Jak si vybrat správnou lékárnu?

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

199 Kč

199 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

39 Kč

39 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

339 Kč

339 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

469 Kč

469 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

149 Kč

149 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

119 Kč

119 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

199 Kč

199 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

119 Kč

119 Kč 

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

Košík aktualizován

Jak si vybrat správnou lékárnu?

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

599 Kč

599 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

194 Kč

194 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

200 Kč

200 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

339 Kč

339 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

409 Kč

409 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

119 Kč

119 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

469 Kč

469 Kč 

Košík aktualizován

V košíku máte 0 ks za 0 Kč

Dispenzační minimum a práva pacienta v lékárně

Co to je dispenzační minimum? Oficiální definice říká, že dispenzační minimum je krátká výstižná informace, kterou při vydávání léků v lékárně poskytuje magistr nebo farmaceutický asistent pacientovi. Přispívá ke správnému užívání léků.

Jak si vybrat správnou lékárnu?

Jak by mělo takové dispenzační minimum vypadat

  1. Lékárna by měla být uzpůsobena pro diskrétní rozhovor mezi pacientem a lékárníkem (příp. farmaceutickou asistentkou).
  2. Při dispenzaci bychom pacienty, kteří nejeví zájem, měli namotivovat k užívání svých léčivých přípravků. V dobré psychické pohodě se rozhovor vede lépe, a navíc částečně dokáže pomoci i tzv. placebo efekt.

  3. Každý pacient je originál, lékárník by proto měl zvážit, jaké informace a v jakém množství pacientovi při rozhovoru podá.
  4. Dispenzační minimum je vysvětlením, jak správně užít léky a jak správně manipulovat se zdravotnickými pomůckami. Zároveň by měl lékárník odpovědět na otázku, proč je užívání nebo používání důležité a jaké jsou výhody pro pacienty.

  5. Informace nebo rada má být vždy správná, srozumitelná, jednoznačná a hlavně jednoduše vyřčena. Cizími slovíčky jako myorelaxans nebo anxiolytikum opravdu nikoho neoslníme a pro pacienta bude tato rada bezcenná.
  6. Jak si vybrat správnou lékárnu?Farmaceut nebo farmaceutická asistentka by měli být pacientovi po ruce při samoléčbě (v této oblasti je velký potenciál práce lékárníka). V době, kdy WHO klade důraz na zodpovědnost každého jedince za svoje zdraví a zároveň se snaží snížit náklady na zdravotní péči, se samoléčba považuje za pozitivní součást zdravotního uvědomění. Samoléčbou rozumíme léčbu lehkých zdravotních potíží prostřednictvím volně dostupných léků, tzn. takových léků, které jsou dostupné bez lékařského předpisu a jejichž výběru nepředcházela návštěva u lékaře. Farmaceut je též schopen na základě svých schopností a dovedností rozhodnout, kdy je samoléčba nevhodná a kdy je pacienta nutné odeslat k lékaři.
  7. V lékárně by měla být vyčleněná část nebo konzultační místnost pro osobní rozhovor, pokud si ho pacient přeje.
  8. Alfou omegou celého dispenzačního minima je fakt, že farmaceut poskytne slovní nebo písemnou informaci k vydávaným lékům, informuje o jejich správném užívání, interakcích s potravou či dalšími léky a dalších vlastnostech, které jsou nezbytné pro dosažení správného a bezpečného účinku. Chceme maximalizovat účinek správného užití a minimalizovat riziko užití nesprávného.

Jak si vybrat správnou lékárnu?Na co má pacient v lékárně právo

Na výdej předepsaných léků, a to do 24 hodin v případě receptu z pohotovostní služby (včetně stomatologické). Ostatní recepty platí zpravidla 14 dní, pokud lékař neurčí jinak. Lékař má možnost prodloužit recept až na 1 rok.

Po uplynutí těchto lhůt vám již na jejich základě lékárna léčivo vydat nemusí. Zvláštním případem je takzvaný opakovací recept, tedy recept s předepsaným léčivým přípravkem, jehož výdej se má několikrát opakovat. Ten platí 6 měsíců. Lékař má opět možnost prodloužit až na jeden rok.

Lékař uvádí na takovém receptu datum vystavení, pokyn k opakování výdeje (většinou latinským výrazem repetatur) a číslicí i slovy údaj o celkovém počtu výdejů. Bez těchto údajů opět lékárna nemusí vydat.

Pacient má právo i na prodloužení platnosti receptu vystavujícím lékařem, jestliže lékárna pro vás musí předepsaný lék zvlášť zajistit, lékárník má možnost prodloužit platnost receptu až o 14 dní.

Lékárna by měla poskytnout jiný léčivý přípravek s odpovídající účinností, který je hrazený stejným způsobem, nemá-li předepsané léčivo na skladě a není-li možné jej v předepsané době obstarat

Lékárna by měla poskytnout jiný léčivý přípravek s odpovídající účinností, který je hrazený stejným způsobem, nemá-li lékárna předepsané léčivo na skladě a není-li možné jej v předepsané době obstarat, tzv. generikum.

Léky podávané při hospitalizaci jsou vždy plně hrazeny ze zdravotního pojištění, pacient během pobytu v nemocnici nic nedoplácí.

Lékař může pacientovi předepsat lék až další den po pobytu v nemocnici, při propuštění z nemocnice nemá pacient ten den nárok na úhradu léčivých přípravku ze zdravotního pojištění.

Aby bylo dispenzačním minimum kompletní, musí být lékárník nejenom odborníkem na svém místě, ale v podstatě také osobním psychologem svých pacientů

U zdravotnických pomůcek je situace jiná, pomůcky mohou být z hlediska použití přechodné nebo trvalé, některé náleží pacientovi, jiné jsou pouze zdravotní pojišťovnou zapůjčeny, není dovoleno zdravotnické pomůcky svévolně opravovat.

Vystavený poukaz na pomůcku platí 90 dnů. Je důležité zmínit, že každá pomůcka má stanovenou tzv. užitnou dobu (směrná doba užití), např. u elektrického vozíku je tato doba 5 let, u protéz 2 roky, u chodítka 5 let, u polohovacího lůžka 10 let.

Jak si vybrat správnou lékárnu?

Závěr

Pokud je pacient s lékárenskou péčí nespokojen, má plné právo vybrat si jinou lékárnu. Nikdo by pacienty neměl odkazovat do jedné určité lékárny či bránit jim v právu vybrat si svůj léčivý přípravek v kterékoliv oblíbené lékárně. Aby bylo dispenzačním minimum kompletní, musí být lékárník nejenom odborníkem na svém místě, ale v podstatě také osobním psychologem svých pacientů.

Jak vybrat správnou zdravotní obuv

Jako miminka máme schopnost hýbat všemi prsty na nohou stejně pružně a vesele jako prsty na rukou. Zkuste si zakroužit palcem na noze, jde vám to? Pravděpodobně to bude oříšek. Na vině je nošení nevhodné obuvi. To může způsobit natolik vážné potíže, jejichž jediným řešením je operace. Jak se této situaci vyvarovat? Poradíme.

Jak si vybrat správnou lékárnu?

Riziko pro krásky na vysokých podpatcích

Móda a trendy si žádají, aby dámy nosily šik lodičky na vysokém podpatku a zdůraznily svoji ženskost. Tyto lodičky jsou ale skrytým ničitelem krásy – způsobují totiž nehezké a často bolestivé deformace prstů. Úzká obuv s vysokými podpatky totiž narušuje stavbu nožní klenby, prsty jsou neustále skrčeny a vzájemně na sebe tlačí.

Jak si vybrat správnou lékárnu?Obrázek převzat z www.obchudek-misa.cz.

Dochází tak ke smrštění některých šlach a kloubních pouzder a prsty se dostávají do naprosto nepřirozené pozice. Výsledkem jsou potíže v podobě kladívkovitých prstů, vbočeného palce (hallux valgus), vybočeného malíčku, puchýřů, kuřích ok, zarostlých nehtů a dalších nepříjemností.

„Jakmile dáma odhodí své okouzlující střevíčky a odhalí své zdeformované prsty, krása je ta tam. A co hůř – pokud poškození zajde příliš daleko, k odstranění problémů je nutná operace.“

Kvůli nevhodné a těsné obuvi tak postupně ztrácíme přirozenou schopnost pohybu prstů, se kterou jsme se narodili, a objevuje se mnoho vedlejších problémů – výše popsané deformace, bolesti zad, spadlá klenba a jiné.

Píšeme o dámách a lodičkách, ale tyto problémy se týkají i mužů a pravidla pro zdravé obouvání pro ně platí stejně jako pro ženy.

 Ženy však obecně problémy s chodidly trpí více, protože častěji nosí těsnou a nezdravou obuv.

Jak postupovat, abychom se nedostali do fáze, kdy jsou naše potíže řešitelné pouze chirurgickým zákrokem? 

Začněte nosit správnou obuv

Nevyhneme se tomu, abychom na sebe už nikdy nevzali těsnou obuv. Večírky, plesy, divadlo a jiné společenské akce vyžadují, abychom zvolili vhodné oblečení a společenskou obuv. Nemusíte tedy vyhodit všechny své lakýrky a lodičky. Občasné nošení prospěje dobré společenské náladě i vašemu sebevědomí.

Na každodenní nošení si však pořiďte kvalitní zdravotní obuv, díky níž předejdete výše popsaným problémům. Existuje desatero správného obouvání, které vám při výběru správné zdravotní obuvi pomůže. Jak má tedy taková obuv vypadat? 

Budete mít zájem:  Léčba Bolesti Hlavy U Dětí?

 1. Dává dostatečný prostor vašim prstům.

Vnitřní tvar obuvi by měl odpovídat přirozeným liniím nohy a ponechat jí dostatečný prostor v přední části. Špička má být kulatá, aby vytvořila dostatek místa pro naše prsty. Jak jsme psali výše, špičatá a těsná obuv naši nohu svým tlakem nepřirozeně deformuje.

 2. Kopíruje pohyb vaší nohy při chůzi (ohebnost obuvi v prstové části).

Vaše noha se při chůzi ohýbá v oblasti prstních kloubů. Bota by měla tento pohyb kopírovat a přizpůsobit se vám. V oblasti prstních kloubů tak bota musí být co nejohebnější.

Při výběru obuvi si tedy vyzkoušejte, jaký odpor bota klade při ohybu špičky směrem k nártu.

Pokud vám bota nedovolí tento přirozený pohyb, vaše nohy se rychleji unaví, více se potí a zvyšuje se riziko tvorby kostních výrůstků na nártu a poklesu klenby. Hrozí také zánět Achillovy šlachy.

 3. Podpatky do nebes? Jen úměrně.

Výška podpatku obuvi pro celodenní nošení se rozlišuje dle věku, pohlaví a účelu obuvi. Pokud výšku přizpůsobíte, vyhnete se tak problémům s krevním zásobením dolních končetin, bolestem páteře a jiným negativním dopadům.

maximální výška
Muži 25 mm
Ženy 30 – 40 mm
Děti nejmenší 5 mm
Děti starší 15 mm
Dospívající 25 mm

 4. Pevný a dostatečně dlouhý opatek.

Vaše pata musí být pevně fixována a nesmí docházet k nežádoucím bočním pohybům. Uzavřená obuv – dětská, sportovní, pro celodenní nošení, pracovní – musí mít dostatečně tuhý, vysoký a dlouhý opatek.

Opatek vás nesmí tlačit, jinak budete mít otlaky, puchýře, odřeniny nebo kostní nárůstky. Správně je, pokud se při chůzi cítíte komfortně a vaše noha v botě „nelítá“, je pevně na svém místě.

U levné obuvy bývá opatek příliš měkký, nebo chybí zcela. Dejte na to pozor.

 5. Kolmé postavení patní části obuvi.

Postavení paty obuvi musí být kolmé nebo jen mírně vybočené k podložce. Díky tomu jsou svaly nohy zatíženy rovnoměrně a předchází se vzniku ploché nohy (klenba není přetěžována).

 6. Správně modelovaný svršek obuvi.

Výrobci a značky chtějí na trh přinášet neotřelé novinky a být stále trendy. V této zapálené snaze ale občas zapomenou na přirozené potřeby chodidla a kvalitu svých modelů.

Při výběru tak myslete vedle vzhledu i na provedení.Pro děti a dospělé je vhodná obuv na šněrování, sponu, zip či suchý zip. Hlavní je, aby byla noha dobře fixována a v obuvi se neposouvala.

Pro malé děti nejsou vhodné lodičky či mokasíny.

 7. Materiál pro vaše pohodlí a prodyšnost.

Dejte přednost obuvi, která je vyrobena z přírodních materiálů – useň a textil. Tyto materiály jsou měkké, prodyšné, absorbují vlhkost a přizpůsobí se anatomickému tvaru vaší nohy. Syntetické materiály jsou pravým opakem a nelze je tedy doporučit (kromě gumáků do deště, ty bez pochyby přijdou vhod).

 8. Údaje o použitých materiálech.

Existují závazná ustanovení, která upravují obuv pro děti do 3 let a obuv pro profesionální použití. Obuv pro běžné nošení závazným ustanovením nepodléhá. Musí ale splňovat podmínky obvyklé jakosti a obsahovat označení použitého materiálu v hlavních částech obuvi. Při výběru si tedy zkontrolujte, zda je obuv z přírodního či syntetického materiálu.

 9. Tlumící vlastnosti obuvi.

Naši předchůdci běhali po měkkém – tráva, džungle, sem tam nějaký kámen. My běháme v džungli betonu, asfaltu a dlažby – to je tvrdý rozdíl. Naše kosti, klouby, chrupavky i páteř trpí. Správná bota nám pomáhá tak, že rozdělí zatížení na celou plochu nohy a tlumí všechny tyto nárazy. Zajímejte se tedy o tlumící vlastnosti obuvi.

 10. Hmotnost obuvi – pro lehký krok.

Hmotnost by obecně měla být co nejnižší. Ať vás nic netíží!

Kde koupit zdravotní obuv

V naší nabídce se můžete podívat na zdravotní obuv českých značek Santé a Medistyle. Všechny produkty těchto výrobců splňují desatero zdravého obouvání. Navíc vám budou slušet! Přijďte si je k nám do lékárny vyzkoušet nebo si je objednejte přes e-shop až domů. Vaše pohodlí a zdraví je naším cílem.

Mrknout na nabídku obuvi

DESATERO – jak si vybrat správný doplněk stravy

Jak si správně vybrat, abyste toho neužívali mnoho, užívali to správné atd.? Zde je několik praktických rad… Trh je zaplaven mořem různých výrobků, vybrat si ten pravý, je jako běhat v minovém poli. 

Přírodní lékárnu provozuji již téměř 20 let a za tu dobu jsem nashromáždila několik základních rad, které vám mohou při výběru pomoci.

První článek tohoto typu jsem napsala v roce 2013. Nyní jsem jej zrevidovala v roce 2021 a dodala několik dalších informací, které jsem v roce 2013 nevěděla 🙂

Z pohledu prodejce zní trochu kontraproduktivně –  nenechte se zmást levnými výrobky. Na druhou stranu však platí, že drahý výrobek nemusí být lepší než ten levnější. Vždy je dobré si nechat poradit od odborníka nebo si udělat trochu času a porovnat si množství účinných látek v kapsli, jejich kombinaci pro vyšší vstřebatelnost, jejich druh, přidatné látky apod.

Např. zinek – ten můžete koupit obyčejný např. za 50 – 100 Kč. Jenže jej skoro všechen vyčůráte. Je tedy lepší zvolit chelátový, ten se ale pohybuje od 130 – 300 Kč, ale vstřebáte ho z 80%. Zde přesně platí, nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci.

VŽDY čtěte složení. Může se vám zdát, že držíte v ruce stejný produkt (např. hořčík), ale jeden může obsahovat další přídatné látky, jeden taky může být oxid a druhý bisglycinát. Nestačí tedy říci, že chcete hořčík.

Při koupi dávejte přednost kapslím před tabletami. Méně živin se ztrácí při výrobě. Výjimkou z tohoto pravidla je vitamín B12, který by zničily žaludeční kyseliny, pokud by tableta nebyla potažena. Také to neplatí pro rostlinné výtažky, které jsou v tabletě slisovány (např. multivitamín Earth source)

Kapsle často obsahují speciální látky, které přípravek „dopraví“ tam kam je potřeba. Vždy je lepší vybrat kapsle z rostlinných zdrojů, před želatinovými.

Při vybírání doplňků do našeho eshopu se snažíme i tyto aspekty posuzovat a ze záplavy produktů vybíráme ty, které tyto požadavky, mimojiné, splňují.

Hlavně se snažíme vybírat tak, aby kromě účinná látka byla vždy v kvalitní formě a bez zbytečných chemických šmakulád.

Alkoholové tinktury preferuji na krátkodobé užívání (max 6 týdnů), protože i alkohol se může stát následně škodlivinou. Z krátkodobého hlediska mohou mít rychlejší účinek, než tablety.

Vyvarujte se produktů, které obsahují všechno. U výrobků, obsahujících více než 10 přísad v jedné tabletě je velká pravděpodobnost, že budou bez zvláštních účinků. Samozřejmě vyjímka potvrzuje pravidlo, ale obecně se tím dá řídit.

Nenechte se zlákat reklamami. Doplněk stravy znamená to, což říká. Je to doplněk. Nezaměňujte to s různorodou stravou a už vůbec je neužívejte místo jídla. Platí to především pro přípravky na hubnutí.

Ty bez vaší snahy, omezení jídla a zařazení pohybu prostě nefungují. Jsou pouze nápomocny, když se do toho chcete pustit se vším všudy.

Pomohou spálit tuky, nastartovat metabolismu a snížit třeba chuť na sladké. 

Není potřeba užívat desítky lahviček a kapslí podle toho co vám zrovna někdo doporučil nebo jste se někde dočetli. Komplexní preventivní program by měl zahrnovat:

  • Imunitní systém.
  • Krevní oběh – cévy a žíly.
  • Udržování zdravé střevní mikroflóry.
  • CNS.

Tyto body pak souvisí s dalšími orgány a problémy, které vás mohou trápit. Nezdravé cévy způsobují vysoký krevní tlak a špatný cholesterol a takto bychom mohli pokračovat. Ještě bych dodala své oblíbené „hořčíkem nikdy nic nezkazíte“.

Začíná otázkou – co je vlastně detoxikace? Často mi chodí do poradny dotazy – „něco na detoxikaci“. Co ale vlastně chcete detoxikovat? Játra, ledviny, střevo? Moje rada zní – o střevo byste se měli starat pravidelně (viz rada výše). Na ledviny většinou stačí dodržovat důsledně pitný režim v podobě čisté neperlivé teplé vody (0,5 – 0,7 l na 20 kg vaší váhy). Pak tu zůstávají játra. Ty skutečně péči v oblasti očisty doporučuji, ale raději tomu říkám „jaterní restart“. Vhodné období je jaro, konkrétně od půlky února do půlky května. I zde jsou však pravidla, která je dobrá dodržovat. 

Budete mít zájem:  Vitamíny A Minerály Na Vlasy?

Je kombinace několika doporučení – zkontrolujte datum výroby nebo datum spotřeby. Skladujte na chladném a tmavém místě. Po každém otevření pečlivě zavřete. Užívejte všechny doplňky podle instrukcí na etiketě (před jídlem, po jídle apod.). Každá látka má své potřeby pro trávení a vstřebávání.

Obecně by se dalo říci, že byliny je vždy lepší podávat na prázdný žaludek.

Souvisí se všemi předchozími – při výběru si nechte poradit od odborníka. Předejdete tak zbytečnému vyhazování peněz za přípravky, které se zrovna vaší chemické továrně nehodí. Věděli jste, že bolest kolen může souviset s ledvinami nebo žlučníkem? Přípravky na klouby pak jsou zbytečné. Pomohou pouze pokud bolest kolene skutečně pochází z kloubu (nevyživená chrupavka, nedostatek kolagenu apod). Je však ten skutečný kořen zrovna tam? Přírodní medicína je hodně o tom, že vše souvisí se vším.

Pokud máte v jakémkoliv směru starost o své zdraví, navštivte svého lékaře bez prodlení. Doplňky mohou být nápomocné, ale nezaměňujte je za kvalifikovanou zdravotní radu. Jestliže jste těhotná nebo pravidelně užíváte léky a ráda byste také brala doplňky, doporučuje se, abyste s tím seznámila lékaře.

Používejte selský rozum a vlastní pocity. Vaše tělo mnohdy ví přesně co potřebuje, tak se nenuťte do osvědčených rad kamarádek, které byly na hodinovém školení o zdraví. Každé tělo je jiné a to, co pomohlo kamarádce, může vám klidně ublížit. Auto si také nenecháte opravit od člověka, který studoval na automechanika měsíc.

Lékárna AVE

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP”) upravují vztahy mezi kupujícím a prodávajícím v oblasti prodeje zboží.

    • Lékárna AVE s.r.o. se sídlem na nám. 14.října 1307/2,  150 00 Praha – Smíchov, zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Praze oddíl C, vložka 139727. 
    • Koncový uživatel – při zahájení obchodních vztahů předává prodávajícímu pouze své kontaktní údaje nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.
    • Právní vztahy prodávajícího s koncovým uživatelem, výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními Zákona č.40/1964 Sb., Občanským zákoníkem, jakož i předpisy souvisejícími.
    • Právní vztahy prodávajícího výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními Zákona č.513/1991 Sb., Obchodním zákoníkem v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími. Individuální smlouva s kupujícím je nadřazena Obchodním podmínkám.
    • Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

II. Bezpečnost a ochrana osobních údajů

Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).

Znáte nové Nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů GDPR, které brzy vstoupí v účinnost? Určitě jste o něm slyšeli, ale pro jistotu nás nechte udělat menší souhrn toho, co pro vás jako zákazníky lékárny AVE toto Nařízení znamená.

Naše transparentnost v oblasti ochrany soukromí

V lékárně AVE každý den pracujeme na tom, abychom vám zajistili ten nejlepší servis. Velmi důležitým prvkem této práce je i péče o osobní údaje, které nám poskytujete. Bereme ochranu osobních údajů velmi vážně a zavázali jsme se k respektování vašich práv, neboť zájmy našich zákazníků jsou ve středu naší pozornosti u všeho, co děláme. Chceme, abyste si byli jisti, že vaše osobní údaje jsou u nás v naprostém bezpečí. Naším cílem je transparentnost vůči zákazníkům a jistota, že vědí, jakým způsobem užíváme jejich osobní údaje za účelem poskytnutí ještě lepšího a osobnějšího zážitku z nakupování. Z tohoto důvodu vás brzy budeme ještě kontaktovat, abychom vás informovali o nových zásadách ochrany soukromí a souborech cookies a dále o změnách, které jsme udělali v obchodních podmínkách a pravidlech používání spojených s klíčovými službami, které zákazníkům nabízíme. To nám zajistí, že s vámi budeme moci zůstat v kontaktu i po 25. květnu 2018.

1. Čeho se toto Nařízení týká?

Nové Nařízení Evropské unie „Obecné nařízení o ochraně osobních údajů“ (GDPR) vstoupí v účinnost 25. května 2018.

Vzniklo proto, aby vám dalo větší kontrolu nad tím, jak vaše osobní údaje společnosti shromažďují a nakládají s nimi. Jde o Nařízení EU, tedy platí pro všechny společnosti či organizace působící v rámci EU (jako např.

lékárna AVE) a také pro ty nadnárodní společnosti či organizace, které zpracovávají osobní údaje občanů EU.

Transparentnost je klíčovou součástí a výsledkem této změny, protože byste měli vědět, jak se využívají osobní údaje, které se vás týkají, například když chcete využívat naše služby, jako je věrnostní program, nakupování na e-shopu nebo elektronický přímý marketing (tj. dostávání newsletterů).

GDPR přináší nová práva subjektům údajů, jako je právo na přenositelnost osobních údajů a právo na jejich výmaz. Přenositelnost osobních údajů je nové právo, díky němuž bude moci kdokoliv v EU převést své osobní údaje mezi společnostmi či organizacemi. Tato služba je bez poplatku a umožňuje zákazníkům změnit poskytovatele služeb. Funguje to tak, že dojde k elektronickému převedení a doručení dat ve strukturovaném, běžně užívaném a strojově čitelném formátu.Právo na výmaz (také známé jako „právo na to být zapomenut“) dá jednotlivcům možnost v některých případech zažádat o vymazání svých osobních údajů. Toto právo ovšem není absolutní a platí pouze za určitých okolností; například pokud osobní údaje nejsou už nezbytně nutné pro původní účel, pro který byly shromážděny a zpracovány, nebo když zpracování bylo založeno na souhlasu, který byl jednotlivcem odvolán, a neexistuje žádný jiný právní titul pro zpracování.

Práva, která už v tuto chvíli máte na základě zákona o ochraně osobních údajů, jako například právo na přístup k vašim osobním údajům a jejich opravu, právo požadovat vysvětlení, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné, vám zůstávají, a tedy je budete moci uplatnit i po 25. květnu 2018.

2. Jak lékárna AVE zajistí, aby bylo transparentní?

Dodržování soukromí u služeb, které poskytujeme našim zákazníkům, bylo dosud obsaženo v několika různých zásadách o ochraně soukromí a souborech cookies.

V některých případech byly zásady o ochraně soukromí a souborech cookies zahrnuty v obchodních podmínkách a pravidlech používání našich služeb (marketingové novinky, věrnostní program).

Pro větší přehlednost a zjednodušení jsme pro vás vytvořili nové a jednotné Zásady o ochraně soukromí a souborech cookies, v nichž už naleznete všechny potřebné informace o tom, jakým způsobem je zajištěna ochrana vašeho soukromí a jak je nakládáno s vašimi osobními údaji, které nám poskytujete při komunikaci s námi nebo při užívání kterékoliv z našich služeb. Nezávisle na tom, zda jste členy a využíváte benefitů věrnostního programu, nebo využíváte služeb k nákupu náš e-shop, nebo odebíráte novinky, nebo jste prostě jen našimi zákazníky, najdete všechny užitečné informace týkající se ochrany soukromí a osobních údajů sloučené v jedněch zásadách o ochraně soukromí a souborech cookies, v nichž nebude chybět ani jednoduchý návod na to, jakým způsobem můžete uplatnit svá práva týkající se osobních údajů. Především si chceme být jisti, že chápete, jakým způsobem vaše osobní údaje shromažďujeme a používáme za účelem poskytnutí ještě lepšího a osobnějšího zážitku z nakupování v lékárnách AVE.

K dosažení těchto cílů jsme vytvořili nové znění Zásad o ochraně soukromí a souborech cookies, které vám ozřejmí:

    • jak kombinujeme osobní data, která od vás nasbíráme, když u nás nakupujete online nebo v kamenném obchodě, k tomu, abychom vám mohli poskytnout takové služby a marketingovou komunikaci včetně online reklamy, o kterých si myslíme, že nejvíce odpovídají vašim zájmům,
    • jak sdílíme vaše osobní údaje s ostatními pobočkami,
    • jaká práva máte ve spojitosti s uchováváním vašich osobních údajů.

3. Jak změna ovlivní marketingovou komunikaci pomocí e-mailu?

Pokud jste doteď odebírali naši marketingovou komunikaci přes elektronické prostředky (jako jsou textové zprávy nebo e-maily), budete ji dostávat i nadále, pokud si nebudete sami přát ukončit její odběr.

Budete mít zájem:  Kataplexie (svalová ztuhlost) – příčiny, příznaky a léčba

Budeme naprosto respektovat, když v budoucnu změníte názor a rozhodnete se přestat naši marketingovou komunikaci nadále odebírat.

V nadcházející zprávě, kterou vám brzy pošleme, najdete speciální odkaz, přes nějž se případně budete moci odhlásit z odběru této komunikace.

Pokud se rozhodnete zůstat s námi nadále v kontaktu i po 25. květnu 2018, pamatujte, že kdykoliv budete v budoucnu chtít, můžete se pomocí odkazu umístěného v každé naší komunikaci odhlásit z tohoto odběru.

III. Prodejní cena, platnost cen

Prodávající si vyhrazuje právo změny cen i v průběhu dne bez předchozího upozornění. V on-line e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny.

Ceny jsou uvedeny v Kč. U zboží, které je označeno symbolem AKCE je garantována CENA pouze do vyprodání zásob a prodávající si v tomto případě vyhrazuje právo na změnu ceny.

V případě, že se změní cena u zboží nebo dojde k vyprodání, má e-shop právo objednávku stornovat.

Prodávající si vyhrazuje právo změny cen zboží bez předchozího upozornění. Speciální akce platí jen do vyprodání zásob, není-li u popisu zboží uvedeno jinak.

Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

IV. Objednávání

Pro objednání zboží kupující vyplní objednávkový formulář umístěný na webovách stránkách www.lekarnaave.cz, ujistí se, že zadal správné údaje a odešle jej pomocí tlačítka „odeslat objednávku“ . Prodávající následně posílá tzv.

rekaputulaci objednávky, zaslání rekapitulace objednávky ještě není ze strany prodávající považována za uzavření kupní smlouvy.

K uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím dochází v momentě, kdy prodávající zašle elektronickou poštou na adresu kupujícího informaci ve znění – Potvrzení objednávky – objednávka č. …… je právě vyřizována.

Klient může zboží objednávat prostřednictvím internetového obchodu na adrese www.lekarnaave.cz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

V. Způsob dodání a platební podmínky

 Za objednané zboží v hodnotě přesahující 1 199 Kč v rámci ČR neúčtujeme poštovné a balné.

Způsob dodání:

  • Zboží je zasíláno zásilkovou službou Česká pošta, PPL či Zásilkovnou
  • Poštovné a balné se neúčtuje při objednávce nad 1 199,- Kč
  • Cena poštovného a balného v ČR je od 35,-
  • Na dobírku při doručení zboží(hotovost přebírá od zákazníka přepravce)Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem prodávajícího. Vlastnictví k prodávaným věcem přechází na kupujícího zaplacením zboží a připsáním kupní ceny na účet.

Platební podmínky:

 Cenu zboží a případné poštovné dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • v hotovosti, platební kartou či poukázkami na pobočkách prodávajícího při osobním odběru zboží;
  • v hotovosti, či platební kartou na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce (Zásilkovna)
  • převodem na účet vedený u Creditas 0000000035/2250 
  • dobírkou při dopravení a převzetí dopravcem
  • platební bránou ComGate Při použití platební brány ComGate zadáváte do systému údaje, které jsou chráněny platebními branami bank a nedostávají se do prostředí třetích stran. Zpracovatelé plateb vidí pouze informace o transakci (proběhla/neproběhla), které jim banka s odeslanou transakcí sdělí.

 

VI. Dodací podmínky

Zboží je kupujícímu zasíláno přepravní službou Česká pošta, PPL a Zásilkovnou. Objednávky odesíláme zpravidla do dvou pracovních dnů. Není-li zboží na skladě, objednávku zasíláme v den doručení dodavatelem.

Přepravce garantuje doručení zásilky kamkoliv do ČR do 48 hodin. Zboží objednané v sobotu, neděli nebo ve svátek zasíláme následující pracovní den.

Doba dodání se počítá ode dne expedice, o které budete informováni e-mailem v okamžiku vyskladnění zásilky a předání balíku dopravci.

Léčivé přípravky registrované podle § 25 odst.

1 zákona o léčivech, jejichž výdej podle rozhodnutí o registraci není vázán na lékařský předpis, budou odeslány kupujícímu nejdéle ve lhůtě čtyřiceti osmi (48) pracovních hodin od přijetí objednávky tak, aby bylo zajištěno jejich dodání kupujícímu nejdéle ve lhůtě tří (3) pracovních dnů od přijetí objednávky, nebo bude kupujícímu nejdéle ve lhůtě tří (3) pracovních dnů od přijetí objednávky oznámeno, že v této lhůtě nelze objednané zboží dodat.

Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice ) podle přiloženého přepravního listu a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky.

Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit emailem na adresu [email protected] , sepsat s dopravcem škodní protokol a ten do 24 hodin zaslat faxem nebo emailem prodávajícímu. Pokud je kupujícím převzetí zásilky stvrzeno podpisem v dokladech dopravce, na dodatečné neúplnosti nebo poškození dodávky není žádný nárok.

V případě oprávněné reklamace léčivých přípravků je lékárna zajišťující zásilkový výdej povinna nahradit kupujícímu náklady na zaslání léčivých přípravků k reklamaci. K reklamaci je nutné předložit kopii faktury a doklad o dodání a zaplacení zboží, jehož vady jsou reklamovány.

Za objednané zboží v hodnotě přesahující 1 199,- Kč v rámci ČR neúčtujeme poštovné a balné.

VII. Odstoupení od smlouvy

V souladu se Zákonem č. 367/2000 Sb. § 53 má kupující právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.

 Reklamační řád:

    • Kupující má možnost vrátit celou zásilku, která je úplná a nepoškozená. Může tak učinit bez udání důvodu do 14 dnů po obdržení zboží. Kupující vrátí zboží i s fakturou, která bude stornována.
    • Část zásilky, kterou kupující objednal omylem, má možnost vrátit taktéž do 14 dnů na adresu odesílatele. Kupující zaplatí celou fakturovanou částku a peníze za vrácené zboží mu budou poslány obratem po vyřízení reklamace, nejpozději však do 14 dnů, převodem na účet. Hotovost či úhradu složenkou poskytnout nelze.
    • Pokud kupující u dodaného výrobku poruší originální obal, není možné takové zboží prodávajícímu vrátit – prodávající z hygienických a bezpečnostních důvodů na zboží s porušeným originálním obalem pohlíží jako na zboží dále nepoužitelné.
    • Všechny zásilky jsou pojištěny a dopravce za zboží ručí. Při dodání zásilku překontrolujte před dopravcem a v případě poškození obalu zásilky ihned s dopravcem sepište protokol o poškození a zásilku nepřebírejte.

V případě vzniku sporu mezi uživatelem, který je spotřebitelem ve smyslu § 419 občanského zákoníku, a Provozovatelem, vyplývajícího z užívání Portálu, je Uživatel oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu k České obchodní inspekci za účelem uzavření dohody s Provozovatelem, prostřednictvím kontaktních údajů dostupných na internetových stránkách www.coi.cz. Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu je pro Uživatele zdarma, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně. Pro Uživatele je volba mimosoudního řešení sporu dobrovolná.

Mimosoudní řešení sporu se řídí § 20d a násl. zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Návrh na zahájení mimosoudního řízení musí obsahovat náležitosti dle § 20n zák. o ochraně spotřebitele. Návrh na mimosoudní řešení sporu lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Uživatel poprvé u Provozovatele uplatnil nárok, který je předmětem sporu.

Uživatelé, kteří mají bydliště v jiném členském státě EU, v Norsku nebo na Islandu, jsou oprávněni podat návrh k mimosoudnímu řešení svého sporu s Provozovatelem prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra v zemi jejich bydliště; seznam příslušných spotřebitelských center je dostupný na stránkách Evropské Komise pod http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/eccnet/

Možnost podání návrhu na mimosoudní řešení sporu s Provozovatelem se vztahuje výhradně na spory týkající se služeb Portálu, poskytovaných Provozovatelem, tedy nikoliv na vzájemné spory mezi Uživateli a Obchodníky vyplývající z Kupních smluv uzavřených prostřednictvím Portálu; i takový spor může být ve smyslu čl. 5.5. řešen mimosoudně před Českou obchodní inspekcí, pokud je Uživatel vůči Obchodníkovi v postavení spotřebitele, avšak bez účasti provozovatele.

Se stížnostmi na nakládání s osobními údaji nebo zasílání obchodních sdělení (viz. Zvláštní podmínky „Ochrana soukromí na portálu Heureka.cz“) se může Uživatel obracet na Úřad pro ochranu osobních údajů: http://www.uoou.cz

Vztah mezi provozovatelem a uživatelem nebo Obchodníkem se řídí těmito podmínkami a právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 90/2012 Sb., občanským zákoníkem. V případě, že by některé ustanovení těchto Podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí podmínek.

Pro účely jakékoli komunikace s provozovatelem je uživatel povinen použít kontaktní údaje, uvedené na stránce http://www.lekarnaave.cz/kontakt Tyto podmínky jsou uživatelům i Obchodníkům poskytnuty v textové podobě ve smyslu § 1819 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku

IX. Závěrečná ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné dnem 1.2.2016. a ruší veškeré předchozí ustanovení a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky bez předchozího upozornění.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector