Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Je to radost. Vzít celou rodinu na hory. Je ráno, svítí sluníčko, sníh se třpytí, urolbovaná sjezdovka a vy si jezdíte s vašimi dětmi svahem. Hrajete si, užíváte si to, neřešíte nic.

Jednou jedete první vy a děláte vašemu vláčku mašinku po druhé jede vaše díte první a pečlivě vám najíždí obloučky, kudy máte jet.

Je to takový ten den, na který budete s úsměvem vzpomínat v pondělí v práci a děti celý život.

Předpoklady

Možná si pokládáte otázku, v kolika letech je nejideálnější vĕk pro začátek s lyžovaním. Zkušený instruktor vám pravděpodobně řekne, že ideální věk je kolem čtvrtých narozenin. V tuto dobu je dětský organismus motoricky i mentálně připraven.

Pokud zvažujete lekce v lyžařské škole, hrají roli i další aspekty. Zda je vaše dítĕ schopné být minimálně hodinu bez vás. Zda reaguje i na cizí autority. Zda si včas dokáže říct o svoje potřeby.

Obrovskou výhodou je, pokud dítĕ chodí na volnočasovou aktivitu, kde se věnují rozvíjení všestrannosti. Dítĕ tak vše lépe a rychleji motoricky zvládá.

Výhody a nevýhody lyžařské školy

Jak u nás tak v zahraničí existuje nesčetně lyžařských škol. Nepotkáte instruktora, který by vám řekl, že ho jeho práce nebaví. Jsou do výuky takříkajíc zapáleni. Každý instruktor musí projít metodicky kurzem a samotné školy si pořádají vlastní secvičné.

Instruktoři mají zkušenosti, svatou trpělivost, fyzičku a znají rychlou cestu k cíli. Sami z toho mají ohromnou radost, když vaše dítě – jejich svěřenec udělal pokrok.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte Zdroj: Snímek použit na základě licence Shutterstock.com

Výhody

Profesionalita

Instruktoři ví, jak se nejrychleji dobrat k cíli.

Znají metodiku a předvedou perfektní ukázku daného pohybu. Přesně ví, jaká cvičení pro daný moment vybrat. Ví, jak svěřenci vše vysvětlit.

Výuka a chápaní dospělých a dětí je diametrálně odlišná. My dospělí musíme porozumět co a jak, ideálně si úkol rozdělit na dílčí části a postupně se dobrat k ucelenému pohybu.

Malé děti se učí nápodobou a potřebují precizní ukázku celistvého provedení.

Dítě zkrátka nedokáže pochopit větu ‘přenesení váhy na pravou nohu.´ Ale vidí význam v tom, proč létat po sjezdovce jako letadlo a ze zatáček se vyklánět.

Umí pracovat s pozorností dítěte. S věkem se tato schopnost lepší, ale malé dítě dokáže soustředit 20 minut. To je fakt se kterým je třeba pracovat. Není na škodu se na chvíli zastavit, nic po malém lyžaři nechtít nechat ho odpočinout.

Umí si hrát. Dost často můžete na kopci potkat, jak jak spolu instruktor a děti lítají jako ptáci, letadla, sedají si jako včeličky na květ, drbou žirafu nebo myšku. Jako hasiči jezdí hasit oheň, jako policisté řeší různé případy, jezdí autem, na koni, tanci macarenu .. Též můžete zaslechnout jak vaři pizzu, špagety, dort nebo dokonce čaruji s kouzelnými lyžemi.

Ví jak motivovat a jak to zařídit, aby je lyžovaní bavilo.

Instruktoři ví, na co klást důraz dřív na co později.

Šetření nervů a vašich zad

Ony děti moc dobře ví, jak na toho svého rodiče vyzrát. Samozřejmě je to osobnost od osobnosti, ale kolikrát děti více poslouchají cizího. Divili byste se, ale vaše děti jsou samostatnější, než si myslíte. Když musí, tak musí a fungují. Samozřejmě, když je potřeba instruktor rád pomůže. Ale čím víc toho necháme děti nechat samotné, tím rychleji se to naučí.

Na horách můžete potkat spoustu rodičů, kteří se kvůli svým dětem zbytečně rozčilují. Často nad stylem lyžování. Děti si lyžují tak, jak nejlépe dovedou. Opravdu. Užívají si to. To samé by měli dělat i jejich rodiče. Proto na dovolené a horách přeci jsou.

Když se děti učí lyžovat, pochopitelně občas spadnou. Pokud to není něco opravdu velkého, což by se instruktorem nemělo nikdy přihodit (vždy má situaci pod kontrolou), ideální je se tomu společně zasmát.

Děti kolikrát neví, co si o pádu myslet. Kolikrát se nejprve rozhlédnou, zda z toho nekouká nějaky bonbon a podle toho zareagují.

Pokud dítěti vysvětlíme, že občas spadne každý a není třeba dělat tragické scény, přijme to.

Nejrychlejší cesta, jak dítě naučit vstávat, je mu nejprve ukázat způsob a nechat ho se zvednout samotné. Samozřejmě, pokud se se nachazíme na nepřehledném míste (pod hankem) či je díte unavené, dítěti pomůžeme. Pokud svěříte svoji ratolest instruktorovi, mimo jiné si ušetříte svá záda a vyšlapávání několik desítek metrů k dítěti, abyste ho zvedli.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Společnost

Děti jsou od přírody soutěživé a rády mezi svými. V lyžařské škole si můžete vybrat, zda chcete privátní či skupinovou výuku. Pokud zvolíte skupinovou výuku, váš závodník bude motivován ostatními stejně starými a nasměje se při spoustě her.

Volný čas

Pokud využijete lyžařskou školu a nebude se jednat o úplně první krůčky, které si budete chtít zaznamenat na kameru či fotoaparát. Mate čas pro sebe, svoje lyžování.

Inspirace

Jaký je podle nás jeden z nejrychlejších a nejefektivnějších způsobů výuky lyžování? Ideální je, když se spolu s vámi seznámí se sněhem. Že studí, klouže, dají se z něj tvořit sněhové koule. Může si i obout lyže a na rovince si s nimi pocupitat, poklouzat.

Následně využijete lyžařské školy pro naučení základů bezpečné jízdy, zastavení, obloučků.

Jakmile bude jezdit opravdu samostatně, vezmete ho na sjezdovku a budete si s ním hrát, třeba že se od něj necháte učit lyžovat (musí se zamyslet nad tím, co mu instruktor vlastně všechno říkal) a užívat si to. Vaše jízdy prokládat lekcemi a nechat malého lyzaře učit dalším novým věcem.

Též je dobré se po hodině s instruktorem pobavit, jaké pojmy se v hodině používaly (třeba že nejezdili do prava a doleva, ale za pejskem a za kočičkou).

Instruktor vám většinou i poradí, kde ve středisku dobře vaří, co je v lokalitě zajímavého (wellness, bobová dráha, pěkná procházka). Nebojte se zeptat.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte Zdroj: Snímek použit na základě licence Shutterstock.com

Nevýhody

Finance

Na Českých horách se hodina lyžovaní pohybuje okolo 430 Kč. Záleží na tom, v jakém středisku se nacházíte.

V případě starších dětí poskytují školy pouze dvouhodinové lekce. V Rakousku, například ve Ski Amadé, stojí dvouhodinový privátní blok cca 130 E. Skupinová výuka od 45 E za dvě hodiny.

Výukovou hodinou se většinou rozumí 50 – 55 minut.

Časové rozmezí

Vždy máte jasně domluvenou hodinu, kdy má výuka probíhat. Je spousta aspektů, proč to nemusí být ideální. Může se nĕco přihodit a nestihnete dorazit včas.

Vašemu pokladu se zrovna nebude chtít začít přesně v 10 hodin, ale náladu bude mít až 10:30. Stejně tak můze být ošklivé počasí a má se umoudřit až o hodinu později. Bohužel se s tím nedá moc dělat.

Instruktoři mají od vedení jasně daný časový plán, který musí kvůli dalším klientům dodržet. Málo kdy lze hodinu o zpozděný začátek prodloužit.

Odloučení

Pokud bez vás vaše dítě nedá ani ránu, může byt výuka na kopci složitá, jak pro dítě, tak pro instruktora. Ačkoliv se instruktor snaží dítě zaujmout, veškerá soustředěnost dítěte je upřeno na vás.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte Zdroj: Snímek použit na základě licence Shutterstock.com

Praxe a metodika

Jak tedy výuka v lyžařské škole v praxi muže probíhat?

Můžete si vybrat mezi privátní nebo skupinovou lekcí. V kanceláři či telefonicky si s lyžarskou školou vyjednáte čas a místo setkání s instruktorem. Před začátkem lekce se domluvíte, kde se po hodině setkáte nebo třeba zda bude dítĕ potřebovat koupit permanentku.

Samotná hodina začíná seznámením se a lehkým zahřátím, rozhýbáním, hrou. Následně na to je nejbližším cílem zastavení v pluhu.

V momentě, kdy je dítě schopno korigovat lyže nastupuje výuka obloučku, dynamicky pohyb, paralelní obloučky. To vše formou her. Takto popsané pojmy pravděpodobně mezi dítětem a instruktorem neuslyšíte.

Zaznamenáte spoustu úsměvných příměrů, které si budete muset nechat od dětí vysvětlit.

Budete si muset nechat ukázat, co je co, abyste pochopili, že I vy máte kouzelné lyže, které vám po zahranění samy zatočí. Mají totiž rádius.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Pokud jedete do Alp, podívejte se na to, kde se nachází čeští instruktoři v zahraničí. Divili byste se, kolik nás přes zimu v zahraničí pracuje.

Pár rad, jak naučit děti lyžovat

V začátku bychom měli u dětí rozvíjet základní pohybové dovednosti pohybu v lyžácích, otočky v nich kolem dokola, tahat na hůlce jako trénink na jízdu na vleku, postavení lyží do pluhu a krátký skluz na rovince.

Další krok je jízda v pluhu a zabrzdění v pluhu. Dětem můžeme pomáhat držením špiček lyží a přitom před nimi couváme. Děti dají ruce na kolena a tím docílí lepší stability. Necháme děti jezdit i samotné dle jejich lyžařské zdatnosti. Pro začátek vše trénujeme z mírného kopečka s dojezdem na rovince. Dobrý pluh je základ pro další kroky.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Foto: Lyžařská škola SKI bižu school, Severák, Jizerské hory

Když děti zvládnou pluh, je možné začít s výukou obloučků. Ideální je letadýlko, které se vyklání ze strany do strany, ruka uvnitř oblouku míří nahoru a druhá ruka dolů. Ruce a ramena jsou v jedné linii. Děti sledují očima směr jízdy.

Tímto způsobem trénujeme jízdu do oblouku nejprve na každou stranu a potom zkoušíme navazovat pluhové obloučky.

V začátku nesmíme zapomínat na to, že pro děti je lyžování hlavně hra a nemůžeme po nich chtít nesmyslné cviky, které jejich motorika není schopna zvládnout.

Další kroky

Dítě jezdí samo v pluhu a můžeme začít pracovat s jeho těžištěm. Střídáme jízdu před ním a za ním, aby se tak dítě naučilo jezdit ve stopě. Učíme dítě, že na začátku oblouku je vždy těžiště nahoře, a když oblouček ukončuje, musí se snížit. Stále jde o pluh, ale zařazujeme mezi obloučky paralelní postavení lyží.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Foto: Lyžařská škola SKI bižu school, Severák, Jizerské hory

Jízda paralelně

Děti necháme jezdit tak, jak chtějí, ale vyžadujeme jízdu s obloučky. Postupně zařazujeme carvingové cvičení, kdy jedeme šikmo svahem a po zahranění nám lyže udělají oblouk samy. Nejlépe dětem vše názorně ukázat.

A pak cvičíme obloučky na jednu stranu-  samozřejmě na mírném sklonu a upravené sjezdovce. V této chvíli zkoušíme pomalu i zastavení smykem, kdy před zastavením je těžiště nahoře a při zastavení dole a je tlak na lyže.

Děti po zvládnutí této techniky nemají důvod jezdit v pluhu a vrátí se k němu jen v úsecích, kde to vyvolá u nich nebezpečí.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Foto: Lyžařská škola SKI bižu school, Severák, Jizerské hory

Pár dalších rad do začátku

  • Pro dítě je nejlepší výuka hrou.
  • Mezi základy výuky určitě patří samostatné zvední dítěte ze země.
  • Nezapomínáme hodně chválit a zbytečně nevyčítat a raději opakovat už naučené.
  • Pro první nácvik je velmi důležitá volba terénu.
  • Ideální prostřeí pro naučení je lyžařská škola, kde jsou připravené nejrůznější zábavné lyžařské pomůcky.
  • Lyžařské hole malé dítě ze začátku nepotřebuje. Hole zbytečně odvádějí pozornost od nauky lyžařských základů.
  • Správné vysvětlení pohybu po sjezdovce je základ. Zabráníme tak zbytečným úrazům.
Budete mít zájem:  Červená Řepa Účinky Na Zdraví?

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Foto: Lyžařská škola SKI bižu school, Severák, Jizerské hory

Lyžařská školka

Než dítě učit sám, je daleko lepší, využít lyžařské školky, kde se naučí pod vedením zkušeného instruktora bezchybně základy, které se později špatně odstraňují.

Náš tip: Lyžařská škola Ski Bižu School na Severákuv Jizerských horách. Většina sjezdovek na Severáku je vhodná pro výuku dětí díky příznivému sklonu sjezdovek a děti mohou postupovat od menších sklonů sjezdovek k větším. Vedle víkendové školičky nabízí i týdenní a každodenní výuku, jak ve skupině, tak individuálně pod vedením zkušených instruktorů.

Výuka lyžování

U NÁS LYŽUJETE ZA HODINKU

Co takhle se naučit lyžovat / bezpečně sjíždět výukový svah – „ZA HODINKU“?

U nás sjíždí průměrný začátečník výukový svah samostatně a bezpečně za 2 – 2,5 hodiny.Nepotřebuje se učit zatáčení pomocí pluhu – a pak se ho zase pracně odnaučovat.

U nás funguje –

PŘÍMÁ VÝUKA LYŽOVÁNÍ

Jsem skálopevně přesvědčen, že po 100 letech hledání ideální výukové metody v lyžování přichází zásadní zlom.

Objevil jsem naprosto nový pohyb, který dokáže inicializovat zatáčení v paralelním postavení lyží, umožňuje ve spojení s nově koncipovaným výukovým postupem naučit úplného začátečníka ve věku od 4/5 let samostatně sjíždět výukový svah v paralelním postavení lyží (NE CARVOVAT !!!) za max. 2 hod intenzivní výuky – se zárukou.

Tento pohyb používají pro ovládání lyží absolutně všichni lyžaři – od začátečníků po profesionály, přes závodní sjezdaře až po demonstrátory.

Malé dítě ve věku okolo 4-5 let dokáže pomocí tohoto pohybu samostatně sjíždět svah „za vodičem“ po hodinové výuce – pokud před výukou rodiče zajistí „rozježdění“ a „rozchození“ žáka na lyžích na rovině, na mírném svahu – jízdou pouze rovně.

Ideální je i cvičení s lyžemi občas i doma na koberci.

Opět – i malé děti učíme BEZ VÝUKY zatáčení v PLUHU, oblouk je inicializovaný naprosto novým a ve výuce doposud neznámým – a nepoužívaným – pohybem, odpozorovaným speciálním přístrojem od davu rekreačních i závodních lyžařů.

Používáme nový pohyb, který se nikdy a nikde na světě neučil a ve výuce lyžování se (zatím) nepoužívá – a přesto jeho pomocí úplně všichni na této planetě (na lyžích) zatáčíme.

I vy – profesionální učitelé lyžování, i Vy, kdo právě čtete tento článek – stačí sledovat svoje lyže za jízdy – každý jsme si na tento pohyb museli přijít sami – a teprve poté jsme zvládli svoje lyže a ovládáme tímto pohybem zatáčení v paralelním postavení lyží (mluvíme o smýkaném oblouku = NE carving).

Začali jsme ve výuce používat tento nový pohyb – a přišlo nadšení. Nadšení vyučujících – nadšení žáků… po několika málo hodinách „programování“ je úplný začátečník schopen jízdy v paralelním postavení lyží, malé dítě odnaučíte tímto pohybem pluh během několika minut (pokud ho už někdo tvrdě „nazaprogramoval“ několikaletým návykem).

V naší výuce lyžování, kde používáme tento pohyb v nově koncipovaném výukovém postupu, Vás budeme tedy učit rovnou lyžovat – pluh používáme pouze pro zpomalování v jízdě a ve speciálních situacích.

Ani používání pluhu k zastavení = úplnému zabrždění – u nás neučíme – a nedoporučujeme. Již od prvních krůčků BRZDÍME = zastavujeme – obloukem ke svahu v paralelním postavení lyží.

Výuka zatáčení v pluhu je úplně odstraněna, používáme progresivnější, spolehlivější, bezpečnější a především rychlejší metodu výuky zatáčení.

A není to carving (zatáčení pouze jízdou na hranách lyží pomocí radiusu lyží).

V naší výuce používáme „Přímou výuku lyžování“ (WEX-DIRECT Ski METHOD).

Autor metodiky:Zatáčení v pluhu nepovažuji za základní lyžařskou techniku a dovednost – je to především přímá cesta do nemocnice, ničení kyčlí (především v útlém dětském věku), je to naprosto zbytečně složitý a zdlouhavý mezistupeň ve výuce lyžování, který má pouze jediný výsledek – uměle prodlužuje výuku lyžování a vrací klienty opakovaně do lyžařských škol.Další z hlavních důvodů, proč výuka musí probíhat „přes pluh“, je také používání nepřiměřeně dlouhých lyží k výuce. Pak je lyžař nucen do zbytečných pomocných pohybů, mlácení rukama nad hlavou a extrémní vyklánění se z rovnováhy – to jsou všechno pohyby, které přímo k lyžování nepotřebuje – proto je u nás NEUČÍME

Žádná lyžařská škola se však této výuce dobrovolně nebrání. Klient stráví ve výuce více času – a víc musí zaplatit. Proč toho tedy nevyužít ?!?

Naše praxe však prokázala, že při použití naší výuky „odbavíme“ mnohem více spokojených klientů, kteří k nám přivedou další lavinu. Na rozdíl od nespolehlivé standardní a dlouhé – současné výuky lyžování přes pluh s desítkami pomocných pohybů.

Výuka zatáčení pomocí pluhu se provádí pouze tam, kde je lyžařský instruktor již v koncích – a neví jak dál. Často použil pro výuku tzv. nepřiměřené lyže – a zákazník je hned na začátku v koncích. Obě lyže najednou neovládá, neovládá pohyby ani směrování své jízdy a to především proto, že ve výuce jezdí POMALU.

Jinak to totiž nejde – a nepřiměřeně dlouhé lyže se v pomalé jízdě ovládají velice těžkopádně. Pak přichází pokus o zvládnutí nepřiměřeně dlouhých lyží – pomocí zatáčení v pluhu, různé nadskakování – nadlehčování – přestupování a naklánění a uklánění.A když se to (zatáčení v pluhu) konečně naučíte, instruktor Vám pak řekne – „Tak jsme to zvládli….

teď se podívejte kolem sebe – jezdí někdo v pluhu? NE!! Tak přijďte příště a JÁ Vás to odnaučím

!“

Co Vás jako inteligentního tvora okamžitě napadne?Jsem magor nebo co ?!? Dělá si ze mne srandu ?!? Proč mě učí něco, co mne v zápětí chce odnaučovat ?!?

Možná mi budou specialisté a odborníci oponovat – to je ale pouze PŘECHODNÝ prvek – u pluhu samozřejmě nezůstáváme…Tak to prosím vysvětlete malým dětem, do kterých se tento program tvrdě zaprogramuje – a je tady PROBLÉM.

Tak to prosím vysvětlete začátečníkům, které v pluhu tvrdě učíte zatáčet pomocí ramen – a tak se potom také všichni snaží vždy zatáčet – a je jim jedno, jestli mají lyže paralelně nebo v přívratu.

U výuky pluhu vzniká zásadní chyba, která lyžařům dálě znemožňuje bezpečně ovládat lyže.

Jízda na lyžích má svá specifika. Kdo nezvládá odpovídající lyžařskou techniku a především nepoužívá pro první krůčky = výuku lyžování – tzv. přiměřené lyžařské vybavení, může být hned z počátku výuky hodně zklamán. Lyže neposlouchají, s lyžemi se víc peru než se učím lyžovat – to, co mi předvádí lyžařský instruktor, je pro mne sci-fi.

Při používání nepřiměřených lyží musí následovat výuka zatáčení přes pluh – každá noha se do směru zatáčení přesouvá zvlášť – a pak ale následuje pracné odučování / přeučování. Taková výuka je zdlouhavá, drahá a nelogická.

Přitom to jde také jinak… levněji, rychleji a jednoduše.

Jízda vyžaduje větší spolupráci těla, než se dnes v lyžování učí – výuku speciálních pohybů končetin, zaměřených na ovládání a usměrňování jízdy a citlivé dávkování pomocných pohybů – výuku rovnováhy a pochopení toho, co – a jak – vůbec v jízdě způsobuje zatočení lyží.

A NENÍ TO PLUH – a už vůbec NE směšné vyklánění se z oblouku s klátícími se „větvemi“ (rozuměj – rukama) nad hlavou tak, jak to dnes nepřirozeně a nesmyslně předvádí 99% instruktorů lyžování.

Už jste si někdy stoupli ke sjezdovce a pozorovali, jakou technikou zatáčí lyžaři na svahu? Jezdí tam někdo v PLUHU? Zatáčí někdo celou dobu PLUHEM? Mává tam někdo rukama nad hlavou? NE !!!

Snažil jsem se, moc jsem se snažil někoho najít – kromě nejmenších dětí / začátečníků, nebo v ohrádkách lyžařských škol, nebo ve „výukovém hadu“ – NIKDO.

Nikdo nejezdí v pluhu – kdo „umí lyžovat“, zatáčení v pluhu okamžitě zavrhl jako nepříjemnou a nebezpečnou techniku, kterou používá pouze v nouzi – v podstatě pouze v pomalé jízdě nebo téměř na místě tam, kde se s lyžemi napříč nevejdu a potřebuji jen mírně zpomalit.

Pluhem nesjedete bezpečně prudký svah, pluhem nezastavíte – pluh NUTÍ a umožňuje jezdit začátečníkům pouze rovně – bez zatáčení = bez automatického a bezpečného přibržďování smykem v jízdě – PLUH učí zatáčení horní částí trupu – rukama a rameny – ale přesto se tahle technika učí ve výuce lyžování jako základní – přesto se děti a začátečníci nutí do nepřirozených a zbytečných pohybů a návyků.

Děti se stále od prvních krůčků programují na zatáčení a jízdu v pluhu – a tak všude vidíte ty nejmenší, třesoucí se dětičky jak se valí rovně dolů svahem, s doširoka roztaženýma nohama a rukama, s výrazem hrůzy / i blaženosti v obličeji – jak se pak zastavují dole přímým třísknutím do jiného lyžaře, do fronty u vleku, do zábradlí – a nebo v nejlepším případě do mámy a táty.

Je několik způsobů, jak dítě lyžovat nenaučíte

Proč?

  • Protože se k výuce používají nepřiměřené lyže a nepřirozené pohyby, které nesouvisí s lyžováním.
  • Protože 99% lyžařských škol prostě jinak učit neumí – a umět nechtějí.
  • Protože lyžařským školám zaručuje výuka pluhu návrat klientů.
  • Protože se děti ve výuce nutí jezdit za instruktorem v „hadu“ – a v „hadu“ jinak jet nelze než pluhem. Budeme jezdit v hadu = proto se musíte naučit plužit. Že pak už nikdy v hadu jezdit nebudete? Co na tom – u nás si platíte za jízdu v hadu = naučíme vás plužit.

Když Vás naučím něco, co pak ale používat nebudete – a k zatáčení už vůbec ne – logicky vás to také musím odnaučit, abyste se mohli naučit konečnou techniku. To ale stojí spoustu drahoceného času – a peněz = Vás. A pokud si já budu účtovat za čas, který u mne trávíte – chci, abyste ho u mne strávili co nejvíce.

Přišly na to již dávno švýcarské lyžařské školy (kde je pluh ve výuce zařazen pouze jako „přirozený“ = automatický, nutný pouze jako úhybný manévr nebo zpomalení v jízdě), přišly na to některé školy v Německu – a již „stávkuje“ i spousta škol v Rakousku. Kdo má rozum a dívá se – musí pochybovat.

U nás si nemusíme účtovat za čas strávený výukou – u nás Vás vždy naučíme bezpečně sjíždět svah v paralelním vedení lyží hned v první lekci – bez klátění rukama nad hlavou, bez tlačení do kolen a hlavně – bez zatáčení v přívratu (pluhu). Za hoďku – dvě – už jen sami lyžujete. U nás platíte jakožto v jediné lyžařské škole na světě za výsledek – ne za čas, protože my Vás učíme PŘÍMO lyžovat.

Průměrná kompletní výuka u nás trvá 2,5 hod. Pokud Vám to bude trvat déle – platíte pouze 2,5hod.Pokud se vrátíte = nezvládli jste samostatně sjíždět svah za 2,5 hod / prodloužíte výuku / vrátíte se jednou, dvakrát, třikrát = pořád to nejde / platíte v jedné sezoně pořád pouze 2,5 hod = 1 lekci.

Budete mít zájem:  Rakovina Žaludku Alternativní Léčba?

Proč je tohle možné?Protože my nechceme, abyste se MUSELI vracet. Proto Vás u nás chceme naučit lyžovat – a nechat lyžovat. My chceme vybudovat továrnu na lyžaře – ne na výuku.Učíme Vás PŘÍMO LYŽOVAT = NE PLUŽIT, abychom Vás to zase museli přeučovat a odnaučovat – od nás odjedete na lyžích jako plnohodnotný lyžař.

PODMÍNKA ÚSPĚŠNÉ VÝUKY u nás –– pokud je zájemce o výuku lyžování fyzicky a mentálně na průměrné úrovni (fyzicky = vyjdete bez kolapsu svižně do 3.

patra / mentálně = nemáte panickou hrůzu z jakéhokoliv pohybu, pádu, nebo průměrné rychlosti = jízdní kolo, kolečkové brusle), pak zaručujeme začátečníkům za 2,5 hod výuky plynulou jízdu – v paralelním postavení lyží / ovládání driftingu = smýkané oblouky i základy / pochopení carvingu!

! ! !Jestliže máte nepřekonatelnou hrůzu a paniku z jakéhokoliv pohybu, pokud Vás po třetím zvednutí ze země berou mdloby a křeče, a pokud nevydržíte stát na svých vlastních nohách alespoň tři hodiny bez sednutí – a pokud mi budete celou dobu výuky opakovat – já se bojím / já to nezvládnu / to já neumím / já to dělám špatně a já jsem dřevo a vždyť jsem to říkal, že upadnu a že se to nenaučim – úpěnlivě Vás prosím – nezkoušejte se ani u nás naučit lyžovat. Jste totiž dopředu naprogramovaní na to, že se lyžovat opravdu nenaučíte – a naučit nechcete !!!! ! !

To pak nejsme schopni ani při nejlepší vůli změnit… na to neexistuje žádná výuková metoda ani technika – pouze amputace hlavy.

Navíc – pokud máte hrůzu z rychlosti a ze skluzu, mohlo by lyžování být velice nebezpečné Vám – i ostatním.

Lyžování je sport – a tak přistupujte i k výuce. Pokud chcete jít lyžovat – musíte chtít jít sportovat.

Brždění na lyžích vyžaduje sílu – na lyžích za Vás nebrzdí stroj, hydraulika ani žádná mechanická páka. Pokud je Vaše fyzická kondice na nule, můžete při prvním pokusu o zastavení na lyžích i zemřít.

Pokud však alespoň minimálně žijete sportem a pohyb je pro Vás radost a ne utrpením (rekreačně kolo, plavání, brusle, míčové hry, chůze, turistika atd.

), pokud ovládáte přirozeně svoje tělo a končetiny = nemusíte se pohledem dívat na to, jestli pohybujete levou nebo pravou nohou doleva nebo doprava – pokud se trefíte botou sami do vázání, pokud vnímáte hned na poprvé co Vám instruktor říká – a pokud máte v hlavě naprogramované, že TO DÁTE – a že na to MÁTE – a že se chcete naučit lyžovat a učite se s radostí a těšíte se na lyžování – pak jsme tady pro Vás a nebude to problém.

Učíme:

  • Začátečníky – pro první krůčky
  • Pokročilé – pro zdokonalení
  • Privatní výuka do 3 osob / nebo skupina od 4 do 8 osob
  • U dětí do 12. let platíte jednu výukovou lekci = 2,5 hod. Ve výuce malých dětí od 4 do 6/7 let nelze předpokládat, že vždy zvládnou samostatné sjíždění po jedné výukové lekci – nemají ještě dostatečně vybudovanou komplexní motoriku = učíme tedy i rodiče, jak s dětmi pracovat dál!
  • Záruku 100% výsledku dáváme pouze osobám, u který je ukočen základní vývoj – mentální a fyziologický, jejich motorika je již vybudovaná a schopná ovládat bez problémů celé tělo = od cca 9-12 let..

Vyučujeme nejmodernějším výukovým programem WEX – peciálně vyvinutým pro rychlé a komplexní zvládnutí základů lyžování – tzv. kombinovaná alternativní výuka – Přímá výuka lyžování WEX-DIRECT Ski METHOD.Pro nejlepšími výsledky používáme lyže speciálně vytipované přímo pro Vaši osobu a pro výuku = dostanete vždy tzv. PŘIMĚŘENÉ vybavení = zapůjčení v ceně výuky.

  • Lyže Vám nezapůjčíme krátké – a také NE dlouhé – u nás neexistují lyže ani krátké, ani dlouhé – vždy dostanete lyže PŘIMĚŘENÉ.
  • Přiměřené Vaší váze, síle, Vašim schopnostem a využití.
  • Co s Vámi vlastně uděláme?
  • V první řadě – naučíme Vás vše nejprve na místě – a pak – pro začátky – především zpomalíme vaši jízdu a pohyby.
  • Budeme zkoušet několik jednoduchých pohybů naprogramovat do vašich zvyků a návyků na místě, pak to samé zopakujeme pomalu za jízdy.
  • Naučíme Vás se zvednout po pádu tak, jak to zatím neznají ani na vysokoškolských katedrách – a to na 100% spolehlivě, pohodlně a bez jakýchkoliv problémů – jako malé batole 🙂
  • Naučíme Vás nejprve odděleně všechny pohyby, které budete následně (i v budoucnu) potřebovat pro ovládání Vašich lyží – pak je budeme plynule spojovat do celku.
  • Určitě na Vás budeme přísní a tvrdí – lyžování je nebezpečný sport a tak ho musíte chápat už ve výuce. Pokud hledáte pohledem, kde máte levou a kde pravou nohu – musíte to změnit. Lyžujeme hlavou a mozkem – a ve výuce Vás ho učíme používat – proto při otáčení na místě nesmíte hledat svoje nohy, ruce nebo hůlky. Naučíme Vás je vnímat – a ne hledat. Tak se naučíme zvládat = NAPROGRAMOVAT do mozku – jednoduché pohyby –

a potom – pak vše jednoduše složíte v pomalé jízdě do oblouku. Pro zvládnutí snožného oblouku, přirozeného oblouku v pluhu i oblouku na hraně budete potřebovat max. 2,5hod.

  1. Ovšem znovu opakuji – pokud jste na průměrné fyzické a mentální úrovni !
  2. Po dobu výuky Vám zapůjčíme ZDARMA přiměřené výukové lyže – v ceně – zapůjčení možno prodloužit po zbytek dne pro Vaše lyžování!
  3. Po první lekci výcviku zvládnete samostatný a kompletní pohyb po svahu:- obracení, chůze, vstávání- krátký a dlouhý snožný oblouk – řízení lyží driftováním / pluh POUZE pro přibrždění a zpomalení jízdy- bezpečné zastavení / zpomalení jízdy obloukem ke svahu- jízdu na vleku- sjíždění modrých sjezdovek ve snožné stopě
  4. – plynulé zatáčení a řízení rychlosti

UKÁZKY Z PRAXE – výuka po 1 – 2 hodinách – absolutní začátečníci…

Lyžování s mrňousem – Horydoly.cz – Outdoor Generation

S nevhodností použít popruhu bych polemizoval…poruh bych nepoužíval trvale ale pouze v určitých fázích , např. aby dítě zažilo pocit z jízdy –  ne všechny areály totiž mají ideální podmínky – svah na výuku, nebo v případě kdy se dostneme do místa, kde mám obavu že by mi dítě mohlo ujet.

Ale jak píši , je to věc názoru a zásadně nesouhlasím s tvrzením že je dítě jezdící na popruhu „odepsané“. Mj. už taky nějakou dobu učím…přes 20let a didaktika výuky se za tu dobu docela změnila. Nic z jakýchkoliv postupů , které povedou k cíli, tj.

že bude mít dítě radost z jízdy bych nezavrhoval, nemluvě  to tom , že každé dítě je jinak psychicky odolné a bude jinak na výcvik reagovat. 

Většinou když někdo něco neumí, a v životě neviděl nic jiného než tragické pokusy rodičů vodit děti na sjezdovce na jednom úvazku jako kozy –  tak to kritizuje.

Se správně vyrobenými popruhy a ideálně vedenou výukou máme jenom ty nejlepší zkušenosti a neexistuje nic lepšího. A už vůbec ne PROFESIONÁLNÍ instruktor…

ti a jejich výsledky ve výuce pluhu u těch nejmenších  jsou většinou “ tou hrozbou“ pro okolí… W.

Dobrý den,náhodou jsem na netu narazila na Váš článek a nedalo mi to, než nenapsat. Je moc hezké, že chcete s dítkem lyžovat a jak jste obětavý, ale jsem instruktorem lyžování a opasek není vhodný způsob, jak dítě naučit naučit lyžovat.

Právě naopak je to způsob jak dítěti ublížíte nejen po stránce metodické (nenaučí se samo brzdit, protože jej brzdíte Vy, když chcete, atd.), ale je to také nebezpečné pro jeho zdraví (případ pohmožděnin v oblasti břišní, atd.).

Do školky nám přišlo dítko, které právě tímto způsobem jezdilo a bohužel bylo rodiči naprosto „odepsané“ 🙁 Dítko by mělo být učeno na šikmé rovině, kde bude mít bezpečný dojezdu a zároveň nebude „hrozbou“ pro okolí 😉 Dále bych Vám doporučila zkušeného instruktora nebo knihu zaměřující se na výuku dětí, kterou nabízí třeba Grada a autor Treml. S pozdravem a mnoho úspěchů 🙂 IvonaPS: V případě zájmů se klidně ptejte dále ohledně lyžování 🙂

Taky jsem zápasila s tím, kde se taková věc dá sehnat, nakonec jsem ji sehnala, stála zhruba okolo 4 stovek, normálně ve sportu, speciálka na lyže, ale nevím přesně jak se to ofic. jmenuje.. No a k těm lyžím, u nás na holčičku zase nezabraly ani dětské lyže s beruškou, dokonce i růžové… děti no 🙂

Já bych doporučila všem milovníkům lyžování, aby využili levný skipas u nás v Čechách! zapakatel.cz/cs/li berec

Ahoj lyžaři.. Nemá cenu číst sáhodlouhé články. Vždyt ta zaplacená hodinka s opravdovýma profíkama je invstice zevšeho na lyžování nejmenší.

Zkuste to a z povzdálí pečlivě pozorujte práci s dětmi, je to opravdu tak, Vás děti poslouchat nebudou. Osobní zkušenost. Ruku na srdce, jak dlouho to vydržíte v klidu a bez stresu pro toho vykuleného prcka..

Jedna hodinka a jestli Vás to nepřesvědčí, vzhůru do nervování vlastních dětí..

prosím, kde se dají sehnat profesionální opasky s popruhy, které se popisují v článku. Vždy jsem to jen viděla, ale ve sportech na mne koukají, jak z jara. Před 14 lety jsem takhle prvního syna tahala na prádelní šňůře, ale dnes bych si opravdu představovala něco jiného.Poraďte.

Jen tak mimochodem maj tam třeba brejle Keen a ty jsou super.

snad neni možný, že dneska ještě někdo považuje AMWAYácký předražený plasťáky za super!!! lidi vzbuďte se! amway Vám vymejvá hlavy nesmyslnýma báchorkama. Kupte si jako já značkový brejličky pro děti ve sportovním krámě a nebulíkujte tady lidi řečma o kvalitě od amwaye, protože tam ta kvalitka teda opravdu NENÍ a nebude! ale každý svého štěstí strůjcem že… :-))

zapomeňte na pás , je to totální nesmysl a můžete to dítěti akorát zošklivit a ještě mu připravit dost nepříjemný nebezpečný zážitek, viz. ten kdo upadl s připnutým prckem… zeptejte se jakéhokoliv lyžařského pedagoga a ten Vám řekne že jste spadli z jahody naznak…

:-)co doporučuju já po dvou malých již lyžujících dětech?lyžařskou školu, ale profi, ne žádný víkendový ansámbl „hurá na hory“, tam kde jsou profíci to poznáte, že to s prckama umí a ty prcky to baví, samosébně to něco stojí, ale to dneska všechno a ta radost v dětských očích když Vám důležitě oznamujou co se dneska všechno naušili za to stojí, týrání dítěte na laně, řvaní a nadávání a podobný nesmysly, který člověk vidí na sjezdovkách opravdu patří někam hodně dozadu… Děti poslouchají daleko víc cizí než vlastní rodiče, když se je snaží cepovat, tolik mý zkušenosti. Dobrý zkušenosti máme se školou v Rokytnici a na Zadově. pic

Budete mít zájem:  Těžké Kovy A Zdraví?

Celkem 23 příspěvků v diskuzi



Výuka pro 3 leté děcko (strana: 2)

>> #21,
iampucmeloud, 15. 01. 2013 20:53:50 Tak to jsme si
s délkou nerozumněli.3le­ťákovi dám samozřejmě 70cm a 5ti letému
začátečníkovi 90cm.Reagovala jsem na www.detibezpluhu.cz, kde dětem do 10ti let
doporučují maximálně 90cm a ty jsi o nich uvažoval.

Hodně krátké lyže (
myšleno u 8mi-10ti letého 90cm), jakmile se dítě nakloní víc dopředu,
tak buď padá na nos a tím jde do záklonu, respektive sedí na tom jako na
WC. Nevím, proč si myslíš, že dítě se nemá učit pluh. Je to jeden ze
základních typů zastavení. Paralelem nemyslím smyk, ale jízdu po obou
lyžích se stavěním na hrany.

A instruktoři jezdící pozadu? Co ti na nich
vadí? Je to nejbezpečnější způsob, aby ti dítě neodjelo, pokud se mu
nepodaří zastavit či zatočit – v pluhu. A že drží dítě za
špičky? Jak jinak chceš tříletýmu dítěti vysvětlit přesně, co má
dělat? Nejjednodušší je jet takřka na rovině pozpátku a ty nožičky mu
správně nasměrovat.

Je to pouze záležitost pár jízd, buď to dítě hned
pochopí, nebo nemá zatím dovyvinuto svalstvo a pak nemá smysl ho takto vozit
po kopci a sobě ničit záda.Rozumní rodiče to pochopí, najde se ale hodně
ambiciózních, které nám dají i dítě 2,5 roku a vyžadují, aby
instruktor jezdil s dítětem celou hodinu.Pak opravdu je nejlepší koště,
ale to jen v ohrádce, nikoliv na sjezdovce.

Používá se však jen někde a
nemám jim to za zlé, ale nejsem toho zastáncem. Zkoušel jsi někdy učit
začátečníky 3–5let 5–7 hodin za den několik týdnů za sebou?
A vysvětli mi, proč bych s malým dítětem měla překonávat prudší svah
za pomoci dvou provazů a udělat si z dítka koně.Není problém jezdit
s dítkem na terénu, které zvládá zcela samo i bez lana.

A pokud to lano
potřebuje, nemá na takové sjezdovce co dělat. Rozumím použití takovéhoto
lana, pokud není jiná cesta k ubytování, hospodě ap. Pak je ale
jednodušší vzít dítě mezi své lyže a prudší úsek tak překonat.

>> #23,
Africatwin, 15. 01. 2013 21:26:27 Opravdu dobří
učitelé pro nejmenší jsou Vláďa, Jirka a Pepe na Mísečkách ze Skolmaxu.
Všichni jsou chlapi přes 50let a mají neuvěřitelný přístup
k mrňatům.Jsou dobří i pro starší děti, stejně tak i Honza a
Zuzka.

Vše ze zkušenosti na CK, letos jsme tam měli už víc jak
80 dětí.Instruktory si vybírám a to, že nám jezdí některé rodiny
i 4× za sezonu 4–5let mluví za všechno.

Máme 5ti leté děti, které již
jedou hezky po hraně a není pro ně problém červená na Medvědíně a naši
6–8mi letí zvládnou za dobrých sněhových podmínek za odměnu i černou
docela slušným stylem na hranách.

Jinak si naše pobyty pro rodiče s dětmi
od 3 let vybírám učitele APUL a většinou s B a A licencí, céčkařů
máme pomálu.Vozíme si je sebou i do Rakouska. Rodiče našich dětí jsou
většinou na úrovni lepších až výborných lyžařů a hlídají si kvalitu
výuky a výber učitelů. Na stránkách APUL ti nabízí výukový materiál
i DVD.

>> #24,
˘Ö˘Krab, 15. 01. 2013 21:36:20 Krabe souhlasím,
můj skoro 5ti letý vnuk také již jezdí pod vedením rodičů a prarodičů
( všichni instruktoři) a již vnímá a poslouchá, co se mu říká. Stále
jej však dáváme jiným učitelům, neboť tam je vždy vidět pokrok
větší.

Myslím si , že časem také bude tvrdit, že ho lyžovat naučil
táta a bába, první oblouk ale byl opravdu v lyřžařské škole. Pro
závodní lyžování však s tebou nesouhlasím, naši synové jezdili velmi
dobře, ale hlavní slovo měl trenér ( námi pečlivě vybrán) a my jen lehce
doplňovali. Neznám tvou dceru na lyžích, ale složila ti velkou poklonu a
té si važ, ať už je to pravda nebo ne.

Určitě je dobře, když dítě má
pocit, že ho to rodič naučil lépe, než někdo jiný a lyže ho baví. A co
se týká krátkých lyží, myslím si, že dítě,které se již rozjezdilo a
má hodně krátké lyže se bojí pádu vpřed a pak je délka
kontraproduktivní. Stále si myslím, že dítě předškolního věku má mít
lyže maximálně k bradě.V tom asi budeme za jedno.

A delší lyže
navrhuji dítěti, které začne přetáčet oblouky. Takže začátečník 5ti
letý bude mít 90cm, a dítko již slušně lyžující ( na hranách) ve
stejném věku 110cm.

>> #31,
Handulka, 16. 01. 2013 20:10:18

S tím lyžařským oddílem jsem to asi napsal nejasně, je to myšleno
tak, že by ji naopak dobrý oddíl lyžovat možná naučil. Dcera je si dobře
vědoma toho, že se motoricky učí pomalu a špatně, myslí si, že
v komerční škole by ji lyžovat pravděpodobně nenaučili vůbec; nebyli by
nejspíš schopni podchytit naprosto odlišný individuální způsob
učení se.

Co se týká krátkých lyží: na koncept „děti bez pluhu“ si podrobný
názor snad ani netvořím, snad jen tolik, že je to předstupeň další
výuky dle ucelené metodiky carv.cz a jako takový je asi oprávněný a
legitimní.
Pro jiné lyžařské techniky dle obecného úzu je použitelný omezeně a
s výhradami. Každopádně jim vděčím za vývoj unikátní dětské
slalomky Lusti JCT 110.

S kratšími lyžemi jsem na synech zkoušel mnohé, nedovolím si zobecnit
úplně, pokud bych přesto musel, řekl bych Ti, že máš pravdu tak nějak ve
všem, ale na 100% nemáš pravdu skoro v ničem.
Jsou krátké lyže a krátké lyže. Napsat to tak, jak jsi to napsala, to chce
velké sebevědomí a velké zjednodušení, ba přímo licenci.

Je to vždycky kus od kusu, dětí i lyží (a bot), přitom Ty to tady
podáváš když ne jako dogma, tak jako věc, o které není potřeba
příliš nediskutovat.

“ A co se týká krátkých lyží, myslím si, že
dítě,které se již rozjezdilo a má hodně krátké lyže se bojí pádu
vpřed a pak je délka kontraproduktivní. Stále si myslím, že dítě
předškolního věku má mít lyže maximálně k bradě.V tom asi budeme za
jedno. A delší lyže navrhuji dítěti, které začne přetáčet
oblouky.“

Můj velmi zkreslený pohled podložený pouze zkušeností s rodinou a pár
přáteli (tudíž nezobecnitelný) je následovný.

1) Sportovnímu dítěti se dají dát krátké točivé lyže, aby si na
nich zablblo a naučilo se pracovat s rychlejším přehraněním (o reboundu
se ještě nedá moc mluvit).
Pro předozadní stabilitu je toto prostřídání jednoznačně přínosné,
navíc krátké pružné točivé lyže dovedou generovat zřetelnější
odezvu, prostě jako SL. Takže krátké klidně ano, jako alternativu
k normálně dlouhým.

2) Co jsou to normálně dlouhé lyže? Takové, na kterých se dítě
nebojí jezdit rychle a dovede je ovládat a zatáčet na nich. Souvisí to
hodně s tvrdostí lyže v ohybu, ale když dítě v pěti letech načíná
svou 3. nebo 4. sezónu, bývá už schopno stabilitu a rychlost delší lyže
ocenit. Velmi záleží na povaze dítěte.

3) Delší lyže kluci fasovali vždycky, když na svých stávajících
dlouhých lyžích začali jezdit krátké oblouky jako na slalomkách.

Dítě, které přetáčí oblouky? Co přesně si pod tím představit? Jak
k tomu dochází, co se při tom děje? Mnoho toho ještě neznám.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

Nebudu se odborně montovat do oblasti, která není mojí parketou.
K předchozímu bych jenom dodal, abyste pozorně četli to, co píše stará
(sorry, Haničko, myslím tím zkušenosti) praktička Handulka, a
zaregistrovali výrok Krabovy juniorky coby dcerky inteligentních a lyžařsky
patřičně pošahaných rodičů.

Ale hlavně se chci otázat: kde je ksakru vedoucí vzdělávání APUL
(dodnes či donedávna) a především ta děvucha, kterou časopis prezentoval
jako studovanou odbornici přes výuku dětí, která se ještě nikdy
k tématu na fóru nevyjádřila?

>> #33,
ivan, 16. 01. 2013 21:07:40
Dovolím si malou opravu: místo lyžařsky pošahaných rodičů prosím
uvádět pouze lyžařsky pošahaného otce.

Kobylka je případ sám pro sebe, protože lyžování si musela nejprve
dostatečně promyslet – a pak teprve začala lyžovat a stačí jí k tomu
pár dní na sněhu ročně, kdy ji odvlečeme s sebou od jiných aktivit

>> #34,
Krabice, 16. 01. 2013 21:22:19

Krabice s 91 příspěvky v převážně maskulinní diskusi zde je
„obyčejná česká ženuška“? Ale jo, když chceš, buď tím,
čím chceš.

Kobylka promýšlející si dění okolo ní i ji zasahující – co víc
si lze přát? Congratulations, i když to občas jistě není snadné.

Ahoj Pusinko, vyřiďte jí to.

>> #32,
˘Ö˘Krab, 16. 01. 2013 20:52:27 Krabe, plně
s tebou souhlasím, ale to už se bavíme o lyžařsky pošahaných rodinách,
jak tvé, tak mé. Souhlasím také s blbnutím na kraťasech- pro cvičení
rovnováhy neocenitelná věc. To ae můžeme sem i přidat běžky, telemark a
snowboard.

To se ale dá praktikovat u dětí, které už umí slušně lyžovat
a jsou na lyžích každý týden celou sezonu
Já tady píšu o mých zkušenostech s dětmi 3–8 let, které zcela
začínají ( tak byl původní dotaz) a mnoho z nich je buď nesportovních a
nepohyblivých, nebo naopak mají rodiče velmi ambiciózní a ti si myslí, že
3,5 hodiny v lyžařské škole nestačí a buď pak s nimi jezdí samy ( a
učitel začíná další den od začátků, neboť táta tvrdí a ukazuje vše
jinak než učitel), nebo jin připlácí ještě individuály.Myslím si, že
ti, co se tady ptají, jsou rozumní, neboť si dopředu zjišťují informace,
aby neudělali chybu. Ty to porovnáváš podle svých pohybově zdatných a
věkově starších dětí ( nejmladší jezdí víc jak 5let…?). Já
vycházím ze vzorku letos zatím jen asi 100 dětí ( ročně až
300 v tomto věku) , které jsme naučili ve spolupráci s pečlivě
vybranými učiteli lyžovat. V mnoha rodinách jsme paralelně učili lyžovat
i rodiče.

>> #33,
ivan, 16. 01. 2013 21:07:40 Nechci být jízlivá,
ale odborníce na dětskou výuku se asi neozve ( některé pomůcky a postupy
jsme používali prvni my – to se zase nafukuju, co?). Možná nás budou
číst i ve Fiss-Ladies ( Míco, Jančo) a taky podiskutují.

Jinak APUL mně
naštval tím, že uděluje nově asi dva roky licenci pro školkaře –
učitele pro nejmenší děti a postačuje jim k tomu méně času než na C.
Já jsem totiž přesvědčená, že malé děti , už i začátečníci, mají
mít učitele nejlepší, nejkvalitnější a tudíž i s vyšším
vzděláním. A tak to také na našich pobytech s lyžováním je.

Učitelé
začátečníci nechť se učí na dospělých a k mrňatům jdou až když
budou umět učit i lyžovat.

zdravim poradí mi někdo kde v česku seženu pomůcku TRY-SKI

>> #36,
Handulka, 16. 01. 2013 21:50:22

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector