Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1887

Syrupus Colae pro císaře pána

Za prapraděda Kofoly můžeme považovat opavského lékárníka Gustava Hella, který již na konci 19. století založil firmu G. Hell a Comp. Rodina Hellů vyráběla kromě farmaceutických výrobků a cukrovinek i Syrupus Colae compositus Hell obsahující tekutý extrakt semen koly (kolovníku).

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1952

Opava se připravuje na Kofolu

Po složitém poválečném období a několika vlnách znárodňování je založen národní podnik Galena Opava se zaměřením na výrobu léčiv, tinktur a pěstování rostlinných kultur.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1957

Byl vydán státní úkol

Z nejvyšších státních míst vzešlo zadání vytvořit ryze československý nápoj, který bude schopný konkurovat západním kolám. Tento úkol směřoval do Spojených farmaceutických závodů (Spofa Praha), kam byla Galena později začleněna. A právě tam se začala rodit Kofola.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1959

Běh na dlouhou trať

Dva roky. Tak dlouho trvalo týmu doc. RNDr. PfMr. Zdeňka Blažka, CSc., než přišel na tu správnou formuli pro sirup KOFO. Nakonec dal dohromady čtrnáct bylinných a ovocných látek doplněných o kofein, které se používají dodnes.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1960

Kofola je na světě

Kofola odstartovala svou cestu našimi dějinami, a hned jak přistála na pultech obchodů, zachutnala každému – vždyť její spotřeba rostla během 60. let tak, že v Československu došly byliny na výrobu a musely se začít dovážet ze zahraničí.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1968

Logo ve tvaru kávového zrnka

Kofola začala dobývat domácnosti, ale i veřejný prostor. K ochutnání Kofoly lákaly první slogany, poutače i pojízdná reklama. Vše s novým logem ve tvaru kávového zrna, které se používalo celých 30 let.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1970

Hvězda výstav i Čechoslováků

Se slovem Kofola jste se mohli setkat v textech písní i na konferencích odborníků. Její popularita byla na vzestupu a podniku se dařilo natolik, že roční produkce nápoje dosáhla 180 milionů litrů. Prostě, když jste šli jako malí s dědou do hospody na pivo, sáhli jste po Kofole. I proto, abyste i vy měli pěnu.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1977

Všude cinká Kofola

Stejně jako najdete v každé vesnici výčep, národní výbor nebo poštu, v každém konzumu najdete Kofolu. Vratné lahve běžně cinkají nejen v síťovkách, ale i v podnikových jídelnách. Osvěžující Kofola se stává naší každodenní součástí.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1989

Kofola u ledu

Sametová revoluce znamenala pro Kofolu útlum prodeje. S opět nabytou svobodou totiž rostla i poptávka po dříve téměř nedostupných zahraničních kolách. Polozapomenutá Kofola několikrát měnila majitele a postupně se připravovala na svůj velký návrat.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1993

Rodící se naděje

Novou naději dal Kofole řecký rodák Kostas Samaras. Ten koupil sodovkárnu státního podniku Nealko Olomouc v Krnově a zahájil výrobu sycených nápojů. To vše bylo předehrou k tomu, aby znovu vdechl Kofole život.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

1996 – 1999

Strategický rozvoj

Došlo k založení dceřiné dopravní společnosti, dnes známé jako SANTA TRANS.

Obohacujeme portfolio napříč Československem – vstupujeme do sirupové kategorie se značkou Jupí a kupujeme registrovanou ochrannou známku Top Topic, díky čemuž jsme českým i slovenským spotřebitelům navrátili tradiční nápoj z hroznové šťávy. Myslíme i na děti a začali pro ně vyrábět Jupíka. V tomto období jsme také vstoupili na slovenský trh a v Rajecké Lesné zahájili výstavbu výrobního závodu.

2000

Stáčíme Kofolu

Poprvé jsme spojili svůj výrobní program s nápojem Kofola, když jsme s opavskou farmaceutickou společností Ivax, tehdejším vlastníkem značky, uzavřeli licenční smlouvu na jeho stáčení.

2001

Když ji miluješ…

Poprvé zaplavila Česko i Slovensko vlna kofolí lásky. Slogan „Když ji miluješ, není co řešit…“, si získal srdce nejen zamilovaných. A své silné poselství předává dodnes!

2002

Zlomový okamžik

Podařilo se nám koupit registrovanou obchodní známku a originální recepturu Kofoly za 215 milionů korun. Od té chvíle je Kofola v rukou Samarasů

2003

Nová vánoční tradice

Kofolí prasátko začalo bojovalo o diváckou přízeň svými „zuby zahnutými nahoru“. Kultovní reklama běžela v tomto roce úplně poprvé. A že se do prasátka všichni zamilovali potvrzuje i to, že se náš  spot stal jedním ze symbolů přicházejících Vánoc. 

2004 – 2005

Kofola Citrus a Rajec

Po 40 letech existence Kofoly přišla její první inovace – Kofola Citrus. A nově se v našem portfoliu objevuje i pramenitá voda Rajec, obnovili jsme i tradiční nápoj Chito Tonic, populární v dobách hořkých společenských změn.

2006 – 2008

Konkurence na holičkách

I když se snažily, co mohly, zahraniční koly to u nás neměly jednoduché. Kofola si zkrátka užívala více slávy než ostatní světové značky.

Na trh jsme uvedli řadu 100% přírodních džusů a ovocných nápojů Jupí a představili přírodní pramenitou vodu s rostlinnými výtažky z meduňky a mateřídoušky – Rajec Bylinka.

Koupili jsme i ochrannou známku Vinea a začali vyrábět Kofolu Bez cukru.

2009

Kofola teče plným proudem

Kofola dosáhla nejvyššího prodeje v historii, a to i v porovnání se slavnými 70. lety. Firma tak mohla růst. V Rajecké Lesné jsme investovali 10 miliard korun do rozšíření výroby na Slovensku.

2010

Padesátka na krku

Kulatiny jsme oslavili, jak se patří. Vzpomněli jsme na začátky Kofoly a bádali nad tím, jak přesně mohl vypadat moment, kdy Kofola poprvé spatřila světlo světa. Narozeninový spot na toto téma nám ukázal, že hlavní roli v tom sehrála láska, která ovšem není žádná věda.

2011

Kofola v plechu

Obohatili jsme portfolio o nápoje Semtex a Erektus a Kofolu jsme nově začali stáčet do plechovek. Investovali jsme 150 milionů korun do technologie hotfill pro výrobu ovocných nápojů bez konzervantů a rok jsme zakončili vítězně – Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly, vyhrál titul Podnikatel roku.

2012

Kofola ČeskoSlovensko

Zbourali jsme hranice a přejmenovali společnost na Kofolu ČeskoSlovensko, a. s. Mysleli jsme na ty úplně nejmenší a začali pro ně vyrábět kojeneckou vodu Rajec.

Ti trochu větší (a jejich rodiče) zas uvítali produkty nově slazené stévií.

Po získání majority v síti Freshbarů UGO jsme zakoupili technologii pro ošetřování potravin vysokým tlakem – paskalizaci.

2013

100% UGO

Počátkem roku jsme na trh uvedli 100% čerstvé ovocné a zeleninové šťávy UGO ošetřené paskalizací. Stali jsme se výhradním distributorem prémiových francouzských minerálních vod Evian a Badoit. Jupík získal ocenění za obal ve světové soutěži Red Dot Award a Pentawards.

2014

Vstříc zdravým trendům

Akvizicí společnosti Mangaloo se naše UGO stalo největším provozovatelem sítě Freshbarů. Do své distribuce jsme přibrali tradiční minerální vodu Vincentka a náš Rajec byl v tomto roce vyhodnocen časopisem Forbes jako 8. nejlepší značka Slovenska. Ocenění Manažer roku získal obchodní ředitel Marián Šefčovič.

Budete mít zájem:  Vánoční kila budete shazovat nejméně dva týdny

2015

Fofola

Kampaň s šišlajícím voříškem na meruňkovou příchuť Kofoly 0,5 l ovládla média a dosáhla skvělých výsledků oceněných mimo jiné prestižní cenou efektivity komunikace. Za kampaň nás neminula Zlatá Effie v Čechách i na Slovensku. Byla natolik populární, že k našemu překvapení začali šišlavý fofolí jazyk používat lidé i v běžném životě.

Společnost Kofola začala být obchodována na pražské burze a zaměstnanci se stali akcionáři skupiny.

Společně jsme pak uvítali slovinského výrobce minerálních vod, společnost Radenska, a zahájili jsme exkluzivní distribuci produktů společnosti Rauch v České republice a na Slovensku.

Kofola a Jupí získaly titul Nejdůvěryhodnějších značek ve své kategorii na českém trhu a Daniel Buryš, CFO skupiny Kofola, se stal finančním ředitelem roku.

2016

Míříme na jih

Vstoupili jsme na chorvatský trh, kde jsme pod křídly společnosti Radenska přebrali distribuci PepsiCo a od společnosti Badel koupili tři nové tradiční značky – Voćko, Nara a Inka.

S koncem roku jsme se rozrostli o chorvatskou společnost Studenac. Reklama na „Fofolu“ se psem Stefanem se stala kampaní roku 2016 a získala zlato v soutěži Euro Effie Awards. Firma Kofola získala poprvé 3.

místo v žebříčku Czech TOP 100.

2017

Zdravější a čerstvější

Rozšířili jsme portfolio produktů zdravé výživy na polském trhu a do skupiny přivítali značku kvalitních přírodních sirupů a šťáv Premium Rosa.

Síť Freshbarů a Salaterií UGO koupila od firmy Titbit výrobnu čerstvých salátů.

Na podzim proběhl relaunch značky Royal Crown Cola – pravé jižanské koly v originálním designu, slazené jen třtinovým cukrem.

2018

Změny v managementu

Jannis Samaras opustil post generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko, aby se mohl plně soustředit na buducnost a směrovaní celé skupiny.

Novým generálním ředitelem pro československý trh se stal Daniel Buryš.

Akvizicemi roku byly: LEROS, výrobce bylinných čajů a směsí z léčivých rostlin, a Kláštorná, královna minerálních vod.

2019

Budujeme voňavý pilíř skupiny

Pod hlavičkou LEROS otevíráme v Rajecké Lesné výkupnu bylin. Kupujeme společnost Espresso, výrobce prémiové kávy Café Reserva a distributora srílanských čajů DILMAH. Pokračujeme v rozvoji československých značek se silným příběhem. Na slovenský trh znovu uvádíme minerální vodu Kláštornou Kalcia.

2020

Rozšiřujeme portfolio

Kofola vstupuje do segmentu řemeslných ciderů a limonád nákupem českého výrobce F. H. Prager. Získává i 100% podíl ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka, čímž rozšiřuje své portfolio o tradiční české značky minerálních vod.

Kofola koupila výrobce bylinných čajů Leros, získá byliny do Kofoly či Rajce

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

Jannis Samaras

Český producent nealkoholických nápojů Kofola koupil tradičního výrobce bylinných čajů Leros. Hodnota transakce nebyla zveřejněna.

Skupina Kofola nákupem získala 100% podíl ve firmě, kterou dosud vlastnil Antonín Kachlík (držel podíl 75,25 %) s Václavem Bažatou (14,85 %), Jaroslavou Dlouhou (4,95 %) a Petrem Effenbergerem (4,95 %), a stala se tak vlastníkem všech jejich výrobních kapacit.

Přebírá také odpovědnost za veškeré zaměstnance, kterých má Leros okolo dvou set. Firmu bude pod vlajkou Kofoly řídit Martin Mateáš, který zde strávil jedenáct let, teď se vrací po čtyřleté pauze.

„Vybrali jsme si Kofolu, protože jsme česká firma a chtěli jsme v této tradici pokračovat. Trh se mění a my potřebujeme partnera, který dokáže značku rozšířit i na další trhy,“ vysvětluje Antonín Kachlík, dosavadní majoritní vlastník firmy.

„Pro Kofolu jsou zdravé produkty na prvním místě. Společně s Ugo, největší sítí fresh barů a salaterií ve střední Evropě, jsou produkty z léčivých rostlin další klíčovou součástí na naší cestě ke zdravým produktům.

Bude pro nás i důležitým zdrojem kvalitních bylin do Kofoly a Rajce,“ zdůvodňuje spojení šéf Kofoly Jannis Samaras.

„Kofola a bylinky k sobě neodmyslitelně patří,” souhlasí nový ředitel Mateáš a pokračuje: „Leros je firma, která přesně odpovídá tomu, co Kofola hledá. Je to výrobce s dlouholetou tradicí, výborným zázemím, zkušenými zaměstnanci a kvalitními produkty z léčivých rostlin. Naším cílem je firmu dál v tomto duchu rozvíjet a zlepšovat její postavení na trhu.”

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

Bylinný čaj Leros

Ke spolupráci obou firem ale nedochází poprvé. Původní státní podnik Léčivé rostliny – Zbraslav fungující od roku 1954 dodával v minulosti Kofole bylinky pro výrobu její hlavní limonády. Firma z názvem Leros byla založena o půl století později.

Tuzemský nápojářský koncern si tímto krokem staví ve své produktové struktuře další další pilíř zaměřený na zdravý životní styl.

Leros tak bude nově stát po boku fresh barů a salaterií Ugo, kterých Kofola provozuje v současnosti 84.

Kromě nich je součástí společnosti výrobna čerstvých salátů Titbit nebo polská Premium Rosa, poměrně mladý a rychle rostoucí producent sirupů, šťáv a džemů, která se ke Kofole připojila v loňském roce.

Kofola ČeskoSlovensko vlastní sedm výrobních závodů na pěti evropských trzích a v rámci celé skupiny je – bez pracovníků v Rusku – zaměstnáno více než 2.000 lidí. Do porfolia Kofoly spadá kromě kolového nápoje také voda Rajec, sirupy Jupí, Vinea, Top Topic, Citro Cola nebo energetické nápoje Semtex. Licenci na výrobu a distribuci má pak firma na značky Royal Crown Cola a Orangina.

Na český a slovenský trh skupina výhradně distribuuje značky Evian, Badoit a Rauch. Letos získala Kofola také licenci na distribuci ledových čajů Nestea pro polský trh.

Díky akvizici slovinského výrobce nápojů a minerálních vod Radenska v roce 2015 se Kofola v roce 2016 stala faktickým výrobcem a distributorem nápojů PepsiCo na chorvatském trhu a v evropském regionu tak konkuruje Karlovarským minerálním vodám.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit Kofola koupila výrobnu salátů Titbit Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

Test vlašských salátů: jsou plné chemie a z nejlevnějších surovin

Podobné články

  • Nestačí vám mobilní data? Datově neomezené tarify jsou velkou letošní novinkou všech tří českých operátorů, a v našem redakčním testu jsme proto porovnali možnosti jejich nejlevnějších variant, které operátoři nabízí. Mají…
  • Kofola koupila výrobnu salátů Titbit
    • kilo
    • rukavice
    • tady
    • vánoce

    Období vlašských ořechů je tady. Pokud máte na zahradě nebo v okolí ořešák, popadněte rukavice a sklízejte. Cena za kilo vlašských ořechů se už teď někde vyšplhala téměř k pěti stovkám a na Vánoce to určitě lepší…

  • Kofola koupila výrobnu salátů Titbit
    • chemie
    • doma
    • hodiny
    • ubrousky

    Nevěříte kupovaným vlhčeným ubrouskům, které mohou být plné chemie? Vyrobte si je doma, je to jednoduché, zabere vám to jen čtvrt hodiny času.

  • Kofola koupila výrobnu salátů Titbit
    • chemie
    • ložní prádlo
    • oblečení
    • prádlo
    • způsobit

    Víte, že nové oblečení by se bez vyprání vůbec nemělo dotknout vašeho těla? Nové textilie jsou plné chemických látek, které vám mohou na kůži způsobit podráždění, svědění a alergii. A to jak oblečení, tak ložní prádlo…

  • Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

    Evropský vzdělávací program Amgen Teach vstupuje do čtvrté sezóny plné přednášek a vzdělávacích workshopů pro pedagogy chemie základních a středních škol. První dva semináře proběhly 8. a 9. února na Gymnáziu T. G. Masaryka…

  • Zatímco v Polsku mají dochucenou majonézu rádi s vejci a v Maďarsku ji dávají do bramborového salátu, nám chutná snad úplně ke všemu. Test MF DNES zjistil, že i když si koupíte levnou tatarskou omáčku, chybu neuděláte.

  • S Vánocemi je spjato mnoho zvyků a tradic, mezi něž se řadí i pouštění lodiček ze skořápek vlašských ořechů. Podle tradice plavba lodičky se zapálenými svíčkami dokáže předpovědět naši budoucnost či odpovědět na věc,…

  • Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků… Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků. Na co se v kuchyni hodí? A které jsou nejzdravější?

  • Sourozenecké duo Galaxy J4+ a J6+ se může zdát skoro nerozeznatelné, rozdílů je tu však poměrně dost. Vzhledem k tomu, že to jsou nejlevnější letošní samsungy, mají celkem tuhou konkurenci. To ovšem neplatí v případě, že…

    • firmy
    • kofola
    • skupiny
    • titbit
    • ugo

    Síť barů s ovocnými a zeleninovými šťávami UGO, která je součástí skupiny Kofola, posiluje ve výrobě čerstvých potravin. Koupila od firmy Titbit výrobnu čerstvých salátů. Salátů tak vyprodukuje několik tisíc denně.

  • Dvaatřicetiletému Rashidu Naseemovi se podařilo pokořit světové rekordy v počtu rozbitých vodních melounů za minutu a v počtu rozbitých vlašských ořechů za minutu. Pákistánec tvrdí, že mu takový úspěch zajišťuje velký…

  • Rozpoznávání lidí od zvířat a jiných objektů se dostává i do kategorie těch nejlevnějších bezpečnostních kamer. První vlaštovkou jsou kamery Wyze s cenou v přepočtu kolem pětistovky.

  • V podstatě to je otázka chemie. Především estrogenů a testosteronu, pak dopaminu, noradrenalinu a serotoninu a nakonec oxytocinu a vazopresinu. To jsou hormony a neurotransmitery, které řídí celý složitý proces touhy počínaje…

  • Výrobci o dětských příkrmech tvrdí, že jsou bio, bez přidané soli či cukru a jen ze samých prvotřídních surovin. Rodiče je naopak podezírají, že jsou nezdravé a ještě bez chuti. Kde je pravda? MF DNES důkladně otestovala…

  • Letošní 13. ročník přednáškového kurzu Současná chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého v Olomouci zavede účastníky za hranice chemie i vědeckého poznání. Organizuje jej laureát národní ceny Česká hlava Pavel…

  • Po nepovedeném raketovém testu na severu Ruska leží na břehu moře pontony, které neprošly žádnou očistou. Jsou plné radiace.

  • Projekt SUNRISE neboli „Sluneční energie pro oběhové hospodářství“, na němž se podílí sedm evropských univerzit a osm výzkumných center včetně Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR, vybrala Evropská komise mezi šest…

    • evropská unie
    • titan
    • závislost

    V Norsku byly nalezeny velké zásoby kritických surovin, jako jsou především fosfáty a také vanad a titan. Evropská unie by se tak mohla stát méně závislou na Rusku a Číně. Evropská komise již nyní jedná s norskými orgány o…

    • autosedačky
    • chemie
    • dtest
    • sedačky
    • výběr

    Děti jsou nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu, proto je pořízení sedačky do auta velmi zodpovědný úkol. Dobrým rádcem pro výběr kvalitní autosedačky je časopis dTest, který přinesl výsledky nezávislého testu 12…

    • chemie
    • citron
    • doma
    • obchody
    • ruce
    • zkuste
    • zuby

    Obchody jsou sice plné různých přípravků na odstranění, vylepšení nebo i vybělení čehokoli, někdy si ale mnohem lépe poradíme s tím, co je doma po ruce a nestojí to skoro nic.

Budete mít zájem:  Zánět hrtanové příklopky – epiglotitida – příznaky, příčiny a léčba

Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

Český řetězec se zdravým občerstvením, UGO, otevírá svou nejnovější a největší Salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí. V Praze jde již o 34. provozovnu, 79. celkově napříč Českem a Slovenskem.

Dvoupatrová vlajková loď o celkové ploše 482 m² zahajuje provoz po více jak ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je malým dárkem k patnáctiletému výročí existence firmy.

Zakladatel Marek Farník z nuly vybudoval značku UGO, která je od roku 2012 součástí skupiny Kofola a stala se synonymem pro zdravý a udržitelný životní styl.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

„Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů korun, abychom vytvořili UGO Salaterii nové generace.

Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ láká do technologicky moderního a designově vybaveného podniku zakladatel a ředitel řetězce UGO, Marek Farník.

„Ačkoliv je v centru města nyní méně lidí, než jsme byli v minulých letech zvyklí, zákazníci si již novou provozovnu od pilotního spuštění našli,“ dodává Farník.

Pod slupkou projektu „Václavák“

Projekt nové Salaterie vznikl v památkově chráněné budově na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice.

Prostory kdysi sloužily Poštovní spořitelně, autory přestavby jsou architektonické studio Archicraft ve spolupráci s ostravskou kreativní agenturou Kantors. Zákazníci si mohou čerstvé šťávy a zdravé pokrmy vychutnat ve dvou patrech.

Zajímavostí je, že objednávky probíhají v prvním patře a do suterénu, kde je posezení pro hosty, zvolené menu vozí speciální výtah.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

Od Farmářského salátu až po melounové speciality

V menu Salaterie najdete jak klasické UGO stálice, tak sezónní novinky. Aktuální Melounové léto kombinuje melounové drinky s trendy poke salátovými miskami, na zimní měsíce se značka chystá využít typicky české plodiny a suroviny od lokálních producentů.

„Česká jablka či mrkev již používáme na paskalizační lince při výrobě balených šťáv a smoothie a plánujeme spolupráce se zdejšími farmáři rozšiřovat,“ vysvětluje Stanislav Pekárek, marketingový ředitel UGO. Podle dat nasbíraných z prodejů napříč celou Českou i Slovenskou republikou je dlouhodobě nejprodávanějším salátem Farmářský s kuřecím.

Mezi nejoblíbenější drinky patří jablečné kombinace: první je s banánem a jahodami a druhá s grepem a pomerančem.

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

Milníky UGO v patnácti letech

2005 Marek Farník se vrací z cest po Austrálii a společně s manželkou Kateřinou zakládají firmu s myšlenkou, že budou provozovat juice bary.

2006 Farníkovi v Ostravě v OC Futurum otevírají první UGO juice bar, ve kterém prodávají čerstvé šťávy. Kombinace chutí jsou výsledkem dlouhých porad s rodinou a přáteli.

2007 UGO poprvé vyráží také za hranice Ostravy. Takřka najednou otevírá dvě nové provozovny v plzeňských nákupních centrech Olympie a Plaza a třetí v centru Bondy v Mladé Boleslavi. Zákazníci ochutnávají novinku: jahodovo-malinovou točenou zmrzlinu 100% z ovocné šťávy, bez laktózy, bez konzervantů a umělých barviv.

2009 UGO je už populární u mimopražských, do vysoce konkurenčního prostředí metropole se ale dostává až čtyři roky od založení firmy. První pražský Freshbar vyrostl v obchodním domě Palladium. Do roku 2009 se také datuje úplně první kontakt se společností Kofola.

Budete mít zájem:  Co jedly naše (pra)babičky a my máme za nové

2010 Mimořádný rok: přichází první franšízant a otevírá se nový Freshbar v Košicích. Tím vstupuje UGO na Slovensko.

2012 Po celém roce jednání se značka UGO stává součástí společnosti Kofola. V moravskoslezském Krnově poprvé sjíždí z linky šťáva upravená unikátní technologií paskalizace, kdy za použití vysokého tlaku nedochází ke ztrátě vitamínů a minerálů. Lahvičky se nejprve prodávají jen ve Freshbarech, zanedlouho míří do obchodů řetězce Globus.

2014 Rok růstu: součástí UGO se stává 17 poboček Mangaloo, které se proměňují na UGO Salaterie a Freshbary. UGO zdvojnásobuje počet svých zaměstnanců.

2015 Otevírá se první UGO Salaterie v Brně. Zákazníci si nejvíce objednávají koktejl kombinující borůvky, maliny, ananas a jahody. Na podzim se hitem stává nový devítidenní program Očista, který si okamžitě získal řadu skalních fanoušků.

  • 2017 UGO kupuje výrobnu čerstvých balených salátů Titbit v pražských Nových Butovicích a rozšiřuje se tak sortiment balených salátů prodávaných v supermarketech nebo vlacích Regiojetu.
  • 2019 Prostory v Nových Butovicích už nedostačují, výroba se stěhuje za Prahu, do středočeských Jažlovic, kde sortiment čerstvých balených salátů nachází prvotřídní zázemí.
  • 2020 Lehká bilance v polovině roku: koronavirus sice uzavřel většinu UGO poboček na dlouhé týdny, ale v rekordním čase se podařilo spustit vlastní rozvoz jídla až do domu.
  • Zdroj a foto: Kofola ČeskoSlovensko

Kofola kupuje Leros I Zboží&Prodej

Zprávy 0

Nápojářská skupina Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros. Převezme všechny jeho výrobní kapacity i zaměstnance. Obě strany se domluvily, že cenu transakce nezveřejní.

„Vybrali jsme si Kofolu, protože jsme česká firma a chtěli jsme v této tradici pokračovat. Trh se mění a my potřebujeme silného partnera, který dokáže značku rozšířit i na další trhy, a věříme, že právě Kofola jím je,” komentuje změnu vlastníka dosavadní majitel Lerosu Antonín Kachlík.

„Kofola a bylinky k sobě neodmyslitelně patří,” říká k čerstvé akvizici nový šéf Lerosu Martin Mateáš, který v Kofole pracoval jedenáct let a vrací se po čtyřleté přestávce. Leros ještě pod svým původním názvem Léčivé rostliny – Zbraslav kdysi dodával pro Kofolu bylinné ingredience pro výrobu stejnojmenného nápoje. Pod svým současným jménem působí od roku 1994.

„Leros je firma, která přesně odpovídá tomu, co hledáme. Je to výrobce s dlouholetou tradicí, výborným zázemím, zkušenými zaměstnanci a vysoce kvalitními produkty z léčivých rostlin. Naším cílem je tuto tradiční českou společnost, která byla roky budovaná na pevných zásadách, dále v tomto duchu rozvíjet a zlepšovat její postavení na trhu,” doplnil Martin Mateáš.

Kofola chce být zdravější

Kofola koupila výrobnu salátů Titbit

Akvizice Lerosu je podle vyjádření Kofoly dalším krokem firmy ke zdravějším produktům. Do oblasti zdraví investuje skupina Kofola na všech trzích, kde působí.

Příkladem může být 84 Freshbarů a Salaterií Ugo, výrobna čerstvých salátů Titbit nebo loňská akvizice polské firmy Premium Rosa, což je rychle rostoucí start-up, který vyrábí přírodní produkty, jako jsou například sirupy, šťávy a džemy.

Nejznámějším výrobkem Kofoly je stejnojmenný kolový nápoj, kromě toho má v portfoliu i dětské nápoje Jupík, energetický drink Semtex či značky Vinea, Top Topic nebo Citro Cola. Kofola má dnes své závody v sedmi zemích.

Kofola posiluje na trhu, koupi Korunní a Ondrášovky schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

Kde se nacházíte: iROZHLAS.

cz / Ekonomika | Související témata: ekonomika ekonomika Česka Kofola ondrášovka Korunní

Obě nové značky podle Kofoly její současné portfolio postavené hlavně na tradičních značkách vhodně doplňují.

Generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uvedl, že akvizice Korunní a Ondrášovky byla pro firmu dlouhodobě hlavním cílem při posilování její pozice na domácím trhu.

Kofola koupila Korunní a Ondrášovku. Chce rozšířit portfolio o tradiční minerální vody

Číst článek

„Tato akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále konkurenceschopní. Pro lepší představu nám například toto doplnění portfolia pomůže v našem dalším růstu v segmentu HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy),“ uvedl Buryš. Dodal, že díky značce Šaratica, kterou vyrábí Ondrášovka, se Kofole otevírají cesty i do lékáren.

„Korunní i Ondrášovka jsou tradiční české značky a nedokážu si pro zajištění dlouhodobého a zdravého růstu obou firem představit vhodnějšího kupujícího, než je Kofola,“ komentoval transakci za prodávající skupinu Ondrášovka Holding člen představenstva Pavol Krúpa.

V návaznosti na akvizici v kombinaci s aktuální situací na trhu udělala Skupina Kofola vnitřní reorganizaci. Vytvořila speciální integrační interní tým, který povede ředitel pro strategii skupiny Jiří Vlasák.

Stabilizace v době pandemie

„Daniel Buryš jako generální ředitel Kofoly pro ČeskoSlovensko se v nejbližších měsících bude plně soustředit na stabilizaci a následný rozvoj byznysu v ČeskoSlovensku v době koronavirové pandemie,“ uvedl generální ředitel skupiny Jannis Samaras. Kofola je podle něj na velkou akvizici i na důsledky preventivních opatření boje proti pandemii dobře připravena.

Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, výrobní závody má v Česku, Slovensku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic.

Kofola má téměř 2200 zaměstnanců, z toho asi 900 v Česku. Loni jí vzrostly tržby meziročně o 4,1 procenta na 6,4 miliardy korun a provozní zisk EBIT o 2,9 procenta na 569,5 milionu korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka vytvořily v roce 2019 tržby 850 milionů korun. Hlavní výrobu mají ve Stráži nad Ohří na Karlovarsku a Moravském Berouně na Olomoucku.

Další články

Nejčtenější

Koronavirus, MS hokej 2021, Parlamentní volby 2021, Výsledky voleb v obcích, Film, Koronavirus v Česku, Statistika nehod, Můj rozhlas, Vinohradská 12, SK Slavia Praha, Petra Kvitová, Euro 2020, Počasí, Miloš Zeman, Andrej Babiš, Seznam ministrů, Zprávy z domova, Zprávy ze světa, Datová žurnalistika, SPORT – rychlé zprávy, Fotbal online, Hokej online, KLDR, Předvolební průzkumy, Afghánistán, Rychlé sportovní zprávy, Gabriela Koukalová, Sýrie, Bramborový salát, Bitcoin, Ester Ledecká, EURO 2020, ZŠ Plynárenská Teplice, Sucho, Izrael, Real Madrid, Kim Čong-un, Donald Trump, Nemocnice na Bulovce, Andrea Vrbovská, Tomáš Horáček, Zuzana Čaputová

Doporučujeme

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *