Pozor na „báječné“ létání miminek

Děti nedělají rozdíl mezi bděním a sněním. Mají sklon prožívat okolní svět tak, aby pro ně byl srozumitelný.

Obrovská představivost a bezmezná fantazie má pro děti harmonizující význam a promítá se i do snů.

Podle analýzy, která v minulých letech proběhla na Virginské univerzitě, se dívkám do 12 let zdají sny delší než chlapcům a jsou plné lidí, zatímco chlapcům se zdá více o předmětech a nástrojích.

Malé děti mají sny o hrdinech a postavách z oblíbeného seriálu či pohádky, o zvířatech i blízkých osobách ve zvířecí podobě (tatínek je medvěd, maminka králíček). A všechny děti ve snech létají, ale i padají z výšky.

„Takové sny vypovídají o dítěte, o duševních zábranách v reálném životě nebo o potížích při navazování vztahů,“ říká psycholožka PhDr. Alexandra Rücklová, a dodává: „Každý sen zrcadlí prožívání skutečnosti, trápení vnitřní pocity, přání, touhy i konflikty, které dítě prožívá. Proto doporučuji si s dětmi o snech povídat.“

Pozor na „báječné“ létání miminek Zdroj: archiv redakce

Děsivá fáze noci

Ve fázi hlubokého spánku se u dětí mezi druhým a pátým rokem objevují i děsivé sny, které patří k nejčastějším příčinám neklidného spaní. Hemží se to v nich strašidly, divokými příšerami i krutostmi, násilnostmi a pronásledováním.

Mezi šestým až desátým rokem trápí 75 % dětí noční můry, vyvolané většinou silným zážitkem, který dítě vystrašil: „Noční můry mívají děti s citlivější nervovou soustavou, s nižším sebevědomím nebo děti ustrašené a bojácné. Jestliže má dítě úzkostné sny každou noc, není si v bdělém životě jisté samo sebou, ve snech si vybíjí agresi, ale i starosti doma či ve škole,“ vysvětluje psycholožka.

Něco jiného jsou noční děsy. Oproti nočním můrám se projevují při přechodu do REM spánku a navazují na krátké strašidelné sny. Objevují se zpravidla u předškolních dětí, tak dvě hodiny po usnutí.

Strach či hrůzu přináší dětem téměř čtvrtina všech snů. Promítají se do nich i různé televizní pořady a zprávy z médií.

Odborníci přišli nedávno s alarmujícím zjištěním: průměrný třináctiletý školák viděl za svůj život v televizi 52 tisíc vražd, znásilnění, ozbrojených loupeží a přepadení!

  • Pozor na „báječné“ létání miminek Zdroj: archiv redakce
  • Pozor na „báječné“ létání miminek
  • Pozor na „báječné“ létání miminek
  • Pozor na „báječné“ létání miminek

Celá galerie 15

Světlo klidnému spánku škodí

Usínání startuje hormon melatonin v okamžiku, kdy sítnice oka dostane impuls, že je tma.

A protože jeho hladinu synchronizují světelné podmínky, může být vlivem rušivého světla rozdíl mezi nejvyšší a nejnižší hladinou až desetinásobný.

I přes zavřená víčka totiž na sítnici dopadá světelný signál, který v hypotalamu zastaví tvorbu „hormonu tmy“, a naopak zvýší produkci „stresového hormonu“ kortizolu.

Když dítě spí a rozsvítíte, promění se světlo v jeho snu v blesk či oslňující světlomety automobilu.

Noční fázi metabolismu ovlivňuje i modré světlo z televizních obrazovek, monitorů, a jiné elektroniky, kterou dítě používá hodinu až dvě před spánkem.

Pokud dětem světlo brání ve snění, vstávají druhý den „levou nohou“, jsou podrážděné, nepozorné a dokonce mohou mít projevy podobné symptomům ADHD.

Pozor na „báječné“ létání miminek Zdroj: archiv redakce

Zajistěte v pokojíčku tmu

Účinnou ochranou před nežádoucím světlem z ulice jsou účinné stínící systémy: „Například žaluzie nebo rolety s mnoha atraktivními vzory v různých barvách, nebo s úpravou black out, nepropouštějící světlo.

Vynikající jsou venkovní hliníkové žaluzie, jejichž lamely na sebe dolehnou tak, že v místnosti bude absolutní tma,“ vysvětluje Jan Žižlavský ze společnosti Isotra, a doplňuje: „Venkovní roleta zajistí i proudění vzduchu, zabrání přehřívání interiéru a vytvářejí i zvukovou izolaci interiéru.“

Nezanedbatelným pomocníkem je podle jeho slov ovládání stínících prvků pomocí elektronických spínacích hodin nebo slunečního čidla, které reaguje na intenzitu slunečního svitu: „V určitou dobu se stínění podle denní doby otevře, takže se děti mohou fyziologicky probudit.“ Pokud chcete, aby dítě nemělo zlé sny, ale naopak kvalitní spánek, zbavte pokojíček škodlivého světla. Tím podpoříte vývoj abstraktního myšlení, rozvoj paměti, verbální projev i kreativitu …

Foto: Isotra, Minirol, Velux (Zdeněk Okáč)

Mickeyho klubík DVD

V porovnání cen u tohoto produktu již není zařazen žádný obchod.

Získejte přehled o vývoji ceny ve vámi vybraném období.

Pozor na „báječné“ létání miminek

Mickeyho klubík DVD

Aktuálně nejnižší cena: 451 Kč

Od počátku věků 6 měsíců 3 měsíce Pozor na „báječné“ létání miminek

Mickeyho klubík DVD

Aktuálně nejnižší cena: 451 Kč

Pozor na „báječné“ létání miminek

Mickeyho klubík DVD

Aktuálně nejnižší cena: 451 Kč

Který malý rošťák by neznal Mickeyho Mouse? Veselé příběhy s hrdiny Kačeřích příběhů jsou vhodné pro malé děti, které se díky hrám v klubíku naučí počítat, procvičí si poznávání barev a tvarů. Pořiďte vašim dětem kolekci celkem čtyř DVD s Mickeyho klubíkem.

Kolekce obsahuje: Mickeyho klubík: Křišťálový Mickey (Mickey Mouse Clubhouse: The Crystal Mickey) 2013 / Dětský, Rodinný, Animovaný / 126 minut / USA Světové dobrodružství za hranice mapy! Osud Klubíku je v ohrožení! Není času na zbyt, Podfukář Pete ukradl z Klubíku křišťálový poklad! Bez kouzla Křišťálového Mickeyho Klubík navždy… Celý popis

    • Přidáno: 2. ledna 2016
    • Doporučuje produkt
    • deti majú radi mickeyho klubik
    1. Přidáno: 17. října 2015
    2. Doporučuje produkt
    3. Dárek pro vnoučata
  • Přidáno: 2. října 2015

    Doporučuje produkt

    • DVD má 4 epizody a děti na dlouho zabaví

    Kátě se moc líbí a už se těší na vánoční nové díly.

Zobrazit všechny recenze (6) Mickeyho klubík DVD zákazníků doporučuje tento produkt zákazníků nedoporučuje tento produkt

    • Přidáno: 2. ledna 2016
    • Doporučuje produkt
    • deti majú radi mickeyho klubik
    1. Přidáno: 17. října 2015
    2. Doporučuje produkt
    3. Dárek pro vnoučata
  • Přidáno: 2. října 2015

    Doporučuje produkt

    • DVD má 4 epizody a děti na dlouho zabaví

    Kátě se moc líbí a už se těší na vánoční nové díly.

    • Přidáno: 6. ledna 2015
    • Doporučuje produkt
    • splnilo očekávání
  • Přidáno: 18. prosince 2014

    Doporučuje produkt

    • neni , prisel mi akurat pomuchlany obal ale to je chyba prepravcu

    tuhle kolekci jsem kupovala protoze syn miluje mickeyho klubik a je nim nadseny

  • Přidáno: 13. listopadu 2014

    Nemam vyzkouseno ale brzo vyzkousim

Rob LaDuca. Sherie Pollack

Který malý rošťák by neznal Mickeyho Mouse? Veselé příběhy s hrdiny Kačeřích příběhů jsou vhodné pro malé děti, které se díky hrám v klubíku naučí počítat, procvičí si poznávání barev a tvarů. Pořiďte vašim dětem kolekci celkem čtyř DVD s Mickeyho klubíkem.

Kolekce obsahuje:

  • Mickeyho klubík: Křišťálový Mickey
  • (Mickey Mouse Clubhouse: The Crystal Mickey)
  1. 2013 / Dětský, Rodinný, Animovaný / 126 minut / USA
  2. Světové dobrodružství za hranice mapy!
  3. Osud Klubíku je v ohrožení!

Není času na zbyt, Podfukář Pete ukradl z Klubíku křišťálový poklad! Bez kouzla Křišťálového Mickeyho Klubík navždy zmizí! Podaří se světoznámému hrdinovi Mickeymu získat kouzelný artefakt zpátky včas? Jen s vaší pomocí – a správnými Myška-věcmi – bude Mickey moci přejít Písečnou poušť, překonat Říčnou říčku a dostat se až do Tajné džungle. Jen pozor na Petovy záludné pasti! Čekají vás více než dvě hodiny zábavy, překvapení a bonusových epizod! Mickeyho jedinečné dobrodružství je váš lístek na horskou dráhu nekonečné zábavy!

Epizody: 1.Donald z pouště 2.Donald džinem 3.Goofyho kokosová opička 4.Goofyho obří dobrodružství

  • V českém znění: Michal Michálek, Eva Spoustová, Jan Vondráček, Pavel Franěk, Hana Krtičková, Ota Jirák, Ludmila Molínová, Bohuslav Kalva, Ondřej Izdný
  • Produkce: Roberts Gannaway
  • Zvukové formáty: česky DD 2.0 / anglicky DD 2.0
  • Titulky: anglické
  • Obrazové formáty: 1,78:1 / 16:9

Bonusy: • Krátké ukázky

  • Mickeyho klubík: Máme rádi Minnie
  • (Mickey Mouse Clubhouse: I Heart Minnie)

2009 / Pohádka, Dětský, Animovaný / 92 minut / USA

Vydejte se společně s Minnie, Daisy a ostatní klubíkovými kamarády na kouzelnou oslavu! Minnie má totiž dneska narozeniny! Dokáže Mickey s ostatními všechno připravit a ještě přitom udržet tajemství, aspoň do chvíle, kdy přátelé společně zavolají: „Překvapení!“? Jedině když jim pomůžete vybrat správnou myškavěc.

Vyleťte až do mraků s Daisy a Minnie, které mají kouzlo, s nímž dokáží spustit déšť, aby jim rozkvetly kytičky na zahrádce.

Podívejte se, jak se povede Goofymu, když mu dají na starost Minnie, Daisy, Mickeyho, Donalda a Pluta, kteří se po zásahu zrádného stroje času proměnili v miminka.

Báječné písničky, skvělé dobrodružství a zvonivý smích, to všechno uvidíte, když se podíváte na nový Mickeyho klubík!

Epizody:

  • Minnie má narozeniny
  • Minnie a Daisy dělají deštík
  • Goofy hlídá batolata
  • Mickeyho jarní překvapení
  • Zvukové formáty: česky DD 2.0 / anglicky DD 2.0
  • Titulky: anglické, slovenské
  • Obrazové formáty: 16:9

Bonusy: • Pozvánka na velkou narozeninovou oslavu

  • Mickeyho klubík: Mickeyho a Donaldův závod balónů
  • (Mickey Mouse Clubhouse: Mickey and Donald's Big Balloon Race)

2010 / Pohádka, Dětský, Animovaný / 69 minut / USA

Vzneste se do velikého modrého zázraku!

Výš, výš a dál! Je dokonalý den pro to, abyste se v Mickeyho a Donaldově závodě balónů vznesli až nad mraky!

Přidejte se k partě a jejímu vzrušujícímu závodu o to, kdo přeletí cílovou pásku jako první a přinese si domů Modrou stužku.

Ale pozor! Pete má v rukávu pár lstivých triků, a jen TY můžeš pomoct Mickeymu a Donaldovi vybrat ty pravé pomocníky, aby letěli výš a rychleji.

Užiješ si spoustu legrace – a vítězství – ať už budeš trénovat Goofyho na Mickeyho překážkové dráze anebo pomáhat Plutovi závodit na psích hrách. Protože když se snažíš ze všech sil, děláš co můžeš a hraješ podle pravidel, jsi vítěz!

Epizody: 1) Donaldův závod balónů 2) Plutova psí soutěž 3) Goofy na překážkové dráze

  • Zvukové formáty: česky DD 2.0 / anglicky DD 2.0 / arabsky DD 2.0 / maďarsky DD 2.0 / polsky DD 2.0 / portugalsky DD 2.0 / rumunsky DD 2.0 / řecky DD 2.0
  • Titulky: české, anglické, arabské, maďarské, polské, portugalské, rumunské, řecké, ukrajinské
  • Obrazové formáty: 4:3

Bonusy: • Mistr Manny: Učíme se létat

  • Mickeyho klubík: Mickeyho hloupoučká dobrodružství
  • (Mickey Mouse Clubhouse: Mickey's Super Silly Adventures)
  • 2010 / Pohádka, Dětský, Animovaný / 69 minut / USA
  • Budete se smát, až se budete za břicho popadat!
  • Stane se něco podivného!
  • Vydejte se společně s Mickeym a jeho kamarády na nejzábavnější dobrodružství, které se kdy konalo!

Napětí začíná, když Pluto svým skákacím míčem omylem vrazí do Hloupáka a ten se zasekne.

Mickey zničehonic začne mluvit v rýmech, Pluto bučí jako kráva, kačenky na hraní se vznášejí v oblacích a Pomocníčci z Klubíku všechny vyhodí! Najdou naši kamarádi cestu zpět a dokáží vypnout Hloupáka? S vaší pomocí a taky pomocí Myška-věcí se dá napravit každá hloupoučká polízanice. A díky vám se dokonce z Goofyho stane super-hrdina. Ve světě Mickeyho hloupoučkých dobrodružství vás čeká plno překvapení plných bláznivé legrace a skvělé zábavy!

  • Zvukové formáty: česky DD 2.0 / anglicky DD 2.0 / italsky DD 2.0 / maďarsky DD 2.0 / německy DD 2.0 / polsky DD 2.0 / turecky DD 2.0
  • Titulky: české, anglické, italské, maďarské, německé, polské, turecké
  • Obrazové formáty: 16:9

Bonusy: • Mistr Manny: Škytavka

Zvukové formáty: česky DD 2.0 (Mickey Mouse Clubhouse) 2014 / Animovaný /

V prodeji od: 5. 11. 2014

Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.

Kontaktujte nás

Kterou knihu bych si vzal (2.)

Pozor na „báječné“ létání miminek

K čemu jsme na světě?

Hrnout k sobě hmotu, té kvalitní co nejvíc – rozumně posoudit, zda je to maso dobře propečené anebo dobře ležící, že chlapi? Anebo, jak lépe používat svůj rozum?

Budete mít zájem:  Martin Hutař: Vizionář, který na česká pole vrátil špaldu

Hlavním cílem základního principu kontinua je vytvořit z nekompetentního mistra kompetentního sluhu. Pokud se rozum správně používá, může mít neocenitelný přínos. s60

Vědomí není tím, čím se samo sobě jeví, ani nemá přístup k tajemstvím programování kontinua, kterému má sloužit, protože k tomu bylo vyvinuto. s54

Vědomí – nebo mysl, rozum? Mysl porovnává, vybírá; podobá se počítači. Nejlépe ji směrovat ke správným cílům, a ty nutno hledat. Jenže, často si je vybíráme z nabídky dosavadních převažujících přístupů…

Vědomí je naší existenci naprosto zásadní, vlastně ji zakládá. Přitom neobsahuje myšlenkové procesy a nic neposuzuje. Vnímá.

Člověk má tendenci ovlivňovat všechny odlišné zážitky tak, aby se podobaly těm původním, těm, které jej formovaly, ať už k horšímu či k lepšímu.

Pokud byl v dětství zvyklý na samotu, bude si v životě podvědomě přitahovat situace, které zajistí podobný stupeň samoty. Pokud jeho vlastní pokusy či okolnosti způsobí, že bude (by mohl být – B.T.

) osamocen daleko více či daleko méně, než byl zvyklý, sklony k získání stability tomu zabrání.

Dokonce i navyklý stupeň strachu má tendenci být zachován. Náhlá ztráta „toho, čeho se strachovat” může způsobit daleko hlubší a nepopsatelně horší formu strachu. s62

Vědomosti nám byly ve škole především předkládány. Byli jsme jimi zásobováni; pak v životě se budeme vyznačovat podobnou pasivitou – podle předchozích citovaných odstavců o zvyku. I dál budeme očekávat, co nám okolí předloží, dodá. Nebudeme tak tvořiví, jak bychom mohli být při vhodnějším uspořádání dětského vzdělávání. Přitom pasivitu – být vlažný – nedoporučuje ani starověký zákon.

Škola, rozvíjená nám od 17. století, je nejlepším způsobem, jak vzdělávat malé lidi? Učí také vztahům ke stejně nevelkým lidem – jak šikanovat, jak něco předstírat.

Ležící miminko míhá ručkama, háže tělem – dává najevo radost ze života!!!?

Matka, která tiše sedí, vychovává miminko k přesvědčení, že je život mdlý a pomalý. Takové miminko bude neklidné a bude dávat najevo, že potřebuje více stimulace. Bude sebou házet, aby ukázalo, co chce, nebo bude mávat ručičkami, aby máma byla rychlejší.

Pokud s ním maminka bude zacházet jako se skleněnou vázou, nejspíš mu vsugeruje, že je křehké a rozbitné. Ale pokud s ním zachází jakoby mimochodem a nečekaně, miminko bude přesvědčené, že je silné, přizpůsobivé a bude se cítit jako doma v nejrůznějších situacích.

s70

Poletování miminek bylo u nás před lety chváleno i odsuzováno. Ovšem činnost je to náročná. [5]

Jak učit dítě našim očekáváním, jak zvrátit jeho nesmyslné chování – které však je z jeho hlediska pochopitelné? Káráním jeho chování? Jenže – tím mu dát najevo odmítavost, nepřátelství?

Pokud opravdu miminko z nějakého důvodu zapláče během rozhovoru dospělých, maminka mu lehce sykne do ouška, aby ho rozptýlila. Pokud to nepomůže, vezme ho stranou, dokud se neuklidní.

Nestaví svou vůli proti jeho, prostě odejde, bez jakéhokoli náznaku nelibosti či odsuzování jeho chování. Když na ni miminko slintá, skoro si toho nevšimne. Utře mu bezmyšlenkovitě rukou pusu, jako by utírala sebe.

Když miminko začne vylučovat, maminka se zasměje — skoro nikdy není sama, tak se smějí i její společnice — a podrží miminko od sebe tak rychle, jak umí. Je to taková hra, kdo je rychlejší, ale nejvíc se směje ta nejpomalejší.

Tekutina vsákne do udupané hlíny, to ostatní se uklidí pomocí listu. Zvracení či plivání, jak je známe u našich miminek, jsou tak vzácné, že si za celé ty roky u indiánů pamatuji jen jeden případ, a to miminko mělo vysokou horečku. s71

Nakojené dítě

Představa, že by příroda vyvinula živočišný druh, který trpí zažívacími problémy po požití vlastního mateřského mléka, kupodivu naše odborníky vůbec nevede k zamyšlení. Vysvětlují nám, že má odříhnutí a lehké poklepávání na zádíčka pomoci miminku zbavit se vzduchu, který spolykalo během kojení. Přitom se někdy stává, že si miminko samovolně ublinkne.

Yequánské miminko po kojení žádnou zvláštní péči nepotřebuje, stejně tak jako mládě zvířecí. Není divu. Naše miminka žijí v takovém stresu, že jsou nemocná. Napětí, kopání, propínání do luku, ohýbání a kňourání jsou příznaky jedné a té samé neustávající vnitřní nepohody.

Část vysvětlení je jistě dána skutečností, že civilizovanému miminku není dovoleno kojit se ve dne v noci tak často jako yequánskému, ale pravděpodobnějším důvodem je neustálý stres. Yequánské miminko je totiž většinu dne v péči ostatních dětí a nedostane se za mámou vždycky, když chce.

Přesto ale koliky nemívá. s72

Nespokojené dítě

— indiáni neustále potvrzují pravidlo. Například miminko, které si cucalo palec, propínalo tělíčko a křičelo po způsobu civilizovaných miminek, najednou nebylo záhadou. Misionáři ho totiž krátce po narození odvezli do nemocnice v Caracasu, kde si pobylo osm měsíců, než se uzdravilo a mohlo se vrátit ke své rodině. s36

Tak jako vojáci patří do kasáren, aby později vedli války ~ jako děti do učeben s vyrovnanými nebo i nevyrovnanými stolky ~ a tak i dětem nejlépe v porodnici?

Novorozenec, jehož kůže touží po odvěkém doteku živého těla, hebkého a teplého, je zabalen do suché látky bez života. Někdo ho strčí do vozíčku, a ať pláče, jak pláče, je ponechán v tom očistci, který se vůbec nehýbe (poprvé v celém jeho životě, který byl dosud nekončícím blahem v děloze, poprvé během dlouhé doby evoluce).

Jediné zvuky, které slyší, jsou nářky ostatních obětí té samé nepopsatelné agónie. Ty zvuky pro něj nic neznamenají. Pláče a pláče; jeho plíce, nenavyklé na vzduch, jsou roztahovány zoufalstvím srdce. Nikdo nepřichází. Miminko důvěřuje ve „správnost” života, už ze své podstaty v ni důvěřovat musí, a dělá to jediné, co může. Pláče dál.

Nakonec, po době, která je dlouhá jako celý život bez času, vysílením usne.

Vzbudí se uprostřed nepochopitelného ticha. Nic se nehýbe. Miminko křičí. Hoří od hlavy až k patě touhou, nesnesitelnou nedočkavostí. Lapá po dechu a křičí, až je hlava plná a tepe zvukem. Křičí, až ho bolí na hrudi, až ho bolí v krku. Pak naslouchá. Otevírá a svírá pěstičky.

Otáčí hlavou ze strany na stranu. Nic nepomáhá. Je to nesnesitelné. Opět začne plakat, ale už je toho pro jeho namožené hlasivky moc; za chvilku přestane. Napne tělíčko ztuhlé touhou a ono to trošku pomůže. Mává ručičkami a kope nožičkami. Přestane; trpět může; přemýšlet nemůže, doufat nemůže. Poslouchá.

A potom zase usne. s76

Popis ukazoval stavy z doby před 40 lety a dříve. Je působivý, ale dnes už to bývá i jinak.

Máma kočárkem houpá, protože zjistila, že to pomáhá na ztišení. Bolavá touha po pohybu, po zážitcích, po všem, co měli jeho předci v prvních měsících života, je zmírněna houpáním. Je to sice dost ubohé, ale je to lepší než nic. — Míra kontinuálních prožitků se blíží nule, hlavním zážitkem miminka je v současnosti jen touha. s80

„Nevím, potřebovali-li děti pořád kolébat, nebo nepotřebovali-li to spíš maminky.“ – Ludvík Vaculík, jeho vzpomínka na dětství.

A přece takovou houpací náhradu miminkům umožněme.

Někde je to snad jinak – ve staré asijské civilizaci? [6]

Vím naprosto určitě, že bych nechtěla být hinduistickou manželkou či matkou.

Ale když občas uvažuji o svém příštím zrození, docela se mi líbí představa být hinduistickým nemluvnětem, a to jakéhokoli rodu.

To neustálé teplo mateřské náruče, ta neustálá přítomnost nějakého ochranitele a pečovatele, ta benevolence k mým nejvýstřednějším přáním a prohřeškům! s20

Ostatně:

Jeden muslimský hoch přesvědčoval svou českou snoubenku šokovanou tím, že jeho otec má čtyři ženy, vzpomínkami na své dětství: „Bylo to krásné. U nás bylo pořád veselo. Když jedna maminka vařila, druhá se s námi mohla mazlit. Tolik mateřské lásky ty jsi nikdy nezažila.“ s98

Miminko na všech čtyřech se umí pohybovat pěkně rychle. U Yequánů jsem s hrůzou pozorovala, jak jedno takové miminko vystartovalo a zastavilo se na okraji pět stop hluboké jámy, kterou muži vykopali kvůli hlíně na chýše. Během svých výprav kolem jámy to dělalo několikrát denně.

S nevšímavostí zvířete, které se pase na útesu, se překulilo do sedu, jednou obličejem směrem k jámě, jednou zády. Bylo zaměstnáno klacíčkem, kamínkem, svými prstíčky na rukou či na nohou, hrálo si a koulelo se na všechny strany, vypadalo to, že si jámy nevšímá.

Ale pak jsem si uvědomila, že padá všude možně, jen ne do nebezpečné zóny. Mechanismus sebezáchovy, neřízený intelektem, fungoval naprosto bezchybně. Jelikož byl naprosto precizní ve svých výpočtech, fungoval srovnatelně dobře na jakoukoli vzdálenost od jámy, počínaje hranou.

Miminko si hrálo u skupinky dětí, které si ho často všímaly jen okrajově či vůbec, a vůči jámě taky neprojevovaly pražádný respekt. Miminko se staralo samo o své vztahy ke všemu, co mu okolí nabízelo.

Jediné, co mu členové jeho rodiny a společnosti zprostředkovávali, bylo očekávání, že bude schopno dávat na sebe pozor samo. Neumělo sice ještě chodit, ale už vědělo, kde najde v případě potřeby útěchu — to ale dělalo zřídka. s95

Anděle strážní patří křesťanským zemím? Ne, patří dítěti. [7]

Miminko nemá sebevražedné sklony. Navíc má celou škálu mechanismů na přežití, od smyslů na nejhlubší úrovni až po to, co se jeví jako velice užitečná telepatie na každý den (ale to je úroveň, kterou tak lehce objasnit nemůžeme). s96

(pokračování)
 

Literatura

[1] Koncept kontinua. Hledání ztraceného štěstí pro nás i naše děti – Jean Liedloffová. Přeložila Bora Berlinger. DharmaGaia, Praha 2007. (Orig. Continuum concept, 1975, 1986). www.dharmagaia.cz

  • [5a] Létání s miminkem – Pavel Kusák, 2014, video 5:45 minut
  • [5b] Pozor na „báječné” létání miminek
  • „Ale už jsem viděla tolik miminek, jak se při tom vyvíjela a neznám žádné dítko, které by se u toho nakonec neřehnilo na celé kolo a nechtělo ještě, ještě,” svěřuje se maminka —
  • „Samotné létání není nebezpečné, ale nelíbí se mi nadhazování dítěte na ruku a zase dolů. Pro přesné hodnoty by bylo nutné provést měření na figuríně, na videu je to na hranici,“ —
  • [5c] Stanovisko České pediatrické společnosti a Odborné společnosti praktických dětských lékařů k problematice „tak zvaného létání kojenců a batolat“

„Metoda tzv. létání kojenců a batolat patří mezi nestandardní postupy a neexistují žádné důkazy o prospěšnosti tohoto typu „cvičení”. Charakter a způsob provádění naopak představují pro děti značná zdravotní rizika.“

[5d] Vyjádření Blanky Kolářové Sudíkové k [5c]

„— doposud nikdo nevysvětlil, proč hrozí oběma společnostmi uvedená rizika a ani nenabídl žádné důkazy o škodlivosti „Létání miminek”.

— my jsme schopni, na základě naší 8-leté praxe, po kterou provozujeme „Létání miminek”, podat důkazy o prospěšnosti této metody pro miminka i pro rodiče.

Za tu dobu co provozujeme „Létání miminek” v České republice jsme takto cvičili hrubým odhadem s 1500 dětmi, —.“

[6] Hinduista – od zrození do zrození – Hana Preinhaelterová. Vyšehrad, Praha 1997

[7a] Na nedalekém východě vypadají Strážní andělé takhle. Děti z nich bývají nadšené.

Budete mít zájem:  Proč na Vánoce pomáhá zacvičit si před jídlem

[7b] I na Dálném východě znají strážce, i když zde to není bílý anděl.

[7c] Navzdory všem očekáváním – Kryon

„Jsou jedineční a jsou různí pro každého jednotlivého člověka. Ale můžete je cítit při práci. Začne docházet k synchronicitě. Vaše osobnost začne být spokojenější. Úzkost začne mizet, drama se zmenší a problémy ve vašem životě už nejsou dál těžké. Líbí se vám to? Někteří řeknou, že je to nemožné, a navzdory všem očekáváním je to skutečné.“

Někdy člověk usoudí, že spojení – chanellingy s bytostmi z jiných světů jsou nedůvěryhodné. Vždyť nás opakovaně ubezpečují, jak se stále lepšíme, jak se další a další akce podařily – ať prosinec 2012, ať Slunovraty či různá významná data. A my zatím sledujeme, jak kluci, co spolu mluví, vzájemně proti sobě chystají další zbraně. A někde je i používají. Proti sobě?

Nepředstavuji si, že by naši Podporovatelé měli užít jiného přístupu. Právě optimismus nás udrží nad – stoupajícími hladinami oceánů a klesajícími hladinami ropy v podzemí.
 

Bohumír Tichánek
 

 Tisk

Vztah s partnerem

O Nevýchově jsem se dozvěděla ještě v čase, kdy jsem čekala své
první miminko. Sledovala jsem obsah nabízený zdarma a měla jsem pocit, že
mi stačí k tomu, abych pochopila principy Nevýchovy, které mi byly velmi
sympatické a rezonovali hluboko s mým cítěním, a aplikovala je. Jedna
maminka z kurzu to hezky vystihla: pouze jsem očumovala a plížila se kolem
Nevýchovy. :o)

I když jsem měla štěstí, že moje maminka mně vychovávala s láskou
a parťácky, také mi dopřávala hodně velký kus svobody a porozumění, já
jsem se po narození dcerky dostávala i do situací, které jsem nezvládala
tak, jak bych chtěla. Říkala jsem si, jak je možné, že moje maminka tu
přirozenou Nevýchovu má tak přirozeně v sobě a já ne? Možná proto, že
maminka je spíš klidná a trpělivá a já temperamentní?

I když jsem si čas s dcerkou užívala a užívám, prakticky jsme
parťáci, ale byly situace, kdy jsem byla policajt anebo učitel jak vyšitý,
nebo obojí dohromady. Hlavně tehdy, když jsem byla unavená a jí to dlouho
trvalo, nebo když jsem potřebovala rychle něco udělat, někam odejít, nebo
když jsme byly v situaci, že ona objevovala svět, příp. v situacích, kde
by se jí mohlo „“něco““ stát.

A přistihla jsem se, že jsem naštvaná, že na ni křičím. A taky, že
ji tlačím do toho, aby věci dělala podle mých představ, nebo nedělala
věci, které se mi nelíbí, které mi přidělávají práci s úklidem,
praním a žehlením, když něco zničí atd.

A co je horší, začala jsem se
tak chovat i k mému muži! Takže to někdy vypadalo, že já jsem vychovatel
obou. A necítila jsem se v tom dobře, byla jsem z toho nešťastná
i naštvaná. Říkala jsem si, že když se dostanu do varu, nechtěla bych se
sebou být, kdybych byla na jejich místě.

:o) A tak jsem začala postupně
uvažovat o kurzu. Než jsem se ale odhodlala, uběhly téměř 2 roky!

Po vstupu do kurzu

Teď jsem ještě pořád na cestě, v kurzu jsem teprve ve 3.týdnu. Ale
změny už na sobě cítím. Velmi mi pomohlo, dívat se na situace z jiného
úhlu pohledu a nejvíce na mně zapůsobily zážitková audia – když se
vcítím do situace, že bych já byla to své dítě, jak bych se cítila.

Ten
vhled do duše dítěte přes nevýchovné situace mně skutečně probudil!
I když nemohu říct, že bych nebyla předtím empatická.

A protože vím,
že dítě se učí nápodobou, snažím se teď zvládat lépe své emoce a
nepředávat mu to, co sama na sobě nemám ráda, ty nefunkční vzorce a
programy, které bohužel v sobě mám.

Dcerka mi před kurzem udělala i skvělé zrcadlo: když jsem ji něco
vzala, nebo nechtěla dát, začala ječet se zatnutýma pěstičkami a já
v ní spatřila sebe! Zmocnil se mně strašný pocit, to já jsem jí to
naučila! A když s tím něco neudělám, bude pořád víc toho, co jí
učit nechci. Naštěstí to už nedělá, protože jsem to přestala
dělat já!

Celkově víc přemýšlím a prodýchám, než něco řeknu, co by mně
mohlo zase později mrzet.

Když se mi rodiče umlouvají, že jejich děti
nechtějí půjčit hračky, uklidním je, že je to v pořádku, ať dělají
jak cítí, že přece i dospělým se stává, že svoje oblíbené věci
neradi půjčují, tak proč do toho nutit děti. Nejdříve se na mně
podívají podezřele, ale většinou si všimnu, že nad tím začnou
přemýšlet.

Děti na Nevýchovu reagují skvěle! Vzhledem k tomu, že je doma větší
pohoda, protože jsem já v pohodě, máme k sobě blíž a víc si společný
čas užíváme.

Dcerka když něco chce, chytí mně za ruku (protože zatím
mluví jen slova) a dovede mně na místo: třeba když chce, abychom si spolu
četly z knížek, když chce, abych ji pustila dětské písničky na
počítači, nebo když chce papat příp.napít.

Také mně začala objímat a
líbat, nebo si položí hlavičku na mně a přitulí se tak radostně a
spokojeně, až mně to dojímá.

Ještě se podělím o příběh

Jednou, když jsme byly na hřišti, jedna maminka, se kterou se tam
potkáváme, se dostala do stresu, protože se blížil termín porodu jejího
druhého miminka a ona začala cítit kontrakce. Byla tam sama se starší
dcerkou (27 měsíců) a bydleli od hřiště trochu dál. Tak jsem nabídla,
že je doprovodíme.

Řekla jsem mojí dcerce, že potřebuji, aby si sedla do
kočárků (ve kterém sedět už velmi nechce a už vůbec ne, když jsme na
hřiště teprve přijely), že maminka Lucky potřebuje abychom ji doprovodily
domů, protože se její miminko začalo hlásit na svět.

Tak si beze slova
sedla, ještě sama zacvakla madlo před sebou a zvědavě koukala co se
bude dít.

Tak jsem kráčely směrem k domu té maminky a po chvíli její holčička
chtěla, aby ji maminka vzala na ruce, cesta začala být víc do kopce.

Tak
jsem nejdříve vysvětlila mojí dcerce, že tu holčičku ponesu já, protože
její maminka má v bříšku druhé miminko a nemůže ji zvedat, aby jí to
nebolelo a že moji dcerku v kočárku bude tlačit ta druhá maminka. A že
co ona na to, jestli souhlasí.

Chvíli na mně koukala, podívala se i na tu
druhou maminku, lehce se usmála a spokojeně se opřela v kočárku, kde
seděla až dokud jsme nedorazily domů.

Vztah s mým mužem je také mnohem hezčí

Principy Nevýchovy a vciťování se do mých nejbližších, aplikuji na
oba – dcerku i manžela! :o) S pár blízkými kamarádkami, které mají
děti také sdílíme nevýchovné principy. Jedna i projevila zájem o kurz,
ale neumí česky, tak snad až bude Nevýchova i v angličtině.

Učím se lépe zvládat své emoce a respektovat jedinečnou osobnost mé
dcerky i manžela, mít víc pochopení pro jejich svět, cítění a vidění,
které je jiné než to moje. A reaguji v situacích tak, aby nám bylo všem
dobře a byly jsme spolu šťastní. Také dopřávám víc času sobě, nejen
péči o dcerku, manžela a domácnost. Zjistila jsem, že když jsem já
v pohodě, oni jsou také.

Sezame, pojď si hrát — Česká televize

00:00:02 Ahoj, kluci a holky!

00:00:07 (zpěv) Pojďte si s námi hrát.
I se mnou!

00:00:10 Pojďte si všichni s námi hrát.

00:00:13 Když hry máš rád,
tak pojď si hrát.

00:00:16 A zpívat si.
A tancovat.

00:00:19 Pojďte si s námi hrát a smát.
To bude taková legrace!

00:00:26 Pojďte si s námi všichni hrát,
ať už jste kdekoliv.

00:00:32 Zábavy užijem si spolu.
Sezame, pojď si hrát.

  • 00:00:38 A teď všichni!
  • 00:00:40 Pojďte si s námi hrát,
    pojďte si všichni s námi hrát,
  • 00:00:46 zábavy moc si užijem
    a nemusíme chodit ven.
  • 00:00:52 Pojďte si s námi hrát a smát.
  • 00:00:57 Sezame, pojď si hrát!
  • 00:01:05 Už jste tady.
  • 00:01:07 Ernie, pojď honem,
    všichni už jsou tady.
  • 00:01:11 Už jdu, Berte.
  • 00:01:13 Promiň, jen jsem si zašel
    pro něco na hraní.

00:01:17 Ahoj.
To mám radost, že jste přišli.

00:01:20 Ernie, počkej,
k čemu jsi přinesl tenhle sýr?

00:01:24 Víš, Berte, máš pravdu.
Ano.

00:01:27 Neměl bych tady mít ten sýr.
Ne.

00:01:30 Tenhle sýr bys měl mít ty.
Cože?

00:01:33 Jste připraveni hrát
„Ernie říká“?

00:01:36 Ernie, k čemu mám tady
tenhle obrovský sýr?

00:01:40 Je důležitou součástí hry, Berte. Prostě dělejte, co Ernie říká.

  1. 00:01:45 Ernie říká:
    Začněte skákat jako žába.
  2. 00:01:49 Hop!
  3. 00:01:51 Ernie, já si jen odložím ten sýr,
    abych mohl taky skákat.

00:01:55 Ne, Berte, ještě ne.
Drž pěkně ten sýr, Berte.

00:01:59 A teď Ernie říká:
Poletujte hezky jako pták.

00:02:04 Píp, píp, píp.
Létáte si tak, jako já?

00:02:08 Píp, píp, píp.

00:02:10 Tak jo. Teď Ernie říká:
Leťte, jakkoliv chcete.

  • 00:02:15 Ernie, s tím sýrem
    se vůbec nedá létat.
  • 00:02:20 Tak jo, teď Ernie říká:
    Vrťte se jako červ.
  • 00:02:26 Vrti, vrti, vrti!
  • 00:02:30 Ne, Berte, ty se třeseš,
    ty se nevrtíš.

00:02:34 Vrtí se takhle.
Vrti, vrti, vrti.

00:02:37 Ernie!

00:02:39 Tak jo. Teď Ernie říká:
Můžete přestat hrát.

  1. 00:02:43 Ernie, ten sýr.
  2. 00:02:47 Říkal jsi,
    že je důležitou součástí hry.
  3. 00:02:51 Taky že je, Berte.
  4. 00:02:54 Vždycky mám chuť něco zbaštit,
    když si dohrajeme „Ernie říká“.
  5. 00:02:59 Vezmi si kus, Berte,
    je ho dost.
  6. 00:03:07 Všechny vás vítám
    u Bohouškova posilovacího programu.
  7. 00:03:12 Nazdárek.
  8. 00:03:16 Já jsem váš modrý, chlupatý,
    osobní trenér Bohoušek.
  9. 00:03:21 Vítejte v mém úžasném
    posilovacím programu.
  10. 00:03:25 To znamená,
    že já Bohoušek vám ukážu pár cviků,
  11. 00:03:31 po kterých budete
    úžasně zdraví a silní.
  12. 00:03:36 Ale k tomu jsou vlastně
    všechny cviky, že?

00:03:40 A je to zábava.
Takže můžeme?

  • 00:03:43 Start.
  • 00:03:52 Raz, dva, tři, čtyři.
  • 00:03:55 Cvičení nám pomáhá.
  • 00:03:59 Jedeme!
  • 00:04:03 Jedeme dál, ano?
  • 00:04:06 Bohoušek musí popadnout dech.
  • 00:04:09 Bohoušek se musí dát
    trochu do kupy.

00:04:14 Teď přijde běh na místě.
Skvělý nápad.

  1. 00:04:18 Raz, dva, tři, čtyři.
  2. 00:04:22 To je ono.
  3. 00:04:24 Běhání je dobré
    na srdce a na plíce.
  4. 00:04:28 Je tak zdravé.
    Když budete běhat,
  5. 00:04:31 můžete pak běžet hodně dlouho
    a neunavíte se.
  6. 00:04:35 Ale když moc neběháte,
    musíte se brzy zastavit.
  7. 00:04:39 A já teď na chvilku zastavím.

00:04:43 Ať to jede, ať to jede.
Ať to jede!

00:04:47 Prima, děláte to skvěle.

00:04:51 Ano, je to jasné,
budeme skákat nahoru a dolů.

00:04:56 Jdeme na to.
Hop, hop, hop, hop.

00:04:59 Skákejte pro zdraví.
Další skok a ještě výš.

  • 00:05:02 Olgo Šípková, teď asi závidíš.
  • 00:05:06 Dobře, Bobby a Sisi,
    tak už to docvičte.
  • 00:05:11 Docvičte to za mě,
    já musím na chviličku přestat.
  • 00:05:15 Bohoušek si potřebuje
    trošičku schrupnout.

00:05:20 Ale nejdřív jsou dvě hlavní věci.
Cvičení nám dává zdraví a sílu.

  1. 00:05:26 A než začnete dělat
    cvičební program,
  2. 00:05:30 dejte se do formy.
  3. 00:05:39 Když řekneme: „hrajeme“,
    odpovíte: „Sezame“.
  4. 00:05:43 Hrajeme, hrajeme.
Budete mít zájem:  Šedý zákal: příznaky varují, léčbou je operace

00:05:46 Hrajeme. Hurá!

  • 00:05:50 Hele, my jsme se střídali.
  • 00:05:54 A nyní je čas
    na dobrodružství tázavého Elma.
  • 00:05:59 Super příšerky, která se ptá.

00:06:04 Proč je nebe modré?
Proč plete pavouk pavučinu?

00:06:08 A proč mají berušky tečky?
Jaká je to píseň?

00:06:12 A tak podobně.
A teď k našemu příběhu.

00:06:16 K jakému?
K tomuto.Aha.

00:06:20 Tady jsem, Rafe.
Pojď sem ke mně, Rafíčku.

00:06:25 No pojď.

00:06:28 Asi mám problém.
Pejsek ke mně nechce přijít.

00:06:32 Pojď sem, pejsku.
No tak, pojď sem honem.

00:06:35 Tohle bude úkol
pro tázavého Elma.

00:06:41 Tázavý Elmo? Je to možné?
Ano, je.

00:06:45 A tázavý Elmo pomůže.
Aha.

00:06:48 Takže ty víš,
proč ke mně nechce pejsek přijít?

00:06:52 Ne.Ne?
Ne.

00:06:55 Nad tvou pomocí vidím otazník.
Přesně.

00:06:59 Tázavý Elmo má tu moc
pokládat otázky.

00:07:02 Pokládat otázky je způsob,
jak leccos zjistit.

00:07:06 Jen se ptej.
Můj hrdino.

00:07:09 Ahoj, pejsku.
Tázavý Elmo ti chce položit otázku.

00:07:15 Dobře, do toho.

00:07:17 Pročpak, pejsku,
nejdeš k Bohouškovi?

00:07:20 Protože nemůžu.
Víš, jsem tu uvázaný ke stromu.

00:07:25 Ale proč to neřekneš, Rafe?
Vždyť ses mě neptal.

00:07:30 Ale ptát se, je dobrá věc.

00:07:33 Jinak můžeš celý den klidně štěkat pod špatným stromem.

00:07:38 Haf, haf.
To už jsme někde slyšeli.

  1. 00:07:41 Ale tázavý Elmo,
    jak se ti jenom odvděčíme?
  2. 00:07:45 Dobrá otázka.
  3. 00:07:48 Těšme se na další dobrodružství
    s otazníkem tázavého Elma.

00:07:53 Můžeme se pohnout?
Myslím, že jo.

00:07:57 Tohle bylo dobrý.

00:08:05 Poslyš, Berte, zahrajeme si hru?
Pšš! Teď si čtu, Ernie.

00:08:09 Ale to já přece vidím, Berte.

00:08:13 A vidím,
že si čteš zase o holubech.

00:08:17 A ty máš holuby rád, Berte?
Hm.

00:08:20 Jo, je to tak.

00:08:22 Víš, musím říct, Berte, že holubi
jsou tvoji nejoblíbenější ptáci.

00:08:27 Není to tak, Berte?
Je.

00:08:30 Proto mě ale trochu překvapuje,

00:08:33 že nechceš přestat se čtením
a zahrát si „Holubí vzory“.

00:08:37 „Holubí vzory“?Jo.
Říkal jsi „Holubí vzory“?Jo.

  • 00:08:41 No jistě, že je chci hrát.
  • 00:08:49 Dobrá, jste připraveni hrát
    „Holubí vzory“?
  • 00:08:53 Připraveni!
  • 00:08:56 Vzor, to je něco,
    co se opakuje pořád dokola.
  • 00:09:00 Moji opeření kamarádi
    vám to ukážou.

00:09:03 Růžová, růžová, zelená.
Růžová, růžová, zelená.

00:09:08 Růžová, růžová.

00:09:12 Tak, kterého barevného holuba
byste dali na konec?

00:09:25 Co třeba…
Růžová?

00:09:29 Ne, špatně.

00:09:32 Takže, opakuje se:
Růžová, růžová, zelená.

00:09:36 Růžová, růžová, zelená.
Růžová, růžová…Zelená!

00:09:42 A máme to.
Doplnili jsme holubí vzor.

00:09:46 Ukažte.
Růžová, růžová, zelená.

00:09:50 Růžová, růžová, zelená.
Růžová, růžová, zelená.

  1. 00:09:54 Vrkú, vrkú, vrkú.
  2. 00:09:57 Zase příště!
  3. 00:09:59 V následujících 15 sekundách
  4. 00:10:02 nám malá Nataška poví
    úplně všechno o nosech.
  5. 00:10:06 Ham, ham.

00:10:08 15 sekund? Rychle, Nataško,
ukaž jim všem nosánek.

00:10:12 Ne, to je ouško.
Kde máš nosánek?

00:10:16 Ukaž nosánek.
Natašo, nos.

00:10:21 Nataško, je to sranda.
Moc velká legrace.

00:10:27 Ale trošku to bolí.
No tak, pusť mě.

  • 00:10:31 Moje, moje.
  • 00:10:34 No tak, Nataško,
    nemůžeš držet můj nos pořád.
  • 00:10:38 No tak, Nataško,
    už ho nemusíš držet.
  • 00:10:42 To už přestává být legrace.

00:10:45 Nataško, vždyť mi ho urveš!
Já už jiný nemám!

  1. 00:10:49 Nataško,
    nechceš si chytit třeba ouško?
  2. 00:10:54 Ahoj.
  3. 00:10:56 Dneska si budeme povídat
    o prvním a posledním.

00:11:01 Jé, koláček.
Ano.

00:11:04 Keksíku, který z těchto koláčků
chceš sníst jako první?

00:11:09 První? Jak myslíš první?

  • 00:11:12 Který z nich sníš dřív,
    než sníš všechny ty ostatní?
  • 00:11:16 Počkat, stát.
  • 00:11:19 Mám pocit, že podstata procesu
    konzumace koláčků ti uniká.

00:11:24 Že mi uniká?
Jo, jo.

  1. 00:11:27 Já nemyslím jenom na první,
    já všechny koláčky najednou ham!
  2. 00:11:33 Ne, Keksíku.
  3. 00:11:35 Víš, vždycky sníš
    nějaký koláček jako první.
  4. 00:11:39 Nespolkneš přece
    všechny koláčky najednou.

00:11:43 Ne?
Ne.

00:11:45 Tak teď nám, prosím, ukaž,
který koláček sníš jako první.

00:11:49 Dobrá, já zkusím…
Ten ham ne.

00:11:53 Já ham, ham. Ne!

00:11:56 Mohla bych ti poradit?

00:11:59 Můžeš sníst jako první tenhle?
Tenhle hezčí?

00:12:03 Sněz ten koláček.
Ano, madam. Ham koláček.

00:12:07 Mňam, mňam.

00:12:10 Děkuji.
Ne, já děkuji.

00:12:13 Takže, Keksík právě snědl
svůj první koláček.

00:12:19 A teď, který koláček
sníš jako poslední, Keksíku?

00:12:23 Poslední?
Ano.

00:12:26 Který koláček sníš po tom,
co už jsi snědl všechny ostatní?

00:12:31 Já nevím.
Tenhle ne, tenhle ne.

00:12:35 Tenhle, ano?
Tenhle?Ano.

00:12:38 Keksík se právě rozhodl
sníst tento koláček poslední.

00:12:43 Takže teď sněz všechny koláčky
kromě tohoto.

00:12:47 Chceš tenhle?
Ne ten ham, ale chceš tyhle ham?

00:12:51 Ano.
Děkuji.

00:12:54 Mňam, mňam. Děkuji.

00:12:58 Chutnají ti?
Krása.

00:13:02 Dobře.
Krásná názorná ukázka.

  • 00:13:05 Předvedl jsi nám to
    velice pěkně, Keksíku.
  • 00:13:09 Teď si všimněte,
    že zbývá jeden poslední koláček.
  • 00:13:14 Tohle je poslední koláček,
    a ty ho teď můžeš sníst.

00:13:18 Tohle že je poslední koláček?
Ano. Do toho.

00:13:22 Pak už vůbec žádné koláčky?
Přesně tak.

00:13:26 A ty ho můžeš sníst.
Ne, ne, ne, ne.

  1. 00:13:30 Ale Keksíku, mluvíme o prvním a posledním.
  2. 00:13:34 A ty jsi jeden snědl jako první
  3. 00:13:37 a potom jsi snědl
    všechny ostatní kromě tohoto.
  4. 00:13:41 Takže tenhle je poslední
  5. 00:13:43 a nemůžeme dokončit povídání,
    dokud ten poslední nesníš.
  6. 00:13:48 Ne, ty se jistě nemýlíš
    v záležitostech vzdělání.

00:13:52 Prairie, Prairie!
Co je?

00:13:55 Tohle je poslední koláček?

00:13:57 Po tom, co ten koláček ham,
už konec koláčků?

00:14:01 Už navždy?
Ne, ne, Keksíku.

00:14:04 Poslední koláček už navždy!
Ne, Keksíku, poslouchej mě.

  • 00:14:10 Takže, tohle není
    poslední koláček navždycky.
  • 00:14:14 To je jen
    poslední koláček právě teď.
  • 00:14:18 Na světě je spousta koláčků,
    neboj se.

00:14:22 Opravdu?Ano.
Určitě?Ano.

  1. 00:14:25 Dobrá.
  2. 00:14:28 Mňam, mňam.
  3. 00:14:30 Páni, dobrá!

00:14:33 Kde ostatní koláčky světa?
Koláčky, pojďte k tatínkovi!

00:14:38 Koláčky, pojďte k tatínkovi!
Ach, božínku.

  • 00:14:46 Hele, chcete si zahrát
    jednu rychlou „Ernie říká“?
  • 00:14:51 Ernie říká:
    Nakloňte se semhle.
  • 00:14:55 Ernie říká:
    Nakloňte se semhle.
  • 00:14:59 Ernie říká:
    Seďte rovně a koukejte.
  • 00:15:04 Hele, vypadá to,
    že je tu plno, kluci.
  • 00:15:08 Tak jo, můžeme?
  • 00:15:14 (zpěv) Chlupy modré,
    já mám rád chlupy modré,
  • 00:15:21 neptej se proč a nač,
    jsem prostě modrý chlupáč.
  • 00:15:28 To vím, mám chlupy modré,
    ty modré chlupy jsou mé,
  • 00:15:35 jsem prostě šťastný,
    že jsem tak modře ochlupen.
  • 00:15:42 I já mám chlupy modré,
  • 00:15:46 mám všude chlupy modré,
  • 00:15:49 byl bych celý bez sebe,
    nebýt modrý jak nebe.

00:15:56 Věřte mu, má chlupy modré.
Včetně oušek.

00:16:00 Chlupy modré.
Jak Bohoušek.

00:16:04 Proto my jsme,
jsme modře chlupatí.

00:16:10 Jsem modrý.
Má chlupy modré.

00:16:14 Mám chlupy.
Jsem modrý.

  1. 00:16:18 Celý jsem jen modře ochlupen.
  2. 00:16:22 Chlupy modré,
    já mám jen chlupy modré,
  3. 00:16:28 ať spím, či bdím nebo jím,
    tak jsem chlupáčem modrým.
  4. 00:16:35 I my jsme modře chlupatí,
    jupí, jsme modří bratři,
  5. 00:16:42 my tři je nádherné být,
    být modře chlupatí.
  6. 00:16:54 Ty nejsi modrý chlupáč,
    ty jsi přece oranžový chlupáč.

00:17:00 Dobře, řekl jsem to jen tak.
Jedem, kluci.

00:17:06 (zpěv) Chlupy modré…
A oranžové!

00:17:11 My máme chlupy modré…
A oranžové!

00:17:14 Je přece nadpozemské
modré chlupy mít.

00:17:20 Nadpozemské modré chlupy mít.

00:17:28 Co? Modré chlupy?

  • 00:17:31 Až jsem z toho dostal chuť
    na hnědou deku.
  • 00:17:39 Crrr!
  • 00:17:43 Crrr!

00:17:46 Hádejte, co předvádím?
Crrrr!

00:17:51 Crrr!

00:17:53 Ernie, můžeš vzít ten telefon?
Trefa, Berte.

00:18:04 Já si dělám holuba.

00:18:08 Dělám si vrkú.
Dělám si holuba.

00:18:13 Ahoj, Ernie.
Ahoj, Berte.

00:18:16 Co to děláš?
Já si hraju na dům, Berte.

00:18:21 Ty si hraješ na dům?
A co jako máš být?

00:18:25 Měl bys to uhodnout, Berte.
Koukni, hele.

00:18:29 Výborně.Děkuji.
No, budu hádat.

00:18:34 Ernie, ty teď děláš,
že jsi tatínek, co vaří večeři?

00:18:38 To se ti povedlo.
Ale jsi vedle.

00:18:42 Já nedělám tatínka,
jak vaří večeři. Hádej znovu.

00:18:46 Dobře, tak ty určitě děláš,

00:18:49 že jsi brácha,
jak zrovna myje nádobí.

00:18:52 Ne, nedělám bráchu, Berte.
Aha. Nejsi maminka?

00:18:56 Ne, já nejsem ani maminka.
No tak, soustřeď se.

00:19:00 Jo, soustředím se.
Tak děláš miminko?

00:19:04 Ani miminko.
Tak dobře.

00:19:07 Děláš dědečka?
Ne.Aha.

00:19:10 Tak synovce?
Ne.

00:19:13 Tak druhého bratrance,
co sem nechodí?Ne.

  1. 00:19:18 Tak fajn, dám se podat.
  2. 00:19:20 Další členové rodiny
    už mě opravdu nenapadají.
  3. 00:19:24 Jestli si hraješ na dům,
    tak kdo jsi?

00:19:28 Já jsem sporák, Berte.
Sporák?Hm.

  • 00:19:32 Pozor, Berte, sporák je horký,
    ať se nespálíš!
  • 00:19:41 Nazdárek, mládeži!
  • 00:19:46 Je tu váš tančící
    a vlnící se ďábel Bohoušek.
  • 00:19:50 Nezapomněl jsem říct svalovec?
  • 00:19:54 Já mám takovou radost,
  • 00:19:57 protože dneska si zaskáčeme
    při písničce,
  • 00:20:00 která je celá o skákání.
  • 00:20:03 Ale rozhodně se nedá skákat,
    když přitom pořád sedíte.
  • 00:20:07 Takže teď, prosím,
    všichni vstávejte.
  • 00:20:11 Tak, teď už můžete
    následovat Bohouška,
  • 00:20:14 tančícího, vlnícího se
    a skákajícího ďábla.
  • 00:20:17 Tak pozor, jedeme!
  • 00:20:20 Začínáme malými skoky.
  • 00:20:28 Větší skoky.
  • 00:20:31 A ještě větší.
  • 00:20:39 Hezky se mnou.
  • 00:20:42 Hýbejte se.
  • 00:20:54 Jen dál.
  • 00:21:04 To jste vy.
  • 00:21:08 Skákejte pro radost.

00:21:19 Skáčete si se mnou? Dobře.

  1. 00:21:23 Teď mávejte rukama.
  2. 00:21:34 Už jsem unavený.
  3. 00:21:40 No, to je fofr.
  4. 00:21:50 Jste taky tak unavení jako já?
  5. 00:21:54 Skákej pro radost.

00:22:04 Chudáci moje nožičky.
Už to moc dlouho nevydržím.

  • 00:22:15 Pomoc!
  • 00:22:18 Moc krásně jsem si s vámi zaskákal, ale nejvyšší čas si odpočinout.
  • 00:22:28 Hop, hop, hop, hop.
  • 00:22:31 Hop, hop, hop, hop.
  • 00:22:34 Hop, hop, hop, hop.
  • 00:22:37 Bohoušku,
    proč si s námi nezaskáčeš?
  • 00:22:41 Já se obávám,
  • 00:22:44 že dneska jsem si
    už poskočil naposledy.
  • 00:22:48 Dobře, Bohoušku.
  • 00:22:50 A nechtěl by sis zahrát
    jednu poslední „Ernie říká“?
  • 00:22:54 Co?

00:22:56 No, když myslíš, Ernie.
Bezva.

00:22:59 Jste připraveni hrát
„Ernie říká“?

00:23:03 Jo, jdeme hrát.
Tak dobře.

00:23:06 Ernie říká:
Teď všichni skákejte jako já.

00:23:10 Jo, hurá!
Hop, hop, hop, hop.

00:23:13 Pomoz mi, Berte.

00:23:16 No tak, honem skákej.
To je ono.

00:23:21 A vy taky skákejte.

00:23:25 Ernie říká:
Skákejte dál a rozlučte se.

00:23:29 Ahoj.
Ahoj.

00:23:37 Titulky: E. Vršínská,
Česká televize 2007

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector