Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Ložnice by měla být oázou klidu a míru, protože spánek je pro zregenerování naší tělesné i psychické pohody velmi důležitý. Zaměřte se tentokrát více na sebe, zjistěte, co o vás prozradí obyčejný výběr barvy. Barvy jsou všude kolem nás, ovlivňují naší náladu i pocity. 

Abyste se cítili v naprosto uvolněně, bude při výběru sladění ložnice hrát roli, jakou barvu zvolíte.

I když existují pravidla, jaké barvy jsou pro ložnici nejlepší, myslíme si, že záleží jen a jen na vašem pocitu.

Každý má své vlastní potřeby a preference, dokonce můžete nečekaně být přitahování k barvě, která není zrovna vaše oblíbená, ale kterou potřebujete. 

Ne nadarmo je mezi psychology velmi oblíbený Lüscherův barvový test, který dokáže dobře odhalit psychofyzický stav jedince. Test je založen na vyhodnocení významu upřednostnění a odmítnutí určitých barev vyšetřované osoby.

Základními barvami v testu jsou šedá, modrá, zelená, červená, žlutá, fialová, hnědá a černá. Test probíhá jednoduše, seřadit barvy dle vlastních preferencích a naopak.

Celková diagnóza osobnosti na základě Lüscherova testu však nevznikne jen tak, závisí na dlouholetých zkušenostech posuzovatele. 

Určitě nikdo jen tak neodhalí vaše nitro díky preferované barvě. My vám ale můžeme představit, jak která barva působí, abyste měli pro výbavu vaší oázy klidu/ložnice všechny potřebné informace.  

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Šedá

Lidé, kteří preferují šedou barvu, mají rádi minimalistický design a nejmodernější technické vymoženosti. Jsou to tvrdě pracující lidé, a proto potřebují ložnici, kde budou moci dobít energii.

 Tito lidé se ve svém životě moc neangažují, spíše si ho nějakým způsobem zjednodušují. Šedá barva je neutrální, není nijak zvlášť relaxační ani expanzivní, ale skvělé na ní je to, že nikdy nevyjde z módy a dá se zkombinovat s jakoukoliv jinou barvou.

Na šedé zvláště vynikne červená, fialová, růžová, modrá a fuchsiová. 

Modrá

Tato oblíbená barva obsahuje mnoho různých barevných odstínů, ale většina modrých milovníků má přece jenom něco společného: potřebu po míru a harmonii. Potřeba klidu odkazuje na empatii, emocionální vyrovnanost a vnitřní harmonii.

 Osoby se sklonem pro modrou barvu sice mají rádi svou rutinu, ale jsou to věrní lidé na celý život. Mají rády prostor, který je čistý a organizovaný. Jestli jste tedy do své ložnice zvolili modrou barvu, ujistěte se, že kromě natřených stěn přidáte do ložnice i více úložného prostoru pro uspořádání.

Pokud budete mít vše čisté a uklizené, budete se cítit uvolněně a tím pádem i odpočatě. 

Zelená

Zelená je považována za nejvíce uvolňující barvu, proto ji najdete na stěnách v nemocnicích a veřejných prostorech. Obyčejně není zelená vaší oblíbenou barvou, ale nyní to byla vaše první volba? Může to znamenat, že je váš život v poslední době trochu chaotický.

Pro lidi kteří bez přemýšlení vždy vybírají zelenou, je charakteristická houževnatost, vytrvalost a určitá rezistence vůči změně. Tyto osoby stojí pevnýma nohama na zemi a je velmi snadné s nimi na vázat spojení.

 Stejně jako u modré, existuje mnoho odstínů, které můžete zvolit pro vaše prostředí bez stresu.

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouKdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Červená

Tato dynamická barva prokazatelně zvyšuje krevní tlak, zrychluje dýchání a srdeční frekvenci. Což z červené dělá možná příliš stimulující barvu do ložnice.

Ale pokud je vaše ložnice převážně tmavá s tlumeným osvětlením, bude barva vypadat bohatě a elegantně. Milovníci červené barvy jsou vitální, impulzivní a mají tendenci prosadit se a vítězit.

Jde o rázné lidi, kteří chtějí prožít svůj život naplno. K červené se skvěle hodí bílá, černá, hnědá a modrá.

Žlutá

Touto zářivou barvou jsou přitahováni perfekcionalisté a snílkové. Jsou to vysoce intelektuální osoby se skvělým abstraktním vnímáním. Milovníci žluté barvy potřebují svůj koutek, kde se budou moc uvolnit, přemýšlet a snít.

Jde o charismatické osoby, které jsou povznesené a bezprostřední, nejspíš proto mají občas tendenci vyhýbat se konfliktům. Lidé se kolem této osoby cítí velmi dobře.

Pro dokonalý výsledek kombinujte žlutou s modrou, fialovou, šedou, hnědou a černou barvou. 

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouKdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Fialová

Ten, kdo si jako první vybral toto lákavé spojení modré a červené barvy, je velmi rozjímavý, hloubavý člověk. U někoho může tato barva indikovat lehkou emocionální nevyzrálost a labilitu.

Do fialové barvy se většinou oblékají lidé, kteří jsou senzitivní a věří v nadpřirozené schopnosti. Fialová barva vyzařuje přepych, drama a propracovanost.

Fialovou kombinujte s růžovou, olivovou, šedou a bílou.

Hnědá

Výběr hnědé barvy o člověku vypovídá, že stojí nohama na zemi, je čestný, spolehlivý a má sebevědomí. Přitahuje k sobě lidi díky svému pravému já a umí ocenit prostý luxus života a lásky. Preference hnědé barvy znamená touhu zapustit kořeny a potřebu stabilní jistoty. Těmto lidem by prospělo trochu zpomalit a víc si užít času v přírodě. 

Černá

Lidé, kteří si zvolili černou barvu jsou nejspíš stejně tajemní a sexy, jako tato barva bezesporu je. Důležitá je pro ně prestiž a moc. Jde o silné, nezávislé osoby, které rády mají vše pod kontrolou.

Pro svou vnitřní pohodu potřebují mít ve svém osobním i pracovním životě nastavené určité hranice, protože někdy mají tendenci jednat neuváženě a ukvapeně. Už jen samotná barva vyjadřuje protest a odpor všeho současného. Pro některé milovníky je černá touhou nebýt vidět, splynout ve tmě.

 Tato univerzální barva vynikne zejména s růžovou, bílou, červenou nebo zlatou. Konec konců černá barva je perfektní pro ochranu tak intimního místa, jako je vaše ložnice. 

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouKdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Oranžová

Oranžovou barvu si vybírají jedinci, kteří jsou vysoce sociální a nebojácní. Milují dobrodružství, cestování a setkávání se s lidmi. Oranžové stěny v ložnici jsou teplé a vyvolávají nadšení. Výběr oranžové barvy si vyloženě říká o to, abyste dodaly všemu životu více zábavy. Oranžovou kombinujte s modrou, fialovou, hnědou, olivovou a žlutou. 

Život není černo-bílý, stejně jako nikdy není špatný a dobrý člověk. Vždy jde o nějakou kombinaci a prolnutí, které utváří prostor kolem nás. Mějte to na paměti, až budete barevně ladit vaši ložnici. Přejeme krásný a hluboký spánek. 🙂 

Barvy do obývacího pokoje

Obývací pokoj je místo nejen k odpočinku, ale také k zábavě, rodinnému setkání, posezení s přáteli a jiným příležitostem.

Sestavte si obývací pokoj z jednotlivých kusů nábytku, doplňků a osvětlení. Celkový vzhled získáte pomocí správně zvolené barvě stěn a podlahy.

Neexistuje jednotný názor, jak si pokoj vybavit, a už vůbec ne, jaké barvy použít. Barvy v obývacím pokoji přitom hrají velmi důležitou roli.

Každý člověk je jiný a má také jiný pohled na sladění interiéru. Některý řeší barevné sladění, jiný rozložení nábytku. Barevné sladění je vždy otázkou vkusu a možností kombinace barev lze navodit různou různou atmosféru, od příjemné po nepříjemnou. Obývací pokoj Vám nabízí prostor pro experimenty, vše si však předem s rozvahou promyslete.

Jak působí barvy na jedince

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouŽlutá – povzbuzuje, osvobozuje, přináší uvolnění, pocit harmonie, působí vesele a otevřeně. Je spojována s harmonií, otevřeností a působí pozitivně na paměť. V oblibě ji mají lidé, kteří jsou plní nadějí a očekávání. Odmítání žluté prozrazuje zklamání a nedůvěru v budoucnost.

Oranžová – vyvolává pocit radosti, je spojena s představou slunce, tepla, bohatství, zlata. Dodává energii, zpozornění, povzbuzuje aktivity a myšlení. Pomáhá proti špatné náladě, depresím i pesimismu.

Červená – je pro lidský mozek a zrak nejzajímavější. Znázorňuje sílu a vášeň. Dodává energii, povzbuzení aktivity a chuti k jídlu. Vybírají si ji lidé, která jsou sebevědomí, cílevědomí, tvořiví, ale také pruďasové se sklony k násilí.

Zelená – barva přírody, která uklidňuje a uvolňuje. Používá se k vyjádření souhlasu, rovnováhy, klidu a přírodních i organických prvků. Zelené dává přednost člověk, který se nebojí překážek a umí si stát za svým. Ten, kdo pečuje o druhé a touží po obdivu a uznání.

Budete mít zájem:  Vyhřezlá Hrudní Ploténka Příznaky?

Modrá – je barva vody a nebe. Je nejvíce uklidňující barvou, příliš modré naopak způsobuje zklíčenost a deprese. Rádi ji mají lidé s bohatým vnitřním životem, romantikové a introverti. Naopak lidé, kteří nejsou spokojení se svými současnými vztahy, ji nevyhledávají.

Purpurová – je vzácná a spojovaná s bohatstvím a mocí. Jedná se o vášnivou barvu s náznakem smyslnosti a rozbouřených emocí. Zvyšuje chuť na sladké, narušuje vztah k realitě a odvracení od řešení problémů.

Hnědá – směsice všech barev. My ji známe jako barvu dřeva a hlíny. Kromě jiného je hnědá také barvou kávy a čokolády, které vyjadřují bohatství a požitek. Mají ji rádi lidé, kteří touží po vlastním pohodlí a vyčerpaní lidé toužící po odpočinku.

Černá, bílá, šedá – mají barevný nádech pro úpravu ostatních barev. Černá působí neproniknutelně a představuje marnost, prázdnotu, nekonečný vesmír a také smrt.

Bílá propojuje všechny barvy světla a dodává sílu. Je čistá a pokojná. Šedá je vnímaná jako chladná a nevýrazná, nemá tolik emocí, snižuje aktivitu a zvyšuje lenost.

Barvy dokážou vaši místnost opticky zmenšit, zvětšit, zkrátit nebo prodloužit, ubrat jí světlo, mohou zklidnit nebo naopak znepokojit. Odborníci všeobecně doporučují do ložnic barvy uklidňující, do dětských pokojů veselé a do koupelny navozující pocit čistoty. Proto je důležité při volbě oblíbených barev respektovat obecně platné zásady:

  • barevnost by měla vycházet z promyšleného návrhu
  • velké plochy místnosti by měly být neutrální (stěny, strop, větší nábytek)
  • výrazné barvy jsou vhodné použít pro menší nábytek a doplňky, na první pohled jsou sice efektní, ale po nějaké době znepokojují a dráždí
  • tmavé barvy ubírají světlo a opticky zmenšují místnost
  • barvy, které jsou zastoupené v přírodě, jsou uklidňující a působí pozitivně na psychiku člověka
  • méně znamená více – vždy záleží na vkusu, všeobecně však platí, že místnost zařízená jen např. ze dvou barev působí lépe než pestrobarevná

Vhodnou barvou do obývacího pokoje je bílá ve vhodných odstínech, světle zelená, levandulová, šedobéžová či kakaově hnědá. Nevhodnými barvami jsou všechny ostré a výrazné barvy, které mohou působit rušivě (červená). Každý člověk má v oblibě jinou barvu, takže se může stát, že co se líbí nám, nemusí se líbit jinému.

Ukázka barevnosti obývacích pokojů

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouKdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouKdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutouKdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Z uvedených ukázek je jasné, že vždy záleží na celkovém vzhledu obývacího pokoje. Pokud zvolíte světlý nábytek, je vhodné vymalovat tmavšími barvami a naopak.

Sestavte si obývací pokoj dle Vašich představ a oživte tak svůj interiér. V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte.

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou

Náš svět je barevný a někdy si ani neuvědomujeme, že barvy mají na naši náladu podobně významný vliv jako světlo. Každá barva v sobě obsahuje jedinečnou vibrační frekvenci, kterou zachycují nejen naše oči, ale i kůže a celé tělo.

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou
Autor: Isifa.cz

Mohou tyto barevné energie ovlivňovat nejen naši psychiku, ale mít i přímý vliv na naše zdraví? Mohou nás léčit? Někteří odborníci jsou přesvědčení, že ano. Stačí si jenom vybrat tu správnou barvu.

Řekni mi, jakou barvu máš rád, a já ti řeknu…

Způsob, jakým lidé vnímají barvy, závisí na mnoha faktorech, jako je věk, nálada a psychické zdraví. Lidé, kteří sdílejí určité povahové rysy, mají rovněž tytéž barevné preference.

Například se traduje, že ti, kdo mají v oblibě červenou, věnují zvláštní pozornost svému zdraví a zajímají se o budování své tělesné stavby.

„Žluťásci“ údajně rádi studují, umějí vydělávat a investovat peníze, jsou orientováni spíše materialisticky a upřednostňují především vlastní prospěch, zatímco „fialoví lidé“ tíhnou k duchovnu, mají cit pro umění a myslí více na lidstvo než na sebe.

Dále bylo vypozorováno, že schizofrenici mají abnormálně vyvinutý cit pro vnímání barev a velmi malé děti, které se barvy teprve učí rozeznávat, mají nejraději červenou nebo oranžovou. Mnoho psychologů je přesvědčeno, že pokud bychom analyzovali, jaké barvy jedinci užívají a jak na ně reagují, poznali bychom jejich fyziologický a psychologický stav.

Černá a bílá nestačí

Aristotelés chápal barvy jako výsledek smíchání bílé a černé, a to se stalo převažujícím názorem až do r. 1666, kdy Isaac Newton svým pokusem poskytl základ pro vědecké porozumění barvám.

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou
Autor: www.momentum98.com

Nejen růžové brejle…

Newton objevil, že skleněný hranol rozloží bílé světlo do palety barev, kterou nazval spektrum. Opětovné spojení jednotlivých barev tohoto spektra znovuvytváří bílé světlo.

Přestože Newton rozpoznal, že přechod jednotlivých barev spektra je plynulý, použil k označení sedmi segmentů spektra jako analogii k sedmi hudebním tónům sedm názvů barev: červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá, indigo a fialová.

Zvláštní místo mezi nimi zaujímá barva indigová, neboť se nachází ve středu spektra a je složena jednou šestinou z každé barvy. (Červená + oranžová + žlutá + zelená + modrá + fialová = indigo.) Ostatní barvy mimo toto spektrum Newton označil za barvy složené z jednotlivých spektrálních barev.

J. W. Goethe objevil, že existuje úzká souvislost mezi barvami a pocity. Barvy je třeba prožít, abychom poznali jejich silný účinek. Pro Goetheho byly barvy svědectvím vyššího světa.

  • Studené a teplé barvy
  • Podle subjektivního pocitu, který barvy vyvolávají, je můžeme rozdělit na „teplé“ a „studené“.
  • Červená, oranžová, žlutá = „teplé“ barvy
  • Zelená, modrá, fialová = „studené“ barvy
  • Ve „studené“ místnosti vymalované bleděmodrou barvou musíme nastavit topení na vyšší teplotu než v „teplé“ místnosti vymalované bledě oranžovou, chceme-li dosáhnout stejného pocitu tepla.

Vězení na růžovo a další triky

Bylo prokázáno, že barvy vyvolávají fyzické a emocionální reakce u člověka a u některých zvířat. Některé barvy vyvolávají v pozorovateli radostné pocity. Proto je výběr barev v nemocnicích, restauracích nebo školách tak důležitý. Někdy se cely vězňů barví na růžovo, neboť tato barva má prokazatelně uklidňující účinky.

Místnosti a předměty, které jsou bílé nebo ve světlých odstínech „studených“ barev, se zdají být větší než předměty v sytě tmavých nebo „teplých“ barvách.

Černá nebo výrazně tmavá barva má zeštíhlující efekt, což je známo všem designérům a dekoratérům.

Kdo umí vydělávat? Lidé, kteří mají rádi žlutou
Autor: SXC

Budeme-li si prohlížet neobvyklé barvy vytvořené neobvyklým osvětlením, můžeme zakoušet bolesti hlavy a nervové poruchy; chutné a zdravé jídlo, které se podává za takových podmínek, působí odpudivě, a dokonce může vyvolat nemoc.

Barvami nejen na žloutenku

Existují náznaky, že specifické barvy mohu mít terapeutický účinek na fyzické a duševní neduhy, ale tato otázka se teprve vědecky zkoumá. Nicméně barevná terapie se užívá k léčbě žloutenky, sezónní afektivní poruchy (neboli zimního smutku), k zmírnění bolesti, k detoxikaci a hubnutí, pro obnovu buněčné tkáně, k podpoře tvorby červených krvinek atd.

Jak a na co jednotlivé barvy působí?

Účinky vybraných barev

  • Červená Tato barva stimuluje emoce, vytváří štěstí a je plná života. Je to teplá barva a má schopnost budovat. Pohled na červenou barvu zvyšuje krevní tlak. Červená podporuje tvorbu krve a zvyšuje množství červených krvinek. Je-li část těla paralyzována, vyslání červených paprsků na tuto část podpoří krevní oběh a stabilizuje nervový systém. Pokud je těmto paprskům vystaven pupek a horní končetiny, stimuluje to ztuhlé žíly. Červená stimuluje všechny nedostatkové stavy energie v těle.
  • Bleděmodrá Tato barva má v terapii velký význam. V protikladu k červené působí modrá chladně, a proto je účinná při léčbě horečky, ke snížení krevního tlaku, k uklidnění nervů a mysli a proti nespavosti. Používá se při léčbě horečky, neštovic, epilepsie, hysterie, očních chorob, žloutenky a žaludečních vředů.
  • Zelená Uklidňuje, stabilizuje a zotavuje, regeneruje nervový systém a celkově uvolňuje organismus. Pomáhá hojit rány: dezinfikuje a ničí bakterie, tvoří svaly a tkáň a reguluje výměnu látek. Rovněž je univerzálním lékem proti vředům.
  • Fialová Fialová je spirituální barvou, zesiluje účinek meditace a vede k vyšším stavům vědomí, posiluje lymfy a působí léčivě na slezinu. Pomáhá při migréně a stavech silného rozrušení. Pomáhá také proti vypadávání vlasů a tvorbě lupů.
  • Žlutá Stimuluje mysl. Pomáhá proti úzkosti. V místnosti, kam nedolehne žádný sluneční svit, žlutá rozjasní náladu. V barevné terapii se užívá jako vynikající lék proti žaludečním chorobám. Užívá se pro zažívací potíže, hemoroidy, cukrovku a choroby jater.
Budete mít zájem:  Manukový med a nemoci či zdravotní problémy – kdy pomůže?

Jakou barvu máte rádi a kterou byste si naordinovali? Pozorujete na sobě působení barev?

Psychologie a význam barev v marketingu

Psychologie barev má význam nejen pro rozpoznání osobnosti, vytvoření nálady nebo vyvolání pocitů.

Psychologie jako taková dokáže být totiž silným nástrojem, a ti kdo pracují v marketingu, to dobře vědí.

Vzhledem k tomu, že barvy umí, mimo jiné, působit na naši psychiku, je psychologie barev důležitou součástí vizuální práce.

Barva je něco, na co lze pohlížet různými způsoby. Ve fyzice se bavíme o viditelné části elektromagnetického záření, v psychologii o zrakovém vjemu.

Pro někoho malba, nátěr, pro jiného výraz, význam. Barvy jsou všude kolem nás a jsou součástí našeho každodenního života.

Bylo tedy otázkou času, kdy lidem, kteří nás potřebují nějak ovlivnit, dojde jakou náramnou pomůcku to mají v rukách.

Psychologie barev je téma, kterému se věnovalo již mnoho významných lidí (např. Carl Jung). Je to proto, že barvy ve své podstatě dokážou mnohé ovlivnit.

Působí na naše podvědomí, aniž bychom si to uvědomovali. Díky tomu se v rukou zdatného „marketéra“ mohou stát efektivním nástrojem jeho marketingové činnosti.

Mohou tak působit přesně na tu část našeho podvědomí, na kterou potřebují.

Každá barva má svá specifika a vyvolává v nás různé pocity, chutě, myšlenky, emoce apod. Jsou vlastně dvě formy, jak na nás barvy působí. Jednak je to subjektivní a jednak objektivní působení.

Znamená to, že barvy na nás mohou působit individuálně, tedy na každého jinak, nebo víceméně stejně na všechny. Tohoto objektivního (působícího stejně na všechny) lze báječně využít právě v reklamě.

Barva značky, loga

Je typické, že firmy si určí barvu, ve které se prezentují, ve které je vytvořeno jejich logo, reklamní předměty, někdy ještě billboardy, apod. Není to nahodilé jakou barvu si firma vybere.

Tato volba je cílený záměr vyvolat v nás určité podvědomé spojení s touto firmu, nebo produktem. Když vidíte červenou barvu se žlutými obloučky, vidíte….? Ano, oblíbený fastfood (tedy alespoň u většiny).

A co u toho dostanete? Jeli vaše odpověď „chuť na hranolky“, pak jste odpověděli správně.

A přesně takhle pracují firmy s barvami. Velmi záměrně, s přesným cílem vybírají každou barvu, každého výrobku, obalu. Barvy jsou vybírány dle oblasti, které se společnosti věnují. Např.

cestovní kanceláře mají často modrou barvu (že by průzračné nebe letní dovolené?), gastronomická zařízení pak volí červenou, která evokuje chuť k jídlu, kosmetické výrobky mívají v poslední době často zelenou, abychom si to spojili s přírodou (žádná chemie), atd.

Takto bychom mohli pokračovat ještě dlouho. Firmy dobře vědí jaké barvy použít, za jakým účelem. Potřebují v nás vyvolat přesně takové pocity, které vedou ke kýžené akci.

Tedy ke koupi produktu, využití služby, nebo třeba i získání kladného povědomí o značce. Nejde tedy jen o vyvolání fyzické akce, ale také smýšlení o tom, jak je firma „vhodná“. Jestli ji máme „zaškatulkovanou“ např.

jako tu ekologickou nebo tu špatnou, od které si nic nepořídíme.

Barvy a tvary vyvolávají různé emoce také při online nakupování a na webech. Eshopy testují, jaké barvy mají mít tlačítka a prostředí eshopu, aby zákazníci více nakupovali. Záleží také na cílovém publiku. Introverti budou mít jiné preference barev než emocionální extroverti.

Psychologie barev: Význam barev

Každá barva něco značí a nějak na nás působí. V reklamě mají své určené místo a většinou se používají v kombinaci s jinou barvou. Obecně platí:

Bílá barva

Bílá je barva čistoty, nevinnosti ale také luxusu. Vyvolává pocit prázdnoty a navozuje potřebu zvětšit prostor. Používá se pro luxusní výrobky, mléčné výrobky, nebo také elektroniku do domácnosti.

Barva slunce, symbolizuje dynamiku, pohyb. Máme z ní pocit uvolnění, radosti, pomáhá nám rozvíjet sami sebe. V psychologii barev má funkci přilákání pozornosti, jako výstražná barva, také působí na hlad (proto i žluté obloučky zmíněného fast foodu). Používá se také pro hračky, je to hravá barva.

Modrá barva

Patří mezi oblíbené barvy. Často ji vidíme u bank, vlád (barvy se používají i při volbách), v medicíně. Má uklidňující efekt, působí bezpečně a úspěšně.

Záleží na odstínu modré barvy. Světlejší jsou spíše osvěžující a uvolňující, naopak tmavší jsou solidní až konzervativní. Jak bylo uvedeno již výše, často ji využívají cestovní kanceláře. Dále také univerzity, školy.

Tmavě modrá nebo takzvaná royal blue je brána jako luxusní nebo prémiová. Tuto barvu mají často luxusní a drahé produkty. Také investiční společnosti, které radí lidem do čeho a jak investovat velké finanční sumy, mají právě tmavě modrou. Modrá je barvou důvěry, kterou potřebují lidé získat k tom, aby mohli začít investovat a svěřit své peníze.

Zelená barva

Barva přírody, ekologie. Používá ji turistická oblast (cestování v přírodě), kosmetický průmysl (ekologie). Je to barva tzv. zeleného marketingu (Environmentální nebo také green marketing: propagace výrobků s environmentálními vlastnostmi).

Zlatá barva

Barva peněz. Je logické, že je spojená s luxusem. Je to ale také barva poznatků a vědění. Všechno, co je zlaté, je hodnotné. Symbolizuje život a božské světlo

Vášnivá, živá, energická, pruská a silná barva. Často je spojována s agresivitou (krev) a nebezpečím. Tato barva zvyšuje krevní tlak a podporuje chuť k jídlu. Bývá propagována u energetických nápojů a v gastronomii.

Šedá barva

Neutrální, chudá barva až neživotná. Tuto barvu volí lidí, kteří se drží stranou a nechce o sobě nic prozrazovat. Pro propagaci výrobků nebývá využívána pro vyvolání konkrétní akce.

Černá barva

Barva vzdoru a protestu, známá také jako rudá barva. V naší kultuře také barva smutku a smrti. Pro své vlastnosti kávy však bývá používána ve spojení s kofeinovými nápoji.

Hnědá barva

Tato barva je spojená s představou tělesných požitků. Je to barva pohodlí, domova, tradice. V marketingu může být využita pro výrobky ze dřeva či čokolády.

Fialová barva

Nebo také purpurová barva, vznikla kombinací barev červené a modré. Je to kombinace protikladů studené a teplé barvy. V marketingu symbolizuje úspěch, feminitu, jemnost (např. Milka, která nás přesvědčuje o jemnosti čokolády).

mezi známé testy barev patří např. Lüscherův barevný test (LBT). Psychosomatickou diagnostiku na základě testu barev prováděl švýcarský profesor Max Lüscher.

Jedná se o škálu 8 barev, kde určujete pořadí barev dle oblíbenosti, tedy jak se vám daná barva právě líbí.

Barvy se určují dle aktuálního rozpoložení, to vám pak napoví v jakém stavu se právě nacházíte v hlubším měřítku.

To je test, který můžete absolvovat v rámci psychologie barev na webu. Hlubší a osobnější testy je pak možné realizovat přímo u psychologa, který se testy zabývá. Takový test vám pak individuálně vyhodnotí a vám přijde závěr šitý na míru vaší osobnosti.

Známým testem je také Roscharchův barvový test. Jistě každý viděl, minimálně v nějakém filmu, 10 destiček s různými barevnými „skvrnami“.

Na jedné straně sedí lékař který se pacienta ptá co vidí a na druhé proti němu kýžený pacient, jež v zoufalství odpoví: „em, malá skvrna a velká skvrna?“.

Test tvrdí, že racionálně založení lidé si všímají spíše tvaru skvrn, ti emotivní spíše jejich barev.

Zkusit můžete Barevný pyramidový test, neboli Pfisterův barevný test. Tázaný tvoří 6 pyramid ve 14 odstínech. 3 mají být dle barev, které se mu líbí a 3 z těch, které se mu nelíbí. Skladba barev by měla vypovídat o vztahu k osobnosti, zejména k afektivitě.

Barvy, které máte a nemáte rádi o vás vypoví různé obecné zákonitosti. Např. flegmatik je barvy zelené, melancholik modré. Cholerik má rád žlutou a Sangvinik červenou.

Můžeme také odlišovat mezi barvami teplých odstínů nebo studených. Je mnoho způsobů, jak se působit na potenciálního zákazníka, když o něm můžeme vědět tolik věcí.

Není pak nic snazšího, než zvolit barvu loga podle toho, jestli má spotřebitel dostat hlad nebo chuť jít si koupit krém.

internetová reklamaMarketingmotivacereklama

Oblíbené citáty

Anna 13

  • Autoři 50
  • Série 14
  • Žánry 13
  • Seznamy
  • Citáty 4534
  • Uživatelé 3

„- U vás lidé pěstují pět tisíc růží v jedné zahradě, a přece nenalézají to, co hledají. – Nenalézají … – odpověděl jsem. – A přesto by mohli, najít, co hledají v jediné růži nebo kapce vody… – Ano – odpověděl jsem. A malý princ dodal: Ale oči jsou slepé. Musíme hledat srdcem.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„„Důkazem, že malý princ skutečně existoval je to, že byl rozkošný, že se smál a že chtěl beránka. Chce-li někdo beránka, je to důkaz, že žije.““

— Antoine de Saint-Exupéry

„„Kdybych nařídil generálovi, aby byl mořský pták a on neuposlechl, nebyla by to chyba generálova, ale moje. Je třeba žádat od každého to, co může dát.““

— Antoine de Saint-Exupéry

„„Svět slz je tak záhadný.““

— Antoine de Saint-Exupéry

„Cíl bez plánu je jen přání.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Co mě na spícím malém princi tolik dojímá, je jeho věrnost květině, ten obraz růže, který v něm září jako plamínek lampy, i když spí… A tušil jsem, že je ještě křehčí. Lampy musíme dobře chránit: stačí závan větru a lampa shasne…“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Člověk je sám i mezi lidmi“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Člověk přece nemůže trvale žít z ledniček, politiky, financí a křížovek. Člověk to prostě nemůže. Člověk přeci nemůže žít bez básní, bez barev, bez lásky.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Člověk vnímá jen ten svět, který nosí v sobě.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Jedině děti vědí co hledají.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Krása je totéž jako štěstí.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Nikdy nejsme spokojeni, tam kde jsme.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Předpokládáme, že ostatní myslí stejně jako my. A z toho důvodu máme strach být uprostřed jiných sami sebou. Protože se domníváme, že nás ostatní budou soudit, dělat z nás oběť, zneužívat nás a obviňovat, jako to děláme my sami. Ještě dříve, než nás mají příležitost zavrhnout jiní, zavrhneme se sami.“

— Miguel Ángel Ruiz Macías

„Když cítíte lásku sami k sobě, nežijete už svůj život v závislosti na názorech jiných lidí. Nepotřebujete, aby vás druzí lidé přijímali nebo vám říkali, jací dobří jste, protože vy víte, kdo jste.“

— Miguel Ángel Ruiz Macías

„„Gatsby věřil v to zelené světlo, v šílenou vzrušující budoucnost, která před námi rok za rokem ustupuje. Teď nám unikla, ale to nevadí – zítra poběžíme rychleji, ještě víc rozpřáhneme paže… A jednoho nádherného rána – Tak se potácíme kupředu, jako lodě proti proudu, bez přestání odnášeni zpět do minulosti.““

— Francis Scott Fitzgerald

„A tak sebou zmítáme dál, lodě deroucí se proti proudu, bez přestání unášeni zpátky do minulosti.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Až někdy dostaneš chuť někoho kritizovat, vzpomeň si, že ne všichni lidé na tomhle světě měli takové výhody jako ty.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Byl mužem své ženy, nepatřil sobě.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Potom ji políbil. Když se jejich rty setkaly, rozkvetla pro něj jako květina a vtělení bylo úplné. (Velký Gatsby, s. 94)“

— Francis Scott Fitzgerald

„Člověk je sám i mezi lidmi.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Nestojím o učenost, důstojnost ani vážnost. Chci tuhle hudbu a tohle svítání a teplo tvojí tváře.“

— Džaláleddín Balchí Rúmí

„Víš, ty jsi přece jen trochu složitá.“ „Ale ne,“ ujistila ho spěšně. „Ne, to opravdu nejsem – jsem jenom – jsem jenom spousta všelijakých jednoduchých lidí dohromady.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Život začíná vždycky znova, když zvadne.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Mládí je sen, forma chemického šílenství.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Budoucí matka by měla vidět hvězdy. A darovat mu v myšlenkách všechny hvězdy a všechny planety, svému překrásnému dítěti.“

— Vladimir Nikolajevič Puzakov

„Nic nemůže být tak ohnivé a tak svěží jako to, co člověk dokáže nahromadit v příšeří svého srdce.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Minulost se nedá opakovat.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Na trávníku a na cestě se kupily tváře těch, kdož spřádali teorie o tom, jak je Gatsby zkažený, a on stál na těch schodech, kynul jim na rozloučenou a skrýval před nimi svůj nezničitelný sen…“

— Francis Scott Fitzgerald

„Myslel jsem na Gatsbyho úžas, když poprvé spatřil zelené světlo na konci Daisyiny loděnice. Gatsby věřil v to zelené světlo, vzrušující budoucnost, která před námi rok od roku ustupuje…“

— Francis Scott Fitzgerald

„Věděl, že když tuto dívku políbí a navždy zasnoubí své nevyslovitelné vidiny s jejím smrtelným dechem, nebude se jeho mysl už nikdy lehce vznášet jako mysl boží.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Svět slz je tak záhadný.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Je to opravdu užitečné, protože je to hezké.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Co je důležité, je očím neviditelné…“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Nikdy nejsme spokojeni tam, kde jsme.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Jedině děti vědí, co hledají. Ztrácejí čas pro hadrovou panenku, panenka se stane hrozně důležitá, a když jim ji někdo vezme, pláčou… Mají štěstí.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„V noci rozum spí a věci prostě jen jsou. Ty, na kterých opravdu záleží, nabudou zase své podoby, přežijí pustošení denních analýz…“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Krásu může člověk poznat a zamilovat se do ní během hodiny, a přestane ji milovat ještě rychleji. Ale duši se člověk musí naučit znát.“

— Lev Nikolajevič Tolstoj

„Žena krásná a věrná je tak vzácná jako dokonalý překlad poezie. Překlad obvykle není pěkný, když je věrný, a není věrný, když je pěkný.“

— William Somerset Maugham

„Zapomínám většinu toho, co jsem četl, stejně jako to, co jsem jedl; vím však, že obojí přispívá k uchování mého ducha i těla.“

— Georg Christoph Lichtenberg

„Klíčem k verši je lidský vzlyk.“

— Boris Leonidovič Pasternak

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector