Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Testováno Équipe Cycliste Groupama-FDJ na Giro d’Italia 2020

ZJISTIT VÍCE

Page 2

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

LAPIERRE – JEZDĚTE S NÁMI

Již 70 let Lapierre kombinuje technologické inovace, design, důraz na detail a zkušenosti z nejdůležitějších soutěžních podniků, aby nabídl nejatraktivnější a nejvýkonnější špičková kola pro všechny nadšence.

Ať už jezdíte silniční či MTB závody, máte rádi kondiční vyjížďky, jezdíte denně do práce nebo jen tak pro radost, či jste příznivcem elektro dopomoci, v kolekci Lapierre nepochybně najdete kolo svých snů.

Lapierre je lídr MTB segmentu na francouzském trhu a nyní proráží i na ostatní trhy ve světě.

A co vy? Jste připraveni stát se součástí rodiny Lapierre?

HISTORIE

1946 – Začíná ve francouzském Dijonu Gaston LAPIERRE vyrábět kola v malém. Brzy zaznamenal úspěch a využil potenciál odvětví, které velmi rychle rostlo.

1960 – Přebírá vedení společnosti jeho syn Jacky LAPIERRE .

1972 – Roste nová továrna v průmyslové zóně Dijonu, která dokázala pojmout stále rostoucí produkci.

80. léta – LAPIERRETM jako jedna z mála evropských společností dokázala předpovědět a zachytit fenomén horských kol, rychle se stala lídrem na tomto trhu. LAPIERRETM začal sponzorovat několik závodních MTB týmů, které získávaly tituly na všech úrovních.

Lednu 1993 – Oznamuje společnost Accell Group (Nizozemí) svůj záměr zakoupit 33 procent akcií LAPIERRETM , v roce 1996 se partnerství ukázalo jako úspěšné a tak se v květnu téhož roku společnost LAPIERRETM rozhodla prodat i zbytek akcií.

Touto dobou přezval vedení firmy Giiles LAPIERRETM , syn Jacky LAPIERRETM . Od tohoto roku společnost dále úspěšně roste.

Poté, co byla – především díky přesvědčivým technologiím a výsledkům závodů – posílená image LAPIERRE MTB, rozhodl se Gilles LAPIERRE pro stejný pokus na poli silničních kol.

Silniční cyklistika byla vždy důležitou součástí kultury společnosti a pro dosažení stejného úspěchu jako v segmentu MTB byla nutná ambiciózní marketingová strategie. To vedlo k rozhodnutí sponzorovat Dijonský klub silničních cyklistů SCOD, který byl oficiálně přejmenován na SCOD / TEAM LAPIERRE.  

2001 REVOLUCE X-CONTROL

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Rok 2001 se stal pro LAPIERRE (rokem) klíčovým. Po třech letech výzkumu a vývoje představil LAPIERRE inovační celoodpružené horské kolo vybavené patentovaným systémem zadního pružení „FPS“.

Od této chvíle jezdci nacházejí ideální kombinaci efektivity a komfortu v jednom kole.

Ve stejném roce vyhrál Jérôme Chiotti mistrovství Francie v MTB na svém X-Controlu jako vůbec první jezdec, který kdy zvítězil na celoodpruženém kole.  

VYŠŠÍ ÚROVEŇ SILNIČNÍCH A HORSKÝCH KOL

2002 – LAPIERRE dělá významný krok v oblasti závodní silniční cyklistiky, když začal spolupráci s profesionálním týmem Française des Jeux.

LAPIERRE se tak nyní objevuje na elitních závodech včetně prestižní Tour de France. Výsledky se dostavily velmi rychle – jezdec stáje FDJ Nicolas Vogondy získal pro LAPIERRE vítězství z mistrovství Francie.

2003 – LAPIERRE se rozhoduje rozšířit své pole působnosti. Poté, co LAPIERRE a desetinásobný DH světový šampion Nicolas Vouilloz podepsali 3letý kontrakt, doplnila řadu horských kol také kolekce freeride a DH biků.

LAPIERRE také představil zcela novou technologii výroby lehkých karbonových rámů – LP 0.9C. Díky tomuto průlomovému řešení mohl být představen silniční rám vážící pouhých 900 gramů.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Ačkoli se často zdá, že cyklistika je doménou mužů, LAPIERRE již mnoho let podporuje ženský triatlonový tým. Mimořádné výkony Audrey Cleau zahrnují druhé místo na světovém šampionátu a vítězství ve známem podniku Nice Triathlon.

Kolekce vítězných dresů byla doplněna během Gira d’Italia 2004, kdy Bradley McGee po působivém prologu získal růžový dres.

Jean-Christophe Péraud, jeden z nejlepších XC jezdců, obsadil celkové čtvrté místo ve světovém poháru 2004 po sedmém závodě v italském Livignu. Jeho výkony mu zajistily místo ve francouzském olympijském týmu. Na Olympijských hrách v Aténách 2004 skončil na úctyhodném 11. místě.

2005 – Je představeno několik inovací jako nový X-Control Evo2 s vylepšeným FPS2 systémem zadního odpružení. LAPIERRE se také začal soustředit na export a od roku 2005 distribuuje kola do USA, Kanady, Španělska a Německa.

V této době se LAPIERRE stal hlavním partnerem Roc d’Azur – největšího mezinárodního MTB podniku na světě s 16.000 účastníky.

Francis Mourey vyhrál francouzský cyklokrosový šampionát na svém LAPIERRE kole a začal tak dlouhou sérii vítězství.  

NOVÝ TYP KOLA, OTEVŘENÝ SVĚTU

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

2006 – LAPIERRE oslavuje své 60. narozeniny a u této příležitosti začal vyrábět celoodpružené kolo nazvané Passport.

Nový „à la carte“ program – Web Series – umožňuje každému vybrat si komponenty pro své silniční kolo pomocí on-line konfigurátoru. Vzhledem k tomu, že kola jsou kompletována ve Francii, zájemci z Evropy mohou od svého autorizovaného dealera dostat svá vlastní kola 2 týdny po zadání objednávky.

2007 – LAPIERRE představuje vlastní řešení zadního pružení, tzv. OST platformu, ušitou na míru především kolům s vyššími zdvihy. Touto technologií byly vybaveny řady Zesty a Spicy. Cílem OST bylo vytvořit špičkový all-mountain bike s dokonalou kombinací hmotnosti, univerzality, výkonu a optimalizovanou geometrií pro maximální požitek z jízdy.

LAPIERRE ještě více rozšířil své exportní aktivity. Své produkty nyní dodává do většiny evropských zemí, Severní Ameriky a Asie. LAPIERRE se tak stal mezinárodní značkou. Ve Francii získal LAPIERRE ocenění „horské kolo roku“ (francouzský časopis Vélo Vert), „silniční kolo roku“ (časopis Le Cycle) a ve Španělsku „objev roku“.

Týmy LAPIERRE zůstávají důležitou součástí strategie značky. Nicolas Vouilloz, několikanásobný vítěz francouzského rally šampionátu, se rozhodl vrátit zpět k MTB a ke svým dosavadním úspěchům přidal další trofeje z enduro a DH závodů. Cédric Ravanel dokázal, že je jeden z nejlepších XC jezdců díky umístění v top 3 v průběhu světového poháru, který dokončil jako celkově šestý.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

  • Po dvou letech výzkumu a vývoje přehodnotil LAPIERRE kolekci silničních kol a spustil výrobu zcela nového X-
  • Lite II karbonového rámu, který byl ztělesněním lehkosti a moderní technologie.
  • Aby LAPIERRE zachytil vlnu rostoucí obliby city biků (městských kol), vzniklo zcela nové oddělení výroby. Byl to dvoufázový proces:

 – Zahájení spolupráce s J.C Decaux a výroba jeho známých city biků (Velib, Velo’v, Le vélo…).

 – Výroba nových city bike kolekce Sitandgo!, které těží z know-how LAPIERRE.

2009 – LAPIERRE, který před 50 lety ročně produkoval pouhých 6.000 kol, nyní vyrábí více než 90.000 kol ročně na třech místech ve Francii. Dijon – město, kde vše začalo, zůstává nadále srdcem technologického pokroku, kde se realizují další výzvy a projekty.

Skotský závodník Danny Hart, se připojil k týmu Lapierre Saab Salomon v roce 2008, spolu s Davidem Vasquezem a Gregem Doucendem. Vyhrál DH světového poháru juniorů, získal bronzovou medaili v mistrovství světa v DH a skončil na 2. místě v mistrovství Anglie.

2010 – Alexis Vuilermoz z týmu Lapierre International se stává francouzský šampion v U23 XC.  

VÝKONNOST A TECHNOLOGIE

2011 – V Dalby Forest se stává Lapierre první značkou, která vyhrála závod Světového poháru s kolem 29”, díky Pauline Ferrand-Prevot s Lapierre ProRace 29.

Toto kolo dokázalo vyhrát čtyři závody světového poháru v řadě.

Lapierre rovněž představil OST+, vývoj svého OST závěsného systému: nová kinematika s vylepšenými křivkami pro vyšší citlivost a lepší efektivitu šlapání.

Během tohoto roku, Nicolas Vouilloz, který vyhrál 10-krát mistrovství světa v Downhillu nastoupil do týmu Lapierre. Pracoval spolu s inženýry a produktovými manažery při vývoji nových modelů Lapierre, během toho se také ještě účastní některých závodů Enduro.

Silniční kola oslavila 10 let partnerství s FDJfr., francouzským profesionálním týmem.

Leden 2011 – Při zahájení mistrovství světa v ragby na legendárním stadionu Eden Park Stadium. U této sportovní události, Lapierre spolupracuje se známou značkou v ragby, Eden Park. Pak vytvořili dvě limitované edice městských kol, které oživují kouzlo městských kol.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kolaHit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

2012 – Po 5-i letech vývoje vznikl první elektronicky řízený zadní tlumič, který byl vyvinut Lapierrem a RockShox.

Budete mít zájem:  Soutěž ukazuje aktuální pivní trendy: hořká piva a svrchní kvašení

e:i Shock je automatický systém odpružení, který zaznamenává otřesy ze země a rychlost šlapání, tyto informace používá k určení, jaké nastavení odpružení je to nejlepší, tohle všechno se upraví v rekordním čase.

V soutěžích se povedlo Lapierru získat titul mistra světa v DH. Loic Bruni zvítězil se svým Lapierre DH ve světovém poháru juniorů, a také v mistrovství světa juniorů

Tým FDJ.fr měl úspěšný rok na Tour de France. Zvítězili ve dvou etapách: Thibaut Pinot (8. etapa) a Pierrick Fedrigo (15. etapa).

2013 – Lapierre zahájil svou koncepci OVERVOLT. Tato koncepce bude i nadále vyvíjena, má totiž otevřít možnost jízdy na horských kolech pro více lidí.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

V soutěžích se Tým Lapierre Gravity republic objevil často na pódiích světového poháru DH. Do týmu patřili: Loris

Vergier (vítěz světového poháru juniorů), Emmeline Ragot (2. v dámském světovém poháru), Sam Blenkinsop (5. ve světovém poháru a 4. na mistrovství světa). Nicolas Vouilloz vyhrál etapu na Enduro Světové sérii ve Val d’Allos.

2014 – Opět náročný rok pro Lapeirre týmy. Několik týdnu po tom, co tým FDJfr. použil Aircode, se Thibaut Pinot umístil na 3. místě v Tour de France a získal ocenění nejlepšího mladého jezdce na Tour de France.

Tým během této sezóny zaznamenal spoustu úspěchů: Arthur Vichot zvítězil v závěrečné etapě Paříž – Nice, Arnaud Demaré & Nacer Bouchanni se umístili na předních místech na francouzském mistrovství, Nacer Bouchanni zvítězil ve třech etapách Giro a získal červený trikot pro nejlepšího sprintera. Dokázal také zvítězit ve dvou etapách na Vueltě.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Tým Lapierre Gravity republic byl nejlepším týmem v žebříčku UCI “Gravity”, s Loic Bruni, Sam Blenkunsop, Emmeline Ragot a Loris Vergier. Emmeline Ragot zvítězila se svým novým Lapierre DH ve dvou kolech světového poháru, a Loris Vergier dominoval juniorům, získal titul mistra světa a také vyhrál v celkovém hodnocení světového poháru.

Lapierre rozšířil svou nabídku o Lapierre Ultimate, kdy si můžete sestavit své vlastní kolo a je to velmi populární pro silniční kola.

Jednoduše nechceme přestat překvapovat… 

Novinky

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Pojďte s námi zkusit na jeden měsíc změnit své dopravní návyky! A je jedno, zda chodíte pěšky nebo dojíždíte do práce nebo školy na kole či koloběžce. Do práce na kole je celostátní výzva, do které se může zapojit každý. My v MOJEKOLO jako oficiální partneři akce do toho jdeme!

Číst dále
Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Připravit, pozor, teď… Zasprintujte si pro akční slevy ve víkendové časovce. Vybraných 6 kousků cyklovýbavy teď pořídíte až o 35 % levněji.

Číst dále
Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

V rámci Moravskoslezského kraje doručujeme objednávky i vlastní Mojekolo dopravou. Výhodou je kromě příznivé ceny i to, že jízdní kola a elektrokola doručujeme kompletně složené, seřízené a připravené pro jízdu. 

Číst dále
Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Výrobci kol, elektrokol a cyklodoplňků z celého světa hlásí zpoždění ve výrobě a odborníci varují, že v sezóně 2021 budou chybět kola.

V MOJEKOLO jsme se na tento scénář připravovali už od poloviny minulého roku a nové zboží objednávali s předstihem.

Nových kol i elektrokol máme aktuálně dostatek, ale kvůli enormní poptávce se může stát, že za měsíc či dva, kdy vypukne naplno cyklistická sezóna, nebude výběr tak pestrý, jako v minulých letech.

Číst dále
Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Ještě větší prodejní plochu a ještě větší výběr kol, elektrokol a cyklodoplňků vám nabídneme v nové kamenné prodejně MOJEKOLO na ul. Jihlavská v Brně – Bohunicích, kterou otevíráme už 22. 3. 2021.

Číst dále

Jsme v MOJEKOLO parta opravdových cyklonadšenců, co na kole řeší doslova každou drobnost. A stejně pečlivě jsme přistupovali i k výběru nových cyklo doplňků, které pod značkou MOJEKOLO najdete na našem e-shopu.

Číst dále

Sociální distanc, který nás pandemie koronaviru naučila dodržovat, přiměl spoustu lidí k tomu, aby přehodnotili způsob dopravy do práce a vyměnili přeplněné vozy MHD za staré dobré kolo.

O tom, že je pohyb zdravý, a že riziko nákazy na kole klesá na minimum, dnes už snad nikdo nepochybuje. Pravidelná jízda na kole má ale pár dalších benefitů, které tak samozřejmé nejsou.

A přitom mají blahodárný vliv na naši fyzickou i psychickou pohodu.

Číst dále

Jeden říká: „Ukaž!“ Druhý zase: „E-bike? Nikdy v životě!“ Elektrokola rozdělila cyklisty na dva neslučitelné tábory. Pojďme ale dát stranou všechny předsudky a podívat se, co dobrého e-biky přinášejí do našich životů. Který z 6 argumentů pro elektrokolo by vás přesvědčil?

Číst dále

Únorové oteplení už vylákalo první cyklisty ven. Přidejte se k nim a vjeďte do nové sezóny na novém kole nebo elektrokole. Při nákupu na splátky nepotřebujete žádnou hotovost a úvěr si můžete rozdělit až na 48 splátek.

Číst dále

Na MOJEKOLO můžete stále nakupovat. Vláda sice zpřísnila opatření, ale online nákupů se omezení netýkají. Na MOJEKOLO můžete vybírat kola, elektrokola i cyklodoplňky stejně, jako dřív. Všechny prodejny fungují jako výdejní místa pro vaše on-line objednávky.

Číst dále

Pokud alespoň trochu sledujete MTB cyklistiku, jméno Anne Terpstra vám určitě není cizí. Čerstvě třicetiletá holanďanka má za sebou hodně dobrou sezónu v barvách Ghost Factory Racing Team. Loni vybojovala dvě druhá místa v rámci světového poháru v Novém Městě na Moravě a druhá byla i na Mistrovstí Evropy horských kol ve švýcarském středisku Monte Tamaro.

Číst dále

„Starému kolu odzvonilo. Je čas na nového kámoše. Je čas na Norco,“ řekl si asi Damjan Siriški z Bike O'Clock a od února 2021 přesedlal na nadupané Norco Sight C3 modelový rok 2021. Celoodpruženou mašinu, na které bude ve svých YouTube videích Damjan tento rok řádit, už máme taky skladem. Pojďme si na nového Sighta C3 posvítit a mrknout se, co o Damjanově novém kole zatím víme.

Číst dále

Rady / Vybíráme kolo

Jak již název „horská kola“ napovídá, jsou tyto bicykly určeny k jízdě v horách, po rozbitých cestách, lesních pěšinkách, zkrátka mimo asfalt. I když jízdu po asfaltu nebo zpevněné cestě samozřejmě také zvládají. A právě svou univerzálností to horská kola u českých zákazníků vyhrávají.

Horská kola totiž tvoří ze všech prodaných kol na českém trhu největší podíl. Zatímco odpružení přední vidlice je již u těchto bicyklů prakticky standard, celoodpružená kola se zatím ještě drží mimo výsluní.

Pomalu ale jistě k nim utíká spousta cyklistů, ale přesto se takzvané „fully“ pořád ještě neprodávají tak, jak by odpovídalo jejich potenciálu.

Cyklisté mají pocit, že takové stroje jsou jen pro profesionály, což ale není pravda.

Jaké benefity a naopak zápory celoodpružená horská kola přinášejí?

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Pohodlí

Kdo z vás jezdil na kole bez jakéhokoliv odpružení a následně přešel na kolo s přední odpruženou vidlicí, jistě pocítil ten rozdíl. A stejný, ne-li větší skok, přináší i odpružení zadní stavby. Při jízdě to tolik nedrncá, správně nastavené zadní odpružení výrazně zvyšuje míru komfortu.

Krom toho, že zadní odpružení pobírá nerovnosti rozbitého terénu, pomáhá při strmých výjezdech a dává majiteli kola jistotu i ve sjezdech. Můžete si totiž mimo jiné dovolit mírně podhustit pneumatiky, neboť zadní stavba svou funkcí „uhýbá“ překážkám a nehrozí tak v takové míře procvaknutí duše a defekt.

Komfort spojený s použitím celoodpružených kol tak pozná a ocení kdokoliv, kdo se rád sveze na kole. Hobík, amatérský závodník i profesionál.

Hmotnost

Jedním z argumentů těch, kdo celoodpružená kola odmítá, je vysoká hmotnost těchto kol.

Je pravdou, že celoodpružené kolo je těžší než stejně vybavený adekvátní model s pevným rámem, ale těch pár stovek gramů navíc se vám mnohonásobně vrátí ve výše popsaných jízdních vlastnostech „fullů“.

Nejdražší modely se špičkovou výbavou a lehkými rámy již ale i hmotnostní rozdíly stírají a můžete se se svým kolem dostat klidně i pod deset kilogramů hmotnosti. Za to však také patřičně zaplatíte…

Budete mít zájem:  Trichomoniáza – příznaky, příčiny a léčba

Mýtus: full je složitý a proto nespolehlivý

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Cena

Celoodpružená kola budou vždy dražší než modely jen s přední odpruženou vidlicí. Je to nejen tím, že mají složitější rám, ale také proto, že jsou doplněny o další pružící jednotku – tlumič.

Právě tlumič je společně s konstrukčním řešením zadní stavby zodpovědný za jízdní vlastnosti kola, výkon odpružení a pocit z jízdy.

Tlumič je srdcem celoodpruženého kola a protože jde často o fundované komponenty, musí se to nutně promítnout i na navýšení ceny celku.

Pohodlí celoodpružených kol si můžete dopřát již od 25 tisíc korun. S úrovní výbavy se však může vyšplhat i na více než 150 tisíc korun – to už ale je řeč o špičkovém závodním náčiní. Takové kolo disponuje rámem z kompozicového materiálu, lehkými komponenty a různými technickými vymoženostmi.

Není full jako full

Je potřeba rozlišovat typy horských celoodpružených kol. Nejčastějším kritériem je zdvih, tedy kolik milimetrů pružení vám zadní stavba a přední vidlice dodávají. Pro běžné „cross-country“ tedy jízdu krajinou, kdy se kromě terénu občas svezete i po tvrzené cestě nebo asfaltu, jsou určena kola se zdvihem okolo 100 milimetrů.

Tvrdší typy bikerů, kteří se věnují ryze terénním disciplínám jako je all-mountain nebo freeride či dokonce sjezd, ale sahají po vyšších zdvizích. Jejich kola jsou bytelnější, ale také těžší – zpravidla jde o to si jízdu užít, a to především z kopce.

Do stoupání nebo po rovině se nikam nežene a ani kola určená pro tento styl jízdy proto nejsou kdovíjakými závodními chrty. Na to vše je třeba při výběru kola myslet a rozmyslet si, jakému typu jízdy se chcete věnovat nejvíce a nejčastěji.

V každém správném obchodě s koly by vám při výběru měli být schopni dobře poradit.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Foto: Vít Gromeš & archiv MTBS

Celoodpružené horské kolo to je komfort i zábava

04. 09. 2019 | Tipy a triky | 3 minuty čtení

Jen pouhá jízda v sedle jízdního kola po silnici či po cyklostezce vám nestačí? Nechcete se nechat svazovat vyznačenou trasou, ale pro vaši cyklistickou duši je splněným snem projížďka přírodou – cestou necestou? Celoodpružené horské kolo vám tuto zábavu dopřeje, a ještě vám jako bonus přidá pohodlí a komfort.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

04. 09. 2019

Proč právě celoodpružené kolo?

Horské kolo je stvořené pro jízdu přírodou, samozřejmě že zvládne i přejezdy po silnici, ale do vínku mu konstruktéři dali především bezchybné zvládání terénu. Jízda přírodou, polničkou či po horách však může mít různé podoby, a od toho tu jsou i různé modely horských kol.

Zatímco kola s odpruženou přední vidlicí jsou nejlepší pro jízdu právě lákavými lesními pěšinami či loukou, když se vaše cyklistické já chce vydat drsnější krajinou, je tu právě celoodpružené kolo. To má odpruženou jak přední vidlici, tak disponuje i kvalitním odpružením zadního kola.

Díky celoodpruženému modelu horského kola vás již nic nezastaví – můžete si dopřát jízdu po lesní pěšince, kličkování mezi kořeny stromů, vystoupat horské srázy a ani rozbité kamenité cesty vás od vašeho cíle neodradí.

A když se vám do cesty postaví kamení, písek, mokré listí, bláto, kořeny či jehličí, vy si na svém celoodpruženém kole svištíte dál s úsměvem na rtech.

Na co se můžete s celoodpruženým kolem těšit?

Především je to luxus pohodlí, které vám celoodpružené kolo přinese a to i při jízdě drsným terénem a doslova cestou necestou. Odpružení skvěle vyrovnává nerovnosti povrchu a pohlcuje vibrace, takže i když si budete dopřávat rychlou jízdu přes kameny, klacky v lese či pěšinku plnou kořenů, o hrbolaté terénu ani nemluvě, i přesto ze sebe během výletu nevytřesete na kole duši.

Přední odpružená vidlice a odpružená zadní stavba kola vám dopřeje komfort nedrncavé jízdy a navíc vám usnadní i samotné výjezdy v nerovném terénu, stejně jako dopřeje stabilitu a snadné a spolehlivé ovládání při sjezdu.

Navíc jsou celoodpružená kola skvěle vybavena perfektními jízdními vlastnostmi právě na nezpevněném povrchu, a to dokonce u špičkových modelů i bez navýšení hmotnosti rámu kola.

Který model celoodpruženého kola zvolit?

I mezi celoodpruženými koly si můžete zvolit svého šampióna – horská celoodpružená kola se totiž vyrábí hned v několika typech, kdy vám každý dopřeje jiné jízdní vlastnosti s ohledem na různý typ povrchu pro který jsou stvořené. Vybírat tak můžete hned z několika typů zdvihů, který vám umožní věnovat se přesně takovému stylu jízdy, jaký je vám blízký.

Zdvih se pohybuje u celoodpružených horských kol v rozmezí 80 – 220 mm a ruku v ruce s ním jde i geometrie posedu tak, aby vyrovnávala a přenášela těžiště jezdce třeba i při prudkém sjezdu.

Informace o zdvihu celoodpruženého kola vám dává informaci o tom, jakou velikost překážek můžete s horským kolem směle přejet a celoodpružené kolo vám dopřeje pořádnou dávku utlumení a tedy pohodlí.

KOLA GHOST – Hardtaily, Fully a Elektrokola Ghost │ghost-bikes.cz

SPOLEČNÍK, SE KTERÝM ROZVÍŘÍTE ŠTĚRKOVÉ STEZKY

ZJISTIT VÍCE

Page 2

Příběh ukrytý za koly Ghost

GHOST vyrábí kola již více než 20 let. Každý z modelů má svůj vlastní charakter. Vývojáři jsou zkušení cyklisté napříč všemi disciplínami, a to ve výsledku znamená, že každý model má svůj vlastní nezaměnitelný rukopis. To, co dělá kola Ghost unikátní je fakt, že do každého vkládáme ohromnou dávku vášně a poctivé práce.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Historie

Společnost GHOST-Bikes byla založena dvěma mladými nadšenci: Uwem Kalliwodou a Klausem Mohwaldem ve Waldsassenu, v Horní Falci severního Bavorska v roce 1993.

Společnost vyvíjí a vyrábí vysoce kvalitní kola pro profesionální i rekreační jezdce. Sortiment zahrnuje horská kola, silniční kola, trekkingová kola, elektrokola a městské modely.

GHOST také sponzoruje jedny z nejlepších světových MTB týmů a jezdců, jakým je například Tomáš Slavík.

Společnost se úspěšně rozvíjí a zaměstnává 335 zaměstnanců, z nichž 135 pracuje v městě Waldsassen, kde vše začalo a dodnes se zde vyrábí 70% všech kol.

Dále má společnost pobočky v Nizozemsku, Španělsku, Koreji, jižní Číně a na Tchaj-Wanu. V roce 2008 se GHOST stal členem skupiny Accell Group z Nizozemí.

Accell se rozhodl důvěřovat odborným znalostem zakladatele společnosti Uweho Kalliwody (CEO), který i nadále zůstává ve vedení společnosti.

Vývoj a technologie

Za každým z modelů Ghost se ukrývá propracovaný vývoj. Často ladí ty nejmenší detaily i několik měsíců, dokud nejsou spokojení. Vývoj pokládá základy pro design, funkčnost a další charakteristické prvky kol Ghost. Je to místo, kde vznikají inovativní řešení.

Vývojáři „stáje“ Ghost jsou zkušení inženýři. Ale to, co je snad nejdůležitější, je fakt, že jsou nadšení cyklisté, kteří se účastní mnoha závodů. Každý vývoj začíná nápadem, inspirací nebo vizí, která se následně zhmotňuje v náčrtech a je propracována v 3D vizualizacích a simulacích. Nové prototypy jsou pak prvně testovány na testovacích lavicích.

Je to jediný způsob, jak můžou zaručit odolnost a bezpečnost výrobků.

Nakonec přichází pravděpodobně nejdůležitější krok celého procesu: prototypy opouští laboratoř a jsou, za pomoci týmových jezdců, vystaveny náročným testům v reálných podmínkách.

Data z testů inženýři využijí ve finálním vývoji a výsledkem jsou kola, na která jsou pyšní, jak lidé, kteří je vyrobili, tak i lidé, kteří na nich jezdí.

Ne všechno se dá vyřešit na monitoru počítače. Někdy je potřeba zhmotnit nové nápady za účelem testování. Díky pokročilému počítačovému modelování je dnes možné rychle vyrábět modely v malém měřítku, ale tito lidé, i když preferují prototypy, chtějí je i osedlat.

Jen tak můžou přesně cítit, co funguje a které detaily je třeba zlepšit. Jakmile prototypy dostanou reálnou podobu, ihned se stanou předmětem intenzivního testování týmových jezdců a zkušených bajkerů. Díky tomu je možné realizovat jejich připomínky ještě před sériovou výrobou.

V závislosti na modelu také úzce spolupracují s dodavateli odpružení, aby našli to nejoptimálnější nastavení pro vaši jízdu.

Budete mít zájem:  Změna hlasu je jedním z příznaků rakoviny

Hit zimní sezony? Sněhová kola, která připomínají skútr | Domov

LIPNO Tak trochu lyžovat a zároveň šlapat na kole? Sice to nejde úplně dohromady, ale je to možné. Do Česka se zhruba dvouletým zpožděním dorazil kanadský vynález takzvaného sněžného kola.

První takové bicykly už se letos objevily zejména v okolí Lipna a také v Krkonoších, po počátečních rozpacích si „podivné“ stroje rychle získávají příznivce.

Skútr na lidský pohon Kolo trochu připomíná sněžný skútr, ovšem s tím rozdílem, že používá „lidský pohon“. Místo předního kola má lyži, za zadním kole se otáčejí pásy jako v tanku.

„Není to bicykl na dlouhé výlety, protože šlapání vyžaduje dobrou fyzickou kondici.

Jízda na kratších úsecích ale představuje nevšední zážitek,“ tvrdí Luboš Krejza z půjčovny sportovních potřeb ve Frymburku u lipenské přehrady.

Ideálním terénem pro sněžná kola jsou rovinaté pláně, třeba zamrzlá jezera. Už průměrní cyklisté s nimi ale dokážou jezdit i na lesních cestách či v náročnějších terénech. „Obtížnost šlapání vzrůstá s množstvím sněhu. Nejlépe se jezdí na deseticentimetrové pokrývce,“ říká Krejza.

Lidé si podle něj kola půjčují i kvůli sjezdům, při nichž mohou rychlost na rozdíl třeba od skibobu ještě zvyšovat šlapáním. „Ze začátku se nového vynálezu turisté báli, nyní se z něj stává oblíbená zimní kratochvíle,“ popisuje Krejza.

Sněžná kola vznikla v Kanadě, v Česku byly zpočátku takzvané „Ktraky“ doménou milovníků adrenalinových zážitků. Letos poprvé je zimní střediska začínají nabízet k zapůjčení i běžným turistům.

„Myslel jsem, že mi vypadnou oči z důlků, když jsem na tom poprvé viděl jet člověka.

Nevěřil bych, že existuje šlapací sněžný skútr,“ říká Jan Marek z Českých Budějovic, který jezdí pravidelně lyžovat na Lipno.

Pravověrní lyžaři se nebojí, že by móda sněžných kol mohla „odvést“ významnější část zimních turistů od klasického pohybu na lyžích. „Je to spíše takový doplněk, nová zábava, ale své fanoušky si najde,“ míní předseda Jihočeského svazu sjezdového lyžování Martin Matouš.

Sněžná kola nejsou letos na Lipně zdaleka jedinou novinkou, za kterou se neznalí návštěvníci jen nevěřícně otáčejí. Vedle pásových kol se v okolí Lipna prohánějí lidé i na sněhoběžkách a ledoběžkách, obdobě koloběžek, určených k jízdě na sněhu a ledu. Tento vynález zase přišel do Česka ze Skandinávie, kde je dokonce součástí vybavení armády jako rychlý dopravní prostředek.

Ať zamrzne Lipno! Všichni milovníci netradičních způsobů pohybu v zimních měsících přitom netrpělivě čekají na to, až se budou moci vydat se sněhoběžkami, ledoběžkami a sněhovými koly na zamrzlou hladinu Lipna.

„Led má zatím 10 až 12 centimetrů, k bezpečnému pohybu na ledě je třeba ještě tak sedm centimetrů navíc,“ říká Martin Řezáč ze společnosti Lipno servis.

Hit letošní sezóny: Celoodpružená horská kola

Pokud bude i nadále mrznout, měla by stejně jako loni vzniknout na Lipně jedna z nejdelších bruslařských drah na světě měřící 11 kilometrů. Zatímco se bruslaři nemohou dočkat dostatečně silného ledu, hasiči a potápěči si připravují skafandry. Takřka každý rok se pod zamrzlou hladinu Lipna proboří alespoň jedno auto, jehož řidič si stejně jako mnoho dalších zkracoval cestu.

CYCOLOGY – ŠLÁPNĚTE DO TOHO S NÁMI

07.04.2021Počasí jako na houpačce ☀️❄️ale má to něco do sebe, ráno na lyže, odpo na kolo ????‍♂️ a jak to kombinujete vy? ????#letsjedem
.
.
.
.
#cycology #bikeculture #bikeshop #outdoorshop #outdoor #cyklistika #giantbikes #giant #rideunleashed #gravelbike #gravelride

01.04.2021Místo ranní otužovačky, ranní švihání ????‍♂️ trochu mrazivý, ale za to výživný ✌️ svoje o tom ví @nesvadbic ????#letsjedem
.
.
.
#cyklistika #cycology #bikeshop #eshop #rannisvihani #giantbikes #giantgravel #gravelbikes #gravel #jizerky #okres #rideunleashed #bikeculture #jarnikilometry

29.03.2021Na kopcích se ještě válí zbytky sněhu, ale to nás nezastaví ????????‍♂️ jaro vítáme každý po svém ☀️tak #letsjedem a testujeme, testujeme ????#rideunleashed .
.
.
#giantbikes #cycology #cycologybikes #bikeshop #gravelbikes #bikeculture #giant #cyklistika #jarnisvihani

25.03.2021Když se @kuba_antos dostane na #skialpy , je to velká paráda ???? ale když se na ně dostane s @janzahula , je to nezapomenutelný ❄️☀️????????
.
.
.
.
.
#skialpinismus #hory #nahoryadal #springtime #livigno #mountain #italy #skimo #photogallery #outsidelife #skiing #cycology #livetoski #fischer #pocsports

24.03.2021Vyhlížíme jarní dny ☀️???? a jsou prý za dveřmi ???? tak #letsjedem a všem přejeme co nejlepší znovu vstup do cyklistické sezóny ????‍♂️
.
.
.
.
#cyklistika #cycology #lapierrebikes #jarnisvihani #bikeculture #mtbadventures #kolo #novasezona #eshop #cycologystore #testovacka

18.03.2021Švýcarské vrcholy a jeden report z jejich dobytí ✌️ @kuba_antos zavzpomínal na letošní skialpinistickou sezónu ????????a že je co závidět. Článek si můžete přečíst na webu Cycology.cz
.
.
.
.
.
#cycology #zima #throwback #travelling #skialpy #skialpinismus #fischer #livetoski #petzl #hory #nahoryadal #mountain #switzerlandwonderland #letsjedem #report

15.03.2021Letos u nás poprvé seženete kola @giantbicycles a my pro vás testujeme první kousky ????☀️ – zatím velká paráda. Tak švihejte a sbírejte první kilometry ????‍♂️ #letsjedem
.
.
.
.
.
#cycology #rideunleashed #giant #giantbicycles #testovani #svihani #strava #bikeshop #cycologyculture #jizerky #doma #zabarakem #jarojetu #cyklistika #cycling #photooftheday #mrbadventures

08.03.2021Je důležitý si to v týhle době udělat hezký ❄️????#livetoski
Díky ???? @berdao ????
.
.
.
.
#skimo #skialpinismus #jarnilyzovacka #jarniskialpy #krkonose #testovani #fischerski #cycology #letsjedem #outdoor #zimnisporty #lyzovani #skiingday #chytnoutzapad

26.02.2021Tak pro nás zatím ještě vedou skialpy, nemůžeme si pomoc. Ty jarní lyžovačky nalehko jsou TOP ☀️???????? ale to kolo už je za rohem, co si budem ????‍♂️
.
???? @rydvic dík za foto #letsjedem .
.
.
.
#cycology #bikeculture #skialpy #jarniskialpy #skialpinismus #livetoski #krkonose #nahoryadal #skimo #springskiing #skiing #mountain #spring

19.02.2021Doufáme, že se ještě aspoň jednou pořádně svezem ???????? a pak už to vypadá na jarní švihání ????‍♂️????#letsjedem A co vy? Už volíte spíš kolo než lyže?
.
.
.
.
#livetoski #cycology #eshop #cycologyculture #montane #skialpy #skimo #skialpinismus #mountain #krkonose #jaroprichazi #jarniski

Elektrokolo KTM MACINA CROSS 510 (matně černá-šedá)

Užívejte si delších výletů a těšte se na kopce – pánské krosové elektrokolo KTM MACINA CROSS 510 vás vyveze za hranice všedních zážitků.

Díky novému motoru Bosch Performance CX 4 gen se silnou, plně integrovanou baterií Bosch POWERTUBE 500Wh v režimu eco ujedete v pohodě i 180km.

Přitom baterii nabijete na 100% už za 4,2 hodiny. Displej Bosch INTUVIA LCD Vám poskytne dokonalý přehled o všech údajích. Součástí výbavy je stojánek KTM a spolehlivé brzdy Shimano MT200.

Komfortní jízdu zpříjemňují ergonomické gripy s rohy.

Kombinace nového motoru, baterie a ceny dělá z tohoto kola hit letošní sezóny mezi krosovými elektrokoly. Tento fakt umocňuje i decentní barevné provedení, které osloví každého cyklistu.

Kvalita zpracování je pro elektrokolo KTM MACINA CROSS 510 samozřejmostí, stejně tak dostupnost náhradních dílů a možnost pravidelného servisu elektrokola.

Navíc po celé ČR máte dopravu kola zdarma, stejně tak i první servis (garanční prohlídku). Součástí této prohlídky je kompletní seřízení všech komponentů a přehrání nového softwaru.

Technické specifikace pro elektrokolo KTM MACINA CROSS 510

Display: Bosch INTUVIA LCD Display with RemoteHmotnost: 21,3 kg s pedályMotor: Bosch PERFORMANCE CX Gen.

4 – 25km/h / 75NmNabíječka: Bosch Standard-Charger 4AŘazení: Shimano Deore T6000-10 w/DisplayRok: 2020Rám: Macina Trekking Offroad Alloy6061; PT500Wh Bosch Gen.4 / T-0930Hlavové složení: KTM Team Trekking angle limit 1.1/8 1.

5“ +15Vidlice: Suntour NCX-D coil LO 63mmBaterie: Bosch POWERTUBE 500Wh 36V horizontalPláště: Schwalbe Smart Sam Perf.

47-622Přehazovačka: Shimano Deore M6000-10 GS shadow+Kliky a převodníky: KTM COMP ISIS 170mm Q16, FSA Megatooth steel 42T with Chainguard Řetěz: Shimano E6090-10 e-bikeKazeta: Shimano Deore HG500-10 / 11-42Brzdy: Shimano MT200 2-PistonBrzdový kotouč: Shimano RT30 CL 180 / 160Představec: KTM Comp 17°Řídítka: KTM Comp low rizer 640mmGripy: Ergon GP1 short w/o BarendPedály: MTB-Pedal VP-195E alloySedlovka: KTM Comp 30.9/350Sedlo: KTM Line Cross

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector