Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

  • Co se kide chystá a co si určitě nenechat ujít se dozvíte v našem článku
  • Upozornění: Akce se budou konat pouze v případě stabilní epidemiologické situace.
  • Vegan Expo 2021
  • Můžete se těšit na výrobce a stovky jejich rostlinných produktů, dále také přednášky, talkshow a mnoho dalšího, co vás může inspirovat ke změně i vašeho životního stylu.
  • Kdy a kde?

6.3. – 7.3.2021, Výstaviště Holešovice, Praha 7

  1. Vstupné:
  2. Jeden den: 120 Kč
  3. Dva dny: 170 Kč
  4. Web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Natural Wine Fest 2021

Natural Wine Fest 2021 je festival v Brně zaměřený na organická, naturální a biodynamická vína. Těšit se můžete na osobní účast více než čtyř desítek českých a zahraničních vinařství a distribucí, které vám přijedou představit svá vína. Všechny vystavující vinaře spojuje jejich silná filozofie produkce hroznů a výroby vína, ve které se snaží maximálně využít čistě přírodní potenciál.

Kdy a kde?

27.3.2021 od 13.00 hod., Tržnice Brno

  • Vstupné:
  • 250 – 690 Kč
  • Web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Tvarůžkový festival Olomouc 2021

Koncem dubna ožije centrum Olomouce 5. ročníkem festivalu na počest typické hanácké speciality – Olomouckým tvarůžkům, které se vyrábějí v Lošticích už více než šest set let.

Návštěvníci festivalu ochutnají tvarůžky v teplé i studené kuchyni v nabídce restaurací, které jsou zapojeny do projektu Ochutnejte Hanou a propagují tak tradiční hanáckou gastronomii. Nebudou chybět ani takové speciality jako tvarůžkové dezerty a pivo z hanáckých minipivovarů.

Připraven je zajímavý doprovodný program včetně vystoupení hanáckých folklorních souborů. Při této příležitosti bude také v Olomouci zahájena turistická sezóna, budou představeny novinky v oblasti cestovního ruchu a proběhnou i tematické prohlídky vybraných objektů.

Kdy a kde?

17. – 18.4.2021, Horní nám. Olomouc

Web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Fresh Festival Plzeň 2021

Gurmánský festival, který v Plzni oslaví již jubilejní 10. ročník láká na nové zóny. Zóna „Ochutnej svět“ láká na exotické chutě a kulturu JV Asie. 365 zóna – Gastromapa Lukáše Hejlíka představí vybrané podniky ze známého průvodce. Kuchařské hvězdy v čele s tváří festivalu – Z. Pohlreichem, pohodlná zázemí včetně pivní a vinařské zóny a vyžití pro děti.

Kdy a kde?

22.5. – 23.5.2021, Park OC Plzeň Plaza

  1. Vstupné:
  2. 100 Kč
  3. Web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Fresh Festival Liberec 2021

4. ročník gurmánského festivalu zve zpět do parku Budyšínská. Nová zóna „Ochutnej svět“ láká na exotické chutě a kulturu JV Asie. 365 zóna – Gastromapa Lukáše Hejlíka představí vybrané podniky ze známého průvodce. Kuchařské hvězdy v čele s tváří festivalu – Z. Pohlreichem, pohodlná zázemí včetně pivní a vinařské zóny a vyžití pro děti.

Kdy a kde?

29.5. – 30.5.2021, Park Burdyšínská, Liberec

  • Vstupné:
  • 100 Kč
  • Web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Prague Ice Cream Festival 2021

Další ročník oblíbeného festivalu proběhne letos v červnu. Přijďte s celou rodinou na tuto jedinečnou akci, kde si užijete jak české, tak i zahraniční zmrzlinové pochoutky.

Zvolte nejoblíbenějšího zmzlináře festivalu a vyhrajte skvělé ceny.

Kdy a kde?

27.6.2021 od 10.00 hod., Výstavuště Holešovice, Praha 7

  1. Vstupné:
  2. Základní: 140 Kč
  3. Studenti: 100 Kč
  4. ZTP, senioři nad 70 let: Zdarma
  5. Web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Food Truck Fest HK vol. 3

Další čistě foodtruckový festival míří do Hradce Králové. Přijď ochutnat jídla ze všech koutů světa na čtyřech kolech. Těšit se můžete na různorodou kuchyni a hlavně na degustační porce, protože chceme, abyste měli možnost ochutnat toho co nejvíc. Kromě burgerů se můžete těšit na Italskou, Francouzkou, Asijskou kuchyni a mnoho dalšího.

Vezměte děti, rodinu a přátelé a přijďte strávit příjemný den na hradecké nábřeží. Míst k sezení a odpočinku bude dostatek. Děti se vyřádí v dětském koutku.

Kdy a kde?

4.9.2021 od 10.00 hod., nám. 5. května, Hradec Králové

  • Vstupné:
  • Zdarma
  • Web akce
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Již proběhlo:
  • Kladno ČokoFest 2020

Pro všechny milovníky cukrovinek a zejména čokolády je určena tato skvělá akce. ČokoFest v Kladně letos bude a bude vymazlený!

Kdy a kde?

16.10. – 18.10.2020, Dům kultury Kladno

Oficiální web akce

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Street Food Festival Čáslav – akce zrušena

Streetfood oprvé taky v Čáslavi! Přijďte si vychutnat skvělou gastronomii a to jako moderní, tak i tu tradiční z ČR, ale i ze světa. Nebudou chybět ani oblíbené Foodtrucky. K pití zde budou k dispozici skvělá vína a pivka z malých pivovarů.

Kdy a kde?

Nové restaurace a tváře, kreativnější menu – Beko Fresh Festival 2019

Tradiční tvář festivalu, Zdeňka Pohlreicha, doplní další hvězdy kuchařského nebe – Roman Vaněk a Radek David a také herec a autor blogu Gastromapa Lukáš Hejlík. Upgrade zažívá doprovodný program, dětská, pivní i vinařská zóna. Návštěvníci zažijí na vlastní chuťové buňky novinky a trendy v gastronomii – přípravu ryb, poke bowl a mnoho dalšího.

Beko Fresh Festival se v Liberci poprvé představil v roce 2017. Od té doby se rozrostl nejen co do rozlohy, ale také v oblasti nabídky toho nejlepšího, co se z gastronomie u nás dá najít.

NOVÉ GASTRO ZÁŽITKY

Novinkou na festivalu je prezentace vybraných restaurací, které se pyšní nějakou specialitkou. „Přestože festival nabízí velmi rozmanitý doprovodný program, jsme stále gastro festivalem a stále nám jde především o špičkovou gastronomii a exkluzivní gastro zážitky, jejichž level letos posouváme o několik latěk výše,“ říká ředitel Beko Fresh festivalu Petr Jirásek.

Jednou z nových restaurací je The Bowls nabízející havajské sympatické misky naplněné rýží, syrovými rybami, zeleninou, bylinkami a ovocem, nebo Meat Vandals s trhaným vepřovým a pastrami v bulce či briošce.

Představí se také Extrémní catering se šneky po toskánsku, mořským ježkem, bizoním burgerem či holoubátky. Svou premiéru bude mít také Mutant Fast Food se svým truckem, ze kterého vám naservíruje tzv.

fusion kuchyni.

  • Nejlepší rybí speciality představí restaurace Šupina a Šupinka, prezentovat se bude i Avocado Street Bistro, ve kterém je avokádo opravdu hlavní ingrediencí a součástí každého menu.
  • Škola vaření Fine Food Academy, kterou založil milovník dobrého jídla Honza Krob, připraví softshell krab burger, asijský open burger s mečounem, cheeseburger z nejlepšího hovězího na světě – z wagyu a další speciality.
  • MÍSTNÍ RESTAURACE NA FESTIVALU

Z libereckých vyhlášených podniků se návštěvníci mohou těšit např. na burgrárnu Q Burger Bar, Beer Warehouse či Půlměsíc Beer&Pasta, ale také na nově otevřenou Hospodu Na Růžku. Z Jablonce na Nisou pak přijede to nejlepší ze svého umění ukázat indická restaurace Curry bar.

Pravidelně se na festivalu prezentují nejlepší kuchaři ČR a letos tomu nebude jinak. „Těší mě, že taková kuchařská celebrita, jakou je Zdeněk Pohlreich, je s námi od samého začátku.

I to je pro nás známkou, že to děláme dobře,“ směje se ředitel festivalu Petr Jirásek. K Pohlreichovi se letos v Liberci připojí šéfkuchař a popularizátor gastronomie Roman Vaněk a šéfkuchař Radek David.

Pozvání přijal také herec, autor projektu scénického čtení Listování a blogu Gastromapa Lukáš Hejlík.

FESTIVAL PRO DĚTI

Maminky jistě ocení zázemí pro kojení, krmení, přebalení a odpočinek s nejmenšími dětmi. MonPeri Baby zóna pro kojence a batolata nabídne plenky i ubrousky zdarma. Jako zpestření je přichystaný závod batolat v lezení.

Starším dětem bude určen program na Haribo Mini Workshop stage. „Děti se během workshopů stanou malými šéfkuchaři, naučí se připravit svačinku, užijí si hodně legrace, odnesou spoustu zážitků a spolu s tím i něco dobrého. Jednotlivé workshopy povedou profesionální kuchaři i kuchařské celebrity, několikrát za den děti pobaví i Kouzelník Pan Kravata,“ láká rodiny s dětmi Jirásek. 

Mnozí rodiče ocení i mobilní Dětský koutek, který jim umožní na chvilku vydechnout a nasát tu pravou atmosféru food festivalu. To vše bude pro vaše děti připraveno zdarma.

VINAŘI, PIVAŘI A KAFAŘI JÁSAJÍ

Rozšířené a pohodlnější velkokapacitní stany, více míst k sezení, delikatesy vhodné k danému nápoji, doprovodný program – to vše jistě ocení návštěvníci pivních a vinařských zón.

Pivaři jistě ocení živou kapelu Wband, vinaři pak řízené degustace vedené špičkovými someliery např. z Vinařství Piálek a Jäger.

Chybět nebude ani De Longhi Coffee zóna se Školou kávy a prezentací místních pražíren.

SNADNÁ DOSTUPNOST

Pro návštěvníky bude k dispozici bezplatné parkoviště s dostatečnou kapacitou v těsné blízkosti festivalového areálu. Stejně tak je možné využít obousměrné kyvadlové autobusové dopravy z centra města od OC Fórum.

První návštěvníci mohou tak v pátek na festival vyrazit ve 14 h a následujících 15minutových intervalech, v sobotu pak první autobus vyjede v 10 h a následujících půlhodinách.

Do 10 minut pak všechny gurmány přivítají brány festivalu.

  1. Více info na: http://freshfestival.cz/liberec/
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost
  • Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

GASTRO TOUR

Úvod

Českomoravský svaz minipivovarů, profesní sdružení malých pivovarů, uspořádalo v období od 10. září do 10. října 2020 dotazníkové šetření. Smyslem průzkumu bylo zjistit dopad pandemie na minipivovary, co vše pro zmírnění negativních efektů dělají, jak hodnotí vládní opatření a jak vidí budoucnost na trhu.

Budete mít zájem:  Nervozita a podrážděnost: Tipy, co nás zklidní

Získaná fakta budou využita pro další jednání s vládními orgány jako podpora pro prosazení odpovídajících výhod podnikání a ovlivnění podnikatelského prostředí malých pivovarů.

Vlastní dotazníkové šetření.

Průzkum zjišťoval, jak pivovary hodnotí dopad pandemie a z ní vyplývajících opatření na jejich podnikání. Zároveň ověřoval, jak vnímají měnící se situaci na trhu piva a jak se vyvíjela a vyvíjí poptávka jejich po pivu.

Současně bylo ověřováno, jak pivovary na měnící se situaci reagovaly, co vše udělaly pro zmírnění dopadu na jejich byznys. Především po stránce organizační, výrobní, marketingové, komunikační.

Bylo rovněž zkoumáno, co ovlivňuje poptávku po jejich pivu ale i jiných službách, které nabízejí. Další okruh otázek se týkal hodnocení efektivity vlivu vládních opatření zaměřených na pivovary, a jak vnímaly jejich prospěšnost.

A v neposlední řadě bylo zjišťování, jaká je nálada mezi nimi, a jak posuzují svou perspektivu.

Průzkum prováděl Českomoravský svaz minipivovarů a agentura PORT spol. s r. o. formou dotazníků vystavených na internetu. Dále byly přímo písemně nebo osobně kontaktovány další pivovary, mezi nimi i ty, které nejsou členy ČMSMP. Byly získány odpovědi z 59 minipivovarů.

V dotazníku bylo 7 otázek. U čtyř byly nabídnuty výroky s tím, že respondent měl zvolit jeden, který nejvíce odpovídá jeho názoru nebo se kterým se nejvíce ztotožňuje. Současně bylo možno vyjádřit vlastní názor, pokud nabídka neodpovídala názoru respondenta.

V dalších třech případech byly nabídnuty různé výroky, u nichž však mohl respondent vybrat jedno i více tvrzení současně. I v těchto případech jsme nabídli možnost vlastního komentáře, pokud by nabídka potřebovala doplnit, rozšířit. Nejčastější a nejzajímavější poznámky jsou dále uvedeny v komentáři u grafů

Na závěr dotazníku byly minipivovary požádány o bližší identifikaci délky působení na trhu a místa, kde podnikají. U doby působení minipivovaru na trhu byly tři časová rozpětí. 33 minipivovarů působí na trhu více, než 5 let, 23 po dobu od 2 do 5 let a zbývající 3 jsou na trhu kratší dobu, než 2 roky.

Kromě toho, s cílem zasáhnout, pokud možno, všechny velikostní typy obcí a měst, bylo zjišťování, kde mají minipivovary své sídlo. Nejvíce respondentů, celkem 14, bylo z obcí do 2000 obyvatel.

Druhou největší skupiny tvořily pivovary z Prahy, kde jsme získali odpovědi 12 minipivovarů. Minipivovary z měst nad 100 000 obyvatel bylo 9, jeden ze skupiny 50 až 100 000obyvatel. Města s 10 až 50 00 obyvateli měla 9 respondentů a od 5 do 10 000 osm.

Obce a města s počtem obyvatel od 2 do 5 000 reprezentovalo 6 minipivovarů.

Shrnutí provedla agentura PORT spol. s r. o. a odsouhlasena vedením ČMSMP.

  • Otázky a komentář.
  • První otázka směřovala ke zjišťování vlivu epidemie na hospodaření pivovaru.
  • Graf 1 Jak hodnotíte dopad koronavirové pandemie na ekonomiku všeho minipivovaru?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Tři čtvrtiny respondentů souhlasí s tvrzením, že současná pandemie silně nebo spíše negativně ovlivnila ekonomiku jejich pivovarů.

Dvě stejné skupiny respondentů, tvořící vždy desetiprocentní podíl se domnívá, že pandemie jejich ekonomiku neovlivnila vůbec nebo je brzy její dopad vyhodnotit. Jen 5 % uvedlo, že ekonomiku pivovaru zlepšilo.

Lze tedy tvrdit, že negativní dopad pandemie je vnímám výrazně větší skupinou minipivovarů.

Další otázka směřovala na zjišťování názoru respondentů na konkrétní oblasti dopadu krize na byznys pivovaru.

Graf 2 Jak se koronavirová krize na vašem podnikání projevila?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Nejčastější odpovědí, při možnosti mnohonásobné volby souhlasila s výrokem, že se pandemie znamenala dramatický pokles tržeb. Dvě pětiny registrovaly ztrátu zákazníků.

  Třetí nejčastější odpovědí byla nutnost zničit uvařené pivo a další nejčastější odpovědí byla nutnost propustit některé zaměstnance.

Pouze 10 pivovarů (17 %) uvedlo, že se pandemie na jejich podnikání neprojevila a pouze jeden vykázal lepší obchody.

Pivovary na vzniklou situaci způsobenou pandemií reagovaly řadou opatření. Která to konkretbně byla zkoumala další otázka.

Graf 3 Jak jste reagovali na změněnou situaci na trhu?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Prakticky všechny minipivovary nějakým způsobem reagovaly na změněnou situaci na trhu. Bylo to dáno nutností krizovou situaci přežít, přijít s proaktivními nápady. K dispozici měly výběr z osmi navržených odpovědí včetně možnosti doplnit i vlastní komentář. Mohly specifikovat i více přijatých opatření. Nejčastěji, tři čtvrtiny pivovarů, volilo cestu otevření prodejního okénka.

Další nejpopulárnější možností bylo rozvoz piva ke klientovi. Tím se rozumělo jednak do domácností, ale i vytvoření nových, často netradičních prodejních kanálů, jak bylo dodatečně dotazováním zjištěno. To realizovaly tři pětiny pivovarů, tedy 60 %. Větší polovina z nich rovněž změnila strukturu stáčení piva.

Původní převažující stáčení piva do sudů bylo částečně nahrazeno lahvováním.

Pivovary také měnily komunikační aktivity. Více než 45 % začaly více využívat sociální média a více než dvě pětiny zvýšily reklamní a propagační akce na svých internetových stránkách.

Relativně nízké procento (přes 40 %) z nich zmínilo zavedení on-line prodeje. Vysvětlením může být i to, že tento krok již ve svých podnikatelských aktivitách pivovary měly z předchozího období.

Pouze šest pivovarů, tedy 10 % uvedlo mezi přijatými opatřeními omezení nabízeného sortimentu.

Poptávka po pivu se nevyvíjela jednoznačně a u všech stejně. Jaké trendy samotné pivovary zaznamenaly, ověřoval čtvrtý dotaz. Bylo možné zvolit jednu odpověď.

Graf 4 Jak se vyvíjí poptávka po pivu, které produkuje váš pivovar?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Domníváme se, že tato odpověď byla, možná více než jiné, ovlivněna faktem, že byla položena těsně před tzv. lockdownem, tedy přesněji před druhým uzamčením hospodářství.

Respondent mohl volit jednu z nabízených možností. Nejčastější odpovědí u třetiny respondentů, byl zaznamenán souhlas s tvrzením, že se situace zlepšuje, ale bylo potřeba vyčkávat, po nějakou dobu, s definitivní předpovědí. Pětina pivovarů shledala, že se poptávka dostávala do situace před koronavirovou krizí.

U 10 pivovarů (17 %) poptávka vzrostla. Osm pivovarů, tedy 13 % neumělo odpovědět, protože situace byla nestabilní a registrovaly velké výkyvy v poptávce.

Sedm pivovarů nevidělo náznaky vysoké poptávky, jaká byla v období před nástupem koronavirové pandemie a pouze tři pivovary odpověděly, že propad poptávky nadále pokračuje.

Co všechno ovlivňuje úspěšnost pivovaru na trhu, zkoumala další otázka. Bylo nabídnuto deset faktorů a respondent mohl volit i několik možností.

Graf 5 Co ovlivní poptávku po pivu a dalších službách, které váš minipivovar poskytuje (exkurze, degustace aj. služby)?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Jeden z nejzajímavějších výsledků průzkumu jsou reakce pivovarů na dotaz, co ovlivní poptávku po pivu a dalších službách, které jejich minipivovar poskytuje. Možná ještě překvapivější odpovědí je konstatování u 48 z nich, tedy 81 %, že pověst pivovaru je nejdůležitějším faktorem ovlivňující poptávku po pivu a službách.

S velkým odstupem, nicméně na významném druhém místě byla zmiňována role štamgastů a téměř stejný počet pivovarů uvedl významné postavení cestovního ruchu. V obou případech vždy přes polovina z nich s nabídnutým tvrzením souhlasila. Jako důležité faktory pivovary uvedly i šíři nabídky piv a lokálnost, tedy kde fungují, a to u necelé poloviny respondentů.

Necelé dvě pětiny minipivovarů uvedlo význam prodej přes off-trade, tedy význam prodeje prostřednictvím prodejen všeho druhu a cenu piva považovalo za důležité přibližně stejné procento respondentů. Možná poměrně málo jich označilo marketingové aktivity za důležité (27 %).

Jako prakticky bezvýznamné bylo považování zvýrazňování vztahu k životnímu prostředí a ohledy na zdravotní důsledky pití piva.

Minipivovary byly dotazovány, jak hodnotí dopad vládních opatření na jejich podnikání. Mohly zvolit jednu z nabízených variant.

Graf 6 Jak hodnotíte vládní opatření realizovaná v souvislosti s koronavirem?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Záporně nebo nepříliš kladně hodnotí realizovaná vládní opatření na pivovarský sektor necelé dvě třetiny dotázaných respondentů. Celá čtvrtina je považuje do jisté míry za prospěšná, ale jejich pivovaru nepomohla. Naopak pouze necelých deset procent je považuje za pozitivní, která jejich firmě pomohla.

Pohled do budoucna, názory ve schopnost přežít u podnikatelských subjektů zjišťovala závěrečná otázka. Respondent mohl vybrat jednu z možných odpovědí.

Graf 7 Jak vidíte perspektivy svého minipivovaru?

Gastro Tour 2021 – festival profesionální gastronomie je otevřen i pro veřejnost

Více než polovina odpověděla, že za rozhodující bude považovat nejbližší měsíce, které povařují za kritické. Když se je podaří překonat, věří v postupný návrat do normálu v příštím roce.

Pětina pivovarů považuje současné problémy za krátkodobé a počítá s jejich překonáním během několika měsíců.

Skeptičtější skupina pivovarníků, něco přes dvě pětiny, ve stejném poměru odhaduje návrat k výsledkům roku 2019 nejdříve za 2–3 roky nebo je ještě skeptičtější a budoucnost je podle nich velmi nejistá. Je těžké podle nich předvídat budoucí vývoj. Vidí jej dost negativně.

Budete mít zájem:  Nebezpečná kosmetika 2021: Nejčastěji šlo o krémy

Souhrn poznatků

Z dotazníkového šetření lze vyvodit mj. tyto závěry:

  • Současná pandemie u výrazné většiny negativně ovlivnila ekonomiku minipivovarů. Naproti tomu pouze 6 neboli deset procent má za to, že pandemie jejich podnikání neovlivnila. Objevily se však 3 pivovary, kterým složitá situace přinesly zlepšení.
  • Škála negativních dopadů pandemie je rozsáhlá. Nejčastěji, u dvou třetin minipivovarů, znamenala dramatický pokles tržeb. Dále to byla ztráta zákazníků, nutnost zničit uvařené pivo případně propustit některé zaměstnance.
  • Neočekávaná krize společnosti a ekonomiky vyvolaná pandemií, znamenala velkou hrozbu pro pivovary. Současně však i výzvu i příležitost si ověřit, co na trhu zabírá, co je úspěšné a co nikoliv. Reakce pivovarů velmi pozitivně překvapily svou kreativitou. Téměř okamžitě reagovaly od otevření výdejních okének po schopnost hledat nové prodejní kanály na trhu, vnitřními organizačními změnami zahrnující i způsoby stáčení piva až po využívání nových marketingových, organizačních a dalších příležitostí včetně využití sociálních sítí. Minipivovary, které nemněly on-line prodej jej začaly zavádět. Z nabízených eventualit využil každý pivovar v průměru 3 až čtyři aktivity, což lze považovat za poměrně úctyhodné číslo. Pouze jeden pivovar uvedl, že nepřijal žádné podpůrné opatření na pomoc podnikání během pandemie.
  • V období těsně před vyhlášením lockdownu byla relativně velmi roztříštěná odpověď, že během letních měsíců, kdy došlo k rozvolňování restriktivních protiepidemiologických opatření, se situace zlepšovala, ale s definitivním hodnocením počkat. Hned dalším nejrozšířenějším názorem je opatrný optimismus a 17 % pivovarů hlásí dokonce růst poptávky. U stejného procenta minipivovarů však zazněla skeptická odpověď. Desetina respondentů nebyla s to se vyjádřit.
  • Faktory, které ovlivňují poptávku po pivech z produkce minipivovarů, byly velmi zajímavé. Až překvapivě vysoké procento, čtyři z pěti pivovarů si cení pověsti jako nejdůležitějšího kritéria, které ovlivňuje poptávku po jejich pivu. Věrnost štamgastů, tedy klientská loajalita, která je obecně velmi vysoce hodnocena i v jiných oborech i tady hraje velkou roli. Pivovarníci vnímají jako cenný cestovní ruch a jeho pozitivní vliv na jejich byznys. Již dnes víme, že právě pivovary v centrech velkých aglomerací jsou silně postižené útlumem cestovního ruchu, především zahraničního, a také vysokého přesunu zaměstnanců na práce z domova, což nahrává pivovarům umístěným mimo centra měst. S tím je kompatibilní i významná pozice lokálnosti, tedy kde se minipivovar nachází a také šíře nabídky piv, která pandemií nebyla negativně ovlivněna. Často je zmiňována role off-trade a také cena piva jako faktorů ovlivňujících poptávku po pivu.
  • Dvě třetiny minipivovarů hodnotí protikoronavirová vládní opatření negativně a naopak, pouze 10 % pozitivně.
  • Velmi obezřetně se minipivovary vyjadřují k perspektivám rozvoje. Více než polovina z nich považuje za klíčové nastávající měsíce. Dlužno podotknout, že právě předvánoční období patří tradičně jednomu z vrcholů prodejní sezony piva. Letošní rok bude znamenat spíše zklamání než radost. Přes dvě třetiny pivovarníků vnímá budoucnost skepticky a horizont návratu na úroveň roku 2019 považuje za pravděpodobné v následujících 2–3 letech.

Závěr

Pandemie covidu-19 dramaticky, a především nečekaně zasáhla pivovarství a zejména minipivovary. Svou velikostí, svou hloubkou a také neočekávaností.

Na jedné straně pivovary velmi dobře vyhodnotily, v čem tkví jejich problémy a byly s to připravit a realizovat řadu opatření ke zmírnění negativních dopadů na podnikání.

Současně se ale ukázalo, že vládní opatření nejsou minipivovary příliš pozitivně vnímána a nemají, alespoň pro většinu z nich, pozitivní účinek a nejsou chápána jako potřebná pomoc.

Závěry tohoto průzkumu mohou nabídnout argumenty pro jednání i komunikační aktivity, že pivovary udělaly mnohé, ale státní správa musí mnohem více pro ně udělat. Jejich záchrana je v zájmu společnosti i ekonomiky země.

Kontakt a další informace:

Ing. Josef Vacl, CSc.

PORT spol. s.r.o. 

Tel: 602 340 664 

Email: [email protected]

www.certum.cz

Ing. Jan Šuráň

Českomoravský svaz minipivovarů

Email: [email protected]   

www.minipivo.cz                        

FOR GASTRO HOTEL

Pandemická situace zasáhla velmi negativně celý HoReCa segment. Jsme plni očekávání, že se situace v co nejbližší době změní k lepšímu, aby firmy, podnikatelé a jejich provozy mohli opět plně fungovat a nastartovali svůj business.

Veletrh FOR GASTRO & HOTEL chce opět býti nápomocen při kontraktech a propojení nabídky a poptávky na trhu u nás, což vždy bylo a je smyslem celé akce.

Všichni profesionálové, ale i milovníci kvalitní gastronomie jsou vřele vítáni u dalšího 11. ročníku odborného veletrhu FOR GASTRO & HOTEL konaném ve dnech 7.10.-9.10.

2021 tradičně v PVA EXPO PRAHA v Letňanech.

Oblíbený veletrh STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY v Letňanech v letošním roce sice ustoupil koronavirové epidemii, ale dárky pro rodinu a své nejbližší bude možné pořídit si prostřednictvím projektu Virtuální vánoční dny 2020, který nabídne produkty tradičních vystavovatelů pomocí internetu.

Online verze veletrhu nazvaná Virtuální vánoční prodejní trh 2020 vychází vstříc zákazníkům, kteří si každoročně chtějí nakoupit dárky na jednom místě. Současně podporuje české výrobce, řemeslníky, designery a dodavatele vánočního zboží.

Jak na virtuálním trhu nakupovat? Internetový portál https://virtualni.vanocnidny.cz/ nabízí produkty ve virtuálním tržišti, které se člení na Fashion zónu s módou a módními doplňky od mladých designerů, Česky jarmark s ručně vyráběnými výrobky, Vánoční hody pro milovníky klasické sváteční i netradiční gastronomie a na Vánoční trh s pestrou nabídkou zboží všech kategorii. Stačí si na webu zvolit oblíbenou firmu a vybrané zboží přidat do košíku, nebo si můžete zboží nechat přivést na výstaviště v Letňanech.

PŘEJEME POHODLNÉ A BEZPEČNÉ NAKUPOVÁNÍ.

Veletržní areál PVA EXPO PRAHA v Letňanech se momentálně stal první polní nemocnicí pomáhající v boji proti koronavirové epidemii v Česku. Proměnil se v klíčové záložní místo pro péči o pacienty nakažené lehčí formou nemoci Covid-19. V souvislosti s tímto děním se letňanský areál až do odvolání neprodyšně uzavírá veřejnosti a bude primárně v užívání Ministerstva zdravotnictví ČR. 

Video z příprav polní nemocnice na našem výstavišti si můžete prohlédnout ZDE.

Věříme, že tato mimořádná situace brzy pomine a veletrh FOR GASTRO & HOTEL se uskuteční dle plánu. Nyní již pracujeme na jeho přípravách a budeme Vás průběžně informovat o dalším vývoji.

Těšíme se opět na setkání s Vámi na našich veletrzích.

Přestože doba není lehká, na Zámku Ratměřice se nevzdávají a stále svým hostům přináší maximální servis tak, aby si jejich hosté mohli co nejlépe odpočinout, užít si špičkovou gastronomii a načerpat nové síly.

Zámek Ratměřice děkuje všem, kteří navštívili jejich stánek na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL 2020 a těší se na brzkou shledanou u nich snad ještě v této sezóně anebo v sezóně příští. Sledujte jejich web www.zamek-ratmerice.

cz, ať vám neuteče žádná jejich novinka. Za vaši přízeň a podporu děkujeme i my!

Organizační tým letošního veletrhu FOR GASTRO & HOTEL 2020 děkuje všem zúčastněným firmám, které se navzdory nepříznivé covidové době zúčastnily a byly tu s námi! Bohužel letošní 10. ročník byl v důsledku pandemie značně oslaben jak na poli vystavovatelů, tak i na straně návštěvníků.

Nicméně i tento menší počet návštěvníků, zdá se, byl ten pravý pro náš veletrh a až na výjimky byli vystavovatelé s obchody na veletrhu spokojeni. Věříme, že v budoucnu se veletrh představí opět v plné síle a splní všem svá očekávání. Příští 11.

ročník veletrhu se uskuteční opět v PVA EXPO PRAHA v datu od 30. 9. -2. 10. 2021.

Přejeme Vám mnoho úspěchů ve vaší další práci a pevné zdraví.  

Veletrh nábytku FOR INTERIOR a veletrh gastronomie a hotelnictví FOR GASTRO & HOTEL, které začínají ve čtvrtek 1. října v PVA EXPO PRAHA, proběhnou bez dalších omezení a v řádném termínu.

Vzhledem k vyhlášení nouzového stavu a mimořádných opatření v České republice od pondělí 5. října jejich průběh nebude nijak narušen.

Letňanský areál je navíc plně připraven zajistit bezpečí a komfort vystavovatelů i návštěvníků.

Víme, že vás zajímá, jak podnikat na trhu, který dusí opatření proti pandemii koronaviru. Pro ty z vás, kteří v důsledu různých omezení tentokrát nemohou přijet za námi, budeme přenášet KONGRES FOR GASTRO & HOTEL online. Stačí si otevřít náš youtube kanál na https://www.youtube.com/watch?v=fhXuT7-xcFs

Buďte u toho s námi a sledujte kongres online! Začínáme 1. 10. v 9.00 hodin. Těšíme se vás.

V souvislosti s aktuálním vývojem epidemiologické situace v ČR dnes přistoupilo Ministerstvo zdravotnictví k dalším protiepidemickým opatřením. Ta se však týkají především stravovacích zařízení a sportovních akcí. Výstavy a veletrhy nepředstavují zvýšené epidemiologické riziko a jejich konání pokračuje.

Posílení zdravotně-organizačních opatření v PVA EXPO PRAHA nadchlo i ministra Karla Havlíčka, který se zúčastnil slavnostního zahájení veletrhů FOR ARCH a FOR GARDEN! I my se na vás už těšíme na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL, příští týden od 1.-3.10.2020.

Budete mít zájem:  Movember: Muži s kníry proti rakovině

Přestože ve středu 16. září oznámilo ministerstvo zdravotnictví zavedení zpřísňujících protiepidemických opatření, veletrhy zůstávají v nastaveném režimu a podzimní veletržní sezóna v Letňanech pokračuje podle plánu.

Jak ukázaly již realizované akce AUTOSHOW PRAHA, FOR PETS a FOR DECOR & HOME, na výstavišti PVA EXPO PRAHA se úspěšně podařilo nastavit zdravotně-organizační opatření, která maximálně zajišťují bezpečnost a komfort návštěvníků a vystavovatelů.

Nejpohodlnější cesta k objednání jídla s nejpestřejším výběrem restaurací a s rozvozem ve všech krajích České republiky.

Dáme jídlo je největší česká služba rozvozu jídla, která spolupracuje s téměř 4 000 restauracemi ve 170 obcích po celé České republice. Objednání jídla ještě nikdy nebylo jednodušší.

Letos se Vám představí Dáme Jídlo na veletrhu FOR GASTRO & HOTEL, navštivte jejich expozici č. 1G71 a zkusit vyhrát některou z cen na kole štěstí. Více na www.damejidlo.cz  

Desátý veletrh hotelového a restauračního zařízení, potravinářství a gastronomie FOR GASTRO & HOTEL se koná od 1. do 3. října 2020 na výstavišti PVA EXPO PRAHA.

Letošní ročník je klíčovou příležitostí pro tuzemské podnikatele a firmy, kterým umožní setkání s odborníky, obchodními partnery i veřejností. Kromě novinek a technologií z oboru je připraven i atraktivní doprovodný program.

Letňanský areál zajistí bezpečí a komfort návštěvníků i vystavovatelů. Více se dočtěte zde.

Největší česká automobilová výstava AUTOSHOW PRAHA byla prvním a také úspěšným bodem veletržní sezóny letňanského výstaviště PVA EXPO PRAHA.

Premiérová událost podzimu prověřila nově nastavená organizační a zdravotnická pravidla na výstavišti a ukázala, že je možné zajistit plynulý a bezpečný průběh akcí i s potřebnými opatřeními. Ve dnech 28. až 30.

srpna vzbudila AUTOSHOW PRAHA velký zájem veřejnosti a během tří dnů ji navštívily tisíce lidí.

Veletrh je letos citelně oslaben o zahraniční firmy a jejich novinky, jelikož nadále trvají jisté omezení a obavy z karantén v případě cest do zahraniční.  Takže letošní veletrh se plně a výhradně věnuje českým firmám a podnikání u nás.

Veletrh vždy byl, je i bude prostředníkem setkání odborníků, obchodních partnerů a odborné i laické veřejnosti v oboru HoReCa. I to je jeden z klíčových důvodů, proč je naším přáním letošní veletrh zachovat a udržet vaši důvěru v podnikání i v naší akci samotnou.

Možnost přímého osobního kontaktu s klientem i konkurencí, považujeme za jednu z důležitých součástí úspěšného obchodu.

Samozřejmě s ohledem na zdraví a bezpečnost všech, letňanský areál se na podzimních veletrzích promění v zónu s maximální bezpečností a jsme plně připraveni zajistit bezpečí a komfort návštěvníků i vystavovatelů.

Veletrhu se letos účastní kromě klíčových partnerů také stěžejní firmy na trhu jak z řad technologií RETIGO, GAMA HOLDING, CESK, GASTROART, A.T.

FORNAX, Tes Chotěboř, GASTROEXIN a další, dále potraviny, nápoje i přední dodavatelé do hotelnictví, kde se v rámci doprovodného programu představí nové technologie a zajímavé inspirace pro hoteliéry.

Těšte se také na novinky v rámci GASTRO TOURU. Konkrétní upoutávky vystavovatelů najdete ZDE.    

Děkujeme všem zúčastněným, jak firmám, tak i návštěvníkům za projevenou důvěru a těšíme se na setkání s Vámi.

Přípravný tým veletrhu FOR GASTRO & HOTEL

Veletrh FOR GASTRO & HOTEL je již zavedenou akcí v ČR, známou především mezi profesionály z oboru HoReCa, kteří ji pravidelně navštěvují.

V letošním roce se veletrh nově uskuteční v kratším termínu od 1. do 3. 10. 2020.  První dva dny veletrhu budou kontraktační, určené výhradně pro profesionály z oboru. Třetí den se veletrh otevře i pro širokou veřejnost z řad gurmánů a kulinářů.

Rok 2020 přinese oddělenou sekci pro interiérové vybavení hotelů a restaurací, firmy s touto nabídkou najdou návštěvníci v HALE 5, sektor A+ B.

Bude pozvána nová hotelová klientela a představíme ukázkové studie a nové technologie pro využití v hotelovém průmyslu.

V HALE 5B bude probíhat k tomuto tématu odborný doprovodný program. Každý profesionál najde své téma, které ho zajímá, případně které může využít pro vylepšení svých služeb i ušetření nákladů na provoz ubytovacího zařízení.

Veletrh nese podtitulek mezinárodní. Proto i letos je naším přáním rozšířit řady zahraničních firem s novými inovacemi, které dodají našim profesionálům nové impulsy a inspirace. Je vidět, že o český trh je v zahraničí velký zájem a pro ČR se otevírají stále nové obchodní příležitosti.

Posláním veletrhu je nejen propojení nabídky a poptávky, ale nese s sebou i edukativní charakter. Tematické prezentace a workshopy jsou proto jeho nedílnou součástí. Letos chceme představit ukázky mezinárodní kuchyně se špičkovými a světově uznávanými šéfkuchaři.

Těšte se spolu s námi a zapište si termín veletrhu do vašeho kalendáře! Přejeme všem zúčastněným firmám i návštěvníkům úspěšný nejen letošní rok 2020, ale i naplnění všech nových přání a očekávání.  

Letňanské výstaviště čeká letos velká premiéra. PVA EXPO PRAHA se na více než 2 měsíce promění v jedinečný kulturní areál!

Příběh našeho výstaviště píšeme řadu let a nyní do něj přidáváme další kapitolu –⁠ PRAGUE KEMP LETŇANY. V rámci tohoto unikátního projektu si budete moci od 13. 6. do 21. 8.

 vychutnat více než 60 kulturních představení pod širým nebem.

Vždy od úterý do neděle budou na programu koncertydivadelní hry nebo filmy.

NA KOHO SE MŮŽETE TĚŠIT?

Kulturní léto zahájí v sobotu 13. 6. svým koncertem James Cole, na kterého v neděli 14. 6. naváže Prague Film Orchestra.

Vystoupení dále potvrdily legendy a hvězdy hudební scény jako Olympic, Arakain, Petra Janů, Václav Neckář & Bacily, Leoš Mareš, Hana Zagorová a Petr Rezek, Michal David, Petr Kolář, Visací Zámek, Rybičky 48, Jelen, Debbi nebo Prague Film Orchestra. O divadelní zážitek se pak postarají hry Natěrač nebo Příště ho zabiju sám!

LETNÍ SCÉNA, JAK MÁ BÝT

Díky prvotřídní letní scéně si vždy užijete skvělou show, ze které se vám ani nebude chtít odejít! Připravena bude stage o rozměrech 16 x 11 metrů s LED rozjížděcí stěnou a vysoce kvalitní zvukovou technikou. Na místě najdete také stánky s občerstvením, aby vám během večera opravdu nic nechybělo. Všechno samozřejmě zvládneme za dodržení vládních bezpečnostních opatření. 🙂

  • PROGRAM NEUSTÁLE AKTUALIZUJEME: https://praguekemp.cz/#schedule
  • ONLINE PŘEDPRODEJ VSTUPENEK: https://vstupenky-pva.cz/
  • Podle typu akce si můžete vybrat vstupenku na STÁNÍ nebo pro AUTOMOBIL.

Kapacita akcí je OMEZENA: do 21. 6. – 500 osob | od 22. 6. – 1 000 osob

NOVINKY A SOUTĚŽE O VSTUPENKY JIŽ BRZY NA

Memoriál Jaromíra Sadílka „O NEJLEPŠÍ TAŽENÝ ZÁVIN“

Přílohy ke stažení

Soubory ke stažení

Vážení kolegové,

na nadcházejícím ročníku festivalu profesionální gastronomie GASTRO TOUR – 29. 9.- 2. 10. 2016 (v rámci veletrhu FOR GASTRO & HOTEL – Výstaviště PVA EXPO Praha -Letňany) si opět chceme připomenout výročí úmrtí kamaráda, dlouholetého člena AKC ČR a propagátora tradiční české gastronomie Jaromíra Sadílka. A jak jinak než uskutečněním v pořadí již III. ročníku Memoriálu Jaromíra Sadílka

„O NEJLEPŠÍ TAŽENÝ ZÁVIN“ – v disciplíně, ve které kraloval.

Soutěž se bude konat v neděli 2. 10. 2016 od 13 hodin do 17 hodin

na hlavní scéně GASTRO TOUR, v hale 1, Výstaviště PVA EXPO Praha- Letňany

Přijměte proto naše pozvání k účasti v soutěži a vyhrajte některou z hodnotných cen a prezentaci v časopisu GASTRO REPORT & MINUTKA, resp. CAFÉ & PATISSERIE.

Soutěž, kterou jsme vypsali je otevřená všem, kteří chtějí navázat na nově vzniklou tradici a ukázat kolegům i veřejnosti, že stavět na tradiční domácí gastronomii je krok správným směrem.

 

Těším se, spolu s Vašimi kolegy, kteří obětavě pomohli soutěž připravit, na setkání s Vámi a na prožití příjemné neděle na našem festivalu. 

Soutěžní zadání:

·        vyrobit závin z taženého těsta v počtu 3 ks při minimální délce závinu 40 cm s volnou náplní

·        1. úkol: soutěžící má za úkol představit neporcované záviny odborné porotě

·        2. úkol: připravit 3 degustační porce s jedlým dekorem (možno použít omáčku, ovoce, byliny apod.) – standardní dezertní talíř dodá pořadatel

·       

3. úkol: volná degustace návštěvníků soutěže – degustační porce závinu (porce tzv. na vidličku) – každý ze soutěžících (popř. jeho pomocník) stojí u svých závinů a porcuje malé degustační porce  divákům, kteří žetonem odevzdaným soutěžícím rozhodnou o vítězi divácké soutěže,

při dělbě bodů rozhoduje o vítězi umístění v profi části soutěže

Hodnotící kritéria:

  • ·        chuť
  • ·        celistvost a vzhled závinu
  • ·        celistvost a jemnost těsta
  • ·        servis a dekorace

Odborná porota:

Jan Pýcha – předseda poroty

Pořadatel:

T&M CREATIVE, s.r.o.

Ocenění:

  1. Zlatá plaketa CENA ODBORNÉ POROTY
  2. Stříbrná plaketa CENA DIVÁKŮ
  3. ceny od partnerů soutěže

Kontakt:

Ivan Foral, 420 724 835 085, [email protected]

Autor fotografií: Ivan Foral

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *