Čeká vaše dítě nová škola? Co byste měli vědět

Bez větších výhrad je přijímáno následující „Bodové hodnocení stresových situací školáků“ podle M. Stoppardové: největší zátěží pro děti jsou negativní okolnosti spojené s rodiči, jejich ztrátou a rozpadem rodiny.

Tam se zátěžová hodnota pohybuje na dohled stovce. Zhruba v druhé desítce co do závažnosti stresorů jsou zdánlivé drobnosti.

Například obava z nepřijetí spolužáky a z možné šikany (31 bodů), změna úkolů (29), stěhování včetně výrazné změny prostředí (26), neshody a obtížné přizpůsobení se požadavkům nového učitele (24), odstěhování kamaráda (20), změna kamarádů (18), změna spacích návyků (16).

Čeká vaše dítě nová škola? Co byste měli vědět

Méně než 150 bodů v posledním roce – průměr, zdaleka ne vždy optimální.
151–300 bodů v roce – nadprůměrná zátěž. Zvýšená pravděpodobnost stresových poruch chování i spánku.

Nad 300 bodů – míra poruch chování bude zřejmě natolik intenzívní, že vyžádá odbornou péči.

Dítě v nové škole: dejte tomu čas

Každá podobná pomůcka je orientační. Namátkou zmíněná změna spacích návyků nastat nemusí. Stoppardová na druhé straně nepostihuje změny typu:

  • Dřív jsem se učit moc nemusel, a měl jsem jedničky. Zato teď…
  • Do základky jsem to měl pár kroků, na střední dojíždím dost daleko…
  • Před prázdninami jsem byl „mazák“, po nich jsem „bažant“.
  • Myslel jsem, jak to bude zajímavé, ale…

K tomu lze přidat přinejmenším větší tempo a objem učení. Komplikací může být i pobyt na internátu. Dítěti se může stýskat. Místo kýžené svobody je nepříjemně překvapeno ubytovacím řádem i chováním spolubydlících vrstevníků.

Odborníci se zmiňují o tzv. kurikulu. Je tím míněn „obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole, a v činnostech ke škole se vztahujících včetně jejich plánování a hodnocení“.

Jinými slovy – když dítě zahájí docházku na nové (třebas jím, ale občas především rodiči vytoužené) škole, aniž by se k tomu přidal zásadní problém, vzniká zde určitá zátěž. Ta občas dosahuje hraničních, výjimečně nadhraničních hodnot.

Prognóza je obvykle dobrá. I zde platí okřídlené: Co tě nezabije, to tě posílí.

Přizpůsobení ovšem chce čas. Týdny jsou dost málo. Reálné je očekávat dokončení „záběhu“ v řádu měsíců.

Zklamaná očekávání

Několik desítek let po zahájení výzkumu vlivu životních událostí na psychickou rovnováhu se v odborné literatuře objevil poukaz na protiklad zmíněných událostí.

Jde o stresové působení události, kterou si člověk přeje, těší se na to, až nastane. Jenže v realitě je zklamán tím, že nenastala.

Namátkou dítě, potažmo mladistvý, může například očekávat, že ho bude (nová) škola bavit, rozšíří mu obzory, v ledasčem – včetně sebe sama – se dokáže lépe zorientovat, ale „skutek utek“.

Čeká vaše dítě nová škola? Co byste měli vědět
Autor: Depositphotos.com

Dítěti můžeme pomoci v nových začátcích. Ale zdaleka ne vždy je jasné, co náš potomek prožívá a co vlastně potřebuje.

S podobným zklamáním se poradenský psycholog setká v širokém rozpětí svých klientů. Vzpomínám na prvňáčka, který hodlal ukončit povinnou školní docházku již v říjnu prvního roku.

Suše konstatoval, že už ho to ve škole nebaví.

Setkal jsem se i se studenty prestižních humanitních oborů vysokých škol, zcela znechucených rozporem mezi svými představami a realitou prvních semestrů výuky na alma mater.

I tuto sféru ilustruje vtip Vladimíra Jiránka. Psychiatr v něm promlouvá k pacientovi slovy: „Není to ničí vina, že jste ztratil veškeré iluze. Je to jen vaše vina, že jste nějaké iluze měl.“

Strategie pro zvládnutí zklamání a stresu

Se stresem – nejen vyplývajícím ze ztracených iluzí – se lze vyrovnávat dvěma základními způsoby. Prvními a vývojově staršími jsou obranné reakce a mechanismy. Ovlivňuje je minulá zkušenost, působí tu podvědomé procesy. Tato varianta nastává, když se nám přinejmenším subjektivně nedostává sil k efektivnímu řešení. Velmi zjednodušeně je vystihuje rčení: Kdo uteče, vyhraje.

Druhou, zralejší a mladší strategií jsou reakce zvládání, používá se pro ně název coping. Jde o termín, jenž se mj. užívá k označení přímého úderu. V překladu z angličtiny lze hovořit o umění vypořádat se se složitou situací, jež klade velké nároky.

Coping je zaměřen spíše na realitu typu „dnes a nyní“. Zvládá podněty tak, jak přicházejí, aniž by se o jejich dopadu příliš spekulovalo. Jde o aktivitu zcela vědomou a cílevědomou.

Ctitel tohoto přístupu vykazuje určitou pružnost, přizpůsobivost i nezdolnost.

V rámci uvedených strategií jsou využívány do značné míry protichůdné, leč přesto se vzájemně doplňující procesy. Jde o asimilaci a akomodaci. Asimilace začleňuje určitá schémata chování do dosavadních zkušeností jedince. Akomodace pak vede k přizpůsobení se tlaku prostředí. Optimální návaznost obou adaptačních směrů vede k duševně hygienickému zvládání (nejen) nové zátěže.

Můžeme dětem pomoci v nových začátcích?

Určitě ano. Vesměs jde o poměrně jednoduché a jako by samozřejmé postupy. Co do jejich snadnosti, první dojem ovšem někdy klame. Navíc zdaleka ne vždy je jasné, co náš potomek prožívá a co vlastně potřebuje.

Miroslav Plzák mi kdysi vyprávěl, jak coby školní docházku začínající dítko nenáviděl otázku dospělých: „Tak co, poslouchá pan učitel?“ Vzhledem k tomu, že si onen pocit pamatoval přinejmenším půl století, musel to být zážitek nadmíru silný. Jednou již coby populární psychiatr procedil mezi zuby: „Tazatelé sami sebe označovali za ‚kujóny‘.“ Dnes nám naštěstí podobné slovní „kujónské“ tiky nehrozí.

  • nepodceňujte obavy a adaptační potíže dítěte v nových školních podmínkách,
  • pokud je o nich dítě ochotno mluvit, naslouchejte mu,
  • nezlehčujte ani zdánlivé maličkosti,
  • dbejte o duševně hygienický režim dne s dostatkem spánku a kvalitním jídlem,
  • podporujte mimoškolní zájmy, nicméně s mírou,
  • počítejte s mírným zhoršením prospěchu.
  1. Moderní doba je spíše nakloněna více méně formálnímu dialogu typu:
  2. Rodič: „Tak co, zvládáš to?“
  3. Dítě: „Jó.“
  4. Podobně neméně košatý dialog:
  5. Rodič: „Potřebuješ něco?“
  6. Dítě: „Ne.“
  7. Eventuálně:
  8. Rodič: „Máš to pod kontrolu?“
  9. Dítě: „Co furt máš?“
  10. Časté bývá i:
  11. Rodič: „Co bylo ve škole?“
  12. Dítě: „Nic.“

Přesto, nebo právě proto, není radno podceňovat obavy a adaptační potíže dítka v nových školních podmínkách. Pokud o nich je ochotno hovořit, buďme tzv. jedním velkým, vnímavým uchem. Ani zdánlivé maličkosti nebagatelizujme.

V rámci „týlového zabezpečení“ dbáme na duševně hygienický režim dne s dostatkem spánku a kvalitním jídlem. Vlašský salát, tři rohlíky a přeslazený nápoj vpravdě není to pravé.

Podporujeme mimoškolní zájmy, leč všeho s mírou. Klasik české dětské psychologie říkával: „České děti mají dnes mnoho různých zájmových kroužků a velmi málo času pro sebe.“ Počítejte s mírným zhoršením prospěchu.

V budoucnu bude zřejmě lépe.

Coby manželský poradce klientům říkávám, že když už se chtějí rozvádět, pak pokud možno ne v době od Mikuláše do Tří králů. Stejně nevhodný čas pro zmíněný krok je doba různých přijímacích a závěrečných zkoušek, ale i adaptačních období dítek v nové škole. V běžných tabulkách závažnosti stresu se životní události sčítají. S rozpadem rodiny se občas spíše násobí.

Jak vybrat nejlepší školu pro vaše dítě

V dnešní době a ve věku najít nejlepší škola pro vaše dítě může vypadat jako fuška. Buďme upřímní, a pravidelně se snižují vzdělávací rozpočty v USA.

Zneklidňujete-li se, zda vaše dítě získává co nejlepší vzdělání. Možná přemýšlíte o alternativních možnostech vysokých škol, které se mohou lišit od domácích a internetových škol až po charterové školy a soukromé školy.

Možnosti mohou být ohromující a rodiče často potřebují pomoc.

Tak, jak přesně řešíte, zda vaše současná škola splňuje potřeby vašeho dítěte? A pokud tomu tak není, jak vyberáte vhodnou alternativu pro vaše dítě? Podívejte se na tyto tipy.

Buďte čestní: Splňuje vaše dítě vaše potřeby?

Když hodnotíte svou současnou školu a když se podíváte na potenciální varianty alternativních vysokých škol, ujistěte se, že nemyslete jen na tento běžný rok, ale také na další roky.

  • Pokud vaše dítě nyní bojuje, může škola poskytnout potřebnou podporu pro rozšíření běžných tříd?
  • Je škola dostatečně náročná na vaše dítě? Jsou nabízeny pokročilé kurzy?
  • Nabízí škola akademické a mimoškolní programy, které vaše dítě chce?

Je důležité se ujistit, že škola, kterou vaše dítě navštěvuje, je nejvhodnější pro dlouhou trasu. Vaše dítě bude v té škole růst a rozvíjet a chcete vědět, jak se bude škola v průběhu času měnit.

Změní se škola z pečovatelské, výchovné nižší školy na náročnou, konkurenceschopnou střední a vyšší školu? Před výběrem školy měřte teplotu všech divizí.

Spadá vaše dítě do své současné školy? Bude nová škola lepší?

Přechodové školy mohou být velkou volbou, ale pokud se vaše dítě nehodí, nebude úspěšné.

  • Vaše dítě má radost chodit do školy?
  • Má vaše dítě aktivní, zdravý a angažovaný společenský život?
  • Je vaše dítě zapojeno do více sportů a aktivit?

Stejné otázky byste měli položit, pokud se díváte na potenciální nové školy.

Ačkoli můžete být v pokušení přijmout do nejkonkurenceschopnější školy, ujistěte se, že vaše dítě je pro školu vhodné a že nebude příliš náročné – nebo příliš snadné – po silnici.

Nepokoušejte se své dítě skákat do školy, která nevychovává své zájmy a talenty, jen aby říkala, že je zapsán na instituci jména. Důležité je také zajistit, aby třídy vyhovovaly potřebám vašeho dítěte.

Můžete si dovolit přepnout školy?

Pokud se měnící školy stávají zřejmou volbou, je důležité zvážit čas a finanční investice. Zatímco homeschooling je obvykle velmi nízké náklady, je to velká investice. Soukromá škola může vyžadovat méně času než domácí, ale více peněz. Co dělat? Zvažte tyto otázky, když provádíte nějaký výzkum a rozhodujete se.

  • Kolik času musíte jako rodič investovat do školního vzdělávání vašeho dítěte?
  • Je váš domov vhodným místem pro učení?
  • Jaké náklady souvisejí s alternativní možností školy?
  • Má potenciální nová škola školné?
  • Jsou zde poukázky, které potřebujete získat?
  • Budou školní spoje vyžadovat dodatečné dojíždění do zaměstnání nebo zvláštní opatření pro péči o děti a dopravu?
  • Jak budou změny škol ovlivňovat každodenní život rodiny?
  • Potřebujete požádat o finanční pomoc na soukromé škole?

To jsou důležité otázky, které je třeba zvážit, když prozkoumáte možnost najít alternativní školu.

Rozhodněte se, co je nejlepší pro celou rodinu

Zatímco všechno by mohlo znamenat soukromou školu nebo domácí vzdělávání jako správné pro vaše dítě, musíte zvážit různé důsledky pro celou rodinu i pro vás. Dokonce i když jste našli perfektní soukromou školu, pokud si ji nemůžete dovolit, pak uděláte své dítě a rodinu zneužívající, pokud se vydáte na cestu, která není realistická.

Možná budete chtít poskytnout vzdělání v domácnosti nebo on-line školení, ale pokud nemáte správný čas investovat do zajištění toho, aby byla tato forma studia správně provedena, znevýhodňujete vaše dítě. Správné řešení bude vítězstvím všech zúčastněných, takže si pečlivě zvážíte své možnosti.

Budete mít zájem:  Tři výjimky nepovinného očkování, které hradí pojišťovny

Pokud se rozhodnete, že zejména soukromá škola je nejlepší cestou pro celou rodinu a dítě, zvažte tyto tipy pro nalezení nejlepší soukromé školy. Stovky z nich jsou k dispozici ve Spojených státech, tam je škola, která bude vyhovovat vašim potřebám. To může být ohromující, abyste mohli začít, ale tyto tipy vám pomohou maximálně využít soukromé vyhledání školy.

Zvažte přijetí vzdělávacího poradce

Nyní, pokud jste se rozhodli, že přepínání škol je zásadní a soukromá škola je vaší nejlepší volbou, můžete si najmout konzultanta. Samozřejmě můžete sami prozkoumat školy, ale pro mnoho rodičů jsou ztraceny a ohromeny tímto procesem. Existuje však pomůcka a může to být formou profesionálního vzdělávacího poradce.

Budete ocenit mudrcům poradenství a zkušenosti, které tento profesionál přináší ke stolu. Ujistěte se, že používáte kvalifikovaného konzultanta a nejlepší způsob, jak se ujistit, je použít pouze ty, které schválila Asociace nezávislých vzdělávacích poradců nebo IECA.

Nicméně, tato taktika přichází s poplatek, a pro rodiny střední třídy , že poplatek nemusí být cenově dostupné. Nebojte se … můžete to udělat sami.

Vytvořte seznam škol

To je zábavná část procesu.

Většina soukromých škol má webové stránky s velkými fotografickými galeriemi a videoprezentáním, s rozsáhlými informacemi o jejich programech. Takže vy a vaše dítě můžete surfovat po internetu a najít spoustu škol, které je třeba zvážit. Jedná se o velmi účinný způsob, jak tento první řez.

Doporučuji, abyste školy ukládali do Oblíbených, jak je najdete. V budoucnu to bude snadnější diskutovat o každé škole. Vyhledávač soukromých škol má tisíce škol s vlastními webovými stránkami.

Spusťte své vyhledávání a podívejte se na tento praktický vyhledávací tabulku pro soukromou školu, která vám pomůže zůstat organizována.

Je skutečně důležité, abyste vy a vaše dítě pochopili potřeby druhého, pokud jde o výběr školy. Postupujte podle všeho. Nezapomeňte však na vaše dítě. Jinak nebude kupovat myšlenku, že půjde do soukromé školy, nebo může být odolná vůči škole, o které si myslíte, že je pro ni vhodná. Potom pomocí výše zmíněné tabulky vytvořte krátký seznam tří až pěti škol.

Je důležité, abyste byli při výběru realistični, a přestože se chcete zaměřit vysoko na vaše vysněné školy, je také důležité, abyste se ucházeli alespoň o jednu bezpečnou školu, kde víte, že vaše šance na přijetí jsou vysoké. Zvažte také, zda je soutěžní škola správná pro vaše dítě; školy, které jsou známé jako skutečně konkurenční, nejsou pro každého vhodné.

Navštivte školy

To je kritické. Prostě se nemůžete spoléhat na názory ostatních nebo na webové stránky, abyste zjistili, jaká škola je opravdu ráda. Tak naplánujte návštěvu svého dítěte, kdykoli je to možné.

Dává jí pocit, že by mohl mít svůj nový domov mimo domov. Může také dát rodičům klid, vědět, kde jejich dítě bude trávit čas.

Ujistěte se, že jste osobně navštívili a zkontrolovali každou školu ve svém seznamu. Školy se chtějí setkat s vámi a rozhovor se svým dítětem. Ale musíte se setkat s přijímacím personálem a položit jim také otázky. Je to velmi obousměrná ulice. Nenechte se rozhovor zastrašit!

Když navštěvujete školu, podívejte se na práci na stěnách a získejte představu o tom, co školy hodnotí. Ujistěte se, že navštěvujete kurzy a snažíte se mluvit s učiteli a studenty.

  • Zdá se, že škola je takovým místem, kde bude vaše dítě prospívat?
  • Vypadají učitelé schopni vyvést své talenty?
  • Zdá se, že jsou odhodláni pomoci dětem se učit?

Zapojte se do přijímací akce, jako je Open House, a slyšte od nejvyšších administrátorů, například od vedoucí školy, stejně jako od jiných rodičů. Ředitel může nastavit tón pro soukromou školu.

Snažte se navštívit jeden z jeho projevů nebo si přečíst jeho nebo její publikace. Tento výzkum vás seznámí s hodnotami a posláním současné školy.

Nespoléhejte na staré předpoklady, protože školy se v každé správě hodně mění.

Mnoho škol umožní vašemu dítěti navštěvovat hodiny a dokonce i přes noc, pokud je to internátní škola . Je to neocenitelná zkušenost, která pomůže vašemu dítěti pochopit, co život ve škole je opravdu rád, a pokud si mohou představit žít tento život 24/7.

Vstupní testování

Věřte tomu nebo ne, vstupní testy vám pomohou najít nejlepší školu pro vaše dítě.

Srovnání testovacích výsledků vám může pomoci lépe posoudit, které školy mohou být ty nejlepší, na které se můžete ucházet, protože průměrné výsledky testování jsou obecně sdíleny ve školách.

Pokud jsou skóre vašeho dítěte podstatně nižší nebo dokonce vyšší než průměrné skóre, možná budete chtít mít se školou, abyste se ujistili, že akademická pracovní zátěž je pro vaše dítě dostatečná.

Je důležité připravit se na tyto testy také. Vaše dítě může být nesmírně chytré, dokonce i nadané. Pokud však neprovedla pár praktických testů, nepřijde o skutečný test. Příprava testu je důležitá. Dává jí to, co potřebuje. Tento krok nepřeskočte.

Buď realista

I když je lákavé pro mnohé rodiny, aby vyplňovaly své seznamy se jmény špičkových soukromých škol v zemi, to není důvod. Chcete najít nejlepší školu pro vaše dítě.

Nejvíce elitní školy nemusí nabízet typ učebního prostředí, které je pro vaše dítě nejvhodnější a místní soukromá škola nemusí dostatečně napadnout vaše dítě.

Strávte nějaký čas s vědomím toho, co školy nabízejí a co vaše dítě potřebuje, aby uspělo. Volba nejlepší soukromé školy pro vaše dítě je zásadní.

Požádat o přijetí a finanční podporu

Nezapomeňte, že výběr správné školy je jen prvním krokem. Musíte se dostat dovnitř. Předložte všechny žádosti materiály včas a věnujte pozornost lhůtám pro podání žádosti. Ve skutečnosti, kdykoli je to možné, předložit materiály brzy. Dnes mnoho škol nabízí on-line portály, kde můžete sledovat průběh vaší žádosti a zůstat na chybějících kusech, abyste mohli snadno splnit termíny.

Nezapomeňte požádat o finanční pomoc. Téměř každá soukromá škola nabízí nějaký balíček finanční pomoci. Nezapomeňte se ptát, zda máte pocit, že budete potřebovat pomoc.

Jakmile odešlete své žádosti, je to docela. Teď už jen musíte počkat. Přijímací dopisy jsou obvykle zasílány v březnu pro školy s lhůtami pro přijetí v lednu nebo únoru. Musíte odpovědět do dubnového termínu.

Pokud vaše dítě čeká, nezapomeňte. Neměli byste dlouho čekat, abyste slyšeli jeden nebo druhý způsob, a máte tipy na to, co dělat, pokud jste na seznamu čekajících.

Článek aktualizoval Stacy Jagodowski.

Rodičům budoucích prvňáčků

Několik málo rad pro DOBRÝ START..

..KAŽDÉHO PRVŇÁČKA Jestlipak už můžeš o sobě říci:

  • – Znám svoje jméno a příjmení; vím, jak se jmenují moji rodiče – Umím se převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů na mne nemusel dlouho čekat; na tkaničce umím udělat kličku – Umím po sobě uklidit hračky, knížky a pastelky na své místo – Dokážu si sám uložit věci do školní aktovky – Poznám barvu žlutou, červenou, modrou, zelenou, hnědou a černou – Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat štětcem a barvami – Umím vystřihnout obrázek nůžkami – Umím svačit nad ubrouskem a vím, že před jídlem i po jídle si mám umýt ruce – Umím počkat, až na mne přijde řada – Půjčím a dokážu i půjčit si – Umím se rozdělit s kamarádem – Maminčino vyprávění poslouchám se zájmem a v klidu
  • – Televizní pohádky i filmy pro děti pozorně sleduji a povídám si o nich s rodiči

..VÁS RODIČŮ /i Vám začne nové životní období/

  1. – Snažte se začít den v klidu a v dobré náladě – Každý den kontrolujte školní aktovku za přítomnosti svého prvňáčka
  2. – Každý den kontrolujte penál a připravte tužky tak, aby měly dostatečně ostrý hrot, dítě jich má mít v zásobě několik

– Tímtéž způsobem kontrolujte pastelky – Pomáhejte dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je ukládejte do aktovky – Nezatěžujte dítě oblečením náročným na manipulaci – Školní pomůcky nakupte podle pokynů třídní učitelky až po červnové informační schůzce – Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělte dítěti na kratší časové intervaly * Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci * Nešetřete pochvalou i za malé úspěchy * Ne vždy se nám všechno daří tak, jak bychom si přáli. Totéž čeká i vašeho malého školáka, a proto ho naučte vyrovnávat se s drobnými neúspěchy * Nevyžadujte na dítěti to, co nemůže dokázat, co nemůže splnit * Nepracujte za dítě, ale poraďte mu a dopřejte mu na všechno dostatek času * V klidu si popovídejte s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažte se odpovědět na jeho dotazy * O společných kulturních zážitcích si s dítětem vyprávějte a snažte se mu vysvětlit, čemu nerozumí. Tím nenásilnou formou rozvíjíte jeho rozumové vnímání * Vytvářejte ovzduší vzájemné důvěry * Eliminujte lhaní dítěte jako únikový manévr * Snažte se zařídit věci tak, aby dítě svůj úkol zvládlo co nejlépe * Nenechávejte dítě ponocovat

* Začnete být součástí školy. Nestůjte proto mimo ni a zúčastňujte se školních akcí

Návštěvy školy by pro Vás neměly být ničím mimořádným. „Pokud pociťujete u svého dítěte určité nedostatky, máte ještě před vstupem do školy čas na jejich odstranění.V předchozích letech jste již jistě působili na rozvoj samostatnosti dítěte.

Snažili jste se o to, aby vaše dítě bylo schopné řešit běžné úkoly, aby si samo začalo plánovat čas a aby se stále déle dokázalo o sebe postarat samo.

Stává se, že mnoho rodičů doma připravuje dítě na školu pomocí různých tréninkových souborů a zapomínají přitom (nebo přehlížejí) na důležité postojové způsoby chování dítěte, např. jeho postoje k ostatním dětem, míru sebekontroly, citové projevy, ochotu spolupracovat apod.

Pokud vaše dítě nenavštěvovalo mateřskou školu, měli byste otázkám jeho přípravy na školu věnovat mnohem větší pozornost.

V tomto případě máte jedinečnou šanci působit na dítě bez cizích vlivů, ovšem to předpokládá velký cit a schopnost výchovné činnosti, určitou míru znalostí pedagogického, psychologického a sociálního charakteru a nesmírnou trpělivost a časovou náročnost.

Budete mít zájem:  Test chůviček – ne všechny jsou spolehlivé

Ani při sebelepší péči nemůžete nikdy nahradit působení dětského kolektivu.Podrobnější návody ke své činnosti získáte četbou doporučené literatury nebo konzultacemi s odborníky. Neváhejte oslovit pracovníky pedagogicko – psychologických poraden, učitele i vychovatele. Poskytnou vám řadu podnětů a informací pro systematickou podporu rozvoje osobnosti vašeho dítěte. Vždy mějte na paměti, že totiž vůbec nejde o to, aby vaše dítě zvládlo vše potřebné v nejkratší době, ale aby mělo pocit, že se na vlastním rozvoji podílí samo a že se tak děje v radostné atmosféře“.

Tolik ukázka z knihy „Vybíráme školu pro svoje dítě“ od renomovaného pedagoga Karla Rýdla.

Vaše dítě čeká nová role. Stane se školákem. A co od něho tato nová úloha vyžaduje?

* Základní sebeobsluhu a základy slušného chování * Schopnost o něco požádat, něco navrhnout či zařídit; vědět, jak se jmenuje, kde bydlí; dovednost přecházet ulici, udržovat pořádek, rozlišovat, co je žádoucí a zakázané, aj. * Schopnost podřídit se úkolu, přiměřenou ctižádost, vytrvalost, zodpovědnost, spolehlivost – tj.

zralost pracovní připravenosti * Základní poznatky o světě, dovednosti a schopnosti potřebné pro výuku – tj.

zralost poznávacích procesů, řeči a jemné motoriky * Dítě vyslovuje správně všechny hlásky a hláskové skupiny /v případě, že tomu tak není, neváhejte s návštěvou logopedie, hledejte pomoc dříve, než dítě nastoupí do školy/, umí se vyjadřovat /pojmenuje známé věci a jevy, hovoří v celých větách, přednese básničku atd.

/ * Dítě je schopno třídit, posuzovat, srovnávat věci a jevy, má základní poznatky o sobě, rodině, blízkém okolí atd. * Dítě je přiměřeně zručné /umí modelovat, vystřihovat, zvláště ale kreslit a malovat/.

Dobrým předpokladem pro úspěšný nácvik psaní je zvládání krouživých a točitých čar jistými tahy, nejlépe na větší ploše a též překreslování vzorového tvaru nápodobou * Dohlédněte na správné držení tužky či štětce, popř. se poraďte s učitelkou MŠ či ZŠ * LEVÁKY NEPŘECVIČUJTE, při pochybnostech se obraťte na pedagogicko-psychologickou poradnu /PPP/ * Dítě na obrázku rozlišuje jednotlivé detaily, podobnosti a rozdíly, orientuje se v ploše – to jsou předpoklady pro úspěšný nácvik čtení

* Dítě se orientuje v počtu 5 a umí odpočítat daný počet kusů v tomto rozsahu

„Školní zralostí rozumíme takovou fyzickou a psychickou připravenost dítěte na školu, která mu umožňuje optimální zapojení se do vyučovacího procesu bez nebezpečí ohrožení fyzického a duševního zdraví při školní zátěži.“ /P. Ditrich, Pedagogicko-psychologická diagnostika, Praha 1992/

Někdy slyšíte termín sociální zralost. Co to znamená? Sociální zralost je součástí celkové školní zralosti dítěte a znamená, že chlapec nebo děvče se dokáže bez větších obtíží zařadit do skupiny podobně starých dětí, společně si hrát, spolupracovat s nimi při plnění jednoduchých úkolů.

Důležitým znakem této zralosti je, zda se dítě dokáže odpoutat od rodičů a vydrží bez nich alespoň několik hodin. Sociálně nezralé dítě se ve škole zbytečně trápí. Síly, které musí vynakládat na zvládání strachu, stesku a nejistoty, oslabují jeho školní výkon.

Je méně úspěšné než by odpovídalo jeho schopnostem, a to může dále zhoršovat jeho nechuť ke škole. Proto je v těchto případech vhodnější nástup do 1. třídy odložit. A co je pro sociální vyzrávání nejdůležitější? Dítě musí cítit emoční jistotu domácího zázemí, jistotu ve vazbách na rodiče a zároveň dostávat příležitosti skamarádit se s ostatními dětmi.

Pokud tedy dítě není pro výuku „zralé“, potom lze v odůvodněných případech využít zákonnou možnost odložení začátku povinné školní docházky o 1 rok. Pro nezralé dítě se vytvoří příznivější podmínky.

Předčasný nástup nezralého dítěte do školy může být provázen adaptačními problémy, výukovými obtížemi, neurotizací či strachem ze školy, které nezřídka přetrvávají i v dalších letech. Během 1. pololetí je v odůvodněných případech možno přerušit docházku a odložit nástup do školy o jeden rok. A nyní konkrétně:

1. Domácí příprava by v 1. třídě měla trvat 20 – 30 min 2. Spolupracujte s třídní učitelkou, sdělte jí své dotazy, pochybnosti, názory. Nesnižujte její autoritu před dítětem 3. Pokud by Vaše dítě nároky školy špatně zvládalo, požádejte po dohodě s tř. učitelkou o vyšetření v PPP

4. Dobré rodinné zázemí má pro dítě nesmírný význam. Výchova by měla být důsledná ale trpělivá. Pozor na přetrvávající napětí a neřešené konflikty. Pamatujte, že jste svému dítěti vzorem

Levoruké dítě by mělo mít vhodné pomůcky. Levorukost rozhodně neznamená pro život nějaký handicap. Štětec v levé ruce drželi i Picasso a Leonardo da Vinci. Levou rukou hraje třeba nejlepší světová tenistka všech dob Martina Navrátilová. Ale proč nepomoci dítěti, které stojí na počátku své školní docházky vhodnými pomůckami a častější kontrolou a dohledem.

A proto: – až přijde čas, zakupte vhodné tužky/trojhranné/, pero, nůžky – kontrolujte natočení sešitu; levák by měl mít sešit natočený opačně než pravák – dohlížejte na to, aby psací náčiní držel levák /stejně jako pravák ve špetce/ tak, aby druhý konec směřoval přibližně k rameni – dbejte na důkladné uvolňování ruky; při nedostatečném uvolnění hrozí drápovité

držení psacího náčiní a psaní celým loktem a předloktím

Zdravé jídlo a pití/to není pouhá fráze/ Věděli jste, že jídlo a pití, které dítěti dáte, nebo naopak nedáte s sebou do školy, mohou ovlivnit i jeho školní výkon? Zejména v období růstu, potřebují děti kvalitní výživu. Tou rozhodně nejsou sušenky. Pokud to jen trochu jde, připravujte dítěti svačinu doma a naučte ho, aby si ji později až bude starší umělo připravit samo.

  • Jídlo:
  • * Snídat by mělo dítě před odchodem do školy * Sladkosti se ke svačině nehodí; ač jsou kalorické, bývá po nich brzy hlad, navíc nesvědčí soustředění a schopnosti pamatovat si * Malá sladkost na doplnění svačiny však není chybou * Celozrnné pečivo či černý chléb je rozhodně lepší než pečivo bílé
  • * Samotné ovoce a zelenina nestačí
  • Pití:
  • * Naučte dítě dostatečně pít, už k snídani mu nabídněte slabý čaj, džusy jen hodně zředěné * Ke svačině se hodí voda, minerálka s nižším obsahem sodíku, čaj, který má dítě rádo
  • * Naopak vůbec se nehodí limonády, jsou sladké, kalorické, způsobují odvodnění a coca-cola i zvýšené vyplavování vápníku z těla
  • Nekvalitní přezůvky mohou dítěti uškodit.

Ač se to zdá být nepochopitelné, nejdůležitější věcí, kterou si dítě přinese do školy 1. září, jsou přezůvky. A tak tedy: Na co se při nákupu soustředit?

* Nejvhodnější jsou textilní přezůvky, nejlépe z bavlny či manšestru. V umělých syntetických materiálech se bude noha hodně potit * Obuv musí držet na noze, nesmí padat nebo tlačit.

Optimální nadměrek je přibližně jeden centimetr * Každé dítě má jiný tvar nohy, proto je důležité u nákupu dostatečně přezůvky vyzkoušet * Vnitřní stélka obuvi by měla být u školáků anatomicky tvarovaná; zamezuje bolestem nohy při dlouhodobějším nošení

* Ideální výška podpatku je kolem jednoho centimetru

A nezapomeňte: Nohy by měly být v přezůvkách vždy pevně ukotveny, aby si dítě, zvláště na I. stupni, nezpůsobilo ve škole úraz.

Aktuality pro Školka doma třídu

——————————————————————————————————————————-

Mateřská škola od 1.3.- ?.3.2021 uzavřena.

Informace o ošetřovném naleznete na stránkách České správy sociálního zabezpečení. 

https://www.cssz.cz/web/cz/aktualni-informace-k-osetrovnemu

  • MŠ otevřena pouze pro děti zaměstnanců IZS a dalších vybraných skupin.(viz níže):
  • V případě potřeby umístění dítěte neprodleně volejte na telefon ředitelství školy 723540918.
  • ·        bezpečnostních sborů
  • ·        obecní policie
  • ·        poskytovatelů zdravotních služeb

·        orgánů ochrany veřejného zdraví §115 odst.1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů

·        zaměstnanců vykonávající sociální práce a poskytující sociální služby podle zákona 108/2006Sb. ve znění pozdějších předpisů

·        dalších odborných pracovníků vykonávající činnosti dle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí ve znění pozdějších předpisů

  1. ·        zaměstnanců Úřadu práce České republiky
  2. ·        zaměstnanců České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení
  3. ·        zaměstnanců Finanční správy České republiky
  4. ·        příslušníků ozbrojených sil
  5. ·        zaměstnanců Ministerstva vnitra, kteří vyřizují agendu pobytu cizinců
  6. ·        pedagogických a nepedagogických zaměstnanců určené školy
  7. ·        zaměstnanců školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy
  8. ·        zaměstnanců zařízení školního stravování

·        zaměstnanců České pošty, s.p.

  • ·    ​​zaměstnanců podílejících se v rámci plnění svých pracovních úkolů na zajištění funkce prvku kritické infrastruktury
  • ·  zamestnanců Městského úřadu v Soběslavi
  • ·  zaměstnanců Městského úřadu ve Veselí nad Lužnicí
  •           Mgr. Alena Krejčová
  •           ředitelka školy

Režim MODRÉ TŘÍDY za běžného provozu

  • Škola je otevřena od  6:00 do 16:30 každý den. V pondělí a ve středu je provozní doba prodloužena do 17:15.
  • Více času budeme trávit venku, proto prosíme, volte pro děti vhodnou obuv a oblečení.
  • Pokud si přijdete pro oběd v první den neplánované nepřítomnosti, bude Vám předán v označených prostorech u naší kuchyňky v čase od 12:00-12:15
  • Děti, které si chodí domů po obědě si, prosíme, vyzvedávejte mezi 12:00-12:15.
  • Dále s dětmi, prosíme, trénujte samostatnost.
    Při oblékání (trénovat obléci tepláky, tričko, bundu, čepici, obouvat boty, při stolování (jíme u stolu, sedíme na židli, jíme lžící, máme skleněný hrníček s ouškem, máme prostírání), v osobní hygieně (samostatně se svléknout a použít WC, vyhrnout rukávy a umýt si řádně ruce, utřít do ručníku), při úklidu hraček (každá hračka má své místo a po hraní si vždy uklidím). Dále by měly děti reagovat na Váš pokyn 🙂
  • Systém odhlašování stravování lze dle manuálu popř. volte formu telefonátu či osobně nebo do odhlašovacího sešitu ve vestibulu školy). Děkujeme •Prosíme o našití poutek na oblečení, které Vaše děti používají ve školce (bundy, mikiny, tepláky, kraťasy, pyžamka + podepsání/označení…. včetně bot, bačkorek a holínek!!!•Fotky Vašich dětí si můžete prohlédnout naší fotogalerii.
  • Čistá pyžamka předávejte součastně s dětmi při příchodu do školy, na vyprání Vám budou připraveny v pátek (1x za 14 dní), popř. dle potřeby.
    •Děkujeme, že společně s dětmi BUDETE respektovat naše dohodnuté pravidlo, že do školy děti v MODRÉ TŘÍDĚ nosí pouze plyšáky. Autíčka, lego, panenky, prosíme, nechte dětem na hraní v pokojíčku. Máme zde pro děti hraček dostatek a hračky jsou to takové, aby byly pro ně i pro jejich kamarády bezpečné.
    •Chodíme ven téměř za každého počasí, počítejte, prosím, že mohou mít Vaše děti mokré/mírně ušpiněné oblečení (kalhoty…) od hry s vodou, kamínky atd. •Za slunného počasí, prosíme, o připravení pokrývky hlavy (kšiltovku nebo klobouček).

Děkujeme za spolupráci

Kdo by chtěl doma něco tvořit, či si zkrátit čas, posíláme pár nápadů 🙂

www.pinterest.com, unoduo.cz, predskolaci.cz,i-creative.cz

  • Kreslit prstem do mouky na černý plech
  • Hrát hru „Přihořívá, hoří“
  • Využít modelínu, fixy, pastelky, vodové barvy, prstové barvy
  • Foukat brčkem do vody
  • Hru „Pexeso, Člověče, nezlob se“, využít puzzle
  • Prohlížet knihy, encyklopedie, časopisy
  • Skládat lodičku z papíru, žabku, papírovou čepici
  • Zasadit semínka a starat se o ně, zalévat, kontrolovat
  • S taťkou (mamkou) využít kladívko a hřebíky (to děti moc bavilo)
  • Lepit, stříhat, trhat papír
  1. —————————————————————————————————————————–
  2. ZÁSTUPCI RADY RODIČŮ V MODRÉ TŘÍDĚ:
  3. Mgr. Lucie Michalčíková
  4. 774 106 524
Budete mít zájem:  O svatojánské noci mají byliny největší moc

[email protected]

Mgr. Marcela Slámová

728 782 337

[email protected]

  • ————————————————————————–
  • Podělíme se s Vámi o krásné věty, které nás „zahřály u srdce“
  • „Kdybych měla své dítě vychovávat znovu, vybudovala bych pro něho sebeúctu, a pak teprve dům.
  • Prstem bych víc malovala a méně hrozila.
  • Méně bych ho opravovala a víc si s ním hrála.
  • Nedívala bych se na hodinky, ale prostě bych se dívala.
  • Nestarala bych se o učení, ale prostě bych se starala.
  • Proběhla bych s ním víc polí a viděla víc hvězd.
  • Víc bych ho objímala a méně s ním válčila.
  • Přestala bych si hrát na vážnou a vážně bych si hrála.
  • Viděla bych v žaludu častěji dub.
  • Nebyla bych přísná, ale přístupná.
  • Neučila bych ho lásce k síle, ale naučila bych ho síle lásky!“
    (Neznámá autorka)
  • ————————————————————————————————————————–
  • Co bude Vaše dítě ve školce potřebovat?

• Bačkory (nazouvací) – označené jménem či iniciály
• Tašku nebo látkový pytlík do šatny na věšák (ne batoh)
• Do tašky/pytlíku náhradní oblečení (spodní prádlo 3x, ponožky, trička, tepláky, kraťasy, pláštěnku (holínky, dle aktuálního počasí)
• Věci podepsané/označení na „cedulku“
• Do třídy, prosíme, papírové kapesníky – celé balení (vytahovací, cestovní)
• Na ven kapesníček v kapse bundy nebo mikiny
• Vhodné a pohodlné oblečení do třídy (tričko, kraťasy/tepláky/legíny do gumy)
• Oblečení na zahradu/ven (podepsané s poutkem), vždy pověsit na věšáček v šatně a seznámit s tím své dítě. Věci, ve kterých půjde dítě domů, prosíme, uložte do poličky.
• Na odpočinek po obědě pyžamo, noční košilku
• Doporučujeme nosit každý den do školky plyšáka či polštářek, který může pomoci při adaptaci.  Nic jiného prosím nenosit!

  1. • Každou změnu nahlásit na třídě pí. učitelkám
  2. Vašemu dítěti před nástupem do MŠ moc pomůže, když:
  3. přestane pít z lahve a bude umět pít z hrnečku s ouškem
    nebude používat dudlíka (ani na spaní)
    bude umět včas používat WC
    bude samostatně jíst lžící
    bude umět jíst namazaný rohlík či chléb s kůrkou
    bude jíst ovoce se slupkou (dělené na části)
    ví, že oběd se skládá z polévky a hlavního chodu
    bude vědět postup při oblékání
    ujde na svých nohách kratší vzdálenost (i v nerovném terénu)
  4. se doma setkává s důsledným vyžadování plnění malých úkolů (úklid hraček, mytí rukou, změna činnosti

Malé rady 🙂
Svému dítěti věnujte v době adaptace Váši lásku, péči a zájem. Vstup do školky je pro dítě velkou změnou.
Loučení u dveří zbytečně neprotahujte, sdělte klidným milým hlasem, že si ho vyzvednete po „svačince“/obídku/pohádce….

A půjdete třeba společně na zmrzlinu, nakoupit, hrát doma pexeso atd…
S hlasitým pozdravem dítě předejte třídním učitelkám, které budou ihned připravené dítě převzít a přivítat…
Sdělte mu, že je již velké a může si chodit hrát do školy, vy zatím uděláte práci doma či v nějakém zaměstnání…
Pokud budete mít nějaké přání či dotazy, prosíme, ihned třídní učitelky kontaktujte. Vzájemná důvěra je pro nás důležitá…

Děkujeme za spolupráci

———————————————————————————————————————————-

Desatero pro rodiče nově přijímaných dětí
 
1. Mluvte s dítětem o tom, jaké je to v mateřské škole, co se tam dělá, přijďte se s ním podívat na prostředí, seznamte se s paní učitelkou.
 
2. Zvykejte dítě na chvíle odloučení, začněte v domácím prostředí.

Dítě potřebuje pocit, že se na vás může spolehnout, že i když jej opouštíte, vrátíte se.
 
3. Dejte dítěti najevo, že rozumíte jeho případným obavám z nástupu do mateřské školy. Ujistěte ho, že to zvládne, zvýšíte tak jeho sebedůvěru. Aby dítě chodilo do MŠ rádo, musí si k ní vybudovat kladný vztah.

Nikdy mu mateřskou školou nevyhrožujte, vyhněte se výhružkám typu „Když budeš zlobit, nechám tě ve školce i odpoledne“.
 
4. Vaše dítě se bude cítit dobře tehdy, když bude mít pocit jistoty. Veďte dítě k samostatnosti, pomůžete mu zbavit se nejistoty. Procvičujte samostatnost zvláště v hygieně, oblékání, jídle.

Ujistěte ho o tom, že paní učitelka mu popř. ráda pomůže.
 

5. Promluvte si s paní učitelkou o možnostech postupné adaptace – s dítětem ze začátku můžete jít do třídy.

6. Pokud bude dítě plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní. Rozloučení by se nemělo příliš protahovat. Paní učitelka vaše dítě brzy uklidní a pomůže mu překonat stesk.
 
7. Dejte dítěti s sebou něco důvěrného, co mu navodí kontakt s domovem – např. plyšovou hračku, látkový kapesníček.
 
8.

 Plňte své sliby – když řeknete, že přijdete po obědě, měli byste po obědě přijít. Dítě je potom nešťastné, ztrácí důvěru a pocit bezpečí a prostředí mateřské školy bude vnímat negativně.
 
9. Za pobyt v mateřské škole neslibujte dítěti odměny. Nepřijme nové prostředí přirozeným způsobem.

Pokud den ve školce proběhne v pohodě – pochvalte dítě a motivujte je k dalšímu pobytu.
 

10. Zamyslete se nad tím, jak prožíváte nastávající situaci vy. Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu a obavy rodičů, silně emočně reagují.

Pokud máte strach z odloučení od dítěte a nejste skutečně přesvědčení o tom, že dítě do mateřské školy dát chcete, pak byste měli jeho nástup přehodnotit.

Případně se v rodině dohodněte, že dítě do mateřské školy bude vodit ten, který s tím má menší problém.

 Nejdůležitější v procesu adaptace je počáteční oboustranná důvěra mezi učitelkou a dítětem, ale i učitelkou a rodiči, spolupráce s mateřskou školou.

Pozitivní naladění
•vyladění dítěte ohledně mateřské školky by mělo být vždy pozitivní. Dávejte dítěti najevo, že ve školce není za trest nebo proto, že na něj nemáte čas. Voďte jej do školky s tím, že je to pro něj zábava, nový zážitek, příležitost jak získat nové kamarády.

První dny
• první den je dobré počítat s větší časovou rezervou, příchod neuspěchat, nebýt nervózní. Pokud máte tu možnost a dohodnete se s paní učitelkou, můžete s dítětem první dny nějaký čas po příchodu ve školce pobýt. Můžete si s dítětem pohrát, ujistit ho, že není třeba se něčeho obávat.

S paní učitelkou můžete probrat svá očekávání, konzultovat požadavky a potřeby dítěte. Doporučujeme rodičům, aby paní učitelky seznámily se všemi návyky a zvyklostmi dítěte, aby jejich adaptace byla snadnější.

Vezměte na vědomí, že je tu paní učitelka i pro ostatní děti. Pokud máte více dotazů nebo chcete řešit citlivé téma, dohodněte se s paní učitelkou na komunikaci mimo dobu příchodů.

• doporučujeme první dny vyzvedávat dítě po svačice/obědě

• zpočátku by se dítě nemělo nutit do činností a hry. Některé děti jsou v adaptačním období raději v roli pozorovatele než aktéry. To samozřejmě neznamená, že se mu ve školce nelíbí, jen v sobě nemá tolik odvahy.

S dítětem si o školce povídejte, ale neříkejte co má a nemá druhý den dělat. Povídejte si s ním, co ve školce vidělo, co se mu líbilo, ale neklaďte na něj požadavky, že si musí hrát a zapojovat se do činností.

Učitelky jsou profesionálové a samy vědí jak děti zapojit do režimu školky, zabavit je, motivovat k činnostem, odpoutat jejich pozornost od stýskání.

Co když dítě pláče?
• často se stává, že maminky snáší odloučení od dítěte hůře než dítě samotné. Důvěřujte paní učitelkám – profesionálům, kteří mají spoustu zkušeností a jsou na adaptaci dětí připravené. I když se loučíte s plačícím dítětem, neznamená to, že dítě ve školce propláče celý den. Zkuste se přesto usmát, popřát hezký den.

Rozhodně dítěti nedávejte najevo, že jste smutní a že může za to, že vás rozrušilo. Po vašem odchodu paní učitelky dítě zabaví, zaujmou hračkami, hrou a dítě ztratí pojem o čase. Najde si zábavu mezi vrstevníky, zapojí se do her, činností a čas ve školce mu uteče daleko rychleji než vystresované mamince v práci.

• pamatujte na to, že když jste vystresovaní, dítě tuto nejistotu vycítí a adaptace bude složitější

• po rozloučení se do třídy opakovaně nevracejte, nemusíte se ubezpečovat, že je dítě v pořádku, můžete se s paní učitelkou dohodnout, že později zavoláte

•v každém případě vás paní učitelky budou kontaktovat, pokud to bude nutné
• pokud je dítěte pláč k „neutěšení“ je lepší dobu odchodu zkrátit, dítě ubezpečit, že si pro něj přijdete
• při vyzvedávání dítěte ze školky se může stát, že dítě reaguje pláčem. To je naprosto přirozená reakce. Hlavně dítě nelitujte, že muselo být přes den samo bez vás – to mu rozhodně neprospěje!

• délka adaptace je u každého dítěte individuální. U někoho může trvat několik dní, u jiného dítěte několik týdnů. Stává se, že se dítě adaptuje naprosto bez problémů a až po měsíci se může objevit u dítěte protest k docházce do školky, nechce se mu vstávat. Buďte proto trpěliví a důslední.

Pocit jistoty a bezpečí
• je důležité, aby dítě získalo jistotu a v prostředí mateřské školy se cítilo bezpečně. Dodržujte proto režim školky, hlavně dobu příchodů a odchodů.

Pokud slíbíte, že přijdete po obědě, slib dodržte. Dobu spánku nazývejte dobou odpočinku – je možné, aby si dítě na tuto dobu přineslo oblíbeného plyšáka.

V době odpočinku mají děti klidový režim na lůžku, paní učitelky čtou pohádky, po té je pouštěna pohádka z CD.

• dítěti naslouchejte, ale nenuťte ho do komunikace, neklaďte nedůležité otázky na které dítě ani neumí odpovědět, raději se zeptejte, s kým si hrálo, jestli se na zahradě projelo na traktoru.

Důležité informace
Telefon do MŠ: 381524740, 607000983

www.msduhasobeslav.cz

Telefonní spojení na odhlášení/přihlášení obědů: pí. Kobližková Eva, tel.: 381524740
Provoz MŠ: 06:00-16:30, pondělí a středa až do 17:15

  • Jména třídních učitelek: Markéta Zemanová, Bc. Jana Pánková, Aneta Podvalská, Pavla Podlahová
  • Školní asistentka: Bc. Barbora Vondrášková
  • Paní uklízečka: Jana Bláhová

S jakýmikoliv dotazy, připomínkami, problémy, náměty se obracejte na třídní učitelky. Je v našem společném zájmu, aby byly děti ve školce šťastné a spokojené. Jedině tak budou schopné se přirozenou cestou rozvíjet a vzdělávat. 

Děkujeme

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector