Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?

Může být zrovna vaše kolo jedním z nástrojů bezmotorové evoluce? A jak asi bude budoucnost kol ve městech vypadat? Bude sofistikovaná, zábavná, udržitelná i zdravá. Budou ji podporovat lidé, firmy a dokonce se zapojí i celá města. A to možná i díky nápadu autora následujícího textu, Honzy Harudy, koordinátora výzvy Do práce na kole.

O pozitivním vlivu pohybu na lidský organismus asi nikdo z nás nepochybuje. Zvýšená námaha náš organismus trénuje, lépe pracuje metabolismus, to špatné jde z těla pryč. Do žil naopak tryskají endorfiny, které kromě pocitu štěstí dokáží tlumit bolest a ovlivňovat hladiny dalších hormonů. Nejčastěji se vyplavují při stresu, sportování a sexu. A když je jednou poznáte, nechcete o ně přijít. 

Můj každodenní generátor endorfinů je jízda do práce na kole. Zabiju přitom dvě mouchy jednou ranou – po práci nemusím do posilovny nebo si jít zaběhat a jako bonus se nemusím nikde mačkat nebo na někoho nadávat.

Možná jste díky vašemu kolu také o kus šťastnější a zdravější, a tak jinou motivaci pro usedání za řídítka ani nepotřebujete.

Ať tak či onak, na jednu další jsme loni jako organizátoři výzvy Do práce na kole přišli…

Na kole totiž máte čas. Jste tu sami, v klidu si šlapete, pozorujete krajinu, tepovku nebo lidi. Když cestu znáte, nepřemýšlíte nad ní a otevírá se vám tak prostor pro nové myšlenky. Jen tak mimochodem, doporučuji si takovou cestu najít.

Klidně vedlejší silnici nebo třeba úplně jinou trasu, kde se nemusíte bát aut. I já měl z Jižáku do centra Prahy na výběr: Buď 12 km v provozu, nebo 25 km oklikou, ale lesem a podél řeky. Jasně, že jsem jezdil 25 tam a zpět. A vyplatilo se.

 Kolo totiž negeneruje jenom štěstí, ale i nápady – naštěstí!

  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?

Eso v rukávu

Díky organizaci výzvy Do práce na kole, která se v květnu 2020 bude v Česku konat už podesáté, jsme si s její rostoucí oblibou uvědomili zásadní věc. S celorepublikovým nárůstem počtu účastníků, kterých bylo v ročníku 2019 téměř 20 tisíc, se logicky zvedl i absolutní počet tras dojížďky do práce (počkat, to ještě není ono!).

Z různých částí města nebo jeho okrajů na nahodilé adresy zaměstnavatelů. Účastníci kampaně loni dojížděli do 2 660 firem z celé republiky, přičemž 70 % z nich podpořili jejich zaměstnavatelé zaplacením startovného. Ještě lepší zprávou je, že každoročně roste i množství firem, které své zaměstnance podpoří zřízením stojanů, šaten nebo sprch.

V Do práce na kole proto ve speciální kategorii oceňujeme i nejlepší Cyklozaměstnavatele.

Co ale nabídnout zástupcům měst, náměstkům životního prostředí, dopravně správním odborům, radnicím či prostě jen “městům”? Někde jsou na radnicích lidé, kteří bezmotorovou mobilitu podporují, protože jsou pokrokoví nebo to jsou prostě jen správní lidé na správných místech.

Jinde se to ale úplně nepotkává a nějakou jízdu na kole tu vnímají spíše jako zátěž, člověka na kole problémem, případně něčím, od čeho se nechtějí umazat.

Aby se taková města do naší výzvy zapojila a zároveň začala více podporovat bezmotorovou mikromobilitu, chtělo to zřejmě nějaký silnější argument.

  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?zdroj: copenhagenize.com
  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?zdroj: copenhagenize.com

Co města moc chtějí, protože toho mají málo nebo na to nemají prostředky? Řešení a odpověď na na tuto dlouho nevyřešenou otázku mi přišla na mysl – kdy jindy než – během jedné cest do práce na kole.

Přece data! Velká data! A teď si představte, že samotné trasy jízd do práce na kole přesně takovými daty jsou.

A když vám po městě jezdí na kole pár set lidí, kteří zapisují své jízdy přes aplikace, dostaneme poměrně slušný počet tras, které můžeme analyzovat nebo poskytnout městům k jejich vlastní analýze. Analyzovat je pak už možné téměř cokoliv, nejenom informace, jaké trasy ve městě si lidé vybírají. 

Pamatujete si, jak jsem výše psal, že lidé vyhledávají takovou cestu, která jim připadá bezpečná a příjemná? To je právě podstata věci. Většina měst má na své radnici oddělení, které je schopno tato data porovnat s dalšími mapami, např. o infrastruktuře, cykloopatřeních, nehodovosti cyklistů či přestupcích za jízdu po chodníku.

Na základě dat od samotných cyklistů se pak kritická místa mohou upravit tak, aby se podpořila průjezdnost, plynulost i bezpečnost obyvatel využívajících kolo jako dopravní prostředek.

Pouhým ježděním na kole tak můžeme společně zlepšovat cykloinfrastrukturu, která pak napomáhá k dalšímu pozitivnímu rozvoji mikromobility a má přímý vliv na pocit bezpečí lidí na cestě. A o to více lidí bude jezdit.

Zásadní urbanistická otázka 21. století tak již dávno není “kolik projede městem aut”, nýbrž “kolik se přes město přesune lidí”.

Ačkoliv tento trend nabývá celosvětových rozměrů, do českých měst doráží ve větším měřítku pomalu. Evropské metropole benefit mikromobility velmi podporují a jsou plné inspirace.

Už jste byli na cyklojízdě ve Vídni, Budapešti či Berlíně? Čeká vás velký zážitek. Doufám, že se ho brzy dočkáme i u nás.

  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?Severomoravský kraj pohledem cyklistických jízd
  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?Ostrava a její cyklistická doprava
  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?Pohled na centrum města
  • Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?Naprostý detail průjezdu cyklistů po mostě nad Ostravicí

Kdy jindy než teď

Kolo jako dopravní prostředek reprezentuje bezmotorovou mikromobilitu, která je jedním z klíčů k naší udržitelné budoucnosti. A každý z nás je klíčem ke globální změně. I toto je jedním z hlavních sdělení civilizační výzvy ActNow, kterou právě začínají propagovat zástupci OSN po celém světě.

Odhaduje se, že do roku 2050 budou žít dvě třetiny 10 miliardové populace ve městech. Budou se z velké části nacházet v Asii a Africe. V Číně již pochopili, že každodenní osobní přepravu nebude v milionových městech možné řešit stále se rozšiřujícím množstvím městských dálnic. Nepotřebujete být dopravní inženýr, aby vám došlo, že v autech se tam prostě všichni nevejdou.

To, že nyní žijeme v klimatické nouzi, pochopíme dříve nebo později všichni. O to akutnější je potřeba popřemýšlet nad dopady našeho způsobu života na prostředí, ve kterém žijeme.

Budete mít zájem:  Výhody a nevýhody průmyslově vyráběných potravin. Co převažuje?

Můžete omezit spotřebu masa, pitné vody nebo třeba více cest do práce vykonat bez použití neobnovitelných zdrojů. Každý neseme tak trochu odpovědnost za svět, ve kterém žijeme, a který přenecháme našim vnoučatům.

Co je ale skvělé, všichni máme sílu s tím alespoň něco málo udělat!

Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?

Jan HarudaVedoucí koordinátor Do práce na kole

leden 2020

Pojeďte do práce na kole! Do soutěže Auto*Matu staví cyklotýmy už 20 firem

Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?PRAHA – Ekonomové Tomáš Sedláček a Jan Bureš debatují o ekonomické krizi, po chvíli zatočí z hlavní silnice a vjedou do sídla banky. Nejedou ovšem autem, ale na kole. Tak vypadá jeden z videoklipů (1), kterými chce iniciativa Auto*Mat nalákat Pražany ke každodennímu používání bicyklu (2). Kampaň „Do práce na kole“ (3) podporuje vedle ekonomů ministr dopravy, dánský velvyslanec, šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener a další osobnosti (4). Své cyklotýmy už připravují divadla, banky i mobilní operátoři. V metropolích západní Evropy se stala cyklistická doprava dávno módním trendem a počet lidí na kolech stále vzrůstá (5).

„Životní styl obyvatel Evropy se změnil, trávíme hodně času vsedě nebo u počítačů. S tím souvisí nárůst obezity, problémů s páteří a nemocí srdce a cév (6),“ vysvětluje manažerka kampaně „Do práce na kole“ Iva Nevečeřalová.

„Jízda na kole pomáhá předcházet civilizačním chorobám, které si vysedíme v kanceláři, zlepšuje fyzickou kondici, odbourává stres a formuje postavu. Navíc se elegantně vyhnete dopravním zácpám, ušetříte peníze za benzín i parkování a také čas.

Není nic příjemnějšího, než si cestou z práce provětrat hlavu při vyjížďce na kole,“ dodává Nevečeřalová.

Pražany má do sedel kol nalákat soutěž „Cyklozaměstnavatel roku“. Hodnotit se budou jednotlivci i týmy a na vítěze čeká víkend v Kodani, jízdní kolo nebo cyklistické vybavení. Auto*Mat nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po pražských ulicích.

Ocenění získají také firmy, které své zaměstnance v dojížďce na kole podpoří. „Například umístí před své sídlo cyklistické stojany nebo zřídí pro pracovníky šatny,“ vysvětluje Iva Nevečeřalová. Hodnotit se budou i videa, která mohou firemní týmy natočit.

Všichni soutěžící mohou navíc čerpat slevy ve vybraných cyklistických obchodech a servisech (7).

I když se kampaň může jevit jako výstřední, v řadě moderních metropolí Evropy je doprava na kole běžná a úředník na kole v obleku není ničím výjimečný. „V Dánsku patří jízda na kole mezi nejoblíbenější způsoby městské dopravy.

Devět z deseti Dánů vlastní jízdní kolo a v Kodani jezdí do práce na kole přibližně 36 % obyvatel,“ říká dánský velvyslanec v ČR Ole E.

Moesby, který sám často jezdí po Praze na speciálním kole Christiania s velkým přepravním vozíkem.

„Jsem velkým zastáncem městské cyklistiky. Jejím prostřednictvím pomáháme vytvářet lepší prostředí pro život ve městech. Když jedete do práce na kole, děláte tím něco nejen pro sebe, ale také pro zdraví ostatních,“ doplňuje velvyslanec Moesby. Ze statistik EU totiž vyplývá, že 70 % zátěže životního prostředí ve městech pochází z automobilové dopravy.

Pražané vykonají na kole jen necelá dvě procenta svých cest. „Kolo není dobré jen ke sportu. Je prokázáno, že na cesty do čtyř kilometrů je ve městě nejrychlejším dopravním prostředkem,“ říká ministr dopravy Vít Bárta, který převzal nad kampaní „Do práce na kole“ záštitu.

„Hlavní město trpí nadměrným automobilismem, na který není stavěné. Pražané by měli více jezdit na kole, jak je to běžné nejen v Kodani, ale i Vídni, Berlíně nebo Curychu,“ říká ministr Bárta. Doplnil, že i jeho úřad se zapojí do soutěže „Cyklozaměstnavatel roku“.

Již nyní je možné dojet až k budově ministerstva po značené cyklostezce a využít nově instalované cyklostojany.

Příkladem firmy, v níž kolo není exotickým úkazem, může být tvůrce webů a aplikací Et netera. „S dojížďkou do práce na kole začali zaměstnanci, jež se zúčastňují cyklistických závodů, a postupně strhli další. Firma zřídila garáž pro kola a několik sprch se zařízením pro sušení dresů.

Před lety jsme zakoupili služební městské kolo, které využíváme k pojížďkám v okolí firmy i k cestám za klienty. U ostatních účastníků silničního provozu vzbuzuje pozornost a působí tak i jako výborný nosič reklamy. K ježdění na kole nemusíme nikoho nutit.

Mnohdy je to rychlejší než autem, kolo je navíc ohromně trendová záležitost,“ vysvětluje Jan Pastyřík ze společnosti Et netera.

„Celá moje rodina žila řadu let v Kanadě a USA. Všude tam je používání kola naprosto běžné a člověka to úplně nakazí.

I já jsem jezdil každý den do práce patnáct kilometrů na kole,“ popisuje své zkušenosti šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener, který je jedním z podporovatelů kampaně Auto*Matu.

„Ve Švédsku jezdili na zápasy na kole i hokejoví hráči. Je to do značné míry součást skromného životního stylu, kde auto není symbolem postavení,“ dodává Lener.

Zatímco kampaň „Do práce na kole“ právě startuje, své cyklotýmy už připravují divadla Archa a Ponec, společnosti Zentiva, ABB, ČSOB, Deloitte, DHL, Et netera, Tremco, Žaket, Centrum pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy, Akademie věd ČR, Člověk v tísni, ambasády Dánska, Švédska a Spojených států nebo operátor Vodafone. Další se mohou registrovat až do 28. dubna na stránkách www.dopracenakole.cz. Samotná soutěž o „zelené kilometry“ bude probíhat měsíc poté, konkrétně od 29. dubna do 29. května (8).

Jezděte do práce na kole, soutěžte a vyhrajte!
dopracenakole.cz

  • Přílohy:
  • 1) Videoklipy ke kampani
  • Ekonomové Tomáš Sedláček a Jan Bureš ukazují, že jezdit do práce na kole je normální:
    Společnost Et netera podporuje dojížďku svých zaměstnanců do práce na kole:
  • 2) Cyklistická doprava v Praze

Rekreační cyklistika v České republice zažívá doslova boom. Na kole jezdí podle různých odhadů 30 – 50 % obyvatel od teenagerů až po seniory.

Na trhu je k dispozici široká škála cyklistických potřeb a doplňků pro cykloturistiku, jízda na kole je druhou nejoblíbenější sportovní aktivitou.

S tímto trendem souvisí i dopravní cyklistika v obcích, nicméně podstata dopravního ježdění se svojí povahou zásadně odlišuje. Cyklistická doprava nemá v současnosti vybudované dostatečné zázemí díky přímé soutěži s boomem automobilismu.

Průměrný podíl cyklistické dopravy na celkovém dopravním výkonu činí v českých městech 7,3 %, v Praze pouze 1,8 %. V hlavním městě by 29 % obyvatel rádo používalo jízdní kola pro cesty do práce a za službami, pokud by k tomu měli dobré podmínky. Těmi je myšlena především hustá síť zklidněných ulic, cyklistických pruhů a cyklostezek, a podpora pro kolo v cíli.

Dopravní odborníci odhadují reálné možnosti cyklistické dopravy v Praze v rozmezí 8 – 15 %, což odpovídá úrovni Mnichova, Vídně či Berlína.

Budete mít zájem:  Jste bez energie? Zapomeňte na přeslazené energetické nápoje!

Pravděpodobně největší bariérou rozvoje cyklistické dopravy je dnes subjektivní vnímání prostředí města jako nebezpečného a nevhodného pro cyklisty, ale také příliš silně zažitá představa kola jako výlučně sportovního a rekreačního prostředku.

Zdroj informací: INCOMA Research, Sport Equipment & Fashion 2007, ČSÚ, sčítání obyvatel 2001, Výzkum ÚDI Praha, 2010

3) Kampaň „Do práce na kole“

Do soutěže Cyklozaměstnavatel roku se může zapojit každý zaměstnanec obchodní, neziskové či státní společnosti. Stačí dát dohromady tým alespoň dvou lidí, kteří budou ve dnech 29. dubna – 29. května soutěžit o co největší počet „zelených“ kilometrů ujetých do práce a z práce na jízdním kole. Odměněn bude nejlepší tým, nejlepší jednotlivec a nejlepší firma.

Bodovat se bude také úroveň opatření, kterými firma podporuje zaměstnance v dojíždění do práce na kole (infrastruktura, motivační programy atd.).

Natočte video nebo nafoťte a popište, jak jezdí váš tým do práce na kole. Všechny příspěvky budou zveřejněny a ty nejlepší odměněny zvláštní cenou.

Proč se do soutěže zapojit?

1. Bude vás to bavit
Soutěž zaujme a pobaví zaměstnance i vedení vaší firmy

2. Pomůžete sobě i životnímu prostředí
Jízdou na kole si vylepšíte fyzickou kondici a náladu. Pokud zvolíte bicykl nebo jdete pěšky, jste ohleduplní k okolí a pomůžete pražskému ovzduší.

3. Ušetříte čas, nervy i peníze

Kolo nepotřebuje benzín, netrčí v dopravních zácpách a nemusíte složitě hledat parkovací místo ani za ně platit. Na cesty do 4 km je kolo ve městě nejrychlejším dopravním prostředkem. Na velké přesuny je možné naložit kolo do metra nebo vlaku.

  1. 4. Získáte slevy
  2. Můžete využít slevy na zboží ve vybraných cyklistických obchodech a servisech
  3. 5. Můžete vyhrát hodnotné ceny
  4. Na vítěze čeká víkendový zájezd do Kodaně, jízdní kolo, cyklistické vybavení a další ceny
  5. Nechte si poradit, jak na to
  6. Auto*Mat poradí firmám i jednotlivcům jak postupovat při instalaci cyklostojanů nebo jak se v městském provozu vyhnout nehodě či krádeži kola, nabídne sadu teambuildingových cyklovýletů a na požádání navrhne nejlepší trasu z vašeho bydliště do zaměstnání.

Jak se lze přihlásit a kde získat další informace?
http://dopracenakole.cz

4) Kampaň „Do práce na kole“ podporují osobnosti

Jan Bureš, hlavní ekonom Poštovní spořitelny

„Kolo mě baví, a proto se na něm snažím být co nejčastěji. V práci většinou sedím a přemýšlím, a proto je cesta do práce na kole vítaným osvěžujícím zážitkem, kterým si provětrám mozkové závity. Fyzická únava je pro mě psychickým odpočinkem, a kolo je tak pozitivním motorem mé denní práce.“

Tomáš Sedláček, hlavní makroekonomický stratég ČSOB

„Po centru je cyklistika rychlejší než cokoli jiného včetně helikoptéry. (Spěchající ministři by tedy měli jezdit na kole.) Cyklistika má ve městě mnoho výhod nad automobily. Tak zaprvé, na jedno místo pro auto zaparkujete hravě pět sedm kol.

Zadruhé, s kolem můžete jezdit ode dveří ke dveřím, což automobilisté nemohou a ztrácí tím mnoho času. Odhaduji, že díky kolu šetřím denně tak hodinu, za týden to dělá víc než půl pracovního dne. Další výhoda kola je čistě psychologická. Je to prostě zábava, cesta, na kterou se můžete těšit.

Napadají vás úplně jiné myšlenky než při pasivním sezení v autě. Za další, kola nevytváří zácpy. Každý chodec a každý motorista by měl cyklistovi být vděčný za každé ušetřené parkovací místo. Kola jsou také vůči chodcům mnohem ohleduplnější a nesrovnatelně bezpečnější.

Další věc: ušetříte za rotopedy a spinning a za fitko vůbec, nemluvě o odtučňovacích kůrách. K tomu si přičtěte ekologické argumenty.“

  • 5) Podíl cest ujetých na kole v různých zemích Evropy
  • Podíl cyklistické dopravy v Nizozemí činí 27 % ze všech uskutečněných cest, v České republice je to pouze 3,1 % (údaj z roku 2001).

Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže? 
Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?Data: Internet (údaje za ČR z roku 2001, údaje z ostatních zemí z let 2007 – 2008).

  1. Vybraná města Evropy nad 250 000 obyvatel a podíl cyklistické dopravy na uskutečněných cestách.

Cyklisté, už jste se zapojili do naší soutěže?Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Modal_share

(6) Jak přispívá jízda na kole ke zdraví?

Řada lékařských studií potvrzuje, že jízda na kole zvyšuje obranyschopnost organismu proti chorobám. Například z výzkumu z Finska provedeného na lidech pracujících v továrně vyplynulo, že pravidelná jízda na kole přiblíží stupeň jejich fyzické kondice na úroveň o deset let mladších jedinců. Další studie dospěla k závěru, že ti, kteří od svých 35 let ujedou 95,56 km týdně, si tak mohou přidat dva roky života. Dánská studie vyvodila, že cyklistika jako součást normální denní aktivity může poskytnout stejné zlepšení fyzického stavu jako speciální tréninkový program.

Zdroj: „Silniční doprava a zdraví“, Londýn, Britská lékařská asociace, 1997.

Kolo je také jedním z nejlepších odtučňovacích prostředků. Za hodinu jízdy na kole rychlostí 15 – 20 kilometrů v hodině spálí jezdec 1 764 KJ. Pro srovnání: posilování v posilovně spálí za hodinu průměrně jen 660 KJ, aerobik 1 546 KJ.

Cyklistika je vhodná i pro lidi, kteří již mají zdravotní problémy a potřebují si zlepšit svoji kondici a ochablé svaly. Šetří totiž takzvané velké klouby – zejména kolena a kyčle, a je pro člověka hned po chůzi nejpřirozenějším pohybem.

Jezdit na kole tedy mohou i lidé obézní, pro které není vhodné běhání, které škodí právě velkým kloubům.

Jízda na kole ve městě v automobilovém provozu bývá považována za nezdravou. Pro tuto domněnku však neexistuje žádný důvod. Množství studií potvrzuje, že cyklisté rozhodně nejsou vystaveni exhalacím více než ostatní účastníci provozu. Některé studie naopak prokázaly, že řidič sedící v autě během dopravní zácpy je vystaven exhalacím více než cyklista, který rychle projede.

Budete mít zájem:  Léky Proti Únavě Diskuze?

Novější studie používající epidemiologická data potvrzují významný pozitivní efekt na zdraví vlivem dojíždění na kole do práce. Relativní riziko úmrtí je dle těchto studií o 28 % menší u lidí, co používají kolo k cestě do a z práce, i když jsou vystaveni vyššímu riziku dopravní nehody.

Studie provedená v dánské městě Odense ukazuje, že podpora cyklistické dopravy přináší značné úspory zdravotnímu systému. Tyto úspory jsou dokonce větší než celkové investice do kampaní na podporu používání jízdních kol a na výstavbu infrastruktury pro cyklisty.

Zdroj: Jízda na kole, bezpečnost a zdraví (Thomas Krag Mobility Advice)

Země, kde se vysoké procento lidí přepravuje aktivně (na kole, pěšky nebo veřejnou dopravou), vykazují obecně nižší úroveň obezity. Aktivní doprava je v těchto zemích nepřímo úměrná míře obezity. Ačkoliv tyto výsledky neprokazují jednoznačnou souvislost, naznačují, že aktivní doprava může být jedním z faktorů, který vysvětluje rozdíly v míře obezity v různých zemích.

Zdroj: Bassett, Jr., D.R., Pucher, J., Buehler, R., Thompson, D.L., & Crouter, S.E. (2008). Walking, Cycling, and Obesity Rates in Europe, North America, and Australia. Journal of Physical Activity & Health, 5(6).

Jízda na kole je prospěšná fyzickému i psychickému zdraví. Cyklistika zpevňuje svalstvo, přispívá k lepšímu krevnímu oběhu, posiluje dýchací soustavu. Zároveň přináší regeneraci duševních sil, pomáhá člověku přijít na jiné, příjemnější myšlenky.

Díky kolu předcházíme častým zdravotním problémům, jako jsou bolesti zad nebo onemocnění srdce a krevního oběhu. Tělesná aktivita spojená s jízdou na kole snižuje riziko srdečního infarktu.

Ve studii na 59 mužích s lehkým až středním selháváním srdce se ukázalo, že hodina na kole třikrát týdně dokáže během osmi týdnů zlepšit sexuální funkce a vést i k celkově lepší kvalitě života.

Zdroj: Výroční setkání American Heart Association v Anaheimu v Kalifornii

7) Co mohou soutěžící vyhrát

Dánské velvyslanectví věnuje cenu nejlepšímu zaměstnanci/zaměstnankyni, který/která najede nejvíce zelených kilometrů na cestě do/z práce.

Cenou je víkendový zájezd do Kodaně – města cyklistů – od 16. do 18. září 2011. Cena zahrnuje zpáteční letenku Praha – Kodaň pro dvě osoby, dvoulůžkový pokoj ve čtyřhvězdičkovém hotelu Ascot v centru Kodaně a pronájem jízdních kol po celou dobu pobytu.

Nejlepší jezdec obdrží mimo jiné také na míru šitý cyklistický model od ateliéru Segrasegra.

  • Odměněny budou tři nejlepší zaměstnanecké týmy, které obdrží kromě sady cyklistického vybavení a slev společný zážitek v Lanovém centru Proud.
  • Titul Cyklozaměstnavatel roku a firemní kolo od firmy Citybikes obdrží firma, která získá nejvíce bodů za opatření podporující cyklodojíždku svých zaměstnanců.
  • Originální firemní kolo sestavené dílnou Bicykl a vstupenky na červnový Prague City Festival dostane firma, která natočí nejlepší video nebo pořídí fotografie svého zapojení do kampaně.
  • Kromě toho je ve hře široká škála cyklistického vybavení a slev od partnerských firem.
  • Úplný přehled cen najde na webu: http://dopracenakole.cz

8) Kampaně „do práce na kole“ v Evropě

Podobná kampaň, jaká začíná letos v Praze, probíhá pod stejným názvem již čtvrtým rokem v Maďarsku.

O loňský ročník soutěží byl tak vysoký zájem, že organizátoři zavedli dokonce speciální soutěžní kategorie pro bankovní sektor, média, konzultantské společnosti apod. Přihlásilo se neuvěřitelných 10 tisíc účastníků.

Kampaň zde podporuje nejen ministerstvo národního rozvoje, ale také například maďarské dráhy, které během soutěže převážejí kola ve vlacích zdarma. Více informací.

Podobné kampaně probíhají také v Německu, Rakousku, Velké Británii nebo v Dánsku.

SR: Poznáváme Slovensko na kole

www.infoglobe.cz » SR: Poznáváme Slovensko na kole

Publikováno: 5.8.2020

Letošní cyklosezona je v plném proudu a vy se můžete těšit na další ročník soutěže Všichni na bajk, která již probíhá. Tato netradiční cyklosoutěž spojuje cyklistiku a poznávání zajímavých míst za pomoci mobilní aplikace, takže zúčastnit se může opravdu každý. Stačí mít jen kolo a chuť objevovat.

Soutěž Všichni na bajk skvěle zapadá do současné situace, protože nevyžaduje společný start ani setkání soutěžících. Je ovládána pomocí „appky“ a každý jezdí na kole podle svých možností a času. Aplikace pro Androidy i IPhony obsahuje zajímavá místa pro cyklisty. Poznávat můžete cyklostezky, pěkné vyhlídky, hrady, památky i dobré bufety.

Zúčastnit se může každý

Výhodou soutěže je, že je určena úplně pro každého. Pro ty, kdo plánují strávit na kole celé léto, nebo se jen pár dní projíždět po okolí. I když jezdíváte na výlety s rodinou, s kamarády nebo sami. Přihlásit se můžete do kategorií jednotlivec nebo rodina.

Pokud jste se rozhodli do soutěže zapojit, je nutná registrace a uhrazení startovného. Soutěžící získají startovní balíček s tričkem a dalšími dárky. Pak už přijde na řadu zábava, cyklistika a sbírání bodů. Aplikace však funguje i na zcela bezplatné bázi, slouží jako inspirace na letní cyklovýlety.

Mnoho míst k poznávání

Letos je aplikace obohacena o dalších více než 300 zajímavých míst, takže i když jste soutěžili vloni, stále máte co objevovat! Lákadlem bude určitě oblíbená Banská Štiavnica, která je letošní novinkou. Dohromady 100 nových zajímavých míst – důlních památek, pěkných výhledů, vyhledávaných tajchů atd. – je připravených k poznávání.

Na objevení čeká více než 1100 míst a na jejich návštěvu máte ještě dost času, protože soutěž trvá až do 17. září. Její vyhodnocení proběhne na tradiční akci Na bajku do města, jejíž přesné zářijové datum přineseme již brzy.

GPS: Banská Štiavnica 48°27'31.5″N 18°53'34.4″E 

  • Zdroj a foto: PR, vsetcinabajk.sk
  • Textová úprava: redakce
  • Překlad: Stanislava Waniová

Vložit nový příspěvek

Publikováno: 9.9.2015

Minulý týden jsme naše povídání skončili na začátku nové cyklostezky Jurava, v jejíž bezprostřední blízkosti se nachází národní přírodní rezervace Šúr, nazývaná také jako Jurský Šúr. Nedalo nám neodbočit z naší trasy a alespoň na chvíli se pokochat nevšední mokřadní lokalitou.

Publikováno:

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector