Dítě ve vozíku za kolem? Nesmí na silnici ani cyklostezku!

„Zákon neumožňuje přepravu osob v přívěsném vozíku za kolo na pozemních komunikacích. To platí i pro schválené cyklostezky,“ vysvětlila mluvčí policejního prezidia Veronika Hodačová.

Zákaz používání vozíků na silnicích obhajuje mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský: „Vozíky za kola jsou pro děti nebezpečné.

Dítě má hlavu i tělo s životně důležitými orgány v úrovni nárazníku auta a lehko by mohlo dojít k tragické nehodě.

“ Navíc pochybuje, že si dítě užije výlet, při němž pár centimetrů nad silnicí „dýchá prach, výfukové plyny a občas jej trefí kamínek“. Na zákaz vozíků, který „tiše“ platí už roky, upozornilo ministerstvo čerstvou analýzou.

Vozíky za kola například v Rakousku či Německu lidé používat na cyklostezkách a někde i na silnicích mohou. „Nicméně v Česku nejsou řidiči ohleduplní. Máme mnoho případů cyklistů, kteří se zranili při nehodě s autem.

A teď si představte, co se stane, když při předjíždění zachytí kolo auta vozík s dítětem,“ poukázal na rizika Ptačinský. Podobný případ se stal třeba v Davli u Prahy v létě 2009.

Tehdy opilý motorista srazil muže, který vezl dvouletého syna ve vozíku, a oba zranil.

Podle ministerstva mohou lidé vozíky používat jen na vybraných cyklostezkách nebo v uzavřených areálech. Zjistit, která cyklostezka je pozemní komunikací a která je výjimkou, lze buď na webových stránkách katastrálního úřadu (nahlizenidokn.cuzk.cz), nebo na obecních úřadech.

Za převoz dítěte ve vozíku na jiných místech může policie uložit pokutu až dva tisíce, ve správním řízení dokonce až 2 500 korun.

Dítě ve vozíku za kolem? Nesmí na silnici ani cyklostezku!

Tažná tyč

Dítě ve vozíku za kolem? Nesmí na silnici ani cyklostezku!

Sedačka

Dítě ve vozíku za kolem? Nesmí na silnici ani cyklostezku!

Tažná tyč Follow me Tandem

Ideální způsob přepravy dítěte na kole odborníci zatím nenašli. Například Horská služba považuje vozíky za celkem bezpečné. „Ovšem jen v případě, že rodič veze kočár na takové stezce, kde nemohou v žádném případě jezdit auta,“ zdůraznil náčelník Horské služby České republiky Jiří Brožek. Kdyby si měl vybrat mezi povolenou cyklosedačkou a speciálním vozíkem, zvítězilo by to druhé.

Dětskými sedačkami hájí vozíky i Asociace výrobců a dovozců jízdních kol.

„Cyklosedačky jsou legalizované pro přepravu dítěte, ačkoliv ani ony neposkytují závratnou míru bezpečí, protože dítě při nárazu padá z velké výšky,“ poukázal tajemník asociace Michal Trojan.

Nyní se snaží zákaz vozíků na silnicích prolomit. „Na cyklostezku vozíky s dětmi přirozeně patří, ale bez přejezdu po vozovkách se sem výletníci nedostanou,“ argumentuje Trojan.

Ministerstvo se mu nechystá vyhovět. Podle Ptačinského totiž mohou rodiče s dětmi dojet ke stezce, kde nehrozí pokuty, autem.

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 3. srpna 2011. Anketa je uzavřena.

Zákon o silničním provozu pamatuje i na cyklisty

Od kolika let smí dítě samo jezdit na kole po silnici? Lze vést za jízdy na kole druhé jízdní kolo, ruční vozík nebo psa? A jak je to s přepravou dětí do deseti let na jízdním kole nebo v přívěsném vozíku?

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu stanoví pravidla pro jízdu na kole v § 57 a 58. V této části se soustředíme na některá ustanovení § 58:

(…)

(2) Dítě mladší 10 let smí na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci1) jet na jízdním kole jen pod dohledem osoby starší 15 let; to neplatí pro jízdu na chodníku, cyklistické stezce a v obytné a pěší zóně.

(3) Na jednomístném jízdním kole není dovoleno jezdit ve dvou; je-li však jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro přepravu dítěte a pevnými opěrami pro nohy, smí osoba starší 15 let vézt osobu mladší 7 let.

Osoba starší 18 let může vézt nejvýše dvě děti mladší 10 let v přívěsném vozíku určeném pro přepravu dětí, který splňuje technické podmínky stanovené zvláštním předpisem2), nebo dítě na dětském kole připojeném k jízdnímu kolu spojovací tyčí.

Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro přepravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte.

Zatímco v případě přepravy dítěte v pomocném sedadle na jízdním kole a v přívěsném vozíku za jízdním kolem je stanoven maximální věk takto přepravovaného dítěte, při užití spojovací tyče podobná úprava absentuje, což může vést k paradoxním závěrům. (BUŠTA, P., KNĚŽÍNEK, J., SEIDL, A.: Praha 2013, s. 90).

(4) Cyklista nesmí jet bez držení řídítek, držet se jiného vozidla, vést za jízdy druhé jízdní kolo, ruční vozík, psa nebo jiné zvíře a vozit předměty, které by znesnadňovaly řízení jízdního kola nebo ohrožovaly jiné účastníky provozu na pozemních komunikacích. Při jízdě musí mít cyklista nohy na šlapadlech.

(5) Cyklista je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy rozsvícen světlomet s bílým světlem svítícím dopředu 2) a zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy. Je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může cyklistapoužít náhradou za světlomet svítilnu bílé barvy s přerušovaným světlem.

Zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy musí mít cyklista při jízdě za snížené viditelnosti rozsvícenu vždy (BUŠTA, P., KNĚŽÍNEK, J., SEIDL, A.: Praha 2013, s. 91).

(6) K jízdnímu kolu se smí připojit přívěsný vozík, který není širší než 900 mm, má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením.

Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem.

Jsou-li v přívěsném vozíku přepravovány děti, musí být přívěsný vozík označen žlutým nebo oranžovým praporkem nebo štítkem o rozměru 300 x 300 mm vztyčeným ve výšce 1200 – 1600 mm nad úrovní vozovky.

Dítě ve vozíku za kolem? Nesmí na silnici ani cyklostezku!

Převzato z: http://www.ibesip.cz/cz/cyklista/bezpecne-jizdni-kolo/detske-voziky-za-jizdni-kolo

Dětské vozíky si mezi cyklisty v Česku našly již svou cestu a v současné době se jich po komunikacích pohybují řádově desítky tisíc. Obliba těchto vozíků k nám přišla ze zemí za našimi hranicemi, kde se používají již řadu let. Proto bylo také poněkud nelogické, že bylo zakázáno jejich používání, a to především na cyklistických stezkách.

Jejich konstrukce umožňuje přepravu jednoho, nebo i dvou dětí. Zastánci přívěsných vozíků argumentovali tím, že jsou pro děti bezpečnější než dosud povolené sedačky upevněné na kole, a to především díky nižšímu těžišti, dítě zde ochraňuje pevný rám, bezpečnostní pásy i polstrování v oblasti zad nebo ochranná opěrka kolem hlavy.

Do některých modelů lze navíc připevnit i dětskou autosedačku pro nejmenší děti. A tak je jejich současné povolení k provozu samozřejmě přínosem. Přesto má podle zkušeností uživatelů přívěsný vozík některá svá úskalí. Například pokud využíváte vozík pro dvě děti, musíte počítat s jeho větší šířkou.

Budete mít zájem:  Paradentóza: úsměv za všechny peníze

Šířka u stezky pro cyklisty je většinou počítána tak, aby se bez problémů míjeli jezdci na kolech, bruslaři a bezpečně došlo i k předjetí chodců. Pokud však máte za kolem připojen vozík, je to již poměrně náročnější a míjení dvou protijedoucích cyklistů s připojenými vozíky je v řadě případů nemožné. Nastupuje pak již jen dohoda mezi jezdci.

Při jízdě mimo stezku je pak také potřeba počítat například s větším poloměrem otáčení takovéto soupravy apod. Přívěsné vozíky pro děti mají výhodu v tom, že kromě prostoru pro cestující nabízejí i možnost dalšího „zavazadlového prostoru“, kam můžeme umístit řadu potřebných věcí. Děti ve vozíku jsou chráněny i před nepřízní počasí tím, že je zde možnost zakrytí vozíku průhlednou fólií.

Při pěkném počasí pak jsou k dispozici nejrůznější síťky, které zamezují vniknutí například hmyzu do vozíku. Pokud však vyrazíme za hezkého počasí a dojde k rychlé změně a začne pršet, mají naši malí spolucestující možnost vyzkoušet si, jak fungují odstředivé síly při otáčení zadního kola bicyklu před jejich obličeji. Voda a bláto se přes síťku dostanou velmi snadno.

Také jízda byť i jen v lehkém terénu je s vozíkem poměrně náročná. Například jízda po polní cestě s lehce vyjetými kolejemi vyžaduje značnou koordinaci pohybů a mnohdy vozík a kolo nedostaneme i při sebevětší vůli a umění ovladatelnosti do požadovaného souladu. Samostatným problémem je pak jízda na silnici.

Odpůrci vozíků při schvalování argumentovali tím, že dítě sedí příliš nízko u vozovky a dýchá tak vše od prachu až po zplodiny, a proto by se neměly vozíky povolovat. Současně poukazovali na nebezpečí, které ne příliš chráněnému dítěti hrozí při střetu automobilu s vozíkem. Samozřejmě vše má svá pro a proti.

Je dobře, že došlo ke schválení přívěsných vozíků pro děti, ale jejich uživatelé by měli, tak jako ostatně u všeho dění lidského života, přistupovat k jejich užívání s rozumem. Zodpovědný rodič bude přistupovat i k jízdě s vozíkem, ve kterém veze dítě, zodpovědně. Asi zváží všechna nebezpečí jízdy po frekventované silnici a naplánuje cestu tak, aby se na ní pohyboval co nejméně, a jízdu si spolu s dětmi užije především na vyhrazených cyklostezkách.

A ještě jeden postřeh ze života k jízdě s dětským kolem připojeným spojovací tyčí. Malé dítě na svém malém kole, které je takto připojeno ke kolu dospělého, se po celkem krátké době začne nudit, protože nemusí moc šlapat a jen se drží za řídítka a hezky se veze.

A pokud třeba před tím byla přestávka na oběd, na kole může prostě usnout. Jeho pád z kola je pak již jen dílem okamžiku.

Pokud vše dobře dopadne, mohou se všichni zúčastnění tomuto aktu zasmát, především v okamžiku, kdy dospělý vepředu ani nezaznamená, že jeho potomek již na kole nesedí.

Při používání přívěsných vozíků, nebo přípojných tyčí však nelze než souhlasit s body, které prezentují představitelé národní cyklostrategie – zodpovědný rodič při jízdě na kole s dítětem přizpůsobuje délku jízdy věku a schopnostem dítěte; vyhýbá se frekventovaným silnicím; drží se především zpevněných komunikací; dodržuje pravidelné přestávky při jízdě; má jízdní kolo vybavené podle předpisů; ví, že jízdou pod vlivem alkoholu ohrožuje nejen sebe, ale i své dítě…

Cyklovozíky už mohou na silnice, ale pediatrička je proti

Od minulého týdne je v platnosti novela zákona, podle které je možné užívat cyklovozíky na všech komunikacích, na nichž není vyloučena jízda na bicyklu. Dosud hrozila hříšníkům až dvoutisícová pokuta. Policisté ale kolaře s vozíky nepokutovali. „Na komunikacích Žďárska pokuty za kola s přípojnými vozíky nebyly uděleny,“ vyjádřila se žďárská policejní mluvčí Jana Martincová.

Názor Deníkem oslovených rodičů na dětské cyklovozíky se diametrálně liší. Jedni si je nemohou vynachválit, druzí je považují za nebezpečně. Mezi ně patří i sedmadvacetiletá Kateřina Sobotková z okresního města. Sama se podle svých slov několikrát jako cyklistka dostala do krizových situací, které si nedovede představit s dítětem ve vozíku za kolem.

Za hranicí zákona

„Samozřejmě je to věc rodičů, ale já osobně bych něco takového neriskovala. Dítě máte vzadu za sebou, nevidíte na něho a toho prachu u silnic. Navíc řada motoristů řídí své vozy za hranicí zákona,“ zdůvodnila své obavy mladá žena.

Novela určuje, že vozík s dítětem musí být označen žlutým nebo oranžovým praporkem či štítkem o rozměru 300 krát 300 milimetrů vztyčeným ve výšce 1200 až 1600 milimetrů nad úrovní vozovky. Člověk může vézt maximálně dvě děti mladší deseti let.

Lidé starší osmnácti let také mohou vézt dítě na dětském kole připojeném k jejich bicyklu spojovací tyčí. V tomto případě však není stanoven nejvyšší přípustný věk dítěte, ani není definováno, co je dětské kolo.

„Dětské přívěsy za kola mám v nabídce asi čtyři roky. Neprodává se jich moc, řekl bych, že tak tři ročně,“ konstatoval Jan Janíček z Cyklo-Ski-Sport Janíček ve Velkém Meziříčí. Jak uvedl, kupují si je většinou mladé páry, které plánují další dítě, aby jej dostatečně využili.

„Nejde totiž o levnou záležitost. Takový vozík přijde na osm až deset tisíc korun, ty ve vyšší vývojové třídě jsou nákladnější. Stojí dvacet tisíc,“ poznamenal k prodejním cenám podnikatel s tím, že varianta cyklovozíku je podle jeho názoru lepší než sedačka připevněná na kole.

Zástupce Autoklubu České republiky Václav Špička však v souvislosti s legalizací dětských cyklovozíky na silnicích vyzval rodiče, aby zvážili, na kterých pozemních komunikacích budou přívěsný vozík za jízdní kola používat.

„Vozík je původně navržen na asfaltové cesty v parcích, kde není automobilový provoz a cesty jsou čisté a bezprašné. Na většině našich pozemních komunikací hrozí nebezpeční, že dítě bude vystaveno prachu a výfukovým zplodinám.

Nehledě k nebezpečí nárazu jedoucího vozidla,“ upozornil Špička.Zásadně proti používání cyklovozíků za jízdními koly i dětských kol připojených k bicyklu rodiče spojovací tyčí na silnicích je žďárská dětská lékařka Marie Košťálová.

Podotkla, že dítě je ve vozíku uzavřeno, rodič ho má za zády, nevidí na něho a ani neslyší pláč.

„Dítě rovněž dýchá veškeré zplodiny i prach ze silnice a navíc dospělí nemají vůbec žádné tušení o tom, kdo a jakým způsobem za ním jede v autě. Považuji to za zcela nezodpovědný přístup,“ podotkla Košťálová.

Možnost takové jízdy však připouští po cyklostezkách nebo lesích. „Když už po silnici na kole s dítětem, tak jedině v sedačkách upevněných přímo na kole, a to až když již umí dítě dobře sedět,“ dodala pediatrička.

Vozítka za kolo názorem čtenáře

pondělí, 25. července 2011, 10:58

Budete mít zájem:  Zásoby respirátorů a roušek v lékárnách jsou téměř nulové

Téma vozítek za kolo zajímá mnoho lidí a proto jsme se rozhodli pro pokračování článkem, který nám zaslal jeden z našich čtenářů. Věříme, že pomůže v orientaci zejména těm, kteří vozítko již doma mají, nebo se pro jeho koupi rozhodují.

V reakci na Váš článek: Vozítka za kolo? Zjišťovali jsme jak to vlastně je. Vás chci informovat o stavu, který se v současnosti v této kauze a problematice vyvíjí.

Mě osobně stanovisko Ministerstva dopravy a veškerý následný vývoj opravdu pořádně naštval. Podotýkám, že jsem v této věci nebyl nikdy nijak zainteresován, nemám žádné politické vlivy ani ambice, jsem úplně obyčejný člověk a táta od rodiny, který před časem pro svého syna pořídil právě přívěsný vozík, samozřejmě homologovaný a výrobcem testovaný dle norem ASTM celosvětově platných pro nepoháněné přívěsy za jízdní kola. Já i celá moje rodina jsme z něj nadšení, protože představuje výborný způsob (a jeden z mála) jak po narození dítěte může společně celá rodina trávit aktivně volný čas. S vozíkem jezdíme převážně po cyklostezkách, ale všichni moc dobře víme, že v ČR velká většina cyklostezek vede po veřejných komunikacích zejména 3. tříd. Současně se skutečností, že v ČR vedou značené cyklostezky v podstatě odnikud nikam a nejsou na sebe nikterak logicky navazující, je s podivem, že Ministerstvo dopravy a další subjekty (Policie ČR, Asociace dovozců kol atd.) přichází s takovýmto svérázným výkladem zákona. Dle mého názoru a vlastních zkušeností nemůže být pro dítě lepší a pohodlnější přeprava, než je právě přívěsný vozík za kolo. Bezpečnost dítěte ve vozíku není o nic nebezpečnější než jiné způsoby přepravy dítěte, ba právě naopak, v případě pádu samotného cyklisty se vozík nepřevrací, dítě je v něm pevně fixováno tří nebo pětibodovým systémem uchycení. V dětské sedačce při jakékoliv kolizi padá ze značné výšky na zem.

Dle našich zkušeností v žádném případě nedochází v praxi k nadměrné agresivitě řidičů vůči jízdnímu kolu s vozíkem, ba právě naopak, mnoho řidičů cyklisty s vozíkem objíždí ve větší vzdálenosti a jsou ohleduplnější než k cyklistům – jednotlivcům.

Tento fakt mohu potvrdit i z provozu v hl.měste Praze. Vyjímky samozřejmě vždy budou potvrzovat pravidlo, ale je naprostý nesmysl kvůli tomu vozíky v ČR zakazovat, zejména i s ohledem, že jsou povoleny a hojně využívány ve většině států EU.

Vše celkem trefně vystihl na fóru jeden uživatel příspěvkem „Nesmysl, je to stejné, jako když nebudeme chtít, aby nikdo spadnul do studny – tak pro jistotu zakážeme všechny studny“. Našemu synovi se ve vozíku např. velmi líbí, má v něm pohodlí, rozhled, hračky, jídlo…

což mu v žádném jiném případě nemohu nijak jinak poskytnout.

  V souvislosti se vším výše uvedeným jsem se rozhodl pokusit se nastartovat protiútok vůči tomuto dle mého názoru nesmyslnému výkladu práva. V minulém týdnu jsem kontaktoval jak prodejce přívěsných vozíků p. Fialu, který na problém poukazuje také na svých stránkách, tak se mi povedlo zkontaktovat i o.s. Auto*mat, které v této věci připravuje již několik akcí.

Za nás jako jednotlivce odešly v průběhu minulého týdne na Ministerstvo dopravy žádosti dle zákona 106/1999 o poskytnutí odborných studií a podkladů, díky kterým MD došlo k závěru, který prezentovalo v médiích.

Dále je již v provozu elektronická petice, kterou připravil p. Matějka a o.s. Auto*mat, které jí prostřednictvím pana Fillera progaguje na serverech Prahounakole.cz, nakole.cz a dalších.

Petice je k dispozici ZDE

NaKole.cz

  • Omluva za castecny OT, ale my vozime sviste taky ve voziku, co ma s prehledem pres 80 cm sirky (nemeril jsem to, ale bez castecne demontaze neprojde futry pro 80 cm dvere :o) ).

    Cim je vozik sirsi, tim v nem maji 2 deti vic mista a tim je i stabilnejsi. Pochybuji, ze by se policie zabyvala temi nekolika cm sirky navic a na technickou kontrolu se s timhle vozikem nejezdi.

    Navic ktery policajt bude znat prislusny paragraf s rozmery, kdyz jej nezna zrejme (krome me :o) ani vyrobce.

    Datum: 10.09.2009

    Hodnocení: 0   0

    • Vasku,
      právě že někteří policajti to bohužel měří a jsou dost přísní na to, že tě pokutujou jednou a pak i po cestě zpět (jakoby schválně na tebe čekali :((()
      Je mi jasný, že když bude vozík splňovat normy, že bude pro děti také uvnitř méně místa 🙁 Croozery vyrábí němci, tudíž u nich platí jiné zákony a tyto vozíky jsou dělané tedy hlavně pro jejich silnice (tedy pro jejich povolené míry).
      Třeba ten Azub, je český výrobce, takže ten dělá ty vozíky prý všechny do 80cm, ale jelikož jsem viděla jen jeden (Toma), tak bych se chtěla nejdříve ubezpečit, že opravdu je i ten Jerry do 80cm šířky. Neříkám, že normy pro bezpečnost nebo nějaké atesty croozer nesplňuje, ale pro silnice v ČR nesplňuje šířku (tedy dvojmístný).
      V obchodě, kde jsme jej kupovali nám právě sdělili, že o tom též nevědili a nyní již bude u vozíků nad 80cm šířky psáno, že nesplňují šířku pro provoz na pozemních komunikacích. Jinak se budou prodávat dále. My sice nejezdíme většinou po silnicích, ale po cyklostezkách a tam je to myslím jedno. (doufám)
      Ale když jedeme po silnici, nebo v případě naší nedávné cyklodovolené, kde jsme jeli za den 70km bohužel skoro vše jen po silnici, tak nás chytli policajti a jak jsem psala – udělali čáru……………. asi už s tím mají zkušenosti (že kde jsou 2 děti – je to většinou překročené) a rádi dávají penízky do městské pokladny 🙁
      Samozřejmě, že člověk na to nemůže nic říct, protože mají pravdu 🙁
      Ale hlavně, že bezdomovci, který táhne kárku s horou železa po silnici a kárka má víc jak 80cm, tak to je dobrý – to mu neřeknou nic :((( Datum: 10.09.2009 Hodnocení: 0   0

      • Vozíky co prodávají tak jsou určené pro provoz na komunikaci ? Pokud ano, tak prodejce musí k vozíku dát certifikaci – prohlášení o shodě a schválení k provozu. Pokud takový doklad máš, tak se nestarej o to co říkají policajti na silnici a pokutu neplať, klidně jsi do sporu. I kdyby jsi spor prohrála o čemž silně pochybuju, tak ti pokutu zaplatí prodejce.
        Osobní auto když kupuješ tak ho taky nepřeměřuješ a nevážíš a všichni berou jako fakt to co je napsané v papírech a nikdo to nezpoochybňuje. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

        • On je možná trochu malinkatý problém s tím, že dodnes silniční zákon nezná pojem „přípojný vozík pro přepravu osob“… Tady bych se tedy trochu bál o výsledek případného sporu… Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0
      • Tak to je neprijemne – zkouseli jste si na jejich postup stezovat?

        To ze prekracujete nejakou normu neznamena automaticky postih. Meli by jeste prokazat, ze jste tim nekomu zpusobili skodu.

        Datum: 11.09.2009

        Hodnocení: 0   0

        • Cháchá, prej musíš způsobit škodu;-))) S tím se jdi v tomto státě vycpat. Victimless crimes tvoří 99% vybranýhc pokut, bez nich by dopraváci nebyli schopni vykázat jakoukoliv činnost.
          Jednou jsem stál v zákazu stání – dřív tam nebyl, já přijel do té ulice, otočil se v ní, takže kolem značky jsem neprojel – nicméně de iure je to úsek, kde je stání zakázáno, tudíž jsem se dopustil přestupku. Navečer. Jediné auto, co kolem mě během cca 10 minut čekání na ženu projelo, byli samozřejmě měšťáci.
          Mému dotazu, komu a jak škodím, se samozřejmě vysmáli. Jediný komu jsem škodil byl nepochybně provozovatel nedalekého placeného parkoviště.
          Tak jsem se s nimi prošel, značka tam skutečně byla, takže jsem zaplatil, ve správním řízení bych neměl nejmenší šanci.
          Zrovna tak je to s vozejkem. Zákon omezuje jeho šířku na 80cm (například proto, aby jej mohli řidiči S BEZPEČNÝM ODSTUPEM předjíždět). Že vozík široký 85cm je praktičtější, bezpečnější a vůbec nikomu nijak neškodí nikoho nezajímá. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

          • Mas castecne pravdu. Stat se snazi chovat tak jak pises, ale je traba se branit. A je to i mozne. Jedna se jenom o zpusob komunikace s policistou. U mestaka (a z prispevku jsem opchopil, ze se o mestaka jednalo) vetsinou bez problemu uspeju s postojem: „Panove, vy opravdu zakon neznate? To mne prekvapuje! Mohu poprosit o vase cisla?“ Staci se tvarit dostatecne sebevedome a oni vycouvaj.

            Statni policie mne zatim neobtezovala, takze nevim. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

      • Lze nesouhlasit, jít do správního řízení a tam napadnout provedený důkaz tím, že měřidlo nebylo kalibrováno ČMI.
        Pozor – nevytáhnout tuto námitku dřív než u správního řízení, jinak si papír opatří. Riziko samozřejmě je, že měřidlo kalibrováno bylo (měla by na něm být nějaká známka), a zaplatíš i náklady správního řízení.

        Datum: 11.09.2009

        Hodnocení: 0   0

  • Pokud je schválený v německu tak to platí i tady.Můžeš se odvolávat na EU

    Datum: 11.09.2009

    Hodnocení: 0   0

  • Dovolim si upozornit na fakt, ze pokud opravdu chcete dodrzovat (zde nesmyslnou) legislativu, tak v CR neni mozne ve voziku (jakkoliv sirokem) prepravovat dite. Najezdili jsme toho s dvojcecim crozzerem hodne a nebyl problem. Navic jsme meli pridavne odpruzeni cimz se vozik stal jeste sirsim.

    Takze me doporuceni – pokud Vam vozik vyhovuje, jezdete s nim. Na predpisy v tomto pripade kaslete.

    Datum: 11.09.2009

    Hodnocení: 0   0

    • Myslím, že to tak není. Zákon nevyjmenovává způsoby, jakými dítě přepravovat lze, ani nezakazuje ty ostatní. To, že vozík na přepravu osob vůbec nezmiňuje, neznamená, že ho nelze používat. Musel by tam být výslovný zákaz, neboť co není zakázáno, … 🙂

      Já nejsem právník, ale pár lidí, co se v právech celkem vyznají, mi to už potvrdilo. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

      • No, vozík pro přepravu osob sice vůbec nezmiňuje, ale naopak uvádí maximální šířku u „obyčejného“ vozíku 😉 Takže by, kdyby se do toho fakt chtěl někdo šťourat, opravdu měl mít podle zákona šířku jen těch 600mm… A je jedno jestli v tom budeš vozit dítě nebo jen nějaký náklad. O těch 80cm se můžeme bavit až něco takové přibude v zákoně…

        Myslím ale, že takových aktivních blbců aby přeměřovali i šířku u dětských vozíků, je dneska stále minimum… Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

        • Je to 80 cm (viz příspěvky níže ve vlákně). Ale šlo mi o to, že podle mne dítě ve vozíku legálně MŮŽEŠ, protože to zákon nezmiňuje – a tudíž ani nezakazuje. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0
          • Jo, už jsem se opravil. Omlouvám se za dezinformaci…

            V tom případě asi ano, nikde to zakázané není, tak to také považuji za povolené 😉 Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

      • Dovolím si upozornit na § 48. Pokud je vozík určený pro přepravu osob, tak můžeš děti vozit a je jedno jak je vozík široký.

        Vozík musí být schválený k provozu na komunikaci a k přepravě osob, pokud takové schválení má, tak nemůže být problém.

        Pokud schválený není, tak je přeprava dětí vozíkem opravdu jen na odpoévědnosti řidiče a pokud by došlo ke zranění dítěte, tak cyklista ponese plnou odpovědnost za přepravu dítěte v neschváleném vozidle.

        Datum: 11.09.2009

        Hodnocení: 0   0

        • jenže žádný vozík takové schválení nemá jak se zdá. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0
          • Pak je jediná možnost, vozíky přestat kupovat a výrobce a prodejce donutit aby si vynutili změnu zákona certifikaci vozíku k provozu na komunikaci.
            Průšvih nastana pokud se toho chytnou policejní šéfové a začnou po policajtech vyžadovat přísné postihy za používání vozíku. Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0

            • Ale jak donutit výrobce aby si vynutili změnu zákona, když vozíky se kupujou pořád a je asi fakt, že když se v tom někdo začne vrtat (třeba jako teď já), tak že nastane spíš dřív ten problém s těmi přísnějšími policisty. Tudíž bohužel v tomto státě nezbude obyč člověku nic jiného, než držet hubu a krok.
              Ale jezdit věčně se strachem, to si pak člověk ani jízdu neužije :(( Datum: 11.09.2009 Hodnocení: 0   0
    • Dříve jsem také zastával tento názor. Nicméně dětský vozíček za jízdní kolo není přípojným vozidlem ve smyslu zákona a schvalovací vyhlášky, nýbrž pouze vozíkem za jízdní kolo dle §58(6).

      Datum: 11.09.2009

      Hodnocení: 0   0

  • Tak to slyším prvně o tom, že to policie někomu měřila. My máme dojmístný neodpružený kranich. Ten má místo nárazníku snímatelné tyče kolem celých kol (zboku). Ty jsem ale nikdy nenasadil kvůli váze. Zákon neříká nic o tom, že bych musel mít na vozíku nárazník či jinak krytá kola. No, a bez tyčí má kranich 78,5 cm na šířku.

    Je fakt, že před letošními prázdninami jsem z těch tyčí uřízl dva malé kousky a nasadil je dopředu místo nárazníků, čímž byla šířka překročena, ale nasadit i sundat ty kousky jde pouhou rukou, takže kdyby nás zastavili policajti, tak než se dostanou k měření, vozík bude normu splňovat ;-))) Ten uříznutý nárazník je vidět třeba tady:

  • Diskuze

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Adblock
    detector