Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Tesco Online nákupy je služba, díky které z pohodlí domova nakoupíte tisíce produktů. Abychom vám nabídli jen to nejlepší, neustále se pro vás zlepšujeme. Kvalitu a čerstvost vašeho nákupu kontrolujeme dvakrát a garantujeme bleskovou reklamaci, protože

Co říkáme, to platí.

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Dvakrát kontrolujeme kvalitu a čerstvost každé objednávky. Prozkoumejte naši širokou nabídku kvalitního zboží. Naši kolegové pro vás vyberou jen to nejlepší – podobně, jako kdyby nakupovali sami pro sebe.

Více o procesu výběru zboží

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Každou objednávku skladujeme v optimální teplotě až do doby, než se dostane k vám. A abyste nemuseli nosit těžké tašky, doručíme váš nákup vždy k uzamykatelným dveřím.

  • Více o doručení

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Stačí nám říct, pokud jste nespokojení se svou objednávkou. Nemusíte se bát. Nebudeme vás zatěžovat zbytečnými otázkami, pouze vám nabídneme řešení. Žádné zdržování ani dokazování.

  1. Více o vrácení zboží

Vložte prosím PSČ vaší adresy, na kterou chcete nákup doručit a zjistěte, zda službu nabízíme ve vašem regionu.

Rozvoz v této oblasti není dostupný pro všechny adresy. Pro upřesnění, zda k vám doručujeme, vyberte prosím z následujícího seznamu.

Nebo koukněte na místa rozvozu na mapě

Nebo si nákup vyzvedněte na nejbližší  Klikni+Vyzvedni

Můžete si vybrat z více než 14 000 produktů online

Zvolte si den a čas doručení, denně
od 8.00 do 22.00

Můžete platit rychle a bezpečně kartou nebo online

  • Doručujeme
    přímo k vašim
  • dveřím
  1. Kontrolujeme
    kvalitu každého
  2. nákupu

Během přípravy udržujeme váš nákup v ideální teplotě

Můžete nakoupit za stejné ceny jako v obchodě

Můžete vrátit cokoliv, co nechcete převzít

Ušetřete s více než
3 600 akčními cenami za týden

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Výpočet ceny je orientační

Je tomu tak z několika důvodů. Vaše objednávka může obsahovat produkty prodávané na váhu (maso, ovoce, zelenina, …), u kterých je bohužel často obtížné dopředu odhadnout přesnou váhu, a tedy i cenu. K rozdílu v ceně také může dojít z důvodu ukončení slevové akce před datem doručení.

V některých případech není objednané zboží právě dostupné – v takové situaci vám vždy nabídneme srovnatelnou náhradu, a to jak z hlediska ceny, tak kvality. Pokud platíte při převzetí nákupu a rozhodnete se náhradní produkt nepřijmout, náš řidič odečte cenu produktu z celkové částky. Pokud platíte dopředu online, strhneme vám po doručení pouze částku za zboží, které jste skutečně převzali.

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Jak můžeme garantovat čerstvost vaší objednávky?

Špičková kvalita produktů je pro nás na prvním místě, víme totiž, že je i pro vás mimořádně důležitá. Proto pravidelně školíme své kolegy, aby pro vás vybírali zboží tak, jako když nakupují pro sebe. Naši kolegové připravují objednávky vždy od 6.

hodiny ranní, aby mohli vždy vybrat to nejčerstvější zboží v obchodě. Dvakrát zkontrolují, zda je ovoce i zelenina bez poškození. Ověří také datum spotřeby a vyberou pro vás potraviny, které vydrží nejdéle.

Pokud bude nějaké zboží nedostupné, zvolí naši kolegové nejlepší možnou alternativu podle předem stanovených pravidel, v rámci kterých berou v úvahu značku i cenu produktu.

Naši kolegové se neustále účastní nových školení. Záleží nám totiž na tom, abyste byli vždy spokojeni se svým nákupem a abychom vám dokázali, že co řekneme, to platí.

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Jak můžeme garantovat nejpohodlnější způsob nakupování?

Snadno. Jen si to vyzkoušejte. Třeba z vany, tramvaje nebo gauče. Vybírejte online z tisíců kvalitních produktů, zvolte si čas doručení, který vám nejvíce vyhovuje, a my vše dovezeme přímo k vám.

Vždy se můžete spolehnout, že vám nabídneme co nejbezpečnější způsob nakupování.

Zarezervujte si čas doručení a my vám garantujeme, že vaši objednávku dovezeme ve dvouhodinovém intervalu, který jste si vybrali.

Pokud budete s čímkoli nespokojeni nebo pokud bychom se například opozdili o více než 30 minut, dostanete od nás adekvátní kompenzaci. Zajímá vás více informací o reklamacích? Čtěte dále.

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Jak můžeme garantovat, že reklamace proběhne hladce?

Děláme vše pro to, abyste byli co nejspokojenější. A co řekneme, to platí. Nově přicházíme s vylepšeným reklamačním systémem. Pokud objednávka neproběhla podle vašich představ, okamžitě vše vyřešíme. Bez zbytečných otázek a dokazování. Zkrátka vám věříme. Není problém, pokud chcete některou z položek nákupu odmítnout.

Její cenu z celkové částky nákupu odečteme a v případě online platby ji pak vůbec nestrhneme. Jakýkoli produkt také můžete vrátit či vyměnit v obchodech Tesco. A pokud jste byli s čímkoli nespokojeni, můžete se obrátit na naši zákaznickou linku, e-mail nebo online chat. Každým požadavkem se zabýváme individuálně a kompenzaci nabízíme ve formě e-kuponů.

Takhle snadné to je.

První fotografie z místa tragédie. Kellnerovo úmrtí zaznamenala média po celém světě

Vyšetřování nehody, při které v sobotu zemřel Petr Kellner a další lidé, pokračuje. Záchranáři z Aljašky, kteří u tragické nehody zasahovali, zveřejnili první fotografie z místa. Je na nich vidět i vrtulník a jeho poškození. Podle předběžných informací vyšetřovatelů stroj těsně nepřeletěl hřeben a sjel zhruba 270 metrů po zasněženém svahu.

Úmrtí miliardáře Petra Kellnera při nehodě vrtulníku na Aljašce zaznamenala americká, evropská i čínská média, například deník The New York Times, televize CNN, francouzský deník Le Parisien, server Balkan Insight, čínská státní agentura Nová Čína či hongkongský server South China Morning Post. Většina Kellnera představuje jako nejbohatšího Čecha, britský bulvární list The Sun o něm referuje především jako o příteli ruského oligarchy Romana Abramoviče.

„Při havárii helikoptéry na Aljašce zemřelo pět osob, včetně jednoho z nejbohatších lidí v Evropě,“ zní titulek The Washington Post.

Řada médií rovněž připomíná, že podle žebříčku magazínu Forbes se Kellner řadil mezi 70 nejbohatších lidí na světě.

„Kamarád Romana Abramoviče zemřel při nehodě vrtulníku,“ uvedl The Sun s tím, že Kellner údajně uvažoval v roce 2018 o nákupu podílu ve fotbalovém klubu Chelsea, který Abramovič vlastní.

K tématu

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Světová média popisují Kellnerovy podnikatelské začátky po pádu komunistického režimu v Československu v době privatizace až po dosažení pozice nejbohatšího občana ČR a jednoho z nejmovitějších lidí na světě. Televize CNN a list The New York Times pak například připomínají, že Kellnerova společnost PPF při nynější pandemii věnovala v Česku 100 milionů korun na nákup roušek, respirátorů a sad na testování přítomnosti koronaviru.

Agentura Bloomberg uvedla, že Kellner se veřejně neangažoval v politice, ale jeho podnikání v Číně nicméně vzbudilo na domácí politické scéně kontroverze.

Připomíná například kauzu z roku 2019, při níž vyšlo najevo, že si Kellnerova PPF a společnost Home Credit najaly komunikační firmu, jejímž cílem bylo vylepšit obraz Číny v ČR.

Firma Home Credit pak uvedla, že jejím cílem bylo „oslabit extremistické postoje ve veřejné sféře“.

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

První fotografie z místa neštěstí Zdroj: CNN

Server Balkan Insight napsal, že podle řady pozorovatelů společně s českým prezidentem Milošem Zemanem usiloval Kellner o posílení vztahů ČR s Čínou.

„Příležitostně rovněž vysvětlil svůj postoj ohledně kulturních válek, jež zuří na Západě, což potěšilo Rusko a Čínu,“ dodal server a připomněl Kellnerovo vyjádření ve výroční zprávě PPF z roku 2018.

„Dnešní západní společnost, a zejména Evropa, je ale stále více ovládána ideologií individuální nárokovosti, rovnostářstvím a relativizováním tradičních hodnot,“ napsal tehdy Kellner.

Čínská státní tisková agentura Nová Čína uvedla, že společnost Home Credit byla jednou z prvních zahraničních firem, jež v Číně podnikala v oblasti spotřebitelských úvěrů. Svou činnost tam zahájila již v roce 2007.

O Kellnerově smrti dnes informovala také německá a rakouská média. Německá připomínají mimo jiné podíl skupiny PPF v německé energetické firmě Leag.

Agentura DPA si všímá i negativních komentářů na českých sociálních sítích ohledně toho, že Kellner byl na Aljašce v době epidemických uzávěr.

Rakouská agentura APA se ve svém dnešním profilu podnikatele vrací mimo jiné ke skutečnosti, že Kellner zbohatl v době kuponové privatizace, kterou nynější prezident Miloš Zeman v minulosti označil za loupež století.

Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme Nákupu potravin přes internet zatím moc nevěříme

Sdílejte článek

Potravinové bance v Libereckém kraji chybí jídlo. Jak dlouho vydrží?

Veřejná potravinová sbírka se na jaře kvůli nouzovému stavu nekonala a i ta podzimní je v ohrožení. Trvanlivé potraviny, které lidé darují, tu tak chybí. Organizaci naopak pomohlo nedávné uzavření stravovacích podniků, které jí darovaly čerstvé potraviny, jako je pečivo, ovoce a zelenina či mléčné výrobky.

Budete mít zájem:  Olivový olej: Nejen pro krásu, ale i pro zdraví!

„Chybí nám potraviny, které bychom normálně získali v jarní sbírce. Jedná se především o masové konzervy, konzervy s hotovými jídly, sáčkové polívky a dětskou výživu. Takové těstoviny dojdou během dvou až tří týdnů,“ popisuje situaci ředitel Potravinové banky Libereckého kraje Josef Vlček.

Přečíst článek ›

Jak teď v době sílící epidemie zajišťujete provoz potravinového banky?Střídáme se obden po dvoučlenných týmech, abychom na co nejdelší dobu prodloužili fungování potravinové banky. V okamžiku, kdy by jeden z nás onemocněl koronavirem, museli bychom ji zavřít.

Jak nyní předáváte potraviny? Minimalizovali jste nějak kontakty?Vše máme připraveno na rampě, po příjezdu si dotyčná organizace balíčky naloží a odjíždí. To samé platí u klientů, kterým rozvážíme zásoby my. Snažíme se, aby došlo k co nejmenšímu kontaktu.

Jarní potravinová sbírka neproběhla, jak to vypadá s tou podzimní?Zatím čekáme na rozhodnutí, mělo by padnout brzy. Upřímně moc nevěříme, že by proběhla v takovém formátu, v jakém ji známe doposud. Nabízí se možnost statické sbírky bez dobrovolníků, ta ale nepřináší takový úspěch.

Během podzimní sbírky získáváme 13 tun potravin a v okamžiku jejího výpadku máme obavy, že ho nebudeme schopní pokrýt. Obecně sbírky představují jen část potravin, které k nám chodí. Na konci loňského roku jsme převzali 133 tun potravin, sbírky z toho dělají kolem 20 tun.

Naštěstí nadále pokračuje spolupráce s obchodními řetězci.

Změnila se v souvislosti s epidemií koronaviru cílová skupina, kam potravinová pomoc míří?Nejdříve je potřeba zmínit, že my jako banka nedáváme potraviny napřímo. Vždy to je přes organizace, se kterými uzavřeme smlouvu. Ať už se jedná o charity, sociální odbory měst či Člověka v tísni.

A právě ony nám pak selektují skupiny obyvatel, které jsou v nouzi. Aktuálně převažují maminky – samoživitelky, které pracovaly na dohodu a najednou se ocitly bez příjmu. Dále to jsou osamělí senioři či vícečlenné rodiny, kde je matka na mateřské a živitel rodiny z důvodu uzavření provozu přišel o práci.

Takže ano, ta struktura se mění.

Přečíst článek ›

Děje se i to, že vás tito lidé přímo kontaktují s prosbou o pomoc?Ano, je tomu tak. Jedná se především o telefonáty a maily. Vysvětlíme jim situaci a dostanou od nás kontakty na organizace, které jim mohou účelně pomoci. Snažíme se, aby alespoň získali informace a neodcházeli s prázdnou.

Pokud bude chtít člověk pomoci, jaké má možnosti?Nejjednodušší je napsat mail nebo zavolat a domluvíme se, co konkrétně chybí a co bychom ocenili. Jsme ochotní si pro to i přijet.

Máme zrovna čerstvou zkušenost, kdy manželé z České Lípy přes zásilkovou službu poslali sunary. Jiný pán zase po našem telefonátu nakoupil potraviny v hodnotě tisíc korun a přivezl nám je na rampu.

Zatím evidujeme jednotky takových případů.

Řada lidí má tendenci nekupovat základní potraviny, ale chce dopřát především dětem různé pochutiny.

Je to v této době žádoucí?Pokud by proběhla podzimní potravinová sbírka, všichni naši dobrovolníci by byli proškoleni k tomu, aby při vstupu lidem říkali, že je opravdu potřeba koupit trvanlivé potraviny.

Chipsů, bonbonů, žvýkaček a čokolád máme plný regál. Jedná se o příjemné zpestření, ale nenasytí.

Spolupracujete se školami, které se starají o děti příslušníků Integrovaného záchranného systému?Speciálně se Základní školou Barvířská v Liberci. Dodáváme jim svačinky v podobě mléčných výrobků, pitíček a ovoce.

Jak nyní funguje spolupráce mezi potravinovými bankami v rámci republiky?Zatím bez problémů, máme i centrální sklad v Praze, kam si jezdíme pro dary nadnárodních výrobců. Nadále spolupracujeme s potravinovou bankou v Sasku, kam jednou měsíčně jezdíme pro mražené jídlo a mléčné výrobky. Byli jsme tam zrovna minulý týden.

Přečíst článek ›

Kdyby došlo k nejčernějšímu scénáři a banku byste museli kvůli nákaze uzavřít, existuje nějaká alternativa?Problém je v tom, že jsme registrovaný potravinářský podnik, takže to, že by převzal kdokoliv jiný naši činnost, by nemohlo ze zákona fungovat. Se řetězci by šlo telefonicky vykomunikovat, aby nám zboží schovaly ve svých skladech. Nicméně by došlo k výpadkům dodávek potravinových balíčků.

Když porovnáte jarní a podzimní vlnu epidemie, co byla pro vás největší výzva?Potravinové balíčky jsme připravovali už před první vlnou. Byl to najednou obrovský nápor, jejich počet se zdesetinásobil. Zvykli jsme si na to a teď na podzim jsme zvládli plynulejší náběh. Víme, co čekat a jsme schopní lépe reagovat i přesto, že těch potravin máme méně.

Potravinová banka Libereckého kraje letos zažívá paradoxně kvůli koronaviru rekordní rok. Už na konci září tu nashromáždili více jídla než loni za celý rok.

Napomohla tomu situace na jaře, kdy náhle zavřely školy (a jejich jídelny), které nakoupené jídlo potravinové bance darovaly.„K 30. září 2020 jsme překonali množství získaných potravin a drogerie za celý rok 2019, ve kterém bankou prošlo 133 tun.

Za měsíce leden až září 2020 je to již 136 tun,“ napsala na svém webu organizace.

Tesco má konkurenci. Rohlík.cz přiveze nákup do 90 minut

Za internetovým supermarketem Rohlík.cz stojí Tomáš Čupr. Zatím rozváží nákupy jen po Praze, v příštím roce plánuje rozšíření do dalších měst.

Praha – Internetový obchod řetězce Tesco a několik menších rozvážkových firem mají silného konkurenta. Na trh vstupuje „internetový supermarket“ Rohlík.cz, za nímž stojí podnikatel Tomáš Čupr.

Novou službu dnes oficiálně představil se zástupci investiční skupiny Miton a Enern, tedy spolutvůrci slevového portálu Slevomat nebo služby DámeJídlo.cz rozvážející jídla z restaurací.

Podobně jako při startu potravinového e-shopu Tesca v roce 2012 funguje i Rohlík.cz zatím jen v Praze. Na začátku příštího roku slibuje ale expanzi do dalších měst. Má ambici uspět i v zahraničí.

Deset miliard do pěti let

„Velikost českého trhu s potravinami je zhruba 500 miliard korun. A online prodej je v tomto oboru zatím neprobádané území, má možnost vyšplhat se v rychlém časovém období až na 50 miliard korun,“ říká k potenciálu e-shopu s potravinami Tomáš Čupr.

„Dnes je tu jediný masový hráč Tesco. To si možná ukrojilo tak 1,5 miliardy korun, což dává prostor dalšímu hráči,“ odhaduje Čupr. U obchodu Rohlík.cz očekává, že by do pěti let mohl mít roční obrat až 10 miliard korun.

Jsme jiní než Tesco

Podle Čupra však jeho Rohlík.cz nechce přímo konkurovat Tescu, jehož služba Potraviny online v současné době zákazníkům nabízí asi 20 tisíc položek. V Rohlíku je zatím na výběr ze čtyř tisíc položek, v blízké době se prý jejich počet navýší na osm tisíc.

„Chceme se profilovat jinak než online obchod Tesco. Chceme tu být pro zákazníky, kterým záleží na kvalitě,“ tvrdí Čupr.

Služba je zatím dostupná po Praze, na začátku příštího roku ale zamíří do dalších měst – Čupr zmiňuje přinejmenším Brno, Hradec Králové nebo Pardubice. V budoucnu chce uspět i v zahraničí. Pro srovnání: Tesco nyní rozváží nákupy v Praze, Brně, Mladé Boleslavi, Kladně, Kolíně, Hradci Králové, Liberci a Jablonci nad Nisou.

Doprava za 79 korun, u velkého nákupu zdarma

Hlavním dodavatelem potravin a dalšího zboží pro Rohlík.cz je řetězec Makro. Brzy by se měla síť dodavatelů rozšířit. „Stejně jako u Slevomatu a DámeJídlo.cz klademe důraz na uživatelskou jednoduchost, rychlost, spolehlivost a kvalitu,“ říká k tomu Čupr.

Věří, že projektu pomůže nejen slabá konkurence, ale i již existující logistická síť, kterou zatím využívala služba DámeJídlo.cz. Rohlík.cz lidem garantuje doručení nákupu do 90 minut.

Za dopravu lidé zaplatí 79 korun, přičemž nákup není limitován minimální částkou. Pokud cena nákupu přesáhne 2000 korun, je doprava zdarma. Za dopravu neplatí ani ti, kteří službu Rohlík.cz využívají poprvé. Objednávat si lze ve všední dny od 10 do 22 hodin a o víkendu od půl deváté do 22 hodin.

Pro srovnání: Cena za dopravu se u Tesca pohybuje podle vzdálenosti a času od 59 do 99 korun. Ani u něj není nákup limitován žádnou minimální částkou. 

Budete mít zájem:  Bylinný Čaj Na Klouby?

Jsou tu i menší konkurenti

Dovoz nákupu až do domu nabízejí i další méně známé firmy, zejména v Praze.

Nejdelší historii – od roku 2001 – má služba Z-market. „Rozvážíme v Praze a okolí zhruba 30 kilometrů od centra. Zavážíme i lokality, jako jsou třeba Černošice, Dobřichovice, Říčany, Odolena Voda nebo Kladno. Doprava je bez poplatku,“ říká David Zubek, jednatel společnosti s krátkým názvem Z.

Z-market nyní nabízí asi čtyři tisíce položek, přičemž minimální útrata za nákup musí dosahovat 899 korun. Při objednání do druhé hodiny odpolední dostane zákazník nákup ještě ve stejný den. Rozšíření do dalších měst zatím Z-market neplánuje. „Logistické náklady u malých nákupů jsou moc vysoké, služba se pak stává trochu neekonomická,“ vysvětluje Zubek.

Od roku 2010 v Praze a okolí funguje služba Potraviny domů. Nabízí 6500 položek potravinářského zboží, ale i drogerii, tabákové výrobky nebo kancelářské potřeby.

Rozvoz nákupu po Praze a okolí je vždy zdarma. I zde je ale potřeba nakoupit zboží za minimálně 990 korun.

„První nákup pro registrovaného je bez finančního limitu,“ dodává Peter Nemeshegyi ze společnosti KBJ Velkoobchody, která e-shop provozuje.

Kdo si objedná nákup na webu Potraviny domů do devíti hodin ráno, obdrží jej zpravidla ještě týž den. U mimopražských zákazníků se doba dodání liší oblast od oblasti. „Konkrétní termín dodání se každý zákazník dozví po zadání PSČ na webu,“ říká Nemeshegyi. Také tato služba se zatím chce soustředit jen na Prahu a okolí.

Pátý rok působí v Praze také e-shop s potravinami Food 2U. Zboží ale rozváží jen dva dny v týdnu, konkrétně v úterý a v pátek. V nabídce má asi 1500 položek.  Minimální suma za nákup je 1500 korun, přičemž za dopravu se platí 200 korun. U nákupu nad 2000 korun je doprava zdarma. Nákup je potřeba objednat jeden až dva dny předem.

Fofr v Ostravě

Objednat si nákup až domů mohou od loňského května také obyvatelé Ostravy a okolí. Služba nazvaná Fofr Kurýr lidem umožňuje nákup z řetězců Kaufland, Albert, Tesco, Globus, Makro, Billa, Lidl nebo Penny. „Celý nákup pak provedeme v obchodě, který si zákazník vybere,“ říká zakladatel služby Lukáš Mlýnek.

Rozvážka není limitována žádnou minimální částkou, cena za dopravu se liší podle hodnoty nákupu a vzdálenosti od 150 do 700 korun.

Podobná služba už funguje i v Jihlavě, kde tehdejší absolventi střední školy založili rozvážkovou službu na webu Dovazime.kvalitne.cz.

„Nyní studujeme v Brně a nákup rozvážíme pouze o víkendech a po domluvě,“ vysvětluje jeden ze zakladatelů služby Martin Olejník s tím, že v současné době má služba v Jihlavě asi pět stálých zákazníků.

Za rozvoz nákupu z vybraného obchodu zákazníci platí 89 korun, částka se bude zvyšovat na 100 korun.

Souboj v hubnutí muž vs. žena: Po dvou týdnech oba 5 kg dole!

Moje první reakce na to, že je v krabici nějak málo jídla, se v průběhu diety změnila. Ano, nevypadá to jako mnoho na první dobrou, ale když k tomu doplníte zeleninu, čerstvou, vařenou nebo pečenou, tak je to rozdíl. Zelenina je tedy opravdu to, co mě vlastně zachraňovalo. Mám ji naštěstí ráda a dieta mě přiměla jíst jí mnohem víc, což je pro tělo dobré.

Je tu seznam povolených druhů, jelikož jde o to, aby tělo nastartovalo ketózu. Je to většinou zelená zelenina s co nejmenším obsahem cukru.

Miluji rajčata, to je ale povoleno jen jedno denně, takže ta mi trochu chybí, ale zamilovala jsem si dušenou brokolici, pak choi (pekingské zelí) a kedlubny! Když jsem měla pocit hladu nebo potřebu něco chroupnout, tak kedlubny se ukázaly jako super řešení!

Pocit hladu jsem vlastně ani tak moc neměla, největší boj svádím jako tradičně večer. Dost to ovšem vyřešila jedna věc – jít prostě spát dřív. Tím pádem i dřív vstávám a mám už ráno čas na dlouhou procházku se psem.

Zjistila jsem, že potřebuju jídlo kousat, proto jsem smoothies, která jsou moc dobrá, ale neuspokojují tuto mou potřebu, v následujících čtrnácti dnech vyměnila za jiné možnosti.

To je mimochodem moc skvělá věc, že si podle toho, co vám chutná, můžete vybrat z docela pestré nabídky v kategoriích snídaně, oběd, svačina i večeře. Jídlo, které dietní program nabízí, je speciálně upraveno pro dané účely. Je to dieta, takže nečekejte pětihvězdičkovou restauraci.

Já osobně si každé jídlo trochu přizpůsobím svým chutím pomocí koření. Nejvíce jsem si oblíbila speciální sladké svačinky, jako jsou proteinové tyčinky, různé sušenky, a dávám si je k odpolední kávě.

Podívejte se na rozhovor s obezitologem Martinem Cvrkalem:

Souboj v hubnutí muž vs. žena: Po dvou týdnech 5 kg dole! • VIDEO: BPŽ_Kristina Juřicová

Tak zhruba vypadá jídelníček pro Gábi:

  • Snídaně: smoothie nebo puding.
  • Oběd: mexické kuře, které doplním dušenou zeleninou.
  • Svačina: vafle s lískovými oříšky.
  • Večeře: plátek celozrnného chleba doplněný plátkem šunky a čerstvá zelenina.

Musela jsem si pořídit váhu, abych mohla monitorovat výsledky, což je také velký krok.

Váhu jsem nějak nikdy nepovažovala za svou kamarádku a děsila jsem se čísla, které uvidím. Teď si na sebe zvykáme!

Gábi, míry a váha:

Na začátku: stehno 64 cm, paže 34 cm, pas 100 cm, boky 112 cm, 81 kg.1. týden: stehno 64 cm, paže 33 cm, pas 92 cm, boky 110 cm, 79 kg.

2. týden: stehno 63 cm, paže 32 cm, pas 89 cm, boky 107 cm, 76 kg.

Podívejte se, jak vypadá jídlo na 14 dní pro ženu:

Souboj v hubnutí muž vs. žena: Jídelníček Gábi • VIDEO: BPŽ_Kristina Juřicová

Jak to šlo Adamovi a s čím bojoval?

Ve svých 34 letech jsem nikdy žádnou dietu nedržel, takže tohle celé je pro mne úplně nová zkušenost. Oproti ženské verzi se v té mužské nachází místo čtyř chodů na jeden den chodů pět. Což zní dobře, ovšem jen dokud nevidíte, jak jsou ty chody všechny malé. A to je něco, co mě zarazilo na dietě asi nejvíc.

Já si samozřejmě uvědomuju, že cílem je zhubnout, ale všechny ty porce se prostě zdají úplně miniaturní. Abyste rozuměli, jsem člověk, který má rád klasická česká jídla, a to znamená hromadu silně solených dobrot politých omáčkou a ideálně doprovozených šesti knedlíky. A tohle v této dietě opravdu nenajdete.

Máš odpoledne hlad? Tak tady je jedna müsli tyčinka, Adame! A kdybys náhodou měl i po ní hlad, můžeme ti díky tomu, že máš mužskou verzi diety, nabídnout ještě 30 gramů chipsů. Až první týden diety jsem si uvědomil, jak málo chipsů je 30 gramů chipsů. Ale velmi pozitivní zprávou je, že skoro všechno jídlo z výběru mi hrozně chutná.

A taky že nabídka je opravdu bohatá.

Jak zhruba vypadá Adamův jídelníček?

  1. Snídaně: croissant plněný čokoládou – čokoláda není moc sladká, což mi ze začátku trochu vadilo, ale zamiloval jsem si ji velmi rychle.
  2. Oběd: kuře ve sladkokyselé omáčce na asijský způsob – bez přílohy jen maso a omáčka – na to se zvykalo těžce, ale tohle kuře wok je chuťově naprosto úžasné.

  3. Svačina: čokoládová tyčinka – opět daleko méně sladká, než koupíte v obchodě, ale překvapivě silně zasytí.
Budete mít zájem:  Kopřiva v léčbě revmatismu - středověk nebo současnost?

Večeře: dva plátky celozrnného chleba a paštika s pepřem.

Kdybyste chtěli vědět, jak moc malé jsou, tak si vezměte to, co si představíte pod pojmem malý plátek chleba, a zmenšete ho na polovinu.

Snack k filmu: 30 g chipsů – tady leží snad jediná má stížnost, co se chuti týče: zhruba třetina nabízených příchutí prostě žádnou chuť nemá. Ale na druhou stranu ty ostatní jsou dokonalé. Velmi příjemný prvek je, že jsou dochucovány kyselinou citronovou, takže mají příjemnou nakyslou chuť.

Podívejte se, jak vypadá jídlo pro muže na 14 dní:

Souboj v hubnutí muž vs. žena: Jídelníček Adam • VIDEO: BPŽ_Kristina Juřicová

Ano, pro člověka navyklého sníst ke snídani celý makový závin s půllitrem mléka a za tři hodiny si k obědu dát kuřecí řízek s bramborovým salátem a pak povečeřet indické butter chicken s plackami naan to je velmi zásadní změna.

Co byl pro mne největší problém, vedle extrémního pocitu hladu prvních několik dní? Byla to rozhodně malátnost, která se dostavila po dvou třech dnech. Točila se mi hlava a celkově mi bylo na omdlení.

Tyhle stavy, jak jsem byl ujištěn, jsou docela běžné hlavně u lidí, jako jsem já, a naštěstí velmi rychle odezněly, ale rozhodně to nebylo nic příjemného.

Druhým problémem je, že chodím běžně velice pozdě spát – zhruba mezi třetí a čtvrtou hodinou ranní. Takže mívám po půlnoci už docela hlad, a proto jsem se rozhodl jednu ze svačin posunout až na pozdní večer a většinou ji sním mezi desátou a jedenáctou.

Příjemné je i to, že pokrmy si člověk může doplňovat plátkem šunky nebo zeleninou. Ze zeleniny jsem volil hlavně salátové okurky a rajčata a velice mě zklamalo, když mi Gábi sdělila, že mohu sníst jen jedno denně.

Pokud byste měli tip na obchod, kde prodávají opravdu velká rajčata, dejte vědět!

Adam, míry a váha:

Začátek: stehno 82 cm, břicho 120 cm, boky 125 cm, paže 41 cm, váha 120 kg.1. týden: stehno 81 cm, břicho 119 cm, boky 123 cm, paže 41 cm, váha 118,2 kg.

2. týden: stehno 80 cm, břicho 116 cm, boky 120 cm, paže 40 cm, váha 115,2 kg.

Takže skóre je zatím nerozhodné, ale ještě nás čeká šest dalších týdnů, tak sledujte, jaké výsledky budou zase za čtrnáct dní.

Souboj v hubnutí muž vs. žena: Sledujte, jaké rozdíly a v čem nastanou 12 jednoduchých způsobů, jak tělo zbavit přebytečné vody

Nákupy potravin přes internet: Už jste vyzkoušely?

Zákazníci služby Potraviny on-line si pochvalují osobní přístup personálu rozvážkové služby. Není se čemu divit! Věděli jste, že mezi desítkami řidičů najdete také jednu kolegyni? Paní Ilona Müllerová nám prozradila spoustu zajímavostí ze zákulisí služby nákupu potravin přes internet, kterou v ČR nabízí společnost Tesco.

Zákazníci služby Potraviny on-line si pochvalují osobní přístup personálu rozvážkové služby. Není se čemu divit! Věděli jste, že mezi desítkami řidičů najdete také jednu kolegyni? Paní Ilona Müllerová nám prozradila spoustu zajímavostí ze zákulisí služby nákupu potravin přes internet, kterou v ČR nabízí společnost Tesco.

Pěkný den, Ilono. Díky, že jste si udělala čas na krátký rozhovor. Odkdy pracujete na současné pozici?Od prvního září 2011. Takže je to právě rok.

Nastupovala jsem sice hned začátkem září, ale službu dotcom jsme naostro spustili vlastně až 6. ledna. Takže ten mezičas od září do ledna byl zkušební. Alespoň jsme si mohli všechno v klidu „odladit“.

Bylo to zkrátka několik měsíců důkladných příprav.

Než jste nastoupila do Tesca, měla jste podobnou zkušenost s rozvozem?Vůbec ne. Naopak jsem si musela všechno od začátku „vychytat“ sama.

Vy jste pro dotcom jeden z nejdůležitějších článků – jako řidička se denně potkáváte se zákazníkem a jste vlastně tváří služby Potraviny on-line. Říkám to správně?Oficiální název pozice je „pracovník rozvozu zákazníkům“.

Slovo „řidič“ totiž úplně nevystihuje náplň naší práce. Ta nespočívá jen v rozvozu potravin. Poskytujeme kompletní zákaznický servis a o tom to právě je. Řekla bych, že podle odezvy zákazníků je to v současnosti naše nejsilnější stránka vůbec.

Co tedy podle vás zákazníci nejvíce oceňují?Denně se setkávám s tím, že si velmi potrpí na slušné vystupování řidiče. Ze začátku u nových zákazníků je totiž velmi důležité, aby byl řidič trpělivý, slušný a všechno zákazníkovi vysvětlil.

Dokážu si představit, že někteří zákazníci vaši slušnost nemusí opětovat. Vezměme třeba placení.Nemůžu říct, že bych měla špatné zkušenosti, zrovna když zákazník platí.

Můžete zaplatit buď předem kartou, nebo na přenosném terminálu při předání nákupu. Občas sice terminály zlobí, ale bývá to jen, když přijedete do nějaké lokality, kde není signál.

To je asi jediná komplikace, se kterou jsem se při placení setkala.

Předpokládám, že rozvážíte v rámci Prahy. Dalo by se říct, že v některých bohatších oblastech Prahy tuto službu využívají zákazníci více?Jezdíme i za Prahu, třeba do Říčan.

Obecně já osobně hodně rozvážím po Praze. Popravdě nevidím veliký rozdíl mezi jednotlivými oblastmi.

Určitě to závisí na tom, jak bohatí jsou v jednotlivých regionech, ale nikdy se nedá říct předem, která oblast bude pro rozvoz úspěšná.

Kdo využívá službu nejvíce? Nákupy po internetu jsou prý hodně oblíbené u maminek s dětmi. Asi největší výhodou bude, že maminky nemusí tahat těžký nákup.Maminkám s dětmi rozvážíme nákupy opravdu často. Kromě dovozu těžkých nákupů si ale maminky pochvalují také to, že nemusí zbytečně trávit čas v obchodě. S dětmi to pro ně totiž může být docela únavné.

Zvykli si na vás někteří zákazníci natolik, že vyžadují, abyste jim vozila nákup pravidelně přímo vy? To víte, že se ptají. Musím jim ale vysvětlit, že to nejde. S kolegy se samozřejmě střídáme, i když některé tváře už mezi zákazníky dobře známe.

Určitě se někdy stane, že si zákazník objedná zboží, určí si, v kolik hodin mu máte nákup doručit, ale potom není včas doma, aby si nákup převzal. Jak dlouho průměrně čekáte na zákazníka?Stává se to, ale většinou se zákazník do pár minut doma objeví. Musím to zaklepat, zatím s tím žádné větší problémy nemám.

Když už jsme u kolegů řidičů – jaké s nimi máte vztahy? Jak Vás berou jako svou kolegyni? Skvěle! Vycházíme spolu dobře.

Stalo se vám někdy něco nečekaného u zákazníka? Zažila jste s nimi něco, co byste nečekala?To spíš někteří kolegové. Prý jim ženské dávaly vizitky a telefonní čísla, aby přijeli zase.

Jaký je vlastně poměr nakupujících ženy versus muži?Většinou nakupují ženy. Někdy je ale doma manžel, který převezme nákup. Často naši službu využívají maminky na mateřské dovolené.

Předpokládám, že většinou se o službu zajímají mladší zákazníci. Je potřeba se zaregistrovat přes internet, což může být pro starší ročníky problém…Nakupují u nás i důchodci. A ti jsou absolutně nejlepší!

A není to tak, že by jim objednávali na internetu jejich příbuzní? Třeba děti?Ne! Třeba tady ve Strašnicích je jeden starý pán, který je po mozkové mrtvici a objednává si nákup sám pravidelně každý úterý.

Nákupy on-line na www.itesco.cz

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector