ještě mnohem více. Jsou ale lidé, kteří s online nakupováním potravin teprve začínají.

I pro ně přinášíme srovnání našich našich 3 největších online prodejců potravin, pro Vás ostatní přinášíme detailní srovnání, abyste si mohli zvolit toho doopravdy nejlepšího prodejce.

Nakupování potravin na internetu
Nakupování potravin na internetu

Potraviny online v České republice

V České republice máme 3 velké prodejce online potravin, kteří nabízejí doopravdy kompletní potravinářský sortiment: iTesco, Košík a Rohlík.

Naleznete ještě další menší prodejce, kteří ale nabízejí specifičtější sortiment, bohužel ne všechny kompletní potraviny jako je pečivo, ovoce a zelenina, mražené a chlazené výrobky, maso, ryby, mléčné výrobky, nápoje, trvanlivé potraviny, drogerie, výrobky do domácnosti, aj.

Jsou další prodejci, kteří by rádi dříve nebo později spustili online prodej potravin jako např. Lidl, Globus, Kaufland, aj., ale zatím je to pouze v jednání.

Ze zdravotních a hygienických důvodů jen nám v současnosti, v době pandemie, doporučováno maximálně omezit fyzické nakupování v kamenných prodejnách, kde hrozí riziko nákazy. Jako ideální řešení se nám jeví online nakupování potravin. Vybrali jsme pro Vás 3 prodejce, kteří tuto možnost poskytují.

  • Itesco.cz (potraviny online itesco)
  • Kosik.cz (potraviny online kosik)
  • Rohlik.cz (potraviny online rohlik)

iTesco online potraviny

iTesco je online obchod, který funguje pod záštitou Tesco hypermarketů a supermarketů. Z našich 3 online prodejců, iTesco u nás funguje nejdéle a velmi dobře odolal tlaku konkurence. iTesco začalo fungovat v roce 2012.

Tím, že bylo Tesco prvním obchodem, který přišel s online prodejem potravin, si získal velkou základnu věrných zákazníků, kteří nechtějí přecházet ke konkurenci. Na iTescu můžete nakoupit jen potraviny a zboží, které koupíte fyzicky v řetězcích Tesco, s tím musíte počítat.

Pokud by Vám nabídka Tesca nevyhovovala, bohužel na iTescu nenaleznete produkty jiných prodejců.

iTesco rozvoz

iTesco, ani ostatní prodejci, bohužel stále nerozváží po celé České republice. Všichni online prodejci se o to snaží a postupně rozšiřují území rozvozu.

iTesco rozváží do Prahy, Brna, Pardubic, Hradce Králové, Plzně, Mladé Boleslavi, Kolína, Břeclavi, Chrudimi, Kutné Hory, Blanska, Hodonína a okolí.

U iTesca si můžete objednávat do dvouhodinových oken v čase mezi 8:00 a 22:00.

Cena za rozvoz se pohybuje mezi 49 CZK a 99 CZK. Záleží na tom, v jakém čase si nákup necháte dovézt a s jakým předstihem si nákup objednáte. U iTesca není povinná minimální výše objednávky, ale za nákup za nižší celkovou cenu můžete poté zaplatit vysokou částku za dopravu.

iTesco služby

  • produkty z Tesco obchodů, více než 14 000 produktů
  • volíte si den a čas rozvozu (8:00 – 22:00)
  • platba online nebo kartou při převzetí
  • sleva 150 CZK na první nákup
  • mobilní aplikace
  • stejné ceny jako v obchodě, aj.

Služba Klikni+Vyzvedni

Nově si u iTesca můžete nákup objednat do Vašeho nejbližšího Tesco obchodu, kde si ho budete moct fyzicky ve 2 hodinovém okně vyzvednout.

iTesco informace

Na iTescu, bohužel, chybí spousta základních informací, ke kterým se dostanete až po registraci. Dalším mínusem je určitě fakt, že se nedá platit hotově, musíte zaplatit předem online nebo poté platební kartou u řidiče. Je tedy nezbytně nutné, abyste, pro nákup na iTesco, byli vlastníky bankovního účtu a platební karty.

Košík online potraviny

Košík

Každý třetí Čech nakupuje jídlo na internetu

Nakupování potravin na internetu

Zájem o internetové nákupy sílí. Více než pětina českých spotřebitelů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Stále zde však existují silné překážky.

Zhruba třetina Čechů nakupuje potraviny na internetu, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Vyplývá to z průzkumu společnosti Acomware, který uskutečnila výzkumná agentura Ipsos.

Výzkum společnosti Acomware z letošního srpna, který proběhl na vzorku 1016 on-line respondentů, se zaměřil na to, jakým způsobem lidé v současnosti nakupují a jaký je jejich vztah k vybraným značkám.

„Lidé chtějí nakupovat tam, kde jim to vyhovuje. U více než třetiny populace to znamená, že své nákupy rozdělí podobným dílem mezi e-shopy a kamenné prodejny. To se samozřejmě odvíjí od druhu zboží,“ konstatuje David Vurma, CEO společnosti Acomware.

Prodej potravin roste

Zákazníci se nejčastěji obracejí na e-shopy, pokud jde o erotické zboží, spotřební elektroniku nebo knihy, hudbu a film. Naopak převážná část nákupů potravin, drogerií nebo léků se stále odehrává v kamenných prodejnách. „U tohoto zboží ale vidíme obrovský růst internetového prodeje.

Už třicet šest procent respondentů z našeho výzkumu objednává potraviny on-line, přičemž deset procent z nich každý týden. Jednou měsíčně pak už potraviny on-line koupí na internetu zhruba šestnáct procent Čechů,“ vysvětluje konzultant ve společnosti Acomware Jan Penkala.

Drogerii nebo léky si v e-shopu již nakoupilo přes 50 % zákazníků, oblečení více než tři čtvrtiny lidí.

Nicméně průzkum odhalil zajímavou skutečnost: zatímco v roce 2018 deklarovalo pozitivní vztah k nakupování na internetu 59 % respondentů, letos to bylo 57 %.

O jedno procento se z 12 % na 13 % zvýšil podíl těch, kteří svůj vztah hodnotili jako negativní.

Budete mít zájem:  Jak se vypořádat s alergií na avokádo?

Letošní průzkum do sledování zahrnul také tři nové oblasti, z nichž nejspokojenější byli lidé nakupující malé spotřebiče a chovatelské potřeby, za nimiž následovalo erotické zboží.

Internet je zdrojem informací

Nejvíce se na internetu v roce 2019 nakupovalo erotické zboží (48 %), spotřební elektronika (37 %) a hudba spolu s knihami a filmy (34 %).

Tradičními kategoriemi, které spotřebitelé nakupují převážně v kamenných prodejnách jsou naproti tomu potraviny (84 %), drogerie (65 %) a produkty prodávané v klasických lékárnách a týkajících se zdraví (56 %).

Nicméně internet meziročně výrazně posílil coby zdroj informací.

Tímto způsobem jej loni využívalo 50 % spotřebitelů, zatímco letos tuto skutečnost uvedlo již 55 % dotázaných.

Nejčastěji jej spotřebitelé využívají při hledání informací o spotřební elektronice (86 %) a velkých spotřebičích (85 %), silnou pozici má také v oblasti nábytku (77 %) a 43 % respondentů uvádí, že na něm hledají informace před nákupem léků.

Dvě pětiny (40 %) dotázaných jej mají jako zdroj informací před nákupem potřeb a krmiva pro své domácí mazlíčky a 38 % respondentů uvádí, že na internetu vyhledává informace před tím, než nakoupí potraviny.

Web pomáhá při rozhodování

Z výše zmíněného je patrné, že internet slouží jako významný informační zdroj, nicméně je také místem, kde si produkty lidé prohlížejí.

Tuto skutečnost uvádí 68 % respondentů, přičemž největší část (82 %) se jich zajímá o velké spotřebiče, za nimiž následuje nábytek a vybavení pro domácnost (80 %) a erotické zboží (22 %).

Většině z těch, kdo si produkty prohlížejí (68 %), podle jejich deklarace návštěva www stránek při následném nákupu pomohla. Nejvíce (74 %) těm, kteří si prohlíželi velké spotřebiče a nakupujícím kosmetiku a parfémy (70 %) či módu a oblečení (63 %).

Pro nákup v e-shopu se spotřebitelé nejčastěji (48 %) rozhodují na základě toho, že na internetu očekávají nižší cenu, přičemž nejvíce tento fakt očekávají u spotřební elektroniky (54 %), nejméně pak slevu čekají u potravin (29 %).

Dvě pětiny internetových nakupujících (40 %) uvádí, že je pro ně benefitem skutečnost, že mohou nakoupit kdykoliv, přičemž nejvíce (47 %) z nich tento fakt oceňuje u léků.

Více než dvě třetiny (34 %) oceňuje šíři nabídky, nejvíce z toho u módy a oblečení (40 %).

Potraviny prodává Tesco

Pokud jde o popularitu jednotlivých prodejců na internetu, mezi potravinami vládne Tesco následované společností Rohlik.cz. Drogerii spotřebitelé nakupují v dm drogerii a na portálu Alza.cz, léky pak u Dr. Maxe.

„Zajímavá situace panuje u oblečení, kde nejvíce lidí nakoupilo v e-shopu kamenného řetězce H&M a až po něm následují on-line prodejci Zoot, About you a Zalando,“ doplňuje David Vurma, podle něhož u řady velkých řetězců lidé o existenci e-shopu ještě vůbec nevědí.

„Platí to například pro dvacet sedm procent zákazníků Lidlu a třicet sedm procent zákazníků Teska, přestože jim to oba prodejci aktivně připomínají v televizní reklamě nebo letácích,“ podotýká David Vurma. Také téměř třetina (32 %) zákazníků Hornbachu netuší, že provozuje také e-hop, a velmi podobně jsou na tom také nakupující v obchodech Marks & Spencer (31 %), Baťa a H&M a Deichmann (30 %).

Relativně vysoký podíl internetového prodeje vykazuje Tchibo (21 %), Datart (20 %) či Tescoma (17 %), což může souviset s dostupností jejich kamenných prodejen.

Nízká cena není všechno

Z průzkumu mimo jiné vyplývá, že nižší cena na internetu je sice stále pro mnoho nakupujících důležitá, nicméně postupně na důležitosti ztrácí. Zatímco před rokem byla nízká cena motivátorem k nákupu na internetu pro 50 % nakupujících, letos to bylo již jen 43 %.

Snižující tendenci mají však i další faktory. Zatímco doprava zdarma byla impulzem k nákupu na internetu v roce 2018 pro 46 % dotázaných, letos tuto výhodu uvedlo jen 40 %.

A konečně důležitost ztrácí i sleva či jiná nabídka pro příští nákup, která byla loni významným motivátorem pro 19 % nakupujících na internetu, zatímco letos již jen pro 16 %.

Mezi hlavní bariéry, které internetoví zákazníci uváděli a jejichž význam se oproti loňsku zvýšil, patřila skutečnost, že si zboží nelze prohlédnout (23 % vs. 24 %). Zákazníci však začali akceptovat cenu, kterou si prodejci účtují za dopravu, protože zatímco loni vadila vysoká cena za dopravu 21 % nakupujících, letos to bylo jen 19 %.

O tom, že i kamenné prodejny mají v multikanálovém světě obchodu svůj smysl, svědčí fakt, že 16 % respondentů uvedlo, že zkrátka raději nakupují v prodejně. Loni se v tomto smyslu vyjádřilo jen 13 %.

Panuje obava o čerstvost

Podle odborníků je klíčem ke zvýšení zájmu o nákup potravin nebo drogerii na internetu to, jak dobře se podaří prodejcům odstranit některé přirozené obavy zákazníků.

„Při nákupu potravin je hlavní překážkou obava o čerstvost potravin, kterou přiznává padesát procent respondentů.

Skoro stejnému množství lidí vadí, že si nemohou sami vybrat velikost ovoce nebo zeleniny,“ vysvětluje Václav Stříteský z katedry marketingu Vysoké školy ekonomické v Praze. Nákupy potravin na internetu proto využívá jen 36 % dotázaných.

Z těch, co je nakupují, tak nejčastěji činí zákazníci, kteří nakoupí jen jednou za několik měsíců, či dokonce méně často (55 %). Dalšími nejpočetnějšími skupinami jsou ti, kteří nakoupí 1× za měsíc (15 %) a jednou za 14 dní (14 %).

Jen 10 % využije tento prodejní kanál alespoň 1× týdně a 5 % vícekrát za týden. Jak již bylo zmíněno, nejčastěji tak učiní v Tesku (48 %), na Rohlíku.cz (30 %), Košíku.cz (26 %), za nimiž s velkým odstupem následují Z-Market (6 %) a PotravinyDomů.

cz (5 %).

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v Retail News 11.2019…

Každý sedmý Čech nakupuje jídlo přes internet. E-shopům však chybí kapacity, zkouší proto inovace

36 kilogramů a 80 položek – tak vypadá průměrný nákup, který si lidé naklikají v online košíku společnosti Tesco. Doručení potravin online je v Česku dostupné už pro bezmála 4,5 milionu lidí. Po síti namísto v obchodě už podle dat konzultační společnosti Acomware nakupuje každý devátý člověk. A počty nakupujících dál stoupají, což potvrzují i sami obchodníci.

Váš prohlížeč nepodporuje přehrávání audia.

Poslechněte si reportáž Barbory Kladivové

„Zájem zákazníků o tuto službu neustále narůstá. Z tohoto důvodu se snažíme službu neustále rozšiřovat, naposledy do Ostravy a okolí. Další rozšiřování plánujeme i v letošním roce,“ přiblížil Radiožurnálu mluvčí společnosti Tesco Václav Koukolíček.

Třeba Rohlík.cz se loni na maloobchodních tržbách internetových obchodů podílel dvěma procenty, letos to bude podle mluvčího firmy Pavla Krejči daleko víc. Dvojnásobný by měl být i obrat, a to 5 miliard korun.

„Odhadujeme, že podíl nákupů potravin na e-shopech přesáhne v celkových maloobchodních tržbách v letošním roce 4 procenta.“  

Celkem si velcí prodejci potravin ukrajují z maloobchodních tržeb tuzemské e-commerce přes 10 procent. Letos bude podle konzultační společnosti Acomware pravidelně nakupovat potraviny po síti bezmála každý sedmý. Lidí by mohlo být ještě daleko víc, jenže prodejci nemají dostatečné kapacity.

Tržby maloobchodníků v únoru zrychlily růst na 5,1 procenta. Zisky e-shopů se zvedly o pětinu

Číst článek

„Poptávka nyní výrazně převyšuje nabídku. Výzvou pro prodejce je to, jak rychle navyšovat kapacity jak ve skladu, tak při rozvozu zboží, aniž by tím utrpěla kvalita služby. Problémem je samozřejmě to, jak zajistit rychlou distribuci nákupů v oblastech, které nejsou tolik zalidněny. Tam se e-shopy potýkají s tím, jak být ziskové,“ vysvětluje vedoucí týmu konzultantů Jakub Michalovský.

Úbytek kamenných prodejen

I proto se nejvíc nákupů potravin po síti odehrává ve velkých městech. Některé společnosti tak vymýšlejí jak dopravu nákupů zjednodušit a dostat je co nejrychleji k lidem domů.

„V minulém roce jsme přišli s novinkou chladicích boxů, umístěných v kancelářských budovách, kam si zákazník rovněž může nechat zboží doručit a společně s dalšími velkými společnostmi, testujeme doručování nákupů přímo do kufru vozidel,“ popisuje Pavel Krejča ze společnosti Rohlík.cz.

Obliba nakupování potravin online roste hlavně kvůli pohodlí. Alespoň tak odpověděl v průzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware téměř každý druhý. Kdo nejčastěji nakupuje potraviny po síti?

Zaplatili, ale nic nedostali. Zákazníci si stěžují na slevový portál Pepa.cz, škody jdou do stovek tisíc

Číst článek

„Jsou to nejčastěji rodiny s dětmi, typicky ve velkých městech. Velkou cílovou skupinou jsou třeba maminky na mateřské dovolené. Nejsilnější motivací, proč nakoupit online je pro tyto zákazníky úspora času a komfort,“ dodává Jakub Michalovský.

Pro zákazníky je ale podle průzkumu důležitá i doprava zdarma nebo třeba nižší cena zboží.

„Ty menší nákupy začínají na 500 korun, to je ostatně limit nákupů na e-shopu no a ty větší jsou pak v řádech tisíců a ty už dávno neobsahují jen potraviny ale celou řadu nákupů do domácnosti, jako je drogerie, potrava pro domácí mazlíčky, nebo třeba teďka na začátku grilovací sezóny jsou to i věci na grilování jako brikety,“ přibližuje mluvčí společnosti Košík.cz František Brož.

Budete mít zájem:  Hořká pravda nejen o hořké čokoládě

Rostoucí obliba nákupů potravin po síti má vliv i na kamenné prodejny. V Česku už prakticky nevznikají velké hypermarkety, přibývají spíše menší a střední prodejny, kde lidé netráví tolik času.

Finanční poradna: Na co si dát pozor při online nákupu potravin

Ilustrační snímek
Foto: Profimedia.cz

Nakupovat potraviny online mohou Češi už od roku 2012. Jak ukazují průzkumy či „tvrdá” data potravinářských e-shopů, zájem lidí rok od roku, měsíc od měsíce roste.

Rychlost a pohodlí jsou tím hlavním motivátorem, proč lidé místo návštěvy kamenné prodejny usednou raději k obrazovce počítače či displeji mobilu a nakupují. Ukázala to aktuální anketa spotřebitelské organizace dTest, v níž tento důvod zmínily čtyři pětiny lidí.

Každý druhý vyjádřil obavy z nákazy, k online nákupu ho přiměla snaha vyhnout se běžným nákupům kvůli epidemii. Více než dvě pětiny lidí oceňují možnost objednat si zboží kdykoliv.

Rozvoz nákupů je rekordní. A na hraněDomácí

„Naopak za hlavní negativa online nákupu potravin respondenti označili nemožnost vybrat si konkrétní zboží, hlavně zeleninu, ovoce či maso (52 procent), omezenou nabídku některých skupin zboží i vyšší ceny (shodně 48 procent) a vysoké ceny za dovoz nákupu (26 procent),“ uvedla Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Zboží nakoupené na internetu zákon umožňuje bez udání důvodu vrátit do 14 dnů od převzetí. Vztahuje se to i na potraviny? Podle vyjádření odborníků z dTestu tato možnost není ani u potravin zcela vyloučena, záleží však na charakteru konkrétního produktu.

Odstoupit od smlouvy, resp. vrátit zboží do 14 dnů od jeho převzetí, nemůžete u výrobků, které podléhají rychlé zkáze (ovoce, zelenina, živočišné produkty, mléčné výrobky či pečivo).

Pokud jste ale zakoupili trvanlivé potraviny (například konzervy, džemy, balené ořechy), vaše právo odstoupit od smlouvy není nijak dotčeno, vrátit je ale musíte v neporušeném obalu.

Počítejte zároveň s tím, že prodejci uhradíte náklady na vrácení zboží.

Na potraviny se nevztahuje běžná 24měsíční záruka, při správném skladování by si však měly udržet svou jakost po dobu vyznačenou na obalu. Případně po dobu uváděnou na webových stránkách online supermarketu, pokud jde o zboží nebalené a rychle se kazící, především ovoce, zeleninu a pečivo, upozorňuje dTest.

Pokud vám prodejce dodá jiné zboží, nebo zelenina bude plesnivá či zboží bude mít jinou vadu, máte právo je reklamovat.

„V rámci realizované ankety uvedlo pouze devět procent respondentů, že se při nákupu pravidelně setkává s problémy, 75 procent respondentů pak označilo, že s problémy se setkalo pouze výjimečně. 16 procent účastníků ankety se s nedostatkem nákupu dosud nesetkalo,“ doplnila Hekšová.

Zároveň doporučila, především potraviny, které se rychle kazí, reklamovat bez zbytečného odkladu.

Většina online supermarketů umožňuje reklamace po telefonu či e-mailem, kdy prodejci vadu popíšete, případně doložíte fotografie. Pokud prodejce reklamaci uzná, peníze vám následně vrátí na platební účet.

Nakupujete potraviny online?Celkem hlasovalo 2800 čtenářů.

Hlavní zprávy

Nebojte se Internetu On-line nakupování

To, že si přes Internet můžeme koupit zboží typu: knížky, květináče, hračky pro děti, nábytek, hodinky, CD nosiče a podobně už v podvědomí máme delší dobu.

Ale že se přes Internet dají koupit kvalitní čerstvé potraviny a kvalitní služby jako například úklid domácnosti, většina z nás buď nepostřehla, nebo k tomuto kroku nemá dostatečnou odvahu. A to je škoda.

Následující text nás seznámí s principem nakupování zboží a služeb na Internetu a také přinese několik typů na zajímavé internetové stránky. Nakupování na Internetu probíhá přes internetové prodejny/obchody. Těmto obchodům se říká elektronický obchod, tzv. e-shop.

Výhody nakupování zboží a služeb na Internetu

Výhoda č. 1 – Ušetříte

Nižší cena zboží zakoupeného na Internetu je dána tím, že prodejce nemá velké náklady na pronájem prostorů, ušetří na platech zaměstnanců a na dalších nezanedbatelných položkách. Proto si může dovolit nabídnout zboží za mnohem nižší cenu, než v kamenných obchodech.

Výhoda č. 2 – Šetříte čas a nakupujete v pohodlí

Odpadá dojíždění do obchodů, hledání místa na parkování, kličkování davem nakupujících, stání v nekonečných frontách u pokladen. Zboží na Internetu lze v klidu vybírat, porovnávat, objednávat, platit bez front a nakonec jen v klidu domova čekat na jeho doručení.

Výhoda č. 3 – Mnohem větší nabídka než v kamenných prodejnách

Na Internetu seženete i to, co v kamenném obchodě nemají, nebo byste museli pro jeden nákup navštívit několik obchodů.

Informace o zboží jsou v e-shopech neustále aktualizovány, a tak okamžitě vidíte, jaké zboží je na skladě. V e-shopech můžete také snadno porovnat nabídku konkurence, ceny zboží nebo obchodní podmínky.

Samozřejmostí jsou e-shopy, které zajišťují běžné denní nákupy s donáškou až do bytu.

Výhoda č. 4 – Internetové diskuze vodítkem při výběru zboží, ale také obchodníka

Na internetových stránkách obchodů najdete velké množství referencí, komentářů, recenzí, názorů či osobních zkušeností ostatních nakupujících. Nejenže Vám mohou poradit, kde a od koho nakupovat, ale jsou i výborným vodítkem pro výběr zboží. Díky tomu se snadno dozvíte, jak byli se zbožím spokojeni spotřebitelé před vámi.

Internet nezná hranice a to samozřejmě platí i pro nakupování. Dnes je naprosto běžné, nechávat si zasílat zboží z celého světa. Z pohodlí vlastního domova je možné nakoupit v zámoří, stejně tak v Evropě nebo v obchodě za rohem. Některé zahraniční internetové obchody mají dokonce webové stránky přeložené do češtiny.

Placení zboží či služeb

  • 1. Platba při převzetí zboží v hotovosti. Je tedy potřeba, mít u sebe dostatek peněz.
  • 2. Platba při převzetí zboží platební kartou. V dnešní době většina přepravců a dovozců zboží má k dispozici přenosný platební terminál, díky němuž můžeme zaplatit kartou stejným způsobem, jako známe z kamenných obchodů. Na tuto možnost je ale lepší se dopředu informovat.
  • 3. Platba předem převodem z účtu. Jedná se o bezhotovostní platbu, při které musíme mít u naší banky sjednané elektronické bankovnictví. Přihlásíme se pak na svůj účet a po vyplnění všech potřebných údajů platba z našeho účtu odejde a do několika dní se připíše na účet konkrétního prodejce. V tomto případě však e-shopy čekají na připsání zadané částky na účet a teprve poté zboží odesílají. Tento proces může trvat několik dní.
  • 4. Platba předem pomocí platební karty. Platba kartou v e-shopech je nejrychlejší způsob uhrazení zboží předem. Možnost „platba kartou“ nás přesměruje na zabezpečenou stránku banky, kde vyplníme částku, číslo naší karty, platnost a kód uvedený na druhé straně karty a kód pro potvrzení platby, který nám byl následně doručen na náš mobilní telefon.

Většina e-shopů požaduje pro hladký průběh nákupu vytvoření „účtu“, takzvanou registraci.

Za tento „účet“ se nic neplatí, jedná se opravdu pouze o vytvoření registračního jména a hesla pro danou internetovou stránku. Při registraci bude potřeba uvést vaše jméno a příjmení, heslo k této registraci, doručovací adresu a telefonní číslo.

Tato registrace nám nejen usnadní práci při dalším nákupu – nemusíme znovu vyplňovat adresu doručení, ale na druhou stranu slouží také jako ochrana proti zneužití e-shopu nevhodným klientem. Registrace na těchto stránkách tedy určitě není na škodu. Navíc nám mohou na náš uvedený email chodit akční nabídky a jiné výhody.

Pár typů na zajímavé webové stránky určené pro nákup zboží, služeb či hotového jídla:

  • rohlik.cz – jedná se o internetový supermarket. Najdeme zde vše, co v kamenném obchodě. Zboží si můžeme postupně prohlížet, vybrat a nechat zaslat až ke dveřím domu. Výhodou tohoto e-shopu je možnost, při které se nemusíme probírat zbožím jednotlivě „ručně“, ale na rohlik.cz můžeme zaslat napsaný či vyfocený nákupní seznam a zboží nám bude připraveno, pečlivě vybráno a dovezeno až domů.
  • itesco.cz – potraviny online. Kdo rád nakupuje v Tescu, může si nechat zaslat zboží do domu přímo z tohoto obchodu.
  • kolonial.cz – nákup potravin nejen které známe z kamenných obchodů, ale také potravin a výrobků přímo od farmářů.
  • firmy.cz – seznam služeb, firem a živnostníků. Jedná se o přehledný rejstřík typu zlatých stránek, kde je možné dohledat kontakty například na řemeslníky, kadeřníky, optiky, ale i lékaře či lékárny.
  • lidskasila.cz – webová stránka nabízející úklid domácnosti, žehlení a mytí oken od zkušených dam.
  • damejidlo.cz – stránky zabývající se rozvozem jídla ve Vašem městě. Po zadání lokality jsou k dispozici vyhledané restaurace v našem okolí, které jsou s touto službou spojené, a pomocí klasického jídelního lístku si můžeme objednat pokrm, který nám bude zavezeno až před dům. Jídlo je převáženo v termoboxech, které uchovají vyšší teplotu pokrmů i během převážení.

Řada internetových obchodů (e-shopů, prodejců zboží i služeb) je koncipována tak, aby v nich dokázal nakoupit i úplný počítačový laik. Opravdu se není třeba bát nečekaných složitostí.

Chcete-li se o e-mailové nakupování zboží a služeb dozvědět více, klikněte na následující odkazy: Proč nakupovat na Internetu. Jak na Internet (CZ.NIC), Placení na Internetu. Jak na Internet (CZ.NIC), Rady pro bezpečné nakupování na Internetu. Bezpečný Internet, Na co si dát pozor. Bezpečný Internet, Zaručených deset rad pro nakupování přes internet. Technet.cz.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector