MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.Děkujeme za pochopení.

MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? Tak ty socanský pra…. Zruší 63 ze na ní nejsou peníze a musí se šetřit a teď bude vše zdarma.
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? Důsledek veřejné dopravy zdarma by byl obrovský. Rázem by nebylo třeba řešit parkovací místa. Zlepšilo by se výrazně v celém městě ovzduší. DPMB by zaměstnal minimálně o cca 150 až 250 lidí víc. Atd.
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? I za peníze je to přeplněné a nedá se tím pomalu nikam civilizovaně dostat. A druhá věc, co je to zdarma? To budou řidiči dělat zdarma? Šaliny dostaneme od někoho? Servis bude dělat kdo zadarmo?
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? A oni to ted delaji za 40% platu? Pokud jste cetl clanek 1,1mld vyberou primo a 1,7mld maji dotace od mesta.
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? MHD zdarma je luxus, ktery by musel platit stat. To si nemohou dovolit ani mnohem bohatsi zeme, nez je CR. Nikdo nezpochybnuje vyhody, ale ono to neni zadarmo, jde jen o to, kdo to zaplati
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? mesto neni stat. o tom ze to musi nekdo zaplatit neni pochyb, uz ted je to dotovane 1,7mld oproti 1,1mld vybranem na jizdnem. Tj stoji to celkem 2,8mld
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? Malo kdo by si odpustil auto kvuli mhd zadara. A ta mista je taky nesmysl, co by ti lide navic delali? Jako ridice? K tomu by museli nakoupit dalsi vozy na ktere nemaji. Naopak by propustili vsechny revizory a lidi z predprodeje a vymahani pohledavek.
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? A co třeba jenom pro študáky? Lidi, 700kč/3 měsíce je pálka… 🙂
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? Kdyz pro studaky, proc pak ne pro vsechny duchodce , matky na rodicovske, vsechny deti apod…preferovat urcitou skupinu je nesmysl
MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty? Matky dětí do 3 let mají v Brně dopravu zdarma, pokud mají s sebou to dítě. Stačí jim k tomu kartička za 30,- Kč, kterou si po narození dítěte vyzvednou na jednom z prodejních míst předplatních jízdenek.
hlavně pro slovenské 
Já myslel,že přes Cejl už se zdarma jezdí,navíc máte můžete řvát a chovat se jako zvíře a občas i něco zničit
ale musíte být přičmoudlej….
to nepopírám 
Že těch pár procent rozpočtu DP co jde z jízdenek DP opravdu vytrhne, že se zhroutí 😀
Nemůžu uvěřit, že někdo dokáže navrhnout takovej nesmysl. Proč?Kdo bude platit obnovu flotily MHD, údržbu, řidiče, infrastrukturu?Pokud sami navrhovatelé tak s tím souhlasím.
Přátele, nepropadejte panice. Titulek je zavádějící a je v něm chyba v důsledku špatného telefonického spojení mezi redaktorem a radnicí. Správně má znít:Zaveďme hromadnou dopravu zdarma pro naše rodinné příslušníky,vyzývají někteří členové ČSSD v Brně
a vysokoškolský titul k tomu 
Dnes jsem se po ránu pobavil.Děkuji za ranní vtip.
pečené holuby a koláče bez práce?
větší vtip jsem letos ještě neslyšela  MHD zdarma  kéž by to tak bylo, ale každej má plnou hubu keců před volbama a pak pardon, nejsou peníze oni si z nás prostě pr.del nepřestanou dělat
No vidite a porad jim to volici CSSD masove zerou 
Sakryš, teď jsem kontrolovala kalendář…a není 1.dubna…
PS: a už vůbec nechápu význam hlášení stanic ve vozidlech mhd. Proč se hlásí následující zastávka až po zavření dveří vozidla??? To je trošku pozdě , né !!!!!!!!  Trochu logiky by to chtělo !!!!! Ale to bych chtěl už po naší brněnské MHD už móc!
A kdy by tedy měli tu následující stanici hlásit.Podle vás by tedy při výjezdu z konečné měl pdříkat všechny následující stanice?Nebo jak si to představujete?
Spíš by měli zajistit to , aby si člověk mohl sednout na čisté a neprochcané sedadlo ! Každý vožungr a bezďák si vleze do „busu“ , smrdí všem celou cestu, ještě se tam vychčije a v klidu vystoupí (u své nalévárny). A samozřejmě zadarmo.  Nedávno jsem jel „busem“ ráno do práce a smrdělo to tam chcánkama tak, že jsem se málem poblil ! ! !  A za to platím měsíčně brněnské MHD přes 500kč ! Takhle si cestování MHD v 21 st. nepředstavuji ! Pokud s těma „vožungrama“ někdo něco neudělá,tak tuto formu dopravy budou používat za pár let jen samí „bezďáci,vožralové ,kapsáři a prostitutky“…A věřte mě – vím o čem mluvím. Stačí se jen projít po brně kolem Hl.nádraží nebo „Mendláku“…..
  • Soudruzi redaktoři už by měli změnit ilustrační foto.
  • „Každý idiot přece ví, že v patnáctým století kulomety neexistovaly!“
  • Tak v tomto případě každý idiot ví, že Úvoz už byl dávno přečáranej
V naší zemi existuje paradox pobídek. Pokud chce stát, kraj nalákat firmy, dává úlevý. Pokud chce stát, kraj či město naláka občany do MHD, naopak úlevy zruší a zvedne platbu za jízde. Pak jen slyšíme, jak jsou města přeplněná, znečištěná… Lidé zatím ještě umějí počítat nejen v penězích, ale v hlavní komoditě, čase. 😉
A onderkova socha nejen na svoboďáku, ale na každém náměstí
V praze je taky mhd zadarmo, kdyz mate po ruce nabitej paralyzer
Někteří zmiňují, že v Tallinu je MHD zdarma. To je pravda, ale tamní doprava zahrnuje pouze 4 linky tramvaje, 8 trolejbusů a několik desítek linek autobusů (zdroj Wikipedia). Jak jsem se také díval do tamních jízdních řádů, četnost linek není zrovna pro zhýčkané našince ideální. Pokud to shrnu, Tallin na dopravu zdarma vynakládá méně peněz, než jsou dotace Brna na MHD z rozpočtu (asi 1,7 mld). Pokud by Brno zavedlo rozsah MHD v objemu současných dotací, tak četnost a hustota linek po drastické redukci by jistě nebyla dostatečná. Uvedený krok by měl jistě také negativní vliv na kulturu cestování. Já sám MHD nepoužívám a používat nebudu, protože čas ušetřený jízdou autem raději investuji do svého pohodlí.
Levna a komfortní alá Onderka už nestačí? V praxi to pak znamenalo zdražení a snížení komfortu např. úbytkem spojů… takže až socánci začnou prosazovat „zdarma“, tak to zřejmě pak úplně položí a zruší.
Tak nam zase zvednou dane pane vachmajstr 🙁
Oukej, udělejte to. Ale přestaňte bránit individuální dopravě. Nechejte lidi rozhodnout, jestli chtějí jezdit auty za vlastní prachy, nebo MHD zadarmo. Na výsledke jsem moc zvědavý.
Stacilo by zlevnit na polovinu a pokuty zvednout desetkrat.Zadara je to nesmysl.V tramvajich se zabydlej bezďaci na cely dny.
no tak ještě potraviny zdarma, benzín zdarma, bydlení zdarma..a je to…………..akorát kdo to zaplatí, nevíme…..
To je zas odborníků… V estonském Tallinu už ji mají skoro rok :http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/verejna-doprava-zdarma-se-v-tallinnu-skvele-osvedcila_266233.html#.UpOrBSd_ut8
Schválně, kolikrát to ty ještě zkusíš umístit sem?
Hele Raďas, uz takhle je to narvany, jezdi to pomalu. Stacilo by jen o pulku slevit aby se zas nevozili duchodci za levnym maslem cely mesto.A co bezdomovci a flakaci v zime? to by se jich nezbavili.
A mají v onom božském Tallinu taky starostu co si koupil vysokoškolský titul nevyhovující prací, hejtmana co si platí sexretářku jako „asistentku“, odtahovku co odtahuje snad nejdráž v republice protože se s ní „výhodně“ uzavřela smlouva na dvacet let a podobně?Ne? No jo, tak on ten pocit z té „dopravy zdarma“ bude asi v tom, že pokud se něco takového v ČR udělá, tak to rozhodně nebude „zdarma“ ani omylem. Asi tak jak bylo „zdarma“ když se dělaly „elektronické průkazky na MHD“ před pár lety apod.
Co je to za „uberkravinu“? Jakmile to bude placeny ze statniho, tak se bude uctovat i to co neexistuje a bude to jenom drazsi a horsi!
Tak proč to teda v Tallinu funguje ke spokojenosti všech?
To já vím, ale musíme se inspirovat pozitivními příklady. Musíme našim politikům „nastavovat zrcadlo“ jak různé věci můžou a mají fungovat. Jinak na nás budou kálet ve všem a nic se tu nezmění..
zdarma byt nemusi, ale mela by byt plynulejsi. Jenze to je tezky, kdyz sdili ulice s auty
Kdyby šmirgly měly křídla…
nejvic brzdí provoz cyklopruhy sdílené s mhd a podobné nesmysly, auta jsou ok, pokud se nenajde nějaká trubka co zaparkuje na kolejích
hlavně kolem židenických kasáren každý den to ty kola strašně brzdí, ty strašné cyklopruhy…

PRE upravuje ceny za nabíjení ve své rostoucí síti

Síť PREpoint společnosti Pražská energetika má 122 veřejných dobíjecích stanic. Z nich 36 je vysoce výkonných DC stanic a 86 standardních AC stanic.MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty?

Dobíjecí stanice PREpoint se nacházejí především v Praze a postupně přibývají na celém území České republiky. foto: PRE

„Po téměř dekádě působení na trhu elektromobility se nám podařilo nastavit tempo růstu tak, že s každým rokem zdvojnásobíme celkový počet dobíjecích stanic.

Jen v minulém roce 2020 v síti PREpoint přibylo 65 veřejných dobíjecích stanic, z nichž 20 stanic bylo vysoce výkonných DC stanic a 45 standardních AC stanic.

A v tomto tempu chceme pokračovat i nadále,“ říká Vojtěch Fried, manažer PREmobility.

S rozvojem sítě dobíjecích stanic PREpoint a se zaváděním nových služeb přichází také potřeba aktualizovat ceník. Stávající ceny za dobíjení byly naposledy upraveny v roce 2016. PRE rovněž reaguje na potřebu zohlednit, jaké dobíjecí stanice zákazník preferuje a jak dlouhý čas u stanice stráví. Pražská energetika nově ustupuje od čtvrtletního paušálního poplatku.

MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty?

PRE – nový ceník nabíjení u nabíjecích stanic.foto: PRE

Nový ceník platí od 1. 4. 2021. Do 31. 1. 2021 bude dobíjení na stanicích PREpoint zcela ZDARMA. V období nasazení aplikace PREcharge od 1. 2. 2021 do 1. 4.

2021 zaplatí registrovaný zákazník PRE (ten, který vlastní kartu nebo dobíjecí čip PREpoint) pouze stávající paušální měsíční poplatek.

Pro neregistrované zákazníky budou stanice v tomto období fungovat zcela standardně – stačí načíst QR kód a zaplatit zvolenou dobu dobíjení pomocí platební brány.

MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty?

Nový ceník elektřiny u nabíjecích stanic PRE.foto: PRE

Pražská energetika navíc připravila zvláštní produkt pro nabíjení na standardních dobíjecích stanicích pod názvem „AC v klidu“. Jedná se o speciální produkt pro zákazníky PRE a funguje jako balíček předplacených kWh a času v rámci celého měsíce za jednorázový paušální poplatek. Zákazník tak získá na AC stanicích 40 hodin dobíjení a elektřinu zhruba na 800 km.

MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty?

Nový speciální produkt PREfoto: PRE

tisková zpráva

MHD je na měsíc zadarmo. Přestanou lidé jezdit auty?

Valašské Meziříčí chce zpopularizovat jízdu autobusy. Měsíc budou zdarma.

Valašské Meziříčí – Unikátní akci zahájilo v neděli město Valašské Meziříčí, které je extrémně zatíženo automobilovou dopravou. Po celý měsíc budou lidé v tomto městě jezdit městskou hromadnou dopravou zcela zadarmo.

„Cílem je motivovat lidi, aby ji více používali,“ říká starosta Valašského Meziříčí Jiří Částečka z ODS. Akce probíhá od 14. června do 14. července.

Zdarma měsíc, možná více

Pokud vedení města dospěje k závěru, že taková podpora MHD má smysl, mohlo by rozhodnout o jejím pokračování. 

„Uvažujeme už o dalším zkušebním měsíci ke konci roku, kdy by mohli mít lidé ještě více důvodů jezdit autobusy. Podle vyhodnocení bychom uvažovali i o tom, že by městská hromadná doprava byla zdarma většinu roku,“ prohlásil starosta Částečka.

„Budeme přesně sledovat počet cestujících v autobusech.  Lidé si budou kvůli evidenci nadále vyzvedávat u řidiče jízdenky, ale za nulovou cenu. Také elektronické jízdenky budou řidiči dál přijímat, ale bez úhrady,“ vysvětluje šéf odboru komunálních služeb Městského úřadu ve Valašském Meziříčí Václav Chajdrna.

Město doplácí na provoz šesti linek městské hromadné dopravy i s příměstskou dopravou celkem asi devíti miliony ročně. Autobusy dotované městem přepraví za rok přes 900 tisíc cestujících. Měsíc bez placení v MHD by měl město stát necelých 300 tisíc korun. Městem projede za den až 30 tisíc aut, což má dopad i na kvalitu životního prostředí.

Budete mít zájem:  Test alkoholtesterů: nejlepší stojí 3600 Kč, slušný je za tisícovku

Hromadná? Někdy spíš individuální

„Iniciativu města vítáme, protože dopravní situace ve městě je opravdu hrozná. A faktem je, že od minulého roku poklesl počet cestujících našich autobusů. Někdy to vypadá, že nejde o hromadnou dopravu, ale o individuální dopravu v prostředcích hromadné dopravy,“ říká Oldřich Holubář,  ředitel osobní dopravy podniku ČSAD Vsetín, který pro Valašské Meziříčí hromadnou dopravu zajišťuje.

Projekt Valašského Meziříčí je ojedinělý. Ostatní města dosud plně hradila městskou dopravu jen  krátkodobě, například během Dne bez aut či při výjimečných příležitostech jako bylo letos například mistrovství světa v lyžování v Liberci..

Výjimkou je středočeské město Hořovice. To má už druhým rokem hromadnou dopravu ve městě zcela zdarma. „Dříve jsme hradili dopravu osmi sty tisíci korunami a autobusy byly skoro prázdné. Teď přispíváme asi o 170 tisíc korun více a autobusy jsou plné,“ uvedl starosta Hořovic Luboš Čížek. 

Vedení města doufalo ve snížení počtu aut i zlepšení ovzduší. „Obojí se potvrdilo. Doprava zdarma se nám naprosto osvědčila,“ shrnul starosta sedmitisícových Hořovic.

Přidají se další?

Podle Antonína Tyma z asociace Národní síť zdravých měst České republiky však není hromadná doprava zdarma v nejbližších letech ve větším měřítku reálná, ať by to bylo jakkoliv ekologické a prospěšné.

„Neexistuje přímá souvislost, že to, co je zdarma, i více využíváme,“ upozorňuje Antonín Tym. „Česká hromadná doprava je i tak co do dostupnosti a cen oproti různým západním zemím velmi dobře,“ říká.

Ve Velké Británii je například i pro jednoho člověka v autě levnější, když jede vlastním dopravním prostředkem než autobusem či vlakem.

„Trend, že by hromadná doprava měla být zcela dotovaná, zatím nevídím v Česku ani v Evropě. Podle mne musí fungovat na tržních mechanismech,“ uvedl Tym.

Čtyřicet korun za lístek: Jízdenky v Praze by mohly příští rok zdražit o osm korun

Jízdenky v pražské MHD by mohly v příštím roce zdražit o osm korun. Třicetiminutová jízdenka by stála místo 24 korun 32 a devadesátiminutová by zdražila z 32 na 40 korun.

Na dotaz ČTK to dnes řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Ceny by se mohly zvyšovat v souvislosti s plánovaným zdražením ročních kuponů o 365 korun na 4 015 korun.

Na změnách jízdného se ale dosud koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) neshodla.

Cílem zdražení je zvýšit příjmy dopravního podniku (DPP) z jízdného, které se nyní pohybují okolo čtyř miliard ročně. Praha ročně dotuje celou MHD částkou okolo 20 miliard korun.

„Materiály (týkající se změn ceny jízdného) se ještě dodělávají a jednání v koalici pokračují. Shoda není stále ještě na ničem, v podstatě,“ řekl Scheinherr.

Koaliční jednání by podle něj mohla skončit v následujících měsících. Pokud se strany domluví, tak by zdražení mohlo přijít na konci prvního pololetí příštího roku.

Kromě koaličních jednání je prý třeba dořešit zdražování parkovného, které má být na zdražení MHD navázáno.

Původně někteří představitelé koalice mluvili o zdražení od ledna příštího roku, to ale podle Scheinherra není technicky možné stihnout.

Očekávaný přínos zdražení všech jízdenek a kuponů do pokladny DPP by měl být půl miliardy. „Cílíme, aby to byl přínos alespoň půl miliardy až miliardu,“ řekl Scheinherr.

Zdražení je podle vedení města nutné, protože podíl tržeb z jízdného na nákladech na provoz pražské MHD každý rok klesá. Podle náměstka měl být letos kolem 19 procent, v důsledku propadu daného pandemií koronaviru možná číslo klesne až na 12 procent.

Vlnu kritiky vyvolala letos v červenci informace na serveru E15, že roční kupon by se mohl ze současných 3 650 zdražit na 5 500 korun. Koaliční Piráti následně uvedli, že odmítají „drastické zdražení ročního kuponu“. Spojené síly pro Prahu tehdy uvedly, že požadují před případným zdražením nejdříve změnu fungování a financování DPP. Scheinherr částku 5500 korun ihned popřel.

Praha roční kupon na MHD v roce 2015 zlevnila z původních 4 750 korun na 3 650. Fungování Pražské integrované dopravy (PID) loni vyšlo asi na 21 miliard korun, magistrát ho dotoval částkou zhruba 17 miliard. Scheinherr v minulosti upozornil, že pokud by měla být MHD financována pouze z jízdného, cestující by za roční kupon zaplatil 18 000 korun.

ČTK

Muž v Praze přepadl a okradl mladou dívku, bil ji do obličeje. Policie hledá svědka

V České republice existuje velká tradice městské hromadné dopravy.

Systémy MHD se začaly rozvíjet od První parní tramvaj mělo také Brno , do provozu zde byla uvedena roku Prvenství při zavádění elektrických tramvají si zajistily Teplice , kde elektřinou poháněná tramvaj vyjela na trať roku Ve Autobusová městská doprava se od Esko Praha.

Okrajovou roli v systému hromadné dopravy hrají lanové dráhy Karlovy Vary , Praha či vodní doprava pět pražských přívozů, doprava na Brněnské přehradě. Jediným městem v ČR, kde byl vybudován systém městské podzemní dráhy, takzvaného metra , je Praha.

Provoz pražského metra byl zahájen 9. Síť tras k roku měřila 65,2 km, soupravy zastavovaly v 61 stanicích. Pražské metro přepraví přes 1,6 milionů cestujících denně. Podle hodnocení Mezinárodní automobilové federace z roku má Praha čtvrtou nejkvalitnější městskou hromadnou dopravu v Evropě po Mnichovu , Helsinkách a Vídni.

Česko v současnosti snižuje svojí energetickou závislost na hnědém uhlí , která se negativně projevovala v kvalitě životního prostředí v severních Čechách.

V roce bylo 65,4 procent elektřiny vyráběno pomocí páry a spalováním hlavně uhlí , 30 procent v jaderných elektrárnách a 4,6 procenta z obnovitelných zdrojů, včetně vodních elektráren.

Česko patří mezi největší vývozce proudu v Evropě, v roce vyvezlo asi 17 TWh, což je víc než vyrobí Temelín. Zemní plyn do Česka dodává ruská společnost Gazprom , která pokrývá tři čtvrtiny spotřeby a zbytek dodávají norské společnosti.

V lednu byl otevřen plynovod Gazela, který přivádí ruský plyn také severní cestou, Česko se tak zbavilo závislosti na plynu z plynovodů vedoucích přes Ukrajinu, kde byly v minulosti dodávky několikrát blokovány kvůli sporům Ukrajiny a Ruska.

Symbolem konzumního životního stylu se staly po revoluci roku supermarkety a hypermarkety, které ovládly maloobchodní sféru více než kdekoli jinde v Evropě. České hospodářství získává vysoké příjmy z cestovního ruchu.

V následujících letech však zájem cizinců o ČR, částečně z důvodu posílení kurzu české koruny , poněkud opadl. Posléze koruna oslabila; v roce navštívilo Česko 9,3 milionu turistů ze zahraničí.

Podle agentury CzechTourism byly v roce nejnavštěvovanějšími turistickými cíli v ČR Pražský hrad 1 turistů , Zoologická zahrada Praha 1 , AquaPalace Praha , Dolní oblast Vítkovic a Landek Park v Ostravě , Staroměstská radnice včetně orloje v Praze , Pivovarské muzeum a podzemí v Plzni , Zoologická zahrada Zlín-Lešná , Židovské muzeum v Praze , Petřínská rozhledna v Praze a Zoologická zahrada Ostrava Úspěch pražské zoo souvisí s její prestiží.

V roce uživatelé největšího cestovatelského serveru TripAdvisor pražskou zoo určili jako čtvrtou nejlepší na světě. Z hradů a zámků jsou kromě Pražského hradu nejnavštěvovanější zámek Lednice , zámek Český Krumlov , zámek Hluboká nad Vltavou , hrad Karlštejn , zámek Průhonice , zámek Dětenice , zámek Konopiště , arcibiskupský zámek a zahrady v Kroměříži a zámek Loučeň.

K nejznámějším pražským pamětihodnostem patří krom dosud jmenovaných Týnský chrám , Staronová synagoga , Starý židovský hřbitov , Betlémská kaple , Břevnovský klášter , Stavovské divadlo , Pražské Jezulátko , Emauzský klášter , palác Kinských , Maiselova synagoga , Pivovar U Fleků , Španělská synagoga , pražská Loreta , z novějších pak Lennonova zeď či Žižkovská televizní věž. Krom katedrály sv. Víta patří k turisticky nejatraktivnějším částem Pražského hradu Zlatá ulička , bazilika sv.

Jiří , Královská zahrada , Letohrádek královny Anny a Starý královský palác.

Nejznámějšími mimopražskými a mimobrněnskými svatostánky jsou katedrála svatého Václava v Olomouci , Velká synagoga v Plzni , kostel Nejsvětější Trojice ve Fulneku , katedrála svatého Bartoloměje v Plzni , katedrála Božského Spasitele v Ostravě a katedrála svatého Štěpána v Litoměřicích. V ČR je asi muzeí. Z přírodních památek to jsou Punkevní jeskyně a propast Macocha , soutěsky Kamenice , Pravčická brána , Koněpruské jeskyně , Bozkovské dolomitové jeskyně či Jetřichovické vyhlídky.

Kromě již uvedených Kroměříž, Český Krumlov, centrum Prahy jsou to vila Tugendhat v Brně, vesnice Holašovice , historické jádro Kutné Hory , Lednicko-valtický areál , zámek a zámecký areál Litomyšl , sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci, historické centrum Třebíče Třebíčská židovská čtvrť a Bazilika svatého Prokopa a poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře. Na seznam nehmotného světového kulturního dědictví UNESCO byly zapsány Jízda králů na Slovácku a na Hané, sokolnictví , masopustní průvody s maskami na Hlinecku , slovácký verbuňk [] a nejnověji, v roce , české loutkářství.

Některé lokality mají zvláštní význam pro spjatost s českými dějinami nebo mýty — hora Říp , Vyšehrad zejm.

Vyšehradský hřbitov , kde je pohřben Antonín Dvořák i Bedřich Smetana , hora Blaník , Velehrad spojený s památkou cyrilometodějskou a velkomoravskou, kostel svatého Václava ve Staré Boleslavi spjatý s legendou o zabití knížete Václava, pravoslavný chrám svatých Cyrila a Metoděje v Praze, kde za druhé světové války zahynuli strůjci atentátu na Heydricha.

K oblíbeným turistickým akcím patří Muzejní noc , Noc kostelů , Hradozámecká noc , rekonstrukce nejslavnějších bitev, jež se odehrály na českém území bitva u Slavkova , bitva u Hradce Králové , bitva u Kolína , obléhání Brna Švédy atd.

Tradičními turistickými magnety bývala lázeňská města jako Karlovy Vary , Mariánské Lázně a Františkovy Lázně , ovšem lázeňství se dostalo do krize. Karlovy Vary si však zachovávají atraktivitu kupříkladu i díky každoročnímu mezinárodnímu filmovému festivalu.

Tato filmová přehlídka založená po druhé světové válce je dnes největší kulturní akcí v ČR.

Na konci roku žilo v České republice dle Českého statistického úřadu 10 lidí.

Přirozený přírůstek v roce byl osob, úhrnná plodnost dosáhla hodnoty 1, Hlavní příčinou růstu počtu obyvatel je dlouhodobě migrace — v roce byl počet přistěhovalých o 38 osob vyšší než počet vystěhovalých, šlo zejména o migraci z Ukrajiny a Slovenska. Průměrný věk činil v roce 42,3 let, střední délka života byla 76,1 let u mužů a 81,9 let u žen. V roce byl nejlidnatějším krajem Středočeský s 1 obyvateli.

Byl jediným krajem, kde žilo více lidí než v Praze, která měla 1 obyvatel. Podle názoru Českého statistického úřadu jde o důsledek rozdělení české národnosti , před sčítáním v roce ještě jednotné, v důsledku medializace moravské národnostní problematiky a tedy do jisté míry uměle; [] politická strana Moravané tento stav naopak hodnotí jako projev spontánního národního obrození.

Česko má jednu z nejméně náboženských populací na světě. Nejpočetnější náboženství v Česku je křesťanství.

Vyšší podíl věřících měla ještě Pravoslavná církev , k níž se přihlásilo 21 tisíc lidí, příznivci jediismu s 15 tisíci, Svědkové Jehovovi s 13 tisíci, Církev bratrská, respektive Křesťanská společenství, obě s 10 tisíci věřícími.

Počet vyznavačů judaismu byl 1  obyvatel, k islámu se hlásilo téměř 3  lidí. K různým odvětvím buddhismu přes 6  osob.

K ateismu se přihlásilo 1  osob, pohanství deklarovalo osob. Podíl deklarovaných věřících se od předešlého sčítání lidu roku značně snížil. Výrazně klesl i počet osob nedeklarujících žádné náboženství.

Oproti tomu se zvýšil počet osob, které se rozhodly na dobrovolnou otázku neodpovídat. Geograficky je vyšší koncentrace věřících na jižní a východní Moravě , naopak severní a severozápadní Čechy vykazují vyšší podíl osob bez vyznání.

Historicky důležitou roli v náboženském vývoji sehrálo husitství , utrakvismus , Jednota bratrská a její součást Moravští bratři.

Česká reformace sehrála významnou roli i v národním obrození , byť moderní český národ se protestantským nakonec nestal. Katolická a pravoslavná církev uznávají svaté, z českých osobností uznávají obě svatost Ivana , Ludmily , Václava a Prokopa.

  • flirtování chlap Benešov Česko.
  • Internetová seznamka nalovu!
  • Muž v Rumburku zatáhl dívku do lesa a pak ji bodl nožem, policie žádá o pomoc | Globecz?
  • Muže, který se ve Zlíně pokusil znásilnit 17letou dívku, hledá policie.
  • Video: S nožem útočí na ženy. Policie hledá dívku, kterou si vyhlédl jako oběť.
  • Potvrzení plnoletosti!
Budete mít zájem:  Den v nemocnici za stovku, položka na receptu bez poplatku

Pravoslavní navíc ještě svatého Rostislava a Gorazda II. Matěje Pavlíka , jenž za druhé světové války ukrýval parašutisty, kteří zabili nacistického pohlavára Heydricha. V Česku existuje několik etnografických skupin úzce spjatých s krajem, kde žijí, které se v minulosti lišily některými kulturními rysy a dialektem.

Goralé , [] Šlonzáci , [] Moravci a Prajzáci. Kromě těchto geograficky rozlišitelných etnografických skupin stojí za zmínku víceméně rozptýlené, specifické etnografické skupiny. Jedná se o romskou a židovskou etnografickou skupinu.

Hledaný muž od auta, které zabilo dívku, přišel na policii – Echocz

Na Prahu a Středočeský kraj připadá zhruba polovina z celkového počtu cizinců v ČR. Česko oproti průměru Evropské unie stále zůstává poměrně etnicky homogenní zemí — v roce bylo z 28 států unie z hlediska etnické heterogenity na Praha Brno Ostrava. Plzeň Liberec Olomouc.

Literární dějiny počínají ústní tradicí, v níž vyniká pověst o praotci Čechovi , Krokovi , Libuši , Přemyslu Oráčovi a dívčí válce. Počátky české psané literatury souvisí s činností Konstantina Filozofa a jeho bratra Metoděje na Velké Moravě.

Ti spolu se svými žáky nejvýznamnějším z nich byl Kliment Ochridský vytvořili, ve staroslověnštině a za pomoci písma hlaholice , první české literární památky Proglas , Život Metodějův , Život Konstantinův.

Po vyhnání této skupiny z Moravy začala klíčovou roli sehrávat latina, vznikaly v ní legendy Kristiánova legenda , kroniky zejm. Kosmova Kronika Čechů [] i jiné žánry např. Vita Caroli , vlastní životopis krále Karla IV.

Vylepšené okénko není fér. Snad každý den obdržíte od šéfa pochvalu, protože na vás ve všem spoléhá a věří vašemu úsudku. Mějte připravený sbalený kufr. Celou dobu tě budu dráždit svými fotkami, zprávami, a svým hlasem! Využijte poslední možnost vyhrát nejnovější jablíčko iPhone 6.

Halina Pawlowská pro stars Potřebuješ poradit se vztahy, láskou nebo snad řešíš problémy v práci či s přáteli? Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu. Jí však s největší pravděpodobností unikne pointa. Proniknu do tvé mysli. Magazín V Japonsku je celebritou starosta malého města, jeho muž hledá dívku Svitavy Česko se čte Džó….

Nejnovější fotogalerie. Láska, hádky, nevěra, hádky, odpuštění, rozchod, bolest a touha mít ho zpátky.

Prvními významnými česky psanými texty byly Alexandreida a Dalimilova kronika. Proti tomu se v barokní éře postavil Bohuslav Balbín.

Klíčovou postavou první etapy obrození byl lingvista Josef Dobrovský. Tehdy se začala objevovat také již první svébytná literatura Ján Kollár , František Ladislav Čelakovský.

Ve druhé polovině Od konce V první polovině Osudy dobrého vojáka Švejka a Karel Čapek zejm.

TOP 3 DOMINY

Válka s mloky. Silná byla též levicová avantgarda, která se sdružila do spolku Devětsil , který se věnoval nejprve proletářské poezii , posléze vymyslel směr poetismus , aby většina autorů nakonec přešla k surrealismu.

Členem Devětsilu byl i Jaroslav Seifert , dosud jediný Čech oceněný Nobelovou cenou za literaturu roku Mimo avantgardní kruhy stáli např. Nesnesitelná lehkost bytí , Žert a Bohumilu Hrabalovi.

Literatura se tehdy z politických důvodů zvláště po sovětské okupaci roku rozdělila na exilovou, samizdatovou a oficiální.

Z oficiálních prozaiků dosáhl největšího mezinárodního věhlasu spolu s Hrabalem Ladislav Fuks. ČR má unikátní síť veřejných knihoven, nejhustší v Evropě. Ve středu této sítě se nachází Národní knihovna ČR.

Sídlí v pražském Klementinu. Žlutický kancionál schraňuje též Památník národního písemnictví sídlící ve Strahovském klášteře , v letohrádku Hvězda a v tzv. Třetí Petschkově vile v Bubenči. Památník disponuje mj.

Další významnou českou knihovnou je Městská knihovna v Praze.

Muž v Rumburku zatáhl dívku do lesa a pak ji bodl nožem, policie žádá o pomoc

České divadelnictví má kořeny již ve středověku.

Nejstarším dochovaným dramatickým dílem s využitím češtiny je zlomek česko-latinské hry ze Scéna se však stále více osamostatňovala a popisovala satiricky poměry v měšťanském prostředí. Emancipační snahy českého národa se v 2.

Národní divadlo od té doby uvádí jak opery tak činohry. Za tuto moderní dramatiku bojoval zejména režisér Jaroslav Kvapil , který se též prezentoval jako dramatik Princezna Pampeliška.

Na světových jevištích se nejvíce prosadily hry Karla Čapka R. August, August, august , absurdní drama reprezentoval Václav Havel. Ve Zlíně se narodil známý britský dramatik Tom Stoppard.

V éře němého filmu hranice vlasti překročil věhlas odvážných filmových projektů Gustava Machatého Erotikon a Extase Mezinárodního ohlasu dosáhla v Klíčovými snímky československé nové vlny byly Ostře sledované vlaky , Obchod na korze , Lásky jedné plavovlásky , Hoří, má panenko , Sedmikrásky , Černý Petr , Skřivánci na niti , Markéta Lazarová , Až přijde kocour , Spalovač mrtvol , Transport z ráje , Rozmarné léto , Všichni dobří rodáci , Démanty noci , Intimní osvětlení , Žert či O slavnosti a hostech.

Snímky Obchod na korze , Ostře sledované vlaky a Kolja získaly Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film , šest dalších filmů se dostalo do užší nominace: Lásky jedné plavovlásky , Hoří, má panenko , Vesničko má středisková , Obecná škola , Musíme si pomáhat a Želary Mezinárodního věhlasu se dostalo českým loutkovým a animovaným filmům režisérů jako byli Jiří Trnka , Hermína Týrlová , Zdeněk Miler , Jan Švankmajer zejm.

Něco z Alenky a Břetislav Pojar.

Slevy pro studenty a seniory se šíří, někde už jezdí MHD zdarma všichni

Frýdek-Místek nabízí MHD zdarma léta, je inspirací pro další města.
Foto: 3ČSAD

Třeba Plzeň zavede od 1. září cestování zdarma pro děti od šesti do patnácti let, pokud vlastní elektronickou plzeňskou kartu. „Našim městským dopravním podnikům tak odpadne řada problémů, které byly v případech nezletilých cestujících spojeny s řešením jízd načerno,“ sdělil Právu náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL).

Prvňáčci dostanou plzeňskou kartu s pětiletou platností zdarma, pokud o ni rodiče požádají. A cestující na mateřské či rodičovské dovolené budou mít v Plzni od září padesátiprocentní slevu na předplatném.

Každé auto, které lidé nechají doma, je pro nás důležité.starosta Říčan u Prahy Vladimír Kořen

Od září by měly začít jezdit zdarma autobusy MHD i v Říčanech. „Máme vysoutěženu firmu a nyní sestavujeme jízdní řády, chystáme trasy tří linek, připravují se zastávky,“ potvrdil Právu starosta Říčan Vladimír Kořen (hnutí Klidné město).

„Každé auto, které lidé nechají doma, je pro nás důležité,“ podotkl starosta, protože v Říčanech se takřka denně tvoří obrovské kolony vozidel. Autobus zdarma proto bude pro všechny cestující. Zatím na to radnice vyčlenila v rozpočtu tři milióny.

Už deset let funguje MHD zadarmo v Hořovicích. Podle vedení města se systém osvědčil. Lidi motivuje k tomu, aby nechali auta doma a cestovali MHD.

Také Cheb od září nabídne místním občanům městskou hromadnou dopravu (MHD) zdarma, zatím ale jen na půl roku. Chce tak snížit počet aut ve městě a lépe využít veřejnou dopravu. Půlroční pilotní období přijde město na asi 1,6 miliónu korun.

„Na přelomu roku vyhodnotíme projekt a zjistíme, jestli je to cesta správným směrem,“ informoval starosta Chebu Zdeněk Hrkal (ANO).

Lidé s trvalým pobytem v Chebu si budou moci pořídit za 100 Kč čipovou kartu, kterou jim město nabije dvakrát na tři měsíce zdarma. Mimochebští cestující budou platit stejně jako dosud.

Pro obyvatele Lovosic je jízdné zdarma velké lákadlo. Zájem o přepravu se zvýšil téměř na dvojnásobek

V Jihočeském kraji letos zavedly v MHD bezplatnou přepravu Strakonice, v Ústeckém Lovosice a od května ji mají i Litoměřice. Slibují si od toho zlepšení ovzduší.

„Pro obyvatele Lovosic je jízdné zdarma velké lákadlo. Zájem o přepravu se zvýšil téměř na dvojnásobek a za první pololetí svezl městský autobus celkem 34 tisíc lidí,“ řekla Právu mluvčí lovosické radnice Ivana Kocánková.

Už sedmiletou zkušenost mají s městskou dopravou zdarma ve Frýdku-Místku. Navíc se postupně rozšířila do širokého okolí. „V současnosti obsluhujeme tímto způsobem 19 okolních obcí a ohlasy cestujících jsou nesmírně pozitivní,“ sdělil primátor Frýdku-Místku Michal Pobucký (ČSSD).

Podle něj uvítali bezplatnou přepravu i velcí zaměstnavatelé. Například nošovická automobilka Hyundai a zdejší průmyslové zóny, kam tisíce lidí přestaly dojíždět osobními auty.

V Libereckém kraji se městskou dopravou zdarma sice cestovat nebude, ale Liberec, Jablonec nad Nisou, Česká Lípa i Turnov se připojí k vládní 75procentní slevě pro děti, studenty a seniory. Ztráty chtějí města alespoň částečně pokrýt se státních kompenzací určených pro linky, které vedou za jejich hranice.

Vláda Andreje Babiše původně slibovala pro mladé a seniory ve vlacích jízdné zcela zdarma, později však od toho upustila. Ve vládní vyhlášce je tedy místo toho 75procentní sleva, která ale bude platit i pro linkové autobusy.

Důvodem, proč vláda názor změnila, jsou nejen úspory finančních prostředků státu za kompenzace dopravcům, jež i tak ročně dosáhnou téměř šesti miliard korun, ale i připomínky dopravních firem.

Osobně jsem přesvědčen, že tento trend postihne během deseti let celou Evropuprimátor Frýdku-Místku Michal Pobucký

Pětadvacetiprocentní jízdné pro mladé a seniory ve všech vlacích a linkových autobusech je podle dopravců pojistkou, aby to lidé nezneužívali, jak by se stalo, kdyby bylo zcela bezplatné. Současně se tím umožní, aby se do vlaků i autobusů na nejvytíženějších linkách dostali i cestující, kteří si nadále budou muset platit plné jízdné.

Příklady měst, kde jízdné zdarma funguje pro MHD, ovšem ukazují, že bezplatná přeprava místní rozpočty nezruinovala a pro životní prostředí je nemalým přínosem.

„Když jsme s jízdným zdarma ve Frýdku-Místku v roce 2011 začínali, schytávali jsme kritiku zprava i zleva, protože jsme byli první velké město v ČR, které s tím přišlo. Dnes se připojují i další města.

Osobně jsem přesvědčen, že tento trend postihne během deseti let celou Evropu,“ potvrzuje prospěšnost takového opatření Pobucký.

Touto cestou se nyní vydali Středočeši. „Žáci, studenti i senioři nad 65 let budou od září jezdit v našem kraji zdarma. Tato skupina bude mít ze zákona 75procentní slevu z jízdného a zbylých 25 procent jim zpětně proplatí kraj. Budou o to však muset požádat,“ oznámila středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO).

Hlavní zprávy

Aktuality: Dopravní podnik Mladá Boleslav, s.r.o

  • Provoz MHD od 1. 6. 2020 (29.5.2020)Díky epidemiologické situaci od pondělí 1. června Dopravní podnik Mladá Boleslav výrazně posiluje linky městské hromadné dopravy. Linky A, B a C budou jezdit po hodině. Linka A navíc bude zajíždět až na hlavní vlakové nádraží. O víkendech se budou linky A a B řídit běžným víkendovým jízdním řádem (linka C o víkendu běžně nejezdí). Městské rychlolinky RM 1, 2, 3 budou nově jezdit už po dvaceti minutách. Rychlolinky R 1 – 8 budou jezdit podle stávajících platných jízdních řádů. Do provozu se opět vrací od pondělí 1. června většina číselných linek. Beze změn budou tyto linky: 20, 31 (poprvé pojede už v neděli 31. 5. ve 21:04, kdy bude navážet veřejnost na noční směny), 41, 42, 60, 70, 71, 72, 73 a 80. Linka 50 bude také v provozu, ale bude trasu končit na Výstavišti, a linka 33 pojede pouze školní spoje. Nepojedou linky, které jsou nahrazeny rychlolinkami: 32 (nahrazena navíc linkou 30, která nebude končit v Řepově, ale obslouží i Dolní Stakory a Plazy), 40, 61 a 11.
  • Oprava kruhového objezdu omezí MHD! (19.5.2020)V pondělí 25. května začne úplná uzavírka provozu na okružní křižovatce ulic Na Radouči a 17. listopadu v Mladé Boleslavi. Důvodem tohoto dopravního omezení je rekonstrukce povrchu kruhového objezdu, uzavírka tady potrvá do 1. června. Tato uzavírka omezí také stávající linky městské hromadné dopravy R7, RM2 (265105) a C: uzavřena bude zastávka Radouč Park a U Pastelky. Linka RM2 (265105) bude začínat na zastávce Havlíčkova FOKY. Linka C pojede po objízdné trase ulicemi Jana Palacha a Havlíčkova. Linka R7 pojede Havlíčkovou ulicí, kde bude mít náhradní zastávku Havlíčkova, Foky.
  • Co bude s předplaceným jízdným v MHD? (18.5.2020)Dopravní podnik Mladá Boleslav prodlouží veřejnosti nevyužité předplacené jízdné. V Mladé Boleslavi byl provoz městské autobusové dopravy pozastaven v sobotu 21. března kvůli bezpečnostním opatřením. Lidem, kteří měli na toto období předplacené jízdné, bude po zakoupení jízdného na další období automaticky přičten adekvátní počet nevyužitých dní z období, kdy autobusy v Mladé Boleslavi nejezdily.
  • Provoz MHD v Mladé Boleslavi od 18. května (15.5.2020)Od pondělí 18. května se výrazně rozšiřují linky městské hromadné dopravy v Mladé Boleslavi. Linky A, B a C jsou od pondělí pozměněné tak, aby lépe navazovaly. Autobusy budou obsluhovat příměstské části a pojedou linky pro rychlejší spojení v rámci města. Tyto rychlolinky obsluhují vnitřní část Mladé Boleslavi a vnější, kdy autobusy pojedou rychlé spoje z příměstských částí a nejbližších okolních obcí, kam MHD běžně zajíždí.Dopravní podnik žádá všechny cestující, aby dbali na svou hygienu. Doporučujeme používat desinfekci na ruce a dodržovat nošení roušek!
  • Ukončení veřejného svozu pro automobilku (14.5.2020)V pátek 15. května bude ukončen provoz veřejného svozu městské hromadné dopravy pro zaměstnance ŠKODA AUTO pro dopravu na a ze směny. Naposledy tyto autobusy pojedou v pátek večer na noční směnu. Od čtvrtka 14. dubna mohou lidé v Mladé Boleslavi využívat linek A, B a C. Od pondělí 18. května se k těmto linkám připojí linky, které budou obsluhovat příměstské části, a dále tzv. rychlolinky pro rychlejší spojení v rámci města (jízdní řády budou zveřejněny během pátku).
  • Změny v městské hromadné dopravě od 14. května (13.5.2020)Od čtvrtka 14. května pojedou v Mladé Boleslavi tři linky městské hromadné dopravy – A, B a C. Od pondělí 18. května se k těmto linkám připojí linky, které budou obsluhovat příměstské části a dále tzv. rychlolinky pro rychlejší spojení v rámci města. Autobusy linek A, B a C budou jezdit v hodinových intervalech po tradičních trasách. A a B budou jezdit od čtvrtka 14. do neděle 17. května, linka C pojede pouze v pracovní dny, tedy o víkendu nebude v provozu. Kompletní jízdní řády najdete v příloze. Dopravní podnik Mladá Boleslav reagoval společně s vedením města na potřeby obyvatel a aktuální vývoj epidemiologické situace. Lidé tak musí počítat s tím, že jízdní řády těchto linek prozatím nebudou na autobusových zastávkách vyvěšeny. Po dotisku od 18. května budou vylepeny jízdní řády na všechny zastávky. Dopravní podnik žádá všechny cestující, aby dbali na svou hygienu. Doporučujeme používat desinfekci na ruce a roušky!
  • OMEZENÝ PROVOZ MĚSTSKÉ HROMADNÉ DOPRAVY V MLADÉ BOLESLAVI OD 3. 5. 2020 (30.4.2020)V neděli 3. května začne platit upravený jízdní řád městské hromadné dopravy veřejného svozu pro zaměstnance ŠKODA AUTO pro dopravu na a ze směny. Na základě využití linek dojde pouze ke zrušení spojů k Česaně a Škoda Parts Centrum.Nadále platí, že autobusy naváží čtyřikrát denně na všechny směny tam a zpět, a to z jednadvaceti míst v okolí Mladé Boleslavi a příměstských částí. Tyto autobusy z příměstských částí sváží zaměstnance na sedm přestupních stanic v Mladé Boleslavi, kde mohou nastoupit jízdu i další zaměstnanci ŠKODA AUTO. Linky jsou určené pouze zaměstnancům ŠKODA AUTO, kteří se prokazují zaměstnaneckou kartou, tzv. MFA průkazem. V autobusech platí standardní jízdné dle platného ceníku Dopravního podniku Mladá Boleslav. Cestující musí počítat s přísnými hygienickými předpisy.
  • Infocentra opět v provozu (24.4.2020)V pondělí 27. dubna bude obnoven provoz jak infocentra v Železné ulici, tak informačního centra na autobusovém stanovišti u Bondy centra. V Železné ulici bude otevřeno od 9 do 15 hodin, na autobusové nádraží se o všem, souvisejícím s městskou hromadnou dopravou, můžete informovat denně od 8 do 16 hodin.
  • OMEZENÝ PROVOZ MĚSTSKÉ HROMADNÉ DOPRAVY V MLADÉ BOLESLAVI OD 27. 4. 2020 (24.4.2020)V pondělí 27. dubna 2020 začne fungovat veřejný svoz pro zaměstnance ŠKODA AUTO pro dopravu na/ze směny. Autobusy budou navážet čtyřikrát denně na všechny směny a zpět, a to z jednadvaceti míst v okolí Mladé Boleslavi a příměstských částí. Tyto autobusy z příměstských částí budou zaměstnance svážet na 7 přestupních stanic v Mladé Boleslavi, kde mohou nastoupit jízdu i další zaměstnanci ŠA. Linky jsou určené pouze zaměstnancům ŠKODA AUTO, kteří se budou prokazovat zaměstnaneckou kartou, tzv. MFA průkazem. V autobusech platí standardní jízdné dle platného ceníku Dopravního podniku Mladá Boleslav. Cestující musí počítat s přísnými hygienickými předpisy.
  • Pozor, MHD dočasně nejezdí! (31.3.2020)Od středy 1. dubna budou ukončeny všechny náhradní linky městské hromadné dopravy. Důvodem jsou bezpečnostní opatření. Na každé zastávce bude nadále vyvěšeno upozornění a výrazná samolepka s telefonním číslem pro případnou nutnou přepravu. Tuto linku osobní přepravy si mohou zájemci objednat na telefonním čísle 797 870 655. Všechna opatření platí až do odvolání.
  • MHD omezuje provoz, seniorské linky budou zachovány (20.3.2020)Od soboty 21. března městská doprava v Mladé Boleslavi výrazně omezuje svůj provoz. Jezdit budou POUZE takzvané seniorské linky, které budou značeny „náhradní linka 1, 2, 3 a 4″. Tyto náhradní linky budou obsluhovat příměstské části Mladé Boleslavi a okolní obce tak, aby si senioři mohli zajet nakoupit a dostali se zpět do svých domovů. Na každé zastávce bude vyvěšeno upozornění a výrazná samolepka s telefonním číslem pro případnou nutnou přepravu. „Je určená pro ty, kteří si například nemohou zajistit nákup, nemají auto a přesto se musí někam přepravit a nespadají do věkové kategorie 60+,“ řekl primátor Raduan Nwelati. Objednat tuto linku osobní přepravy můžete na tel. čísle 797 870 655.Od pondělí 16. března také fungují dvě speciální autobusové linky, které jsou zdarma. První linka kopíruje trasu linky A (Forum- Hl. nádraží a Hl. nádraží – Forum), druhá trasu linky B (Autobusové stanoviště – Olympia – Autobusové stanoviště). Jízdní řády najdete v příloze.
  • Omezení provozu WC (18.3.2020)Veřejné WC na autobusovém nádraží bude do odvolání v provozu od 5:30 do 16:30!
  • MHD ovlivní odstávka automobilky (18.3.2020)Firma Škoda Auto od čtvrtka 19. března do neděle 5. dubna pozastaví svou výrobu. Městská hromadná doprava v Mladé Boleslavi proto bude jezdit podle režimu „Dovolená Škoda“. Večer v neděli 5. dubna budou obnoveny spoje noční směnou. Autobusy se také řídí podle prázdninového provozu, protože děti nechodí do školy. Prázdninový provoz je označen negativní značkou 14 na linkách: C; 20; 30; 32; 33; 40; 41; 60; 61; 70; 71; 80. Na lince 60 bude použit spoj označený negativní značkou 19. Další omezení nastanou v neděli 22. a 29. března, tedy v neděli před nepracovním dnem. Tyto spoje jsou označené negativní značkou 16 a 18. Jedná se o spoje: 20; 31; 41; 42; 50; 60; 71. Celozávodní odstávka omezí linky zejména v dobách návozů a svozů na třísměnný provoz. Omezení je v jízdních řádech označené negativní značkou 13.
  • Do autobusu jedině v roušce! (18.3.2020)Vedení Dopravního podniku Mladá Boleslav rozhodlo, že s platností od středy 18. března mohou cestující využívat městské hromadné dopravy pouze v roušce! Během středečního dopoledne budou na to lidi upozorňováni a odpoledne již bez roušky nebudou lidé do autobusu vpuštěni. Za roušku může být považováno: rouška, šátek, šála, případně jakákoliv ochrana úst a nosu tak, aby nemohla být šířena nákaza vzdušnou cestou.
  • Náhradní telefonní číslo (16.3.2020)Do odvolání se nedovoláte na číslo našeho sekretariátu (326 728 211). Pro provozní záležitosti volejte 602 278 183!Pro informace o změnách jízdních řádů volejte 326734498!
  • Senioři mohou využít speciálních linek MHD zdarma (13.3.2020)Město Mladá Boleslav před několika dny zřídilo linky městské hromadné dopravy určenou pouze pro seniory. Od pondělí 16. března fungují dvě speciální autobusové linky, které jsou zdarma. První linka kopíruje trasu linky A (Forum- Hl. nádraží a Hl. nádraží – Forum), druhá trasu linky B (Autobusové stanoviště – Olympia – Autobusové stanoviště). Jezdit budou zhruba od 8 do 18 hodin po sedm dní v týdnu. Tato forma dopravy bude určena pro osoby nad 60 let a pro zdravotně postižené, a bude zdarma. Jde o další krok v prevenci proti koronaviru a ve snaze snížit rizika přenosu na starší spoluobčany během cestování po městě.
  • MHD bude jezdit v prázdninovém režimu (13.3.2020)Od pondělí 16. března do odvolání bude v Mladé Boleslavi jezdit městská hromadná doprava podle prázdninového provozu. Nepojedou tedy linky označené negativní značkou 14: C, 20, 32, 33, 40, 41, 60, 61, 70, 71, 80. Opět zůstane v provozu spoj linky 60 v 15:12 z Městského stadionu směr Podlázky, který je označen jako nejedoucí, ale na žádost občanů města tento spoj zůstane v provozu. Na lince 60 je navíc negativní značka 19, která označuje spoje jedoucí pouze o prázdninách.
  • Dopravní podnik dbá na čistotu autobusů (9.3.2020)Dopravní podnik Mladá Boleslav pravidelně své autobusy čistí. Novinkou je od března tohoto roku desinfekce interiéru ozonem. Ten působí na plísně, bakterie, viry a také eliminuje zápachy. Vedení dopravního podniku plánuje všechny autobusy takto ošetřovat jednou za měsíc. „Použití ozonu je pro autobusy nejefektivnější, protože se dostane na všechny povrchy uvnitř stroje. Stejně se ošetřují například interiéry sanitek, kde jsme čerpali inspiraci. Čistota a bezpečnost cestujících a našich zaměstnanců jsou pro nás prioritou,“ dodal jednatel Dopravního podniku Mladá Boleslav Marek Džuvarovský.
  • Pozor na omezení infocentra (6.3.2020)od pondělí 9. do pátku 13. března musí lidé počítat s kratší provozní dobou Infocentra Dopravního podniku Mladá Boleslav na autobusovém nádraží. Otevřeno bude od 8.00 do 16 hodin. Důvodem jsou dovolené.
  • Dopravní podniky napříč republikou nepodceňují prevenci, vozy prochází pravidelnou očistou (5.3.2020)Sdružení dopravních podniků, které zaštiťuje 21 dopravních podniků v ČR, monitoruje vývoj dění okolo nákazy koronavirem Covid-19. Všechny dopravní podniky jsou v případě rozšíření nákazy připraveny přijmout příslušná opatření a aktivovat krizové plány řízení. „Bezpečnostní rada státu ani hygienické stanice zatím žádná opatření pro městskou hromadnou dopravu nenařídily. Pokud takové doporučení obdržíme, jsme připraveni je v zájmu cestujících i našich zaměstnanců aplikovat. Dopravní podniky denně provádí důkladnou očistu všech svých vozů, čímž přispívají k prevenci případného přenosu infekčních onemocnění,“ uvedl předseda Sdružení dopravních podniků ČR Tomáš Pelikán.
  • Práce v Havlíčkově ulici omezí linky MHD (2.3.2020)Od středy 4. do úterý 31. března musí lidé v Mladé Boleslavi počítat s omezením některých linek městské hromadné dopravy. V Havlíčkově ulici od křižovatky Jana Palacha po ulici 17. listopadu se bude rekonstruovat povrch vozovky a dešťová kanalizace. Tyto práce omezí autobusy na linkách B, 20, 30, 31, 42, 70, 73 a 80. Uzavřeny budou zastávky Havlíčkova, Foky (pro linky B, 20, 30, 31, 42, 70, 73, 80) a Jana Palacha (pro linky B, 20, 30, 31). Fungovat bude proto náhradní zastávka – U Pastelky pro linky B, 20, 30, 31 a 70.
  • Pozor, autobusy nezajíždí na Dubce! (13.2.2020)Stavba kanalizace na Dubcích v ulici Mileny Hážové v Mladé Boleslavi opět omezila provoz městské hromadné dopravy. Kvůli nepředvídatelným geologickým podmínkám dnes kvůli bezpečnosti do této části města přestaly zajíždět autobusy. Podloží tvoří převážně písek, který se pod váhou autobusů sype. Autobusy od čtvrtka 13. ledna do odvolání neobsluhují zastávky Dubce a Mileny Hážové.
  • Pololetní a jarní prázdniny (29.1.2020)Prázdniny tradičně znamenají pro autobusy městské hromadné dopravy jiný režim. V pátek 31. ledna a od pondělí 3. do pátku 7. února nepojedou linky označené negativní značkou 14.Označeny jsou tyto linky: C, 20, 32, 33, 40, 41, 60, 61, 70, 71, 80. Opět zůstane v provozu spoj linky 60 v 15:12 z Městského stadionu směr Podlázky, který je označen jako nejedoucí, ale na žádost občanů města tento spoj zůstane v provozu. Na lince 60 je navíc negativní značka 19, která označuje spoje jedoucí pouze o prázdninách.
  • Zvonění do nového roku ovlivní MHD (16.12.2019)Tradiční akce Zvonění do Nového roku se v Mladé Boleslavi uskuteční v sobotu 4. ledna. Uzavřeno bude opět Staroměstské náměstí od 16 do 21 hodin. Autobusy proto budou svedeny po objízdné trase. Ovlivněny budou linky: A; 40; 50; 60. Zastávky, které budou mimo provoz: Staroměstské náměstí (oba směry); 9. května, u parkoviště; Náměstí míru; Pod Hradem (oba směry). Náhradní zastávka: Jaselská, Gymnázium.
  • Pozor na změny na linkách 70 a 72 (29.11.2019)Od neděle 1. prosince dojde k drobným úpravám v jízdním řádu linek 70 a 72. K těmto změnám došlo na základ požadavku obyvatel Láskova. Na lince 70 bude autobus z 7:05 směr Hrdlořezy posunut na 7:01 a nově bude zajíždět na zastávku Bradlec, Sportovní. K další změně dojde na lince 72, kdy spoj jedoucí ve 12:52 ve směru Mladá Boleslav bude také zajíždět na zastávku Bradlec, Sportovní. K těmto úpravám došlo proto, aby děti, které navštěvují základní školu v Debři, mohly využívat spojení MHD a nemusely chodit až na hlavní silnici do zastávky Nad Debří.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *