Kde vás v Praze čekají výluky?

Kde vás v Praze čekají výluky?

Doprava

Ilustrační foto: archiv

Kde vás v Praze čekají výluky? Přidejte si nás na domovskou stránku Seznam.cz

Do konce srpna musí cestující v pražské MHD počítat s několika krátkodobými tramvajovými výlukami, při kterých většinou přesednou ve vyloučených úsecích do autobusů.

Krátkodobých výluk se koná ročně více než sto. Většinou se jedná o krátkodobou údržbu tratí. Náklady údržby tratí jsou různé a nejvíce je ovlivňuje cena materiálu. Některé stojí pouze režijní náklady (personální náklady, režie strojů a zařízení), jiné znamenají kromě nákladů režijních nejčastěji výměnu zařízení v ceně několika set tisíc korun.

Od pondělí 11. srpna do čtvrtka 14. srpna, vždy od 20:45 do 4:45 hodin následujícího dne, a v sobotu 16. srpna od 8 o 16 hodin, bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Výtoň – Sídliště Modřany.

Změny tras tramvajových linek
Linka 3 bude ve směru od Kobylis ze zastávky Výtoň odkloněna přes zastávky Albertov, Náměstí Bratří Synků, Nuselská radnice a Pražského povstání do zastávky Vozovna Pankrác, kde bude ukončena. Linky 17 a 52 budou ve směru z centra ze zastávky Výtoň odkloněny přes Albertov do zastávky Otakarova, kde budou ukončeny (nástupní zastávka Náměstí Bratří Synků).

Změny tramvajových zastávek
V době jednotlivých výluk bude v ulici Svobodova dočasně zřízena pro oba směry zastávka Výtoň.

V době jednotlivých výluk bude již zavedená linka náhradní autobusové dopravy X17 v trase Sídliště Modřany/Levského – Nádraží Braník prodloužena na Výtoň. V denním provozu bude v jednotlivých termínech zavedena také náhradní autobusová doprava X3 v trase Nádraží Braník – Výtoň.

V sobotu 16. a v neděli 17. srpna, vždy od 8 do 20 hodin, bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Čechovo náměstí – Koh-i-noor.

Změny tras tramvajových linek
Linka 26 bude ve směru z Divoké Šárky zkrácena do zastávky Kubánské náměstí.

Náhradní doprava nebude zavedena.

V neděli 17. srpna od 7:30 do 13:30 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Kobylisy – Sídliště Ďáblice.

Změny tras tramvajových linek
Linka 10 bude ve směru z centra ze zastávky Kobylisy vedena do zastávky Vozovna Kobylisy, kde bude ukončena.

V trase Kobylisy – Sídliště Ďáblice bude zavedena náhradní autobusová doprava X10.

V noci ze čtvrtka 21. srpna (23:00 hod.) na pátek 22. srpna (5:00 hod.) bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku I. P. Pavlova – Náměstí Bratří Synků.

Změny tras tramvajových linek
Linka 11 bude v úseku I. P. Pavlova – Náměstí Bratří Synků odkloněna přes zastávky Náměstí Míru, Jana Masaryka, Vršovické náměstí, Bohemians a Otakarova. Linka 56 bude v úseku Karlovo náměstí – Otakarova odkloněna přes Albertov a Ostrčilovo náměstí.

V trase I. P. Pavlova – Bruselská – Náměstí Bratří Synků bude v denním provozu zavedena náhradní autobusová doprava X11. V trase Lazarská – I. P. Pavlova – Bruselská – Otakarova bude v nočním provozu zavedena náhradní autobusová doprava X56.

V sobotu 23. (od 6:00 hod. do 22:00 hod.) a v neděli 24. srpna (od 6 do 20 hodin) bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Náměstí Míru – Koh-i-noor.

Změny tras tramvajových linek
Linka 22 bude ve směru z centra ze zastávky I. P. Pavlova odkloněna přes Bruselskou do zastávky Otakarova, kde bude ukončena (nástupní zastávka Náměstí Bratří Synků). Linka 26 bude ve směru z Divoké Šárky zkrácena do zastávky Kubánské náměstí.

V termínech výluk bude již zavedená linka náhradní autobusové dopravy X22 v trase Nádraží Hostivař – Kubánské náměstí prodloužena přes Koh-i-noor a Náměstí Míru na I. P. Pavlova.

Změny zastávek autobusů
Pro linku 135 bude přemístěna zastávka Náměstí Míru (směr Chodov) ze společné zastávky s tramvajovými linkami k chodníku před křižovatku náměstí Míru s Americkou ulicí.

V sobotu 23. srpna od 8 do 13 hodin bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Anděl – Sídliště Řepy.

Změny tras tramvajových linek
Linka 9 bude ve směru od Spojovací ze zastávky Arbesovo náměstí odkloněna přes zastávky Anděl (v ulici Nádražní) a Na Knížecí do zastávky Smíchovské nádraží, kde bude ukončena.

Linka 10 bude ve směru od Sídliště Ďáblice ze zastávky Zborovská odkloněna přes zastávky Anděl (v ulici Nádražní), Na Knížecí, Křížová a Laurová do zastávky Radlická, kde bude ukončena.

Linka 16 bude ve směru od Lehovce ze zastávky Zborovská odkloněna přes zastávky Anděl (v ulici Nádražní), Na Knížecí a Smíchovské nádraží do zastávky Hlubočepy, kde bude ukončena.

V trase Na Knížecí – Anděl – Sídliště Řepy bude zavedena náhradní autobusová doprava X9.

Od soboty 23. srpna od 13 hodin do neděle 24. srpna 17 hodin navazuje obousměrné přerušení tramvajového provozu již pouze v úseku Vozovna Motol – Sídliště Řepy.

Změny tras tramvajových linek
Linky 9, 10, 58 a 59 budou ve směru z centra ukončeny v zastávce Vozovna Motol (nástupní zastávka pro směr do centra bude Hotel Golf).

Náhradní autobusová doprava X9 bude zavedena v trase Sídliště Řepy – Vozovna Motol – Hotel Golf (jen výstupní).

Autor: Redakce

Sdílet na FB

V dubnu začíná omezení na prvním železničním koridoru mezi Prahou, Českou Třebovou a Brnem. Vlaky pojedou podle výlukového jízdního řádu

Kde vás v Praze čekají výluky? Cestujících na trase z Prahy do Kolína se výluky příliš nedotknou. Omezení mohou čekat pouze v úseku Poříčany-Velim, kde o prázdninách bude zaveden jednokolejný provoz a poté na konci roku proběhne výluka mezi Poříčany a Sadskou. Rychlíky z Hradce Králové pojedou odklonem přes Lysou nad Labem. Vybudováním nových odboček se předejde větším dopadům na plynulost provozu při mimořádných událostech nebo plánovaných výlukách v budoucnu.

Cestující do Brna budou jezdit odklonem přes Vysočinu. Z Kolína vlaky pojedou do Havlíčkova Brodu a odtud do Brna. Vyhnou se tak úseku přes Pardubice a Českou Třebovou. Odklon přes Vysočinu se nebude týkat linky R 19 (Praha-Choceň-Svitavy-Brno) a několika vybraných ranních a večerních spojů, aby byla zajištěna obslužnost menších sídel na trati do České Třebové.

Cestující z Prahy do Olomouce, Ostravy a na Slovensko se musí připravit na časovou úpravu jednotlivých spojů, ve které je zohledněno zdržení při pouze jednokolejném provozu. Linky Ex 2 (Praha-Vsetín-Žilina) a R 18 (Praha-Luhačovice) pojedou do České Třebové vzájemně spojeny.

Regionální spoje na trase Kolín-Česká Třebová budou dle postupu stavebních prací nahrazovány autobusovou dopravou.

Pro ověření času odjezdu spojů a jejich trasy doporučujeme využívat vyhledávače spojení, např. aplikaci „Můj vlak“ od Českých drah, Najdispoj od Správy železnic nebo idos.cz. Informace o výlukách a způsobu zajištění spojů naleznete také na webových stránkách Českých drah, Regiojetu a dalších dopravců.

Výluky se letošní rok netýkají pouze prvního koridoru, ale také trati z Pardubic do Hradce Králové, kde proběhne zdvoukolejnění trati mezi Pardubicemi a Stéblovou. Od 31. 5. do 19. 11. 2021 tak nepojedou vlaky z Pardubic do stanice Pardubice-Rosice nad Labem. Náhradu zajistí autobusová doprava.

Z Prahy do Brna o půl hodiny pomaleji. Dopravci odhalili, jak výluka v Bezpráví změní jízdní řády

Velká výluka v údolí Orlice změní jízdní řády také u vlaků z Prahy do Olomouce, od května čeká velké omezení regionální vlaky.

Tuzemskou železnici čeká od úterý 6. dubna jedna z největších mimořádných změn v historii.

Důvodem je zahájení stavebních prací v úseku Brandýs nad Orlicí a také další pokrok s modernizací úseku Poříčany – Velim a uzlu Pardubice. Na jednom z nejvytíženějších úseků české železnice dojde k omezení provozu na jednu kolej.

  Výluka potrvá dva roky, postupně dojde k omezení provozu i v úseku Česká Třebová – Brno.

Správa železnic chce definitivní podobu jízdních řádů představit příští týden, už dnes jsou ale patrné z webu jednotlivých dopravců. Nejzásadnější změnou je přetrasování velké části dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem na trať přes Havlíčkův Brod.

To přinese prodloužení jízdních dob. Z dosavadních 2 hodin a 35 minut u Českých drah mezi hlavními nádražími v obou městech na 2 hodiny a 57 minut.

Budete mít zájem:  Skleroterapie (sklerotizace) varixů (křečových žil) – jak probíhá? Co je důležité vědět?

V případě RegioJetu dojde ještě k většímu prodloužení doby jízdy: z 2 hodin a 26 minut na 2 hodiny a 57 minut.

„Ve směru z Prahy hl. n. budou vlaky směrem do Brna odjíždět o 22 minut dříve, naopak příjezdy do Prahy hl. n. v opačném směru budou oproti současnému jízdnímu řádu o 25 minut později. Vlaky railjet a EC Metropolitan budou mezi zastavovat ve stanicích Kolín a Brno – Královo Pole,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

RegioJet čekají podobné změny, nově budou vlaky mezi Prahou a Brnem zastavovat v Kolíně. „Část spojů na trase Praha – Brno – Břeclav a zpět bude nově zastavovat v Kolíně. Půjde i o spoje do Chorvatska,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Méně spojů v Pardubicích, od května omezení regionálních vlaků

Večerní EC270 z Budapešti  pojede po své pravidelné trase přes Českou Třebovou a bude kromě Letovic a Svitav zastavovat také v Blansku. Aktuálně vlak jezdí kvůli covidovým opatřením jen po českém území.

Přes Českou Třebovou pojede ještě  vlak IC571 Jiří Bouda s odjezdem z Prahy v 0:01 a railjet 576 Brněnský drak s odjezdem ve 4:29 z Brna.

Vlaky Hungaria a railjet  Graz – Berlín pojedou v Praze jen přes holešovické nádraží.

Omezení se dotkne i cest z Prahy do České Třebové a dál po koridoru do Olomouce. U linek Ex1, Ex2 a R1 však půjde jen o změny časové polohy některých vlaků, doplnění některých zastávek (např. vlaky Ex 112 – 117 a Ex 140 – 145 zastaví nově v Chocni) a podobné provozní úpravy, které souvisejí s nižší kapacitou tratě v opravovaných úsecích. K posunu času dochází také u spojů Leo Express.

Změny v jízdním řádu přinesou výraznou redukci nabídky spojení pro cesty z Pardubic nebo České Třebové.

Současně s tím budou upraveny i jízdní řády přípojných regionálních vlaků nejen na tratích 010 Kolín – Pardubice – Choceň – Česká Třebová a 260 Česká Třebová – Letovice (– Brno), ale i na přípojných tratích 015 Přelouč – Heřmanův Městec, 016 Chrudim – Moravany – Holice, 018 Choceň – Vysoké Mýto – Litomyšl a 261 Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče. „Od 4. května pak budou v souvislosti s další fází výluky mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí nahrazeny všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy,“ dodala Rajnochová.

Modernizace za 3,4 miliardy korun

Desetikilometrový úsek koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí zmodernizuje sdružení firem Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha za 3,396 miliardy korun, o více než 600 milionů korun dráže, než byl předpoklad. Jde o jeden z posledních úseků na I.

koridoru, který dosud neprošel modernizací. Předmětem zakázky je rekonstrukce železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace náspu. Modernizací projde i zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Celkem jde o 14 mostů a čtyři propustky.

Součástí zakázky je proměna stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže k ústeckému zhlaví, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Přístup na obě nástupiště bude bezbariérový, pod kolejištěm se zřídí nový podchod.

Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která má zvýšit propustnost trati zejména v případě výluk či mimořádných událostí. Rychlost na úseku se má zvýšit ze současného maxima 80 km/h na 110 km/h. Hotovo má být v polovině roku 2023.

Kvůli stavbě bude nutné vést provoz velmi často po jedné koleji. Jde o jedno z nejvytíženějších míst na české železnici. Dvouletá výluka má být od konce roku spojena ještě s opravou koridoru mezi Blanskem a Brnem a dalšími pracemi u Svitav.

Prahu čekají dlouhodobé výluky tramvají. Kde si dávat pozor?

Mít zpoždění a zbytečně ztrácet drahocenný čas je sice velmi nepříjemné, ale úplně se ztratit v síti výluk je ještě daleko horší. Pokud nechcete po Praze chodit pěšky nebo jezdit taxíkem, podívejte se, jaké výluky se dotknou tras, kterými denně jezdíte. 

Některé z výluk už začaly, jiné nás čekají až na začátku července. Je to logické, tratě se opravují v létě a za dobrého počasí daleko lépe než kdykoliv jindy. Někde se připravte jen na objížďky a nové zastávky, někde ale musí Dopravní podnik nasadit náhradní autobusovou dopravu.

Letošní opravy jsou však prý jenom začátkem. „Dopravní podnik pracuje na přípravě komplexní rekonstrukce tramvajové trati, jejíž začátek plánuje na leden příštího roku.

Budeme vše koordinovat s opravou vodovodu, kanalizací, dalších inženýrských sítí, vozovek a chodníků,“ slibuje mluvčí Aneta Řehková. Ono to ale někde bude s dost velkým křížem po funuse.

Nedávno jsme vás například informovali o prasklé kolejnici v Zenklově ulici, kde opravy začnou až za sedm měsíců přesto, že se o nich ví dlouhodobě.

Tramvaj Mazačka teď hlídá vzduch

Kterých tras se dotkou dlouhodobé výluky?

  • Zenklova – U Balabenky od 20. května 2017 do 24. června 2017 zde dojde k obousměrnému přerušení provozu tramvají v Sokolovské ulici mezi křižovatkami s ulicemi Zenklova a U Balabenky. Změna se dotkne linky číslo 6, která je ve směru od Kubánského náměstí ze zastávky Palmovka prodloužena přes zastávky Balabenka a Nádraží Libeň do zastávky Harfa, kde je ukončena.

​Řešení: Po dobu výluky se zřizují zastávky Harfa v obratišti tramvají.

  • Olšanské náměstí – Flora Aktualizováno od 24. června 2017 do 26. června 2017 

Důvodem této výluky je oprava trati. Změny se dotknou tramvajové linky číslo 5 v úseku Olšanské náměstí – Želivského, která pojede přes zastávky Olšanská, Nákladové nádraží Žižkov a Mezi Hřbitovy.

Linka 15, která běžně jezdí v úseku Olšanské náměstí – Olšanské hřbitovy bude vedena přes zastávky Olšanská, Nákladové nádraží Žižkov, Mezi Hřbitovy a Želivského.

Dále linka 98 je v úseku Olšanské náměstí – Nákladové nádraží Žižkov vedena přes zastávku Olšanská.

Řešení: Situaci by měla částečně řešit linka 175, pro ni se zavádí vložené spoje v úseku Florenc – Flora, přičemž jedna ze zastávek jsou Olšanské hřbitovy. Náhradní doprava je zajištěna i v nočním provozu, a to autobusovou dopravou X98.

  • Olšanské náměstí – Flora a Hlavní nádraží – Nákladové nádraží Žižkov Aktualizováno od 26. června 2017 do 1. července 2017

Opět z důvodu opravy trati dochází k výluce, tentokrát o něco delší. Změna se dotkne linky 5, která bude končit už v zastávce Bílá labuť. Linka číslo 9 bude odkloněná do zastávky Dlážděná, kde je ukončena, dále pokračuje jako linka číslo 15 ve směru Kotlářka, nebo jako linka číslo 26 ve směru Divoká Šárka.

Tramvaj patnáctka bude mít také zkrácenou trasu jen do zastávky Dlážděná a dále bude pokračovat jako pod číslem 9 ve směru Sídliště Řepy. Stejná změna přitom platí i pro tramvaj 26. Linka 95 v úseku Jindřišská – Palmovka je odkloněna přes zastávky Masarykovo nádraží, Florenc a Křižíkova.

Tramvaj číslo 98 z Lazarské na Floru je pak vedena přes Karlovo náměstí na I. P. Pavlova až do Orionky. 

Řešení: V denním provozu jsou zavedeny tramvajové linky číslo 35 a 39, které budou jezdit v trasách Vozovna Žižkov – Želivského a Depo Hostivař, nebo ze Spojovací přes Nádraží Strašnice až na Nádraží Hostivař.

V obou směrech na trase Flora – Nákladové nádraží Žižkov se zřizuje zastávka Dlážděná v Dlážděné ulici, u křižovatky se Senovážným náměstím. O zbytek by se měla postarat náhradní autobusová doprava linek: X9,  X95 a X98.

(Jejich přesné trasy najdete v odkazu.) 

  • Strossmayerovo náměstí – Hradčanská Nové od 1. července 2017 do 10. července 2017 
Budete mít zájem:  Kickbox a zdraví – vlastní zkušenosti a názory

Na náměstí se bude obnovovat rozvodové tepelné zařízení, a proto musí dojít k této devět dní dlouhé výluce. Ta se dotkne linek číslo: 1, 8, 12, 25, 26, 91 a 96. Dopravní podnik slibuje zajištění náhradní dopravy, zatím však není jasné, jak budou tato opatření probíhat. 

  • Březiněveská – Vozovna Kobylisy Nové od 1. července 2017 do 1. září 2017 

Rekonstrukce tramvajové trati bude trvat celý srpen. Výluka se dotkne linek číslo: 17, 24 a 95. Náhradní dopravu budou zajišťovat pravidelné autobusové linky od stanice metra C-Kobylisy. 

Celoroční komunitní program


????6 setkání, 1 průvodce, 10 měsíců + série workshopů⭐

Obáváte se, co vás čeká při nástupu do nového školního roku? Cítíte se na to sami a potřebujete oporu? Ještě jste ani nezačali a už jste ztraceni? Na odbornou látku si věříte, ale potřebujete zlepšit soft skill? Hledáte někoho, kdo vás nenechá na holičkách kdykoliv během školního roku? Náš komunitní program je právě pro vás!

  • Vytvořili jsme ho na základě skutečných potřeb učitelů a učitelek, ozkoušeli v pilotním běhu. Víme, že funguje.
  • Spolupracujeme jen s ověřenými a oblíbenými lektory a lektorkami, špičkami svých oborů.
  • V kontaktu s učiteli a učitelkami jsme denně a náš program je připravený přímo pro ně.
  • Čeká vás šest setkání (program níže) – úvodní setkání, tři víkendová setkání a pravidelné supervize (řízené sdílení a reflexe) Obsah setkání upravíme podle vašich potřeb.
  • Po celou dobu trvání vám bude k dispozici průvodce. Nejen na víkendových výjezdech, ale také kdykoli narazíte na nějaký problém.
  • Připraveny máme pomůcky pro seberozvoj, pravidelná (nenáročná!) cvičení pro reflexi vlastní práce.
  • Program je určen převážně začínajícím učitelkám a učitelům od 0 do 5 let od nástupu do školství, pokud do této “kategorie” nespadáte, ale přesto máte pocit nového začátku, ozvěte se nám.
  • Žádná nudná teorie, ale hlavně praxe!

Komunitní program je placený, detaily najdete v přihlášce. Pokud máte zájem, ale program si nemůžete dovolit zaplatit sami, informujte se u vašeho ředitele/ředitelky.

⩥ Přihlášky jsou už uzavřeny. Příští rok snad poběží znovu, tak sledujte naše sítě ???? Komunitní podporu můžete ale načerpat třeba na blížící se jarní sérii workshopů

Program

  • 1. setkání (17. 9. 2020)
    • úvod, seznamovací aktivity, otevření témat, která se ve skupině budou řešit
    • předání základních nástrojů , který budete po celou dobu používat (např. sešitu  „Já, začínající učitel“)
  • 2. setkání – víkendovka (23.–24. 10.

    2020 v Praze)

    • komunikace, hodnocení, pedagogické styly, metody, organizace času (lektorky Kateřina Vrtišková, Radka Schillerová ad.)
    • na toto víkendové setkání Výluka nezajišťuje ubytování, připravíme ale drobné občerstvení
  • 3. setkání – supervize (19. 11.

    2020)

    • řízené, bezpečné sdílení a reflexe vlastních témat (dle vlastních potřeb)
    • lektorka Martina Skalníková.
  • 4. setkání – víkendovka (4. – 6. 12. 2020, Bílý potok pod Smrkem)
    • téma: Jak působím ve třídě? Živá komunikace aneb učitel ve veřejné situaci.
    • Osobnostně-dramatický přístup k učení, psychosomatika, živá komunikace, sebezpoznání, nalezení sebevědomí
    • lektorka Eva Čechová
    • na tomto víkendovém setkání Výluka zajistí a uhradí jak ubytování, tak stravu
  • 5. setkání – supervize (14. 1.

    2021)

    • řízené, bezpečné sdílení a reflexe vlastních témat (dle vlastních potřeb)
    • lektorka Martina Skalníková
  • 6. víkendovka (16. – 18. 4.

    2021)

    • obsah tohoto víkendového setkání se bude řídit potřebami celé skupiny
    • závěr

Během první víkendovky jsme se věnovali vedení třídy, přípravě materiálů do hodin, vnitřním i vnějším autoritám či dramatické roli učitele. Lektoroval vypravěč Martin Hak, koučové Lukáše Radostného a Martina Sedláčka, Renata Šagátová nebo Eva Čechová.

Náš celoroční program je podpořený Magistrátem Hlavního města Prahy.

Jejím cílem je podpořit začínající učitele v jejich praxi, rozšířit jim znalosti a dovednosti v tématech, která musí každodenně řešit. Odnesou si teoretický i praktický vhled a budou moci sdílet své zkušenosti.

Workshopy jsme připravili jako navazující sérii pro uzavřenou skupinu 15 motivovaných účastníků a účastnic. Témata spolu souvisejí a vzájemně se prolínají. V uzavřené skupině vznikl důvěrný prostor pro sdílení a spolupráci. Během navíc během čtyř setkání účastníci a účastnice mohli navázat kontakt, který přetrvá i po skončení.

Detailní informace o workshopech se přestěhovaly na https://www.vyluka.org/workshopy

Prahu čekají desítky letních výluk, opravy postihnou silnice, mosty i koleje

Hlavní město využije slabší letní dopravní provoz k tomu, aby provedlo desítky plánovaných oprav komunikací.

Letní výluky představil radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) s tím, že město zároveň připravuje on-line databázový systém, který má do budoucna usnadnit koordinaci oprav chystaných všemi městskými institucemi.

Magistrát také vypíše výběrové řízení na nově zřízenou pozici komunikačního koordinátora, jenž bude o všech dopravních omezeních informovat.

Kompletní výčet všech prací mohou Pražané nalézt na portálu opravujeme.to. K nejvýznamnějším akcím Technické správy komunikací, která spravuje většinu pražských komunikací, patří oprava Štěrboholské spojky.

Velká uzavírka potrvá až do srpna, opravy probíhají ve směru z centra v úseku od nájezdu na Průmyslovou ulici až po výjezd z čerpací stanice MOL.

Vysoce vytížená komunikace představuje vůbec nejdražší letní rekonstrukci v hodnotě téměř 200 milionů korun, které půjdou firmám Strabag a Porr.

Od června omezuje řidiče i oprava Vídeňské ulice, která má být hotova do konce září. Práce na silnici za 37,4 milionu korun provádí stavební společnost Eurovia.

Další významné opravy plánuje TSK na sjezdu do tunelového komplexu Blanka v ulici V Holešovičkách. Do sjezdu zatéká, dojde proto k celkové opravě. Ty čekají i Strakonickou, kde je po nehodě poškozená vozovka.

Kompletně uzavřen bude ve dvou víkendech i Lanový most na Jižní spojce, dojde k zátěžovým zkouškám. Přesný termín zatím nebyl upřesněn.

Výluky tramvají DPP

Termín výluky Postižený úsek
29. 6. – 7. 7. Radlická – Anděl
8. 7. – 24. 7. Radlická – Mozartova
8. 7. – 8. 8. Smíchovské nádraží – Lihovar
25. 7. – 1. 8. Budečská – Slovenská
25. 7. – 1. 8. Palackého náměstí (od Palackého mostu)
25. 7. – 25. 8. Podjezd Zahradní Město
2. 8. – 11. 8. Rašínovo nábřeží
10. 8. – 22. 8. Obratiště Spojovací
23. 8. – 25. 8. Náměstí Bratří Synků
26. 8. – 20. 9. Havlíčkova – Těšnov

Omezení na povrchových komunikacích ovlivní i provoz městské hromadné dopravy, pražský dopravní podnik počítá s výlukami metra i tramvají. V případě metra se jedná o týdenní výluku od 29. června na trase C mezi stanicemi Kačerov a Pražského povstání. Zavedena zde bude náhradní autobusová doprava.

Na tuto výluku naváže rekonstrukce tramvajové trati v ulici Nádražní mezi Smíchovským nádražím a Hlubočepy.

„V červnu pak opravíme úsek Vozovna Motol – Sídliště Řepy, poté krátký úsek u Anděla mezi křižovatkou Plzeňská – Nádražní a křižovatkou Plzeňská – Radlická.

Na to naváže oprava úseku od křižovatky Plzeňská – Radlická kousek nad Strahovským tunelem po křižovatku Plzeňská – Tomáškova,“ popisuje technický ředitel a člen představenstva DPP Jan Šurovský.

Menší týdenní výluky zaměřené na výměnu kolejí proběhnou na Palackého náměstí či Výtoni. Náklady na opravy si vyhodnocuje DPP až zpětně, řádově by měl účet činit desítky milionů korun.

K dokončení se blíží nejdůležitější rekonstrukce DPP, a to tramvajové trati ve Vinohradské ulici. „Odstranili jsme dva kilometry přestárlé trati, dělala se v roce 1980,“ říká Šurovský. Provoz bude obnoven 29. června.

Budete mít zájem:  Téma Zdraví V Mš?

Aby byly opravy a výluky v Praze do budoucna lépe koordinované, vznikne on-line databázový systém pro všechny městské složky, jako jsou DPP, Pražská plynárenská, Pražská energetická, TSK, Cetin, Pražské vodovody a kanalizace a další. „Děláme rešerši, jak systémy fungují v zahraničí. Z ní vyplyne zadání pro Prahu,“ uvedl Scheinherr.

Magistrát zároveň v příštích dnech vypíše výběrové řízení na nově vznikající pozici komunikačního koordinátora, který bude informovat veřejnost o aktuálním dění v dopravě. „Všichni, kdo omezují plynulost dopravy, musí na odbor pozemních komunikací posílat svůj záměr. Odbor tedy ví o všech omezeních a koordinátor je bude sdělovat veřejnosti,“ doplnil Scheinherr.

Z Prahy do Brna o půl hodiny pomaleji. Výluka na trati výrazně změní jízdní řády

Výluka potrvá dva roky, postupně dojde k omezení provozu i v úseku Česká Třebová – Brno. Správa železnic chce definitivní podobu jízdních řádů představit příští týden, už dnes jsou ale patrné z webu jednotlivých dopravců.

Nejzásadnější změnou je přetrasování velké části dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem na trať přes Havlíčkův Brod. To přinese prodloužení jízdních dob. Z dosavadních 2 hodin a 35 minut u Českých drah mezi hlavními nádražími v obou městech na 2 hodiny a 57 minut. V případě RegioJetu dojde ještě k většímu prodloužení doby jízdy: z 2 hodin a 26 minut na 2 hodiny a 57 minut.

Přečíst článek ›

„Ve směru z Prahy hl. n. budou vlaky směrem do Brna odjíždět o 22 minut dříve, naopak příjezdy do Prahy hl. n. v opačném směru budou oproti současnému jízdnímu řádu o 25 minut později. Vlaky railjet a EC Metropolitan budou mezi zastavovat ve stanicích Kolín a Brno – Královo Pole,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

RegioJet čekají podobné změny, nově budou vlaky mezi Prahou a Brnem zastavovat v Kolíně. „Část spojů na trase Praha – Brno – Břeclav a zpět bude nově zastavovat v Kolíně. Půjde i o spoje do Chorvatska,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Omezení regionálních vlaků 

Večerní EC270 z Budapešti pojede po své pravidelné trase přes Českou Třebovou a bude kromě Letovic a Svitav zastavovat také v Blansku. Aktuálně vlak jezdí kvůli covidovým opatřením jen po českém území.

Přes Českou Třebovou pojede ještě vlak IC571 Jiří Bouda s odjezdem z Prahy v 0:01 a railjet 576 Brněnský drak s odjezdem ve 4:29 z Brna.

Vlaky Hungaria a railjet Graz – Berlín pojedou v Praze jen přes holešovické nádraží.

Omezení se dotkne i cest z Prahy do České Třebové a dál po koridoru do Olomouce.

U linek Ex1, Ex2 a R1 však půjde jen o změny časové polohy některých vlaků, doplnění některých zastávek (např.

vlaky Ex 112 – 117 a Ex 140 – 145 zastaví nově v Chocni) a podobné provozní úpravy, které souvisejí s nižší kapacitou tratě v opravovaných úsecích. K posunu času dochází také u spojů Leo Express.

Přečíst článek ›

Změny v jízdním řádu přinesou výraznou redukci nabídky spojení pro cesty z Pardubic nebo České Třebové.

Současně s tím budou upraveny i jízdní řády přípojných regionálních vlaků nejen na tratích 010 Kolín – Pardubice – Choceň – Česká Třebová a 260 Česká Třebová – Letovice (– Brno), ale i na přípojných tratích 015 Přelouč – Heřmanův Městec, 016 Chrudim – Moravany – Holice, 018 Choceň – Vysoké Mýto – Litomyšl a 261 Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče.

 „Od 4. května pak budou v souvislosti s další fází výluky mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí nahrazeny všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy,“ dodala Vanda Rajnochová.

Modernizace za 3,4 miliardy korun

Desetikilometrový úsek koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí zmodernizuje sdružení firem Eurovia, Chládek a Tintěra Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha za 3,396 miliardy korun, o více než 600 milionů korun dráže, než byl předpoklad. Jde o jeden z posledních úseků na I. koridoru, který dosud neprošel modernizací.

Předmětem zakázky je rekonstrukce železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace náspu. Modernizací projde i zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Celkem jde o 14 mostů a čtyři propustky.

Přečíst článek ›

Součástí zakázky je proměna stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže k ústeckému zhlaví, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Přístup na obě nástupiště bude bezbariérový, pod kolejištěm se zřídí nový podchod.

Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která má zvýšit propustnost trati zejména v případě výluk či mimořádných událostí. Rychlost na úseku se má zvýšit ze současného maxima 80 km/h na 110 km/h. Hotovo má být v polovině roku 2023.

Kvůli stavbě bude nutné vést provoz velmi často po jedné koleji. Jde o jedno z nejvytíženějších míst na české železnici. Dvouletá výluka má být od konce roku spojena ještě s opravou koridoru mezi Blanskem a Brnem a dalšími pracemi u Svitav.

Prázdniny vrcholí a s nimi i výluky: Víme, kde v Praze budete (nejen) v MHD trpět

Aktuálně si výluky „užívají“ hlavně ti, kdo cestují po Praze 5. Tramvajemi se cestující nesvezou na Bertramku ani ze Smíchovského nádraží do Hlubočep, kde bude omezení trvat až do 9. září. 

„Trať v Nádražní ulici je v havarijním stavu, větší rekonstrukce se zde nerealizovala více než 30 let. Menší část zdejší tratě je z roku 1988 a druhá výrazně větší část dokonce z roku 1985. Generálně opravit v celém úseku je potřebné nejen tramvajovou trať.

Současně s tím je potřebné přeložit vedení kabelů a kanalizace, opravit most nad železniční tratí v úseku Lihovar – ulice Na Zlíchově i povrch silnic,“ uvedl pro Českou televizi Daniel Šabík z tiskového oddělení Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP).

Samotná rekonstrukce Nádražní ulici čeká v roce 2020. „Rekonstrukce tramvajové trati v Nádražní ulici se objemem i délkou řadí mezi nejvýznamnější a největší, které DPP plánuje příští rok,“ dodal Šabík.

Další výrazné omezení tramvajové dopravy bude také mezi Nádražím Strašnice a Nádražím Hostivař. Počínaje 25. červencem tam tramvaje nepojedou měsíc. Výluka nesouvisí s opravou tramvajové trati, nýbrž s modernizací železničního koridoru. Je potřeba demontovat most, pod kterým tramvaje jezdí.

Další výluky jsou pak přes léto naplánovány na tramvajových tratích ve Francouzské ulici a na Rašínově nábřeží. Od neděle 4.

srpna nepojedou týden ani tramvaje mezi Palackého náměstím a Andělem. Opravou projde také obratiště Spojovací a kolejiště na náměstí Bratří Synků.

Na konci letních prázdnin pak začne rekonstrukce tramvajové trati v ulici Na Poříčí.

A to není všechno. Do dění v Praze a hlavně přemisťování zasáhnou také nejrůznější akce. Z důvodu konání triatlonových závodů Challenge Prague 2019 bude v sobotu 27.

července

obousměrně přerušen provoz tramvají na mostě Legií a ve Vítězné ulici a provoz autobusů v oblasti ulic Strakonická, Mezichuchelská, Radotínská, Přeštínská, Vrážská, Strážovská, K Cementárně, Na Cikánce, Karlštejnská a komunikace spojující Ořech a Chýnice, dále pak v oblasti Nučic, Tachlovic, Dobříče, Mezouně, Vysokého Újezdu a Rudné. 

V termínu od 12. března 2019 do 13. prosince 2019 se konají výluky z důvodu přestavby traťového úseku Praha-Hostivař a Praha-Vršovice. Z důvodu konání výluk v železniční stanici Praha-Vršovice bude omezen provoz vlaků na linkách S3, S4, S8, S88, S9, R21, R41 a R43.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector