Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

Otevřeli jsme pro vás již devátou prodejnu La Formaggeria Gran Moravia v Praze. Nově nás v hlavním městě najdete také v Praze 9 Vysočanech v Nákupním centru Fénix. Stejně jako ostatní naše prodejny také tato zákazníkům nabízí široký sortiment sýrů a mléčných výrobků z produkce litovelské sýrárny a skupiny Brazzale, dále velký výběr italských sýrů,…

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

Prodejnu La Formaggeria Gran Moravia v Českých Budějovicích najdete nově na adrese Lannova třída 18. Prodejna opět nabízí široký výběr sýrů a mléčných výrobků litovelské sýrárny a skupiny Brazzale, italské sýry a mnoho dalších ingrediencí italské kuchyně, které jsou pečlivě vybírány přímo u italských výrobců.

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

OCENĚNÍ ZA NEJLEPŠÍ OBAL pro provolone dolce a provolone piccante firmy Brazzale v balení „salva sapore“, které najdete od tohoto podzimu i v prodejnách La Formaggeria Gran Moravia! Prestižní ocenění bylo předáno 11. října v Kolíně nad Rýnem v rámci předávání cen ANUGA AWARDS – L´eccellenza made in Italy. Iniciativa, kterou organizuje Koelnmesse Italia spolu…

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

MLÉKÁRENSKÝ VÝROBEK ROKU 2017

Patnáctého ročníku soutěže o „Mlékárenský výrobek roku“ se zúčastnilo 18 tuzemských výrobců, kteří do hodnocení přihlásili celkem 52 výrobků. Výrobky byly hodnoceny celkem v 8 kategoriích:

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

  1. Tekuté mléčné výrobky včetně zakysaných
  2. Jogurty
  3. Zakysaný výrobek Skyr
  4. Přírodní sýry čerstvé
  5. Přírodní sýry zrající
  6. Tavené sýry
  7. Mléčné dezerty
  8. Speciality

V rámci soutěže byly vyhlášeny rovněž „Novinky roku 2017“ v mléčné a v sýrové řadě.

Hodnocení za účasti 23 nezávislých porotců proběhlo 20. dubna na Ústavu mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT Praha. Při hodnocení se posuzovala nejenom celková kvalita přihlášených soutěžních vzorků, ale také obchodní rozšířenost na trhu, marketingové aktivity směřované na podporu prodeje a rovněž správnost označování výrobků dle platné potravinové legislativy.

U novinek hodnotily komise stupeň produktové, procesní a obalové inovace, zaměření na specifickou cílovou skupinu, „nové“ výživové parametry, atraktivitu pro spotřebitele a také případný přínos pro životní prostředí.

Do letošní soutěže byla zařazena zcela nová kategorie tzv. skyrů, tedy zakysaných mléčných výrobků islandského typu. Novým trendem výrobců jsou tzv. reformulace, tedy takové úpravy složení výrobků, které odrážejí současné požadavky zdravé výživy, tedy např.

snížení obsahu cukru, soli, přídatných látek či obohacování jinou výživově hodnotnou komponentou, jako jsou např. otruby a klíčky v případě fermentovaných výrobků. Trvalým trendem zůstávají nadále také konvenientní výrobky, tedy např.

sýry na grilování, sýry jako snack, apod.

Výsledky akce „Mlékárenský výrobek roku 2017“ byly za přítomnosti zástupců veřejného života, médií a samozřejmě odborníků a manažerů mlékárenského průmyslu a zemědělské prvovýroby vyhlášeny 23. května na společensko-odborné akci „Oslava mléka“ v překrásném prostředí Tereziánského sálu Břevnovského kláštera v Praze.

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

Odborníci i veřejnost si takto připomněli světový den mléka, který se z podnětu Mezinárodní mlékařské federace slaví každoročně již od roku 1957. Záštitu nad letošní oslavou převzal ministr zemědělství Marian Jurečka.

  • Zástupci úspěšných mlékárenských podniků zde převzali diplomy za oceněná místa v jednotlivých soutěžních kategoriích, vyhlášen byl také absolutní vítěz soutěže, dvěma výrobkům bylo uděleno ocenění „Novinka roku 2017“ a zástupci novinářů předali ještě „Ceny médií“.
  • V závěru slavnostního ceremoniálu vyhlásil Českomoravský svaz mlékárenský nový ročník soutěže o „Mlékárenský výrobek roku 2018“.
  •                          VÝSLEDKY V JEDNOTLIVÝCH SOUTĚŽNÍCH KATEGORIÍCH
Kategorie Vítězný výrobek Výrobce
Tekuté mléčné výrobky včetně zakysaných KUNÍN Lehké ráno – mléko s nízkým obsahem laktózy LACTALIS CZ, s.r.o.
Jogurty Smetanový jogurt – jahoda Mlékárna Valašské Meziříčí spol. s r.o.
Zakysaný výrobek Skyr Skyr – zakysaný mléčný výrobek, natur Bohušovická mlékárna a.s.
Přírodní sýry čerstvé Čerstvý sýr – cibule, česnek, paprika KROMILK a.s.
Přírodní sýry zrající Sedlčanský Tuplák na gril s bylinkami Savencia Fromage & Dairy Czech Republic a.s.
Tavené sýry Smetanito Bel Sýry Česko a.s.
Mléčné dezerty Tvaroháček malinový Polabské mlékárny a.s.
Speciality Cri Cri Brazzale Moravia a.s.

V soutěži o nejlepší novinku roku soutěžilo celkem 32 výrobků. Novinkou roku v mléčné řadě se stal jogurtový výrobek Choceňská tatarka z Choceňské mlékárny s.r.o. a v sýrové řadě si prvenství odnesl přírodní sýr italského typu Furfante ze společnosti Brazzale Moravia a.s.

Absolutním vítězem v letošní soutěži se stal sýrový snack Cri Cri, kterému porotci přidělili 91,2 bodů z celkových 100 možných.

V doprovodné soutěži novinářů získal prvenství a hlavní cenu médií převzal jogurtový výrobek Choceňská tatarka od výrobce Choceňská mlékárna s.r.o.

Kdo se může pyšnit oceněním Mlékárenský výrobek roku 2019

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

Poslední květnovou středu se v Národním zemědělském muzeu
v Praze uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže „Mlékárenský
výrobek roku 2019“. Ocenění nejlepších produktů z mléka pro rok 2019
proběhlo v rámci společensko-odborné akce „Oslava mléka“. Sedmnáctého ročníku
soutěže se zúčastnilo rekordních 23 tuzemských výrobců, kteří do hodnocení
přihlásili celkem 64 výrobků. Výrobky byly hodnoceny celkem v 11 kategoriích.

Hodnocení mlékárenských
výrobků proběhlo za účasti 23 nezávislých porotců již koncem dubna, a to na
Ústavu mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT Praha.

Budete mít zájem:  Sledování pornografie vede až k závislosti

Při hodnocení se posuzovala nejenom
celková kvalita přihlášených soutěžních vzorků, ale také obchodní rozšířenost
na trhu, marketingové aktivity směřované na podporu prodeje a rovněž správnost označování
výrobků dle platné potravinové legislativy. Mléčné výrobky byly rozděleny do 11
kategoriích:

  1. Tekuté
    mléčné výrobky nezakysané
  2. Zakysané
    mléčné nápoje
  3. Jogurty
    a skyry s tučností do 3,6 %
  4. Smetanové
    jogurty a zakysané smetany
  5. Mléčné
    dezerty, tvarohové a smetanové krémy
  6. Tvarohy
    a čerstvé sýry
  7. Přírodní
    sýry polotvrdé a tvrdé
  8. Přírodní
    sýry měkké zrající a plísňové
  9. Sýry
    na grilování
  10. Sýry
    tavené
  11. Speciality

Novinky roku 2019

V rámci soutěže byly vyhlášeny rovněž „Novinky roku 2019“ v mléčné a v sýrové řadě. U novinek hodnotily komise stupeň produktové, procesní a obalové inovace, zaměření na specifickou cílovou skupinu, „nové“ výživové parametry, reformulace, atraktivitu pro spotřebitele a také případný přínos pro životní prostředí.

Nejvyšší počet soutěžních
výrobků byl opět ve třech kategoriích zakysaných mléčných výrobků, ale
také v sýrech, které byly rozděleny dokonce do pěti kategorií. Úplnou
novinkou letošní soutěže byly sýry na grilování, což je aktuální právě nyní se
zahájením grilovací sezóny.

Zdravější složení jsou trendy

„Pokračujícím trendem výrobců zůstávají také tzv. reformulace, tedy takové úpravy složení výrobků, které odrážejí současné požadavky zdravé výživy, tedy např.

snížení obsahu cukru, soli, přídatných látek či obohacování jinou výživově hodnotnou komponentou.

Významněji byly letos zastoupeny například bezlaktózové mléčné výrobky určené spotřebitelům trpícím laktózovou intolerancí,“ vysvětluje Ing. Jiří Kopáček, CSc., předseda ČMSM.

Odborníci i veřejnost si takto
připomněli Světový den mléka, který se z podnětu Mezinárodní mlékařské federace
slaví každoročně již od roku 1957 a který připadá na 1. června. Záštitu nad
letošní oslavou převzal ministr zemědělství Ing. Miroslav Toman, CSc.

Zástupci úspěšných
mlékárenských podniků zde převzali diplomy za oceněná místa v jednotlivých
soutěžních kategoriích, vyhlášen byl také absolutní vítěz soutěže, dvěma
výrobkům bylo uděleno ocenění „Novinka roku 2019“ a zástupci novinářů předali
ještě „Ceny médií“.

V závěru slavnostního ceremoniálu vyhlásil Českomoravský svaz mlékárenský nový ročník soutěže o „Mlékárenský výrobek roku 2020“.

Výsledky v jednotlivých soutěžních kategoriích

Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

V soutěži o nejlepší novinku
roku soutěžilo celkem 48 výrobků. Novinkou roku v mléčné řadě se stal DIP
– řecký jogurt Limetka & Chilli z Polabských
mlékáren a.s. a v sýrové řadě si prvenství odnesl přírodní sýr HEROLD
12 měsíců ze společnosti Moravia Lacto a.s.

Absolutním vítězem v letošní
soutěži se stal čerstvý sýr LUČINA Mini ze společnosti Savencia Fromage &
Dairy Czech Republic a.s., kterému porotci přidělili 96,4 bodů
z celkových 100 možných.

V doprovodné soutěži
novinářů získal prvenství a Hlavní cenu médií převzal Staročeský Jaroměřický
tučný tvaroh od výrobce Jaroměřická mlékárna a.s.

Moravia Lacto, a.s. – Exkluzivní rozhovory

Podrobnosti Kategorie: Exkluzivní rozhovory Nejlepší mlékárenský výrobek roku 2021 je…

Na spojení více než devadesátileté tradice s moderními technologiemi 21. století ve svém byznysu sází společnost Moravia Lacto. Její mléčné produkty pod značkou Moravia vyrábějí dvě samostatné mlékárny v Jihlavě a Olešnici. Především o jihlavské mlékárně, jejíž historie sahá až do roku 1928, jsme si povídali s jejím ředitelem Martinem Hudíkem.

Hlavními tématy byly investice do automatizované plnicí linky či novinky v sortimentu. „Přestože se od samých začátků, kdy původní mlékárnu v Jihlavě zakládali němečtí farmáři, mnohé změnilo, jedno zůstává.

A to jsou tradiční čerstvé mléčné výrobky, kterými navazujeme na odkaz minulosti,“ říká na úvod ředitel jihlavské mlékárny, která se zaměřuje hlavně na čerstvá mléka, smetany, kysané produkty, ale i na tvrdé a tavené sýry.

Tak tomu bylo od „nepaměti“ a je tomu stejně i v novodobé éře, která se začala psát v roce 1994, kdy do bývalých Jihlavských mlékáren majetkově vstoupila skupina INTERLACTO Czech Group.

Chtějí být lídrem trhu

V komplexu podniků, patřících do rukou podnikatele Oldřicha Gojiše, je společnost Moravia Lacto součástí mlékárenské divize, pod kterou spadá také mlékárna Bohemilk v Opočně, již zmiňovaná mlékárna v Olešnici a dvě prodejní firmy Moravia Znojmo a Lacto Morava.

Skupina dohromady představuje významnou část tuzemského mlékárenského průmyslu, který se v posledních letech rozvíjí podobně dynamicky jako další průmyslová odvětví. Jedním z typických strategických kroků jsou například investice do automatizačních technologií.„Naše mlékárna je dnes jednou z největších a nejmodernějších ve střední a východní Evropě.

Díky investici v řádu stovek milionů korun, kterou jsme realizovali v letech 2016 a 2017, disponujeme největší kapacitou plnicí linky. Jsme na ní schopni za hodinu naplnit až 20-tisíc kusů obalů na tekuté mléčné nápoje a zakysané výrobky,“ vysvětluje Martin Hudík s tím, že obaly na výrobky jsou o objemu od 0,25 litru až po jeden litr.

Plnicí linka je plně automatizovaná, což znamená, že se finální výrobky mimo jiné paletují pomocí robotů.

Budete mít zájem:  Noc vědců se uskuteční na 30 místech

„Velice moderním zařízením, i když o něco starším, je i naše linka na výrobu sýrů, která má kapacitu až 650 tun měsíčně,“ pokračuje ředitel jihlavské mlékárny, která díky modernizaci výrobního zázemí může naplnit ambici stát se lídrem českého trhu.

Automatizaci výroby považuje za jedinou možnou cestu, protože volné pracovní síly na trhu práce jednoduše chybí. „Je to trend, který se spíše bude stupňovat, takže se automatizací a robotizací opravdu intenzivně zabýváme a budeme v tom pokračovat dál podobně jako další firmy,“ podotýká Martin Hudík.

Až 95 % současné produkce společnosti Moravia Lacto je určeno pro český a slovenský trh. Vzhledem k výrobnímu programu, který tradičně stojí na čerstvých produktech, tomu ani nemůže být jinak. Na export, o který se stará jedno z oddělení mateřské skupiny INTERLACTO, tak míří pouze sušené mléko a syrovátka.

Zatímco tyto výrobky jsou spíše doplňky sortimentu, čerstvé smetany, šlehačky i mléka zaujímají ve svých segmentech 10 až 20 % trhu, což je velmi výrazné postavení.

Vytvoření silné značky

Skutečnost, že značka Moravia reprezentuje velkého hráče v mlékárenském byznysu, potvrzují i roční tržby, které se v posledních letech pohybují kolem 1,75 miliardy korun.

Dá se podobný výsledek očekávat i v letošním roce? „Letošní rok vnímám po období stabilizace a velkých investicích jako poměrně úspěšný. Oproti předchozím letům vykazujeme pozitivní trendy a zatím plníme to, co bylo stanoveno majiteli.

Celkově se nám daří podle očekávání,“ odpovídá ředitel jihlavské mlékárny, ve které pracuje přibližně 200 zaměstnanců.

Za jejich chloubu a vlajkovou loď označuje výrobky, jako je čerstvá šlehačka vyráběná bez použití stabilizátorů. Dále jsou to máslové sýry ve třech příchutích a také novinka, kterou je nová řada šlehaného podmáslí s šesti příchutěmi a kousky ovoce.

Velmi oblíbený je u zákazníků i přírodní sýr Herold, který navíc získal ocenění v soutěži „Mlékárenský výrobek roku 2019“, vyhlášené již posedmnácté Českomoravským svazem mlékárenským. Konkrétně se jednalo o 1. místo za novinku roku v kategorii „Přírodní sýry polotvrdé a tvrdé“.

Za recepturou vítězného Herolda, který zraje 12 měsíců, stojí mistryně sýrařka Jana Doláková.„Naším cílem je do budoucna značku Moravia Lacto ještě více povznést.

Zatím máme docela výrazný podíl na trhu v segmentu privátních značek řetězců, ale postupně chceme poměr změnit a mít vlastní silnou značku,“ upřesňuje Martin Hudík, který věří, že k vzestupu značky pomohou i nové produkty, za jejichž vznikem jsou velmi náročné procesy a postupy. Obvykle trvá rok až dva, než se novinka od nápadu, vývoje a prvních laboratorních, chuťových či provozních zkoušek dostane k uvedení na trh.

Mléko od lokálních farmářů

Ale ani tak ještě není vyhráno, protože každá novinka si zákazníka nejprve potřebuje najít. Hledání se samozřejmě týká také zákazníků samotných, z nichž mnozí stále více upřednostňují mléčné výrobky tuzemského původu.

Z tohoto hlediska je výhodou jihlavské mlékárny, že denní množství zhruba 350-tisíc litrů zpracovávaného mléka získává výhradně od zemědělců z Vysočiny, případně z Jihomoravského kraje. „Portfolio našich dodavatelů je ustálené. Snažíme se s nimi udržovat co nejlepší vztahy a kontakty.

Právě díky tomu máme dostatečný příjem kvalitního mléka pro naše výrobní kapacity,“ doplňuje ředitel společnosti Moravia Lacto. Dodávané mléko vždy nejprve prochází pasterizací, aby byla zajištěna zdravotní nezávadnost výrobků. Následně se v něm standardizuje obsah tuku pro jednotlivé výrobky a chladí se na skladovací teplotu.

Zhruba polovina syrového mléka je dál zpracovávána na výrobu čerstvého mléka. Zbývající část je určena k výrobě tvarohů, sýrů, mléčných, kysaných či sušených produktů.

Svým způsobem je unikátem jihlavské mlékárny zpracování vedlejšího produktu, syrovátky, kterou se dříve krmila hospodářská zvířata. Jelikož vědci přišli na to, že syrovátka je velmi bohatá na bílkoviny, vitaminy skupiny B a minerály, které prospívají lidskému organismu, začala se zpracovávat a prodávat v tekuté i sušené formě.

Přinejmenším republikovým specifikem společnosti Moravia Lacto je, že její odborníci umějí hodnoty minerálních látek upravit tak, aby se syrovátka mohla používat i v rámci dětské výživy. Na dlouholetou tradici, nejvyšší kvalitu a čerstvost všech výrobků přirozeně dbají i v případě „sesterských“ mlékáren v Opočně a v Olešnici, kde mimochodem došlo také k výrazné modernizaci.

Mlékárna, která leží na okraji Českomoravské vrchoviny, v jedné z nejméně ekologicky zatížených oblastí Česka, si přesto nadále zachovává výrazný podíl ruční výroby.

Celkově platí, že všechny výrobní závody mlékárenské divize skupiny INTERLACTO Czech Group jsou certifikovány podle mezinárodních norem BRC a IFS a že téměř kompletní sortiment výrobků je oceněn značkou kvalitních českých potravin KLASA a Český výrobek.

Průmysl Dnes

Výsledky 7. ročníku soutěže „Cena Potravinářské komory ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek“

Dne 20. 7. 2020 byly vyhlášeny výsledky 7. ročníku soutěže „Cena PK ČR o nejlepší inovativní potravinářský výrobek“. Přihlašování výrobků do soutěže probíhalo v termínu od 31. března do 30. června 2020 a mohly se do ní přihlásit potravinářské společnosti, resp. jejich nové nebo významně zdokonalené výrobky, které byly uvedeny výrobcem na trh v posledních 3 letech.

Budete mít zájem:  Ischemická choroba dolních končetin – co je to – příčiny, příznaky a léčba

Ve stanoveném termínu se přihlásilo 20 společností s celkem 53 výrobky. Těsně před jednáním hodnotící komise dvě společnosti odstoupily (jedna společnost uvedla interní důvody a druhá společnost z důvodu zvýšeného výskytu koronaviru v příslušeném okrese). Počet výrobků po odstoupení společností byl 49.

Pro řádné přihlášení do soutěže bylo nutné dodat přihlášku, laboratorní analýzu výrobku nebo čestné prohlášení o výživové hodnotě výrobku a nakonec pro hodnocení také samotný výrobek. Všechny společnosti podmínky soutěže splnily. V přihlášce každý výrobce zvolil kategorii, do které inovovaný výrobek přihlašuje. Výživové hodnoty nebyly požadovány u mikropodniků.

Přihlášené společnosti se lišily ve velikosti podniku od mikropodniků až po velké podniky.

Jednání hodnotící komise 7. ročníku soutěže Cena Potravinářské komory ČR o nejlepšíinovativní potravinářský výrobek se uskutečnilo dne 17. července 2020 od 9:30 hod. v sídle PK ČR.

Za členy hodnotící komise byli nominováni:

  • Mgr. Gabriela Bechynská – Potravinářská komora České republiky
  • doc. Ing. Lenka Kouřimská, Ph.D. – Česká zemědělská univerzita v Praze
  • Ing. Ivana Laknerová – Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i.
  • Ing. Irena Němečková, Ph.D. – Výzkumný ústav mlékárenský, s.r.o.
  • RNDr. Jana Olšovská, Ph.D. – Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, a.s.
  • Ing. Jan Pivoňka, Ph.D. – EUROFINS CZ, s.r.o.
  • doc. Ing. Aleš Rajchl, Ph.D. – Vysoká škola chemicko-technologická v Praze
  • Ing. Alena Saláková – Mendelova univerzita v Brně
  • Ing. Jan Bedrníček. – Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
  • MVDr., Ing. Dana Tříska – Ministerstvo zemědělství
  • Kategorie podle pravidel byly následující:a) reformulace roku b) bezpečnost a kvalita potravin
  • c) potraviny pro zvláštní výživu
  • Hodnocení proběhlo ve dvou skupinách, a to ve skupině výrobců, kteří jsou mikro nebo malým podnikem, nebo výrobců, kteří jsou středním a velkým podnikem a to pro kategorie b) a c).

V kategorii a) byly přihlášeny jen střední a velké podniky. Výrobky byly hodnoceny postupně podle kategorií a podle abecedního seznamu společností. V průběhu hodnocení komise přeřadila některé výrobky do jiných kategorií, než výrobce původně zvolil. Hodnotila se inovativnost výrobku, složení, výživové údaje a senzorické vlastnosti.

Zpravodaj s výsledky soutěže zde.

Jak hodnotíte tento dokument?

SVĚTOVÝ DEN MLÉKA 2012 – MLÉKÁRENSKÝ VÝROBEK ROKU 2012

OSLAVY SVĚTOVÉHO DNE MLÉKA

Desátého ročníku soutěže o „Mlékárenský výrobek roku“ se zúčastnilo 20 tuzemských výrobců, kteří do hodnocení přihlásili celkem 70 výrobků.

Výrobky byly hodnoceny v osmi kategoriích: tekuté mléčné a syrovátkové výrobky, kysané mléčné výrobky, jogurty, másla a mléčné pomazánky, tvarohy a čerstvé sýry, sýry přírodní, sýry tavené a smetanové krémy a tvarohové dezerty. Nově byly vyhlášeny také „Novinky roku 2012“ v mléčné a v sýrové řadě.

Hodnocení za účasti 15 nezávislých porotců proběhlo 24.dubna na Ústavu mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT Praha. Při hodnocení se posuzovala nejenom celková kvalita přihlášených soutěžních vzorků, ale posuzována byla také obchodní rozšířenost na trhu, marketingové aktivity směřované na podporu prodeje a také správnost značení výrobku podle platné potravinové legislativy.

U novinek hodnotily komise stupeň produktové, procesní a obalové inovace, zaměření na specifickou cílovou skupinu, „nové“ výživové parametry, atraktivitu pro spotřebitele a také případný přínos pro životní prostředí.

Ze všech přihlášených soutěžních výrobků bylo zřejmé, že české mlékárenství umí produkovat vysoce kvalitní a hodnotové výrobky, a to v duchu současných světových výživových trendů.

Nejvíce byly zastoupeny fermentované mléčné výrobky, často s funkčním benefitem, a dále pak přírodní sýry a tvarohy s vysokou přidanou hodnotou pro spotřebitele.

Zejména pro děti zůstávají stále oblíbené smetanové krémy a tvarohové dezerty a pro mládež a pro sportovce pak také osvěžující syrovátkové nápoje.

Výsledky akce „Mlékárenský výrobek roku 2012“ byly za přítomnosti zástupců veřejného života, médií a samozřejmě odborníků a manažerů mlékárenského průmyslu a zemědělské prvovýroby, vyhlášeny 23.

května na společensko-odborné akci „Oslava mléka“ v kongresovém Studijním a informačním centru České zemědělské univerzity v Praze – Suchdole.

Účastníci si také společně připomněli letošní „Světový den mléka“, který se na podnět Mezinárodní mlékařské federace slaví každoročně již od roku 1957, tedy letos již po pětapadesáté.

Zástupci úspěšných mlékárenských podniků zde převzali diplomy za první tři místa v jednotlivých soutěžních kategoriích, vyhlášen byl také letošní absolutní vítěz soutěže, dvěma výrobkům bylo uděleno ocenění „Novinka roku 2012“ a zástupci novinářů předali ještě své „Ceny médií“.

V závěru slavnostního ceremoniálu vyhlásil Českomoravský svaz mlékárenský nový ročník soutěže o „Mlékárenský výrobek roku 2013“.

Zdroje: Ministerstvo zemědělství ČR, Českomoravský svaz mlékárenský, Ústav mléka, tuků a kosmetiky VŠCHT Praha

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *