Hospitalizace v nemocnici

Dostavte se v dohodnutou dobu na ambulanci, na kterou jste byl objednán (byla objednána) k přijetí. Před přijetím do nemocnice se řiďte radami vašeho praktického (ambulantního) lékaře. Zpravidla nejsou nutná žádná zvláštní dietní opatření a zejména není vhodné omezovat příjem tekutin, pokud váš ošetřující lékař neurčí jinak.

Co si přinést

Cenné věci doporučujeme ponechat doma, případně máte možnost je proti potvrzení odevzdat sestře na lůžkovém oddělení k úschově do trezoru. S sebou si vezměte jen menší obnos peněz.

Při nástupu potřebujete průkaz pojištěnce, občanský průkaz (kde je uvedeno rodné číslo), všechny doklady o vaší nemoci (laboratorní výsledky, rtg. snímky apod.), doporučení k přijetí, potvrzení o pracovní neschopnosti, pokud vám bylo vystaveno, a osobní potřeby (pyžamo, přezůvky, toaletní potřeby, mobil).

Připravte si seznam léků, které aktuálně užíváte, a uveďte do něj i sílu a dávku léku. Je vhodné s sebou léky přinést, zejména kapky, inhalátory a léky od odborných specialistů v oboru psychiatrie, onkologie, imunologie apod. Samostatně neužívejte léky bez domluvy s lékařem.

Upozorňujeme, že léky podávají sestry na základě ordinace lékaře. Vaše osobní léky, které aktuálně nemá oddělení k dispozici, budou podávány výhradně vám. Podávané léky mohou mít jiný tvar či barvu, než jste zvyklí (odebíráme lék od jiného výrobce).

S dotazem se neváhejte obrátit na sestru, jež vám lék podává.    

Po přijetí do nemocnice vám bude na oddělení přiděleno lůžko a budete informován(a) o tom, kdo je vaším ošetřujícím lékařem. Lékař vás seznámí s postupem vyšetřování a léčby a se způsobem přípravy na vyšetření nebo operaci. S dotazy se obracejte především na ošetřujícího lékaře (nejlépe při vizitě) a kdykoliv také na sestru.

Prádlo – vaše osobní prádlo, šaty a zavazadla si uložte buď v šatně příslušného oddělení, nebo na jiném určeném místě. Také je možné vše vrátit doprovázející osobě. Při propuštění odevzdá klient ošetřující sestře ústavní prádlo a všechny předměty, které po dobu pobytu používal.

Odpadky – v zájmu zajištění pořádku prosíme o jejich třídění podle pokynů jednotlivých oddělení.

Co budu podepisovat

Na příjmové ambulanci vás požádají, abyste podepsali souhlas s přijetím a následným ošetřovatelským, diagnostickým a léčebným postupem. V případě dalšího invazivního výkonu budete seznámeni s jeho průběhem, účelem a rizikem a požádáme vás o podepsání informovaného souhlasu (jde o zákroky jako kolonoskopie, gastroskopie, CT, transfuze či punkce).

Návštěvu lze uskutečnit i v jinou dobu (ale mimo hlavní vizity), vždy po dohodě s ošetřujícím personálem.

Návštěva je možná i na jednotkách intenzivní péče, a to vždy po dohodě s ošetřujícím personálem.

Děkujeme za důvěru, kterou jste projevili tím, že jste se svěřili do péče našeho zdravotnického zařízení.

Snahou našich kvalifikovaných lékařů, specialistů, sester a ostatních členů zdravotnického týmu i pomocného personálu je co nejdříve a při tom citlivě, ohleduplně a s porozuměním pomoci Vám k dosažení a upevnění nejcennější lidské hodnoty, Vašeho zdraví.

V této snaze nám můžete pomoci i Vy sami, zejména pozitivním přístupem k léčbě a dodržováním pravidel domácího řádu, která jsou závazná pro všechny naše pacienty. Součástí domácího řádu je Kodex práv pacienta a Charta práv dětí schválené Centrální etickou komisí.

  1. Při vstupu do kterékoliv ambulance nemocnice předložte průkaz Vaší zdravotní pojišťovny, která nám uhradí náklady spojené s Vaší léčbou. Samoplátcům bude zdravotní péče poskytnuta na základě předem uzavřené ústní dohody. V tomto případě provedete úhradu péče v hotovosti proti vystavenému dokladu.
  2. Při přijetí na lůžkové oddělení odevzdejte své svršky a prádlo pracovníkům nemocnice, kteří zajistí jeho uložení v šatně. Pro pobyt v nemocnici můžete použít vlastní prádlo (pyžamo, župan). Pokud je nemáte k dispozici, poskytneme Vám prádlo ústavní. Výjimkou jsou pooperační jednotky intenzivní péče a infekční pokoje, kde musíte používat výhradně ústavní prádlo. Při ukončení léčení zapůjčené prádlo i zdravotní pomůcky odevzdáte. Výměnu ložního a osobního prádla provádíme podle potřeby, nejméně jednou týdně. Pacient má právo na čistě povlečené lůžko, avšak má též povinnost udržovat je čisté. Nelehejte a nesedejte si na lůžko v civilním oblečení nebo dokonce v botách! Udržujte čistotu v pokojích, na chodbách, na toaletách, v koupelnách a samozřejmě i v celém areálu nemocnice. Respektujte třídění odpadu, odpadky vyhazujte pouze do košů k tomu určených.
  3. Větší peněžité částky a ostatní cenné věci (např. předměty z drahých kovů, platební karty apod.) si v případě plánované hospitalizace do nemocnice neberte. Doporučujeme Vám odevzdat částky vyšší než 1000,- Kč, vkladní knížky, platební karty a cennosti k uložení do nemocničního trezoru v pokladně nemocnice Rakovník. V případě potřeby předání zprostředkuje sestra nebo jiný pověřený pracovník. O uložení veškerých cenností obdržíte potvrzení. Jedině s tímto dokladem můžete uplatňovat vůči nemocnici nárok na náhradu případné ztráty. Během hospitalizace máte možnost po předložení příslušného potvrzení si Vámi uložené předměty vyzvednout. Po ukončení hospitalizace Vám budou peníze a cennosti vráceny.
  4. Po dobu pobytu v nemocnici o Vás pečuje tým zdravotnických pracovníků vedený ošetřujícím lékařem, který určuje v rámci pokynů primáře nebo vedoucího lékaře oddělení diagnostický a léčebný postup. Máte právo být srozumitelně seznámeni se svým zdravotním stavem a informováni o jeho možném vývoji. Máte právo dozvědět se o všech dostupných možnostech vyšetření a léčby. Dbejte rad a pokynů ošetřujících zdravotnických pracovníků. Upozorněte lékaře na Vámi donesené léky a poraďte se o vhodnosti jejich dalšího užívání. Léky, které Vám určil Váš ošetřující lékař, užívejte přesně podle pokynů.
  5. V nemocnici pracuje sociální pracovnice, kterou můžete kontaktovat prostřednictvím vedoucí sestry na oddělení nebo ambulanci. Podá Vám potřebné sociálně právní informace a pomůže v řešení sociálních problémů, zejména těch, které vznikly v souvislosti s Vaším onemocněním. Pro pacienty, kteří ze zdravotních důvodů nejsou schopni se o sebe po návratu z nemocnice postarat sami či s pomocí blízkých, nebo to vyžaduje jejich zdravotní stav, zajistí domácí ošetřovatelskou péči, pečovatelskou službu a navrhne další vhodné formy následné péče.
  6. Masarykova nemocnice PRIVAMED s.r.o. je výukovým pracovištěm pro kvalifikační vzdělávání lékařů, sester a porodních asistentek. Tito studenti jsou a budou součástí zdravotnického týmu, který o Vás bude pečovat.
  7. Dieta je součástí léčby a je předepisována lékařem. Jejím nedodržováním narušujete proces léčení. Pokud chcete pít vlastní nápoje – minerální vody či limonády a požívat vlastní stravu, poraďte se s lékařem. Donesené potraviny, které podléhají zkáze, se musí uchovávat v chladu v označené lednici. Obraťte se proto na personál s dotazem o uložení.Požívání alkoholických nápojů je zakázáno.

    Strava, pokud není určeno lékařem jinak, je podávána:

    snídaně  – od 7.30 hod.přesnídávka – od 9.30 hod. (může být podávána společně se snídaní u speciálních diet)svačina – od 14.30 hod. (může být podávána společně obědem u speciálních diet)oběd – od 11.30 hod.večeře – od 17.30 hod.

    II. večeře – ve 20.00 hod. (pouze pro speciální diety)

  • Soukromou stravu můžete konzumovat za následujících podmínek:- zaměstnanci nemocnice nezajišťují mytí soukromého nádobí pacientů, zajistěte si okamžitý odnos tohoto nádobí- hotové pokrmy zkonzumujte ihned, ostatní potraviny spotřebujte do doby uplynutí jejich minimální trvanlivosti- případný ohřev či uchování pokrmů je nutno domluvit předem se službu konající sestrou (donesená strava musí být v obalu vhodném pro  mikrovlnný ohřev)- sestry mohou kontrolovat uložené potraviny. Pokud zjistí u některého výrobku uplynulou dobu maximální trvanlivosti, oznámí tuto skutečnost pacientovi a mohou potraviny zlikvidovat
  • nemocnice nepřebírá odpovědnost za případné odcizení, kvalitu a trvanlivost hotových jídel či uložených potravin donesených pacientovi nad rámec stanovené diety.
  • Klid, ticho a nerušený spánek jsou nezbytnými pomocníky při léčení. Nerušte ostatní nemocné. Neurčí-li si oddělení jinak, polední klid trvá od 12.30 hod. do 14.00 hod., noční klid je od 22.00 hod. do 6.00 hod. Mimo tyto vymezené hodiny můžete se souhlasem ostatních nemocných v pokoji užívat vlastní přenosný rozhlasový či televizní přístroj nebo mobilní telefon. V době poledního a nočního klidu mobilní telefon buď vypněte, nebo nastavte do režimu, kdy nebude rušit ostatní pacienty. Opuštění oddělení nahlaste vždy sloužící zdravotní sestře.
  • Doporučené návštěvní hodiny jsou: DENNĚ 14.00 – 19.00 hod. Mimo tento doporučený termín lze dohodnout s ošetřujícím lékařem dle závažnosti pacientova zdravotního stavu jiné hodiny návštěv.Na anesteziologicko – resuscitační oddělení a jednotkách intenzivní péče, umožňujeme návštěvy maximálně dvěma osobám, s ohledem na charakter těchto provozů pouze s užitím přidělených ochranných pomůcek dle pokynů zdravotnického personálu nemocnice.

    Z hygienicko-epidemiologických důvodů může ředitel nemocnice návštěvy dočasně zakázat.

  • Informace o Vašem zdravotním stavu podává ošetřující lékař pouze Vámi určeným osobám a v určených hodinách, stanovených s ohledem k organizaci práce na jednotlivých odděleních. Vzhledem k povinnosti nemocnice dodržovat lékařské tajemství určete včas, komu má být tato informace určena.
  • Při propuštění z nemocničního ošetření Vás ošetřující lékař poučí o dalším postupu léčení. Léky se vydávají pouze na tři dny, do této doby (tří dnů) od propuštění ohlaste u svého lékaře návrat z nemocnice. Jen tak si zajistíte návaznost léčby.
  • Pokud to zdravotní stav pacienta umožňuje, lze vystavit propustku k návštěvě domova. Propustku nelze vystavit dva dny před plánovaným propuštěním. Předčasně můžete být propuštěni z nemocniční péče pouze na základě Vašeho přání a po sepsání písemné žádosti (tzv. negativního reversu). Při onemocnění například infekční chorobou nebo jinou závažnou chorobou, která může ohrožovat Vás či Vaše okolí a kdy povinné léčení stanoví zákon, nemůžete být propuštěni ani na negativní revers. Při svévolném opuštění nemocnice budeme v takovém případě informovat kompetentní orgány – Policii ČR, Krajskou hygienickou stanici a Vaší zdravotní pojišťovnu. Nemožnost propuštění na negativní revers se týká též dětí a situace, kdy si Váš zdravotní stav žádá neodkladného provedení ošetřovacího nebo léčebného výkonu nezbytného k záchraně života. V případě svévolného opuštění nemocnice může být hospitalizace ukončena.
  • Při pobytu v nemocnici dodržujte obvyklé společenské zvyklosti. Respektujte soukromí a práva ostatních pacientů, berte ohled na jejich nemoc a případné potíže s ní spojené. Stížnosti sdělujte kompetentním osobám přiměřeně jejich závažnosti a pokud možno v přátelském duchu. S důvěrou se obracejte na svého ošetřujícího lékaře. Ve zvláště závažném případě se můžete obrátit na primáře oddělení nebo jednatele nemocnice. S podněty nebo stížnostmi se obraťte na ošetřující personál, který Vám sdělí, jak máte dále postupovat.
  • V Masarykově nemocnici je možné požádat o ubytování na nadstandardně zařízeném pokoji. Nadstandardními službami rozumíme umístění na pokoji hotelového typu s telefonem, televizorem, lednicí a vlastním sociálním zařízením. V takovém případě musíte na pobyt v nemocnici finančně přispívat. Informace o cenách za nadstandardní ubytování poskytnou jednotlivá pracoviště. Zdravotní péči mají všichni pacienti stejnou.
  • V prostorách nemocnice je zakázáno kouřit, požívat alkoholické nápoje a omamné látky.
  • V případě požáru nebo jiné krizové situace zachovejte klid a rozvahu a řiďte se pokyny personálu.
  • Budete mít zájem:  Tromboza V Ruce Příznaky?

    Nerespektování Domácího řádu  může vést k předčasnému ukončení hospitalizace a propuštění.

    Přejeme Vám brzké uzdravení

    Tento Domácí řád Masarykovy nemocnice PRIVAMED s.r.o. vstupuje v platnost 1. ledna 2017 a zároveň se jím ruší předchozí domácí řád

    1. Pacient má právo na ohleduplnou odbornou zdravotnickou péči prováděnou s porozuměním kvalifikovanými pracovníky.
    2. Pacient má právo znát jméno lékaře a dalších zdravotnických pracovníků, kteří ho ošetřují. Má právo žádat soukromí a služby přiměřené možnostem ústavu, jakož i možnost denně se stýkat se členy své rodiny či s přáteli. Omezení takovéhoto způsobu (tzv. kontinuálních) návštěv může být provedeno pouze ze závažných důvodů.
    3. Pacient má právo získat od svého lékaře údaje potřebné k tomu, aby mohl před zahájením každého dalšího nového diagnostického a terapeutického postupu zasvěceně rozhodnout, zda s ním souhlasí. Vyjma případů akutního ohrožení má být náležitě informován o případných rizicích, která jsou s uvedeným postupem spojena. Pokud existuje více alternativních postupů nebo pokud pacient vyžaduje informace o léčebných alternativách, má na seznámení s nimi právo. Má rovněž právo znát jména osob, která se na nich účastní.
    4. Pacient má v rozsahu, který povoluje zákon, právo odmítnout léčbu a má být současně informován o zdravotních důsledcích svého rozhodnutí.
    5. V průběhu ambulantního i nemocničního vyšetření, ošetření a léčby má nemocný právo na to, aby byly v souvislosti s programem léčby brány maximální ohledy na jeho soukromí a stud. Rozbory jeho případu, konzultace a léčba jsou věcí důvěrnou a musejí být prováděny diskrétně. Přítomnost osob, které nejsou na léčbě přímo zúčastněny, musí odsouhlasit nemocný, a to i ve fakultních zařízeních, pokud si tyto osoby nemocný sám nevybral.
    6. Pacient má právo očekávat, že veškeré správy a záznamy týkající se jeho léčby, jsou považovány za důvěrné. Ochrana informací o nemocném musí být zajištěna i v případech počítačového zpracování.
    7. Pacient má právo očekávat, že nemocnice musí podle svých možností přiměřeným způsobem vyhovět pacientovým žádostem o poskytováni péče v míře odpovídající povaze onemocnění. Je-li to nutné, může být pacient předán jinému léčebnému ústavu, případně tam převezen poté, když mu bylo poskytnuto úplné zdůvodnění a informace o nezbytnosti tohoto předání a ostatních alternativách, které při tom existují. Instituce, která má nemocného převzít do své péče, musí překlad nejprve schválit.
    8. Pacient má právo očekávat, že jeho léčba bude vedena s přiměřenou kontinuitou. Má právo vědět předem, jací lékaři, v jakých ordinačních hodinách a na jakém místě jsou mu k dispozici. Po propuštění má právo očekávat, že nemocnice určí postup, jímž bude jeho lékař pokračovat v informacích o tom, jaká bude jeho další péče.
    9. Pacient má právo na podrobné a jemu srozumitelné vysvětlení v případě, že se lékař rozhodl k nestandardnímu postupu či experimentu. Písemný vědomý souhlas nemocného je podmínkou k zahájeni neterapeutického i terapeutického výzkumu. Pacient může kdykoliv, a to bez uvedení důvodu, z experimentu odstoupit, když byl poučen o případných zdravotních následcích takového rozhodnutí.
    10. Nemocný v závěru života má právo na citlivou péči všech zdravotníků, kteří musí respektovat jeho přání, pokud tato nejsou v rozporu s platnými zákony.
    11. Pacient má právo a povinnost znát a řídit se platným řádem zdravotnické instituce, kde se léčí (tzv. nemocniční řád). Pacient bude mít právo kontrolovat svůj účet a vyžadovat odůvodnění jeho položek bez ohledu na to, kým je účet placen.

    Tato práva pacientů byla prohlášena Centrální etickou komisí Ministerstva zdravotnictví ČR za platná dne 25. února 1992.

    Informace o zdravotním stavu jsou důvěrné a můžeme je poskytnout pouze osobám, které k tomu pacient písemně určil při příjmu do nemocnice v Souhlasu s hospitalizací. Poskytne je ošetřující lékař v odpoledních hodinách nebo po předchozí domluvě se sestrami oddělení.

    Stravování 

    Dietní režim – předepsaná dieta je významnou součástí léčby. Přinášet jídlo je dovoleno jen se souhlasem lékaře, nelze pít alkoholické nápoje a v prostorách nemocnice je zakázáno kouření.

    Stravování řešíme prostřednictvím vlastního stravovacího provozu v souladu s platnými předpisy ČR a EU. Na skladbu pokrmů dohlíží nutriční terapeutky, které také docházejí na oddělení. Zajišťují dietetickou a nutriční péči o pacienty a věnují se i edukaci nemocných přímo na pokojích.

    Pokrmy, včetně těch dietních, připravuje tým kuchařů podle nejnovějších gastronomických pravidel a požadavků; skladba jídel je vyvážená tak, aby uspokojila všechny věkové kategorie strávníků.

    Velký důraz se klade na dostatek zeleniny, bílého masa a ryb. Recepty pokrmů se pravidelně obměňují a zařazují se i zcela nové.

    Každodenně vydá jídelna okolo 400 obědů, dále zajišťuje samozřejmě i snídaně, večeře a svačiny dle individ. potřeb pacientů.

    Během pobytu na nadstandardním lůžku si můžete – pokud vám zdravotní stav umožní běžnou dietu – vybírat jídlo z jídelníčku.

    Pobyt v nemocnici – VSETÍNSKÁ NEMOCNICE a.s

    CO SI VZÍT S SEBOU

    • Občanský průkaz, či jiný doklad totožnosti
    • Průkaz pojištěnce příslušné zdravotní pojišťovny
    • Zdravotní dokumentaci a doporučení k hospitalizaci (neplatí v případě akutního onemocnění!)
    • Doklad o pracovní neschopnosti, pokud vám byl vystaven ošetřujícím/praktickým lékařem
    • Šaty k převozu a odvozu z nemocnice
    • Pyžamo (noční úbor), spodní prádlo
    • Věci osobní hygieny, domácí obuv, župan

    CO NENÍ VHODNÉ PŘINÁŠET DO NEMOCNICE

    • Velké finanční částky, cennosti, šperky, velké množství oblečení!
    • Z hygienických důvodů nedoporučujeme nosit na oddělení operačních oborů živé květiny
    • Zbraně, otravné látky apod.

    Přijetí pacienta k hospitalizaci:

    • Proces příjmu pacienta k hospitalizaci je vždy přizpůsoben jeho aktuálnímu zdravotnímu stavu.
    • Pacient je informován zejména o Léčebném řádu (ZDE), právech pacientů, doporučených návštěvních hodinách, o pohybovém režimu, způsobu stravování, dietě, podávání léčiv, atd.
    • Každý hospitalizovaný pacient je vybaven identifikačním náramkem, který nám kdykoli pomůže stanovit totožnost nemocného. Zvyšuje bezpečnost pacienta v průběhu hospitalizace a omezuje případné nežádoucí záměny pacientů. K identifikaci pomocí náramku personál přistupuje u rizikových činností – před podáním léčiv, krve a transfuzních přípravků, před odebíráním vzorků k laboratorním vyšetřením, pokud má pacient pozměněný stav vědomí, před diagnostickými a terapeutickými výkony.

    Plán lékařské a ošetřovatelské péče:

    • V úvodu hospitalizace je u každého pacienta stanoven plán lékařské a ošetřovatelské péče včetně individuálního posouzení aktuálního stavu potřeb pacienta, získání anamnestických údajů, zjištění objektivních a subjektivních příznaků ošetřovatelských problémů.
    • Ošetřující lékař si pro správné zahájení léčby prostuduje Vaši zdravotní dokumentaci, zeptá se Vás na léky, které pravidelně a dlouhodobě užíváte. Informuje Vás o dalších postupech. Seznámí Vás s Vaším zdravotním stavem, s navrženými diagnostickými a léčebnými zákroky, s očekávaným postupem léčby. Je připraven odpovědět na Vaše dotazy.
    • Zprávy o zdravotním stavu nemocných podává ošetřující lékař nebo primář oddělení.
    • Váš oděv, doklady a cennosti máte možnost si uložit do skřínky přímo na pokoji pacientů, nebo lze využít šatny oddělení.  Uvítáme, když využijete nabídky na úschovu cenností či vyšších finančních částek v nemocničním trezoru. Požádejte o to sestru v případě, že cennosti či vyšší finanční částky máte u sebe. Sestra Vás rovněž seznámí s prostředím oddělení i jeho režimem.

    Stravování: ZDE

    Pohybový režim:

    • Odchody z oddělení je nutno oznamovat službu konající sestře. U starších jedinců a u dlouhodobě hospitalizovaných se snažíme zachovat soběstačnost prostřednictvím rehabilitačních cvičení, a tím vytvořit předpoklady pro maximální možnou úroveň kvality života.

    Propuštění z nemocnice:

    • O datu Vašeho propuštění z nemocnice Vás bude informovat Váš ošetřující lékař. Poskytne Vám také instrukce ke způsobu a možnostem další péče a připraví propouštěcí zprávu pro lékaře, který Vás k hospitalizaci doporučil případně pro Vašeho praktického lékaře.
    • Máte-li možnost, můžete si zajistit vlastní odvoz z nemocnice. Případně Vám, na základě zdravotní indikace, bude zajištěn odvoz sanitou.

    Návštěvy: ZDE

    Několik drobných tipů pro příbuzné

    • S ohledem na zdravotní stav svého blízkého zvolte přiměřenou dobu, délku návštěvy a počet návštěvníků
    • Berte, prosím, ohledy na ostatní nemocné
    • Přistupujte k personálu nemocnice s důvěrou a respektujte chod oddělení
    • Pacienta povzbuzujte a uklidňujte, posilujte v něm vůli po léčbě a uzdravení. Respektujte jeho názory a myšlenky
    • Pokud svému blízkému při loučení sdělíte termín příští návštěvy, rozhodně jej dodržte!

    Nemocným nenoste

    • Květiny v květináčích ani jiné věci, které mohou být zdrojem infekce
    • Řezané květiny při pobytu nemocného na oddělení operačních oborů
    • Velké množství potravin nebo ovoce, které podléhají rychlé zkáze
    • Potraviny noste s přihlédnutím k pacientově dietě, raději se vždy poraďte s ošetřujícím personálem
    • Dětem nenoste drahé ani hlučné hračky

    Hospitalizace – dospělý pacient – areál Bohunice

    • Fakultní nemocnice Brno
    • Jihlavská 20
    • 625 Brno
    • Tel. +420 532 23 1111

    www.fnbrno.cz

    Kam se máte před plánovanou hospitalizací dostavit?

    Dostavte se prosím na ambulanci příslušné kliniky / oddělení, kde se lékař seznámí a zkontroluje veškerou Vaši zdravotnickou dokumentaci a zároveň zhodnotí Váš aktuální zdravotní stav.

    Budete mít zájem:  Burčák podraží a nebude všude

    Centrální evidence pacientů

    Centrální evidence pacientů (CEP) zajišťuje administrativní příjem pacientů k hospitalizaci a s ním související úkony, jako je např.

    vystavování a evidence pracovních neschopností, poskytování informací o umístění pacientů/klientů. Zajišťuje zástup za Hlavní pokladnu mimo běžnou pracovní dobu, vč. víkendů a státních svátků.

    Na pracovišti je poskytována služba kopírování a skenování, dle ceníků FN Brno.

    Umístění CEP:  areál Bohunice 2. NP, pavilon L, nonstop

    Kontakt:           532 23 2854 / 2846        fax: 5 3223 3009

    Dalším pracovištěm v kompetenci CEP je informační služba „INFORMACE“ v přízemí lůžkového traktu pavilonu L, která v nepřetržitém provozu zajišťuje poskytování informací.

    INFORMACE: přízemí, pavilonu L, nonstop

    Pracovní doba:  nepřetržitý provoz

    Kontakt:          532 23 3569 / 2435

    K hospitalizaci si prosím s sebou vezměte:

    • průkaz zdravotní pojišťovny, občanský průkaz, doklad o Dočasné pracovní neschopnosti (pokud jej máte vystaven)
    • toaletní potřeby, přezůvky, župan a pyžamo dle uvážení (lze poskytnout ústavní)
    • seznam aktuálně užívaných léků
    • doporučujeme si vzít jen nejnutnější osobní věci

    Hlavní pokladna

    Hlavní pokladna FN Brno je umístěna v pavilonu L (lůžkový trakt), 2. NP.

    Pracovní doba: 7.00 – 15.00 hod.

    Kontakt: 532 23 3525 / -2125

    Kam dám cennosti?

    Doporučujeme Vám nebrat si větší peněžní hotovost a cennosti. V nejnutnějších případech lze peníze a cennosti uschovat v trezoru na oddělení. Pacient při příchodu na kliniku / oddělení podepisuje s tímto problémem související dokumenty.

    Co se bude dít po příchodu na oddělení?

    Lékař či NLZP (nelékařský zdravotní pracovník) Vás přivítá a převezme si od Vás veškerou zdravotnickou dokumentaci. Zároveň podepíšete dokumenty, které souvisejí s Vaším pobytem v nemocnici (informované souhlasy).

    Při odchodu z nemocnice

    Termín Vašeho propuštění Vám sdělí ošetřující lékař. Vyhotoví Vám propouštěcí zprávu a poučí Vás o dalším léčebném průběhu.

    NLZP Vás zároveň vybaví léky či nejnutnějším potřebným materiálem na 3 dny – včetně zdravotnických pomůcek a rovněž Vás poučí o dalším postupu po stránce ošetřovatelské.

    O možném převozu sanitní službou rozhoduje výhradně ošetřující lékař na základě posouzení Vašeho zdravotního stavu.

    Doprovod pacienta

    O přijetí průvodce (doprovodu pacienta) rozhoduje přijímající lékař, který zároveň určuje, zda je pobyt indikovaný (pobyt průvodce je vzhledem ke zdravotnímu stavu pacienta nutný a hrazený zdravotní pojišťovnou) nebo neindikovaný (pobyt na žádost průvodce, který je spojený s finanční úhradou. Ve sporných případech rozhoduje primář nebo přednosta kliniky/oddělení. Informace o cenách za pobyt získáte na příslušné klinice/oddělení.

    Zapůjčení invalidních vozíků u parkoviště (Netroufalky)

    V rámci zkvalitnění služeb pacientům je na vrátnici u parkoviště Netroufalky zřízena půjčovna pojízdných vozíků. Z provozních důvodů (aby návštěvníci vraceli vozíky zpět k vrátnici) je vozík zapůjčen po složení vratné kauce ve výši 100,- Kč (tzn. částka se vrací při odevzdání vozíku zpět).

    Vzhledem k občasným ztrátám vozíků je vozík zapůjčen zároveň na jméno návštěvníka (předložení dokladu totožnosti). Půjčovna aktuálně disponuje 5 pojízdnými vozíky (tyto jsou vydávané na kauci). Pokud si nechcete zapůjčit vozík s kaucí, potom jsou tyto prostředky pro přepravu k dispozici v jednotlivých pavilonech.

    I tak vás však prosíme o jejich vrácení. Často se stává, že je nalezneme mimo areál FN Brno.

    Nadstandardní pokoje

    Informace o počtu a příplatcích za nadstandartní pokoje Vám podá příslušná klinika/oddělení. Abecední seznam všech klinik či oddělení naleznete zde.

    Nemocniční listy FN Brno

    Zajímáte se o dění ve zdravotnictví a medicíně? Chcete si přečíst aktuální dění ve FN Brno? Máte možnost si stáhnout či přímo číst poslední aktuální Nemocniční listy FN Brno. Odkaz je zde.

    Jsme na sociálních sítích

    Hospitalizace

    V tomto případě se veškeré organizace Vašeho přijetí do nemocnice ujímá personál nemocnice.

    Velmi důležitá a nutná je komunikace s rodinou.

    Přijetí do nemocnice – plánované

    Pokud Vás praktický nebo odborný lékař odešle k přijetí do nemocnice, řiďte se jeho radami.

    K plánovanému příjmu se dostavte ve stanovený den od 7.30 do 10.00 hodin (nevztahuje se na akutní případy) do odborné ambulance oddělení, kde budete hospitalizován/a. Zde se Vás ujmou zdravotníci, sepíší s vámi potřebné dokumenty a s těmi Vás zašlou do přijímací kanceláře nemocnice. Z přijímací kanceláře jste již odesláni na příslušné oddělení, kde jste hospitalizováni.

    Kontakt na přijímací kancelář: 516 491 469

    Při přijetí budete informováni o tom, kdo je Vaším ošetřujícím lékařem. Lékař Vás seznámí s postupem léčby, přípravy na vyšetření nebo operaci aj. Během hospitalizace Vás bude informovat o vaší léčbě.

    S dotazy se obracejte především na ošetřujícího lékaře, nejlépe během vizity.

    Dále budete seznámeni s Vnitřním řádem Nemocnice Boskovice s.r.o.

    Při přijetí do nemocnice potřebujete:

    • Doporučení praktického lékaře nebo odborného lékaře, ev. jiné související lékařské zprávy
    • Občanský průkaz
    • Průkaz pojištěnce registrující zdravotní pojišťovny
    • Před plánovaným operačním výkonem výsledky vyšetření, která byla provedena ambulantně (laboratorní výsledky, rtg nálezy, event. doklad o vyšetřené krevní skupině)
    • Osobní potřeby (toaletní potřeby, přezůvky, pyžamo, ručník, župan), eventuelně cvičební úbor
    • Běžně užívané léky

    Maminky do porodnice

    Pokud plánujete porod v naší nemocnici, budete potřebovat doklady související s narozením dítěte a ev. další věci osobní potřeby, jejichž seznam najdete v doporučeném seznamu věcí do porodnice.

    Maminky s dětmi

    Na dětském oddělení umožňujeme, aby dítě během pobytu v nemocnici doprovázela matka nebo jiný rodinný příslušník. Děti mohou mít vlastní hračky, knížky, společenské hry atd.

    Možnosti nadstandardních pokojů a jiných služeb

    Při přijetí do nemocnice Vám podá informaci staniční sestra oddělení, jinak seznam nadstandardních služeb najdete v ceníku zdravotních služeb nemocnice.

    Poskytování informací

    Od lékaře máte právo dostat úplné a vyčerpávající informace o svém zdravotním stavu. Informace budou z důvodu zachování lékařského tajemství poskytnuty jen Vám a s Vaším souhlasem nejbližším příbuzným.

    Všichni zaměstnanci jsou vázáni služebním tajemstvím a povinností mlčenlivosti. Důvěrné informace o Vašem zdravotním stavu nelze podávat telefonicky.

    Léky

    Pokud musíte pravidelně užívat léky, nezapomeňte si je vzít s sebou (pro první dny hospitalizace) a informovat o jejich užívání ošetřujícího lékaře.Během pobytu v nemocnici Vám připravuje lékařem předepsané léky sestra. Jakékoliv negativní pocity při užívání léků sdělte sestře nebo ošetřujícímu lékaři.

    Stravování – dieta

    Předepsaná dieta je významnou součástí léčby. Jídla a diety jsou připravovány odbornými dietologickými pracovníky. Připadá-li Vám jídlo bez chuti, může to být proto, že lékař doporučil omezení soli nebo tuku ve Vaší stravě. Individuální problémy s váhou (nedostatečnou či nadměrnou) s Vámi mohou na základě upozornění ošetřujícího lékaře nebo sestry řešit nutriční terapeuti.

    Případné připomínky ke stravě a Vaše přání sdělte staniční sestře nebo ošetřujícímu lékaři.

    Pokud dostanete od návštěvníků jídlo nebo nápoje, doporučujeme Vám, abyste se zeptali lékaře nebo sestry, zda Vám toto přilepšení neublíží.

    Cenné předměty

    Prosíme všechny pacienty, aby do nemocnice nebrali žádné větší obnosy peněz, cenné papíry a cennosti. Nemocnice v Boskovicích v žádném případě nemůže ručit za ztrátu či krádež.

    Cennosti a větší obnos peněz doporučujeme odevzdat staniční sestře k uložení do trezoru nemocnice. Také v případě poškození nebo ztráty elektrických přístrojů nepřebírá nemocnice žádnou zodpovědnost.

    Případnou ztrátu neodkladně hlaste u staniční sestry. Děkujeme za pochopení.

    Propustky a vycházky

    Lékaři a ošetřující personál nesou zodpovědnost za úspěch Vašeho léčení. Jen oni mohou rozhodnout, zda a kdy můžete opustit lůžko, eventuelně nemocnici. Lůžkové oddělení můžete opustit a pobývat v areálu nemocnice (v letních měsících i v parku) pouze se souhlasem sestry, a to jen na vymezený čas.

    Propustku je možné poskytnout jen v závažných případech se souhlasem primáře oddělení a to na nezbytně nutnou dobu.

    Pokrytí Wi-fi

    V nemocnici jsou prostřednictvím Wi-Fi pokrytá všechna lůžková oddělení a transfuzní oddělení, kde se mohou pacienti připojit bezplatně k internetu. Heslo pro Wi-Fi na lůžkových a transfuzním oddělení sdělí staniční sestra. K Wi-Fi je také možné připojení v Bistru nemocnice, a to bez hesla.

    Propuštění

    Prosíme Vás, abyste společně s námi, pokud možno, plánovali odchod z nemocnice v době od 9.00 do 12.00 hodin. Zdravotní dokumentace zasíláme praktickému lékaři, u kterého jste registrováni, nebo je Vám předána ošetřujícím lékařem do rukou. S případnými dotazy se obracejte na staniční sestru.

    Hospitalizace

    Na toto oddělení jsou za normálních okolností přijímány děti před plánovaným výkonem (operací či katetrizací) nebo na vyšetření. Sem se také děti vrací z JIRP na doléčení před propuštěním domů.

    Oddělení má kapacitu 18 lůžek pro děti různého věku a omezený počet rozkládacích křesel pro spaní maminek/rodičů. Dále je zde hrací koutek a jídelna s počítačem a TV. Televize a DVD přehrávače jsou také na většině pokojů.

    Součástí oddělení je i příjmová kancelář (příjem pacientů).

    Telefonní čísla: pracovna sester: 224 432 931

    příjem pacientů: 224 432 969 (informace po – pá, 13:00 – 15:00)

    Jednotka intenzivní a resuscitační péče (JIRP)

    Jedná se o vysoce specializované oddělení, na kterém lékaři i sestry poskytují dětem náročnou odbornou léčbu a péči.

    Toto oddělení přijímá především pacienty bezprostředně po ukončení srdeční operace. Po převozu z operačního sálu jsou děti napojeny na dýchací přístroj (umělá plicní ventilace), dostávají do žil velké množství léků a všechny jejich životní funkce jsou neustále sledovány pomocí monitoru.

    Dostávají také léky tlumící bolest a jsou ve stavu podobném spánku. V této době mohou rodiče, po domluvě s ošetřujícím personálem a po splnění hygienických opatření, své děti krátce navštěvovat.

    Po stabilizaci zdravotního stavu (dítě si samo dýchá bez pomoci přístroje a je při plném vědomí), může jeden z rodičů o dítě spolu se sestrami přes den pečovat (v době od 10:00 do 20:00). 

    Dále se na JIP přijímají děti s vyšší závažností onemocnění a děti bezprostředně po narození, které potřebují okamžitou lékařskou pomoc.

    V neposlední řadě se zde ošetřují děti po závažnějších katetrizačních výkonech. Všichni tito pacienti se nalézají ve vážném stavu a potřebují zvýšenou péči a dohled zdravotníků.

    Přesto může, v některých případech, o tyto děti přes den pečovat jeden z rodičů.

    Budete mít zájem:  DTest: Mléčné tyčinky mají k dokonalosti daleko

    Vzhledem k tomu, že naše pracoviště je výjimečné, jediné v ČR, a naši urgentní pomoc potřebují děti stále, bez ohledu na návštěvní dobu, prosíme rodiče, aby chápali, že nelze vždy a v kteroukoliv hodinu umožnit pobyt u lůžka dítěte. Je nutné si uvědomit, že se jedná o JIRP a každý pacient má jiný stupeň intenzivní péče.

    Telefonní čísla:  224 432 970, 224 432 973

    VŠEOBECNÉ INFORMACE O HOSPITALIZACI

    Pozvánka k hospitalizaci (pobytu v nemocnici)

    Pokud je dítě přijímáno k plánovanému výkonu, dostane obvykle rodina 10 dnů předem písemnou pozvánku. Tato pozvánka obsahuje podrobné informace o všech nutných předoperačních vyšetřeních i o podmínkách pobytu v nemocnici. Jsou-li však pro vás tyto informace nedostačující, obraťte se telefonicky na příjmovou kancelář.

    Může se také stát, že budete k hospitalizaci pozváni telefonicky. V takovém případě vám příjmová sestra vše potřebné vysvětlí během telefonátu.

    Telefonní číslo – příjmová kancelář: 224 432 969 (v pracovní dny, v době 13:00 – 15:00)

    Ubytování rodičů

    Pokud si rodiče přejí své dítě v nemocnici doprovázet a pečovat o ně společně se zdravotníky, vždy se jim to snažíme umožnit. Musíme však přihlížet k hygienickým předpisům nemocnice, bezpečnosti pacientů i velmi omezené kapacitě lůžkového oddělení.

    Naše pracoviště má k dispozici pouze několik rozkládacích křesel, určených pro spaní rodičů/doprovodu. Přednostně proto na oddělení ubytováváme kojící matky a matky malých dětí. Ostatní rodiče mohou přespat na ubytovně v areálu nemocnice. Pokud mají možnost vlastního ubytování v Praze, mohou docházet na oddělení přes den a spát mimo areál nemocnice.

    Spaní rodičů/doprovodu na jednotce intenzivní a resuscitační péče je zakázáno.

    V současné době nabízí motolská nemocnice rodičům dva druhy ubytování:

    1. Ubytovna – většinou vícelůžkové pokoje, společná koupelna, kuchyňka. Jde o levnější variantu ubytování (120,- či 200,- Kč/noc), je nutné předložit žádanku, kterou vystaví oddělení, na kterém se dítě léčí. Kojící matky mohou využít lépe vybavené pokoje se sociálním zařízením a ledničkou.

    2. Ubytování hotelového typu – hotel se nachází ve stejné budově jako ubytovna, jen má svoji oddělenou recepci. Ubytování si zde rodiče domlouvají sami, není potřeba předložit žádanku. Jedná se o ubytování za komerční cenu.

    Více informací:
    http://www.fnmotol.cz/prakticke-informace/ubytovani-ve-fn-motol/ubytovani-pro-doprovod-pacientu/

    Podmínky přítomnosti rodičů v nemocnici

    • Obecně platí že: 
    • a)      z provozních a hygienických důvodů je nutné, aby ohospitalizované dítě (bez ohledu na věk dítěte) pečovalcelodenně pouze jeden rodič/doprovod, případně je možné střídání rodičů (dle potřeb rodiny);
    • b)     je-li hospitalizované dítě mladší šesti let a rodič o ně pečuje celodenně, může být přijat jako doprovod dítěte a zdravotní pojišťovna pak hradí jeho pobyt (ubytování v areálu nemocnice, stravu). Tomuto rodiči může být na požádání vystavena neschopenka;

    c)      Rodič dítěte staršího šesti let nemůže být přijat jako průvodce, nedostává stravu a za spaní na ubytovně či rozkládacím křesle na oddělení zaplatí 120,- Kč/noc. Nemůže mu být vystavena neschopenka (v odůvodněných případech může ošetřující lékař postoupit žádost o výjimku reviznímu lékaři příslušné zdravotní pojišťovny).

    1. d)     Pokud chtějí spát na ubytovně oba rodiče a u dítěte se střídat, druhý rodič zaplatí vždy (bez ohledu na věk dítěte) 200,- Kč/noc; 
    2. Katetrizační zákrok (vyšetření, léčebný zásah, ablace) – rodič pečuje o dítě celodenně po celou dobu hospitalizace (většinou 2-3 dny) na lůžkovém oddělení, výjimečně na JIRP, a záleží jen na věku dítěte, zda čerpá služby (jídlo, bydlení) nebo si pobyt v nemocnici hradí sám (viz výše).
    3. Operace – v tomto případě je nutné počítat s tím, že pobyt rodiče v nemocnici má několik fází:
    1. Většinou pacienta přijímáme den před plánovanou operací, aby bylo možno provést všechna nutná vyšetření a rodině poskytnout potřebné informace. Jeden z rodičů může přespat na oddělení, případně na nemocniční ubytovně /po domluvě oba dva/ a následující den doprovodit dítě na operační sál. Pro děti je velmi důležité, aby s nimi v tuto dobu byl někdo z rodiny a pomohl jim vyrovnat se se strachem z operace a cizího prostředí.
    2. Dopoledne v den operace /po odjezdu dítěte na operační sál/ si  doprovázející rodič sbalí své i osobní věci dítěte a odjíždí domů (stává se návštěvou), protože se již nemůže o dítě celodenně starat (po operaci potřebuje pacient velmi odbornou péči a proto jsou děti umístěné na JIRP, kde je rodiče mohou po domluvě s lékařem pouze krátce navštěvovat). V odůvodněných případech a po domluvě s kontaktní či ošetřující sestrou může rodič zůstat bydlet na nemocniční ubytovně a pobyt si hradit (120,-Kč/noc bez ohledu na stáří dítěte).
    3. Další etapa nastane po stabilizaci zdravotního stavu dítěte (dýchá samo, bez pomoci dýchacího přístroje, nedostává tlumící léky, vnímá – stále však zůstává na JIRP). Rodiče je proto mohou, za asistence sester, začít krmit, přebalovat, omývat, chovat – zkrátka poskytovat jim péči a psychickou podporu podobnou té domácí (je však nutné si uvědomit, že na tomto oddělení jsou děti proto, že se ještě nalézají ve vážném stavuapotřebují zvýšený dohled, intenzivní léčbu a péči zdravotníků. Není proto možné dopřát jim zcela „domácí režim“). Rodič večer odchází spát na nemocniční ubytovnu nebo mimo nemocnici. Má-li dítě mladší šesti let, může být již přijat jako doprovod a čerpat služby, jak již bylo vysvětleno výše (zdarma spaní na ubytovně, stravu). Rodič dítěte staršího šesti let se může o dítě také celodenně starat, jen si musí náklady spojené s pobytem v nemocnici hradit sám.
    4. Poslední etapou hospitalizace je rekonvalescence dítěte na lůžkovém oddělení. Zde platí pro rodiče stejná pravidla jako na JIRP. Rozdíl je jen v tom, že někteří rodiče mohou spát, pokud máme volná rozkládací křesla, přímo na pokojích dětí.

    Stravování rodičů

    Rodiče přijatí k dítěti jako doprovod mají pojišťovnou hrazenu stravu. Každý den dopoledne obdrží stravenky do závodní jídelny (jídlo na oddělení se vozí pouze pacientům).

    V určený čas předají dítě ošetřující sestře a odejdou se najíst. Rodiče dětí starších šesti let se stravují sami.

    Mohou využít služeb závodní jídelny (hotovostní platba), nebo sítě obchodů a bister v areálu nemocnice.

    Osobní věci a cennosti

    Nemocnice poskytuje dětem vše potřebné – stravu, léky, pleny, nočník, jídelní židličku, kočárek, hračky, oblečení, dečky apod. Není proto nutné brát s sebou mnoho věcí. Na oddělení jsou velmi omezené úložné prostory a během hospitalizace se rodina i několikrát stěhuje!

    Rodiče – lehký  domácí oděv (více variant, rodiče si bohužel nemohou věci vyprat), přezutí, pyžamo, hygienické potřeby, osobní léky.

    Miminka a menší děti – vlhčené ubrousky na zadeček, odsávačku mateřského mléka (máme i k zapůjčení), oblíbené hračky apod. Je-li dítě zvyklé jen na jeden druh savičky, lahve na mléko či dudlík, vezměte je také.

    Větší děti – pyžamo či pohodlné domácí oblečení, přezůvky, hygienické potřeby, ručník, oblíbenou hračku, knížku, polštářek apod.

    Pokud vezmete s sebou do nemocnice mobilní telefon, elektroniku, šperky, větší obnosy peněz či cenné oblečení, činíte tak na vlastní zodpovědnost.

    Provoz lůžkového oddělení a JIRP z hlediska doprovázejících rodičů

    Každé dítě má na pokoji k dispozici lůžko, noční stolek a malou šatní skříň. Z důvodu zajištění provozu oddělení i hygienických předpisů je nutné udržovat okolo dětí pořádek a čistotu. Rodiče ubytovaní na pokojích dětí ráno složí rozkládací křeslo a uloží lůžkoviny na určené místo.

    Na lůžkovém oddělení i JIRP je kuchyňka, kde se skladuje kojenecká strava, či připravují nápoje pro pacienty. Z hygienických důvodů je do kuchyňky povolen vstup pouze zdravotnickému personálu. Potřebnou kojeneckou stravu, kelímek na pití apod.

    vydává na požádání servírka nebo sestra. Kojenecká strava je připravována centrálně v nemocniční mléčné kuchyni. Hotové mléko/strava se po vydání ohřívá na pokoji dítěte v elektrickém ohříváčku.

    Připravovat pro dítě zvláštní jídlo je možné pouze po domluvě se staniční sestrou a pouze ve výjimečných případech.

    Větším dětem rozdává jídlo servírka poté, co je strava přivezena na oddělení z centrální kuchyně. Děti se stravují v jídelně, na pokoji mají k dispozici černý či ovocný čaj.

    Soukromé potraviny dětí a rodičů (podepsané) se ukládají do vyhrazené chladničky v jídelně/herně lůžkového oddělení. Z bezpečnostních důvodů je nutné pít horké nápoje mimo oddělení.

    Návštěvy 

    Z provozních a hygienických důvodů je žádoucí, aby s hospitalizovaným dítětem pobýval na oddělení pouze jeden rodič; ostatní příbuzní spadají do kategorie návštěva.

    Návštěvní hodiny jsou v pracovní dny od 14:00 do 19:00. S ohledem na ostatní pacienty je  nežádoucí, aby u dítěte byly najednou více než dvě osoby. Na pokojích malých dětí  je nutné respektovat soukromí kojících matek. Dětem mladším 15-ti let je vstup na lůžkové oddělení i JIRP zakázán z důvodu nebezpečí přenosu dětských infekčních nemocí.

    Na jednotku intenzivní a resuscitační péče je umožněn vstup pouze rodičům dítěte; návštěvám jen ve zcela výjimečných případech, po domluvě s ošetřujícím lékařem.

    Parkování

    Po dobu hospitalizace dítěte je možné využít nabídku bezplatného parkování v areálu nemocnice. Potvrzení o hospitalizaci dítěte vystaví na požádání ošetřující personál.

    Ostatní služby v nemocnici

    V areálu nemocnice se nachází několik obchodů s potravinami (včetně lahůdek či zeleniny), obchod s oděvy, květinářství, kadeřnictví, kavárna, několik bankomatů, prodejna dětských knih a hraček, trafika. Dále zde jsou zdravotnické potřeby a několik lékáren.

    Nachází se zde také (v části pro dospělé) Prostor ticha – místo vyhrazené pro rozjímání, bohoslužby a další spirituální aktivity poskytované nemocničními duchovními. Více informací: https://www.fnmotol.cz/prakticke-informace/poskytovani-spiritualni-pece

    Diskuze

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Adblock
    detector