Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Soubory cookie používáme, abychom zajistili co nejlepší prohlížení našich webových stránek. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Rozumím

Z kapacitních důvodů nové pronajímané e-shopy nepřijímáme. Rádi vám nabídneme e-shop na míru.

Nejsme dodavatel krabicového řešení. Jsme vaším partnerem na cestě online podnikání. Víme, že začátky bývají nejtěžší, proto vám pomůžeme při tvorbě strategie, výběru vhodné grafiky a modulů.

Postaráme se o napojení na ekonomické systémy, platební brány či marketingové nástroje.

A jakmile máme vše připraveno, odladěno a otestováno, spustíme váš nový e-shop a společně s našimi experty na internetové podnikání jej rozvíjíme dále.

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Pomůžeme vám najít správný směr a vytvořit strategii, díky které budete mít úspěšný a rostoucí e-commerce business. Ještě před začátkem spolupráce chceme pochopit vaše podnikání a najít řešení, jak jej nejlépe převést do online prostředí.

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Bez fungujícího technického řešení by to nešlo. Naše pronajímané e-shopy jsou postaveny na nejnovějších technologiích, bezpečné a pracují pro vás. Umíme je napojit na nejrůznější systémy třetích stran – ekonomické a účetní systémy, platební brány i marketingové nástroje.

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Za 15 let na e-commerce trhu máme zkušenosti i kontakty na ty nejlepší ve svém oboru. Rádi se s vámi o ně podělíme. Náš vlastní online marketingový tým pomůže vašim produktům stoupat v prodejích.

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Základním stavebním kamenem je pro nás dlouhodobá spolupráce a partnerství. Každý e-shop vyžaduje dlouhodobou péči, proto pro nás spolupráce spuštěním e-shopu teprve začíná.

Umíte si vybrat dobrý e-shop? E-shop DioArt je výjimečnou přehlídkou umění, dekoračních předmětů a designu „pod jednou střechou“. Mezi produkty naleznete originální umělecká díla, moderní design i dekorační předměty ze speciálních a limitovaných edicí od českých i zahraničních autorů. Umíte si vybrat dobrý e-shop? ANIMOD úspěšně prodává hotelové poukazy ve střední a východní Evropě již od roku 2009. Svým klientům nabízí neustále se rozšiřující portfolio hotelových poukazů za atraktivní ceny. Tyto poukazy umožní rezervaci v kvalitních především 4* hotelech v několika zemích Evropy. A to dle unikátního konceptu „Top hotely za top ceny“. Umíte si vybrat dobrý e-shop? Více než 25 let prodeje skautských potřeb a vybavení činí z Junshop.cz největšího autorizovaného dodavatele, výrobce a prodejce. Kromě skautského vybavení můžete získat i kvalitní outdoorové vybavení od renomovaných českých i zahraničních firem a to s vynikajícím poměrem ceny a kvality. Umíte si vybrat dobrý e-shop? E-shop Doria přináší dokonalou eleganci a vybírá pro vás ty nejlepší nadčasové kousky šperků z chirurgické oceli a módních doplňků jako jsou kabelky a peněženky. Vybírat můžete z více než 7000 kvalitních produktů. Umíte si vybrat dobrý e-shop? Online obchod s bio kosmetikou, ekodrogerií a zero waste produkty, jehož cílem je navrátit na trh produkty, postavené na přírodní bázi. Se vší účinností, bez negativních efektů, zbytečné chemie a v plné síle. To vše s respektem k životnímu prostředí, ve kterém žijeme. Umíte si vybrat dobrý e-shop? E-shop se sortimentem pro grow pěstování pod umělým osvětlením.

3 hodiny bezplatné konzultace s experty na online marketing.

Naši experti s vámi prodiskutují, jaká jsou úskalí, ale také výhody podnikání v online prostředí.

Podíváme se společně na váš sortiment, rozebereme silné a slabé stránky vašich produktů, probereme vaši konkurenci a zamyslíme se nad vaší konkurenční výhodou.

Pokud přecházíte z jiného e-shopového řešení, zaměříme se také na přesměrování URL adres, abyste nepřišli o návštěvnost e-shopu. Výstupem této konzultace bude návrh individuálního plánu pro úspěšný rozjezd vašeho e-shopu.

  • Stanovíme vaše cíle: Prodiskutujeme s vámi vaše záměry s e-shopem a poradíme vám, co je třeba k jejich dosažení.
  • Poradíme vám, jak pracovat se sortimentem: Rozebereme váš sortiment a vysvětlíme vám, jak vytvořit prodejní argumentaci.
  • Určíme, kdo je váš zákazník: Společně identifikujeme vašeho typického zákazníka a jeho potřeby.
  • Připravíme konkrétní plán na míru: Vytvoříme pro vás plán konkrétních kroků, jak začít budovat úspěšný e-shop.

Spolehlivé a moderní technické řešení e-shopu je základ.

Důkazem kvality a spolehlivosti našich e-shopů jsou tisíce instalovaných internetových obchodů, které jsme vytvořili a na nichž zákazníci rádi a opakovaně nakupují.

  • Propojíme váš nový e-shop s ekonomickým systémem (Stormware Pohoda, Money S3, Money S4, Abra Gen, Lekis, Altus Vario, Abra Flexibee)
  • Napojíme e-shop na platební bránu (ComGate, PayU, GoPay, PayPal, GP Web Pay, 3D Secure Česká spořitelna, Mpeníze, eKonto Raiffeisen Bank)
  • Zajistíme napojení na dopravce (Balíkobot, Balík na poštu, Zásilkovna, Uloženka, PPL a další)

26 rad českých expertů, jak vybrat e-shopové řešení

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Každý začínající e-shopař jistě zná ten pocit, kdy stojí před zásadní otázkou:

Jak mám postavit e-shop? Co je pro mě nejlepší? Co když nemám fůru peněz?

Vzali jsme si k ruce odborníky, kteří se kolem e-shopů točí dnes a denně, aby vám poradili, jak se v nabídce zorientovat. Oslovili jsme experty ze společností, které se výstavbě e-shopů věnují, ale i konzultanty na volné noze.

Položili jsme jim 4 jednoduché otázky:

1. Existuje univerzální návod, jak si vybrat technické řešení e-shopu?
2.

Jaký je dnes běžný standard – co e-shopová řešení umí a jak moc usnadňují majitelům e-shopů práci?


3. Jaký je rozdíl mezi českými e-shopovými řešeními a těmi ze zahraničí?
4.

Kdybyste se ocitli v kůži e-shopaře, jaká kritéria byste sledovali při výběru technického řešení e-shopu?

Konzultantů na volné noze jsme se ptali i na jejich zkušenosti se zakládáním e-shopu.

Doufáme, že vám jejich rady poslouží jako inspirace a pomůžou vám nastartovat ten nejlepší e-shop na světě. Přejeme příjemné čtení.

Jan Brož, Marketingový manager Eshop-rychle.cz

Umíte si vybrat dobrý e-shop? Umíte si vybrat dobrý e-shop?

1. EXISTUJE UNIVERZÁLNÍ NÁVOD, JAK SI VYBRAT TECHNICKÉ ŘEŠENÍ E-SHOPU?
Pro každého člověka, a hlavně projekt, bude vhodné jiné technické řešení. Obecně se dá říci, že e-shop na míru je vhodný spíše pro zaběhnuté vetší e-shopy, které přerostou své stávající řešení.

Pro začínající menší a střední e-shopy bude určitě vhodnější varianta krabicového řešení, nebo open-source. Začínajícím e-shopařům bych ale rozhodně doporučil jedno z krabicových řešení e-shopu, která jsou na českém trhu, a ke kterému e-shopař nepotřebuje ani vlastního programátora, ani technické znalosti.

2. JAKÝ JE DNES BĚŽNÝ STANDARD – CO E-SHOPOVÁ ŘEŠENÍ UMÍ A JAK MOC USNADŇUJÍ MAJITELŮM E-SHOPŮ PRÁCI?
Pokud se bavíme čistě o hotových krabicových řešeních, tak ty dokáží majiteli ulehčit nejen vytvoření e-shopu, kde si člověk dokáže postavit vlastní e-shop vlastními silami a ještě ten samý den prodávat, ale zejména také každodenní provoz e-shopu.

E-shopové řešení se postará za provozovatele o kompletní technické řešení, zpravidla ho včas upozorní na legislativní změny, které za něj navíc zdarma zapracují do všech e-shopů na své platformě, jako tomu bylo například v poslední době s příchodem EET.

A zapomenout nesmím ani na bezplatnou zákaznickou podporu, která ráda pomůže, když si provozovatel e-shopu s čímkoli neví rady.

3. JAKÝ JE ROZDÍL MEZI ČESKÝMI E-SHOPOVÝMI ŘEŠENÍMI A TĚMI ZE ZAHRANIČÍ?
Rozdíl je zejména v tom, pro jaký trh jsou určeny. Na zahraničním e-shopu často budete marně hledat podporu některých specifických funkcí pro český trh. Jako příklad za všechny mohu uvést např. Elektronickou evidenci tržeb (EET).

4. KDYBYSTE SE OCITL V KŮŽI E-SHOPAŘE, JAKÁ KRITÉRIA BYSTE SLEDOVAL PŘI VÝBĚRU TECHNICKÉHO ŘEŠENÍ E-SHOPU?
Jako první bych se zaměřil na velikost projektu, pro který chci e-shop zřídit.

Potřebuji e-shop na míru za statisíce až miliony korun? Často lidé hledají člověka, který by jim naprogramoval e-shop na míru i u menšího projektu a přitom netuší, že by jim v pohodě stačilo krabicové řešení řádově za stovky korun měsíčně.

Při volbě mezi dodavateli e-shopového řešení bych poté sledoval opět zejména potřeby svého projektu a hledal informace, zda je řešení schopno nabídnout všechny funkce, které potřebuji.

Důležitým faktorem by pro mě byla také kvalitní a bezplatná zákaznická podpora. A v neposlední řadě bych se díval na poměr cena/výkon tohoto řešení.

Pro mě osobně by byl velký rozdíl platit u začínajícího projektu za pronájem e-shopu 300 Kč měsíčně, nebo se přes další skryté poplatky vyšplhat např. přes hranici 2.000 Kč / měsíc.

Pokud vás zajímá více informací, přečtěte si článek na našem blogu, kde jsme se zabývali srovnáním 3 typů technického řešení e-shopu.

Jaroslav Hansal, CEO Bohemiasoft

Umíte si vybrat dobrý e-shop?Umíte si vybrat dobrý e-shop?

1. EXISTUJE UNIVERZÁLNÍ NÁVOD, JAK SI VYBRAT TECHNICKÉ ŘEŠENÍ E-SHOPU?
Existují různé typy řešení e-shopů:

  • e-shop na míru (kdy si necháte eshop od základů naprogramovat)
  • open source (kde máte již předpřipravený celý kód e-shopu a můžete do něj volně zasahovat)
  • krabicové řešení (již plně předpřipravený e-shop)

Každé z těchto řešení má své výhody i nevýhody. Například e-shop na míru vás vyjde na značnou sumu, ale krabicové řešení je oproti zakázkovému e-shopu levnější. U krabicového řešení ale musíte pracovat s funkcemi, které má systém již předpřipravené. U řešení na míru si můžete nadiktovat přesně to, co váš e-shop bude potřebovat.

Většina e-shopařů začíná tak, že nejdříve zvolí krabicové řešení. Zde si vyzkouší prodejnost svých produktů a zda je o ně na trhu zájem. Také zde můžete využít kvalitní technické podpory. Ty opravdu kvalitní firmy vám poradí i s marketingem a tvoří si vlastní marketingové materiály, které dávají zákazníkům k dispozici. Pokud e-shop začne růst, tak poté přechází na e-shop na míru.

Krabicové řešení tedy určitě můžeme doporučit začínajícím e-shopařům. Žádné velké finanční náklady do pronájmu e-shopu a jednoduchá správa. Mohou se zde zaměřit na marketing a další nutné věci.

2. JAKÝ JE DNES BĚŽNÝ STANDARD – CO E-SHOPOVÁ ŘEŠENÍ UMÍ A JAK MOC USNADŇUJÍ MAJITELŮM E-SHOPŮ PRÁCI?
Pokud se budeme bavit o krabicových řešení, tak dnes by mělo být již běžným standardem, že e-shop nabízí >bezplatná vylepšení. To znamená, že jakmile se přidá nová funkce, tak za ní zákazníci nijak dodatečně neplatí. Funkce jsou nasazovány všem a bezplatně.

Vyplatí se právě vám pronájem e-shopu? Zde najdete jasnou odpověď!

Pokud chcete začít podnikat a prodávat na internetu, nemusíte budovat vlastní e-shop systém. Máte příležitost pronajmout si e-shop řešení (tzv. krabicové řešení), které je hotové a vyladěné. Díky tomu můžete spustit internetový obchod téměř obratem.

Budete mít zájem:  Zánět V Koleni Příznaky?

Záleží jen na vás, jak rychle se do toho pustíte. Nemusíte ale nic programovat či kódovat. Tím ušetříte velké množství času stráveného vývojem. V neposlední řadě ušetříte také spoustu peněz.

Systém, který si pronajímáte, bude udržovaný a pravidelně aktualizovaný o nové funkce. Nemusíte mít obavy, že by po pár letech byl váš internetový obchod zastaralý.

Čím lepšího poskytovatele pronajímaného e-shopu najdete, tím větší jistota, že systém bude bezproblémový a bude se držet nejnovějších trendů. Jaké výhody a nevýhody vás v praxi čekají?

Výhody

  • Úspora času
  • Úspora peněz
  • Snadné spuštění
  • Jednoduchá a intuitivní administrace
  • Vyladěný a osvědčený systém
  • Napojení na služby třetích stran
  • Pravidelná údržba a aktualizace
  • Pomoc zákaznické a technické podpory

Výhody pronájmu ocení především lidé, kteří chtějí spustit moderní a funkční e-shop rychle a s minimálními náklady.

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Nevýhody

  • Pevně daná funkčnost
  • Různá míra omezení individuálních úprav
  • Napojení pouze na dané systémy

Nevýhody jsou omezující pro podnikatele, kteří potřebují na e-shopu velmi individuální funkce, případně provozují opravdu velký e-shop s různými odděleními.

Čemu všemu se u pronájmu e-shopu věnovat?

1) Funkce

Každý pronájem e-shopu má mírně odlišné funkce. Je třeba si vybírat s rozvahou a umět funkčnost jednoduše a přehledně srovnat. K tomu vám perfektně poslouží portál vybrat-eshop.cz. V jejich srovnání e-shop řešení pronajímané krabicové systémy snadno vzájemně porovnáte.

Funkce e-shopu jsou pro vás při rozhodování zásadní. U krabicových pronájmů jsou navíc pevně dané. Jejich přidání probíhá většinou pouze v rámci pravidelných systémových aktualizací. Musí se navíc jednat o funkci, kterou vyžaduje velké množství klientů.

Někdy ale ani v těchto případech dodavatel pronajímaného e-shopu k inovaci nepřistoupí.

2) Cena

Zjistěte si, jestli všechny cenové balíčky pronájmu e-shopu mají stejný počet funkcí a modulů. Na první pohled se celá řada krabicových řešení snaží zaujmout nízkou cenou. Ve finále ale zjistíte, že vybraný balíček vám v něčem nevyhovuje. A pak to začne.

Moduly, které vám budou chybět, musíte doplácet nad rámec pronájmu. Cena nakonec nemusí být vůbec tak výhodná, jak se na první pohled zdálo. Pozor si dejte i na další skryté poplatky, které vás u některých provozovatelů pronájmu e-shopu mohou nemile překvapit.

3) Jak se pronájem e-shopu platí a jak funguje vztah s dodavatelem

Pozitivní na pronájmu e-shopu je právě to, že neplatíte jednorázově žádné velké částky. Zejména pro nově začínající online podnikatele je to velká pomoc.

Pokud po půl roce zjistíte, že internetový obchod nevydělává, můžete prostě a jednoduše pronájem e-shopu přestat platit.

Vyvarujte se proto dodavatelům, kteří vás tlačí k podepisování smluv na dobu určitou a neumožňují pronájem e-shopu ukončit neprodleně.

4) Další specifika pronájmu e-shopu

Jednotliví poskytovatelé se liší nejen cenově. Roli hraje například omezení celkového počtu produktů. Tady opět pozor! Někteří dodavatelé do počtu produktů započítávají zvlášť i každou variantu, což je pro vás pochopitelně špatně.

Důležitý by pro vás měl být počet jazykových mutací, které jednotlivé balíčky nabízejí. Případně za jaký poplatek nebo zda je možné spravovat je v jedné administraci. Dnes na expanzi na nové trhy možná nemáte ani pomyšlení, ale kdo ví, kde budete za rok. Myslete proto dopředu.

Na kolik vás pronájem e-shopu reálně vyjde?

U nejnižších balíčků pronájmu e-shopu jde řádově o částky ve výši několika stovek korun měsíčně. Každý poskytovatel má tarify odstupňované jinak. Jak cenově, tak co se týče počtu funkcí, počtu produktů a dalších důležitých věcí, které jsme si vyjmenovali výše.

Menší e-shopy

U malého e-shopu s pár desítkami produktů orientačně počítejte s cenou za rok přibližně okolo 5 000 Kč. Vždy ale pozor na to, kolik budete platit finálně. Raději preferujte jasnou cenu balíčků s veškerými funkcemi již v hodnotě pronájmu e-shopu.

Střední e-shopy

U středního e-shopu, kde je počet produktů v tisících, už je potřeba počítat s vyššími náklady. Pokud bereme v potaz pouze pronájem e-shopu, bude se rámcově jednat o částku v rozmezí 10 až 20 000 Kč za rok.

Jakmile však budou vaše nároky vyšší (import produktů od dodavatele nebo více jazykových mutací), samozřejmě poroste i konečná cena pronájmu. Takovou variantu perfektně shrnul a porovnal e-shop specialista, Kamil Kopecký.

Jeho studii najdete v článku „Velké srovnání TOP e-shopových řešení“ na portále Lupa.cz. Případová studie zde řeší e-shop do pěti tisíc produktů s jedním pravidelným importem, druhou jazykovou mutací a měnou.

Cena pak podle výběru poskytovatele může být 30 až 50 000 Kč za rok.

Jak vidíte v porovnání, největší rozdíl v celkové částce pronájmu e-shopu tvoří právě doplňkové poplatky.

Velké e-shopy

Pro velké e-shopy platí, že pokud se počet produktů pohybuje okolo 100 tisíc, pořád můžou bez problému fungovat na pronájmu. U těchto obchodů už je nutné vybírat i podle toho, jaké máte možnosti přizpůsobit si individuálně např. grafiku.

Mezi běžnými pronájmy e-shopů nenajdete možnost mít takto obsáhlý obchod. Někteří poskytovatelé ale nabízejí navýšení počtu produktů nad rámec jejich nejvyššího balíčku.

Zvýšit pak jde i kapacita místa na disku, abyste měli dostatek prostoru na potřebné množství fotografií apod.

Cena pronájmu dokáže narůst na částku 5 000 Kč měsíčně nebo i vyšší. Vše závisí na tom, o kolik potřebujete zvednout počet produktů a kapacitu disku.

Dále také od počtu pravidelných importů (od dodavatelů, či propojení na účetní a jiné systémy) či počtu jazykových mutací na vlastních doménách. Roční cena se pak může pohybovat v rozmezí 60 až 150 000 Kč.

Pořád vás to vyjde mnohem levněji než si takový e-shop stavět na zakázku. Tam by cena šplhala až k milionům. A na spuštění byste si museli dost dlouho počkat.

Závěrem

Pronájem e-shopu je pro drtivé množství případů bezpochyby vhodné řešení, a to nejenom na začátku vašeho online podnikání. Platí to však pouze v případě, že si systém dobře vyberete a využijete jeho potenciál. Pokud by do budoucna nesplňoval vaše požadavky, vždy máte možnost přejít. Jak zvládnout převod e-shopu na jiné řešení najdete zde. 

Umíte si vybrat dobrý e-shop?

Článek pro vás připravili specialisté na tvorbu a pronájem e-shopu z UPgates.

4 nezbytnosti dobrého e-shopu

Tripon Digital má s tvorbou e-shopu dlouholeté zkušenosti. Tyto zkušenosti využívají naši klienti a dostávají tak kvalitní řešení. Kromě toho, že tvoříme e-shopy dokonalé po technické i vzhledové stránce, nabízíme klientům i know-how, které jejich e-shopy posune o stupeň výše. Vybrali jsme 4 nezbytné faktory, jejichž uplatňování pomůže zvýšit obrat e-shopu.

Důvěra v e-shop

Při prodeji prostřednictvím e-shopu hraje důvěra zásadní roli. Pokud sami na internetu nakupujete, znáte ten pocit. Vyhledávač vypsal seznam e-shopů a vy jste jeden z nich otevřeli. Jste tady poprvé. Všechno vypadá, jak má. Přesto někde vzadu v hlavě máte otázku. Nejsou to podvodníci? Dostanu, co jsem si objednal?

Důvěru zákazníků zvyšují reference. V ideálním případě je to doporučení známé osobnosti, ale svou roli splní i pochvala “člověka z davu“.

Pokud chcete provozovat e-shop, který je důvěryhodný, ať na něm jsou reference uvedeny. Ať už ve formě oblíbených palců nahoru, hvězdiček nebo slovních komentářů od spokojených klientů.

Osobní vazba zákazníka na e-shop

S důvěrou souvisí i další téma – osobní přístup ke každému zákazníkovi. Tento osobní přístup v případě nákupu na e-shopu může mít několik podob. První formou je komunikace o stavu odbavení zakázky prostřednictvím e-mailu. Další prvek, který posiluje pocit osobního přístupu k zákazníkovi, je sekce otázky a odpovědi. Ovšem fungující sekce.

Faktory nákupního rozhodování

Další dvě nezbytnosti patří do kategorie Jak pracuje lidský mozek. Jsou to doporučení, která dáváme, a která mají za cíl zvýšit podíl konverzí. Zkrátka jak udělat z co nejvíce návštěvníků e-shopu kupující.

Důvod ke koupi

Nestačí jen nabízet kvalitní produkty. Pokud chceme z návštěvníka e-shopu udělat kupce, musíme mu pomoci se rozhodnout. Musíme mu vnuknout do jeho mysli odpověď na otázku Proč? Proč potřebuji právě tento produkt?

Pokud popis vašeho produktu obsahuje i odpovědi na typické zákazníkovo Proč, bývá konverze vyšší.

Co si mám vybrat?

Internet je prostředí, kde se dá najít doslova všechno. Výrobci nabízejí velice široké produktové řady. Někdy ale příliš široká nabídka zákazníka od nákupu odradí. Není schopen rozlišit rozdíl a místo koupě dále váhá.

Tripon Digital – tvorba webu svým klientům společně s klasikem radí: méně je někdy více. Prezentujte zákazníkovi výrobky v omezeném rozsahu. Pokud najde odpověď na otázku Proč?, nekomplikujte mu život ještě možností výběru z velkého množství variant.

Jaké zvolit technické řešení pro e-shop

Nepodceňujte volbu technického řešení, na kterém váš obchod bude fungovat. Na tomto kroku do značné míry záleží, jak dobře bude váš budoucí obchod fungovat a jaké budete mít s rozvojem obchodu v průběhu času další výdaje. Začít není až tak složité – je potřeba odpovědět si na jednu zásadní otázku.

Budete chtít řešení na míru, open source (volně šiřitelné programy) nebo si pronajmete už hotové řešení?

Pronájem e-shopu

Do startu podnikání jde patrně o nejvhodnější variantu.

Systém sice nemusí být uzpůsoben přesně pro všechny vaše individuální potřeby, ale pokud vyberete vhodný systém, bude umět vše, co je pro základní provoz e-shopu potřeba. Navíc za rozumné peníze.

Další výhoda je v tom, že drtivá většina firem, která nabízí pronájem e-shopu, má svoji vlastní technickou podporu, grafiky a programátory, kteří vám můžou pomoci nebo e-shop rozšířit o funkce, které potřebujete.

Nicméně, hotových e-shopových řešení je u nás jako máku, proto se pojďme podívat na to, podle čeho je dobré vybírat.

Klady a zápory

+ E-shop můžete provozovat okamžitě. + Nízké pořizovací a provozní náklady (pronájmové řešení můžete mít i ve variantě, která je zcela zdarma). + Předpřipravené velké množství rozšíření e-shopu. + Většinou je systém „doladěn“ jeho uživateli.

  • + Máte k dispozici technickou i zákaznickou podporu, kde vám v případě problému poradí a pomůžou.
  • – Máte menší možnosti individuálních úpravy (zde se vždy raději u dodavatele informujte, většina firem ráda doprogramuje funkce, které jejich zákazníci požadují).
Budete mít zájem:  Výpočet BMI, Body Mass Index – jak se správně provádí?

E-shop na míru

Řešení na míru je bezesporu dobrá věc. Systém umí přesně to, co od něj očekávám, obsahuje funkce, které často využívám, neobsahuje naopak to, co nepotřebuji, nebo to nevyužívám často… Nevýhodou je však zejména to, že e-shopové řešení na míru vyjde na poměrně dost peněz.

Jasně, můžete si nechat „slepit“ řešení od studenta za 10 nebo 15 tisíc, ovšem nepočítejte s velkou podporou, s inovacemi, nebo nedej bože s aktualizací systému na novější verze. Nemluvím už vůbec o tom, že dlouhodobější spolupráce s podobným partnerem je velice nejistá.

Kvalitní e-shopové řešení od profesionální firmy vás většinou podle článku Jak se staví e-shopy na míru nevyjde na méně než 300 000 Kč (plus každoroční „udržovací“ poplatky).

A zvláště v rozjezdu podnikání najdeme spousty a spousty míst, kde můžeme sto tisíc investovat efektivněji.

Proto rada do začátku zní – vykašlete se na drahá řešení a sáhněte po něčem funkčním, jednoduchém a levnějším.

Klady a zápory

+ Můžete si vytvořit e-shop přesně dle vašich představ. + Máte k dispozici profesionální podporu.

– Je zde velké riziko špatného výběru dodavatele (nefunkční web, dodavatel zkrachuje, problémy při realizaci, dlouhá reakční doba atd.). – Budete muset na přípravě e-shopu strávit mnoho času.

– Vysoká pořizovací cena (ceny za kvalitní řešení začínají od 100 000 Kč).

Open source řešení

„Open source“ řešení jsou taková, která jsou zadarmo volně šiřitelná a často umožňují zasahovat uživateli do zdrojového kódu a upravovat si ho dle svého uvážení.

Na trhu je relativně velká spousta open source e-shopových řešení, ale většinou se jedná o programy pochazející z anglicky mluvících zemí, což znamená, že málokdy jsou plně přizpůsobené českému jazyku a zdejším podmínkám (chybí např. podpora platebních a dopravních metod, napojení na účetnictví atd.).

Výhoda open source řešení je v jeho nulové pořizovací ceně a v tom, že máte celý e-shop pod vlastní kontrolou. Můžete si, pokud to umíte, vše upravovat a přizpůsobovat dle svých požadavků.

Nevýhoda jde ruku v ruce s jeho výhodami – málokterý z provozovatelů má všechny potřebné dovednosti (nebo čas) se o toto starat sám.

Všechno programování, kódování, grafika, zajišťování webhostingu (pronájem prostoru na serveru) a technické podpory si budete muset zajistit sami nebo si na to někoho budete muset najmout. Zde se pak už dostáváme k tomu, že původní lákavá nulová cena naroste do mnohem vyšších rozměrů.

Klady a zápory

+ Nulová pořizovací cena.

– Dodatečné finanční náklady (poplatky za webhosting, programátora, grafika atd.).- Nebudete mít k dispozici nikoho, komu můžete ohledně správy zavolat. Budete si muset vždy na tuto práci někoho najímat nebo si dělat úpravy sami.

– Chybějící nebo nedostačující podpora českých platebních systémů, dopravních metod a účetnictví.

 

Cena základního řešení

Jako první a asi nejjednodušší parametr je cena řešení. Cena může začínat už na desítkách korun měsíčně, a může se šplhat až do několika tisíc korun. Doporučuji držet se zlaté střední cesty. Poměrně dobré řešení vás nemusí vyjít na víc než 500 – 1000 korun měsíčně.

Základní funkce e-shopu

Dbejte na to, aby vaše řešení umělo spravovat zejména tyto základní funkce:

  • správa kategorií a produktů,
  • správa a nastavení parametrů u produktů,
  • nahrávání fotek,
  • správa zákazníků a objednávek,
  • automatické posílání e-mailů zákazníkům a možnost konfigurace těchto e-mailů,

Jak vybrat bezpečný e-shop?

© tevalux11 – Fotolia.com

Vydáno: 7.3.2019   

Řada lidí dává před náročnou túrou po nákupních centrech přednost pohodlí online nakupování. Špatný výběr internetového obchodu může vést k pozdějším reklamacím či náročnému vymáhání spotřebitelských práv. Jak vybrat správný e-shop a nespálit se?

Spotřebitelský problém? Volejte poradnu dTestu na telefonním čísle 299 149 009. Naši poradci jsou připraveni vám pomoci každý všední den od 9 do 17 hodin.

Jednoduchá univerzální rada neexistuje, ale jsou zásady, které se vyplatí dodržet. Mezi hlavní doporučení patří nehledět pouze na základní cenu inzerovaného zboží, neplatit zboží předem, ověřit si informace o e-shopu z více zdrojů a věnovat pozornost obchodním podmínkám.

Rozdíly v cenách dosahují u stejného zboží v jednotlivých obchodech stovek i tisíců korun. První přehled získáte rychle pomocí cenových srovnávačů, které na jednom místě shromažďují nabídky řady obchodů.

Ne vždy jsou ale v konkrétním srovnávači všechny nabídky, ne vždy je nejvýhodnější koupě hned nahoře. Srovnávače jsou komerčním projektem, který má svému provozovateli předně vydělávat.

Cena navíc vůbec nevypovídá o prodejci a je dobré ověřit si i další skutečnosti.

Druhým častým problémem je termín dodání zboží. Obchodník potvrdí objednávku, ale vzápětí zákazníka informuje, že zboží skladem v jeho řeči znamená, že jej má očekávat nejdříve za 14 dní. Pokud s nákupem pospícháte, je dobré si před objednáním potvrdit, kde je zboží naskladněné a jak dlouho trvá jeho doručení.

To, že je web v českém jazyce, ještě neznamená, že ho nemůže provozovat někdo z Polska, Slovenska či Maďarska. Díky různým spedičním společnostem nebo distribučním skladům umějí zahraniční provozovatelé konkurovat i našim domácím obchodům.

Na vašich právech se teoreticky nic nemění, ale když se zboží rozhodnete vrátit, poštovné do zahraničí vyjde určitě dráž, než když ho vracíte do českého e-shopu. Zjistěte si předem, kde se e-shop reálně nachází a odkud bude posílat zboží.

I bez právníka si lze v obchodních podmínkách všimnout základních věcí. Občanský zákoník říká, že smlouvy a obchodní podmínky mají být čitelné a srozumitelné tak, aby je pochopil normální člověk.

Neměly by obsahovat malá písmenka, skryté odkazy či překvapivá ustanovení, zároveň by neměly být extrémně dlouhé.

Pokud zaškrtáváte souhlas s čímkoliv, měli byste se přes jednoduchý odkaz dostat k tomu, s čím souhlasíte.

Důvěru v anonymním prostředí internetu dodávají e-shopům uživatelské recenze. Je však třeba k nim přistupovat kriticky. Nikdo vám nezaručí, že několik pozitivních recenzí si obchodník na svůj web nenapsal sám nebo si nenajal reklamní agenturu, která se mu o pozitivní ohlasy stará.

Řada recenzí se navíc bude týkat třeba jen otázky rychlosti nákupu, doručení a toho, zda zboží bylo v pořádku. Často chybí zkušenosti zákazníků s tím, jak obchod vyřizuje reklamace poté, co ho kladně ohodnotili ve srovnávači.

Databázi spotřebitelských zkušeností i to, jestli jednotliví obchodníci dobrovolně řeší stížnosti spotřebitelů, nebo radši dělají mrtvé brouky, můžete zjistit na www.vasestiznosti.cz.

Šedý dovoz neboli zboží „nepocházející z oficiální distribuce“ se na první pohled příliš neliší. Úplně stejný telefon se dá koupit v českém obchodě zrovna tak jako na čínské tržnici a neoficiální dovoz z různých koutů světa se obchodníkům vyplácí.

Pokud si ho v čínském obchodě objednáte sami, asi nebudete příliš počítat s tím, že byste ho reklamovali. Náklady na dopravu by převýšily pořizovací hodnotu. Řada obchodníků nakupuje podobně a servis pak podle toho vypadá.

Zákazník má právo reklamovat zboží, značkový servis ho ovšem většinou odmítne.

Na níže zadanou e-mailovou adresu vám zašleme odkaz ke stažení brožury Stovka triků obchodníků. Na stejnou adresu zasíláme také novinky a zpravodaj dTestu, od jejichž odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Staňte se předplatitelem dTestu již od 89 Kč. Více zde.

Jaké zásady má dobrý e-shop?

E-shop, neboli internetový obchod, je moderním prostředkem internetového nakupování. Dobrý e-shop přináší své ovoce, i když obchodník zrovna neobjíždí předváděcí akce nebo neprodává v kamenném obchodě. Konkurence je však obrovská. Jak docílit toho, aby zrovna váš web byl úspěšný? Jak má vypadat dobrý e-shop a čeho se určitě vyvarovat?

Podobně jako tvorba webové stránky, i vytváření e-shopu sleduje jeden hlavní, klíčový cíl: přehlednost. Ať už prodáváte drahé šperky, sportovní pomůcky nebo papírenské zboží, je třeba mít funkční a na první pohled rozpoznatelný e-shop.

Zákazník musí neustále vědět, kde se nachází, kam se může vrátit a kam případně pokračuje. Stejně tak mu musí na první pohled být jasná cena i případné uložení do košíku.

Samotný košík by měl být dobře viditelný, většina zákazníků ho očekává v pravém horním rohu pod klasickou ikonou.

Funkčnost a přehlednost nade vše

Internetový obchod funguje jako klasická webová stránka, proto má mnoho společných charakteristických rysů, které vám zaručí úspěch. Kromě absolutní přehlednosti je to také funkčnost.

Každá kategorie i ikona by měly mít logické uspořádání a zařazení do struktury webu. Zákazník by měl vždy vědět, kde danou věc najde a jak se k ní dostane.

Nadpisy i konkrétní popisky by proto měly být jednoduché heslovité, ale zároveň co nejlépe odhadnutelné.

Internetový obchod by měl v patičce webu (dolní strana) obsahovat základní informace stejně jako jiná klasická webová stránka.

Jde především o název firmyfakturační údajekontakt, případně informace o volných místech nebo kamenných pobočkách.

Každý e-shop by měl mít vlastní záložku s přepravními podmínkami, kde si může zákazník snadno spočítat balné poštovné.

To totiž bývá až ze 60 % nejčastějším důvodem, proč zákazník zboží neobjedná. (Moc vysoká částka nebo ho zkrátka nenajde mezi informacemi.) Nezapomínejme ani na obchodní podmínky, kde si klient může vyhledat informace právního charakteru (informace o kupní smlouvě, reklamaci, záruce, atd.)

Jak by měl vypadat vlastní produkt?

Především by u něj neměly chybět základní informace. Jedná se o názevpopis produktu a jeho obrázek/fotka. Dále pak očekávané datum dodánídostupnost a především cenu (s poštovným, či bez).

Důležitým prvkem v e-shopech jsou také filtry. Pro zákazníka je nezbytná možnost řadit si produkt podle ceny, dostupnosti nebo značky. Nesmí chybět ani omezení zobrazení produktů nad/pod požadovanou částku nebo dostupnost.

Správně provedená struktura webu, dobře použité názvy produktů a kategorií napomáhají také správnému SEO a různým reklamním kampaním.

Ideálním a téměř nutným stavem, je mít celý e-shop v responzivním designu. O potřebě responzivního webu jsme psali třeba zde.

S2 STUDIO s.r.o. je webové studio v Českých Budějovicích , jehož historie se začala psát od roku 2003.

Budete mít zájem:  Známe nejhorší a nejlepší zelený čaj v sáčku

 Navrhujeme, vytváříme a spravujeme www stránky, e-shopy, redakční systémy, intranetové systémy, poskytujeme kompletní grafické práce, internetový marketing a SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Specializujeme se především na individuální realizace na míru. Zajistíme také kompletní tiskové služby a výrobu reklamy. 

V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.

Zdroj: Fotografie „Internet Open“ od „Blaise Alleyne“ licencována pod CC BY 2.0.

Duben 4, 2016

Jak si založit e-shop a začít online podnikat

Solitea, a.s. | 06. 10. 2020

Světu vládne internet, který nám nabízí obrovské možnosti v oblasti komunikace a představuje tak jedinečnou platformu k prezentaci a prodeji produktů a služeb.

Obsah

Podle průzkumu z roku 2019 využívá 71 % Čechů starších 16 let internet (celkově 7,1 milionů). Z toho skoro 60 % nakupuje online. Až 70 % z nich nakupuje v e-shopech oblečení a obuv, přes 50 % pořizuje online elektroniku.

Neváhejte proto rozšířit svoje podnikání o prodej online, protože nákupní chování se změnilo. V mém článku vám dám několik užitečných rad, jak na to.

Co je potřeba mít definováno před založením e-shopu

Příprava je pro další úspěch nejdůležitější. Vytvořit si e-shop je relativně jednoduché, ale zajistit jeho přežití v průběhu prvního roku fungování a zároveň finanční profit, to už je náročnější úkol. Proto jsem pro vás připravil základní přehled, který shrnuje potřebné podklady a informace pro tvorbu vlastního e-shopu.

Produkty

Pokud vyrábíte produkty, musíte vyřešit dodávky materiálu na jejich výrobu, musíte mít definované výrobní kapacity a variabilnost produktů.

Pokud výrobky jen prodáváte, musíte vyřešit logistiku dodávek od výrobců, skladování a rozesílky koncovým zákazníkům. Jsou tři základní modely, které můžete využít:

  1. Máte vlastní sklad, kde příjem a odeslání produktů máte ve své režii.
  2. Využijete na skladování a odesílání nějakou službu, která za vás celý proces zrealizuje. Například firma https://skladon.cz/ nabízí outsourcing logistiky. Výrobky uskladní a pošlou po obdržení objednávky zákazníkovi.
  3. Nebudete mít vlastní sklad a e-shop napojíte na sklad dodavatele, pokud to umožňuje a objednávky budou chodit přímo výrobci a on zařídí logistiku.

Podrobný finanční plán

Definujte si vaše náklady, předpokládaný obrat, výši marže, díky čemuž si můžete definovat možný zisk. Je ideální vytvořit si finanční plán na delší časové období, a to alespoň v horizontu prvního roku fungování e-shopu.

Určitě budete muset počítat s prvotními náklady na tvorbu e-shopu, na jeho provoz, marketing a logistiku. Finanční plán budete muset upravovat podle skutečných nákladů, ale finance musíte mít od začátku pod kontrolou. Náklady budou vystávat hlavně z nákupu domény a hostingu, nákladů na vizuální identitu, tvorbu e-shopu a případně za pronájem.

Dále nesmíte zapomenout na náklady na provoz e-shopu (logistika, balení, reklamace…), marketing a nezapomeňte také a rezervu, které je vždy potřeba.

Cílová skupina

Definujte si, kdo je cílová skupina vašich produktů. Udělejte si průzkum, poznejte chování zákazníků a definujte si typického zákazníka.

Následně budete vědět, co od vás potenciální zákazník bude očekávat, na co bude pozitivně reagovat a zjistíte se i to, jak s ním musíte komunikovat.

Informace o cílové skupině se budou lišit podle toho, jestli je vaší cílovou skupinou firma (B2B), nebo koncový zákazník (B2C).

Právní forma

Pokud firmu ještě nemáte a chystáte se ji založit, dobře si promyslete a posuďte, jaká forma pro vás bude nejvýhodnější. Může to být živnost, společnost s ručením omezeným (s.r.o.) nebo zapsaný spolek (z.s.). Zároveň si rozmyslete, jestli je pro vás lepší být na začátku plátce nebo neplátce DPH.

Vstupní analýzy

  • Podrobně si zanalyzujte vaši potenciální konkurenci, a to z pohledu její komunikace, použitých kategorií, produktů a také její definované konkurenční výhody, funkcionality e-shopu, sociální sítě a také názvy jejich e-shopů. A udělejte to všechno lépe.
  • Udělejte si tzv. SWOT analýzu, ve které jasně definujete vaše silné a slabé stránky, rizika a potenciál vašeho projektu. Zjistíte, co je podstatné, kam můžete směřovat a na co si musíte dávat pozor.
  • Připravte si podrobný harmonogram kroků a nákladů, které vás čekají v průběhu tvorby a rozběhnutí e-shopu.

Název vašeho projektu

Už na začátku rozběhnutí vašeho projektu si musíte vybrat vhodný název. Název vašeho e-shopu nemusí být shodný s názvem vaší firmy. Vyvarujte se názvům, které jsou jen definicí kategorie (například doména levneparfemy.cz, protože parfémy, které budete prodávat, budou skutečně levné). Mějte proto ambici vytvořit brand, který bude jedinečný a bude moci růst, případně expandovat.

Při výběru názvu e-shopu si dávejte pozor na podobu url adresy. Url adresa by měla být zapamatovatelná a potenciální zákazník by ji měl zvládnou snadno napsat a vyhledat.

Doporučuji vám zakoupit možné varianty (s pomlčkou, vez pomlček) a podchytit tak větší množství potenciálních zákazníků. Ideální je, pokud zvládnete koupit i domény pro okolní státy, jako .sk, .de, .at, .

pl a v mezinárodním tvaru .com a .eu.

Logo a vizuální identita e-shopu

Brand vašeho e-shopu musí být jasně vizuálně definovaný, aby byl časem zapamatovatelný a vaši zákazníci si ho yli schopni spojit s vaším podnikáním. Určitě zainvestujte do profesionálního loga nebo alespoň základního design manuálu, který vám určí vaše barvy, fonty a vizuální prvky, které můžete používat na e-shopu a v komunikaci.

Způsoby dopravy a plateb

Podle typu vašich produktů si musíte definovat způsoby dopravy a navázat spolupráci s dopravními společnostmi. V Česku patří mezi nejpoužívanější dopravu Česká pošta, přeprava kurýrem (PPL, DPD, DHL a další), osobní převzetí, vysoké oblibě se v posledních letech těší i Zásilkovna s možností vyzvednutí zásilky na odběrném místě ve vašem okolí.

Silným trendem je platba kartou, která zvyšuje i důvěryhodnost e-shopu. Určitě do možností platby na vašem e-shopu přidejte i platbu na účet, na dobírku a v hotovosti při osobním převzetí. U mnohých kurýrních společností se dá platit i platební kartou, proto si zjistěte informace i o této možnosti.

Výběr vhodné platformy e-shopu

Možností, jak si založit e-shop z pohledu systému, na kterém bude fungovat, je obrovské množství. Při výběru platformy si musíte pro sebe zvolit tu nejefektivnější platformu. Musíte se na to podívat z pohledu finanční investice, na náklady na měsíční provoz e-shopu, na časovou náročnost tvorby e-shopu, na funkce, který daný systém nabízí. Každé řešení má své výhody a nevýhody.

  1. Koupíte si už funkční zaběhnutý e-shop, jehož koupí získáte hotový brand, historii, data, dodavatele i databázi zákazníků. Jsou zde ale rizika z pohledu reputačního managementu a rizika pohledávek, které jste nezjistili.
  2. Vyberete si tzv. Krabicový e-shop, který má již předdefinovaný výběr šablon. Se základními vědomostmi a nápovědou zvládnete funkční e-shop nastavit sami, nebo si najdete odborníka, který vám s tím pomůže. V takovém případě platíte za pronájem systému určitou sumu, většinou podle počtu produktů a funkcí, které využíváte. Výhodami tohoto řešení jsou rychlá tvorba a nízké náklady v porovnání s e-shopem na míru. Další výhodou je, že nebudete potřebovat programátorské znalosti a hlavně e-shop vám nezestárne, protože systém a moduly platformy se budou stále vyvíjet. Mezi nevýhody patří měsíční náklady na pronájem, pouze předdefinovaná napojení na skladové a fakturační systémy, platební brány a aplikace.
    Já mám nejlepší zkušenost s platformou Shoptet a vřele ji doporučuji na rozběhnutí e-shopu. Základní vyskládání e-shopu zvládne průměrný uživatel. K individuálním úpravám najdete množství odborných partnerů. Dokážete dělat i velké individuální úpravy šablon a Shoptet postupně doplňuje nová napojení a funkcionality.
  3. Tvorba e-shopu na míru je vhodná cesta, pokud chcete mít jedinečný design, speciální funkce a napojení. Jde o finančně náročné řešení, musíte počítat s výběrem firmy, která vám bude garantovat kvalitní a dlouhodobé řešení. Někteří tvůrci e-shopů pracují na open source platformách, které jsou tzv. Otevřeným kódem a nejste tak po dokončení závislí na jednom tvůrci, ale najdete si snadno jinou firmu, která pro vás bude dělat změny a úpravy. Velké firmy se orientují na vývoj vlastních tzv. Uzavřených systémů, které běží na jeich platformě, a tak do úprav nikoho jiného nepustí a jste na nich závislí. Je zde tím pádem vyšší bezpečnost a vyladěnost systému. Já mám dobrou zkušenost s CMS systémem Woocommerce na WordPressu, kde ve spolupráci s dobrou firmou zvládnete vytvořit efektivní e-shopové řešení.

Při výběru platformy se určitě poraďte s odborníky, kteří vám podrobně vysvětlí výhody a nevýhody jednotlivých řešení.

Co na e-shopu nesmí chybět

Abyste se odlišili od konkurence a zaujali vašeho potenciálního zákazníka, určitě si dejte záležet na těchto kritériích:

Čistý a přehledný design e-shopu

Každý má určité zkušenosti s tím, že na e-shopu nemohl něco najít, někde se zaseknul, něco mu nebylo jasné nebo nevěděl, jak si produkt koupit. Uživatelská přívětivost (UX) je základním kritériem pro správné fungování vašeho e-shopu.

Přehlednost nabídky (logický strom kategorií, kombinace vizuálních a textových prvků), jedinečná definice, proč nakoupit právě u vás (v čem jste nejlepší) a jasné zodpovězení případných obav (například vrácení zboží v případě nespokojenosti) jsou ta kritéria, kterými ovlivníte výkon e-shopu a pravidelnou retenci.

Musíte dosáhnout toho, aby nákupní cesta byla pro uživatele přirozená a uměl ji projít bez toho, aby musel nad něčím přemýšlet nebo něco hledat. Průměrně je potřeba až 120 prokliků (3-5 minut) pro dokončení nákupního procesu. Skoro každý třetí vyplněný nákupní košík na e-shopu zůstává nezaplacený, protože je nákupní proces složitý.

Trendy e-shopů se mění, vyhněte se zbytečnému množství informací na jedné stránce (nepožívejte dělení na tři sloupce), mějte viditelnou možnost vyhledávání a možnosti na případné kontaktování stránka kontakt, stále viditelné telefonní číslo a e-mail, aktivní online chat).

Jedinečné texty na e-shopu

Často lidí hledají nejdříve informace o produktech, protože jsou jen v rozhodovacích fázích nákupu. Proto se snažte mít u kategorií a produktových listech výstižné texty. Určitě pište i články k usnadnění výběru produktů, porovnání a recenze.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector