Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky

  • Jídlo je dobrodružství a zábava!
  • To a mnohem více najdete  v kuchticích krabicích pro děti od Kuchyně bez hranic.
  • Každá sada se zaměřuje na sezónní a blahodárné potraviny, učí děti základním kuchyňským dovednostem a postupům při vaření. 
  • Spolu se šesti speciálními recepty obdrží vaše dítě pečlivě vybrané nástroje a kreativní dárky na vaření a fungování v kuchyni

A co tedy kuchticí krabice obsahuje?

  • 6 speciálních receptů. Vždy tři recepty na dané téma a měsíc.
  • Nákupní seznam, abyste v obchodě nebloudili.
  • Celý postup receptů i s doporučením, co může dělat malý kuchtík.
  • Kreativní dárky, spolu se způsoby použití a údržby dárků.
  • Hlavní ingredienci a informace o ní.
  • Vzdělávací a zábavné listy, díky kterým se děti naučí poznávat přírodu a svět kolem sebe. 
  • Tvoření a návody, to vše vám bude ladit k zábavnému společnému vaření a další úžasné věci. 

Podporujeme rodiny s dětmi ve vaření, vytváření nových vzpomínek a v tvorbě fakt skvělých a zdravých dobrot! Objednejte si kuchticí krabici a přidejte se k nám.

Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíkyVaření s dětmi

Váháte? Podívejte se, jak kuchticí krabice funguje:

Když vaření děti baví.

Co dalšího v krabici najdete?

Každá krabice v sobě ukrývá hlavní surovinu na vaření, ke které se pak vztahují recepty a popisky. Dozvíte se, proč danou surovinu do svého jídelníčku zařazovat, proč je vhodná pro děti, jak s ní pracovat a vařit.

Společně s dětmi si ukuchtíte podle našich receptů tři jídla na dané téma. Děti si navíc vyrobí pomůcky pro vaření v kuchyni. Na jídle si pochutná celá rodina.

Je nemožné naučit děti vařit a jíst zdravě, aniž bychom vařili my sami. Proto jsme pro vás kuchticí krabici vymysleli.

Pojďte s námi dětem ukázat hravou formou, že jídlo je požitek, a že to, co si samy uvaří – jejich vlastní dílo – vždy chutná nejlépe.

Vyberte si z našeho předplatného a začněte s dětmi vařit chutně, zdravě a vesele už dnes

Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíkyVaření s dětmi je zábava!

Naši podporovatelé a partneři

Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíkyŽivot podle Karol Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky

1. 4.

2021

Po roce koordinace regionální značky Beskydy originální produkt začínáme realizaci projektu přeshraniční spolupráce „Regionální produkty – bohatství regionu“ zaměřený na výměnu zkušenosti s koordinaci a propagaci regionálních značek. Náš polský partner Powiat Pszczyński v projektu zaveden novou značku pro svůj region a my rozvineme propagaci naší značky, držitelů a jejich produktů. >>

1. 4. 2021 Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky 29. 3. 2021

Slezská diakonie v rámci projektu Podpora pečujících osob v Pobeskydí II srdečně zve na workshop „Fyzioterapie formou Feldenkraisovy metody“ se zkušenou lektorkou Mgr. Irenou Molin. Workshop proběhne  ve stedu 7. 4. 2021 on-line formou. Více viz pozvánka >>

26. 3. 2021

Pro všechny, kdo zaměstnání hledají nebo jen přemýšlí o jeho změně, je dostupná nová služba Moje místo v MSK.MS PAKT nabízí databázi volných pracovních míst a tým profesionálních personalistů a psychologů, který pomůže posoudit kvalifikační možnosti každého zájemce o změnu zaměstnání, poradí mu s životopisem i motivačním dopisem a připraví ho na vstupní pohovor. Vše zdarma!

Zjistěte více telefonicky na 721 504 826 nebo online na webu www.moje-misto.cz.

26. 3. 2021

Ve výzvě č. 6 PRV jsme obdrželi celkem 57 žádostí ve 3 fichích (Investice do zemědělství, Zemědělské produkty, Občanská vybavenost). Žádosti aktuálně prochází kontrolou formálních náležitostí a přijatelnosti. O dalších krocích budou žadatelé včas informování. Celý seznam >>

5. 3. 2021

Jedním z témat nového programového období je komunitní energetika a naše místní akční skupina toto vnímá jako výzvu pro Pobeskydí (více viz >>).

Komunitní energetika je odvětvím, které vzhledem k současné legislativě nemá v ČR dosud využitý potenciál, v rámci EU však dlouhodobě dosahuje velmi dobrých výsledků. Aktuálně vytváříme platformu pro komunitní energetiku v Pobeskydí.

Nemusíte být odborníci, stačí, že téma Vás zajímá nebo chce v energetice realizovat projekty. Budeme rádi, pokud se připojíte. >>

23. 2. 2021

V území podporujeme různorodé aktivity v sociální oblasti. Jednou z nich je komunitní centrum v Horní Suché. Byli jsme u toho, jak  v roce 2017 vzniklo a jak postupně se rozvinulo z místa pro setkání na místo, které dává komunitě odvahu a chuť měnit svět kolem. Jak jde čas v komunitním centru ve dvou uplynulých letech se dočtete zde.

19. 2. 2021

Přinášíme Vám další Příběh z Pobeskydí, tentokrát příběh sociální pracovnice, která podporuje a pomáhá rodinám, které našly odvahu a sílu pečovat o své nemohoucí blízké. >>

1. 2. 2021

Výzva PRV č.6 je vyhlášena. Výzva je zaměřena na spolky, občanskou vybavenost, zpracovatele potravin a krmiv a zemědělce. Více informací >>

29. 1. 2021

Dnes programový výbor schválil změnu 8. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Pobeskydí – IROP – Udržitelná a bezpečná doprava IV.“ Došlo k navýšení celkové alokace. Více viz >>

19. 1. 2021

S drobným zpožděním vám přínášíme nejaktuálnější vydání zpravodaje naší MAS. Uvnitř tohoto vydání naleznete informace o projektech komunitně vedeného místního rozvoje, místním akčním plánu vzdělávání (MAP), ale taky informace k regionální značce Beskydy originální produkt a další užitečné informace z oblasti rozvoje území Pobeskydí >>

22. 12. 2020 Vznikl komunitní web pro domácí kuchtíky 5. 12. 2020

K 4. 12. 2020 řídicí výbor MAP Frýdek-Místek schválil (písemným projednáním) seznam investičních priorit, které je dostupný zde

1. 12. 2020

Předkládáme k připomínkování návrh analytické části Strategie Pobeskydí 2021+. Své připomínky můžete posílat na mail [email protected] do 10. prosince 2020.

9. 11. 2020

Spolek Naše rovnováha přináší možnost sjednání online formy setkání okolo dítěte mající specifické vzdělávací potřeb. Krom toho, že to je setkání online a facilitované, tak novým prvkem je zapojení klinického psychologa PhDr. Petra Niliuse, PhD.

speciální pedagožky Mgr. et Mgr. Aleny Cholevové. Petr vnáší své zkušenosti práce s kognitivním profilem dítěte a Alena jako speciální pedagožka a metodička s konkrétní vzdělávací prací v podmínkách domácí výuky s danou obtíží dítěte.

 Dále se setkání účastní samozřejmě rodiče a všichni odborníci pracující s dítětem, tedy v tomto pojetí to jsou třídní učitelé, speciální pedagogové, asistenti pedagoga, školní psycholog a jiní členové školního poradenského pracoviště, kliničtí psychologové, případně to mohou být i pedopsychiatři, neurologové, pediatři atd.

V případě zájmu můžete kontaktovat koordinátorku Setkání okolo dítěte Moniku Matulovou – [email protected]. nebo telefonním čísle 731 310 304.

2. 11. 2020

Vážení příznivci našeho regionu, právě jsme vydali první produktový katalog regionálních výrobků Beskydy originální produkt. Myšlenkou tohoto katalogu je Vám nabídnout originální produkt, který reprezentuje náš region a ukazuje tradiční i netradiční výrobky. Regionální značka je zárukou kvality, původu výrobku, šetrnosti k životnímu prostředí a originality. >>

15. 10. 2020

Neustále platí nabídka naši projektové manažerky Silvie Liškové pomoci s výběrem šablon, podáním žádosti o podporu i administraci projektu. Dlouhodobě spolupracujeme s řadou škol mezi jinými z Lučiny, Střítěže, Těrlicka. >>

5. 10. 2020

Dnes 5. 10. 2020 v 9 hod. vyhlašujeme 8. výzvu „MAS Pobeskydí – IROP – Udržitelná a bezpečná doprava IV“ a alokací 1 mil. Kč (dotace). Žadatelé mohou podávat projekty zaměřené na zvýšení dopravní bezpečnosti (chodníky, přechody) a cyklodopravu. Příjem potrvá do 9. 11. 2020 14 hod. Žádosti se podávají přes ISKP 2014+.  Text výzvy a přílohy zde.

24. 9. 2020

Od letošního jara jsme převzali koordinaci regionální značky „Beskydy – originální produkt“. Propůjčení značky výrobkům či službám je určitou známkou kvality a originality. Regionální značky naleznete i v jiných regionech na Šumavě, na Hané nebo v sousedním regionu Górolsko swoboda. Více o značkách a nových držitelích značky naleznete v čtvrtletníku „Podzim v regionech“.

18. 9. 2020

Na začátku roku 2021 plánujeme (dle schváleného harmonogramu výzev) další výzvu v Programu rozvoje venkova. Otvíráme fiche č. 1 Investice do zemědělství, fiche č. 2 Zemědělské produkty i fiche č. 6 Občanská vybavenost. Výzva je zaměřena na menší projekty zejména nepodpořených žadatelů. Projekty konzultujte u Petra Piekara a Davida Chovančíka.

10. 9. 2020

Vyhodnotili jsme aktivity spolupráce, které probíhaly v roce 2019. Celkem se jednalo o 31 aktivit: devět z nich bylo v roce 2019 ukončeno, ostatní probíhají i letos.

Těchto aktivit se do silvestra 2019 zúčastnilo 4967 dětí a žáků a 827 učitelů i neučitelů z 84 škol (z toho 56 z Frýdecko-Místecka) a padesáti dalších organizací působících ve vzdělávání, výchově a v souvisejících oblastech. K dříve zahájeným aktivitám přibyly v roce 2020 další.

Do probíhajících a plánovaných aktivit se stále mohou zapojit dosud nezapojené školy a vítáme náměty na další aktivity pro nadcházející roky. Stručné informace o aktivitách probíhajících v roce 2019 jsme vydali v podobě brožury, která visí zde.

4. 9. 2020

Přinášíme Vám další Příběh z Pobeskydí, tentokrát příběh zdravotní sestry projektu Paliativní péče MEDICA z Pobeskydí. Buďme nablízku i v posledních okamžicích života. >>

4. 9. 2020

Ve čtvrtek 3. září 2020 proběhl na základní škole v Bašce Festival inspirace v přírodních vědách. Na místě se sešlo šest desítek učitelských srdcařů, aby se navzájem inspirovali, společně vzdělávali a bavili.

Budete mít zájem:  15 nejhorších „pamlsků“ na hubnutí

Jako přednášející vystoupili Monika Olšáková a Tomáš Chrobák z místní školy, Petr Alexa z VŠB a Dana Pražáková z České školní inspekce. Přítomní se dále v dopoledních a odpoledních blocích zúčastnili dílen. Hana Svobodová, metodička a lektorka vzdělávacího programu Globe a Badatele.

cz vedla dílnu s názvem Badatelství nejen venku. Tomáš Pyško z místní základní školy a Zbyněk Šostý z frýdecko-místecké základní školy národního umělce Petra Bezruče vedli dílnu zaměřenou na robotiku.

František Brauner z olomouckého gymnázia se ve své dílně věnoval CLILu a propojení výuky nejazykového předmětu s cizím jazykem a Monika Olšáková s Tomášem Chrobákem rozvoji přírodovědné gramotnosti u žáků. Jsme rádi, že se festival účastníkům líbil a těšíme se na další!

28. 8. 2020

Představujeme vám naši novou aktivitu spolupráce Pojďte si vyzkoušet zestárnout, která vznikla ve spolupráci s Medica 3nec a Místním akčním plánem Frýdek-Místek II. Jejím cílem je zprostředkovat žákům základních škol na krátkou chvíli pocit stáří.

Žáci si jejím prostřednictvím budou moci na vlastní kůži vyzkoušet, jak mají senioři ztížené běžné každodenní činnosti. Aktivita cílí na osobní zkušenost, která je nepřenositelná a nesdělitelná.

Žáci, kteří zakusí projevy stáří, mohou získat větší empatii a pochopení pro rozvoj mezigeneračních vztahů.

24. 8. 2020

Ve spolupráci se Základní školou národního umělce Petra Bezruče a MAP FM II bychom vás rádi pozvali na metodické setkání v rámci aktivity spolupráce „Polytechnika aneb robotů se nebojíme“ (MAP FM II, CZ.02.3.68/0.0/0.

0/17_047/0008616), které je určeno zejména vedoucím pracovníkům a pedagogům základních škol, kteří mají zájem se seznámit se způsoby implementace robotiky do ŚVP, získat informace o možnostech financování těchto aktivit a hlavně si vyzkoušet vytvořit a následně oživit některý z modelů stavebnice WeDo. Setkání se uskuteční ve středu 23.

září 2020 od 13:00 hod v Základní škole národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454. Pozvánku s programem nalezete zde.

30. 7. 2020

Nové číslo zpravodaje MAS ke stažení >>

23. 7. 2020

V návaznosti na přípravu nové strategie na období 2021–2027 v červnu započala první jednání odborných pracovních skupin. Nejdříve se setkali skupiny Obce a Cestovní ruch. >>

21. 7. 2020

V Pobeskydí nabízí svou pomoc řada organizací a projektů. Některé jsme měli tu čest podpořit. Jsme rádi, že pomoc se dostává k lidem, kteří pomoc potřebují a cení si jí.

Uvedenými příběhy, chceme přiblížit nejen poskytované služby, ale i poděkovat sociálním pracovníkům, zdravotním sestrám, poradcům a mentorům, pro které pomoc lidem je nejen povoláním, ale i posláním a náplní jejich životů. >>

7. 7. 2020

Přinášíme Vám letní čtvrletník Asociace regionálních značek. Najdete tam nejen tipy na výlety a ochutnávku regionálních produktů i tipy na dárky z dovolené. >>

7. 7. 2020

V letošní roce v Pobeskydí se realizuje s podporou MAS celá řada příměstských táborů (přehled projektů). Aktuálně ještě jsou volná místa v srpnových termínech v Albrechticích na Jízdárně Pohoda.

1. 7. 2020

Naše místní akční skupina byla podpořena sedmdesátí procentní dotací ve výši 342 tis. Kčz rozpočtu Moravskoslezského kraje na přípravu strategie komunitně vedeného místního

rozvoje MAS Pobeskydí. Více naleznete v tiskové zprávě a na stránkách projektu.

7. 6. 2020

Moravskoslezský kraj podpořil naší místní akční skupinu 70% dotací na přípravu analytické části strategie na příští programové období 2021-2027. Díky této podpoře ve výši 342 tis. Kč připravíme kvalitní výchozí socioekonomickou analýzu a SWOT analýzu, čímž definujeme základní problémy a potřeby Pobeskydí, které je potřeba řešit. >>

Vytváření videoobsahu v rámci stanoveného rozpočtu

V této lekci se naučíte vytvářet videa způsobem, který nezruinuje váš rozpočet, a to s využitím pečlivého plánování, kreativního výběru zdrojů a chytré editace. Pojďme si poslechnout konkrétní příklad, kdy video pomohlo podpořit podnikatelské cíle. Dlouho jsme chtěli natáčet videa.

Pak přišla chvíle, kdy jsme začali dovážet mladé kokosy, a protože mladý kokos je revoluční ovoce, které většina Čechů v životě neochutnala a trošku se ho bojí, tak jsme se rozhodli, že teď je přesně ta chvíle. A tak vzniklo video, ve kterém hrálo asi pět lidí od nás z firmy a další sportovci. Video získalo obrovskou popularitu.

My jsme ho tehdy i propagovali na YouTube. To znamená, že jsme si zaplatili reklamu, která nás tehdy vyšla velmi, velmi levně. Měli jsme deset tisíc přímých zhlédnutí bez reklamy a devadesát tisíc zhlédnutí s reklamou. Do toho se přitom počítají jenom videa, která diváci sledovali alespoň třicet vteřin.

To znamená, že tohle video neukončilo tlačítkem „zavřít“ devadesát tisíc lidí. Prvním krokem při tvorbě videa v rámci daného rozpočtu je příprava obsahu. Videa mohou být zábavná, vzdělávací, informační i všechno mezi tím. Hlavně musí odrážet to, co vaše firma představuje, a sloužit vašim podnikatelským cílům.

Dejme tomu, že provozujete blog o jídle a chcete na svůj web přidat video. Rádi byste s jeho pomocí předvedli svůj kulinářský vkus a nadání, a zvýšili tak počet svých odběratelů. Můžete třeba v jednom videu předvést přípravu pokrmu, ve druhém navštívit kuchyň oblíbeného místního kuchaře a ve třetím uspořádat soutěž receptů.

Budete-li plánovat dopředu, můžete natočit několik videí najednou s menším úsilím a levněji. Obsah videa připravujte pomocí storyboardu. Jde o jakési vizuální scénáře. Ukazují, co se bude dít scénu po scéně včetně akcí a dialogů. Až vymyslíte obsah videa, je třeba zajistit jeho výrobu.

Dnes lze video natočit s omezeným rozpočtem, ale je třeba být organizačně trochu kreativnější. Ještě poměrně nedávno byste si museli najmout tým, pronajmout studio a zaplatit pořádný balík za výbavu, ještě než by se vůbec začalo natáčet. Dnes vám k výrobě videa stačí mobil nebo notebook s vestavěnou kamerou.

V lepším případě vy nebo někdo z vašich známých máte kameru s HD rozlišením a základní software pro editaci videa. Některé počítačové operační systémy už takový software obsahují. Někdy můžete ušetřit čas i prostředky na rekvizity, herce a lokace. Zamyslete se, jestli neseženete rekvizity doma, u přátel nebo v místním bazaru.

Neznáte někoho, kdo vždy toužil stát před kamerou? Můžete třeba natáčet doma, ve své kanceláři nebo na nějakém veřejném místě. Když máte hotový natáčecí plán, zajištěné technické prostředky a tým, nastává čas pro natáčení. Stabilní kamera, dobré osvětlení a kvalitní zvuk – to jsou předpoklady úspěchu.

Ale stačí jakákoli kamera s vysokým rozlišením, ať už v mobilu, nebo levném digitálním fotoaparátu. Důležité je zajistit stabilitu, ideálně pomocí stativu. Chcete-li kvalitní zvuk, zvažte použití externího mikrofonu. A zajistěte, aby místnost byla dobře osvětlená.

K editaci videa můžete na internetu najít návody pro různé nástroje jako iMovie, Windows Movie Maker nebo editor videí YouTube, které umožňují video sestříhat a pospojovat, vytvořit dokonalé přechody a třeba přidat i hudbu. Drobné detaily v procesu editace dokážou videu dodat profesionální dojem. Tvorba videí je nejen skvělý marketingový nástroj pro vaši firmu, ale také velká zábava. Tak buďte kreativní a dejte světu vědět o své firmě. Omezený rozpočet nemusí znamenat horší obsah. Při dobrém plánování, troše cviku a kreativním využití prostředků můžete točit kvalitní videa, aniž byste přišli na mizinu.

Označuje skupinu interakcí, které na vašem webu proběhnou v daném časovém rozmezí. Součástí jedné návštěvy může být například několik zobrazení stránek a transakcí elektronického obchodování. Příklad: „Můj web měl za minulý měsíc 2 000 návštěv. Zajímá mě ale hlavně to, zda se mi díky nim podařilo něco prodat.“

Označuje poměr počtu kliknutí na důležité položky, například reklamy, a počtu zobrazení těchto položek. Příklad: „Moje CTR u reklam na fasádní nátěry je 2 %, ale u reklam na malování pokojů je menší než 1 %.“

Označuje proces vzniku sítě kvalitních a relevantních odkazů na web s vhodným obsahem, který dokáže v internetové komunitě přirozeným způsobem získávat popularitu. Příklad: „Protože je obsah našeho webu kvalitní a zábavný, ostatní weby na naše stránky odkazují. To nám pomáhá budovat síť odkazů, se kterou můžeme dosáhnout lepší pozice ve vyhledávačích.“

Označuje popis webové stránky, který je uložen v jejím kódu. Může se používat také jako součást popisu na stránce s výsledky vyhledávače. Příklad: „Pro každou stránku na svém webu mám napsaný meta popis pro případ, že se stránka zobrazí ve výsledcích vyhledávání.“

Jedná se o odkaz, který vede na webovou stránku z jiné stránky nebo webu. Příklad: „Naše příspěvky na blogu jsou hodně populární a obsahují spoustu užitečných informací, a proto na ně vede řada zpětných odkazů z jiných webů.“

Maximální CPC (cena za proklik) neboli výše nabídky je nejvyšší částka, kterou jste ochotni zaplatit za jedno kliknutí na vaši reklamu. Nemusí vám však nutně být účtována celá tato částka. Pokud je například vaše max.

Budete mít zájem:  Bez černý čili bezinky

CPC 40 Kč, možná za kliknutí zaplatíte jen 35 Kč (závisí to na konkurenci mezi reklamami). Zvýšení nabídky však může zvýšit pravděpodobnost lepšího umístění reklamy na stránce s výsledky vyhledávače.

Příklad: „Nabídnu maximální CPC 70 Kč, ale výš nejdu – peníze netisknu!“

Označuje prodej produktů a služeb na internetu.

Jedná se o vytváření internetového obsahu, například blogů, videí nebo infografiky, který má přilákat a zaujmout určité cílové publikum.

Označuje poměr počtu kliknutí na důležité položky, například reklamy, a počtu zobrazení těchto položek. Příklad: „Moje míra prokliku u reklam na fasádní nátěry je 2 %, ale u reklam na malování pokojů je menší než 1 %.“

Označuje program určený k procházení obsahu internetu a shromažďování informací, které mají uživatelům pomoci najít to, co hledají. Příklad: „Po zprovoznění webu jsme stránky zviditelnili botům vyhledávačů, aby je mohli indexovat.“

Pomocí výpočtů návratnosti se inzerenti snaží zjišťovat, zda jsou jejich internetové marketingové kampaně ziskové. K výpočtu se běžně používá například tento vzorec:
návratnost investic = (zisk z investice – výše investice) / výše investice. Příklad: „V tomto čtvrtletí jsme u prodejů, o které se zasloužily naše obsahové reklamní kampaně, zaznamenali kladnou návratnost investic.“

Označuje proces sdílení informací a propagace produktů a služeb pomocí e-mailových zpráv.

Označuje akci, kterou mají návštěvníci provést. Patří k nim například nákupy, odesílání webových formulářů, telefonáty nebo zhlédnutí videa. Příklad: „Mým hlavním cílem je, aby si lidé na mém webu objednali konzultaci, ale za konverzi se považuje i přihlášení k odběru mého e-mailového zpravodaje.“

Označuje program určený k systematickému procházení obsahu internetu a shromažďování informací, které mají uživatelům pomoci najít to, co hledají. Příklad: „Bojím se pavouků, ale ne těch prohledávacích, kteří dokážou dostat můj web do vyhledávačů.“

Jedná se o automatické přesměrování na jinou adresu URL, než kterou zadal uživatel. Příklad: „Po přesunutí webu do nové domény jsme použili přesměrování.“

Označuje obsah, který je podobný nebo shodný s obsahem jiného webu. Vyhledávače ho obvykle ignorují. Příklad: „Investujeme do originálního obsahu, abychom se vyhnuli duplikování.“

Označuje proces zdokonalování digitální strategie s cílem zvýšit procento návštěvníků, které splní stanovené cíle. Příklad: „Až na svůj web přidám novou řadu produktů, zaměřím se na optimalizaci konverzí.“

Označuje viditelnou část odkazu, na kterou lze kliknout. Příklad: „Pokud kliknete na odkaz s viditelným textem „Fotogalerie našich bioproduktů“, dostanete se na stránku s fotografiemi našeho vypěstovaného ovoce a zeleniny.“

Označuje pozici reklamy na stránce s výsledky vyhledávače. Vyhledávače obvykle označují nejlepší pozici jako „pozici 1“. Pokud se reklama v 50 % případů zobrazuje v pozici 1 a ve zbytku v pozici 2, bude mít průměrnou pozici 1,5. Příklad: „Průměrná pozice mé reklamy na fotky domácích mazlíčků se zlepšila ze 7 na 3. To je dobrá zpráva.“

Označuje stránku, na kterou vede odkaz z jiné stránky. Příklad: „Pokud kliknete na odkaz „Galerie“, dostanete se na cílovou stránku s obrázky našeho vypěstovaného ovoce a zeleniny.“

Jedná se o seznam stránek na vašem webu, pomocí něhož mohou vyhledávače o webu získat lepší informace. Příklad: „Po přidání mapy webu již měly vyhledávače o rozvržení jeho stránek dostatek informací.“

Jedná se o reklamy, které se zobrazují na stránkách výsledků vyhledávače. Příklad: „Přemýšlím o tom, že zaplatím za placený záznam, aby na můj web přišlo víc zákazníků.“

Označuje počet zobrazení reklamy. Příklad: „Moje nová marketingová kampaň pro domácí psí dobroty zaznamenala už tisíce zobrazení, ale zatím nevím, zda se mi už povedlo něco prodat.“

Označuje úvodní nebo hlavní stránku webu. Příklad: „Na mé domovské stránce mohou návštěvníci vidět některé z mých nejvydařenějších fasádních nátěrů.“

Označuje název webové stránky uvedený v kódu HTML. Často se také používá jako název stránky na stránce s výsledky vyhledávače. Příklad: „U svých webových stránek si dávám pozor na prvek názvu, aby z něj bylo možné ve vyhledávačích zjistit, o čem stránky jsou.“

Jedná se o text, který popisuje obrázek a je umístěn v kódu stránky. Pokud se obrázek nepodaří načíst, zobrazí se tento text v rámečku místo něj.

Čtečky obrazovky mohou alternativní text číst nevidomým a slabozrakým uživatelům a informovat je tak o tom, co na obrázku je. Příklad: „Na domovské stránce mého webu www.novakovazelenina.cz je obrázek zeleninové zahrádky.

Do kódu obrázku jsme zadali popisný alternativní text Čerstvé ovoce a zelenina z Novákovy farmy.“

Označuje adresu URL zobrazenou v reklamě; často jde o zkrácenou verzi skutečné nebo koncové URL. Příklad: „Pomocí zkracovače adres URL, jako je https://goo.gl/, vytvářím kratší viditelné URL, které používám ve svých zprávách v sociálních médiích.“

Jedná se o výsledky vyhledávače, které nesouvisí s placenými reklamami. Příklad: „Čím vyšší hodnocení bude můj web mít v běžných výsledcích vyhledávání, tím větší návštěvnost budu mít.“

Jedná se o změny webových stránek a obsahu a propagaci tohoto obsahu za účelem zvýšení viditelnosti v organických (neplacených) výsledcích vyhledávání. Příklad: „Investice do SEO mi zajistily lepší hodnocení ve výsledcích vyhledávání.“

Označuje program určený pro chytré telefony, tablety a další mobilní zařízení. Příklad: „Potřebovali jsme v domě vymalovat a v aplikaci se nám povedlo najít dobrou místní firmu.“

Jedná se o míru souvislosti reklam a vstupních stránek (vyjádřenou číslem od 1 do 10) s klíčovými slovy, u kterých máte nastavené nabídky. S lepším skóre kvality můžete dosáhnout lepších pozic reklam a nižších cen za kliknutí.

Jedná se o výsledky vyhledávače, které nesouvisí s placenými reklamami. Příklad: „Čím vyšší hodnocení bude můj web mít v organických záznamech, tím větší návštěvnost budu mít.“

Označuje celkové „skóre“ reklamy, které určuje, na kterém místě stránky s výsledky vyhledávače se může reklama zobrazit. Vyšší hodnocení znamená lepší pozici. Vzorec pro výpočet hodnocení se u různých vyhledávačů mírně liší, ale obecně vypadá takto:
max. CPC × skóre kvality.

Například reklama, která má max. CPC 60 Kč a skóre 6/10, bude mít hodnocení 360. Pokud bude toto hodnocení nejvyšší, bude reklama na stránce s výsledky vyhledávače umístěna v nejlepší pozici. Příklad: „Hodnocení reklam se mi povedlo zlepšit zvýšením jejich relevance a nabídky.

Označuje digitální materiály dostupné uživatelům (text, videa, zvuky, obrázky a podobně). Příklad: „Přidávám na svůj web další obrazový obsah, aby byl pro návštěvníky zajímavější.“

Jedná se o druh inzerce, u kterého můžete nabízet cenu za to, aby se vaše reklama zobrazila s výsledky vyhledávání u zadávaných klíčových slov. Přímo při vyhledávání produktů či služeb se tak uživatelům mohou zobrazovat informace o firmách, které je nabízí. Příklad: „Optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať, ale díky SEM se mi podařilo zvýšit návštěvnost webu velice rychle.“

Jedná se o druh inzerce, u kterého můžete nabízet cenu za to, aby se vaše reklama zobrazila s výsledky vyhledávání u zadávaných klíčových slov. Přímo při vyhledávání produktů či služeb se tak uživatelům mohou zobrazovat informace o firmách, které je nabízí. Příklad: „SEO je běh na dlouhou trať, ale díky marketingu ve vyhledávačích se mi podařilo zvýšit návštěvnost webu velice rychle.“

Jedná se o pravidelně aktualizovaný web s příspěvky od jednotlivců nebo firem, které jsou obvykle psány hovorovým stylem a zaměřují se na konkrétní témata.

Označuje systém inzerce, ve kterém inzerenti platí za kliknutí uživatelů na reklamy. Příklad: „Svoje nové produkty budu propagovat metodou platby za proklik.“

Domácí vzdělávání dětí, komunitní škola Koventinka (Plzeň) – Lucie Saláková

Řekla bych, že poslední dekádu, ne-li déle se už začíná pomalu hovořit o tom, že pokud chceme být v něčem opravdu dobří, je zapotřebí, aby nás to bavilo.

Také, že nemá moc smysl se trápit nad tím, co nám do morku kostí nejde a není to zkrátka naše silná stránka, ale je mnohem lepší cílit svou energii přesněji tam, kam nás to táhne. Zkusit si co nás láká, zabývat se tím, v čem se přirozeně sami zlepšujeme a co nám přináší radost.

Když o tom takhle mluvíme a uvažujeme jako dospělí, proč bychom neměli něco podobného začít učit už své děti? Proč ne hned odmalička?

Je přece známo, že děti se učí v prvních letech života hlavně hrou. Skrze ni poznávají svět.

Dozvídají se, jak věci vypadají, jaké mají vlastnosti, jaký mají tvar, barvu, velikost, váhu… Později zase skrze hru napodobují své rodiče, hrají si na různé role, na lékaře, na paní prodavačku, na kuchaře… Proč jim nedopřát možnost rozvíjet se dále, jak je to dětem samotným nejpřirozenější a podpořit je v jejich vrozené zvídavosti? Proč jim také o chvilku déle nedopřát bezpečnější prostor, kde se mohou rozvíjet v klidu?

Budete mít zájem:  Stejná kvalita, stokrát vyšší cena. Proč vůbec kupujeme balenou vodu?

Možná i takové otázky si kladly tři ženy, zakladatelky Koventinky v Plzni už téměř před deseti lety. Jedna z nich, Lucie Saláková, přijala pozvání do podcastu Dělej co miluješ a v něm se nám pokusí popsat jejich společnou cestu. Ta byla dlouhá.

Aby mohly svým dětem i dětem dalších lidí nabídnout co nejkvalitnější vzdělávání, v příjemných prostorách, čekala je hromada práce. Rok a půl intenzivních pečlivých příprav se ale vyplatil. A od září roku 2014 komunitní škola Koventinka v Plzni opravdu funguje.

Úspěšně už sedm let.

Natáčení s Lucií bylo velmi příjemné. Měla jsem tu čest poznat i její dceru. Ta mě provedla celými prostory Koventinky a vysvětlila mi, kde děti každé ráno najdou všechny důležité informace.

Na mladou slečnu byla velmi spontánní, komunikativní a informace mi sdělovala bez jakýchkoliv obav, pochybností či studu. Měla jsem pocit, jakoby mne školou provedla její maminka Lucie.

S tou jsme si ještě před ostrým rozhovorem také pěkně popovídaly.

Poté jsme se vrhly na natáčení samotné a zastavily jsme se asi po třech hodinách práce. Na toto natáčení budu dlouho vzpomínat. Lucie mě krásně vtáhla do tématu. Prostory Koventinky jsou velmi útulné. Jsem moc ráda, že jsem si mohla prohlédnout, co všechno mají děti k dispozici. A díky Lucii si představit jak vypadá den v Koventince.

Z podcastu se dozvíte o šesti základních principech, na kterých stojí základní filozofie Koventinky. Jako jsou například individuální přístup k dětem, respektující přístup a nenásilná komunikace, vnitřní motivace a radost z učení apod. Lucie popíše také měkké dovednosti, které se snaží v Koventince u dětí rozvíjet.

Nastíní, jakým způsobem se u nich řeší konflikty. A vůbec, je toho ještě mnohem více. Tento díl je nadupaný informacemi. Lehoučce se dotkneme i legislativy a historie vzniku škol tohoto typu v ČR. Řekneme si něco o tom, jak vypadá přezkušování dětí každého půl roku.

A Lucie nám také doporučí příslušnou literaturu k pročtení.

Já i zde velmi děkuji Lucii za to, že pozvání do podcastu přijala. Natáčení bylo velmi příjemné! Přeji si, aby byla i nadále spokojená jak v Koventince, tak v osobním životě. A přeji celé Koventince ať se jí jen daří! Ať se v ní mají dobře všichni dospělí i děti a ať mají každý den plnou hlavu nových poznání a zážitků ????

Velké poděkování patří i našim manželům, za velkou podporu při natáčení.

A teď už vám přeji pěkné pokoukání/ poslouchání! Nezapomeňte prosím na ODBĚR kanálu Nikola Kotalová – Dělej co miluješ! A pokud se vám díl líbí, prosím o sdílení Vašim přátelům či známým. Nyní nově vycházejí díly po třech týdnech.

Krásné dny

Vaše Nikola Kotalová

Minipivovary bojují přes okénka o přežití. Nabízejí tisíce litrů domácího piva

Je poledne. V tuto dobu byla zvyklá obsluhovat hosty u stolů. Teď z ticha za skleněnými dveřmi vyhlíží ven. Každé auto v ní budí naději. „Jedou k nám, nebo do garáží?“ zvolá u výdejního pultíku 20letá servírka Tereza, když kolem Minipivovaru Most prosviští další vůz.

Kromě piva ve stylových lahvích se tu nabízí i jídlo s sebou. Od 11 hodin přišla pro oběd desítka Mostečanů. „Lidi se nejdřív potřebují rozkoukat, víkend bude asi nejsilnější,“ doufá Tereza. „Jeden pán říkal, že přijde i zítra. Máme už stálé zákazníky, i za tu krátkou dobu.“

Minipivovar vznikl letos v mostecké ulici Žatecká a poprvé se otevřel v září. Dařilo se mu. Návštěvnost rostla a uvnitř se vytvářela komunita posilující sousedské vztahy.

Od kuchaře, který vařil v Americe, si hosté objednávali třeba hovězí brisket a ochutnávali extra hořkou desítku nebo třináctku z nově vyšlechtěné odrůdy chmele, který se jmenuje Most. Od středy 14. října je pohoda pryč.

Zrušený je i happening, na nějž měl dorazit raper Čajkovski.

Přečíst článek ›

Za výdejním okénkem to ale voní. „Kuchyň žije!“ hlásí mezi prázdnými stoly spolumajitel minipivovaru Martin Trčka. Za rouškou jsou vidět starosti. „Nemůžu říct, že by to nebyl šok. Říkal jsem si, jaké to bude, až se to stane. A ono se to stalo,“ svěří se.

Minipivovar, který má akcionářskou strukturu a navazuje na tradici měšťanských pivovarů, měl na jaře z pekla štěstí. První nouzový stav obešel, neboť technologie ještě nebyla hotová. A to se původně počítalo s otevřením v červnu. Nyní je nováček na trhu ve složité situaci a hledá východisko.

Podle Trčky se v tuto chvíli nedá odhadnout, zda se lidi znovu semknou jako na jaře a gastronomii pomůžou, nebo zda jsou už epidemií unavení a začnou šetřit. „To vše se může stát,“ říká.

Přečíst článek ›

Stoprocentně ví, že minipivovar bude mít ztráty, ale nyní si chce všechny zaměstnance udržet. „Nemůžeme zavřít a říct, že v tom podnikat nebudeme. Pokud by ale tato situace měla trvat delší dobu, tak asi budeme muset podniknout kroky, které povedou k uspání podniku do doby, než to začne dávat znovu smysl,“ dodává.

Téměř 17 tisíc nakažených. V Česku opět padl rekord, riziko je na nejvyšším stupni

Ve středu přibylo v Česku 16 939 potvrzených případů koronaviru, nejvíce od začátku epidemie. Index rizika zůstává na 80 bodech. Druhý den se tak drží na nejvyšším pátém stupni pohotovosti.

Nemocnice nesmí podle mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví od 31. prosince přijímat pacienty na plánovanou odložitelnou péči.

Události kolem pandemie v Česku i ve světě sledujeme v on-line reportáži.

Varianta nového typu koronaviru, která byla v polovině prosince zaznamenána v Anglii, se v Česku zatím neobjevila.

Sdělila to vedoucí Centra epidemiologie a mikrobiologie Státního zdravotního ústavu (SZÚ) Barbora Macková.

Nakažlivější mutace se už prokázala například v Německu nebo ve Francii, ale také v USA, Japonsku a Spojených arabských emirátech. Podle studií ale nová mutace nezpůsobuje vážnější průběh nemoci.

Výběr nejdůležitějších událostí: 

Ve středu přibylo v Česku 16 939 potvrzených případů koronavirunejvíce od začátku epidemie. Druhý den po sobě tak bylo překonáno dosavadní denní maximum.

Pozitivních bylo téměř 52 procent testů, což je rovněž rekordní podíl. 

Nemocnice nesmí podle mimořádného opatření ministerstva zdravotnictví od čtvrtka 31. prosince přijímat pacienty na plánovanou odložitelnou péči. Musí také navyšovat kapacity pro pacienty s covidem-19. 

06:53

Vážení čtenáři, naše on-line reportáž tímto končí. Děkujeme vám za pozornost. Situaci kolem pandemie v Česku i ve světě můžete sledovat v novém on-line přenosu.

22:53

Jeden ze dvou republikánských kandidátů v senátních volbách v americkém státě Georgie je krátce před důležitým druhým kolem hlasování v karanténě. Volební tým Davida Perduea dnes oznámil, že obhajující senátor byl v kontaktu s nakaženým koronavirem.

22:53

Stodolní ulice v Ostravě 31. prosince večer ničím nepřipomínala proslulé centrum zábavy. Ulice byla prakticky prázdná, výlohy většiny z desítek podniků byly tmavé.

Pouze dva bary nabízely prodej nápojů z okýnek, ale před 21:00 zavřely i ty.

Kromě toho byly byly v ulici otevřeny tři provozovny s občerstvením, které nově nabízejí i rozvozy jídel, zákazníky z ulice ale večer neměly.

22:52

 V Ústí nad Labem dnes odpalovali lidé zábavní pyrotechniku od dopoledne. Ve 21:00, kdy začíná platit zákaz nočního vycházení, ale petardy téměř utichly. Zástupce ředitele ústecké městské policie Jan Novotný řekl, že strážníci budou během noci hlídat vládou nařízená opatření, která mají pomoci zamezit šíření koronaviru.

21:22

Francouzský prezident Emmanuel Macron dnes večer v projevu ke krajanům slíbil vyvarovat se „neospravedlnitelné pomalosti“ při očkování proti covinu-19 v situaci, kdy podle stanice BFMTV již začíná zaznívat kritika na toto téma. Ocenil také všechny Francouze, kteří „podrželi naši zemi v této zkoušce“, jakou představuje neslábnoucí pandemie koronaviru, zůstávající na pořadu dne i v novém roce.

20:11

Británie ve čtvrtek hlásí rekordní počet 55 892 nových případů koronavirové infekce a 964 dalších souvisejících úmrtí. Francie potvrdila 19 927 nově nakažených, což je méně než ve středu. Vyplývá to z údajů ministerstev zdravotnictví obou zemí.

19:55

Silvestr v Brně se v podvečer nesl v poklidném duchu. Centrum Brna se téměř vylidnilo, v ulicích či na náměstích se míjeli v podstatě jen jednotlivci či dvojice. Někdy zdáli zaznívaly petardy. Také záchranné složky nemusely v souvislosti s oslavami do 19:00 řešit nic mimořádného, sdělili jejich mluvčí.

19:10

Policie v americkém státu Wisconsin vyšetřuje případ, kdy zaměstnanec nemocnice úmyslně zničil 57 ampulek vakcíny proti koronaviru od firmy Moderna. Podle internetových stránek USA Today by takové množství stačilo k naočkování více než 500 lidí.

18:55

Očkování pacientů v Ostravě.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector