K čemu jsou dobré pohádky

K čemu jsou dobré pohádky

8. února 2021

Herečka Jana Bernášková říká, že se konečně uchytila až před čtyřicítkou, kterou oslaví letos 21….

K čemu jsou dobré pohádky

14. ledna 2021

Premium Jako chlapec toužil být primášem cimbálovky. Láska k muzice a hlavně k folkloru Filipu Cílovi…

K čemu jsou dobré pohádky

7. ledna 2021

Symbolicky na Tři krále skončilo v Josefově Dole v Jizerských horách natáčení romantické komedie…

K čemu jsou dobré pohádky

5. ledna 2021

Vánoční pohádky, rodinné návštěvy, marné snažení českých juniorů o pronikavý úspěch na mistrovství…

K čemu jsou dobré pohádky

28. prosince 2020

Sváteční obrazovka covidového roku stvrdila trend posledních let ve třech směrech. Zaprvé, premiéry…

K čemu jsou dobré pohádky

27. prosince 2020

Kolekce vánočních televizních pohádek se rozšířila o premiérové tituly, tři původní a jeden…

K čemu jsou dobré pohádky

26. prosince 2020

Novou koprodukční pohádku O léčivé vodě vidělo Slovensko na Štědrý den, Česko ji předabovalo pro…

K čemu jsou dobré pohádky

26. prosince 2020

Skoro polovina všech, kteří měli večer na první svátek vánoční puštěnou televizi, sledovala…

Témata: Advent a Vánoce, Bílí Tygři Liberec, Francie, HC Energie Karlovy Vary, HC Vítkovice Ridera, Jarní prázdniny, keramika, Lucifer, Morana, Obrazové kvízy, pekař, plast, Sametová revoluce, Spojené státy americké, stres, šperk, trenér, Týdeník Chvilka pro tebe , Užhorod, Vánoce v televizi, Božena Němcová, Ján Sebechlebský, Jana Bernášková, Leonie Brillová, Marta Ferencová, Michael Beran, Most! (seriál), Mrazík, Rosénka, sKORO NA mizině , Švihov, Thea Červenková, vánoční filmy, Vladimír Šmeral, Zlatovláska

Andělské pohádky na dobrou noc. Příběhy lásky a pomoci, které přinášejí potěšení, zklidnění a pochopení Karen Walace, Lou Kuenzler Synergie

Získejte přehled o vývoji ceny ve vámi vybraném období.

K čemu jsou dobré pohádky

Andělské pohádky na dobrou noc. Příběhy lásky a pomoci, které přinášejí potěšení, zklidnění a pochopení Karen Walace, Lou Kuenzler Synergie

Aktuálně nejnižší cena: 238 Kč

Od počátku věků 1 rok 6 měsíců 3 měsíce 30 dní K čemu jsou dobré pohádky

Andělské pohádky na dobrou noc. Příběhy lásky a pomoci, které přinášejí potěšení, zklidnění a pochopení Karen Walace, Lou Kuenzler Synergie

Aktuálně nejnižší cena: 238 Kč

K čemu jsou dobré pohádky

Andělské pohádky na dobrou noc. Příběhy lásky a pomoci, které přinášejí potěšení, zklidnění a pochopení Karen Walace, Lou Kuenzler Synergie

Aktuálně nejnižší cena: 238 Kč

Karen Wallace, Lou Kuenzler, Katy Moran, Anne Civardi / Synergie, vázaná, 144 stran, ISBN 978-80-7370-222-9 Andělé nás vedou a ochraňují v našem každodenním životě a pomocí této sbírky příběhů se s jejich láskyplnou a milující energií seznámí i vaše děti.

Tajuplné a působivé příběhy spolu s postavami a prostředím, v němž se odehrávají, bezesporu podnítí představivost každého dítěte.

Nenásilné meditační a vizualizační techniky, které vám kniha rovněž nabízí, posílí u dětí tvořivost a sebedůvěru a zároveň jim pomohou se uvolnit, což jim zajistí klidný spánek. Kniha obsahuje 22 skvěle… Celý popis

Anne Civardiová, Karen Walace, Katy Morgan, Lou Kuenzler

  • Přidáno: 24. května 2020 Doporučuje produkt
    • krásné příběhy s poučením
  • Přidáno: 4. listopadu 2019

    Doporučuje produkt

    • ještě jsme nečetli, mám ji na Vánoce, ale podle kousku co jsem si přečetla je hezky psaná
  • Přidáno: 2. července 2019

    Doporučuje produkt

    • nádherné ilustrace
    • zpracování knihy jako takové
    • doporučení, jak s knihou pracovat
    • učí děti vizualizovat
    • rejstřík hodnot a problémů seřazen podle pohádek (např. řešíte-li s dítětem pocity, najdete např. pohádku na porozumění Létající kůň str. 41)
    • andělská tematika pro děti
    • poselství na konci každé pohádky (tzn. poučení pro dítě)

    Považuji tuto knihu a jí podobné za velmi přínosnou pro fantazii a poučení dětí. Kniha je smysluplná, učí děti…

Zobrazit všechny recenze (16) Andělské pohádky na dobrou noc. Příběhy lásky a pomoci, které přinášejí potěšení, zklidnění a pochopení Karen Walace, Lou Kuenzler Synergie zákazníků doporučuje tento produkt zákazníků nedoporučuje tento produkt

  • Přidáno: 24. května 2020 Doporučuje produkt
    • krásné příběhy s poučením
  • Přidáno: 4. listopadu 2019

    Doporučuje produkt

    • ještě jsme nečetli, mám ji na Vánoce, ale podle kousku co jsem si přečetla je hezky psaná
  • Přidáno: 2. července 2019

    Doporučuje produkt

    • nádherné ilustrace
    • zpracování knihy jako takové
    • doporučení, jak s knihou pracovat
    • učí děti vizualizovat
    • rejstřík hodnot a problémů seřazen podle pohádek (např. řešíte-li s dítětem pocity, najdete např. pohádku na porozumění Létající kůň str. 41)
    • andělská tematika pro děti
    • poselství na konci každé pohádky (tzn. poučení pro dítě)

    Považuji tuto knihu a jí podobné za velmi přínosnou pro fantazii a poučení dětí. Kniha je smysluplná, učí děti koncetrovat nejen skrz poslouchání příběhů, ale také skrz dětskou meditace a řešení aktuálních problémů.

    Jsem touto knihou fascinována také nejen proto, že má uspořádaný rejstřík hodnot a problémů na základě pohádek (čili rychle najdete pohádku na aktuální problém, který s dítětem řešíte), ale také proto, že je to neobvyklé zpracování knížek pro děti na dobrou noc.

    Dnešní děti (i dospělí) se potřebují naučit soustředit a zklidnit, k čemuž dopomůže právě meditace, aby si dítě z pohádky odneslo co nejvíce.
    Takže opravdu doporučuji všem, kdo chtějí skrz pohádku vychovávat a dopřát dítěti další možnosti fantazie z jiného úhlu pohledu.

  • Přidáno: 5. dubna 2019

    Doporučuje produkt

    • krásné pohádky plné krásných ilustrací
    • ponaučení a krásně se čtou
    • patří k nejoblíbenějším knížkám
    • doporučuji mít aspoň jednu z řady
  • Přidáno: 15. ledna 2019

    Doporučuje produkt

    • Dobré pohádky. Motivační. Po každé večerní pohádce rozebereme poselství a syn klidně usíná.
  • Přidáno: 7. července 2016

    Doporučuje produkt

    • hezké zpracování a i ty výklady pro rodiče jsou suprovní

    Kupovala jsem pro kamarádova dceru, ale určitě jedny koupím i pro své děti…

  • Přidáno: 9. února 2016

    Doporučuje produkt

    • krátké příběhy
    • hezky napsané
    • příjemné ilustrace
    • moc vysvětlovacích stran v úvodu, které děti číst nebudou. Otázka, zda by nestačily dát dozadu pro dospělé.

    Krásné poučené krátké příběhy, které děti mohou běžně zažít.

  • Přidáno: 18. ledna 2016

    Doporučuje produkt

    • Dcera ma 4roky, nektere pohadky z teto knihy jsou pro ni jeste prilis narocne.

    Pulka pohadek i pro mensi deti.

  • Přidáno: 23. listopadu 2015

    Doporučuje produkt

    • Velmi se mi líbí forma vysvětlování dané věci pro děti.

    Velmi učenlivé, zajímavé podání pro děti.

  • Přidáno: 9. července 2015

    Doporučuje produkt

    • rychle dodání ještě před Vánoci jako dárek na poslední chvíli

    Nákup na poslední chvíli a přesto byl vyřízen na 100%

  • Přidáno: 23. září 2014

    úžasné pohlazení

    • Přidáno: 19. února 2014
    • Doporučuje produkt
    • milé příběhy
  • Přidáno: 27. ledna 2014

    Doporučuje produkt

    • Hezké povídání a písničky pro děti do auta, nebo na dobrou noc.

    Hezké povídání a písničky pro děti do auta, nebo na dobrou noc.

    1. Přidáno: 10. prosince 2013
    2. Doporučuje produkt
    3. krásné příběhy
      krátké vhodné před spaním
  • Přidáno: 2. prosince 2013

    Doporučuje produkt

    • Kniha je velice pěkně ilustrovaná, dobře se čte, četla jsem z ní jen něco, je pro vnučku pod stromeček. Doufám, že se bude líbit.
    • Tuto knihu si velice chválily děvčátka Karla Gotta.

    Velice zajímavá.

  • Přidáno: 30. července 2013

    Doporučuje produkt

    • Krásné příběhy. Nádherné ilustrace. Opravdu obohacující.

    Doporučuji všem. Budete nadšeni. 🙂

Andělské pohádky na dobrou noc. Příběhy lásky a pomoci, které přinášejí potěšení, zklidnění a pochopení Karen Walace, Lou Kuenzler Synergie Anne Civardiová, Karen Walace, Katy Morgan, Lou Kuenzler

Karen Wallace, Lou Kuenzler, Katy Moran, Anne Civardi / Synergie, vázaná, 144 stran, ISBN 978-80-7370-222-9

Andělé nás vedou a ochraňují v našem každodenním životě a pomocí této sbírky příběhů se s jejich láskyplnou a milující energií seznámí i vaše děti.

Tajuplné a působivé příběhy spolu s postavami a prostředím, v němž se odehrávají, bezesporu podnítí představivost každého dítěte.

Nenásilné meditační a vizualizační techniky, které vám kniha rovněž nabízí, posílí u dětí tvořivost a sebedůvěru a zároveň jim pomohou se uvolnit, což jim zajistí klidný spánek.

  • Kniha obsahuje 22 skvěle ilustrovaných příběhů týkajících se celé řady inspirativních témat – od víry ve vlastní schopnosti až po prožívání radosti ze společné práce.
  • Objevte svět ohromujících postav, jako sou nebojácní cirkusoví artisté, záhadní princové a princezny a odvážní objevitelé.
  • Každý příběh je doplněn poselstvími, která vystihují jeho pozitivní význam.
  • Úvodní část knihy vysvětluje sílu a moc vyprávění a poskytuje ppodrobný návod, jak připravit děti na klidný a uvolněný spánek.
  • Sbírka zároveň obsahuje návod, jak využít příběhů coby výchozího bodu k rozvoji představivosti a tvůrčích schopností vašeho dítěte.

Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.

Kontaktujte nás

K čemu je dobré číst dětem tradiční pohádky?

K čemu jsou dobré pohádkyPohádky jsou tu už od nepaměti a děti je zbožňují. A nejen ony. Je krásné, že se stále vydávají nové knížky se starými pohádkami s velkou tradicí, když doba už dávno pokročila a pohádkový svět je v mnoha případech velmi odlišný od toho našeho.

Všechny pohádky mají několik věcí společných. Především zde dobro vždy vítězí nad zlem. A to je právě jedna z věcí, díky kterým jsou tak cenné. Děti se skrze ně dostávají do magického světa plného dobrodružství a neuvěřitelných příběhů a přitom tuší, že to dopadne dobře – hlavní hrdina přece nemůže na konci zklamat.

Mají tu prostor pro fantazii, která je v dětském věku (hlavně do sedmi let) velice rozvinutá. Nemají problém s personifikací zvířat nebo předmětů a to jim dává větší prostor pro sny a představy.

Navíc nejen, že pohádky pomáhají rozvíjet jejich tvořivé myšlení, ale zároveň jim i umožňují řešit klíčová témata, která jsou nezbytnou součástí jejich vývoje.

Zrcadlo skutečného života

Pohádkový svět je možná odlišný od toho našeho, ale symboly v něm, podstata příběhu a ponaučení nikoliv. Dítě má možnost prostřednictvím pohádek poznat mnoho důležitých věcí. Učí se o základních protikladech dobra a zla, lásky a nenávisti a života a smrti.

Zjistí, že na světě jsou i nebezpeční lidé, se kterými není radno si zahrávat. Odhaluje se mu problematika sourozenecké rivality a tuší, jak vypadá život dětí v rozvrácených rodinách.

Především pohádky děti učí lásku k přírodě, k dobrým lidem a ke světu, ve kterém žijeme.

Řešení klíčových vývojových témat

Často vzpomínáme na svoje dětství jako na dobu, kdy jsme neměli žádné povinnosti a jen jsme si hráli. Pokud však strávíte s dětmi delší dobu a povídáte si s nimi, zjistíte, že to vůbec nejsou ta bezstarostná, veselá stvoření, za jaké je máme. Děti se často trápí kvůli zásadním a hlubokým otázkám, které se týkají světa kolem nich.

Mnoho věcí je pro ně nových, setkávají se s různými situacemi, ve kterých si vůbec nevědí rady. V určitých letech musí navíc řešit nejrůznější vnitřní konflikty, jejichž správné zpracování jim pomůže zase o něco více vyrůst a dospět. Právě tradiční pohádky jim skrze svou symboliku pomáhají tyto konflikty zvládat.

Budete mít zájem:  Dětské Léky Na Kašel?

Podvědomě cítí, co se jim pohádka snaží sdělit a vždy si z ní odnesou to, co je pro ně konkrétně přínosné. Jedna pohádka tak může mít pro více dětí více významů a právě v tom spočívá její pravé kouzlo.

Často se stává, že chce dítě vyprávět jednu a tu samou pohádku pořád dokola – to proto, že ve svém momentálním období života nalézá v pohádce jakési zrcadlo svých vnitřních problémů.

Identifikace s pohádkovými bytostmi

Kromě zmíněného mají pohádky ještě několik skvělých vlastností. Hlavně u dítěte vytváří hodnoty, které jsou potřebné pro správný a zdravý vývoj. Holčičky se snaží podobat hodným a ušlechtilým princeznám, kluci zase odvážným rytířům a laskavým králům.

(Často se také stává, že se dítě identifikuje s postavou opačného pohlaví, to proto, že tato postava lépe vyhovuje tomu, co ve svém vývojovém období zrovna potřebuje řešit.) Pohádkové bytosti jsou skromné, pilné, učenlivé, nikým nepohrdají a váží si každé rady.

Jsou trpělivé, upřímné a mají “zlaté srdce”. Je velmi důležité, aby se dítě s takovými vlastnostmi setkalo a přirozeně si jich vážilo.

Proto se klade důraz na to, aby měli hrdinové vyhraněný charakter naplněný dobrými vlastnostmi, ačkoliv takového slušňáka bychom v reálném světě jen těžko pohledali.

Jaké pocity v nás pohádky probouzejí?

Naděje – Vědomí, že pokud se člověk snaží a nevzdá se, dopadne to dobře. I když věci vypadají nejhůř, nakonec se vše urovná.

Přátelství – Když si nevíme rady, často se stane, že se v našem životě objeví přítel, který nám pomůže. Když nám bude úzko, máme se na koho obrátit. (např. Zlatovláska)

Útěcha – I v pohádkách se hrdinové občas cítí utlačovaní, nemilovaní a nikým nepochopení. Nakonec však i takoví dojdou ke svému štěstí. Dítě se tak může velmi snadno ztotožnit s postavou. (např. Ošklivé káčátko)

Odvaha – Vše se nám zdaří lépe, pokud v sobě nalezneme sílu k činům. Nemá cenu jen tak sedět doma na peci s pekáčem buchet a čekat, co bude. Když sebereme odvahu a budeme se pouštět do nových věcí, úspěch nás nemine!

Spolupráce – Všechno jde líp, když držíme pohromadě. I ten nejmenší z nás může pomoct a každá ruka je dobrá. (např. O Veliké řepě)

Přínos pro dospělé

Nakonec by nebylo od věci zmínit i přínos pro dospělé, který rozhodně není zanedbatelný. Je dokázáno, že pokud čteme pohádky lidem trpícím depresemi, jejich stav se začne výrazně zlepšovat. Tato metoda je součástí tzv.

 narativní terapie (z anglického narrate, vypravovat). Funguje to právě díky zmíněným vlastnostem pohádek: jsou opředené dobrými a smysluplnými skutky, které se vždy odmění.

A zlí draci vždy skončí buď bez hlav nebo v pekelné propasti.

Takže pokud máte děti – nebo až je mít budete – rozhodně na tradiční pohádky nezapomínejte.

arienn.cz photo credit: Internet Archive Book Images Image from page 100 of “Journeys through Bookland : a new and original plan for reading applied to the world’s best literature for children” (1922) via photopin (license)

České pohádky odrážejí dobu i národní povahu

K čemu jsou dobré pohádky

Vánoce a konec roku jsou na českých televizních obrazovkách tradičně zasvěceny pohádkám.

Snad každý už několikrát viděl „Pyšnou princeznu“, „Tři oříšky pro Popelku“ nebo Sůl nad zlato, filmově pojmenovanou „Byl jednou jeden král“.

Pravidelně se vysílají i pozdější snímky natočené na přelomu 80. a 90. let, kdy ke štědrovečernímu večeru patřila premiéra nové pohádky.

Pohádky jsou u českých diváků velmi oblíbené, a mohlo by se proto zdát, že o nich se nediskutuje, o výše jmenovaných obzvlášť. I v nich lze však vystopovat relikty komunismu i dlouhodobější obraz národní povahy.

Nedotýkat se!

Možná si vzpomínáte na horkou polemiku v českých novinách kolem Krkonošských pohádek – večerníčku, v němž zlý pán Trautenberk terorizuje své submisivní, ale laskavé poddané, opírající se o dobrého Krakonoše.

Politolog a původním povoláním literární kritik Bohumi Doležal se do této polemiky zapojil a při té příležitosti „sáhnul“ i na posvátnou Pyšnou princeznu z 50. let.

Jak napsal, považuje ji za typický produkt stalinismu, v němž je bohatství takřka totožné s ničemností a vyzdvižena je jen skromná chudoba pracujícího lidu. Švec, který nechtěl pracovat, dostal nařezáno.

  • O předlistopadových pohádkách obecně Doležal soudí: „Vytvářejí obludný svět, který však dnes bereme jako normální.“
  • Cukrkandl a obyčený člověk
  • Jaké jsou tedy hlavní rysy pohádek z posledního půlstoletí?
  • Literární kritik Jiří Peňás se domnívá, že poznávacím znakem filmové pohádky posledních padesáti let je jejich cukrkandlovost, líbeznost a značný podíl marmeládové polevy.

„Do toho se přidává plebejský demokratismus, schopnost vyskočit si na autority, které už jsme už dávno odrovnali jinými prostředky – šlechtu či církevní instituce. Samozřejmě to jde v ruku v ruce s tím, jaká byla státní ideologie té doby, zároveň to ale stejně vystihuje něco, co patří k českému naturelu,“ soudí Jiří Peňás.

S plebejskou tradicí v pohádkách souhlasí evangelický farář Miloš Rejchrt. Podle něj ji komunismus spíše zneužil a patřičně poupravil, než vymyslel.

Ve shodě s Doležalem poukazuje na starší tradice, ale u Pyšné princezny si myslí, že ač byl film pečlivě připraven, vymkl se totalitním dohližitelům z rukou:

„V Pyšné princezně vidíme oslavu prostého dělného lidu. V pohádce se ale ukazuje, že na některé vzorce byl komunismus krátký – zůstává mýtus dobrého panovníka, spravedlivého, který je to nejlepší, co může být, a kterému se lid nakonec rád poddá.“

Čerti pro smích

V českých filmových pohádkách hraje lid nezastupitelnou roli – ústřední hrdina ho zpravidla supluje, aby se o něj v pravý čas opřel.

Král bývá většinou hňup, případně pomýlený či senilní stařík. Lid je však moudrý, na slova jeho reprezentantů většinou dojde. Knížata jsou cizáci, říkající směšní francouzská slovíčka, případně disponující německými jmény.

Česká filmová pohádka také od 50. let degraduje nadpřirozeno – prakticky nezná ďábla, má jen tupého čerta, což dosvědčují filmy Zdeňka Trošky o princeznách ze mlejna.

  1. Českého čerta není proč se bát, šikovný chasník s ním dle potřeby zamete.
  2. Obroušené příběhy ze života
  3. Ředitel pražského židovského muzea a někdejší redaktor nakladatelství dětské knihy Albatros Leo Pavlát k tomu říká:

„Mě je bližší svět původní pohádky. Například pohádky bratří Grimmů byly poměrně ostré příběhy ze života, do jisté míry krvavé, které nekonečným vypravováním ztratily tyto hrany a jsou už podivně zaoblené.

  • Mě vyhovuje pohádkový svět, který ukazuje něco, čeho se člověk bojí a který nedává za každou cenu jakési smířlivé ponaučení.“
  • Česká pohádka je tedy přinejmenším námět k debatě, byť by byla sebeoblíbenější – téma by – zdá se – vystačilo na obsáhlejší seminář.
  • Co si myslíte Vy o českých pohádkách?
  • Své názory můžete poslat prostřednictvím formuláře v pravém sloupci, chcete-li, aby byly následně zveřejněny na této stránce, nezapomeňte prosím vyplnit své jméno a město, kde bydlíte.

Staročeské pohádky nemají absolutně žádné mušky, tažte se dětí, co si o nich myslí. Jsem si jist, že ani špetku komunismu či jiného marastu v nich nevidí, poněvadž jsou prostě pohádkové.Pavel Seknik, Paříž

Myslím, že dnešní autoři neumějí natočit pohádku, která by se mohla rovnat těm z 50, natož z 60 let. V 70 letech si při shlédnutí těchto pohádek mnoho lidí dosazovalo do role zlého krále nebo cizích princů komunisty nebo Rusy. Za to, že jsou v těchto rolích viděni dnes jiní, si mohou jen a jen sami. Marin, Praha

Autor by si mohl podat ruku s komunistickými demagogy, kteří zas hledali ideologicke zabarvení ve všech produktech ze Západu, naříklad v Panu prstenu.

Stare české pohádky jsou jedny z nejlepších, které jsem zatím viděl a autor by si mel najit lepší zábavu nez je lidem ošklivit.

Kdo je na řadě teď? Co třeba kreslený krteček, třeba symbolizuje horníky utlačované kapitalismem. Jiří, Praha

Je mi 23 let, takže nevidím do pohádek jako autor (asi jich viděl víc). Na mě ale působily osvědčeně dobrým dojmem.

Sice s německými jmény, ale šlechta je u nás vykreslená v daleko příjemnějším světle (protože jsme zapomněli, jak vlastně vypadá). Zlo a dobro je vyvážené zrovna tak jako v našich pohádkách.

Pohádka by měla napovědět dětem, jaké nástroje v životě používat, aby dospěly k vytouženými cílům. Prostě pokud možno skrze dobrotu, a ne mrtvoly. Vladimír Slavík, Plzeň

Já mám raději na Vánoce Pyšnou Princeznu než horory, kde teče krev proudem, kde jsou ničena celá města, kde se vytahují na povrch ty nejtemnější kouty lidské duše.

Tyto filmy, kde vítězí jenom zlo a ukrutnost, kde se ukazuje, že v dnešním světě dojde nejdále ten, kdo používá hrubé síly, svádějí mnohé k napodobení. Sbírám pohádkové knížky a velmi rád se v nich probírám.

A to hlavně v dobách kdy jsem unaven tímto světem a potřebuji si odpočinout. Zdeněk Wognar, München

Ač žiji mimo Česku 8 let, nechal jsem si poslat na Vánoce od rodičů Pyšnou princeznu. Je to nejkrásnější film, jaký jsem kdy viděl, a i když komunismus nemám rád, přece jen za jeho trvání byly natočeny pohádkové filmy, které nemají sobě rovné na celém světě. Vždyť naivita o sociálním a třídním uspořádání je nutný prvek každé pohádky.Mirek Petrovič, New Jersey

Nerad bych zde vypadal jako zarytý příznivec komunistické pohádkové kinematografie, nicméně si myslím, že Vámi nabídnutý výklad notně podpořený „zasvěceným“ vysvětlením panů Doležala a Peňáse je poněkud zploštělý k jedné straně, aniž by byly zmíněny další aspekty.

Budete mít zájem:  Veganská Strava A Zdraví?

Pevné spojení mezi dobou, ve které vládl pracující lid, a pohádkami tento lid oslavujícími se zdá skoro až účelové. Pohádka je žánr, jehož původ tradičně spadá do oblasti tzv. ústní lidové slovesnosti.

Ta zjevně vznikala v prostředí „obyčejných“ lidí, a to i v době dávno předtím, než jim byla svěřena jakákoliv možnost vládnutí. Promítaly se do ní hodnoty, touhy, představy a pocity tímto prostředím sdílené.

Zmíněný „plebejský demokratismus“ či další „produkty stalinismu“ tedy nejsou než typickým znakem v pohádkách obsažených bez ohledu na povahu vládnoucích elit.

S něčím však přece jen souhlasit lze. Čechy nikdy masově neoslovily příběhy bojů s nadpřirozeným zlem postrádající laskavý až naivní humor.

Ani to, co bychom mohli nazvat naší mytologií, nám na rozdíl od germánských předloh bratří Grimmů nic podobného nenabízí.

Vždyť kdo by chtěl svůj pohádkový život prožít v nerovném a vysilujícím boji s přízraky a strašidly? Snad jen ti z nás, kteří si je sami hledají a oživují ve všem, na co se podívají. Ondřej, Praha

Proč jsou pohádky pro děti důležité?

Proč jsou pohádky pro děti důležité?

To, že pohádky mají v životě dítěte velký význam, o tom už dnes téměř nikdo nepochybuje. Pohádka není jen literární dílo, nabízí i návod na to, jak žít.

Každá pohádka nese v sobě skrytý význam, který člověk může odhalit. Odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity a může léčit duši.

Dětem pomáhá na třech úrovních: – psychoterapeutické – relaxační

– výchovně-psychologické

      

Když dítě pohádku poslouchá Poslech pohádek má na dítě blahodárné účinky. Ideální je, když pohádky neposlouchá z rádia, z počítače, z tabletu či z mobilu, ale když mu je předčítá někdo z rodiny nebo učitelé ve škole nebo ve školce. Mgr.

Sylvie Doláková upozorňuje na to, že při poslouchání si děti trénují koncentraci, trpělivost, schopnost přemýšlet nad dějem. Děti si také formují návyky, které jsou potřebné při poslouchání a malují si přitom ve svých hlavách obrázky.

Představují si prostředí, postavy, jednotlivé situace. Třeba si však uvědomit, že při čtení nebo předčítání pohádky je potřeba pohrát si s hlasem. Když dítě poslouchá monotónní hlas, tak ho to většinou nebaví, ale když se snažíme číst umělecky, např.

měníme výšku hlasu, tempo, melodii, důraz a pauzy, tak většinou naše čtení děti zaujme.

V pohádkách najdou vzory Kladní hrdinové, kteří pomáhají lidem a světu, se stávají pro děti vzorem. Díky nim můžou lépe řešit situace v reálném životě. Pohádky jsou také pro děti zdrojem rozvoje fantazie, ale i informací. Učí se díky nim, jak funguje svět a jak se v něm tvoří vztahy mezi lidmi. Pohádky také dětem dávají návod na řešení různých problémů.

 

Jak může pohádky využít učitel? – Tím, že se některé slova kvůli třístupňové gradaci v pohádce opakují, děti si je lépe pamatují, a tak si rozvíjejí slovní zásobu. – V pohádkách je hodně dialogů.

Když tyto dialogy učitel s dětmi zkouší ve dvojicích anebo skupinkách, dítě se tak učí dávat otázky, odpovídat na ně, neskákat si do řeči. – Díky pohádce se děti učí vnímat posloupnost děje.

Můžeme to cvičit tak, že dáme dětem říci obsah nebo připravíme obrázky děje a řekneme dětem, aby je poskládali v takové posloupnosti, jak následovala pohádka. – Učí se jednoduchý opis, a to tak, že vyprávějí, jak například vypadali postavičky nebo prostředí.

– Děti během čtení pohádky můžou vytleskávat stejná slova, která se vyskytnou v textu. Anebo můžou tlesknout, když uslyší dlouhou samohlásku, nějakou přesně určenou souhlásku apod. Tyto aktivity pomáhají předcházet také dyslexii. – Dobré je vymýšlet si podle pohádky i vlastní písničky.

Tam, kde se zpívá, je dobrá nálada. Proto je dobré s dětmi si co nejvíce zpívat. – Děti můžou postavičky v pohádce měnit. Mohou změnit jejich chování nebo konání. – Mohou měnit i konec pohádky. – Můžou malovat obrázky podle pohádky, využívat je v rámci pohybových her a nebo ji dramatizovat.

– Učitelé mohou využívat pohádky téměř v každém vyučovacím předmětu.

Informace pro vás

  • Jak nakupovat
  • Obchodní podmínky
  • Kontakty
  • Na stydlivé dítě při nástupu do školky moc netlačte
  • Pět signálů, které Vás upozorní na psychickou poruchu dítěte
  • Proč rostou u dětí problémy s řečí ?

Strom pohádek: Dobro a zlo — Česká televize

  • 00:00:08 PÍSNIČKA: Za sedmero řekami,
    za sedmero horami
  • 00:00:14 leží velký pohádkový sad.
  • 00:00:21 Listy plné pohádek
    cinkají tu celý věk,
  • 00:00:28 za soumraku
    začnou vyprávět.
  • 00:00:35 Ti, kteří tam zabloudí,
    ať se pro to nermoutí,
  • 00:00:41 na chvíli ať zastaví,
    než půjdou dál.
  • 00:00:48 Všechno, co tam uslyší,
    všechno, co tam uvidí,
  • 00:00:55 ať do knížky napíší
    a pošlou nám.
  • 00:01:02 V pokojíčku maličkém
    knihy stojí v poličce,
  • 00:01:09 stojí jako stromy v zahradě.
  • 00:01:16 Nezapomeň na ten sad,
    zve tě a chce ti povídat,
  • 00:01:22 listů šepot
    z dálky vítá tě.
  • 00:01:34 Před dávnými a dávnými časy
  • 00:01:37 žili v jednom malém království
    mladý král s královnou,
  • 00:01:43 kteří neměli žádné děti,
    ač po nich oba velice toužili.
  • 00:01:48 Ke dvoru bylo pozváno
    mnoho učených pánů a doktorů.
  • 00:01:52 Jedni radili to, druzí zas ono,
    jenže nic nepomáhalo.
  • 00:01:58 A královští manželé
    už ztráceli naději,
  • 00:02:02 že se někdy dočkají
    potomka.
  • 00:02:05 Královna byla
    den ode dne smutnější
  • 00:02:08 a často celé noci
    proplakala.
  • 00:02:12 Krále to samozřejmě
    velice trápilo
  • 00:02:15 a snažil se svou ženu
    nějak rozptýlit.
  • 00:02:18 Moc se mu to nedařilo.
  • 00:02:21 A tak na zámku pomalu plynuly
    neradostné dny jeden za druhým.
  • 00:02:27 Až jednou,
    bylo to takhle v podvečer,
  • 00:02:30 královna seděla zrovna
    v zahradě
  • 00:02:33 a zpívala
    o své marné touze po děťátku.
  • 00:02:47 ZPĚV: Prozraď mi, ozvěno,
    radost, kde spí.
  • 00:02:54 Vyřiď jí, řekni to,
    co dávno ví,
  • 00:03:02 že ke mně nemůže,
    klidně ať spí,
  • 00:03:11 dokud se štěstí mé
    nenarodí.
  • 00:03:21 Hledej, můj větříčku,
    úsměv, kde mám,
  • 00:03:29 ztratil se,
    odešel neznámo kam.
  • 00:03:37 Vím, proč se nevrací,
    času dost má,
  • 00:03:46 než osud děťátko
    v náruč mi dá.
  • 00:03:54 Tolik smutku je v tvém zpěvu,
    paní moje, až člověka srdce zabolí.

00:04:03 Kdo jsi?
A kde ses tady vzala, stařenko?

00:04:07 Přivábila mě
tvá nešťastná píseň, královno.

00:04:11 Chtěla bych tě trochu potěšit.

00:04:13 -A možná i pomoci.-Pomoci, mně?

  1. 00:04:16 Tolik moudrých učenců
    se o to pokoušelo.
  2. 00:04:20 Jak bys mohla ty?
  3. 00:04:24 Ale jak vůbec víš,
    co mě trápí?

00:04:27 To není tak těžké uhodnout.
Stačí, že jsem slyšela tvou píseň.

00:04:34 Máš pravdu.
Ten smutek se nedá skrýt.

00:04:39 -Je silnější než já.-Netrap se tolik, paní moje.

  • 00:04:43 A poslyš,
    co ti řeknu.
  • 00:04:46 O tvém marném přání
    jsem věděla už dávno.
  • 00:04:49 A proto jsem taky přišla.
  • 00:04:53 Tady máš koření,
  • 00:04:55 které si 3 večery po sobě uvaříš
    a před spaním vypiješ.
  • 00:05:00 Tvá touha se vyplní, narodí se ti děťátko.
  • 00:05:06 Má dobrá stařenko, to není možné,
    že by takové koření existovalo.

00:05:12 -To by musel být zázrak.-No, dá se tomu také tak říci.

  1. 00:05:18 Koření tě zbaví
    zlé moci,
  2. 00:05:20 kterou na tvůj rod
    uvalila má sestra.
  3. 00:05:23 Pomstila se tak
    tvému otci za to,
  4. 00:05:26 že neuvěřil zlomyslnému našeptávání
    o zradě tvé matky.

00:05:30 Má matka a zrada?
To je nemožné.

  • 00:05:38 Chůva mi o ní vyprávěla,
    jaká to byla dobrotivá žena.
  • 00:05:43 A krásná.
  • 00:05:46 Škoda, že tak záhy
    po mém narození zemřela.

00:05:49 -To byla také práce mé sestry.-Tvá sestra musí být démon.

  1. 00:05:57 Má sestra je Zlo.
  2. 00:06:00 A ty, kdo jsi ty?
  3. 00:06:05 Já jsem Dobro.
  4. 00:06:08 Mezi mnou a mou sestrou
    je věčný boj.
  5. 00:06:11 Snažím se zachraňovat,
    co má sestra ničí.
  6. 00:06:14 Vždycky se mi to
    ale nepodaří.
  7. 00:06:18 Teď mě, královno,
    dobře poslouchej.
  8. 00:06:21 Hned první noc
    po narození tvého dítěte
  9. 00:06:24 se objevím
    ve tvé komnatě.
  10. 00:06:26 Ale pozor,
    bude tam také má sestra.
  11. 00:06:46 Královna se vrátila do zámku
    jako ve snu.
  12. 00:06:50 Hned všechno vyprávěla
    svému manželovi,
  13. 00:06:54 a také mu ukázala koření.
  14. 00:06:57 Král tomu sice moc nevěřil,
    ale nechtěl své ženě brát naději.
  15. 00:07:03 A tak ji nechal, aby udělala
    všechno přesně tak,
  16. 00:07:08 jak jí stařenka poradila.
  17. 00:07:11 Ta nelhala.
  18. 00:07:13 Skutečně se jim za čas
    narodilo děťátko.
  19. 00:07:18 Byla to holčička.
  20. 00:07:20 A jméno dostala po květině,
    kterou měla královna nejraději.
  21. 00:07:27 Růženka.
  22. 00:07:30 Na zámku bylo tolik radosti,
  23. 00:07:32 že královští rodiče
    úplně zapomněli na obě sudičky,
  24. 00:07:37 které se měly objevit v noci
    u kolébky dítěte.
  25. 00:07:46 Podvedla jsi mě,
    sestro.
  26. 00:07:48 Pomohla jsi dceři krále,
    na kterého jsem já uvalila kletbu.
  27. 00:07:53 To není podvod.
  28. 00:07:55 Ty jsi proklela rod muže,
    který neuvěřil tvým lžím.
  29. 00:07:59 Snažím se jen napravit zlo,
    které jsi napáchala.
  30. 00:08:03 Stále se pleteš do věcí,
    které bys měla nechat na pokoji.
  31. 00:08:08 Myslíš, že jsi silnější
    než já?

00:08:12 Dobro je vždycky silnější než zlo.
To si pamatuj.

00:08:17 Tenhle královský rod nebude dál existovat.

00:08:23 -O to se postarám!-Dítěti ublížit nesmíš.

00:08:27 To přece víš.
To ti nedovolím.

00:08:32 Já nepospíchám.
Počkám, až bude děvčátku 18 let.

00:08:39 Potom se píchne o vřetánko,
usne a s ní i celé království.

00:08:47 Všichni jakoby zkamení.
Zámek obroste šípkovými keři.

00:08:53 Nikdo ho už nenajde.
Všechno obroste trním a hložím.

00:09:01 Nadarmo se nejmenuješ Zlo,
jsi krutá a mstivá.

00:09:07 Ubližuješ nevinným.

00:09:10 Ale poslyš, co říkám já.
A mám poslední slovo.

  • 00:09:18 Přijde-li mládenec,
    který spící Růženku najde,
  • 00:09:23 zamiluje se do ní
    a políbí ji.
  • 00:09:27 Ona zase obživne
    a s ní celé království.
  • 00:09:32 Pak už dáš od této královské rodiny
    ruce pryč, rozumíš?
  • 00:09:39 Nikdo ji už nenajde,
    nikdo!
  • 00:09:44 A i kdyby, kdo by zulíbal děvče,
    které bude vypadat jako mrtvé?
Budete mít zájem:  Metypred 4 mg – příbalový leták

00:09:53 To se nestane.
Tentokrát, sestro, prohraješ.

  1. 00:09:59 Uvidíme.
  2. 00:10:03 DĚTSKÝ PLÁČ.
  3. 00:10:10 Byl to jen strašlivý sen,
    nebo jsem to opravdu slyšela?
  4. 00:10:20 Růženko moje,
    neboj se,
  5. 00:10:24 tvoje matka nedovolí,
    aby ti někdo ublížil.
  6. 00:10:30 Ráno královna
    všechno vylíčila svému muži.
  7. 00:10:35 Ten ji sice utěšoval,
    že se jí to všechno jenom zdálo,
  8. 00:10:40 ale sám byl
    velice znepokojen.
  9. 00:10:44 Ihned nařídil,
    aby v celém zámku a jeho okolí
  10. 00:10:48 byly odstraněny
    vřetena a kolovraty.
  11. 00:10:52 A v budoucnu se Růženka
    nesmí vzdálit ani na krok ze zámku.
  12. 00:10:59 Chůva dítěte a ostatní sloužící
    mu museli přísahat,
  13. 00:11:04 že budou na princeznu
    dávat bedlivý pozor.
  14. 00:11:09 Růženka vyrůstala do nesmírné krásy.
  15. 00:11:13 A byla jako vzácný pták
    v krásné kleci.
  16. 00:11:18 Ale osud, který byl královské dceři
    při jejím narození určen,
  17. 00:11:25 se stejně naplnil.
  18. 00:11:28 V den, kdy oslavila
    své 18. narozeniny,
  19. 00:11:33 se na zámku chystala
    veliká slavnost.
  20. 00:11:36 A všichni měli
    plné ruce práce.
  21. 00:11:42 Růženka měla na večer
    přichystané nádherné šaty,
  22. 00:11:46 a vyběhla do zahrady
    pro růžové poupě,
  23. 00:11:49 které si chtěla
    na ně připnout.
  24. 00:11:52 Růženko!

00:11:55 Co tu děláte, babičko?
Kde jste se tu tak najednou vzala?

00:12:00 Přišla jsem ti popřát
k tvým 18. narozeninám, Růženko.

00:12:06 To jste hodná, babičko.
Ale jak to, že vás neznám?

00:12:12 -Vy nejste ze zámku, že ne?-Nejsem, děvenko.

00:12:16 Bydlím v podzámčí,
ale jsem tvoje kmotřička.

00:12:23 A proč jste k nám nepřišla už dřív?
Rodiče by vás jistě rádi uvítali.

00:12:29 Jsem stará, děvenko,
nohy už mi neslouží.

00:12:34 Ale dneska
je tak výjimečný den.

00:12:38 -Přinesla jsem ti dárek.-Dárek? A jaký dárek?

00:12:49 To jsem ještě nikdy neviděla.
K čemu to je, babičko?

00:12:54 To je vřetánko, děvenko.
Na předení, na předení.

00:13:03 Ale já nevím,
co to je předení, babičko.

00:13:07 Na, vezmi si vřetánko do ruky,
ukážu ti, jak se s ním přede.

00:13:15 Au! Píchla jsem se.
Píchla.

  • 00:13:24 Moje sudba se vyplnila,
    pane králi.
  • 00:13:28 Marně jste se ji snažil
    od své dcery odvrátit.
  • 00:13:32 Já, Zlo – jsem zvítězilo!
  • 00:13:39 Všechno se splnilo tak,
    jak zlá stařena předpověděla.
  • 00:13:45 Růženka usnula.
  • 00:13:48 Ležela na lavičce v zahradě
    jako mrtvá.
  • 00:13:52 A stejný osud postihl všechny
    živé tvory na zámku i v podzámčí.
  • 00:14:00 Všichni usnuli,
    jako by zkameněli.
  • 00:14:05 Jen rostliny ne.
  • 00:14:07 Naopak, velkou rychlostí
    obrůstaly zámek,
  • 00:14:10 a za chvíli po něm nebylo
    ani stopy.
  • 00:14:15 Cesty k němu zarostly
    trním a hložím,
  • 00:14:18 kolem byl
    nepřístupný prales.
  • 00:14:22 Zdálo se, že nikdo nemůže
    nešťastné Růžence pomoci.
  • 00:14:26 A že je odsouzena,
    a s ní i ostatní, k věčnému spánku.
  • 00:14:33 A přece, jen si vzpomeňte
    na poslední slova dobré stařenky.
  • 00:14:40 Jednoho dne mladý myslivec Jakub
    ze sousedního království
  • 00:14:45 pronásledoval na lovu
    statného paroháče.
  • 00:14:49 Daleko od domova.
  • 00:14:51 Náhle se cesta uzavřela,
    a zvíře se ztratilo v trní a křoví.
  • 00:14:58 Myslivec slezl z koně
    a bezradně se rozhlédl kolem.
  • 00:15:05 Vtom, kde se vzala,
    stála před ním lesní chýše.
  • 00:15:11 A za jejím okénkem
    blikalo světlo.
  • 00:15:16 Zamířil tedy k ní.
  • 00:15:19 KLEPÁNÍ.

00:15:33 -Dobrý večer, babičko.-Dobrý večer.

00:15:36 Jen pojď dál, mládenče,
a posaď se.

00:15:40 -Už na tebe dávno čekám.-Na mě?

00:15:43 -Ale to není možné, babičko.-A je to možné, Jakube.

  1. 00:15:48 A já ti povím,
    co máš udělat dál.
  2. 00:15:51 Teď si ale vezmi
    hrnek mléka a kousek chleba.
  3. 00:15:54 Musíš být unavený a hladový,
    už je večer.
  4. 00:15:58 Tak si přece sedni.

00:16:05 Žízeň a hlad mám, opravdu.
Děkuju.

  • 00:16:12 Ale nechápu,
    jak to, že mě znáte.
  • 00:16:15 Jak jste mohla vědět,
    že se tu objevím?
  • 00:16:18 Sám jsem netušil,
    kam mě až jelen dovede.
  • 00:16:22 Ty jsi to netušil,
    ale já ano.
  • 00:16:25 Já vedla tvou cestu sem,
    do tohoto království.
  • 00:16:33 Tady že je
    nějaké království?
  • 00:16:38 Vždyť je všude kolem
    jen prales.
  • 00:16:41 Samé trní a bodláčí.
  • 00:16:43 Cesta tu končí,
    nikde ani živáčka.
  • 00:16:46 Je to mrtvé království.

00:16:49 Mrtvé království?
Ale ten jelen přece…

00:16:55 -Nebo to jste…-Hm.

00:16:58 -Že vy jste čarodějka, babičko?-Moc se ptáš, Jakube.

  1. 00:17:02 A já ti nemohu všechno
    vysvětlovat, a ani nesmím.
  2. 00:17:06 Teď se najez
    a vyspi na půdě na seně.
  3. 00:17:09 Časně ráno vstaň
    a vydej se tím směrem,
  4. 00:17:13 kterým zmizel jelen.

00:17:15 Ale to není možné.
Přes to trní se nikdo nedostane.

  • 00:17:19 Nepřerušuj mě
    a nech mě domluvit.
  • 00:17:25 Tady máš dýku.
  • 00:17:28 Když ji budeš držet v ruce,
    křoví a trní tě pustí.
  • 00:17:33 A kdybys někde
    přece jenom nemohl dál,
  • 00:17:36 snadno je touto dýkou přesekáš
    a uvolníš si cestu.
  • 00:17:40 Ale proč to všechno,
    babičko?
  • 00:17:43 Vím, že jsi hodný hoch
    a můžeš způsobit veliké dobro.
  • 00:17:50 Moudrý z toho nejsem, ale udělám,
    co si přejete, babičko.
  • 00:17:56 Dostaneš se
    do zámecké zahrady,
  • 00:17:59 která je celá zarostlá
    šípkovými růžemi.
  • 00:18:03 Co tam najdeš a jak se zachováš,
    to už je tvoje věc.
  • 00:18:07 Víc ti prozradit nesmím.

00:18:09 Teď ale dobrou noc.
Běž si odpočinout.

00:18:13 -Můžu?-Nezapomeň ráno na dýku.

00:18:16 -Počkej, tam.-Nezapomenu.

00:18:22 -Dobrou noc, babičko.-Dobrou noc.

  1. 00:18:26 Ráno,
    když se Jakub probudil,
  2. 00:18:29 nemohl se honem vzpamatovat,
    kde že to vlastně je.
  3. 00:18:34 Když ale uviděl
    ležet vedle sebe dýku,
  4. 00:18:37 vzpomněl si na všechno,
    co se mu včera večer přihodilo.
  5. 00:18:44 Stařenku nikde neviděl,
  6. 00:18:46 ale na stole měl
    připravenou snídani.
  7. 00:18:50 V rychlosti se napil mléka,
    chleba strčil do kapsy,
  8. 00:18:55 vyšel z chaloupky
    a dal se tím směrem,
  9. 00:18:59 kam mu včera zmizel
    paroháč.
  10. 00:19:04 Dýku svíral v ruce,
    a nebýt jí, nikam by se nedostal.
  11. 00:19:13 I tak se zdálo, že trní a hloží
    ho pouští jen nerado.
  12. 00:19:19 A několikrát do něj musel
    nemilosrdně sekat.
  13. 00:19:25 A v tu chvíli mu připadalo,
    jako by zlověstně mručelo.
  14. 00:19:31 Vyčerpaný stanul konečně
    na malém prostranství
  15. 00:19:35 zarostlém šípkovými keři,
    které kupodivu kvetly.
  16. 00:19:41 Ta babička měla pravdu.
  17. 00:19:45 Tohle asi bývala zámecká zahrada,
    než ji tak divoce zarostly růže.
  18. 00:19:52 Nohy se mi třesou
    únavou.

00:19:57 Ale jsou překrásné.
Vypadá to tu jako v pohádce.

  • 00:20:02 Propána!
  • 00:20:05 Tady leží dívka.
  • 00:20:14 A spí.
  • 00:20:17 Ta je krásná.
  • 00:20:23 Je tak bledá,
    vypadá jako mrtvá.
  • 00:20:27 Krásná panno,
    probuďte se.
  • 00:20:32 Ona snad opravdu nežije.

00:20:36 Čelo má studené jako mramor.
A taková je mladinká.

  1. 00:20:43 Tak proto mě sem
    babička poslala.
  2. 00:20:48 Ale co já mohu
    pro tu nešťastnou dívku udělat?
  3. 00:20:54 Proč mi to neprozradila?
  4. 00:21:01 Tolik krásy
    zmařené zlým osudem.
  5. 00:21:11 Ty něžné,
    kouzelné stvoření,
  6. 00:21:16 jak bych tě jenom mohl probudit
    z tvého hlubokého spánku?
  7. 00:21:25 Kéž bych mohl vdechnout
    do tvých úst svůj vlastní život.
  8. 00:21:38 HROM.
  9. 00:21:47 Děkuji ti, mládenče.
  10. 00:21:49 Zbavil jsi mne
    svým polibkem kouzelné moci
  11. 00:21:53 a vrátil opět životu.

00:21:55 -Je to mámení? Nebo sen?-Ale kdepak. Je to skutečnost.

  • 00:22:03 Jsem dcera zdejšího krále
    a jmenuji se Růženka.
  • 00:22:10 Zlá stařena mě uspala
    kouzelným vřetánkem
  • 00:22:14 a se mnou celé království.
  • 00:22:19 Tobě se podařilo kouzlo zlomit,
    a tak jsi nás vysvobodil.
  • 00:22:33 Kdo vlastně jsi?
  • 00:22:36 Jsem syn správce lesů
    ze sousedního království.
  • 00:22:40 Jmenuji se Jakub.
  • 00:22:43 Růženko!
  • 00:22:49 Drahý hochu, jak ti mám poděkovat
    za záchranu naší dcery,
  • 00:22:55 a tím i celého království?
  • 00:22:57 Přej si, co chceš,
    všechno ti dáme.

00:23:01 Děkuji, Milosti.
Ale není to jen má zásluha.

  1. 00:23:05 Nebýt babičky, která žije
    v podzámčí, v lese v malé chatrči,
  2. 00:23:10 nikdy by se mi to
    nepodařilo.
  3. 00:23:12 To byla jistě
    stařenka Dobro.
  4. 00:23:16 Pomohla zrušit kletbu
    své zlé sestry.
  5. 00:23:19 Je to zázračná babička,
    že, Milosti?
  6. 00:23:24 Je to především
    dobrotivá babička.
  7. 00:23:28 Kéž by se jí vždycky podařilo
    zvítězit nad zlem jako tentokrát.
  8. 00:23:34 Tvá odvaha a dobré srdce
    zbavila náš rod strašného prokletí.
  9. 00:23:41 A proto si přejeme,
    aby ses stal naším zetěm.
  10. 00:23:45 A tím i naším synem.
  11. 00:23:49 Milosti, tolik štěstí
    si ani nezasloužím.
  12. 00:23:53 A ani nevím,
    co by tomu řekla Růženka.
  13. 00:24:00 Jakube, ty budeš pro mě
    tím nejlepším manželem na světě.
  14. 00:24:07 A já se jenom s tebou budu cítit
    šťastná a bezpečná.
  15. 00:24:12 Růženko moje.
  16. 00:24:15 ZPĚV: Vzhůru buď, měsíci,
    nechoď dnes spát.
  17. 00:24:23 Dva, co se rádi mají,
    budou se brát.
  18. 00:24:32 Před víčky mrholí,
    z radosti snad.

00:24:38 -Že tebe ráda mám.-Že tě mám rád.

  • 00:24:47 Dnes, milý měsíci,
    nesmíš jít spát.
  • 00:24:54 Půjdeš nám za svědka,
    my budem se brát.
  • 00:25:05 Druhý den nechal král
    zapřáhnout koně do kočáru
  • 00:25:09 a všichni i s Jakubem se vydali
    za dobrou stařenkou,
  • 00:25:13 aby jí poděkovali.
  • 00:25:16 Cesty byly opět čisté, trní a bodláčí zmizelo.
  • 00:25:23 Zmizela také lesní chýše,
    ve které babička bydlela.
  • 00:25:28 Nezůstala po ní
    ani památka.
  • 00:25:32 Jen vzdálené jelení zatroubení
    připomnělo Jakubovi,
  • 00:25:38 kdo ho do těchto míst
    přivedl.
  • 00:25:42 Po čase se mladým manželům
    narodilo několik dětí.
  • 00:25:46 I když mnohdy dováděly a někdy
    i zlobily jako všechny děti,
  • 00:25:53 nic zlého
    se jim nikdy nestalo.
  • 00:25:57 Stařenka Dobro opět zvítězila.

00:27:25 Skryté titulky vyrobilo
Studio „V“, s.r.o.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector