Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.Děkujeme za pochopení.

Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí Ať si nechá rady pan Syřan pro sebe, doufám, že se jednou sebere a poputuje tam odkud přišel.
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí Ten pán ale neví, kdo by Syrii řídil lépe, než ten „diktátor“. Je tam tolik vhodných demokratů? Líbil by se mu možná ten černoprdelník, co řídí Daeiš?
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí V Syriii brzo válka skončí a takoví vzdělanci budou v rodné zemi potřeba. Pevně věřím, že se pan doktor vrátí domů a bude ze všech sil pomáhat. Nebo snad zůstane tady a bude situaci komentovat přes sdělovací prostředky ?
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí v clanku je dost vela informacii medzi riadkami…
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí Zni to jako ohrana pisen, ale autori „CIZINCI V BRNE“ si potrpi na tom, ze v Brne neziji Moravane, ale Cesi! Je to zamerne prejmenovavani moravske populace na ceskou a je to take smutne, ze sami Moravane si to nechavaji libit.
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí Jako Brňák říkám, že toto regionální vyčleňování se vůbec nechápu. Slovo „Češi“ normálně označuje obyvatele České republiky a nikoli pouze obyvatele území Čech, proto to obsahuje i Moravany. Není v tom nic špatného. Ani nevidím nějaké kulturní rozdíly a jako celek beru zemi jako velmi jednotnou, takže nevidím důvod pro nějaké její rozlamování anebo urážení se.
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí Mozna by jste pochopil vic, kdyby jste nahledl do historie Moravy, jak to opravdu bylo. Neni to vyclenovani nebo nejaky nacionalusmus, jak se nekteri snazi pripichnout Moravanum, kteri pouze chteji svoji existenci. Mozna pak pochopite, ze Cech je Cech a Moravan by mel zustat Moravanem a ne Cechem, jak se to dnes media a politici snazi vryt do mysli obcanum tohoto statu.
Fotogalerie: Jen ho nechte, ať si drobí Však jsem také nemluvil o historii. Ano, můžeme se snažit najít nějaký konspirace nebo historické důvody, proč se cítit ublíženě, ale nevidím v tom smysl. Historii je dobré znát, ale jakmile se na jejím základě začne něco ospravedlňovat, tak jsou z toho zbytečně někdy i nekončící problémy, které je téměř nemožné rozetnout … to sice není tento případ – ale právě proč si toho nevážit.Ono výkřiky o plnohodnotné osamostatnění už jsem několikrát četl také, ale dejme tomu, že jde o zcela minoritní názor.Jak jsem psal – pokud někdo mluví o obyvateli Brna jako o Čechovi, tak se tím (alespoň jsem o tom přesvědčený) myslí synonymum pro obyvatele České republiky (ne pouze Čech), což jsme tu všichni. A mít nějaké pojmenování pro všechny je docela logické. Jestli k tomu specifikovat ještě veškeré detailnější regionální označení mi nepřipadá nutné.
Nikdo tady nevykrikuje o plnohodnotnem osamostatneni. Take to neni regionalni nybrz zemska zalezitost.Ja zastavam postoj k udrzeni nasich dradic, odkazu otcu, kteri za Moravu prolevali krev, nasi identitu a opravdovou zemskou/narodni historii. Pokud se to vse nekdo snazi zahodit a prijat neco umele a cizi, tak je to jeho vec. Proto take tento stat s momentalnim umelym nastavenim nema sanci ke kompletnimu dosahu sveho potencialu a tudiz je predurcen k podprumeru.
Neprolévali otcové krev náhodou za Československo? Máte to nějaké popletené.
http://antoninsevcik.blog.idnes.cz/c/489066/za-budoucnost-nasich-zemi-cech-moravy-slezska-a-spolecne-ceskomoravske-republiky.html
Českomoravská republika… A co slezané? Pak si taky můžou vzpomenout obyvatelé Vysočiny, že jejich oblast má odlišné tradice a měli by se vyčlenit. A co teprve Hanácko? Za chvíli bychom takto došli zpátky do starověku k městským státům. Už tak jsme maličký stát, netřeba ho ještě drobit a lidi rozdělovat ne národní hrdostí, ale zpupností. A pokud chcete hodnocení cizince z pohledu regionů, přečtěte si Mauricijku. Aspoň tuším, že to zmínila ona, četla jsem toho dnes víc a tato informace mi nepřišla z nejdůležitějších 🙂 A ještě k tématu tohoto článku o syřanovi v Brně. Hlavní důvod neřešitelnosti konfliktů v Sýrii bude tuším jejich rozdělenost, nesourodost, vyčleňování se a neschopnost se spojit. Tak opatrně s vaší vizí, nemuselo by to dopadnout dobře. V jednotě je síla 😉
Ceskomoravska republika asi ne, ale Slezsko musi byt take respektovane. Nemuzete michat regiony jako Vysocina ci Hana na uroven zemi coz je treba historicky Morava. Je to zamerne zamlzovani faktu. Stejne tak s malicym statem, ktery neni malicky a nase historicke zeme, ikdyz je jich min jsou vetsi nez ty samospravne Rakouske. Nemuzete take michat syrske problemy s nasimi. Tam se rezou uz od sameho pocatku islamu, nase historie je o hodne jina a problemy mame jine, nemyslite?Nase moravska vize je naopak spravna, korektni. Byli jsme bez naseho hlasu arbitrarne zavleceni do Ceskoslovenska, ktere nam nasledne zrusilo tisiciletou existenci, nadale pokracuje v komunistickych, gottwaldovskych krajich, ktere maji za ukol pouze udrzovat kontrolu a moc z centra. Navic nas dnes tento naslednik nazyva Cesi. Nechceme rozbit tento stat, jak se snazite namitnout, ale pouze cheme svoji tradicni, samospravnou existenci, chceme udrzovat dedictvi nasich otcu a jejich odkaz, sve tradice a svobodne zit ve sve vlastni zemi.
Někdo vám pane Kadlček brání udržovat dědictví vašich otců, jejich odkaz, své tradice a žít stejně svobodně ve své vlastní zemi jako například obyvatelé Prahy? Těmito bojůvkami akorát rozdmýcháváte nepřátelství mezi kraji České republiky. Asi máte málo vlastních starostí. Tou Vysočinou a Hanou jsem chtěla naznačit, kam až by to rozdělování a vymezování se mohlo pokračovat, pokud si každý bude hájit nějaké své kdysi legitimní nároky. Až k městským státům. Ale fanaticky zapáleného člověka, jako jste vy, nelze přesvědčit. Jen doufám, že v Praze vědí, že my ostatní Moravané takto pomatení nejsme 🙂
Jak muzete porovnavat a prekrucovat co jsem napsal o dedictvi nasich „moravskych“ otcu a ne mych otcu s Prahou? Nepratelstvi mezi kraji Ceske republiky??? Vzdyt tyto umele, poskomunisticke kraje jsou predurcene k zaniku a je jenom otazka casu, kdy se tak stane. Mozna by jste mela prestat premyslet emotivne a hledat ve me neco co neni. Tyto osobni vypady pouze ukazuji, ze nemate zajem o pravdu, ale pouze se snazite zneskodnit posla. Az si zjistite kdo z moravske zemske vlady volil pro vstup do Ceskoslovenska, kdo ze zemske vlady volil po likvidaci zemske vlady a zemi Moravy, tak napiste. Znate rceni „Poturcenec horsi Turka“? Hodne nas Moravanu jsou totiz ti poturcenci, ktere se snazime probrat.
Tak podobné sváry skutečně potřebujeme. To je fakt víc než migrantská krize.
Pokud vam neni budoucnost lhostejna, musite uz dnes napravovat chyby nasich dedu.
Budete mít zájem:  Stejný výrobek, jiná chuť - prý to tak chceme
Mohl byste specifikovat ty chyby dědů? Docela by mne zajímalo, co tím míníte.
Ve vašem případě jde zřejmě opravdu o Moravana, protože neumíte ani pořádně česky. Navíc myšlenku, proč by Moravan měl být Moravanem a ne Čechem, jste odůvodnil hodně slabě.
Chybí mu ramadán, postrádá halal maso…nemá rád západní kulturu, hudbu poslouchá jen arabskou…to mi nezní, jako že by se chtěl přizpůsobit
Mne take ve Svycarsku prvnich par let chybela povidla a kmin v chlebu, caem jsem nasla v Rakousku (20 minut autem) a pak se Svycari a jejich trh snazil prizpusobyt nam vsem prislym
obyčejný zběh zbabělec, takovým by azyl v žádném případě neměl být udělován. jako jednotlivci jsou z nich strašní chudáčci, ale jakmile se dostanou do větší skupiny – komunity, tak se dokážou bít a vyřvávat alláhu akbar ostošest, typické arabské plémě s vymytými mozku už od batolat… a co vyroste z jejich potomků? muslimští radikálové s nenávistí ke své hostitelské tedy rodné zemi
Když oni fakt nejsou všichni stejní. A tomuhle se nedivím, že se nechce nechat zastřelit kvůli pitomcům. Zkusil to tady, nemá to jednoduché, ale asi to dá. Ale takových je menšina a mají ještě větší strach z té muslimské většiny, než my.
Vyjmenoval snad všechny důvody, proč sem nemůžou zapadnout a ani nikdy nezapadnou. Halal, přístup k praci, hygienické návyky, spolecenske zvyky, dorozumění se. Může ho ale těšit, že kdykoliv může odejit. A nestekne po něm pes.
Co je spatneho na tom, ze se sprchuje vecer, misto rano
SPRCHOVÁNÍ VEČER ASI NEVADÍ, ale těmi hygienickými návyky měla Milena na mysli ten použitý záchodový papír a jeho házení do koše místo do záchodové mísy. Jinak samozřejmě Halal – bestiální poprava zvířat – do Česka nepatří.
Řadový Syřan může změnit velké nic podobně jako to mohl řadový Čechoslovák před revolucí. U nás byla v ústavě zakotvená vedoucí úloha KSČ, v Sýrii je podobně zakotvená vedoucí role strany Baas (tuším, že má zajištěno i bez voleb 50% křesel v parlamentu). A režim své odpůrce (bez ohledu na náboženství) likviduje podobně jako komunisti v 50.letech.Pomoc uprchlíkům na hranici není protizákonné. Protizákonné je překročení státní hranice mimo hraniční přechod bez dokumentů nebo víza. Přejít na hraničním přechodě a hned zažádat o azyl je zcela legální. Propustnost Schoengenských hranic je samozřejmě problém, kromě uprchlíků tudy můžou proudit zločinci, teroristi, pašeráci atd. Ale to už je jiná otázka.
To by bylo, abychom tu ty muslimy nezpropagovali, jak jsou hodní a pracovití 😀 Která neziskovka si PR článek zaplatila?
Zrovna s jedním podobným jsem letos slavil Štědrý večer.
Nemyslím si, že by to někdo platil. Spíš idnes mělo dobrý nápad na sérii článků. Jen si všiněte jak moc jsou čtené a diskutované..Ale pokud máte nějaké podezření i s důkazy, že někdo si článek objednal, prosím, sem s tím.
Cituji:Žiji svůj život, anižbych cítil tlak, kdy vás rodina a okolí nutí do něčeho, co nechcete. Tady váslidé neodsoudí jen proto, že máte jiný názor. U nás riskujete, že vám komunitaneporozumí a ztratíte přátele. Rodiče s mým výběrem partnerkynesouhlasili, matce vadilo, že není z Aleppa. V Sýrii vám často už jako miminuvyberou profesní dráhu a jako teenagerovi přátele. Takhle tam někdy vypadánesprávně použitá moc rodičů.A naproti tomu:V Sýrii jsou přátelské vztahy pevnější a hlubší,vydrží vám dvacet třicet let.Proč mám pocit, že sám sebe rozporuje? Kamarády tam vybírají rodiče a nesmíš před nimi říci něco co by se jim nelíbilo, ale vztahy jsou tam přátelštější?
že by klady a zápory jejich způsobu života?
že by něco, jako že každá mince má dvě strany a vše má své pro a proti ?
Je to ocividne inteview, on se sam neprihlasil a odpovida na otazky.
Žije tady už dlouho, přesto při čtení jeho názorů mě přepadá beznaděj. Ať se snaží jak chce integrovat, je to prostě úplně jiný člověk, má od kolébky vymytou velkou část mozku a není možné, aby se z něj stal Evropan. Je to arab a muslim, t.č. přebývající v nepochopitelném světě Evropanů.
Nešel do důsledku. Zůstal viset mezi dvěma světy. Lze buď jedno, nebo druhé. A máte pravdu s tím vymytím mozku. V tom je islám hrozný, nevím dopodrobna, co s těmi dětmi dělají, ale připadají mi, že jsou nějak od základu poškození.
Co konkrétně má z mozku vymytýho? Že se nesprchuje, když jde ven nebo že mu záleží na vztazích? Nebo ta hudba, ta je problém?
Prostě ve všem, jeho zvyky jsou v něm tak zarostlé, jeho nepochopení pro evropský způsob života je tak do očí bijící, že ho nevidí jen opravdový zaslepenec. I když se mu nedá upřít snaha, i on si je vědom své odlišnosti, nepatřičnosti a ta jeho smířenost je daná jenom tím, že se nepohybuje ve stejně smýšlející společnosti, která by ho utvrzovala v tom, že jak to chápe on je správné.
Ale konkrétní důvod pro to, proč by tu nemohl žít, nemáte.
Vemte to takhle. Je to inteligentní a vzdělaný člověk, dokáže na sobě pracovat. Patří k tomu lepšímu, co se mezi lidmi vyskytuje. A stejně tu není jako doma. A teď to porovnejme s tím méně inteligentním, méně vzdělaným, a méně ochotným na sobě pracovat. A těch je většina. Proto by tu neměli žít.
Tak několik jsem jich uvedl, přesto, kdyby se po velkém úsilí odpoutal od své víry, jak to udělal s ramadánem, což považuju za nepravděpodobné, zjistil, že může místo koránu používat i mozek, přijal naší kulturu a zvyky za své, tak nevidím důvod, proč v případe jedinců je mezi sebe nepřijmout. Ale muslimové jsou natolik mozkuchudí, že si bez návodu koránu nedojdou ani na záchod.
S tím Asádem to nechápu, jaké jsou lepší možnosti v arabském světě, než osvícený diktátor a armáda, druhá možnost je vláda islamistů, což je podstatně horší stav a třetí možnost je ještě horší, a to je nekonečná občanská válka, zabíjení a ničeníV Iráku, Afganistánu jim USA odstranili diktátora, islamisty a udělali svobodné volby a potom jim pomáhali stabilizovat demokraticky zvolenou moc mnoho let, cvičili jim vojáky, policisty, dodali zbraně a dneska v těch zemích zase mají občanskou válku. Zkrátka v arabském světě demokracie nefunguje tam je osvícený diktátor a armáda nejlepší volba, to vidíme v Egyptě, Turecku, kdysi to bylo i v Iránu, dokud se tam k moci nedostali islamisti.
Budete mít zájem:  Léčba Kvasinek V Těhotenství?
To, že většina těchto diktátorů padla, a ne vždy přičiněním mocností zvenší znamená, že to tak úplně nefunguje. Jen mimochodem, v Afghánistánu USA odstranily právě vládu islamistů.Skutečnost je taková, že Asad nejen není osvícený diktátor, ale hlavně nedokáže Syřany sjednotit a skoro všichni současní uprchlíci prchají právě před ním. Možná dokonce cíleně vyhání celé skupiny obyvatel, které mu nejsou nakloněny, a to dost brutálně. Velká většina uprchlíků v Evropě nikdy nepřišla do styku s IS, který ovládá nehostinné, řídce osídlené území na východě země, zato jim pravděpodobně spadla na barák nejedna Asadova bomba. Asad rozhodně žádným řešením pro Sýrii není.
Asad není umírněný diktátor, na svých rukou má spoustu krve vlastních občanů (i když tatínek na tom bude asi ještě hůř).Osvícený vládce je asi to ideální (viz např. Jordánsko, Omán, SAE), ale vždy se to nepovede. V Arabském světě se protíná náboženství (Islám sunitský, šiíítský a minoritní, trocha křesťanů a židů), národnosti (většina Arabů + menšíny – Kurdové, Asyřani…) a kmeny (rody). Každý má ale jinou prioritu, někdo je více nábožensky orientovan a je mu bližší kompatibilní muslim byť z jiného národa (to platí např. o fundamentalističtějších sunitský arabech), jiný je orientovaný národnostně (Kurdové, Turci…), jinde je to o kmenech (Afgánistán, Pákistán, severní Afrika…). Hranice současných států obvykle nekorespondují ani s jedním (vychází z koloniálních vztahů) a to zadělává na třenice a sváry. Jiné řešení než „překreslení mapy“ asi nepřichází v úvahu. Irák se pravděpodobně rozpadne na sunitskou a šíitskou část, Sýrie na několik částí, možná vznikne samostatný Kurdistán (spojením Syrské a Irácké části), Jemen se opět rozdělí atd.

Jen ho nechte, ať se bojí (1977)

Obsah

  • Nesmělý suplent lidové školy umění Aleš Brabec získal první cenu na hudebním festivalu a dostane proto nabídku, aby pracoval pro pražské Divadélko v suterénu. Jeho ředitel Soukup právě potřebuje několik písniček pro chystaný muzikál a tak je ochoten udělat všechno proto, aby Alešovi vytvořit vhodnou atmosféru ke skládání. Skladatel se však zamiloval do zpěvačky souboru Marcely Malé a místo skládání jen zamilovaně hledí. Soukupova manželka Jitka však tvrdí, že Alešovou inspirací je šok, což také ihned dokáže na předchozích písničkách. Soukup s divadelním mistrem Čermákem se tedy rozhodnou vyrobit Alešovi tu správnou tvůrčí atmosféru a pustí se do vymýšlení inspirativních šoků. Metoda má úspěch, alespoň to tak zpočátku vypadá a povzbuzená dvojice doplněná o Marcelina bývalého snoubence Mydlocha se pustí do dalších nepříjemných překvapení. Ať se však snaží sebevíc, finálová píseň stále chybí a proto se rozhodnou pro opravdu drsný implus a snaží se Aleše přesvědčit, že se stal vrahem…(oficiální text distributora)
  • Hudební komedie Jen ho nechte, ať se bojí, jejíž scénář byl napsán pro Luďka Sobotu a jeho spolupracovníky z divadla Semafor, je příběhem hudebního skladatele Aleše Brabce, který pro tvorbu zdánlivě potřebuje zvláštní atmosféru vyvolanou šokem…(Bontonfilm)
  • Aleš Brabec (Luděk Sobota) je roztržitý, nesmelý, nie veľmi bystrý, ale zato talentovaný hudobný skladateľ žijúci v malom českom mestečku. Pracuje v miestnej Ľudovej škole umenia a chystá sa oženiť s priateľkou Alenkou. Jeho život však zmení víťazstvo na hudobnom festivale, kde jeho pieseň získa hlavnú cenu. Zoznámi sa s pôvabnou speváčkou Marcelou Malou (Helena Vondráčková), ktorá o neho prejaví záujem ako o muža, tak aj o umelca. Keď jeho Alenka zruší svadbu, Aleš sa rozhodne odísť s Marcelou do Prahy, kde dostane ponuku pracovať pre Divadlo v suteréne na novom hudobnom predstavení. Riaditeľ Soukup (Miloslav Šimek) potrebuje zložiť niekoľko pesničiek pre nový muzikál, a tak je ochotný vytvoriť Alešovi vhodnú atmosféru na skladanie piesní. V rozhodujúcej chvíli však Aleš zlyhá a stratí múzu. Soukupova manželka Jitka (Jaroslava Brousková) tvrdí, že Alešovou inšpiráciou je šok, čo aj dokáže na jeho predchádzajúcej tvorbe. Soukup s divadelným majstrom Čermákom (Vladimír Menšík) sa preto rozhodnú realizovať bizarný nápad, ako mu prinavrátiť inšpiráciu. Vytvoria mu správnu tvorivú atmosféru metódou inšpiratívnych šokov, ktoré mu všetci spoločne vymýšľajú a pripravujú. Nech sa však snažia akokoľvek, finálna pieseň stále chýba, a tak sa rozhodnú pre drsný tvorivý implus – snažia sa Aleša presvedčiť, že sa stal vrahom…(TV JOJ)

Komentáře (161)

  • Originalita. Film je opětovně postaven na „nesoustředěném“ Sobotovi, který v tomto typu hraní neskutečně vyniká. Někdy mě film nudil a jindy je o zábavu nesmírně postaráno. Konec a i začátek je nesmírně kolísavý. Máme i lepší snímka, ale na odreagování to postačí. -5/10- Za sebe bych ještě chvilku strašil.(11.3.2014)
  • Naprostej pruvar vsech zucastnenych. Tohle mohl byt kultovni film tvurcu,bkteri udelali tolik humoru v Semaforu. Bohuzel to napsal nekdo jiny a tak se to na place nepodarilo zachranit. A ty priserny postsynchrony! Naprosto promarnena sance, kterou dvema hvezdama hodnotim jen jako milovnik Semaforu te doby.(25.7.2019)
  • Na této výrazně průměrné české veselohře upoutá mimo nesporně komický náboj, který do ní vložil režisér Rychman, skutečnost, že je hodnověrným dokumentem o činnosti Grosmannových semaforských pokračovatelů. Podařil se v ní i svého druhu zázrak: zpěvačku Helena Vondráčková, hraje-li zpěvačku Helenu Vondráčkovou, se mění v přijatelnou a místy i skousatelnou slušnou herečku. Je to svěží dílo, které potěší přesto, že nezanechává za sebou hlubší stopu. Patří při porovnání s obdobnými filmy té doby (ROMANCE ZA KORUNU) k tomu výrazně lepšímu.(23.10.2010)
  • Hudební komedie, která má celkem dobrý námět, ale je ušitá hodně horkou jehlou. Sobota je tady ve formě srovnatelné s Jáchymem, scénář nicméně o pár tříd zaostává, autoři si zřejmě mysleli, že bude stačit, když tam nacpou pár známých tváří. Hudební vložky jsou v podstatě tragické. Třetí hvězdičku jsem dal víceméně pouze za závěrečnou scénu s požárem, která mi přišla celkem zábavná.(6.4.2010)
  • Luděk Sobota už přes třicet let předvádí to, s čím začal v Jáchymovi, čili sklouzává k dlouholetému nudnému stereotypu. Zatímco v Šíleně smutné princezně Vondráčková zachránila svou roli mladistvým půvabem, tady už nezachraňuje ničím a její otřesné herectví lze srovnat snad jen s žalovatelnými výstupy Karla Gotta v jiných filmech. Hudba je nudná a infantilně moralizující texty úděsné. Přesto, až budu mít příležitost, znovu se na tenhle film rád podívám. Proč? Inu, to je jednoduché – protože mám rád Helenu Vondráčkovou:-)(15.11.2008)

Galerie (4)

  • Petr Nárožný, Luděk Sobota
Budete mít zájem:  Alergie Na Kravské Mléko Jídelníček?

Zajímavosti (19)

  • – Pro scény s hořícím domem posloužil objekt na Žižkově, který dva dny po natáčení zbourali. (M.B)
  • – Točeno v Českem Krumlově a na Slapech. (M.B)
  • – Aleši Brabcovi (Luděk Sobota) trvá přiklepnutí hřebíčku ve filmu 3 minuty a 25 vteřin. (M.B)

Oblíbené citáty

Anna 13

  • Autoři 50
  • Série 14
  • Žánry 13
  • Seznamy
  • Citáty 4421
  • Uživatelé 3

„- U vás lidé pěstují pět tisíc růží v jedné zahradě, a přece nenalézají to, co hledají. – Nenalézají … – odpověděl jsem. – A přesto by mohli, najít, co hledají v jediné růži nebo kapce vody… – Ano – odpověděl jsem. A malý princ dodal: Ale oči jsou slepé. Musíme hledat srdcem.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„„Důkazem, že malý princ skutečně existoval je to, že byl rozkošný, že se smál a že chtěl beránka. Chce-li někdo beránka, je to důkaz, že žije.““

— Antoine de Saint-Exupéry

„„Kdybych nařídil generálovi, aby byl mořský pták a on neuposlechl, nebyla by to chyba generálova, ale moje. Je třeba žádat od každého to, co může dát.““

— Antoine de Saint-Exupéry

„„Svět slz je tak záhadný.““

— Antoine de Saint-Exupéry

„Cíl bez plánu je jen přání.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Co mě na spícím malém princi tolik dojímá, je jeho věrnost květině, ten obraz růže, který v něm září jako plamínek lampy, i když spí… A tušil jsem, že je ještě křehčí. Lampy musíme dobře chránit: stačí závan větru a lampa shasne…“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Člověk je sám i mezi lidmi“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Člověk přece nemůže trvale žít z ledniček, politiky, financí a křížovek. Člověk to prostě nemůže. Člověk přeci nemůže žít bez básní, bez barev, bez lásky.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Člověk vnímá jen ten svět, který nosí v sobě.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Jedině děti vědí co hledají.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Krása je totéž jako štěstí.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Nikdy nejsme spokojeni, tam kde jsme.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Předpokládáme, že ostatní myslí stejně jako my. A z toho důvodu máme strach být uprostřed jiných sami sebou. Protože se domníváme, že nás ostatní budou soudit, dělat z nás oběť, zneužívat nás a obviňovat, jako to děláme my sami. Ještě dříve, než nás mají příležitost zavrhnout jiní, zavrhneme se sami.“

— Miguel Ángel Ruiz Macías

„Když cítíte lásku sami k sobě, nežijete už svůj život v závislosti na názorech jiných lidí. Nepotřebujete, aby vás druzí lidé přijímali nebo vám říkali, jací dobří jste, protože vy víte, kdo jste.“

— Miguel Ángel Ruiz Macías

„„Gatsby věřil v to zelené světlo, v šílenou vzrušující budoucnost, která před námi rok za rokem ustupuje. Teď nám unikla, ale to nevadí – zítra poběžíme rychleji, ještě víc rozpřáhneme paže… A jednoho nádherného rána – Tak se potácíme kupředu, jako lodě proti proudu, bez přestání odnášeni zpět do minulosti.““

— Francis Scott Fitzgerald

„A tak sebou zmítáme dál, lodě deroucí se proti proudu, bez přestání unášeni zpátky do minulosti.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Až někdy dostaneš chuť někoho kritizovat, vzpomeň si, že ne všichni lidé na tomhle světě měli takové výhody jako ty.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Byl mužem své ženy, nepatřil sobě.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Potom ji políbil. Když se jejich rty setkaly, rozkvetla pro něj jako květina a vtělení bylo úplné. (Velký Gatsby, s. 94)“

— Francis Scott Fitzgerald

„Člověk je sám i mezi lidmi.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Nestojím o učenost, důstojnost ani vážnost. Chci tuhle hudbu a tohle svítání a teplo tvojí tváře.“

— Džaláleddín Balchí Rúmí

„Víš, ty jsi přece jen trochu složitá.“ „Ale ne,“ ujistila ho spěšně. „Ne, to opravdu nejsem – jsem jenom – jsem jenom spousta všelijakých jednoduchých lidí dohromady.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Život začíná vždycky znova, když zvadne.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Mládí je sen, forma chemického šílenství.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Budoucí matka by měla vidět hvězdy. A darovat mu v myšlenkách všechny hvězdy a všechny planety, svému překrásnému dítěti.“

— Vladimir Nikolajevič Puzakov

„Nic nemůže být tak ohnivé a tak svěží jako to, co člověk dokáže nahromadit v příšeří svého srdce.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Minulost se nedá opakovat.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Na trávníku a na cestě se kupily tváře těch, kdož spřádali teorie o tom, jak je Gatsby zkažený, a on stál na těch schodech, kynul jim na rozloučenou a skrýval před nimi svůj nezničitelný sen…“

— Francis Scott Fitzgerald

„Myslel jsem na Gatsbyho úžas, když poprvé spatřil zelené světlo na konci Daisyiny loděnice. Gatsby věřil v to zelené světlo, vzrušující budoucnost, která před námi rok od roku ustupuje…“

— Francis Scott Fitzgerald

„Věděl, že když tuto dívku políbí a navždy zasnoubí své nevyslovitelné vidiny s jejím smrtelným dechem, nebude se jeho mysl už nikdy lehce vznášet jako mysl boží.“

— Francis Scott Fitzgerald

„Svět slz je tak záhadný.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Je to opravdu užitečné, protože je to hezké.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Co je důležité, je očím neviditelné…“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Nikdy nejsme spokojeni tam, kde jsme.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Jedině děti vědí, co hledají. Ztrácejí čas pro hadrovou panenku, panenka se stane hrozně důležitá, a když jim ji někdo vezme, pláčou… Mají štěstí.“

— Antoine de Saint-Exupéry

„V noci rozum spí a věci prostě jen jsou. Ty, na kterých opravdu záleží, nabudou zase své podoby, přežijí pustošení denních analýz…“

— Antoine de Saint-Exupéry

„Krásu může člověk poznat a zamilovat se do ní během hodiny, a přestane ji milovat ještě rychleji. Ale duši se člověk musí naučit znát.“

— Lev Nikolajevič Tolstoj

„Žena krásná a věrná je tak vzácná jako dokonalý překlad poezie. Překlad obvykle není pěkný, když je věrný, a není věrný, když je pěkný.“

— William Somerset Maugham

„Zapomínám většinu toho, co jsem četl, stejně jako to, co jsem jedl; vím však, že obojí přispívá k uchování mého ducha i těla.“

— Georg Christoph Lichtenberg

„Klíčem k verši je lidský vzlyk.“

— Boris Leonidovič Pasternak

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector