Dostanete to, za co zaplatíte. To platí i o jídle

Dostanete to, za co zaplatíte. To platí i o jídle

On-line objednávky dlouhodobě nabírají na popularitě. Ocení je zákazníci, kteří neradi telefonují nebo potřebují více času na výběr. Podle aktuálního průzkumu Makro Cash & Carry si každý pátý Čech objednává jídlo z restaurace alespoň jednou do týdne. V Praze je to dokonce každý třetí. Restaurace na tento trend pohotově reagují.

Podniky, které přešly na on-line objednávkový systém hlásí značný nárůst tržeb. Zákazníci si rádi vyberou více jídel a nezapomenou ani na dezert, pokud mají klid a čas na výběr. On-line systém objednávek je proto použitelný jak pro rozvoz, tak přímo pro návštěvníky podniku.

V AAHI jsme vyvinuli on-line systém, který používají malé i velké podniky. Systém jednoduše integrujeme na váš web a zákazník si může začít objednávat.

Pokud si u vás host objednává poněkolikáté a již má aplikaci, po kliknutí na objednávkový systém se mu otevře aplikace, kde objednávku dokončí.

Výhodou je, že systém funguje, i pokud zákazník není, nebo nechce být přihlášený či registrovaný uživatel. Podmínkou není ani stažení aplikace.

1. Zvyšte si příjem

Víme, že děláte vše pro to, aby váš podnik generoval zisk, a že vaším cílem je vyšší příjem. Vaše menu vyloženě láká k tomu, něco si objednat.

Problém nastává, pokud se zákazník cítí pod časovým tlakem a jídelnímu lístku nevěnuje potřebnou pozornost. S on-line systémem objednávek má host tolik času, kolik si sám přeje.

Necítí se nepohodlně, že někoho zdržuje a menu si pečlivě přečte. Možná dokonce dvakrát. Díky tomu se zvýší šance, že si objedná vícero položek.

2. Zvyšte počet dokončených objednávek

Při objednávání on-line je těžké udržet si pozornost zákazníka, pokud mu poskytovatel aplikace nabízí rovnou několik dalších podniků. Ve vlastním systému na vaše zákazníky konkurence číhat nebude.

Kromě toho, mezi silnou kupní sílu patří skupina lidí ve věku 20 až 35 let, která se cítí lépe při možnosti nákupu on-line.

Získáte tak demografickou skupinu, která je připravena se nechat přesvědčit k nákupu.

Není to pouhý pocit, máme to podložené daty. U našich klientů dokončí objednávku během špičky více než 40 % uživatelů aplikace. Jde o vskutku vynikající výsledek, pokud vezmete v potaz, že běžná míra konverze v jiných odvětvích e-commerce se pohybuje okolo 2,35 %.

3. Žádné chyby, které stojí peníze

I ten nejlepší číšník se někdy splete. Získat kvalitní pracovní sílu není jednoduché a vy musíte počítat s chybami.

Věděli jste, že chyby při tvorbě objednávky jsou jednou z největších příčin plýtvání, ale i finančních ztrát v gastronomii? Tyto chyby mají společného jmenovatele a tím je lidský faktor, který je vždy nepředvídatelný.

Na rozdíl od objednávkového systému – pokud byla objednávka zadána špatně, je to chyba na straně zákazníka, nikoliv personálu. Určitě znáte ty momenty, kdy si zákazník objedná velké pivo a po donesení vám oznámí, že chtěl přeci malé. To se vám s naším systémem nestane.

4. Zisk zůstane vám

Pokud používáte aplikace na rozvoz jídla jako je DámeJídlo nebo Wolt, jistě vás trápí výše provize. Ačkoliv jsou to oblíbené služby u zákazníků, pro majitele či provozního restaurace je to zásadní výdaj navíc.

Tito poskytovatelé aplikací si účtují provizi až 30 % z vaší konečné ceny – ano, odvádíte procenta také z daně. Přijde vám to nesmyslné? Poskytovatele vaše argumenty nezajímají.

Potvrdili nám to i naši partneři, kteří si před přechodem na náš systém stěžovali na ztrátu až 40 000 Kč měsíčně.

Proto je výhodné prodávat bez prostředníka. U nás zaplatíte paušální poplatek za poskytnutí samotného systému, se kterým počítáte jako s fixním nákladem. Proto, čím víc budete prodávat, tím víc vyděláte – sobě, nikoliv jiným.

5. Systém funguje s aplikacemi třetích stran

I přes vyjmenovaná negativa mají aplikace na rozvoz své neodmyslitelné výhody. Pokud podnikáte ve městě, kde je gastro trh přesycený, jsou služby jako DámeJídlo skvělým způsobem, jak o sobě dát vědět novým zákazníkům.

Sice zaplatíte vysokou provizi, dostanete se ale do širokého povědomí veřejnosti. Cílem je samozřejmě zákazníka přesvědčit k tomu, aby objednávku příště provedl přímo u vás. K tomu můžete využít akční nabídku. Nabídnete jim 10% slevu na novou objednávku skrze váš interní systém.

Situace je výhodná pro obě strany, vy ušetříte na provizi a zákazník si koupí levnější oběd.

6. Data, klíč ke spokojenému zákazníkovi

Data jsou základem dobrého podnikání a marketingu. Pokud chcete přesně vědět, co si vaši zákazníci rádi objednávají, za kolik, ve který čas a kam, je interní systém skvělým zdrojem informací. Díky tomu budete moct upravit nabídku přesně podle toho, co chtějí vaši zákazníci. Už žádné další přibližné odhady a neúspěšné položky v meníčku.

7. Snadné propojení s webem

AAHI je webová aplikace, která se integruje s vaším webem pomocí pluginu. Co to znamená pro vás? Že nejde o žádný složitý proces, kterému byste museli obětovat hodiny vašeho času.

Platby, které projdou skrze aplikaci jsou zpracovány pomocí bezpečného platebního systému Stripe, kterému důvěřují miliony lidí a mnoho firem po celém světě, jako je například Booking, Shopify nebo SalesForce.

8. Víte, kolik zaplatíte

Náš AAHI systém je založen na modelu předplatného. Proto víte přesně, kolik za systém zaplatíte, což vám poskytne značnou výhodu oproti objednávkovým systémům třetích stran, kde si provizi musíte vypočítat a předpokládat, kolik toho za daný měsíc prodáte. S naším systémem budete mít přehled nad prodejem a bude snazší řídit vaše cash flow.

9. Je na čase být on-line

Během vládních opatření byl rozvoz a osobní odběr jediným způsobem prodeje. Podniky, které měly vlastní objednávkový systém získaly silnou konkurenční výhodu. I teď po rozvolnění těží ze svých zákazníků, jež získaly v průběhu pandemie. Přidáte se k nim?

Čím se platí v Nepálu? Měna a ceny 2021

Oficiálním platidlem v Nepálu je nepálská rupie (NPR, Rs). Jedna rupie se dělí na 100 pais, i když kovové mince se prakticky nepoužívají (1 rupie ma hodnotu jen přibližně 0,009 USD).

Nejpoužívanější bankovky jsou ty s hodnotou 1.000, 500, 100, 50 a 20 rupií. Bankovka s nejvyšší hodnotou je 1.000 rupií, což v závislosti na kurzu představuje jen přibližně 8–9 €. V Nepálu je kromě místní měny často využíván americký dolar a zaplatíte s ním nejen za víza, ale i za většinu zboží a služeb.

Budete mít zájem:  Pět rad, jak zatočit se stresem

V horách je vyžadována platba rupiemi. Nepálská rupie, která je vázána na indické rupie, zažila v polovině prosince 2015 nejhorší propad od roku 2013 a směnný kurz dosáhl 107,24 Rs za 1 USD. Oficiálně je zakázán dovoz a vývoz nepálské měny, obecně se však nic nestane, pokud si s sebou na památku vezmete několik nepálských bankovek.

Směnárny a platba kartou

Eura nebo dolary můžete po příletu směnit přímo na letišti či v jakékoli bance a směnárně, kterých je v centru Káthmándú nepočítaně. Při převodu rupií se většinou počítá 1 dolar na 100 rupií.

Výběry kartou z bankomatu je možné provést ve všech větších městech, nejvýše položený bankomat se nachází v osadě Namche Bazaar (3.440 m n. m.) v oblasti Everestu. Většina bankomatů má limit na výběr 20.000 rupií.

Kolik co stojí

Obecně je Nepál, tak jako většina asijských zemí, levnou destinací. Ceny některých položek jsou polovičně ve srovnání s našimi cenami. Platí, že čím do vyšší nadmořské výšky jdete, tím vyšší ceny jsou. Vždy se snažte smlouvat o cenách. Téměř vždy se vám podaří srazit cenu alespoň o třetinu, ne-li i o polovinu. Buďte asertivní a nenechte se nachytat první cenou, kterou vám nabídnou.

V Káthmándú zaplatíte za hlavní jídlo od 200–300 rupií (Rs), taxi z letiště do centra od 500 rupií, za vstup do Durbar Square 1.

000 rupií (zvýšený poplatek po zemětřesení v roce 2015), pohlednice stojí 15 rupií, známka 50 rupií, 1 l čisté vody 20 rupií, půllitr piva 350 rupií. Dobré ubytování i se snídaní seženete během sezóny od 1.000 Rs za noc.

Přeprava do 200 km vzdálené Pokhary, která trvá z Káthmándú 7 h, stojí místním autobusem 500–600 rupií, turistickým autobusem 800–2.500 rupií.

Pokud se chystáte na trek, tak velkou část výbavy zakoupíte v centru Káthmándú – v Thamel za třetinové ceny jako na Slovensku. Flís a powerstretch, jedno i druhé je v Nepálu levné. Velmi levné.

Seženete tam kompletní trekingovou výbavu, například mikinu z tkaniny ekvivalentní polartecu za 500 Rs, velmi teplé flísové rukavice za 1.000 Rs, powerstretchové kalhoty, které u nás stojí kolem 70–100 €, za ekvivalent 10 €.

Bund s Gore-Tex najdete v celém Nepálu na tuny.

V žádném případě nečekejte skutečný Gore-Tex, ale pouze podobně vypadající tkaninu. Technologie výroby je (někdy) velmi blízká skutečnému Gore-Texu, ale jeho vlastnosti zcela nedosahuje.

Určitě vám taková bunda nepromokne, ale prodyšnost bude horší.

Běžného oblečení typu turistických kalhot s odepínatelným spodním dílem i bez něj, šátků, batohů, softshellových bund i kalhot jsou po celém Thamelu také na tuny.

Situace v horách je o něco horší. Hlavní jídlo koupíte nad 3.000 metrů od 400 Rs, národní jídlo dhal Bhaat od 350 Rs (od 4.500 m za 600 Rs). Litr vody vás klidně může stát i 400 Rs.

V horách se platí za všechno – hodina nabíjení stojí 100–400 Rs, sprcha od 300 Rs.

Ubytování je i v horách velmi levné, téměř symbolické (100–300 Rs /noc), vynahrazuje se to však na přemrštěné ceně za jídlo.

Spropitné a smlouvání

Spropitné (cca 10 % z ceny) je většinou zahrnuto již v ceně účtu, který vám v restauraci ve větších městech donesou. Je třeba s tím počítat. Spropitné se nechává i Šerpům a nosičům v horách.

Smlouvání je téměř nutností a říká se, že akceptováním první ceny prodávajícího urazíte. Snažte se udělat si přehled, co kolik může stát a určitě si hranici, nad níž nepůjdete.

Někdy se vám nepodaří usmlouvat cenu ani o 10 %, jindy skončíte na třetině původní hodnoty.

Častokrát nemá cenu hádat se o 50 rupií – domácím to pomůže a pro vás ty necelých 50 eurocentů (12 Kč) i tak nemá velkou hodnotu.

Jak ušetřit

Ušetřit se dá nejvíce již zmíněným smlouváním cen a nenachytáním se na první nabídnutou cenu. Místní prodejci se snaží využít nevědomosti turistů a často nadhazovat ceny, za něž byste danou věc v Evropě možná i koupili, ale v Nepálu představuje několikanásobek reálné hodnoty.

V stravování se dá nejvíce ušetřit, pokud nebudete jíst v restauracích, které nabízí převážně západní kuchyni, ale budete navštěvovat podniky s domácí stravou, případně pouliční streetfoody a stánky s občerstvením. Jisté diskriminaci se však nevyhnete, a jako turista budete mít automaticky vyšší ceny než domácí Nepálec.

Pokud se dostanete mimo centra, zaručeně klesnou i ceny všeho. Při výběru ubytování v horách volte jednodušší autentičtější lodžie před okázalými resorty určenými bohatším turistům.

Denní rozpočet

Nízkorozpočtový cestovatel, tzv. backpacker, cestuje tak, aby za co nejmenší rozpočet viděl a zažil co nejvíce.

Ubytuje se proto v hostelu nebo levném hotelu za 5–7 € na noc, stravovat se bude výhradně domácí stravou od pouličních prodejců nebo si navaří sám. Během dne spotřebuje 3–4 l vody.

Přepravovat se bude pěšky nebo pomocí rikši. Nejnižší denní náklady proto dosahují 15–20 €.

Při zlaté střední cestě si cestovatel dopřeje trochu více luxusu. Ubytuje se ve slušném hotelu se snídaní s tarifem přibližně 12–15 € za noc, během dne si kromě domácího jídla dopřeje i něco ze západní kuchyně a přepravovat se bude taxíkem. Denní náklady takového cestovatele budou 20–30 €.

Cestování za luxusem může stát cestovatele tolik co v evropských luxusních destinacích. Takový cestovatel si najde nejluxusnější hotel v Káthmándú za 150 € na noc, stravovat se bude v top restauracích a přepravovat autem s hotelovým šoférem. Takový cestovatel může utratit za den i několik stovek eur.

Twisto – recenze od běžného uživatele + BONUS 300 Kč

Naposledy aktualizováno: 31. října, 2020

Twisto je česká revoluce v každodenním placení, která nabízí slevy na nákupy, odkládání plateb a třeba i vyřizování reklamací na e-shopech.

S Twistem máte přehled o svých útratách a nemusíte při on-line platbách zadávat čísla své platební karty. Já používám Twisto aktivně déle než rok a mám s ním zkušenosti.

Zaujalo vás Twisto? Pojďme společně zjistit, jestli je to služba vhodná právě pro vás.

Služba nabízí tři tarify: Online (0,-), Standard (49,-) a Premium (99,-) měsíčně. Pokud je nějaká funkce dostupná jen v placeném tarifu, příslušně to v článku uvádím. Na konci naleznete ucelený přehled, co je v jednotlivých tarifech dispozici.

Budete mít zájem:  Vitamín C – jeho funkce, hlavní zdroje i zajímavosti

Pokud se rozhodnete si Twisto pořídit, mohu vám nabídnout 300 Kč bonus, který dostanete na svůj Twisto účet po úspěšné registraci. Stačí použít promo kód POWEROFDOING. Jak na registraci se dozvíte na konci článku.

Co je Twisto

Twisto si můžete představit jako chytrou elektronickou peněženku, kterou nemusíte předem nabíjet. Vše, co během měsíce utratíte, pak zaplatíte Twistu najednou. Buď převodem, nebo platební kartou. Kromě plateb on-line a v obchodech za vás Twisto zaplatí také faktury, které jim přepošlete na e-mail.

Nakupování s Twistem se vyplatí nejen kvůli přehlednosti, které přináší měsíční vyúčtování, ale také kvůli cashbackům a slevám, které máte k dispozici.

Bonusy jako cestovní pojištění pro celý svět a 3 % sleva na zahraniční transakce s Premium účtem je už třešnička na dortu. Navíc máte k dispozici webovou a mobilní aplikaci, takže máte na každém kroku přehled o svých financích.

Novinka od prosince 2018: Nově můžete společné platby rozdělit mezi sebe a kamarády, podle toho, kdo vám kolik dluží. Co je nejlepší, kamarádi ani nemusí mít Twisto.

Jak funguje Twisto

Všechny svoje útraty s Twistem splácíte jednou měsíčně. Nezáleží přitom, jestli platíte on-line nebo v obchodech, na začátku nového měsíce vždy dostanete vyúčtování s útratami rozepsanými podle jednotlivých položek.

Vzhled webové verze Twisto

Nákupy se počítají vždy od prvního dne měsíci do konce měsíce a splatnost celkové útraty je 14 dní. Pokud jste utráceli například v listopadu, musíte Twistu vše zaplatit do 15. prosince.

Pokud se stane, že nemáte dostatek peněz na zaplacení, nebo prostě jen potřebujete vyjít s výplatou, Twisto vám umožní si splátku odložit. Platíte poplatek za odložení každé stokoruny, takže čím více se vám pořadí splatit, tím méně za odložení zaplatíte. Pro představu: odložení částky 6 320 Kč o jeden měsíc vás vyjde na 252 Kč.

Pokud si zapomenete platbu odložit a nezaplatíte vyúčtování, čekají vás poplatky z prodlení. Twisto se vám ale připomíná tolikrát, že se vám to rozhodně nestane.

Twisto vás nenechá utratit více, nežli si můžete dovolit

Twisto má chytrý systém vyhodnocování bonity klientů. Technicky vám půjčují peníze, takže si vás pomocí automatizovaných procesů prověřují.

Do začátku dostanete měsíční limit na útraty 5000 Kč a postupně vám naroste až do výše vašeho průměrného měsíčního příjmu. Rychlost, s jakou vám Twisto limit zvyšuje, záleží především na vás a vaší platební morálce. Pokud splácíte vyúčtování včas, dostanete se na výši měsíčního příjmu během pár měsíců.

Twisto navýšení limitu

Pokud si i poté budete potřebovat měsíční limit navýšit, je to možné. Já jsem například potřeboval navýšit limit, protože jsem měsíc v kuse využíval slevy 4 % na rezervace hotelů přes Booking.com.

V polovině měsíce jsem se ale dostal na svůj dosavadní limit (25 000 Kč) a po krátké komunikaci s týmem Twisto mi limit zvýšili na 30 000 Kč. Po dalším půl roce mi sami od sebe navýšili limit na 35 000 Kč a to i přes to, že jsem jednou na zkoušku vyúčtování nezaplatil a nechal si téměř celou částku o měsíc odložit.

Twisto Snap – automatická platba faktur

Také nemáte rádi večery, kdy si musíte sednout k internetovému bankovnictví a ručně platit faktury, které vám přišly poštou nebo do e-mailu? (Kdy se banky naučí používat QR kódy ????)

Tak s tím můžete přestat, protože Twisto zaplatí faktury za vás. Papírové faktury stačí nafotit do mobilní aplikace, elektronické přeposlat na jejich e-mail. Běžně platí faktury několik dní před datem splatnosti, pokud je ale potřebujete zaplatit ihned, stačí to připsat do poznámky.

Za tuto službu zaplatíte 0,- až 10,- za fakturu podle toho, jaký používáte tarif.

Twisto Pay

Pokud má e-shop implementované platby pomocí Twisto, stačí při nákupu zadat e-mail, kterým jste se u Twista registrovali. Platba se provede automaticky a je schválená do jedné sekundy. Platby jsou tak rychlejší a hlavně bezpečnější, protože nikam nezadáváte svojí platební kartu a na e-shopu se nemusíte ani registrovat.

Jak vypadá aplikace (moje útraty + cashbacky + zobrazení nákupu na e-shopu):

Vzhled mobilní aplikace Twisto

Twisto obchody

Mezi největší e-shopy používající Twisto patří například Alza, Rohlík.cz, Slevomat, Dáme jídlo nebo Mironet. Kompletní seznam napojených e-shopů najdete tady. Twisto za vás také může vyřizovat reklamace a vrácení zboží, pokud o to požádáte.

S Twistem platím na e-shopech poměrně často a líbí se mi, že si přímo v aplikaci můžu zobrazit, co jsem si objednal. Twisto také posílá informace o tom, jestli e-shop už zboží odeslal.

TIP: Pokud nemá e-shop napojení na Twisto, i tak s ním můžete zaplatit. Vyberte si platbu převodem a fakturu zašlete na [email protected]

Twisto cashback – procenta z  nákupů zpět do peněženky

Twisto nabízí slevy do různých internetových obchodů formou cashbacku, vrátí vám tedy určité procento zaplacené částky jako kredity na Twisto účet. Marketingová akce zaručuje, že Twisto nabízí pro podporované obchody nejvyšší cashback v České republice. Dávají záruku, že nabízí o 5 % více peněz zpět, než jakákoliv jiná fintech firma.

Twisto ke dnešku (17. srpna 2019) nabízí cashback ze 127 různých on-line obchodů. Nejzajímavější je časově omezená akce na Zoot (30 % cashback), Booking (až 4 %) nebo About You (až 7,9 %). Další zajímavé obchody:

  • Notino až 5,5 %
  • AliExpress až 10 %
  • Benu až 8,3 %
  • UrbanStore.cz až 7,2 %
  • Bibloo až 5,5 %
  • Okay až 3,2 %

Ukázka obchodů, kde dostanete cashback

Twisto podporuje Apple Pay, takže v obchodě zaplatíte iPhonem nebo iWatch

Od 19. února nabízí Twisto propojení s Apple Pay. Pokud máte iPhone, můžete s jejich kartou platit telefonem. Apple Pay můžete aktivovat přímo v aplikaci Twista, nebo v aplikaci Wallet na iPhonu.

V obchodech pak stačí přiložit na bezkontaktní terminál telefon nebo hodinky a pomocí Touch ID nebo Face ID platbu potvrdit. Pokud máte i MacBook, můžete při platbě online zvolit platbu pomocí Apple Pay a nákup dokončit na telefonu nebo hodinkách pomocí Twisto karty.

italsky | Fráze – Cestování | Stravování

  • Chtěl(a) bych si rezervovat stůl pro _[počet osob]_ na _[čas]_.
  • Vorrei prenotare un tavolo per _[numero di persone]_ per le _[ora]_.
  • Používá se pro vytvoření rezervace.
  1. Stůl pro _[počet osob]_, prosím.
  2. Un tavolo per _[numero di persone]_.

  3. Používá se pro vyžádání stolu.

  • Přijímáte kreditní karty?
  • Accettate carte di credito?
  • Používá se pro zeptání, zda je možné platit kreditní kartou
  1. Nabízíte také vegetariánské pokrmy?
  2. Avete piatti vegetariani?
  3. Otázka na to, zda mají vegetariánská jídla
  • Nabízíte košer pokrmy?
  • Avete piatti kosher?
  • Otázka na to, zda mají košer jídla (podle judaismu)
  1. Nabízíte halal pokrmy?
  2. Avete piatti islamici?
  3. Otázka na to, zda mají halal jídla

Poskytujete TV vysílání sportů? Rádi bychom se dívali na ___.

Avete una tv per vedere gli sport? Vorremmo guardare la partita di ___.

Chtěli byste sledovat sportovní přenosy při nebo po jídle

  • Mohu vidět menu, prosím?
  • Mi porta il menù?
  • Zeptání na menu

Promiňte, chtěli bychom si objednat prosím.

Scusi. Vorremmo ordinare.

Slouží k oznámení čišníkovi/číšnici, že jste připraveni si objednat

  1. Co nám můžete doporučit?
  2. Cosa ci consiglia dal menù?
  3. Otázka na číšníka/číšnici, zda můžou něco doporučit
  • Máte nějakou specialitu?
  • Avete una specialità della casa?
  • Otázka, zda restaurace nabízí nějakou specialitu
  1. Máte nějakou místní specialitu?
  2. C'è una specialità locale?
  3. Otázka, zda restaurace nabízí nějakou místní specialitu

Jsem alergický na ____. Obsahuje tohle ____?

Sono allergico a ___. C'è ___ in questo piatto?

Slouží k informování, že jste alergičtí na konkrétní přísady

Mám cukrovku. Obsahuje tohle cukr nebo sacharidy?

Ho il diabete. Questo piatto contiene zucchero o carboidrati?

Slouží k zjištění, zda něco neobsahuje cukr nebo sacharidy, když jste diabetik

Nejím ____. Je ____ obsaženo v tomhle?

Non mangio ____. C'è ____ qui?

Slouží k informování číšníka/číšnice, že nejíte konkrétní potraviny

  • Chtěl(a) bych si objednat _[jídlo]_, prosím.
  • Io prendo _[piatto]_.
  • Objednání konkrétního pokrmu
  1. Chtěli bychom si objednat předkrm, prosím.
  2. Vorremmo ordinare degli antipasti.
  3. Objednání předkrmů
  • Chtěla bych maso mírně/středně/dobře propečené.
  • Vorrei la carne poco/mediamente/molto cotta.
  • Slouží k informování číšníka/číšnice, jak chcete připravit objednané maso
  1. mořské plody
  2. frutti di mare
  3. jídlo
  • Chtěl(a) bych dolít, prosím!
  • Vorrei il bis!
  • Otázka na doplnění pití
  1. Děkuji, to stačí.
  2. Grazie, sono a posto.
  3. Slouží pro informování číšníka/číšnice, aby zastavil(a) servírování jídla/doplňování pití
  • Chtěli bychom si objednat desert, prosím.
  • Vorremmo ordinare il dolce.
  • Objednání dezertu
  1. Chtěla bych si objednat ___, prosím.
  2. Vorrei un ___.
  3. Objednání dezertu
  • čokoláda
  • cioccolato
  • dezert
  1. Dobrou chuť!
  2. Buon appetito!
  3. Popřání dobrého chutnání
  • Chtěla bych _[nápoj]_, prosím.
  • Prendo ___.
  • Objednání nápojů
  1. voda s bublinkami
  2. un'acqua frizzante
  3. nápoj
  • voda bez bublinek
  • un'acqua naturale
  • nápoj
  1. láhev vína
  2. una bottiglia di vino
  3. nápoj

Nepiji alkohol. Je nějaký alkohol v tomto nápoji?

Sono astemio. C'è alcol in questa bibita?

Otázka na to, zda daný nápoj obsahuje alkohol

  • Zaplatíme, prosím.
  • Il conto, per favore.
  • Používá se k vyjádření, že chcete platit
  1. Chtěli bychom platit zvlášť.
  2. Vorremo conti separati.
  3. Používá se k informování číšníka/číšnice, že každá osoba u stolu bude platit zvlášť
  • Budu platit za všechno.
  • Pago io per tutto.
  • Slouží k informování číšníka/číšnice, že zaplatíte za každého u stolu
  1. Zvu tě na oběd/večeři.
  2. Offro io per il pranzo/la cena.
  3. Pozvání další osoby na jídlo a informování o tom, že budete platit
  • To je dobré.
  • Puoi tenere la mancia.
  • Používá se pro řečení číšníkovi/číšnici, že si může nechat přebytek peněz, které jste mu/jí dal, jako tip
  1. To jídlo bylo vynikající!
  2. Il cibo era delizioso!
  3. Kompliment ohledně jídla
  • Řekněte kuchařovi, že to bylo vynikající!
  • I miei complimenti allo chef!
  • Kompliment ohledně jídla
  1. Moje jídlo je studené.
  2. E' freddo.
  3. Stěžování si, že jídlo je příliš studené
  • Tohle není dodělané/pořádně uvařené.
  • Non è abbastanza cotto.
  • Čas vaření byl příliš krátký
  1. Je to převařené.
  2. E' troppo cotto.
  3. Čas vaření byl příliš dlouhý.
  • Tohle jsem si neobjednal(a), objednala jsem si ___.
  • Non ho ordinato questo, ho ordinato ___.
  • Poznamenání, že přenesené jídlo není to, co jste si objednali
  1. Toto víno má pachuť korku.
  2. Il vino è andato a male.
  3. Slouží k zmínění toho, že víno má pachuť korku
  • Objednali jsme si před více než třiceti minutami.
  • Abbiamo ordinato più di mezz'ora fa.
  • Stěžování si ohledně čekací doby na objednané jídlo
  1. Tento nápoj není studený.
  2. Questa bibita non è fredda.
  3. Stěžování si ohledně teploty nápoje (příliš teplý)
  • Můj nápoj chutná divně.
  • Questa bibita ha un sapore strano.
  • Poukázání na zvláštní chuť vašeho nápoje
  1. Objednal(a) jsem si nápoj bez ledu.
  2. Ho ordinato questa bibita senza ghiaccio.
  3. Poukázání na to, že jste dostali nápoj s ledem i přesto, že jste si objednali bez něj
  • Jedno jídlo chybí.
  • Manca un piatto.
  • Poznamenání toho, že vaše objednávka není kompletní
  1. Tohle není moc čisté.
  2. E' sporco.
  3. Poznamenání, že váš talíř/příbor/sklenička není čistý/čistá.
  • Je v tom ___?
  • C'è/ci sono ____ qui?
  • Otázka, zda dané jídlo neobsahuje přísady, na které jste alergičtí
  1. Můžete prosím připravit to jídlo bez ____?
  2. Può prepararlo senza ______?
  3. Otázka ohledně toho, jestli přísady, na které jste alergičtí, můžou být nepoužity při přípravě pokrmu

Mám alergie. Jestli dostanu alergickou reakci, moje léky naleznete v mém baťohu/mé kapse.

Ho un' allergia. Se mi viene un attacco allergico, datemi le medicine che ho in borsa/tasca!

Slouží k informování ostatních, že jste alergičtí a že si potřebujete vzít léky v případě pohotovosti

  • ořechy/arašídy
  • noci/arachidi
  • Alergie na jídlo
  1. sezamová semínka/slunečnicová semínka
  2. sesamo/semi di girasole
  3. Alergie na jídlo
  • vejce
  • uova
  • Alergie na jídlo
  1. mořské plody/ryba/mušle/krevety
  2. frutti di mare/pesce/crostacei/gamberetti
  3. Alergie na jídlo
  • mouka/pšenice
  • farina/frumento
  • Alergie na jídlo
  1. mléko/laktóza/mléčné výrobky
  2. latte/lattosio/latticini
  3. Alergie na jídlo
  • lepek
  • glutine
  • Alergie na jídlo
  1. sója
  2. soia
  3. Alergie na jídlo
  • luštěniny/fazole/hrášek/kukuřice
  • leguminose/fagioli/piselli/mais
  • Alergie na jídlo
  1. houby
  2. funghi
  3. Alergie na jídlo
  • ovoce/kiwi/kokos
  • frutta/kiwi/cocco
  • Alergie na jídlo
  1. pažitka/cibule/česnek
  2. erba cipollina/cipolle/aglio
  3. Alergie na jídlo
  • alkohol
  • alcol
  • Alergie na jídlo

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector