Mnemotechnické pomůcky – triky k zapamatování čehokoli

Harry Lorraine, jak rozvíjet neuvěřitelné paměťové schopnosti. Recenze: „vývoj paměti“, Harry Lorraine a Jerry Lucas o neomezených možnostech naší paměti

„Artur Dumchev (mimochodem, vědecký redaktor„ Development of Memory “), rozhodl jsem se to určitě přečíst nebo něco podobného. Dílo Harryho Lorraine a Jarryho Lucase se dostalo do rukou.

Harry Lorraine

Vyvinul systém pro zlepšení paměti na základě logiky, pozorování a představivosti. Jeden z nejlepších specialistů na studium a vývoj paměti. Autor několika nejprodávanějších knih spolupracoval s publikacemi Reader's Digest, Cosmopolitan, Christian Science Monitor, Fortune a dalšími. Vede přednášky a semináře o rozvoji schopností lidského myšlení a paměti. Objeví se v televizi.

Kniha byla spoluautorem basketbalového hráče Jerryho Lucase. Od dětství trénoval nejen svaly, ale také mozek, vymýšlel a upravoval různé techniky zapamatování (včetně technik Lorraine). Když se Lucas a Lorraine poprvé setkali, mluvili 18 hodin. Výňatky z této konverzace jsou uvedeny na stránkách knihy.

Mnemotechnické pomůcky – triky k zapamatování čehokoli

Jerry Lucas

Profesionální basketbalový hráč, šampion NBA a NCAA, olympijský vítěz 1960 s národním týmem USA. Zařadil se mezi 50 největších hráčů v historii NBA. Od dětství měl rád mnemotechnické techniky. Na konci 80. let založil Lucas Learning Inc, který vyučuje vývoj paměti.

Umění memorování

Nemůžeš zapomenout – nemůžeš si vzpomenout. Toto je hlavní princip mnemotechniky. Všechny nové informace jsou vnímány hranolem našich znalostí. Lorraine tomu říká počáteční povědomí.

Například každý je obeznámen se slovem „pohár“, v případě potřeby si snadno zapamatujete jeho barvu nebo vzor, u200bu200bprotože existuje půda pro zapamatování. „Comerage“ a „glabel“ však nejsou ve slovníku každého.

Abyste se je naučili, musíte si vytvořit počáteční povědomí. Sdružení zde pomohou.

Mnemotechnické pomůcky – triky k zapamatování čehokoli

Toto je první a nejdůležitější z mnemotechnických technik uvedených v knize. Zbytek je nějak spojen s asociacemi. Dám ti zbytek technik, ale neprozradím jejich podstatu. Věřte mi, naučit se je samostatně je nesmírně vzrušující.

  • Sdružení.
  • Výměna slov.
  • Fonetická abeceda.
  • Kolíčky.

Zvládnutím těchto technik se naučíte zapamatovat si dlouhá slova a abstraktní pojmy, seznamy úkolů a nákupů, projevy a texty přednášek, jména a tváře lidí, telefonní čísla, data, dvojznačná čísla a mnoho dalšího. Při přechodu z kapitoly na kapitolu jste stále více přesvědčeni, že možnosti paměti jsou nekonečné.

Kniha je jednoduchá a vzrušující zároveň. Dá se číst za pár hodin, ale přečetlo mi to dva dny: Chci se každou techniku u200bu200bdobře naučit a vyzkoušet ji v praxi.

Mnemotechnické pomůcky – triky k zapamatování čehokoli

Můj případ použití pro knihu

Osobní hodnocení knihy „Rozvoj paměti“ od Harryho Lorraine a Jerryho Lucase – 9 z 10.

Proč ne 10? Jednoduše proto, že jsem nemohl najít využití pro všechny oddíly knihy. Například kapitoly o kartách, burze a sportu.

Ale teď jsem:

  1. Nedělám nákupní seznamy… Obvykle chodím nakupovat jednou týdně. Začal jsem skládat kousek papíru a psát si věci na nákup na sedm dní. Teď jsem jen navlékl každý z nich nový předmět na vlákno směšných asociací a snadno reprodukovat seznam v obchodě.
  2. Vylepšování slovní zásoby Angličtina. Upřímně řečeno, sbírku karet jsem dlouho neaktualizoval, ale nový systém zapamatování mě přiměl znovu se učit slova.
  3. Naučil se důležitá telefonní čísla… Museli jste stát v neznámé části města s mrtvým telefonem v ruce a přemýšlet o tom, jak kontaktovat své blízké? Ano pro mě. Po té události jsem si pamatoval telefon své matky jako modlitbu. A teď jsem si pomocí fonetické abecedy snadno zapamatoval dalších pět čísel blízkých. Jen pro případ.
  4. Vždy si pamatujikam dáte co a zda jste žehličku vypnuli. Ukázalo se, že pokud vypnete „autopilota“ a zapnete představivost, problém „zapomněl jsem, kam jsem ho umístil“ navždy zmizí.
  5. Rychlejší rozvíjení terminologie… Píšu mnoho různých článků pro Lifehacker. Někdy se musíte vypořádat s neznámými tématy a studovat je. Pochopit podstatu je ale polovina úspěchu. Pro spisovatele je důležité používat termíny správně. Někdy jsem dokonce musel psát nová slova, ale zapamatování je jednodušší a zajímavější.
  6. Bavit se se synovci. Chcete překvapit své přátele? Řekněme, že si zapamatujete sekvenci dopředu a dozadu libovolných 20 slov za dvě minuty. Když jsem tento trik poprvé ukázal svým synovcům, dvakrát mě volali po přídavku.

Myslím, že tento seznam bude pokračovat i v budoucnu. Je hezké, když je kniha zábavná a praktická.

Lorraine Harry. Jak rozvíjet neuvěřitelné paměťové schopnosti. M. Nakupování doma. 2001 116 s., Ill. Měkká laminovaná vazba, encyklopedický formát. (ISBN: 5-93046-015-9 / 5930460159) (Přečtěte si popis prodejce, Kemerovo.) Cena: 200 rublů.

Náklad 50 000. Praktické rady a techniky pro různé případy: memorování vysoká čísla, mentální výpočty, cizí jazyky atd.

Obsah: Jak jste všímaví, paměť je naše jediná dovednost, otestujte si paměť, hodně záleží na pozornosti, metoda navlékání, systém propojování, používání metody navlékání a propojovacího systému, trénujte pozornost, zapamatování projevů, článků, rolí nebo anekdot, paměť v karetních hrách, Zapamatování víceciferných čísel, Co dělat v případě nouze, Chcete si pamatovat data, Jak si pamatovat abstraktní pojmy a cizí slova, Jak si pamatovat příjmení a tváře, Vlastnosti příjmení, Ještě jednou o příjmení a tváře, Jak si pamatovat další důležitá fakta o lidech, Jak ukládat telefonní čísla do paměti, Důležitá role paměti, Jak se zbavit rozptýlení, Překvapit své přátele, Jak si pamatovat den a hodinu schůzky, Narozeniny a důležité data, Demonstrace chytrých triků s pamětí, Používejte systémy. Jak víte, většina lidí využívá pouze 8–10 procent svých mozkových zdrojů. Harry Lorraine vyvinul systém pro rozvoj mentálních schopností, který vám umožní využít zbývajících 90 procent. Když to zvládnete, na sto procent do své pracovní logiky, racionalismu, pozorování, pozornosti, soustředění, paměti, kreativity, představivosti zahrnete … Výsledkem je, že budete moci poslat svého organizátora do koše – jako zbytečný . Nebudete si muset dělat poznámky, abyste si zapamatovali fakta, čísla a jména, budete si snadno uchovávat v paměti seznamy nadcházejících úkolů, texty projevů a dokonce i telefonní čísla, naučíte se, jak efektivně spravovat čas, organizovat informace a plánovat aktuální aktivity. Autor tohoto původního systému si je jistý: vyhnout se chaosu v podnikání, osobních vztazích a v jakékoli jiné oblasti, pomůže vám jen jedna věc – organizace, a pokud si uspořádáte mysl, budete si moci dát svůj život do pořádku – a tomuto účelu slouží kniha, kterou držíte. v ruce.

Stav: dobrý-velmi dobrý

  • Harry Lorraine, Jerry Lucas
  • Vývoj paměti
  • Paměťová kniha
  • Klasický průvodce zlepšováním paměti v práci, ve škole a ve hře
  • Vědecký redaktor Arthur Dumchev
  • Přetištěno se svolením Harry Lorayne Inc.
  • Právní podporu vydavatelství poskytuje advokátní kancelář „Vegas-Lex“
  • © Harry Lorayne, Jerry Lucas, 1974
  • © Ruský překlad, ruské vydání, design. LLC „Mann, Ivanov and Ferber“, 2015
  • Tuto knihu dobře doplňuje:
  • Doug Lemov, Katie Ezzi a Erica Woolway
  • Moje žena Reneim a můj syn Robert.
  • Harry Lorraine
  • Na mého syna Jeffa a dceru Julie.
  • Jerry Lucas
  • Předmluva editoru vědy

Jaká by byla vaše reakce, kdybyste zjistili, že si někdo zapamatoval číslo pí až na 8 332 desetinných míst, a proto se dostal do Ruské knihy rekordů? Byli byste překvapeni? Nevíra? Mysleli jste si, že tento držitel rekordu není jako všichni ostatní?

Pokud je alespoň jeden z těchto předpokladů správný, pak vás tato kniha hodně naučí! Faktem je, že zapamatování 8 tisíc čísel je úkol, který je proveditelný i pro předškoláky. Jen musíte vědět speciální techniky využití paměti a představivosti (mnemotechnické pomůcky), jejichž držení vám umožňuje najít přístupy k zapamatování čehokoli, ať už jde o čísla, termíny, cizí slova nebo jména lidí.

Nelze to přehánět – mluvím o tom, co jsem zažil z vlastní zkušenosti. Když jsem se seznámil s principy memorování, které jsou popsány v této knize, uvědomil jsem si, že jsem získal větší kontrolu nad svým životem a nyní se mohu rozhodnout, co chci a budu si pamatovat, a co ne.

Přiznám se, že jsem zpočátku používal paměť na maličkosti – ukazoval triky přátelům. Nikdo nemohl pochopit, jak si za 40 minut zapamatuji seznam 40 položek a zapamatuji si pořadové číslo každé z těchto položek.

A když jsem zjistil, že ruský rekord nepřesahuje 10 tisíc číslic pí, byl jsem velmi překvapen a okamžitě jsem se rozhodl ji porazit – a teď jsem ruský rekordman, protože si pamatuji více než 11 tisíc číslic pí.

Nakonec jsem se dostatečně naučil techniky zapamatování a začal jsem je používat pro praktičtější účely – memorování jmen a tváří lidí, učení jazyků.

Takové techniky vám umožňují zapamatovat si až 200 cizích slov týdně a učení se věnovat ne více než 30 minut denně.

Studoval jsem dvě až tři hodiny denně a za pár měsíců jsem si tak vylepšil angličtinu, že teď poslouchám audioknihy v originále.

Mnozí jsou takovými „výkony“ paměti překvapeni, ale to jen proto, že lidé umění memorování neznají. Tato kniha stanoví základní principy a metody, které můžete okamžitě použít: nemusíte rozvíjet paměť měsíce – stačí se o této metodě dozvědět a začít ji používat.

Jak ze svého čtení vytěžíte maximum? Setkáte se s mnoha příklady s podrobným popisem způsobů, jak si tyto nebo ty informace zapamatovat.

Budete mít zájem:  Nejlepší a nejúčinnější projímadla – která to jsou?

Příklady jsou přizpůsobeny pro ruského čtenáře, jsou snadno vnímatelné, takže budete mít velké pokušení okamžitě přečíst navrhovanou možnost zapamatování a jít dál.

Je však mnohem důležitější vyzkoušet si techniky, o kterých čtete sami. To vám umožní vyhodnotit účinnost navrhovaných metod a pochopit, jak funguje vaše paměť.

  1. Po přečtení této knihy získáte alespoň představu o tom, jak je snazší a rychlejší zapamatovat si jakýkoli druh informací, a maximálně výrazně zlepšíte kvalitu života tím, že začnete používat umění memorování na řešení každodenních problémů.
  2. Úvodní slovo
  3. Jerry Lucas

Jako dítě byla moje mysl vždy něčím zaneprázdněna. Nepamatuji si okamžiky, kdy by se nepustil do žádné činnosti – od rozhovorů s jinými lidmi až po hry mého vlastního vynálezu.

V osmi letech jsem měl tolik nervózní energie, že se mi jen těžko sedělo.

Během dlouhých cest autem jsem se neustále vrtěl, dupal si nohama a fučal tak silně, že moji rodiče, hnáni do bílého žáru, mě požádali, abych se „trochu uklidnil“.

Hned po dalším takovém požadavku jsem narazil na reklamní plakát pro společnost Shell a řekl jsem si: „Zajímalo by mě, jak by vypadalo slovo„ Shell “, kdybyste uspořádali písmena, která ho tvoří, v abecedním pořadí?“ Dostal jsem ELLSH. Tento okamžik rozhodl o všem. Začal jsem si pamatovat všechna nová slova a uspořádávat jejich písmena v abecedním pořadí. Od té doby si takto upravená slova zapamatuji stejně snadno jako normální slova v běžném jazyce.

Jak víte, většina lidí využívá pouze 8–10 procent svých mozkových zdrojů. Harry Lorraine vyvinul systém pro rozvoj mentálních schopností, který vám umožní využít zbývajících 90 procent. Když si to osvojíte, na sto procent zahrnete do své pracovní logiky, racionalismu, pozorování, pozornosti, soustředění, paměti, kreativity, představivosti …

Výsledkem je, že můžete organizátor poslat do koše – zbytečně. Nemusíte si dělat poznámky, abyste si zapamatovali fakta, čísla a jména, můžete si snadno pamatovat seznamy nadcházejících úkolů, texty projevů a dokonce i telefonní čísla, naučit se, jak efektivně spravovat čas, organizovat informace a plánovat aktuální aktivity.

Autor tohoto původního systému si je jistý: vyhnout se chaosu v podnikání, osobních vztazích a v jakékoli jiné oblasti, pomůže vám jen jedna věc – organizace, a pokud si uspořádáte mysl, budete si moci dát svůj život do pořádku – a tomuto účelu slouží kniha, kterou držíte. v ruce.

Komentáře čtenářů

Další host / 07/14/2015 Hoste, zde máme na mysli, že využíváme pouze 8% potenciálu mozku. Vy i profesionální akrobat plně využíváte své tělo na 100%, ale okamžitě vidíme, kdo odhalil jejich potenciál a kdo ne 🙂

host

Mnemotechnické pomůcky

Nevíte si rady s nějakou záludností v české mluvnici? Nemůžete si
zapamatovat, jak se píše nějaké slovo? V tomto článku si povíme několik
informací o mnemotechnických pomůckách, která Vám mohou s tímto
problémem pomoci.

Mnemotechnická pomůcka je nějaká slovní nebo grafická konstrukce, která nám pomáhá zapamatovat si pro nás obtížně zapamatovatelné věci. Tato definice zní poměrně složitě, přesto se ale není vůbec čeho lekat.

Mnemotechnická pomůcka je vlastně taková pomůcka, která nám slouží pro lepší zapamatování nějaké poučky nebo nějakého pravidla. Pro její vytvoření nejsou stanovena žádná pravidla, fantazii a kreativitě se meze rozhodně nekladou.

Kouzlo těchto pomůcek je v tom, že si je člověk většinou vymýšlí sám, tím pádem se mu také lépe zapamatují. Často se může také stát, že naše pomůcka je pro ostatní naprosto nesrozumitelná a nepochopitelná. Proč? Důvod je jednoduchý.

Mnemotechnické pomůcky totiž fungují na základě různých asociací a stejné slovo může vyvolat u dvou lidí naprosto odlišné myšlenky.

Jak vypadají?

  • Mnemotechnické pomůcky mohou mít různou podobu. Některé z nich se Vám pokusím představit:
  • Básničky a říkadla
  • Jejich vymyšlení sice zabere delší čas, ale na druhou stranu si je zase velmi dobře zapamatujete právě díky rýmů. Nejznámějšími jsou tyto:
  • Děti, oči, uši – tvrdé Y jim sluší.

Před že a aby dělají čárku i staré báby. (Autorkou této pomůcky je uživatelka bajgja.)

BeFeLeMe Pes Se VeZe – Pomůcka pro obojetné souhlásky b, f, l, m, p, s, v, z

Na základě nějaké podobnosti

Tato pomůcka se často používá u tvarů zájmena já. Mnoho lidí má problémy s tím, kdy napsat mně a kdy zase třeba mě. V tomto případě si stačí jen zapamatovat, že tvary jsou shodné s tvary slovesa ty. Pokaždé když musíte napsat ve větě zájmeno já, nahraďte si ho v duchu tvarem zájmene ty.

  1. tě = mě (krátký tvar s háčkem)
  2. tebe = mne (dlouhý tvar bez háčku)
  3. tobě – mně (dlouhý tvar s háčkem)

Podobný princip se dá použít také u zájmen ji a jí. Zde nahrazujeme zájmeno osobní zájmenem ukazovacím.

Viděl jsem ji. – Viděl jsem tu (ženu). – tu = ji (obě samohlásky jsou krátké)

Chtěl jsem jí ukázat. – Chtěl jsem té (ženě) ukázat. – té = jí (obě samohlásky jsou dlouhé)

Byl jsem s ní. – Byl jsem s tou (ženou) – tou = ní (zde se neřídíme délkou samohlásek, ale dlouhý tvar tou nám říká, že máme napsat dlouhé Í)

Krátký příběh, věta

Tato metoda se používá často v případě, kdy si potřebujeme zapamatovat nějakou skupinu slov. Pokud si tato slova spojíme do souvislé věty, která dává nějaký smysl, pamatují se nám mnohem lépe, než kdybychom se je učili jen vyjmenovat za sebou. Např.:

  • Slova s -vi na začátku: Vidím viset vidličku na větvi, jak se viklá, povídal vítr vínu, když se vinul přes visutý most.
  • Slova se skupinou mně: Připomněl zapomnětlivému, aby si vzpomněl na domněnku o pomněnce.
  • Vzory podstatných jmen:
  • Žena si nesla růži, zpívala si veselou píseň, i přestože byla zmrzlá na kost.
  • Pán si myslel, že je pravý muž, když postavil hrad, který nedobude žádný stroj
  • Město stálo blízko moře, jen jedno kuře měli v každém stavení.
  • Slova se S na začátku: Sděluji Ti, že než se setmělo, všechny zásoby jsem spotřeboval, do druhého dne jsem je strávil a pak nám to shořelo.
  • Slova se Z na začátku: Náš pan učitel měl zvláštní způsob zkoušení ze zpěvu, kterým zkoumal náš hlas

Slova s VZ na začátku: Vzpomeň si na můj vzkaz! (Autorkou posledních tří pomůcek je uživatelka lensy.)

Vidíte, že věty nemusejí dávat příliš velký smysl, důležité je, aby obsahovaly vše, co si potřebujete zapamatovat a samy byly pro vás dostatečně zapamatovatelné.

Závěr

V tomto článku jsem se snažila Vás s těmito pomůckami seznámit a inspirovat Vás k jejich vytváření. Snad Vám některá ze zde napsaných pomůcek bude někdy prospěšná, snad Vás některá inspirovala k vytvoření jiné, stejně důležité, pomůcky. Pokud znáte nějakou hezkou mnemotechnickou pomůcku, která zde není uvedená, budu moc ráda, když se o ní s ostatními návštěvníky webu podělíte.

Další inspiraci pro vytváření mnemotechnických pomůcek najdete ve článku Příspěvky do soutěže o mnemotechnických pomůckách.

Mnemotechnické pomůcky násobilka | mnemotechnické pomůcky

  1. ují. Pražský hrad dočasně ruší kontroly u vstupu. Čtyři dny bude přístupný zdarma
  2. Další mnemotechnické pomůcky. Při výuce Morseovy abecedy se ke každému písmenu přiřadí slovo začínající příslušným písmenem, přičemž slabiky slova délkou odpovídají tečkám a čárkám znaku..

  3. Slova se Z na začátku: Náš pan učitel měl zvláštní způsob zkoušení ze zpěvu, kterým zkoumal náš hlas
  4. Přehledně zpracovaná malá a násobilka s vtipnými ilustracemi pro malé i velké počtáře. Zboží bylo přidáno do košíku. Pomůcka pro školáky Malá násobilka (153150)
  5. ují. První velký tendr na ochranné pomůcky skončil.

    Z 99 procent se do něj přihlásily české firmy

  6. diumthalliumuhlíkdusíkkyslíkfluorkoemíkfosforsírachlorgerman-iumarsenselenbromcínantimontellurjodolovobismutpoloniumastatradonxenonkryptonargonneonhelium1324567891011121415161718darmstad-tiumroentgen-iumUutUuqUupUuhUusUuounun-triumunun-septiumunun-pentiumunun-hexiumunun-quadiumunun-octium
  1. Zjistěte, co jsou to mnemotechnické pomůcky. Jde pouze o cizí slovo pro proces, se kterým jste Mnemonické pomůcky se tedy hodí pro zapamatování seznamů slov, ale nehodí se například pro..
  2. Každá karta obsahuje větu, která je mnemotechnicky provázána na předchozí a následující kartu. Pokud jste se zatím s metodou řetězení nesetkali, získáte podrobnější informace ZDE
  3. Nejpoužívanější mapový portál www.mapy.cz umožňuje podrobné hledání na mapách ČR i Evropy. Nabízí detailní mapy všech českých měst a obcí, plánovač tras, hledání míst a firem

Mnemotechnická pomůcka je slovní či grafická konstrukce podporující zapamatování nebo zpracování informace mozkem pomocí přidružení představ či jiných informací. Často se užívá k zapamatování seznamů. Několik slov nebo věta, v níž počáteční písmena tvoří slovo, větu nebo seznam určený k zapamatování, se nazývá akrostich. násobilka – překlad do češtiny a diskuse ve fóru, kde můžete klást otázky. Czech-English Dictionary | násobilka. Čeština-Angličtina Angličtina-Čeština English-Spanish Spanish-English English-Italian.. Mnemotechnické *www.youtube****/watch?v=gmHMzmonaJE *www.ako-sa-naucit-skor****/mnemotechnicke-pomocky.html Den vychvaluj až navečer, ženu až bude po smrti, meč po bitvě, led až když po něm přejdeš řeku, svět nevychvaluj dřív, než vystřízlivíš. Hřeb drží podkovu a bez podkovy se neobejde kůň, bez koně muž, bez muže hrad, bez hradu zem.

Mnemotechnická pomůcka – Wikipedi

  • Násobení využíváme v matematice i v běžném životě velice často. Proto se velmi vyplatí naučit se základní násobky zpaměti. Malá násobilka zahrnuje vzájemné součiny čísel od 1 do 10. Ty můžeme přehledně vyjádřit tabulkou malé násobilky:
  • DXOMARK is the leading source of independent audio and image quality measurements and ratings for smartphone, camera and lens since 2008
  • Jejich vymyšlení sice zabere delší čas, ale na druhou stranu si je zase velmi dobře zapamatujete právě díky rýmů. Nejznámějšími jsou tyto:
  • A co vy? Znáte nějaké jiné mnemotechnické pomůcky? Znáte jiné akrostichy k učení periodické tabulky ap.?
  • mlýnský kámen. mnemotechnické pomůcky. mnich. Mnichov
  • Kategorie:Francouzské mnemotechnické pomůcky. Z Wikislovníku. Skočit na navigaci Skočit na Stránky v kategorii Francouzské mnemotechnické pomůcky. Zobrazují se 3 stránky z celkového..
  • STŘEDOVĚKÁ NÁSOBILKA (7,6,8) – 3dmamablog.cz. Vlastivěda | Pomůcky do vyučování ve 4. ročníku základních škol

Cizí jazykyeditovat editovat zdroj

Slova s -vi na začátku: Vidím viset vidličku na větvi, jak se viklá, povídal vítr vínu, když se vinul přes visutý most. Come and learn your multiplication tables. Improve with the 5-step plan, the tempo test, multiplication games, printable worksheets and get the diploma Erotické pomůcky a erotické zboží nejlevněji v našem sexshopu.

Sexshop s širokou nabídkou erotických pomůcek a erotického zboží pro kvalitní sex Komik Richard Osman bude vyprávět o své mnemotechnické pomůcce. Zároveň se jedná o jedinou epizodu, kde nevystupoval Lee Mack, protože byl na pohřbu Produkty ManMat. Přepravní boxy, rohože. Ostatní pomůcky. Reflexní nepromokavá pláštěnka.

Propagační předměty

Mnemotechnické pomůcky – Moje čeština – Čeština na internetu

  1. Chtěl jsem jí ukázat. – Chtěl jsem té (ženě) ukázat. – té = jí (obě samohlásky jsou dlouhé)
  2. Je bohatě ilustrovaná a plná rozmanitých početních aktivit – příkladů, úloh, hádanek a doplňovaček. K přehlednosti přispívají tabulky násobků. Obsahuje též samolepky, takže je násobilka hned hravější
  3. Pomůcky a doplňky na hubnutí.

    Výživové doplňky pro hubnutí. Pomůcky proti bolestem zad. Masáže a zdraví

  4. Cvičební pomůcky. kvalitní značkové odporové gumy. všestranná pomůcky pro posilování, dopomoc na hrazdě, či strečing
  5. Zábavné procvičování násobilky. Naučte se násobilku. NÁSOBILKA – TESTÍKY – www.nasobeni.cz. Za zpracování a tip děkuji panu Radomíru Švancerovi.

    Jsi matematický mág

Češtinaeditovat editovat zdroj

Tyto stránky používají k poskytování svých služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací. Rozumím. Baby. Reha. E-shop Velká násobilka Velká násobilka. ID: 611258 Language: Czech School subject: Matematika Level/group: 3 Age: 9-10 Main content: Násobení Other content

Mnemotechnické pomůcky – Římské číslice. ŠIK CZ. Загрузка.. Prožijte porod bez komplikací. Velmi praktická pomůcka pro těhotné Aniball snižuje riziko natržení či nástřihu hráze při porodu. Tmavě růžové barvy Další inspiraci pro vytváření mnemotechnických pomůcek najdete ve článku Příspěvky do soutěže o mnemotechnických pomůckách.

Vláda nakoupí do zásob ochranné pomůcky za 3,7 miliardy Kč. Chytrou karanténu čekají pod ministerstvem zdravotnictví novinky Na hradě Panelburku postavili zedníci na příkaz krále osmipatrový dům s byty pro královo služebnictvo. V každém patře bylo pět bytů, jenom v přízemí nebyl žádný byt, nýbrž sklad asi milionu paruk.

Kolik celkem bytů bylo v tomto domě?

Mnemotechnické pomůcky – Webchemi

  • Pro zapamatování náhodných sekvencí můžete využít mnemotechnické pomůcky. Ovšem, že znaky jako procenta a otazníky tuto metodu znevýhodňují oproti čisté sekvenci písmen
  • From gag gifts to great gifts, funny tees, body jewelry, and adult toys, we have it all at Spencer's. ***All your faves in stock. Ships in 1-2 business days..
  • 27. února 2020 Dezinfekce a zdravotnické pomůcky nám mizí pod rukama. 6. února 2020 Osobní odběr v lékárně Prima v Chrudimi. 10. ledna 2020 Soutěž o 5 dárkových balíčků MIXIT
  • Proto jsou učebnicové texty občas suché – chybí mnemotechnické pomůcky, laická znění fyzikálních zákonů, Proto jsme se snažili tyto doplňky do textu článků začlenit; přitom jsme ale chtěli, aby..
  • Největší obchod s počítači a elektronikou Přes 30 prodejen a více než 40 alzaboxů PC sestavy, notebooky, mobily, monitory, televize Otevřeno i o víkendu..
  • ace..

čtecí zařízení (čtečka) reading device, reader, (pro hlasatele) (BrE) Autocue, (AmE) Teleprompter. mnemotechnický.

mnemotechnická pomůcka mnemonic device. odposlouchávací A vymyslela mnemotechnické pomôcky. To posledné bol vtip. Pamäťové pomôcky vymysleli obyčajní ľudia.Svoje pomôcky si nemusíš iba vytvárať. Mnohokrát stačí, keď v neznámom slovíčku nájdeš..

Hudbaeditovat editovat zdroj

Mnemotechnické pomůcky pro výuku anorganického názvosloví na základní škole. Title in English. Mnemonics for the Teaching of Inorganic Nomenclature in Lower Secondary School NAUČNÉ HRY. Dřevěné hračky a pomůcky. Nejprodávanější. 4 hodnocení. Domečky – násobilka. 296 Kč Najdete u nás modelovací pomůcky, trubičky Pomůcky k cukrářským špičkám.

Půlkulaté cukrářské špičky Interia – czołowy polski portal internetowy. Najlepsze serwisy informacyjne i tematyczne (Motoryzacja, Biznes, Sport, Nowe technologie, gry, Kobieta, On.) Bezpłatne poczta e-mail i serwis stron WWW.. didaktický: didaktické pomůcky. teaching aids. mnemotechnický: mnemotechnická pomůcka. navigational: navigační pomůcky/přístroje.

navigational aids/instruments. toy: erotické pomůcky

Pro zapamatování počtu dní měsíců existuje jednoduchá pomůcka – zatnutím pěstí v obou rukách a jejich přiložení k sobě vzniknou pomyslné vrcholy a prohlubně, kde vrcholy všech kloubů symbolizují měsíc s 31 dny a prostory mezi klouby (prohlubně) symbolizují měsíc s 30 nebo 28/29 dny (u únoru).

Měsíce se vyjmenovávají zleva, takže: Myslíte si, že násobilka sa nedá naučiť zábavnou formou? My vás presvedčíme o opaku 🙂 Nechajte sa inšpirovať. Hráči sa striedajú po každom jednom ťahu. 2. Pexeso násobilka Чешско-русский словарь. mnemotechnické schéma A ještě jeden dodatek na konec.

Na používání mnemotechnickým pomůcek není nic špatného, občas je pro nás prostě složité si něco zapamatovat a to pak není ostuda sáhnout po nějaké té opěrné berličce K zapamatování údajů většinou slouží mnemotechnické pomůcky, které se však podle mého názoru aplikují daleko lépe na slova a pojmy.

Ze světa čísel si vzpomínám jen na známou větu: Šetři se, osle..

Testy – malá a velká násobilka. Stáhnout zdarma. On-line offline webové aplikace k procvičování malé i velké násobilky. Soubory s koncovkou *.html vybalte po stažení z archívu a pak již je můžete otevřít.. Dobrý způsob, jak si něco zapamatovat, je roztřídit si to do kategorií nebo skupin.

Obligátní příklad je seznam věcí, které máte nakoupit.

Potřebujete-li například pastu na zuby, psí konzervu, máslo, salám, hroznové víno, jogurty, banány, pomeranče, mýdlo, šlehačku, párky a šampón, můžete si nákup rozdělit do čtyř podskupin: hygienické potřeby – pasta na zuby, mýdlo a šampón; masové výrobky – psí konzerva, salám a párky; ovoce – hroznové víno, banány a pomeranče; mléčné výrobky – máslo, jogurty a šlehačka.Byl jsem s ní. – Byl jsem s tou (ženou) – tou = ní (zde se neřídíme délkou samohlásek, ale dlouhý tvar tou nám říká, že máme napsat dlouhé Í) CANIS SAFETY a.s. – přední český dovozce, výrobce a distributor osobních ochranných pracovních prostředků a pomůcek zajišťujících bezpečnost a ochranu zdraví při práci..

Psychologie učení – maturitní otázka ZSV

  •    Otázka: Psychologie učení
  •    Předmět: Základy společenských věd
  •    Přidal(a): 123
  • Učením označujeme činnosti, kterými jedinec získává, rozšiřuje a prohlubuje své poznatky o světě.
  • Psychický vývoj:
  • Psychologické děje jsou vázány na zralost a funkční činnosti mozku.
  • Vývoj se uskutečňuje díky zrání a učení, důležité je, aby působily ve vzájemném souladu.
  • Zrání ovlivňuje předpoklady k rozvoji určitých psychických vlastností
  • Je to „časový program“ pro psychický a tělesný rozvoj jedince
  • Dochází ke zkvalitnění nervové soustavy
  • Učení urychluje proces zrání.

Učení je celoživotním procesem. Učení záměrné (uvědomujeme si) X nezáměrné (mimoděčné).

Učení je vlastní i zvířatům, ale v různé míře. Někdy nám výzkumy o učení zvířat pomohou dozvědět se i něco o učení lidí (I. P. Pavlov, E. L. Thorndike).

FÁZE UČENÍ

  1. MOTIVAČNÍ – UVĚDOMÍME SI VNĚJŠÍ ČI VNITŘNÍ POHNUTKY, AKTIVIZUJE NÁS TO K ČINNOSTI
  2. POZNÁVACÍ – PRONIKÁME DO PROBLÉMU, UPLATŇUJEME MINULOU ZKUŠENOST, ZÍSKÁVÁME INFORMACE
  3. VÝKONOVÁ – ČLOVĚK POCHOPIL A VYŘEŠIL ÚKOL
  4. KONTROLNÍ – PROVĚŘUJEME SPRÁVNOST ŘEŠENÍ ÚKOLU
  1. DRUHY UČENÍ
  2. – učení probíhá na celé řadě různých úrovní životních projevů organismu
  3. – nejjednodušší forma
  4. – probíhá na úrovni fyziologických procesů
  5. – dochází ke spojení našich citových a fyziologických pochodů s určitými událostmi prostředí
  6. – vesměs se vymyká kontrole našeho vědomí
  7. – zvířata i lidé

– zákonitosti učení podmiňováním zformuloval I. P. Pavlov (1849 – 1936)

– podstatou učení podmiňováním je schopnost organismu učit se reagovat na podmíněné, původně neutrální podněty: a) emocionálně – pocit radosti, strachu

  1. b) vegetativně – fyziologickými reakcemi, sliny, zježení srsti, atd.
  1. UČENÍ APROXIMACÍ = UČENÍ POKUSEM A OMYLEM
  • – zpevňování reakcí organismu odměnou či trestem
  • – zásada postupné aproximace – programové učení (psa učíme první sedni, potom lehni)
  • – využití i v pedagogice
  1. SENZOMOTORICKÉ UČENÍ = SMYSLOVĚPOHYBOVÉ UČENÍ
  1. – učíme se úkony náročné na vnímání, koordinaci pohybů
  2. – dítě se učí chodit, malovat (opírá se také o nápodobu a slovní instrukci
  3. – i zvířata, ale u nich má senzomotorické učení pudový charakter
  4. Proces senzomotorického učení dělíme na tři části:
  1. Počáteční seznamování s činností (ukázka)
  2. Fáze procvičování (metoda, korekce chyb)
  3. Aplikace (přichází další zdokonalování)
  • – v celém procesu má význam „zpětná vazba“ – sebekontrola.
  • – specificky lidská činnost
  • – člověk se učí zvládat slova, vnímat je, učí se funkci slov v komunikaci (jazyková kompetence osobnosti)
  • Proč je učení se jazyku důležité?

Jazyk je prostředek komunikace mezi lidmi a prostředek začleňování se do mezilidských vztahů. Jazyk je hlavní činitel vývoje myšlení.

Psycholog B. BERGSTEIN rozlišuje dva různé jazykové kódy, jakými se učíme zvládat jazyk:

  • Pozitivní zkušenost s řečí – jedinci je sdělováno něco zajímavého, milého
  • Jedinec zjišťuje, že k vyřešení problému je snadnější uchopit jej jazykem (vnitřní či vnější dialog)
  • Řeč je pro jedince (dítě) nástrojem vyjadřování příkazů, zákazů

Jazykový kód se upevňuje na konci předškolního věku, děti s omezeným kódem jsou ve škole v nevýhodě.

  1. UČENÍ NÁPODOBOU (IMITACÍ)
  1. = observační učení
  2. – člověk se učí tím způsobem, že si všímá a pozoruje chování lidí (jakoby přebíral hotovou zkušenost druhého)
  3. – důležité v dětství. Od 2,5 roku se objevuje napodobování sociálních rolí, dochází k vcítění se do druhého (identifikace = ztotožnění)
  4. DRUHY NÁPODOBY:
  5. Přichází, jestliže jedinci nemají vzor, koho napodobovat.

Např. staršímu sourozenci není věnována dostatečná péče, a on udělá krok zpět ve vývoji (znovu se začne počurávat).

Nevyvíjí se vlastní způsob řešení.

Např. mladší sourozenec je chválen za to, že napodobuje staršího.

  1. ODREAGOVÁVACÍ NAPODOBOVÁNÍ

Frustrace, vidí svůj vzor řešení agresí, agresivní ve své fantazii nebo na jiném dítěti.

Vnímáme jako vzor lidi, které obdivujeme za určitou věc, kterou sami nemáme (pociťujeme frustraci). Začneme se oblékat jako oni, mluvit jako oni atd.

– osvojujeme si typické formy lidského společenského chování, např. pozdravit.

  • POZNÁMKA: Domácí úkol – Efektivní učení: – zásady efektivního studia – samostudium
  • PAMĚŤ
  • Paměť je psychický proces, který odráží minulé prožívání a chování v našem vědomí.
  • TŘI FÁZE PAMĚTI:
  1. KÓDOVÁNÍ (VŠTÍPENÍ; ZAPAMATOVÁNÍ)

Na kódování vliv má řada faktorů: lépe si zapamatujeme věci, které budou mít menší rozsah, složitost, věci strukturované, logicky uspořádané a zajímavé. Důležitá je pozornost a koncentrace.

  1. Nutné opakovaní, jinak dojde k zapomínání.
  2. Vyžaduje značné úsilí, vybavený jev nemusí být přesnou kopií dřívějšího zážitku.
  3. KLASIFIKACE PAMĚTI:
  • Hledisko úmyslu – paměť bezděčná (neúmyslná) X záměrná (úmyslná)
  • Hledisko způsobu zapamatování – logická X mechanická
  • Hledisko trvání – dlouhodobá X krátkodobá
  • Hledisko rychlosti a snadnosti zapamatování:
  • – Názorná (pomocí obrázků a schémat)
  • – Slovně-logická (klíčová slova)
  • – Citová (zapamatování si citově zabarvených zážitků)
  • Mnemotechnická pomůcka = „triky k zapamatování čehokoliv“
  • – je to slovní či grafická konstrukce, která napomáhá k zapamatování
  • – „mnemo“ = paměť

– např. Vyjmenovaná slova: BeFeLeMe Pes Se VeZe.

PORUCHY PAMĚTI:

  1. AMNÉZIE – neschopnost vybavit si nějaký dej či jev za určitý časový úsek. Příčinou mohou být poruchy vědomí všeho druhu, např. otřes mozku, mrákotné stavy – otrava alkoholem, užití drog nebo organické poškození části mozku, po autohavárii, atd.
  2. KRYPTOMNÉZIE – porucha, kdy je jedince přesvědčen o určité myšlence, že je jeho vlastním nápadem, ačkoliv ji získal jinde.
  1. ZAPOMÍNÁNÍ
  2. Zapomínání je mizení mozkových stop.
  3. Jaké by to bylo, kdybychom nezapomínali?
  4. Je zapomínání vždy negativní?
  5. Duševní obsahy uložené v paměti na sebe působí rušivě a tím působí zhoršené vybavování, dochází k proaktivnímu a retroaktivnímu útlumu:
  6. Proaktivní útlum
  7. – potíže při vybavování nových znalostí kvůli dřívějším znalostem (staré narušuje nové)
  8. – „už je toho moc, už mi to neleze do hlavy“
  9. Retroaktivní útlum
  10. – nové poznatky narušují vybavování dříve naučeného (překrytí)
  11. – nové narušuje staré
  12. – „vytěsnění z paměti“
  13. Křivka zapomínání
  14. MYŠLENÍ

Myšlení je psychický poznávací proces, který zpracovává informace, které v tu danou chvíli nejsou aktuální (zjevné) a může proniknout k souvislostem věcí a jevů. Využívá paměť.

Pojem myšlení zahrnuje: řešení problémů, tvoření pojmů, chápání vztahů a předvídání jevů.

Myšlení nám je umožněno díky zprostředkovanému poznání: (např. Jdeme na návštěvu. Kouří se z komína. → Jsou doma.)

MYŠLENÍ MÁ 2 HLAVNÍ ÚROVNĚ:

1) Konkrétní (názorné) – vztahuje se k přítomným jevům, dějům a předmětům. Je typické pro malé děti.

  • 2) Abstraktní (teoretické) – myšlenkové operace se složitějšími pojmy.
  • Myšlení se realizuje prostřednictvím tzv. MYŠLENKOVÝCH OPERACÍ
  • PORUCHY MYŠLENÍ:
  • Poruchy myšlení mohou mít biologický, fyzikální, chemický či sociální původ.
  • Překotné myšlení (Tachypsychie; myšlenkový trysk) – v hlavě značné množství myšlenek; dotyčný není schopen tok ovlivnit.
  • Zabíhavé myšlení – neschopnost držet se tématu, nerespektování logické návaznosti, …
  • Bludy – obsahově zkreslené myšlenky – jedince je považuje za správné.
  1. DRUHY MYŠLENÍ:
  2. – v takových úlohách, které mají jediné správné řešení
  3. – logický a algoritmický postup
  4. – v matematice
  1. Divergentní – rozbíhavé (tvůrčí)
  • – při řešení úloh, které mají více řešení
  • – hledáme možné řešení a nejlepší se vybereme
  • POZORNOST
  • Pozornost je psychický stav člověka, který se vyznačuje zaměřeností a soustředěností vědomí.
  • Zaměřenost → člověk si vybírá a ve svém vědomí neodráží všechny podněty, které na něj působí.
  • Soustředěnost → stupeň aktivity naší psychické činnosti, důležitá intenzita pozornosti.
  • PODMÍNKY POZORNOSTI:
  1. vnější – všímáme si silných a velkých podnětů – upoutají nás neočekávané, nové, neobvyklé podněty.
  2. vnitřní – ovlivňuje ji stav bdělosti, únavy a ospalosti.
  1. DRUHY POZORNOSTI:
  2. 1) neúmyslná (mimovolní) – vzbuzují ji zvláštnosti podnětů: síla, velikost, nápadnost, kontrast, neočekávanost, změna …
  3. 2) úmyslná
  4. NA ČEM JE POZORNOST ZALOŽENA?
  5. o Orientačně pátrací reflex
  6. = projevuje se jako zvědavost, snaha po poznání
  7. o Zákon vzájemné indukce
  8. = čím větší podráždění (silnější podnět), tím dochází k utlumení ostatních oblastí
  9. o Vliv minulých dočasných spojů
  10. = naši pozornost snáze upoutá to, co nás baví
  11. VLASTNOSTI POZORNOSTI: intenzita, stálost, rozdělování (selektivita), rozsah, přenášení.
  12. PORUCHY POZORNOSTI:
  13. Roztržitost
  14. nemůžeme se soustředit na to, co chceme, protože se zabýváme něčím jiným
  15. Roztěkanost
  16. soustředíme se na hodně věcí naráz a ve výsledku se nesoustředíme na nic.
  17. VNÍMÁNÍ, PŘEDSTAVY A FANTAZIE

Vnímání je psychický proces, jehož prostřednictvím poznáváme to, co působí na naše smyslové orgány. Úzce souvisí s myšlením a řečí, nejde o jen o přijímání smyslového obrazu reality, ale i o jeho další transformaci a interpretaci.

Vnímání zajišťuje orientaci člověka ve vnějším i vnitřním světě. Vnímání je výběrové (vnímáme to, co nás zajímá), bezděčné (náhodné) či záměrné (cílevědomé).

Vnímání je nám umožněno prostřednictvím smyslových orgánů (např. oko, ucho, pokožka)

Smyslový orgán se skládá z:

  • Receptor (čidlo, příjemce)

= speciální nervová buňka vnímající a přeměňující podněty z okolí na nervové vzruchy

  1. a) vnější – např. zrak, sluch, čich, hmat
  2. b) vnitřní – receptory pohybu, rovnováhy, dýchání, vyměšování
  • – vede podráždění z receptoru do mozku
  • Jejich výsledky nazýváme počitky a vjemy.
  • Počitek je částí vjemu (vůně čerstvých jahod), vjem je zobrazením předmětu nebo děje jako celku (vjem jahod).

Aby daný jev zapůsobil na naše smyslové orgány, musí překročit tzv. absolutní podnětový práh (pokud jej nepřekročí, jsou vjemy podprahové. Dolní podnětový práh je nejnižší intenzita podnětu:

  1. Ø zrak: ve tmě lze vidět plamen svíčky ve vzdálenosti 50 km
  2. Ø sluch: v místnosti můžeme slyšet tikot hodinek ve vzdálenosti 6 m
  3. Ø chuť: poznáme 1 gram soli v 500 litrech vody
  4. Ø hmat: ucítíme pád včelího křídla na tvář z výšky 1 cm.

Horní podnětový práh naopak udává nejvyšší intenzita podnětu, která působí na naše receptory a stále vyvolává počitek. Při přesažení tohoto prahu podnět buď nevnímáme, anebo jej vnímáme jako bolestivý.

Smyslové orgány člověka nejsou zcela dokonalé. Vnímání člověka může být z mnoha důvodů zkreslené.

Ø Smyslové klamy.

Ø Iluze – vjemy, které neodpovídají skutečnosti, ale vycházejí z ní.

Představy jsou dalším stupněm zpracování smyslových dat. Prostřednictvím představ si lze předměty či jevy, se kterými nejsme aktuálně v kontaktu, vybavit na základě minulé zkušenosti.

Představy se nevybavují náhodně, ale díky tzv. asociacím.

  • 2 asociační zákony:
  • 1) Zákon dotyku v prostoru a čase (představy vzniklé v závislosti na čase, např. každé ráno potkávám pošťáka a dnes ho nepotkám, ale vzpomenu si a představím si ho)
  • 2) Zákon podobnosti a kontrastu (vybavíme si představy podobné nebo naopak odlišné, např. při pohledu na paní nesoucí nákupní tašky si vzpomeneme, že jsme chtěli jít nakoupit)

Fantazie umožňuje člověku utvářet a dotvářet proces poznávání a současně se osvobodit od objektivní reality. Fantazie pracuje s kombinováním různých představ a jejich částí, a na základě toho vytváří představy relativně nové.

Rozlišujeme představy:

  1. reprodukující (navozuje se popisem, např. při četbě knihy si představujeme hlavního hrdinu)
  2. tvůrčí (vývoj je originální, nepřevzatý)

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Adblock
detector