Tomáš Čupr rozjíždí po Slevomatu nový projekt: Dáme jídlo?

Je to rok, co se v Česku zabydlela služba DameJidlo.cz, která zajistí dovoz jídla z vybrané restaurace až domů nebo do kanceláře. I když koncept v Česku nebyl úplně novým, Tomášovi Čuprovi se opět podařil husarský kousek. Po Slevomatu dokázal trh přesvědčit o tom, že když se chce, jdou věci dělat lépe.

Odměnou za to jsou celoroční tržby ve výši 150 milionů korun, příval nových zákazníků a zvyšující se počet objednávek. V klidu to však nenechává celosvětového konkurenta Foodpanda, který se v srpnu rozhodl pro vstup na český trh a nově ohlásil rozšíření i pro Slovensko. Dožene náskok, který má s přehledem DameJidlo.

cz?

DameJidlo.cz je tu rok

Internetová služba DameJidlo.cz oslavila první narozeniny. Za pouhý rok rozvezla přes 1 milion porcí jídla a průměrné hodnocení objednávek bylo 4.32 z 5. Na tom by nebylo nic tak zajímavého, jenže zatímco za prvních šest měsíců existence registrovala služba celkem 250 tisíc objednávek, dnes hovoří o 80 tisících měsíčně a cíl je dostat se na 100 tisíc měsíčně.

Tomáš Čupr rozjíždí po Slevomatu nový projekt: Dáme jídlo?
Autor: www.isifa.com

Přestávají Češi vařit, nebo tu dovoz jídel skutečně chyběl?

Před DameJidlo.cz tu již nějakou dobu fungoval podobný koncept PizzaTime.cz. Ze samotného názvu vyplývalo, že rozvoz byl značně omezený a navíc dovážka nebyla zrovna nejlevnější.

Když se portálu ujal Tomáš Čupr, dostal nový název a hovořil o nastolení evoluce, která bude předcházet revoluci v oblasti stravování v Česku: V Čechách je zatím „takeaway“ způsob vnímán tak, že si objednám v restauraci a zajdu si pro to. V anglicky mluvících zemích „takeaway“ znamená, že vám to dovezou. Chceme ukázat, že dovoz není jenom o pizze, ale kvalitně se dá dovézt čína, svíčková, steak nebo dobrý burger, řekl vloni pro server Vitalia.cz Tomáš Čupr.

Čtěte více na Vitalia.cz: Tomáš Čupr rozjíždí po Slevomatu nový projekt: Dáme jídlo?

Někteří nový projekt přehlíželi a smáli se Tomášovi Čuprovi za zády a pomlouvali ho: Hodně lidí mu úspěch toho nového projektu nepřálo. Tomáš je pověstný svými výkyvy nálad a občas ne zrovna příliš vstřícnou komunikací, řekl serveru Podnikatel.cz zdroj z blízkého byznysového prostředí, který si nepřál být jmenován.

Test proběhl až na jednu hrubou chybu pozitivně

Ten ostatně správně připomněl, že DameJidlo.cz byl jako agregátor nabídek dovozu jídel postavený především na hodnocení a recenzích, v jehož úspěch mnozí nevěřili. A právě recenze nakonec zajistily, že portál se stále rozrůstá a restaurace se předhánějí, aby si příval nových objednávek nepokazily.

To ostatně potvrdil i test serveru Vitalia.cz, který prověřoval DameJidlo.cz po celý měsíc a provedl celkem 10 nezávislých objednávek. Výsledek? Suma sumárum, našli jsme nějaké mušky, mouchy, ale i pěknou masařku v podobě syrového hamburgeru, který jsme vrátili, uvedla Kateřina Čepelíková, autorka článku na Vitalia.cz: DameJidlo.

cz má mouchy. Má ale i účinné plácačky.

Pokud si shrneme čísla za DameJidlo.

cz, tak za letošní rok 150 milionů tržeb, 80 tisíc objednávek měsíčně, 500 000 tisíc objednávek celoročně, alespoň jedna restaurace v 70 městech ČR, celkově pak 850 spolupracujících restaurací. Rozvoz jídla se rozšířil i na Slovensko, jen v Bratislavě je otevřeno celkem 33 rozvozů a i zde chce DameJidlo.cz vyrůst.

A roste rychle, jenže zatnout tipec mu chce celosvětový konkurent Foodpanda. Ta svůj vstup na trh ohlásila v srpnu a ambice má vysoké: Chceme se dostat mezi přední hráče na trhu a ano, máme ambice předběhnout DameJidlo.cz, komentoval pro server Podnikatel.cz Peter Varga, šéf Foodpanda pro Českou a Slovenskou republiku.

Foodpanda chce být jedničkou a nestydí se za to

Foodpanda operuje celosvětově v 32 zemích světa a nové pobočky v jednotlivých zemích otevírá jak na běžícím páse a rozhodně se nechce spokojit s minimem.

Expanze je aktuálně zaměřena na Evropu: Svoji novou pobočku jsme teprve v pondělí otevřeli na Slovensku a sám jsem mile překvapen, s jakou silou jsme tam vstoupili.

Potvrzuje to počet úspěšných objednávek, řekl serveru Podnikatel.cz Varga.

Tomáše Čupra zatím ambice Foodpandy nechávají v klidu a rýpavě na adresu konkurence poznamenal: Nemáme potřebu mystifikovat zahraničním pokrytím, které vůbec nemá vliv na fungování firmy v ČR, nebo jej používat jako zástěrku minitržeb v ČR jako někteří naši konkurenti, uvedl Čupr.

Čtěte také: Do Česka vstoupila další služba na rozvoz jídla, chce se stát jedničkou na trhu

Nutno připomenout, že Peter Varga a Tomáš Čupr možná rozehrávají i osobní bitvu. Peter Varga totiž krátce pracoval ve Slevomatu, s Čuprem se tedy znají.

Zatímco však Tomáš Čupr nešetří jízlivými slovy, Peter Varga s klidným hlasem úspěch službě DameJidlo.cz přeje: Byli první, jsou šikovní, my jsme tady krátce, na jakékoli srovnání je proto velmi brzo.

Skutečná bitva se odehraje až v následujícím roce, roce a půl, nebojí se přiznat úspěch svého konkurenta Varga. 

Ten přidává také pár čísel za Foodpanda. Z rozhodnutí celosvětové centrály nemůže poskytovat přesnější čísla ohledně objednávek, většina objednávek je podle něj v rozmezí mezi 250 až 350 korunami. V Česku spolupracuje s více než 90 restauracemi a dalších až 40 čeká na spuštění. 

Bitva tu teprve bude, ukáže až čas

Server Podnikatel.cz požádal o vyjádření i další hráče na trhu, jako například portál JidloTeď.cz, bohužel jeho provozovatelé, a i další, se do uzávěrky článku nevyjádřili. 

Máme se tedy na co těšit.

Donáška jídla až do domu svede ještě bitvu, rozhodující pro ni bude rok 2014 a 2015, alespoň do doby, než to Čechy přestane bavit a navrátí se k vlastním sporákům: Pokud mají lidé dost peněz nazbyt a nevadí jim krabičková kultura stolování, nechť objednávají, co jim konta stačí. Domácí vaření tím sice trochu trpí, ale dramaticky neupadá. Stále se najde dost lidí, kteří mají rádi vlastní jídelníček plně pod kontrolou a vaří si rádi z kvalitních surovin, uzavírá Kateřina Čepelíková, redaktorka serveru Vitalia.cz.

Tomáš Čupr: Ekonomická krize? S tou mě strašili, i když jsem zakládal Slevomat

S Tomášem Čuprem jsem v posledních třech letech dělal rozhovor už potřetí. Někomu by se to mohlo zdát až příliš. Není tomu tak. Jen málokdo se u nás snaží oslovit spotřebitele s tak velkým množstvím projektů jako právě zakladatel Slevomatu. Čupr se po vybudování miliardového slevového portálu rozhodl kromě jiného vrhnout na rozvoz jídel.

Koupil stagnující projekt PizzaTime a přejmenoval ho na DameJidlo.cz. Během půl roku se mu podařilo desetinásobně navýšit počet objednávek. Jeho hlavním cílem je prý naučit Čechy šetřit čas a zároveň nabízet jídla ze špičkových restaurací. Na mladém podnikateli je vidět, jak moc ho budování nového projektu baví.

Na otázku, co se nejvíc změnilo od jeho odchodu z exekutivy Slevomatu, odpovídá jednoduše: „Víc se teď směju.“

Portál DameJidlo.cz jste spouštěli vloni na podzim. Jak zatím hodnotíte jeho fungování?

Jsem z toho nadšený. Podařilo se nám od základu změnit pár věcí, které byly na projektu PizzaTime, z něhož DameJidlo.cz vzešlo, špatně. Když jsme firmu přebírali, měla pět tisíc objednávek měsíčně. Dnes je to skoro desetkrát tolik.

Ekonomicky to skvěle funguje a navíc mě to hrozně baví, což je pro nesmírně důležité. Cítím, že mě to posunuje dál, že se zase učím něco nového. Není to totiž klasický online projekt, na jakých jsem byl zvyklý dělat.

Teď musím neustále řešit logistiku a pracovat s restauratéry a to není nic triviálního. Pořád je před námi spousta výzev.

Takže entuziasmus, se kterým jste projekt rozjížděl, zůstává…

Myslím si, že ještě dokonce sílí. Když člověk vidí, jaké má jeho práce výsledky, tak ho to ještě víc motivuje. Rád bych do konce roku překonal metu sta tisíc objednávek za měsíc. To mě žene pořád dopředu.

Říkáte, že jste na začátku museli od základu změnit pár věcí. O co konkrétně šlo?

Naprosto jsme překopali web. Tím myslím spíš to, co není vidět, ta „střeva“ v pozadí. To nám dává možnost, abychom se flexibilně rozvíjeli. Nyní máme vlastní tým vývojářů. Předtím to byla outsourcovaná věc naprogramovaná v Javě, takže s tím nešlo moc hýbat.

Základ pro nás je mít vlastní IT přímo v domě. Když se něco mění a upravuje, tak je potřeba, aby šlo všechno rychle. Kdyby člověk musel pořád obtelefonovávat někoho, pro koho to nebyla jasná priorita, vše se brzdilo. Máme ale taky nový design stránek.

Změnili jsme přístup v komunikaci. PizzaTime vůbec neinzeroval, my za marketing naopak utrácíme dost peněz. Další důležitá věc, kterou bych rád vyzdvihl, je takřka kompletní změna pracovního týmu. Zůstal v podstatě jen jeden člověk.

Já zastávám názor, že firmu tvoří lidi, a když máte kolektiv nadšených pracovníků, tak je to základ úspěchu.

  • Kolik lidí teď v DámeJídlo pracuje?
  • V kanceláři máme 15 zaměstnanců a v terénu se nám točí zhruba třicet až čtyřicet kurýrů.
  • Jaké největší problémy jste museli při rozjezdu projektu překonávat?

Nejtěžší byla komunikace s restauracemi. My jsme přišli s internetovým nadšením, ne všichni restauratéři se ale v online prostředí orientují. Některé restaurace nemají ani vlastní webovky. Hodně jsme řešili například systém rozesílání objednávek – u nás vše funguje přes SMS a smartphony.

Dva týdny jsme si lámali hlavu s tím, proč některým restauracím nechodí SMSky, když nám normálně chodily doručenky. Když jsme se pak osobně vypravili do restaurací, kde s tím byly problémy, tak jsme zjistili, že mají tak staré telefony, že ještě neumí přijímat delší SMS.

Zprávy jsme tak museli na serveru rozdělovat po 160 znacích a posílat je třeba i jako pět SMSek. Podobných problémů, které jsme neočekávali, bylo určitě víc. Rozhodně jsme ale nenarazili na nic, co by nás vyloženě zaskočilo.

Jakmile jsme si s restauracemi vybudovali vztah a vytvořili fungující komunikační kanál, tak to šlo docela dobře.

Kdybyste teď začínal celý projekt od začátku, bylo by něco, co byste udělal jinak?

Vždycky jsem se snažil držet hesla, že člověk nemá nikdy outsourcovat svoji klíčovou kompetenci. Kvůli větší rychlosti při rozjezdu DameJidlo.cz jsme ale začali outsourcovat rozvoz a to byla chyba.

Nakonec to skončilo tak, že jsme koupili firmu, která rozvoz provozovala, a teď už si to děláme po svém. Kdybych se tedy rozhodoval, co udělat jinak, tak bych si rozvoz zajišťoval od začátku sám.

Řešit problémy s externím partnerem, který má na věc jiný pohled, je prostě zbytečné. Naši snahu to pak jen brzdilo.

To byl ten rozvoz opravdu tak špatný?

Já si myslím, že jo. Když vezmu restaurace, které mají vlastní rozvoz, tak ta nabídka na trhu není dobrá. Na celou Prahu je pár nudlí, pak SushiTime a zbytek je pizza.

My máme zákazníky, kteří si týdně objednají třeba pět jídel. Kdybychom nabízeli jenom pizzu, tak takového úspěchu rozhodně nedosáhneme. To, že jsme začali rozvážet, bylo dobré rozhodnutí.

Budete mít zájem:  Intolerance a alergie na potraviny: Pro jednoho lék, pro druhého jed

Dneska si v Praze rozvážíme polovinu všech objednávek sami.

Podle čeho si vybíráte restaurace? A kolik jich aktuálně máte v nabídce?

V červnu jsme překročili pětistovku restaurací. Hlavní parametry, podle kterých vybíráme, jsou lokalita a kvalita. Musí nám to samozřejmě dávat smysl z hlediska rozvozu. Nemá cenu otevírat šestnáctou pizzerii na Vinohradské.

Stejně tak nemá smysl spolupracovat s restaurací v Úvalech, když tam náš kurýr pojede hodinu a další hodinu by jel s jídlem za zákazníkem. Co se týče kvality restaurací, tak hodně dáme na hodnocení klientů, kteří v podstatě sami rozhodují, které restaurace v nabídce necháme.

Když bude mít nějaký podnik špatné hodnocení, tak ho automaticky vypínáme.

Jak často se stává, že restauraci z vaší nabídky vyškrtnete?

To je těžké říct. Nedokážu to úplně přesně kvantifikovat. Minulý týden jsme vypnuli třeba patnáct restaurací. Předtím byl ale dlouho klid. Průběžně vše sledujeme, a pak to v určitých vlnách řešíme. Když někoho vypínáme, tak kvůli špatnému hodnocení klientů, kterým nechutnalo, nebo kvůli tomu, že mají nespolehlivý rozvoz.

Pořád jste ještě ve stádiu, kdy si restaurace musíte hledat, nebo se vám už samy ozývají?

Teď je to zhruba půl napůl. Je fakt, že se podniky ozývají stále častěji. Některým restauracím jsme zvýšili obrat třeba i o víc než třetinu a to se rychle rozkřikne. Navíc to děláme s rozumnou marží, takže je to dlouhodobě udržitelný model. Ne nějaká jednorázová akce.

Jakou máte marži?

Za zprostředkování si bereme kolem deseti procent. Pokud restauraci řešíme i rozvoz, tak si samozřejmě bereme víc.

  1. Kolik objednávek rozvážíte po Praze a kolik ve zbytku republiky?
  2. Praha je dneska zhruba 65 procent všech našich objednávek, Brno je přibližně 15 procent a zbytek jsou ostatní regiony.
  3. Máte v plánu větší expanzi do regionů, nebo si chcete především upevňovat pozici v Praze a v Brně?

Já bych expandoval rád. Myslím si, že v regionech teď není moc dobré pokrytí rozvozu jídel, takže toho chci využít. Všechna města, která mají nad 50 tisíc obyvatel, jsou pro mě v tomhle ohledu lákavá.

Když jsme se o vašem projektu bavili vloni v listopadu, tak jste říkal, že byste rád lidi naučil, že rozvážka jídla nemusí automaticky znamenat, že si domů nechají přivézt pizzu. Podařilo se vám myšlení zákazníků změnit? Jaká jídla si u vás lidé nejčastěji objednávají?

Pizza je pořád nejpopulárnější. Lidé ji prostě berou jako klasické rozvozové jídlo a to se jen tak nezmění. Výrazně se ale zvýšila poptávka po burgrech, sushi a těstovinách.

Mění se počet objednávek v závislosti na počasí?

Když je špatné počasí, tak počet objednávek roste rychleji. Teď během léta očekávám pozvolný růst a opravdový boom pak podle mě přijde v říjnu a v listopadu.

Neobáváte se, že by se vám v létě nemuselo tolik dařit? Dovolené, vedra, školní prázdniny…

Jsem opravdu zvědavý, jak to bude o prázdninách vypadat. Na druhou stranu vůbec nejsilnější část týdne jsou víkendy. Všichni jsou sice doma, ale jsou pohodlní. Než aby museli vařit, tak si jídlo radši objednají. Musím se přiznat, že tohle jsem na začátku nečekal.

Bral jsem to tak, že si budou zákazníci objednávat jídlo hlavně do práce, případně ve všedních dnech večer, kdy nestíhají, ale ono to tak úplně není. Jestliže jsou tedy na objednávky nejsilnější víkendy, tak prázdniny jsou v podstatě velký víkend, takže by to nemuselo být zas tak špatné.

V zahraničí je v tomhle byznysu trend, že rodiče dávají během prázdnin, kdy musí chodit do práce, svým dětem peníze na to, aby si mohly objednávat obědy na internetu.

Vždycky jste patřil mezi velké propagátory plateb kartou na internetu. Jak se vám v tomhle ohledu daří s DameJidlo.cz?

Já bych řekl, že extrémně dobře. Platby kartou jsou pro firmu důležité, protože jí tím vznikne volný pracovní kapitál. Ve chvíli, kdy se všechno řeší hotovostí, v podstatě nic nejde přes vás.

Vždycky bychom museli čekat na konec měsíce, pak bychom vyfakturovali provize, a potom čekali další měsíc, než nám to restaurace zaplatí.

V tuhle chvíli je zhruba 35 procent objednávek placeno kartou a jsem přesvědčený, že číslo bude pořád růst.

V tuto chvíli nepanuje v české ekonomice příliš optimistická nálada. Domácnosti hodně šetří a snaží se vyhýbat zbytečným útratám. To asi není pro start byznysu s rozvážením jídla moc dobrá doba?

Doba není úplně ideální. Na druhou stranu jsme za půl roku vyrostli skoro desetkrát, takže si nemyslím, že by to bylo až tak špatné. Podobně mě někteří lidé strašili i v době, kdy jsme zakládali Slevomat. A nemůžu říct, že by to byl špatný byznys.

Samozřejmě, že pro některé zákazníky nejsme. To ale není nic neobvyklého. Nedávno jsem četl diskuzi pod jedním článkem o DameJidlo.cz a dost příspěvků tam bylo ve stylu „šmarjá pano, řízek za 150 korun, za to já přece nakrmím celou rodinu“.

My jsme prostě služba pro lidi, kteří znají hodnotu svého času. Pokud vaření někoho tak baví, že mu nevadí stát dvě hodiny u plotny, a dobře se u toho zregeneruje, tak to samozřejmě není člověk pro nás. To samé platí i pro ty, kterým přijdou naše služby drahé.

V nabídce máme kvalitní restaurace, takže to nemůže stát jako někde ve čtvrté cenové.

Jaký je váš vztah ke gastronomii? Vaříte rád, nebo spíš chodíte jen do restaurací?

Můj vztah ke gastronomii je pozitivní. Vyrostl jsem na Kitchen Nightmares Gordona Ramseyho. Tenhle pořad jsem hltal mnohem dřív, než ho tady začal napodobovat pan Pohlreich. Jídlo mě vždycky zajímalo i jinak, než že bych jen zjišťoval, co je zrovna na talíři.

Zajímám se o restauratérství, o to, co je potřeba k fungování restaurace. Baví mě sledovat nové trendy. V podstatě taky rád vařím, i když toho času nemám zas tolik. Rozhodně si nestihnu uvařit každý den. Někdy to vyjde tak, že si nestihnu uvařit ani za celý týden.

Ale vždycky, když vařím, tak si to užívám.

Nelákalo by vás mít vlastní restauraci?

Mít restauraci není žádná legrace. Je to náročné na operativu. Všechno musíte dělat precizně a mít věci naprosto pod kontrolou. Samozřejmě to vyžaduje i tým spolehlivých lidí, což nějakou dobu trvá. Byznysově to ale nemusí být zas tak složité, pokud to máte v hlavě dobře srovnané a máte správný tah na branku.

Nedávno jsem četl rozhovor s Romanem Vaňkem, který říká, že se u nás peníze v gastronomii válí na zemi, jen je málokdo umí sebrat. S tím naprosto souhlasím. Problém je v tom, že je u nás spousta restaurací jako přes kopírák.

Měl by to být přitom právě nějaký zajímavý koncept, který vás od ostatních odlišuje, díky kterému si vás budou lidé pamatovat a vracet se k vám.

Pořád jste mi ale neřekl, jestli by vás něco takového lákalo.

Je to věc, které se člověk musí věnovat naplno. Já si pořád myslím, že na internetu je spousta příležitostí, které vám při stejném časovém vytížení vydělají mnohem víc peněz. Každý by se asi měl držet svého kopyta.  Spíš než vlastní restaurace by mě možná víc lákal bar.

Když jste odcházel z exekutivy Slevomatu, tak jste říkal, že vám víc vyhovuje práce v menším týmu lidí. Utvrdily vás v tomhle názoru i poslední měsíce, kdy se věnujete DameJidlo.cz?

Úplně to tak není. Pochopil jsem, že nejde ani tak o velikost týmu, jako o jeho skladbu. Ve Slevomatu jsem udělal pár personálních chyb, které způsobily, že mě ta práce přestala bavit. Už jsem se poučil a stejné chyby nebudu opakovat. Jsem už mnohem pečlivější při vybírání středního a vyššího managementu. A to nejenom po odborné stránce, ale i po stránce lidské.

Kolik času teď věnujete Slevomatu?

Relativně málo. Samozřejmě ale pečlivě sleduji, jak se Slevomat vyvíjí. Mám trochu jinou vizi o fungování firmy než je směr, kterým se teď ubírá. Bylo by ale kontraproduktivní, kdybych do jejího chodu svou vizí nějak moc zasahoval. To by pletlo zaměstnance i veřejnost. Odpovědnost je na současném vedeni a je fér, aby dostalo patřičný prostor ukázat, co umí.

Když se člověk podívá na to, co všechno dnes nabízejí slevové servery, tak může nabýt dojmu, že se čím dál víc začínají podobat klasickým eshopům. Je to cesta správným směrem?

Ve Slevomatu jsme vždycky věděli, že se trh začne časem mnohem víc orientovat na zboží. Že si u nás lidé začnou kupovat například oblečení a módní doplňky. Otázka teď je, jak se vůči eshopům diferencovat. Myslím si, že by byla chyba, kdyby se ze slevových serverů staly eshopy.

Na trhu je totiž dost kvalitních eshopů a nemá cenu slevový trh za každou cenu stáčet tímhle směrem. Pokud bychom začali nabízet stejné zboží jako Alza, Mall a Kasa, tak by to byla bitva, kterou nemůžeme vyhrát. Oni mají mnohem víc zkušenosti a dohánět je by bylo hodně těžké.

Nedávno se spouštěl další projekt, ve kterém se angažujete. S Kouzelnou almarou zákazníkům nabízíte schránky, kam si můžou nechávat posílat zboží z eshopů či slevových serverů. Kolik objednávek přes vás už šlo?

Od startu Kouzelné almary jsme rozdistribuovali zhruba deset tisíc objednávek.

Nečekal jste, že se projekt rozjede rychleji?

Celý projekt je ještě v plenkách. Samozřejmě by to mohlo být lepší. Na druhou stranu ten rozjezd není špatný. Až s námi začne spolupracovat větší počet eshopů, tak se situace hodně zlepší. Se spoustou z nich už řešíme technickou implementaci. Bohužel často nejsou tak flexibilní, jak by bylo potřeba. Nemají vlastní IT tým, nebo ho mají, ale je hodně pomalý, takže všechno trvá hodně dlouho.

Spekuluje se o tom, že do České republiky přijde Amazon. Jak moc by příchod tak velkého hráče zahýbal s trhem? A byla by to šance pro Kouzelnou almaru?

Budete mít zájem:  Duchenneova muskulární (svalová) dystrofie – příznaky, příčiny a léčba

Těžko odhadnout, jak velká šance by to pro nás mohla být. Je jasné, že jsou hodně progresivní, že rádi využívají nejnovější technologie a že mají obrovské zkušenosti. Nemuseli bychom jim tedy nic vysvětlovat, vše by se točilo spíš kolem podmínek spolupráce. Co se týče trhu eshopů, tak s tím by příchod Amazonu určitě zahýbal.

Vše by záleželo na tom, jaké by nabídli ceny. Pokud by sem zboží dokázali dovézt za americké ceny, tak by si k nim zákazníci určitě našli cestu. Přesto si ale nemyslím, že by to znamenalo konec Mallu nebo Alzy. To už jsou na naše poměry gigantické značky, které mají navíc zákazníci jasně v povědomí.

Byla by škoda, kdyby se na tom něco změnilo.

Tomáš Čupr: Po Slevomatu a jídlu chystáme revoluci v logistice

Kdyby Tomáš Čupr nepomáhal na svět nějakému podnikatelskému projektu, asi by se nudil. Zakladatele populárního Slevomatu sice nyní nejvíce zaměstnává rozvoz jídel z restaurací DameJidlo.cz, současně však už řeší, co bude dělat dál. A nemusí to být jen v Česku. „Zahraniční ambice mám. Naučili jsme se v České republice dělat úspěšný byznys, ale stále je to malá země,“ říká podnikatel.

Asi jsem nějakou dobu workoholik byl. Na začátku Slevomatu by mě tak možná hodně lidí charakterizovalo. Moje hodnoty se ale mezitím posunuly také mimo práci. Rád si plním své sny, rád mám čas na koníčky. I když mám práce možná více než dříve, umím si říct dost, teď se jdu věnovat něčemu jinému a k práci se vrátím zítra.

E15: Když jste před rokem opouštěl řízení Slevomatu, nelákalo vás třeba chvíli lenošit?

Lákalo. Ale zároveň jsme viděli dobrou příležitost v rozvozech jídla. A v tomto případě to bylo teď, nebo nikdy. Cítili jsme, že se tam tlačí ostatní hráči, takže do toho bylo potřeba jít hned. Myslím však, že před dalším projektem si už odpočinu. Je to dobré i kvůli tomu, že člověk získá jinou perspektivu a nadhled.

E15: Podle čeho si vybíráte projekty, do kterých se pouštíte? Jak jste přišli na DameJidlo.cz?

V tomto případě přišli s konceptem kluci ze společnosti Miton. Dívali se na něj, všechno propočítali a přinesli ho jako potenciální společný projekt. Mně se to líbilo, protože v Anglii jsem byl častým zákazníkem podobných služeb.

Takže jsme se domluvili, že to uděláme společně. Nejdříve byl jen nápad, ale nebyl čas. Pak jsme chvíli čekali, než se mi ve Slevomatu uvolní ruce. Po vystoupení ze Slevomatu jsem si dal dva dny pauzu a pustili jsme se naplno do DameJidlo.cz.

E15: Z vedení Slevomatu byste odešel tak jako tak?

Přesně tak. Slevomat potřebuje maličko jiný typ manažera. Myslím, že za necelé tři roky ve Slevomatu jsem odpracoval to, co třeba někdo odpracuje za deset let.

Buď jsem musel odejít zcela, nebo si dát dva měsíce dovolené. Tělo můžete namáhat jen do určité míry. Takže přechod na jiný byznys byla vítaná změna. Pro můj organismus i pro firmu.

Někdy je ve fotbalovém mužstvu dobré vyměnit trenéra, aby tým dostal nový vítr do plachet.

E15: Odejdete ze Slevomatu také jako akcionář?

Myslím, že v případě prodeje firmy budu odcházet až společně se všemi ostatními. Je to zajímavá firma, vždycky se na ni někdo dívá. Aktivum této velikosti upoutává i velké investory. Jen v Česku letos utržíme miliardu, a pak je tu ještě dalších pět zemí. Takřka vždy nějaká jednání o prodeji probíhají, ale více prozrazovat nebudu.

E15: Jak vypadá váš další společný projekt s Mitonem Kouzelná almara, který měl sloužit pro vyzvedávání zboží z e-shopů? Ještě nedávno jste chtěli konkurovat poště

Projekt jsme předali InPostu a InTimu, kteří ho zabili. Nebyli schopni doručit zboží zákazníků do almary a předávají je tradičním kurýrům, kteří ho pak doručovali v časech, které si zákazníci nevybrali.

Problém byl také na straně e-shopů. Kvůli cenovému boji mezi přepravci jsou dnes přepravní ceny stlačené na hodně nízkou úroveň a e-shopy si zvykly, že na přepravě poměrně dost vydělávají.

Takže myslím, že u této služby dojde postupně k jejímu utlumení.

E15: V jaké manažerské fázi jste nyní s DameJidlo.cz?

To je stále začátek. Existujeme rok, hrozně mě to baví, mám perfektní tým. Navíc jsem se od odchodu ze Slevomatu posunul k tomu, že bych nerad předával nehotový projekt. Při odchodu ze Slevomatu jsem si sice myslel, že už hotovo je, ale asi nebylo.

„Velké e-shopy sice mají tržby v miliardách, ale ziskovou marži mají nízkou. Největší z nich udělají při několikamiliardových tržbách zisky v řádu desítek milionů, což je dost málo“

E15: Liší se nějak řízení rozvozu jídla od slevového serveru?

DameJidlo.cz je podstatně jednodušší byznys. Web, objednávka, dovoz. Zatímco ve Slevomatu musíte vymýšlet vertikály, produkty, sklady, výprodeje, lokální nabídky. Slevový byznys je tak široký, že hotový nebude ještě několik let. Kdežto DameJidlo.cz může být hotové velmi rychle a dál už jenom poroste.

E15: Takže u Slevomatu nešlo o sázku na jistotu?

Co je v životě jistota? Tušil jsem, že se chytne. Ale úspěch rozhodně dramaticky předčil očekávání.

E15: A v případě rozvozů jídla?

Také předčily naše očekávání. Jak co se týče potenciálu, tak rychlosti růstu. Myslím, že to bude velmi hezký byznys. Který má navíc šanci být pěkně ziskový. Což dnes v klasickém internetovém obchodování nenajdete.

Velké e-shopy, do nichž počítám i Slevomat, sice dělají miliardové tržby, ale ziskovou marži mají poměrně nízkou. Největší z nich dělají při několikamiliardových tržbách většinou zisky v řádu desítek milionů, což je dost málo.

Z tohoto hlediska bude DameJidlo.cz podstatně zajímavější.

E15: Proč se internetovým obchodům nedaří vydělávat?

Velké e-shopy jsou zaběhnuté firmy, ale současně jde o organizace náročné na provoz. Máte velký nákupčí tým, logistika je drahá a to jsou všechno věci, které ze zisku ubírají.

E15: S jídlem už vyděláváte?

Samozřejmě jsme v prvním roce, takže investujeme, co to jde. Nejsme ještě ve fázi zaběhnuté firmy po třech, pěti či deseti letech existence, jako jsou u nás ty největší e-shopy.

E15: Budete ziskovější než Slevomat?

To nedokážu říct, protože nevím, kam se Slevomat posune. Ale myslím, že mu můžeme v horizontu jednoho až dvou let šlapat na paty. Ovšem Slevomat má mnohem větší potenciál. Když se udělá dobře, tak tam bude ziskovost vzhledem k objemu větší. Z hlediska podílu zisku na tržbách ale bude podle mě lepší DameJidlo.cz.

E15: Čím se snažíte zákazníky lákat?

Když byste věděl, že vám jídlo ve stu procentech případů přijede do půl hodiny, tak službu používáte mnohem častěji, než když víte, že budete čekat hodinu a půl. A právě směrem k extrémní rychlosti se snažíme jít. Nyní přecházíme na model do hodiny nebo zdarma. Víme, že tři čtvrtě objednávek zvládneme do 45 minut.

E15: Jak dlouho vás bude Dame Jidlo.cz takto intenzivně zaměstnávat, než se zase začnete koukat jinam nebo řešit delší pauzu?

Šest až dvanáct měsíců. Jak už jsem říkal, jde o poměrně jednoduchý model. Je to jen otázka růstu a nástupce. Máme však před sebou ještě hodně práce. Za šest až dvanáct měsíců bude Dame Jidlo.

cz ve fázi, kdy bude mít obsazené místní trhy, restaurace už nebudou přibývat tak intenzivně, máme doladěný web, provoz firmy i logistika perfektně fungují. V takovém případě bude potřeba někdo, kdo to bude držet pohromadě. Můj úkol je dodávat vizi a nápady, což už asi za rok nebude potřeba.

To však neznamená, že nezůstanu blízko. S logistikou jdou dělat různé věci a my se nemusíme omezovat jen na dovoz jídla z restaurací.

E15: Takže logistika jako další byznys Tomáše Čupra?

Myslím, že dnes máme jednu z nejefektivnějších logistik v republice. Vyvinuli jsme mozek, který je schopný řídit naši logistiku sám a s vysokou přesností jen s minimálním vlivem dispečinku. Máme nástroj, který je schopný udělat v logistice revoluci. Ať už jde o taxíky nebo jakékoli jiné městské služby odehrávající se v reálném čase. Ty se totiž zatím spoléhají na dispečink.

E15: A jak to funguje u vás?

Přijde objednávka a příslušný kurýr dostane automaticky bez zásahu lidského faktoru zprávu, že pojede tam a tam. Máme k tomu mobilní aplikace, zahrnuje to velké počítání s mapami a aktuální dopravní situací. Ve finále získáte dobrý obrázek o tom, kdo má kam jet, kdy a s jakým vozidlem.

E15: Co budete kromě jídla z restaurací rozvážet?

Láká mě například rozvoz potravin. To je služba, která tu sice už částečně je, ale jde podle mne výrazně zlepšit a zjednodušit. Myslím, že premisa, že dnes si objednám a zítra mi potraviny dovezou, není úplně dostačující.

Někomu to možná stačí, je tu ale dle mého názoru velká část zákazníků, která při dodání řeší také pohodlnost objednávky a rychlost dovozu. Jsem velký fanda same-day delivery. To znamená, že když potřebuji vrtačku nebo prací prášek, tak si je objednám a za hodinu je mám doma.

Čas na bližší představení projektu přijde na začátku příštího roku.

E15: Logistika v současnosti ale velkými zisky zrovna neoplývá

Mě zajímají zákazníci, kteří si rádi připlatí za kvalitní a rychlé doručení. U dodávek druhý den už samozřejmě marže takové nejsou, protože je tam spousta hráčů, kteří si konkurují. V našem případě si ale nemyslím, snad s výjimkou Messengera, že máme konkurenci. Marži navíc nehledáme jen v logistice, ale i v přidružených službách.

E15: Slevomat se úspěšně chytil v zahraničí, DameJidlo.cz teď startuje na Slovensku. Půjdete za hranice také se svými dalšími projekty?

Zahraniční ambice mám. Naučili jsme se v České republice dělat úspěšný byznys, ale stále je to malá země. Existují větší země typu Ruska, kde by podobné principy mohly fungovat také. Sice s menší pravděpodobností, ale když to trefíte, tak se nebavíme o jednotkách a nízkých desítkách milionů eur, ale třeba o stovkách.

E15: Do jakého byznysu se chcete v cizině pustit?

Určitě zůstanu v oblasti internetu. Jsou tu jisté příležitosti, v hlavě mám několik nápadů. Zatím jsem však stále ještě plně fixovaný na DameJidlo.cz. Možná na začátku příštího roku budeme vědět víc.

Budete mít zájem:  Problémy u zápisu ještě neznamenají odklad

Tomáš Čupr (31)

Podnikatelské ostruhy získal v Anglii, kde mimo jiné spoluzakládal marketingovou agenturu. Po návratu do Česka rozjel na jaře 2010 s dvěma partnery Slevomat. Na podzim 2012 přenechal řízení Slevomatu jiným a vrhl se na DameJidlo.cz.

Historie Slevomat.cz

Změna CEO. Nově se vedení Slevomatu ujal Ladislav Veselý.

Slevomat tvoří už přes 300 kolegů a nepřestáváme růst!

Vyhráli jsme cenu Zonky Innovation Awards v rámci kategorie Volný čas

Blížíme se k 10 milionům prodaných voucherů (9 750 000) a slavíme 3 600 000 aktivních uživatelů.

Opět jsme se zapojili do projektu Českého rozhlasu Ježíškova vnoučata.

Nestačili jsme se divit, když se konečná částka, kterou jste na dárky opuštěných seniorů věnovali, zastavila na neskutečném čísle 7 700 000 Kč! Za všechny peníze jsme nakoupili například televize, notebooky, polohovací, geriatrická a elektrická křesla, nájezdové rampy, mechanický vozík, čtyřkolové chodítko a potěšili tak 181 babiček a dědečků. Děkujeme!

Vzniká online rezervační systém pro lokální služby. Přichází doba bezvoucherová – stačí pár kliknutí a jdete na masáž, ke kadeřníkovi nebo jedete na dovolenou.

Už žádné nesmyslné sumy za exotickou dovolenou! Založili jsme vlastní cestovní kancelář, která to bude dělat jinak. Vzali jsme zkušenosti, které z nás udělaly největšího prodejce tuzemských pobytů v ČR, a přetavili je do nové CK Zanzo zaměřené na exotické zájezdy.

Vylepšili jsme dárkovou stránku Přidali jsme filtr Záliby. Pomůže rychle najít adrenalinové zážitky, dárky pro geeky, motoristy nebo třeba gurmány a dámy, které milují hýčkání. A dárky pro nejmenší? Stačí zaškrtnout filtr Pro děti a můžete si zobrazit pouze nabídky odpovídající věku dítěte.

Vylepšili jsme naši mobilní aplikaci která pomáhá objevovat ověřené podniky, sleduje nabídky ve vašem okolí, nabízí vouchery k dispozici, i v offline módu a upozorňuje na blížící se termíny.

Jedna z našich nejnavštěvovanějších stránek Rodina a děti dostala nový kabátek.

Oslavili jsme už 8. narozeniny, přinesli jsme vám zpátky ty nejoblíbenější nabídky za celou historii Slevomatu a v kreditech jsme rozdali 80 milionů! My totiž slavíme ve velkém!

Spustili jsme náš magazín Inspiromat, který má, jak už název napovídá, inspirovat. Najdete v něm spoustu tipů na zážitky s rodinou i přáteli, nezávislé recenze od mama blogerek, videa, hodnocení i tipy na dárky.

Třetí měsíc roku 2018 pro nás znamenal velké stěhování do nových kanceláří v Karlíně. Nyní nás najdete v krásné moderní budově BUTTERFLY na adrese Pernerova 691/42.

Vybrali jsme 1 000 000 Kč pro UNICEF. Od roku 2013 jsme uspořádali 21 sbírek a s vaší pomocí jsme přispěli na nákup vakcín, čisté vody, dek a dalších životně důležitých věcí pro děti v nouzi. Děkujeme!

Rozdáváme radost. Zapojili jsme se do projektu Ježíškova vnoučata a spustili online sbírku, ve které jsme díky vám vybrali za pouhý měsíc 2 504 690 Kč. Všechny peníze putovaly na nákup vánočních dárků pro osamělé seniory.

Celkem jsme potěšili 63 babiček a dědečků, kterým jsme nadělili televize, notebooky, matrace, polohovací křesla, elektrické skútry, invalidní vozíky a rotoped pro vozíčkáře.

Mimo sbírku jsme udělali radost 90leté paní Jarmilce a darovali jí vyhlídkový let nad domovem, kde žije.

Máme bronz! A hned dvakrát! Naše skvělá šéfka Marie Havlíčková se v anketě Křišťálová lupa umístila na 3. místě v kategorii Osobnost roku a Slevomat získal 3. místo v kategorii Internetové obchodování. Děkujeme za hlasy, jste skvělí!

Vylepšili jsme stránku Cestování. Na jednom místě teď najdete tipy na ubytování, dobré jídlo, zábavu i výlety ve vybrané lokalitě.

Měníme majitele. 100% vlastníkem Slevomatu (a zároveň Skrz.cz) se stává britská skupina Secret Escapes, která patří mezi přední prodejce luxusních dovolených. I nadále půjdeme cestou inspirace a budeme vám přinášet prima zážitky.

Spustili jsme novou mobilní aplikaci. Kromě přehledné a rychlé navigace vám nabídne zážitky přímo na tělo.

Máme poklad a rádi se o něj rozdělíme. Zapojte se do naší nové hry Cesta k pokladům a my vám každý měsíc pošleme pokladnici plnou kreditů. Může jich být až 200. Hurá do hry!

Pomáhat baví nás i vás, proto stále rozšiřujeme charitativní aktivity o nové projekty a akce. Společnými silami jsme například našli 11 nových tet a 1 strejdu do Klokánku, podpořili české sledge hokejisty, seniory nebo zdravotní klauny, kteří pomáhají dětem s onkologickým onemocněním přijít na jiné myšlenky.

„Ať se každý den počítá!“ Tak zní heslo naší nové kampaně, pomocí které vás chceme inspirovat a obohatit váš život o nevšední zážitky. Slevomat už není jen o slevách, vedle výhodných cen u nás najdete hlavně tipy na zajímavé akce pro páry, kamarády i rodiny.

Zjednodušili jsme nákup pobytů a spustili online rezervační systém. Už žádné volání do hotelu, žádné maily. Termín pobytu si vyberete hned při nákupu voucheru.

Slavíme 7. narozeniny a spouštíme speciální sekci Exclusive, která je plná luxusních nabídek. Můžete s námi letět do Dubaje, koupit si Cadillac nebo značkové oblečení, kosmetiku a elektroniku.

Překonali jsme magickou třináctku a přinesli vám přes 13 milionů zážitků. A tím zdaleka nekončíme.

Ve spolupráci s HR portálem VímVíc pořádáme konferenci Brand Building 2017. Náš marketingový manažer Radek Hudák celou akci odstartoval přednáškou, při níž prozradil, jak přejít z výkonnostního marketingu k brandovým kampaním a jak je vyhodnotit.

Úsměv potěší, ale kde chybí peníze – pomůže spíš tučný šek. Proto ředitelka Slevomatu Maruška rozdávala v Klokánku obojí: úsměvem nešetřila a do správných rukou předala i dárkový šek na 388 617 Kč vybraných od zákazníků v roce 2016.

Na Konferenci Apek “E‑shopy a EET” promluvil o přípravách na spuštění EET Michal Bilka.

Na zavedení EET jsme připraveni hned od začátku a řešíme jej napřímo za stovky obchodních partnerů z oblasti gastro a cestování. Zákazníci najdou EET účtenky ve svém profilu.

Nová dárková stránka přináší pěkně pohromadě nejlepší tipy na dárky seřazené tak, jak bodují u našich zákazníků. Máme pro vás také vouchery v luxusním dárkovém balení.

Nově si nabijete kredity přímo ze svého bankovního účtu a platit můžete jednoduše a bezpečně z i mobilního telefonu. Účet lze nabít také kamarádovi nebo někomu z rodiny.

Pokrýváme Česko od Aše až po Jablunkov a přinášíme zbrusu novou mapu, kde si pobyty vyberete podle destinací a na míru díky novým filtrům.

Slevomat míří na televizní obrazovky s kampaní Každý den s novým nápadem kam za zážitkem.

Nasadili jsme filtrování hotelů podle toho, zda do nich můžete se psími miláčky.

Přidali jsme na stránky štítek „Poprvé u nás“, podle kterého poznáte úplně nové nabídky.

Představujeme novou mobilní aplikaci Hele, která zabodovala jako nejlepší appka u diváků i odborné poroty na Appparade 2016. Díky ní koupíte výhodné akce na konkrétní čas bez nutnosti telefonického ověření.

Pouštíme do světa Výletovník, který vám ukáže hrady, zámky i další inspiraci, jak si užít volný čas v okolí vybraného ubytování. Tipy vidíte u každé tuzemské cestovní nabídky a na interaktivní mapě.

Oblíbený Kolotoč štěstí konečně běhá i na vašem chytrém telefonu. Roztočit ho můžete i ve frontě na poště.

Máme nový věrnostní program. K tomu, abyste od nás získali 2 % nazpátek z celé vaší měsíční útraty, stačí 2 objednávky a minimální útrata 700 Kč za měsíc.

Přinášíme novinku, díky které nezmeškáte nabídky v nejbližším okolí. Stačí si nastavit preferovanou lokalitu podle města či části obce.

Spouštíme Twisto a vy můžete vyzkoušet, jak pohodlně se u nás nakupuje s odloženou platbou.

Vzniká oddělení péče o partnery, aby spolupráce s námi byla pro obchodní partnery co nejjednodušší. Radí s vyúčtováním, navrhuje a komunikuje produktové změny.

Přichází Richard, náš videomág. Testuje pro vás zajímavé nabídky – usedá za volant rychlých aut, vyrábí medovník, odhaluje vám umění sushi mistrů…

V každé nabídce máme kladné i záporné hodnocení našich zákazníků. Sázíme na spolupráci s prověřenými partnery.

Je tu nejrychlejší a nejpohodlnější způsob uplatnění voucheru. Voucher uplatníte před obsluhou sami ve svém mobilu.

Konec doby papírové! Už nikdy nemusíte nosit papírový voucher.

Při objednávce zboží už se nemusíte zdržovat s uplatněním voucheru. Zboží objednáte přímo u nás v košíku.

Otevíráme nové zákaznické centrum v OC Nový Smíchov.

Cestovat prstem po mapě nemusí být staromódní. Všechny nabídky ze sekce Cestování najdete nově na mapě. Nabídkami v cestování vás provází rodinka Kufroňových.

V nové mobilní aplikaci najdete funkci Nabídky v okolí. Nabídky se vám zobrazí podle toho, kde se zrovna pohybujete.

Slavíme 5 let a přinášíme znovu ty nejoblíbenější akce. A taky vás bavíme v metru!

Představujeme nové hodnocení. Nově můžete zobrazovat všechny recenze daného podniku.

Pečete pro nás předvánoční radost. Soutěž o nejoriginálnější cukroví inspirované Slevomatem vyhrává paní Hana, která nám přinesla povedený adventní věnec s cukrovím.

S Vánocemi nám v roce 2014 pomáhá Ježek. Každý Ježíšek totiž jednoho ježka skrývá.

Překonáváme historicky nejprodávanější nabídku z roku 2011. Více než 50 000 z vás navštíví Aqualand Moravia.

Dlouho, opravdu dlouho si s ním naši vývojáři hráli. Teď to ale stojí za to. Vyjíždíme s novým košíkem!

Spolu s námi objevujete malé a střední pivovary po celé ČR a zároveň soutěžíte o >největšího pivního poutníka.

Všechny stránky, které při prohlížení Slevomatu využíváte, nyní běží na šifrovaném připojení HTTPS.

Už jste někdy jeli někam na blind? S naší kampaní Ztrať se, to můžete učinit doslova. Speciální zážitek přináší pobytový voucher, který kupujete bez vědomí, kam přesně pojedete.

Na Slevomatu můžete vybírat z konkrétních termínů. S novou funkcí odpadá zdlouhavé volání do mnoha hotelů.

Potřetí za sebou jsme podpořili občanské sdružení Cesta za Snem, které se snaží zviditelnit aktivity handicapovaných a vracet je do života. S malým Péťou jsme vystoupili na Sněžku.

Stylově jsme oslavili čtvrté narozeniny. Znovu jsme vám přinesli nejoblíbenější zážitky z celé historie Slevomatu.

Nakoupilo u nás už milion z vás! S jubilejním zákazníkem to slavíme na večeři.

Nově si můžete zboží vyzvedávat na více než 100 místech po celé ČR. Rozjeli jsme spolupráci se Zásilkovnou.

Maruška Chytilová se stává výkonnou ředitelkou Slevomatu.

V tomto roce jsme dosáhli obratu 1 miliardy Kč a patříme tak mezi největší firmy na českém internetu.

Využili jste již 5 miliónů voucherů, to je 5 miliónů zážitků.

Zjednodušili jsme zadávání nabídek našim obchodním partnerům na adrese slevomat.cz/partner. Nejen díky tomu vám nabízíme až 80 nových nabídek denně.

Maruška Chytilová se stala vedoucí módního oddělení.

Slevomat už pro vás každý den vytváří 150 zaměstnanců.

Vylepšili jsme mobilní aplikaci pro iPhone a Android a umožnili zákazníkům pohodlně nakupovat a využívat vouchery.

Natočili jsme nové reklamní spoty pro televizi. Na všechny reklamy se můžete podívat zde.

Slevomat zajišťuje kompletní logistiku k zákazníkovi. U některého zboží (především módy) již nemusíte uplatňovat voucher.

Novým ředitelem Slevomatu se stává Peter Irikovský (dříve obchodní ředitel). Zakladatel Tomáš Čupr se stává předsedou dozorčí rady a mimo jiné rozjíždí projekt Damejidlo.cz

Prodáno 10 000 bot Mel v sekci Móda & Styl.

Otevřeli jsme kamennou prodejnu v Myšák Gallery.

Spustili jsme sekci Móda & Styl. Nabízíme originální značkové oblečení až se 70% slevou.

Zavádíme věrnostní program a zákazníkům umožňujeme refundovat jako jediný server hromadného nakupování na trhu jejich nevyužitý voucher.

Výrazně jsme zjednodušili nákup díky funkci Zapamatovat kartu. Voucher tak získáte na jedno kliknutí.

Zakladatel Tomáš Čupr se stává osobností českého internetu.

Prodáno 1 000 000 (slovy „jeden milión“) voucherů!

Historicky nejprodávanější nabídka. Prodali jsme přes 47 000 kopečků zmrzliny Fruitisimo.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *