Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku

  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuHauck Runner 2 black 2021
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuKinderkraft Sport Grande Grey 2019
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuThule Urban Glide 2 Dark Shadow 2021
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuHauck Rapid 3R black 2021
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuKinderkraft Kombinovaný Prime 3v1 grey 2020
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuCybex Leotie Pure s sedačkou Shima One Box Smoky Anthracite 2020
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuKinderkraft Sport Grande Black 2019
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuRiko Basic 2019 + autosedačka Anthracite
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuRaf-pol Kombinovaný Largo Grey Flex 2018
  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuThule Urban Glide 2 Black / Cypress Green 2021
  • Thule Urban Glide 2 Black 2021
  • Kinderkraft Lite Up Grey 2019
  • Kinderkraft Sport Cruiser Pink 2020
  • Thule Urban Glide 2 Black 2021 + korba
  • Hauck Uptown melange rose 2021
  • X-lander Sport X-RUN Evening grey 2019
  • CYBEX Balios S Lux Black soho grey 2021
  • Thule Urban Glide 2 Alu / Majolica Blue 2021
  • Thule Urban Glide 2 Dark Shadow 2021 + pláštěnka + ochranná síť + madlo + korba + pláštěnka na korbičku
  • Thule Urban Glide 2 Alu / Majolica Blue 2021 + korba
  • Kinderkraft Grande City Grey 2020
  • Hauck Runner black/neon yellow 2020
  • Babystyle Oyster Zero Oxford Blue 2019
  • Kinderkraft Sport Cruiser Black 2020

Kromě základní nabídky kočárků můžete narazit na speciální verze, jakými jsou kočárky za kolo. Spíše než o kočárky se tedy jedná o vozíky, které jsou skvělou vo…

Kromě základní nabídky kočárků můžete narazit na speciální verze, jakými jsou kočárky za kolo. Spíše než o kočárky se tedy jedná o vozíky, které jsou skvělou volbou pro rodiče, jejichž dítě se ještě samo neposadí. Poté nastupují na řadu cyklosedačky. Speciálním odvětvím kočárků jsou i (pro děti neméně důležité) kočárky pro panenky.

Kolečka ke kočárku

Mimo konstrukci kočárku se můžete zaměřit i na to, jaká kolečka budou pro vaši jízdu nejvhodnější.

  • Plastová kolečka: do města a pevného terénu
  • Nafukovací gumová kolečka: kočárky do terénu, na běhání, hrozí píchnutí (podobně jako u jízdního kola)
  • Pěnová kolečka (EVA): na procházky ve městě, bezúdržbová

I počet kol může zamíchat kartami. Tříkolové verze se snadno ovládají i v úzkých uličkách. Oproti tomu čtyřkolové kočárky poskytnou více prostoru a většinou i stability.

Pokud dáváte přednost neotřelému designu, jistě vás zaujmou retro kočárky. Jedná se hlavně o hluboké kočárky bez možnosti kombinace. Volíte tedy design a nápadité provedení nad funkčností.

Ať už se rozhodujete na základě jakéhokoliv parametru, nebo vás lákají například jen kočárky Thule, Cybex, Bugaboo, Moon nebo Stokke, nezapomeňte si ověřit další bezpečností prvky kočárku, například typy bezpečnostních pásů.

Levné kočárky bývají ochuzené o řadu příslušenství, které je však možné snadno vybrat zpětně. Vy tak rázem dotvoříte luxusní kočárek například s batohem na kočárek nebo kožešinou na kočárek.

{„Oblíbené kategorie“:[[„Provázky na pečení“,“https://provazky-na-peceni.heureka.cz/“],[„Stavebnice Seva“,“https://stavebnice-seva.heureka.cz/“],[„Pánské běžecké bundy“,“https://panske-bundy-kabaty.heureka.cz/f:15631:515303/“],[„Lyžařské brýle“,“https://lyzarske-bryle.heureka.cz/“],[„Fixy na whiteboard“,“https://fixy-na-whiteboard.heureka.cz/“],[„Počítačové skříně s průhlednou bočnicí“,“https://pc-skrine.heureka.cz/f:3075:1/“],[„Grily na dřevěné uhlí“,“https://grily.heureka.cz/f:10640:353105/“],[„Parfémy Chloe“,“https://parfemy.heureka.cz/f:5371:74993/“],[„Bezprstové rukavice“,“https://zimni-rukavice.heureka.cz/f:15759:522569/“],[„Pánské koupací šortky“,“https://panske-plavky.heureka.cz/f:8610:167475/“]],“Vybrané značky“:[[„Kočárky Jané“,“https://kocarky.heureka.cz/f:8270:47995/“],[„Kočárky Růžový panter“,“https://kocarky.heureka.cz/f:8270:20643173/“],[„Kočárky Graco“,“https://kocarky.heureka.cz/f:8270:47973/“],[„Kočárky Bexa“,“https://kocarky.heureka.cz/f:8270:102171/“],[„Kočárky Bebetto“,“https://kocarky.heureka.cz/f:8270:288274/“]],“Jak vybrat nejlépe“:[[„Jak krmit ryby?“,“https://udrzba-vody-v-jezirkach.heureka.cz/poradna/krmeni-ryb/“],[„Jak vybrat svítidlo?“,“https://svitidla.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-svitidlo/“],[„Jak vybrat feromony nebo parfém s feromony?“,“https://feromony.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-feromony-nebo-parfem-s-feromony/“]],“Vybrané produkty“:[[„Penco Mineral Drink 900 g“,“https://iontove-napoje.heureka.cz/penco-mineral-drink-900-g/“],[„Happy Green STEEL II dvojitá střecha“,“https://zahradni-altany.heureka.cz/happy-green-steel-ii-dvojita-strecha/“],[„Top Mark Tauret modrá 170 cm“,“https://hadice-vodnice.heureka.cz/top-mark-tauret-modra-170-cm/“],[„Olejový filtr Bosch 071115562C Škoda Fabia, Fabia 2, Octavia 2, Superb 2, Yeti, Roomster“,“https://olejove-filtry-pro-automobily.heureka.cz/olejovy-filtr-bosch-071115562c-skoda-fabia-fabia-2-octavia-2-superb-2-yeti-roomster/“],[„Obsessive Svůdný podvazkový pás Darkie garter belt“,“https://korzety.heureka.cz/obsessive-svudny-podvazkovy-pas-darkie-garter-belt/“],[„Venkovní parapet hliník tažený 240×40 mm, antracit“,“https://parapety.heureka.cz/venkovni-parapet-hlinik-tazeny-240×40-mm-antracit/“],[„Rappa dinosaurus“,“https://detske-karnevalove-kostymy.heureka.cz/rappa-dinosaurus_3/“]],“Doporučujeme“:[[„Srovnání cen plynu“,“https://energie.heureka.cz/plyn/kalkulacka-cen-plynu“],[„Srovnání cen elektřiny“,“https://energie.heureka.cz/elektrina/kalkulacka-cen-elektriny“],[„Nábytek“,“https://nabytek.heureka.cz/“],[„Oblečení a móda“,“https://moda.heureka.cz/“],[„Playstation 5″,“https://herni-konzole.heureka.cz/sony-playstation-5/“],[„Sedací soupravy“,“https://sedaci-soupravy.heureka.cz/“],[„Bazény“,“https://bazeny.heureka.cz/“],[„Respirátory“,“https://respiratory.heureka.cz/“]]}

Cestování s kočárkem | Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Kočárek s dítětem se přepravuje  bezplatně ve všech prostředcích PID dle Tarifu PID. 

DPP chce poskytovat co nejlepší služby také cestujícím s dětskými kočárky.

I proto je stále větší počet spojů zajišťován nízkopodlažními vozidly, jsou upravovány zastávky pro snadný přístup do vozidel a zřizovány bezbariérové přístupy do stanic metra i železnice.

Cestujícím s dětským kočárkem pomohou i eskalátory. Naopak pevná schodiště či schody při nástupu do vozidel jsou překážkou, kterou lze překonat pouze někdy a navíc obtížně.

Budete mít zájem:  Než „čerstvá“ zelenina zdaleka, raději zmražená z blízka

Při přepravě kočárků lze obvykle využít pomoc spolucestujících, případně i personálu dopravce (není to však jeho povinnost).

Cestování může usnadnit slušnost a ohleduplnost, dostatečná komunikace s personálem dopravce i spolucestujícími, samozřejmostí by měla být znalost práv a povinností.

Vstřícnost je na místě při cestování plnějším dopravním prostředkem. Pokud to je možné, dejte přednost spolucestujícím vozíčkářům.

Řidič nebo jiná pověřená osoba může z důvodu okamžité přepravní situace (vozidlo je plně obsazeno nebo je vyhrazená plošina již obsazená jiným dětským kočárkem nebo vozíkem pro invalidy nebo jízdním kolem) přepravu dětského kočárku odmítnout.

Řidič může cestujícím s kočárky při nástupu ulehčit situaci tím, že dveře otevře centrálně – cestující se tak nemusí okolo kočárku natahovat k tlačítku na dveřích.

Cestování s kočárkem – jak postupovat

Před nástupem

Na zastávce je výhodné stát před příjezdem vozidla v místě, kde předpokládáme umístění dveří, do kterých chceme nastupovat. Při příjezdu tramvaje či autobusu je potřeba dát znamení zvednutím paže.

Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku

Nástup

Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku nízkopodlažní vozidlo – s kočárkem vjíždíme popředu Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku vozidlo se schody – kočárek vynášíme madlem napřed (nahoře) Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku Rozhodně ne popředu!

Výstup

Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku nízkopodlažní vozidlo – s kočárkem vyjíždíme pozadu Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku Rozhodně ne popředu! (s výjimkou metra)  

Po pevných schodištích

Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
  • za čelo kočárku (za madlo a přední část)
  • za madlo vždy horní osoba  
z boku kočárku

Jízda po eskalátorech

4kolé kočárky – spodní cestující pod madlem kočárku, horní jistí shora (vhodné pro oba směry jízdy)
3kolé kočárky – horní cestující drží madlo kočárku, spodní jistí zdola (nutné pro oba směry jízdy z důvodu příčné stability kočárku)

Umístění kočárku ve vozidle

Kočárek prioritně na plošině pro přepravu kočárků.

Podle obsazenosti vozidla a počtu kočárků (i invalidních vozíků) je možné vhodně využít prostor (méně kočárků s přisednutím na sousední sedadlo, více kočárků vedle sebe se stáním).

Zkuste si ověřit cílovou zastávku případných spolucestujících kočárků (či vozíčkáře) a podle toho se ve vozidle umístěte (uvolňování cesty zbytečným výstupem a nástupem zdržuje všechny)

Kočárek umístěte ideálně v pozici s minimálním manévrováním po nástupu i před výstupem (pokud to však nebrání a neomezuje ostatní cestující). Zabrzděte kočárek a dle možností zajistěte proti nenadálému pohybu (s využitím konstrukce vozidla nebo ho vhodně držte). Pokud to je možné, sklopte madlo kočárku, aby co nejméně vyčnívalo do prostoru.

Kočárky s otočnými předními kolečky při jízdě pouze po předních kolečkách nedrží požadovaný směr, což se projeví zejména při nevhodném nástupu do nízkopodlažních vozidel. Větší pozornost je nutné věnovat při cestování s kočárky pro dvě děti (vedle sebe / za sebou / nad sebou) nebo se sportovnějšími verzemi kočárků.

Před výstupem

Tlačítko Kočárek – před příjezdem do zastávky je třeba dát v tramvaji a autobusu znamení příslušným tlačítkem pro výstup s kočárkem, a to za každý vystupující kočárek (u některých vozidel se znamení dává dvojím stisknutím tlačítka „Znamení k řidiči“).

U vozidel s poptávkovým ovládáním dveří je nutné stisknout příslušné tlačítko (u některých typů autobusů se automaticky aktivují dveře nejbližší zmáčknutému tlačítku pro výstup s kočárkem).

Pak už jen zbývá se připravit k výstupu (požádat o uvolnění cesty, odbrzdit kočárek a případně jej nasměrovat ke dveřím).

Metro

Přístupnost některých stanic metra je omezena přístupem pouze po pevných schodištích.

V soupravě metra může cestující s kočárkem cestovat na kterékoli plošině, na každé plošině je povoleno přepravovat maximálně jeden kočárek.

Některé plošiny však mohou být obsazenější (skupiny cestujících, vliv umístění přístupů na nástupiště v jednotlivých stanicích), na většině prvních a posledních plošin každého vozu se mohou přepravovat jízdní kola (označeno piktogramy) a pro vozíčkáře je obvykle nejvhodnější první nebo poslední plošina celé soupravy. Vhodné místo pro kočárek je například u nouzových spojovacích dveří na koncích vagónů nebo u pravých dveří dle směru jízdy (obvykle se nepoužívají).

Přístupnost stanic metra pro cestující s kočárky je dostupná ve schématu metra. U každé stanice je uváděn pouze přístup s nejmenší fyzickou náročností (tzn. v pořadí: výtahy – eskalátory – pevná schodiště).

Budete mít zájem:  3 nejčastější druhy masáží – každá má jiný význam

Tramvaje a autobusy

Provoz nízkopodlažními vozidly se průběžně rozšiřuje dle obnovy vozového parku.

Touto značkou jsou v jízdních řádech označeny garantované nízkopodlažní spoje

Pro přepravu osob se sníženou pohyblivostí (tedy i pro cestující s kočárky) je zřízena zvláštní autobusová linka H1.

Lanová dráha

S ohledem na konstrukci vozidel a z toho vyplývající stavební uspořádání stanic nemůže lanová dráha zajistit bezbariérovou přístupnost. Přístupnost je pro cestující s kočárky možná pouze s doprovodem druhé osoby (přenášení pevných schodišť).

Přívozy

S výjimkou linky P3 (bezbariérové plavidlo) je cestování přívozy možné pouze s doprovodem druhé osoby.

PID s kočárkem

Pražská integrovaná doprava chce poskytovat co nejlepší služby také cestujícím s dětskými kočárky.

I proto je stále větší počet spojů zajišťován nízkopodlažními vozidly, jsou upravovány zastávky pro snadný přístup do vozidel a zřizovány bezbariérové přístupy do stanic metra i železnice.

Cestujícím s dětským kočárkem pomohou i eskalátory. Naopak pevná schodiště či schody při nástupu do vozidel jsou překážkou, kterou lze překonat pouze někdy a navíc obtížně.

  • Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárkuDeset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
  • Nízkopodlažní vozidla jsou zvenčí označena piktogramem.
  • Při příjezdu do zastávky je nejlépe viditelný modrý piktogram na pravém předním rohu vozidla.
  • Prostory vyhrazené pro přepravu dětských kočárků ve vozidlech jsou označeny piktogramem (zvenku, případně i uvnitř).

Obdobně mohou být označeny i bezbariérové přístupy na stanice a zastávky..

Užitečnou pomůckou může být i Vyhledávač spojení PID, který umožňuje zadání s využitím parametru „pouze nízkopodlažní spoje“, případně „pouze bezbariérové spojení“ (hodnotí i přístupnost zastávek).

Při přepravě kočárků lze obvykle využít pomoc spolucestujících, případně i personálu dopravce (není to však jeho povinnost).

Cestování může usnadnit slušnost a ohleduplnost, dostatečná komunikace s personálem dopravce i spolucestujícími, samozřejmostí by měla být znalost práv a povinností (Smluvní přepravní podmínky PID, zejména článek 7.1).

Vstřícnost je na místě při cestování plnějším dopravním prostředkem. Pokud to je možné, dejte přednost spolucestujícím vozíčkářům.

  1. Řidič nebo jiná pověřená osoba může z důvodu okamžité přepravní situace (vozidlo je plně obsazeno nebo je vyhrazená plošina již obsazená jiným dětským kočárkem nebo vozíkem pro invalidy nebo jízdním kolem) přepravu dětského kočárku odmítnout.
  2. Řidič může cestujícím s kočárky při nástupu ulehčit situaci tím, že dveře otevře centrálně – cestující se tak nemusí okolo kočárku natahovat k tlačítku na dveřích.
  3. Kočárek s dítětem se přepravuje bezplatně ve všech prostředcích PID dle Tarifu PID.

Cestujeme s kočárkem

Cestování s kočárkem výrazně usnadní správná manipulace a ohleduplné umístění ve vozidlech.

Zajišťování bezpečné manipulace se zavazadlem (tedy i kočárkem) a dohled na ně přísluší cestujícímu. Naložení a vyložení zavazadla si musí cestující zajistit sám. Při přepravě musí dbát, aby nebyla ohrožena bezpečnost ostatních osob. (Smluvní přepravní podmínky PID – čl. 7)

PŘED NÁSTUPEM

Na zastávce je výhodné stát před příjezdem vozidla v místě, kde předpokládáme umístění dveří, do kterých chceme nastupovat.
Při příjezdu tramvaje či autobusu je potřeba dát znamení zvednutím paže.

Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku

U vozidel s nástupem předními dveřmi (příměstské linky):

  1. odbavit u řidiče jízdné a pak nastoupit s kočárkem zadními dveřmi
  2. s vědomím řidiče nastoupit s kočárkem zadními dveřmi a teprve následně odbavit u řidiče jízdné
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
  • nízkopodlažní vozidlo – s kočárkem vjíždíme popředuDeset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
  • vozidlo se schody – kočárek vynášíme madlem napřed (nahoře)Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
Deset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
  • nízkopodlažní vozidlo – s kočárkem vyjíždíme pozaduDeset rad, jak se dobrat k ideálnímu kočárku
  • Rozhodně ne popředu! (s výjimkou metra)
  • za čelo kočárku (za madlo a přední část)
  • za madlo vždy horní osoba
  • 4kolé kočárky – spodní cestující pod madlem kočárku, horní jistí shora (vhodné pro oba směry jízdy)
  • 3kolé kočárky – horní cestující drží madlo kočárku, spodní jistí zdola (nutné pro oba směry jízdy z důvodu příčné stability kočárku)
Budete mít zájem:  Ministerstvo má plán proti dvojí kvalitě potravin

UMÍSTĚNÍ KOČÁRKU VE VOZIDLE

  1. prioritně na plošině pro přepravu kočárků
  2. podle obsazenosti vozidla a počtu kočárků (i invalidních vozíků) je možné vhodně využít prostor (méně kočárků s přisednutím na sousední sedadlo, více kočárků vedle sebe se stáním)
  3. zkuste si ověřit cílovou zastávku případných spolucestujících kočárků (či vozíčkáře) a podle toho se ve vozidle umístěte (uvolňování cesty zbytečným výstupem a nástupem zdržuje všechny)
  4. kočárek ideálně v pozici s minimálním manévrováním po nástupu i před výstupem (pokud to však nebrání a neomezuje ostatní cestující)
  5. kočárek zabrzděte a dle možností zajistěte proti nenadálemu pohybu (s využitím konstrukce vozidla nebo ho vhodně držte)
  6. pokud to je možné, sklopte madlo kočárku, aby co nejméně vyčnívalo do prostoru
  • Kočárky s otočnými předními kolečky při jízdě pouze po předních kolečkách nedrží požadovaný směr, což se projeví zejména při nevhodném nástupu do nízkopodlažních vozidel.
  • Větší pozornost je nutné věnovat při cestování s kočárky pro dvě děti (vedle sebe / za sebou / nad sebou) nebo se sportovnějšími verzemi kočárků.

PŘED VÝSTUPEM

Tlačítko Kočárek – před příjezdem do zastávky je třeba dát v tramvaji a autobusu znamení příslušným tlačítkem pro výstup s kočárkem, a to za každý vystupující kočárek (u některých vozidel se znamení dává dvojím stisknutím tlačítka „Znamení k řidiči“).

U vozidel s poptávkovým ovládáním dveří je nutné stisknout příslušné tlačítko (u některých typů autobusů se automaticky aktivují dveře nejbližší zmáčknutému tlačítku pro výstup s kočárkem).

Pak už jen zbývá se připravit k výstupu (požádat o uvolnění cesty, odbrzdit kočárek a případně jej nasměrovat ke dveřím).

Metro

Přístupnost některých stanic metra je omezena přístupem pouze po pevných schodištích.

V soupravě metra může cestující s kočárkem cestovat na kterékoli plošině, na každé plošině je povoleno přepravovat maximálně jeden kočárek.

Některé plošiny však mohou být obsazenější (skupiny cestujících, vliv umístění přístupů na nástupiště v jednotlivých stanicích), na většině prvních a posledních plošin každého vozu se mohou přepravovat jízdní kola (označeno piktogramy, více zde) a pro vozíčkáře je obvykle nejvhodnější první nebo poslední plošina celé soupravy. Vhodné místo pro kočárek je například u nouzových spojovacích dveří na koncích vagónů nebo u pravých dveří dle směru jízdy (obvykle se nepoužívají).

Přístupnost stanic metra pro cestující s kočárky je dostupná ve schématu metra. U každé stanice je uváděn pouze přístup s nejmenší fyzickou náročností (tzn. v pořadí: výtahy – eskalátory – pevná schodiště).

Ve stanici Kačerov je pomocí eskalátoru umožněn pouze výstup.

Tramvaje

Provoz nízkopodlažními vozidly se průběžně rozšiřuje dle obnovy vozového parku.

Touto značkou jsou v jízdních řádech označeny garantované nízkopodlažní spoje

Autobusy

Provoz nízkopodlažními vozidly se průběžně rozšiřuje dle obnovy vozového parku jednotlivých dopravců.

Touto značkou jsou v jízdních řádech označeny garantované nízkopodlažní spoje

Pro přepravu osob se sníženou pohyblivostí (tedy i pro cestující s kočárky) je zřízena zvláštní linka H1.

Trolejbusy

Provoz výhradně nízkopodlažními vozidly.

Železnice

Na většině železničních tratí zahrnutých do PID je provoz zajištěn nízkopodlažními vozidly. Důležitá je však přístupnost nástupišť – v provozu jsou nástupiště zcela bezbariérová i nástupiště přístupná pouze po pevných schodištích (většinou však vybavených ližinami pro kočárky).

Lanová dráha

S ohledem na konstrukci vozidel a z toho vyplývající stavební uspořádání stanic nemůže lanová dráha zajistit bezbariérovou přístupnost. Přístupnost je pro cestující s kočárky možná pouze s doprovodem druhé osoby (přenášení pevných schodišť).

Přívozy

Na všech přívozech je provoz zajištěn palubovými plavidly, která umožňují pohodlné překonání úseku mezi přístavním molem a plavidlem. Různá je však přístupnost mol ze břehu, kde je u některých přístavišť nutné překonat schody a tedy je zde žádoucí pomoc druhé osoby.

Další informace

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *