Řetězce a jejich letošní vánoční reklamy. Která je nejlepší?

Autor Andrea Dlabolová

Rok 2020 se už nesmazatelně vryje do paměti nás všech jako rok, kdy jsme byli hlavně doma. Často sami nebo jen ve společnosti těch nejbližších. Taky to byl rok, kdy jsme si pro většinu relevantních informací chodili na instagramový účet choco_afro, a ne na oficiální stránky vlády.

A jak na to reagovaly firmy ve svých vánočních kampaních? Silné příběhy, dojetí, láska a hlavně myšlenka být spolu.

Tak se pojďte podívat na výběr těch nejhezčích vánočních reklam letošního roku, ať se společně dostaneme do té správné sváteční nálady. Hezky se uvelebte s cukrovím a jdeme na to. ????

Řetězce a jejich letošní vánoční reklamy. Která je nejlepší?

Disney – From our family to yours

Vánoční spot od Disneyho mě už od prvních vteřin vrátil do dětských let. Okamžitě jsem si vybavila svého plyšáka, kterého jsem s těžkým srdcem odložila někdy ve dvaceti, protože už byl potrhaný a nedalo se s tím nic dělat.

Děj začíná v roce 1940, kdy Lola dostane od svého tatínka plyšového Mickey Mouse, kterého potom už jako babička předá v roce 2005 své vnučce.

Příběh je hlavně o rodinné sounáležitosti i o vzpomínkách, které jsme za svůj život nasbírali. Tahle reklama není jen dojemná, ale má i charitativní přesah.

Pokud si koupíte plyšovou hračku nebo stáhnete úvodní píseň Love is a compass, přispějete na charitativní fond Make-A-Wish.

Lego – And I think to myself…

Dětská fantazie nezná mezí. To byla první myšlenka, která mě napadla po zhlédnutí vánoční reklamy od Lega. Draci, princezny, kosmonauti, stormtroopeři a další postavičky z Lega se v ní promění v reálné bytosti a společně s dětmi a dospělými dodají reálnému světu šťávu.

Coca-Cola – Vánoce 2020

Vánoční reklamy od Coca-Coly už patří mezi klasiku, kterou každý rok s napětím očekáváme. Ta letošní ale na rozdíl od těch předchozích přináší i jedno důležité poselství – že jde především o to, být na Vánoce spolu. Příběh vypráví o otci, který pracuje na ropné plošině a kterému v den odjezdu do práce jeho dcera předá dopis pro Santu.

Otec se potom vypraví na náročnou cestu na severní pól, kam se sice dostane, ale Santův dům najde zavřený. Zklamaně se vrací domů vánočním kamionem (bez něj by to přece nebyl ten pravý spot od Coca-Coly), a když před domem otevře dopis, zjistí, jaké bylo jediné přání jeho dcery. No hádejte, co si přála. ???? Kdo neví, najde odpověď ve spotu.

Coca-Cola podporuje Červený kříž, takže i tento spot má charitativní přesah.

Lidl – Půlnoční s Václavem Neckářem

Lidl. Správná volba. A podle mě použít Václava Neckáře a jeho song Půlnoční ve vánoční reklamě byla také správná volba. Ve spotu si zahrál i bratr Václava Neckáře Jan. Hlavním sdělením kampaně je, že nejdůležitější je být na Vánoce spolu s těmi nejbližšími, a bratrské duo Neckářů tuto myšlenku jen umocnilo.

Amazon – The show must go on

Vánoční reklama od Amazonu je postavena na silném příběhu mladé dívky, která se chce stát baletkou. Celý příběh provází období lockdownu, kdy došlo k zavření škol, a tak se dívka nemůže naplno věnovat své zálibě. Proto trénuje, kdykoliv a kdekoliv se dá. Ať už doma v obýváku, nebo venku za nepříznivého počasí.

I přes její houževnatost a tvrdou práci jí dorazí zamítavý dopis z akademie, kam se hlásila. Když její mladší sestra vidí, jak je smutná, zorganizuje soukromé vystoupení. Dívce se dostane podpory od celé rodiny i komunity sousedů. Prostě – show musí pokračovat…

Waitrose & John Lewis – Give a little love

Reklamy od Johna Lewise patří tradičně mezi ty nejočekávanější. Ta letošní je ovlivněna lockdownem, takže se zaměřila na lásku.

A to především na dělání maličkostí pro ostatní, které vlastně nikoho nic nestojí, ale mohou přinést spoustu hezkého.

Tato reklama je přitom postavena na vzájemně na sebe navazujících příbězích, ve kterých pro sebe lidé dělají dobré skutky, a tím vzniká řetězová reakce.

Autoři si s jejím zpracováním opravdu vyhráli, protože se každý příběh odehrává v jiném vizuálním stylu. Celým spotem nás provází píseň od Celeste – A little love.

McDonald’s – Inner Child

Známe to asi všichni, jako puberťáci jsme odmítali některé věci dělat, protože byly pod naši úroveň, nechtěli jsme se shodit před kamarády nebo nám to prostě jen přišlo trapné.

Třeba zdobit vánoční stromeček nebo nosit sobí parohy, a to i přes to, že naše vnitřní dítě po tom toužilo a náramně by si tyhle chvilky s rodiči užilo.

Koulovačka naštěstí vždycky zabrala a nakonec i puberťáka v klipu obměkčila.

Spot navozuje vánoční atmosféru a přitom odkazuje na sezónní nabídku tohoto fastfoodového řetězce, do které patří mrkev pro Santovy soby.

Martinus – Kúp mi radšej knihu

Nevím jak vy, ale já když pod stromečkem objevím knížku, udělá mi to vždycky obrovskou radost. Tenhle slovenský vánoční spot od Martinuse umí zvednout ze židle díky známé a chytlavé písničce od Mira Žbirky. Přesvědčte se sami. ????

DocMorris – Take care of yourself

Nizozemská farmaceutická společnost DocMorris přišla s opravdu dojemnou vánoční reklamou. Hlavním hrdinou je starý pán, který žije sám a jednoho rána se rozhodne začít cvičit.

Zvedá pravidelně kettlebell a chodí běhat. Jeho vnitřní motivace je velmi silná.

Možná si budete myslet, že chce udělat dojem na svoji sousedku (která ho se zdviženým obočím pozoruje) nebo chce jen vrátit staré časy.

Jak ale nakonec zjistíme, pravým důvodem je jeho vnučka. Tu totiž na Štědrý den vyzvedne, aby mohla nasadit hvězdu na špičku vánočního stromečku.

Erste Group – Být tu jeden pro druhého

Pečovatelský domov a stárnoucí skladatel. To nezní úplně jako začátek vánoční reklamy. Ale její poselství je více než jasné – být tu jeden pro druhého.

Pečovatelka Marie je odhodlaná pomoci skladateli Edgardovi, který postupně ztrácí sluch a odmítá nosit naslouchátko. Je víc a víc mrzutý, a tak Marie hledá způsoby, jak mu udělat radost.

Když Edgar dostane piano a začne na něj hrát, vrátí se mu chuť do života!

Budete mít zájem:  Naučte se konečně správně plavat

V roce 2018 a 2019 měla Erste Group velmi silné vánoční spoty, a tak je laťka nastavena opravdu vysoko. Uvidíme, jak úspěšný bude ten letošní.

TOP 11 nejhorších a nejlepších vánočních reklam: Tohle musíte zkrátka vidět

Vánoce, Vánoce přicházejí. Spíš se na nás přímo řítí! Do oslav nejkrásnějšího dne v roce nám zbývají už jenom 4 dny. 

A tak zatímco většina žen poctivě dopéká poslední cukroví a zdobí svá obydlí a poslední opozdilci svádí boj o kosmetické sady a jiné „originální“ dárky na poslední chvíli, my jsme se rozhodli pro vás připravit tento vánočně laděný článek. Berte to od nás třeba jako takový malý vánoční dárek :-).

Na paškál jsme si přitom vzali nám velmi blízké téma, jakým jsou reklamy. Vánoční reklamy, samozřejmě. Ty totiž v předvánočním čase neminou nikoho z nás.

Bez některých si Vánoce už téměř nedokážeme představit a při jejich zhlédnutí se neubráníme určité dávce sentimentu.

Na druhé straně během let ale vznikly i takové reklamní počiny, u kterých nevěřícně kroutíme hlavou a nechápeme, jak do nich firmy mohly nasypat často pěkně tučný budget. 

A protože jsme objevili obzvlášť vypečené kousky, které si rozhodně nemůžeme nechat pro sebe, máme tu pro vás výběr historicky nejhorších vánočních reklam všech dob. Abychom ale nebyli příliš negativní, protože to se na Vánoce nesluší, připojili jsme nakonec i pár reklam, které se nám moc líbí. 

Pokud se cítíte frustrovaní a vystresovaní z vánočního shonu a potřebujete se trochu odreagovat, nenechte si náš výběr rozhodně ujít. 

1) McDonalds — strašidelné bruslení

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se někteří lidé bojí klaunů? My máme jasno — nejspíš v dětství viděli tuhle reklamu od slavného fast foodového řetězce.

2) TK Maxx — tuhle ponožku pod stromkem najít nechcete

Reklama, která by mohla navždy ukončit spory mezi tím, zda dárky nosí Santa, Ježíšek nebo Děda Mráz. Protože jediné, co nechcete je, aby vám dárky nosila tato ponožka.

3) KFC — když je pravou podstatou Vánoc kousek kuřete

Štědrovečerní večeře se šťavnatými kousky kuřete zažene všechny vánoční chmury. A myslí si to i Santa. Tak dobrou chuť!

4) Walmart — jódlující kočička

Máte rádi kočky? My si po shlédnutí této reklamy od Walmartu nejsme tak úplně jistí.

5) Tesco — vánoční drama se Spice girls

Vánoce mají být ve znamení pokoje, klidu a míru. Přeafektovaná vánoční reklama Tesca, se stárnoucími hvězdami někdejší popové scény, tomu příliš nenahrává. Posuďte sami.

6) Kmart — tak trochu jiné „Jingle bells“

Reklama na spodní prádlo pro opravdové milovníky Vánoc. Tak co dámy, necháte se inspirovat? 

Reklamy s tím pravým kouzlem Vánoc

A abychom nebyli nespravedliví, můžete si s námi zavzpomínat i na některé zahraniční a české reklamy, které se podle nás opravdu povedly.

7) Westjet — jak se plní přání

Kanadské aerolinky se rozhodli pasažérům letu z Toronta do Hamiltonu udělat radost a splnit jim jejich vánoční přání. Jak dopadlo můžete omrknout ve videu. 

8) John Lewis — darovat je nejvíc

Určitě se shodneme, že darovat je víc než dostávat. Tahle tradiční reklama jednoho z nejznámějších obchodních řetězců v Anglii, to ukazuje obzvlášť krásným způsobem.

9) M&S — tajná mise paní Santové

Víte, co dělá paní Santová na Vánoce? Plní tajná dětská přání. Chápeme, že reklama není asi nic pro zatvrzelé „ježíškomily“, ale nám přišla vyloženě kouzelná.

10) Orion — čokoládová hvězda, která zachrání Vánoce

Krásná reklama od Orionu, kterou měl v dětství rád asi úplně každý z nás. 

11) Kofola — nezapomenutelný příběh zlatého prasátka

To nejlepší na konec. Bez tradiční reklamy od Kofoly by to prostě nebylo ono. Letos navíc dostala po mnoha letech i svůj povedený konec a my za něj tleskáme. 

Doufáme, že vás výčet pobavil a ukázal, kam může sahat fantazie kreativců reklamních spotů. Tímto článkem bychom vám také chtěli popřát ty nejkrásnější Vánoce. Budeme moc rádi, když nám zachováte přízeň i v následujícím roce a třeba se společně pustíme do nějakého zajímavého projektu.  

Tak šťastné a veselé!

Výběr nejlepších vánočních reklam ze světa

Letošní vánoční reklamy se nesou ve znamení radosti ze společně strávených chvil.

Nejsdílenější reklamy letošních Vánoc se letos netýkají jen samotného svátečního kouzla, dotýkají se i problematiky osamělosti v období svátků. Napříč zeměkoulí reklamy ukazují, že o nejlepší prožití vánočních svátků může být jen ve společnosti blízkých.

S tématem osamělosti pracuje letos britský obchodní dům John Lewis. V reklamě Muž na Měsíci si zapomenutého „Malého prince“ všimne při pozorování noční oblohy malá holčička, která se mu od té doby snaží doručit dárek. Kampaň pochází od londýnské agentury Adam & Eve/DDB.

„Nejsmutnější reklamou letošních Vánoc“ se stala kampaň německého obchodního řetězce Edeka, která upozorňuje na osamělost starých lidí. Otec zvolí k přilákání svých tří dospělých dětí ke štědrovečerní večeři poněkud drastický, nicméně funkční způsob. Kampaň je od agentury Jung von Matt.

Radost ze sdílení je hlavním tématem španělské reklamy na vánoční loterii, která vypráví příběh osamělého nočního hlídače Justina v továrně na figuríny. Během noční šichty si svůj čas krátí přípravou různorodých překvapení pro své „denní“ kolegy, kteří mu na oplátku nadělí vánoční dárek. Kampaň připravila agentura Leo Burnett.

Na humornější notu si letos zahrála britská společnost Sainsbury’s, která přináší nový příběh animované postavy kocoura Moga, a to i přesto, že jej jeho autor Judith Kerr nechal v roce 2002 umřít.

Mog shodou nešťastných náhod dokáže svým páníčkům nejen zničit vánoční stromeček, ale podpálit i jejich dům. Nakonec však vše dobře dopadne, a to nemálou zásluhou štědrých sousedů.

Kampaň vymyslela agentura Abbott Mead Vickers BBDO.

Harvey Nichols ukazuje, jakým způsobem se při nadělování vyhnout „dárkové grimase“, která se dere na světlo vždy, když je rozbalen nechtěný dárek. Anglický výraz „gift face“ by mohl podle tvůrce kampaně, kreativního ředitele Bena Tolletta z agentury Adam & Eve/DDB, dokonce i zlidovět.

Budete mít zájem:  Když si nevidíte přes nos, může za to sítnice

Na nepromyšlené dárky ve své vánoční kampani upozorňuje také televizní stanice Canal+. Na příkladu netradičního domácího mazlíčka ukazuje, že ne vždy je všechno tak roztomilé, jak se zpočátku jeví. Kampaň je tradičně od francouzské agentury BETC.

Australská kampaň supermarketu Aldi Vánoce prezentuje trochu v jiném světle, a to pohledem příprav odehrávajících se ve stresu a spěchu. S Aldi to však vůbec není nutné. Pod kampaní je podepsána agentura BMF.

Boj proti předvánočnímu stredu vyhlásil i Lidl, který ve Velké Británii zve do speciální školy Vánoc. Studenti se zde učí připravit štědrovečerní večeři, upéct vánoční cukroví nebo vánočně nazdobit svého psa. Kampaň vytvořila londýnská agentura TBWA.

Vánoce plné kouzel do své kampaně od newyorské agentury JWT přenesl obchodní dům Macy’s. Stačí jedna tužka z pohádky, zapsat s ní své přání pro druhé do zápisníku a začnou se dít neuvěřitelné věci.

-stk-

Vánoční reklamy, které opět nenechají jedno oko suché

Dojemná vánoční reklama od Disney
Foto: Profimedia.cz

Mezi nejpovedenější vánoční reklamy určitě patří ta od společnosti Disney, která poukazuje na důležitost rodinných tradic, které k vánočnímu času patří.

V příběhu vystupuje babička Lola, její vnučka, vánoční hvězda a plyšový Mickey Mouse, kterého dostala babička Lola od svého otce v roce 1940 a kterého pak v roce 2005 sama darovala vnučce. Ve videu ho následně vnučka vrací ve své dospělosti stárnoucí babičce.

Reklama má i charitativní podtext. Lidé mohou přispět svým nákupem plyšové hračky či stažením písně na dětský charitativní fond Make-A-Wish.

Letošní vánoční kampaň od Coca-Coly se také velmi povedla, má mnohem hlubší podtext, než kdy měla. Vyzdvihuje myšlenku, že skutečné kouzlo Vánoc je v nás a že největším darem, který můžeme svým blízkým dát, jsme my sami. Vánoce totiž nemají být jen o nákupech a shonu, ale především o společně stráveném čase s lidmi, které máme rádi.

Příběh spotu je postaven na otci a jeho dceři, který když odjíždí do práce na ropnou plošinu, dcera mu dá svůj dopis Santovi. Táta pak absolvuje náročnou cestu na Severní pól, aby dopis předal.

Když se mu to konečně podaří, zjistí, že Santův dům je již zavřený. Zklamaný se pak vrací domu.

Až před domem otevře dopis, který nedokázal předat a zjistil, že jeho dcera měla jediné přání, aby byl s nimi táta doma na Vánoce…

I tato reklama má charitativní podtext. Snaží se podpořit Červený kříž, který v současné době velmi pomáhá všem zdravotníkům.

I vánoční reklamu Johna Lewise letos ovlivnila koronavirová pandemie a lockdown, který miliony lidí uvěznil v jejich domovech. Letošní spot tak především rozdává lásku a ukazuje sílu maličkostí a projevů laskavosti, které dokážou zmírnit osamělost a přinést radost úplně všem lidem, kterým se v daný okamžik příliš nedaří.

Reklama je složená z devíti vzájemně propojených příběhů, které provází řetězová reakce dobrých skutků, které malými, ale smysluplnými způsoby mění životy dalších lidí. Každá scéna je vytvořena v jiném stylu od ručně kreslené animace až po filmovou kameru.

Jednotlivé příběhy pak dokresluje píseň A Little Love od soulové zpěvačky Celeste.

John Lewis si letos dal za cíl od lidí vybrat kolem 5 milionů liber (147 milionů korun) pro dvě charitativní organizace Home-Start a FareShare, které v podstatě zajišťují potravinovou banku pro všechny potřebné lidi ve Velké Británii.

Jedná se o velmi povedenou reklamu, která je velmi ovlivněna všemi omezeními, včetně nemožnosti setkávat se se všemi členy rodiny.

Příběh je postaven na malém chlapci, který při zdobení vánočního stromku, když poslouchá rádio, kde se hovoří o lockdownu po celém světě, dostane velký strach, zda k nim domů dorazí ten, na kterého se nejvíce těší. Autor spotu nechává diváky delší čas v přesvědčení, že se chlapec ptá na Santu, ale na závěr se všichni dozví, že tím, na kterého se chlapec nejvíce těšil, a o kterého měl obavy, byl jeho vlastní děda.

Jedná se o příběh, který se dotkne spousty rodin po celém světě, které přišly nejen kvůli covidu o své prarodiče, ale také všech, kteří se ani během Vánoc se svými nejbližšími kvůli bezpečnosti a opatřením nebudou moc potkat.

Nádherný příběh o mladé baletce, které se díky usilovnému tréninku splnil její sen, když získala hlavní roli v tradiční školní zimní show. Bohužel krátce na to byly všechny školy kvůli koronaviru uzavřeny a tak musela s ostatními baletkami trénovat jen online a také hlavně sama.

S tréninkem přesto neustala, stejně tak ani s dalšími přípravami. Když se ale přiblížil termín vystoupení, přišel jí domů dopis s tím, že vystoupení bylo zrušeno. V ten okamžik se jí zhroutil svět. Její sestra s kamarádem nechtěli, aby se kvůli tomu trápila, a proto jí uspořádali vystoupení na ulici, na které pozvali sousedy z ulice, kteří ho mohli sledovat ze svých oken a balkónů.

Autoři tak chtěli podpořit všechny ty, kteří kvůli lockdownu přišli o své sny. Aby neztráceli naději a nic dopředu nevzdávali.

Hlavní zprávy

Nejlepší vánoční reklamy: Která vyhrává u vás? | Žena.cz

Každý rok se obchodníci na Vánoce předhánějí, kdo přijde s poutavější reklamou. A co si budeme povídat, řada z nás vyloženě čeká, jaká bude ta TOP. Přinášíme čtyři nejlepší ze světa a jednu českou, která nikdy neomrzí.

V letošním roce vedou sentimentální a dojemná videa, která upozorňují na samotu seniorů v období svátků. Mezi nejsledovanějšími se pokaždé umístí obchodní řetězec John Lewis z Velké Británie. Vždy chytnou za srdce a patří mezi nejsdílenější videa. 

Vánoční večeře s nebožtíkem

Ano, přesně tato reklama se nejvíce sdílí na českých sociálních sítích. Je nám jasné, že jste ji už minimálně jednou viděli, ale její sdělení je natolik silné, že bychom si jej měli připomínat pořád dokola. Stále se za něčím honíme a video apeluje na to, abychom navštívili své blízké a rodinu, dokud je ještě čas.

Zadavatelem je supermarket EDEKA, který si v podobných reklamách libuje. Autorem je agentura Jung von Matt z Německa a na YouTube reklamu vidělo 39,5 milionu lidí. Pojďme si dojemný (ale pravdivý) příběh připomenout…

Příběh začíná tím, že se děti svému otci omlouvají, protože se na Vánoce neuvidí. Musí pracovat a nestíhají. Nakonec jim přijde smuteční oznámení, že otec zemřel. Rodina všeho nechá a spěchají na pohřeb.

Budete mít zájem:  Bobathova rehabilitační metoda – jak funguje?

Když dorazí do domu otce, je stůl slavnostně prostřený. On se objeví ve dveřích živý a zdravý a omluví se za způsobenou bolest se slovy, že by je jinak dohromady nesvolal. Nakonec si užijí Vánoce společně.

 Reklama končí sloganem: „Čas setkání“.

Lewis slaví i na Měsíci

Slogan obchodního řetězce John Lewis pro letošní Vánoce zní: „Ukažte někomu, že ho máte rádi.“ S tímto motivem přichází i v nové vánoční reklamě, kterou má na svědomí agentura Adam & Eve DDB. Příběh vypráví o šestileté holčičce Lili, která ze Země pozoruje osamoceného muže na Měsíci a rozhodne se mu poslat vánoční dárek.

Po celou dobu dojemnou atmosféru dotváří píseň norské zpěvačky Aurory Aksnes, která přezpívala píseň kapely Oasis Half The World Away.

A proč zrovna Měsíc? Reklamní agentura se nechala inspirovat úplňkem, který letos vychází skutečně na 25. prosince. Trocha nostalgie a reklama za 38 milionů je na světě.

V současné době má už téměř 21 milionů zhlédnutí na YouTube.

Coca Cola vychovává děti

Velký gigant se na letošní Vánoce rozhodl, že kromě příjezdu slavného vánočního kamionu poučí děti o životě…

Kolikrát jste v životě slyšeli, abyste nikomu neotvírali dveře, nemluvili s podivnými lidmi, že nic není zadarmo a že nic netrvá věčně… Na závěr spotu však přijde ještě jedno ponaučení. „Nevěřte všemu, co slyšíte.“ A jak už to bývá, přijde i Santa Claus. Video do dnešního dne vidělo na YouTube 1,2 milionu lidí.

Kočka zachraňuje Vánoce

Máte rádi příběhy se šťastným koncem. Přesně na ten vsadil obchodní řetězec Sainsbury's. Hlavní roli získala kočka Mog a už teď má video 22 milionů zhlédnutí.

Děti kreslenou Mog dobře znají z knížek autorky Judith Kerr. Mají rádi její dobrodružné příhody a jeden ji čeká i v této reklamě. Roztomilá kočka zažívá opravdu den „blbec“, kdy po několika nehodách zapálí celý dům. Jak to dopadne?

Hitovka

Když se zeptáte ve svém okolí, jaká vánoční reklama se jim líbí. Zcela jistě zmíní Kofolu a skvělé video: „Nemusím, já už ho vidím“. Mnoho z nás čeká už od začátku listopadu, zda se na obrazovkách opět objeví. Pojďme si ji připomenout.

  • Roztomilou holčičku čekající na zlaté prasátko si na YouTube pustilo přes 120 000 diváků.
  • 16 nejlepších vánočních reklam z České republiky najdete ZDE >>
  • Nechybí Chuck Norris s vánočním kaprem, Čtvrtníček, Kofola i falešní sobi.

Jaká vánoční reklama se líbí vám? Napište nám v diskuzi pod článkem.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

  1. Bydlíme s babičkou. Brzy z toho zešílíme
  2. Jak poznáte, že je vaše dítě mimořádně nadané?
  3. Házíte nohu přes nohu? Nevíte, o co si koledujete

  Video Mohlo by Vás také zajímat: Provokatéry musí policie zpacifikovat, bez fyzického kontaktu to nejde, říká expert | Video: Daniela Drtinová

Christmas TV adverts (3)

Vánoční televizní reklamy je něco, na to jsou Britové právem pyšní.
Některé jsou opravdu povedené, proto jsme vám už dvakrát ukázali krátký
přehled toho nejlepšího:

  • Christmas TV adverts (1)
  • Christmas TV adverts (2)

Dnes jsme tu zpět s letošní várkou britských vánočních reklam. Tak
se pohodlně usaďte, a můžeme začít. Možná se u toho dozvíte i něco
zajímavého.

V Británii se traduje, že Vánoce nezačnou, dokud v televizi neběží
reklama obchodního domu John
Lewis. Jejich reklama má každé Vánoce dokonce svou premiéru a každý
rok patří mezi ty nejlepší. Po odvysílání pak Britové pochopitelně
bouřlivě diskutují, jestli se daný rok povedla či nikoli, a jestli byla
lepší, než ta předchozí. Letošní reklama je zde:

V reklamě uvidíte i logo Waitrose, což je řetězec supermarketů, který
spadá pod značku John Lewis. Je zde vidět
i motiv koronakrize, což někteří kvitovali, jiní reklamu moc
nepochválili. Názor necháme na vás.

  • Porovnat ji můžete třeba s jejich výtvory z předchozích let. Zde je
    sestřih reklam 2007–2019:
  • Letos se však na sociálních sítích lidé většinou shodli, že
    nejlepší letošní vánoční reklama je od irské firmy Woodie's, která se specializuje na nářadí
    pro kutily:

Americká společnost T.J.Maxx v Evropě
vystupuje pod značkou T.K.Maxx a v Británii má obrovské
množství obchodů. Prodávají starší kolekce zboží luxusních značek za
velice příznivé ceny. Jejich logo je Big Brands. Small
prices *1. Letos je o farmáři,
který koupil své koze značkové oblečení. Jeho manželka se ho ptá
“Did you buy the goat a designer outfit?” *2 a on odpovídá: “Yes, she's had such a hard year. She blooming well deserves it,
if you ask me.” *3:

Společnost Marks
and Spencer znáte i z České republiky. V Británii mají často velice
poutavé reklamy (viz naše předchozí články). Jelikož ale prodává také
jídlo, o vánocích to dává okázale najevo. A umí to udělat velice
vkusně. Tady je jedna z mnoha letošních “jídelních” reklam, kde
komentář namluvila slavná britská herečka Olivia Colman:

  1. I firmu Amazon asi
    znáte. Jejich letošní vánoční reklama se také nese v duchu koronakrize,
    ale je velice zdařilá:

Některé vánoční reklamy můžeme označit jako tear-jerker, což
lze přeložit jako doják (dojemný film, kniha). Tear je “slza”, jerk
znamená “trhat”, “škubnout”. Takový film z vás prostě ty slzy
vydojí…

  • Letos bychom mezi takové dojáky mohli zařadit reklamu společnosti Erste Group:
  • Mc Donald's je u nás sice na každém rohu,
    ale jejich vánoční reklamu v české televizi asi neuvidíte. Jmenuje se
    inner child (dítě v nás):
  • Velkolepá reklama společnosti Lego se točila
    z části i v Praze:

A na závěr něco opravdu vtipného. Americký pořad Saturday Night Live je show plná
skečů, která běží na americké televizi téměř nepřetržitě už od
roku 1975. Najdete tam vtipné scénky na všemožná témata. Někdy také
parodie na reklamy. Zde je reklama na značku automobilů Lexus – ovšem samozřejmě trochu “vzhůru
nohama”:

Překlad:

  1. velké značky, nízké ceny
  2. Ty jsi koupil té koze značkový ohoz?
  3. Ano, měla tak těžký rok. Ta si to teda zatraceně zaslouží, si myslím.

K článku nejsou zatím žádné komentáře

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector